کد مطلب: 353856
با واردات واگن دستدوم؛
۷۵درصد خط تولید واگن پارس تعطیل شد
بخش اقتصادی الف، 27 اردیبهشت 95
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۵
مدیرعامل شرکت واگن پارس با تأکید بر "واردات واگنهای دستدوم باعث شده تا با ۲۵درصد ظرفیت فعالیت کنیم"، گفت: شرکتهای مسافری داخلی بهدلیل ارزان بودن اقدام به واردات واگنهای دستدوم میکنند.
محمدرضا مختاری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه قراردادهای جاری شرکت واگن پارس حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است اظهار کرد: ۶۵۰ دستگاه واگن شامل ۵۰ واگن مسافری و ۶۰۰ واگن باری در قالب این قراردادها برای شرکتهای داخلی طرف قرارداد ساخته و تحویل میشود.
وی با بیان اینکه تحویل این واگنها بر اساس برنامه زمانبندی شده منوط به تزریق بهموقع اعتبارات توسط شرکتهای سفارشدهنده است، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر این شرکتها بهدلیل نبود نقدینگی قادر به تزریق اعتبارات نیستند و به همین دلیل اجرای قراردادهای ریلی واگن پارس به تعویق افتاده است.
وی با یادآوری اینکه هماکنون تنها ۲۵ درصد ظرفیت شرکت واگن پارس فعال است، مهمترین دلیل این اتفاق را بههمریختگی جو بازار بهواسطه واردات واگنهای دستدوم اعلام کرد و گفت: بهدلیل قیمت ارزان واگنهای دستدوم، شرکتهای مسافری این واگنها را وارد میکنند.
مدیرعامل واگنپارس در ادامه با اعلام "در تولید واگنهای مسافری و باری بهترتیب ۶۵ و ۹۰ درصد خودکفا هستیم"، اضافه کرد: واگنپارس سالانه ظرفیت تولید ۱۰۰دستگاه واگن مسافری، ۱۰۰۰دستگاه واگن باری، ۴۰دستگاه لکوموتیو و ۷۰ دستگاه واگن مترو را دارد.
بهگفته مختاری، ۳۰درصد واگنهای مسافری و ۵۰ درصد واگنهای باری در حال سیر در شبکه ریلی کشور ساخت شرکت واگن پارس بوده است.
به گزارش الف، واردات واگن دست دوم به کشور در حالی اتفاق می افتد که وزیر راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود واردات واگنهای دست دوم مشروط به خرید واگنهای نو تولید داخل است.
یا کیفیت شما پایین است یا استاندارد قطار در ایران. (3708924) (alef-13)
اینم از اعتدال! (3709008) (alef-13)
برگ زرین دیگری از تدبیر! (3709559) (alef-11)
حداقل واگنهاي مناسب توليد كنيد تا دولت واگن دست دوم رو به واگن نوي شما ترجيح بده. چرا در طي اين چند سالي كه هيچ واگني وارد نشد شما ناوگان ريلي رو با واگنهاي نو و با كلاس جهاني تأمين نكرديد.
نميشه بي تدبيري خودتون و توليد واگنهاي قديمي و از رده خارج رو گردن دولت بندازيد (3709056) (alef-13)
ترجیح واگن دست دوم بر واگن نو به دلیل نامناسب بودن محصول داخلی نیست! این ترجیح کلی دلایل دیگه داره که باید از کاسبان برجام پرسید! در همین واردات کلی پول برا برخی جابجا میشه! (3709564) (alef-11)
75% کل کارخونه ها تعطیل شدن حالا شما فقط میگید واگن پارس !؟ (3709070) (alef-13)
همینطوری یه آماری از خودت میگی ؟ 75 درصد ، 80 درصد ....و الاماشاالله. (3709456) (alef-11)
کاغذ پاره خواندن تحریم ها کم کم اثرات خودش را نشان میدهد (3709074) (alef-13)
داداش بهتر یه سر به تراز مالی شرکتهای تولیدی داخلی توی بورس بزنی و ببینی که دقیقا از سال 89تا 92، بیشترین سود و فروش داشتن (در سایت www.t_setmcmc.com) و از اون روزی به خاک سیاه نشستن که همه اقتصاد مملکت رفت به کمای انتظار برجام، این وسط یه عده دلال قاچاقچی تحریمها براشون بیچارگی آرود چون دیگه نمیتونستن با زدو بند کالای خارجی وارد (بخوانید قاچاق) کنند. (3709640) (alef-13)
کشور اصلا ظرفیت رقابت نداره . ترس تولید کنندگان داخلی از واردات خارجی تنها بخاطر اینه که توانایی رقابت با اونارو ندارن و ضعفشون بیشتر مشخص میشه. فقط داره به مردم ظلم میشه و با بدترین کیفیت بیشترین پول رو از مردم میگیرند.
الف لطفا نشر بده (3709093) (alef-13)
واردات واگن دست دوم در چار چوب اقتصاد مقاومتی است ؟ (3709118) (alef-13)
عجب «تدبیر» هائی. آقا قربون دستت، یه کم از اون «امیدهای هزار جزیره» هم بریز روش واسمون. (3709155) (alef-13)
مصطفی
۱۳۹۵-۰۲-۲۸ ۰۱:۰۲:۵۴
خوب چرا واگن های خارجی که با قیمت های بسیار بیشتر تو کشورهای خارجی تولید میشه و کلی هزینه برای وارداتش میشه نسبت به واگن های داخلی ارزون تر در میاد؟ یه جای مشکل داره حتما ... (3709367) (alef-11)
جنس خوب و با کیفیت تولید کنید دنبال بازار خارجی باشید.. (3709665) (alef-3)
سالن های پارسی برای دهه 70 فوق العاده خوب بود .........اما توان رقابت از نظر کیفیت(مشتری مداری)؛قیمت وسرعت تحویل در سال 95 را واگن پارس از دست داده است که مسلما به دیدگاه مدیریتی دو سه نسل قبلی آن بر میگردد (3718319) (alef-11)