نظر منتشر شده
۱۹۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 188779
انتخابات، رفراندوم مذاکرات هسته‌ای نیست
سیاوش رضوانی، 9 خرداد 92
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰
اولین و آخرین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری‌ شده‌اند و اگر علی لاریجانی هم درایت نمی‌کرد و به این عرصه در می‌آمد، چه صحنه باشکوهی می‌شد از کشاکش‌های هسته‌ای و امنیتی.
در این آوردگاه که گرد و خاک بسیاری هم پیرامون آن برخاسته و برخی، از دوقطبی‌ سازش-مقاومت برای تبیین آن استفاده می‌کنند، آن‌چه بیش از همه دیده و شنیده می‌شود، نقد و نفی برنامه‌های مرتبط با مهم‌ترین پرونده سیاست خارجی ایران در یک دهه گذشته، یعنی برنامه هسته‌ای است،‌ آن‌هم از سوی مردانی که هر دو، تنها منصوبان رهبر انقلاب در شورای مذکورند.

این‌که شیخ حسن روحانی، مقتدرانه گفت‌وگو می‌کرده یا برادر سعید جلیلی، عزت‌مندانه، موضوعی قابل بحث و بررسی است؛ این‌که کدام‌یک پیش ‌رفته‌ یا عقب نشسته‌ و یا کار را متوقف کرده‌ و یا این‌که شرایط کنونی کشور (تحریم‌ها و قطع‌نامه‌ها و...) محصول عمل‌کرد کیست نیز، ایضاً محل مناقشه، اما به میدان آوردن حساس‌ترین، سری‌ترین و مهم‌ترین مساله دیروز و امروز و احتمالاً فردای کشور، وسط درگیری‌های دور و دراز و بی‌سروته انتخاباتی به سود کیست؟ جز این است که طرفین مجبورند مستقیم و غیرمستقیم، مشی و روند رقیب را نفی کنند و برای اثبات ادعای‌شان، گوشه دیگری از پرده را بالا ببرند و اسرار ملی را جلوی چشمان کشورهای غربی‌ سلطه‌گر و عربی فتنه‌گر، هویدا سازند.

پرونده هسته‌ای، موضوعی نیست که کسی بتواند آن‌را بازیچه خود قرار دهد، چرا که اولاً مطابق رویه‌های موجود، هدایت کلان آن در هر دوره‌ای بر عهده‌ هیچ‌کدام از دولت‌ها نبوده و نیست و ثانیا اجزای اجرایی آن، به‌هیچ‌وجه قابلیت رونمایی عمومی را ندارد.
اکنون این‌که شروع‌کننده این مسابقه باخت‌-باخت چه کسی بوده است هم چندان با اهمیت نیست، اما از آن‌جا که به نظر می‌آید در همه اطراف و اکناف ماجرا، تمایلاتی برای قهرمان‌نمایی در این زمینه وجود دارد، می‌بایست هرچه سریع‌تر و با تدبیر دوراندیشانه، این مبحث را از روی میز تبلیغات کنار گذاشت، چرا که «گاهى بعضى‌ها - البته اشتباه مي‌كنند - براى جلب آراء، شعارهایى مي‌دهند كه اين شعارها از حدود قدرت و اختيارات‌شان بيرون است؛ اين‌ها را مردم هوشمند ما مي‌توانند بشناسند، مراقبت كنند، دقت كنند. آنچه كه براى مردم لازم است، آنچه كه فوريت بيشترى دارد، آن‌چه كه با واقعيات و امكانات كشور سازگار است، آن‌چه كه به افزايش قدرت درونى ملت مى‌انجامد، آن‌ها را در شعارهاي‌شان بگنجانند؛ اين يكى از معيارهاست».

اگر این روند ادامه یابد و به مدد فضاسازی‌های رسانه‌ای در داخل و خارج، پررنگ‌تر هم شود، هر نتیجه‌ای که به‌دست آید به معنای ارزیابی عمل‌کرد هسته‌ای کشور تلقی خواهد شد و حتما این اتفاق به خیر و صلاح و منفعت ملی نیست؛ رای بالاتر یا پایین‌تر هر کدام از طرفین درگیر، گفته‌های ریز و درشت آن‌ها، کنایه‌ها و حاشیه‌هاپردازی‌ها و... همگی می‌تواند بر سرنوشت این پرونده ملی اثرگذار باشد و حتما دبیران اسبق و فعلی شورا، نیک بر این مساله واقف‌اند (و در این‌باره مثال‌های زیادی را به خاطر دارند) که چگونه یک سخن‌ در داخل، نوسانات شدیدی را در میز مذاکره به‌وجود می‌آورده است.

انتخابات، همه‌پرسیِ خوبی و بدی مذاکرات هسته‌ای نیست؛ این بازی باخت‌-باخت را باید هر چه زودتر متوقف کرد.
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۰۹:۵۷:۳۷
باید ولايتمداري در بالاترين سطح ويژگي رئيس جمهور آينده باشد. (1379811) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۷:۲۳
باید کارایی و تخصص بالاترین سطح باشد!
کسی که بدون تخصص وارد عرصه ای می شود یعنی تقوا هم ندارد و ادم بی تقوا ولایتمدار هم نیست، ولایت مداری به عمل است و نه شعار گفتمان انقلابی (1380037) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۴:۱۱
ولایت مدار بودن لازم است اما کافی نیست. متاسفانه بعضی از کاندیدا ها دیدگاه های بسیارسطح پایین و عوامانه ای در مورد اقتصاد و مدیریت کلان کشور دارند (1381304) (alef-10)
 
مانا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۴۲:۰۶
این حرفتون را باید کلمه به کلمه اش را طلا گرفت (1381633) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۳۶:۵۹
در حال حاضر جليلي بهترين گزينه است زيرا:
1-تسلط كامل به مسائل ومشكلات دارد
2- داراي تيم و برنامه است
3-اراده و ايمان قوي و جديت براي حل مشكلات
انسان پاكيه دروغ و تهمت و تخريب و وعده الكي هم نميده (1381784) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۲:۲۶
ما که توی تیمش فقط وزیرای استیضاح شده می بینیم!
و عده ای فلسفه خوانده! (1383129) (alef-13)
 
واقع گرا
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۲۵:۰۷
جليلي توانايي اين پست مهم را ندارد.تفكر براساس احساسات را كنار بگذاريد.اين كشور نياز به مدير اجرايي قدرتمند و تواناي واقعي دارد.تجربه دوره هاي گذشته نشان داده است كه با شعارهاي توخالي وضع مردم بهتر نمي شود بلكه مانند امروز مردم در فشارهاي گوناگوني قرار مي گيرند كه ميتوانست نباشد. (1383236) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۷:۴۴
آقا رضا پس چرا سایت " رجا نیوز " به آقای محسن رضایی توهین کرد؟ و با جمله " "من رضایی چند من است" و " دست های بزرگ عشایری " هم به ایشان و هم به عشایر توهین نمود و هم به سردار عزیز جنگ تحمیلی آقای محسن رضایی. من به نوبه خود این توهین و تخریب را به شدت محکوم می کنم. (1383359) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۴:۳۱
هیچ برنامه ای نداره. حرف هم بلد نیست بزنه (1383416) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۵۶:۰۴
به نظر بنده احمدی نژاد و جلیلی یکی اند و تیم احمدی نژاد و شرکا مسبب وضع موجودند (1383463) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۵۷:۴۴
-تسلط كامل به مسائل ومشكلات دارد!!!!!!!
2- داراي تيم و برنامه است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1383473) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۷:۵۱
برادر عزیز شما از کجا به این نتیجه رسیدید که تسلط کامل به مسایل دارند امیدوارم شعار نباشد بقول معروف به عمل کار برآید نه به حرف (1383503) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۵:۳۰
ممنون از راهنماییتون اما من شخصا با مورد 1 و 2 مشکل دارم . (1383738) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۵:۵۸:۵۷
شما هشت سال پیش همین خصوصیات رو در اقای احمدی نژاد میدیدید من نمیدونم اینکه که میگن مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشه بالاخره کی فراره سرلوحه کارهاتون بشه (1383836) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۳:۴۰:۱۵
اقا رضا عزیز کدام برنامه جلیلی را میگویید مگر هر کس ادم خوب و مومنی بود به تنهایی کافیست کدام کار اجرایی را بر عهده داشته است با تنها کسی که همیشه صحبت و مذاکره کرده فقط خانم اشتون بوده ، مشکلات مردم را همه میداند اکثر نامزدها برنامه دارند ایشان هیچ برنامه و راه کاری را تا بحال ارائه نکرده اند خواهش میکنم تجدید نظر نمایید (1385281) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۷:۴۸:۱۵
مثل دور اول احمدی نژاد. (1386291) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۹:۰۷:۲۵
خداوكيلي تو اول بگو بهترين گزينه يعني چي بعد نظر بده!!!!
دقيقاً كدوم برنامه ي جليلي رو مي گي!؟!؟!؟!؟!؟ ما كه نديديم.
ايشون تجربه كار اجرايي از كجا درآوردن!؟؟
كار ديگه اي هم جز حرف زدن با خانم اشتون بلدن؟!؟!؟ (1386553) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۹:۲۶:۱۹
اره دقيقا مثل 8 سال پيش احمدي نژاد اقا ما پاك و مومن نمي خواهيم ما مدير و مدبر ميخواهيم مگه ميخوام زن بديم بهش (1386616) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۹:۵۰:۳۸
این متنو هی کپی پیست می کنی زیر هر خبر مربوط به انتخابات؟!!!!!!!!معلومه از کجا خط می گیری. (1386719) (alef-13)
 
رسا
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۷:۵۲:۴۹
اجمدي نژادم اولشاينطوري بود. (1389155) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۵:۳۳:۲۰
درسته که باید توان اجرایی کشور داشته باشد ولی قرار نیست در تمام زمینه ها تخصص داشته باشد تیم اجرایی برای همینه.
استدلالت هم غلطه حضرت علی دست دزد قطع میکنه طرف هیچ اعتراضی نمیکنه. (1382930) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۰:۵۸
حضرت علی علیه السلام دست هیچ دزدی را قطع نکرد دوست عزیز (1383400) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۸:۱۳
دقیقا و امتیازِ روحانی به دیگر کاندیداها دقیقا در این است که از تخصص دم می زند و تدین و ولایت مداری را به شکلی کاریکاتور گونه لاف نمی زند. (1383452) (alef-13)
 
دانشجو
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۵:۲۱:۵۶
این مقاله کامبا جانب دارانه و در مقام تخریب دکتر روحانی و جلیل است. از الف می خوایم که بی طرف باشه. در ضمن آقای روحانی معتقد به اعتدال است نه سازش و نه افراط گری. (1383794) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۲۹:۴۱
ولایت مداری در بالاترین سطح رو میشه تعریف کنید .
اونقت انتخاب مردم چی میشه . اگه قرار باشه رئیس جمهور چیزی رو که یک نفر میگه بدون چون و چرا اجرا کنه اونوقت 50 میلیون آدمی که می خوان رای بدن چیکاره اند این وسط ؟ (1380183) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۳:۰۵:۴۲
ببین من همین نظر شمارو تو هر سایت و خبرگزاری که رفتم نوشتم متاسفانه هیچکدوم منتشر نکردن درود بر الف (1385017) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۴ ۱۶:۰۶:۳۱
آقای آرش رهبری تا زمانی که یک نفر مثل خاتمی اونقدر خرابکاری ببار نیاره خودش وارد عمل نمیشه ما وقتی میگیم ولایت مدار منظورمون اینه که از آرمان های رهبری پیروی کنه نه اینکه تمام کارهایش با دستور رهبری باشد
ااز لابلای حرف های امثال شما می توان فهمید که اصلا شما نظام را قبول ندارید (1399640) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۴۷:۳۰
آیا ولایتمدار تر از جلیلی هم کس دیگری هست؟ (1380295) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۲:۰۴
نجات اسلام!!!
آقای جلیلی می خواد اسلام نجات بده؟ یا اقتصاد این مملکت اسلامی رو با طرح کارخانه چوب بستنی در روستا ها.
آدام اسمیت انگشت حیرت به دهان برد با این طرح علمی و عملی برای نجات اقتصاد (1381289) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۲:۲۶:۰۴
کسی که با خروس سرو کار داره پرواز با عقاب براش سخت میشه .دوست عزیز وسایت به اصطلاح راست گو و پاک الف مگه قرار بر این نیست که کاندیدایی تخریب نشه پس چرا عین صدای امریکا و بی بی سی فارسی رو اوردین به تخریب جلیلی این کار شما به من ثابت کرد که اصلح ترین شخص همین دکتر جلیلیه خودتونو اصلاح کنید اقای توکلی. ببینم نظر مخالف و هم میزاری یا نه (1384795) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۱:۳۹:۵۸
شما حتی برنامه ی اقتصادی ایشان را نخوانده اید !!!!!
حتی حرف ها را هم ناقص شنیده اید!!!!
آیا درصورت نبود مطالعه ی دقیق حق اظهار نظر دارید؟؟؟؟
واقعیت این است که ایران بیشتر از ساخت تونل به سیاست های صحیح نیاز دارد. (1387411) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۲:۵۳
این طور که جلیلی صحبت میکنه امگار برنامه اصلی ایشون "ولایتمداریه" و فکر میکنه که ریاست جمهوری فقط حرف زدن از رهبریه نه کار اجرایی که هی بشینه از ولایت دم بزنه! آقای جلیل کو عمل؟ (1381290) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۳:۱۸
مگر سایرین ولایتمدار نیستند؟ مگر سایرین مناسب ریاست جمهوری نیستند؟
این هم شد استدلال. (1381294) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۴ ۱۶:۱۲:۵۸
تو ولایت مدار میبینی که این حرف رو میزنی یه احمدی نژاد بود که اون هم از سال نود به بعد دیگه خراب شد مگرنه تا قبل از اون جمهوری اسلامی بهترین دولت بعد از جنگ را داشت ولایت مداری اصلی ترین خصوصیت رئیس جمهوره

زنده باد جلیلی (1399667) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۳:۴۵
ولایت مداری شرط لازم اما کافی نیست
مطمئنا آدمهای بسیار ولایت پذیر تری از ایشان هستند پس همه شون لیاقت ریلست جمهوری را دارن؟ (1381300) (alef-13)
 
امام صادقی های مظلوم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۳۷:۳۰
به هرکی رای میدین رای بدین،

الا به جلیلی

ایها الناس، من امام صادقی ام.

والله بالله برنامه ندارن، هر چی برنامه بود تو دولت احمدی نژاد رو کردن(یارانه ها=زاهدی وفا). اگه دوست دارید دوران احمدی نژاد ادامه پیدا کنه و آبروی ما امام صادقی هارو هم ببرید به جلیلی رای بدید.

فقط نگین این امام صادقیا میدونستن چه خبره و نگفتن..

و ما علینا الا البلاغ (1381436) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۰۷:۰۴:۳۱
من أهل استان يزدم سه تا رفقام امام صادقي هسن هرسه تاشون جليلي رو اصلح و صاحب برنامه ميدونن... وطن خواه،زارع،تقي نژاد (1386231) (alef-13)
 
امام صادقی های واقعی
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۱:۴۵:۳۳
آقا اگه شما واقعا امام صادقی هستی قرار بذار حضوری باهم حرف بزنیم!
دوست عزیز شک دارم تو حتی دانشگاه رفته باشی! (1387449) (alef-13)
 
محمد علی
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۰۵:۳۲:۳۷
تو امام صادقی نیستی. امثالشماه زیادتوی دانشگاه دیده میشن. باید به آقازهیر انصاین بگم توی روند گزینش تجدید نظر کنه (1390879) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۰۰:۴۷:۵۹
واقعا حیف اون دانشگاه که تو توش درس خوندی حیف اون امکانات و اسم دانشگاه که تو مدرکته ؛ بعدش مردم خودشون عقل و شعور دارند خیلی به خودت افتخار نکن کی از تو نظر خواست . (1400822) (alef-13)
 
اکبرعلی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۱۱:۲۹
بله
به
نظر آیت الله مصباح جناب باقری لنکرانی چندین سال است که بهترند
به نظر دکتر احمدی نژاد هم مهندس مشایی بهتره (1382051) (alef-13)
 
قدوسی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۴:۵۹
ای مردم از اشتباهات قبلی مون درس بگیریم. تنها دلیلی که برای دکتر جلیلی میارن خوب بودن و ولایت پذیریه. آدم خوبی بودن دلیلی بر رییس جمهور خوبی بودن نیست . ولایت پذیری لازمه ولی کافی نیست. بعدشم کی گفته بقیه کاندیداها ولایت پذیر نیستند. رییس جمهور باید در عرصه عمل هم انسان پخته ، باتجربه و بابرنامه باشه. ما که کار اجرایی از دکتر جلیلی ندیدیم . چرا باید ریسک کنیم و مهمترین کار اجرایی کشور رو برا 4 سال به ایشون بسپاریم. با این وضع اقتصادی جایی برای آزمون و خطا نمی مونه. (1383418) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۳۸:۳۵
آره عزیزم احمدی نژاد هست. ولایتمدارتره. (1383584) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۵:۴۴
عزت و سربلندي رییس جمهور آینده در پيروي از ولايت است. (1380351) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۲۵:۱۷
عزت و سربلندي هر کسي در پيروي از ولايت است و ذلت و خواري هر کسي نيز به ميزان دوري از ولايت. (1381930) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۳:۵۳:۴۴
قبل از هر ولایتی ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام ملاک هست. و در سایه اون طبق قانون اساسی پذیرش اصل ولایت فقیه. خواهشن انقدر تند نرید که از ائمه هم جلو بزنید. چون هلاک می شید! کسی که کشور رو با بدبختی رو برو کنه اصلا تو مسلمونیش باید شک کرد چه برسه به ولایتمداری! (1382913) (alef-13)
 
مصیبت
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۲:۵۹:۳۲
بابا دم شما گرم... (1382483) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۷:۴۷
زنده باد صداقت- زنده باد عارف - زنده باد روحانی - زنده باد اصلاحات (1380366) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۱:۱۰
لازم و نه کافی (1380569) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۱:۲۳
بعضی از کاندیداها تنها سابقه ای که دارند همینه و با این میخواند رئیس جمهور بشوند. هیچ سابقه مدیریتی در سطح کلان و اجرایی حالا اعم از استانداری شهرداری حتی وزارت و فرماندهی معاونت اجرایی و... هم نداشتند!!! واقعا جای تاسف داره که خدا به بعضی ها چه اعتماد به نفسی داده. بعضی های دیگه هستند که با دو دوره نمایندگی مجلس و رئیس فرهنگستان ادب شدن و یا مشاور سیاست خارجی بودن میخواند رئیس جمهور بشند!!! بابا ریاست جمهوری بچه بازی نیست.کسی که از موفق ترین فرماندهان جبهه و فرمانده لشگر بوده. فرمانده نیروی هوایی بوده. رئیس پلیس بوده شهردار بوده و در تمام دوران خدمتش بهترین عملکرد و کارنامه را داشته لیاقت ریاست جمهوری داره. (1380571) (alef-13)
 
a
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۴:۲۹
همه هشت نفر ولایتمداری بالایی دارند و اگر غیر از این بود اصلا شورای نگهبان تاییدشان نمی کرد. (1380585) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۰:۴۷
دوست عزيز هر هشت کانديدا ولايتمدار هستند که از فيلتر شوراي نگهبان رد شده اند
دنبال مدير کاردان و مدبر باشيم
کسي که الفباي مديريت را بلده و تجربه کار اجرايي داره
جناب آقاي دکتر جليلي کار اجرايي در حد فرمانداري هم در کارنامه خود ندارد
سپردن کشور به دکتر جليلي = بازگشت به 1384 (البته با نئو احمدي نژاد و کشوري ويرانتر از 1384) (1380965) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۵:۱۶
عزیزم همه ایران ولایت مدارند. پس همه باید ریس جمهور شوند!!!!

ولله شهادت میدهم اقای جلیلی هیچ شایستگی برای ریاست جمهوری ندارند.
کم کم مردم دلیل این همه تحریم هم را فهمیدند. ایشان اصلا جایگاه مهمی را هم بیهوده گرفته اند. (1381310) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۰۵:۳۸
ها گفته شده که صرف ولایت مدار بودن شرط لازم برای ریاست جمهوری نیست.اگر قرار باشد فقط به این نکته بپردازیم بسیاری از مردم کوچه بازار هم میتوانند رییس جمهور شوند.
کشور نیاز به یک مدیر مدبر و سیاست مدار کارکشته ودر عین حال اقتصاد دان دارد که با کمک متخصصین دیگر کشور را هدایت و مدیریت کند.
حال چه چیزی را در این اقای جلیلی دیده اند ،نمیدانیم (1381312) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۵۲:۰۸
الف زیاد زور نزن شما نمیتونید رای اکثزیت مردم رو تغییر بدید چون اونا نمیان سایت شما رو بخونند و نظرشون در مورد این کاندیدایی که شما نمیخاید عوض بشه .... اون مثل ۸ سال پیش که بعضیا رسوا شدند و آبروشون رفت آبروی شما هم میره ............... (1381835) (alef-13)
 
محمودمحمدی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۱:۴۴:۲۸
منظورتان رامتوجه نمی شوم یعنی واقعااینکه گفتیدتمام چیزی است که یک رییس جمهوربایدداشته باشد??هشت سال قبل هم آقای احمدی نژادباهمین کلیدواژه واردانتخابات شدوحالاوضع مااین است.واقعاتشخیص سطح بالای ولایی بودنبرای شما چگونه ممکن است.آیادستگاه خاصی برای اینتشخیص دارید??اگراینطوراست به ماهم بگویید.برادرمن تنهاولایی بودن کافی نیست وچیزهای دیگری هم لازم است.ترابخداکمی فکرکنید..... (1382353) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۶:۱۸
مشکل بعضیها چه در رژیم گذشته و چه حالا،قبول بی چون و چرای یک نفر هست.بابا!ولایت مداری بت پرستی که نیست.تو قانون اساسی اومده که رهبر(ولی فقیه جامع الشرایط است)رییس مملکته و اختیاراتش هم مشخصه.رییس جمهور و سایر قوا نیز زیر نظر ایشون کار میکنن.این به معنی تبعیت محض از رهیر،بطوریکه مشابه تبعیت از معصوم است،نیست.رییس جمهور باید مستقل باشه و مستقل فکر کنه.جایگاهشو تو قانون اساسیم بدونه.تو چیزایی که بهش ربط نداره وارد نشه.بر اساس قانون اساسی ما،سیاستهای کلی نظام رو رهبر معین میکنه و همه هم باید پیروی کنن.چون قانون گفته،نه اینکه چون رهبر معصومه.نظارت بر کار رهبر و عزل ایشان هم دست مجلس خیرگانه.لذا ولایتمداری ،تا جایی که به مفهوم شناخت جایگاه رهبر در قانون اساسیه،لازمه هر مسوول مملکتی،از جمله رییس جمهوره و جزیی از مشخصات رییس جمهوره و نه همش. (1383530) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۷:۰۵
ولایتمداری این نیست که برای انجام هر کاری دنبال دریافت نظرات رهبری باشیم بلکه ولایت مداری این است که مسئولان توان انجام امور را به گونه ای داشته باشند که ضمن ارتقا بخشی به شاخص های اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و... رضایت مردم و رهبری توامان جلب شود. (1383049) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۷:۵۲
شخص ولايتمدارتون رو هم در 8 سال گذشته ديديم! (1383361) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۴:۲۴:۵۹
وقتی که یکطرفه و ناجئانمردانه با استفاده از تمام رسانه ها اصلاح طلبان را میکوبند و اجازه دفاع به آنان نمیدهند همین میشود. (1383686) (alef-13)
 
محمد احمدوند
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۴:۳۷:۲۸
دوست گرامی،همه افرادی که اومدند بارزترین چیزی که داشتند ولایتمداریشون بوده!
آیا این دردی از دردهای ما دوا کرده؟
ما نیاز به فردی مدبر،باهوش و با روابط عمومی در سطح بین الملل داریم. فقط دوستی با دنیا باعث درومدنمون از این بن بست میشه. هرچند همه ی این اختیارات در دستان رئیس جمهور نیست...
فقط دوستی و رابطه با دنیا... (1383707) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۰۹:۵۹:۴۸
سیاست های هسته ای را مقام معظم رهبری تعیین می کنند.

پس بهتر است کاندیداها در حوزه ای که در آن نقشی ندارند وارد نشوند. (1379817) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۴:۲۴
اگه اينطوره ؛
پس چرا هي مدام ميگن مذاكرات هسته اي در زمان اصلاحات ، سياست سازش كارانه بود ولي در زمان اصولگراها ، سياست مقاومت و ايستادگي و پيشرونده بوده است ؟؟!!!!!!!!!! (1380068) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۲۷:۰۷
دقيقا"‌

يك ثال مي زنم :
چرا در انتخابات 84 كسي از بازگرداندن عزت به مذاكرات سخن نمي گفت ؟

چرا همان زمان كه جناب احمدي نژاد پرچم گفتمان انقلاب را بلند كرده بود و بالا رفتن خاتمي از پله هاي اليزه را نشانه ذلت مي دانست صحبتي از پاهاي جك استراو روي ميز مذاكرات نمي كرد ؟

چرا مثلا"‌نمي گفت كه اگر من بيايم ، هزار سانترفيوژ خواهم ساخت ؟

چون اين مسائل ربطي به دولت نداشته و ندارد (1380173) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۴۶:۲۵
یادش به خیر دروغ احمدی نژاد در زمینه "ذلت خاتمی در پاریس" رو ما با دیدن استقبال از خاتمی در پاریس متوجه شدیم.

حیف که هیچ راهی برای اینکه به مردم بگیم احمدی نژاد دروغ گفته نداشتیم! (1382234) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۶:۱۱:۰۹
استقبال برزیل از خودشون رو دیدیم! (1383848) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۲:۱۴
بله کاملا درسته ، بنظر می آید با این نوع خبر ها و تیتر ها می خواهند افکار عمومی را بازی بدهند که اگر آقای ... بیاید کل روند هسته ای ایران درست می شود و همه ما را به رسمیت می شناسند و حقمان را می گیریم ، و اگر آقای ... بیاید کل پایگاه های هسته ای تعطیل می شود ؟!؟!
اصلا درست نیست که از نا آگاهی مردم به ضرر خودشان استفاده کنید ، وقتی سیاست هسته ای توسط رهبر مشخص می شود هر کسی هم رئیس جمهور بشود حق ندارد در آن تداخلی ایجاد کند . (1380195) (alef-13)
 
علی پور
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۰۲:۰۰
درست است که هدایت روند کلی برنامه هسته ای زیر نظر رهبر است ولی رهبر تا مجبور نباشد دخالت نمیکند همانگونه که ایشان در زمان خاتمی اعلام کردند مرا مجبور کردید تا مستقیم در مسئله هسته ای دخالت کنم و دولت را مجبور کردند که تاسیسات هسته ای را که در زمان خاتمی تعطیل شده در زمان همان ریس جمهور راه اندازی شوند (1382032) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۳:۳۲
این درسته اما رییس جمهور بسیار در این تصمیم نقش داره (1380201) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۱۱:۱۹
بايد بدانيد كه رئيس جمهور فقط يكي از اعضاي شوراي امنيت ملي است.

دبير آن هم اگرچه با حكم رئيس جمهور اما با نظر رهبري منصوب مي شود ، مانند وزير كشور ، دفاع ، اطلاعات و خارجه .

روشن ترين دليل عدم دخالت رئيس جمهور در پرونده هسته اي سپردن مسئوليت آن به شوراي امنيت ملي به جاي وزارت امور خارجه است (1381893) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۴:۰۵
اما تفاوت دارد كه مشاور مقام معظم رهبري جليلي باشد تا روحاني. ايشان به تنهايي تصميم نمي گيرند و هيچ گاه خودرأيي نكرده اند هرچند تصميم گير نهايي باشند . به همين دليل است كه مذاكرات سعد آباد را كه اصولگرايان نفي استقلال كشور مي خواندند رهبري در راستاي شكست توطئه آمريكايي ها و صهيونيست ها مي دانستند: http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3202 (1380796) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۱:۱۵
کاندیداها نباید سیاست های هسته ای و مقاومت جهادی را زیر سوال ببرند و از این نظر دشمنان اسلام را شاد نمایند. (1379821) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۹:۴۸
كانديدا ها بايد آزادانه حرف دلشون رو بزنند . (1380048) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۴:۵۹
ميخوايي تو بشو رئيس جمهور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1380073) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۴:۳۲
روي كار آمدن احمدي نژاد، شادي دشمنان را به همراه داشت. پس چرا از آن حمايت كرديد؟ (1380207) (alef-13)
 
hosein.h
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۰:۳۸:۲۲
اگر باعث شادی بود پس این همه تحریم و تمسخر برای چیه؟ (1384357) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۳۳:۳۸
این معیار دشمن شاد کنی و ناراحت کنی رو از بعضیها بگیرن کلا تو زندگیشون بی معیار میموننن و دق میکنن و میمیرن! (1383574) (alef-13)
 
سلمان
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۱:۳۲
وقتی عده ای می زنند و در می روند،
وقتی عده ای سال هاست یک طرفه حرف می زنند و اجازه دفاع نمی دهند.
حالا همه باید نگویند، تخریب نکنند، ساکت باشند ،همه بگید به به هوا چه خوبه!
حرف نگارنده عمیق است و عاقلانه اما باید گفت وپرده ریا و شیطنت و .... را انداخت چرا که دیگر مسأله هسته ای نیست بلکه قصه یک فرهنگ انحرافی غلط حاکم بر حاکمیت است.
چه مسخره بازی است که چند سال یک طرف همه رااز سر بصیرت خودمان بنوازیم و بعد ایام انتخابات که مجبوریم فضا را کمی باز کنیم کمی مجال دفاع بدهیم و بعد بگوییم ساکت! (1379822) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۱:۳۷
این بحث را آقای باقری معاون جلیلی شروع کرده و تلویزیون نیز تکرار کرد که اقای روحانی جواب دادن اتفاقاً جالبه به رفراندوم تیم های هسته ای که عملکرد کی بهتره (1379823) (alef-13)
 
hamid
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۱۳:۵۷
عزيزم 8 ساله كه صداو سيما و روزينامه ها عليه روحاني جنجال كردند حالا ميگويند سكوت كن (1381351) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۱:۴۸
با سلام
من کاملا با نظر شما موافق هستم وپیشنهاد دارم به خاطر امنیت ملی این 2 عزیز انصراف بدهند و بدترین حالت این است که جناب دکتر جلیلی و جناب دکتر روحانی (صرفه نظر از نتیجه) به مرحله دوم بروند (1379824) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۰۹:۴۳
اتفاقا خيلي هم خوب ميشه كه بقيه حذف بشن و فقط اين دو بمونن. (1381538) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۱:۵۵
پرونده هسته ایی سریه؟چرا باید همیشه سعی بشه حتی مسائل عادی خیلی سری و پر رمز و راز نشون داده بشه!!! (1379825) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۳:۲۹
اتفاقاً نتیجه این مذاکراته که آینده مردم بهش وصله پس بهتره مردم بدونن کی بهتر عمل کرده و کی وضعیت امروز رو به اینجا کشونده (1379830) (alef-10)
 
اصغر آقا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۵:۰۵
نتیجه رو من بهتون میگم:
اون زمان ما حتی حق استفاده از فناوری هسته ای رو نداشتیم(حتی در حد یک سانتریفیوژ) و اگر میخواستیم کار کنیم باید در تمام زمینه ها زیر نظر غربی ها کار میکردیم.
اما الان آمریکایی ها میگن ما حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای رو برای ایران به رسمیت میشناسیم.
اما این فقط بواسطه آقای جلیلی نیست و اگر همراهی مردم نبود به اینجا نمی رسید که اونا عقب نشینی کنن. (1380588) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۷:۴۲
مواضع آقای روحانی در بحث هسته ای خیلی خوشبینانه است.

آقای جلیلی چون کوهی استوار در برابر زیاده خواهی های غربیها ایستاده است و سیاست مقاومت را بخوبی اجرا کرده اند. (1379841) (alef-10)
 
هادی مطلق
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۶:۳۳
مقاومت مگه سیاست هم می خواد؟
کدوم کشوری الان با ایران رابطه خوبی داره؟(به غیر سوریه و چنتا کشور درجه 3 امریکا جنوبی و قبایل آفریقایی)
اینکه شدید ترین تحریم ها در طول تاریخ ایران علیه ایران تصویب و اجرا شده این سیاست می خواد؟
اگر مقاومت جوری بود که کمترین هزینه رو برای کشور داشت بعله، دست آقای جلیل رو هم باید ببوسیم، اما عملا اگر هیچ مذاکره ای هم انجام نمی دادن اوضاعمون با الان هیچ فرقی نمی کرد
همون سال 82 که امریکا به افغانستان و عراق حمله کرد و اصلاح طلبان و رهبر انقلاب خطر حمله رو بسیار جدی گرفتن و با همکاری با اروپا کشور رو از جنگ با امریکا نجات دادند، اگر افرادی مثل آقای جلیلی دبیر شورای امنیت ملی بودن مطمئن هستم کل کشور با خاک یکسان شده بود (1380078) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۹:۵۳
پس لطف کنید بهشون بفرمایید چون کوهی استوار همان جا بمانند و به همان کار دیپلماسی مشغول باشند و عرصه مدیریت کشور رو به مدیران بسپارند. (1380142) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۶:۵۸
این کوه استوار دیالوگ کردن رو یاد نگرفته تو صحبت هاشون دقت کنید همش میگه :
... مسئله مهمیست و ما باید ظرفیت... رو شکوفا کنیم تا تهدید به فرصت تبدیل بشه جای خالی رو با تورم و اقتصاد و دیپلماسی و بیکاری و .. میتونید پر کنید
به نظر من این کوه استوار باعث شده ایران امروز ما کویر بشه (1380219) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۴۴:۵۴
دقیقا. این "کوه" به هزینه جیب ملت و شرمندگی پدرها از خانواده و رشد اقتصادی و تورم "استواری" میکند. وگرنه همان آقای روحانی هم بلد است بگوید منافع ملت به جهنم، من اصلا با غرب قبول هم ندارم که باهاشون مذاکره کنم! (1382232) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۷:۳۸
دوست عزیز
آیا شما بچه سرطانی یا مادر ام اسی داری که ببینی دارو نیست چون تحریمیم؟؟؟
تا حالا عزیزات به خاطر ندونم کاری یه عده جلوت جون دادن؟!!!
من از آقای جلیلی یا هر کس دیگه ای که مسبب این تحریم هاست نمیگذرم (1380223) (alef-13)
 
پویا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۵۰:۳۳
جلیلی که به درد ریاست نمیخوره با اون کاری ندارم ...اما مثل اینکه بر عکش شده شما به جای اینکه از امریکا نگذری که چرا تحریم کرده میگی از کشور خودم نمیگذرم چرا باعث شده تحریمش کنن ؟؟؟ قضیه بر عکس شده یه مشت دزد بریزن خونه یکی بخوان ببرنش وایسه جلو دزدا کتک بخوره بقیه به جا این که بگند این دزدا چرا میریزند خونه یارو مقصر اینان میگن مقصر خودتی که وایسادی جلو دزدا میزاشتی میبرد .............. خدایا اخرالزمان شده اینا باورشون شده هرچی بیشتر بزنی تو کلشون حق دفاع ندارن (1381655) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۳۲:۳۴
کاملاموافقم چون پدرخودم بااین مشکل مواجه شده ویک قرص ساده هم هست که حتی ایرانیشم داره نایاب میشه (1381954) (alef-13)
 
اکبرعلی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۱۵:۵۰
دوست گرامی
اضافه بفرمایید سران زیاده خواه غرب
این مشکل دو تا سر داره
فشار اونا
بی تدبیری ما (1382056) (alef-13)
 
حجت
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۱:۳۷:۰۱
اگر بپذیریم که تحریم ها به خاطر سر سختی آقای جلیلی بوده و این باعث مصیبت هایی از این قبیل شده ولی عقب نشینی آقای روحانی حقوق 70 میلیون ایرانی در حال حاضر و هر چه ایرانی پس از این به دنیا بیاید را ضایع کرده که این دو اصلا قابل مقایسه نیست. ولی حق ان است که علت تحریم ها زیاده خواهی امریکا است نه جلیلی (1383259) (alef-13)
 
کیوان
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۱:۵۵:۱۸
عزیزم ازدست دادن نزدیکان رو درک میکنم چون عمویم که از کارکنان سایت بوشهر بود با حماقت های آقای روحانی خانه نشین شد و سکته کرد.

این که دارو نیست ربطی به تحریم نداره.اگه به خاطر تحریم بود که توی ناصر خسرو پیدا نمی شد!
آیا قاچاقچیان دارو تحریم هارو دور زدند؟؟؟؟؟!!!!!!!

علاوه بر اون آیا خانواده ی شهدا به خاطر ازدست دادن عزیزانشون دست از جنگ کشیدند؟؟!! (1387512) (alef-13)
 
بیرانوند
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۱۱:۱۰
کاش الف منفی داشت .... (1380454) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۵:۲۳
کوه ایستادن الکی که هنر نیست. وقتی مثل کوه میشه وایساد که پایه ها قوی باشند. (1380887) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۱:۴۰:۲۱
دیشب داروخانه‌ی 13 آبان بودم برای داروهای پدرم، بد نیست گاهی نگاهی هم بیندازید ببینید وقتی بیماری داری و دارو نیست چه حالی بهت دست می‌ده. این نتیجه‌ی همه‌ی ندانم کاری‌هاست. کمی انصاف داشته باشید. کمی آرامش فقط کمی آرامش خواسته‌ی زیادی نیست. این مردم فقط انرژی هسته‌ای نمی‌خواهند...این مردم نجیب... (1382805) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۳:۱۲:۴۳
هزینه استواری این کوه را ملت می دهند. البته اگر استواری را بپذیریم وگرنه واقعیت این است که هزینه ضعیف بودن تیم مذاکره کننده را ملت دارند می دهند .
اصلاً هدف مذاکره و انتخاب یک تیم برای مذاکره این است که هزینه دفاع از حقوق هسته ای ما کاهش پیدا کند نه این که به حداکثر برسد.
این ضعف تیم مذاکره کننده است که این همه هزیه ها را افزایش داده نه اصل دفاع از حقوق هسته ای ایران. (1382897) (alef-13)
 
یکی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۷:۴۰:۲۴
این کوه استوار پس از هر دور مذاکرات پشت درهای بسته و لبخند به خانم اشتون، جزتحریم های جدید چه سوغاتی برای مردم آورده است؟ (1382963) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۹:۲۲:۴۱
والله زمانی که روحانی رییس شورای امنیت ملی بود وضع ملت خیلی بهتر از زمان جلیلی بود (1389495) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۹:۲۰
لطفا این متن را چاپ کنید.عدم رای دهی و اقبال مردم به جلیلی یعنی اینکه مردم خواهان دستیابی به انرژی هسته ای از روشی غیر از روش آقای جلیلی هستند. (1379844) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۱۴:۲۶
و البته روشی غیر از حامیان ایشان. مردم بیش از خود آقای جلیلی از حامیان ایشان ، طرز تفکر و عملکردشان نفرت دارند . اگر قرار باشد که چنین تفکری به یکه تازی در میدان ادامه دهد وضعیت در آینده به مراتب از حال هم بدتر میشود . (1381725) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۰۳:۴۳
ما باید به جایی برسیم که خود بسازیم تا نتوانند تحریم کنند و این فقط در برنامه های جلیلی بود... و فقط ایشان تاکید فراوان به حمایت از تولیدات داخلی داشت. (1381873) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۹:۲۸
حتی چین و آمریکا هم نمی تونن همه چیز رو خودشون بسازه!!
یکی با 1 میلیارد نفر جمعیت و 10 برابر ایران منابع معدنی و غیر معدنی!
برای مثل برای ساخت تراشه های صنعتی تمام دنیا برای منابع به چین محتاجند! (1383148) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۰۹:۴۷
با این تحلیل کاملا موافقم
امیدواریم که درایت کاندیداها در این زمینه باعث شود که ما بعد از انتخابات نیز بتوانیم پیشرفت کنیم نه اینکه در جا بزنیم یا عقب روی یا بر تحریم ها افزوده شود
با آرزوی موفقیت برای کاندیدایی که واقعا درایت و مدیریت و هوشمندی کافی در تمامی زمینه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی لازم را دارد و می تواند ایران را در جهان سربلند کند (1379845) (alef-10)
 
صدرالملك
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۱:۱۹
با تشكر از نويسنده و سايت الف :
به اطلاع همه كانديداها ميرساند كه همه مردم ايران على الظاهر ميدانند كه در اين كشور چه اتفاقاتى افتاده است و خوب يا بد نيازى نيست كه شما اقايان گذشته يكديگر را تخريب كنيد. زيرا اگر تخريبى هست تقريبا همه تان در گوشه و كنار و راس و معاونت و شوراى عالى امنيت و تخيص مصلحت و مجلس ووووو بوده ايد و بنابراين در خوبى و يا بدى امور سهم داريد و هيچ شكى هم در ان نيست ،،. پس بهتر است بجاى تخريب. برنامه هاى كارى تان را بگوييد و چه ميخواهيد انجام دهيد وضع اشتغال و جوانان و ازدواج و اعتاد و امنيت اجتماعى و اخلاق و فساد و نان و اب و برق و گاز و بنزين و گرانى ها و نرخ ارز و دلار و طلا را و قيمت مسكن و اجاره و بازار و صنعت و اشتغال و بهداشت و بيمارستان و هزار داستان ديگر را بگوييد چه ميكنيد ؟؟ مسائل كشور فقط هسته اى كه نيست و تا حالا هم نتوانستيد هيچكدامتان قضيه را حل كنيد و ادعا نيز نكنيد كه كارى كرده ايد زيرا ٤ قطعنامه شوراى امنيت سازمان ملل و تحريمهايش را همه ميبينيم و هنرى نيست پس بهتر است برنامه به اين ملت بدهيد . مدم ايران ٨ سال پيش فريب تخريب ها و اين نوع بد اخلاقى ها را خوردند و ديگر زير بار اين كارها نخواهند رفت ! اقايان كانديداهاى محترم لطفا بفرماييد هنرتان براى اداره كشور و تعامل با جهان چيست ؟ چكار ميخواهيد بكنيد ؟ چگونه مشكلات را حل ميكنيد ؟ وضعيت اقتصاد و مشيت ملت را به كجا ميخواهيد ببريد و از اين جور چيزها !؟ ملت از تخريب و تهمت ، خسته شده اند !! لطفا فقط برنامه بدهيد ،،،،،،،، لطفا فقط برنامه بدهيد ،،،،،،،،،،،، (1379850) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۱:۲۹
کسی روی مسایل هسته ای مانور تبلیغاتی انتخاباتی نداده. سووال شده پاسخ دادند. (1379851) (alef-10)
 
Latvia
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۶:۳۲
هر کسی جز تندروهای پایداری و دوستان سابق ( و بعضا حاضر) دولت، به قدرت برسه، حداقل اوضاع بدتر نمیشه!
اما در مورد مذاکرات هسته ای، کاندیدا ها تا میخوان تز اقتصادی بدن، امکان نداره کشوری که نمی تونه با دنیا تبادل کنه اقتصاد قوی داشته باشه
تحریم الان روی نفته چون درآمد ما از نفته، خیلی راحت میره روی پتروشیمی یا صنعت
انرژی هسته ای هم فقط بهانه ی خوبی برای منزوی کردن ایران هست و نه بیشتر وگرنه کره شمالیکه الان بمب هم داره چیکار تونسته بکنه؟
نمیگم تسلیم شیم اما باید تبادل رو حداقل با بعضی کشور ها احیا کنیم (البته نه انگولا و سومالی!)
واسه مقاومت در مقابل امریکا هم باید مثل چین اون قدر قدرت داشته باشیم که امریکا مجبور به تعامل بشه وگرنه چین هم از اساس دشمن نظام کپیتال امریکاست!
اما امریکا مجبور به تعامل با چینه
حرف کسایی مثل روحانی یا عارف و یا حتی ولایتی چنین چیزی هست، تفاوت هم در نوع نگاه به انجام چنین کاری هست
اما کسی مثل جلیلی یعنی ادامه ی وضع موجود
قالیباف و رضایی هم که چندان اظهار نظری در این مورد نکردن (دلیل بر بد بودن نیست) (1379863) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۹:۳۰
وقتی آقای جلیلی و دوستانشان به جای ارائه برنامه شروع به حمله به سیاست های گذشته می کنند و دو قطبی سازش -مقاومت را تولید می کنند، توقع دارید آقای روحانی (یا هر کس دیگری که جای وی بود) سکوت کند و در کنار رینگ بوکس آقایان فقط مشت بخورد تا آنها از آبروی افراد برای خود نردبان ترقی بسازند. به هر حال هر چیزی حدی دارد و نمیشود یکطرفه به قاضی رفت (1379872) (alef-13)
 
Belgium
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۲۳:۱۹
ما راه دیگری برای انتقال نظرمان سراغ نداریم شاید گوش شنوایی پیدا شد و نظر من که به قول شما اقلیت هستم را بشنود. (1379881) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۱:۵۲
دولت که باید بوجه مصوب مجلس را اجرا کنه و در تعیین سیاستهای خارجه هم که نقشی نداره! پس چه نیازی به انتخاباته؟! مردم این وسط پس چی کارند؟!!! (1379907) (alef-13)
 
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۲:۴۹
البته به نظر اگر در این رفرداندوم که به قول شما نیست جلیلی با قاطعیت برنده می شد و نویسنده هم این احتمال رو می داد یا نتیجه انتخابات می آمد و این نتیجه بدست می آمد،.... اونوقت می شد رفراندوم هسته ای !!!!

ولی الان به نظر نتیجه به نظر جور دیگری اومده!!
مثل بازی های ایران - آمریکا که همیشه قبلش سیاسی نیست، تا ما ببریم!! (1379911) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۳:۲۲
کسانیکه انتخابشان آقای جلیلی است بدانند روزی متوجه خواهند شد از احمدی نژاد رو دست خورده اند (1379915) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۴:۱۱
متاسفانه، اظهارات و رفتارهای آقای جلیلی و ستاد ایشان بسیار بیشتر به شکل گیری این فضا دامن زده و می زند. به رغم اهمیت مساله هسته ای، این مساله نباید محور برنامه های انتخاباتی باشد. حتی صدا و سیما هم نباید روی این موضوع تاکید داشته باشد. (1379919) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۴:۵۲
چرا اتفاقا هست. مگه قرار نیست کاندیداها برای مشکل اقتصادی برنامه داشته باشن؟ لابد عامل 3برابر شدن قیمت دلار شکست های تیم ملی فوتبال بوده! (1379922) (alef-13)
 
هوشنگ
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۷:۳۱
به آقای روحانی حق بدید که پس از 8 سال انواع تهمتها به ایشون و عدم امکان پاسخگوئی در همان رسانه ها که به او این تهمتها زده شده ، بتواند هر چند کوتاه از خودش دفاع کنه ضمن اونکه ایشون موضوع سری رو بیان نکردند .
همه در سال 2003 میدونیم که شرایط ایران و جهان و جنگ طلبی آمریکا به نحوی بود که شاید بهترین کار همان مذاکرات و پریدن از روی جنگ بود و اون موقع هم ما قدرت نظامی امروز رو نداشتیم و توان مقابله بسیار کمتری داشتیم
دوستانی که میخوان مقایسه کنند مواضع رو به توانائی ها و امکانات و همچنین شرایط دو مقطع زمانی نگاهی بیندازند ضمن آنکه آنچه تا بحال در صنعت هسته ای بدست آورده ایم در قیاس با تحریمهای سنگینی که بر ما وضع شده آیا ارزش داشته یا اونکه باید کاری میکردیم که آرام از کنار تحریمها رد میشدیم و صنعت هسته ای رو هم آرام آرام پیش میبردیم .
شایان دکر آنکه تحریمها هر روز بیشتر خواهد شد و مشکلات فراوانی برای لغو آنها خواهیم داشت .
آرمانگرائی خوبه ولی با توجه به ظرفیت و توانانی باید در پیش گرفته بشه (1379937) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۲:۰۲:۰۶
لابد باید به آقای روحانی حق بدیم به خاطر دروغ های شاخداری که گفتند!!!!

کیک زرد هسته ای زمستان 83 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

اگه به این جماعت میدان بدهید مدعی میشوند که انقلاب هم سال82اتفاق افتاده!!
دوستان لطفا به دنبال راه شهدای هسته ای برویم نه بزدلان. (1387553) (alef-13)
 
ج-ک
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۸:۲۷
اصلا هم باخت باخت نیست.
عادت کردین که همه چی پشت پرده باشه.
فقط آقایون(هسته ای مخصوصا این چند ساله)بیان بگن مذاکرات خوبی بود!
مذاکرات در حال پیشرفت است!
جزئیات اون رو باید از این ور و اون ور بشنویم. (1379943) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۴۷:۱۳
ما براي كاهش فشار اقتصادي به مردم ، احتياج به باز شدن درهاي مذاكرات هسته اي داريم . (1379989) (alef-13)
 
نظرآزاد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۳:۱۳:۲۷
واقع بینانه تر اینه که ببینیم با وجود تحریمها ایران و ایرانی بیشتر تحت فشاره و اذیت میشه یا مثلا اتحادیه اروپا . انرژی هسته ای حق مسلم ماست ولی اگربرای گرفتن این حق باید خیلی بیشتر از ارزش اون هزینه کنیم آیا ارزش این همه جلسات فرسایشی با اروپاییهارو داره؟ (1382508) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۴۸:۰۹
با شما مخالفم

اولا که رفراندوم مذاکرات هسته ای مگه ایرادی داره؟؟!!

ثانیا این بازی باخت باخت فقط برای جلیلی می تونه باشه چون روحانی که در این سالها فقط متهم به سازش شده بود و امروز می تونه برنده بازی باشه.

ثالاثا چرا از رسانه هایی که حرف شما را نمی زنن، واهمه دارین؟؟!! باید تحمل شنیدن حرف مخالف را داشته باشیم....و به شعور مردم احترام بگذاریم... (1379994) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۴۸:۱۴
فشار هاي اقتصادي كه ناشي از تحريم هاست بايد با تعويض تيم مذاكرات هسته اي كاسته شود . (1379995) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۴۸:۴۰
اتفاقا مردم باید بدانند در مملکتشان چه خبر بوده و هست (1379997) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۴۹:۰۳
مذاكرات با 1+5 بودن فايده و برگشت به عقب بوده . (1379999) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۰:۰۰
بايد كاري كرد كه اين فشارهاي اقتصادي كه در حال انفجار ميباشد ، مرتفع گردد . (1380001) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۸:۴۰
براي اين كار ، نياز به تعويض طرز تفكر داريم . (1380042) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۰:۴۶
نياز به تيم جديد مذاكرات هسته اي داريم . تيم حاضر خسته و نا بلد است . (1380003) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۵:۴۷
اتفاقا خيلي هم مهم است که شروع کننده کيست.شروع کننده اين جريان بي تدبيري شوراي نگهبان بوده است که دو نفر را که هيچگونه سابقه کار اجرايي در پرونده شان نيست و برنامه مشخصي هم ندارند به عنوان نامزد تاييد صلاحيت کرده است.جرات انتشارش را نداريد ولي ميدانيد که عين واقعيت است. (1380029) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۴:۴۱
خوبه جليلي يا روحاني يكي رئيس جمهور و ديگري معاون اول شود تا بار ديگر به جهان ثابت شود كه اين مملكت صاحب ندارد....و هيچ فكر و برنامه ريزي خاصي در مورد آن نميتوان انجام داد. (1380070) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۱۸:۴۹
اینو به شورای نگهبان بگید که برای تأیید صلاحیتها رفته سن و سال و دور کمر و تعداد ضربان قلب داوطلبها رو اندازه گرفته. (1380134) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۲۰:۰۵
درست است که سیاست هسته ای و سیاست خارجه(در مسائل تعیین کننده مثل رابطه با آمریکا) در نهایت با تایید رهبری عملی میشود ولی این نکته را نباید فراموش کرد که جایگاه افراد و نقطه نظرات افرادی که در دستگاه دیپلماسی کشور و هم در مذاکرات هسته ای نقش آفرینی میکنند و مخصوصا دیدگاه رئیس دولت به سیاست خارجه و رابطه با دنیا همگی بسیار موثر در نتیجه و عملکرد غرب در مذاکرات میباشد
همانطور که تفاوت فاحشی بین رابطه دنیا با ایران در دولت های آقایان هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد وجود داشته است (1380143) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۶:۱۴
ببخشید چرا مردم ایران نباید در مورد مذاکرات هسته ای و عملکرد تیم هسته ای نظر بدن مذاکراتی که تاثیر ان را بر سرنوشت خود می بینند (1380213) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۱:۴۰:۳۲
چه اشکالی داره نظر مردم هم در این مورد حتی شده بصورت غیر مستقیم نمود پیداکنه ؟ درسته تصمیم گیران کسان دیگری هستند ولی آیا دانستن نظر مردم کمک به تصمیم بهترشان نمیکند ؟ (1380242) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۰۹:۱۹
معلوم مى شود از اين كه سخنان روحانى بااقبال مردم مواجه شده دوستان دستپاچه شده اند اقاى روحانى ادامه دهيد (1380441) (alef-13)
 
سید محمدحسین
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۵:۲۵
پس اگر قالیباف هم رای نیاورد یعنی مثلا تونل نیایش نباید احداث می شد. یا اگر رضایی رای نیاورد یعنی مردم از عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام ناراضی اند. (1380591) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۰:۵۹
صدالبته خاک پای حسن روحای را در مذاکرات در مقابل باخت های سراپا مسخره جناب جلیلی باید طلا گرفت (1380673) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۲:۴۶
عزيزان اينقدر اصرار نكنيد كه نامزدها برنامه بدهند.

آخر مي دانيد براي تنظيم يك برنامه آنهم در سطحي كلان كه بخواهد برطرف كننده مشكلات كشوري به بزرگي ايران باشد به چه مقدار وقت و مطالعه و مشاوره و كارشناسان متخصص نياز است ؟

تازه مگر برنامه كار را مي توان شفاهي مثل خواندن روضه ارائه داد ؟ و مگر رئيس جمهور آينده قادر است كاري بر خلاف برنامه اي كه الآن جريان دارد انجام دهد ؟

بياييد عاقلانه و واقعگرايانه به موضوع نگاه كنيم. رئيس جمهور فقط مجري برنامه هايي است كه قبلا توسط مجلس تصويب شده و بر آن قانون نام نهاده اند.

از رئيس جمهور بخواهيد مديريت قاطع و توانايي خودش در انجام سريع قوانين مصوب مجلس را اثبات نمايد.

رئييس جمهور تنها مي تواند و بايد مجري خوب قانون باشد ، كار ديگري از او ساخته نيست. او بايد بتواند تيمي تشكيل دهد كه زيربخشهاي مختلف و بسيار متعدد قوانين مصوب را بسرعت و با دقت و بدون تبعيض نسبت به افراد و مناطق كشور اجرا نمايند ؛ همين و بس.

رئيس جمهور كه رسول خدا يا نبي و معصوم و داراي قدرت اعجاز نيست ؛ او يكي از خودمان و يكي از همين هايي است كه تا كنون هرچه در چنته داشته اند در مسؤوليتهاي قبلي خويش نشان داده اندو توانايي بيشتر از آنچه تا حالا كرده اند ندارد.

ماهم نبايد انتظارات رويايي از رئيس جمهور داشته باشيم. امروز ديگر هر كسي در هر كجا ياد گرفته كه بگويد "رئيس جمهور برنامه بدهد "
آخر قدري فكر كنيد ! فرض كنيد در يك يا دو جلسه يك ساعته رئيس جمهور برنامه مورد انتظار شما را هم بصورت گفتاري ارائه دراد. خوب ؛ ضمانت اجراي آن چيست ؟ با دستورالعملها و آئين نامه هاي اجرائي موردنياز آن و اعتبارات لازم براي اجراي آن چه مي كند ؟ اگر ساير قوا نتوانند خود را با اين برنامه هماهنگ كنند يا آن را قبول نداشته باشند چه ؟ صرف دادن برنامه كه دردي دوا نمي كند و تضميني براي بهبود اوضاع كشور نيست !

برنامه اي خوب است كه كارشناسان متخصص آن را تأييد كنند نه مردم كوچه و بازار. اصولا برنامه يك ابزار مديريتي است نه وسيله اي براي تبليغات سياسي.

از رسانه ها و سايتهاي محترم خبري انتظار مي رود در چنين فرصتهاي ارزنده اي كه مردم آمادگي دارند تا بيشتر بياموزند ، آنها را بصورت جدي با قوانين و آنچه مي تواند انتظارات بحق باشد بيشتر آشنا كنند.

حيف است كه مردم با برداشتهاي سطحي و توقعات نابجا وقت و انرژي و انگيزه هاي اجتماعي خودشان را اينگونه هدر دهند. (1380680) (alef-13)
 
پویان
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۸:۵۰
ما نه کاندیدایی میخوایم که با عقب نشینی ذلیلانه اقتدار ملی رو زیر سوال ببره و نه کسی که با سیاست های ابتدایی به تحریم ها اضافه کنه. ما یه رییس جمهور میخوایم که هوشمندانه مذاکره کنه و بدون عقب نشینی وضعیت اقتصادی رو بهتر کنه. (1380715) (alef-13)
 
یک دانشگاهی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۶:۱۳
یک سئوال (یا نظر) از نویسنده متن (اگر دوستان سردبیری الف اجازه چاپ بفرمایند)

1- در کشور ما مخالفین روند موجود هسته ای حرف خود را علنی نمی زنند بلکه در بحث های دو یا چند نفره نگرانی های خود را ابراز می کنند. و حال انکه در کشور های غربی موافقین فعالیت های هسته ایران بدون ترس نظرشان را بیان میکنند و از امثال حسین شریعتمداری های احتمالی در جامعه نمی ترسند. و احتمال دستگیری بجرم جیره خواری ایران را نمیدهند و حتی برای پناهندگی به ایران مراجعه نمیکنند.

2- این عزیزانی که همه تلاش دارند سیاست های اتمی ایران را مستقیما به نظر رهبری مرتبط کنند در واقع توجه ندارند که چه ظلم و خیانتی (حتما از روی بی توجهی ) به ایشان و نظام اسلامی میکنند. امروز مهمترین موضوع این کشور که مسیر مثبت یا منفی ان تمامی ارمانهای این نظام را نشان گرفته است موضوع اتمی ایران است.

3- شما را بخدا بیشتر دقت کنید که مرتبط کردن هر موضوعی به نظر رهبری ( و بعد هم که هر مسئولی هر کاری دلش خواست میکند !!) ظلم و جفا به ایشان و نظام اسلامی و حکومت ولائی است. فقط بعنوان مثال چند بار مرحوم امام (ره) و رهبری در خصوص وحدت مسئولین تذکر داده اند و کسی گوشش بدهکار این حرفها نبوده ؟؟

بنابراین بنظر من اگر قرار باشد در موضوع اتمی با پختگی عمل شود و در صورت لزوم بازنگری در سیاست خارجی بطور اعم و سیاست های اتمی بطور اخص صورت گیرد بهترین فرصت انتخابات ریاست جمهوری و اتفاقا رای آوری کسی است که به مسیر موجود انتقاداتی دارد. در این صورت کلان نظام موفق میشود با درایت خود قفل مذاکرات هسته ای به بهانه رای مردم تغییراتی بدهد بدون انکه در عمق قضیه اسیب جدی ببیند. (1380808) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۲۳:۱۵
اینکه به اسم گفتگوی عزتمندانه در برابر غرب عزت مردم ایران تو دنیا اوردیم پایین

کاری جز خیانت به ایران و ایرانی نیست . (1380840) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۲:۳۶
خودت هم میدونی که هست خوب هم هست فقط می خواهی هر جورشده جلیلی رو ضایع کنی .تابلو به تو می گویند. (1380878) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۴:۰۵
اینکه چه کسی منافع ملی رو تامین کرده در مزاکرات خیلی مهمه !
کسی که اقتصاد و منافع ملی رو فدای شعارهای تو خالی عزت مداری نکرد یا کسی که اقتصاد رو با شعارهای توخالی و رنگ و لعاب عزت مدارانه به نابودی کشید !!! بین عزتمداری شعاری و حل مشکلات اقتصادی تو یه دوگانه مهم هستیم
دوستان لطفا منصف باشید ! (1380882) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۴۱:۴۱
موفقیت روحانی در مذاکرات هسته ایی در زمان مسئولیتش غیر قابل انکار است وتندروی آقای جلیلی در مذاکرات وضع اسفبار امروز جامعه (1380917) (alef-13)
 
لاله
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۷:۲۶
از نويسنده مقاله اين سوال رو دارم كه چرا فكر ميكنيد مردم غريبه هستند و نبايد بدانند مگر بزرگان نفرمودند مردم ولي نعمت هاي ماهستند پس چگونه است كه ولي نعمت با بي خبر باشد؟بايد بدانند و خوب است كه بدانند و البته كه خود ميدانند و اصلا اشكالي ندارد كه اين موضوع در همين برهه به راي گذاشته شود.وقتي موضوعي به سفره مردم ارتباط پيدا كرده اتفاقا بايد در همين جا مطرح شود. (1381007) (alef-13)
 
علوی پور
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۴:۱۱
در سیستم فعلی مدیریت دیگر مدیران صرفا با دیدگاههای اجرایی در شرایطی که بنیان ساختارهای اقتصادی دچار مشکل اند نمی توانند مشکلات این کشور را حل کنند.

کشور نیاز به مدیرانی دارد که بر پایه برنامه مطالعات دقیق بازارهای مولد را در کنار هم ارتقا دهد تا بتواند از پتانسیل کل کشور استفاده کند.با مطالعات عمیق ۴ ساله به فردی رای میدهم که الگوهای استراتژیک رو با در نظر گرفتن تمامی اهداف کیفی و کمی سازی طراحی کرده و برای آن برنامه زمانبندی دقیقی دارد و حداقل یک گام از دولتهای دیگر جلوتر خواهد بود.به سایت ویکی رضایی حتما سر بزنید. (1381044) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۷:۱۴
خوب اينهايي كه گفتيد تمامش حرفهاي اقاي قاليباف بود !!! نظر خودتون چيه ? نكنه معتقديد وقتي به يك نفر گفتند شما مسول عدم پيشرف در برنامه هسته اي ميباشيد مثل بعضي اقايان يا خنده تحويل بدهد يا اينكه بگويد فراموش كنيد . ما قبول داريم كه نقشه راه در خصوص پرونده هسته اي جزو سياستهاي كلان نظام است . اما چگونگي پيشبرد و مذاكره و پياده سازي از ان مديران اجرايي و تيم مذاكره كننده خواهد بود . موضوع روشن است در سال 84 با همه پيشرفتي كه در زمينه برنامه هسته اي داشته ايم پرونده ايران به شوراي امنيت نرفته بود و هيچ تحريمي هم صورت نگرفته بود . اما وضعيت امروزمان را يه كمي فايده و هزينه كنيد خودتان همه چيز دستگيرتان خواهد شد . .. درود بر روحاني و جبهه اعتدال و اصلاحات . (1381060) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۹:۵۴
یک کلام
جلیلی (1381073) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۲۷:۱۲
یک کلام فقط جلیلی نه .... (1382657) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۱:۰۴:۵۵
از رأیی که بهت دادن بدون چقدر موافق داری علی آقا!!!! (1382740) (alef-13)
 
علـــــــی
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۲:۰۵:۵۴
عزیزم این سایت بی طرف نیست و خیلی از ایرانیان شجاع این مطلب رو نخوانده اند.
خیلی ها با خوندن این چرندیات بدون کامنت خارج میشن.

تعداد واقعی مون رو 24 خرداد نشون میدیم ! (1387570) (alef-13)
 
ربیع زاده
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۹:۵۵
شعاربسیارخوب است.امابایدمردانگی باشد تاشعارها عملی شودان شاالله هرکه بر سر کار می آیدمردعمل وعمل باشد. (1381074) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۱۰:۵۱
ما به راه مقاومت اطمينان داريم و مي دانيم كه مردم هم با اين مرام همراه هستند خوب است يك بار پاسخ اين ياوه گويي ها داده شود و دشمنان هم بفهمند كه مردم با جبهه مقاومت همراه هستند. (1381078) (alef-13)
 
سخن حق
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۱۵:۰۶
با سلام. احتمالا با شروع مناظره های تلویزیونی بحث و جدل اصلی بین آقای حسن روحانی و سعید جلیلی بر سر پرونده هسته ای خواهد بود. و در آخر نیز هیچکدام از نظر اخلاقی و دید مردم برنده از مناظره بیرون نمی آیند شبیه مناظره احمدی نژاد و موسوی که اخلاق و انصاف لگد مال شد. اصولا هیچ کشوری و یا فردی همه ی چیزها را نمی تواند همزمان با هم داشته باشد. مثلا ممکن است که ما در زمینه ی نظامی و هسته ای پیشرفت کنیم که فی نفسه خوب و لازم است اما قطعا در زمینه ی اقتصادی و سیاسی با تحریم های بیشتری مواجه خواهیم شد که به ضرر مردم است. این وسط مردم مظلوم ایران نمی دانند چه کنند!! (1381100) (alef-13)
 
موسوی تبار
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۱۷:۰۷
آقای دکتر توکلی تمام ژست اصولگرایان بخاطر این بوده که مثلاً در مسئله هسته ای موفق بودند و اصلاح طلبها شکست خوردند اما با دفاع دکتر روحانی معلوم شد که اصولگراها دروغ می گفته اند و این اقبال مردم به اصلا طلب ها را به دنبال داشته برای همین دارید می گوئید که در رابطه با موضوع هسته ای بحث نباشد اگر به نفع اصولگراها بود که افتخار بود !!!!!! (1381107) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۱۷:۲۷
حالا شما چرا نگران آگاه شدن مردم هستی به هر بهانه ای حقایق گفته شود به نفع مردم است. (1381110) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۲۰:۳۶
اقتدارگرائی و انحصار طلبی و عدم انتقاد پذیری و ارزش قائل نشدن برای نظر مردم دلیل بر بطلان اصولگراها مانند آقای توکلی است و بهترین دلیل هم حذف نظر منفی و فقط نظر مثبت گذاشتن در همین بخش نظر شما است (1381119) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۴:۲۹:۳۵
سلام
سلام به امیدم به مرادم به مقتدایم امام همیشه مظلوم اول مظلوم بر کننده در خیبر او که هیچگاه به خاطر قدرت دروغ نگفت سیاست باری نکرد و اموخت به مریدانش که بدون دروغ هم می توان مملکت داری کرد ....
و اما بعد عزیزانم نگویید که او چون فلان کس تایید کرده پس خوب است زیرا در قیامت او نمی اید کمکت به کسی رای دهید که کار کرده و نشان داده وقتی قو لی می دهد بر ان می ایستد و از خدا می تر سد و سر زمان معین ان قول را محقق می کند ما در برابر رای خود مسیول و پاسخگو در دنیا و اخرت هستیم
خداوند به همه مومنان جزای خیر دهد من از کلمه مومن استفاده کردم که خداوند در اول سوره بقره گفته انان کسانی هستند به غیب و بر پایی نماز و دادن روزی به ذیگران از روزی خودشان اعتقاد دارند .
التماس دعا (1381158) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۱۴:۳۹
جناب رضوانی
با سلام، آيا از رای مثبت مردم به توقف غنی سازی می ترسيد؟ (1381355) (alef-13)
 
از بندرعباس
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۳۷:۰۳
رای ما اهل سنت جنوب به شیخ روحانی
به امید ائتلاف دکتر عارف و دکتر روحانی
انشالله هر چه زودتر بزرگان اصلاحات از این عزیز حمایت کنن تا مردم تو دو دستگی نیفتن او چیزی که الان خودم تو منطقه ای خودمان شاهد آن هستم. (1381435) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۵:۵۹:۰۶
انچه که مسلم و قطعی میباشد این است که تیم قبلی مذاکره کننده ( اقای روحانی و بقیه ) در مورد انرژی هسته ای نسبت به تیم فعلی عملکرد بهتری داشته اند چون تیم قوی تر و اگاهی بودند در حالیکه تیم فعلی مذاکره کننده فاقد این فاکتورها میباشند. (1381501) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۰۳:۱۸
در اصول حكومتهاي مردمي براي چيزهاي خيلي مهم كشور همه پرسي برگزار ميكنن . در همين اواخر در كشور بلغارستان براي راه اندازي نيروگاه هسته اي همه پرسي برگزار كردند. (1381515) (alef-10)
 
شايان
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۳۵:۴۱
دوست عزيز
رفراندوم در ذات انتخابات نهفته است و چه بخواي چه نخواي مردم ميتونن نظرشونو با يك راي كه دارن ابراز كنن. مطمئنا يكي از نتايج اين راي گيري، رفراندوم هسته ايه . خواهش ميكنم ديگه مقالات بيمورد ننويسيد و بگذاريد مردم هم در مورد پرونده هسته اي حرفشونو بزنن
تشكر (1381617) (alef-13)
 
قلاوند
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۶:۵۶:۵۶
اولا بسياري از مشكلات فعلي كشور اعم از اقتصادي وسياست خارجي وحتي نوسانات ارزي وتشديد قيمت دلار وكاهش شديد پول ملي ودر نتيجه تورم شديد وبيكاري به نوعي (صرفنظر از درصد وميزان آن ) با اين مسئله هسته اي گره خورده كه حل مدبرانه آن قطعا به حل بسياري از مشكلات مي انجامد پس چرا نبايد نامزد هاي انتخابات طرح هاي خود را در اين خصوص مطرح نمايد
ثانيا آنوقت كه برخي از تريبون داران ذاخلي وجهاني با جارو جنال هاي جهاني تمام دنيا را عليه كشور مابسيج كرده و كشور را به اين وضع كشانده اند چطور اين موعظه را نمي كردين وتازه براي اونا نقل وشيريني هم پخش مي كردين
ثالثا هرچه بانيان چند سال اخير مي خواستند عليه مسئولين قبلي هسته اي گفتند ونوشتند وافترا بستند وهر چه هم اونا مي گفتند بابا مسئله هسته اي مسئله كلان كشوره و كسي نميتواند برخلاف نظر مسئولين رده اول نظام تصميمي بگيرد هيچ كس به اين حرفها توجهي هم نمي كرد اما حالا كه مثلا آقاي روحاني تريبوني به ميمينت انتخابات بدست آورده وفقط دارد جواب حرفها وتهمت هاي قبلي را ميدهد حالا شما دعوت به سكوت مي كنيد
رابعا معني حرف شما اينه كه هم تصميمات آن وقت ها صحيح بوده وهم تصميمات هسته اي چندسال اخير اگه چنينه پس چرا عده اي قبلي ها را سازش ميدانند واخيري ها را مقاومت، بالاخره دم خروس را قبول كنيم يا قسم ابولفضل را (1381675) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۷:۰۲:۲۱
من به کاندیدایی رای می دهم که تمرکز اصلیش بر مسایل و مشکلات اقتصادی است و با حاشیه ها و جو سازی به دنبال رای آوردن نیست.دکتر قالیباف ختم کلام (1381690) (alef-10)
 
احد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۰۸:۰۷
الان مسله هسته اي مهمترين مساله كشوره و اقتصاد و روابط كشور به ان بستگي داره پس بايدمردم نظر كانديداها رابدانند (1381885) (alef-10)
 
استاد
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۲۹:۲۰
به نظر من مجددا ریسک کردن و رای دان به یک فرد بی تجربه و تندرو موجب وارد کردن بزرگترین ضربه به کشور است. در واقع تکرار اشتباهی است که مردم در طی 8 سال گذشته تابان آنرا تا کنون داده اند. به هر کدام از کاندیدها غیر از جلیلی را توصیه می کنم . "آزمودن آزموده خطاست!" (1381941) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۸:۳۷:۵۴
چه بخواهیم و چه نخواهیم، یکی از شاخص های مهم در این انتخابات، همین مسئله هسته ای است. همه می دانیم که منشأ تحریم ها پرونده هسته ای است که پس از هر مذاکره، بدتر و بدتر شده است.
لذا اگر اعتقاد داریم که باید با دنیا بر سر این مسئله مذاکره کنیم، چاره ای نمی ماند جز اینکه شاهد تغییر در تیم و استراتژی هسته ای (یکی از برنامه های مهم رییس جمهور آینده) باشیم؛ هرچند مسئله هسته ای جزو سیاستهای کلان نظام است و با رفتن و آمدن یک رییس جمهور تغییر نمی کند، اما رییس جمهور آینده و نحوه نگاه آن به قضیه، می تواند تا حدود زیادی چاره ساز باشد.
با این وصف، یکی از نکات مهمی که نامزدها بر روی آن تأکید می کنند و مدعی اند می توانند مسئله را فیصله بدهند، همین قضیه هسته ای است.
در نتیجه، انتخابات الزاماً رفراندوم مذاکرات هسته ای نیست، اما در صورتی که گفتمان جدید پیروز شود، نشان می دهد که مردم چه می خواهند. در صورتی که گفتمان قبلی پیروز شود، باز هم می توان فهمید که مردم خواهان ادامه همان روند است. لذا باید مسئله را به انتخابات آتی موکول کرد و منتظر ماند کدام گفتمان پیروز خواهد شد. (1381971) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۰۰:۵۴
بنظرم وقتي آدمي مثل آقاي جليلي با سابقه درخشاني كه در جلب هرچه بيشتر تحريمها به سمت ايران دارند به خودشون اجازه ميدند كانديدا شوند!!!!!!!!!!!!!!! و با لبخند مليحي كه بر چهره دارند از تحريمهاي هرچه بيشتر دفاع مي كنند!!!!!!!! چرا نبايد اين موضوع به سوژه اصلي كانديدا ها تبديل بشه.
ما خودمون در انتخاب رئيس جمهور بايد دقت كنيم كه دوباره با طناب پوسيده آدمهاي نابلد به چاه نيفتيم چون فكر كنم ايندفعه ديگه هيچ استدلالي و منطقي براي رفع اين اشتباه نمي تونيم بياريم. (1382029) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۱۹:۴۱:۵۵
جلیلی یعنی ساختن یه احمدی نزاد دیگه (1382123) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۱۲:۳۱
جلیلی عزت مندانه .... کرده؟
افغانستان هم پاسپورت ایران را قبول ندارد.
این عزتی که تو می گویی کجا است که ما نمی بینیم.
لابد این عزت مثل همان لباس سلطان است که هر کس نبیند آمریکائی است . (1382180) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۲۴:۰۶
جالب است همه کاندیدها به نحوی مستقیمو غیر مستقیم برای این موضوع صحبت کرده و می گویند با مذاکره باید مسائل را حل کرد.. به هر صورت آنها برای رای آوردن این کار را می کنند. این نشان می دهد که مردم چی فکر می کنند. و مسئولین هم بر خلاف تبلیغات هایشان می دانند که مردم طور دیگری فکر می کنند.
نتیجه مسئولین می دانند که آنچه در رسانه ملی گفته و تبلیغ می شود را کمتر کسی قبول دارد. ولی باز هم ادامه داده می شود. چرا؟ (1382198) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۰:۴۸:۵۰
جلیلی کسی که خط ایت ال..مصباح رو دنبال میکنه و ایت ال.. مصباح هم
که در فرمایشاتشون میفرمایند:ما برای حکومت اصلح هستیم حتی اگر مردم هم
ما را قبول نداشته باشند ما ارجعیت داریم ..
میتونید از شاگردان ایشون بپرسید که ایا چنین حرفی رو میزنن یا نه
یا آقای ایت مکارم شیرازی فرمودند مردم اگه مرغ نخورند مگه میمیرند!!!
نشان دهنده دیدشون به مردمه
به نظر شما کسی که چنین تفکری داره براش مهمه که مردم به کی رای میدن یا
به چی فکر میکنن....مطمئن باشید اگر نماینده ایت مصباح رای نیاره موج مخالفت ایشون به دولت جدید چه در نهان و چه اشکارا سعی خودش رو برای تخریب انجام میده
همچنین دیدید که برای حذف آیت ال..هاشمی تمام سعی و فشارش رو به شورای نگهبان آورد
و ثمره 8 سال بدبختی مردم که آقای احمدی نژاد باشن ثمره حمایت از ایشون بوده
حالا هم احمدی نژاد ورژن 2 رو میخواد بیاره رو کار

قدرت همیشه باید تقسیم بشه یا طی چند سال عوض بشه وگرنه بوی حکومت کمونیسمی میگره
و اگر اقای جلیلی روی کار بیاد یعنی قدرت بعد 8 سال هنوز سر جای خودش هست و قدرتی که 16 ساله بشه نمیشه اونو به این راحتی ها عوضش کرد (1382241) (alef-13)
 
زهرا اچ پی
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۱:۲۴:۱۲
قطعا انتخابات، رفراندوم مذاکرات هسته‌ای نخواهد بود چون نگاه‌های دیگری هم به این پرونده وجود دارد که توسط شورای نگهبان تأیید نشدند که به رأی عموم گذاشته شوند. آقای جنتی هم در آخرین نماز جمعه‌ای که خطیب بودند خیلی صریح اعلام کردند که رئیس دولت در مورد این پرونده و حتی در مواردی مثل رابطه با کشورهای خارجی هم کاره‌ای نیستند و این سیاستهای کلان توسط مقامات بالاتری تصمیم گیری و اجرا می‌شود. ولی اگر بین نامزدهای موجود مردم تفاوتی ببینند در رویکرد به پرونده هسته‌ای و بخواهند با رأی دادن نظرشان را اعلام کنند اشکالش چیست؟ حال یا رئیس دولت توان تأثیرگذاری دارد یا ندارد، اینکه مردم بخواهند نظرشان را بگویند چه اشکالی دارد؟ (1382304) (alef-13)
 
سانسورنکن
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۱:۵۸:۰۶
کاندیداها باید مردم رو دریابند نه اینکه تمام فکرو ذکرشان بحث هسته ای باشد (1382379) (alef-13)
 
رحيم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۳:۱۴:۵۹
بعضى ها فكر مى كنند مقامت يعنى فقط نه گفتن امروز ما درمعادلات انرژى جهان نه تنها تعيين كننده نيستيم بلكه با ادامه اين روند از معادلات انرژى حذف هم خواهيم شد.
متاسفانه سوء مديريت اقاى جليلى وعدم درك وضعيت اجتماعى امروزايران مرا روزبه روز به گوشه رينگ نزديكترمى كند. حالا بعضى ها اين موقعيت ووضعيت مملكت را پيروزى مى دانند با به عقل وهوش انان شك كرد. سايت الف هم كه در سانسورًمطالب دست وزارت ارشاد رو از پشت بسته است.   (1382512) (alef-13)
 
عاقبت پر می کشم
۱۳۹۲-۰۳-۰۹ ۲۳:۵۲:۲۷
ولایتمداری با مشورت دادن منافات نداره اما ظاهرا دوستان الف هنوز از این که آقا به خاطر اشتباه مجلس در استیضاح وزیر کار دلشون چرکینه و بهشون برخورده
از اینکه بنام رسانه منصف از طعن و کنایه به آقا برای خودتون کلاهی می جویید متأسفم.
اینو بیشتر نوشتم ببینید چی رو خرج اندک اعتبار برای خودتون می کنید
"هر کس رضایت خلق را با سخط الهی بجوید..."خدا او رو از چشم مردم هم می اندازد. (1382585) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۲۱:۳۳
آقای الف
اول بفرمائید شروع کننده این بازی چه کسی بود . مگر دکتر باقری کنی نبود که در مصاحبه ها عملکرد گذشته را به خیانت متهم کرد.
دوم آنهایی مسئول مذاکره کننده حساس ترین پرونده کشور را بسوی مبارزه انتخاباتی هل داده اند. و سعی دارند از مذاکرات بی نتیجه ایشان قهرمان سازی کنند خیانت کار این میدان هستند.
این آدم اگر اندکی شعور داشت وارد عرصه مبارزه انتخاباتی نمی شد. حالا همین آدم می خواهد با این شعور خود رئیس جمهور این کشور شود. بخدا صذ رحمت به احمدی نژاد که اینهم این روزها علی اش بدگویی می کنند. (1382648) (alef-13)
 
رضايي
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۰:۳۳:۵۸
انشا الله كه برنده انتخابات جليلي است (1382672) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۲:۲۹:۰۳
خیلی ساده است.دو نوع گفتمان انقلابی رو به روی هم اند.گفتمان تندرو ها و معتدل ها.در دهه اول جناح چپ تندرو بود و سکاندار اما در دهه سوم جناح راست تندرو بود وسکاندار.البته دو دورهی هشت ساله اعتدال هم در بینش بود.امروز تندرو های جناح راست قصد نابودی مملکت رو دارن و میگن اصلا به هیچ وجه و تندرو های سابق یعتپنی معتدلین فعلی میگن مملکت تقدیم به آمریکا.در این میان معتدلترین و باتجربه ترین کاندیدا هم رد شد.انتخابات نود و دو بین تندرو های سابق و تندروهای فعلی است.اما به نظر میاد تندرو های سابق امروز معتدل ترن و میشه بهشون اطمینان کرد ولی باید دید هنوز هم تندروی خریدار دارد یا نه تا پایان هفده خرداد یعنی آخرین مناظره و بیست و چهار خرداد یعنی روز رای گیری و بیست و ششم یعنی اعلام نتایج باید صبر کرد. (1382862) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۴:۱۱:۴۹
من که در این انتخابات شرکت نمی کنم ولی جلیلی احمدی نژاد دوم است . اگر انتخاب شد، خواهیم دید. (1382919) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۵:۱۰:۵۴
اين مسائل ربط به ملت داره آقاي مقاله نويس.ملت در هر مورد به ويژه. مسائل مؤ ثر بر زندگي أش حق اول است.ملت صغير نيست .در ثاني شما چرا شروع كننده را مهم نمى دانيد. چيزي كه نوشته ايد يك سر حكم است كه خودتان صادر كرده و خودتان هم گفته ايد مهم هست يا نيست.شما به اين مي گوييد مقاله؟ اين كه فتوانامه است عزيز من .شما توقع داريد وقتي مجري تلويزيون انحصاري از طرف هم خط هاي اين رسانه طرف را متهم به اهمال مي كند طرف مقابل بگويد صحيح است .احسنت؟ (1382928) (alef-13)
 
کاتل
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۸:۳۸:۲۱
مقصر کاندیداها نیستند.این خط و مشی که صدا و سیما به کاندیداها میده.مملکت داری فقط پرونده هسته ای نیست.متاسفانه صدا و سیما سوژه ای از دکتر روحانی نداره فقط به این موضوع گیر میده تا وارد بحث های دیگه نشه.
الف جان مردیم از بس نظر دادیمو سانسور کردی. (1382988) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۴:۰۸
كارى كه در كشور در اين زمينه - چه در چالش بين‌المللىِ مربوط به كار هسته‌يى، چه در خود كار هسته‌يى - دارد انجام مى‌گيرد، كارى است كه با حكمت و مشورت دارد انجام مى‌گيرد؛ اين را ملت ايران بدانند. گاهى اظهار نگرانى مى‌شود كه نبادا كارِ غيرمدبرانه‌يى انجام بگيرد؛ نبادا تصميمات فردى گرفته بشود؛ نه، قضيه اين‌جور نيست. خوشبختانه مسؤولان كشور در اين مسأله هم‌رأى و هم‌فكرند؛ كار با مشورت، با تدبير - از اول و در اين دو سال و اندى هم همين‌جور بوده است - و با فكر جمعى انجام گرفته است و پيشرفت كرده‌ايم. بعد از اين هم همين‌جور خواهد بود. افرادى مردم را نترسانند كه ممكن است كار بى‌مشورت باشد، عجولانه باشد؛ نه، نخير؛ كار دارد درست با حكمت و همه جانبه، با توجه به جوانب گوناگون، پيش مى‌رود.

بيانات مقام رهبری در خطبه‌‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در تاریخ ‌‌۱۳۸۴/۰۷/۲۹
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3316

چرا به دکتر روحانی تهمت میزنید

معاذ الله ان افسد دینی بدنیا غیری (1383007) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۲:۵۶:۲۸
جليلي جانباز ومحترم ولي بهدرد رياست جمهوري نميخوره ،خيلي براش زوده ،فقط تعجب در اينه كه خودش متوجهرنيست كه نبايد بياد واصلا جلوي اقاي رضايي كه فرمانده جنگ بوده ،چي داره بگه؟اخه جلوي پيشكسوت خيلي بده كه بياد ادعاي بزرگي كنه!!! (1383466) (alef-13)
 
بیژن
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۳:۳۲:۴۱
آقای جلیلی خیلی کم تجربه اند نمونه اش را به عینه دیده ام که در سفر خود به یکی از کشورهای خارجی تمایلی به هتل رفتن نداشته ولیکن هزینه هنگفتی صرف بازسازی محل سفارتی شد در کنار آن ساختمان بزرگی (اقامتگاه ) بود که مخروبه است و به بودجه برای بازسازی محتاج است (1383573) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۲:۲۲
سياست گذاري با رهبري است اجرا با دستگاه ديپلماسي و به نظر مياد كه دستگاه ديپلماسي در ٨ سال گذشته بسيار بد عمل كرده
ورود جليلي بازي باخت-باخت رو براي نظام كليد زد (1383648) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۰ ۲۰:۵۰:۴۶
برنده روحانی است زیرا روحانی نماینده هاشمی است ومردم بخاطر اینکه نشان دهند با رد صلاحیت هاشمی معترضند به روحانی رای میدن (1384414) (alef-13)
 
علی حسینی راد
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۱:۳۲:۰۷
وضع موجود در کشور ما نتیجه عملکرد دولت ومجلس اصولگرای موجود و حامیان انهاست اگر فکر میکنید وضعیت خوب است به همین شیوه ادامه دهید لیکن اگر قبول دارید مناسب نیست و سیر قهقرایی دارد به نظر مردم مراجعه کنید نه به نظر خواص (1387367) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۳-۱۱ ۱۶:۳۴:۳۷
آزموده را آزمودن خطاست. کسانی که چهار سال پیش احمدی نژاد رو اصلح دانستند(مصباح ...) مصببین اوضاع کنونی کشورند( تورم تصاعدی -انزوای جهانی و...) کاش حداقل در این دوره نظر نمی دادندو مجدد اصلح انتخاب نمی کردند.ولی خوشبختانه مردم فهیمتر شدند و می دانند باید در کشور اصلاحات باشد.آقای روحانی نسبت به بقیه بهتر است . (1388910) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۶:۱۱
خداوکیلی به جلیلی رای ندیدا اصلا به رئیس جمهوری نمی خوره
جلیلی = احمدی نژاد به توان 2
بقیه همه خوبن (1391604) (alef-13)
 
س.ح
۱۳۹۲-۰۳-۱۳ ۰۹:۲۷:۴۳
حماسه سیاسی،
رییس جمهور:روحانی
معاون اول:قالیباف
وزیراقتصاد:رضایی
وزیر علوم:عارف
وزیر آموزش وپرورش:حداد
وزیر ارشاد: جلیلی
مزیر صنعت و معدن:غرضی
وزیر امور خارجه: ولایتی
حماسه اقتصادی با وحدت کلمه و تلاش دولت ومجلس (1395678) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۰۹:۲۶:۳۱
برای آشنایی با برنامه اقتصادی جلیلی به سایتش مراجعه کنید وتهمت نزنید (1401242) (alef-13)
 
بی طرف
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۱:۲۹:۳۶
تو ایران رسمه وقتی کسی به جایی میرسه برای خود نمایی هم که شده خیلی چیزاروعوض کنه ؟تازه آخرش میفهمه که اگه راه نفر قبل رو ادامه میداد خیلی جلوتر بود...........
اگه کسی واقعا عرضه مدیریت داشته یاشه ودرست کار کنه همه باهاشن (1401458) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.