نظر منتشر شده
۱۰۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 194970
در گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس تشریح شد:
نقش محوری حلقه پرتو در غائله 22 بهمن قم
بخش داخلی الف، 15 مرداد 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش مجلس از غائله قم به موارد مشابه در این شهر هنگام سخنرانی علما و مراجع عظام اشاره و اقدامات حلقه پرتو را در این غائله تشریح کرد. در ادامه جلسه روز سه‌شنبه قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حادثه ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۱ در قم در صحن علنی مجلس قرائت شد. این گزارش سپس با رای ۱۵۳ نماینده مجلس برای پیگیری به قوه قضاییه ارجاع شد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون در ابتدای قرائت این گزارش به مسئولیت برخی اشخاص شاغل در نهادها و ارگان های نظامی، انتظامی و امنیتی اشاره شده که کمیسیون ضمن تقدیر از نهادها و ارگان های مذکور در برقراری نظم و امنیت و پایداری نظام اعلام می دارد که همچون گذشته از آنها حمایت می کند و اقدامات خودسر معدود افراد را شایسته این نهادهای انقلابی نمی داند. متن کامل گزارش غائله ۲۲ بهمن که صبح امروز در مجلس قرائت شد به شرح زیر است:

الف مقدمه:
مقامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنا به آموزهای دینی بیشترین تماس را با قاطبه مردم در سطوح مختلف برقرار می نمایند. این ارتباط چهره به چهره، قطعاً منتج به حفظ مردم دردفاع از انقلاب اسلامی و کشور می گردد و مسئولان فاصله های خود را در ارتباطات با مردم به حداقل می رسانند. آفت این حضور مردمی قرار گرفتن مستقیم مسئولان در معرض انواع تعرضات فیزیکی و شخصیتی است. آثار ترور شخصیتی کمتر از ترور فیزیکی نبوده و به نظر می رسد طراحی سازوکاری مناسب جهت جلوگیری از این آفت که همسو با سیاست‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، همچنین جلوگیری از اقدامات عده‌ای خودسر یا سازماندهی شده که اقدام به برهم‌زدن مراسمات، تجمع و اهانت مقابل بیت مراجع عظام، مسئولان ارشد نظام و ائمه جمعه می‌نمایند کاملاً ضروری به نظر می‌رسد که قطعاً این قبیل اعمال لزوم برخورد سیاسی، فرهنگی و امنیتی را توأمان طلب می‌نماید.

یکی از حوادثی که قلب مقام معظم رهبری را جریحه دارد کرد، غائله ۲۲ بهمن ۹۱ در شهر مقدس قم و در جوار حرم حضرت معصومه(س) در یوم الله ۲۲ بهمن ۹۱ بود که همگان را به شگفتی در آورد و موجب شد فضای رسانه ای به دست دشمنان مرز و بوم بدهد تا جایی که حماسه پرعظمت مردم را دچار خدشه نماید.

در همین به دنبال ابلاغ مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، هیئتی با ترکیب آقایان منصور حقیقت‌پور، جواد جهانگیرزاده، مهدی دواتگری و حسین نقوی حسینی از اعضای این کمیسیون به منظور رمزگشایی از غائله ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ شهرستان قم تعیین گردیدند.

ب: نقطه نظرات مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه قم
۱- مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان فرمودند: "من مخالف هستم کسانی راه بیفتند افراد را ضد ولایت فقیه، بی‌بصیرت معرفی کنند و علیه او صحبت کنند. من با اقدامی که در قم صورت گرفت مخالفم. من با اقدامی که در حرم امام(ره) صورت گرفت مخالفم. بارها به مسئولین جهت جلوگیری از این وقایع تذکر داده‌ام. اگر این افراد واقعاً حزب‌اللهی هستند و مومنند این کار را نکنند."

۲- در خصوص غائله ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ در حرم مطهر حضرت معصومه(س) - علما و مراجع بزرگ تقلید (حضرت آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی، موسوی اردبیلی، سعیدی (امام جمعه محترم قم)، حسینی بوشهری، غروی، فاضل لنکرانی، مقتدایی، امینی نجف‌آبادی، مسعودی خمینی و سیدجواد شهرستانی) در قالب سخنرانی، صدور بیانیه و ارائه نقطه نظرات در ملاقات با هیات‌ تحقیق انزجار خود را از غائله مذکور اعلام داشته‌اند. مشروح بیانات علما و مراجع عظام مبنی بر ضرورت خشکاندن ریشه غائله موجود است. کل بیانات آقایان وجود دارد. و می‌توانند عزیزان مراجعه کنند.

ج: سابقه موضوع
سابقه این‌گونه اقدامات متاسفانه در شهرستان قم وجود داشته و به کرات جریانات تند و افراطی خودسر با دریافت‌های شخصی یا محفلی حوادثی در قم یا مناطق دیگر را ایجاد نموده‌اند که از جمله این اقدامات:

۱- غائله ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ و مخالفت با سخنرانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و اهانت به ایشان

۲- حضور در نمازجمعه قم و دادن شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه در هنگام ایراد خطبه توسط حضرات آیات: امینی، جوادی آملی و استادی که باعث تکدر خاطر این عزیزان و وهن اساتید حوزه علمیه قم گردیده است.

۳- حضور عده‌ای در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مخالفت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و اهانت به ایشان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۸۸ که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در سالروز قیام مردم تبریز صراحتاً مخالفت خود را با این اقدام اعلام فرمودند.

۴- غائله حضور در مراسم روز قدس استان قم و دادن شعار بر علیه دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

۵- غائله تجمع در مقابل بیت حضرت ‌آیت‌الله جوادی آملی و دادن شعار بر علیه ایشان و تعرض به ایشان

۶- غائله تجمع مقابل دفتر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی و دادن شعار علیه ایشان با مضامین: مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرجع بی‌بصیرت

د: شرح غائله
همه ساله در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در شهرستان قم، شخصیت‌های طراز اول نظام و بعضاً روسای قوا به منظور ایراد سخنرانی دعوت شده‌اند و بر همین اساس در آستانه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با هماهنگی حضرت آیت‌الله جنتی رئیس محترم این شورا از آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس جهت ایراد سخنرانی دعوت نموده است.

طبق روال جاری و قبل از عزیمت رئیس محترم مجلس شورای اسلامی به قم، نماینده تیم حفاظت ایشان در کمیته امنیتی شورای تامین استان قم که با حضور مسئولین رده‌های امنیتی، نظامی و انتظامی تشکیل می‌گردد شرکت و با هماهنگی‌های لازم با تقسیم کار برپایه سه حلقه حفاظتی به شرح ذیل انجام گرفت:

حلقه اول: تیم حفاظتی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

حلقه دوم: یگان حفاظت سپاه علی‌ابن ابیطالب (ع)

حلقه سوم: نیروهای ناجا

در روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ آقای دکتر لاریجانی به همراه تیم حفاظت خود از خیابان ارم به جمع راهپیمایی‌کنندگان می‌پیوندد، در طول مسیر تا رسیدن به شبستان صحن مطهر جمعی بالغ بر ۱۵ تا ۲۰ نفر با حمل تابلوهایی با عنوان بهار، شعارهایی با مضامین بصیرت، بصیرت سر می‌دهند.

با پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن، جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به محل اقامتگاه موقت شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتقل و آماده ایراد سخنرانی می‌گردند، در این حال، گروه سرود که عمدتا از نوجوانان بوده‌اند پس از اجرای سرود خود، محل شبستان حرم مطهر را ترک و به بیرون هدایت می‌شوند. در حالی که در سنوات قبل، این گروه تا پایان مراسم در محل سخنرانی حضور داشته‌اند. آقای دکتر لاریجانی سخنرانی خود را بر اساس دست نوشته‌ای که قبلا تهیه کرده بود آغاز می‌کنند و پس از چند دقیقه، گروه‌های ۱۰ - ۵ نفره از چند نقطه شبستان بپا خاسته و علیه ایشان شعار داده و به مرور به سمت تریبون حرکت می‌کنند، از میان این افرادبالغ بر چند لنگه کفش و متعاقب آن تعداد مهر نماز به سمت آقای دکتر لاریجانی پرتاب می‌شود در حالی که این گروه همچنان شعارهای بصیرت - بصیرت، خجالت - خجالت را سر می‌دادند ( فیلم و کلیه مستندات آن از ابعاد مختلف موجود است.)

در چنین شرایطی که اکثر مردم متحیر و ساکت نشسته بودند، شعاردهندگان سعی داشتند نظم جلسه را بر هم بزنند، در این بین افرادی از میان جماعت به مردم اشاره می‌کردند بلند شوید و به سمت تریبون حرکت کنید!!

در این وضعیت، شدت پرتاب مهر و خطر پیشروی آشوبگران به حدی بود که فرماندهی محترم سپاه علی ابن ابیطالب (ع) اصرار می‌کردند که جناب آقای دکتر لاریجانی از پشت تریبون پایین بیاید، که پس از اخذ نظر محافظین و در حالی که چند نفر بر اثر اصابت مهر مجروح شده بودند ایشان سخنرانی خود را قطع می‌کنند. لازم به توضیح است که همزمان با حرکت مذکور و هماهنگی یکی از محرکین با تلفن همراه، بخری خانم‌ها نیز در طبقه فوقانی با آقایان همراه شده و آنان را در دادن شعار بر علیه دکتر لاریجانی همراه می‌کنند.(اسناد و مدارک آن موجود است)

د: تجزیه و تحلیل غائله
شایان ذکر است که هیئت در خصوص غائله، گزارشی چند صد صفحه‌ای را تهیه کرده، خدمت مقام معظم رهبری و برخی مسئولین نظام ارسال داشته و گزارش کم‌حجم‌تری نیز خدمت نمایندگان عزیز تقدیم نموده و با رعایت مجموع جهات و رعایت مصالح نظام، گزارش مختصر چند صفحه‌ای نیز از تریبون مجلس شورای اسلامی با هدف اصلاح و دوری گزیدن از این نوع برخوردهای دون شان نظام جمهوری اسلامی تقدیم می‌نماید:

داده‌های اطلاعات ناجا، مسئولین قضایی استان و پاره‌ای از اعضای شورای تامین استان قم و جلسات مستمر با ریاست محترم قوه قضائیه، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، معاون اول محترم قوه قضائیه، دادستان محترم کل کشور، وزیر محترم اطلاعات، امام جمعه محترم قم، استاندار محترم قم، مدیر کل محترم اطلاعات استان قم، دادستان محترم ویژه روحانیت استان قم، فرماندهی محترم سپاه علی ابن ابیطالب (ع)، مدیر کل محترم صدا و سیمای استان قم، فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان قم، دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان قم، مراجع عالیقدر و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین و شخصیت‌های دینی و شاهدان صحنه و بررسی اسناد و مدارک، استماع اظهارات شاهدان صحنه و بکارگیری تکنیک‌های فنی و جمع‌آوری اطلاعات حاکی است که وقوع غائله همراه با سازماندهی بوده و در سطوح تولید ادبیات خشونت و ایجاد انگیزش و در سطح عملیاتی دارای مقصرانی بوده است که چکیده اطلاعات ذیلاً بیان می‌‌گردد:

۱- کشف طرحی برای ایجاد التهاب در مراسم توسط اداره کل اطلاعات استان قم و اعلام آن به استانداری قم در مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۱ (مکتوب، سند آن موجود است)

۲- اعلام ملتهب بودن محیط شهرستان قم توسط اطلاعات نیروی انتظامی استان قم به استانداری قم.

۳- اعلام برآورد اطلاعاتی غائله ۲۲ بهمن شهرستان قم توسط اطلاعات سپاه علی‌ ابن ابیطالب (ع) به شورای تامین استان قم مبنی بر اینکه "برخی از طلاب و دانشجویان یارگیری کرده‌اند و جلسه‌ای که دیروز داشتند این بود که یک تعداد، حدود هفتاد درصد نظرشان این بود که بروند تهران و سی درصد نظرشان این بود که در قم موضع‌گیری نسبت به وقایع داشته باشند" احتمال دارد این افراد مراسم قم را به هم بریزند (اظهارات یکی از مسئولان امنیتی قم در جلسه کمیسیون فوق‌العاده امنیت استان قم در مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۱).

۴- اظهارات یکی از فعالان سیاسی اجتماعی قم که در مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۲۰ در دفتر ستاد نماز جمعه شهرستان قم در حضور آیت‌الله حسینی بوشهری و سایر مسئولین اعلام می‌نماید که "اگر در روز ۲۲ بهمن‌ آقای دکتر لاریجانی جهت سخنرانی به قم بیاید ما مراسم او را بهم خواهیم زد." این نکته را آیت‌الله حسینی بوشهری در ملاقات هیئت فرمودند و تایید کردند.

۵- طراحی و چیدن افراد خاص در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) که حتی در راهپیمایی شرکت نکرده بودند و قبل از رسیدن راهپیمایی کنندگان در درب شماره ۸ قبلا به شبستان رفته و به طور سازمان یافته در چند گوشه شبستان مستقر شده بودند.

۶- انتخاب محل سخنرانی در شبستان؛ در حالی که همه ساله این سخنرانی در فضای باز صورت می‌گرفت و با انتخاب این فضای بسته، امکان پرتاب اشیاء و بزرگنمایی شعار مخالفین امکان پذیر می‌شد.

۷- تولید ادبیات و هیجان خشونت توسط سخنرانان مسجد اهل البیت (ع) در دهه فجر که تماماً فضا را برای اقدام علیه دکتر لاریجانی فراهم کرده بود.(متن صوت و تصویر و کدگذاری جملات سخنرانی‌های مذکورموجود است.)

۸- اقدام یکی از مسئولان استان که در صحن شبستان حرم مطهر حضور داشته‌اند قبل از شروع سخنرانی،مبنی بر جابجایی برخی مسئولان استان از مقابل تریبون! ایشان در اظهارات مشابه، به این عزیزان اعلام می‌نماید اینجا ننشینید چون احتمال آن می‌رود که کفش و یا جسم دیگری به شما اصابت کند!

۹- اقدامات برخی افراد حلقه پرتو:

روز قبل از راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ یکی از افراد حلقه پرتو، فرد دیگر معلومی را احضار می‌نماید و از ایشان می‌خواهد نیروهای خود را برای نقش‌آفرینی در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) فراخواند و همچنین خطاط و امکانات لازم را برای شب ۲۱/۱۱/۹۱ در محل دفتر هفته‌نامه مذکور آماده نماید.(مستندات آن در پرونده قضایی وی موجود است.)

متون و شعارهای مدنظر توسط افرادی از حلقه پرتو ارائه شده و توسط خطاط مورد نظر به صورت دست نوشته آماده و تحویل وی می‌شود که برابر اعتراضات نامبرده، به ایشان ماموریت داده می‌شود که شما به عنوان فرمانده میدان مسئولیت دارید نیروهای خود را جمع‌آوری کرده و با در دست گرفتن دست نوشته‌ها در محل سخنرانی دکتر لاریجانی اعتراض خود را به ایشان نشان دهید.

۱۰- حضور یکی از طلاب فعال حلقه پرتو در صف اول اعتراضات به عنوان عامل تحریک.(اسناد و فیلم آن موجود است)

۱۱- وجود هماهنگی فی‌مابین بخش خواهران و برادران که شاهدان عینی اظهار می‌دارند که شخصی که در مجاورت آنان قرار داشته توسط تلفن همراه از قسمت انتهای سالن به بخش خواهران تماس گرفته و می‌گفت: «ما شروع کردیم شما چرا شروع نمی‌کنید؟!»

۱۲- اعترافات یکی از عوامل اصلی صحنه مبنی بر اینکه نامبرده در مراجعه به بهداری سپاه علی ابن ابیطالب(ع) به یک پزشک بهداری اعلام می‌نماید یکی از مسئولن قم به ایشان قبل از مراسم گفته که شما مسئول پرتاب کفش هستید! من گفتم کفش ۵۰ هزار تومان می‌ارزد ولی مهر پرتاب کردم!

۱۳- یک مربی طرح بصیرت در یکی از مراکز آموزشی: در مورخ ۹۲/۱۱/۲۳ مشغول تدریس مباحث مهدویت بودم که بچه‌های کلاس گفتند ما فتیله آقای لاریجانی را پایین کشیدیم.

۱۴ تجزیه و تحلیل ۳۵ هزار پیام کوتاه ارسالی در قم فی‌مابین ساعت‌های ۱۴-۱۲ مورخ ۹۱/۱۱/۲۳ که اسناد آن موجود است.

۱۴/۱ - ارسال پیامک گروهی توسط یکی از مسئولین معلوم به هسته‌های عمل کننده با این مضمون تقدیر و تشکر از اقدام شایسته آنان.

۱۴/۲ - ارتباط شخص مذکور با یک مقام مافوق و ارائه گزارش خود در طول برگزاری مراسم

۱۴/۳ - دریافت پیامک تقدیر و تشکر از شخص مذکور توسط افراد عملیات کننده غائله.

۱۴/۴ - ارسال بیشترین پیامک به لحاظ فراوانی توسط یکی از واحدهای عمل کننده با محتوای: تقدیر وتشکر از اقدام در شبستان صحن مطهر حضرت معصومه(س)

۱۴/۵ - ارسال ۲۸ پیامک توسط یکی دیگر از واحدهای عمل‌کننده به مضمون "آفرین بر شما و یارانتان که چه عاشقانه به رهبرتان لبیک گفتید!"

۱۴/۶ - پیامک گروهی و انفرادی توسط یکی دیگر از عوامل غائله به واحدهای عمل کننده با مضمون "خدا قوت برادر، امروز ترکاندید. از زحمات شما برادران بزرگوار متشکریم اجرکم عندالله..."
و: خطا و تقصیرات دستگاه‌های مسئول در استان قم

همانطور که ذکر شد در گزارش مفصل هیئت، به جزئیات قصورها و تقصیرهای نهادهای مسئول پرداخته شده است. و در اینجا به چند نکته با هدف رعایت مصالح کشور پرداخته می‌شود:

الف: سهم استانداری به عنوان رئیس شورای تامین استان قم و عوامل ذیربط

۱- بی‌توجهی به گزارشات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اداره کل اطلاعات استان قم در خصوص امکان بروز آشوب.

۲- عدم تشکیل به موقع شورای تامین استان قم به منظور کنترل آشوب سازماندهی شده.

۳- عدم انعکاس واقعیت‌های صحنه قبل از ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ به مسئولین ذیربط شامل وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور.

۴- اطلاع ندادن موضوع به جناب آقای دکتر لاریجانی. علیرغم آنچه گفته شده، ما از ایشان استعلام کردیم و ایشان قاطع فرمودند هیچ کس به من چنین اطلاعی نداده است.

۵- عدم تسلط بر اوضاع عمومی سخنرانی‌های در مساجد شهر به طوری که هر سخنران آزاد است هرگونه صحبتی را در مجالس عمومی اعلام نماید و هیچ یک از نهادهای نظارتی و امنیتی در این زمینه تذکری نداده‌اند.

ب: سهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قم

۱- عدم ارائه اطلاعات لازم در خصوص احتمال اعزام ۷۰ درصد به تهران و ۳۰ درصد در قم به هیات تحقیق مجلس شورای اسلامی.

۲- عدم کنترل رفتار بعضی مدیران مقصر

۳- ضعف در حلقه ۲ حفاظتی که باعث شکسته شدن این حلقه و هجوم افراد عملیاتی و آشوبگر به سمت تریبون گریده است.

۴- عدم انتقال برآورد اطلاعاتی تهیه شده در قبل از مراسم به فرماندهان رده بالای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور جلوگیری از بروز حادثه.

ج: سهم اداره کل اطلاعات استان قم
۱- فقدان پیش‌بینی لازم جهت شناخت اغتشاشگران قبل از وقوع حادثه و عدم انگیزه اولیه در پیگیری موضوع.

۲- فقدان انگیزه لازم جهت برخورد با افراد ذیربط در غائله اخیر

د: سهم فرماندهی انتظامی استان قم

۱- عدم توانایی در پیش‌بینی آشوب قبل از وقوع آن.

۲- عدم تسلط در شناسایی سه نفری که در حلقه سوم در مقابل درب شماره ۸ ایستاده بودند و مردم را به سمت درب آستانه راهنمایی می‌کردند.

۳- شناسایی نکردن عوامل انحرافی که با در دست داشتن عکس‌های آقای دکتر احمدی‌نژاد و تابلوهای بهار در مسیر حرکت دکتر لاریجانی به ایشان تعدی کردند.

در پایان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اذعان می‌دارد: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه "من با اقدامی که در قم صورت گرفت مخالفم من با اقدامی که در حرم امام صورت گرفت مخالفم. بارها به مسئولین جهت جلوگیری از این وقایع تذکر داده ام ..." و تاکید مراجع عظام مبنی بر پیشگری از از تکرار اقدامات خودسرانه‌ و برخورد قانونی با عوامل و مسببین غائله ۲۲ بهمن ۱۳۹۱، ضرورت دارد تا مسئولان امنیتی، انتظامی، نظامی و قضائی برنامه‌ریزی جامع و اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
 
محمود
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۲:۵۷:۳۱
این افرادباید طبق قانون مجازات شوند. (1554686) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۸:۰۰:۳۶
آیا واقعا لازم بود این مسئله علنی شود ؟؟
یااگر با افراد احتمالی خاطی بصورت قانونی برخورد می شد بهتر نبود؟؟
آیا اکنون وقت خوبی برای قرائت این موضوع بود آیا واقعا این واجب بود ؟؟؟
هیچ مسئله واجب تری نداشتیم اینهم در زمان تشکیل دولت جدید واحیاء برخی کدورتها؟؟؟
اِا اگر مسئله مربوط به رئیس مجلس نبود به نحو عمل میشد؟؟؟
چرا خود قوا باعث ایجاد برخی مسائل می شوند (1555391) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۹:۳۸:۲۸
شما از اون دسته آدمهایی که از لاپوشونی خیلی خوشش میاد!!! اتفاقا باید این جریان انحرافی و افراطی که 8 ساله مملکت رو به قهقرا بردن کاملا علنی محاکمه کرد. (1555532) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۰۱:۳۸
پ ن پ باید پشت پرده حل می شد که دفعه ی بعدی هم این کار رو بکنن!!! (1555582) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۱۵:۰۱
اگر از من می پرسید که می گویم هیچ مسئله ای از این مهم تر در کشور وجود ندارد (1555617) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۱۶:۳۸
شما قبول کنید که نظر آقا مخالف این کار ها بود (1555623) (alef-13)
 
یادآوری
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۲۱:۱۰
قابل توجه فردی که میگه < آیا واقعا لازم بود این مسئله علنی شود >....
امنیت ملی بالا تر از مصلحت سنجی است .
در ضمن این آقایان اغتشاشگر که عددی نیستند تا نیازمند مصلحتی برای قرائت گزارش اغتشاش آنها باشد .
اگر یه عده که از مؤسسه خاص دستور میگیرند بتوانند به رئیس مقننه حمله کنند از کجا میشود تضمین نمود که فردا عده ای دیگر این حق را به خود ندهند که اغتشاشگران فوق را تا حد مرگ کتک نزنند. پس جایگاه قانون چه خواهد شد ؟
این افراد و مرجع تحریک کننده و سازمان دهنده باید به اشد مجازات محکوم و به مردم نیز معرفی شوند تا دیگر از این شکرا تناول نفرمایند . (1555637) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۱:۳۱:۳۲
بله لازم بود علنی شود تا عبرت سایرین شود. غده چرکین باید نیشتر بخورد تا چرک بیرون بریزد و زخم خوب شود.
این گزارش به معنی عدم برخورد قانونی نیست و آنهم انجام خواهد شد به خواست خدا.
بله باید علنی و در ملأ عام محاکمه و مجازات شوند. وقت هم از این بهتر نمی شد. اگر سکوت کنند فردا هر روز یک عده از اینها به یک بهانه ای یک مراسمی را بهم خواهند ریخت و با بی شرمی از رهبری مایه خواهند گذاشت.
ان شاءالله با تشریف بردن احمدی نژاد، دیگه چنین اتفاقی بین "سران" قوا رخ نخواهد داد چون انسان های معقولی هستند (1555735) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۰۸:۳۶
اگه اصلاح طلبان این طوری کرده بودند که همشون رو هفته اول جمع می کردند . همه در برابر قانون مساویند اما بعضی ها مساوی ترند (1555949) (alef-13)
 
رسول
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۱۴:۱۴
این آدمها کم از اراذل و اوباش قداره کش ندارن, ترور شخصیت کم از ترور فیزیکی نداره
کدورت با کی؟
اینا خوارج معاصر هستند.. (1555961) (alef-10)
 
صادقی
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۱۶:۰۴
بله بود واجب بود. نکند شما هم جز انهایی؟

به یاد داشته باشید: اگر این افراد واقعاً حزب‌اللهی هستند و مومنند این کار را نکنند (1555964) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۲۲:۴۳
به این میگی علنی؟! (1555977) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۵۰:۲۰
اما گویا پایی از جبهه پایداری و سران آن هم در میان است !!! (1556030) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۱:۴۷:۱۳
ناقلا....خود تو 22 بهمن کجا بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟با خودت دمپایی برده بودی یا پا برهنه برگشتی خونه؟؟؟؟؟؟ (1556123) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۲:۰۳:۲۵
منفی (1556144) (alef-13)
 
sina
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۹:۴۶:۵۲
اگه سریع سران فتنه محاکمه و مجازات شده بودند امکان رسیدگی به این پرونده‌های سطح پایین تر هم بود. وقتی سران فتنه کنار دریا عکس یادگاری میاندازند باید به قوه قضائیه التماس دعا گفت (1555555) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۱۶:۰۳
باید ریشه ی تفکر این افراد خشکانده شود (1555621) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۵۳:۲۷
بله لازم بود این گزارش قرائت شود

بله الان وقت قرائت گزارش بود

بله...
دیگه؟ (1556038) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۳:۰۳:۳۶
آیا اسامی هم خوانده شد یا حذف شد. به هر حال قدمی رو به جلو بود ولی امیدوارم اسامی هم خوانده شده باشد. (1554702) (alef-10)
 
ا.م
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۶:۲۰
آره عزیزم خونده شد البته به سبک همیشگی!!!؟
آقای: ا.ب.ت.ث
آقای:ل.م.ه.خ.ح.ج (1555331) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۳:۱۴:۰۳
ببینیم قوه قضاییه چه کار می کند البته با دانه درشت های این قائله . (1554731) (alef-10)
 
خاکستری
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۳:۲۴:۱۲
سلام. مانده است این تارنمای الف برای حرفها.
1- کمیسیون چیزی را بیان کرد که تازگی نداشت، همه آنان که رویدادها را پی می گیرند، می دانستند.
2- شگفت این است که چرا سالهای قبل چنین حساسیتی نشان داده نشد. آن زمان هم مراجع و هم رهبری پیگیری را خواسته بودند.
3- آسیب این کارها کم از کارهای سال 88 نبود و نیست . چرا برخورد این اندازه دوگانه ؟ رسیدگی قوه قضاییه را هم خواهیم دید. گزارش نیم بند که پنج - شش ماه طول کشید، رسیدگی قضایی هم چهار پنج سالی طول خواهد کشید.
4- یادتان هست هوار هوار صدا و سیما درباره آن واقعه آلمان و پیامدهایش! آن یکی در بلاد خارج بود و این یکی در داخل ، آنهم نه یک بار، آنهم با نکوهش مکرر رهبری . چرا این تفاوت؟
5- یک بار دستگاه اطلاعاتی از اینها رو دست خورد، دو بار ، بقیه اش را نمی توان گفت که خبر نداشته اند. چرا مانند دیگر مردم اینها را صدا نکرده و تذکر نداده اند؟ و پیشگیری نکرده اند؟
6- اینان چه کسانی هستند که هرگاه مطرح می شود، فریاد وا اسلاما و وا نظاما به هوا بلند می شود؟
7- آن هایی که برای ناروشن بودن واکنش یک فرد نسبت به سال 88 داد و هوارشان بلند می شود ، چرا اینجا ساکت هستند؟
8- اگر فرمایش رهبری ملاک آست، چرا گزینشی برخورد می شود؟
9- نکند این کار برای آن است که تنها تشری زده شده باشد و ادایی درآورده شود؟
10- آیا اگر هر گروه دیگری این چنین سازمان داده شده ، بدون حد و مرز ، به اخلال می پرداخت، همین گونه عمل می شد؟ یادمان باشد در حضور رهبری هم چنین کرده اند.
دیگر هم در انگیزه آنان که آشوب کرده اند و هم آنان که خود را به خواب زده اند و هم آنان که گزینشی رهبرشناسند، تردیدهایی دارم.

می بینید ده ها پرسش این گونه هست ، اگر کسی چون من نتواند در درون نظام مطرح نکند و پاسخ نگیرد، خب باید منتظر رسانه های بیگانه باشیم و سوق دادن پرسش ها به آن سو.
شاید خوانندگان شما پاسخ هایی برای پرسش ها داشته باشند، زیرا نه کیهان می خوانم و نه روزنامه های آن طرف دیگر و نه برایم رسانه های بیگانه ملاک است. (1554756) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۲:۰۵:۰۶
واقعاً هر انسان منصفی میفهمد که تفاوت میان سهم این اتفاقات با فتنه 88 تفاوت میان یک قطره با اقیانوس است. رهبری هم همواره نسبت به تشخیص اهمیت موضوعات تأکید دارند. اتفاقاً مجلس علاوه بر پیگیری دقیق این مسأله خارج از سیاسی کاری باید پاسخگو باشه چرا در سال 88 به این سرعت اقدامی نکرد و دقیقاً بعد از 9 دی که مردم به خیابان آمدند برای حفظ موقعیت خود پیگیر ماجرا شدند؟ (1556148) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۳:۲۷:۴۱
من هم به عنوان یک شهروند خواهان مجازات مسسببین ان هستم (1554763) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۳:۳۷:۰۷
میبینم که اسمی از اشخاص مجرم نیست حتی به عنوان : الف ب پ ت ث ... (1554787) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۳:۳۸:۲۴
متاسفانه در دوره ای به برخی اشخاص توهین شد که هیچوقت چنین کمیته ای تشکیل نشد
تا عاقبت این توهین ها دامان خودشون رو گرفت (1554789) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۲۶:۳۰
توهین به خودی پی گیری هم دارد! (1555983) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۳:۴۵:۴۱
سوای اینکه مقصر کیست ادامه ی چنین وضعی دامن زدن به یک بحران پایان ناپذیر داخلی است که همه حق را به خود می دهند. (1554811) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۳:۵۵:۳۰
اگرریشه این گروه خشک نشودبایدمنتظرعملیات خودسرانه دیگرخصوصاعتیه دولت جدید بود. (1554835) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۰۶:۲۱
وقتی این مسائل حل می شود که این نوع حرکتها بر علیه هیچ کس مجاز نباشد.
یاد تان رفته با همین شعارها چقدر مزاحم کسانی مثل خاتمی در راهپیماییهای عمومی شدند. چقدر بر علیه تجمعات قانونی اقدام شده. این رویه از اوایل انقلاب بر علیه نهضت آزادی اعمال می شد که حتی آقای رفسنجانی در خاطراتش در مقابل گلایه آنها می گویند تقصیر رفتار دوستان شما است که امت حزب اله را تحریک می کنند. راه دوری نروید همین چند روز پیش نماینده مجلس تهدید به حمله با گوجه فرنگی به میهمان احتمالی مراسم تحلیف کرد.

تا زمانیکه حق را نسبی نگاه کنیم این مسائل هستند وفقط وقتی بر علیه ماباشد دادمان در می آید (1554858) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۰۷:۳۵
هم باید فتنه گران 88 محاکمه شوند و هم کسان دیگری که مخل امنیت هستند. امیدوارم شاهد دادگاهی شدن سران فتنه هم باشیم. (1554860) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۲۴:۴۶
ای شیطون . معلومه که با اغتشاشگرای قم هم نظر هستی نه؟ (1555642) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۳۵:۵۹
شما هم تا فرصت گیرت اومد بیا سران فتنه رو بکش وسط
داداش من اگه این گزارش را خواندی محض رضای خدا بپرس چرا موقعی که همین کارها بر علیه اصلاح طلبان می شد، کسی وقعی نمی گذاشت؟
چرا به قضیه ی سخنرانی سید حسن آقا نپرداختند؟
بیدار شو پسرم صبح شده! (1555665) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۲۴:۲۱
خیلی سربسته بود حداقل اسم چند نفری هم می آوردید که مردم بفهمند به چه کسانی سر و کار دارند (1554901) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۳۷:۴۶
ایشان قاطع "فرمودند "هیچ کس به من چنین اطلاعی نداده است
این جمله ماهیت تنظیم کنندگان متن رو نشون میده... (1554933) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۴۲:۳۲
باید یک بار برای همیشه تکلیف این جماعت خوارج مسلک و خودسر روشن شود و با برخورد قاطع این گونه حرکات که همواره خلاف مشی رهبری بوده ریشه کن شود. (1554948) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۱:۴۴
موافقم ، اما اینان چندان هم "خودسر" نیستند!! (1555342) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۴۲:۴۶
به نظر میاد که گزارش جهت دار است و دنبال تسویه حساب است. این که برخی ها در مورد لاریجانی تندروی کرده و زمینه را آماده کرده بودند درست است اما عامل اصلی در به وجود آمدن حادثه یکشنبه مجلس بود و به همین دلیل است که در گزارش آمده :"حدود هفتاد درصد نظرشان این بود که بروند تهران و سی درصد نظرشان این بود که در قم موضع‌گیری نسبت به وقایع داشته باشند" یعنی اگر رییس جمهور هم در قم بود همین بلا سرش می آمد !
اما تناقضات بسیار و بعضا خنده داری در گزارش وجود دارد از جمله :

1- غائله ۱۵ خرداد ۱۳۸۵هاشمی !!! کدام غائله ؟!! در آن مورد یک دو نفر بلند شدن به هاشمی اعتراض کردن همین . نه چیزی پرتاب شد نه شعار عمومی داده شد . یکی دو نفر در قالب سوال به هاشمی اعتراض کردن که البته به برکت آزادی خواهی هاشمی بعدا پدرشون را در اوردن !

2- حضور عده‌ای در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مخالفت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و اهانت به ایشان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۸۸ !!!

این واقعه مال سال 89 بود نه 88 !!!! جالبه گزارش رسمی مجلس نباید چنین اشتباه فاحشی داشته باشد ! معلومه خیلی عجله ای نوشتن.

3-پیامک ها :"آفرین بر شما و یارانتان که چه عاشقانه به رهبرتان لبیک گفتید!"
"خدا قوت برادر، امروز ترکاندید. از زحمات شما برادران بزرگوار متشکریم اجرکم عندالله..."
آی کیو ها ! این پیامک ها به خاطر حضور گسترده مردم در راهپیمایی بوده ! (1554950) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۴۳:۴۰
این ها باعث بدنامی مومنان و حزب اللهی های واقعی هستن. (1554953) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۵۴:۵۷
سهم اداره کل اطلاعات استان قم:
فقدان انگیزه لازم جهت برخورد با افراد ذیربط در غائله اخیر

برادر من ، اگر نتيجه انتخابات جور ديگري رقم مي خورد شما هم انگيزه اي نداشتيد ،
درست است كه همه مي دانند حلقه پرتو يعني چه اما كاش اينقدر شجاعت داشتيد كه به جزئيات آن هم اشاره مي كرديد . (1554987) (alef-10)
 
نقدی بر گزارش/قسمت 1
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۵۷:۰۳
نقد حمید رسایی بر این گزارش که چند روز پیش منتشر شد را می گذارم برای قضاوت منصفانه . امیدوارم منتشر کنید هر چند طولانی باشد .

روز چهارشنبه هفته گذشته گزارشی با عنوان «گزارش غائله ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ قم» از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جانامه‌ای نمایندگان مجلس قرار گرفت.

این گزارش که از حدود بهمن ماه سال گذشته تاکنون بار‌ها و بار‌ها با خبرسازی بر روی آن، بهانه تخریب برخی از نهاد‌ها و منتقدان رییس مجلس شده بود، نهایتا در حالی منتشر شد که با بررسی محتوای آن نه تنها ضعف و سطحی بودنش مشهود می‌گردد بلکه جهت گیری سیاسی و رویکرد غرض ورزانه آن برای تسویه حساب با منتقدین رییس مجلس مشخص می‌شود.
نویسنده این سطور که یک روز بعد از حادثه ۲۲ بهمن قم در مصاحبه‌ای رفتار صورت گرفته با رییس مجلس در قم را تقبیح کرده و اعلام کردم که مردم نه فقط از رییس مجلس بلکه از رییس جمهور و رفتار یکشنبه در مجلس ناراحتند و اعتراض روز یکشنبه در قم که کاری غلط بود، در حقیقت اعتراض به رییس جمهور هم بود. آن روز در مصاحبه‌ام به صراحت گفتم که این رفتار در ۲۲ بهمن قم برخلاف مهندسی سیاسی رهبری انقلاب برای آرام کردن فضای کشور است و البته از‌‌ همان ابتدا نسبت به برخورد افراطی در مواجه با این موضوع نیز هشدار دادم. اکنون متأسفانه گزارش کمیته غیر رسمی و انتصابی کمیسیون امنیت ملی با‌‌ همان رویکرد تهیه شده است و در اکثر سایت‌های خبری، بخش‌های مهم آن منتشر شده است و تلاش می‌شود تا به هر شکلی شده، حوادث قم را سازماندهی شده و در ارتباط با کانون‌های خاص معرفی کند.

در این گزارش که محتوای اصلی آن در مواردی متناقض با یکدیگر است، علاوه بر متهم ساختن آیت الله مصباح، موسسه امام خمینی (ره) و برخی از شاگردان وی، اتهاماتی به سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و شورای تأمین استان قم متوجه شده است. در باره این گزارش که اگر منتشر نشده بود، ضرورتی به پرداختن آن نبود، گفتنی‌هایی است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

یکم - این گزارش در حالی مهر خیلی محرمانه بر روی آن ثبت شده که بخش‌های مهم آن در برخی از سایت‌های خبری منتشر و همچنین در دستور کار مجلس شورای اسلامی برای قرائت در همین هفته قرار گرفته است! ظاهرا خیلی محرمانه بودن این گزارش فقط برای چند ساعت و به منظور جلوگیری از نقد آن بوده است!

در مقدمه گزارش مذکور تصریح شده است: «به دنبال ابلاغ مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امنیت ملی... هیأتی... تعیین گردید.» این در حالی است که اساسا از طرف مجلس شورای اسلامی هیچ ابلاغی برای کسی برای انجام این مأموریت صادر نشده است. بله شاید برخی از اعضای کمیسیون یا رییس مجلس چنین درخواستی داشته‌اند ولی این به معنای «ابلاغ مجلس» نیست. در مجلس شورای اسلامی هر اقدامی که برای آن رأی نمایندگان اخذ شود و حائز اکثریت آرا باشد، به نام مجلس نامیده می‌شود.

جالب اینجاست که آقای حقیقت‌پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و مسئول کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم در مصاحبه با روزنامه بهار می‌گوید: «آقای بروجردی مسئولیت این کمیته را به من دادند. شاید برخی از آقایان کمیسیون در آن جلسه تشریف نداشتند. برای این کار رأی گیری نکردیم بلکه به من حکم شد (!) تا موضوع را پیگیری کنم و من دوستانم را معرفی کردم چون من با این دوستان می‌توانستم این کار را انجام دهم (!) این کمیته انتخابی نیست، بلکه انتصابی است و اعضای کمیسیون در جریان نبودند.»

سئوال اینجاست به این کمیته برای رسیدن به چه نتیجه‌ای حکم شده؟ با چه همکارانی قرار بوده به چه نتایجی رسیده شود؟

دوم - در بخش مربوط به «سابقه موضوع» گزارش، با پیوند دادن اعتراضات ۱۵ خرداد سال ۸۵ که در آن چند طلبه به هاشمی رفسنجانی اعتراض و از مواضع وی سئوال می‌کنند به اعتراضات روز ۲۲ بهمن قم، تلاش می‌شود تا پای برخی از چهره‌های سیاسی و مذهبی قم و برخی از نهادهای نظامی و امنیتی را به حوادث قبلی باز و آن‌ها را نیز در ارتباط با حوادث گذشته نشان دهند.

در همین بخش و با همین هدف، چند ادعای بدون سند و تاریخ دیگری نیز مطرح می‌شود از جمله تجمع در برابر بیت برخی از علما و سر دادن شعار علیه این بزرگواران، یا حضور در نماز جمعه قم و سر دادن شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه در نماز جمعه برخی از ائمه جمعه قم، در حالی که هیچ سند یا تاریخی برای این اتفاقات ذکر نمی‌شود. چون اساسا تجمعی در برابر بیوت علما نبوده و سر دادن شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه در نماز جمعه، امری بدیهی و خطاب به دشمنان ولی فقیه است نه منصوبان ایشان!

عجله در ارائه گزارشی که ادعا می‌شود ۲۰۰۰ ساعت برای آن وقت صرف شده (!) به اندازه‌ای است که اعتراض مردم به مواضع سال ۸۸ سید حسن خمینی که در مراسم سالگرد امام در سال ۸۹ اتفاق افتاده، به غلط سال ۸۸ ذکر شده.

سوم - در بخش «شرح غائله» گزارش آمده که در مسیر راهپیمایی آقای لاریجانی، تعداد ۱۵ تا ۲۰ نفر تابلوهایی با عنوان بصیرت، بصیرت حمل می‌کردند و علیه رییس مجلس شعار سر داده‌اند و سپس تصریح شده: «با عنایت به حوزه مأموریت نیروی انتظامی در حلقه سوم حفاظت، می‌بایست عوامل اطلاعاتی و عملیاتی ناجا از مشخصات کامل این افراد اطلاعاتی داشته باشند که متأسفانه تا زمان تنظیم گزارش، اطلاعات لازم از سوی ناجا ارائه نشده است.»

اولا بر چه اساسی تنظیم کنندگان گزارش ادعا می‌کنند که نیروی انتظامی «می‌بایست مشخصات کامل این افراد» را داشته باشند؟ مگر شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن را عناصر سابقه دار، قاتل، دزد، اراذل و اوباش تشکیل می‌دهند که نیروی انتظامی «می‌بایست» مشخصات کامل آن‌ها را در اختیار داشته باشند؟ علاوه بر این، فراز پایانی این قسمت از گزارش به صراحت نیروی انتظامی را متهم ساخته که مشخصات کامل این افراد را در اختیار دارد ولی از ارائه آن خودداری می‌کند؟! (1554994) (alef-13)
 
من
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۵۷:۴۹
ميشه بفرماييد مورد 9ام از 10-12 مورد كجاش نقش محوريست يا اساسا كجاي اين گزارش از نقش محوري حلقه پرتو گفته؟ جز يه سري جمله از شاهدان عيني! كه همشون موجودند؟! (1554996) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۱:۳۸:۳۹
دوست عزیز یه نگاهی به عکس اون آقایی که نعره مزینه بنداز, میفهمی... (1555746) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۵۸:۱۴
تمامی تجمعات ( خود جوش ) اینگونه بوده اند (1554997) (alef-10)
 
نقدی بر گزارش/قسمت2
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۴:۵۹:۰۹
چهارم - متأسفانه یکی از دلایل این گزارش در خصوص سازماندهی شده بودن این اعتراضات، هدایت گروه سرود نوجوانان پس از ارائه برنامه سرود به خارج از شبستان و محل سخنرانی می‌باشد! این ادعا به طور غیرمستقیم، ستاد برگزاری مراسم یعنی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در ابتدای گزارش گفته شده اصرار به حضور آقای لاریجانی در مراسم داشته را متهم می‌کند. چون این ستاد مسئول دعوت از گروه سرود، هدایت آن به جایگاه و سپس خارج ساختن آن بوده است.

واقعا باید برای چنین دلیل قاطعی به تهیه کنندگان گزارش مدال کشف حقایق داد! و جالب‌تر اینکه در ادامه برای اثبات این دلیل، سابقه‌ای برای این موضوع ذکر می‌شود که از اصل دلیل بد‌تر است: «در سنوات قبل گروه سرود پس از اجرای سرود تا پایان مراسم در محل سخنرانی باقی می‌ماندند» این در حالی است که برای بنده به عنوان کسی که چندین سال مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بوده‌ام، و اساسا همه آنهایی که در قم مسئولیت داشته‌اند، بدیهی است که در هر مراسمی به تناسب امکانات یا فضای موجود، این گروه‌ها را در مراسم نگه داشته یا به بیرون از فضای اصلی مراسم هدایت می‌کنند.

پنجم - در این گزارش ادعا شده که وقتی آقای لاریجانی سخنرانی خود را شروع می‌کند، گروه‌های ۵-۶ نفره از چند نقطه شبستان بپا خواسته، شعار می‌دهند و به سمت تریبون حرکت می‌کنند و از میان جمعیت بالغ بر ۶-۷ لنگه کفش و تعدادی مهر به سمت رییس مجلس پرتاب می‌شود. این در حالی است که بر اساس فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی کاملا مشهود است که اکثریت حاضران در شبستان شعار سر می‌دادند و نه گروه‌های ۵-۶ نفره. شاید ادعا شود که بالاخره شروع کننده این شعار‌ها‌‌ همان گروه‌های ۵-۶ نفره بوده‌اند که بدیهی است اما سئوال اصلی این است که وقتی حتی «یک نفر» در مراسمی شعاری سر می‌دهد و جمعیت حاضر همراهی می‌کند، آیا این همراهی به دلیل وجود برخی از زمینه‌های اجتماعی قبلی نیست؟ حال اگر در شبستانی که بیش از پنج هزار نفر جمعیت را در درون خود جا می‌دهد، مردم با شعاری همراهی کردند، آیا نباید به ریشه‌های این اعتراض پرداخت؟ این سخن هرگز به معنای تأیید سردادن شعار و بد‌تر از آن، پرتاب اشیاء به سوی سخنران نیست بلکه به معنای بررسی تمام سوابق روانی موضوع است که ما در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ششم - در ادامه گزارش آمده: «اکثر مردم متحیر و ساکت نشسته بودند و شعار دهندگان سعی داشتند نظم جلسه را به هم بزنند» این قسمت از گزارش پس از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بی‌محابا «مردم» حاضر در راهپیمایی و شبستان را نشانه رفته است. در حقیقت گزارش به دنبال آن است که معترضین را اقلیت چند نفره و موضوع را سازماندهی شده نشان دهد، در حالی فیلم‌های به نمایش در آمده در کمیسیون امنیت ملی و همچنین فیلم‌های موجود در فضای مجازی، حکایت از اعتراض اکثریت حضار در شبستان امام خمینی (ره) دارد که البته رفتاری خطا اما به هیچ وجه سازماندهی شده نبوده است.

هفتم - در بخش «تجزیه و تحلیل» گزارش ادعا شده که این اقدامات سازماندهی شده بوده و دلایل جالبی برای آن ذکر می‌شود که دقت در آن تناقضات متعددش را آشکار می‌سازد:

الف – در بند ۱ این قسمت گفته شده که اداره اطلاعات قم تحرکاتی مبنی بر ایجاد التهاب در مراسم را کشف کرده و در تاریخ ۲۱ بهمن به استانداری اطلاع داده است. در بند ۲ نیز تصریح شده که اداره اطلاعات نیروی انتظامی استان قم از فضای ملتهب شهر در اعتراض به آقای لاریجانی خبر داده است. در بند ۳ نیز تصریح شده که اطلاعات سپاه قم در جلسه کمیسیون فوق العاده شورای تأمین استان در مورخ ۲۱ بهمن از تحرک برخی از طلاب و دانشجویان برای اعتراض به رفتارهای روز یک شنبه در مجلس خبر داده است که ۷۰ درصد نظرشان این بوده روز ۲۲ بهمن به تهران رفته و به احمدی‌نژاد اعتراض کنند و ۳۰ درصد هم نظرشان این بوده که در قم به لاریجانی اعتراض کنند.

این سه بند از گزارش کاملا روشن می‌سازد که مسئولان امنیتی استان یک روز قبل از مراسم ۲۲ بهمن از فضای ملتهب و اعتراضی مردم خبر داشته و آن را مطرح کرده‌اند. همین نکات نشان می‌دهد که جو اعتراضی در قم عمومی و نه فقط نسبت به رییس مجلس بلکه نسبت به رییس جمهور ورفتارهای غلط روز استیضاح بوده است.

در ابتدای گزارش در صفحه یک نیز تصریح شده که «هر بار قبل از عزیمت رییس مجلس به قم، تیم حفاظت وی در شهر مستقر می‌شود» و البته این اقدام در خصوص همه رؤسای قوا صورت می‌گیرد و نماینده تیم حفاظت نیز در تمام این جلسات شرکت می‌کند. بنابر این تیم حفاظت و شخص آقای لاریجانی از موضوع التهاب و اعتراض مردم قم خبر داشته‌اند.

نشانه محکم دیگر این موضوع، لغو سخنرانی آقای لاریجانی در شب ۲۲ بهمن در مسجد زین العابدین قم است که به دلیل همین فضای ملتهب مرتبط با حوادث یک هفته قبل آن در مجلس است. در حالی که تنظیم کنندگان گزارش در صفحه ۸ ادعا کرده‌اند، استانداری به عنوان شورای تأمین از موضوع اطلاع داشته ولی شخص آقای لاریجانی را مطلع نکرده!

ب – در ابتدای گزارش به صراحت ادعا شده: «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با هماهنگی آیت الله جنتی، رییس این شورا از آقای لاریجانی برای سخنرانی در روز ۲۲ بهمن دعوت می‌کنند» اما مجددا در بندهای ۴- ۵ و ۶ گزارش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که زیر نظر آیت الله جنتی است، به صورت غیر مستقیم متهم شده که در حادثه ۲۲ بهمن قم نقش داشته است! چرا که در بند۴ تصریح شده در روز جمعه مورخ ۲۰ بهمن ماه، جانبازی به نام (ز) به دفتر ستاد نماز جمعه مراجعه کرده و در حضور امام جمعه و مسئولان – که یکی از آن‌ها رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان است – اعلام کرده اگر سخنران ۲۲ بهمن آقای لاریجانی باشد ما آن را بهم می‌ریزیم. در بند ۵ ادعا شده که قبل از شروع مراسم و ورود راهپیمایی کنندگان، افراد خاصی در شبستان حرم چیده شده‌اند! و در بند ۶ با صراحت تمام شورای هماهنگی متهم به دست داشتن در این برنامه شده است: «انتخاب محل سخنرانی در شبستان حرم در حالی که همه ساله این سخنرانی در فضای آزاد صورت می‌گرفت و با انتخاب این فضا، امکان پرتاب کفش و مهر و بزرگ نمایی شعار مخالفین فراهم گردید.»

این اتهام مضحک نسبت به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان - که مسئول برگزاری مراسم است - در حالی در گزارش آمده که همه مسئولان قمی می‌دانند هر ساله با توجه به وضعیت هوای سرد و بارانی بهمن ماه، درباره محل مراسم تصمیم گیری می‌شود. متأسفانه این نکات نشان می‌دهد که کمیته انتصابی تا چه اندازه مأموریت داشته به هر دلیلی شده موضوع را سازماندهی شده نشان دهد.

ج – در بند ۷ این قسمت از گزارش به «تولید هیجان خشونت توسط سخنران مسجد اهل بیت (ع) در ایام دهه فجر اشاره شده که فضا را علیه لاریجانی کرده است» اما باز هم به نام هیچ سخنرانی و حتی به محتوای سخنرانی آن‌ها اشاره نشده است! البته دلیل آن روشن است چرا که با توجه به حوادث تلخ روز یکشنبه استیضاح وزیر کار در مجلس شورای سلامی و مقصر بودن رییس جمهور، رییس مجلس و تعدادی از نمایندگان در این واقعه، بدیهی بود که اکثر سئوالات مردم حاضر در جلسات سخنرانی چهره‌های سیاسی در مسجد اهل بیت و دیگر نقاط کشور، در باره دلایل و چگونگی این حادثه باشد و همانطور که رهبر انقلاب در جمع مردم آذربایجان تصریح کردند، مقصران حادثه تلخ در روز استیضاح، نه تنها رییس جمهور بلکه رییس مجلس و برخی از نمایندگان استیضاح کننده و توهین کننده به رییس جمهور هم بودند و سخنرانان مسجد اهل بیت (ع) هم به همین نکات واضح اشاره کرده‌اند. از جمله اینجانب که متن سخنرانی‌ام در یادداشت اول هفته نامه ۹ دی شماره ۸۷ درتاریخ ۲۱ بهمن به چاپ رسیده است.

د – در بند ۹ گزارش به نام مدیر کل حوزه ریاستی استانداری قم آقای (آ) اشاره شده که قبل از مراسم سخنرانی به برخی از مسئولان سیاسی همسو با رییس مجلس اعلام کرده که اینجا ننشینید، چون احتمال دارد کفش یا جسم دیگری به شما اصابت کنند! این ادعا در حالی است که همه شخصیت‌های سیاسی قم می‌دانند آقای (آ) یکی از نزدیک‌ترین چهره‌های همسو با رییس مجلس و نگرش سیاسی و استانی وی است و از عناصر اصلی جبهه پیروان خط امام و رهبری – تشکل حامی رییس مجلس - در قم است. جالب اینجاست که یکی از نمایندگان قم پس از شنیدن محتوای گزارش از آقای بنایی، رییس این جبهه در قم پرسیده بود آیا ممکن است آقای (آ) از این موضوعات خبر داشته باشد ولی آقای لاریجانی را مطلع نکرده باشد؟ و بنایی نماینده سابق قم این موضوع را رد کرده بود.

ه – در بندهای ۱۰ و ۱۱ این بخش از گزارش، شاگردان و اطرافیان آیت الله مصباح با استناد به دلایلی جالب متهم شده‌اند. آقای روانبخش متهم است که فردی به نام (ع) را دعوت کرده و پلاکارهایی که روی آن متون و شعارهایی نوشته شده را در اختیار این فرد قرار داده و در بند ۱۱ به آقای شکروی اشاره شده که در حلقه اول اعتراضات بوده است! اما در هیچ کجا اشاره نشده که چه شعارهایی روی پلاکارد‌ها نوشته شده یا آقای شکروی چه اقدام خاصی برای شورش علیه رییس مجلس کرده است. آیا حضور چهره شناخته شده‌ای در صف اول مراسم ۲۲ بهمن یعنی وی در اعتراضات نقش داشته؟!

و – از مضحک‌ترین قسمت‌های گزارش، بندهای ۱۳ و ۱۴ گزارش است که گفته: فرد جانبازی به نام (ر) در مراجعه به بهداری سپاه وقتی به او گفته‌اند که مسئول پرتاب کفش هستی، پاسخ داده: کفش ۵۰ هزار تومان می‌ارزد، من مهر پرتاب کردم! و یا یکی از مربیان سپاه گفته که مشغول تدریس بودم که بچه‌های کلاس گفتند فتیله لاریجانی را پایین کشیدیم (!)

آیا این سخنان به معنای سازماندهی شدن این حوادث و نقش داشتن شاگردان آیت الله مصباح یا سپاه و بسیج در آن است یا حکایت از حرکتی غیر سازماندهی شده - و البته اشتباه - می‌کند؟ آیا نباید برای برای دوستانی که این گزارش را با ادعای صرف ۲۰۰۰ ساعت وقت تهیه کرده‌اند، تأسف خورد.

ز – از بخش‌های جالب دیگر این گزارش، بندهایی است که در آن ادعا شده برخی از مسئولان سپاه قم به بسیجیان قم پیامک زده و مضمون پیامک‌ها تقدیر و تشکر از اقدام شایسته آنان بوده. سئوال از تهیه کنندگان گزارش این است که چرا به صراحت به محتوای این پیامک‌ها اشاره نمی‌کنند؟ آیا به بسیجیانی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده‌اند و مقدمات این مراسم را بپا کرده و استکبار جهانی را ناامید کرده‌اند، نباید یک خسته نباشید هم گفت؟ در بند ۱۵ گزارش به تجزیه و تحلیل ۳۵ هزار پیامک روز ۲۲ بهمن فی مابین ساعت ۱۲ تا ۱۴ اشاره شده ولی به محتوای آن اشاره نشده، چرا؟

در داخل حرم اتفاقی افتاده که سابقه نداشته، بدیهی است که حاضران در مراسم به دوستان خود چنین حادثه‌ای را اطلاع رسانی کنند، آیا این به معنای نقش داشتن ۳۵ هزار نفر در این اعتراض است؟ آیا چند طلبه یا فرمانده پایگاه بسیج می‌توانند ۳۵ هزار پیامک را سازماندهی کنند؟

در این بند از گزارش اشاره شده که فرمانده گردان عاشورا با پیامک از اقدام عناصر خود در شبستان تشکر کرده! اما باز اشاره نمی‌شود که مضمون آن تشکر چه بوده؟ فقط در یکی از بند‌ها آمده که فرمانده پایگاه بسیج نیروگاه، پیامک‌هایی با این مضمون ارسال کرده: «آفرین بر شما و یارانتان که چه عاشقانه به رهبرتان لبیک گفتید» یا در بند دیگری آمده که یکی از فرماندهان به دیگران پیامک زده: «خدا قوت برادر، امروز ترکاندید اجرکم عند الله» یا «از زحمات شما برادران بزرگوار متشکریم»

واقعا باید به هوش و زکاوت تهیه کنندگان این گزارش غبطه خورد! چرا که در هیچ یک از محتواهای پیامکی اشاره شده، نشانه‌ای برای تعرض به رییس مجلس می‌توان یافت!؟ آیا ارسال چنین پیامک‌هایی برای دوستان و زیر مجموعه‌ها آن هم پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن و تشکر از لبیک به رهبری انقلاب جرم است؟ آیا فرماندهان شیراز، اصفهان، تبریز و... پیامک‌هایی به جز این محتوا و مضامین برای دوستانی که راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن را در آن شهر‌ها ترتیب داده ا ند، ارسال می‌کنند؟ (1555000) (alef-13)
 
نقدی بر گزارش/قسمت3
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۰۳:۵۸
هشتم - در بخش بعدی گزارش به قسمتی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حادثه ۲۲ بهمن قم اشاره شده و هم چنین اسامی علمایی که در این خصوص به تهیه کنندگان این گزارش وقت ملاقات داده‌اند، اشاره شده که درباره آن دو نکته گفتنی است:

الف – در قسمتی از گزارش اشاره شده که علی رغم درخواست‌های کتبی و شفاهی هیأت تحقیق و تفحص، متأسفانه آیت الله مصباح وقت ملاقاتی برای این هیأت منظور نکرده‌اند! این ادبیات به طور غیر مستقیم به دنبال آن است تا آیت الله مصباح را در این موضوع مطلع و مقصر جلوه دهد. چنین رفتاری خلاف فتوت و اخلاق است که عدم اختصاص وقت به چنین موضوعی از سوی آیت الله مصباح که می‌تواند به دلایل مختلف باشد را نشانه‌ای برای رضایت وی از اقدامات صورت گرفته نشان دهند و یا با اعلام اسامی دیگر علمایی که به این تیم وقت ملاقات داده‌اند به شکل غیر مستقیم - و البته انشا الله بدون غرض – به دنبال رو در رو قرار دادن این علما در برابر آیت الله مصباح است. در حالی که همه می‌دانند دأب آیت الله مصباح در برخورد با این موضوعات چگونه است. قطعا اگر کمیته مذکور برای بررسی و معرفی مقصرین حوادث روز یکشنبه مجلس که قلب رهبری، علمای دلسوز و مردم را به درد آورد، از ایشان وقت می‌خواستند با پاسخ مثبت روبرو می‌شدند.

ب - مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در ۲۸ بهمن ۹۱ یعنی شش روز بعد از حوادث روز ۲۲ بهمن قم از رفتارهای صورت گرفته نسبت به رییس مجلس اعلام نارضایتی کردند در حالی که ایشان در‌‌ همان سخنرانی و قبل از خطاب و عتاب قرار دادن معترضان روز ۲۲ بهمن قم، خطاب به مسئولان کشور درباره حادثه روز استیضاح مجلس فرمودند:

«قضیه‌اى در مجلس پیش آمد؛ قضیه‌ بدى بود، قضیه‌ نامناسبى بود؛ هم ملت را ناراحت کرد، هم نخبگان را ناراحت کرد. بنده‌ حقیر هم از دو جهت ناراحت شدم: هم خودم در مقابل این قضایا احساس تأثر می‌کنم؛ هم به خاطر ناراحتى مردم، انسان احساس تأثر می‌کند. خب، رئیس یک قوه به استناد یک اتهامِ ثابت نشده و مطرح نشده‌اى در دادگاه، دو قوه‌ دیگر را متهم کرد؛ این کار بدى بود، این کار نامناسبى بود؛ اینجور کار‌ها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است، هم خلاف اخلاق است، هم تضییع حقوق اساسى مردم است... بنده فعلاً نصیحت می‌کنم. این کار، کار شایسته‌اى براى نظام جمهورى اسلامى نیست. آن طرف قضیه هم، اصل این استیضاحى که در مجلس انجام گرفت، غلط بود. خب، استیضاح باید یک فایده‌اى داشته باشد. چند ماه به پایان کار دولت، استیضاح یک وزیر، آن هم باز با یک علت و دلیلى که مربوط به خود آن وزیر نیست، چه معنى دارد؟ چرا؟ این هم غلط بود. این هم که شنیدم در داخل مجلس کسانى حرف هاى نامناسبى بر زبان آوردند، این هم غلط است. همه‌ این قضایا، قضایاى نامتناسبى است با نظام جمهورى اسلامى؛ نه آن متهم کردن، نه آن برخورد کردن، نه آن استیضاح. دفاعى هم که رئیس محترم قوه از خودش کرد، آن هم یک قدرى زیاده‌روى بود؛ لزومى نداشت... من از مسئولان قوا و مسئولان کشور همیشه حمایت کردم؛ باز هم هر کسى که مسئولیتى بر دوش دارد، بنده از او حمایت می‌کنم، به او کمک می‌کنم؛ اما این کار‌ها را نمى‌پسندیم؛ این کار‌ها متناسب با تعهد‌ها نیست؛ با سوگندهائى که خورده شده، مناسب نیست. این ملت عظیم را ببینند؛ شایسته‌ این ملت، رفتار دیگرى است.»

مرور سخنان مقام معظم رهبری حکایت از این می‌کند که ایشان بیش از اینکه از رفتار غلط معترضان حاضر در شبستان امام خمینی، ناراحت شده باشند، از رفتار مسئولان دولتی و مجلسی ناراضی‌اند. سئوال این است که چرا هیأت مذکور در هیچ بخشی از گزارش اشاره‌ای به این سخنان نکرده است؟ اساسا چرا کمیسیون امنیت ملی برای رسیدگی به مقصرین حادثه روز یک شنبه که این چنین مورد اعتراض رهبری است، کمیته‌ای تشکیل نداد؟ اساسا چرا رییس مجلس دستور تشکیل چنین کمیته‌ای را نداد؟

مقام معظم رهبری سپس در ادامه سخن با خطاب قرار دادن مردم و بویژه حزب اللهی‌ها و بسیجیان می‌فرمایند:

«این را هم عرض بکنیم؛ این حرفى که من امروز زدم و از بعضى از مسئولان و سران کشور گله‌گزارى کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌اى راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار هم مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌اى راه بیفتند علیه او شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کار‌ها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائى که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کار‌ها مخالفم. آن کارهائى که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کار‌ها مخالفم. بار‌ها به مسئولین و کسانى که می‌توانند جلوى این چیز‌ها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانى که این کار‌ها را می‌کنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهى و مؤمنند، خب نکنند. مى‌بینید که تشخیص ما این است که این کار‌ها به ضرر کشور است، این کار‌ها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کارى از پیش نمی‌برد. این خشم‌ها را، این احساسات را براى جاى لازم نگه دارید. در دوران دفاع مقدس اگر بسیجى‌ها می‌خواستند همین طور بروند یک جائى، طبق میل خودشان حمله کنند، که خب پدر کشور در مى‌آمد. نظمى لازم است، انضباطى لازم است، مراعاتى لازم است. اگر چنانچه به این حرف‌ها اعتنائى ندارند، آن‌ها که خب حسابشان جداست؛ اما آن کسانى که به این حرف‌ها اعتناء دارند و مقیدند که برخلاف موازین شرع حرکت نکنند، باید مراقبت کنند، از این کار‌ها نکنند.»

انصافا کدام خطاب و عتاب رهبر انقلاب تند‌تر است، خطاب به مردم یا خطاب به رییس جمهور و رییس مجلس، استیضاح کنندگان و نمایندگان توهین کننده به رییس جمهور! آقایان کمیته انتصابی چرا یک طرفه و فقط برای اثبات اهداف سیاسی خودتان نزد قاضی رفتید؟

نهم - اما ریشه حقیقی حادثه ۲۲ بهمن قم چه بود؟ چرا هیأت انتصابی به سوابق اعتراضات مردمی در سال‌های گذشته اشاره می‌کند اما به سوابق همین موضوع در چند ماه قبل از آن هیچ اشاره‌ای نمی‌کند؟ بد نیست به بخش‌هایی از یادداشتی که در ۲۱ بهمن ۹۱ در ۹ دی منتشر کردم، اشاره کنم:

«۱. شاید اولین بار در همایش هفته قوه قضائیه در تیرماه امسال بود که سران سه قوه از پشت تریبون عمومی، متلک گویی و تیکه پراکنی به یکدیگر را آغاز کردند. در‌‌ همان ایام وقتی عوامل دستگاه قضایی به مناسبت هفتم تیر به دیدار رهبر انقلاب رفتند، ایشان فرمودند:

» بعضى از بگومگو‌ها، بعضى از خدشه‌هائى که در کار یکدیگر می‌کنیم، کاملاً قابل خط خوردن از صفحه‌ همکارى‌هاست؛ اینجور نیست که یک چیزِ اساسى و اصولى باشد؛ غالباً توهّمات است... «در همین دیدار ایشان وحدت بین سه قوه را فرضیه و واجب شمردند. این اولین نهی‌ای بود که صراحتاً و در انظار عمومی خطاب به رؤسای سه قوه بیان می‌شد.

۲. مدتی بعد در سفر به خراسان شمالی برای بار دیگر با توجه به کشیده شدن برخی از اختلافات به متن جامعه، رهبر انقلاب با اطمینان خاطر از درک مردم از شرایط خطاب به مسئولان کشور فرمودند:» مردم مؤمنند، متوجه به حقایقند؛ سفارش ما بیشتر به مسئولین است، به سیاستمداران است، به مدیران گوناگون است؛ مراقب باشند دشمن نتواند این آرامش و استقرار و طمأنینه‌ای را که به فضل الهی در کشور وجود دارد و دشمن سعی کرده این را به هم بزند و نتوانسته، به هم بزند؛ سعی کنند این آرامش و استقرار را حفظ کنند؛ نگذارند تلاطم به وجود بیاید. گاهی یک حرف، گاهی یک عمل نسنجیده، گاهی یک اقدام نابجا، موجب تلاطم در محیط سیاسی می‌شود؛ باید خیلی مراقب باشند.»

۳. مدتی بعد موضوع انتقادات علنی و نیش دار رئیس مجلس خطاب به دولت در خصوص وضعیت بازار ارز و تلاطم اقتصادی و رابین هودی خواندن سیاست‌های اقتصادی دولت سبب شد تا رئیس جمهور هم در مصاحبه با رسانه‌ها پاسخ‌های طعنه داری به رئیس مجلس بدهد.

از سویی دیگر برنامه ریزی رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین و شرط گذاری رئیس دستگاه قضا، نامه نگاری‌هایی را به دنبال آورد که در آن دو طرف الفاظ و تعابیر نامناسبی را درباره یکدیگر به کار بردند و برای بار دیگر رهبر انقلاب مجبور به مداخله شدند و در جمع دانش آموزان و دانشجویان فرمودند:» اختلافات مضر است. هم اختلافات بین مسئولین مضر است؛ هم بد‌تر از آن، کشاندن اختلاف میان مردم مضر است. این را من به مسئولین، به رؤساى محترم هشدار می‌دهم. من از رؤساى قوا حمایت کردم، باز هم حمایت می‌کنم - مسئولند، باید کمکشان کرد - اما به آن‌ها هشدار می‌دهم، مراقب باشند. نه اینکه این نامه نگاری‌ها خیلى مهم باشد؛ نه، صد تا نامه بنویسند؛ کار خودشان را بکنند، اختلافات را به میان مردم نکشانند، چیزهاى جزئى را مایه جنجال و هیاهو و استفاده تبلیغاتى دشمن و خوراک تبلیغاتى رادیوهاى بیگانه و تلویزیون‌های بیگانه نکنند، صد تا نامه بنویسند؛ نامه اهمیتى ندارد. مهم این است که همه ما بدانیم مسئولیتى داریم، همه ما بدانیم موقعیت حساسى داریم...

البته اختلاف نظر، فراوان است؛ هیچ اشکالى هم ندارد - دو نفر مسئولند، رفیقند، اختلاف نظر هم دارند؛ همیشه هم بوده است - اما اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل و اختلاف در برخوردهاى گوناگون، به اختلاف علنى، به گریبان گیری، به مچ‌گیری در مقابل چشم مردم منتهى شود؛ چون آن اختلافات آنقدر اهمیت ندارد. یک وقت یک چیزهاى مهمى است، خب مردم باید مطلع شوند؛ اما این اختلافاتى که انسان می‌بیند بین این حضرات هست، چیزهائى نیست که اینقدر اهمیت داشته باشد که حالا با ادعاهاى گوناگون، ما این‌ها را بزرگ کنیم، جلوى چشم مردم نگه داریم، به این‌ها اهمیت بدهیم؛ که اهمیتى هم ندارد. اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده.»

۴. علی رغم این هشدار صریح و عتاب رهبری انقلاب، متأسفانه شاهد بودیم که یک هفته بعد از این بیانات، تعدادی از نمایندگان با حمایت رئیس مجلس، موضوع سؤال از رئیس جمهور را در دستور مجلس قرار دادند! موضوع سؤال از رئیس جمهور نیز در ظاهر مسئله گرانی‌ها، اخلال در بازار ارز و مواردی از این دست بود. علی رغم تذکر برخی از نمایندگان به ویژه اکثر اعضای فراکسیون اصولگرایان، متأسفانه اما رئیس مجلس بر برگزاری جلسه سؤال اصرار داشت تا اینکه رهبر انقلاب این بار در اقدامی معنی دار به جای خطاب قرار دادن رئیس مجلس و نمایندگان در پیام کتبی یا شفاهی، در جمع بسیجیان نسخه اقدامات مجلس را این چنین پیچیدند:» مسئولین هم اختلاف سلیقه دارند، اما اختلاف سلیقه تا وقتى که به گریبان گیری منتهى نشود، هیچ اشکالى ندارد... اینى که از مسئولان کشور سؤال بکنند، حالا یا از رئیس جمهور یا از سایر مسئولان اجرائى، این از دو جهت کار مثبتى است: یکى اینکه نشان می‌دهد نمایندگان مردم در قوه‌ مقننه احساس مسئولیت می‌کنند نسبت به مسائل کشور؛ این مثبت است. جنبه‌ دیگر این است که مسئولان کشور با اعتماد به نفس و با شجاعت قابل تحسین می‌گویند آماده هستند که بیایند توضیح بدهند، این سؤالات را بیان کنند؛ این هم مثبت است... لکن من معتقدم که این دو نقطه‌ مثبت تا اینجا انجام گرفته، از اینجا به بعد دیگر ادامه پیدا نکند... ادامه‌ این کار‌‌ همان چیزى است که دشمنان می‌خواهند؛ دوست می‌دارند این دو قوه را در مقابل هم قرار بدهند؛ یک عده‌اى تحت تأثیر احساسات از این طرف، یک عده‌اى تحت تأثیر احساسات از آن طرف، یک عده‌اى قلم‌ها و وسائل تبلیغ را در روزنامه و در پایگاه اینترنتى و غیره به کار بگیرند و یک فضاى شلوغى درست کنند. نه، کشور احتیاج دارد به آرامش. همه‌ مسئولین - چه مسئولین تقنین، چه مسئولین قضا، چه مسئولین اجرا - براى اینکه کار خود را انجام بدهند، آرامش لازم دارند، مردم هم آرامش را دوست دارند... از حالا من از آن برادران و مجموعه‌ چند ده نفرى در مجلس که این کار را شروع کردند، تقاضا می‌کنم قضیه را تمام کنند و نشان بدهند عملاً هم مسئولین دولتى، هم مسئولین قوه‌ مقننه و قوه‌ قضائیه که بیش از همه چیز به وحدت این ملت و آرامش کشور احترام می‌گذارند.» (1555008) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۸:۴۷:۰۲
عالی بود !!!! (1555449) (alef-13)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۱:۱۷:۰۹
دوست عزيز حادثه قم آن قدر تابلو بود(مي بخشيد ناگزيرم از اين كلمه استفاده كنم!) كه اگر شما و ديگران از زمين تا كهكشان هاي ديگر هم قلمفرسايي نماييد قابل دفاع و يا تحت الشعاع قرار دادن مسائل قبل و بعد و حواشي ديگر نيست. به جاي آنكه فهم خوانندگان يك سايت وزيني به مانند سايت "الف" را اين قدر دست كم بگيريد و به محتوا و متن گزارش قرائت شده در صحن علني مجلس خرده و ايراد و نقد(باصطلاح خودتان) وارد سازيد كافي بود فقط يكبار منصفانه و بيطرفانه شنونده اين گزارش از راديو و يا از طريق سايت ها مي بوديد كه در آن صورت از اينكه گروهي از هموطنان شما در شهر مذهبي قم و آنهم در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران در جلسه سخنراني رئيس محترم مجلس و خاصه نماينده مردم قم در مجلس دست به اعمال رفتار هتاكانه و دور از موازين اخلاقي و عرفي و شرعي زده اند احساس شرمساري ميكرديد و خواستار برخورد قانوني با اين گروه از خدا بيخبران و متعصبين چشم و گوش بسته ميشديد و نه اينكه با صغري و كبري كردن ها عملا در حمايت از گروهي جاهل و نادان و بي خرد و منطق كامنت نسبتا طولاني را در معرض قضاوت ديگر بينندگان "الف" قرار دهيد كه اصلا سنخيتي با موضوع بررسي در گزارش ندارد.بنده به شما حق ميدهم اگر مايل باشيد طي يك نوشتار مستقل در خصوص حادثه روز يكشنبه مجلس داد سخن سر دهيد و در نكوهش مسائل پيش آمده در آن جانانه از ديدگاه و مواضع خودتان و همفكرانتان به دفاع پردازيد اما گزارش امروز قرائت شده نياز به اين همه تكرار مكررات هرچند صحيح هم كه باشند(به فرض محال كه محال نيست) نداشت كه ظاهرا عنوان نقد هم بدان داده ايد اما نقد نبود بلكه آشكارا حمايت و پشتيباني از فعل و كردار گروهي متمرد از قانون و هنجارشكن و خودخواه و بي ملاحظه نسبت به افكار عمومي جامعه ميباشد. و الله اعلم. (1555713) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۳۲:۰۲
بهتر است الف کامنت های طولانی را به صورت مقاله منتشر کند. (1555995) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۱:۰۷:۲۳
این حادثه فاجعه ای بود برای کشور.
جالب است مرتکبین این حادثه خود را افراد بصیر می دانند و مردم و مخالفان خود را افراد فاقد بصیرت.
عدم موضع کیری مصباح در این قضیه خود کویای همه مسائل است. نیازی به ملاقاتو عدم ملاقان نبود.
پرتو از پرورش یافتکان مکتب مصباح می باشد ایشان باید به چنین شاکردانی افتخار کند.
ننک بالاتر آنکه مصباح موسسه خود را بنام امام خمینی کذاشته است این درد را باید به کجا برد.!!!!!!! (1556065) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۱:۳۸:۲۰
حوصله ام سر رفت اینجا جای اضهار نظر است نه مقاله و مشق شب نوشتن (1556113) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۲:۲۷:۲۷
خوب رهبري مخالف مردم مخالف وناراضي مجلس ناراضي پس اين افراد بايد به سزاي كارهاي غير قانوني ان هم با سو استفاده از مقام هاي خورانجام ميدهند برسند ولي من مطمين هستم كه دست وپاي قويه قضايي را خواهند بست (1556170) (alef-13)
 
نقدی بر گزارش/قسمت4 و آخر
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۰۴:۳۷
دهم - انصاف دهیم با مرور این سخنان آیا بدیهی نبود که مردمی که شاهد بی‌اعتنایی مسئولان به تذکرات پی در پی رهبری انقلاب هستند، از کوره به در روند!؟ البته بدیهی است که این رفتار حاضران در حرم برخلاف بصیرت سیاسی بوده آنهاست چرا که در کنار این تذکر رهبری به مسئولین، بار‌ها و بار‌ها نیز رهبر انقلاب مردم را از اقدامات خودسرانه و بویژه توهین آمیز نسبت به مسئولان عالی کشور منع کرده‌اند و به همین دلیل در دیدار با مردم آذربایجان، رفتار صورت گرفته در ۲۲ بهمن را تقبیح کردند.

یازدهم - در بخش پایانی گزارش با یادآوری خلاصه بخش‌های قبل، تلاش شده تا برای نهادهایی از جمله شورای تأمین استان به ریاست استاندار، سپاه پاسداران قم، بسیج، اداره اطلاعات قم و نیروی انتظامی استان، سهمی در خطا و تقصیر حوادث قم قائل شود! تهیه کنندگان گزارش بدون هیچ اشاره‌ای به حوادث روز یک شنبه مجلس و نقش عناصر آن روز، توقع داشته‌اند که نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی تمام مردم قم را مورد بازرسی قرار دهند و چنان فضایی بسازند که هیچ کس از حوادث تلخ روز یکشنبه مجلس ناراحت نباشد و انتقادی نداشته باشد. در حالی که واقعیت این است بعد از اشتباه استیضاح کنندگان، رییس جمهور، رییس مجلس و چند نماینده توهین کننده به رییس جمهور، این حاضران در شبستان حرم در روز ۲۲ بهمن قم بودند که اشتباه کردند و ناراحتی و انزجار خود نسبت به حادثه آن روز را با حرکاتی ناشایست در مقابل رییس مجلس انجام دادند با این تفاوت که اتفاقات درون مجلس و مسببان آن – از رییس جمهور و رییس مجلس تا استیضاح کنندگان و توهین کنندگان - با برنامه و سازماندهی شده و پس از چندین بار تذکر رهبری این حوادث تلخ را رقم زدند اما مردم حاضر در حرم بدون برنامه و بدون سازماندهی این خبط و خطا را کردند.

دوازدهم - متأسفانه و با معذرت از دوستانی که این گزارش ضعیف و متناقض را تهیه کردند، باید گفت ادبیات به کار رفته در این گزارش، یادآور گزارش‌هایی است که در دوره مجلس ششم از تریبون مجلس و تنها با هدف تخریب وجه نهادهایی مانند سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و در کنار همه آن‌ها علما. (1555012) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۰۶:۱۳
عزیز من وقتی آب رو از سرچشمه نگیرید همین جور میشه دیگه! اگر اون زمونی که به مراجع تقلید توهین میکردند یا به نوه گرانقدر حضرت امام خمینی قدس سره اهانت کردند آقایون چشماشون رو نمیبستند و لاپوشونی نمیکردند کار به اینجا نمیکشید (1555020) (alef-13)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۱۱:۲۲
ذات نايافته از هستي بخش / كي تواند كه شود هستي بخش (1555036) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۱۵:۳۱
نه با قانون و نه با شرع دین ما اینگونه رفتارها نمی خواند و بایستی با آنها برخورد قاطع شود در هر لباسی که می خواهند باشند ... (1555044) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۶:۰۱:۱۰
و همچنین فتنه گران 88 که رفتارشان نه با شرع و نا با قانون سنخیتی نداشت. (1555185) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۷:۵۵:۲۴
آخه چه ربطی داره؟
نمیشه فتنه رو همه جا با همه چی قاطی نکنید؟! (1555381) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۱۹:۵۹
خیلی ربط داره چون منشاء این حادثه به خاطر فتنه 88 بوده است. (1555633) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۱:۵۳:۲۱
خدايا اگر اين كلمه فتنه را از اين خلايق بگيرند چه شود؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1555768) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۴:۰۳:۵۹
نه برادر من، نميشه. آخه يه سري از آقايون وجودشون به مسائلي مثل فتنه و أمثالهم بندِ. يه عده موقعيت و وجودشون به اين موضوع وابسته ست. بايد هم همه جا حرفشون همين باشه! (1556239) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۵۴:۳۵
شما هم عین روبات هر کی هر جایی هر چیزی گفت بگید فتنه 88! (1556039) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۲۱:۲۹
بیشترین چیزی که ناراحت کننده است این است که عاملین این خطا که در نهایت بی بصیرتی بوده با شعار الله اکبر به چنین خبطی دست زده اند و در نهایت وقتی فهمیده اند مقام معظم رهبری از این کارشان ناراضی هستند گفته اند (به این مضمون) «ما را به زندان بیاندازید تا مجازات رفتارمان را بکشیم». خدا به آقا صبر بدهد با این افرادی که دوستیشان از دوستی خاله خرسه هم .. (1555062) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۲۹:۵۰
"اظهارات یکی از فعالان..."، "... توسط سخنرانان مسجد اهل البیت (ع) ... "، "اقدام یکی از مسئولان ...ر" ، "یکی از افراد حلقه پرتو ..." ، "حضور یکی از طلاب فعال حلقه پرتو ..." و ...
چه گزارش شفافی! (1555084) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۴۳:۱۰
فرستادن پرونده به قوه قضاییه، یعنی پایان یافتن پیگیری‌ها. به علت نفوذ آآقای مصباح. ای کاش راجع به حمله به سفارت انگلیس نیز تحقیق میشد وکسانی که ابروی ایران را میبرند واموال عمومی را از بین میبرند مجازات میشدند. زیرا هروقت ابران انگلیس بخواهند رابطه را از سر بگیرند، ایران باید کلیه خسارت‌های وارده. به سفارت را از جیب ملت بیچاره پرداخت نماید. اما نه تنها اینها مجازات نمیشوند، بلکه اینکار به عنوان عمل انقلابی. در کارنامه آنها ثبت شده واگر دانشجو باشند بعد از تحصیل فوری استخدام میشوند. (1555128) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۵:۲۴:۱۳
کاش در مورد خیلی چیزها تحقیق میشد. هر روز از هشت ماه فتنه باید در موردش تحقیق بشه و تک تک افراد دخیل در اون باید مجازات بشن. (1556281) (alef-10)
 
کاوه
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۵:۴۳:۲۳
چرا پیگیری چنین وقابعی در سالهای گذشته در دستور کار قرار نداشت.توهین به آقای هاشمی در مکانهای مختلف و همچنین به حین خمینی و موارد مشابه دیگر که همگی با بی اعتنایی مراجع ذیصلاح روبرو بوده و اصولا اراده ایی دال بر برخورد با این افراد وجود نداشته است.با این حال این را به فال نیک میگیریم باشد که این واقعه آخرین باشد . (1555131) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۰:۱۹
متن کامل گزارش که 700 صفحه بود پس بقیه اش کو؟! (1555201) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۶:۳۰
چقدر لطیف بود این گزارش.
انشا ا... افاقه میکند. (1555214) (alef-10)
 
تافردا
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۷:۰۹:۲۷
بسمه تعالی این گزارش بااین محتوا و سطح بهتربودبرای دانش آموزان انهم درمدارس قرائت می شدنه درصحن مجلس شورای اسلامی وازطریق تریبون آزادآن (1555321) (alef-10)
 
علی از هشترود
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۸:۱۸
متاسفانه این گروه که ما خود سر می نامیم هر چیزی را به متر خود می سنجند و همیشه بنام اسلام و دفاع از رهبری ، خود را چنان جانب حق می دانند که گویا دیگران کافرند. (1555334) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۰:۱۴
همین که اسامی اعلام نشد یعنی چهره های مهمی در این جریان دخیل هستند!!

مردم هم به خوبی حدس میزنند که اینان چه کسانی هستند و از کجا خط گرفته اند!!! (1555338) (alef-10)
 
آزادی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۷:۴۳:۱۶
سلام
داستان یک شنبه سیاه مجلس و وقف دانشگاه آزاد، یا مثلا مسئله هدایا و عیدی های طول سال، یا حقوق مادام العمر، و این آخری بهره مندی از مزایای نمایندگی حتی بعد از دوران نمایندگی و ...

چه موقع اینا رو تحقیق و تفحص میکنید؟
راستی قانون نظارت بر مجلس تصویب و ابلاغ شد یا تا امروز به خاطر ابلاغ مصوبات مجلس به دولت فرصت نکردید.

دست بردارید برادران
حقد و بغض شما از بعضی افراد کاملا واضحه و از حد انصاف خارجه. خودتون هم میدونید.
الرحیل وشیک

میدونم نظرم تایید نمیشه. (1555365) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۱:۵۵:۴۳
نه كه نظرت تاييد نميشه و نبايد هم تاييد بشه ولي ديدي كه نظرت درج شد!!! لطفا واقع بينانه به جامعه و مسائل مبتلابه آن نظر كنيد. (1555773) (alef-13)
 
سهیل
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۸:۰۱:۰۴
امیدوارم واقعا برخورد شود... چنین بنظر میرسد که برخی از آمرین اصلی این جریان در مراکز قدرت نظام جایگاه ویژه ای دارند و سالهاست که اسم و رسمی برای حود تدارک دیده اند.

امیدوارم برخورد با امرین و عاملین باهم صورت بگیرد.

نه اینکه دوباره مدتی بگذرد و این بار با اتفاقی تازه از این جریان کج اندیش مواجه شده و شایعه حمایت مسئولین عالی کشور را بشنویم (1555392) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۸:۰۵:۳۱
سخنگوی محترم کمسیون امنیت مجلس شورای اسلامی قبلا اعلام کرده بودند که هیئت حقیقت یاب سعی‌ کرده با آقای مصباح یزدی ملاقات کند اما آقای مصباح آن‌ها را راه نداده است . چرا این قسمت را از گزارش حذف کردند؟

به هر حال این جریان از سرطان خطرناک تر است اگر آرامش و قانون و اخلاق را به حاکمیت فضای وحشت ناک مافیایی ترجیح میدهیم، باید امیدوار باشیم که این پرونده شجاعانه و جداً پیگیری شود (1555395) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۸:۱۴:۳۹
بدترين و خطرناكترين افراطي گري منبعث از دين نمايي است و برخي از آقايون بايد مواظب باشند شكل جديدي از القاعده در داخل كشور بوجود نيايد. سوء استفاده از اعتقادات و باورهاي ديني و احساسات و شور هيجاني جوانان براي تخريب و از ميان برداشتن مخالف، مبارزه با دين مبين اسلام، مبارزه با آزاديخواهي ديني و مبارزه با بشريت است و علماي اسلام، انديشمندان و قوه قضائيه به تبعيت از رهبري نظام بايد با اين بدعت تاريك و خانمانسوز مبارزه كنند و عوامل اين حادثه را از عملكرد خودشان پشيمان كنند. (1555404) (alef-13)
 
سروری
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۸:۲۴:۳۹
این کفن پوشان پوشالی را اگر سر جایشان ننشانند فردا باید منتظر یک قاهره دیگر در اینجا باشیم .
بزرگ اینها خیلی عقده خود بزرگ بینی دارد و خواهان آنست که در آینده مقام رهبری را به او بدهند و از حالا در حال جمع آوری مرید و دست آموزان بی خرد برای خودش است . (1555419) (alef-13)
 
یک استاد دانشگاه
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۸:۴۵:۳۹
به نظرم بهتر است این مسئله که بیشتر شخصی است ، حکومتی نشود. به اهل بیت عصمت بدترین توهینها شده در طول تاریخ .اقای لاریجانی هم چشم بپوشه. قطعا مجازات این افراد تبدیل به ابن حرهایی میشود که بعدها وبال گردن نظام ورهبری میشود لطفا یک بار دیگر اقای لاریجانی مختارنامه را ببیند.این افراد نیاز به هدایت دارند نه مجازات.قوه قضاییه باید تیزهوشانه برخورد کند .شمشیر وشلاق و زندان را باید در جای خودش بکار برد.امیدوارم به این نصیحت برادرانه ودلسوزانه توجه شود پیشاپیش عید فطر برهمه مبارک دلتون شاد وایرانی اباد انشاءاله (1555448) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۸:۵۷:۳۴
به نظر شما اینهم رانتی دیگر برای اشخاص بخصوص نیست آنهم از نوع دیگر...................................... (1555456) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۹:۴۴:۰۳
باید یک بار برای همیشه تکلیف این جماعت خوارج مسلک و خودسر روشن شود و با برخورد قاطع این گونه حرکات که همواره خلاف مشی رهبری بوده ریشه کن شود (1555545) (alef-13)
 
فدایی رهبر
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۱۹:۴۹:۲۵
با سلام
تا وقتی بصیرت عنوان شده از طرف مقام عظمای ولایت توسط علاقه مندان واقعی انقلاب تعریف و جا نیافته. این آقایان نان به نرخ روز خور( 50000 تومان برای پرتاب کفشی ها) در صف اول با بصیرتان خودشونو جا زده و چشم اسلام را در خواهند آورد. (1555560) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۰۷:۱۶
خوب حالا این همه ضغری کبری چیدید نگفتید که کاری هم از دستتون بر می آید یانه ابته جوابش را خودمان می دانیم نیازی به قلم فر سایی شما نیست (1555595) (alef-13)
 
فریادکش
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۰:۲۷:۳۱
اعتراضات مشابه ماجرای قم خیلی جاهای دیگه هم اتفاق افتاده و به خیلی ها بی احترامی شده؛ چرا مجلس فقط در این یک مورد که به خودش مربوط هست انقدر واکنش جدی نشون داده و پیگیری کرده؟؟

اگر جایی آبروی مردم عادی یا منافع ملی در معرض خطر قرار بگیره کسی از نمایندگان مردم به روی خودش میاره؟؟

چرا گزارش کامل به صورت عمومی انتشار پیدا نمی کنه؟؟ چرا افرادی که مقصرن نباید معرفی بشن؟؟ (1555646) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۱:۳۷:۲۱
۱۱- وجود هماهنگی فی‌مابین بخش خواهران و برادران که شاهدان عینی اظهار می‌دارند که شخصی که در مجاورت آنان قرار داشته توسط تلفن همراه از قسمت انتهای سالن به بخش خواهران تماس گرفته و می‌گفت: «ما شروع کردیم شما چرا شروع نمی‌کنید؟!»

این دوستان که انقدر دنبال تفکیک و این جور مسائل هستن خوب ماشالا با هم هماهنگن فقط گناه ماله مردم عادیه مثکه!!! (1555744) (alef-13)
 
kind god
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۱:۴۲:۰۶
فکر نکنم آقای مصباح بی تقصیر باشه (1555752) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۱:۴۳:۱۰
اگر راست می گوئید چشم فتنه را درآورید. عدم همکاری با تحقیق مجلسی که در راس امور است حتی با عذر موجه قابل قبول نیست و نشان دهنده بسیاری از مسائل است. (1555754) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۲:۲۱:۴۷
اگه این کار تقصیر اصلاح طلب ها بود، چه اشوب و غوغایی که راه نمیانداختند (1555794) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۲:۲۴:۳۴
از مجلس کلا قطع امید کردم .فیلم موجود در اینترنت به وضوح نشان میدهد تمام صحن بر علیه لاریجانی شعار میدهند وبه جز چهار پنج تا محافظش هیچ کس در جهت حمایت از او اقدامی نشان نمیدهد.حالا این نوابغ کودن با 2000ساعت پول ما را خرج کردن در توهم توطئه به سر میبرند.پولی که از صدقه سر ما میگیرید ودر عوض برای تصفیه حساب خود با دشمنانتان وقت میگذارید حرامتان باشد. (1555798) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۲:۳۸:۴۵
در خصوص نقش اقای مصباح یزدی و پیروانشان که قبلا اشاره شده بود در براعت ویا عدم براعتش سخنی گفته نشده (1555813) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۲:۵۰:۰۲
خيلي جالبه، گروهاي اينچنيني سالهاست مشغول ايجاد اختلالند ولي هيچ وقت رسيدگي نشد ، تا اينكه دست زمانه نوبت را به لاريجاني داد، حالا گويا خون برادر رييس قوه ي قضاييه از خون بقيه رنگين تر بود كه سريعاً پي گيري شد! آن روزها كه شخصيت هاي بدون نفوذ و عدم وابسته به قدرت ها مورد تعرض قرار ميگرفتند و سكوت ميكرديد بايد منتظر امروز ميشديد كه روزي نوبت به خود شما برسد، خدا را شكر شايد احمدي نژاد اين بار سبب خير شده باشد
ميدانم كه چاپ نميشود ولي اين را بدانيد رفتار دوگانه هرگز سر انجام خوشي نداشته، چه كسي فكر ميكرد روزي برادران لاريجاني مورد حمله قرار بگيرند! چقدر دنياي كوچكيست!!!! (1555825) (alef-13)
 
نادر اصلی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۳:۱۶:۳۴
امان از دوستان نادان امان از افراط گری امان از بی بصیرتی امان از منافقین (1555860) (alef-13)
 
پارسا
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۳:۳۸:۵۸
باور ندارم اراده ای به برخورد با این مسئله اصلا وجود داشته باشد. از زمان مرحوم نواب این مسئله در فضای قم وجود دارد و چه اهانتهایی که افراد به علما نکردند حالا هم اتش‌اش دامن رئیس مجلس را گرفت که خود نماینده قم است. ولی چون ما قانون را ملاک نمیذاریم بلکه ملاک چی کسی و علیه چی کسی است برخوردی نمیشود یا حداقل واگذار به گذر زمان خواهد شد. ای کاش بهشتی بود تا قوه قضاییه برنده چون شمشیر عدل و قسط امیرالمومنین باشد. (1555893) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۳:۵۵:۵۰
در گزارش از افراد خود سر نام برده شده و هم چنین آمده افسارشان در دست چه کسانی بوده پس خیلی هم خود سر نبودند! (1555927) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۵-۱۵ ۲۳:۵۷:۴۰
ایکاش همانطور که بخاطر منافع مجلس اینهمه تحقیق وتفحس میشد بابت براندازان نظام لا اقل یک پنجم گزارش قرائت میشد (1555931) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۰۱:۵۷
امیدوارم اینها بهانه ای برای بستن دهان منتدقان رئیس مجلس نباشد (1555936) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۳۴:۰۴
سلام حالا معلوم میشود بی بصیرت چه کسانی هستند . چرا عده ای 20 سال است این کارهای غیر قانونی را انجام میدهند و هیچ قانونی با اینها برخورد نمیکند . (1556001) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۳۸:۳۲
آقای توکلی کشور را از این قبیل افراد که همراه احمدی نژاد و مشایی رشد کرده و تغذیه شدند و همانند کسانی هستند که قران بر سر نیزه ها می کردند و به اسلام نهایت ستم و ظلم را روا می داشتند، پاک کنید که گروهی بسیار خطرناک برای اسلام، مردم و کشور هستند. (1556009) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۰:۵۲:۵۴
این بیچاره های فریب خورده ونادان تاروزی که بدرد شان میخوردند که خوب بودن حالا که حرفه ای شدن وچاق وچله یقه خودشون رو هم گرفتندمیخوان حذفشون کنن اگرنه چراروزی که به اقای خاتمی وسید حسن وخیلیهای دیگر حمله میکردن مهم نبود وککشون نمیگزید واقعا چی میشه گفت رییسشون مصباحه ونفوذش هم زیاد البته که نهادهای امنیتی هواشون روداره (1556037) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۱:۰۲:۲۴
تمام مصیبت ما از جایی شروع میشود که به جای پرورش نخبه کارامد استفاده از گفتمان در اختلافات سیاسی دست به پرورش لمپن میزنیم
پدیده لمپنیسم به جنگ جهانی دوم بر میگردد شورت قرمزهای هیتلری
در المان و شورت مشکی های موسیلینی در ایتالیا وکمی بعدتر شعبان جعفری در ایران
اکثر انها فاقد تحصیل وسواد درست وحسابی میباشند به عنوان چوب بیفکر در دست بازیگردانهای سیاسی قرار میگردند گاهی در ادبیات سیاسی توسط صاحبانشان به عنوان نیروی خود جوش مردمی و انقلابی اطلاق میشوند با توجه به نداشتن پشتوانه فکری فرهنگی از طریق صاحبانشان تطمیع وتغذیه مالی خوبی میشوند به همین خاطر همیشه در جهت منافع مافوقشان اماده وبه محض ایجاد نیازی وارد میشوند
اما حضورشان در دوره هشت ساله خاتمی کاملا مشهود بود از ضرب وشتم دانشجو تا کفن پوش شدن در درب همین مجلس اما عزیزان فکرش را هم نمیکردند این نیرو همیشه قابل جابجایی هست حالا چوبدستی دست کس دیگری افتاده که به مذاق پخش کننده فیلم برلین خوش نیامده
اگرچه هر انسان دلسوز و وطن پرستی شدیدا خواهان جمع شدن بساط لمپنیسم است و اگر چنین اتفاقی رخ دهد میتوان گفت ما در حال گذران روزهایی بسمت مثبت هستیم اما چه فایده وصد افسوس که منافع یک عده
اجازه نخواهدداد که چنین اتفاق مبارکی بیافتد تازه اگر هم انها جمع شوند تفکر لمپن پروری به این سادگیها از بین نخواهد رفت
باتشکر الف جان هر کجاش بد بود خودت حذف کن ولی نشر کن (1556057) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۱:۰۴:۲۰
امیدوارم اقای رسایی و آقای کوچک زاده و اقای گوجه بدست به سزای اعمالشان برسند. (1556061) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۱:۱۷:۰۳
شفافیتی درکار نبود مردم اسم میخواهند اسمم (1556083) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۱:۳۳:۴۰
از اقدام مجلس تشکر میکنیم برای اولین بار به حقیقتی پرداختند که آن موضوع گروه های خود سر در کشور بود امید است که ریشه این کارها و این افراد خشکانده شود تا کسی خلاف قانون رفتار نکند و کسانی هم از آنها حمایت نکنند . فقط این افراد باید بدانند که ملتی که به قول همگان سیاسی ترین ملت دنیا هستند بسیار فهیمند و تمام حرکات این افراد می فهمند ولی چون با شخصیت و بزذگ هستند نمی خواهند همانن آنها برخورد نمایند و بعد می بینیم در انتخابات ها عکس العمل هایی از آنها سر میزند که به قول آقایان با هیچ نظر سنجی جور در نمی آید و بعدش هم افرادی همانند جناب شریعتمداری آنگونه گیج می شوند که بعد از مدتها از انتخابات هنوز هم به دور خود می چرخد . (1556105) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۱:۴۸:۵۳
اينها عقبه همان خوارج زمان حضرت علي هستند كه غير از خودشان را خارج از دين مي بندارند حتي اكر ايت ايت ا... وعالم باشند. (1556126) (alef-13)
 
عباد
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۲:۲۴:۵۱
چگونه است افراد وگروه هاي مانند اين ها دست به هر اقدام ناشايست مي زنند وكسي هم از انها جلو گيري نمي كند ومجازاتي براي انها در كار نيست ايا انها تافته جدا بافته از مردم ايران هستند وهر كاري دلشان مي خواهد مي كنند اين گروه همراه با رهبر شان بايد به مردم معرفي شوند وبه مجازات برسند (1556165) (alef-13)
 
طلبه مشهدی
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۳:۰۴:۳۱
این ها همون افراطییون و تند رو هایی هستند که همیشه دنبال دعوا هستند و کشور رو عقب میندازند.
ما بااینها مخالفیم.
خدا هدایتشون کنه که خیلی دارن به این نظام و رهبری ظلم میکنن.
طلبه مشهدی (1556199) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۶ ۰۶:۰۷:۳۱
2000ساعت کار لازم نبود .یک نگاه به فیلمهای اینترنت در مورد ان روز نشان میدهد که تنها حامی لاریجانی 4-5 نفر محافظش بودن که از روی اجبار به او توجه میکردندوتمام صحن حق این منافق قدرت طلب رو کف دستش گذاشتند.نمایندگان چشم نخورند اینقدر باهوشند. (1556323) (alef-13)