نظر منتشر شده
۷۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 147378
متکی هم ادعاهای احمدی نژاد را تکذیب کرد
بخش سیاسی الف، 26 اسفند 90
رفتار وی، فرزند خودسری را ترسیم میکند که با سوء استفاده ازحمایتهای بی دریغ و با سعه صدر بزرگ خانواده،بجای قدرشناسی،گستاخانه هنجارشکنی میکند
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۱
تکذیب سخنان محمود احمدی نژاد در جلسه سوال از رئیس جمهور همچنان ادامه دارد.

به گزارش الف، تنها دو روز پس از برگزاری جلسه سوال ابتدا شهرداری تهران اظهارات وی درباره کمک به مترو تهران را تکذیب کرد. در همان روز، رئیس دیوان عالی کشور با انتشار بیانیه ای اظهارت احمدی نژاد در روز سوال را تکذیب نمود.
روز پنج شنبه هم مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات بیان شده توسط رئیس جمهور درباره چگونگی تصویب اعتبارات مترو در این مجمع را رد کرد .

اما در جدیدترین واکنش منوچهر متکی، وزیر امور خارجه سابق کشورمان سخنان اخیر احمدی‌نژاد در مجلس را مصداق بارز تهمت و افترا خواند و یادآور شد که نامه اطلاع ماموریت وی به سنگال در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.

به گزارش فارس، منوچهر متکی وزیر خارجه سایق کشورمان در پاسخ به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مجلس با اشاره به جمله معروف منسوب به ابوعلی سینا که می‌گوید "اگر برای یک کار "اشتباه"، هزار "توجیه" بیاورید می‌شود "هزار و یک اشتباه" گفت: سخنان و رفتار آقای احمدی نژاد فرزند خودسر خانواده‌ای را ترسیم می‌کند که با سوء استفاده از حمایت‌های بی دریغ و با سعه صدر بزرگ خانواده، به جای قدرشناسی و احترام، گستاخانه به هنجارشکنی می‌پردازد و هیچ مرزی در الزامات سخن گفتن به خصوص منطبق بودن با حق، عدل و صداقت و آراسته بودن با منطق و انصاف را پاس نمی‌دارد.

هواپرستانه سخن نگفتن از آموزه‌های اسلامی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است که فرمودند: "ما ینطق عن الهوی".

منوچهر متکی افزود: برخی از اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد وزیر امور خارجه سابق کشورمان از مصادیق تهمت و افترا و به دلیل تکرار از مصادیق تشویش اذهان عمومی و قابل تعقیب قضایی است. البته اینجانب بنا به مصالحی که از مهمترین آنها حفظ آرامش عمومی جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، از پیگیری آن صرفنظر می‌کنم هر چند که در روز قیامت، خداوند متعال بهترین و عادلترین قضاوت کنندگان بین بندگان خود خواهد بود.

وی درباره این سخن احمدی‌نژاد که مدعی شده بود ماموریتی برای سفر به سنگال وجود نداشته است، توجه رئیس جمهور را به نامه‌ای که حدود یک ماه پیش از سفر به سنگال پیرامون این سفر و اهداف مورد نظر نگاشته بود جلب کرد و افزود: آن نامه همینک در سوابق دفتر رئیس جمهور موجود است.
 
مهر
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۶:۳۲:۳۲
مگه میشه؟
مگه میشه وزیر خارجه از کشور خارج شه رئیس جمهور متوجه نشه؟ پس اجازه خروج چی میشه؟ تشریفات؟ هواپیمای اختصاصی؟
اینا چی میشه؟ آقای احمدی نژاد هرچی مارو فرض کردی؟ نکنه همه رو به کیشه خودت فرض کردی؟ مرد حسابی یا فکر کن حرف بزن یا بیا بگو وزیر خارجه غیر از اینهاایی که گفتم از کشور خارج می شه.مثلا با اتوبوس میره سنگال (710063) (moderator22)
 
nima
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۳۴:۰۵
دوست عزیز ایشان اصلا نمی خواهد فکر کند(یا بلد نیست) وگرنه حال وروز کشور این نبود (711093) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۰:۵۷:۵۸
اتفاقا خوب می داند چی بگوید و خوب هم فکر می کند چون می داند مخاطبینش من وشما نیستیم . اونی که باید تاثیر بپذیره می پذیره ...... (711273) (moderator18)
 
کریم
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۱:۵۷:۲۴
سخنی از پیامبر اکرم :
دروغگو دشمن خداست (711394) (moderator18)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۶:۴۷:۱۳
به فرض محال که بدون اجازه به ماموریت رفته باشه.بی عرضگی کیو ثابت میکنه که نمیدونه وزیرش کجاست!!؟ (711904) (moderator18)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۵:۳۱:۱۰
البته الف منتشر نمیکنه اما محض اطلاع خود الف! فکر نکنید مردم نمی فهمند که شما نظر دیگران را سانسور کنید. اگر در سفر سنگال وزیر خارجه ضایع شدند به خاطر این بود که امثال ایشان تهمت بی عرضه گی به رییس جمهور نزنندنه اینکه نداند که وزیرش کجاست. مردمی که به ایشان رای دادند از همین رفتار بی رودربایستی ایشان خوششان می آمد. (713471) (moderator22)
 
!!!
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۰۹:۴۷:۳۷
حالا که شده وزیری که اختیار انتصابش دست رئیس جمهورنباشه همین طوری هم باید بشه تا قانون یه روزی اجرا بشه؟ (712854) (moderator18)
 
اکبرنیا
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۶:۴۷:۵۳
همه تکذیب کنندگان دروغ می گویند بجز آقای احمدی نژاد، چون همه آنها بی بصیرتند. ما یاد گرفتیم که هرکس به رئیس جمهور در هر حالتی اشکال بگیرد بی بصیرت است و اگر کورکورانه تبعیت کند با بصیرت خواهد بود. (710081) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۲۰:۴۹
باید بصیرت داشته باشیم و دروغ های رئیس جمهور را تکذیب نکنیم
با همین بصیرت میتوان هر دروغی را تایید کرد
چقدر این تکذیب کنندگان راستگو و بی بصیرت هستند (711063) (moderator18)
 
امین
India
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۰۷:۰۵
رئیس جمهور بیان داشت بدون اطلاع ایشان بوده و وزیر گفته با اطلاع ایشان بوده پس یکی از طرفین دروغ می گوید
بد به حال ملتی که یا ر.یس جمهورش دروغ گوست و یا وزیرش (710095) (moderator22)
 
Ali
Sweden
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۴۶:۰۶
با شما کاملا موافقم رئیس جمهور محترم نگفتند که من اطلاع نداشتم گفتند که چه کسی‌ به ایشان مأموریت داده؟ (710141) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۰۸:۵۲:۰۴
اينها را ميگن مغلطه دوست عزيز. يعني حرف را پيچوندن و آدرس غلط دادن و ديگران را به اشتباه انداختن. وگرنه نهايت حرفش همينه كه من خبر نداشتم. آخه مگه با عقل شما جور در مياد كه وزير مملكت بدون حكم مأنوريت پاشه بره ديدار خارجي و جلسه و ....؟؟؟؟؟؟
اين حرف يعني چه كه من خبر داشتم اما بهشون مأموريت نداده بودم؟؟؟خنده دار نيست؟؟؟؟؟ (712737) (moderator18)
 
منطقی
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۷:۰۵:۰۱
سلام عزیز
منطق میگه : اگر دو چیز با هم متنافر یا متناقض بود حتما حداقل یکی ار آن دو نادرست است . پس در ایم مورد دست کم یکی از این دو بزرگوار راست نمیگه ( یعنی یا یکی نادرست میگه یا هردو !!! ) (713579) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۰۷:۲۹
آقاي متكي صرف اينكه شما نامه اي براي رئيس حمهوربراي رفتن به سفر نوشته ايد دليل قابل توجيهي نيست اگر ايشان پاسخ نامه شما را نداده است بمعني عدم موافقت با ماموريت تلقي مي شود.اگر حكم ماموريت يا مدركي داريد اعلام كنيد.لطفا" اينهمه منفعلانه موضع گيري نكنيد.شما ميتوانيد در مسائل شخصي منتظر روزقيامت باشيد دراين موضوع مسئله ملي وآبروي نظام در ميان است كه شما مسئولين آنرا بازيچه گرفته ايد. (710096) (moderator22)
 
saghal
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۱۳:۱۴
عجب نامه جای قابل دسترسی اونم برای متکی!!!! (710104) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۲۶:۱۹
عالی عالی عالی (710120) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۱۷:۱۸
دوستم ذوق نکن

همین طرز تفکر هست که ملت قبولتون ندارن.
به هر قیمتی دوست دارید حرفتون به کرسی بشینه

یکم فکر کن چرا ملت تو انتخابات طراحان سوال را انتخاب نکردن (713645) (moderator22)
 
عماریون
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۲۹:۵۶
فارغ از هر گرایش سیاسی که دارید من این سوال را می پرسم.
یک رییس دولت چقدر باید خلاف واقع سخن بگوید تا حجت بر نمایندگان مجلس تمام شود تا با آن دولت برخورد کنند؟
چقدر مصلحت باید فدای واقعیت های سیاسی شود؟
کاش همه نمایندگان مجلس فقط یک چهارم توکلی ، مطهری و امثالهم جرات داشتند. (710126) (moderator22)
 
فاطمه
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۳:۵۹:۱۰
کاملا مشخصه که بدون هرگونه گرایش سیاسی سخن گفتید!!!!! (710828) (moderator18)
 
Malaysia
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۵:۱۹:۲۵
چرا سخنان خلاف واقع و خلاف عرف و ادب اگر مخاطبش کشورهای دنیا باشد می شود شجاعت ولی اگر مخاطبش نمایندگاهن مجلس باشد می شود سخنان هنجارشکنانه. (713457) (moderator22)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۷:۵۲:۱۰
کاش..
ولی خوب همه نماینده ها که اندازه ی اقای توکلی و مطهری کوپن ندارن (713618) (moderator22)
 
محسن فیروزانی
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۴۱:۰۲
ببینم چطور تا دیروز همه حرفهاش راست بود حالا شد دروغ یعنی گاهی راست است گاهی دروغ ؟ همه چیز بستگی به منافع دارد مرده شور این خط و خط بازیها رو ببرد این عزیزدردانه دیروز شما هر چه خواست در این سالها و خصوصا درآن منظره ها گفت هر نسبتی خواست داد هر بزرگی را اراده کرد کله پا کرد و بسیاری از بزرگان را فریب داد و دوستان همرزم سابق را رو در روی هم قرار داد هر آمار کشکی خواست داد جولان داد وشماها دم فرو بستید .سالها ارادتمند انقلاب بوده ام چند سال بسیجی بوده و در جنگ حضور داشته ام شما ها چه کردید با ما ؟ دیگر از این سیاست بازی ها چندشم می شود اغلب شما ها از یک جنسید بیخود به این رئیس جمهورتان اون هم دقیقه نود گیر ندید. این هم اخرین بار که به سایت الف اومدم این حرفها عیدی بود برای دکتر توکلی که ازش بیشتر از اینها انتظار داشتم . راستی سال نو خوبی داشته باشید (710135) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۲۲:۱۱:۵۶
شما درست میگویی عزیزم آقای رئیس جمهور درسازمان ملل هم مثل همین حرف ها را می گفت ودر تلویزیون می دیدیم که آقای متکی برای او کف می زد. (710505) (moderator18)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۴۱:۱۰
نکته ی قابل توجه این است که اگر تمام این حرفها تکذیب شده باشد، یعنی اینکه رئیس جمهور یک مملکت تمام آن حرفهایش در مجلس دروغ بوده؟

اگر همانند این رخداد در یکی از کشورهای پیشرفته بیفتد آیا همین رفتار (سکوت) صورت می گیرد؟

امیدوارم که اینطور نباشد که رئیس جمهور ما دروغگو باشد! ولی اگه صحت داشته باشد چه امیدی باقی می ماند؟ (710136) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۰:۳۰
رفتار احمدی نژاد تو جریان برکناری متکی کاملا اشتباه بود.
ولی احمدی نژاد چند بار گفته متکی بدون حکم ماموریت من چند بار از این کشور به اون کشور می رفته تا زمانی که برکنار شد.

حالا آقای متکی چی رو تکذیب کرده نمی دونم؟؟؟ (713648) (moderator22)
 
استیضاح
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۴۲:۵۲
رییس جمهور را استیضاح کنید (710137) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۲۱:۵۹
در توان مجلس نیست (711064) (moderator18)
 
مترادف
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۷:۴۶:۱۴
وفتی هر مسئولس صلاحیت نداشته باشه و فقط با ملاحظه و مصلحت سر کار باشه بهتر از این هم انتظار نمیره (710142) (moderator22)
 
مترجم
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۱۹:۵۳:۴۲
واقعا باعث تاسف که رئیس جمهوری که انقدر ادعای اخلاق و عدل و انصاف داره چه راحت و آسون اخلاق و عدل و انصاف رو زیر پا میذاره. (710333) (moderator18)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۲۰:۱۹:۱۸
خدمتتان باید عرض کنم که جناب اقای توکلی و اقای متکی و بقیه عزیزان ما میدانیم که راست چیست و دروغ چیست و میدانیم که چه کسی راست گفته و چه کسی حقیقت را بین نمیکند منتهی کاری از دستمان برنمی اید چون کسانی که باید کاری انجام بدهند نمایندگان مردم هستند که متاسفانه عده ای از انها هم با وجود اینکه میدانند خود را به راه دیگر زده اند چون صلاح انها در این است و اصولا به چیزی جز صلاح خود فکر نمیکنند امیدوارم با این تجربه مجلس با اصلاح این بخش از قانون و تغییر ان بگونه ای که الزام اور شدن پاسخگویی مناسب به جای بکارگیری لحن تمسخر امیز و گفتن سخنانی بدون ارتباط با مسئله به جای پاسخ مناسب از تکرار این موارد در اینده جلوگیری کنند

امیدوارم که حداقل نمیندگان محترم به این نکته کمی فکر کنند تا در اینده چنین مواردی تکرار نشود (710359) (moderator18)
 
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۶ ۲۲:۱۷:۰۷
1- اگر نامه ماموریت به دفتر رئیس جمهور هم ارسال شده باشد آیا موافقت صورت گرفت ؟ مگر حتی در یک ادراه کوچک دولتی برای رفتن به ماموریت کارکنان، موافقت رئیس اداره شرط است ؟
2- چرا متکی به مذاکره احمدی نژاد قبل از رفتن به سنگال و اینکه قرار است برکنارشود اشاره ای نمی کند؟
3- با توجه به دو بند فوق سفارش تمهید مقدمات برای ماموریت بعدی توسط متکی آنهم در حالی که در سنگال بود و قبل از سفر به سنگال به اوگفتند که پس از برگشتن عوض می شوی چه توجیهی دارد؟
4- آقای احمدی نژاد نگفت که در جریان ماموریت وزیر خارحه به سنگال نبود (710510) (moderator18)
 
حامد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۰:۲۶:۴۴
ای کاش نمایندگان ملت-واقعا نمایندگی ملت را می کردند- و برای دومین بار او را برای پاسخ به دورغ ها و اخبار مشوش و کذبش به خانه ملت می کشاندند؟!

(710712) (moderator18)
 
فقط استیضاح باید بشه.والسلام
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۰:۲۶:۵۴
با این همه توهین به ملت ونمایندگان ملت استیضاح کمترین تنبیه (710714) (moderator18)
 
خاک بر سرو کوردلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۶:۲۵:۱۵
رئیس جمهور محترم نگفتند که من اطلاع نداشتم گفتند که چه کسی‌ به ایشان مأموریت داده؟
جواب این سوال رو بدید (710850) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۵:۵۸:۲۴
مگه مهمه كه ماموريت داده باشن يا نه ؟ مهم اينكهآبروي كشور زير سواله. همين يه ذره اعتبار باقي مونده رو الكي خرج نكنيم (711827) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۱۳:۱۱
سفسطه نکن (713641) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۷:۵۵:۲۰
جناب متکی گیرم که احمدی نژاد دروغ گو است، شما که راست میگویید چرا صرفا به بیانیه دادن اکتفا میکنید و اسناد و سوابق را منتشر نمیکنید و از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیر نمیشوید؟ آیا حواله دادن به روز قیامت چیزی را تغییر میدهد سالهاست میلیونها نفر از مردم این کار را میکنند. (710893) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۸:۱۶:۴۳
اینها بدون اجازه می روند ماموریت ایا حق ماموریت می گیرند ؟پس دیوان محاسبات کجاست ؟قانون فقط برای ما فقیر بیچاره هاست ؟ (710926) (moderator18)
 
یاور رهبر
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۸:۱۸:۳۰
سلام

بنده اطلاع دقیق دارم که سفر اعضای هیات وزیران در دولت مطرح و تصویب میشود. در جلسه دولت قبل از تصویب تمام جزییات از قبیل موضوع سفر وضرورت آن وفردی که به استقبال می آید وافراد ملاقات شونده وحتی هیات همراه به تصویب میرسد. از طرف دیگر وزیر خارجه در آن سفر حامل پیام آقای احمدی نژاد برای رییس جمهور سنگال بود.اگر آقای رییس جمهور از این موضوع خبر ندارد وضع بسیار خطرناک است وکفایت سیاسی ایشان باید بررسی شود. (710929) (moderator18)
 
دوست
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۸:۲۴:۳۴
روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفند را روز تحقیر مجلس بنامید و متاسفم که چنین نمایندگانی را برای قانونگذاری مجلس فرستاده ایم احمدی نژاد ثابت کرد که مجلس در راس امور نیست (710943) (moderator18)
 
برادر ایمانی
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۸:۳۷:۱۲
ادبیات و تشبیهات به کاررفته در نوشته منسوب به آقای متکی چندان مناسبتی با ادبیات یک دیپلمات کار کشته ندارد. (710973) (moderator18)
 
احمد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۸:۴۳:۴۷
حکم ماموریت بایدنزد دراختیار مامور باشد اقای متکی چرا حکم دریافتی از اقای احمدی نژاد را به رسانه ها نداده اند که خیلی ساده مساله روشن بشه واینهمه صغری وکبری چیده اند . (710982) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۸:۴۷:۳۶
آقایون و خانمهای محترم، مساله اصلی این نیست که ایشون با اطلاع یا بی اطلاع ریس جمهور به سنگال رفتند مساله اصلی اینه که چرا رئیس جمهور صبر نکردند ایشون از سنگال برگردند و بعدا ایشون رو عزل کنند (710986) (moderator18)
 
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۸:۵۶:۲۰
به نظر من اصلا مهم نيست مدرك مكتوب داشته باشن
وقتي توي يه سخنراني 36 دقيقه اي تا حالا 4 تكذيبيه صادر شده فكر كنم خيلي جاي بحث نداره (711007) (moderator18)
 
علیرضا
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۲۲:۳۶
در حکومت علی ( ع ) اگه مسئولی اشتباه میکرد هرچند با برکناری اون در اذهان عمومی این شائبه به وجود میومد که ای وای یکی از گماشتگان مولا علی ( ع ) کار اشتباه کرده اما مولا اهمیتی به این مسائل نمیدادند و با قدرت با متخلف هر چند دوست هر چند آشنا و هرچند برادر برخورد میکردند ... (711065) (moderator18)
 
سبحانی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۲۹:۵۹
احمدی نژاد نگفت اطلاع نداشتم برادران، ایشانگفت از طرف من مامور نبود و خودسر اینور و انور می رفت. انصاف داشته باشید (711080) (moderator18)
 
ناظر امور
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۳۳:۲۰
خدمت دوست ارجمندم جناب آقای توکلی سلام عرض می کنم:
1-می خواستم ببینم آقایان و مجلسی ها الان چه فکر می کنند؟
2-آیا باز هم مصلحت ؟؟؟آیا فساد در کشور بیداد نمی کند چه فساد مالی و ارتشا و چه فساد....؟؟آیا کشور ما در وضعیت کنونی که در دنیا کاملا طرد شده است و این همه فشار را مردم قدر شناس ایران به واسطه بزرگان تحمل می کنند مسبب آن چه کس و کسانی است که با حرفهای نسنجیده خویش واز روی هوس زندگی را به کام مردم فهیم ایران تلخ نموده اند باز هم ملاحظه کاری؟؟؟؟؟؟به خدا شماها مسئول هستید و در پیشگاه مردم حرفی نخواهید داشت اگر سکوت را ادامه دهید؟؟؟
(711090) (moderator18)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۰۹:۳۸:۲۴
ارئه مدرک حکم ماموریت میتوانست بهترین پاسخ باشد، که البته آقای متکی آنرا در اختیار نداشت وگرنه تا بحال رو کرده بود (711105) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۰:۴۸:۴۷
به فرض اینکه آقای متکی بدون هماهنگی با آقای احمدی‌نژاد به این سفر رفته باشد
برکنار کردن ایشان در بین سفر کاری خارج از ادب و باعث هتک حرمت ایران است
اگر اختلافی وجود دارد در داخل کشور باید حل و فصل شود نه در تعامل با یک کشور خارجی
فرض کنید همین اتفاق در یک کشور اروپایی می‌افتاد
یا چرا راه دور همین کشورهای همسایه‌ی آسیایی خودمان (711247) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۳:۴۵
بحث مهم سر اینه که احمدی نژاد دروغگو هست یا نه؟
تعداد زیادی از دوستان تو کامنت هاشون رو این مساله پافشاری می کنند
به نظرم تو این مورد احمدی نژاد دروغ نمی گه. الله اعلم (713651) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۰:۴۶:۳۰
متکی چقدر بی ادبه رئیس جمهور میگه خبر نداشتم تو که مدعی هستی باید سند بیاری اونم نه اینکه اینجاست یا اونجا (711243) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۲۱:۴۰:۱۹
رییس جمهوری که ندونه وزیرش کجاست ...ایا رییس جمهوره؟ (713854) (moderator22)
 
پرويز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۱:۰۶:۱۰
آقاي متكي اگر از ايشان شكايت نكنيد حرفهاي شما را باور نداريم ، ميگوئيد براي روز قيامت ، عزيزم مگر فقط حق شماست ! كه آنرا ميبخشيد شما وزير امور خارجه ملت ايران بوديد نه احمدي نژاد !!! جرائت شكايت نداريد چرا وزير امور خارجه شديد اينجوري از حق ملت ايران در مجامع بين الملي دفاع كرده ايد !!!!!!! (711290) (moderator18)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۱:۳۴:۵۷
سلام
1- اطلاع داشتن از یک موضوع یک چیز است و دادن ماموریت چیز دیگر
2- اطلاع هم یک ماه قبل بوده است
3- احتمال اینکه به ایشان گفته باشند دیگر وزیر نباش در این یک ماه هست
4- ولی امتکی استعفا نداده و به ماموریت رفته باشد (711340) (moderator18)
 
mehdi
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۲:۳۰:۴۰
در اینکه آقای متکی ماموریتی از طرف آقای رییس جمهور نداشته اند شکی نیست در ضمن آقای متکی فرمودن که نامه اطلاع سفر یکماه پیش در اختیار رییس رفتر قرار گرفته نه نامه ماموریت اطلاع از سفر به منزله تایید ماموریت نیست . (711441) (moderator18)
 
محمد یاسین
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۲:۳۵:۳۰
وزیر خارجه دائم در سفر است و برای تک تک سفرها با رئیس جمهور هماهنگ نمی کند مگر سفرهای خیلی مهم. وانگهی خود رئیس جمهور هم دائم در سفرهای استانی و خارجی است (711450) (moderator18)
 
تیزبین
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۲:۵۶:۰۸
صف کشیدن نمایندگان برای روبوسی با رییس جمهور بعد از سخنرانی نشون میده چقدر این مطالب به نماینده ها برخورده و عصبانی هستند. (711488) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۲۵:۵۵
فراموش نکنیم حدود یک چهارم نمایندگان سوال رو امضا کرده بودن و بقیشون طبعا با احمدی نژادن (713654) (moderator22)
 
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۳:۵۶:۵۴
از برخي سوالات نمايندگان افسوس خوردم و از برخي جوابهاي رئيس جمهور يكه! (711616) (moderator22)
 
خزایی
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۵:۲۱:۵۷
نظام جمهوری اسلامی که حاصل خون هزاران شهیدوجانباز ایثارگرمیباشدباکسی پیمان اخوت وبرادری نبسته وباکسیس هم شوخی نداره اگر واقعا رئیس جمهوربه قانون اساسی تمکین نمیکنه ونمایندگان مردم را مسخره میکنه استیضاح وبرکنارش کنن.تعارف که نداره (711759) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۶:۰۱:۳۴
همه اصل قضيه رو ول كردن فرع رو چسبيدن . دوستان مهم نيست كه حكم ماموريت داشته يا نه يا از كي داشته .مهم اينه كه اعتبار و آبروي كشور از بين رفته . (711830) (moderator18)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۱۹:۰۴:۲۹
شماراست می گید.متاسفانه نمایندگان ملت مساله رابزرگ کردند.والا اتفاق خاصی نیفتاده .ایشان هم بدون اجازه رفته ودرثانی واقعا"سئوالات سطحش بسیار پایین بود ورییس جمهور هم به این مساله باشوخی اعتراض کرد.نه آبروی نظام رفته نه اتفاق خاصی افتاده (712085) (moderator18)
 
محمود
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۲۳:۴۹:۲۵
با این جواب ها خیلی از مردم قانعذ که نشدند هیچ بلکه سوالات جدیدی هم برایشان مطرح شد البته حرف های اقای احمدی نژا د را که خیلی ها تکذیب کردند ولی انتظار از نمایندگان این است که با توجه به وضیفه ای که دارند موضوع را تا آخر پیگیری کنند تا راستگو ودروغگو به مردم معرفی شود (714012) (moderator22)
 
غضنفر
۱۳۹۰-۱۲-۲۷ ۲۳:۳۸:۲۲
گیرم که آقای متکی از مدتها قبل حکم ماموریت را گرفته بود و چند روز قبل از سفر به او گفتند دیگه در دولت تشریف ندارید و برکنار شدید ، رفتن او به سفر چه معنی داره ؟؟؟؟ بابا کم مظلوم نمایی کنید و مردم رو گول بزنید.
ضمن اینکه آقای رییس جمهور به اون دسته از نماینده هایی که سئوالاتشون بی سروته بود و هیچ کمکی به حال مردم بیچاره نمیکرد خیلی عالی جواب داد .
(712405) (moderator18)
 
احسان
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۰:۲۵:۵۳
انصافا از یه چیز این اقا خوشم میاد واینهم اینه میاد پشت تلویزیون زل میزنه توچشم مردم و اخبارهای کذب میگه . از اون لحاظ از اعتماد به نفسش خوشم میاد... (712917) (moderator18)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۳:۴۰:۰۱
به یاد میارم اون روزایی را که اقای احمدی نزاد بزرگ تر از متکی ها را به باد تهمت گرفت و متکی ها برایش کف زدند آن روز صادقانه می گفت و امروز گستاخانه ، همه می دانیم اینها حق کیست که شما را گرفته نوبت به همه ی متکی ها خواهد رسید. (713297) (moderator22)
 
xavi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۵:۵۵:۴۰
بهر حال رئیس جمهور جواب ندادند چرا عزل کردن را تا برگشتن وزیر از کشور مهمان عقب بیانداختند (713501) (moderator22)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۶:۲۲:۰۳
آقای توکلی در مورد عملکرد خودت پاسخ بده همه ادم های دروغ گو هستی ریس دولت نمیاینده گان انتصابی مجلس تشریفاتی و ریس دولت انتصابی فقط خواهشان از اعتبار رهبری خرج نکنی (713540) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۵۰:۵۵
البته اگر کمی بادقت و البته انصاف متن سخنان متکی را بخوانیم متوجه میشویم که او به هیچ وجه سخنان احمدی نژاد را تکذیب نکرده.چراکه احمدی نژاد گفته بود متکی از طرف من ماموریت نداشت اما نگفت من از سفر متکی مطلع نبودم.متکی هم فقط گفت که احمدی نژاد از سفر من مطلع بود و نگفت من از جانب ایشان ماموریت داشتم. (713685) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۵۵:۲۱
یه سوال مهم!!!!چرا متکی در آن پنج شش سالی که در دولت بود هیچ وقت به این مطالب پی نبرد؟؟؟؟؟چرا تا بعضیها وقتی در دولت هستند همه چیز گل و بلبل است اما وقتی از دولت عزل میشوند تازه یادشان میفتد که دولت و رییسجمهور چقدر منحرف هستند؟به نظر شما ما درباره چنین افرادی چه فکری باید یکنیم؟ (713693) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۸:۵۶:۲۹
بابا امورات این آقای متکی در وزارت امورخارجه اظهر من الشمس بود برکناری ایشون یک پروسه طولانی مدت بود که خود متکی هم در این روش بی تقصیر نبود. واقعا وقتی دو طرف از گناه دروغ صحبت می کنند آدم حالش به هم می خوره ....در اینکه یکی داره دروغ می گه شکی نسیت ولی طرف مقابل هم همه راست رو نمی گه یادم نمی ره که رفتارهای کودکانه همین آقای متکی توی ژنو در اجلاس ضد نژادپرستی که با آقا رحیم برای رئیس کف می زدند هیچ وقت از یاد نمی ره. آقای متکی وزارت امورخارجه رو در دوره وزارتش کوچک بود کوچکتر کرد (713694) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۱۹:۰۰:۱۲
ظاهرا یکی از دلایل اصلی که رییسجمهور متکی را عزل کرد به این دلیل بود که بدون هماهنگی به سفر میرفت که این کار او باعث موازیکاری در دستگاه خارجی میشد که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار دادند.
متکی احمدی نژاد را خودسر نامیده.کافی است نگاهی به ادبیات وقیحانه و هتاکانه ایشان بیندازید و بعد با انصاف قضاوت کنید که خودسر و هتاک کیست.نوشته آقای متکی نیاز به جواب ندارد بلکه خودش جواب است.
درمورد برخی افراد دیگر هم که فعلا ما جرات نمیکنیم چیزی بگیم.آخه هیچ کس نیست که برای ما کمپوت بیاره!!! (713701) (moderator22)
 
mila
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۲۰:۱۰:۱۰
يعني چي كه متكي گفته برخي اظهارات راجع به وزير امور خارجه سابق كشورمان معلومه كه اين صحبتهاي متكي نيست (713787) (moderator22)
 
بابک
۱۳۹۰-۱۲-۲۸ ۲۲:۵۱:۴۴
وکیل الدوله ها کمی اراده بدک نیت (713935) (moderator22)
 
دیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۹ ۰۲:۲۴:۴۴
ای روزگار کاش میشد برگردیم عقب کاش اینجوری نمیشد کاش یه کم عاقل بودیم کاشششششششش (714109) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۹ ۰۶:۲۱:۰۳
مگه تو اين كشور قانون وجود نداره كه همه ميخواند شكايتشون رو روز قيامت مطرح كنند؟ (714131) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۲-۲۹ ۱۹:۳۰:۲۶
ای وای از بد اخلاقی و و سخن کذب .
ای وای که با دروغ گفتن تاکید به خدمت به مردم و خانواده شهدا دارند .
ای وای که با دروغ گفتن خود را سرباز امام زمان ( عج ) و منتظر او می دانند .
ای وای که با این رفتار با اعتقاد و دین جوانان چه می کنید .
ای وای . ای وای . ای وای . اگر خون گریه کنیم و اگر دق کنیم کم است . (714603) (moderator22)
 
امجد
۱۳۹۱-۰۱-۰۵ ۲۲:۱۹:۰۳
دریغا که کلام راست دراین سیاسیون کیمیا شده. (716913) (alef-11)
 
محمدرضا اهنکوب
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۱۲:۲۰:۴۸
من دیگه کم اوردم از این همه تناقض.هر کی یه چیز میگه (717233) (moderator7)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.