کد مطلب: 261678
خدمت شب عید کدام بانک بهتر است؟!
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
درحالی تنها سه هفته به پایان سال باقیمانده وحجم تراکنشها ومراجعات مردم به بانکها زیاد شده که هنوز بانک مرکزی دستور ویژهای برای آمادهباش صادر نکرده و گلایههای مردم از خدمات بانکها بیشتر شده است.
به گزارش مهر، بانک مرکزی به تازگی نشست پایان سالی را با حضور مدیران عامل بانکها برگزار کرد و نسبت به لزوم اخذ تراکنش از کارمزد کارت خوان های فروشگاهی و همکاری بانکها در این زمینه تاکید کرده است، این در حالی است که مسئولان این بانک هیچ اشاره و تاکیدی به ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به مردم در هفته های پایانی سال نکردند.
در مجموع سه هفته تا پایان سال ۹۳ باقی است و بانکها روزهای سخت و پرکار و تراکمی را پیش رو دارند و با وجود اینکه سیستم بانکی و در راس آنها بانک مرکزی هر سال در همین زمان اعلام می کند که بانکها از آمادگی کامل برخوردارند و پس از سپری شدن این مدت زمان هم اعلام می کنند که این روزها با ارائه بهترین خدمات به مردم گذشت، اما هر ساله شاهد ایجاد مشکلات متعددی برای مردم در دریافت خدمات بانکی پایان سال هستیم.
حجم بالای تراکنشهای فروشگاهی، دستگاه های کارتخوان، خودپردازها و غیره در این ایام هر ساله مشکلاتی را ارائه خدمات بهتر بانکی ایجاد می کند و گرچه بانکها سعی می کنند که با افزایش مدت زمان فعالیت و ایجاد شعب کشیک به مردم خدمات بدهند، اما این تنها راهکار نیست.
تراکنشهایی که بیپاسخ میماند
اسفندماه و روزهای پایانی سال به دلیل نزدیک بودن به ایام نوروز از لحاظ مبادلات تجاری، بازار و پولی و بانکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این در حالی است که طی یک ماه آینده نظام بانکی کشور، تراکنشهای وسیعی را پیش رو دارد.
هر ساله بانک مرکزی در همین ایام از بانکها درخواست می کند که اقدامات اساسی و مورد نیاز را برای گذر از این روزهای پرکار و پرترافیک بانکی را انجام دهند، اما امسال هنوز به صورت رسمی و ویزه چنین دستوری برای بانکها صادر نشده است.
با توجه به اینکه به صورت طبیعی مراجعه به بانکها و استفاده از خدمات مالی افزایش می یابد، لازم است که بانکها خدمات خود را در این ایام به صورت شبانه روزی و مستمر ادامه دهند و برنامهریزی ویژهای برای اسفند ماه داشته باشند.
این برنامه ریزی ها در صورتی انجام می شود که نظام بانکی در ارائه خدمات به مردم بارها موفق نبوده است و بسیاری از مردم از نحوه عملکرد سیستم بانکی چه در بخش کارتها و دریافت شماره و چه در بخش ارائه خدمات دستگاه های کارت خوان بانکی، رضایت چندانی ندارند.
در اسفندماه هرسال میزان تقاضا برای اکثر کالاها افزایش می یابد و اکثر مردم اقدام به تامین مایحتاج خود در روزهای پایانی سال میکنند و طبیعی است که در این ایام نیاز به نقدینگی افزایش می یابد و مراجعات مردم به بانکها و موسسات مالی و اعتباری بیشتر می شود.
در بسیاری از سال ها اشکالاتی در این ایام در ارائه خدمات بانکی مشاهده می شود و استفاده از خودپردازها با مشکلاتی همراه می گردد، بر این اساس افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات نیازمند برنامه ریزی است و این موضوع برای روزهای ابتدایی سال آینده و پیشگیری از ایجاد خلل در دسترسی مردم به خدمات بانکی و مالی مورد تاکید است.
گرچه بسیاری از مصادیق مربوط به خدمات نظام بانکی الکترونیکی شده اما هنوز هم تعداد مراجعات به شعب بانکی برای دریافت خدمات از جمله چک و غیره زیاد است و تشکیل صف های طولانی در این روزها اجتناب ناپذیر، به همین علت است که اولویت اصلی این برنامهها کاهش زمان حضور مردم در بانکها و دسترسی سریع آنها به خدمات بانکی است. البته ایجاد شعب کشیک، افزایش ساعات کاری شعب بانکی و همچنین تعیین کشیک برای خدمات رسانی به موقع خودپردازهای بانکی نیز از دیگر موارد است.
مردم چه می گویند؟
گزارش میدانی خبرنگار مهر از شعب بانکها حاکی است که همچنان باجه های غیرفعال بیش از باجه های فعال است و ارائه خدمات به مردم تنها به چند باجه محدود می شود، در حالی که تعداد مراجعه مردم بیشتر شده و باید مدت زمان بیشتری در انتظار برای دریافت خدمات به ویژه در بانکهای دولتی باشند. البته در این زمینه هم بانکهای دولتی نسبت به بانکهای خصوصی عملکرد بهتری دارند.
اختلال در شبکه های اینترنتی و موبایلی هم مشکل دیگری است که کاربران نظام بانکی این روزها درگیر آن هستند و نسبت به آن شکایت دارند. علاوه بر آن، تراکنشهای ناموفق دستگاههای کارت خوان افزایش یافته است و پاسخی از سوی بانکهای مربوطه صادر نمی شود.
پرازدحام شدن خودپردازها و قطع شبکه شتاب و خرابی عابربانکها هم این روزها بیشتر به چشم میخورد و بانکها برای شارژ به موقع دستگاههای خودپرداز به موقع عمل نمیکنند و در برخی از موارد این دستگاهها خالی هستند.
دریافت پول نقد به ویژه با حجم بالا از دیگر مشکلات است که مشتریان بانکها به آن اشاره میکردند، این مورد در بانکهای دولتی بیشتر به چشم میخورد و در صورتی که مشتری از بانکها حجم نقدینگی بیشتری را طلب کند، بانکها مطرح می کنند که نقدینگی ندارند.
لطفانیمه پرلیوان راهم ببینید (2709121) (alef-3)
مشتری
۱۳۹۳-۱۲-۰۸ ۱۲:۰۹:۲۵
واقعاً جای تأسف داره که هنوز عصر حجری فکر میکنیم...اولاً که یه چند سالیه که دیگه اون شور و شوق و خریدی که دم عید بود به خاطر کاهش قدرت خرید از بین رفته...دوما تا کی میخوایم برای انجام کارای بانکی به شعبه بانک مراجعه کنیم در صورتی که راه و روشهای زیادی برای مراجعه نکردن به بانک هست.. سوما دیگه دوره زمونه انتقال وجه بصورت نقد گذشته...چرا باید به فکر این باشیم که وجه نقد زیادی توی بانک موجود باشه که وجه از یه بانک بگیریم ببریم یه بانک دیگه....بیشترین آمار پولشویی مربوط به کشورهایی است که وجه نقد توی اونا زیاد رواج داره. (2709213) (alef-7)
مردم ناراحتن ازخدمات بانکی استفاده نکنن.پولاشونو بزارن توبالیشتاشون. (2709308) (alef-3)
عجب نظر با مزه اي (2710499) (alef-7)
جای تاسفه. همه دیده میشن جز کارکنان زحمت کش ومظلوم بانکها (2709371) (alef-3)
چقدرم که بانکی ها مظلوم هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2710359) (alef-7)
بانک ملت داخل شر ما خدماتش از همه بانک ها بهتر هسش (2709407) (alef-7)
چه بی سلیقه بانک ملت خیلی بده (2711496) (alef-10)
در پاسخ 13.59.55کارکنان زحمت کش و مظلوم بانک
خدا وکیلی همشون اینجوری زحمت کش و مظلومند ؟ یا بعنوان نمونه اونیکه جلوی کوره 300درجه کار میکنه وماهی 850 هزار تومان حقوق میگیره ؟
بعضی از همکاران بانکی که جلوی باجه آدم می خورند وطوری رفتارمی کنند که انگار صاحب بانک هستند.از انواع وامها با کمترین بهره وپول استفاده می کنند در عوض خود سپرده گذار از هفت خوان باید بگذرد نمیخواهم مسئله را تعمیم بدهم بنده خودم از خانواده بانکی هستم ولی باید صادقانه گفت بیشترین اختلاسهای کشور از طریق مجراهای بانکی صورت گرفته وبانک وظیفه خود را در گرفتن وثیقه ها معتبر وسنگین و بازپسگیریشان کوتاهی نموده بانکها از ابتدای انقلاب تا همین 93 اشتباهات فاحشی مرتکب شده اند که اگر مکتوب شوند یک کتابخانه را تقریبا پر خواهد کرد وهنوز قصد اصلاح وترمیم روشهای غلطش را ندارد یا در افراط است ویا در تفریط وهنوز کسانی پیدا نشده اند یک اساس نامه قوی برایش تنظیم کنند شاید کسی در همینجا بپرسد یکی را نام ببرید که باید عرض کنم این حرفها برای کسانی هست که در راس حرم هستند وآنها میدانند منظورم چیست! (2709450) (alef-7)
مگه کارمندای بانک جزو شهروندای این مملکت نیستن.هیچ وقت نشد جایی یا توی رسانه هی به مشکلات کارمندای بانک بپردازن.از سختی کارشون صحبت کنن.همیشه کارمندای بانک محکومند.این جای تاسف داره. (2709504) (alef-7)
واقعا میشه 2تا سازمان واداره یا وزارتخانه نام ببرید که پنجاه درصد بانکی ها کارایی داشته باشند. و کار مردم رو در جامعه قانون گریز ما راه بندازن .انصاف هم خوب چیزی هست (2709511) (alef-7)
دوست عزیزم بانکها باید چه خدماتی باید ارایه بدن که نمیدن . شما اطلاعاتتو بروز کن .نسبت به چیزی که علم ندارید سکوت کردن بهتر است . (2709676) (alef-7)
من که از بانک ملت شاکی هستم .3 بار رفتم بانک هر 3 بار سیستم قطع بوده!!!!!!!!! (2709805) (alef-3)
چرانمیان ساعت کارمفیدکارمندای بانک روبا کارمندادرات دیگه مقایسه نمیکنن،به نظرمن کارمندهای بانک بیشترین سهم رو درکارمفیددارند. (2709843) (alef-7)
فرهاد
۱۳۹۳-۱۲-۰۹ ۱۵:۰۹:۴۱
از کامنت ها مشخص می باشد چقدر دارید کار می کنید (2711287) (alef-3)
من مشتری بانک ملت هستم بنظرم الان یکی از بدترین بانکها بانک ملت است که اکثر اوقات سیستمش قطع است (2710207) (alef-7)
بانک ملت هیچ وقت خوب نبوده است وتاحالا اگر حمایتش نمی کردند منحل شده بود (2711762) (alef-10)
سيد جوادي
۱۳۹۳-۱۲-۰۹ ۱۱:۱۶:۴۹
بانك ملت بهتر است (2710743) (alef-10)
بانک ملت عملکردخوبی ندارد (2711760) (alef-3)
فقط عمل کردبانک صادرات خوب است (2714147) (alef-3)