نظر منتشر شده
۱۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 126605
درددل بینندگان؛
ماجرای مشتری مداری به سبک بانک ملی
گفتم شما پول خود مرا بدون مجوز من بلوکه کرده اید و نمی دهید، چطور به شما اطمینان کنم که ...
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۰۱
یک مشتری بانک ملی با ارائه اسناد و مدارک برای (info@alef.ir) نوشت:

صبح روز دوشنبه ۲۵ مهرماه جهت پر کردن حساب جاری ام، نزد شعبه بانک ملی شعبه آپادانا با کد ۱۸۶ که در آن حساب داشتم، رفتم. وقتی برگه واریز وجه را پر کردم، متصدی باجه اعلام کرد که حسابم بسته شده و امکان واریز وجه را به حساب خودم ندارم.

با مراجعه به مسوول مربوطه در پشت باجه اظهار شد چون حساب جاری ام قدیمی (غیر سیبایی) بوده، طبق دستور سرپرستی این حساب بسته شده است.

گفتم چک قبلی تاریخ حدود ۵۰ روز قبل را دارد، چطور تا آن موقع حسابم باز بوده و هم اکنون بسته شده؟ پاسخ دادند که طبق دستور عمل کرده ایم. شما هم بایستی می آمدید حساب را می بستید یا تبدیل به سیبا می نمودید. پرسیدم که کی به بنده اعلام کرده اید؟ گفتند ما نمی توانیم به تک تک مشتریان زنگ بزنیم، باید خودتان می دانستید!

از آنجا که برای قطعی شدن خرید آپارتمان مسکونی ام ناچار بودم به هر نحو ممکن حسابم را پر کنم، تقاضا کردم تا راه حلی برای مشکل بیابند. همراهی کردند و پس از چند دقیقه کوتاه بررسی، گفته شد که معادل مبلغ چک را به یک حساب جاری موقت واریز کنم تا وقتی چک ام پشت باجه آمد از آن محل پرداخت شود. وقتی پرسیدم در ازای واریز وجه به یک حساب دیگر که شفاهی عنوان می شود چه رسید یا سندی می دهید که حتماً چک ام پاس شود، گفتند شما واریز کن ما کار خودمان را بلدیم.

پرسیدم مبلغی که در حسابم موجود بود چه شده است؟ گفتند به نفع بانک بلوکه می شود (به عنوان رسوب مانده شعبه درنظر گرفته می شود) تا از سرپرستی دستور بیاید.

گفتم شما پول خود مرا بدون مجوز من بلوکه کرده اید و نمی دهید، چطور به شما اطمینان کنم که به وعده شفاهی تان عمل می کنید، حداقل کتباً نامه ای با شماره و سربرگ بدهید که چک پاس بشود، گفتند: اگر از خدمات ما ناراضی هستید، اصراری برای استفاده از خدمات مان نداریم. (البته مودبانه گفتند.)

از آنجا که پس انداز حدود ۱۵ سال خود و همسرم که هم اکنون با تسهیلات بانکی به یک آپارتمان ۴۴ متری مبدل شده بود، بواسطه این امر تحت مخاطره جدی قرار گرفته بود، کار و زندگی را رها کرده به سراغ فروشنده آپارتمان رفتم و ماجرا را شرح دادم. خدا خیرش دهد، چون چک را خرج کرده بود و تلفنی نتوانست تا ۴ دست بیشتر چک را ردیابی کند، کارش را ول کرد و همراه هم هروله کردیم در تهران. شکر خدا ۵ ساعت بیشتر طول نکشید و مالک آخر چک را پیدا کردیم. طرف کلی ترسیده بود و اول زنگ زد ۴ تا از هم محله ای هایش بیایند دم درب منزلشان، بعد رفت داخل خانه چک یک و نیم میلیون تومانی را آورد تا معادلش وجه نقد بگیرد. این ۴ نفر و خودش هم حداقل یک ساعت و نیم از کار و زندگی ول شدند، جایتان خالی سیرکی راه افتاده بود و کلی آدم با حیرت، صحنه را نظاره می کردند...
بی اعتنایی یک بانک به تعهدش به مشتری و تجاوز به موجودی او، چندین ساعت وقت چندین نفر را گرفت.

این برخورد بانک ملی ایران با مشتری بینوایی است که با رئیس و کارکنان شعبه رفاقت آنچنانی ندارد. چشمم کور که در بانک ملی ایران حساب جاری باز کردم. لابد از موجودی بلوکه شده من هم بخشی از دزدی بزرگ ۳هزار میلیاردی را تامین کرده است.

از بانکی که رئیس اش به «ملکه انگلیس» سوگند وفاداری می خورد، بیش از این هم انتظار نمی رود که در خدمت «مشتریان ایرانی» باشد.
 
مرتضی حسینی پاکدل
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۱:۳۴:۳۵
یقین دارم درج نمی کنید چون باور پذیر نیست ، اما حدود 4 سال قبل شب عید پس از آنکه به قید نکردن کد شعبه بر روی چک رمزداری که یکی از کارمندان همین شعبه صادرکرده بود ؛ بسیار محترمانه تذکر دادم و خواستار اصلاح آن شدم ، هنگام ترک کردن بانک فحش ناموسی را که کارمند محترم زیر لب بیان می کرد را شنیدم. (513407) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۲۱:۵۹
باز خوبه شما یه تریبونی داری که بیای مشکلت رو بنویسی و داد بزنی
ما رو بگو که اگه سرمون رو هم ببرن صدامون به کسی نمی رسه و کسی متوجه نمی شه (513696) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۲۲:۱۴
باز خوبه شما یه تریبونی داری که بیای مشکلت رو بنویسی و داد بزنی
ما رو بگو که اگه سرمون رو هم ببرن صدامون به کسی نمی رسه و کسی متوجه نمی شه (513698) (moderator7)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۴۳:۵۳
حالا رئیس این بانک یه غلطی کرده.. شما هم بر جسد مرده لگد می زنید؟!!
رفتار هر کارمندی بیشتر بستگی به شخصیت خود شخص دارد.. (513801) (moderator7)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۷:۳۱:۲۸
رفتار هر کارمند را بیشتر محیط اداره شکل می دهد زیرا کارمند در آن مخیط یک شخصیت خقوقی است و مع الاسف بانکهای دولتی ایران از بی کیفیت ترین بانکهای دنیا محشوب می شوند از همه نظر (513895) (moderator7)
 
افسانه شیرازی
۱۳۹۴-۱۲-۰۳ ۲۳:۱۰:۱۰
کی گفته رفتار کارمند رو بانک شکل میده ؟ طرف تربیت خانوادگیش مشکل داره .
آدم هرچقدر هم فرض بگیرید در یک محیطی کار کنه که به مشتری اهمیت نمیدن دلیل نمیشه که به مردم فحش بده . کسی که همچین فحشی از دهنش بیرون میآد بی ادب است. (3560989) (alef-11)
 
مرتضی حسینی پاکدل
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۲:۲۰:۲۳
ضمن تشکر از اینکه پیغامم را درج کردید ، الان که دوباره مرور کردم فحش غیر ناموسی داده بود ، لازم دیدم یادآوری کنم که مدیون نشویم. باز هم بابت انتقال انتقادات بینندگان تشکر می کنم. (514063) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۰:۴۹:۴۶
آقا جان بانک ملی فقط مبالغ کمتر از هزار تومان را بلوکه می کنه این آقا بگه تو حسابش چقدر بوده حالا دیگه همه شما شدین مایه دار و بانک ملی هم شد دزد ؟ 3000 میلیارد رو بانک ملی خورده ؟ کی همچین حرفی رو زده ؟
آقای( الف) بانک ملی باید از شما به عنوان اینکه به کارمندای بانک به عنوان دزد نگاه می کنی و شخصیت حقوقی بانک رو به عنوان دزد میبینی شکایت کنه . (514289) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۲:۰۰:۵۰
خدا را شکر که بانکهای خصوصی در این سرزمین روییدند وگر نه هنوز بانک ملی می خواست با مشتریانش ...........رفتار کند (514330) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۱۰:۳۰:۱۰
بانكهاي خصوصي هم به شكل همين بانك در حال تاسيس آريا بوجود آمده اند
و مسئولين آنها هم بازنشستگان بانكهاي دولتي هستند (514968) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۸-۰۵ ۰۹:۰۳:۴۳
خدا را بخاطر اين موضوع شكر كرده ايد كه در بانك ملي نمي توانستيد به خواسته هاي غير قانوني و خلاف مقررات خود برسيد اما در بانكهاي خصوصي به راحتي
به اين موضوع مي رسيد (518827) (moderator19)
 
محمد رضا
Latvia
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۶:۵۰:۵۶
بنده با گفته شما منبی بر شکایت بانک کاملا موافقم بشرطی که سایت محترم
درگاهی را جهت دریافت گزارش تخلفات مستند کارمندان و شعبات ان بانک احاد ملت را در راستای پاسخگویی بانک مهیا سازند .
بله بعضی از کارکنان بانکها بجای اینکه کارمند بانک باشند بیشتر کارمند مشتریان ثروتمند و پولدار بانکها هستند
و زیباترین کامنت این خبر همان نداشتن تربیون احاد ملت در خصوص تضیع حقوقشان توسط بانکهاست (514466) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۲۳:۱۳:۲۲
دوست عزیز همانطور که گفتم حساب شرکت ما سیبا هم بود ولی بلوکه شد و دلیلش گفتن چون راکد نگه داشته بودید!
مبلغش هم خیلی بیشتر از هزار تومانی بود که میگی (514703) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۳ ۱۱:۲۶:۲۷
داداش من مشکل شماست که آشنا و پارتی نداری.
موجودی حسابم یک میلیون و پانصد بود و برا ضمانت دوستم بانک صادرات تایید نکرد، به دوستم گفتم که نمی تونم ضامن شم.
اونم ی زنگ به رئیس بانک (آشنا بازی) زد و کار حل شد و نامه ضمانت صادر. (البته در نهایت دوستم از وام و من از ضمانت انصراف دادم)
چند ماه بعد دوباره با موجودی حساب 22 میلیون ( که تقریبا 4 ماه توحسابم بود) برا ضمانت برادرم رفتم ولی رئیس بانک تایید نکرد و بدون داشتن اشنا از وام انصراف داد. (3863795) (alef-11)
 
مشتری خیلی راضی واقعا راضی
United Kingdom
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۲:۳۰:۱۶
مادر هفتاد و پنج ساله من با اینکه از کهولت رنج میبرد به بانک ملی شعبه ظفر مراجعه کرده بود که یک سری کارهای بانکیش را انجام دهد. و خدا خیرش بدهد یکی از کارکنان خانم به ایشان کمک کرده و کارهای اولیه‌اش را انجام داده و به یک باجه‌ای انتقال داد.

وقتی مادر پیر من به باجه مراجعه کرد یک «جوان» (الف دل نازک است و نمیشود احساساتم را مشروحأ بنویسم) با کمال بیتربیتی و بی‌اعتنائی با ایشان رفتار کرده و مادرم را از سرش باز کرده و با توهین وی را ول معطل گزارد.

من زیر گوشی به «جوان» گفتم که نباید اینقدر بی‌ادب باشد و به موی سفید و پشت گوژ خانم مسن احترام قائل باشد. البته همه کارمندان در ایران دل نازک تشریف داشته و میدانند که توهین به مأمور دولت جرم است چه رسد به تلنگر و تنه بیجا . در نتیجه «جوان» با من شروع به دعوا کرده و داد و هوار راه انداخته و همه بانک را با داد و فریاد پر کرد. و مدیر بانک و مشتریان همه جمع شدند که به نطق ایشان در مورد آزرده خاطری و کلی دروغ بافی که مادر مرا به «ما بیکر تشبیه کرد».

من پنج روز بعد پرواز داشتم و بر مبنای این به «جوان» قول دادم که چهره ایشان را به خاطر خواهم سپرد. و باید اضافه کنم حافظه من مثل حافظه فیل دراز مدت است، امیدوارم که زمانی این «جوان» را در تهران خواهم دید و به فرصت با ایشان به سبک گلاسگو روبوسی خواهم کرد برای: ادبش، وجدانش، کمکش و مهمتر از آن برای همکاریش .

با این داستان شما به نظر میرسد بانک ملی اساسا مشتری مداری را به همه کارمندانشان آموخته و ایشان را در خدمت به جان مشتریان انداخته‌اند. (513411) (moderator1)
 
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۱:۲۱:۲۷
خداییش خودت یکبار دیگه بخون ببین چی نوشتی! (514312) (moderator7)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۳:۵۴:۵۴
ای بابا چقدر سخت میگیری اقا جان یک میلیون ناقابل در حسابت داشتی بلوکه شده همین کارها رو میکنی که بهت میگند گدا گشنه بعدش توقع هم داری بهت تسهیلات چند هزار میلیارد تومانی بدون سند و وصیقه هم بدهند (513417) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۲۷:۱۷
دوست عزیز وثبقه درسته نه وصیقه هههههههه (513702) (moderator7)
 
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۵:۰۱:۳۱
سلام
من فقط یه ایرانی هستم و قصد ندارم از بانک یا این دوستمون دفاع کنم اما یه مسئله ای که بارها به عنوان نفر سوم در بانک دیده ام اینه که بیشتر اوقات مشکلاتی که در بانک برای مشتری پیش میاد به دلیل سطح پایین دانش بانکی مشتری بانک و عدم اطلاع رسانی صحیح بانک هاست.جدای بدخلقی بعضی از کارمندهای بانک ها، خیلی از مشتریانی که تو بانک، داد و قال راه می اندازند از ضوابط ساده بانک ها بی اطلاع هستند از اون طرف متصدی بانک هم این مطلب رو شفاف توضیح نمیده بلکه وقتی کار به جاهای باریک میکشه مافوقش قضیه رو صحیح مطرح میکنه.
به نظر من اول بایستی دستور العمل های بانک ها شفاف برای مردم تبیین بشه؛ که فکر نمی کنم بشه از بانک مرکزی انتظار زیادی داشت. دو مورد مثال عرض میکنم:

چند وقت پیش اعلام شد چک رمز دار ( بین بانکی) از شبکه بانکی حذف میشه!!!!!!!!!!!! فردا صبحش بانک ها چک رمز دار دست مشتری نمی دادن و مشتری ها هم به دلیل اینکه ممکنه چک رمزدار منع قاونی داشته باشه و بانک داره سرخود براشون چک صادر میکنه از پذیرفتن چک خودداری میکردن تا ظهر اون روز بانک مرکزی چندین اطلاعیه داد که آقا چک رمز دار برای انتقال وجه بانک به بانک و تبادل مالی میان دوتا بانک ممنوعه و به مشتری ها ی بیچاره ارتباطی نداره!!!! ( آقای بانک مرکزی اگر این دستور العمل برای بانکه چرا میای تو رسانه ها پخش می کنی و مردم رو سر در گم می کنی ؟ اطلاعیه رو بفرست برای بانک ها)
چند روز پیش اعلام شد که کارت به کارت اینترنتی قراره حذف بشه ، حالا این حذف شدن قرار بود به این شکل باشه که به جای اینکه تو یه صفحه باشه که هر بنی بشری بهش دسترسی داشته باشه، مشتری بره بانک ،یه رمز بگیره واز طریق اینترنت بانک وارد منوی حسابش بشه تا بتونه کارت به کارت کنه، این مسئله رو حوری پیچوندن که همه فکر کردن قراره از بیخ و بن حذفش کنن.

این نوع اطلاع رسانی فقط محدود به بانک مرکزی نیست تو بیشتر مراکز و سازمانهای دولتی یه چیز مرسومه ( البته همه جا استثنا وجود داره!!)
در مورد این دوستمون به نظر من باید همه جوانب رو در نظر گرفت و بعد نظر داد. (513422) (moderator1)
 
Germany
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۷:۰۰:۴۷
ببخشید ولی می گن گاو ما شیر نمی ده ولی ماشالله به شاشش!!!
حکایت بانکهای ایرونه که وام نمیدن ولی توی اختلاس رو دست ندارن

این آلمان کشور سردیه مردمش هم نژاد پرستن اما به مشتری احترام میگذارن
اکبر از هامبورگ (513433) (moderator7)
 
ناصر
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۷:۱۸:۵۹
بنده نیز یک وام 10 میلیونی از بانک انصار گرفتم بعد از پرداخت 8 قسط در قسط نهم دو هفته دیر پرئاخت کردم حقوق اینجانب هم توسط بانک انصار پرداخت می شود وقتی برای دریافت حقوق رفتم از حقوق اینجانب بدون اجازه مبلغ وام را کسر کرده بودند تازه میگفتند جریمه دیر کرد هم برداشتیم تو را به خدا به داد ما برسید چه اتفاقی داره تو این بانکها میفته . (513435) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۱۷:۵۳:۲۵
آقا جان كاري نكرده كه فقط قسط عقب افتاده را از حقوقت كسر كرده اگه مي خواست ازت اجازه بگيره كه شما اجازه نمي دادي و قسط بانك را نمي دادي. بانك هم حتما تو وام داده بهت اسان گرفته چونكه حساب حقوق شما آنجا بوده است حالا اين همه داد و بيداد و متهم كردن بانكها به چه دليل است؟!!!!!! (515453) (moderator19)
 
حمیدیان
۱۳۹۰-۰۸-۰۱ ۰۱:۰۰:۲۴
دوست عزیز, آن نامه کسرحقوق که جهت ضمانت از شما گرفتند برای همین است. شما دوهفته تاخیر داتشید بانک هم مستقیما" از حقوقتان کسر کرده. اینکه دیگر دعوا ندارد. نکند انتظار داشتید پرداخت نکنید آنها هم کاری بکارتان نداشته باشند هروقت شما دلتان خواست و لازم دانستید پرداخت کنید؟ خیر...باید ممنونشان هم باشید که شمارا از رفتن به بانک برای پرداخت قسط راحت کرده و مستقیم از حسابتان برداشت کرده اند (515747) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۰۱:۱۴
ایراد از قسم خوردن ایشان نیست .چرا جمله ای را که واقعیت ندارد را اوردید ؟
اشکال بانک ملی همان اشکال تمام مملکت ماست . (513457) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۰۸:۳۶
هرجا سخن ازاعتماداست نام بانک ملی می درخشد ( بانک اکبر) (513460) (moderator7)
 
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۱۸:۰۶
با سلام خدمت همه ايرانيان عزيز در جايي كه هيچ شعبه اي حرف رئيس بانك مركزي رو گوش نمي دهد يا تمام خبرها فقط يك اخبار سياسي است كه بگويند ما مي گويم است و هيچ شعبه اي گوش شنوا ندارد همه اين اتفاقات خواهد افتاد وقتي رئيس بانك مركزي مي گويد وام بدون سپرده وقتي مي گويد ضمان يكي و لازم نيست كه حتماً كارمند رسمي باشد برويد و ببينيد كه هيچ يك عمال نمي شود . براي اينكه ما اشنا نداريم براي اينكه هيچ كس نيست كه واسطه شود و به ما وام بدهند جديد يك بنده خدا پيدا شده و مي تواند اين كار را انجام بدهد كه اون هم امير منصور خان خان خان ها بود كه اونم سرش شلوغ بود و انقدر بهش وام مي دادند كه نمي دانست چه كار كند با ارزوي درست شدن همه اين مشگلات در ايران بزرگ . (513468) (moderator1)
 
ابوالفضل
Canada
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۲۱:۴۶
خیر قربان اشکال از فرستنده ملکه نیست، گیرنده بانک ملی مشکل دارد. دلیلش را هم خدمتتان عرض می کنم. بانکی که اینجانب در آن حساب دارم (بانک سلطنتی کانادا) دو هفته پیش به من اعلام کرده است که قصد دارد برای به روز کردن کارت های بانکی مشتریان از چند هفته دیگر کارت های جدید را برای مشتری های خود پست کند. بنابراین برای چیزی که حتی برای مشتری دردسر یا تعهدی هم ندارد بانک خود را موظف می داند از قبل به مشتری خود اطلاع دهد. خیلی جالب است که ما این طرف دنیا از بانک ملکه برای ارسال نامه های متعدد به مشتری شکایت می کنیم در حالیکه بانک ملکه در آن طرف دنیا پول مشتری ها را بدون اطلاع آنها مسدود می کند. برای همین است که عرض می کنم فرستنده ملکه سالم است. (513472) (moderator1)
 
تماشاچی
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۲۹:۰۴
هر جا سخن از اعتماد است... خنده ام میگیرد گریه ام میگیرد حالم بد میشودو... (513483) (moderator1)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۵۰:۵۹
هر جا سخن از اعتماد است من هرهر میخندم! مدیر سابق بزرگ ترین بانک جهان اسلام !!!! (513717) (moderator7)
 
مشتري وفادار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۳۹:۰۲
با سلام به نويسنده محترم پيشنهاد مي گردد كار داستان نويسي را بطور حرفه اي ادامه دهند حتماَ در آينده اي نزديك پيشرفت چشمگيري خواهند داشت .برادر محترم شعبه معاون داره مسئول داره بازرس داره شما با حرف يك متصدي (اگه درست گفته باشي ) اين همه داستان درست كردي و در خصوص آبروي بزرگترين بانك اين مملكت داري نظر ميدي در اين 15 سال به گفته خودتان كه در اين بانك حساب داشتي ياد اين داستانها نيفتادي ، يكبار هم شد از خدمات اين بانك تشكر كني ؟ اگه ناراضي بودي چرا 15 سال منتظر موندي ؟... (513488) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۳۱:۲۱
با نظر شما بسیار وافقم مردم ما کمی کم لطفن (513705) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۰۵:۳۰
به شما مشتری وفادار تبریک عرض می کنم. اگر متن را درست خوانده بودید و به خیال داستان بودن سر را در برف فرو نبرده بودید، متوجه می شدید که چند نفر در پشت باجه این سیرک را به راه انداخته اند. کاش نویسنده را می شناختم دنبالش می رفتم و بلیط می فروختیم برای این سیرک های همه روزه. برای اشتغالزائی که تسهیلات نمی دهند. لا اقل از ذوق هنری کارمندانش و البته مشتریان وفادارش برای خودمان اشتغالزائی کنیم. (513759) (moderator7)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۸:۰۳:۱۴
سلام
دوست عزیز من در مورد مطلب شما با بعضی حرفاتون موافقم اما سه مورد رو بگم با اجازتون البته ببخشید یکمی هم میخوام شوخی کنم
1- عزیز نکنه خودت کارمند بانک ملی هستی
2- یا اینکه از اون پولدارایی هستی که همیشه تو بانکا جلوت بلند میشن و زودی کارت رو راه میندازن یا اینکه اصلا با بانک ها سر و کار نداری
3- نکنه وامای کلون گرفتی از نوع 3000 میلیاردی (513916) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۰:۵۳:۵۱
شما مشتری وفاداری یا رییس همون شعبه؟ (514010) (moderator7)
 
علی
۱۳۹۰-۰۸-۰۱ ۰۸:۵۱:۴۱
اتفاقا" ایراد اصلی از همان ر"ییس ومعاونو بازرس است که اون کارمند به خودش اجازه میده یه همچی افعال نامانوس ادبی رو از خودش نشون بده در بی احترامی که یک کارمند به مشتری میکنه هیچوقت طرف مشتری گرفته نمیشه وگرنه همیشه در همه ی ادرات حرف اول رو روسا وبازرسین میزنند وکارمندها عمل میکنند! (515855) (moderator19)
 
محمد
Latvia
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۴۷:۳۰
هر جا سخن از اختلاس است نام بانک ملی ایران می درخشد (513497) (moderator7)
 
امیر عباس
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۴۸:۴۶
نیاز نیست منهم ماجرای خودم با بانک ملی را مطرح کنم تا معلوم شود این بانک چقدر مشتری مدار است اکثر مردم چندین بار به تور بانک ملی گیر کرده اند. فقط یک نمونه را بگویم وقتی که به بانک ملی شعبه شهرک مصطفی خمینی شهریار مراجعه نمودم تا بتوانم حقوق کارگران شرکت را واریز کنم بعد از سه ساعت در صف ایستادن همه دیدند که عده ای می آیند و کارشان را در پشت باجه انجام میدهند وقتی به رئیس بانک اعتراض کردیم ایشان فرمودند که شما به چه درد ما میخورید بعنوان نمونه این خانم در این بانک صدمیلیون حساب دارد شما چقدر دارید .گفتم ما در بانک شعبه بازار آهن یک میلیارد گردش حساب داریم ایشان که افق دیدشان فقط اندازه شعبه درجه چهار خودش بود گفت نه شما باید در بانک من حساب داشته باشید. موارد زیاد است و نمیتوانم همه را باز گو کنم. (513499) (moderator1)
 
h
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۴:۱۸
هر جا سخن از اعتماد است من هر هر به آن می خندم , هرجاسخن از اختلاص است نام بانک ملی میدرخشد .
محمدرضا خاوری (513503) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۵:۱۲
باسلام حدود99درصدقضیه دروغ است من خودم کارمندبانک هستم ودرجریان تبدیل حسابهامیباشم ازحدودمهرماه 88بانک شروع به تبدیل حسابهای قدیمی به سیبانموده باتمتم شدن برگهای دسته جک ومراجعه مشتریان عملیات تعویض حسابها طبق روال اسان انجام گرفته ومیگیردمانده حسابهامتعلق به صاحبان حساب میباشدودرزمان مراجعه به حساب سیبایی واریزیادروجه انان پرداخت میشودبه گواهی اسنادموجوددربانک .بهترنیست وقتی هچین خبری بهتان میرسددرموردصحت وسقم ان ازبانک مربوطه یا یک کارمندبانک پر س جوشود.اختلاس ربطی به موجودی حساب مشتریان بانک نداردمدیرعامل بانک راهم ملکه انگلیس منصوب نکرده است .مدتهاست تمام مشکلات کشورتقصیربانک جلوه داده میشود.امران اختلاس به ریش همه میخندند.خیلی راحت میتوتنیدبامراجعه به بانک مربوطه درجریان روال کارقراربگیرد.شمارابه خداوقیامت حواله نمیدهم جون ظاهراترسی نداریدوالااشاعه دروغ وتهمت نمیکردید.باتشکربه رسم ادب (513505) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۱:۲۴:۴۹
اتفا قا من براي مدرسه بچه ام يك چك بانك ملي داده بودم كه زنگ زدند و گفتند پاس نشده و بيايد پول نقد داده و چك را پس بگيريد.رفتم بانك گفتند اين حساب مسدود شده . گفتم چرا سه چهار روز قبل كه شوهرم به اين حساب پول ريخت كارمند شما نگفت مسدوده و پول رو به حساب ريخت. معاون بانك با ... گفت كارمند ما هيچ وظيفه اي نداشته خودتان بايد مي دانستيد حسابتان قديمي است و مسدوده . خلاصه با وساطت رئيس محتذم بانك يك چك به مبلغ موجودي حساب نوشتند و در وجه من پرداخت كردند و تمام دسته چك مرا گرفته و باطل كردند. (513656) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۰۷:۵۴
این خیلی راحت که فرمودید مال کسانی است که شبه محض ورودشان به بانک چاکرم نوکرم فضای معنوی شعب را معطر می کند. یعنی شخص شما و بقیه مزدبگیران سیستم بانکی. افتاد؟ (513761) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۲۰:۳۸
سلام
خوب پس بهتر است روابط عمومي بانک که وظيفه اش بررسي صحت و سقم اين گونه مسايل است و بابت ان پول بيت المال را خرج ميکند جوابيه صادر کند. (513779) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۰:۵۶:۴۹
اینا همش مال اون یک درصده رفیق. شما به خودت فشار نیار (514015) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۶:۲۵
تازه خوبه مثل ما اشتباه نکردی نرفتی از این توکن های اینترنت بانکشون رو بگیری.
اونوقت با معنای واقعی خدمات آشنا میشدی! (513506) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۷:۳۸
دارین بی انصاف می شین دیگه. اصلا ربطی به مدیریت کلان شعب ندارد.
وقتی جاری موقت باز می شود خوب معلوم است که برای این اقا باز می کنند. پولش را هم در اولین روز ماه جدید به حسابش پس می دهند.
این هم شد نگرانی؟ چماق و چماق کشی برای 1/5 میلیون؟
اینها فقط موجب می شود که مردم از مهمترین امور که گرانی و تعطیلی کارخانه ها بر اثر گرانی گاز و گازوییل است غافل و مایوس شوند...
به جای طرح موارد خاص به مشکلات کلان رسیدگی کنین (513512) (moderator1)
 
شهرام
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۹:۰۲:۳۱
هر جا سخن ار اختلاس است ، نام بانک ملی ایران می درخشد. (513520) (moderator7)
 
البرز
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۹:۰۶:۲۱
برو خدا را شکر کن که به پلیس 110 بجرم اخلال در بانک شکایتت را نکرده اند ! (513521) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۰:۳۴
با سلام . جهت رعايت عدالت ابتدا از شعبه كل ماجرا را بپرسيد بعد قضاوت كنيد . من هم مشتري بانك ملي هستم و حسابم را تبديل كردم به سيبا . ايشان احتمالا به مدت طولاني به بانك مراجعه نكرده و حسابش راكد و پس از ان به حسابهاي داخلي بانك انتقال يافته كه ان هم قابل پيگيري و استرداد است . از سايت الف انتظار بيشتري ميرود تا در بيان مطالب كمي متعادل تر برخورد كند . در ثاني واقعا اين موضوع اينقدر اهميت داشت كه در صدر اخبار قرار گيرد ! كار مملكت به سمت قهقرا ميرود شما دنبال چي هستيد ! (513524) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۱:۳۴
بهتر است اول مطلب خوانده شود بعد دست به کی برد شویم. در مطلب عنوان شده که چک قبلی از همین حساب برای تاریخ 50 روز قبل حساب را گردانده است. نخواندید یا نخواستید بخوانید؟ (513766) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۱:۳۰:۴۶
یکی بگه اون 3000میلیارد توم،،،،،،،،،،،،،،،ان چی شد؟
هرجا سخن از اعتماد است من یکی کلی به ریش خیلی ها می خندم.(رئیس سابق بزرگترین بانک جهان اسلام) (514034) (moderator7)
 
بابک دلشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۹:۱۸:۴۹
متاسفم که چنین مطالبی رو منتشر می کنید.
بنده به عنوان کارشناس ارشد بانکداری انتشار چنین مطالبی رو از سایت وزینی مثل الف بعید می دونستم.
حداقل تحقیق می کردید یا به روابط عمومی بانک مذکور ارجاع می دادید!
من برخورد بعضی همکاران بانکی رو تایید نمی کنم.
ولی در هر صورت سیستم بانکی امین مردم است و مردم با اطمینان سپرده هایشان را نزد بانک ها می گذارند.
حالا اگه در موردی خاص حساب قدیمی و راکد شخصی برایش مشکل ساز شده، لزوم نداره شما بزرگش کنید.
همه می دونن که یک و نیم میلیون تومان پولی نیست که این همه اقدام های امنیتی لازم داشته باشه و از این گذشته ابزارهای دیگری هم برای پرداخت مطمئن مانند چک بین بانکی و ... وجود داشت.
نکته دیگر اینکه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سپرده های مردم نزد بانک ها را تضمین نموده است و با توجه به اینکه بانک ملی خصوصی نیست و سهامش در بورس نیست، بحث اختلاس و یا دزدی تاثیر مستقیمی در حقوق صاحبان سهام نخواهد داشت.
با عرض پوزش از اینکه طولانی شد. ولی روی دلم مونده بود که اون جاهایی که باید اقدام کرد، متاسفانه مورد تساهل و تسامح قرار می گیرن ولی در جاهایی دیگه اقدام هایی صورت میگیره که کمکی به حل مشکل نمی کنه. (513529) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۴:۲۴
شما که خیلی رو دلت مونده با این الفی ها تماس بگیر، خسارت از کار و زندگی وا شدن این چند ده نفر رو نقد بپرداز، بعد برو به شعبه بگو: بنده به عنوان یک کارشناس ارشد بانکی صلاح نمی دانم حسابی که 50 روز پیش گردش داشته را بدون اطلاع صاحب حساب ببندید. ببینیم چگونه برخورد می کنند. خدا وکیلی بیا واسه ما هم تعریف کن از حسن برخورداشون. باشه؟ (513771) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۹:۲۵:۵۲
همانطوركه همه مردم شريف ومشتريان بانكها مي دانند از پانزده سال قبل سيستم متمركز سيستم بانكي شروع به كار كرده وبه تدريج جايگزين سيستم قبلي شده از حداقل دوسال قبل از طرق مختلف به دارنده گان حسابهاي سنتي اعلام شده براي تغيير حساب خود به شعبه افتتاح كننده حساب مراجعه كنند حال اگر اين مشتري محترم در جريان قرار نگرفته بايد بررسي دقيقتري صورت پذيرد .اما از چندماه قبل بنا به ضرورت اعلام شده از طرف مراجع خارج از بانك تمامي حسابهاي سنتي كه تعداد انها اندك بود مسدود وحساب جديدي متناظر با ان در سيستم سيبا افتتاح شد كه موجودي حساب به حساب جديد منتقل شد وقابل استفاده براي صاحب حساب و پاس كردن چكهاي صادره مي باشد .پس اين كارمند به دليل ضعف اطلاعاتي اين مشتري عزيز بانك ملي را بد راهنمائي كرده است وشايد هم سو تعبير شده است .بهرحال تعميم اين اطلاع رساني نادرست به كل بانك و زيز سوال بردن خدمات شايسته بانك انهم از سايت وزين الف چندان با اخلاق حرفه اي سنخييت ندارد .اميدواريم همكاران بانكي با اشراف بيشتر به دستورالعملها مانع از ايجاد زحمت براي مشتريان شوند واز ان طرف هم تعداد انگشت شمار مشتريان در مقابل تغييرات تكنولوژي مقاومت نكنند تا باعث زحمت خود و ديگران ولطمه به حيثيت چهل و چهارهزار پرسنل خدوم بانك ملي كه متعلق به مردم ايران است نشوند.متشكرم (513534) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۶:۳۸
فکر کنم همینطوری پیش بریم، مردم باید بخاطر دزدیده شدن 3000 میلیارد تومن از کارمندان و مدیران خدوم! سیستم بانکی عذرخواهی کننن (513773) (moderator7)
 
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۶:۴۱:۲۶
دیگه داره بی انصافی می شه اخه کارمند شعبه چه ربطی به اختلاس داره (513857) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۵:۰۹:۴۰
شهید مظلوم دکتر بهشتی فرمودند: جامعه اسلامی، جامعه انسان های فضول است و نه گوسفندها.
هر کدام از پرسنل بانک ملی و سیستم بانکی مدعی اند زحتکش و خدوم بوده اند باید قبل از افشای این اخبار شرم آور، از آن دزد فراری و روسای میانی ترشان تبری می جسته اند.
این طور متهم کردن یک مالباخته، عین گردن کلفتی است که با ادعای خدوم بودن ناسازگار است. (513812) (moderator7)
 
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۹:۵۷:۲۷
البته در جریان هستید که هنوز چیزی ثابت نشده که نیازی به عذر خواهی باشد (513984) (moderator19)
 
اسماعيل ميرحسن
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۹:۲۸:۵۹
سايت محترم الف اولاكارمندبانك درراستاي دولت الكترونيك مشتري رادرست راهنمايي كرده انددوملبغ حساب قبلي نامبرده درمانده مطالبه نشده بانك تا
5سال درشعبه نگهداري ميشودتااگرمشتري مراجعه نمودطي تقاضاي كتبي
واحرازهويت به مشتري پرداخت ياطي استعلام جديدحساب جديدافتتاح شود
واين درست نيست چون انگشت اتهام فعلادرقضيه اختلاس بناحق بسوي بانك
ملي نشانه رفته وشما سايت محترم بدون اطلاع واگاهي ازمسايل بانكي باعث
بدبيني به بانك وپرسنل خدوم ان ميشويد لطفااگاهيتان بيشتركنيدتا يك نفراز
روي عصبانيت اينگونه بااحساسات بيش از 40هزارنفرپرسنل بانك ملي بازي
نكند (513536) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۱۷:۵۰
احساسات؟ احساسات؟
حتماً منظورتان فحش های ناموسی کارمندان مودبش که احساسات نام ندارد؟ هان؟ (513774) (moderator7)
 
اسماعیل مرتضایی
Latvia
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۷:۱۵:۳۰
کلامی بیش نمیگویم
لطفا هرکس که اعتقاد به حسن نیت بانکها دارد نیم ساعتی وقت شریفش را در هر شعبه دلخواه در کشور در قسمت تسهیلات بگذارند تاببیند کارمندان تسهیلات چه نوع برخوردی با در خواست وام های 2 تا 5 میلیونی مردم عادی و دارای اندوخته های پائین دارند و چه برخوردی با اقایان دارای سپرده های بالا
انگاه خود قضاوت نمائید (514472) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۹:۳۰:۴۴
سلام
وقتی یک مشتری مشکلی برایش ایجاد می شود بهتر نیست از طریق قانونی و مراجع ذیصلاح آنرا پیگیری کند ؟
پول را کسان دیگری برده اند که هنوز در مورد آنها هم حکم صادر نشده است چطور به این راحتی در مورد پرسنل زحمت کشی که به زعم شما مودبانه هم برخورد کرده اند قضاوت می کنید و تهمت ناروا می زنید ؟

این برخورد الف و نشر چنین مطالبی که شخصی به جای پیگیری از طریق مجاری قانونی راحت ترین راه برای نشان ناراحتی انتخاب می کند هم حرفه ای به نظر نمی رسد ! (513537) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۶:۵۱:۴۲
اگر تا زمان طی شدن مجاری قانونی، قرارداد خرید خانه اش باطل می شد، شما تاوانش را می دادی؟
یه آپارتمان 44 متری تو یه منطقه متوسط تهران کم کم تو بگو متری یک میلیون و 400 باشه. میشه حدود 62 میلیون تومن.
شما هر وقت 62 میلیون نقد آوردی دادی یارو تا خیالش از عدم فسخ خرید خونش راحت شه، بعد برو پشت تریبون از خدمات گسترده بزرگترین بانک جهان اسلام ، منت، قل قلی کن، ول بده رو سر این مردم بدبخت. اوکی؟ (513865) (moderator4)
 
مرندي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۰۹:۴۱:۱۷
با سلام و خسته نباشيد و آرزوي سلامت براي شما
من خودم از كارمندان بانك ملي هستم و با تمام توان سعي كرده‌ام تا موجبات رضايت مشتريان را فراهم نمايم كه گواه من خود مشترياني هستند كه با من برخورد داشته‌اند كه حتي پس از عوض شدن محل خدمتم باز هم جوياي احوالم هستند.اي كاش شما اين اسناد و مدارك را به يكي از شعب بانك ملي ارائه كرده و علت را جويا ميشديد و جوابيه را با اين متن چاپ ميكرديد كه اين مطالب مغرضانه باعث دلسردي امثال من نمي‌شد.مطالبي كه اين دوستمان نوشته تا حدودي صحيح است ولي هم اشتباه برداشت شده و هم مغرضانه عنوان شده است.تبديل حساب‌هاي قديمي به حساب سيبا جهت ارائه بهتر خدمات به مشتريان است كه چندين سال از اين برنامه گذشته است و عدم مراجعه اين عزيزمان براي تبديل حساب نشان دهنده ميزان عنايت اين مشتري به شعبه مورد نظر است و از طرفي بلوكه كردن مانده حساب يك امر متداول براي تامين امنيت پول مشتري است كه پول مشتري را تا مراجعه او از دسترسي احتمالي ديگران خارج مي‌سازد و اين پول در بانك موجود بوده و بانك تا مراجعه مشتري براي او تحت حفاظت بيشتر نگه مي‌دارد.راه حل اين مشكل بوجود آمده هم در صورتي كه مشتري قصد تبديل حساب و گرفتن دسته چك جديد و تعويض چك را نداشته باشد همين است كه به وي پيشنهاد داده‌اند كه عدم اعتماد ايشان باعث بوجود آمدن مشكلات بعدي برايشان شده است كه براي من بسيار جاي تاسف داشته كه ايشان يك راه حل بسيار ساده را با اينكه خودشان نوشته‌اند جايگزين كرده‌اند.به هر حال اينكه اگر كسي زمين خورده و مجروح شده هر رهگذري لگدي هم به او بزند شرط جوانمردي نيست. (513549) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۳۷:۴۰
سلام.
چون مودبانه نگاشته شده بود، نظرگاه شخصی ام را می گویم.
اولا اگر بنده با این افتضاحات اخیر، کارمند بانک ملی بودم سرم را بالا نمی آوردم. چه برسد به آنکه نظر هم بدهم.
ثانیاً شما از کجا فهمیدید که به ایشان پیشنهاد تعویض دسته چک قدیمی اش، انهم در شرایطی که 50 روز قبل حساب گردش کرده ، شده بوده و ایشان قبول نکرده است.
ثالثا وقتی به ایشان یک حساب بی نام و نشان ارائه شده که شما پول را به این حساب بریز، پولت هم مسدود است، راه حل ساده این افتضاح چه بوده که من خواننده متوجه نشده ام؟
بزرگواری کرده راهنمائی فرمایید. فقط دقت کنید که با ادبیات بانکی نباشد که به درد خودتان می خورد. مثل مشورت کردن پزشکان می ماند. کسی نداند خیال می کند پولوتونیم غنی می شود یا آپولو، هوا.
در آخر توصیه می کنم به حال ادبیات گفتاری همکارانتان در بزرگترین . . . جهان اسلام افسوس بخورید و تلاش نمائید تا از عمومیت آن مبرا بمانید. (513795) (moderator7)
 
کارمند بانک ملی -خواهشا درج کن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۹:۲۹:۰۱
بله برادر هر چه می توانی دق دلت را خالی کن شما هم احتمالا یا کارمند بانک با آن همه شلوغی و ازدحام شعبه بهت سلام نکرده یا وام معوق داری یا بهت وام ندادن خلاصه دلت خیلی پر درده ایکاش درد دل می کردی ولی این که گفتی سرشون رو بالا نیارن جوابت رو می دم کارمندان بانک بجز خدمت خالصانه و بدون هیچ گونه چشمداشتی کارخودشون را انجام میدن از این گوشه کنایه ها هم نه حالا بلکه از قبل می شنیدین و دم بالا نمی آوردن چون تو بانک ملی گفتی همیشه حق با مشتری است و این از بزرگ منشی کارکنان زحمت کش این بانک است و متقابلا مشتریان با شعور و فهیم بانک هم لیاقت آن را داشته و این از برخوردشان با کارکنان و مراجعه آنها به بانک ملی مشخص است مگر مشتریانی که به هر دلیل و یا داشتن توقعات نابجا از این بانک دلخورند . ما کارکنان بانک ملی بیشتر از پیش سعی در تکریم مشتریان و ارباب رجوع داشته از اتفاقات اخیر متاسف و اعلام برائت می کنیم و در آینده نزدیک همه مسائل پشت پرده مشخص خواهد شد و خطا کاران به دستان قانون سپرده می شوند و ما هم سرمان را بالا می گیریم و خدمت خلق می کنیم تا کور شود هر آن که نتواند دید (514543) (moderator7)
 
Latvia
۱۳۹۰-۰۸-۰۲ ۰۹:۲۵:۳۶
البته منظور شما از ارباب رجوع شاید کسی است که حسابش حسابی پر و پیمان باشد و ارزش برخاستن جلوی پایش و عرض نوکری وجاکری راداشته باشدمتاسفانه قدر وقیمت آدم ها این روزها به اندازه وتعداد صفرهای حساب بانکی شان است! (516917) (moderator19)
 
بانکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۸-۰۶ ۱۹:۱۳:۴۳
برادر محترم این به گفته شما دولا و خم و راست شدن ها بخاطر احترام به شخصیت مشتریان است ضمنا همون وامهایی که بانک جهت اشتغال و تولید و...پرداخت می کنه از محل همین سپرده های به گفته شما مشریان است وگرنه نه دولت وجهی به بانک پرداخت می کنه و نه به گفته شما اون مشتریانی که وام رو می گیرن بعد برا باز پرداخت نگاه پشت سرشون رو هم نمی کنن ضمنا این مشتری مدار ی وظیفه کارکنان بانک و سیاست کل بانکهاس اگه نمی دونی بدون ضمنا عرض نوکری و چاکری هم برا جذب سپرده و راه انداختی آمهایی است که بعضا مثل جنابعالی قدر دان هم نبوده وانتظار دارن با کلی اقساط معوق و یه حساب خالی بانک مشتریان خوبش رو بیرون کنه برا اونا دولا و راست بشه واقعا که انصاف هم خوب چیزیه (519524) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۶:۵۹:۱۸
تو راست می گی. شرط جوانمردی بلوکه کردن پول مردم و بالا نشان دادن مانده شعبه است تا منحنی خدومیت پرسنل شریف سقف رو سوراخ کنه.
ضمناً شوما لگد نزن، جوونمردی پیشکش. (513871) (moderator4)
 
یه کارمند ساده بانک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۰:۰۰:۵۶
به نظر می رسد این کار شما یه حرکت ناشایست خبرنگاری باشد لذا با اندکی تحقیق متوجه می شدید که فرآیند تبدیل حسابهای سنتی به سیبا حدود 2 سال است که در حال انجام و پیگیری می باشد و تا کنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است. لازم به ذکر است مانده حساب های مشتریان از 1 ریال تا N ریال در حساب بسته شده باقی می ماند تا به هنگام اولین حضور مشتری به وی پرداخت شود.
در ضمن آیا این درست است که یک حرکت ناشایست یک مدیر دولتی به تمام کارکنان زیر مجموعه اش تعمیم داده شود ؟
خیلی خیلی ممنون می شویم سایت الف مستندات خود را در خصوص خبر روی سایت قرار دهند.!!!!! (513576) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۴۰:۲۱
خنده دار قضیه این است که از رو هم نمی روند.
حساب طرف را صفر کرده اند یک چیزی هم طلبکارند. بابا نمی خواهد شما بانکداری کنید.
جالب آنکه همه این بانکی های گردن کلفت مدعی در مورد گردش 50 روز قبل حساب سکوت اختیار کرده اند و با سری در برف، دست به کی برد شده اند. (513799) (moderator7)
 
محمد سالاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۰:۲۴:۴۷
چند سال پیش که هنوز موضوع سیبائی شدن حسابها مطرح نبود. مبلغی به عنوان مانده در حساب ملی ام در شعبه وحدت داشتم که برای تکمیل حساب مبلغی را نیز واریز کردم . چک هم در وجه لیزینگ پارسیان صادر کرده بودم چیزی حدود 5 میلیون تومان. حدود چند ماه بعد که به لیزینگ مراجعه داشتم برای پیگیری موضوعی دیگر متوجه شدم که این چک هنوز پاس نشده علت را پرسیدم گفتند روی چک نوشته کسر موجودی گفتم چقدر گفتند ده هزار تومان.
از لیزینگ پرسیدم چرا خبر ندادید گفتند ما وظیفه نداریم اما اگر بخواهی امروز پرداخت کنی باید پنج میلیون و یکصدو هشتاد هزار تومان پرداخت کنی.
سراغ بانک ملی وحدت رفتم گفتند حسابت را به علت عدم گردش بسته اند و مانده حساب را هم .....
گفتم چرا این چک من پاس نشده گفتند بخاطر اینکه وقتی مانده حسابت را خارج کردیم واریزی شما کفاف چک صادره را نمی داد (ده هزار تومان کم داشت) گفتم چرا خبر ندادید مگر شماره تلفن و آدرس و ضامن و ..... موقع بازکردن حساب برای چی می خواهید. گفتند......
حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را. (513598) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۴۲:۴۸
آقای سالاری عزیز.
مگه نمی بینی این کارمندان خدوم و زحمتکش این بانک چقدر تو دست به کی برد شدن فرز اند. دلت جریمه دیرکرد می خواد. حواست نیست اینا پاداش و وام صفر درصد 200 میلیونی خونه خریدنشون از کجا تامین می شه؟ نمی فهمی؟ شعور نداری؟ حتما من باید بگم؟ (513800) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۱۵:۵۵:۰۷
با سلام
من یک کارمند بانکی هستم
لطفا مستند بفرمایید سراغ دارید تا الان در سیستم بانکداری دولتی کسی وام 200 میلیونی خرید مسکن گرفته باشه؟؟ (515339) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۸-۰۱ ۱۶:۲۴:۳۰
من نویسنده اول رو نمی دونم
اما واسه مستند 127 میلیونی با نرخ 6 درصد مستندات دارم. قبل از اینکه بفرستم بیا در حضور همین الفی ها قرار بذاریم که اگه مستند بود چیکار می کنی؟ به خاطر یه همچین بخور بخوری در ساختار بانکی به نیابت از همکارانت از مردم عذرخواهی خواهی کرد؟ (516420) (moderator19)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۰:۳۰:۳۰
بانک ملی ایران -نماد افتخار واعتماد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (513608) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۰:۳۱:۵۱
با سلام
به بازرسی بانک ملی شکایت کن ویا تلفنی موضوع را بررسی کن (513610) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۱:۵۱:۵۵
اگه بازرسی بود 3هزار میلیارد چی پس (513672) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۲۲:۰۵
ببخشید بی تربیتیه ولی مثال این بانکهای عظیم الجثه دولتی ما مثال اون گاوه است که دربارش گفتند:
گاو ما شیر نمیده ولی ماشا الله به شاشش! (513697) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۰:۴۸:۴۷
هر جا سخن از د.... نام بانك ملي ايران مي درخشد (513628) (moderator7)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۱:۰۷:۳۲
ضمن احترامی که برای همه کارمندان دلسوز بانکی قائلم (صرف نظر از نام بانک و شعبه و ...) باید گفت با توجه به اتفاقات اخیری که افتاده به مشتریان حق بدید وقتی مشکلی از طرف بانک مطرح میشه با ذهنیت منفی بش نگاه کنن.
اینکه یک نفر توی فلان بانک حساب باز کرده و کل پس انداز عمرش رو ریخته اونجا نشان از اعتمادش بوده ولی حالا با دیدن این اتفاقات بی اعتمادی (شاید در بیشتر موارد کاذب) جای خودش رو به اون اعتماد اولیه داده. (513639) (moderator7)
 
Canada
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۱:۱۷:۴۴
دقیقا همین اتفاق در شعبه آزادی برای خواهر من افتاد که حسابش را بدون اطلاع بستند (513646) (moderator7)
 
امینا
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۱:۲۲:۰۳
هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد... (513654) (moderator7)
 
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۱:۳۸:۱۲
چرا در بانک ملی بیشتر از میلون تومان با اینترنت اجازه انتقال داده نمی شود /؟ (513665) (moderator7)
 
جمشیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۱:۵۲:۳۲
با سلام -شگرد جدید بانک ملی در مسدود یا بلوکه کردن حساب ضامنین وام گیرنده است اینکار بدونه اطلاع ذینفع صور ت میگیرد و زمانی که شما نیاز به وجه اضطراری داشته باشی متوجه اقدام بانک میشوی -اینجانب کارمند فرهنگی با پس انداز و حقوق پیش بینی شده سفری زیارتی به مشهد داشتم و کلیه برنامه مالی هم حساب کارتی خودپرداز بانک ملی بود اما هیچ مسلمانی در شهر غریب ماجرای من برایش اتفاق نیفتتد زمانی که میخواستم در شهر غریب مبلغی بابت هزینه ها بردارم دیدم پیغام عدم موجودی میدهد و در زمان تهیه صورت حساب دیدم موجودی کافی دارم بعد از مراجعه به باک متوجه شدم بانک بدونه اطلاع مسدود کرده است حلا برادر کو گوش شنوا و مدیر پاسخگو (513674) (moderator7)
 
علی - با تشکر قبلی از الفی ها
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۰۸:۰۳:۳۲
بدون اطلاع نیست برادر عزیز : اولا بانک قبل از برداشت و به محض معوق شدن سه بار اخطار کتبی به وام گیرنده و ضامن می دن که شما یا پشت گوش انداختین و یا آدرس خونت رو عوض کردی و به بانک اطلاع ندادی ضمنا موقع انعقاد قرارداد وام هم برگه های قرارداد رو بدون خوندن امضاء می کنی که این خودش نشونه اعتماد جنابعالی و همه مردم به بانک ملی است و علی رغم همه این گلایه ها اگه جنابعالی دوباره هم بری ضامن بشی و یا وام بگیری باز هم نمی خونی چون خود شما می دونی بانک خارج از چهار چوب مقررات کاری انجام نمی ده ضمنا بجای گلایه بهتره به اون عزیزی که ضامنش شدی تذکر بدی سر موقع اقساط وامش رو بده تا برای شما و خودش و بانک مشکل درست نکنه و مدیون بیت المال هم نشه _ موفق باشی -کارمند بانک ملی ایران - (514791) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۸-۰۲ ۰۶:۴۷:۳۴
چرا فقط ضامنین باید سر موقع اقساط شون رو بدن و به وظایف شون عمل کنند. چرا وقتی بانک چنین قصورهائی می کند چنین گریبان هائی پاره نمی شود؟ (516796) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۱۲:۴۷
بانك ملي كلاً به مشتريان خرد خدماتش رو از سر اجبار ارائه مي ده و اصلاً به آنها اهميت نمي ده (513690) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۱۵:۱۶
تبديل حساب هاي قديمي به جديد توي بانك ملت هم انجام شد ولي بنده به عنوان يه مشتري وقتي مراجعه كردم يه شماره حساب جديد (جام) معرفي كردند كه چك هاي قبلي ام هم به راحتي پاس شدند و مشكلي پيش نيومد. جالب بود كه حساب رو بستند (513691) (moderator7)
 
جوادی
Germany
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۱:۵۸:۵۵
من که هر وقت گذرم به بانک ملی می افته حالم گرفته میشه
ولی خدا وکیلی بانک ملت خیلی عالیه ، هم کارمندان خوشبرخوردی داره هم خدمات خوبی
پدرم خود من بعد از حدود 6 سال به بانک ملت مراجعه کرد و پیگیر حساب قدیمیش که دفترچه و دسته چکش هم گم شده بود شد . کارمند بانک بلافاصله حساب جدید جام براش افتتاح کرد و دسته چک جدید هم صادر شد
ما کل خانوادمون با بانک ملت کار میکنن که از همینجا از همشون تشکر میکنم (514049) (moderator19)
 
کامبیز سیخی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۳۶:۵۹
من کارمند دولت هستم در بانک ملی شعبه کمالی حساب جاری داشتم 27 سال هم حقوق می گرفتم هم کلیه معملاتم با این بانک بود حتی یک مورد چک برگشتی تو 27 سال نداشتم. بعد از باز نشستگی نا جوانمردانه بی دلیل بی توجه به سا بقهام حسابم را بستند. کجای دنیا با مشتری قدیمی خوش حساب این کارو می کنند؟ اینم از بزرگترین بانک جهان اسلام.رفتم بانک خصوصی 5 دقیقه ای بهم دسته چک دادند. (513707) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۱۰:۲۱:۵۰
باتوجه به اينكه حساب جاري مربوط به واريز و دريافت حقوق بوده و بعد از
بازنشستگي حقوقي به حساب واريز نشده و حقوق به بانك ديگري
منتقل شده و وجهي به حساب واريز نمي شود و معمولا حسابي كه
براي واريز حقوق افتتاح شده با معرفي ذيحسابي سازمان مربوطه بوده
بنابراين بعد از بازنشستگي و انتقال حقوق به ساسمان بازنشستگي
نيازي به وجود حساب مذكور نيست (514952) (moderator19)
 
ونداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۲:۵۳:۲۴
در بانک ملت همه حسابهای جاری سنتی بطور اتوماتیک به حسابهای الکترونیک(جام)تبدیل شده اند وهمه چکهای صادر شده قبلی هم در بانک ملت قابل وصول اند جادارد از چنین سیستمی تشکر کرد (513718) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۳:۰۴:۳۰
بانک ملی بزرگترین بانک جهان اسلام!!!!!؟؟؟؟ (513728) (moderator7)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۳:۳۱:۰۳
جواب دوست عزیز < ناصر > دوست عزیز به قول دوست خوبمون < یه ایرانی > این اعتراض و شکایت شما به دلیل اطلاعات ضعیف بانکی شماست . شما اگه در زمان امضای قراردادهای وام در بانک انصار دقت میکردید و قبل از امضا میخوندید متن قرارداد رو بعد امضا میکردید این حرف رو نمیزدید . در متن قرارداد شما به بانک وکالت تام میدید که در صورت پرداخت نکردن اقساط بانک میتواند از هر حسابی در بانک انصار و سایر حسابهایم در سایر بانکهای ایران بدون اطلاع قبلی و کتبی برداشت نماید و به حساب بدهکار تسهیلاتم واریز کند . پس کار بانک کاملا قانونی ودر راستای قرارداد با شماست . امضای شما هم زیر قرارداد موجود میباشد / (513736) (moderator7)
 
Germany
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۳:۴۱:۵۸
خوب شما باید بدونی در کشور ما دوست بودن و آشنا شدن با رئیس شعبه که مخصوصا" توی اون حساب جاری داری واجبه! (513744) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۴۸:۱۱
این مشتریه شعور نداشته دیگه. نرفته با رئیس و معاون و بازرس شعبه رفیق شه، چک هم کشیده. شما ببخششش. بی خیال. شعور نداشته دیگه. می گی چیکارش کنم؟ (513805) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۰۶:۴۱
من خوشبختانه بانك ملي حسابي ندارم ولي متأسفانه جهت واريزهاي دولتي و ... زياد به اين بانك مراجعه داشته ام.
فقط مي توانم بگويم هر بار كه به اين بانك مراجعه كردم، خدا را شكر كردم كه در يك بانك خصوصي حساب دارم.
متأسفانه كارمندانش اصلا ارباب رجوع را درست تحويل نمي گيرند.
آن بخش آخر مربوط به "ملكه انگليس" و اشاره به اين حقيقت كه متقاضيان مهاجرت بايد به جان ملكه سوگند وفاداري بجاي آورند هم جالب بود. ممنون! (513760) (moderator7)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۲۳:۴۰
هر جا حرف اعتماد است نام بانک ملی هرهرهرهرهرهرهره (513780) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۴:۴۳:۵۶
آدم های بی حیا خجالت نمی کشند. 3000 میلیارد تومان در زیر مجموعه شان دزدیده شده اون وقت طلبکاری هم می کنن و هی به خودشون می گن خدوم!!!
بابا رو رو برم ماشاالله (513802) (moderator7)
 
دشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۱:۲۰:۴۸
ممنون از اظهار لطفت یه ضرب المثل قدیمی میگه .... شب درازه
نوبت ما هم میرسه اخوی. حالا همه شدن انسان کامل و ادارات مطبوعشون حتما حدینه فاضله هسیت. خیلی نامردید (514029) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۶:۴۵:۴۶
لیدیز اند جنتلمنز.
خانم ها و آقایان محترم. جواب این پرسنل بانکی که مرتباً خود می گویند و خود می خندند را ندهید. همه می دانیم چه حال و روزی دارند و در این شعب، همه دیده ایم که هر کدامشان با چند نفر رفیق اند و به خاطر عیدی شب عید، خارج از نوبت کار راه می اندازند.
بگذارید در توهم خودشان غوطه بخورند و برای خودشان کف بزنند. هر کس در این بانک های دولتی یا آنها که دولت در آنها سهم زیادی دارد، حساب دارد، پولها را بکشد بیرون. به خدا اکثر قریب به اتفاق بانک های خصوصی از آنجا که در استخدام پرسنل شان امکان اندکی برای پارتی بازی وجود دارد، آنقدر در مورد پرسنل سخت گیری می کنند که خیلی بعید است شما برخوردهای از این دست که در بانک ملی دیده می شود را، در آنجا ببینید.
امتحان کنید. ضرر ندارد.
وقتی این بانک های دولتی و شبه دولتی زورگو، در تجهیز منابع دچار مشکل شدند، پرسنل پر رویشان را وادار خواهند کرد تا به جای ولگردی در فضای وب و عربده کشی کامنتی، سرشان را بیاندازند پائین و کارشان را به درستی انجام دهند.
تا به چکه کردن نیاندازیمشان، این واشرهای پوسیده پرگو را عوض نخواهند کرد. (513860) (moderator4)
 
شیخی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۱۸:۰۸:۴۲
خدایی پرسنل بانکهای دولتی انگاری پول مردم ارث پدرشونه. هیچ احترام مشتری رو نگه نمی دارند. از حسابم خدای من شاهد است.... وای خجالت میکشم از اون تعداد قلیل ادمهای شریفشون (513919) (moderator19)
 
هموطن
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۲:۲۱:۴۹
با سلام خدمت هموطنانم ابتدا بساکن از ان عزیزی که مشکل خودرا عنوان نموده ودیگر عزیزانی که مشکلات خود راعنوان نموده اند بعنوان عضو کوچکی ازبانک ملی ایران عذر خواهی می کنم اما این نکته را یاداور می شوم که قصور تعدادی از افراد یک مجموعه رارا به تمام ان مجموعه تسری نباید داد ودر ثانی این اختلاس کزایی در بانک ملی رخ نداده که بعدا با طی مراحل قضایی ماهیت ان مکشوف میشودثالثا هموطنان عزیزم بانک ملی ایران همانطور که از نام زیبای ان هویدا است متعلق به تک تک ملت عزیز ایران است واز دسترنج تک تک احادمردم ایران وجود پیدا نموده وهمچون پرچم کشورمان مقدس است که با یک جستجوی کوتاه دراینترنت می توانیدعظمت وغرور ایرانی رادر تاسیس وپیدایش بانک دریابید پس بجای تخریب می توانید با تماس با مجموعه های نظارتی که شماره های ان در تمام شعبه های این بانک می باشد یادر سایت بانک ملی عنوان نماییدوبلافاصله به مشکلات شما رسیدگی می شودودر اخر سایت محترم الف همه چیز را سیاسی نکنیدحتم دارم این ره که می روید به ترکستان است صداقتی در اقدامتان ندیدم مگر در بانکهای دیگرکشور ویا سازمانهای دیگر همه امور روبراه است درود بر تمام مردم وطنم درود بر بانک ملی ایران عزیز وکار کنان خدومش (514065) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۲:۳۳:۱۳
اخه یارو تو رو چه به بانک رفتن تو باید مثل زمانهای قدیم تهاتری معامله کنی در ضمن اون سیرکی هم که گفتی واسه شمردن 1500000تومان درست شده بود ادرس بده بیام تماشا (514068) (moderator7)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۳:۰۱:۵۰
بالاخره بزرگترین بانک جهان اسلام است فقط نمی دانم چرا مدیرش سر از کانادا در اورد (514085) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۸ ۲۳:۳۸:۲۹
سلام
هرچی از این بانک ملی بگی کمه
2 ماه قبل یه مبلغی از حساب من کم شد هرجا مراجعه میکنم جوابی نمیگیرم
ظاهرا باید برم کانادا دنبالش (514105) (moderator19)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۰:۱۳:۱۹
سلام بررسی بفرماید رییس شعبه بانک آ... کد ۱۸۶ روزی چند ساعت در محل کار تشریف دارند . نام رییس شعبه افشین ص... است (514268) (moderator19)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۱:۳۰:۵۶
از سایت "الف" انتظار نمی رود که مطلبی که بدون تحقیق منتشر کند:
- از حدود 15سال پیش حسابهای آنلاین بانک ملی تحت عنوان سیبا در بانک ملی برای سهولت در مبادلات مالی و پولی مشتریان راه اندازی شد.
- از حدود 5 سال پیش کلیه شعب بانک ملی به صورت آنلاین در آمده و تحت پوشش سیبا قرار گرفتند.
- سال 88 کلیه حسابهای قرض الحسنه، کوتاه مدت و بلند مدت سنتی مشتریان (بدون تغییر در موجودی، عنوان حساب و درصد سود) به صورت سیبا درآمدند.
- از همین سال اطلاع رسانی برای تبدیل حسابهای جاری به سیبا به مشتریان بانک اعلام شد. در ضمن باید در نظر داشت که حساب جاری به حسابی گفته میشود که بر خلاف حسابهای کوتاه مدت و قرض الحسنه باید مدام دارای کارکرد باشد و اغلب کسانی از عدم تغییر در حسابها مطلعند که شاید از آن سال به بعد با حسابهایشان کار نکرده اند 2سال عدم کارکرد با حساب جاری کم نیست.
- بعضی از مشتریان بانک که متاسفانه اغلب آنها بدحساب بودند تمایلی به افتتاح حساب جاری سیبا نشان نمی دادند و دلیلشان هم آنلاین بودن این حساب بود چون آنها نمی خواستند که چکشان در هر بانک ملی حتی شهرستانها پاس شود و فقط در شعبه صاحب حساب (حالا در شمال تهران می بود و یا در جنوب آن) پاس شود تا ذینفع چک برای پاس کردن چک به دردسر افتد تا آنها بتوانند برای پاس کردن چک خود و یکی دو روز بیشتر کارکردن با پول آن راحت تر باشند. که با عدم صدور دسته چک سنتی از ابتدای سال 1388 در شعب بانک ملی مشکل این مشتریان دوچندان شد.
- از ابتدای مهر 1390(بعد از حدود 5/2 از عدم صدور دسته چک سنتی) تصمیم بر این گرفته شد تا با حفظ موجودی حسابهای جاری سنتی این حسابها به یک حساب دیگر (به صورت سیبایی) منتقل شده تا مشتریان برای پاس کردن چکهای خود دردسر نداشته باشند. صحبت این مخاطب محترم سایت "الف" مبنی بر بلوکه کردن حساب یا ناقص است یا نیاز به گرفتن اطلاعات دقیق از شعبه مربوطه دارد و در هر حال صحیح نیست.
علی ایحال کسانی با مشکل مطرح شده توسط این عزیز مواجه می شوند که مدت زیادی با حساب جاری خود کار نکرده اند و یا اینکه تمایلی به حساب آنلاین ندارند. نواقص و مشکلاتی که در بانکها هست بیشتر در معرض دید قرار دارد و در مقایسه با سایر ارگانها به دلیل حضور بیشتر ارباب رجوع نیمه خالی لیوان بیشتر دیده می شود در حالی که اگر دقت بیشتری شود کار مفید یک کارمند شاغل در یک شعبه بانک در مقایسه با سایر ارگانها و نهادهای دولتی خیلی بیشتر است (لطفا اگر وقت دارید یک روز خود را در یک شعبه بانک و روز دیگر را در یک ارگان دیگر بگذرانید)
متاسفانه یا خوشبختانه بازرسیهای بانک (خصوصا بانک ملی) در هنگام شکایت مشتریان از کارکنان بدون هیچگونه تحقیقی حق را به مشتری داده اند که در برخی از موارد باعث ضایع شدن حق کارمند شده اند و این قانون توهین به مامور دولت جرم است حداقل در بانک ملی اجرا نمی شود.
عدم پاسخگویی روابط عمومی بانک ملی به این خبر و عدم تحقیق سایت معتبر "الف" پیش از انتشار این خبر جای تاسف دارد. (514316) (moderator7)
 
Malaysia
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۲:۲۲:۳۹
طبق قوانین بانکی شخص در زمانی که چک می کشد (ربطی به تاریخ چک ندارد) باید در حساب خود به اندازه چک پول داشته باشد. اگر این قاعده ساده (که البته همه به آن بی توجهند) رعایت شود، خیلی از مشکلات حل می شود. (514342) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۲۲:۴۸:۲۵
طبق همین قوانین شعب باید ضامنین غیر کارمند دولت را بپذیرند. این یه فقره رو داشته باش بدو، تا بقیه شو بگم. (514671) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۵:۵۱:۱۶
تبدیل حساب قدیمی به سیبا به اینصورت است که اول حساب معادل در سیستم سیبا تعریف شده و مانده حساب قدیم به ان منتقل میشود و هیچگونه اخلالی در کار مشتری ایجاد نمی کند و فقط شماره حساب درج شده در پایین چک تغییر میکند و از انجا که برای انجام هر عملی روی چکهای قدیم میباید چک فقط به شعبه عامل ارائه شود برای چک و حساب هیچ مشکلی پیش نمیاید و در رابطه بابلوکه کردن مانده حساب بان به منظور حفظ منافع مشتری در صورتی که حساب مشتری بیش از دوسال هیچگونه عملیاتی نداشته باشد مانده حساب را بلوکه نموده و فقط با نظر طبق نظر شخص مشتری ان راازاد میکند (514444) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۲۲:۵۴:۳۲
فقط مشکلش این است که به پرسنل شعبه آموزش ندادند که وقتی یارو آمد حسابش را پر کند، بدون دلهره و احاله کار به عهد زمان تاسیس بانک، باید پول را (با همان بی ادبی معمول بانکی ها هم باشد قبول است) گرفت و به حساب جدید متناظر ریخت. (514683) (moderator19)
 
مسعود
Germany
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۵:۵۴:۱۵
سلام به نظر من بانک ملی بدترین بانک در ایران است چه از نظر سرویس دهی و به روز بودن چه از جنبه های دیگر حتی با تغییر کارمندان شعب خود به بدترین شکل و پاسخگویی رسیده و هیچ کاری در جهت حال مشتری انجام نمیدهد و هیچ تسهیلات ووامی در اختیار مشترین خود نمی گذارد من خودم یک جساب سپرده داشتم از نوعی که بهره ان روزشمار بود
در موقع گرفتن پول به علت انکهمدتی از موعد دوره سالانه ان گذشته بود مبلغ پولم را برداشتم هیچ سودی برای این مدت بعد از دوره سالانه ریالی سود روزشمار ندادند و هر کجا رفتم هیچ کس رسیدگی نکرد وبا جواب های بی منطق سر دواندند
بانک عامل منطقه هم در امام حسین بود
اما همین وضعیت را در بانک پارسیان داشتم در موقع برداشت پول تا همان روز سود محاسبه شد و به من پرداختند بدون گرفتن وقت با عزت واحترام و سریع این کار انجام شد
من متاسفم برای بانکی که اعتبار ملی دارد تاریخ بانک این کشور وپشتوانه ملی وپولی بوده که به روزی افتاده که من واقعا متاسفم
که ادمهایی تو این بانک به چکاری مشغولند که منافع ملی مردمی را به نابودی اعتبار و وجهه خود دنبال می کنند
روزگاری افتخار من داشتن حساب دربانک ملی بود اما حالا از این اسم ملی هم در جهت منافع چه کسی اینها دارند برعلیه مردمی که صاحبان حساب هستند وولی نعمت بانک سواستفاده کرده و در بی اعتباری ارزش ملی اقدام می کنند
واقعا متاسفم از این تاریخ و اسم ورسم که امروز تبدیل به بنگاه معطلی و نارضایتی و سواستفاده شده
از خاوری که در باختر ساکنه باید پرسید یا از اونهایی که دارند تیشه به ریشه همه چیز می زنند
وجدانا ان را در اینجا بنویسید تا معنی ازادی هم ازبین نرفته حداقل کمی اثرش را هم حس کنیم (514446) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۸:۳۶:۰۸
خدانکند که سروکارت به بانک صادرات شعبه1327 زرگنده بیفتد (514512) (moderator22)
 
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۱۹:۵۶:۲۶
سلام
این بزرگترین بانک جهان اسلام که بزرگترین سارق جهان اسلام شاید برازنده تر باشد با این جریان 3000...... برای یک وام ساده آنقدر انسان را میچزانند که از شهریور89 تا کنون حدود100درصد مبلغ یکی از حسابهای بنده به من ضرر رسانده وجالب آنکه کسی هم جواب گو نیست!حالا مدام تبلیغ میکنند که ما بزرگترین...... (514559) (moderator7)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۲۱:۵۲:۵۴
شما تشریف ببرید در یک شعبه در بازار یا جایی که کسب و کار رونق داشته باشد. بفرمایید و 1 ساعت در صف معطل باشید و ببینید کسبه آن حوالی که در آن شعبه حساب دارند، چگونه شعبه را ملک پدری خود میدانند و بدون رعایت نوبت و .... وارد میشوند و اگر از کارمندان شعبه بپرسیم چرا کار اینها را بدون نوبت راه می اندازید، به سادگی میگویند: اینها اینجا حسابهای چند میلیونی دارند و ....

ما که بیخیال شدیم و رفتیم سراغ بانکهای خصوصی! راحت تر و خوب تر و مودب تر (البته به نسبت) (514629) (moderator7)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۲۲:۰۲:۱۶
به نظر من الف این خطی که گرفتی اصلا درست نیست (514636) (moderator7)
 
جوانمرد
۱۳۹۰-۰۷-۲۹ ۲۲:۰۷:۳۳
با عرض سلام وادب جای بسی تاسف است برای مدیریت سایت لف که اختلاس بانک صادرات را به بانک ملی ربطمیدهد . ومطالب کارکنان بانک ملت را درسایت خود قرار میدهد . اعتماد مردم به بانک ملی را از ثبت نام حج عمره وخدمات انها متوجه شوید که دو برابر بانک ملت ثبت نام کردند . اختلاس در بانک صادرات اتفاق می افتد . پذیره نویسی جهت بانک اریا در بانک ملت انجام می گیرد و بیست هزار نفر را متضرر میکنند . کجای دنیا سراغ دارید کسی که از بانک تسهیلات میگیرد جهت پذیره نویسی به بانک دیگری برود وپذیرنویسی در ان انجام گیرد. با سند برای شما ثابت میکنم بانک ملت جهت وصول مطالبات خود از افراد شر خر استفاده میکند . وام با سود های بالای مصوبات بانک مرکزی پرداخت میکند . در این شرایط رسالت بانک مرکزی ارائه امار پرداخت تسهیلات خرد بانکها میباشد . تا مشخص گردد بانک ملی به تنهائی بیشتر از سایر بانکها تسهیلات خرد پرداخت نموده است . ویکی از افتخارات بانک ملی بر طرف کردن نیاز مالی احاد جامعه میباشد . (514642) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۰۸:۳۵:۱۶
بانک ملی شعبه جوانمرد هستید دیگه نه (514815) (moderator4)
 
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۱۰:۰۳:۱۰
بابا چرا قاطی کردین . اختلاس توبانک صادرات بود نه ملی (514928) (moderator4)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۱۱:۰۵:۰۵
با سلام

درد دل یک مشتری مطلب جالبی بود مثل تست های روان شناسی شخصیت

صرف نظر از درست بودن یا غلط بودن مطلب یا روش ؛ ببینید بعضی ها چقدر با شخصیت و منش نقد نوشته اندو بعضی دیگر بدون در نظر گرفتن آداب بحث و گفتگو به خودشان آزادی عمل داده اند ! (515007) (moderator19)
 
حمید گودرزی
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۱۴:۵۲:۲۷
عین این موضوع را بنده با بانک صادرات داشتم (حساب جاری ام در بانک صادرات سنتی بود) . موعد چکم 2 روز دیگر بود و به بانک صادرات رفته بودم که حسابم را پر کنم ..... منتهی من اعتماد کردم و البته مشکلی هم پیش نیامد و چکم در موعد مقرر پاس شد . در واقع پولی که قرار بود در حساب سنتی ام بریزم به امانت نزد شعبه مربوطه ارایه نمودم - بدون هیچ رسیدی ! ضمن اینکه تا زمان پاس شدن چکم تشویش داشتم که مبادا رییس یا کارمند شعبه مربوطه یادشان برود و چکم را برگشت بزنند ! (515267) (moderator19)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۱۵:۲۵:۳۰
مدیر محترم الف لطفا یک بار دیگر نامه ای که شرکا (مدیر عامل بانک ملی در قبل از انقلاب) به خاوری نوشته بود را بخوانید تا متوجه شوید که بانک ملی متعلق به تمام مردم ایران است و اینکه یک کارمند بانک به هر علت اشتباهی مرتکب می شود و یا اینکه شخصی چون خاوری که در اصل کارمند بازنشسته بانک سپه بوده و هیچ تعصبی به این بانک نداشته و بعد از بازنشستگی تازه به مدیر عاملی بانک ملی انتصاب شده بود! دلیلی باشد تا شما از هر گونه تخریب به بانک ملی کوتاهی نکنید.

یک سوال : یک زوج مبلغ 5 میلیون تومان از بانک وام قرالحسنه ازدواج دریافت می کند و تمام اقساط را به موقع پرداخت می کنند و یک زوج دیگر نیز همزمان این وام را دریافت می کنند اما اقساط خود را به موقع پرداخت نمی کنند به نظر شما چه فرقی باید بین این دریافت کنندگان وام باشد؟ (515311) (moderator19)
 
محمدرضا یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۲۱:۵۷:۵۹
این که چیز جدیدی نیست
میخواین براتون از وام ازدواج قرض الحسنه بگم که چجوری آخرش باید دوتا قسط اضافه هم بدین؟؟
میشه همون 12 درد
اونم توی بانک ملی
؟؟ (515634) (moderator19)
 
غلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۳۰ ۲۳:۳۲:۴۲
خوش به حال من که اولا پول ندارم دوما اگر پولی داشته باشم ان را در بالشت زیر سرم قایم میکنم اتفاقا این بالشتم خیلی مشتریمدار هست هر ساعت هر لحظه پول خواستم بدون هیچ کلامی انرا به من پرداخت میکند نه حسابم را میبندد نه برخورد ناشایست با من میکند من از این بانک انصافا راضی ام ضمنا از من بهره 2لا پهنا هم حساب نمکند دیرکرد هم نمیگیرد (515687) (moderator19)
 
احمد
Kuwait
۱۳۹۰-۰۸-۰۱ ۲۰:۰۷:۵۱
سلام، من احمدهستم ازمشهد .ای هموطنان عزیز ، زیاد سخت نگیرید این رویه اختلاس ومشتری مداری های ازاردهنده کم کم به عنوان یک رفتاردرمیاد وبهش عادت میکنیم، روزی رومی بینم که اگردربانکی اختلاس نشه همه تعجب می کنند، پس زیاد نگران نباشید. (516555) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۸-۰۱ ۲۰:۱۳:۱۷
جناب أفاي مدير مسئول
كامنت هاي ارسالي را انتخاب نكنيد، به موضوع رنك بوي سياسي ندهيد، اين روش از أخلاق. حرفه اي خبر نكاري بدور است . با شجاعت دفاعيات منطقي از عملكرد صحيح بانك را نيز اعلام كنيد . (516558) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۸-۰۲ ۲۳:۳۹:۴۹
با سلام

آقا امروز من به اشتباه بجای مبلغ 6000 هزار تومان 60 هزار تومان به حساب نیروی انتظامی صدور گواهینامه از شعبه زبرجد بانک ملی واریز کردم بعداز 5 دقیقه متوجه اشتباهم شدم هرکاری کردم که پولم را پس بگیرم قبول نکردند درصورتیکه با درخواست کتبی و نظر ریاست بانک می شد اینکار انجام بگیرد اما به من گفتند پولت را برو از دولت بگیر گفتم اقا من واریز کردم اسناد ومدارک هم دارم اینهمه هم شاهد گفتند نمی شود ما دست به خزانه دولت نمی زنیم آخه این انصافه پس دزدی به چی میگند منکه راضی نیستم چطور خودشان اشتباه پول واریز می کنند برمیگردانند به ما ضعفا که رسید هوا تپید؟؟ اختلاس میلیاردی می کنند لابد سرچشمه اش از همینجاست دیگه نمیدانم به کجا مراجعه کنم فکرش رو بکنید بگم پولم رو دولت خورد یا برد؟؟؟ (517667) (moderator19)
 
حسین خضوعی
۱۳۹۰-۰۸-۰۳ ۰۹:۴۴:۳۸
برحسب تصادف به این مطلب رسیدم که در بانک ملی شعبه آپادانا 186 چنین اتفاقی افتاده است. جالبه که خیلی از آقایان که جرات اظهار نظر نداشته اند با استفاده از (شاید) وی پی ان امریکایی یا اروپایی شده و درباره بانک ملی عدم رضایت خود را بیان می کنند. در هر صورت من شخصا خودم، و حساب های شرکتم متمرکز در بانک ملی هستند و دقیقا بیشتر حسابها در شعبه 186 آپادانا هستند و تا کنون چنین مواردی وجود نداشته است. البته تغییر حسابهای سنتی به حسابهای سیبا مدتهاست که اجرایی شده و این آقا احتمالا چندین ساله خوابه بوده است و بسیار مظلوم هم خودشون رو نشون می دن و از قوانین خبری ندارد. چک برای تاریخ روز نه برای خرج کردن. اگر شما هم در این شعبه حسابی افتتاح نمایید اختلاف بین این بانک با سایر بانکها حتی بانک های ملی دیگر شعب رو درک می کنید. جا دارد از بانک ملی - سرپرستی شمال تهران بخصوص کارکنان، مدیریت شعبه آپادانا تشکر نمایم. (517808) (moderator19)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۲۰:۳۰:۱۲
من هم در شعبه پارس نازی اباد حساب روزشمار باز کردم و بعد از یک ماه منظر سود 230 هزاری بودم که متوجه شدم این بانک حسابم را تبدیل به قرض الحسنه کرده (1208726) (alef-7)
 
مشتری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۱۱:۰۸:۲۱
ماشاالله به ما که چقدر وقت داریم!!!!
دوستان عزیز نظام اداری ما متاسفانه فاسد است!!!!!
واین مشکلات تقریبا همه جا وجود داره (4437552) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.