نظر منتشر شده
۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 268004
موتور هلی کوپتر روی هواپیمای آنتوف
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۲
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هیچ گزارش قابل قبولی از سوی سازمان هواپیمایی کشور که مشخص کند سقوط هواپیمای آنتونف ۱۴۰ یک سقوط عادی بوده به دست ما نرسیده است.

مهرداد بائوج لاهوتی به صدای اقتصاد گفت: ممکن است یک هواپیما در اثر نقص فنی یا به ندرت بر اثر اشتباه و خطای خلبان سقوط کند که طبیعی است و در همه جای دنیا نیز اتفاق می افتد اما در مورد سقوط انتونف اینچنین نبوده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از خرید دانش ساخت این هواپیما برای جابه‌جایی مسافر نبوده است گفت: این درحالی است که از این نوع هواپیما برای جابه‌جایی مسافر استفاده شد. لاهوتی همچنین افزود: نکته مهم آنجاست که دو شرکت هواپیمایی ایر تور و سفیران چند پرواز با این نوع هواپیما انجام دادند اما بهره‌برداری از آن را نپذیرفتند و در انتها دست اندرکاران مجبور شدند شرکتی با عنوان سپاهان تشکیل و با این هواپیما پروازهای مسافری انجام بدهند.

وی تاکید کرد: مدارکی موجود است که نشان می‌دهد کارشناسان همیشه احتمال سقوط این هواپیما را به رییس شرکت هواپیمایی گزارش می‌کرده‌اند و پروانه بهره برداری این هواپیما لغو شده بود. به همین دلیل، من مقصر این سانحه را شخص رئیس سازمان هواپیمایی کشور می‌دانم و اعتقاد دارم که سهل انگاری ایشان باعث این سانحه شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: موتور این هواپیما از نوع تی وی تری بوده که معمولا در دنیا به عنوان موتور بالگرد استفاده می‌شد، البته از این موتور گاهی در هواپیما نیز استفاده می‌کنند، اما نه در هواپیماهایی که برای اهداف مسافری ساخته شده‌اند.

وی گفت: یک شهروند طبسی با من تماس گرفت که همسر و دو فرزندش در این سانحه جان باختند. گویا کل خانواده در تهران بوده‌اند؛ به دلایلی پدر خانواده با اتوبوس به سمت طبس حرکت ‌می‌کند و همسر و دو فرزندش با پرواز آنتونوف راهی طبس می‌شوند که متاسفانه هواپیما سقوط می‌کند و جان خود را از دست می‌دهند. ما در برابر این شهروندان مسئول هستیم و نمی‌توانیم موضوع را کتمان کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: گزارش کامل و توجیهی ارسال نشده است و گزارشی هم ندارند که بدهند. وقتی سازمان هواپیمایی پروانه بهره برداری این هواپیما را لغو می‌کند و با دستور شخص رییس سازمان هواپیمایی دوباره این پروانه برقرار می‌شود. وقتی کارشناسان در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۲ به مسئولان این سازمان اخطار دادند که این هواپیما ایرادات اساسی دارد و سقوط می‌کند باید به نظرات کارشناسان اهمیت می‌دادند.

۱۹ مرداد ماه سال گذشته هواپیمای آنتونف ۱۴۰ تنها دقایقی بعد از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در حوالی شهرک آزادی تهران سقوط کرد. مدتی قبل، سازمان هواپیمایی کشوری از ارسال گزارش مقدماتی و تکمیلی سقوط آنتونوف ۱۴۰ به مجلس خبر داده بود.
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۹:۳۷:۲۶
منظور احتمالا هواپیمای ایران 140بوده! (2839118) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۹:۴۶:۰۷
اینکه چیزی نیست مگه بار اوله
موتور پژو رو پیکان
موتور پیکان رو پژو
موتور پراید رو رنو
موتور پژو رو سمند (2839130) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۱:۲۷:۲۳
اگر منظور از خرید دانش فنی انتقال مسافر نبوده پس این همه دستگاه نظارتی چه کار می کردند ؟‌خبر نداشتند یا ...؟ (2839285) (alef-10)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۲:۲۲
متاسفانه در مملکت ما دستور مدیریت مقدم بر نظر کارشناسان و صاحب نظرانه.. آقایون مدیر فکر میکنن میدون جنگه و دستور فقط دستور اوناست... هرچی هم شد بعدش دیگه تقدیره و مسئولیتی ندارن.... (2839924) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۴:۲۵
فردا یه هواپیمای دیگه سقوط میکنه میگن موتورش پراید بوده (2839973) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.