توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 329006
میدان رسانه ای خالی نیست ولی...!
جبهه رسانه‌ای معارض انقلاب اسلامی کاملا هماهنگ با سیاست های آمریکایی – صهیونیستی به تقابل برخاسته است. با وجود چنین جبهه‌ای، فعالان فرهنگی رسانه ای انقلاب اسلامی باید با نگاه جبهه ای و قرارگاهی وارد این میدان بشوند تا ضمن پوشش ضعف های احتمالی در حوزه اقدام، با هم افزایی ایجاد شده اثربخشی دوچندان داشته باشند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳
 جهان نیوز در مطلبی نوشت حوزه رسانه و جنگ نرم از آغازین روزهای انقلاب اسلامی تا كنون یكی از عرصه های اصلی سرمایه گذاری دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.
 
در این نبرد رسانه ای، شكل حضور، تنوع و تعدد میدان های مبارزه، هزینه های پشتیبانی از این نبرد، خروجی محتوای رسانه ای همه و همه نشان از یك حركت سازمان یافته دارد.
 
فیلمی كه در یك شبكه ماهوارهایِ سرگرمی برای مخاطب ایرانی پخش می شود در كنار بازی ضد ایرانی و یا ضد اسلامی ساخته شده توسط فلان كمپانی غربی، در كنار سیل اطلاعات مخدوش و جهت دار پنهان و آشكار در شبكه های اجتماعی در كنار گزارش خبری فلان شبكه خبری لندن نشین همه تكه های یك پازل بزرگ را نشان می دهند كه وقتی كنار هم قرار می گیرند نشان می دهد كه چه گستره ای از میدان نبرد پیش روی فعالان رسانه ای انقلاب اسلامی است.
 
دشمن از سر تفنن و یا بی برنامه برای كودكان و نوجوانان محتوای رسانه ای تولید نمی كند. او برای هر مخاطب و قشری، محتوای متناسب با آن تولید می كند، یكی را غافل می كند، یكی را منحرف و یكی را مستخدم .
 
دشمنان انقلاب اسلامی گستره‌ای از شبكه های صهیونیستی، آمریكایی، انگلیسی، عربی، بهایی، سلطنت طلب را در خارج از كشور تشكیل می‌دهند كه مستقیم و غیر مستقیم از رسانه‌ها و فعالان داخل كشور نیز نیروگیری كرده‌اند. این حجم نیرو و امكانات دشمنان انقلاب اسلامی به وضوح در موضوعات مختلف نشان می دهد كه اگر چه مبانی فكری متفاوت و منافع و مطامع مختلفی دارند ولی در مقابله با جمهوری اسلامی بصورت هدفمند و سازمان یافته تشكیل جبهه می دهند.
 
حوادث سال 88 و بمباران رسانه ای كشور در آن ایام موید این جبهه رسانه‌ای است. تیترهای هماهنگ و گاها كاملا یكسان روزنامه های زنجیره ای سالهای پایانی دهه هفتاد تا پویش های به ظاهر اجتماعی با عقبه سیاسی و هجمه به مبانی دینی در شبكه های اجتماعی در سالهای ابتدایی دهه 90، برنامه ریزی جبهه معارض را نشان می هد. آنچه رهبر انقلاب تحت عنوان ناتوی فرهنگی عنوان كردند دقیقا تاكید بر این حركت سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده‌‌ی دشمن است كه:« مجموعه زنجیره به هم پیوسته رسانه های گوناگون - كه حالا اینترنت هم داخلش شده است و ماهواره ها و تلویزیونها و رادیوها - در جهت مشخصی حركت می كنند تا سررشته تحولات جوامع را به عهده بگیرند»(بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشگاهیان سمنان؛ ۱۳۸۵/۰۸/۱۸)
 
فعالان رسانه ای انقلاب اسلامی باید دشمن را خوب بشناسند، هم قدرتش را و هم ابزارش را، هم اهدافش را و هم عقبه فكری اش را، هم منافذ نفوذش را و هم نفوذی های ستون پنجمش را. اگر درست شناختند می توانند به مقابله بر بیایند.
 
حال باید به این پرسش پاسخ داد كه برای مقابله با یك نبرد گسترده‌ی سازمان دهی شده می توان بصورت فردی به گوشه ای از این خاكریز هجوم برد آن‌هم با یك نوع سلاح و با یك حجم محدود از مهمات؟ فرضا كه در آن گوشه خاكریز در نبرد موفقیتی نسبی حاصل شد، آیا از چپ و راست خاكریز مطمئن هستیم كه دشمن نفوذ نكرده است؟ نه اینكه یكباره ببینیم كه حاج قاسم (سلیمانی) قهرمان نوجوانان عراقی و سوری شده است، ولی نوجوان ایرانی به مرد عنكبوتی و بتمن می نازد؟
 
جبهه رسانه‌ای معارض انقلاب اسلامی كاملا هماهنگ با سیاست های آمریكایی – صهیونیستی بدون داشتن محدودیت دینی، قانونی و اخلاقی به تقابل برخاسته است؛ لذاست كه نمی توان اینچنین دشمنی را نادیده گرفت و یا بی برنامه، بدون سازمان و هماهنگی با دیگر فعالان این عرصه وارد میدان نبرد مبارزه شد.
 
برای نمونه در ماجرای پرونده‌ی هسته ای جمهوری اسلامی، آنچه قرار است سیاست مدار آمریكایی در تریبون رسمی بگوید قبلا توسط چند مستند و چند گزارش خبری، صدها تیتر روزنامه و خبرگزاری، چند فیلم سینمایی و بازی رایانه ای در ذهن مخاطب غربی آماده سازی شده است. نكته قابل تامل آنكه گاها رسانه‌ها و افرادی در داخل كشور هم با آنها هم‌آهنگ می شوند.
 
با وجود چنین جبهه‌ی معارضی ، فعالان فرهنگی رسانه ای انقلاب اسلامی باید با نگاه جبهه ای و قرارگاهی وارد این میدان بشوند تا ضمن پوشش ضعف های احتمالی در حوزه اقدام، با هم افزایی ایجاد شده اثربخشی دوچندان داشته باشند. حقیقت آن است كه اگر بخواهیم در مقابل این جبهه كار كنیم، هم باید تنوع داشته باشیم، هم باید برنامه داشته باشیم و كارمان هدایت شده باشد؛ «این نمی شود مگر با تشكیل جبهه. این طرف هم بایستی جبهه تشكیل داد. از افراد و حتی مجموعه ها، به تنهایی كاری بر نمی آید. باید یك كار وسیع جبهه ای انجام داد.»(بیانات رهبر انقلاب با موضوع پشتیبانی و حمایت از تشكل های فرهنگی 2/2/1392)
 
نباید فراموش كرد كه ماموریت جبهه‌ی رسانه ای انقلاب اسلامی هر روز سنگین تر و خطیرتر می شود. هر روز تكنولوژی های ارتباطی رشد و پیشرفت بیشتری پیدا می كند و سطح دسترسی و وابستگی مخاطبان به آنها بیشتر می شود. در این میدان، همان طور كه جمهوری اسلامی پرچمدار انقلاب اسلامی در جهان است در این عرصه نباید از اثربخشی بر مخاطب مسلمان جهانی غفلت كند. خالی كردن عرصه‌ی بین المللی یعنی میدان دادن به رسانه های اسلام آمریكایی، از اسلام تحجر داعشی گرفته تا رسانه های اسلام سكولار تركی و عربی.
 
جبهه‌ی رسانه ای انقلاب اسلامی باید حرف حق را به زبانهای مختلف و برای قشرها و سن‌های مختلف با بهره وری ازابزار هنر در قالبی جذاب و سالم در گستره جهانی نشر دهد. نباید انتظار داشت كه سخن رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریكایی را رسانه های جبهه‌ی معارض نشر دهند كه اگر چنین هم كنند حتما با تحریف و خدعه و نیرنگ همراه خواهد بود. مگر غیر از این است كه این مهم بر عهده سربازان رسانه ای انقلاب اسلامی است.
 
رشد رسانه های تعاملی در سالهای اخیر نیز باید یكی از دغدغه های اصلی جبهه رسانه‌ای انقلاب باشد. میدان مبارزه‌ی رسانه‌ای خالی نیست ولی باید برای نقش آفرینی مردم در این میدان برنامه داشت كه در غیر این صورت خواسته یا ناخواسته در زمینی بازی می كنند كه دشمنان زودتر از ما برایش برنامه ریخته اند. مردم را باید دید و باید باور كرد و مانند جبهه های هشت سال دفاع مقدس برای استفاده از بسیج مردمی آغوش باز كرد، البته با برنامه.
 
کلمات کلیدی : نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.