نظر منتشر شده
۱۹۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 265494
پاسخ عراقچی به ادعای غرب درباره فکت شیت؛
درباره لغو تحریم‌ها صراحتا از لفظ terminate استفاده شده/ در کمتر از 24 ساعت فردو را فعال می‌کنیم
بخش داخلی الف، 14 فروردین 94
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵
سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران گفت که ادعای غربی‌ها درباره تحریم‌ها درست نیست و تمامی تحریم‌ها در روز اول توافق لغو خواهد شد.

وی افزود: تحریمها بناست در مرحله اول گام نهایی برداشته شود. در بیانیه صراحتا از لفظ terminate استفاده شده است. عراقچی ادامه داد: آمریکایی‌ها در فکت شیت مواردی که به نفع خودشان است برجسته می‌کنند، اینکار را در ژنو هم کردند.

مذاکره کننده کشورمان با اشاره به موارد فوق افزود: در این زمینه فریب نخوریم. بیانیه ازکلمه "لغو" استفاده کرده، اما در فکت شیت آمریکایی‌ها نوشته بود "تعلیق". فکت شیتها اعتباری ندارد، و مردم به گفته های وزیر خارجه خودمان اعتماد کنند.

عراقچی ادامه داد: رسما به فکت شیت آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

وی در خصوص برخی شایعات درباره متفاوت بودن بیانیه قرائت شده توسط ظریف و موگرینی در دانشگاه لوزان گفت: تردید نکنید متن ظریف و موگرینی دقیقا یکسان بود. اعتبار خود را با ترجمه اشتباه خدشه دار نمی‌کنیم و متن بیانیه قرائت شده توسط آقای ظریف تفاوتی با متن موگرینی نداشت.

عراقچی درباره اینکه اگر طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نباشد، گفت: گر امکان نقض توافق برای طرف مقابل وجود داشته باشد برای ماهم وجود خواهد داشت. برای همه اقداماتمان مکانیزم برگشت پذیری را در نظر گرفته ایم.

مذاکره کننده کشورمان در ادامه افزود: رابطه همکاری بهتری را با آژانس ایجاد کردیم.

وی در خصوص اینکه آیا متن بیانیه توافق شده در آینده قابل تغییر خواهد بود یا نه، گفت: بیانیه لوزان قطعا قابل تغییر است. احتمال تغییر بیانیه وجود دارد، اما بسیار مشکل است.

عراقچی افزود: تنها مرکز غنی سازی ما طبق برنامه های خودمان، "نطنز" خواهد بود و برای سالهای متمادی جوابگوی ما خواهد بود. نظنز با ظرفیت ۵۰۶۰ سانتریفیوژ به کار خود ادامه می‌دهد. ۱۰۰۰ سانتریفیوژ هم در فردو می‌ماند و به ماشینهای فردو گاز تزریق نمی‌کنیم. دو زنجیره در فردو در حال چرخش خواهند بود و ۴ زنجیره هم به صورت ثابت خواهند بود. آنچه در فردو مهم است این است که مرکز هسته ای باقی بماند.

وی در خصوص تحقیق و توسعه گفت: ماشینهای نسل۴، ۵ و ۶ و ۸ مورد تحقیق و توسعه خواهند بود. نسل ۸ ما ظرفیت ۲۰ برابری نسل یک را دارد.

عراقچی افزود: بعد از ۱۰ سال غنی سازی صنعتی را آغاز می‌کنیم. هدف ما این بود که فردو یک مرکز آماده به کار هسته ای باشد.

وی ادامه داد: هر لحظه ای که طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند کمتر از ۲۴ ساعت فردو را فعال می‌کنیم.
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۲۴:۴۴
آقا اینجا کذاب و صادق اصلا مهم نیست
اینجا فعل و نحوه انجام فعل مهم است

وقتی خود آمریکا زنده است و توی روز روشن می گه من تحریم های مرتبط با موضوع هسته ای را "تعلیق" می کنم تازه بعد از راستی آزمایی

ما بشینیم ببینیم ظریف و عراقچی نظرشون چیه؟؟؟؟؟؟؟ (2785950) (alef-13)
 
حسنی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۰۳:۳۲
خب تو همین سایت مصاحبه جان کری رو بخونید و ببینید که از لفظ لغو استفاده کرده نه تعلیق (کد مطلب: 265491) و البته گفته که برای هر مرحله از اجرا، یک سری از تحریم ها لغو خواهد شد (2786224) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۱۰:۰۵
یعنی امریکا اومده تو سایت وزارت خارجه بطور رسمی متن دروغین گذاشته؟؟؟؟؟؟؟/ البته نجف زاده اخر برنامه خوب مچش رو گرفت(در مورد کلمه در صورت لزوم) (2786242) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۲۵:۵۲
یعنی عراقچی به ما میتونه دروغ بگه ولی کری به مردمش نمی تونه دروغ بگه؟

چرا غریب نوازی می کنید؟ فرض رو بر این می ذارید که طریف و عراقچی دروغ می گن؟ چرا فرض رو بر دروغگو بودن آمریکا نمی ذارید؟ احتمال این دومی بیشتر نیست؟ (2786271) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۲:۲۸:۱۴
کسانی که با این توافق مخالف هستند لطفا به این سوالات جواب بدهند:
1-مذاکره نکنیم تحریمهای فلج کننده سنا و کنگره به اجرا درمیاد که دیگه امکان فروش نفت حتی یک لیتر هم نداریم در اون شرایط حقوق کارمندا چطور باید داده بشود؟ ضمنا دلار هم بسیار افزایش پیدا میکنه به مرز 10 هزار و بالاتر میرسه چون دیگه دلاری نداریم چه راه حلی برای اینها دارید
2-اگر میرفتید مذاکره چه کاری میکردید که ظریف نکرده؟ در دولت قبل و قبلترش چند نفر مذاکره کردند و ارمغانش هم چندین قطعنامه و تحریم و....بوده اگر میخواهید مانند برادر جلیلی مذاکره کنید نتیجه قطعنامه بیشتره چه راه حلی دارید راه حلتون رو بفرمایید
3-به نظر شما ظریف کلا رفته امتیاز بدهد یا اینکه زورش رو زده کار رو تا اینجا رسونده؟ دوست دارم تفکرتون رو بگید که ایا ظریف از عمد رفته امتیاز داده یا بعد کلی چونه زنی به اینجا رسیده؟
در کل خواهشا راه حل خودتون رو اینجا بیان کنید که شما بودید چطور مذاکره میکردید و چه امتیازی میگرفتید؟ بعد اگر به مذاکره اعتقاد ندارید با تحریم 100 درصد نفت و سایر کالاها تقریبا شبیه کره شمالی میشدیم چه راه حلی برای اون شرایط داشتید؟ حقوق کارمندا رو چطور میدادید؟ دلار 10 هزار تومن رو چیکار میکردید؟ قیمت خیلی کالاها چندین برابر میشد مثلا لپ تاپ 3 میلیونی میشد 10 میلیون اون موقع برای اینکه مردم بتون لپ تاپ و دارو و غذا و..بخرند چه برنامه ای داشتید؟
ممنون میشوم که برنامه و پیشنهاد عملیتون رو ارائه بفرمایید خداوکیلی شعار ندین مشخصا بیان کنید که این کارو میکردم این دستاورد رو داشت.میدونم کل دنیا بده و کل کشورها بد هستن و فقط ما خوبیم در این مورد باهاتون کاملا موافقم فقط راهکار ارائه بدهید هنوز هم دیر نشده میتونیم پیشنهاد بدیم راه حل شما اعمال بشه فعلا فقط تفاهم نامه است و به توافق نرسیدن میشه پیشنعاد شما رو جلو برد
بازم ممنون میشم اگر مستدل صحبت بشه کلا بفرمایید از این طریق با این راهکار میرویم مذاکره میکنیم و یا اینطور تحریمها رو حل میکنیم.
سپاسگزارم (2786350) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۴:۴۲
صددرصد حرفاتون رو تایید می کنم.
آقا ما چاره ای نداشتیم جز توافق.
بازهم دست نمایندگان دولت دردنکنه که کمی امتیاز گرفتن. (2788084) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۵۳:۳۹
سلام
نباید "فقط" نگاه کوتاه مدت داشت. برای راه حلهای میان مدت در طی این سه چهار سال فرصت داشته ایم و از این به بعد هم فرصت داریم:
1. حمایت از بنگاه‌های تولیدی متوسّط و کوچک
2. کاهش واردات کالاهای مصرفی
3. تسهیل سرمایه‌گذاری در تولید
4. مبارزه‌ی با قاچاق
5. مصرف کالای داخلی در "بسیاری" از موارد که واضح و بدیهی است.
6. گرفتن مالیات از گردن کلفت ها و جلوگیری از فرار مالیاتی
7. مبارزه‌ی جدّی با بدحساب‌های بانکی

می فرمایید اگر مذاکره نکنیم فلان اتفاقات می افتد.
- اولا سوال من از شما این است که "اگر مذاکره کنیم و مطالبات طرف مقابل بگونه ای باشد که نتوان انجام داد آنوقت چکار باید کرد؟ آیا برای آن شرایط آماده ایم و اصلا باید برنامه داشته باشیم یا نه؟"
- ثانیا این اتفاقاتی که شما ذکر کردید همه در زمان حال صدق می کند و برای اتفاقاتی که برای نسل های بعدی که قضاوت تاریخی خواهند کرد می افتد ظاهرا حسابی باز نکرده اید. ما هرچقدر برای نسل بعدی "نیروگاه" بسازیم اهمیت زیادی ندارد. آنچه مورد دعواست "سوخت" است. الان که نفت در دست داریم اینگونه باید باج بدهیم؛ اگر در آینده که نفت فقط کاربری پتروشیمی و نه انرژی خواهد داشت، سوخت هسته ای نداشته باشیم من نمی دانم چگونه با فرزندان ما برخورد خواهند کرد.

ضمنا ما در مورد نیت افراد قضاوت نمی کنیم بلکه فرایند و نتیجه ی عمل آنها با هر نیتی اهمیت دارد. (2788763) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۳:۴۹:۳۳
درود بر تو ایرانی عزیز!!!
بسیار تشکر جالبی کردی به پاس زحمت شبانه روزی و عید و تعطیلات و یکسره کار کردن دکتر ظریف پرتلاش. واقعا جای تاسف و تعجبه برام که چطور حرف جان کری که تهت فشار کنگرس و یک اجنی هستش رو می پذیری اما صحبت های هموطنت برات قابل پذیرش نیست. مطئنی ایرانی هستی!!!! ادمین توهین نکردما (2786393) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۷:۳۰
ما حرف ظریف رو می پذیریم. ولی آمریکایی ها هر کار خودشون بخوان و اسرائیل بپسنده رو انجام می دن. کم تجربه نکردیم..... (2787000) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۸:۴۲
عزیزم شما تحت و تهت رو از هم نفکیک کن تا به فرق بین حرف کسی که باید تحریم رو لغو کنه با کسی که میخواد تحریم لغو بشه پی ببری
کره شمالی هم وضع مثل نا رو داشت (2787096) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۱:۵۹
کره شمالی از چه لحاظ مشابه ما بوده است؟!! اون بمب هسته ای دارن و ما نداریم و نمی خواهیم اشته باشیم از هیچ لحاظی دیگر شبیه نیستیم شما ظاهرا خیلی تحت تاثیر بی بی سی و صدای امریکا هستی (2788352) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۸:۴۶
روحانی مچکریم

ظریف دوست داریم (2787152) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۲۱:۵۴
بسكه از هموطنانمون دروغ شنيديم ديگه شده حكايت چوپان دروغگو (2787584) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۶:۳۳:۳۹
آقا از شما خواهش می کنم اگر متن ارائه شده توسط ظریف و مورگینی یکسان است ، وزارت خارجه به صورت رسمی آن را منتشر کند تا ما هم از آن استفاده کنیم ؛ باور کنید خانم مورگینی تصریح کرد که 10 تا 15 سال ، تصریح کرد که در صورت نیاز شورای امنیت بیانیه می دهد و به هیچ وجه از لفظ داوطلبانه برای پروتکل الحاقی استفاده نکرد

ببخشید اگر واقعا بیانیه مطبوعاتی مشترکی وجود دارد پس چرا رسما منتشر نمی شود؟؟؟؟؟؟ (2786453) (alef-11)
 
allameh
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۱۶:۰۴
ما باختیم و فریب خوردیم
با کمک دوستان
می‌بینیم
زود زود (2786773) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۷:۱۷
با این اظهار نظر یاد کاتون گالیه افتادم
یادتونه یکی بود می گفت : من میدونم...ماموفق نمی شیم ...ما شکست می خوریم...من می دونم...
بقیه ماجرا .... (2787187) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۹:۴۷
ظریف = امیرکبیر زمان (2787156) (alef-13)
 
سعید ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۶:۵۱:۴۵
انرژی هسته ای به طور کل ٬علی الخصوص غنی سازی برای ایران صرفه ی اقتصادی ندارد خدا را شکر که سرمایه گذاری تو این زمینه قرار هست محدود شود. (2786460) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۰۹:۵۹
برای تفکر امثال شما همون ابگوشت بزباش کافیست خلایق هر چه لایق (2786745) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۲۱:۴۶
شما مغز متفکر بفرمایید غنی سازی و اورانیوم 20 درصد در طی 8 سال گذشته بجز تحریم و هدر رفتن سرمایه و کشته شدن چند جوان و دلار 4000 تومنی و کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش پول ملی به یک سود چی برا ما داشته؟؟؟
اورانیوم صادر کردیم؟بیمار سرطانی بهبود دادیم ؟دارو تولید شده ؟برق تولید کردیم؟؟؟
چکار کردیم آخه؟؟؟ (2787583) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۶:۵۶
داداش گلم بنده رشته م مهندسی یرق هستش. انرژی هسته ای از نوع شکافت هسته ای سالیان دور مورد استفاده قرار گرفته و اکنون تکنولوژی آن بروز نیست و صرفه اقتصادی ندارد. خلایق هر جه لایق رو به خود شریفت بگو که بدون مطالعه و نداشتن تخصص اظهار نظر میکنی. (2788383) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۰:۳۷
پس لابد سوخت فسیلی صرفه اقتصادی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عزیزم همین الان هم 30 سال عقبیم (2787103) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۰۰:۴۱:۵۴
انرژی خورشیدی، سایر انرژی های نو (2794230) (alef-13)
 
محیط زیستی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۶:۰۰:۳۹
انرژی هسته ای(حتی در کاربری صلح آمیزش) زباله پرتو زا با خاصیت سرطانزایی وناقص کننده داره و دفع آن به حدی مشکله(بدلیل برگشتن به چرخه حیات جانداران ونفوذ در بدن آنها ) که کشورهای اروپایی مثل المان وفرانسه در آن درمانده شدند وعطایش را به لقایش بخشیدند وعلت اصلی جمع کردن نیروگاههای هسته ای در این کشورها درجه اول آگاهی مردمشان از این قضیه و فشار آنها بوده ، ما که در دفع و کمپوست سازی از زباله معمولی هم موندیم (کاری که همون کشورهای اروپایی 250 سال پیش مثل آب خوردن انجام میدادن) میگیم : انرزی هسته ای حق مسلم ماست!! (2803414) (alef-11)
 
شهروز
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۱:۱۵
اصلاح طلبان برای شانتاژ سیاسی واژه دلواپس رو خیلی بهش پرداختند . اصلاح طلبی در ایران فقط و فقط یه رفتار داشته ، نارضایتی و مخالفت با ارکان اسلام و نظام ، بنابراین شایسته است واژه "دلخور" و مشتقات آن مثل دلخوری و دلخوران را برای این طیف اقلیت به کار ببریم .
لطفا این پیام رو انتشار دهید حتی در کلیه سایت های دلخورران (2787160) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۲:۵۴
شما میشه برای بقیه بی سواد ها توضیح بدید از کجا به به این نتیجه رسیدید؟!! (2787169) (alef-13)
 
رامین نیک نژاد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۳۶:۰۹
متاسفانه مادامی که درد برخی ها فقط شکمشونه
نمیشه از دیدگاهی دیگه ای جز قیمت گوجه فرنگی که برا بعضی ها از همه چیز مهمتره وارد شد
و من این دیدگاه رو ندارم که بتونم به شما جوابی بدم (2788330) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۰۰:۴۲
ببخشید شما زمان دکتر مصدق بودید هم همین نظر را داشتین؟
لطفا کمی فکر کنید وقتی نفت تمام شد با تحریم یا بدون تحریم چکار میکنیم؟ (2790236) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۳۸:۱۲
مسئله مهم PMD است که به هیچ عنوان نباید پذیرفته شود (2786498) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۱۶:۴۴
PMD نه بابا MDF درسته شاید هم MP3!!!!!!!!!!!!
البته نمایندگان مجلس می گویند MPT!!!!!!!!!!!! (2788215) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۳۹:۴۳
نه شما به همون امریکا گوش کن. ضمنا هنوز عهدنامه ای نوشته نشده جایی هم تعطیل نشده (2786500) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۲۴:۵۴
از همون اول دولت روحانی خیلی چیزها را تعلیق کرد بی سر وصدا شما خواب بودی (2786592) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۲۵:۴۱
تعطیل که شده عزیزم الان تقریبا بیش از یک سال (2786594) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۴۴:۱۸
شما چرا حرف امریکا را قبول و حرف وزیر خارجه ات را رد می کنی ؟ چرا به امریکا اعتماد می کنی اما به وزیر خارجه کشورت شک داری ؟ (2786508) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۲۶:۱۹
چون در توافق ژنو ثابت شد اون وریا بیشتر راست میگن (2786598) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۸:۳۱
دولت مرد های خودمون راستگوتر بودند. همیشه. در همه دولت ها. حتی تو توافق ژنو (2787469) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۸:۱۹
چون امریکا دقیقا مطابق متنی که تو سایت وزارت خارجه اش گذاشته بود رفتار کرد و ما فقط حرف زدیم. حالا هم اونا باز طبق متنی که همین الان رو سایته ما رو زمین گیر میکنن ما تو خیابون بوق میزنیم براشون! (2787194) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۳:۴۰
آخه اونان که میخوان اجراش کنن پس حد اقل برداشتا و متن خودشونو اجرا میکنن نه حرفای ترجمه شده ذهن آقای ظریف و خواسته دولت آقای روحانی رو. (2787437) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۴۹:۳۱
اونها هم می شینن و بعد بمب اتم ما را جهانیان شاهد خواهند بود!!! بمب اتم اسلامی!!!!!!! (2786517) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۲۳:۲۲
اونوقت با بمب اتمت كجا رو ميخواي بزني (2787592) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۰۱:۱۶
ما به دولت اقای روحانی بویژه جناب اقای ظریف در این خصوص اعتماد داریم (2786537) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۰۳:۴۴
ما هم نداریم (2786716) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۰:۵۱
شما عضو یکی از این دو گروه هستید:

1) اصولگراهای تندرو( عموما طرفدار احمدی نژاد)
2) اصلاح طلب های تند رو (عموما ضدانقلاب) (2787486) (alef-13)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۳۷:۲۲
خب برات متاسفم.
چون بر خلاف حرف رهبری داری عمل میکنی (2787978) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۴:۴۴:۰۱
خوب مشکل خودت هست به ما ربطی نداره که اعتماد نداری! (2788363) (alef-13)
 
پیمان
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۰:۳۴:۱۵
شما که نداری یه نگاهی هم به مثبتها بکن. 8 سال پیش شما اکثریت بودید هرکاری کردید ما حق اعتراض هم نداشتیم، حالا که ما اکثریت ایم لا اقل به احترام سکوت تلخ 8 ساله ما یه چند سالی هم شما دندون رو جیگر بذار (2789841) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۹:۳۴
دقیقا. ما هم بخدا بهشون اعتماد داریم. رهبری هم همین رو دقیقا گفتند. ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم. ولی حریف بسیار موذی و مارموز است. ما به آمریکا اعتماد نداریم و یقین داریم که زیر هرچی توافق و بیانیه است خواهد کشید... (2787012) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۲۶:۲۷
خوب پس چرا مذاکره میکنیم؟ (2787302) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۱:۴۹
به طرف مقابل اعتماد نداریم. ولی مذاکره نقض نمی گردد. تفاهم هم. توافق هم. (2787492) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۵۹:۲۳
به دولت روحانی اعتماد داریم. به مذاکره کننده ها اعتماد داریم. (2787478) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۴۹:۳۶
دولت پاک اگر بود و چنین قرار دادی را امضا میکرد دلواپسان و اصول گرایان گوش فلک را کر میکردند که ما امریکا را شکست دادیم و تکرار ان برای سالیان طولانی و خدا را بنده نبودن که از صفات این جماعت است (2786671) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۲:۱۲
این طور نیست. (2787494) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۱۷:۴۳
چرا حرص میخوری برادر؟
تحریم ها که فقط یک مشت کاغذ پاره بودن، چی شده الان براتون مهم شده؟ (2786776) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۰:۲۸
برا این حرص می خوریم که برا یک مشت کاغذ پاره چرا اینقدر امتیاز دادین ؟ (2787205) (alef-13)
 
الف گر
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۴:۰۴
تو بیانیه برای تحریم ای اروپا گفته پایان می پذیرد(terminate) ولی برای آمریکا رو گفته متوقف می کنند(cease). نه پایان یا لغو می کنند. همچنین این توقف همزمان با تایید اعمال ایران توسط آژانس صورت می گیره. شاید دلیل اینکه آمریکایی ها کلمه تعلیق رو برای تحریم هاشون به کار بردن همین باشه. (2787029) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۲:۵۲
شاید؟ شما بهتره بر اساس شواهد تصمیم بگیری. (2787498) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۴:۰۷
بایستی توجه کرد که بعضی حرفها مصرف داخلی داره نه جهانی (2787076) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۱۲:۳۰
U.S. and E.U. nuclear-related sanctions will be suspended after the IAEA has verified that Iran has taken all of its key nuclear-related steps. If at any time Iran fails to fulfill its commitments, these sanctions will snap back into place
برادر رسما گفته suspense و نه terminate
فوری نیست، نیازی به راستی آزمایی دارد و گام به گام خواهد بود.
ملت را فریب ندهید. (2787256) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۱۲:۴۵
آها جالبه الان حرفهای آمریکا دارای اعتبار شد برای امثال شما؟؟؟!!!
آیا نظر آمریکا را درباره وقایع 88 هم تصدیق میکنید یا آنچیزی که برای شما نان دارد آمریکا را راستگو خطاب میکنید!!!؟؟؟ (2787549) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۲:۵۱:۲۵
می شه مثل توافق سری قبل ، این میگه اونجا اینجوری گفتن اینجا اونجوری اخرشم همه چی بهم میخوره وخلاص (2798652) (alef-3)
 
m
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۲۵:۵۳
خیلی زرنگید اونموقع فعال کنید به چه دردی میخوره (2785955) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۱۰:۰۳
عزیز دل برادر الان که فعاله کدوم مشکل شما را حل کرده
بیکاری
تورم
فقر و فحشا
بگم یا باز هم ... (2786746) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۲۸:۲۸
تشکر وخسته نباشید (2785959) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۲۹:۱۲
تجربه فکت شیست توقف نامه ژنو میگه، هر چی‌ که طرف گفته بود، حقیقت بود و عین واقعیت... متاسفانه دولت امید هم دست کمی‌ از دولت مدیر جهانی‌ ندارد... (2785962) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۹:۱۵
خیر حقیقت نبود. حرفهای تیم ایران درست بود. (2787054) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۲۹:۵۴
با این توافق، همانطور که اوباما و کری گفتند، ایران تنها کشور در دنیا خواهد بود که در تاریخ حداقل برای ۲۵ سال چنین مورد نظارت قدرتهای جهانی‌ قرار خواهد گرفت.. تبریک متاسفانه!!!!!!... (2785965) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۴۷:۲۵
مگر مورد نظارت بودن اشکال دارد ؟ حتی اگر ابدی و همیشگی باشد .

ان را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است . (2786514) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۴۷:۴۳
داداش
نظارت آژانس و کشور های ابرقدرت یعنی خودمون بگیم جون مادرتون جاسوس بفرستید بعد جاسوس محترم رو تا هرجا که خواست بره اسکورت کنیم و هر اطلاعاتی خواست در اختیارش بذاریم یه شام و نهار هم در خدمتشون باشیم بعد هم بگیم التماس دعا مارو فراموش نکنید
کم دانشمند ترور کردن؟؟؟؟؟؟
مسلمون اگه تا الان بهمون حمله نکردن یکی از دلایلش اینه که از خیلی چیزا خبر ندارن
حفظ اطلاعات یه امر عقلیه که اینجا نادیده گرفته شده (2787148) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۷:۱۷:۰۲
انرژی اتمی ما صلح آمیز است هر چه دلشان می خواهد نظارت کنند (2789111) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۰۵:۴۴
همشیره ،کسی که ریگ توکفشش نداره و از قواعد بین المللی تخطی نمی خواهد بکنه 25 سال نظارت چیه 250 سال هم باشه براش فرقی نمکنه مهم اینه که ما از این فلاکت تبعض الود کشور مون در بیاییم انشاله (2786547) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۵۸:۰۰
پس چرا امریکا و اسراییل قبول نمی کنن که بمب هاشون تحت کنترل باشه. پس حاکمیت و استقلا چی می شه
می دونی ایتن امر زمینخه ساز بهانه گیری و مشکلات اینده است (2786702) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۰۵:۲۴
شما اگه میتونی اونها رو تحریم کن تا حرفت رو گوش کنند و بیان تحت نظر شما !!!! (2787801) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۹:۴۸
این نتیجه بی فکری های کسانی هستش که در گذشته ادعای مدیریت جهان را داشتن و تحریم ها رو کاغذ پاره می دونستن و هرروز این کشور و اون کشور رو تهدید می کردن و با این حال انتظار داشتن که آنها تکنولوژی و دستاوردهاشونو دو دستی تقدیم ما کنند!! بی فکری هزینه داره
خدا رو شکر دولت تدبیر جلو این همه بی فکری هارو داد با کمترین هزینه ممکن (2787101) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۳۰:۵۷
دوستان عزیز، حالا زمان قجر نیست که مردم متوجه نشان که در قرار داد ترکمن چای چه گذشت، به شکر اینترنت و عصر دیجیتال، فکت شیت و ریز توافق نامه منتشر شده، بروید بخوانید، اگر با هر تجیهی تونستید از آن حمایت کنید... اگر به درستی از جلیلی یا مدیر جهانی‌ یا تندروها ، انتقاد داریم، دلیل نمیشود که از این توفقنمه که سرنوشت نسلها از آینده ایران را در گیر خود می‌کند، حمایت کنیم ، چون فقط می‌خواهیم بگوییم ، ظریف بهتر از جلیلی است... ظریفها ، جلیلیها ، شریعتمدریها، احمدی نژادیها، می‌آیند و میروند، ولی‌ امضایی که پشت این اسناد اندختند و میاندازند، برای نسلها آینده ایران و ایرانی‌ را منوط به خواست روسیه و انگلیس و اسرائیل و شورای امنیت و... می‌کند...واقعاً در ۲ سال اخیر بٔر ما ملت چه گذشته که به دلیل نفرت از آن ۸ سال سیاه، همه چیز را پیروزی می‌دانیم.. از شکست تیم‌ ملی‌ حماسهٔ میسازیم و از این توفقنمه، که در واقع اسم دیگری دارد، این چینین شوق داریم.. (2785969) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۴۸:۳۸
عجب!!!
پس اینترنت و عصر دیجیتتال و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بد هم نیست!!
خدا را شکر دست کم از "قجر" عقب نیستیم!

باید خجالت کشید... (2786189) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۲:۲۸:۳۷
اقا چند جا نظر میذاری داداش بیخیال شو دیگه (2786351) (alef-13)
 
ققنوس
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۲:۵۶:۴۷
دوست عزیز ,لطفا اگه راهکار و چاره ای جز این توافق نامه به نظرتون میرسه بیان کنید.فکر نمیکنم نظارت و بازرسی از تاسیسات اتمی اینقدر ترس نگرانی داشته باشه ضمنا تحریم هایی که زندگی قشر عظیمی از مردم امثال من رو با مشکل زیاد مواجه کرده ,برداشته میشه و امیدوارم هرچه زودتر توافق نامه اجرا بشه.نمی دونم از مشکلاتی که به دلیل از بین رفتن کسب و کار و اشتغال در شهرهای کوچک برای مردم ایجاد شده تا چه اندازه مطلعید.
اگر لطف کنید بفرمایید که درحال حاضر و قبل از این تفاهم نامه,اینده ایران منوط به خواست کدوم کشور هست که اینقدر نگران اینده ایران بعد از امضای توافق هستید.یعنی این چندسال گذشته خواسته کشورها و ابرقدرت ها ,تاثیری برایران نداشته و بعد از توافق نامه قراراست ما به خواسته انها تن بدهیم!
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است و اینکه اگه ادم پاش رو اندازه گلیمش دراز کنه و قبل از حرف زدن فکر کنه,این جور مشکلات و تحریمها هم پیش نمیاد هر چند ظالمانه است ولی همه میدانیم که محوکردن اسراییل از نقشه جغرافیا باعث این فلاکت شد که به قول شما باید حالا خوشحال باشیم.حیف از عمر تلف شده (2786377) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۳۲:۵۲
آقای عراقچی مذاکره کننده محترم هسته ای کشورمان:
1- خسته نباشید عرض می نمایم خدمتتان همچنین سایر همکاران محترم.
2- در سایت وزارت خارجه آمریکا برخلاف سایر موارد گذشته به هیچ وجه facet sheet منتشر نشده است بلکه یک متن تحت عنوان توافق و تعهدات ایران منتشر شده است که آمریکایی ها ادعای می کنند که ایران خود را ملزم به این موارد دانسته است.
3- تاکید حضرتعالی و آقای ظریف بر فکت شیت بودن این متن چه معنایی دارد؟ (2785973) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۳۳:۴۰
توافق بدي است براي ايران ، برد برد معني ندارد، آنها از چه چيزشان گذشته اند ؛ ولي چاره اي جز اين نبود.
از تيم مذاكره كننده تشكر ميكنم (2785975) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۰۵:۱۷
واقعا چاره ای جز این نبود (2786727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۴۲:۰۴
آقای عراق چی‌، آخه گناه داره!!!!

جمله دقیق موگرینی هم در زمینه توافق صورت گرفته راجع به لغو تحریم ها این بود:
"The European Union will terminate the implementation of all nuclear-related economic and financial sanctions with the IAEA-verified implementation by Iran of its key nuclear commitments".
یعنی

با with اجرای تعهدات عمده هسته ای ایران به نحوی که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی شود، متوقف خواهد کرد. (2785999) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۵۹:۴۰
شما فکر می‌کنید که فرانسه و اروپا، همین اول، راه خود را از آمریکا جدا میکنند، و اروپا تحریم را پایان(terminate ) میده ولی‌ آمریکا نه ,متوقف(cease)..هر دو همزمان (simultaneously)در صورت تایید آژانس (آقای امانو ) این کار را میکنند، که خود چند سال طول خواهد کشید!!! (2786216) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۳:۴۷:۴۶
The sanctions remain but "implementaion will be stopped (2786391) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۳:۱۷
معلومه ساختارشو نگه می دارن. بالاخره اونها هم به ما اعتماد ندارن. مهم اینه که اجرا نشه. اونها بعد از اعتماد لغو خواهند کرد.
یادتان باشد جرج بوش می گفت حتی یک سانتریفیوژ! (2787070) (alef-13)
 
الف جو
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۰:۴۴
متن اینه:
The EU will terminate the implementation of all nuclear-related economic and financial sanctions and the US will cease the application of all nuclear-related secondary economic and financial sanctions, simultaneously with the IAEA-verified implementation by Iran of its key nuclear commitments.
-----------------
البته به کلمه simultaneously(به معنای به طور همزمان) توجه نکردی و حذفش کردی!!!!!! (2787057) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۴۵:۱۲
دوستان عزیز، درست است، به خاطر خیره سری‌های آن ۸ سال، و نداشتن تصویر درست و روشنی از قوانین جهان امروز، که چه دوست داشته باشیم چه نه، بٔر دنیا حکم است، چنین ضرر کردیم و راهی‌ جز این نیست ولی‌ مشکل این است که ما همه تعهدات ۲۵ ساله و حتی مادام العمر را دادیم و در واقع غنی سازی و هر چه مربوط به غنی سازی و در نهیات تکنولوژی پیشرفته موشکی و فردو بور را دادیم و در برابر فقط اینکه مثلأ در چند سال اول مقرری ماهانه کشور، بیشتر شود، یا دانشجویان ایرانی‌( که خود بهتر می‌دانید ، بیشتر از کدام قشر جامعه هستند) راحتتر بتوانند شهریه خود را از حسابهای پدرانشان در ایران به خارج انتقال دهند، گرفتیم... در یک کلم، ما همه تعهدات آلمان و ژاپن بعد از تسلیم در جنگ جهانی‌ دوم را گرفتیم و حتی یک صدم امتیازاتی که آلمان و ژاپن گرفتند نتوانستیم بگیریم.... فقط چند سوال:

آقای ظریف نمیتوانست بٔر این امر تاکید کند که مثلأ طرف غربی(فرانسوی و آلمانی‌)، ملزم به همکاری با ایران برای ساخت ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه اتمی‌ آب سبک( مانند زمان شاه) در برابر همه این امتیازات بشود؟

آقای ظریف نمیتوانست، به جای تلاش برای افزریش صادرات نفت ایران، بعد از این همه تعهد ، حق طبیعی‌ ایران است، از طرف غربی برای تسریع سرمیگذری بخش خصوصی حداقل اروپا، در ۵ سال دوم، تعهدی بگیرد؟

آقای ظریف نمیتوانست همین حالا طرف غربی را قانع کند، در برابر تعلیق تقریبا، همه صنعت غنی سازی و ادامه تحریم تسلیحاتی، حداقل در فاز‌های باقی‌ مانده پارس جنوبی و افزایش تولید و صادرات گاز، همین آغاز توافق، آنها شروع به همکاری کامل کنند، تا مشکل خود آنها هم حل شود( هر چند در این مورد به دلیل تضاد با منفع روسیه، برای آمریکا هم امکان نداشت، چه آقای ظریف و ایران!)

و... بسیاری مسائل دیگر... ، باور کنیم که احساسی‌ برخورد می‌کنیم و چون از هر چه در ۸ سال بود ، بیزاریم، همه چیز را مثبت می‌نگریم و هر کس انتقاد داشت، حتما طرفدار آن دره است... کاش تندروها سکوت میکردند، که حداقل کسانی‌ در کشور به لاج آنها، از این توفقنمه تماماً ضرر حمایت نمی‌کردند. (2786011) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۵۴:۳۱
آقا شما موشکی رو از کجا آوردی؟ (2786200) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۲:۴۸:۵۱
کار دیگری از دست ظریف بر نمیامد برادر
وضع بسیار حساس و بحرانیه بند هفتم منشور ملل متحد نظامی و امنیتیه شوخی نداره الان دیگه اصلا قدرت چونه زنی نداریم کلی قطعنامه گرفته ایم و کل دنیا هم تحریممون کرده اصلا و ابدا در جایگاه تعیین تکلیف برای دنیا نیستیم اگر که جز دموکراتها کسی سرکار بود الان وضعیت به مراتب بدتر شده بود.
این چیزایی که میگی ظریف مطرح کرده خیلیهاش نتیجه نداده طلبکار ظاهر نشید لطفا
برای این حرفها بسبار دیر شده سال 85 باید حواسها جمع میشد نه الان (2786364) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۲:۵۳:۰۹
یرادر عزیز، با رفع تحریم ها شرکت های خارجی برای اجرای پروژه هایی بزرگتر از پروژه های مد نظر شما رقابت خواهند کرد (2786372) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۶:۱۹:۵۸
با مقاومت آن سالها امتیاز گرفتیم. طبق نظر غربی ها در آن سالها روحانی می خواست برای بیست سانتریفیوژ سالها مذاکره کند. (2786442) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۶:۲۸:۲۵
چرا اینقدر دروغ میگید؟ ایا تحریمهای بانکی فقط برای دانشجویان خارج از کشور مشکل ایجاد کرده بود یا اینکه صنعت و بازرگانی و اقتصاد کشور رو فلج کرده بود؟ (2786446) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۰۴:۵۵
نه اقا اقای ظریف خونه خالش نرفته بود که هر چی دلش بخواد بگیره. مذاکره رفته نه خرید. ضمنا هنوز قراردادی امضا نشده. متن چارچوب رو موگرینی و ظریف خوندن. فیلمشم موجوده. حالا یه فایل ورد وزارت خارجه امریکا گذاشته بدون سلام و وسلام این که سند نشد این مصرف داخلی داره فقط (2786544) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۱۵:۵۴
انچیزی که امضا شده تواق است که ماهیت الزام اور داره و در لسان حقوقی اگریمنت به معنی توافقی است که جنبه الزام اور بودن دارد اما دولت برای فرار از پاسخگویی و کلاه گذاشتن بر سرمردم از لفظ بیانیه استفاده میکنه (2786772) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۲۱:۱۶
متاسفانه بین داده و ستانده های ما توازن وجود نداره و ساختار تحریم ها به قوت خودش باقیست اما ایران به تعهدات بسیاری ملزم شده که در صورت تخطی از اونها هزینه بازگشت به نقطه کنونی چندین برابر خواهد بود و مسلما ابزار و خوراک تبلیغاتی وسیعی رو برای جبهه استکبار به همراه خواهد داشت
دریک کلام این چیزی که به ما دادن حلوای نسیه است که با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه (2786788) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۱۸:۴۰
شما انگار در دنیای دیگری داری سیر میکنی دوست عزیز
متاسفانه هرچند از گفتن این موضوع ناراحت هم بشیم، ایران عزیزمون در حال حاضر تحت تحریم های بسیار شدید قرار داره و ما از موضع قدرت مذاکره نمی کنیم
این صحبت هایی که شما می کنی و دنبال امتیاز گرفتن هستید در مورد 10 سال پیش صدق می کنه که پرونده هسته ای در شورای امنیت نبود و تحریمی وجود نداشت
اگر کمی به حافظتون رجوع کنید در آن زمان (دولت هشتم) و در زمان مذاکرات سعدآباد و ... بحث بر سر امتیاز گرفتن ایران بود
بهتره یادآوری کنم که در آن زمان اتحادیه اروپا و امریکا به قول سیاست خودشون هویج و چماق را پیگیری می کردند که اروپا با ارائه مشوق اقتصادی نقش هویج و امریکا (دولت بوش) با تهدید های مختلف سیاسی، اقتصادی و ... نقش چماق را بازی می کردند.
که متاسفانه بدلیل بی تدبیری که طی 8 سال دولتهای نهم و دهم شد ما نه تنها مشوق های (هویج) اتحادیه اروپا را، بلکه حتی حمایت روسیه و چین و 10 عضو غیر دائم را هم در شورای امنیت از دست دادیم و فقط چماق تحریم های بسیار شدید مالی و نفتی (که برخی با استهزا اونها را کاغذ پاره می دونستند) نصیبمون شده.
حال اگر واقع بین باشیم و شراط فعلی را با 10 سال پیش مقایسه کنیم مسلما در جایی نیستیم که از طرف مقابل طلب امتیاز کنیم و می بینید که همین که تحریم های ظالمانه ای را که موجب ضربات بسیار اقتصادی بر کشور و ملت عزیزمون می شوند را از سر خودمون کم کنیم بزرگترین پیشرفت و خدمت محسوب می شود (2786574) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۴۵:۲۷
می دونم همه دروغ می گند فقط شما راستشو میگید آخه شما دولت راستگویانید
آمریکایی ها عاشق ریش پروفسوری ظریفند که بدون دادن هیچ امتیازی تحریم ها رو لغو کردند کل هسته ای رو تعطیل کردید و تحریم ها هم تعلیق شده خود اوباما گفت هیچ تحریمی برداشته نشده و نخواهد شد اوباما هم دروغ میگه؟؟/ (2786012) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۵۵:۳۷
گی می گه امتیازی ندادن. خود ظریف که گفت کلی امتیاز دادیم. (2786202) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۳۳:۳۹
جالبش اینه جدیدا شما چقدر امریکاییها رو راستگو میدونید!!!!
قبل از مذاکرات که قابل اعتماد نبود حرفاشون حالا چطور شده قابل اعتماد شده!!!1
جل الخالق واقعا پناه بر خدا از دست شما دلواپسان (2786282) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۳:۵۶:۳۷
اوباما راست می گوید و ظریف دروغ!؟ به او اعتماد دارید و به هموطن خود نه!؟ دیگه حرفی ندارم (2786395) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۳:۴۸
اخه ما اوباما را فردی باهوش و مودب یافتیم!!!!!!!!!!!!!!!! (2787176) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۴۹:۵۱
در توافق ژنو توی برنامه گفتگوی ویژه خبری بر سر واژه addressing بحث بود و آقای عراقچی میگفتن فکت شیت امریکا اعتباری ندارد ولی آخرش دیدیم فکت شیت منتشر شده توسط امریکا مو به مو اجرا شد. زمان مشخص کننده واقعیت است (2786028) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۴:۲۲
عکس گفته شما بود. (2787078) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۵۰:۳۰
معلوم که حرف وزیر خارجه خودمان حجت است به هم شما اعتماد داریم موفق باشید (2786031) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۵۰:۴۰
من بعد ازمصاحبه ساعت 14 روز قبل از توافق آقاي عراقچي که گفت ما نوکري ملت ايران را ميکنيم شيفته ايشان شدم و اراداتم به ايشان دو چندان شد.
فقط ايشان لطفا متن انگليسي بدقت بخوانند:

The European Union will terminate the implementation of all nuclear-related economic and financial sanctions and the United States will cease the application of all nuclear-related economic and financial sanctions simultaneously with the IAEA-verified implementation by Iran of its key nuclear commitments"

در مورد اتحاديه اروپا اينطور آمده است:
will terminate the implementation
در مورد ايالات متحده اينطور آمده است:
will cease the application

واضح است که بين terminate و cease فرق است.


با درود به زحمات تيم مذاکره کننده (2786032) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۲:۱۲:۰۰
Cease یعنی متوقف کردن و پایان دادن و همان معنی terminateرا دارد. در انگلیسی آمریکایی زیاد بکار میرود.
تعلیق میشود suspend پس غبارآلود نکنید قضیه را. اروپاییها و ایرانیها و امریکاییها همگی همان متن را بزبانهای خود نوشتند.
از همین اولشلوغکاری را شوروع نکنید. امریکا تحریمها را لغو نخواهد کرد چون در صورت دست نیافتن به شروط ذکر شده، دیگر نمی تواند رای روسیه و چین را در این شرایط برای برقراری مجدد تحریمها داشته باشد. لذا توقف تحریمها تا حصول کلیه تعهدات مدنظرش بوده. (2786330) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۶:۲۲:۱۹
این یعنی از روز اول لغو نمی کنند، هر وقت ایران اجرا کرد و سپس حضرات تشخیص دادند اجرای ایران مناسب بوده لغو می کنند:

with the IAEA-verified implementation by Iran of its key nuclear commitments (2786444) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۰۹:۰۳
تازه به وضوح اشاره شده که تحريمهايي که مربوط به بالستيک و حقوق بشره باقي ميمونه ! (2786739) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۳۵:۲۶
پ ن پ اونا رو هم بر می دارن (2787085) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۵۱:۴۹
الا آژانس هسته ای مراقبه که ایران دست از پا خطا نکنه ولی چه کسی نظارت می کنه که تحریم ها درست برداشته بشه؟؟ (2786039) (alef-13)
 
عمران
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۳۵:۳۱
ایران قضاوت میکنه که تحریم ها درست برداشته میشوند. تعیین آژانس انرژی اتمی برای قضاوت بر انجام تعهدات ایران بهتر از موکول کردن آن به قضاوت طرف غربی است. اما در این سو قضاوت بر انجام تعهدات طرف مقابل میتواند به عهده طرف ایرانی باشد. به هر حال آنها برای به هم زدن توافق نمیکنند. (2786626) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۵۳:۱۳
پس توافق نشده؟؟؟ و متن قابل تغییر است؟؟
فقط تحریم های مربوط به هسته ای؟؟ که بخش عمده ای مربوط به کنگره است؟؟
بعد از توافق یک مدت می گذرد تا تحریم ها برداشته بشه؟؟ حداقل با رئیس جمهور هماهنگ کنید (2786043) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۵۵:۱۸
انتظار دازی تحریماتی که از برکت اشغال سفارت امریکا به ایران هدیه شد هم برداشته شود ؟ توجه داشته باش که گفتگو با غرب فقط بر سر هسته ای بود

نه چیز دیگر . تحریمهای مربوط به حقوق بشر و اشغال سفارت و موشکها

غیر از تحریمهای هسته ای هستند . (2786523) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۲۳:۵۶:۰۷
ایول ، این شد یه جواب درست حسابی (2786053) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۰۰:۵۸
پس کد خدا رابدلیل دروغ در همین اول کار محکوم کنید برای ما نطق نفرمایید. (2786066) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۰۳:۴۹
توافق بود یا نبود بالاخره؟؟
جالب اینجاست اقای عراقچی رفتن چک کنند خانم موگرینی چی گفتند؟؟؟
جالبه بخدا (2786076) (alef-13)
 
همایون
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۰۲:۰۹
وقتی مجری پرسید متنی که خانم موگرینی خواندند با متن قرائت شده توسط اقای ظریف فرق داشت :: موگرینی : در صورت لزوم توافق نامه ای در شورای امنیت تصویب ونگارش خواهد شد . ظریف : ... وتوافقناممه ای در شورای امنیت نوشته خواهد شد (2786220) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۰۶:۲۹
من بیشتر از همه به حرفای اقای عراقچی باور دارم.ایشون هم اندازه اقای ظریف زحمت کشیدن (2786084) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۰۷:۰۷
ما كاملاً به شما اعتماد داريم.انشاءالله خير است. (2786087) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۰۹:۲۴
آقای عراقچی به خدا مردم میفهمند
دیروز متن بیانیه توسط آقای ظریف در لوزان قرائت شد و ما هم شنیدیم و در همین سایت الف هم متن کامل بیانیه درج شد که گفته بودید تحریم های مرتبط با هسته ای پس از تایید و راستی آزمایی آژانس لغو خواهد شد دیگه چرا مغلطه می کنید؟؟؟؟؟!!!!
چرا به دروغ میگید که تحریمها فورا و در همان روز توافق یکجا لغو می شوند؟؟؟!!!!
چرا نمیگید که تحریم های بانکی و نفتی فقط به خاطر هسته ای نیست و مسائل دیگر هم دخیل در این تحریمها می باشند؟؟؟؟!!!1 (2786095) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۲:۴۹:۵۴
اقا تحریمها کلا لغو نمیشوند و تحریمهای جدید در راه هم هست پیشنهادت چیه چکار کنیم؟ (2786366) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۳۲:۲۰
شما چرا مغلطه می کنید؟ مگر منفعت شما هم در تحریم ملت ایران هست؟!!
خوب مسلم هست که اقدامات طرفین به صورت قدم به قدم خواهد بود. مگر ما تا توافق کنیم غنی سازی و .... را یکمرتبه کاهش می دهیم که انتظار این کار را از آن ها دارید؟!!!
الان یک سری توافقاتی شده که باید از دو طرف همزمان عملی بشه و این طور نیست که آنها تا چیزی نوشتند همه تحریم ها را بردارند و منتظر بمانند ببینند ما هم به توافقاتمون عمل می کنیم یا نه.
در مورد تحریم ها هم عمده مشکلی که کشورمون داشته مربوط به تحریم های مالی و نفتی بوده که طی 10 سال گذشته اعمال شده اند و همه مربوط به برنامه هسته ای هستند و گرنه خیلی از تحریم های دیگر از زمان اختلافات اوایل انقلاب و اشغال لانه جاسوسی تا 10 سال پیش هستند که متاسفانه پابرجا می مونند ولی خیلی اهمیت زیادی ندارند چون بین المللی نیستند و اصلا تیم مذاکره کننده اجازه بحث بر روی مسایلی به جز هسته ای را با امریکا نداشته است. (2786617) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۵۹:۱۸
نه عزیزم ما غنی سازی و چند هزار سانتریفیوژرو سوخت های غنی شده رو غنی سازی 20 درصد رو مجتمع شهید احمدی روشن رو شهدای هسته ای رو و....
تعطیل کردیم
فاتحه اش مانده بود که الحمد لله خوانده شد (2787202) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۱۶:۱۱
اگه در برابر این امتیازات داده شده تمام تحریم های بانکی و نفتی به طور کامل لغو میشد بله جای افتخار داشت و مطلقا نه شما و نه هر کس دیگه نمیتونست انتقاد کنه و ما به اون هم راضی بودیم
ولی اعتراض ما اینکه در برابر این امتیازات داده شده که امتیازات بسیار مهمی بود که آمریکاییها و غربیها خوشحال شدند هیچ امتیاز قابل توجهی نگرفتیم ما نقد دادیم اونها نسیه وعده دادند که تا 10 سال تحریم ها اضافه نمیشه و تعلیق میشه این یعنی چی کاملا معلومه که سر ما کلاه گذاشتند
حالا ما میگیم اصلا کل در هسته ای رو کاملا ببندید هسته ای مال آمریکا آیا در این صورت تمام تحریم ها بلافاصله و به یکباره لغو میشه؟؟ اگه اینطوریه اصلا کل هسته ای رو بدید
حرف تمام منتقدین لغو کامل و بدون شرط تحریم هاست رهبری هم اینو میگه
ما امتیازات نسیه نمی خواهیم ما لغو کامل فوری تحریم ها رو میخواهیم در این صورت اصلا کل هسته ای رو تعطیل کنید اما آمریکا مطلقا تحریم ها رو لغو نمیکنه (2786109) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۱۱:۲۵
فکر کردید با لغو تحریمها چی میشه؟ اوضاع اقتصادی بهتر می شه؟

نه بابا. این اوضاع به خاطر بی فکریست. (2786244) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۱۷:۲۱
سریال مجدداشروع میشود (2786111) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۲۹:۳۷
خدا رو شکر خیالمون راحت شد...دیشب خیلی خوشحال بودم اما بعداز دیدن اون فکت شیت لعنتی داشت حال خوبمون بر باد می رفت.مرسی جناب عراق چی. (2786145) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۶:۱۶:۵۹
آخییییش!
حالا برو راحت بخواب :) (2786439) (alef-11)
 
عليارى
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۴۷:۵۹
به آقاى عراقچى از أعضاى تيم هسته اى از صميم قلب خسته نباشيد گفته و عرض مى كنم آقاى دكترخيلى ناراحت نباش همواره إمداد غيبى شامل حال اين ملت بوده وهست وخواهدبود. (2786187) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۰:۵۰:۱۹
از اخبار و شایعه پراکنی های غرب دلم می لرزد و از بد بینی و حس بی اعتمادی که برخی داخلی ها نسبت به هیئت ایرانی ایجاد می کنند خیلی نگران می شوم.

اما با این حال می بینم رهبرم به این بزرگواران اعتماد کرده. پس من هم اعتماد می کنم.

از وزیر محترم، رئیسم محترم سازمان انرژی اتمی و جناب عراقچی و سایر بزرگواران بسیار سپاسگزارم. همیشه موفق و پیروز باشید. (2786195) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۳۰:۵۳
بله حمله کاملا سازماندهی شده دوستان دلواپس رو به فضای مجازی شاهدیم!!1

ولی بازم خوبه این توافق باعث شد برن کمی انگلیسی یاد بگیرن!

خوبه همه مذاکره کنندگان دارن میگن اونا برای مصارف داخلی این فکت شیت ها رو میدن دوستان ما دارن نعل رو وارونه میزنن اینور (2786278) (alef-13)
 
محمد حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۳۳:۵۹
همه حرفهای اقایون درست، گیرم تحریمها از روز اول برداشته شد، اگر راکتور اراک رو تغییر کاربری دادند، بعد دوباره تحریم کرداند، چطور میخوای اراک رو یک روزه راه بیندازی، وقتی اورانیوم ذخیره شده خارج شد، چی رو میخوای غنی کنی،
موضوع اینه که ما چیزهایی رو داریم پیش کش میکنیم که باز گشت پذیر نیست اما غربیها دارن شیر تحریم ها رو شل میکنند و هر وقت اراده کرداند سفتش میكنند. (2786283) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۵۵:۱۹
یعنی واقعا فکر میکنید این مساله ساده فقط بنظر شما رسیده و بنظر تیم مذاکره که مستقیما زیر نظر رهبری کار کردند نرسیده؟!!! حیفی شما!!! (2790037) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۳۵:۴۱
امید دارم بعد چند سال گفته نشه که عهدنامه ترکمن چای دیگری بسته شده (2786287) (alef-13)
 
sam
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۴۱:۵۲
با سلام

از سایت وزین الف می خواهم که برای تنویر افکار عمومی ترجمه متن انگلیسی بیانیه را منتشر نماید. با تشکر (2786292) (alef-13)
 
کاظمی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۱:۵۲:۰۰
موضوع ساده را پیچیده نکنید مگر وزارت امور خارجه متن اصلی بیانیه را در اختیار ندارد ؟اگر دارد پس چرا ان را منتشر نمی کند تا ابهامات برطرف شود ؟ و اگر ان را ندارد پس به چه چیزی استناد می کند ؟ (2786310) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۲:۵۵:۴۰
جالبه جمیعا همه طلبکار هستند که چرا فلان توافق شد و چرا اینجوریه و... کنار گود نشستن میگن لنگش کن
عزیز من پیشنهاد و راه حلت چیه؟ راه حلت رو هم بگو
انتقاد که میکنی راه حل بگو اگر هم چیزی به ذهنت میرسه که خیلی خلاقانه است زنگ بزن وزارت خارجه مطرح کن تا ظریف اینو مطرح کنه هنوز که توافق نشده
اونم که خیلی خوشحال میشه میره مطرح میکنه ظریف که طرف خودمونه
شما راه حلت رو بیان بفرما لطفا
بدون راه حل و پیشنهاد انتقاد نفرمایید
شما انتقاد که داری باید بگی از این بدم اومد راه حلش اینطوره و...
دارید چیزهاییی بیان میکنید که ظریف برا همه شون چونه زده بهتر از این نشده الان دو ساله دارن حرف میزنن
یه جوری صحبت میکنن اگاری این چیزا به ذهن ظریف نرسیده بعد رفتن ظرف نیم ساعت حرف زدن و یه چایی خوردن تموم شده
خداوکیلی کدومتون اصلا موضوعات و مباحث و حساسیتهای طرفین و مسائل علمی قضیه رو وارد هستید که اینجا انتقادمیکنید؟ (2786376) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۳:۴۹:۰۰
با سلام .اینطور توافق که این همه وقت لازم نداشت.وقتی نطنز با50سانتریفیوژ کار کنه و فر2با1000تا ، بنظر شما خوشحالی داره؟ نمیدانم برا چی مردم آمدن بیرون و کف و سوت و....یعنی19000سانتریفیوژ شده هزارتا، یعنی بعداز 10سال همون پیچ و مهره های که اوباما گفت رو باز میکنند و میبرند.اسرائیلی ها به ظاهر عصبانی هستند برا خام کردن ماها.روحانی متشکریم!!! (2786392) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۴:۳۸:۰۳
شدیم مستعمره 6 کشور که هر کدام دلش بخواهد در کشورمان جولان بدهد وهمیشه بدون در زدن وارد شوند .نفوذ بیشتر خظر بیشتر .ایرن دارای منابع سرشار و کشورهایی که چندین سال دستشان از خیلی موارد کوتاه بود .در همه امور کم کم دخالت ، برایمان سروری میکنند . (2786412) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۱:۲۱
داداش گذشت اون زمان که جاسوس انگلیسی رو تو خلیج فارس میگرفتیم
خالا باید جاسوس محترم رو اسکورت هم بکنیم (2787208) (alef-13)
 
جم
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۴:۴۲:۵۸
یعنی بااین همه هزینه هایی که ملت چه جانی ومالی کردند پوچ میشودوتاابدانرژی هسته ای درحدخیلی کم ان هم بااجازه غربی ها ونظارت همیشگی وهرموقع اژانس ازهرگوشه ایی ازخاک ایران رامیتواندبازدید کندیابهترجاسوسی کند (2786413) (alef-11)
 
mahdi
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۴:۴۴:۳۹
کشش ندهید..........


وسط دعوا هم نرخ تعیین نکنید حالا تعلیق یا لغو چه توفیری به حال مردم دارد

مهم این است که یک مدت که بگذرد مثل حروف یرملون در عربی می شود که : نوشته می شود خوانده نمی شود.

در طول تاریخ دیپلماسی اکثر معاهدات بین المللی آنچه اتفاق افتاده با آنچه در متن معاهدات بوده زمین تا آسمان متفاوت بوده و پس از گذر رمان هم به بوته فراموشی سپرده شده است.


یعنی خیلی ها یادشون می رود اصلا چی بود


ولی با گذر از این فضا احتمالا به سمتی میرود که رکود در کشور کم شودو رونق کی ایجاد گردد خدا بزرگه


آنچه مهم است و آقای روحانی باید به آن اهتمام ورزد خروج از روالهای کهنه و مدیریت های فرسایشی و غیر بهره ور مدیران تکیه زده بر بودجه های دولتی و نفتی و ورود نسلی از مدیران بهره ور ارزش آفرین و ثروت آفرینان بزرگ است

که فعلا حکم کیمیا را دارد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!













1 (2786414) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۵:۱۲:۲۸
دنیای امروز قانون جنگل را دارد.اگر نپذیریم باید جنگ کنیم.فکر میکنید چند درصد مردم حاضرند بجنگند؟ (2786417) (alef-11)
 
فرزند اریا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۳:۴۵
تمام اونایی که خون ایرانی تو رگهاشونه


که مطمئنم بیشتر از چیزیه که بتونی تو ذهنت بیاری (2787218) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۶:۰۱:۲۵
خسته نباشید جناب عراقچی و دکتر ظریف و اقعا کار بزرگی کردید (2786431) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۳۱:۱۳
خداییش کارشون بزرگ بوده من که دارم شاخ در میارم (2786612) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۰۲:۰۳
بیش از نود درصد از تحریمها مربوط به مسایل هسته ای مربوط نمیشود مثلا تحریم در مورد توسعه موشکهای بالستیک و موارد حقوق بشر ادعایی امریکایی ها مثل جلوگیری از سرمایه گذاری بیش از 20میلیوندلار در صنایع نفت وگاز ایران ولی تحریمهای هسته ای فقط مربوط به تجهیزات صنایع هسته ای هستند که الحمدالله خودمان انرا داریم اگر اقای ظریف تحریمهای هسته ای را در مقابل لغوسایر تحریمها (موشکی و حقوق بشر) مورد گفتگو قرار میداد بهتر بود (2786475) (alef-11)
 
پ
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۱۲:۳۲
نمی دونم چرا ملت میگن ما ضرر کردیم اما عزیزان مذاکره کنندمون میگن ما سود کردیم ؟.! (2786480) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۲۰:۰۷
منظور از ملت چند هزار يا چند نفر هست؟ (2787873) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۹:۴۰:۱۱
ملت میگن ماضرر کردیم!!
هرکس خودشو ملت میدونه!!!
حداقل لایک هارو نگاه کن اگه دوست نداری از مردم سوال کنی! (2789646) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۱۵:۰۸
اینها همش تمارض و وقت کشی برای تضرر ملت بدبخت ایرانه.
هدف اصلی امریکا نظامه میفهمی نظـــــــــــــــــــــــــام. (2786486) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۲۱:۵۲
فعلا عده ای از ما ایرانیهای راحت طلب شدیم ملا لغتی ! کسانی که نفسشان از جای گرم بلند میشود کنار گود نشسته و ایراد میگیرند! بابا قبول کنیم که قضیه اروپائیان و بخصوص در راس آنها آمریکا با ما همانند قضیه گرگ و بره است ! فعلا در شرایط کنونی ما چاره ای جز این راه را نداشتیم . فعلا دشمنان اسلام به فکر اختلاف و تفرقه بین مسلمانان هستند و هر روز ما شاهد مسلمان کشی با هر حیله و ترفند در سطح جهان هستیم . وقتی مسلمانان جهان بویژه کشورهای عربی در خواب غفلت به سر میبرند چه میشود کرد؟ مگر همین آمریکای جنایتکار با چه بهانه ای به عراق حمله کرد آیا واقعا ادعاهای آمریکا در مورد عراق صحت داشت؟!
این همه کشتار و فجایع چه کسی در جهان توانست آمریکا را محکوم واقعی نماید؟ در خاتمه نتیجه میگیریم که باز هم دست هیئت مذاکره کننده درد نکنه و امیدواریم همین که توانستیم به دنیا ثابت کنیم ما ایرانیان بدنبال ساخت بمب اتم نیستیم این خود یک برد جهانی است . انشاء الله تا سه ماه دیگر خدا بزرگ است مابقی مسائل هم به نفع این ملت ستمدیده و شهید داده حل خواهد شد. به امید حق (2786489) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۲۲:۵۸
آقای توکلی این عبارتی است که گاردین در مورد توافق هسته‎ای، و با اشاره به تعهدات ایران نوشته است:
Most problematic, perhaps, it will have satisfy the International Atomic Energy Agency (IAEA) that it is cooperating with the agency’s investigation into evidence of past work on nuclear weaponisation. That will mean providing access to sites and people suspected of having been involved in the work.

لطفا از توافق کننده‎ها سئوال شود آیا IAEA آزاد خواهد بود به هرجای کشور ما سرک بکشد و از هرکاری (محرمانه‎ترین موضوعات) اطلاعات جمع نماید؟
(آدرسش هم اینجاست: http://www.theguardian.com/us-news/2015/apr/03/obama-republicans-iran-nuclear-deal)
درضمن برای کسانی که نگران دلواپسان هستند؛ بنده از دلواپسان نیستم. اما باید مشخص باشد سر چه چیزی توافق شده است. (2786490) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۳۳:۰۸
الف جان ميخوان همه چيز را به هم بزنيم و بريم جنگ
فكت شيت و ترجمه و اين چي ميگه و اون چي ميگه را ول كنيم بريم جنگ؟؟؟؟؟؟؟
بريم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2786494) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۵۷:۰۱
آره منم موافقم كلا يه عده تو ايران هستند كه از عدم آرامش بيشتر سود مي برند تا آرامش. همين اولش هم يكي از ناو هاي آمريكا تو منطقه رو منفجر كنيم. فقط كافيه چند تا از ف١٤ هامونو ببريم بكوبيم بهش. يا وقتي يه نفت كش از تنگه هرمز رد مي شه منفجرش كنيم اونجا رو ببنديم. همه بفهمند چقدر قوي هستيم. (2786698) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۷:۳۴:۰۴
حرف شيطان بزرگ را قبول ميكنيد حرف مسلمان ايراني را باور نميكنيد؟؟؟؟؟!!!!! (2786496) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۳۲:۰۰
حالا شد شیطان بزرگ؟؟ تا دیروز که باید کدخدا رو راضی می کردیم که (2786615) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۱۲:۰۲
چون تو ژنوم همونی شد ک طرف امریکایی گفت (2786758) (alef-13)
 
پویان
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۰۵:۲۸
صداقت امریکایی رو میتونین تا چند ماه دیگه ببینین... (2786546) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۲:۵۲
صداقت امریکایی تو فکن شیت جاری نشده عایا؟؟؟ (2786983) (alef-13)
 
آقا
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۲۱:۳۷
تازه اين اول كاره غريبها نرم نرم بعد از ده سال وقتيكه برخي مسئولين و فرزندانشان را شيفته خود كردند بيشتر فناوريهايمان را مستهلك ميكنند و زووم ميكنن روي سياست خارجه ما بعدش بايد اسرائيل را به رسميت بشناسيم ، موشك درست نكنيم، تحقيقات فضايي محدود باشه و.......وفقط ايراني ميشود بازار مصرف غرب. (2786582) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۲۲:۳۱
شما دلواپسا عین اسرائیلی ها هستید... اونا هم مثل شما از توافق ناراحتند... مثل شما دارن فشار میارن که این توافق بد بوده ... شماها مثل همین... نمیخواین ایران آباد و بزرگ داشته باشیم... منافعتون اجازه نمیده. (2786585) (alef-13)
 
یکی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۴۰:۴۴
از روحانی و ظریف متشکریم (2786642) (alef-13)
 
پیمان
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۴۵:۱۶
متنی که زیرش را ایران امضا کرده انگلیسی هست . متن فارسی را که کسی قبول نداره . اگر راست میگید متن انگلیسی رامنتشر کنید (2786655) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۸:۵۲:۲۷
ما كلا دوست داريم با مساله اي دغدغه ذهني پيدا كنيم، چند ماه بود گوش فلك رو كر كرده بوديم كه توافق شه و تحريم ها برداشته شه! الان كه اقداماتي انجام شده باز عده اي ناراحت هستند. چي فكر مي كرديد؟ قراره آقاي ظريف بره به ٥+١ بگه ما قول مي ديم بمب اتم درست نكنيم، اونها هم بگن خيلي خوب قانع شديم! معلوم هست كه طرف مقابل تعهداتي خواهد خواست و در مقابل قدم هاي مثبتي رو تعهد خواهد كرد. واقعا نميشه حداقل براي ١٠ سال به اين انرژي هسته اي گير نديم به ساختن كشورمون مشغول باشيم؟ من واقعا متوجه نمي شم چرا به يك تكنولوژي از هزاران تكنولوژي جديد گير داديم و خودمون با دست خودمون از اين طريق جبهه جنگ وا كرديم! خيلي تشنه تحقيق و فناوري هستيد برين در مورد نانو تكنولوژي تحقيق كنيد! در مورد صنايع پتروشيمي تحقيق كنيد. لزومي نداره همه چيز مملكت رو فدا كنيم. (2786678) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۲۹:۲۴
ای خدا پدرت رو بیامرزه. این همه علم مفید، چسبیدن به انرژی هسته ای! بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، لیزر، پیلهای سوختی، سلولهای خورشیدی، فناوری انرژیهای نو، باتریهای پیشرفته، مواد شیمیایی و پتروشیمی، قطعات خودرویی، تکنولوژیهای مخابرات و .... تازه انرژی هسته ای تون هم که تعطیل نشده (2787055) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۰۰:۴۲
خدا پدر شما رو هم بیامرزه ، به نظرتون امریکا تصور می کنه ایران به بمب اتم دست پیدا خواهد کرد که این همه تحریم کرد؟ آیا مشکل امروز آمریکا مشکل هسته ای هست ؟ (2787778) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۰۴:۳۶
الف اين جو زدگي از تو بعيده :|
تو متن انگليسي به وضوح نوشته تحريمهاي بالستيک و حقوق بشر پا برجاست ! اصل تحريمها هم هميناس ، اون تحريمهاي مربوط به هسته اي که تحريمهاي سازمان ملل هس و نه آمريکا ! هم تازه قراره بعد از ابراز رضايت آژانس از عملکرد ايران ، طي 15 سال لغو بشه ! (2786724) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۶ ۰۱:۰۴:۲۷
اینقدر خوش بین نباشید.
به قول معروف یکی را به ده راه نمی دادند سراغ کدخدا رو می گرفت.
اونا نمی خوان هیچ پیشرفتی رو از ما ببینند. منتها از طریق بهانه هسته ای وارد شدند. اونا اصلاً می خوان ما یکی از استانهای اونا باشیم. هر چه بیشتر عقب نشینی کنیم بیشتر ما رو تحت فشار قرار می دن.
در مراحل بعدی بهانه های دیگری دارند. می خوان ما ضعیف باشیم. (2790480) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۲۶:۰۸
مشکل اینجاست که همه کارتهای بازی رو داده اند و هیچ گرفته اند مثل این است کسی راه شما را سد کند و شما در عوض به او تعهد بدهید که کدام دانشگاه بروید و شام چه میل کنید. و بعد با قید سند آزاد بشوید.

شما میتوانستید هر چقدر بازرسی که لازم است مجوز بدهید و هر زمان که لازم است .
میتوانستید شرکتهای آمریکایی را به کار بگیرید.
میتوانستید اوانیوم را به 5 درصد رقیق کنید
میتوانستید که روابط خارجی خود را با دنیا اصلاح کنید
میتوانستید هزار تا کار دیگر بکنید
میتوانستید با سرویسهای بین المللی امنیتی همکاری کنید
میتوانستید افراد فاسد را مجازات کنید ...
میتونستید از آزانس خارج بشوید

ولی نه این که همه چیز را بدهید و بازی را بعد از 12 سال ببیازید و در یک کنفرانس بین المللی فارسی برای ما صحبت کنید. (2786809) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۳۹:۰۳
تا الان دولت جدید کار اقتصادیی نکرده و شغلی هم ایجاد نکرده نشائ الله خدا خیر ملت را در ذاکرات بخواهد و لت را از گمراهی و فقر نجات دهد تورا گمراه یافت هدایت نود و تورا فقی یافت بی نیاز کرد پس نق نزن و خدا را عبادت کن (2786852) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۴۸:۲۳
برای اولین بار است که کشوری مشمول فصل هفت شورای امنیت شده، ولی با مذاکره و بدون جنگ توانسته بیرون بیاید. این نشانه هوشمندی مسئولین دولت و مقاومت مردم است. این بیانیه نشانه شکست نتانیاهو و افراطیون درون آمریکاست و جلوی بهانه جویی غرب را گرفت... (2786895) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۰۹:۵۲:۲۹
جناب دکتر معاون وزیر خارجه ضمن عرض خسته نباشید در مقابل terminate کلمه resume هم داریم اگر abandon باشه درسته یا abort (2786910) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۰۷:۵۶
برای ما حرف ظریف و تیم هسته ای حجت هست. این طبیعی هست که هرکس بنا به مصالح و منافعش حرف می زنه و این اصل مهم سیاست هست (2786959) (alef-13)
 
محمدحسین شاعری
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۲:۴۲
همانطور که در توضیحات زیر مشخص است، بیانیه آقای ظریف و خانم موگرینی کاملا یکسان هستند و مترجم شبکه خبر در ترجمه آن اشتباه کرده است
متن صحبتهای خانم موگرینی در مورد تحریمها

The EU will terminate the implementation of all nuclear-related economic and financial sanctions and the US will cease the application of all nuclear-related secondary economic and financial sanctions, simultaneously with the IAEA-verified implementation by Iran of its key nuclear commitments.

A new UN Security Council Resolution will endorse the JCPOA, terminate all previous nuclear-related resolutions and incorporate certain restrictive measures for a mutually agreed period of time.

متن صحبتهای آقای ظریف در مورد تحریمها:
اتحادیه اروپایی، اعمال تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته ای خود را خاتمه خواهد داد و ایالات متحده نیز اجرای تحریم های مالی و اقتصادی ثانویه مرتبط با هسته ای را، همزمان با اجرای تعهدات عمده هسته ای ایران به نحوی که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی شود، متوقف خواهد کرد.
یک قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر خواهد شد که در آن برجام تائید شده، کلیه قطعنامه های قبلی مرتبط با موضوع هسته ای لغو خواهد گردید و برخی تدابیر محدودیت ساز مشخص، را برای یک دوره زمانی مورد توافق، لحاظ خواهد کرد. (2786982) (alef-13)
 
آریو سوئد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۳:۴۱
این من و این هم شما، آمریکا و غرب و غربگرایان در کشور کلاه گشادی سر مردم گذاشتند. این را تاریخ ثابت خواهد کرد. آن متن توافقی را که من در سایت وزارت خارجه آمریکا دیدم اینی نیست که بعضیها میگویند. دراین متن کلمه تعلیق تحریمها بکار رفته. در بخش دیگر آمده است که تحریمها از طرف شورای امنیت سازمان ملل برداشته خواهد شد اگر مورد غنی سازی، فردو، اراک، ابعاد نظامی اتمی و بازدیدهای سرزده حل شود. همین مورد ابعاد نظامی خود خیلی مشکلها برای کشور به بار میاورد. (2786985) (alef-13)
 
محمدحسین شاعری
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۰:۱۵:۳۳
مترجم صداوسیما در ترجمه دو اشتباه بسیار تاثیرگذار به صورت زیر انجام داد:

1- همان طور که در متن زیر مشخص است، خانم موگرینی صحبتی از حذف تدریجی تحریم ها نکرده اند، ولی در ترجمه عنوان شد تحریم های اقتصادی به صورت تدریجی لغو می شوند

The EU will terminate the implementation of all nuclear-related economic and financial sanctions and the US will cease the application of all nuclear-related secondary economic and financial sanctions, simultaneously with the IAEA-verified implementation by Iran of its key nuclear commitments.


2- همان طور که در متن زیر مشخص است، خانم موگرینی از عبارت در صورت لزوم برای صدور قطعنامه سازمان ملل استفاده نکرده اند، ولی در ترجمه عنوان شد در صورت لزوم قطعنامه سازمان ملل سازمان ملل صادر می شود

A new UN Security Council Resolution will endorse the JCPOA, terminate all previous nuclear-related resolutions and incorporate certain restrictive measures for a mutually agreed period of time (2786991) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۴:۱۴
آقای نجف‌زاده این بحث در صورت لزوم را از کجا آوردند؟ (2787221) (alef-13)
 
کارشناس ارشد
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۰۹:۴۱
جالبه که همه ما ادعای اظهار نظر داریم و خودمان را صاحب نظر می دونیم در صورتی که از بسیاری از مطالب بی اطلاعیم . قطعا تیم مذاکره کننده با تدابیر مقام معظم رهبری حرکت کردند و تاکنون هم ایشان با اشراف کامل بر کلیه مسائل داخلی و بین المللی نقض نفرمودند. اگر هم نیاز باشد خودشان دوباره چنان پیام خواهند داد که همچون گذشته پشت دشمن بلرزد . در سوره احزاب هم صراحتا آمده که جلوتر از امام (درحال حاضر ولایت فقیه ) حرکت نکنید . بابا مسلمونیم این همه فرافکنی نکنید . حرف اول و آخر را رهبری می زند و مطمئن هستیم که ظریف سرخود این کارها را انجام نداده امیدوارم کسی جلوتر از رهبری با ادعاهایی که بیشتر شبیه ریا و مسلمونی بیشتر از امام است حرکت نکند.
فعلا که ملت احساس امید و شادی دارند شبیه بهاری در بهاران.... (2787249) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۱:۳۵:۰۹
اگه خودرو سازهای داخلی به مردم بدبخت ظلم مضاعف نکنند مردم حسابگر ایران زیر بار ظلم با کیفیت تر !!! خارجی ها نمیرن (2787347) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۰۸:۲۵
محدودیت ها روی توانایی های بالفعل است نه بالقوه روی معلول است نه علت وقتی علت وجود دارد نگران معلول نباید شد بهانه تمرکز وتجمیع راباید گرفت از قدیم گفته اند تفرقه بینداز وحکومت کن دلسوزان به هیج وجه نگران نشوند ودر داخل دچار تفرقه نشویم ید واحده باشیم سم این تفاهم عدم انسجام وتفرقه درداخل است به توانایی خودمان باورداشته باشیم (2787533) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۲۰:۰۷
دكتر ظريف و روحاني گفته اند بلافاصله پس از اجراي توافق تحريم ها (مالي و اقتصادي) برداشته مي شوند نه پس از امضاي آن. قرار نيست از فرداي امضاي توافق ، توافق اجرايي شود.

بنابراين پس از امضاي توافق، محدوديت هاي امضا شده در توافق را ايران در مدت چند ماه عملا انجام مي دهد و پس از آن با تاييد آژانس اجراي توافق با صدور بيانيه جديد در شوراي امنيت براي لغو تحريم ها و لغو تحريم هاي مالي و اقتصادي اروپا و آمريكا كليد مي خورد. (2787578) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۲:۴۶:۱۴
چرا شماها با متلک با هم حرف می زنید ماکه دشمن هم نیستیم هدف ما آبادانی ایرانه (2787708) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۳:۲۹:۲۳
lمتن اصلی و کامل بیانیه لوزان در وبسایت اتحادیه اروپا.

http://eeas.europa.eu/statements-eeas/2015/150402_03_en.htm

قبل از هر اظهار نظری لازمه متنی رو که می خواهید در موردش اظهار نظر کنید بخونید.

با خوندن این متن مشخص میشه که در همه موارد مورد مناقشه حق با ظریف و عراقچی هست. (2787928) (alef-13)
 
محمدی / پور امینی/ همدان
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۱۰:۱۰
درمفادتفاهمنامه تنظیم شده بنظر می رسد کشورهای اروپا ئی راه ومسیراعمال محدودیتها را مسدود میکنند{TERMINATE} که بکلی رفع محدودیت شود که به سختی برگشت پذیر است وامریکا در کل درتوافق نهائی اعمال محدودیتها را در طول روند باصطلاح راستی ازمائی متوقف میکند{CEASE} که برگشت پذیر باشد گروه مذاکره کننده بایدبتواند در توافق نهائی تلاش بی نظیر خود را بنمایش وبه ظهوربرسا ند و بقبولاند که بیشتر محدودیتها برخلاف تمایل غربیها وشرقیهادر همان مراحل اولیه راستی ازمائی متوقف شوند که حق هم همین است (2788513) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۲۸:۵۷
چرا این قدر کار رو سخت میکنید یکی متن اصلی توافق نامه رو بزاره ببینیم کی راست میگه بلاخره یه بیانیه بیشتر نبوده که اونم انگلیسیه (2788636) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۱:۴۹:۵۹
جناب عراقچی terminate يكي از معانی اش لغو است و به معنای محدود کردن هم به کار میرود پس صراحت ندارد و کاملا تفسیر پذیر است (2790015) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۲:۱۲:۲۲
با سلام
ضمن تشکر از آقای عراقچی سوال از ایشان داشتم

چرا در پاسخ به سوالات از پیش تعیین شده در مصاحبه تلویزیونی اینقدر مردد بودید مثل اینکه اصلا در مذاکرات تشریف نداشتید !
دلیل تردید و مردد بودن شما چه بوده
من که اصلا در مذاکرات نبودم و خبرها را پیگیری میکردم پاسخهای بهتری را ارایه میکردم چه چیزی را مخفی میکنید ؟ (2790086) (alef-13)
 
آدينان
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۲۳:۴۵:۴۹
واقعا حيرت آوره
بعضي ها همچين ميگن ما باج داديم و ما فلان شديم و ضرر كرديم و بهمان شد كه آدم حيرت زده مي مونه!
برادر من، خواهر من‌ آيا شما فكر ميكني ما به تنهايي ميتونيم شونه به شونه 6 قدرت جهاني بزنيم و همه رو از ميدون به در كنيم و بر اونها غلبه كنيم؟
توهم چي رو داري؟ نكنه فكر كني مثل بازي هاي كامپيوتريه؟
بالا بري پايين بياي اونها ابرقدرت هستند و ما حداكثر(تاكيد ميكنيم حداكثر) ميتونيم در حضور كشورهاي فكسني و ضعيفي مثل افغانستان و سوريه و عراق و ريزه ميزه هاي خليج فارس بگيم "ما قدرت برتر منطقه هستيم"
عزيران دل با توجه به وضعيت و جايگاهي كه داريم همين كه تونستيم يك بخش از توان هسته اي رو نگهداريم واقعا شاهكار كرديم
هرچند كه اين ابرقدرتها اصلا قابل اعتماد نيستند اما تا همينجا هم والله شاهكار بودده بالله شاهكار بوده
قدر دان باشيم
جايگاه واقعي خودمون رو هم بشناسيم و بپذيريم
و من الله التوفيق
و اليه التكلان (2790352) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۷ ۱۸:۳۹:۳۲
بلوف مي زني ترسو تر تر از انيد كه كاري بكنيد بعد از توافق ژنو چند بار مارا تحريم كردند چه كرديد؟ (2796933) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۱:۵۳:۴۶
بدبختانه آقایان صداقت هم ندارند! زیرا در بیانیه آنها برای تحریمها از واژه Relife ‌استفاده شده و نه terminate ! معلوم نیست این یکسال و اندی برسر چه موضوعی بحث میکردند وقتی اینهمه با هم تضاد دارند؟؟!! اینها میگویند بعد از اجرای شدن تعهدات؛ تحریمها برچید میشود ولی آنها میگویند بعد از اجرای تعهدات ایران؛ آژانس انرژی اتمی باید راستی آزمایی کند!!! (آیا خوش‌بین‌ترین افراد هم میتواند تضمین بدهد که آژانس چنین گواهی میدهد؟؟؟). بدکلاهی سرمان رفت!!! (2798463) (alef-13)
 
مهندس مهراب لاهیجانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۲:۰۳:۲۹
اقای عراقچی ، شما میدانید که امکان لغو تمامی تحریم‌ها در روز اول توافق میسر نیست.
زیرا برخی در دست کنگره است که به صورت قانون درامده و دولت امریکا توان لغو ان را ندارد . بلکه حداکثر تعلیق میشود. یعنی زیر ساخت قانون وجود دارد و این اهرم فشار در اندک زمان احیا میشود.

اما احیا توان هسته ای کاهش یافته ما به اعتقاد بنده ، نه دو ماه که اقای ظریف اعلام کرده اند . بلکه حداقل 8 الی 10 سال زمان نیاز دارد . این زمان حیاتی برای امریکا است که بدون واهمه از حرکت ایران به سوی گزینه نهایی ( بمب هسته ای) هر انچه مایل است با ایران انجام دهد و به قول خوشان ریشه های ملت را خشک کنند و یا پیچ و مهره های تاسیسات اتمی را باز نماییند. (2798490) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
 
 
امروز
ديروز
هفته
 
 
 
 
 
 
امروز
ديروز
هفته