نظر منتشر شده
۹۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 205193
اورژانس شیراز، رضایت یا عدم رضایت؟
بخش تعاملی الف - مزبان حبیبی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۰
حدود ۴۵ روز پیش مطلبی را پیرامون عدم رضایت از خدمات اورژانس شیراز نوشتم که خوشبختانه با عکس العمل روابط عمومی و بخش کنترل کیفیت اورژانس شیراز مواجه شد، که باعث خوشحالی فراوان و تشکر ویژه نویسنده است، چرا که تا اشکالات یک سیستم شناسایی نشود قادر به برطرف نمودن آن نخواهیم بود. با هکاری شهروندان و پرسنل است که می توان ایرادات را شناسایی نمود.

نکاتی را پیرامون موضوع مورد اشاره، لازم دیدم که جهت تنویر افکار عمومی اعلام نمایم:

۱ – اینکه یک سیستم به هر دلیلی به دغدغه های ارباب رجوع خود عکس العمل نشان می دهد نشانه ای بسیار مثبت برای بهبود فرایند خدمات ارائه شده توسط سازمان یا نهاد مورد نظر است و از این بایت جای خوشحالی فراوان است.

۲- با توجه به شناختی بابت ارتباط کوتاهی که با این مرکز پیدا نموده ام، به نظر می رسد امکانات و پرسنل موجود قادر به ارائه خدمات مورد انتظار شهروندان نیستند و باید فکری اساسی و سریع جهت بهبودی خدمات نمود یا با افزایش پرسنل و حقوق دریافتی آنها و یا با افزودن تعداد انها و در ضمن ادوات نیز به روز شده و از نظر کمیت نیز باید تجدید نظر نمود.

۳- بهتر است بخش پاسخگویی و کنترل کیفیت از اورژانس جدا شده و به نهاد دیگری سپرده شود زیرا هیچگاه بخشی از یک سازمان نمی تواند به درستی به شکایت از همان سازمان رسیدگی نماید که این موضوع درمورد سایر ارگان ها و سازمان ها نیز قابل تسری است.

۴- پس از ۴۵ روز از شکایت بنده و دو جلسه حضوری در مورد عدم ارسال آمبولانس نتیجه ای بدست نیامد و اورژانس اسرار دارد که مطالب ثبت شده توسط آنها به هیچ عنوان خطا ندارد و اینکه " مطالب ثبت شده در سیستم رایانه ای غیر قابل تغییر است" برای استناد از نظر ایشان غیر قابل تردید است و حال آنکه صحبت بنده دقیقا همین است که احتمال دست کاری در هر سیستمی وجود دارد هرچند در این مورد اطلاعی ندارم.

۵- پس ذکر رضایتمندی بالای ۹۵ درصدی از خدمات اورژانس توسط مسول بخش کنترل کیفیت، بر آن شدم تا یک تحقیق دانشجویی یا دانش آموزی پیرامون این مسله انجام دهم و پس از انجام این تحقیق که احتمالا ۳ تا ۴ ماه بطول خواهد انجامید، نتایج آن را به دوستان اورژانس ارائه نمایم امید است که نتایج بدست آمده در تحقیقات قبلی تایید شود.

۶- در متنی که در گذشته انتشار یافت، به هیچ عنوان قصد زیر سوال بردن همه ی خدمات پرسنل شریف و زحمتکش اورژانس شیراز را نداشته و ندارم، هرچند هنوز هم گله و شکایت بنده از اورژانس شیراز پابرجاست و انتظار دارم مساله ارسال نشدن آمبولانس برای دختر ۴ ساله ی بنده توسط مراجع بالاتر پیگیری شود.

۷- انتظار ارائه ی خدمات در سطح کشورهای اروپایی توسط اورژانس نه تنها دور از انتظار نیست که با توجه به درآمدهای سرشار نفتی و ذخائر بی نطیر کشور کاملا منطقی است و مسولین به جای پاسخ سربالای "اینجا ایران است" بهتراست با تجهیز و تکمیل اموزش های پرسنل در کنار بالا بردن سطح درآمدهای آنها در پی دست یابی به خدمات در سطح قابل قبول باشند.
 
کلمات کلیدی : مزبان حبیبی
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۷:۵۲:۵۳
آقا شما خیلی خوش بین هستی اینها عمرا که اصلاح بشن، اصلا گوششون بدهکار هیچی و هیچ کس نیست (1776062) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۴۱:۰۴
آخرش یه روز باید جواب بدن (1777633) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۵۴:۴۵
جواب میدن، مجبور میشن جواب بدن (1777769) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۰۰:۴۱:۴۷
موافقم و باید مسولین رو پاسخگو کرد و صد البته خود ما نیز باید پاسخگو باشیم در قبال وظایف و مشاغلی که بر عهده داریم (1782583) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۳۷:۲۱
کاش در مورد بیمارستان امام رضا علیه السلام کرمانشاه هم گزارشی تهیه شود تقریبا" هر لحظه حضرت عزرائیل تشریف می آورند .

سطح اشتباهات پزشکی ، تکریم ارباب رجوع در بزرگترین بیمارستان غرب کشور بسیار بالا می باشد. اصلا" چیزی به نام بخش زنان و مردان وجود ندارد بلکه اتاقها از هم تفکیک شده اند .

ساختمانی که تا طبقه چهارم اتومبیل بالا می رود راه پله و آسانسور مناسبی ندارد!! و گاهی مجبوری 10 طبقه را از راه پله باریک و تند آن بالا بروید. (1777916) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۹:۴۳:۵۹
خوش بحال شما که راحت با ماشین تا طبقه چهارم میری بالا، چه پیشرفته!!!!!! (1780090) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۲:۱۹:۱۷
10 طبقه، اونم راه پله؟ وااااااای (1780443) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۲:۱۲:۳۳
مجبور میشن اصلاح شن، یعنی خودمون اصلاحشون میکنیم (1777796) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۸:۵۵:۵۶
آره فکر خوبیه، اما وقتی خودشون قراره به شکایات مردم از خودشون رسیدگی کنن، چطور میشه اصلاحشون کرد؟ (1782048) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۴۳:۵۹
انسان باید خوشبین باشه و 100 البته باید مطالبات رو پیگیری کرد (1781458) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۰۰:۳۸:۰۴
حق گرفتنی است و باسد برای گرفتن حق تلاش کرد (1782581) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۸:۰۶:۴۰
کشورهای اروپایی خیلی هم سطح بالا نیستند. من خودم چندین بار به ازوژانس لندن تماس گرفتم. حدود 20 دقیقه صحبت کرد و اطلاعات گرفتند و بعد نیم ساعت بعد از قطع تماس امبولانس فرستادند. (1776077) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۸:۴۳:۵۱
شما متن را کامل خوانده اید؟ اورژانس لندن بعد از نیم ساعت فرستاد، اما صحبت اینجا این است که اصلا نفرستادن تیم امدادی و آمبولانس رو (1776112) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۸:۴۶:۳۷
اورژانس لندن ممکن است که سوال و جواب کنن و در آخر سر و با تاخیر شاید، بفرستن اما بعدا از شما طلبکار نیستن، اما اینا خدا رو هم بنده نیستن من خودم باهاشون برخورد داشتم یه سال پیش (1776117) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۸:۵۱:۴۶
سلام، تمام چندین باری که تماس گرفتید بعد از نیم ساعت رسیدن؟ یعنی همیشه اومدن؟ چرا دروغ میگی؟ شما کارمند اورژانس شیراز نیستی احتمالا؟ (1776123) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۰۱:۴۰
من هم چند سال در آلمان زندگی کردم اما این چیزی که شما می فرمایید چندان با واقعیت سازگار نیست (1777664) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۱۰:۲۰
تابلوووووووهه که کارمند کجا هستید شما (1777672) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۵۶:۰۹
پس اورژانس شیراز خیلی سطحش بالاست، نه؟ (1777770) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۲:۱۴:۰۶
20+30=50 یعنی 50 دقیقه بعد از تماس؟ یعنی اینقدر اونا گاگولن که نمی دونن بعد از 50 دقیقه دیگه نباید بیان؟ آقا شما شوخی میکنی (1777801) (alef-10)
 
يک شهروند لندن
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۰۴:۱۰
آقا ميشه بفرمائيد مشکل شما که با اورژانس لندن تماس گرفتيد چي بوده و بعداز اينکه نيروهاي امدادي رسيدن برخوردشون با شما چطور بود؟ شما در کدام بخش از لندن زندگي مي کنيد؟ و آيا شما در انگليس ماليات مي پردازيد؟ مي دانيد در انگليس کسانيکه ماليات پرداخت مي کنند از چه حقوق شهروندي برخوردارند؟ شما پس از اين تاخير به قول شما يک ساعته شکايت نکرديد؟ پس از پايان ماموريت اورژانس از شما نخواستند که اگر از خدمات ما ناراضي هستيد به شماره ... تماس بگيريد؟ شما به اداره ماليات گزارش داديد؟ به اداره پليس چطور؟ از شهرداري بابت تاخير اورژانس در چند نوبت متولي خواستيد که براي شما ترضيح دهند؟ با وکيلتان مشورت کرده ايد؟ لطفا اين اطلاعات را به من بدهيد تا شخصا از اورژانس لندن شکايت کرده و نتيجه را در کمتر از ٢۴ ساعت به شما اطلاع دهم. (1778114) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۵۰:۰۹
اورژانس لندن بیش از 4500 نفر پرسنل داره و در سال یک و نیم میلیون ماموریت انجام میده که معمولا کمتر از 100 شاکی در سال دارن و در صورت شکایت صحیح قطعا به شما غرامت پرداخت میشه، شما خبر دارید که اورژانس لندن جزء معدود جاهاییه که آمبولانس هوایی داره؟ (1781481) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۲۰:۰۱:۱۱
مثل اورژانس شیراز، چند روز پیش مدرسه ما اومدن چون حال یکی از همکلاسامون بد بود، طرف که به نظر دکتر یا پرستار میومد، با کیفش اومد و حتی دست به بچه نزد و گفت این که چیزیش نیست و رفتن، بعد از رفتن اونا حالش دوباره بد شد و بردنش بستریش کردن بیمارستان. (1782178) (alef-10)
 
سید محمد
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۲۲:۲۴:۱۸
این همکلاسی که میگه من هستم. "سید محمد ب."
روز دوشنبه به خاطر بیماری خاصی که دارم، حالم بد میشه و بی هوش میشم. وقتی اورژانس اومده حتی به من دست هم نزده. گفته هیچیش نیست. من که درست اون لحظات رو بخاطر نمیارم ولی دوستام میگفتن که بهت گفته: "این کارا درست نیست، فیلم بازی نکن.!!"
جالب اینجاست که من بعدازظهر همون روز تا صبح چهارشنبه در بیمارستان دنا شیراز بستری بودم.
نمیخام منکر زحمات پرسنل اورژانس بشم ولی بنده به عنوان یک شخص که حداقل هرماه یکبار با اورژانس سروکار دارم ازشون راضی نیستم.

" بسم الله الرحمن الرحیم . ویل للمطففین الذین اذا اکتالوا علی الناس یستوفون . و اذا کالو هم او وزنو هم یخسرون . الا یظن اولئک انهم مبعوثون . لیوم عظیم . یوم یقوم الناس لرب العالمین. "

وقتی خداوند در قرآن خطاب به کم فروشان می فرماید «ویل للمطففین» یعنی وای بر کم فروشان، تنها کم فروشی در نخود و لوبیا نیست که ذهن مردم فقط سراغ بقال ها برود، بلکه یکی از مصادیق کم فروشی در ارائه کار نیز وجود دارد.

والله خیر حافظا (1783978) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۴:۱۰
من هم همکلاس محمد هستم، دبیرستان شاهد 12 شیراز ناحیه 1، همه ی بچه های کلاس حاضرن بیان و حرکت توهین آمیز مامور اورژانس رو براتون توضیح بدن. اصلا مثل اینکه از ما طلبکار بود و ما ارث باباشو خورده بودیم که اینطوری حرف می زد. اصلا درک این رو نداشت که دوست ما ممکن بود مشکل حادی براش پیش بیاد. بعد هم میگن 95 درصد رضایتمندی (1784965) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۳۲:۰۸
سید چطوری؟ بابا چرا اینهمه فیلم بازی میکنی؟ تو که میتونی بعد از هربار فیلم بازی کردن باید 3 روز بیمارستان بستری بشی چرا اینکارو میکنی؟ بابا یه دفعه بمیر تموم، (1788785) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۴۲:۴۱
به جان خودم تو پاسپورت هم نداری (1788805) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۸:۲۸:۴۴
دوست عزیز، بی خود خودت را خسته نکن، نتیجه ای نخواهی گرفت (1776100) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۸:۴۸:۴۱
شاید نتیجه گرفته نشود، اما صداهای ما روزی شنیده خواهد شد، آقای توکلی عزیز این مورد رو هم لطفا پیگیری نمائید (1776122) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۰۰:۴۳:۲۳
تلاش برای رسیدن به حق وحقوقمون هر زحمتی رو متقبل بشیم اشکالی نداره، هرچند ممکنه به ظاهر نتیجه ای نداشته باشه (1782584) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۸:۴۴:۵۵
هیچ کس پاسخگو نیست، اورژانس پیش کش (1776113) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۰:۴۲:۱۳
ما باید اونها رو مجبور به پاسخگو شدن کنیم (1780235) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۰:۲۴
آقا ما هم از اورژانس شیراز شکایت داریم، اگه نتیجه گرفتی خبر بده (1776163) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۰:۵۱:۵۲
خوب برو شکایت کن (1780256) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۲:۱۴:۱۰
دلت خوشه ها، کجا و به کی شکایت کنه؟ مگه نخوندی این بنده های نویسنده هم از همین شاکیه نه (1780431) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۳۳:۲۴
مثل نویسنده که نتیجه گرفت شما هم نتیجه میگیری البته همین سایت الف شکایت کنی نتیجه ی بهتری میگیری (1788786) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۵:۱۱
عدم رضایت، اونم بالای 95 درصد (1776179) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۷:۱۵
ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی، ناراضی،

لطفا پخش کنید شاید مسولین اورژانس بخونن و درد مردم رو بفهمن (1776187) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۰۹:۵۳:۲۰
حرف دل ما رو زدی، اما کو گوش شنوا؟ این اورژانس اگه قرار بود به کسی جواب بده که وضعش این نبود، شما هم بیخیال خیلی جدی نگیر (1776255) (alef-13)
 
شایان
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۲:۱۱:۰۶
تقریبا 6 ماه قبل به علت پرتاب از پله های مجتمع اپارتمانی با اورژانس شیراز تماس گرفتم زحمت کشیدن تشریف اوردن فرمودن کوفتگی است و ما نمی توانیم انتقال دهیم.با کمک همسایه ها و بدون در نظر گرفتن استانداردهای لازم به طبقه اول مجتمع منتقل شدم و بعد از انتقال به بیمارستان مشخص شد 2 تا از مهره های کمرم آسیب دیده که به علت بی توجه ای اورژانس تشدید شده .فکر می کنید کسی پاسخگوست؟ (1776609) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۲۶:۰۷
با سپاس فراوان از نگارنده محترم و سایت الف برای درج این مطلب .
از دوست گرامی خواهشمندم بر خلاف نظر دوستان بدبین ، حتما موضوع را با تمام قوا پیگیری کنید .
یکی از علت های پاسخگو نبودن سازمان ها و پرسنل آنها ، همین عدم اعتراض و پیگیری ما مردم است . اگر همه ما ، مانند شما معترض سازمان ها و اقدامات نسنجیده آنها باشیم ، قطعا آنها مجبور به رفع عیب و ایراد ، و پاسخگویی منطقی توام با احترام هستند .
حق دادنی نیست ، گرفتنیست . (1776828) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۱۹:۵۸
تبریز هم همینجوریه (1776987) (alef-10)
 
بيژن
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۶:۴۶:۵۳
سلام دوستان عزيز. من كارمند اورژانس هستم درسته درصدي از مردم از اورژانس ناراضي هستند اما مطمئن باشيد درصد بيشتري از مردم راضي هستند. چون ما ايرانيها اين جور عادت كرديم كه نقطه ضعفها را گنده ميكنيم اما نقطه قوت را ناديده ميگيريم. من از زماني كه در اورژانس كار ميكنم اولويتم راحتي وجدانمه. حالا مردم هر جور فكر ميكنند (1779680) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۴:۱۰
دوست عزیز، از اینکه خود را کارمند اورژانس معرفی نمودید بسیار خوشحالم.
اما آیا به این نکته توجه دارید که کسانی از خدمات شما ناراضی هستند که عزیزی را از دست داده اند بخاطر اهمال کاری همکاران شما یا صدمات شدیدی به آنان وارد شده؟
آیا می دانید که تاخیر شما با تاخیر ماشین زباله خیلی تفاوت دارد؟
آیا تا بحال فکر کرده اید هر یک ثانیه تاخیر همکاران شما برای مصدوم یا بیمار چه طبعاتی خواهد داشت؟
آیا تا بحال فکر کرده اید چرا مردم اینهمه از دست شما ناراضی هستند؟
متنی را که در بالا یکی از هموطنان درباره مرگ مادرش در شیراز نوشته با دقت بخوانید.
در ضمن کسی منکر خدمات اورژانس نیست بلکه از صمیم قلب از همه ی کسانی که به هر نحوی خدمتی را به مردم ارائه می دهند سپاسگزاریم و قدردان زحمات شما. (1780059) (alef-10)
 
بيژن
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۲:۲۳:۱۹
دوست عزيز آيا شما ميدانيد كه قوانين راهنمايي بين آمبولانس و ساير خودروها هيچ فرقي نداره. آيا ميدانيد كه احتمالا آمبولانس نزديك محل شما ماموريت باشد و موقع نياز از يك منطقه ديگر آمبولانس اعزام شود. آيا ميدانيد كه براي همراهان بيمار هريك ثانيه يك دقيقه ميگذرد و به همين دليل هميشه فكر ميكنند آمبولانس با تاخير مياد. تازمانيكه دراين سيستم كار نكنيد اون چيزهايي كه من ميگم را درك نميكنيد. بسياري از همكارانم در حين ماموريت تصادف كردند و جونشون از دست دادند به چه قيمتي... دولت چه حمايتهايي كرد... چه امتيازاتي شامل حالشون شد... شما خودتون ميدونيد كار ما چقدر سخته درحاليكه سختي كار شامل ما نميشه. با تشكر (1784750) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۴:۰۱:۳۹
کی گفته قوانین راهنمایی و رانندگی درمورد آمبولانس و خودروهای شخصی یکیه؟
تا جایی که من می دونم آمبولانس میتونه چراغ قرمز رو در زمان ماموریت رد کنه. مگه اینگه مقررات برای شما تغییر کرده باشه.
لطف کنید چند نفر از اون 95 درصد رو بگید تا ما روشن شیم، البته نه همکاران خودتون
آیا اینکه کسی از همکاران شما در زمان ماموریت فوت شده دلیل مناسبی است که دیگران خدماتشان را درست ارائه ندهند؟
اینکه کار شما سخت است را قبول دارم اما دلیل کم کاری نمیشه. (1784976) (alef-13)
 
بيژن
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۲:۳۵:۳۲
عزيزم ما در مواقع اضطرار چراغ قرمز رد ميكنيم با سرعت غير مجاز حركت ميكنيم كسي هم با ما كاري نداره اما تا زمانيكه حادثه رخ نداده اون موقع ميان ميگن چرا شما غير قانوني حركت كرديد. باور نميكنيد بريد از راهنمايي بپرسيد. فوت كردن همكارمون بدليل سرعت غير مجاز و عدم كنترل بود. خانواده ما چه گناهي كرده كه اومديم اين شغل .و بخواهيم جونمون از دست بديم (1788117) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۱۶:۴۱
دوست گرامی، همکار شما چرا باید با سرعتی حرکت کنه که نتونه ماشین رو کنترل کنه، هرچند تحت هر شرایطی برای ایشان احترام بالایی قائل هستم، شما دارید مسائل رو قاطی می کنید، صحبت از سرعت و این حرفها نیست، صحبت روی اینه که وقتی همکار شما به موقع هم میرسن نمی تونن یا نمی خوان خدمات رو اونطوری که لازمه ارائه بدن.
پس بهتر شهید شدن یکی از هموطنان راننده امبولانس رو به حساب همه نگذارید، ببینید چرا اینهمه نارضایتی از شغل شما وجود داره؟
ابتدا باید پایین بودن سطح خدمات اورژانس رو بپذیرید تا بتونیم با هم دیگه مشکل رو حل کنیم، فعلا مساله ما اثبات مشکلات همکاران شماست که ظاهرا شما هیچ یک رو قبول ندارید یا قبول دارید و حاظر به اقرار نیستید. (1788738) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۱۹:۰۵
خوب مرگ به دلیل سرعت غیر مجاز و عدم توانایی در کنترل خودرو چه ربطی به بحث داره؟ شما طوری مساله رو طرح نمودید که انگار در چهارچوب قانون رانندگی کرده و کشته شده، خدا رحمتشون کنه (1788746) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۲۱:۲۸
سرعت غیر مجاز خیر قربان، سرعت مطمئن، من هم باشم همین حرف پلیس رو میزنم، ایمن ترین خودروهای موجود در جاده های ایران آمبولانس ها هستن، پس در اون حادثه مقصر همکار شما بودن (1788755) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۲۲:۲۶
هر شغلی خطرات خاص خودش رو داره، با تمام احترامی که برای هکاران دیگرتون دارم، شما لطفا شغلتون رو عوض کنید (1788758) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۳۶:۰۳
این گفته ی شما با جمله ی خودتون " قوانين راهنمايي بين آمبولانس و ساير خودروها هيچ فرقي نداره" کاملا تناقض داره. چرا می خوای از مرگ همکارت که مقصر هم خودش بوده، سوء استفاده کنی؟ (1788791) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۲۰:۵۵:۴۹
آخرش چی؟ قانون برای شما و وسایل شخصی یکی هست یا نه؟ اینکه با حرف قبلی شما یکی نیست (1791501) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۴:۱۰:۱۶
قوانین فرقی نداره؟ پس چرا موقع آئین نامه رانندگی به ما میگن اول آمبولانس و پلیس؟ (1784996) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۵:۱۸:۲۹
چرا مغلطه می کنید شما، کسی درباره سختی و آسونی و سرعت امبولانس صحبت نکرد، شما وقتی می رسید هم کاری نمی کنید. یه لطفی بکن و کامنت ها رو بخون لطفا تا ببینی همکارای شما چطوری کار میکنن، سختس کار هم می خواد. (1785154) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۳۰ ۱۷:۳۱:۱۰
یه بار دیگه آئین نامه رو بخون دوست گرامی، لابد شما راننده آمبولانس هم هستی؟ من که با حرف شما به اطلاعات خودم مشکوک شدم و دوباره خوندم آئین نامه رانندگی رو و دیدم حرف شما درست نیست. شما هم بخون (1787042) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۹:۳۸
هنوز عزیزت جلوی چشمات جون نداده در حالی که شما داری به اورژانس التماس می کنی، تا درک کنی مردم ناراضی چرا ناراضی هستن.
انشالله هیچوقت نیاز به اورژانس نداشته باشی، اما خیلی دوست دارم یه بار هم که شده بصورت غیر محسوس همکاران خودتون رو تست کنی.
خیلی راحت: یه بار زنگ بزن بگو پدرم داره میمیره تا جواب همکارت تو رو از زندگی بیزار کنه و بفهمی چرا من اینهمه تند نوشتم (1780074) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۹:۴۵:۱۹
لابد شما از همون 95 درصد هستی دیگه؟ (1780100) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۰:۱۲:۰۰
جان من شوخی میکنی نه؟ رضایت؟ همینکه درصد بیشتری از مردم رضایت دارن کفایت میکنه؟ جالب است که کارمند اورژانس هستید و به این راضی هستید که نسبت راضی ها بیشتر از ناراضی هاست، دوست عزیز چرا مغلطه میکنی، کار شما با جان مردم سروکار داره ورضایت باید نزدیک به 100 باشه، البته واقعی نه اماری (1780178) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۰:۱۴:۱۶
فرم های نظر سنجی رو شما پر نکردی؟ (1780183) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۰:۱۷:۱۶
میشه این درصد راضی ها و ناراضی ها رو دقیق تر بفرمائید که ما روشن شیم؟ (1780201) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۰۰:۳۶:۵۰
اشتباه مثبت دادم (1782579) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۵:۱۹:۲۳
منم اشتباهی مثبت دادم بخدا به بیژن (1785155) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۳:۵۶:۲۶
آقا نظرت درباره اون کامنت دانش آموزان چیه؟ میشه بگید کی از شما رضایت داره؟
""" این همکلاسی که میگه من هستم. "سید محمد ب."
روز دوشنبه به خاطر بیماری خاصی که دارم، حالم بد میشه و بی هوش میشم. وقتی اورژانس اومده حتی به من دست هم نزده. گفته هیچیش نیست. من که درست اون لحظات رو بخاطر نمیارم ولی دوستام میگفتن که بهت گفته: "این کارا درست نیست، فیلم بازی نکن.!!"
جالب اینجاست که من بعدازظهر همون روز تا صبح چهارشنبه در بیمارستان دنا شیراز بستری بودم.
نمیخام منکر زحمات پرسنل اورژانس بشم ولی بنده به عنوان یک شخص که حداقل هرماه یکبار با اورژانس سروکار دارم ازشون راضی نیستم.

" بسم الله الرحمن الرحیم . ویل للمطففین الذین اذا اکتالوا علی الناس یستوفون . و اذا کالو هم او وزنو هم یخسرون . الا یظن اولئک انهم مبعوثون . لیوم عظیم . یوم یقوم الناس لرب العالمین. "

وقتی خداوند در قرآن خطاب به کم فروشان می فرماید «ویل للمطففین» یعنی وای بر کم فروشان، تنها کم فروشی در نخود و لوبیا نیست که ذهن مردم فقط سراغ بقال ها برود، بلکه یکی از مصادیق کم فروشی در ارائه کار نیز وجود دارد.

والله خیر حافظا""" (1784970) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۳۰ ۱۷:۲۹:۱۲
مساله اینه که شما برای مردن همکارتون توی ماموریت(که من هم بسیار متاسفم از این حادثه و خود را تا ابد مدیون اون همکارتون و شما می دونم) از مردم طلبکاری، اما بابت کم کاری و اهمال همکاران دیگرتون که به مرگ مردم منتهی میشه حاضر نیستی مسولیت بپذیری.
مشکل من با این دوگانگیه (1787039) (alef-13)
 
بيژن
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۵:۴۲:۳۱
من هم هيچوقت هم همكارانم را تحصين نميكنم هستند كسايي كه در كارشان كوتاهي ميكنند. اما اين درست نيست بخاطر يك عده كم بخواهي كل سازمان را زير سوال ببري. من ناراحت ميشم ميبينم درمورد همكارانم را بدون اينكه اطلاعي از نحوه كار . زحمتي كه براي بيماران ميكشند نداريد قضاوت ميكنيد (1788470) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۱۸:۴۷:۴۵
عده قليل باعث حتک حرمت اورژانس ميشن و بايد تسويه بشن از سازمان (1791239) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۱۸:۵۲:۳۲
نقص در سيستم خدمات دهي اورژانس رو قبول نداري پس نميشه با اين بحث به جايي رسيد, ابتدا ما مردم و شما پرسنل تصميم به رفع نوقص ازطريق منطقي بگيريم تا بتوان براي آن چاره اي انديشيد, همانطور که نگارنده تذکر داده برخي مشکلات از پرسنل است و برخي از سخت افزارها و نرم افزارهاي موجود که بايد براي هرکدام چاره اي انديشيد
کمي دقت کنيد تا از همين کامتهاي هموطنان ايرادات کارتان معلوم شود, آن بخش که مربوط به شماست و قابل رفع رو ميشه به سادگي حل کرد
انتظار يک خنده ي هرجند ساختگي از پرسنل اورژانس ديگه خيلي انتظار بالايي نيست (1791250) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۱۸:۵۵:۴۹
سبک بيان شما دفاع از تخلفات همکارانتون رو تداعي ميکنه, لطفا يادداشت هاتون رو دوباره بخونيد (1791259) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۲۰:۵۷:۵۲
خوب همین همکاران شما که کوتاهی میکنن رو چطور میشه بازخواست نمود؟ میشه از طریق سازمان خودتون این کارو کرد؟ فکر نمی کنم (1791506) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۸:۳۷:۵۴
نقطه ضعف ها رو گنده میکنن؟ مرگ هموطنان رو شما نقطه ضعف کوچیک می دونید؟ (1788797) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۲۰:۵۸:۳۹
جون آدما واسه این دوستان یه نقطع ضعف کوچیک که نه، یه مساله بی اهمیته (1791512) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۲۱:۳۹
اقا این داستان فقط مال شیراز نیست مال کل ایرانه!
من مشهدی هستم
تو چند مدت پشت سر هم یعنی یک هفته ب یک هفته برا خودم ودوستام مشکل پیش اومد ک زنگ زدیم ب اورژانس!
مدت زمانی ک قرار بود ارژانس بیاد بین15 تا20 دقیقه بود
در حالی که بیمارستان3تا خیابون اونور تر از خونه ی ماست!
دلیل این همه تاخیرو نمدونم
یعنی باید بیمار های ما خدای نکرده بمیره یا جون بده جولو چشممون تا بعدش اورژانس بیاد! (1776993) (alef-10)
 
حسین از هلند
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۲:۵۴
سلام
بنده مقیم هلند میباشم و دارای دو فرزند هستم که یکی 16 ساله و دیگری 2 ساله میباشند.
مدتی قبل که بنده منزل نبودم هنگام بازی پسربچه زمین خورده و خواهرش هم از بس که دوستش داشته فوری زنگ زده به آمبولانس ( دقت کنید یه نوجوان 16 ساله زنگ زده ) - هر جند نیازی به آمبولانس بنبود اما دختر بنده فکر کده که لازمه . به هر حال بعد از 10 دقیقه آمبولانس رسیده و در این فاصله هم پسر بنده سرحال آمده و مشغول بازی. طوریکه با داخل شدن عوامل اورژانس به آنها لبخند زده و مشغول بازی شده نه تنها پرسنل ناراحت نشدند بلکه عروسکی هم به پسربجه بنده دادند که بیشتر خوشحالش کنند. (1777253) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۰۶:۰۳
حالا اونها "شیعه "ترهستند یا ما؟ (1777546) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۲۰:۵۹:۳۴
دقیقا مثل اورژانس شیراز، میان اما حاضر نیستن به مصدوم دست بزنن، میگن خودتون بذارین تو آمبولانس (1791516) (alef-13)
 
SMAH1
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۰۵:۲۰
سلام

بنده یک برنامه نویسم!
در پروژه ای مشغول بودیم که اتفاقا به بیمارستان ها ربط داشت (و متاسفانه هنوز هم فعال است!).یک روز خانمی مراجعه کرد که قبض چاپی ثبت نام را داشت ولی اطلاعاتش در سیستم نبود!
من خودم پیگیری کردم و بعد از کلی زیر و رو کردن اطلاعات،موفق شدم شماره پرداخت این فیض را در پایگاه داده پیدا کنم و تازه متوجه شدیم که سیستم یک «باگ» بزرگ دارد که باعث رونویسی داده ها می شود.در واقع این مشکل از عدم دقت برنامه نویسان پروژه (خودم + همکارانم) بود.آن باگ را تصحیح کردیم ولی همچنان پروژه پر بود از ایراد های ... .من که از وسط پروژه به آن ملحق شده بودم و خیلی زود هم از آن بریدم چون دیدم که پروژه ای که با «پارتی بازی» توسط یک شرکت دریافت شده و مدیرش هم (علیرغم اینکه تحصیلات دانشگاهی در این زمینه دارد و خودش استاد دانشگاه است) هیچ چیز سر در نمی آورد (درست می گویم،استاد دانشگاهی که از تخصص خودش سر در نمی آورد و فقط مباحث تئوریک را خوب بلد است و نه عملی را) فقط باعث می شود که برای خودم لعن و نفرین بخرم.
سیستم های کامپیوتری یکی از پایدار ترین راه ها و قابل اطمینان ترین راه ها برای نگهداری اطلاعات هستند ولی اگر تیم برنامه نویس (اعم از تحلیل گر،برنامه نویس و تست کننده) کار خود را به خوبی انجام ندهند (که بعد از سالها متاسفانه کمتر کسی را در این تخصص دیدم که درست کار کند!)همین میشود که آنها می گویند در سیستم نیست (یا آنطور که شما می گویید نیست) و شما می گوید باید باشد! (1777350) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۴:۴۳
حالا امکان دست کاری تعمدی هست یا خیر؟ (1785422) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۱ ۱۰:۱۳:۴۹
هیچ برنامه ی رایانه ای وجود ندارد که هیچکس توانایی دستکاری آنرا نداشته باشد. وقتی قدرتمندترین سایت های ایران رو میشه به سادگی هک کرد ، یه برنامه ی ساده ی ثبت اطلاعات که پر از "باگ" هست به سادگی قابل دستکاریه (1787973) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۲۱:۰۰:۱۵
پس به چه استنادی اینها میگن اصلا نمیشه دست کاری کرد اطلاعات سیستم رو؟ (1791519) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۳۴:۲۹
می گم چرا از 95 درصد خبری نیست؟ یعنی یه نفر نباید بیاد از خوبی های اورژانس بگه؟ بابا کارمندان اورژانس کجا هستن؟ (1777616) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۱۲:۲۸
نمایندگان شیراز کجا هستن که پیگیری کنن؟ (1777676) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۵۸:۵۶
نمایندگان در حال تبلیغ برای دوره بعد هستن و جمع آوری توشه آخر دوره!!! (1781504) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۱۴:۴۱
ممنون از نویسنده، خیلی موضوع جالبیه البته اگه مسولین جواب بدن (1777679) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۷:۴۴:۱۱
جواب هم ندن همینکه بدونن مردم بیخیال نیستن برای ماموریت های بعد هواسشون رو بیشتر جمع میکنن (1785421) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۲:۲۷:۰۹
بالاخره باید یه نفر پیگیری کنه، نمایندگان محترم که همه خوابن (1777821) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۱:۳۳:۲۵
روز جمعه 17/8/ 92 به علت مشکلات تنفسی مادر بیمارم با اورژانس شیراز تماس گرفتیم .وقتی آمدند گفتند باید بیمار به بیمارستان منتقل شود. مامور اورزانس در آمبولانس در حال حرکت به دنبال گرفتن رگ از مادر بود والبته ناموفق وی در ادامه تلاشها و علیرغم اعتراض ما در همان حال حرکت نوک سوزن خود را در گردن مادر م فرو کرده و به قول خودش دنبال رگ میگشت چون مدعی بود اگر رگ را نگیرد بیمارستان مریض را تحویل نمیگیرد ! به بیمارستان رسیدیم اما مامور ناوارد اورژانس نتوانست رگ را بگیرد ......وضع اتفاقات بیمارستان نمازی هم که بی شباهت به بیمارستانهای بورکینا فاسو نیست !و....عصر همان روز در سوگ مادر نشستیم !!!!!!!افسوس به حال مردمی که لیاقتشان خیلی بیش از اینهاست و گرفتار بهداشت ودرمان و پزشک سیاسی هستند ! (1778502) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۴:۵۵:۱۸
دوست عزیز بسیار متاسف شدم و به شما تسلیت عرض می کنم، باید مساله را تا حصول نتیجه پیگیری نمائید (1779263) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۵:۰۷:۱۷
اگه یه چنین اتفاقی اروپا می افتاد تا حالا 2000 بار تلویزیون درباره اش خبر و تحلیل پخش می کرد (1779298) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۸:۵۷
همش 2000 تا؟ (1785410) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۰:۴۹:۲۰
شکایت نکردید؟ (1780248) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۸:۳۴:۰۴
آره و گفتن در سال 1950 شمسی جواب میدن، شما حالتون خوبه برادر یا خواهر؟ (1782000) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۷:۳۸:۴۰
دریغ از یه توضیح منطقی برای این همه نارضایتی، همش دنبال توجیه هستن دوستان اورژانس (1785409) (alef-13)
 
امین غلامی
۱۳۹۲-۰۸-۳۰ ۱۵:۱۳:۱۵
واقعا جای نگرانیه که این مشکلات رو داریم.حتما پیگیری کنین.چند روز پیش هم یکی از دوستای ما زنگ زده بود به اورژانس که وقتی با تاخیر اومدن و بیمار رو بردن توی راه لاستیک ماشینشون ترکیده و مجبور شدن با ماشین شخصیشون بیمارشون رو ببرن بیمارستان و بعد از این ماجرا مشکلات زیادی ایجاد شده واسه بیمار که قابل جبران هم نیست (1786864) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.