نظر منتشر شده
۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 207399
گروه سگهای زرد را کجای دلمان بگذاریم؟
بخش تعاملی الف - ناصر خادمی ماشاری
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۸
این روزها موضوع خاکسپاری دو نفر از اعضای گروه لس آنجلسی سگهای زرد، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در دستور کار برخی افراد مسئول در خانه سینما و موسیقی بوده است. در این میان، توجیهات متولیان و تصمیم گیرندگان مرتبط با موضوع مذکور، حیرت انگیز است. به بخشی از موضع گیری سؤال برانگیز دو تن از مسؤلین خانه سینما و موسیقی کشور اشاره می نمایم:

" رییس و سخنگوی هیات‌مدیره‌ی خانه‌ی سینما در این‌باره توضیح داد: موضوع انسانی تاسف‌باری برای همکاران‌مان پیش آمده و خانم شعبانی و آقای فرازمند عضو کانون فیلم‌نامه‌نویسان و عضو خانه سینما هستند. از طرفی این فاجعه برای این دوستان‌مان پیش آمده بود و از زاویه انسانی و مناسبات عاطفی خودمان موظف می‌دانستیم از لحاظ عاطفی در کنار دوستان‌مان باشیم. سریر، رییس هیات‌مدیره خانه موسیقی هم با بیان اینکه باید از هنرمندان به‌خصوص هنرمندان جوان حمایت کرد؛ گفت: ما برای هنرمندان جوان کاری نمی‌کنیم. این کمترین کاری بود که می‌شد برای مرگ تراژیک این دو جوان انجام دهیم."

همانطوریکه ذکر شده، پدر و مادر افراد کشته شده، اشخاص محترمی هستند که در عرصه فرهنگی کشور فعالند. بدیهی است این عزیزان برای همه جامعه قابل احترام بوده و اظهار همدردی نمودن با این زوج هنرمند هم علی الخصوص برای صنفان شان امری پسندیده و حتی لازم است. لیکن آقایان قشر فرهیخته و هنرمند هیئت مدیره خانه سینما! چرا مسائل را با هم قاطی می کنید؟ اینکه بخشی از بهشت زهرا را بعنوان قطعه هنرمندان نام نهاده اند، صرف هنرمندانی است که برای هنر این مرز و بوم خون دل ها خورده اند. عزیزانی مثل خسرو شکیبائی، حمیده خیرآبادی، حسین پناهی، مهدی فتحی، عباس امیری، خردمند، ودادیان، شهابی و ... که به تبع نوع فعالیت هنری شان، الگوی بخشی از جامعه هستند و لااقل بخشی از مردم کشور با هنرمندی آن عزیزان زندگی کرده اند که لازم است یاد و خاطره شان را برای نسل های آینده زنده نگاه داشت. این چه توجیهی است که چون می خواستید به لحاظ عاطفی در کنار این زوج هنرمند باشید، پیگیر تدفین دو عضو گروه سگ های زرد در قطعه هنرمندان کشور باشید؟ به نظر شما این کار، اهانت به هنر، هنرمند و هنرمندی نیست؟

آقایان مسئول! در نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند فرزندان برخی از بزرگان که به راه دیگری رفتند، همه ملت ایران اسلامی آگاهند که این بزرگان با قضیه انحراف فرزند خود چه کردند و نیازی هم به ذکر نمونه آن نیست. آنوقت شما بخشی از کشور و نظام را بدهکار دو جوانی می کنید که فعالیت غیر قانونی داشته اند، لابد هم بصورت غیر قانونی جلای وطن کرده اند، به نظر هم نمی رسد که در آمریکا به اشاعه فرهنگ ناب ایرانی-اسلامی مشغول بوده اند؟ بعد هم مدعی می شوید که این کمترین کاری بوده که برای این افراد کرده اید؟ اگر به شخصه دینی به این افراد داشته و دارید، چرا از حبثیت عرصه هنر، هنرمندان و فرهیختگان این مرز و بوم هزینه می کنید؟

برادران به کجا می روید؟! این اهانت به هنرمندان عزیزیست که در قطعه موصوف به هنرمندان آرمیده اند. اگر اعضای این گروه را با معیار خود، شایسته چنین کاری می دانید، پس سایر خوانندگان لس آنجلسی و معدود آنانی که حتی تا تبلیغ س ک س و بی حیائی در هالیوود و غیره هم پیش رفته اند و قبل از انحرافشان، سوابق حضور رسمی و قانونی در عرصه رسانه های دیداری و شنبداری کشور داشته اند، لابد اولی ترند و از فردا و فرداهای دیگر بایست جوابگوی ساسی و سوسن و... هم باشید.

آدمی دلش درد می کند برای سربازان گمنامی که در دور افتاده ترین نقاط مرزی کشور، با کمترین امکانات به مبارزه با اشرار و قاچافچیان مشغولند و سینه شان را سپر گلوله کین دشمنان دین و بوم و ملت کرده اند که در صورت شهادتشان هم کسی اینهمه برایشان سینه چاک نمی کند.
 
کلمات کلیدی : ناصر خادمی ماشاری
 
موافق
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۰۹:۰۲:۴۳
انتقاد شما بسیار بجا بود
اما امان از یک گوش شنوا (1823728) (alef-10)
 
مرضیه
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۶:۵۸:۴۷
اگه بخوایم منصفانه نظر بدیم جز این نمیشه گفت که این نویسنده درست میگن. (1824215) (alef-10)
 
ارشك
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۰۳:۴۲:۳۴
بله انصاف احمدي نژادي و خود محور همينه كه شما ميفرماييد ومنصف هم شماييد و اين آقاي نويسنده !! (1825032) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۰۹:۵۸:۱۱
موافقم, بسیاری از اینها در خارج کشور حتی خودشان را ایرانی نمیدانند. (1823757) (alef-10)
 
رها
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۰:۱۵:۵۷
دوست عزیز نویسنده هنر فقط اون چیزی نیست که شما می پسندید. دست از سر مردگان هم بر نمی دارید. (1823768) (alef-10)
 
امیرحسین
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۸:۴۰:۰۳
بله شما درست می فرمایید.هنر این هنرمندان ناگفته و ناشنیده و نادیده از نام بامسمایشان پیداست. (1824321) (alef-10)
 
ارشك
۱۳۹۲-۰۹-۱۶ ۰۳:۳۹:۴۸
آهنگشونو كه نشنيدي، منم نشنيدم، ولي مثل تو به خودم اجازه نميدم ندونسته قضاوت كنم و ليچار و توهين بار مردم كنم (1825031) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۰:۵۲:۲۲
وزیر ارشاد باید پاسخگو باشد که نیست. (1823824) (alef-10)
 
رضایی
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۱:۱۵:۳۴
برای پاک کردن اینگونه پلشتی ها باید خود هنر مندان متعهد اقدام کنند (1823840) (alef-10)
 
به جیم دال
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۱:۲۵:۵۵
دمت گرم الف
پاراگراف آخرت سنگ تموم گذاشته... واقعاً چرا این آقایان به اصطلاح روشنفکر برای شهادت سربازانی که در غائله بلوچستان و مرز پاکستان بودند سینه چاک نکردند و برای چند نفر سگ ... (1823846) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۱:۲۷:۴۸
بی ربط بود. کسانی که در مرزها کار میکنن رو چشم ما جا دارن. ولی ربطی به خاکسپاری اون بچه ها نداره (1823849) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۱:۲۹:۲۹
خدا وکیلی ما که نفهمیدیم کی مرده؟ کی دفن شده؟ و جریان چیست؟ اینقدر پیچیده و توی لفافه مطالب را نوشتی که یک نفر لازم است رمز گشایی از فرمایشات شما بکند
اگر حرفی داری درست حرفت را بزن و اگر می ترسی حرف بزنی ، اصلا حرف نزن
موفق باشی (1823850) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۱:۴۱:۴۱
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید موضع رسمی خود را اعلام کند (1823860) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۱:۵۴:۲۳
ای مسوولی که دلت برای ولگردهای خارج نشین می سوزد ودایه دلسوزتر از ماد رشده ای آیا می دانید بهترین عزیزانمان از زمان جنگ تحمیلی وهم اکنون سینه سپر کرده اند که فرهنگ غرب جایگزین فرهنگ ناب اسلامی نشود در صورتی که این دونفر در غرب دنبال عشق وحالشان بودند وکمترین توجهی به کشور وفرهنگ اسلامی آن نداشتند باید جنازه اشان در غرب دفن می شد نه در سرزمین پاک ایران (1823876) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۵:۲۸:۴۷
یاد بگیریم یکدیگر را قضاوت نکنیم .تهمت نزنیم ویادمان باشد این جا سر بل صراط نیست.میت حرمت دارد. (1824132) (alef-10)
 
جوزانی
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۱:۵۸:۵۹
کاش کمی مهربان تر بودیم. (1823883) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۲:۰۵:۵۶
موافقم (1823894) (alef-10)
 
ایرانیان
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۲:۱۱:۰۳
باید این جوانان را از آن قطعه بیرون بیاورند و یک جای دیگر دفن کنند... (1823899) (alef-9)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۷:۳۷:۴۴
یک لحظه تصور کنید خانواده ی این افراد دارند مطلب شما را میخوانند ، فرزندان آنها هر چه بوده اند ( از نظر شما خوب یا بد ) شما حق اظهارنظر توهین آمیز آن هم در یک رسانه ی عمومی به آنها ندارید ، شاید بنده هم موافق اقدام فوق الذکر نباشم ولی این گونه ادبیات شما هم در حق انسانهایی که دیگر دستشان از دنیا کوتاه است منزجر کننده است . (1824243) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۸:۴۲:۲۷
نقش قبر گناه دارد نباید از همون اول اونجا خاکسپاری می کردند (1824325) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۲:۲۵:۰۵
یعنی شما انتظار دارید که این ها رو گوشه ی دلمون بگذاریم؟ (1823919) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۲:۳۶:۳۳
منم ناراحت شدم. (1823936) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۳:۲۰:۴۷
خیلی خوبه همه چیز رو با هم قاطی نکنید اقای خادمی!!! (1823983) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۳:۳۸:۲۹
باید کسی که این اجازه را داده که این گروه سگ های زرد نجس اینجا دفن شوند را در کنار همین دوستانش دفن کنند البته بیرون این قطعه (1824017) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۵:۲۲:۰۶
بالاخره کسی که اجازه داده به نظر شما کجا باید دفن بشه ؟در قطعه هنر مندان یا بیرون؟ ایرانی گرامی کمی مهربان تر باش به کسی که دستش از دنیا کوتاه است توهین نکن.همه می میریم. (1824126) (alef-10)
 
سبزواری
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۵:۲۴:۰۵
خود هنر مندان تا حالا اعتراضی نکردن.به نظر شما چرا؟ (1824129) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۴:۰۴:۱۱
دوست عزیز آیا هر گروهی که وزارت ارشاد سخت گیر دولت قبل بهش مجوز نداده لزوماً گروه منحرفی بوده؟ این گروه هم مثل خیلی از موزیسین های دیگه توی ایران طرفدار داشته. ممکنه موسیقی به سبک غیرایرانی کار می کرده اما همین الان هم توی کشور خودمون خیلی ها این کار رو میکنن و باعث نمیشه که هنرمند شناخته نشن. تا جایی که به وزارت ارشاد مربوط میشه اینها هنرمند بودن و اگرچه مخالفینی هم داشته باشن، احترام گذاشتن بهشون کار درستیه (1824041) (alef-10)
 
ناصر خادمی ماشاری
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۷:۴۴:۵۲
برادر عزیز و همه مخالفین محترم،این افراد درجای خود قابل احترامند. آن دنیا هم هر کسی مسؤل اعمال خودش هست. عرض بنده این است که قطعه هنرمندان خاص هنرمندانیست که به این مر و ملک خدمت کرده اند، همینکه یک بچه مسلمان ایرانی اسم گروهش رابگذارد سگهای زرد، داد میزند که آقایون!خانومها! اندازه و وزن و شأن من همینه؟ کسی با اصل احترام به اینها که مشکلی ندارد. اتفاقا این کار یعنی قاطی کردن احساسات شخصی در منزلت هنرمندان.قطعه هنرمندان جای سنگ قبر بزرگان هنر است. (1824258) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۴:۳۴:۰۳
آقا از اینا هنرمند تر پیدا نمیشد؟
با وجود ارادت به جناب آقای دکتر روحانی و کابینه محترمشان باید بگویم به قطعه هنرمندان و تمام هنرمندانی که در آنجا در خاک آرمیده اند توهین شد.
از این به بعد هرکسی یک گیتار برقی دستش بگیره و اراجیف بزنه باید کنار بزرگان ادب و هنر این مملکت دفن بشه. واقعا که معنی هنرمند را فهمیدیم. (1824066) (alef-10)
 
امین
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۴:۴۵:۴۰
اولاً:
آقای حسین پناهی در روستای سوق در کهکیلویه و بویر احمد و آقای عباس امیری در رشت دفن شدند و اینها در قطعه بهشت زهرا تهران نیستند.
نویسنده کاملا مشخص هست که شناخت چندانی از هنر نداره و شاید اگر سبک های موسیقی رو هم ازش بپرسیم جوابی نداشته باشه بده.
دوماً:
سبک ،روش و رفتار موسیقی کسی را نپسندیدا به معنی این نیست که باید آن شخص ار هستی ساقط بشه.
هنر سیاست نیست آقا که بخوایم متر و معیارمون رو فقط رو تفکر سیاسی ها بدونیم.اون ها هم طرفدارانی داشتند و هنرمند بودند (1824078) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۷:۴۶:۵۴
آقاجان. مثال آورده. یعنی قطعه هنرمندان ایران، جای آرمیدن این قبیل افراده (1824264) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۴:۴۹:۱۹
واقعا جای تاسف داره برا مسئولین مربوطه (1824084) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۵:۳۳:۵۹
ضرب المثلی هست که میگه شیطون دست از سر مرده ورمی داره این ورنمی داره.
بعدشم از یک اسم شما نمی تونین به ذات آدم ها پی ببرید. چرا راجع به روح آدمها این طوری قضاوت می کنید. (1824140) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۱۰-۱۵ ۱۷:۲۵:۰۶
اینقدر کوتاه فکر یم که کارمون به اینجا رسیده بدتر م میشه آقا یا خانم روشنفکر وای به حالتون با این طرز فکر (1889609) (alef-6)
 
ا م
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۵:۵۶:۵۶
مطلب خیلی خوبی بود
امید وارم مسئولان مربوطه بشنوند (1824156) (alef-10)
 
Afshin
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۷:۴۶:۴۴
دمت گرم خوشم امد از نظرت خیلی خوب و منطقی بود هنر که در راه انحراف باشه هنر نیست هنر باید در راه رشد افکار خوب انسانی باشه وگرنه بوزینه از همه هنرمند تر میشه (1824262) (alef-10)
 
ایران
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۹:۰۱:۲۵
جای تاسف دارد این افرادراجزوهنرمندان وطنی فراردهید (1824358) (alef-10)
 
فقيرى
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۹:۱۶:۴۳
از انتخاب نامشون ( سگ زرد) بايد پى به فعاليتشان برد قطعا اينها عملكرد مثبتى براى وطنشون نداشتند ، چه كار مثبت يا هنرى داشته اند اينها ؟ تو اين مملكت چه كسى ازاينها كوچك ترين بهره اى برده اند؟ (1824387) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۹-۱۵ ۱۹:۱۷:۴۹
خدا شانس بده بعضی ها یه جوری حرف میزنن انگار خودشون خیلی حالیشونه آقایی که سینه چاک روش این گروهی خوبه بدونی هر کشوری چارچوب خاص خودشو داره نمیشه در این کشور رو به روی هر سگی باز کرد و ضمنا ما برای جنازه هنرمند ارزش قائلیم نه سگ مرده......... (1824390) (alef-10)
 
فرشاد
۱۳۹۲-۰۹-۲۱ ۱۷:۲۳:۲۱
واقعا براتون متاسفم.روحشون شاد. (1838128) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.