نظر منتشر شده
۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 271497
حقوق و مزایای مدیران و کارگران خودروسازی ایران
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
به گفته برخی منابع آگاه، مدیران ارشد خودروسازی ایران (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) ماهی حداقل پنج و حداکثر ۱۶ میلیون تومان دریافتی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در دنیای خودروسازی، گاهی پیش آمده که شرکت‌های معتبر و بزرگ با افشای حقوق و پاداش مدیران ارشد خود، به نوعی مشتریان شان را در جریان اسرار مالی خود قرار داده‌اند تا بدین وسیله درجه اعتماد و نزدیکی میان خود و آنها را بالا ببرند.

این در حالی است که خودروسازان ایرانی تمایلی ندارند مانند برخی خودروسازان بزرگ دنیا میزان دریافتی مدیران ارشد خود را اعلام کنند و تا به امروز نیز هیچ خبری رسمی در این مورد منتشر تشده است.

با این حال، به گفته برخی منابع آگاه، مدیران ارشد خودروسازی ایران (ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو) ماهی حداقل پنج و حداکثر ۱۶ میلیون تومان دریافتی دارند.

بر این اساس، یکی از مسوولان پیشین صنعت خودرو ایران می گوید که یک مدیر میانی (مثلا مدیر فروش و بازاریابی) ماهی پنج تا شش میلیون تومان حقوق می گیرد.

به گفته وی، مدیران عامل خودروسازی کشور نیز حقوقی بین ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان دارند. این مسوول پیشین صنعت خودرو همچنین در مورد میزان دریافتی کارگران خودروسازی کشور نیز تاکید می کند که حداقل حقوق آنها، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه است.

با این حساب، یک مدیر میانی در صنعت خودرو کشور، سالانه بین ۶۰ تا ۷۲ میلیون تومان و یک مدیر ارشد سالی ۱۸۰ تا ۱۹۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کند و دریافتی یک کارگر نیز در سال، ۱۸ میلیون تومان (یک دهم یک مدیر ارشد) است.

این ارقام البته تنها مربوط به "حقوق" مدیران و کارگران صنعت خودرو کشور است، چه آنکه با احتساب مواردی دیگر مانند پاداش آخر سال و اضافه کاری و...، دریافتی آنها به بیش مبالغ مطرح شده، می رسد.

البته مدیران و کارگران خودروسازان یزرگ دنیا بسیار بیش از اینها دریافتی دارند و حقوق و پاداش آنها قابل مقایسه با اهالی جاده مخصوص نیست. به عنوان مثال، کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان، در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰ میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده و دریافتی آکیو تویودا، مدیر گروه تویوتا نیز در سال ۲۰۱۳ یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است.
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۹:۲۷
با سلام ایا شما مدیران رنو وتویوتا و صاحبانشان که خود سرمایه گذاری کردهاند با مدیران ایران خودرو وسایپا یکی میدانی (2894776) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۳۸:۲۱
هر چقدر هم بگيرن از يك فوتباليست بيشتره؟!!!!! (2894795) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۴-۰۲-۲۹ ۰۸:۲۰:۴۴
اما از یک معلم فوق لیسانس دانشگاه امیرکبیر روزانه بایست 3ساعت تمام فک بزنه 8برابر بیشتر اون ماشین تولید میکنه این آدم (2896513) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۱:۰۳
این دریافتی رسمیشونه، نه میلیاردها پولی که با کاهش کیفیت خودروها و بازی با جون مردم به جیب میزنن!! (2894799) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۲:۱۱
ما حاضریم مدیران خودروسازیمون نصف دستاوردهای مدیر تویوتا رو داشته باشن و 10 میلیارد حقوق بگیرن!! (2894804) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۷:۰۷:۵۸
اقای تویودا مالک تویویتا هست (2895694) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۸:۰۴
چرا شما سريع ما رو با بقيه دنيا مقايسه مي كنين؟ بقيه چيز ها رو هم مقايسه كن پس. فقط حقوق مديران اونها رو ميگي كه يعني مديراي ما حقوقشون كمه؟ آخي، الهي... (2894824) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۱:۵۰:۱۹
سلام
فكر كرديد فقط همين حقوق و مزايا و اضافه كاريه كه اقايون ميگيرن؟؟؟؟ ميدونيد سر هر قرارداد با شركتهاي زيرمجموعه و يا قطعه سازان چقدر گيرشون مياد؟؟؟
يا اينكه در مواقعي كه توليد كمه يا خودرو كمياب ميشه چقدر ميتونن از فروش خارج از شبكه به جيب بزنن؟؟؟
تازه اينكه چيزي نيست شنيده شده بعضي از خودروهاي توليدي در بخشهايي از كارخونه حالا بهر دليلي مرجوعي ميشه كه آقازاده ها با نرخهاي زير قيمت و در حد مفت صاحب اون خودرو ميشن و تو بازار آبش ميكنن. (2894829) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۰۰:۱۰
کاش همین قدر بود که گفتین اینها فقط حقوق ثابت و آب باریکه مدیران این شرکت هاست. کافی است یک با دفاتر قانونی حقوق و مزایای این شرکت ها رسانه ای شود (2894862) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۰۰:۵۳
هر وقت خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا از نظر کیفیت، قیمت و تیراژ با تویوتا و رنو-نیسان قابل مقایسه شد اونوقت حقوق مدیرانشون رو هم مقایسه کنید. (2894865) (alef-13)
 
سیدجعفرکاظمی
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۰۱:۳۵
سلام حقوق ومزایا باید باتوجه به شایستگی ولیاقت وراندمان کا ر افراد تعیین شود چرا درآمد دست اندرکاران ورزش وبعضی مشاغل شناخته نشده را بررسی نمیکنید که با مشغول کردن مردم دریافتهای میلیونی دارند (2894866) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۲۳:۵۲
البته مدیران و کارگران خودروسازان یزرگ دنیا بسیار بیش از اینها دریافتی دارند؟؟؟؟؟
مدیران خودروسازی بزرگ دنیا،جان هموطنانشون(و حتی مردم سراسر دنیا)براشون ارزش داره و حق اوناست که بیشتر بگیرند،نه اینکه ما بیایم به مدیران خودروسازی کشور که سالانه بیش از 10 هزار نفر از هموطنان عزیزمان را با تولید پراید به کشتن میدن 200 میلیون حقوق بدیم و چندین میلیون پاداش... (2894913) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۷:۳۷
این ارقام درست نیست و بسیار ناچیز است زیرامدیرعامل یا عضو هئیت مدیره هر شرکتی براساس مصوبه مجمع شرکتش در هر جلسه هئیت مدیره حداقل 15میلیون ریال بابت حق حضور در جلسات میگیرد. ضمنا هر شرکت دهها شرکت زیرمجموعه دارد که مدیران شرکتهای مادر عضو هئیت مدیره آن هستند و سالانه صدها میلیون فقط پاداش پایان سال میگیرند. هیچ مدیری درشرکتی بزرگ با 20و 30 میلیون تومان کار نمیکند عزیزم. باور نمی کنید بیشتر تحقیق کن مثلا مددیرعامل فعلا شرکت عضو هئیت مدیره بانک .... است در مجمع همان بانک در پایان سال مالی برای هر نفر هئیت مدیره 2 میلیار ریال پاداش میدهند و ............... (2894940) (alef-13)
 
مستضعف
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۲:۱۰
ای کاش ای کاش!! به قشر کارمند و کارگر بیشتر توجه شود (2894985) (alef-13)
 
پرايد سوار ار-دي دوست
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۲:۰۶
به عنوان مثال، کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان، در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰ میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده و دریافتی آکیو تویودا، مدیر گروه تویوتا نیز در سال ۲۰۱۳ یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است.
نكته جالب اينه كه در شركتي مثل تويوتا بهره وري انقدر بالاست كه با پرداخت چنين حقوق هايي باز هم محصولات ان خيلي ارزان است مثلا پاريس هاچ بك قيمتي معادل پزو پارس دارد (2895217) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۴:۴۵:۴۸
اين توهين به مدير خودرو ساز خارجي است كه انرا با مدير خودرو ساز داخلي مقايسه كنيد. (2895330) (alef-1)
 
شهرام رهنمای خرمی
۱۳۹۴-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۶:۵۰
مافیای خودروسازی باعث پر شدن جیب مدیران ارشد دو ودرو ساز انحصاری شده و ملت تاوان آن را باید بدهند / آقای وزیر صنعت پاسخگو باش/ مدعی العموم کجایی ؟ (2895514) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.