نظر منتشر شده
۱۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 254838
چرا مردان به همسران خود خیانت می کنند؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
در زندگی زناشویی برای یک زن هیچ‌چیز سخت‌تر و دردناک‌تر از این نیست که بفهمد مرد زندگی‌اش، تکیه‌گاهش، کسی‌که در زمان ازدواج متعهد شده تنها با او باشد، مخفیانه با زن دیگری ارتباط برقرار و به او خیانت کرده است. واقعیت انکار‌ناپذیری که این‌روزها پای ثابت دادگاه‌های خانواده شده و روزی نیست‌ زنانی با چشمانی اشکبار و دلی پرخون، به دنبال جدایی و گرفتن حق و حقوق از‌دست‌رفته‌شان نباشند.

به گزارش جام جم، پروانه یکی از زنانی است که طعم تلخ خیانت را چشیده است. او هفته گذشته به دادگاه خانواده تهران آمد و وقتی روبه روی مشاور نشست، گفت: بیست و شش ساله بودم که با نیما ازدواج کردم. در یک شرکت معتبر کار می کردم و حقوق خوبی هم می گرفتم. شوهرم آن موقع هنوز سرباز بود. به خواستگاری ام آمد و پس از یک سال نامزدی با کمک پدرم و تلاش نیما که سعی می کرد زندگی آبرومندانه ای را برایم فراهم کند، با هم ازدواج کردیم و به خانه خودمان رفتیم. صبح از خانه بیرون می آمدم و غروب که برمی گشتم، به کارهای خانه رسیدگی می کردم و غذا می پختم. دوسال پس از ازدواج مان دخترم به دنیا آمد.

کار کردن با وجود بچه خیلی سخت بود و از طرفی شوهرم هم موافق نبود بچه را مهد کودک بگذاریم و به همین دلیل از من خواست دیگر کار نکنم و به بچه و خانه رسیدگی کنم. من هم قبول کردم. ۱۷سال از زندگی مشترک مان می گذشت و نیما، رئیس قسمت فروش محل کارش شده بود و مدام به سفرهای داخلی و خارجی می رفت. دخترم بزرگ شده بود و مسئولیتم کمتر. احساس تنهایی و افسردگی می کردم. تصمیم گرفتم دوباره کار کنم. بیشتر دنبال این بودم که از دست فکر و خیالات عجیب و غریبی که به سرم زده بود، نجات پیدا کنم. اما تغییر رفتار شوهرم، غیبت های طولانی، بی تفاوتی و رفتار سرد و بی محبتش آزارم می داد و نمی توانستم با آن کنار بیایم.

به او شک کرده بودم. یک روز که قرار بود نیما برای انجام مأموریتی به فرودگاه و به یکی از شهرستان ها برود، مخفیانه او را تعقیب کردم. وسط راه یک دفعه دیدم تغییر مسیر داد و به سمت شمال تهران رفت. تعقیبش کردم. چند دقیقه بعد مقابل خانه ای مجلل در یکی از خیابان های شمال شهر توقف کرد. کلید انداخت و در را باز کرد و وارد خانه شد. صبح روز بعد شوهرم که رفت، به همان خانه چندطبقه رفتم، که شب قبل نیما رفته بود. یکی،یکی زنگ ها را زدم و اسم شوهرم را گفتم، اما گفتند کسی را به این نام نمی شناسند. زنگ طبقه سوم را که زدم، زنی جواب داد. گفتم: منزل آقای ... نام شوهرم را گفتم.

گفت: بله، ولی الان نیستند. سرم گیج رفت و افتادم. چنددقیقه بعد زنی آمد و در را باز کرد. تا او را دیدم، از حال رفتم. لحظاتی بعد درحالی به هوش آمدم که زن جوان لیوان آب قند در دست داشت. همسن خودم بود و فهمیدم این زن همسر دوم شوهرم است. خیلی فکر کردم این کار نیما مجازات کدام گناه من است و چه کرده ام که با من این طور رفتار کرد، اما به نتیجه ای نرسیدم. به ۱۷ سال عمر تباه شده ام فکر کردم، از این که جوانی ام را در این زندگی تباه کرده بودم و به همین خاطر دیگر حاضر نیستم حتی یک لحظه با او زندگی کنم.

دلایل خیانت مردان
دکتر پرویز رزاقی، روان شناس و مدرس دانشگاه، دلایل مختلفی برای خیانت مردان بیان می کند:

۱. انتخاب همسر آگاهانه نبوده و براساس تصورات ذهنی مثل زیبایی، پول و... بوده و زمانی که مرد در زندگی مشترک به آگاهی رسیده و خود را فرد موفقی ندیده، به سمت خیانت رفته است.

۲. افراد وقتی وارد زندگی مشترک می شوند، معیارهای شان سریع تر تغییر می کند. یعنی اگر زیبایی بوده، دیگر نیست و خانواده مهم تر است. تغییر جهشی نگرش، فرد را درگیر خیانت می کند.

۳. نیازهای عاطفی ـ احساسی و جنسی مرد از سوی زن تامین نشده و مرد تصور می کند این نیازها را باید در فضای خارج از خانه تامین کند.

۴. رفتارهای همسر تغییر می کند؛ یعنی زن با دلایلی وارد زندگی می شود که از نظر مرد خوب بوده، اما پس از آن، این طور نیست.

۵. نبود آرامش و آسایش در خانواده؛ زن دعوا می کند، فریاد می کشد و همسرش را تحقیر و سرزنش می کند.

۶ . زنانی که به لحاظ پزشکی نتوانسته اند صاحب فرزندی شوند و فضای خانه را شاد کنند؛ در این حالت مرد این حق را به خودش می دهد که با اختیار کردن همسر دوم صاحب فرزند شود.

۷. خانواده های کنترل کننده عامل دیگری است که مرد را به سمت خیانت به خانواده اش سوق می دهد. بخصوص زمانی که رابطه میان خانواده همسر و عروس، رابطه خوبی نباشد. در این صورت خانواده کنترل کننده مرد را به سمت خود می کشد و با رفتارهایی که به مرد آموزش می دهد، از او می خواهد که به همسرش بی توجهی کند. چنین خانواده هایی در واقع آتش بیار معرکه هستند.

۸ . دلیل دیگر خیانت مرد، برخوردار نبودن از زندگی سالم در دوران جوانی است. مردی که با انتخاب دوست دختران متعدد، دوره جوانی خود را سپری کرده، احتمال داردکه در زندگی مشترک نیز نتواند با همسر خود سازگاری و ارتباط کلامی لازم و موثر را داشته باشد. چنین مردی همیشه به دنبال رابطه های جدید غیر از همسر خود است و این موضوع می تواند رفتار آموخته شده از دوران جوانی یا یک نوع روش زندگی برای این فرد باشد و در نظام خانواده خلل ایجاد کند.

در این میان، دو دلیل مهم بیش از دیگر دلایل، خیانت مردان را رقم می زند؛ نخست سرد مزاجی زنان یا اختلالات جنسی یا روانی ـ جنسی است که باعث می شود به تمایلات جنسی در حد انتظار و متناسب با خواست مرد پاسخ داده نشود و او برای تامین بخشی از نیازهای خود، به خارج از خانه پناه ببرد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که پناه بردن به فضای بیرون از خانه ممکن است احساس رضایت مندی را که مرد به دنبالش است در او ایجاد نکند.

علت دوم، تنوع طلبی مردان است که مشکل اخلاقی به شمار می رود. مردان نسبت به آنچه دارند، ممکن است احساس رضایت مندی نداشته و قانع نباشند و به همین دلیل به سمت فرد دیگری بروند. البته این تنوع طلبی ممکن است ریشه در سبک زندگی والدین داشته باشد. وجود مردان چند همسری، می تواند در بافت و نظام تفکری خانواده اختلال ایجاد کند. مجموعه این عوامل سبب می شود فضای داخل خانه ملتهب شود و مرد به سمت خیانت پیش برود.

راه حل چیست؟
۱. زن باید حالات روحی و روانی مرد خود را بشناسد یا شناخت دقیق تری نسبت به این حالات پیدا کند.

۲. حساسیت های شوهر خود را بشناسد و به آنها احترام بگذارد.

۳. رابطه عاطفی و کلامی خود و همسرش را در سطح مطلوبی نگه دارد.

۴. عواملی که همسرش را عصبانی کرده و باعث قطع رابطه می شود، از مسیر زندگی خود بردارد.

۵. به تقاضای همسرش پاسخ دهد و در صورتی که نامطلوب بود با صحبت کردن با شوهر یا خانواده شوهر حل کند. در غیر این صورت با کمک گرفتن از یک مشاور و روان شناس، مشکل را برطرف کند.

۶ . اگر زن با مشکل سرد مزاجی مواجه است، برای بهبود رابطه با شوهر به درمان مشکل اقدام کند تا شاید با رفع این مشکل فضای داخل خانه به ثبات و آرامش برسد.

۷. رفتارهای کنترل کننده همراه با محدودیت و جستجو گرایانه، مرد را از خانواده دور می کند. خانم ها از این رفتار دوری کنند.

۸ . آراسته بودن زن، منظم بودن، رسیدگی به امور بچه ها و خانه، احترام به خانواده، دروغ نگفتن و پرهیز از مخفی کاری باعث می شود مرد در درون خانواده نیازهای عاطفی و احساسی خود را تامین کند و به بیرون پناه نبرد.
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۲۳:۱۸
چند همسری دستور دین است.لذا این آقا هیچ خلاف شرعی انجام نداده است. الف بهتر است که در زندگی خصوصی دیگران سرک نکشد!!! (2618290) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۲۲:۲۷
اره شما درست میگی ولی نه یواشکی (2618380) (alef-10)
 
عمار
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۵۲:۵۹
و یک سوال:
این خانم هایی که با این مردان ارتباط دارند به چه کسانی خیانت کرده اند؟ (2618824) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۴۲:۴۸
اولا چند همسری دستور دین نیست، بلکه در شرایط خاصی مجاز شمرده شده است. حضرت محمد و حضرت علی تا زمان حیات حضرت خدیجه و حضرت زهرا با کس دیگری ازدواج نکردند. دوما همسر دوم داشتن مجاز است، مخفی کاری و عدم عدالت نسبت به همسر اول که مجاز نیست. (2618425) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۵:۳۲
شما زنان امروز رو با حضرت زهرا و حضرت خدیجه یکی میدونید؟ یاللعجب (2618738) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۵۱:۱۷
شما هم مردهای امروز را با امام علی یکی می دونین؟! (2619106) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۲ ۱۰:۴۱:۰۰
شما مردان هوسباز امروز را با حضرت علي و پيامبر قياس مي گيرد واقعا كه .....؟ (2718904) (alef-3)
 
ستاره
۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۰۰:۲۶:۴۰
حضرت محمد هزار کار خوب دیگه هم کرد،شماها فقط این و دیدید؟؟؟خیانت معنی نداره.ازدواج یعنی همسر یکی خدا یکی (2620485) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۴۷:۲۴
چن همسری باید اشکار باشد نه اینکه مخفیانه بروی و زندگی دیگری تشکیل بدهید و ضمنا باید با رضایت همسر همراه باشد. (2618435) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۰۰:۱۱
دروغ چطور ؟

فریب در زندگی چطور ؟

البته اونجوری که برمیاد شما از اونایی هستی که دینو اونجوری که دلت میخواد تفسیر میکنی (2618488) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۴۲:۳۹
خب خانومای محترم هم جدا بشن برن با کسی که فکر میکنن براشون بهتره ازدواج کنن ،، به همین سادگی (2618601) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۶:۰۶
خانمها نميتونن بدون وجود شرايط خاص درخواست طلاق نمايند . (2618935) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۴:۲۸
پسرم "مجاز" است با "دستور" است فرق میکنه، چند همسری در دین مجاز است نه واجب! افتاد؟! (2618731) (alef-3)
 
مشهدی
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۰۱:۳۵
چند همسری از نظر دین دارای تعریف معین و مشخص است . لطفا هرزه گری های شرعی خود را به پای دین ننویسیم . چیزی که این روز ها باب میل بعضی از متشرعین شده است (2618981) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۸ ۰۰:۰۷:۰۳
لایک واقعا موافقم (4020765) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۴:۱۸:۵۷
دستور!!! یعنی واجبه؟ (2619161) (alef-3)
 
دلشکسته
۱۳۹۴-۰۹-۱۹ ۱۲:۵۱:۲۳
چندهمسری قلب همسراول را می شکندواورابرای همیشه خاکسترنشین میکند همیشه همسراول با بی پولی مستاجری بدبختی فقر می سازد ووقتی اوضاع روبراه شد مرد به دنبال یک زن جوان تازه وامروزی میرود وتمام عشق وعلاقه زن اول در غبارپنجره برای همیشه میرود میرود میرود وتازه انگشت اتهام همیشه به سوی زنهاست (3379495) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۲۴:۵۸
مردی که نامرد باشه نامرده حالا هر چی هم زن بخواد بهش برسه خودشو آراسته کنه و همه این چیزایی که شماها گفتین. (2618292) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۲۱:۱۵
دمت گرم (2618541) (alef-3)
 
کریم
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۰:۵۵
موافقم (2618919) (alef-3)
 
مهدي
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۲۰:۳۹
موافق نيستم
يگ زن باهوش هر مردي را مي‌تواند سر براه كند. (2619028) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۲۷:۱۰
مشکل هیچ کدوم از اینا نیست مشکل نامردی مردا است. نوشتین ممکنه مرد معیارهاش عوض شه خب مگه زن نمی‌تونه معیارهاش عوض شه می‌تونه اما اگر هم عوض شه زنها می‌مونن پای زندگی‌شون ولی مردها نامردی میکنند. (2618294) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۰۳:۴۲
زنها هم از این کارها می کنند همچین قدیس جلوه ندهید (2618499) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۱۱:۲۷
فقط مردا خيانت مي كنن؟ (2618522) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۳:۲۷
وقتی مردا خیانت کنن وبه زنهاشون محبت نکنن وسردباشن شماچه انتظاری ازاین زن که شوهرش خیانت کاره داری ؟
بیشترزنهایی که خیانت میکنن متاسفانه شوهراشونم خیانت کارن . (2618903) (alef-3)
 
مهدی.ص.ر
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۳۲:۰۲
یه نمه فکر کنم اشتباه شده,در حال حاظر و هر چه به جلو پیش میرویم این زنان هستند که نسبت خیانتشان نسبت به مردان رو به افزایش هست. (2618301) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۳:۵۲
به نظرم عمده دلیلش هوس بازی و مقبد نبودن به ارزشهای اخلاقی و دینی وتنوع طلبی و نحوه رفتار و تربیت خانواده در دوران کودکی و جوانی است.اگر پسر کودک و نوجوان زود با مسائل جنسی آشنا شود ذهنش مشغول خواهد بود و خداوند در قرآن هم از به این نکته زود آشنا شدن با مسائل جنسی و منع آن اشاره فرموده است. (2618311) (alef-3)
 
زهرا
۱۳۹۴-۰۳-۰۱ ۰۰:۱۲:۱۵
دقیقا باهات موافقم,حالا یه سوال .شوهر من با یه خنم دیگه رابطه داره آیا من میتونم از این طریق از شوهرم طلاق بگیرم (2902004) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۶:۳۱
بیچاره زن جامعه ما ، همیشه مقصر همیشه مسءول ، زن باید خود را با مردش تطابق دهد زن باید درک کند ، زن باید ..... زن زن زن
مجریان فرهنگمان ایراد دارند ، همه درمقابل هم مسءول هستیم (2618316) (alef-3)
 
آریابان
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۳:۲۹
ولی متأسفانه اکثر زنهای ایرانی ، وقتی پا به سن میذارند دیگه کلا شوهرشون رو به بوتۀ فراموشی میسپارند و به او توجهی ندارند.......... مگردر حد یک عابر بانک !!!! ؛
وای به روزی که بچه دار هم بشن که دیگه از همون روز اول تولد فرزندشون ، جایگاه مرد بیچاره ، در بایگانی فکری و ذهنی زنش خواهد بود !!!!! ؛ (2618904) (alef-3)
 
کریم
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۳:۱۷
درست میگید شما (2618929) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۹:۲۳
خیلی از این اتفاقات به این دلیل است که زنان نمی توانند نیازهای روحی و جسمانی مرد را فراهم کنند لذا مردان به سراغ زن دیگری روی می اورند (2618324) (alef-3)
 
کریم
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۵:۴۱
علی جان قبول کنیم که مردان دنبال بهانه می گردند که عمل زشت خودشون رو توجیه کنند . مثلا ما با همسرمون بحث میکنیم و سریع میریم تو این سایت ها یا تو خیابون دنبال یه هم صحبت می گردیم و ادامه داستان (2618933) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۵۳:۱۴
چند همسری برای مردان ایرادی ندارد (2618329) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۲۶:۱۱
اگر عدالت داشته باشد حرف شما صحیح است. لکن کو عدالت؟ (2618384) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۳:۴۵
این چه منطقیه پس همین حق را برای زنان خود قایل شوید (2618729) (alef-3)
 
عبدالله
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۵۶:۴۱
در تمام موجودات جنس نر زودتر می میرند لذا فکر می کنم خداوند در خلقت طوری قراردادکه که مردان بتوانند چند همسری باشند وزنان در خلفتشان طوری هست که گرایش به تک همسری دارند. (2618839) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۵۵:۲۴
اینو فقط از شما شنیدیم نه از جای علمی معتبر خوب به تغذیه و ورز ش خودشون برسن دیرتر بمیرن بیجاره زنا چه کار کنن (2619119) (alef-3)
 
بهزاد
United States
۱۳۹۵-۰۷-۲۷ ۲۳:۱۹:۰۵
درست میگن جنس نرطول عمرکمتری نسبت به جنس ماده داردحتی درزمانلقاح ووروداسپرم جنسیت xxمونث عمربیشتری دررحم زن دارد ودیرترمیمیرد (3978401) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۴:۰۱:۲۰
این که زودتر می میرند چه ربطی به چند تا زن گرفتن داره؟ (2619133) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۵:۰۸:۰۰
عجب حرف بی ربط خنده داری زدی.دمت گرم (2619323) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۸:۵۵:۲۴
جناب جامعه شناس يا روانشناس گرامي ،حال اگرتمام فاكتورهاي گفته شده،رعايت شده باشد ومرد بازهم بي مهر وبي ميل به همسر زحمتكش ودلسوز خود باشد چه؟؟؟؟؟؟!!!!!آيا باز هم راهكار ميدهيد ودر مقام توجيه و به رسميت شناختناين موجود ناسپاس دليلي داري ؟؟!!درايران همه چيز وارونه است وهيچ چيز درست نخواهدشد.مهمترين اصل مردانگي وجوانمرديست كه مرده واثري ازش نيست!!! ياحق (2618336) (alef-10)
 
کریم
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۸:۱۷
من با بخشی از نظر شما موافقم ولی اینو بدونید که خیانت مردان به زنان و یا بالعکس اون تنها مربوط به ایران نیست (2618939) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۰۴:۱۰
چرا اسم خیانت میگذارید؟
خیانت یعنی اینکه شما توی رابطه یک طرفه که طرف همه تلاشش را برای شما میکند ، زیاده خواهی کنی و بروی پی کس دیگری
ولی وقتی همه عمرتو برای یکی میذاری و بجز بی محلی، بی اعتنایی، بی مسئولیتی، کم گذاشتن . سردمزاجی و توهین و تحقیر چیزی نمیگیری و از طرف دیگر میدانی اگر همسر بی مهر و بی مسئولیتت را رها کنی بیچاره خواهد شد، هیچ راهی هم برای اصلاح نمانده که تست نکرده باشی، مجبوری که یک کاری بکنی.
شما فرض کن هر روز به خانه بیایی و غذایی آماده نباشد، اگر بعد از مدتی گرسنگی باعث بد شدن رفتار شما شود و با یکبار غذا خوردن بیرون از خانه، رفتارتان در خانه بهتر شود این کار را نمیکنید؟
جالب اینکه کسی که شما همه توانتان را برای او میگذارید نه تنها هیچ ارزشی برای شما قائل نیست، بلکه تحقیر و فحاشی و نمک به حرامی هم میکند، اما کسی که حتی از ماندن شما مطمئن نیست، برای شما هر کاری انجام میدهد!
متاسفانه زنها زمانی که از عشق و محبت سیراب میشوند، عقده های ریاستشان گل میکند و تازه بعد از سالها که به عشق یک طرفه عادتشان داده ای، باید سالها زحمت و ناراحتی بکشی تا حالیشان کنی که اگر تاکنون برایشان وقت گذاشته ای، از روی نیاز نبوده، بلکه از تعهد و مردانگی بوده.
توصیه من به همه کسایی که میخوان ازدواج کنن اینه!
1-ازدواج نکنید
2-اگر ازدواج کردید محبت بیش از حد نکنید.
3-با هر خواسته خانمتان موافقت نکنید تا قدر موافقت کردنهای شما را بداند.
4-با اولین رفتار بی ادبانه و گستاخانه خانمتان چنان رفتار محکم و تندی نشان دهید که دیگر تکرار نکند(گربه را دم حجله بکشید) در غیر اینصورت سر هر موضوع ساده و پیش پا افتاده ای عقده ها و ناتوانیهای خودشان را با تحقیر شما خالی خواهند کرد و بعد از مدتی شما هم دلسرد خواهید شد.
5-زنها فقط و فقط وقتی شش دانگ هواسشان به شماست که از ماندن و عشق شما مطمئن نباشند. هیچگاه به یک زن تمام عشقتان را نشان ندهید.
یک زن تشنه عشق و محبت همه تلاشش را برای بدست آوردن و حفظ شما انجام میدهد.
اما همینکه سیراب شد، دلش را خواهید زد.
6-هیچوقت حرمت ها را نشکنید. به او هم اجازه چنین کاری ندهید.
7-اگر میخواهید زنتان همیشه با شما زندگی کند و فرزندانتان طعم طلاق را نچشند، همیشه نکته و موردی برای وابستگی مالی زنتان بوجود آورید. جوری که بداند اگر از شما جدا شود، از نظر مالی تامین نخواهد بود.
8-آتو دست همسرتان ندهید، چه مهریه زیاد ، چه سند ملک واملاکتان یا سخن و رفتار نابجا، هیچوقت اسرارتان را به همسرتان نگویید. زنها بدترین همرازی هستند که میتوانید انتخاب کنید. آنها به وقت ناراحتی پایبند هیچ اخلاقیاتی نیستند. اگر رازتان را نمیتوانید حفظ کنید، مطمئن باشید همسرتان هم نخواهد توانست.
9-برای زنتان همیشه مرموز باشید. کارهای جلف و ناشایست انجام ندهید، اما همیشه ترس اینکه میتوانید روزی بدترین آدم دنیا باشید را در دلش بکارید.
10-یادتان نرود زنها تشنه استرس و اضطراب هستند، همیشه کمی ترس و استرس قبل از امتحان باعث میشود مشقهایشان را خوب بنویسند. اما این ترس را با نشان دادن حداکثر قدرتتان هدر ندهید. (2618354) (alef-10)
 
احسان
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۵۹:۳۸
ای بابا چرا انقدر بحث های بیخوده می کنید وقتی اط زف یه نفر از هیچ لحاظ ارضا نمیشی باید یکی رو پیدا کنی که توی این دنیا ارومت کنه از همه لحاظ، یکی که قدر محبت و همه چیز رو بدونه (2618486) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۷ ۲۲:۲۳:۳۵
خوب از هم جدا بشن.چرا خیانت میکنن؟









؟ (3333749) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۴۰:۳۳
حقیقت جامعه کنونی ما را گفتی، خیلی از خانمها همونطوری که عنوان کردین هستن!! نمیدونن که با این رفتارشون تیشه به ریشه زندگیشون مخصوصا بچه هاشون میزنن. (2618596) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۰۶:۴۱
(2618680) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۵۵:۲۴
به نظر می رسه نظرات تندی هستند ولی من فکر می کنم مو به مو درست هستند. (2618833) (alef-3)
 
آنا
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۹:۴۱
بد نیست ببینید با چه نوع زنانی معاشرت می کنید که چنین تصوری از زنان پیدا کرده اید. (2618914) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۴:۰۸
معاشرت نیست عزیزم
تجربه ده سال زندگی مشترکه!
همه خانمها مدعی این هستن که لیاقت عشق واقعی رو دارن
اما تا از عشق مطمئن شدن، تازه فیلشون یاد هندوستان میکنه.
کلا خانمها عاشق کسی هستن که بهشون زیاد محل نمیذاره نه کسی که مثل پروانه دورشون بگرده! (2619066) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۱:۳۷
همینایی که درباره ی همسرت گفتی ! اگه یه مردداشته باشه تازه صددرجه بدتر ،زنش باید چی کنه ؟!!!!!
اونم بایدبه همسرش خیانت کنه ایا ؟!!!!! (2619059) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۳:۱۵
شما احتمالا سنتون به دهه ی دهم یا 20 نمی خوره با این تفکرتون؟ (2619064) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۶:۳۱
طرز فکر شما و راه حلهاتون فقط در مورد گروهی از زنان مصداق دارد نه همه آنها ...پس لطفا جمع نبندید و این توصیه های غیر کارشناسانه را برای خود اعمال نمایید. (2619073) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۵۶:۰۹
شما بهتره به روان پزشک مراجعه کنید. (2619120) (alef-3)
 
امنه
۱۳۹۳-۱۱-۰۴ ۰۸:۲۱:۳۰
اقاي محترم اين شيوه ي شماست ولي از كجا معلوم كه صحيح باشد پس لطفا نشر ندهيد. تنها روشي كه مرد ميتواند انجام دهد تا فرمانرواي روح و قلب همسرش شود محبت كردن است. در غير اين صورت مطمئن نباشيد كه همسرتان جاي ديگري نياز به محبت خود را تامين نميكند. (2628206) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۲ ۰۴:۳۲:۵۱
برای خانم ها هم دستور عملی دارین (3065013) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۰۶:۳۲
بسیاری از دوستان و آشنایان را میشناسم که بدلیل سرد مجازی زن خود که بارها و بارها با او صحبت کرد ه اند ونتیجه نگرفته اند علیرغم میل باطنی مجبور شدند فقط با یک نفر غیر ارتباط برقرار کنند و جالب اینکه همه این افراد زنانشان شاغل و روحیه یک مرد را در اجتماع کسب نموده اند جامعه آماری من ده خانواده میباشد (2618358) (alef-10)
 
ادبی
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۱۲:۰۲
سردمزاجی مجید جان! یک ساعته جمله رو میخونم تا بفهمم سردمجازی یعنی چی! (2618526) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۱۱:۰۶
مردای نامرد زنشون حوری بهشت باشد . باز هم چشم چرون هستند (2618361) (alef-10)
 
محمد مهدی
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۲۷:۵۳
متاسفانه مردهای نامرد زنهای خیلی خوبی نصیبشون میشه (2618561) (alef-3)
 
مجرد کارمند
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۲۰:۰۲
ما از ترس خرج و مخارج و کرایه خونه زن نمیگیریم.
بعد ایشون دوتا خونه داره و مخارج دو خونه رو تامین میکنه! (2618377) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۴۸:۴۹
هر کی می تونه می گیره شما هم می تونی بگیر (2618439) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۲۶:۳۳
خب خوتان میگویید خیانت ! خیانت کار آدم نامرد وخائن است (2618386) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۳۴:۴۸
آیا چند همسری را برای شوهر خواهرت هم می پذیری؟!!!! (2618411) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۱۹:۳۱
این جماعت خیلی باحالن،چون منطق ندارن اینجوری می گن:برا رن خودت میپذیری؟،برا حواهر حودت میپذیری؟...دیگه اینو نشنیده بودیم برا شوهر خواهرت میپذیری؟ :))))))))))) (2618538) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۴۹:۵۲
"در زندگی زناشویی برای یک زن هیچ‌چیز سخت‌تر و دردناک‌تر از این نیست که بفهمد مرد زندگی‌اش، تکیه‌گاهش، کسی‌که در زمان ازدواج متعهد شده تنها با او باشد، مخفیانه با زن دیگری ارتباط برقرار و به او خیانت کرده است."
همسر من مشغله بسیاری دارد نه به کارهای منزل میرسد و نه به شوهرداری و بچه داری پس خیلی رک از من خواسته تا با کسی دیگر هم ازدواج کنم که وظایف خانه را با او تقسیم کند و دوست نزدیک خود را نیز پیشنهاد کرده است ولی من به این خواسته تن نمیدهم - میخواستم بگویم این چیزی که میگویید تمامیت ندارد
در عربستان نیز زن اول به خواستگاری زن دوم و سوم میرود و در کارهای خانه با هم مشارکت دارند - این را همسرم میگوید!!!! (2618445) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۵:۱۶
همینه دیگه
خدا بهت داده، قدر نمیدونی
یک در سی میلیون! (2618864) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۱:۵۷
اینجا ایرانه عربستان نیست همسر شمارم که چنین پیشنهادی داده حتما خیلی از دستت ناراضی می خواد دکت کنه (2618925) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۹:۲۹
بیچاره. ببین زنت چقد ازت بیزار شده! (2618942) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۵:۲۵:۰۴
ببین با زن بیچارش چیکار کرده که میگه برو زن بگیر.شرط میبندم تا اخر سال از هم جدا میشن (2619378) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۵۰:۳۸
کسی که طبق دستور دین ما همسر دوم اختیار یا انتخاب میکند هیچ خلاف شرعی وقانونی انجام نداده است و این خیانت نیست. (2618448) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۵۱:۱۲
سلام .ببخشيد مگه ميشه فقط يه زن داشته باشي.الان فقير هم باشي غير رسمي با چند تا هستي (2618453) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۲۰:۲۳
برای همسرت هم همین نسخه را تجویز می کنی (2618724) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۰۹:۵۶:۳۹
اگر مرد، مرد باشه زنش هر چی باشه بهش خیانت نمیکنه (2618475) (alef-3)
 
زوج
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۱۱:۴۱
من مردی هستم متعهل حرف بسیاری از آقایان و خانمها درست است.باید بپذیریم که اتفاقاتی که در زندگی رخ میدهد اعم از سرد مزاجی یا تحقیر و تغییر نگرش طبیعی است و میشود آنرا با گفت گو حل کرد و اگر حل نمیشه در اون رابطه ماندن خطاست.
ما میخواهیم بدون حل کردن مشکل اصلی به جای دیگری پناه ببریم که اساسا مشکل بزرگتری برای رابطه ی اول درست میکند و هیچ کمکی به زندگی ما نمیکند.
ما باید یاد بگیریم که خودمان باشیم و برای ارزشهای خودمان ارزش قایل شویم.
وقتی در یک رابطه زناشویی هستیم باید برای هردو طرف ارزش قائل شد. (2618523) (alef-10)
 
آنا
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۱:۴۳
متاهل صحیح است! (2618923) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۳۵:۲۳
دلایل بسیاره ولی
1- تنوع طلبی که جزیی از ذات مرد است
2- سردی محیط خانه
2تا عامل موثره (2618575) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۳۸:۴۷
عنوان خیانت ب کار شرعی و قانونی غلطه لطفا در انتخاب عبارات ک خود باعث شعله ور کردن و خلط موضوعه دقت کنید (2618586) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۰:۵۹:۵۴
خیانت ها معمولا در زمان طلاق عاطفی اتفاق می افتد. اگر طلاق واقعی به راحتی برای زوجین در دسترس باشد کمتر شاهد خیانت و جنایت خواهیم بود. (2618664) (alef-3)
 
دکترای علوم تربیتی
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۰۳:۲۸
واله تا اونجایی که ذهن ناقص من یاری می کنه توی قران هم می گه :
المومنین و المومنات/ الخبیثون و الخبیثات و ... یعنی هر کس با یکی شبیه خودش ازدواج می کنه!!!
در ضمن توی بحث زنا هم اول میاره الزانیه و الزانی یعنی اسم زن رو اول میاره که یکی از تعابیرش اینه که شروع کننده یا عامل و علت شروع آن از جانب زن ها می باشد!!! (2618671) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۱:۵۴:۴۵
مثل معروفی هست که می گوید وقتی شوهر خیانت می کند اولین کسی که می فهمد همسر است اما وقتی همسر خیانت می کند آخرین کسی که می فهمد شوهر است.

به نظر می رسد وضعیت به گونه ای شده است که باید علت خیانت همسران به شوهران را بررسی کرد. (2618831) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۱:۱۶
با سلام 90درصد همسر دومي مرد از سرد مزاجي زنها ست اگر بتونند تاحدودي بر اين موضوع مديريت كنند من بعنوان يك مرد مي گويم چنين اتفاقي براي كسي روي ندهد (2618853) (alef-3)
 
آنا
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۳:۰۹
ایکاش می دانستد که اعداد برای خودشان معنی دارند. ۹۰٪ را برچه مبنایی می گویید؟ آماری دارید؟
خوبست دقت کنید که خیانت در هر شرایطی یک «انتخاب» است. و هر کس باید مسؤولیت انتخاب خودش را بپذیرد. (2618928) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۴:۳۴
ایا ژن وطبیعت انسان (اعم ازمرد یازن )هم در درتنوع طلبی یا تمایل به یکدیگر نقش دارد ؟. قاعدتا این سوال راباید متخصص مربوطه (پزشکان یا روانپزشکان محترم بتوانند جواب دهند . (2618863) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۵:۵۷
ایشان دکتر روانشناس هستند یا استاد ماست‌مالی خیانت!!!

در اینکه اکثر دختران و پسران و بانوان و مردهای ما بیسواد (نه به معنی دیپلم و لیسانس و دکترا داشتن بلکه به معنی شناخت خود و جنس مخالف و برقراری رابطه سالم درون خانواده) هستند شکی نیست.
در اینکه جامعه ما اسیر بعضی خودزنیهای فرهنگی و کسر فرهنگی هست هم شکی نیست.
ولی اینکه این کسریها دلیلی باشه برای خیانت جای سوال داره!!

حتی کسانی که به چند همسری مرد از نگاه مذهبی باور دارند، خیانت را نکوهش میکنند و هم قانون و هم شرع یک رابطه شفاف (با آگاهی همسر اول) را ترویج میکنه. این چه مقاله چرتی که چاپ کردید؟

اگر زوجی به این مشکلات برخورد و با مشاوره نتونست مشکل و برطرف کنه، میتونه بره طلاق بگیره (هر چند تاسفبار) خیانت یعنی چه؟

چرا گناه هوسبازی بعضی از ما مردها را میاندازید گردن بانوان این جامعه؟ هر غلطی ما میکنیم تقسیر زنهامون است!!!

آیا ایشان در حال تئوریزه کردن خیانت در زندگی زناشوئی نیست؟! (2618867) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۱ ۰۶:۵۸:۴۷
احسنت به شما .خداروشکر یه نفرهمپیداشد حرف دل ماروبزنه خداخیرت بده (4010838) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۷:۳۲
وقتی زنان در خانه تمکین ندارد و به مردان بی محلی میکنند و هر وقت خواست بیرون برود ده قلم ارایش می کند سلپورت می پوشد و هر گونه جلوه گری و اغوا گری و زیبا یی و یا سخن گفتند برای بیرون از خانه است ببخشید من مرد خرم که فقط تعهدات یک طرفه نفقه و .........را اجرا کنم . زبان زن مرد را جلد خانه می کند تا کی ما مردان باید فشار غرایض فشار مالی و .........را تحمل کنیم .



نمی شود دستورات اسلام را فقط برای خوشایند زنان تحریف کرد ببینید زنان چقدر بی بند و بار شدهاند الان مردان دیگر به وفای زنان اعتماد ندارند
اصل قصه این است زن دیگری مرد ایشان را قاپیده (2618872) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۳:۲۴
من یک مرد 43 ساله با تجربه 13 سال زندگی مشترک و دو فرزند هستم .
این مسلم است که مردها و زنها هرکدام خصوصیاتی دارند که به خاطر جنسیتشان کم و بیش در وجودشان هست .

به نظر من ما بین مذهب ، مدرنیته و سنت گیر افتاده ایم .
از طرفی چند زنی مال فرهنگ ما نیست و با گذشت سالیان بسیار از ورود اسلام به کشور ما نه تنها هنوز بلکه هیچگاه با فرهنگ ما عجین نخواهد شد چون ذاتا"در سرشت ما ایرانیها نوعی بی وفائی و نامردی محسوب میشود پس چنین نسخه ای هیچوقت برای جامعه ما جواب نداده و جواب نخواهد داد چون لازمه آن استبداد و خودکامگی تام مرد است که با روحیه ما نمیخواند و فقط مختص اعراب است .

اصولا" باید از مردانی که طرفدار تعدد زوجات هستند باید پرسید که رضایت دارند همانگونه که برای خودشان میخواهند همسرشان نیز زن مرد دیگری باشد ؟ این سئوال شاید در نگاه اول غیر وارد باشد ولی در شرایطی که بپذیریم زن هم دارای تمام ویژگیهای انسانی یک مرد و شاید با احساسات قویتر است یک پرسش اساسی است .

را ه حل حفظ تعادلی است که خداوند در وجود هریک از جنس زن و مرد قرارداده .
یعنی هر یک از آنها باید از حقوق و وظایف انسانی و اخلاقی خود برخوردار باشد .

از هنگامی که وظائف و مسئولیتهای زنان و مردان با هم تداخل و جابجا شدند همه مصیبتهای ما آغاز شد . (2618883) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۱۹:۳۸:۲۲
چجوری انقد زنارو خوب میشناسی؟
من زنم انقد خودمو نمیشناختم
مردا چجورین؟ (2996654) (alef-11)
 
پری
۱۳۹۴-۰۷-۲۲ ۱۱:۲۱:۳۹
چقد حرف شما منطقی . درسته کاملا موافقم . من 40سالمه و 15سال از ازدواجم میگذره و متاسفانه درگیر چنین مشکلاتی شدم و در تعیین مقصر عاجزم . و دقیقا همین استدلال شمارو دارم و قصد جدایی دارم بزودی . (3260245) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۹:۲۰
اگر مردی سرد مزاج بود زنش این اجازه را دارد با مرد دیگری باشد؟ (2618912) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۴:۵۳:۱۷
در هیچ صورتی در زندگی با همسر بودن با نفر دوم یا سوم صحیح نیست چون میخوایم از حل مسئله فرار کنیم .انسان های ضعیف اهل فرارن. (2818488) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۹:۳۲
واقعا شما به دنبال واقعیت نیستید، مردها اگر هم نتوانند به خاطر دل رحمی و اجبار و بچه طلاق بگیرند اما طلاق عاطفی دارند (2618913) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۰۶:۵۹
....و همیشه تاریخ زنان موقصرند و کوتاهی کرده اند و باید برای مردان هوس باز محیط خانه را با آرامش محیا کنند و به نیازهای مردان احترام بگذارند.
....و همیشه نیازهای عاطفی زنان نادیده گرفته شده و مصیبت‏هایی که از سوی مردان تحمل میکنند جزء وظایفشان به حساب می‏آید. (2618995) (alef-3)
 
علي
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۱۰:۰۴
به نظر من طلاق گرفتن در موارد بحران و مواقعي كه ديگه نميشه تحمل كرد ،بهترين راهه
بايد يه تعهد رو قطع كرد تا به تعهد ديگه رسيد
غير از اين ، انساني نيست
درسته كه طلاق خوشايند نيست ولي بهرحال بايد هزينه داد (2619004) (alef-3)
 
hmd
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۳۸:۳۹
چون حقشونه (2619077) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۳:۴۱:۱۲
دستور دین است ویک زن مسلمان باید تابع دین باشد وسلام عیکم دیگر عرضی ندارم..... (2619082) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۵:۱۱:۰۰
عجب شیری تو شیریه!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ (2619340) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۵:۲۲:۱۶
تنها راه ازدواج سفید است. چون طذفین تعهدی نسبت به هم ندارند تا وقتی که با هم هستند به یکدیگر احترام گذاشته و خیانت نمی کنند. (2619368) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۲۲:۱۱:۴۲
یکی از دلایل رواج ازدواج سفید این است که
۱- آقایان نمی خواهند با مهریه روبرو شوند
۲- خانم ها نمی خواهند حق کار و حق طلاق و ... را از دست بدهند

بیایید به رواج ازدواج هایی کمک کنیم که ثبت می شوند ولی هر دو طرف از حقوق برابر برخورداند. یعنی در دفاتر ازدواج هر دو نوع قرارداد اجتماعی قابل ثبت کردن باشند. به این ترتیب از رواج ازدواج سفید جلوگیری کرده و به ازدواجی که هم حلال باشد و هم نه آقایان با مهریه روبرو شوند و هم خانم بعضی از حقوق خود را به شوهر منتقل نکنند آن را تبدیل کرده ایم. البته افراد می تواند هنوز همان ازدواج سنتی را نیز ثبت کنند. (2620211) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۳:۴۹:۳۶
کلی بگم بعضی ها برا اشتباه کارییاشون دنبال مقصر می گردندواینکه اگر چه زن وچه مرد اونی که میدونند زیر پا نذارن مشکلی به وجود نمییاد....... (2768263) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۳۱ ۱۸:۲۳:۳۸
من شوهر سرد مزاجی دارم هر چه تلاش میکنم نتیجه نداره اما به خاطر ایمانم به خدا هیچ وقت فکر بدی به ذهنم راه نمی دم وبه خوبی های شوهرم فکر میکنم (2901627) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۰۵ ۱۵:۱۳:۴۰
من هیچ مشکلی نداشتم که شوهرم مخفیانه با خیلی از زنها در ارتباط بود نه سرد مزاج بودم نه مشکل ارامش.بسیاری از مردها فقط تنوع طلبن (2915204) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۷:۱۷:۵۳
اشوهر من بارها به من خیانت کرده الان اومدم از خونه بیرون سه تا بچه دارم چه کار کنم دارم کلافه میشم ازش متنفر شدم کمکم کنید (2945423) (alef-3)
 
م3
۱۳۹۴-۰۴-۱۰ ۱۳:۴۸:۲۴
ب جایی اینکه این همه ب فکر عمران و ابادی باشن مسولین باید ب فک خانوادها و ازدواجشون باشن (3008672) (alef-3)
 
Ainaz
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۰:۲۴
در قرآن آمده است اگر مردی به زنش خیانت کرد و سراغ زن دیگری رفت باید جریمه مالی که همان مهریه هست را باید بپر دازدهر چند مهریه زیاد باشد ....اسم مهریه در قرانی میثاق غلیظ.یعنی عهد محکم یعنی چنین مجوزی به مردان داده نشده پیامبر مهربان ما تا زمانی که خدیجه زنده بود خیانت نکرد (3067285) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۶:۳۹
زنان بیوه و فقیر که قدیم کنیز نامیده میشدند الان هستند یه مرد که فکر چند همسری دارد میتواند با دوتا از این زنهاهمزمان با رضایت هر دو ازدواج اند
و با زنان پاک مومن و زیبا تعهد نبندد مهریه تعین نکند که فردی را میشناس که با شرط چند همسر داشتن با این زنان سطح پایین و بیوه ازدواج کرد
ا (3067307) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۵:۰۹:۱۶
خيانت اسمش روشه يعنى خيانت و آدم خائن جز رذالت و پستى ذاتى اش چيز ديگرى نيست كه دليل بر خائن شدنش باشه (3162395) (alef-11)
 
دنیا
۱۳۹۴-۰۶-۱۸ ۱۵:۱۵:۵۹
سلام من به هیچ از مردا اعتماد ندارم چون هنوز شوهر خودمو نششناختم خیلی بهش بدبینم با کارایی که کرده (3175117) (alef-11)
 
پ
۱۳۹۴-۰۹-۰۱ ۲۱:۳۱:۳۸
شاید واقعا دلش لرزید..شاید واقعا عاشق ی دختری شد که واقعا نتونست ازش دل بکنه.ولی بخاطر مهریه و آبروی خانوادگی نتونه طلاقش بده (3340268) (alef-13)
 
تنها
۱۳۹۴-۰۹-۰۹ ۱۳:۱۵:۵۲
اگر همسری که خیانت می کند باور داشته باشد که همسرش هم می تواند به او خیانت کند کمتر مرتکب خیانت می شود. ولی مردان فکر می کنند خیانت فقط حق آنهاست و وظیفه زن عفیف بودن است. (3357349) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۹-۱۶ ۱۱:۲۳:۳۷
سلام دوستان.بحث های خوبی داشتین.من زنی هستم 34ساله که 16ساله ازدواج کردم وتو تمام این سالها سعی کردم از همه لحاظ شوهرم رو راضی نگه دارم.ولی از چهارسال پیش متوجه خیانت ها وعیاشی هاش شدم اوایل انکار میکرد تا اینکه براش سند ومدرک روکردم.باهاش حرف زدم وگفت که اشتباه کرده وتکرار نمیشه اما...برای پنجمین بار متوجه رابطه ی نامشروعش شدم...بخاطر بچه هام مجبورم به تحمل.حاضرنیست طلاق بده ونمیخام آبروریزی درست کنم.این بنظر شماهایی که از مردها دفاع میکنین کجاش عدالت وانصافه؟؟؟؟؟بله ایشون برای ما زیاد زحمت کشیده ومنکر نیستم اما بنظرشما چون خوراک وپوشاک مارو تامین میکنه این حق داره که ...؟؟؟!!! (3371045) (alef-13)
 
شکست خورده
۱۳۹۴-۰۹-۲۶ ۰۲:۵۸:۱۵
سلام من با وجود احترام فراوان به همسرم این احترام تا حدی بود که حتی مادرم از رفتار من شاکی بود و همیشه بهم میگفت لوسش می کنی ببینید چی بوده که مادرم همچین حرفی زده ....من توی عقد بودم چون کارمند بودم سعی میکردم زندگیمو زودتر بسازم تا بریم سر خونه زنگیم آن که با وجود اینکه کار پر درامدی داشت برای من وزنیا زندگی مشترکمون هیچ تلاشی نمی کرد زمین و بابام بهم داد گفت برا خودتون خونه بسازید یه کم کمک کرد بعدش گفت :زمین برای شماست خون رو هم خودت تموم کن حتی با وجود این حرفش زندگیمو دوست داشتم و هرچی در میاوردم میریختم رو خونه تا زودتر تموم بشه ای بیخیال بودن ان اذیتم می کرد بعد متوجه شدم طرف زن داشته وبا یه شناسنامه دیگه آمده سراغم به نظر شما با این مرد میشه چکار کرد .........من که جدا شدم ولی زندگیم و فکرم نسبت به مردها را عوض کرد و باعث شد دیگه نتونم به مردها اعتماد کنم (3394700) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۹-۲۷ ۲۰:۵۷:۲۰
دوست عزیز مردها همه بد نیستن ولی متاسفانه خیلی هاشون تنوع طلب هستن.شما تونستی جدا بشی سخته طلاق ولی خوش به سعادت تون که دستتون توطلاق گرفتن باز بود.واقعا خوش بحالتون... (3397835) (alef-11)
 
افسون
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۶:۱۲:۱۴
سلام من تو محدوده ای نیستم که بخام درباره ی این بحثا حرف بزنم ولی وقتی نظراتتون روخوندم واقعا نتونستم تحمل کنم..عزیزان میدونید که ازدواج یکی از راه های مستحکم تر کردن روابط افراد باهم است..خیانت همسران به هم ممکن است به دلیل عدم براورده کردن نیازهای طرفین میباشد.چنانچه زن نتواند نیازهای همسرش رابراورده کند مردان به سوی افراد دیگر برای براورده کردن نیازشان سوق پیدا میکنن.اعکس این مطلب درباره ی مردان نسبت به زنشان نیزصادق است..ما میتوانیم با براورده کردن نیازهای همسرامان،درک کردن او در زندگی از هر نظر،تنوع طلبی در امور زناشویی،احترام و علاقه فراوان به همدیگر،،انجام کارهایی که باعث خوشحالی طرف مقابلمان شود از بروز بسیاری از خیانت ها جلوگیری کنیم..باور کنید زندگیه خوشبخت فقطط ماشین مدل بالا و پول و ثروت نیست..بلکه علاقه و احساس و محبت زوجین به هم است..افسون شونزده ساله از بوشهر (3460479) (alef-11)
 
مریم
۱۳۹۴-۱۲-۰۴ ۱۹:۴۵:۱۲
سلام نظراتتون رو خوندم اولین بار ک فهمیدم همسرم بهم خیانت کرده داغون شدم برای جدایی اقدام کردم اما اون گریه کرد خواهش کرد ببخشمش بخشیدمش دو سال بعدش بچه دار شدیم حالا بچم یک سالش اما دوباره الان فهمیدم بازم اینکارو میکنه حالا با وجود بچم نمیدونم چیکار کنم (3562970) (alef-11)
 
فاطيما
۱۳۹۴-۱۲-۱۰ ۲۲:۲۷:۴۱
من متاهلم فكرمي كنم ازدواج وتعهدبراي ادامه يك زندگي تا پايان عمر به يك نفر با قيد وبندهايي كه درآداب ورسوم ماست كاردرستي نيست اين كه با ازدواج درشرايطي قرار بگيري كه راه برگشت سخت باشد ونااميد به زندگي ادامه بدي كارسختي است اي كاش جامعه ما نيز به سمتي بره كه غل و.زنجير ازدواج برداشته شه ووقتي دونفر از هم خوششون مي ياد تاوقتي اين علاقه هست ادامه بدن وهروقت باعث ازار هم مي شن راحت از هم جدا شن.بايد دركنار هم آرامش داشته باشيم اگه نداشتيم به هزار دليل دست وپا گير رسم ورسوماتمون كنارهم نمونيم. (3577907) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۲-۱۲ ۰۱:۵۲:۲۹
دوست عزیز اینکه ما بخاطر بچه ها حاضر به طلاق وجدایی نیستیم اسمش غل وزنجیر نیست وربطی به اداب ورسوم نداره...بدبختی از اونجاست که مابه خیلی از اداب ورسوم وتوصیه های دینمون عمل نمیکنیم و نتیجه این شده که همه به نوعی درگیر شدیم...دین ما کامل ترینه که اگه بدون افراط وتفریط دین داری کنیم زندگی ها سرشار از آرامش میشن (3580981) (alef-11)
 
خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۹ ۱۷:۵۰:۲۸
الله اعلم (3692165) (alef-3)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۵ ۱۱:۱۹:۵۷
وقتی با زنت میری بیرون هزارتا چشم نگات میکنه بعد زنه بیچارت اصلا کاری نکرده ولی ناخدا گاه بهش شک میکنی و این میشه استارت ی خیانت با مهر به زودی (3740333) (alef-3)
 
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۶:۰۱:۲۴
خیانت ب هیچ وجه صحیح نیست!!!!
من ۷ساله ازدواج کردم با وجود اینکه بارها ب همسرم گفتم اگه روزی از من دلخور شدی سیر شدی یا....ب من بگو مشکل رو حل کنیم اگه حل نشدنیه جدا شیم .اما متوجه شدم از دوان نامزدی تا الان ب من خیانت کرده .این قابل توجیه؟؟؟؟؟
بعضی افراد واقعا بی منطق اند .هر روز از همسرم میپرسیدم امروز از من راضی بودی ؟اگه موردی هست بگو ...اما اون ....
چقدر دردناکه خیانت...
ای کاش وجدان مون رو بیدار نگه داریم .بترسیم از روزی ک مکافات پس میدیم .
دنیا دار مکافاته ..... (3746635) (alef-3)
 
مینو
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۶ ۰۰:۲۰:۳۶
بند به این فکر میکنم که اکر شخصی نتواند زوج خود را تهمل کند یا به هر دلیلی توان ادامه با اورا ندارد از هم جدا شود چون برای من زن تهمل این امر بسیار راحتتر از اینه که بعد از 17 سال عاشقانه زندگی کردن وبا داشتن دو بچه همچین چیزیو تجربه کنم واقعا خیلی سخت امید وارم هیچ زنی تجربه نکونه (3807037) (alef-11)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۴ ۱۵:۰۷:۳۸
سلام من پسری ۱۷ ساله و پسر بزرگ خانواده هستم...الان ۳ ماهه متوجه خیانت پدر من به مادرم شدم و تا امروز یعنی ۱۳ مرداد چیزی بهش نگفتم...امروز هم فقط اخطار بهش دادم و عصبانی شد...فعلا مادرم مشهده و من و پدرم خونه هستیم( اهواز) ... منو تحدید کرد که از مادرم طلاق میگیره و من هم ضربه میخورم چون باید برم سر پای خودم و ... من قبلش بهش گفتم گوشیشو هک کردم و با این موضوع بحثو شروع کردم... تورو خدا کمکم کنیدد حالا چیکار کنم؟؟ بحث یه زندگی و خانواده و ۲ بچه وسطه!!! (3866535) (alef-11)
 
دوست
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۳ ۰۰:۳۵:۱۸
سلام من از خیانت میترسم ینی اسمش میاد حالم بد میشه اگه خدایی نکرده زبونم لال شوهرم به من .........کنه سکته میکنم میمیرم. (3916496) (alef-13)
 
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۶ ۱۵:۵۴:۰۶
عزیزم منم فک میکردم سکته میکنم اعتمادزیادی کار دستم داد الان معذرت خواهی کرده و داره زندگیمونو میکنیم ولی چه فایده وقتی دلم اشوبه و هیچ اعتمادی ندارم (3923239) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۱۳ ۰۰:۳۹:۲۶
اون مردی که بعد ۱۷سال زندگی و با وجود یه دختر خیانت کرده باید سنگ سار بشه چرا سنگ سار فقط واسه زنان است این بار باید برای مردان باشه درسته مردا حق گرفتن ٤زن را دارند ولی دلیل نمیشه پنهانی داشته باشه. خیلی ناراحت شدم (3916497) (alef-13)
 
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۲۰ ۰۶:۴۶:۵۹
همسر من هم در حال خیانت کردن به من هست .به دنبال راه حلی هستم ولی فکر میکنم تلاشهای من بی نتیجه باشه و در اخر باید به طلاق رضایت بدهم (3969545) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۰۵ ۱۵:۲۶:۲۴
اگر همسرت درحال خیانت است بچه نداری ولش کن (3989215) (alef-3)
 
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۲ ۱۹:۰۶:۴۳
من یه خانمه ۴۳ساله هستم ۲۲ساله ازدواج کردم دوتا بچه دارم حدود شش ماه پیش متوجه خیانت همسرم شدم ، اون با یکی از زنهای فامیل که متاهل هست رابطه داشته ، باهاش صحبت کردم ، گفت اشتباه کرده ودیگه هیچ وقت این اتفاق نمیفته ، اما من اصلا نتونستم مثل قبل بشم ، حس میکنم تمام این سالهای عمرم ، اعتمادم عشق ودوست داشتن ، زندگیم ، امید وتلاشم همه وهمه هدر رفته، همش دلم میخواد یه اتفاقی بیفته زود تر بمیرم ، در مورد این قضیه هم به غیر از اینکه با همسرم صحبت کنم ، کار دیگهای نکردم ، به خاطر پدر ومادرم و بچه هام ، از درون داغون شدم ولی نگذاشتم آب از آب تکون بخوره ، بخاطر همین خودمو نابود شده حس میکنم ، و با اینکه توی دلم هیچ حس دوست داشتنی نسبت به همسرم ندارم ، طوری فیلم بازی میکنم که نگذاشتم هیچ چیزی توی زندگیم برای بچه ها و همسرم تغییر کنه (4012843) (alef-11)
 
فرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۲ ۱۳:۳۷:۰۱
بمیرم برای اون دلت میدانم چه میگی (4111133) (alef-3)
 
آنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۹ ۰۳:۱۲:۴۴
خیانت خیلی دردناکه اما بالاتر از اون اینه که قبول کنه خیانت رو و اون موقعست که قلبه ما ترک میخوره و احساسمون سرد میشه (4072327) (alef-3)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۰۲ ۲۳:۰۶:۱۲
مرد وقتي خيانت ميكنه حتما يه دليلي داره
و زن هم اگه عاقل باشه بايد بتونه عاملي كه باعث خيانت مرد شده رو از بين ببره
در ضمن همه چي هم سكس نيست خيلي از مردا براي تلافي كردن عامل ناراحت كننده اين كارو ميكنن
بعضي از عواملشم مثل كم توجي و سرد مزاجي كمتر رسيدن به خونه يا كمتر رسيدن به بچه يا بي احترامي خونواده همسر و يا صدتا دليل ديگه زن بايد اين دليلا رو ازبين ببره (4077913) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۱۹ ۰۱:۰۳:۵۲
اگر ما زنها حرمت خودمان را نگه داریم و به همجنسامون خیانت نکنیم به رابطه دیگران لطمه نزنیم هیچ مردی دیگه نمیتونه در زندگی ما سرک بکشه (4106154) (alef-11)
 
فرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۲ ۱۳:۳۶:۰۵
خیانت خیانت به هر دلیلی از نظر هر انسانی خیانت کثیف ترین کار ممکن است به جای خیانت بهتر دلایل مشکلات گفته شه ورابطه بازسازی شود (4111131) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۱۹:۰۷:۳۴
سلام.من . (4142197) (alef-11)
 
MtahaZ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۱:۵۸:۵۵
کسی ک خودش خیانت نبینه درک نمیکنه.من خودم هیچ وقت نشد نامرتب کناره همسرم باشم.ولی همسرم با برادر زادم بهم خیانت کردن.این یعنی در اوج جوانی پیرشدن وقتی که نتونستم دردمو ب کسی بکم. (4188702) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۲۳ ۰۱:۴۱:۳۲
بنظر من کسی که خیانت کرد دیگه ارزش احترام نداره باید سرزنش بشه (4247982) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۳۰ ۲۳:۱۴:۲۷
مگه میشه چند همسری را فاش کرد این خودش بزرگترین ضربه روحیه به همسر اول (4377415) (alef-11)
 
...
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۲۳ ۱۱:۲۳:۲۶
این مسائل بر می گرده به ذات آدم.ذات که خراب باشه دیگه بحثی نمی مونه.باقی مسائل هم بهونه است (4424450) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.