نظر منتشر شده
۱۸۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 211835
درباره مصاحبه اخیر ترکان درباره مجلس؛
نقد مجلس یا شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت
مهدی موسوی، 24 دی 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
اکبر ترکان، مشاور ارشد رئيس‌جمهور و مديرعامل مناطق آزاد، در مصاحبه با یکی از روزنامه ها سخنانی را مبنی بر این که «برخي از نمايندگان مجلس بر اساس اعتقادات‌شان عمل مي‌كنند بنابراين طبيعي است كه فاصله بين مجلس و دولت زيادباشد» یا«۸۰ نفر در مجلس هستند كه براي ناكام گذاشتن دولت ظاهرا مشغول برنامه‌ريزي و طرح ريزي هستند. اين تعداد نماينده مشغول مديريت فضاي مجلس هستند» عنوان کرده اند.

اما بیت الغزل سخنان ایشان این بود که «شما فكر نكنيد كه يك نفر در مملكت وجود دارد كه مي‌گويد من قانون را قبول ندارم؛ بلكه اين يك جريان مشخص بود كه مي‌گفتند ما قانون را قبول نداريم. اكنون 49/5 درصد آرا را شامل مي‌شوند. اين 49/5 آرا كساني بودند كه در مقابل جرياني كه مقابل قانون ايستاد سكوت كرد. اين 49/5درصد سكوت كردند و نگفتند كه تو بي‌جهت فكر كردي كه مي‌تواني قانون را قبول نداشته باشي. قبول نداشتن قانون، قبول نداشتن مقررات، قبول نداشتن نظم و انضباط موجب مي‌شود كه نه يك بابك زنجانی بلكه«بابكان»پديد بيايد.»

با خواندن این جملات جناب ترکان، سوالاتی به ذهن خطور می کند که از این قرار است:
۱- آیا تمام کسانی که به کاندیداهای رقیب رای داده اند قانون شکن بوده و تمام آنها در مقابل نقض پی در پی قانون توسط دولت قبل سکوت کرده بودند؟.

۲- ایشان به چه دلیل و با چه مجوزی حدود نیمی از مردم را به قبول نداشتن قانون، نظم و انظباط متهم می کنند؟

۳- به نظر می رسد بعد از گذشت حدود هفت ماه از انتخابات، دیگر ماندن در فضای انتخاباتی چندان راه و روش مناسب و پسندیده ای نباشد. به خصوص اینکه بعد از هر انتخاباتی باید تلاش شود تا دو یا چنددستگی حاکم بر جامعه در زمان انتخابات پایان یابد و سعی شود تا شهروندان جامعه در قالب یک کلیت واحد قرار گرفته و تجلی یابند. ایشان با این سخنان آیا به زعم خود می توانند به چنین هدفی دست یابد؟

۴- ایشان اصولا برای شهروندانی که به جناب روحانی رای نداده اند حق و حقوق سیاسی و اجتماعی قائل هستند یا خیر؟

۵- آیا این سخنان با رویه اعتدالی حاکم بر دولت یازدهم و سخنان رئیس جمهور مبنی بر «مصم بودن دولت برای تعامل با مجلس» همخوانی دارد و اصولاً این نوع صحبت کردن منادی چنین پیامی می تواند باشد؟

۶- جناب ترکان در حالی عنوان می کند که نمایندگان طرفدار خط مشي منسوخ شده دولت قبل هستند که همین مجلس بیشترین ایستادگی ها را در مقابله با رویه ها و سیاست های اشتباه دولت قبل داشت( ناگفته پیداست این اظهار نظر به معنای دفاع از تمامی افعال مجلس فعلی نیست)

براساس آمار در سال اول مجلس نهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۴۹۴۳ مرتبه به اعضای کابینه دولت دهم تذکر داده اند. نکته جالب این جا می باشد که در این بین بیشترین تذکر را خود رئیس جمهور دریافت کرده است و کمترین آن را وزیر اطلاعات دریافت نمود. در واقع از این آمار سهم رئیس جمهور قبلی ۶۶۸ مورد بود.

این در حالی است که طبق گزارشی که معاون نظارت مجلس از عملکرد سه ماه اول دولت روحانی منتشر کرده، نمایندگان مجلس از شهریور ماه سال جاری تا هفته نخست آذر ماه٬ بیش از ۱۴۰۰ بار به وزرای دولت روحانی تذکر داده‌اند. از میان اعضای کابینه٬ حسن روحانی٬ رییس دولت٬ با ۲۲۲ تذکر بیشترین تعداد تذکرها از نمایندگان مجلس را دریافت کرده است.

با یک نگاه کلی می توان متوجه شد که با توجه به وجود تقریبا دو تفکر متفاوت در دولت یازدهم و مجلس نهم این امر تا حدودی می تواند طبیعی باشد و یا اینکه حداقل غیرعادی جلوه نمی کند. ولی جناب ترکان به این سوال پاسخ دهند که اگر این مجلس طرفدار رویه منسوخ شده دولت قبل بوده و هست پس چرا این همه سوال و تذکر در یک سال اول تقارن دولت دهم و مجلس نهم وجود داشته است؟

۷- جناب ترکان مشخص نمایند که از ایجاد شکاف در جامعه و دو قطبی کردن جامعه چه نفعی می برند که کمر همت برای اجراسازی این کار بسته اند؟

البته نمایندگان مجلس باید تلاش کنند تا از ابزارهای و راه حل های دیگری نیز برای حل مشکلات و پاسخگویی دولت و اعضای کابینه استفاده کنند و سعی کنند رویه تفاهمی بر دولت و مجلس حاکم باشد. به طور کلی اعتقاد و پایبندی به رویکردهای مشورتی و مشارکتی و درگیر نمودن جناح های مختلف و کسب رضایت(حتی حداقلی آنها)می تواند هزینه های بلندمدت اقدام جمعی را کاهش دهد.

نکته آخر اینکه به نظر می رسد متاسفانه دولت روحانی چابکی و چالاکی لازم را در مقابله با مشکلات عدیده حوزه های مختلف دارا نیست و این شائبه را بوجود می آورد که قصد دولت از پررنگ نمودن مشکلات و موانع و یا با حساب باز کردن بیش از حد بر عوامل خارجی، شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتی است که برعهده گرفته اند.
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۱۲:۲۱
عجله نکن آقای ترکان... پیاده شو باهم بریم. توهین به رانندگان تاکسی و لبو فروشها بس نبود؟؟!!... (1907654) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۸:۴۹:۰۲
این دولت در این چند ماه افتضاح عمل کرده !
آقای ترکان ! شما اولین بخشنامه دولتتان خلاف قانون بود ! در مورد رانت وزیر صنعت چرا حرفی نمی زنید ؟! در مورد رانت وزارت ارشاد به روزنامه های خاص ؟! ...

دوستان از ابتدای پیروزی تا الآن چه شخص رییس جمهور چه اطرافیانش بارها جملاتی نظیر "پیام انتخابات 24 خرداد را درک نکرده اید " را نثار مخالفانشان کرده اند .

آخه وقتی روحانی خودش چند وقت پیش در سخنرانی در مجلس به این 49/5 درصد گفت اینها ظرفدار خشونت و بی تدبیری و ... هستند دیگه از ترکان چه توقعی است . (1908638) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۱۹:۰۷
همين كه نظرات را چاپ نمي كنيد پس حتما نظر مردم را درباره خود مي دانيد (1907661) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۲۴:۵۳
این آقایان همه امتحان پس داده هستند.

هنوز دوران قبلی اینها در یادها باقی است. خیلی از خرابی های فعلی یادگار همان دوران است. (1907740) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۰۰:۲۸:۴۳
اگر منظورت خرابی های دوران احمدی نژاد است، تایید میکنم ولی اگر منظورت زیر سوال بردن ترکان و دولت اعتدال است، تایید من کوفتت بشه!!!!! (1911564) (alef-13)
 
مراد
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۲۸:۴۰
اقاي نويسنده اين متن : اين دولت در ميان دولتهاي گذشته هم صداقت بيشتري دارد هم دلسوزانه در حل مشكلات قدم برداشته ومردم لمس ميكنند ولذامردم هم از دولت روحاني حمايت مي كنند اين نظرات شخصي شماست وقابل احترام واين سخن مردم نيست . (1907747) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۰:۱۰:۰۳
به جز دولت خاتمی (1908774) (alef-13)
 
مبین
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۰۰:۴۵:۴۵
صداقت در چی؟ درآمارهای غلط ؟ درفرافکنی ها؟ درکارهایی که برای دولت قبل اَخ بود ولی حالا خوب شده مثل دادن یارانه گداپروری بود ولی دادن سبد بی ارزش 80تومانی آنهم نه به همه مردم نیازمندبلکه به عده ای که صدایشان به این آقایان می رسد توبوق وکرنا میشه ، خلاصه ماکه تاامروز غیرازیک توافق نامه ای که دهها ابهام دارد چیزی ندیدیم خداعاقبت مارا بخیرکندتابدترازسال 82 سرپیشرفت علمی کشورنیاید. (1909317) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۰۹:۴۳
مردم تو خوزستان با استقبال از روحانی سنگ تمام گذاشتند ! (1909804) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۳:۱۷:۱۵
واقعاداریم لمس میکنیم بعد از معاهده ژنو همه جی گل و بلبل شد. (1910198) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۵۸:۰۴
شما همون احمدی نژاد واستون کافیه که میگفت مجلس در ته امور هم نیست دیگه چه برسه به راس امور (1907790) (alef-13)
 
اکبر
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۲:۲۷
صداقتش رو توترجمه توافقنامه ژنو دیدیم که متن توافقنامه رو عالی ترجمه کردن. دلسوزیش هم که ناگفته پیداست اما متاسفانه مانمی بینیم .هنوز هیچی نسبت به دولت قبل ارزون نشده که گرونتر هم شده. تازه عزت و غیرتمون رو هم تو ژنو چوب حراج زدیم (1908705) (alef-13)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۲۷:۵۰
با سلام توهم زدي مومن نظرت كه جاپ شده بهتر با كامنت خود يك ايده و نظر قابل بحت را بدهي تا تمسخر يك سايت و كاربران كه نقاد هستند (1907855) (alef-5)
 
علی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۵۳:۳۳
به هر حال بخشی اعظمی از نمایندگان موافق دولت نیستند و كاندایدهای مد نظر آنها در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاوردند.
اين نمايندگان هم قانون شكنند لابد اكثريت مجلس ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط ماييم كه اگر 200شغل داشته باشيم هزارتا مانند جزايري از سر سفريمان بلند شوند با اقسام مختلف آقازاده و خانم زاده ...مطابق قانون است تاكيد مي كنم است بقيه غلط .. (1908016) (alef-13)
 
س
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۵۶:۵۲
خوشم میاد هر خبری که میخونم شهروند انقلابی توی اون خبر کلی نظر داده!!! (1908021) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۰۰:۳۷:۱۴
خوب عزیز دلم باید یه جایی اون انواع و اقسام 3 هزار میلیارد تومن ها خرج بشه دیگه!!!
حالا یه قطره که نه، یه مولکول از اون اقیانوس ها رو خرج یه عده مزد بگیر کامنت نویس کردن!!
تو بخیلی؟؟؟؟؟ (1911576) (alef-13)
 
لولوی سر خرمن
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۱۱:۴۰
آقا من شما رو قسم می دم که به فارسی کامنتت رو بنویسی. فعل رو سر جای خودش بذار، فاعل و مفعول رو هم همین طور. از نقطه هم استفاده کن. یه کمی هم بیشتر توی تایپ کردن دقت کن. و الّا این طرز نوشتن تمسخر کاربران سایت الف رو در پی خواهد داشت. (1908048) (alef-13)
 
ناظر
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۵:۲۸:۰۸
خطاب به نویسنده متن
در گفتار شما یکجانبه گرایی و طرفداری از طیف فکری خودتان موج می زند.متاسفانه نمایندگان مجلس بهترین همراهان تصمیمات غلط و افراط گرایی در دولت قبلی بودند و حالا که در موضع اقلیت و تقابل با دولت ایستاده اند بدنبال رصد حتی کوچکترین تابش از مجموعه دولت هستند تا فریاد واویلتا سردهند منکر نمایندگان باشرف وعزتی چون توکلی مطهری و دهها نفر دیگر نیستم اما کاش مغز ما شیشه ای بود تا پرده از نیات درون افعال ما درافتد و بر خلق آشکار گردد. (1908303) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۱۹:۵۴
علناً دارن به 50 درصد مردم برچسب تندروی میزنن چرا که به آقای روحانی رای ندادن! واقعاً تاسف آوره که اینها همچنان تو جو انتخابات هستند و عجیبتر اینکه پیاپی به مردم توهین میکنن! (1907662) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۵۸:۴۵
50% مردم رو خوب اومدی.انشاء ا... در دوره بعد به لطف خدا (نه شورای محترم نگهبان) ، مجلس مردمی خواهیم داشت. (1907794) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۰:۱۷
خدارم قبول داری؟؟؟ (1909806) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۰-۲۷ ۱۳:۵۶:۱۴
ببخشید.ارزوبرجوانان عیب نیست. (1914228) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۰۲:۳۷
آقا چرا تفسیر به رای می کنید؟ من با آقای ترکان کاری ندارم ولی واقعاً اصل حرف درست است. یک عده هشت سال هزارجور بی قانونی و به باد دادن ثروت ملی و رانت خواری و سوء مدیریت و توهین به شعور ملت و توهین به مجلس و غیره و غیره ..... را تماشا کردند و دم نزدند و تازه هرکس نفس کشید تمام قد دفاع کردند. حالا چطور باور کنیم که تمام انگیزه این آقایان از به چالش کشیدن ساعت به ساعت دولت آقای روحانی فقط به خاطر دفاع از حقوق ملت است؟؟؟ اصل انتقاد و ریزبینی یک مجلس نسبت به دولت یک کشور کاری پسندیده است اما تمام حرف اینجاست که ما از یک گروهی از این آقایان با سابقه مشخصی که دارند و پرونده هایی که گاهی رو می شود قبول نمی کنیم که نیت غیرسیاسی و خداپسندانه داشته باشند و حافظه تاریخی مان هم سرجایش است! از سایت الف تقاضا دارم این نظر را سانسور نفرمایید. (1907800) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۰۲:۴۲:۳۶
خوبه دیگه حرف زمان حال رو که میزنی میگه دولت قبل ال بوده و بل حرف آینده رو که میزنی میگه مجلس نمیزاره کار انجام بشه .با با این دولت اعتدال یا دولت عقده ای ها (1909389) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۲۷:۲۱
اقای ترکان حقیقت را گفته به قول اقای زیبا کلام برخی از این نمایندگان با 10 درصد رای مردم به خصوص در تهران به مجلس راه یافته اند (1907853) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۰:۴۹
10 درصد برا مطهریه//حداد 1 میلیون رای اورد (1909807) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۳:۱۹:۰۵
آقا زیباکلام به شما خط بده بهتر ازین هم نمیشه (1910202) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۳:۲۶:۵۶
اینها بااختلاف کمتر ا زیک درصد رای آوردن توهم برشون داشته که بیاییم بقیه مملکت رو هم فتح کنیم .چقدر زود نقاب از چهره برداشتن. خدا وند دشمنان ما رو از احمق ها آفرید الحمد لله. (1910225) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۰۱:۰۹:۵۳
بد جوری گرفتار شدی!!!!
هنوز نفهمیدی که طرفداران فکر تو فقط 4 ملیون رای بودند؟؟؟
نفهمیدی که تعداد خیلی زیادی از طرفداران اصلاحات به خاطر مسائل سال 88 در رای گیری شرکت نکردند!!!
هنوز نفهمیدی با این وجود روحانی در دور اول برنده شد؟؟؟
هنوز نفهمیدی که اگر به دور دوم میکشید، همه کسانی که در رای گیری دور اول شرکت نکرده بودند، در دور دوم به روحانی رای میدادند؟؟؟
هنوز نفهمیدی که حتی همان 4 ملیون رای هم از کدام قشر از جامعه بودند؟؟؟ از قشر عوامی که "بعضی ها" در فریب آنها استادند یا از فرهیختگان و تحصیلکرده ها؟؟؟!!! اگر چه همه با هم ملت و امت واحده اند و رای و نظر همه مساوی است و این تساوی بسیار مقدس است!! اما چه کسانی رای خود را با عوام فریبی به دست آوردند؟؟؟!!!
هنوز نفهمیدی که مردمی که از دروغ و فساد و نابودی منابع ملی و هیاهوی ابلهانه سیاسی و دشمن تراشی بی مورد و بی برنامگی در کشور داری و از جادوگری و رمالی و دزدی و اختلاس های چند هزار میلیاردی و داشتن رییس لمپن بی ادب و متظاهر و ریاکار پر تزویر و...... خسته و کوفته و دلزده بودند به روحانی رای دادند؟؟؟
هنوز هم نفهمیدی !!! و استعداد فهم آنرا نداری
حالا فهمیدی خداوند دشمنان چه کسی را از احمق ها آفرید؟؟؟
نه نفهمیدی!! (1911619) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۴:۴۲:۳۵
من به قربان رییس جمهوری برم که تنها هفت دهم درصد از حد نصاب بیشتر رای آورده و خودش و اطرافیانش برای بقیه دارن خط و نشون میکشن! (1910461) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۱:۲۸
با سلام موافقم چرا مروجان افراطگري ازادنه و گستاخانه به نظرات مخالف اهانت ميكنند مطمين قشر اعتدال گر اين رفتار را نگوهش ميكنند و ديگه افراطگري در اين جامعه جاي ندارد (1907868) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۰۱:۱۷:۴۳
مروجان افراط گری!! آزادانه !!!! و گستاخانه!!! اهانت میکنند؟؟؟؟

این "مروجان" چه کسانی هستند؟؟
همان طرفداران هفت تیر کش های اتوبانی نیستند؟؟
همان طرفداران آقای مدیر جهانی نیستند؟؟
همان مروجان جادو و جمبل و رمالی نیستند؟؟؟
همان طرفداران جناب مرتضوی نیستند؟؟؟
همان کسانی که بابک زنجانی را پر و بال دادند و در مفاسدش شریک شدند نیستند؟؟؟
همان صادر کنندگان کارت هدیه نیستند؟؟؟
همان گیرندگان کارت هدیه نیستند؟؟؟
همان ها و همان ها و همان ها و......
راستی چه کسانی هستند؟؟؟؟
پیدا کنید پرتقال فروش را!!!!!!! (1911626) (alef-13)
 
mohsen
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۴:۵۰
بنده خدا راست میگه.دولت قبل کشورو شخم زد آقایان نماینده جرات نداشتن صداشون دربیاد حالا که این دولت فضا رو باز گذاشته همه شدن حق گیر مردم!!!؟؟؟کارنامه نمایندگان کاملا روشنه و کاملا مشخصه که شلوغ کاری های بعضیاشون فقط نیت حزبی داره و نه دفاع از حق ملت.
انشاءالله دولت به کمک ملت از شر بعضی نمایندگان دنیا پرست بی منطقی که فقط دنبال منافع حزبی خودشونن در دور بعدی انتخابات راحت بشه (1907876) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۴۲:۱۳
ترکان راست میگه
هفتاد هشتاد نفر نماینده دارن چوب لا چرخ دولت میذارن این اظهر من الشمسه
اما اگر بحث قانونگرایی و قانون شکنی صرفا مطرح باشد، آن موقع اونایی که به کاندیدای مورد حمایت کسی که قانون رو قبول نداشت رای دادن، در واقع عقاید ایشون رو قبول کردن و رای دادن (1907894) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۴۱:۰۵
یه ضرب المثل ایرونی داریم که میگه عروس بلدنیست برقصه میگه اتاقش کجه !
دولت به این بزرگی وبااین حجم ووسعت اختیارات حالا هفتاد هشتادنفر چوب لای چرخش میذارن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه حرفهای جالب وبامزه ای. (1907996) (alef-13)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۸:۰۳:۲۵
جذاب ترین آدم ها برام آدم هایی هستند که دیگران رو مسخره می کنند اما خودشون در اوج... آخه عمو جون! مثل این میمونه که داور مسابقه ای بگه اوه صد هزار تماشاگر طرفدار، یازده تا توزمین، کلی آدم رو نیمکت، من سه تا پنالتی براتون گرفتم و خطاهای بی مورد تقصیر من یه نفره شما با این همه لشکر من یه نفر؟! عمو برو مشقاتو بنویس صد بار از این جمله که: نمایندها یه رای گیری کنن وزیر رو با هرچند تا هزار زیردست و ید و بیضا هم که باشه، میفرستن خونه لالا کنه! باشه عمو.... (1908553) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۱۰:۵۰:۴۱
یه ضرب المثل ایرونی داریم که میگه کافر همه را به کش خود پندارد!!! (1911942) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۲:۲۰:۰۰
8سال قبل کجا بودی (1909035) (alef-13)
 
ارومیه
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۰۸:۲۸
من افتخار می کنم که روحانی رییس جمهور کشورم شده.وقتی حرف می زنه لذت می برم از ادب و دانش و کمال این بزرگ مرد.....پس روحانی مچکریم (1907939) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۳۶:۵۲
دقیقا به این طرز صحبت می گویند: فرافکنی...یا همان فرار رو به جلو
این که شعار یک دولت(اعتدال) را هر جا که با ما مخالفت کرد به صورتش بکوبیم، در حالیکه در وضعیت مشابه (شعار عدالت) این کار را مذمت میکردند... (1907985) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۴۱:۳۰
پاسخ
يك بار ديگر سخنان تركان را بخوانيد.

"اين 49/5 آرا كساني بودند كه در مقابل جرياني كه مقابل قانون ايستاد سكوت كرد. "

ايشان نگفتند 49 در صد قانون را قبول ندارند. گفتند آنها در برابر قانون شكني سكوت كردند.
بله اين تحليل درست است. جرياني كه از قانون شكني حمايت مي كرد كم و حدود 5 درصد آرائ هستند.
مردميكه در برابر اين قانون شكني سكوت مي كردند بيشتر بودند. (مثلا 40 درصد آرائ)
اما مردمي كه با اين قانون شكنيها مي خواستند مبارزه و مخالفت كنند اكثريت شدند. (50 درصدآرائ)
البته مردم ديگري هم بودند كه نظراتي داشتند ولي در انتخابات شركت نكردند. من حدس مي زنم بيشتر آنها از طيف مخالفان قانون شكني بودند . ولي چون فكر مي كردند آرائشان اثر نكند شركت نكردند. (1908100) (alef-13)
 
بانو
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۱:۰۹:۵۹
کی گفته هر کی با قانون شکنی مخالفه باید به روحانی رای میداد؟؟؟؟!!!!
ایشون تو خواب هم نمیدید که رییس جمهور بشه......
کاملا شانسی و لب مرزی رای آورد....
پس اینقد اکثریت مطلق نگید لطفا که خیلی مضحکه......
الف اگه جرات داری چاپ کن ولی باید مواظب دولت کلید دار باشی که قفلت نکنه !!( به خاطر آزادی بیان)!!!!!!!!!!!!! (1908859) (alef-13)
 
بانو
۱۳۹۲-۱۰-۲۸ ۰۴:۲۸:۰۰
چرا حرف بیخود میزنید؟؟؟؟؟؟ اینقد 4% نگید که مثلا رای پایین ایشون رو بخواید بپوشونید.......
49.5 % مردم به آقای روحانی رای ندادن.......یعنی نصف مردم ایشون رو مناسب ریاست جمهوری تشخیص ندادن.............ایشون کاملا شانسی وی لب مرزی پاس شدن و رای آوردن...........
الف اگه مردی چاپ کن... (1915487) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۴۳:۴۱
آقای ترکان فقط خودش را می بیندو غیر (1908106) (alef-13)
 
م.ه
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۳۱:۰۳
از هر بچه اي بچه ترين شما با اين حرفاتون. (1908387) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۴۹:۰۹
کسی به مردم برچسب تند رو نزده به امثال آقای رسایی وکوچک را میگوند که این چند ماهه متوجه شدند نماینده هستند ! ! (1908421) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۹:۵۶:۵۴
یایا 50% کجا وسط ابن حرفا نرخ مدید 15 % هم نیستن (1911151) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۰۰:۴۵:۴۸
مهدی اقا تند نرو!!!!
خودت میدونی در صد بسیار قابل توجهی رای ندادن چون دلخور بودند و اگر رای میدادند به روحانی میدادند!!!
ضمنا تو هم به اندازه 4ملیون رای جلیلی قورت و قمپوز بده نه بیشتر!!!! (1911589) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۲۵:۳۷
دولت به شدت ... بی تحمل در مقابل کوچکترین نقد حتی صحیحی که فقط ... مدعی بعضی چیزها می شود و جالب و .. اینکه سریع خلاف آن را عمل می کند.
...
اینها با این روششان روحیات جامعه را به سمت پلشتی سوق می دهند (1907668) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۳۳:۵۱
سلام
همیشه افراط ،‌ همیشه تک روی ، فرقی هم نکرده ، چه این گروه ، چه گروه رقیبش ، فقط برای رفع مسئولیت باید یک گناهکار همیشه غایب باشد تا قدرت دفاع از خود را هم نداشته باشد .
هشت ساله آقایان هاشمی ، خاتمی و احمدی نژاد و بدون زحمت می توان برای دولت تدبیر و امید !‌ هم این نکته را ثابت دانست .
شاد باشید (1907675) (alef-5)
 
fatemh
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۳۴:۵۲
مشکلات واقعا بزرگ هستند و نیازی به بزرگنمایی نیست. اگر انتقاد دارید بگویید ولی نگویید دولت قصد بزرگنمایی دارد. تورم 40درصدی، تحریم های رنگارنگ، بدهی های چند صد هزار میلیاردی دولت به بخش های مختلف، قیمت دلار، خودرو، ارزاق و.... (1907677) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۴۴:۵۳
مجلس خواب آلودگی 8 ساله خود را در دولت قبلی با چالاکی بیش از حد خود در این دولت را میخاهد جبران کند . امان بدهید لطفا !!!!! مشکلات کنونی کشور که این دولت وامدار آن شده فقط به دولت احمدی نژاد برنمیگردد .، !!! بلکه قسمت عمده ایی از آن به همین نمایندگان بیدار شده از خواب 8 ساله برمیگردد . (1907683) (alef-5)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۴:۰۰
با سلام اقايان ببينيد منطق افراط كري را به جاي انكه سخن نادرست را محكوم كند فرار به جلو ميكند و به نمايندگان توهين مي كند (1907872) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۰۱:۳۳:۵۱
فرار به جلو!!!!!
منطق افراط گری!!!!
توهین به نمایندگان؟؟
برادر انقلابی دوره احمدی نژاد خواب بودی؟؟؟؟
بدون قرار و دعوت قبلی میومد تو مجلس، قوانین مجلس را اصلا حتی به عنوان قانون هم قبول نداشت و به صراحت هم میگفت!!
ده ها و صد ها قانون مجلس را بای اجرا ابلاغ نمیکرد !!!!
ده ها و صد ها مصوبه غیر قانونی داشت که داد مجلس و رییس مجلس را درآورد!!!
برای بقای یک خلافکار و متهم به قتل و مقابله با مجلس چه بازی ها با تامین اجتماعی با تغییر اسم و اساسنامه ان نکرد!!!!!
مجلس را راس امور که نمیدانست بلکه قعر ان هم نمیدانست!!!

بازم بگم؟؟؟!!!!!
این ها همه توهین به مجلس و فرار به جلو یا عقب نبود؟؟؟ نه نبود؟؟؟؟
آن وقت اسم خودت را میگذاری "انقلابی" تا به انقلاب پاک و مقدس اسلامی توهین کنی!
توهین کننده تو هستی و به کل انقلاب توهین میکنی. مجلس که پیش کش!!! (1911631) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۱۰:۲۵
کدوم خواب آلودگی؟!!! استیضاح ها و سؤال ها و تذکر ها و عدم رأی اعتمادها و نطق ها یادتون رفته؟ (1908044) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۰۱:۴۰:۰۴
همه اون هایی که میگی به همین حجم بود؟؟
تو اولین 5 ماهه دولت دروغگویان هم همین قدر مجلس فشار به دولت میآورد؟؟ یا کل 8 ساله به اندازه این 5 ماهه؟؟؟
یادت رفته مجلس چه بی خاصیت شده بود؟؟
یادت رفته به غیر از مطهری و توکلی و چند تایی دیگه بقیه خواب بودن؟؟؟
یه کم دین داری هم خوبه به خدا.
بترسید از قیامت. (1911633) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۱۸:۴۹
ما متنفر از احمدی نژاد بودیم ولی به بقیه کاندیداها غیر از آقای روحانی رأی دادیم جرم ما چیه؟ مگه آقای روحانی نمی گفت دوره جناح بازی تموم شده؟ (1908061) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۴۰:۴۰
رانت 650 میلیون یورویی به کدام دولت بر می گردد مفاسد اقتصادی از بعد از دفاع مقدس شروع شد یه خورده مطالعه تحقیق کنید (1908097) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۵۳:۰۳
خیلی جالبه در دولت قبلی وقتی سایت الف به دولت انتقاد می کرد همین کسانی که الآن منتقدش هستند به به و چه چه می زدند ولی الآن از این انتقاد می کنه بدشون میاد (1908127) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۲:۲۰
چون وقتی رفت چیزهایی دیدیم که میگیم پدرش امرزد خدا (1909811) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۴۸:۲۲
این همه نا ارامی و سراسیمگی و اظهارات تند جناب اقای ترکان فقط و فقط جهت کسب مال است وبس (1907688) (alef-5)
 
سهراب
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۲۹:۴۵
ازكجا كشف كردي ؟ توخودت مگر ازاون بهتري ؟ (1907751) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۰۰:۳۳
این یعنی تهمت. در 8 سال گذشته خوب با این مقوله آشنا شدیم. (1907798) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۱:۰۶
زهی انصاف زهی ایمان ....بنده ی خدا چرا تهمت میزنی؟ (1907865) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۵۱:۲۱
چرا عالیجناب ترکان اینگونه به مردم که با افکار او موافق نبوده اند تهمت می زند؟ (1908125) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۵۳:۴۲
کافی بود همین حرف ها رو احمدی نژاد می زد اونوقت چه بل بشویی راه می انداختن افراطی ها در کشور!!!
تهمت خس و خاشاکی که به احمدی نژاد زدند یادش بخیر؛ حالا چرا در مورد این توهین علنی به مردم سکوت کرده اند؟ (1908128) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۰۹:۴۱
خیلی ناراحت شدم ولی یکم باورش سخته ک ایشون چنین حرفایی زده باشن.

/.... (1908167) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۴۳:۵۹
خصلتشونه کاریش نمیشه کرد ! عادت کردن راحت تهمت بزنن !! هشت سال خوب آدم عادت میکنه !! (1908238) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۳۸:۳۳
درست مثل آقای "بقایی"!!! (1907990) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۵۲:۳۰
اشتباه بهت رأی مثبت دادم اظهار نظرت بچه گانه است (1908253) (alef-13)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۵۳:۳۲
با سلام احسنت به اين نويسنده توانا كه با استدالال منطقي و دلايل واضع سخنان جناب تركان را نقد و پيا مدهاي و گفتار و سخنان و ديدگاه خودخواهانه و خود را برتر را بيان كرد كه براستي اين سخنان ياد اور خود بيني و تكبر است و جناب تركان فقط تعريف نمايندگان را ميخواهد و به اراي نظرات مخالف كه اتقافا سازنده كه در حمايت از دولت تدبير است را تاب نمي اورد و جنگ رواني و مجلس ستزي را دامنه ميزند بهتر است استانه تحمل دولت را مطابق سخنان جناب دكتر روحاني بالا رود و افراط گري كه افات مردم است از سخنان بزگان رخت بند امين (1907692) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۲۱:۵۴
نوشته اید : ایشان به چه دلیل و با چه مجوزی حدود نیمی از مردم را به قبول نداشتن قانون، نظم و انظباط متهم می کنند؟ لابد به همان دلیل که طرفداران دولت قبل نیمی از مردم کشور را که مخالف دولت احمدی نژاد بودند را به قانون شکنی ونفاق و فتنه گری و عامل بیگانه بودن و غرب زدگی و بی بصیرتی و...متهم می کردند !!
نوشته اید : نکته آخر اینکه به نظر می رسد متاسفانه دولت روحانی چابکی و چالاکی لازم را در مقابله با مشکلات عدیده حوزه های مختلف دارا نیست و این شائبه را بوجود می آورد که قصد دولت از پررنگ نمودن مشکلات و موانع و یا با حساب باز کردن بیش از حد بر عوامل خارجی، شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیتی است که برعهده گرفته اند.
همان طور که خود هم اشاره کرده اید (مشکلات عدیده حوزه های مختلف !! ) باز خوب است این قدر انصاف دارید که مشکلات را عدیده بدانید خوب معلوم است برخورد با این مشکلات عدیده توان دولت را می گیرد وسرعت او را در انجام وضایف کم می کند . از طرفی مخالفان دائم به جان دولت نق می زنند واو را به کم کاری متهم می کنند پس دولت باید به مردم یاد آوری کند که حجم مشکلات زیاد است تا مبادا تلاش سنگ اندازان ونق زنندگان موثر افتد ومردم را بد بین کنند !!! (1908186) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۱۳:۱۲
دوست خوبم, شهروند انقلابی عزیز. البته ما 35 سال پیش انقلاب کردیم. نمیدانم آنموقع شما در حیات بودید یا هنوز به دنیا تشریف نیاورده بودید. بساط طاغوت را زیر و رو کردیم, ایادی وابسته به شاه و خاندانش را اعدام کردیم, اموالشان را مصادره کردیم, پادگانها را تصرف کردیم و تنفگ ها را بیرون آوردیم و مجسمه های شاه را واژگون کردیم و نظام سلطنتی را از ریشه خشکاندیم. امروز دیگر نمی توانیم آن رویه را به آن شکل دنبال کنیم همسنگ سازی شرایط امروز هم با شرایط آن دوران مغالطه ای بیش نیست و مبارزه با دشمن فرضی به سبک کاراته هم دیگر جذابیتی ندارد. امروز , روز ابادانی است, روز ساختن فردایی بهتر برای فرزندانمان است. من کامننت های شما را در الف زیاد می بینم. گاهی اوقات به نظر می اید که دارید خیلی حرص دارید هر چند تلاش می کنید ظاهر را حفظ کنید. البته اشکالاتی از این دست, به آنطرفی ها هم وارد است و لذا روی سخنم با آنها هم می باشد. این گونه بدون احتجاج و غیر منطقی و غیض آلود بحث کردن واقعا چه چیزی را عوض می کند؟ به نظر شما سخنان اقای موسوی , آخر استدلال منطقی بود؟ ولی من که آدم مستقلی هستم و از هردو جناح سیاسی نا امید, بیزار و منزجرم, اصلا اینگونه فکر نمی کنم. نوع بحث کردنهایتان ره گشا و منتج به نتیجه نیست که نحریک آمیز و نا مناسب است. و در حقیقت فقط بازتاب دهنده نگرش و فکر پرخاشگری است که سلیقه دیگر را تحمل نمی کند. اما این بحث آزاد , محل تضارب آرا و بحث های منطقی است که نتیجه ای عاید کند نه اینکه چند نفر مثل بچه ها با هم کل کل کنند. جسارت نباشد, به خودتان نگیرید. خواهشم این است که بیاییم از این تربیون بهتر و نتیجه بخش تر استفاده کنیم. ممنونم (1908359) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۱۱:۴۳
باسلام و احترام بنده هم پیشنهاد میکنم آقایانی نظیر همین شهروند به اصطلاح انقلابی,قبل از اینکه مطلبی را قلمی نمایند,ابتدا دقایقی یا لااقل ثانیه ای روی موضوع تفکر نمایند ,آقای به اصطلاح انقلابی یادت باشد که شیخ اجل سعدی علیه الرحمه میفرماید :دانا چون طبله ی عطاراست خاموش و هنرنمای,و نادان چون طبل غازی است بلند آوازه و میان تهی ,حال انتخاب با خودتان است یا به همین رویه جاهلانه ادامه دهید یا کمی به خود بیایید و عاقلانه و سنجیده و موقر و متین و مهمتر از همه دلسوزانه نسبت به منافع ملت و کشور مطلب بنویسید,برادران به اصطلاح انقلابی من این نکته را که شرط بلاغ بود خدمت شما عرض نمودم حال شما خواه پند گیرید خواه ملال و در آخر نیز تنها یک سفارش دارم و آنهم در نظر گرفتن این آیه شریفه میباشد:فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه ......والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته . (1908679) (alef-13)
 
مهراب
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۵۸:۱۷
جناب آقای موسوی: آن فردی که قانون را علنا" قبول نداشت با تبلیغات و رفتارهای پوپولیستی آنچنان در نمایندگان قانون گریز تاثیرگذار بود که نماینده مجلس برای تبرک از ته مانده لیوان آب او نوشید و اکنون جزو سرگروه نمایندگان مخالف داد سخن می دهد. از چنین گروه متحجری چه انتظار باید؟ (1907695) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۴:۱۵
بابا روشنفکر یابا دانا بابا متجدد ...روحانی همین الان برای رکورد اماده شو...اولین رییس ی دوره ای (1909817) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۰۹:۵۹:۵۶
من فکر می کنم دولت آقای روحانی، بیشترین ضربه ر ا از درون خود و توسط مدیرانی می خورد که از دوران احمدی نژاد باز مانده اند.

مدیران احمدی نژادی بخصوص در بخش دارایی و اقتصاد ، پس از 8 سال صدارت غلط و پر اشتباه، اینک منافع راحت الحلقوم خود را در خطر می بینند و با ناراضی تراشی، لوث کردن قوانین و ... به نوعی گل به خودی میزنند.

آقای نوبخت و جهانگیرزاده عزیز باید مراقب این نفوذی ها باشند که سربه زیر، منتظر فرصت نشسته اند. (1907699) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۰۲:۳۷
فکر می کنم شما 49/5 درصد مجلس را با 49 درصد انتخابات اشتباه گرفتی.
منظور او حدود نیمی از نمایندگان مجلس بود که حق رای دارند و در برابر قانون شکنی سکوت کردند و افراد بی طرف مجلس را گاهی همراه می کردند و اجازه خواندن گزارشهای خلاف در تامین اجتماعی و خودروسازی را نمی دادند.

کمی فکر کنید. ترکان که نمی آید به نیمی از مردم توهین کند. حداقل به فکر ور دوم هستند.
ولی منصفانه ببینید، چرا کسی از مجلس یقه وزیر نفت را نگرفت که این مسخره بازی اینقدر بزرگ بشه؟ (1907703) (alef-13)
 
ییییییییی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۰۲:۵۳
آقای مشاور ویژه رئیس‌جمهور حقوقی که شما می گیرید از بیت المال است که ... باشد. آنهایی که یه آقای روحانی رای ندادند کسانی هستند که... (1907705) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۰۵:۴۶
دنبال مفهم اعتدال دولت بودم که الان معنای دولت اعتدال را فهمیدم! اعتدال این است که کسی که به ما رای داده قانون را قبول دارد و کسی که به دیگری رای داده قانون را قبول ندارد. پس نتیجه می گیریم قانون من هستم و من قانون هستم. (1907712) (alef-5)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۰۶:۱۱
با سلام متاسفانه افات افراط گري و خودبيني برتري طلبي و تهمت به مخالفان انجنان زشت و ناهنجار شده وقتي مسولي (جناب تركان )با اهانت و قلدر مابانه صبحت ميكند اين برادر اعتدال كه رياست محترم جمهور بيان فرمودند و در سازمان ملل برگزيده و احاد مردم موافق ان هستند را در بازتاب سخنان مشاور رييس جمهور اين گونه تفسير ميكنند لطفا افرا طيون خود را به دولت تدبير نجسباند و منطق را در سخنان خود حاكم كنند (1907933) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۰۵:۵۸
الف فكركنم صداي 24خرداد ملتو نشنيدي ها ، تو هم داري وجه افراطي تو نشون ميديا (1907713) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۰۹:۰۷
تو هم نظر 50 میلیون بقیه رو بشنو (1907815) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۹:۳۸
با سلام اتفاقا سايت الف و كاربران محترم ان صداي 24 خرداد را نه تنها شنيد بلكه اعتقادات ذهني ومذهبي برمبنا اعتدال و منطق بوده وهست وجناب عالي و همفكرانتان با اين نظرات افراطي كه داريد كه علايم ان تهمت و افترا به مخالفان به جاي نقد انها است مروج افراط گري هستيد خدا شما را هدايت فرماييد (1907886) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۳۸:۲۲
جناب شهروند شما همان م.مردم معروف نیستی ؟! (1908227) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۴۷:۰۰
شهروند انقلابی تو کار و زندگی نداری که همه جا نظراتت هست!!! (1908417) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۴۹:۳۰
آرامش ؛ اعتدال ؛ تلاش مضاعف ؛ همه برای فردایی بهتر بجنبیم. (1908423) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۰۶:۲۹
این دولت اگر تونست کابینه رو اداره کنم من راضیم اینم نمیتونن ...نمونش حرفهای 540 درجه افاوت مسوولان (1907715) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۰۷:۲۹
مشکل اصلی این است که مجلس تذکرات و ایراداتی که به دولت قبل وارد بود و باعث نابودی اوضاع اقتصادی و سیاسی مملکت شد رو داره به این دولت میده. (1907717) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۰۹:۲۳
مشی دولت فعلی هم مثل دولت قبل تخریبی و افراطی است، همانطور که احمدی نژاد قائل بود بعضی ها پیام انتخابات 88 را درک نکردند حالا هم ... کاش کمی از این کوته فکری ها دور می شد این دولت مدعی و مشکلات مردم را رفع می کرد، همه چیز از ابتدای همین دولت گران تر شده که ارزان نشده، وضعیت اشتغال بدتر شده که بهتر نشده، به جای شعار شعور و بهجای حرف عمل کنید اقایان. شما این طور باشید 50.5% تان می شود 100% وگرنه همان 50.5% هم نخواهید داشت .... (1907720) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۱۱:۲۲
زیاد تند نرو نویسنده محترم

-- شما همچنین متنی رو میتونستی در دوران احمدی نژاد بنویسی

-- شما دیدی که آقایان حتی نقد داخلی خودشان را هم قبول نداشتند

ترکان حقیقت را گفته
شما حاشیه به حرفهای ایشان اضافه میکنی

انچه ترکان گفته است سخنی است در خصوص اشخاصی مثل شما
که تا دیروز به خاطر منافع شخصی تان سکوت کرده بودید

و امروز هم باز به خاطر مسایل شخصی و حزبی تان حرف میزنید (1907726) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۳۳:۵۳
یعنی چی ترکان حقیقتو گفته ؟!!!!!!!!!
ماشالله به شماها!!!
یعنی هرکی به روحانی رای نداد ادم نیست ؟!
ماشالله چقدرافراط گراتو این مملکت داشتیمو وخودمون خبرنداشتیم . (1907758) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۴۲:۲۹
نه نه نگو دلت میاد ؟ هرکی به احمدی نژاد رای نداده بود آدم نبود ! یادت میاد ؟! راستی افراطگراهای زمان احمدی نژاد کوشون ؟! دلم بد جوری برا کلمه خس وخاشاکشون تنگ شده ! (1908234) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۳:۴۷:۵۶
اتفاقا اين حرفات من و ياد اون اتفاقات كف خيابوني انداخت ، چن تا سطل اتيش زدي شما ؟ (1909216) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۵:۵۸
هنوزم میگیم چند تا خس و خاشاک بودند که ارامشو به هم ریختن تو هم در جهلت بمان فکر کن به مردم گفته (1909823) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۳۷:۱۷
همیشه افراط گرایی
یه روز به اسم دولت عدالت
یه روزبه اسم دولت اعتدال
بدبختی اینجاست که تو دولت قبلی اینقدر به وضوح این حرفهارو نمیزدن .از واکنش مردم میترسن .
این دولت که دیگه نوبرشو آورده . (1907763) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۳۰:۲۳
خدایا آدم از این جماعت از خود راضی انگشت به دهان می ماند !!! تو رو خدا این جمله را بخوانید : بدبختی اینجاست که تو دولت قبلی اینقدر به وضوح این حرفهارو نمیزدن .از واکنش مردم میترسنداین دولت که دیگه نوبرشو آورده .
ببینید چه راحت دولت قبلی که سر آمد توهین کنندگان به دولتهای قبل از خود بود وهرچه توهین زننده بود به مخالفان خوداهدا کرد ! را ستایش می کنند !!! بله ما اصلا به وضوح نشنیدیم که فتنه گر و خس وخاشاکیم !!! (1908206) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۵۰:۵۲
چند روزه داری سایت الف رو میخونی؟؟؟؟؟

زمان احمدی نژاد هم این سایت داشت نقد میکرد الان هم داره میکنه و باید هم همینطوری باشه.

خدای نکرده پیام انتخابات را درک نکردید که به مفهوم خفه شدن 50 درصد جامعه نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این بود آزادی و امکان نقد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1907779) (alef-5)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۴۳:۲۲
با سلام باز منطق كور باز افراط گري باز هم تعصب دوران جاهليت برادر ترا بخدا يك بار مطلب نويسنده را بخوان و فكر كن سخنان جناب تركان درست بود يا نه ؟گي ميخواهيد افراطيون از دوران جاهليت رهايي و منطق و استدال را جاي تعصب كور خود كنيد (1907895) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۳۵:۱۹
جناب شهروند انقلابی !!!حرفهای ترکان صد در صد حرف مردم است وبه دلیل همان مشکلاتی که ایشان به حق اشاره کرده اند مردم تصمیم گرفتند خود را از دست افراطگرایان دوران جاهلیت نجات دهند ومنطق واستدلال را جیگزین کنند که به جناب روحانی ودولت او رای دادند وجایگزینی صورت گرفت ! پس شما نگران نباش وحرص نخور ! (1908219) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۷:۰۴:۳۲
واقعا آقای ترکان بی انصاف هستند. مردم آزادند که به تشخیص خودشان رای بدهند و بر مبنای انتخابشان نباید برچسب بی قانونی و یا سکوت در برابر بی قانونی بخورند.
اینکه رفتار دولت پیشین در برابر مخالفان چه بوده توجیه مناسبی برای حرف های ایشان نیست. (1908454) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۷:۰۱
اخی یعنی این خلاص شدن از فلاکتو شکنجه و سرکوبو قتل و جنایت فقط 18 میلیون رای داشت؟؟؟؟اخی!!! (1909826) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۵:۲۳
با سلام آقای انقلابی زیاد حرص نخور بزودی کارت هدیه میرسه... (1908713) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۳۹:۱۸
خودت تند نرو. داری میفتی تو چاله. (1907992) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۵:۲۷:۳۰
از نوشته شما کاملا هویداست که شما بخاطر رضای .....مطلب نوشته اید ! (1908302) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۲۲:۳۵:۳۴
در دوران احمدي نژاد كداميك از شما حرف خودتان را نزديد اگر يك روز را سراغ داريد كه اعتراض در روزنامه وجود نداشت بفرماييد (1911399) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۱۵:۴۵
خیلی دوست دارم کامنت های این مطلب زودتر منتشر بشه ..... (1907729) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۱۶:۳۰
چاپ میکنند اما کاملا جهت دار ... (1907827) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۱۷:۲۵
در کجای دنیا در سه ماهه اول یک دولت به آن دولت 1400 تذکر داده می شود ؟ ایا نمایندگان مجلس خود نباید تند رو ها را مهار کنند؟ (1907733) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۳۶:۰۹
مجلس داره جلوی تندرویهای دولتو میگیره . (1907983) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۹:۰۰
با سلام فکر میکنم بعضی از نمایندگان مجلس چنانچه کارت هدیه های معوقه شون رو بگیرند ,دست از مخالفت با دولت بردارند,امتحانش که ضرر نداره (1908717) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۲۰:۰۰
"نمایندگان مجلس از شهریور ماه سال جاری تا هفته نخست آذر ماه٬ بیش از ۱۴۰۰ بار به وزرای دولت روحانی تذکر داده‌اند. از میان اعضای کابینه٬ حسن روحانی٬ رییس دولت٬ با ۲۲۲ تذکر بیشترین تعداد تذکرها از نمایندگان مجلس را دریافت کرده است"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خود نویسنده در همین جمله جواب خود را داده است. (1907736) (alef-5)
 
بی نشان
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۲۲:۱۴
با یک محاسبه سر انگشتی تا پایان 4 سال دولت روحانی در حدود 22500 تذکر خواهد گرفت و جناب دکتر روحانی نیز در حدود 3500 تذکر دریافت می کنند. خود نفس تذکر و انتقاد خوب است اما نه تذکر جناحی و صرفا سیاسی و با این حجم زیاد. در صورتیکه مشکلات مردم بر روی زمین مانده! (1907963) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۳۱:۵۷
مردم خودشون مشکلات رو دارن می بینن دولت بزرگنمایی نمی کنه (1907754) (alef-5)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۳۲:۰۰
کاملا پیداست که جامعه را بسمت دو قطبی شدن دارند هدایت می کنند (1907755) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۳۵:۱۹
حالا کجا حرفاش بده که شما بزرگش میکنید؟
خوب حرف حساب جواب نداره اگر مردم ومجلس و... در برابر احمدی نژاد سکوت نمیکردند و واکنش نشون میدادند ان وقت ان مرد که رفت نمی تونست قانون را زیر پا له کنه این خود ما بودیم که ساکت بودیم (1907760) (alef-5)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۰۹:۲۶
با سلام لطفا افراطيون توجه كند ديده خودبيني و برتر دانستن در جامعه كاربرد ندارد پس بينش ومنطق خود را براسا س منطق و احترام به احاد جامعه اصلاح كنند واز تاريكي وناداني ذهن بيرون ايند و خود برتري و ارجعيت حزبي لبه منافع اگثريت ديگر در جهان خريدار ندارد و منزوي هستيد (1908041) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۳۳:۴۳
با سلام شهروند انقلابی زیاد جوش نزن,بزودی بابک زنجانی عزیزت آزاد میشه,اونوقت حق حساب های عقب افتاده خودت رو میتونی ازش بگیری,آقا نوش جونت باشه... (1908729) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۵۷:۳۴
هر تهمتی که به دولت قبل زدند خودشون عملا اجرا کردند!!!!!!!! (1908261) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۳۸:۳۲
با سلام آقا بخدا کسی به دولت قبلی تهمت نزده,بعضی از اعضا دولت قبلی مرتکب جرم شدن(نظیر قضیه آقای رحیمی در جریان اختلاس بیمه)که باید توی دادگاه پاسخگو باشند,عزیزم کمی فکر کن بعد اظهار فضل... (1908740) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۰:۵۸:۰۶
مجلس بايد جايگاه نظارتي خودشو خوب حفظ كنه با ديد منافع ملي و فقط مردم نه حزب و افراد و ... و جز اين انتظاري ازآن نيست.
يك هشدار بايد به خودمون بديم و تجربه به ما ثابت كرده كه متأسفانه هروقت مجلس با دولت از يك گروه و حذب بودند فقط مردم ضرر كردن. چرا ؟
البته سوء تفاهم نشه مي تونن رفيق باشند ولي رفيق خوب كسي كه عيوب دوستشو به خودش بگه البته با ديد اصلاح . قبول داريد . ولي توي اين دوره ظاهرأ آقاي تركان بعضي از همفكران مثل آقاي دكتر عارف فقط ميگه هيس هيس و گر نه نصف مردم و مجلس بي قانون و تهديد پشت تهديد .
ظاهراً گردو خاك فضا و شعار هاي انتخاباتي خوابيده و حالا كه موقع عمل آقايون رسيده بله ديگه ...
ما كه ميگيم كه پيام انتخابات انتظار رفاه ، آسايش ، نبود دعواي سياسي و ... بود نظر شما چيه. (1907791) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۴۲:۵۹
با سلام نظر من اینه که الان منافع عده ای که بهشون میگن دلال های تحریم نظیر آقای بابک زنجانی و شهروندانقلابی و همینطور جنابعالی بخطر افتاده و داد و بیدادهای الان هم فقط بخاطر اون منافع از دست رفته هستش... (1908745) (alef-13)
 
آلن دولن
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۰۸:۰۲
هدف شما از نوشتن این مقاله فقط طرح یک موضوع بود اونم چیزی رو که در سطر آخر مقالتون نوشتین. برادر عزیز چه خوشایند شما باشد یا نه مجلس در برابر اعمال خلاف قانون و مخرب آقای احمدی نزاد هیچ عکس العمل مثبت و پیشگیرانه و اصلاح کننده ای نداشته و بیشتر نقش تماشا کننده رو داشت تا ناظر.حالا شما بفرمائید که تعداد تذکرات به دولت احمدی نزاد 400 هزار مورد باشه آیا این تذکرات تاثیری تو وضع کشور پیش آوردن؟؟ جلوی اعمال نابخردانه آقای احمدی نزاد و گرفتن؟؟ (1907811) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۱۵:۰۰
این آقای ترکان بیش از8پست دارد آیا قطع رجال درایران اومده که هرپسنی خالی باشه باید ترکان متصدی آن شود عجب عدالتیست؟؟؟ (1907823) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۲۲:۰۹
مثل اینکه گوش شنوا وجود ندارد
فکر کنم لازمه توی انتخابات مجلس بعدی مردم خواستشان را دوباره باید به خیلی ها حالی کنند البته امثال این آقای نویسنده ورسانه میلی باز تلاش خواهد کرد بجای خواست واقعی مردم چرت وپرت راست و ریس کنه (1907843) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۲۵:۱۳
مواضع نمایندگان نسبت به دانشگاه ها و تغیر مدیریت ها گواه براین هستکه
خواست اکثریت دانشگاهیان برای ایشان هیچ اهمیتی ندارد . جای بسی تاسف
است که نمایندگان کوچکترین ارزشی برای خواست دانشگاهیان قایل نیستند. (1907849) (alef-13)
 
مهر
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۲۵:۲۵
(امیدواریم رئیس جمهور محترم با اعلام موضع آشکار در این خصوص جلوی تندروی هایی از این جنس را از ابتدای راه سد کند تا جایگاه قوا در افکار عمومی دچار خدشه نشود.)
چه در خواست نامعقولی ایشان خودش فعلا داره مدارا می کنه البته همراه با گلایه ؛ اونوقت شما میگویید به نزدیکانش که هم فکرند اعلام موضع کند . (1907850) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۲۵:۵۸
این جناب آقای ترکان از ابتدا هم بلحاظ درک ومعرفت سیاسی مشکل داشت و با گرایشات چپ اندر قیچی!
اینجانب چند سال از نزدیک با ایشان کار کردم و خوب ایشان را می شناسم. (1907851) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۲۸:۰۵
عجب!!!!!!!!!!!!!!
این حرف رو که محمود میزد شما میگفتی دیکتاتور!!!!!!!!!!!
الان راست راست راه میری اینها رو میگید!!
کجاتونو باور کنیم آقایان اصلاحات معتدل!! (1907858) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۲:۱۴
یقین داشته باشید این افراطیون میخوان روحانی رو در مقابل مجلس بگذارند!
شما ببیند مهره های منتسب به چه کسی این کارها رو انجام میدن
هم مجلس وهم روحانی باید هوشیار باشند (1907869) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۴:۲۳
"۳- به نظر می رسد بعد از گذشت حدود هفت ماه از انتخابات، دیگر ماندن در فضای انتخاباتی چندان راه و روش مناسب و پسندیده ای نباشد."

این رو به کسانی بگین که هنوز هم دارن نون فتنه و فتنه بازی رو میخورن... (1907873) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۸:۰۹
تا 50 سال دیگه فتنه میخوره توسر فتنه گران (1909832) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۷:۰۹
این که دوستان اصلاح طلب هیچ وقت گوش نمیکنند و نشنیده و ندیده همیشه حق مطلق هستند که درست .اصلا بحثی توش نیست. حرفی در این رابطه نمیزنیم.
ولی این عزیزانی که میان میگن این متن افراطیِ و الف دارِ مشی افراطی خودشو نشون میده خیلی خنده دارِ.
دوستان مجلس ششم رو به خاطر بیارید. آیا یادتون هست که مجلس به دولت اقای خاتمی حرفی بزنه؟ یادتون هست چالشی بینشون باشه؟ هرچیزی که میومد راحت تایید میشد، تصویب میشد... از تذکر و سوال و این چیزا خبری نبود... دولت و مجلس هر دو از یک جناح بودن دیگه...
حالا به مجلس هفتم و هشتم و نهم نگاه کنید ... مجلس و دولت اصولگرا چه مقدار سوال پرسیده شد؟ چقدر استیضاح صورا گرفت؟ چقدر وزرا هر روز مجلس بودن؟ الان یادتون رفت همه اینا رو؟ به دولت قبل کار نداشتن؟ کار به جایی رسیده بود که دولت هر مصوبه ای میداد رئیس مجلس اونو لغو میکرد که... چند تا از وزاری دولت استیضاح و برکنار شدن؟ در حالی که هر دو اوصولگرا بودن. حالا برخورد مجلس ششم با وزرای اقای خاتمی رو به یاد بیارید... اقای مهاجرانی و داستان شکایاپت های همچنان مفتوح ایشون رو به به یاد بیارید. مجلس ششم که فقط به به چه چه کرد... اخر سرم ایشون تشریف بردن لندن صفا...
مجلس اوصولگرا بیشتر از4000 سوال یا تذکر از دولت اوصولگرا داشته.مجلس اصلاح طلب ششم چند سوال از دولت اصلاح طلب آقای خاتمی پرسیده بوده؟ به تعداد شکایت هایی که از طرف دولت قبل از افرادی مثل آقای نادران و اقای زاکانی شد توجه کنید. فرقش اینجاس که افرادی مثل اقای توکلی، آقای زاکانی، آقای نادران و چندین نفر دیگه از بزرگان اصولگرا، اوصول رو فدای اشخاص نمیکنن.
ولی اصلاح طلب ها اون چیزی و اصل و ارزش میدونن که دوستانشون میفرمایند.
حداقل اگه دین ندارید، آزاده باشید. کور و کر نباشید عزیزان. تهمت نا روا نزنید. (1907878) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۷:۳۴
همچنان که تند روان در دولت آقایآن هاشمی/ خاتمی / احمدی نژاد اتحاد ویک دلی مردم وملت را نشانه رفتند وبرسر ملت آن آمد که آمد در این دولت هم تندروانی از جمله همین آقای ترکان که ترک تازی ویکه تازی وناراضی تراشیشان در زمان مسئولیت و مدیریتش در وزارت نفت زبانزد خاص وعام بود وبعد هم در زمان مدیریتشان در شرکت پتروپارس وگرفتن مناقصات کلان از طریق رانت وترک تشریفات مناقصه و...حرف وحدیث هایی که ترکشهای آن تا الان هم نظام رانشانه رفته است ایشا ن که در کبر سن ودوران سالخوردگی بسر می برد و دچار اشرافیت وفرعونیت وخودباختگی فکری است وفهم وبرداشت خود را بالاتر ازمردم می داند در این دولت هم بدون شک باعث زمین خوردن اعتدال خواهد شد (1907880) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۴۱:۵۴
اقایون نمایندگان اصول گرا با پند گرفتن از انتخابات قبلی و ریشه یابی مشکلات کشور و دغدغه های مردمی با استفاده از رفتن در میان مردم و معاشرت بیشتر با مردم عادی انشائ الله پیروزی خود را در انتخابات های بعدی تضمین کنند (1907893) (alef-5)
 
محسن
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۲۷:۳۰
اخر این نمایندگان می دانن دور دیگر نیستن به همین خاطر خودشان را به اب واتش می زنن اخر اکثرشان با نیامدن مردم پای صندق رای با کمترین رای نماینده شدن (1907968) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۸:۵۰
راس میگی اگر اومده بودن الان مطهری نماینده نبود (1909834) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۱:۴۷:۳۸
آقای ترکان! اتفاقا ما مردم باید این سه سال دولت را تحمل کنیم تا انتخابات بعد خواهید دید چنان کله ش میکنیم که... (1907904) (alef-13)
 
اصلانی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۱۵:۵۷
امان ازروزی که پرده ها کنار رود مثل اینکه بعضی ها هشت سال خواب بودن (1907956) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۳۲:۲۷
اقای ترکان سال 88 چه کسانی در مقابل قانون ایستادند کشور رو به سمت بحران و اغتشاش بردند رجوع کنید به سخنان خان عفت مرعشی همسر اقای هاشمی ایشون گفتند اگر موسوی رای نیاورد بریزد تو خیابونها حال کی قانون ستیز دوستان شما یا کسانی که در این انتخابات به قانون گردن گذاشتند (1907976) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۳۲:۳۸
اقای مهدی موسوی شما مگر کارشناس در همه ابعاد هستید،نکنه شما هم همزاد اقای احمدی نژاد هستید که خود را منجی میدانست ودر همه ابعاد صاحب نظر بود. اکثر این سوالات از وزراو دیگران فقط جنبه تخریب ومانع تراشی دارد . یادمون باشه که اقای روحانی یک خرابه را تحویل گرفت. افراد افراطی و کاسه داغ تر از اش بدانند که پیام اکثری ملت ایران شامل افرادی که به روحانی رای داده اند و یا کلا رای ندادند ،را نشنید ه اند ،بهتر است از خواب غفلت بیدار شوند و این پیام تغییر را حس کنند.چرا که ان وقت با ملت فهیم ایران روبرو هستند.باید به رای حد اکثری مردم احترام گذاشت. (1907977) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۳۵:۰۶
اقای ترکان به جای این حرفها وفرافکنی ها ومشکلاتو هرروز به گردنه این واون انداختن ، به فکر حل مشکل مردم باشید . اونوقت که داشتیم توخردادماه رای میدادیم میدونستیم مشکلات چیه ، فقط کسیو میخواستیم که مشکلاتو حل کنه ونه هرروز بیاید به جای حل مشکل
،روخونی کنه لیست مشکلاتو وبعد م بندازه گردنه این واون .
همینجوری مشکلات ادامه پیدا کنه همون 50 وخورده ای درصدم که به شما رای دادن پشیمون میشن .الانم خیلی ها پشیمون شدن.پس مدام نگین 49 درصد پیامه شمارو درک نکردن . اونایی هم که درک کرده بودن دارن پشیمون میشن ....  (1907980) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۳۶:۵۶
روحانی : بچه ها ما اینجا داد می زنیم زنده باد مخالف من ... ترکان تو و بقیه از اون گوشه موشه ها گازانبری بریزید سرشون ... دوست ندارم اثری از کسایی که به احمدی نژاد رای دادن تو کشور ببینما ....... (1907986) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۴۷:۱۲
فقط در تعجم كه اين شهروند انقلابي كه معمولا روي همه مطالب سايت الف كامنت گذاشته چه رويي دارد وقتي مي بيند 10 درصد موافق و 90 درصد مخالف تمام نظراتش راي مي دهند. لطفا منتشر كنيد (1908007) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۴۷:۳۵
شما نماینده های مخاف دولت چوب عملکرد غلط دولت قبل را بدولت فعلی میزنید واین یعنی فرار بجلو (1908008) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۵۰:۴۳
با ترکان موافقم شما هم منتظر پاسخ قاطع مردم در انتخابات مجلس باشید (1908012) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۲:۵۶:۳۳
چرا شما توسایتتون فقط مثبت دارین و منفی نگذاشتین برا مطلب ها؟ (1908018) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۱۰:۲۰
مجلس چند ماهی است که حزبی وجناحی وظیفه شناس شده باید صبر داشته باشند مشکلاتی که هشت سال روی هم انباشته شده دوماه حل نمی شه . اون موقع که مصوبات مجلس اجرا نمیشد آقای رسای ها کجا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! (1908043) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۱۶:۱۹
با سلام :اقای ترکان کاملا درست گفته مجلس و بخش عظیمی از نماینگان از انتخاب روحانی ناراحت هستند و گرنه در این مدت کوتاه سه ماه 1400 تذکر!!!!! نشانه دشمنی واقعی و در حد اختلاف نیست
اما مردم جواب انها را در انتخابات اینده خواهند داد و نویسنده متن میداند که ترکان درست گفته از پشت پرده های مجالس ایشان با خبر هستیم هر کاری را بخاطر سوال کردن دنبال میکنند و دستور کاری انها پیدا کردن نقاط ضعف و بزرگ کردن ان و تحریک مردم است شکست دولت را در نظر دارند حتی اگر کشور اسیب ببیند !!!میگویند دیگی که برای ما نجوشد بهتر است خاموش باشد!!! سالهاست برای اینها هدف وسیله را توجیه میکند الف زمان انتخابات سانسور نمیکرد ولی حالا میکند تا نزدیک انتخابات دیگر!!!!خیالشان از بابت رد صلاحیتها راحت است و دلشان گرم می تازند !!!! (1908056) (alef-13)
 
حمید فارسی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۱۹:۵۴
مقاله و نتیجه گیری صحیح نیست (1908063) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۴۷:۳۴
تا حالا که هر چی مشکل بود زیر سر تحریم ها و عدم مذاکره بود نه بی کفایتی آقایان مدیران! بعد از آن در گزارش صدروزه به جای گزارش عملکرد و اینکه این صد روز چه کردند تمام تقصیر ها رو به گردن دولت انداختند و این گزارش صد روزه شان بود. به احتمال زیاد برای صد روز آینده قرار است بعد از عدم مذاکرات و دولت قبل، این بار تمام مشکلات را به گردن مجلسیان بیاندازند و بی کفایتی خودشان را در بخش های مختلف باز هم توجیه نمایند (1908115) (alef-13)
 
کیان
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۳:۴۹:۵۶
آقایون اصولگرا همین شماها بودین که سنگ احمدی نژاد رو به سینه میزدین! رئیس جمهور شما رو هم دیدیم، آقایان ترکان راست می گن این نماینده ها الان بدجوری دارن میسوزن!!! اگر راست میگن چرا دولت قبلی که این همه قانون کشور را زیر پا گذاشت و فساد های مالی اش مملکت را غارت می کرد کارت زرد نمی گرفت. البته مجلسی که از آقای مرتضوی کارت هدیه بگیره همین بضاعت رو دیگه بیشتر نداره که!!!!مردم هم دیگه این مجلس رو شناختن و انشالله انتخابات بعدی مجلس، دولت و مجلس را یکدست و متحد می کنیم. (1908121) (alef-13)
 
جزیرتی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۰۵:۴۲
جناب ترکان لطف کنند ابتدا به وظیفه اصلی خود که مدیریت مناطق ازاد است رسیدگی نمایند . اوضاع اکثر مناطق ازاد الخصوص سازمان منطقه ازاد قشم با مدیران منسوبی ایشان بسیار بد و اشفته میباشد . جزیره قشم و سازمان ان منطقه به سمت تعطیلی و ورشکستگی و رکود کامل در حرکت است . مدیر عامل انتخابی انجا بسیار ضعیف و اصلا کار اینگونه انجام نداده و باعث شده تا وضعیت بهم ریخته شود و کسی هم فریاد رس نیست . (1908157) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۰۷:۴۸
آیا مجلس وسیاسیوم در برابر احمدی نژاد سکوت نکردند . چرا از واقعیت می ترسیم البته انصافاً آقای توکلی از محدود نمایندگان ملت است که در برابر بی قانونی ها ی دولتها ایستاده است وبنظر می رسد منافع ملت برایش مهم است . ما علی رغم اینکه طرفدار دولت فعلی هم هستیم باید در برابر قانون گریزیها وقانونشکنی ها ایستاد والا مثل قبلی به سمت دیکتاتوری ممکن است بوند (1908159) (alef-13)
 
شهر وند غیر انقلابی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۱۶:۵۶
سروران ارجمند سایت الف، جای شگفتی دارد که برخی از یادداشت گزاران؛ تنها بیک دیدگاه در یک مقاله اکتفا میکنند وشما آن را هم منشر نمی کنید درصورتی که همه ی شرایط قید شده ی شما راهم رعایت کرده است ، واین درحالی است که برای نمونه از این آقای شهروند به اصطلاح انقلابی در همه ی مقاله هایی که من وقت خواندن آنهارا داشته ام، چندین یاد داشت ویا کامنت را منتشر میکنید، درهمین مقاله تا این ساعت 14/25 دقیقه، در 5 مورد ایشان جواب گوی !!!! دیگران بوده اند، به نظر میرسد که بیکاری ویا وکیل مله بودن چندان هم بد شرایطی نیست. ادرهمین حال قابل توجه جناب به اصطلاح شهروند انقلابی، در صورتی که سایت الف این را انشار نمایند. (1908179) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۳۶:۰۳
خیلی مضحکه .. بهتره نگاهی به سوالات از وزا بفرمایید:
سوال از جنتی میشه چرا برای بسته شدن یک روزنامه تاسف خوردی؟ آخه اشتباه کردن دیگران بشکن داره؟ این کگه یه عده نونشون ببره بشکن زدن داره؟؟
این عملکرد مجلس بگذارن در کوزه آّش بخورند. جز چند نفر از عقلای مجلس بقیه سوالات چرت بود. از وزیز علوم سوال کردند که چرا 120 جوان ایرانی برگردونده به تحصیل. شاید این آدمها که جوانان این مرز و بوم باشند تغییر کرده باشند. جذب حد اکثری یعنی دل این آدمها را به دست آوردن . فراری دادن کار افراطیان هست و بر خلاف منش رهبری. تازه همین الف تبصره شورای انقلاب فرهنگی گذاشت در جوابیه مجلس . آای اون تبصره دروغ بوده؟؟ (1908221) (alef-13)
 
كامران
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۴۴:۳۰
وقتي جريان راست در انتخابات سال 88 مانده و هنوز فتنه فنته مي كند. ماندن آقاي تركان در انتخابات سال 92 كه فقط 7 ماه از آن گذشته، شگفت انگيز نمي نمايد. هر وقت شما از انتخابات سال 88 بيرون آمديد جناب تركان و هم فكرهايشان هم از انتخابات 92 بيرون مي آيند. (1908239) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۴:۴۸:۵۵
یه پای ثابت این نمایندگان کوچک زاده ورسایی وحسینیان است ! (1908248) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۵:۵۵:۲۷
آقای موسوی عزیز سلام. منهم میخواستم بگویم زیاد تند نرو
ابهامات و سوالاتی که به ذهن آقای ترکان متبادر شده, نه فقط به ذهن ایشان که از قوه دیگری غیر از قوه مقننه است, که به ذهن من و امثال من هم که موکلان نمایندگانمان هستیم, خطور کرده.می پرسید "چگونه؟"
آلان یکی یکی به شما می گویم. من که ترکان نیستم! من موکل یکی از همین نماینده ها هستم.این که یک نماینده فکر کند حرفش و تصمیمش, عین حرف و اراده موکلانش است که خیلی خوش خیالی و ساده لوحی است. اکثر قریب به اتفاق مواضع شما وکلا, مورد تایید و تصدیق بنده به عنوان موکل شما نیست. متاسفانه این یک واقعیت است که در نظام های مبتنی بر اصل تفکیک قوا , مردم نمایندگانی را انتخاب و به قوه قانون گذاری مامور می کنند اما این که فکر کنیم مثلا شما نماینده من هستی و از خواست من مطلع هستی و بر همان اساس عمل می کنی که خیلی دور از واقعیت است!!! اصلا شما به خودتان فکر کنید و خودتان را جای یک نماینده بگذارید., چند نفر در حوزه انتخابیه شما, آنقدر از شما و جزییات زندگی شما و تفکر شما و سلیقه شما و احوالات شما مطلعند که شما را به عنوان کسی که تا حدی شبیه به او فکر می کند انتخاب نماید ؟ در نظر داشته باشید کاندیدا های زیادی همان اول کار مثل برگ خزان می ریزند و از فیلتر شورای نگهبان نمی توانند عبور کنند و احراز صلاحیت شوند. بنا بر این انتساب یک صفت یا عملکرد مرتبط با یک نماینده به مردم , صحیح نیست. اگر اقای ترکان از نمایندگان گله می کند و مثلا می گوید 49/5% از نمایندگان..... شما نباید بگویی که منظور ایشان, قانون گریزی 49/5% از مردم می باشد. متاسفانه دموکراسی روش بهتری جز این روش معیوب تا کنون پیدا نکرده که نظر مردم, بلاواسطه پرسیده شود و یا موضوعی به مباحثه عموم مردم گذاشته شود اما تردید نکنید با این پیشرفت روز افزون بشر علی الخصوص در علم ارتباطات و اینترنت و شبکه های اجتماعی, دور نخواهد بود روزی که 75 میلیون نفر را دویست و پنجاه نفر نماینده, نمایندگی نکنند و مردم بلاواسطه برای مملکت و آینده خود و فرزندانشان تصمیم بگیرند.
دوست عزیز ما رسما در راس امور بودن مجلس را زیر سوال برد. هزار دفعه وزیرانش را احضار کردند اما اقایان وزرا اصلا زحمت حضور در مجلس را به خود ندادند. جسارتا ایشان اصلا مجلس را داخل آدم حساب نمی کرد و اقایان نمایندگان هم کاملا منفعل و توسری خورده از ایشان بودند. حالا چه شده که هنوز اقای وزیر از گرد راه نریسیده, ببر و بیارش را در مجلس شروع می کنند؟ ایا واقعا از نجابت روحانی دارند سو استفاده می کنند؟
می خواستم یک یک به ایراداتتان پاسخ بدهم اما ظاهرا همین اولی زیادی به درازا کشید. میروم سراغ پاراگراف آخرتان که گفته اید دولت روحانی چابک و چالاک نیست و .... همین لحن شما , صحبت های ترکان را تایید می کند؟ من هم مثل شما معتقدم که پررنگ کردن نقش منفی دولت گذشته, بیش از این, ضرورتی ندارد اما جان برادر, سو عملکرد دولت گذشته, قانون گریزی اش, ساده انگاریش, آوردن دیپلماسی به سطه چار و داریش , آرزوی محو و نابودی برای این و آن کردنش, فامیل بازی اش , امتیازات ویژه به این و آن دادنش , در سطح مغایر با شان رییس جمهور حرف زدنش و به باد دادن مبابعش و سفرهای بی حاصل استانی اش. ...... چنان آفتی بر سر مردم بود که درست کردن این همه خرابی, کار یکروز و دو روز و دوماه و دو سال نیست. اما اقای روحانی هم در نظام دست داشت و مردمی هم که بود نبا بر این می بایستی از عمق فاجعه خبر می داشت و اگر می پنداشت که از عهده این کار بر نمی اید, هرگز نباید پا پیش می گذاشت و قول صد روز و وعده وعید های آنچنانی می داد تا مبادا نزد مردم خراب شود. این انتقاد کاملا وارد است و جواب ندارد. به هر صورت این صدمات و اسیب ها علی الخصوص صدمات 8 سال گذشته را:
بیرون نمی توان کردالّا به روزگاران
اقای موسوی, مجلس ما متوهم نشود که عملکردش در انطباق کامل با خواسته های موکلانش است. کاری ندارد. از طریق پیامک اقایان نظرسنجی کنند/ (1908332) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۵:۵۵:۵۸
یک رئیس جمهور فوقش بتواند 4 سال پیاپی رئیس جمهور شود ، اما این محدودیت در مورد نماینده ها وجود ندارد ، پس لازم است دولتمردان خیلی ژست مادام العمر بودن به خود نگیرند. (1908336) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۱۳:۰۹
موارد یک و دو حقیقتا از سخنان ترکان برداشت نمی شود. انصاف داشته باشید. (1908358) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۱۴:۱۶
میخواستم ببینم بعد از انخابات 88 هم شما این چیزهارو مینوشتین؟ (1908362) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۲:۰۳
نه اون موقع چون رئیس جمهوررر خیلی مردمی بود و 63 درصدی بود آقایون ملاحظشو می کردند (1908834) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۱۸:۳۰
اعتدال کجا بود؟ اینها راست افراطی هستند. (1908367) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۷:۱۱:۵۷
رفتارهای مردم ما نشان میدهد که نه نیم آنها بلکه بالای 90 درصد آنها قانون را قبول ندارند (1908466) (alef-10)
 
هادي
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۷:۲۳:۰۰
پاراگراف آخرتان مبني بر عدم چالاكي دولت صحيح است اما مربوط به فقط اين دولت نيست . آقاي خاتمي هم مي گفت تا اين ساختار اداري بيمار هست ، هيچ تحول وحتي اصلاحي امكان عملياتي شدن نخواهد داشت . آقاي احمدي نژاد هم با مخالفتش با بعض قوانين ، همين ضعف سيستم را بيان مي كرد والآن هم آقاي تركان متوجه شده با تغيير حتي 500 نفراز مديران ، بدنه وساختار اداري اجازه اجراي اهداف خوب اعلام شده را نمي دهد واز حالا شروع كرده به اعتراض به مجلسي كه آن هم معلول همين سيستم فشل مي باشد . تا 3/5 ميليون كارمند قانونا مردم راتحقير و موظف به تبعيت از خود ودستورالعمل هاي نشات گرفته از انحصارات واقتصاد 80% دولتي مي كنند ، حتما بدانيم آقاي روحاني هم نمي تواند هيچ كار مفيدمهمي انجام دهد . آيا در شش ماه گذشته كوچكترين تغييري در كسب وكار مردم ديده ايم ؟ آيا قوانين گمرك وبيمه وماليات وكار وتامين اجتماعي وبانك و...تغيير كرد ؟ آيا اصلاحاتي كه بعضا مانند ماليات ارائه مي دهند در جهت افزايش اختيارات ماموران دولت نيست ؟ . كجا مردم را راستگو دانسته اند ؟ اگر مردم صادق باشند ، 3/5 ميليون كارمند نياز است ؟ و.... (1908482) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۸:۲۸:۰۲
با سلام خدمت دوستان اصولگرا مخصوصا نويسندگان محترم الف.و اما بعد :بايد به استحضار برسانم كه اولا اين شما بوديد كه در سال 88 تا به امروز هركسي را كه به آقاي احمدي نژاد راي نداده بود فتنه گر و دشمن ناميديد و مردم را به دو دسته خودي و غير خودي تقسيم كرديد و هنوز داريد از اين آبشخور آب مي نوشيد.(نويسنده محترم ميدونم چاپ نميشه ولي خودت بخون تا بفهمي افكار عمومي آنقدرها كه شما فكر ميكنيد فراموشكار نيستند)موفق باشيد. (1908602) (alef-13)
 
علی عسک
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۸:۳۵:۱۹
افرادی مثل افای زسایی که با کمتر از 10درصد ارا تهرانی روانهمجلس شده میداند که بار بعدی خبری از مجلس نیست به همین خاطر سنگ اندازی میکنند (1908614) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۰:۲۹
جالب است آقاي تركان علاوه بر كميسر دولت مسوليت اصلاح بودجه و نظارت بر مجلس هم بر عهده گرفتند. تبريك....... (1908697) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۳:۰۵
بابا كلا كابينه را منحل كنند و آقاي تركان را بگذارند مسول همه اي امور اينجوري كسي هم به دهني خطور نمي كنه كه ايشان چه سمتي در خصوص إظهار نظر بر عملكرد نمايندگان و يا اصلاح بودجه و ..... دارند (1908707) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۵:۰۶
آقاي تركان احسن به إظهار نظرهايتان كاش سال ٨٨ هم قانون شكنان را متهم مي كرديد (1908711) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۸:۰۳
این مجلس چوب توهینها به احمدی نژاد را میخورد حالا اولشه صبر کنید وقتی توهین باب شد دامن همه را میگیرد نه فقط احمدی نژاد را (1908716) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۰:۰۹:۱۲
بالاخره الف هم شروع کرد! اصولگرا اصولگراست دیگه (البته مطهری فرق میکنه انصافا) (1908772) (alef-13)
 
ariaaaaaaaa
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۱:۱۵:۲۶
یکی از اون 80 نفر علی مطهری خخخخخخخ (1908866) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۱:۳۰:۲۵
ول کنید این دولت رو وگرنه مثل دولت اصلاحات کم کاریهاشون رو گردن دیگران میندازن بعد میگن هر 9روز یک بحران داشتیم (1908899) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۲-۱۰-۲۴ ۲۳:۵۶:۴۹
بنده کاری ندارم که چه کسی گفته ولی درست گفته واقعا یک نفر نبود بلکه یک جریان بود که خود را فراتر از قانون می دانست و جالب اینکه نمایندگان مجلس دهان خود را دوخته بودند والان جبران مافات می نمایند ودر طول 4 ماه رکرد تازه در سئوال از وزرای کابینه دولت یازدهم بجا می گزارند (1909224) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۰۰:۴۰:۴۳
آفرین به الف خیلی محافظه کار شدی عزیزم حتی یک نظر مخالف روهم نمایش نیم دی دیگه به تو امیدی نیست متاسفم که جناحی شدی (1909312) (alef-13)
 
kamal
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۰۷:۱۰:۳۰
این دسته از نمایندگان عقبه فکری وپشتیبانی اقای احمدی نزاد معروف هستند برای دور بعدی انتخابات مجلس انشالله نمایندگان بهتری انتخاب شوند (1909431) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۰:۱۹:۵۰
من فقط یک چیز همیشه واسم سوال بوده. این مجلس مسئولیت پذیر و نکته سنج زمان دولت قبلی کجا بود؟!!! (1909700) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۰:۴۶:۱۷
هر چه در مذمت دولت قبلی ومجلس فعلی و قوه قضاییه بگی کم گفتی (1909756) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۱۱:۲۳:۱۲
لطفا چاپ کنید
آقای نویسنده از اصل موضوع سخنان اقای ترکان فرار کرده اید!
چرا در مقابل فردوجریانی که میگفت قانون را قبول ندارد سکوت کردید؟ چه این جریان 49.5 درصد باشد چه کمتر.سپاس (1909846) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۰-۲۵ ۲۳:۴۸:۵۳
دولت مجلسی رامی خواهد که زیر نفوذش باشد تا وزرا و دولت هر کاری که دلش خواست انجام دهد و اساسا دولتی که مجلس را را به زیر دست خود آورد عملا وای به حال آن مملکت به تجربه هم ثابت شده است کشوری موافق است که مجلس و دولت با هم در یک خط سیاسی مشترک نباشند.و مجلس کارها و لوایحه دولت را بدون جانبداری و دشمنی رصد نماید.این برای مردم خوب است. (1911521) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۲-۱۰-۲۶ ۱۸:۵۴:۵۴
یکی جلو این ادم را بگیرد فکر میکنه هیچکی هیچی نمیفهمه همه اشتباه میکنند الا این اقا ، جناب ترکان دوره ادمهایی مثل شماگذشته که در رفاه زندگی کنند و برای ملت تصمیم بگیرند لطفا کمی با مردم همراه شو تا از درد انها باخبر شوی. (1913010) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.