نظر منتشر شده
۱۰۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 151436
مدارا با عربستان تا كي؟
جواد محمدی، 1 اردیبهشت 91
تاریخ انتشار : جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۷
رهبران سعودی اخیرا به اطلاع رئیس جمهوری آمریکا رسانده اند که آمادگی کامل برای تامین هزینه های جنگ علیه ایران را نیز دارند و رهبران سعودی، آمریکا را برای حمله به ایران تشویق کرده اند. اين خبر بهانه اي شد براي بررسي اجمالي سياست انفعالي دستگاه ديپلماسي ايران در برابر رفتارهاي خصمانه مكرر عربستان سعودي در قبال ايران، در طي ۲۰ سال اخير.

خوشبختانه خبر اعدام ايراني ها در عربستان فعلا تكذيب گرديد. و الا اگر چنين خبر وحشتناكي حقيقت داشته باشد ملت مسلمان ايران انتظار برخوردي قاطع و در خور با آل سعود را دارد كه كمترين آن، شكايت به دادگاه هاي بين المللي عليه سعودي و پيگيري جدي آن مي باشد.
بعد از پايان جنگ تحميلي دولت هاي مختلف علي الدوام، به طرق متعدد سعي در تنش زدايي و بهبود رابطه با عربستان نمودند كه واقعيت هاي دو دهه اخير عدم موفقيت چنين فرايندي را نشان مي دهد. چه روابط شخصي دوستانه دولت سازندگي، چه تنش زدايي دولت اصلاحات و چه مهرورزي دولت آبادگران عايدي چنداني نصيب جمهوري اسلامي نكرد. و تنها عايدي ما از اين همه تلاش باز شدن فدك جهت زيارت هاشمي و هيئت همراه از اين مكان، تغييري كوچك در برخورد وهابي ها با زائرين ايراني بقيع، گرفتن عكس يادگاري ملك عبدالله و احمدي نژاد با هم و كسب وجه ضد صهيونيستي( با توجه به محبوبيت احمدي نژاد در دور اول رياست جمهوري به علت مواضع ضد اسرائيلي اش در جهان اسلام) و سرانجام حضور وزير ارشاد دولت اصلاحات در كنار ضد انقلاب در اجلاس ملك عبدالله سعودي! بود. حتي اين رژيم در برخوردش با زائرين بقيع نيز، علي رغم قولش، دائم دچار نوسان و تذبذب بوده است.

واقعيت اين است كه نظام جمهوري اسلامي ايران و رژيم آل سعود با هم تفاوت ماهوي و بنيادين دارند و اين همه نرمش و انفعال در قضاياي فيمابين، به بهانه تقريب و تنش زدايي ثمر بخش نخواهد بود. حكومت ديكتاتور آل سعود كه غير دموكراتيك بودنش محل بحث نيست، مذهبي و مسلمان بودن آن نيز به شدت زير سوال است. هرچند ظاهرا ادعاي رهبري اهل سنت را دارد، اما به كرات مواضعي تند و خصمانه عليه گروه مقاومت سني حماس اتخاذ كرده است و در نسل كشي دنباله دار مسلمانان سني در فلسطين، نه تنها سكوت كرده است بلكه در حمله ۲۲ روزه به نوار غزه سوخت جنگنده هاي اسرائيلي را نيز تامين نمود! در حقيقت تنها شاقول عربستان تامين امنيت رژيم آل سعود است كه آن هم تاكنون به وسيله دولت آمريكا تامين شده است.

معامله دوجانبه اي كه در سوي ديگر معامله امنيت بازار انرژي آمريكا تامين مي شود.
عربستان تا كنون نه تنها سعي در تلطيف رابطه خصمانه خود با ايران نكرده است، بلكه در حد توانش از بهبود رابطه ديگر كشورها با ايران نيز جلوگيري كرده است. ناخوشايندي عربستان از توسعه رابطه عراق و مصر با ايران و تلاش ۳۰ ساله بسيار براي جدايي دمشق از تهران از اين جمله است. اين رژيم حتي از بهبود روابط غرب با ايران، به ويژه آمريكا، نيز واهمه و دغدغه دارد و هرگاه در مقاطع مختلف زماني احتمال حل شدن اختلافات موضعي ايران و غرب وجود داشته است، عربستان به شدت نگران و هراسان شده و سعي در به هم زدن فضاي مثبت ايجاد شده نموده است، كه نمونه آن مي توان به موضع گيري سعودي ها در قبال نتيجه مثبت احتمالي مذاكرات هسته اي اشاره كرد. در واقع عربستان نگران است كه با بهبود رابطه آمريكا با ايران از وزن و جايگاه عربستان سعودي در سياست خاورميانه اي آمريكا كاسته شود، و از اتكاي صنعت آمريكا به شيرهاي نفت شبه جزيره كم گردد. كه اين مساوي با تهديد جدي امنيت تخت سلطنت خادم الحرمين خواهد بود.

در راستاي رويكرد ضد ايراني و ضد شيعي سعودي پادشاه عربستان در جايي بيان نموده است: " عربستان سعودی در جریان جنگ ایران و عراق ۲۰ میلیارد دلار به صدام کمک کرد و اگر کمک های مالی ریاض نبود شیعه در سال ۱۹۸۲ و عملیات آزاد سازی خرمشهر یا انتفاضه شعبانیه در سال ۱۹۹۱قدرت را در عراق بدست می گرفت. من اکنون به شما می گویم که آماده ام ۲۵۰ میلیارد دلار هزینه کنم تا مانع ارتقاء جایگاه شیعه در عراق که خطری برای حكومتم است شوم."
علاوه بر سنگ اندازي در مسير بهبود روابط ايران با كشورهاي منطقه، اتهام عربستان به ايران مبني بر دست داشتن ايران در اعتراضات مردم بحرين بعدا توسط "بسيوني" گزارشگر عرب سازمان ملل در امور بحرين رد شد. عربستان در ربايش شهرام اميري استاد دانشگاه مالك اشتر و انتقال وي به آمريكا نقش داشت. اين موضوع را خود اميري در برنامه زنده تلويزيوني ذكر نمود. عربستان در تبليغ گسترده مذهب جعلي وهابيت در ايران كه شيعه را رافضي مي داند و به شدت به تفرقه شيعه و سني دامن مي زند نقش محوري ايفا مي كند. عربستان حامي اصلي تروريست معدوم ريگي مي باشد كه در كشتن حدود ۳۰۰ نفر ازهموطنان شيعه و سني دست داشت. عربستان، مدعي دفاع از حقوق اهل سنت، پشتيبان مالي و تغذيه كننده فكري بقاياي گروه ريگي است كه عامل به شهادت رساندن مولوي جنگي زهي از علماي اهل سنت سيستان مي باشد. عربستان ...

مي توان گفت كه توطئه و خباثت هاي عربستان سعودي مسلمان! در اين ۳۳ سال برعليه ايران اسلامي چيزي كمتر از آمريكا و انگليس نبوده است كه جمهوري اسلامي، به حق، در مورد انگليس و آمريكا تاكنون موضع قاطع و مدبرانه اي داشته است. اما سوال اينجاست كه چرا دستگاه ديپلماسي ايران در قبال سعودي اين قدر ضعيف و انفعالي عمل مي كند. جالب اينجاست كه بعد از اين همه جنايت ريگي و ربايش دانشمند ايراني و... نه حداقل سفير عربستان احضار شد، نه سخنگوي امور خارجه موضعي گرفت، و نه يكي از مسوولان سياست خارجي از عربستان سعودي انتقادي نمود. كرارا در اخبار رسمي وزارت خارجه به دست داشتن يكي از كشورهاي مرتجع منطقه در اين توطئه ها اشاره مي شود اما حتي از ذكر نام عربستان نيز خودداري مي شود! شايد اگر شهرام اميري استاد ربوده شده، قبل از برنامه تلويزيوني با وزارت خارجه هماهنگي مي كرد وي نيز از نام بردن از عربستان در ربودن خود خودداري مي كرد!! اجمالا اينكه به نظر نمي رسد عملكرد ۲۰ ساله دستگاه ديپلماسي ايران در قبال عربستان سعودي با اصل عزت، حكمت، مصلحتِ سياست خارجي جمهوري اسلامي همخواني داشته باشد.

با اصل عزت منافات دارد چون اين دو دهه ما به غير از تحقير، چيزي از عربستان نديديم. چندان حكيمانه نيست چرا كه نه تنها نرمش در مقابل عربستان به نفع ما، و به سود وحدت مسلمين تمام نشد بلكه برخورد عربستان با شيعيان، توطئه عليه سوريه و حزب الله و سعي در عادي ساز ي روابط با صهيونيست ها، از طرف آل سعود تشديد شده است. چندان هم به مصلحت نبوده است، چون در زمينه سياسي و فرهنگي كه اشاره شد اما از لحاظ اقتصادي صادرات ايران به عربستان رقم قابل ذكري نيست و فقط از اين رابطه ظاهرا دو جانبه سود چند صد ملياردي سفر حج ايرانيان به خزانه آل سعود واريز مي شود. البته خود مقوله حج عمره، و علي الخصوص اعزام دانش آموزان به سفر حج ( آيا دانش آموزان ۱۴ تا ۱۷ ساله دركي از معنويت و حج دارند!! آيا سفر حج بر آنها تاثيري دارد!) و سفرهاي چندين باره به حج بحث مبسوطي است كه بايد در مجال ديگري به آن پرداخت. خدا رحمت كند پدر علماي سعودي كه حداقل سفر دانش آموزان دختر ايراني را به حج ممنوع كردند!!

فرجام سخن اينكه منظور اين نيست ايران در قبال رفتارهاي ناشايست و غيرسازنده آل سعود به عربستان لشكركشي كند. اما حداقل انتظار اين است كه دستگاه ديپلماسي مواضعي شايسته رفتار خصمانهِ مستمر سعودي ها و درخور اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي اتخاذ نمايد.
 
مهر
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۱:۱۳
هرچی نامردیه زیر سر همین هاست. بی شرف ها همسایه ما هستدن چپ و راست علیه ما می زنند. اون از ماجرای تحریم نفتی که میگن ما تامین می کنیم این هم از حمایت پولی برای جنگ با ایران. ما جرای سوریه هم که مشخصه. خدایی راه مکه رو اول ببندید این اه بفهمن ما جدی هسیتم. نمی دونید چه برخورد زننده ای با ایرانی ها دارند (748807) (moderator22)
 
درخواست
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۳:۲۰:۳۶
منم موافقم چند سال کسی به عنوان زایر نفرستیم ، شاید حساب کار دستشون بیاد. (748906) (moderator101)
 
پ -ر
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۵:۳۱:۲۲
نظر بنده هم همین است ، اگر چند وقتی مردم صبر کنند و اونطور که منافع ملی حکم میکنه با هم متحد بشن و به این کشور متخاصم و عقب افتاده عربی مشرف نشن از لحاظ اقتصادی ضرر قابل توجهی میبینن !دلم روشنه که این خواسته مطابق نظر خداوند مهربان و یکتا هم هست .
ولی فکر نکنم مسیولین موافقت کنن با این تصمیم ، چون رویه سالهای پیش که اینو نشون داده ! (749017) (moderator101)
 
.
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۶:۴۷:۴۵
سعودی ها از خدا می خوان ما زایر نفرستیم (749083) (moderator22)
 
کریم
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۸:۰۳:۳۹
من می خواهم چند نکته در این مورد ذکر کنم:
عربستان کشوری است که درآمد اصلی آن از نفت است و نرفتن زائران ایرانی چندان تاثیر مهمی در درآمد آنها مخصوصا دولتشان ندارد در ضمن اگر این اتفاق بیفتد ملت ما از دولت انتقاد خواهند کرد که چرا زائران را که چند سال در نوبت هستند و اکثرا هم سنی از آنها گذشته و شاید فرصت زیادی نداشته باشند به حج نمی فرستد
در این دوران پدیده ای بنام یارگیری در بین دولتها وجود دارد به این معنی که هم اکنون عربستان تنها نیست که ایران بتواند با توان نظامی پاسخ لازم را به او بدهد ( عربستان با آمریکا و بسیاری از عربها پیمانهای نظامی دارد)
پس چه می توان کرد
نتیجه اینکه تنها راهی که می توان برای ایران تصور کرد این است که با افزایش قدرت سیاسی و اقتصادی به مقابله با حریفان برود
افزایش قدرت سیاسی بدین معنیست که سیاست رفع تنش با جهان را پیش بگیریم و تعداد دوستان خود را افزایش دهیم تا در مجامع بین المللی نفوذ کلاممان بالا رود و نیز باید موانع رفع تحریمها برداشته شود ( که متاسفانه در این زمینه سیاست خارجی ما اصلا خوب عمل نکرده است و رفته رفته بر تعداد دشمنان افزوده شده است)
قدرت اقتصادی که قسمتی از آن به قدرت سیاسی کشور باز می گردد این است که با رفع تنش با کشورهای جهان و تعامل سازنده با آنها میزان ریسک پذیری در صنایع کشور را به حداقل رسانده و میزان سرمایه گذاری در کشور افزایش یابد و به طبع اینها تولید نفت افزایش میابد که با این افزایش تولید ایران مقدار زیادی از بازار نفت را از دست عربستان خارج می کند و با اینکار هم درآمد ما افزایش میابد و هم درآمد عربستان کاهش
بنابراین نمی توان به هر کشوری که با ما ناسازگاری می کند پاسخ نظامی داد و یا با آن کشور قطع رابطه کرد بلکه باید از راهکارهای دیپلماسی و اقتصادی استفاده کرد و با فشار غیر مستقیم کشورهای مخالف را سر جایشان نشاند (749140) (moderator101)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۸:۵۰:۲۸
قابل توجه سرورانی که تا نظراتشان منفی می خورد، خوانندگان را به جاسوس آمریکا و اسراییل و یا برنامه های نوشته شده برای منفی زدن ، یا عوامل موساد که نشسته اند پای این نظرات منفی بزنند، نسبت می دهند. الان یعنی اسراییل دارد این نظرات را رد می کند دیگر؟ (749186) (moderator101)
 
فرزند روح الله
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۰:۰۶:۰۸
حج واجب هم در هر شرايطي، واجب(تكليف) نيست! انگار يادتان رفته روح الله زمانه، چند سالي حج واجب را هم تعطيل كرد! تا وقتي اين همه پول شيعه را به اين وهابي‌ها بدهيد، آنها هم شيعيان پاكستان و ايران و بحرين و ... را مي‌كشند. در مقاله هم مشخص است، از دولتي كه حتي مي‌ترسد نام كشور مرتجع منطقه را ببرد و حتي به سفيرش يك تذكر هم نمي‌دهد، اميد حركتي نمي‌رود! مردم بايد خودشان عاقل باشند و حج نروند؛ به نظر شخصي‌ام، مطمئنم كه در شرايط حاضر، حج رفتن(خصوصاً عمره‌اش) شرعاً اشكال دارد. (749247) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۲:۳۸:۲۰
نه نه نه! حج واجبه و این حکام ظالمی که مکه و مدینه رو اشغال کردند توجیهی نمیشه که ما نریم. صدام هم خیلی احمق بود اما ما دلمون برا کربلا پرپر می زد تا از شر صدام خلاص شدیم! (749413) (moderator18)
 
یه بنده خدا
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۵:۱۰
داداش قهر و خالی کردن صحنه هم کار بچه هاست، همم خواسته ی این وهابیت منحرفه.
زائران ایرانی باید با روشنگری و یه ضد حمله ی خفن دخل آل سعود رو بیارند.
آره داداش اولین دفاع حملس. (750482) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۰۹:۴۹:۴۸
آخه زاير رابخاطر عربستان مي فرستيد يابه خاطر خانه خدا؟ (750983) (moderator18)
 
خوش فکر
Germany
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۷:۳۳
دوستان عزیز
این همه تندروی نکنید آغاز جنگ با عربستان یعنی جنگ با تمام اعراب .یعنی خالی کردن تمام این تنفر بر سر ایرانیان.مگه با چند تا کشور میشه در افتاد ؟

بعدش جنگ با عربستان یعنی شکوفایی دوباره اقتصاد جهانی به خصوص آمریکا و انگلیس
این همه اذیت و آزار ایرانیان از یک طرف و تبدیل شدن عربستان به عنوان
یک انبار اسلحه هم برای آمریکا خطرناکه و هم برای اروپا
.واسه همین آمریکا به دنبال یه دعوا و به راه انداختن جنگه تا اجناس خودشو از انبار عربستان خالی کنه و تمام زیر بنای اقتصادی دو کشور درگیر رو نابود کنه و دوباره سرمایه داراش رو بفرسته تا در ازای پول نفت خساراتی که وارد کرده رو جبران کنه.

همش یعنی استعمار
این اتفاقات یعنی استعمار پیشرفته و مدرن :
پایان دنیا در 2012
به راه انداختن جنبش و انقلاب اعراب از تونس بری رسیدن آتش انقلاب به طرفداران ایران مثل سوریه و لبنان
تمام کشور هایی که تو برنامه آمریکا نبودن انقلابشون متوقف شد :
مصر برگشت به حالت قبلش دیکتاتوری نظامی
لیبی دوباره دست به دامن اروپا شد
بحرین کشتار کرد ولی هیچ کس محکومش نکرد
عربستان اعتراض کردن ولی از نطفه خفه شد.


در نهایت یا ایران باید برگرده پیش آمریکا یا با جنگ اعراب مانند سال 1358 یه جنگ تحمیلی و فرسایشی برای نیازمند تر کردن ایران و شروع دوباره استعمار

لطفا این نظر رو منتشر کنید
با تشکر (749011) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۱۳:۴۱:۴۹
دوست گرامي لازم است بهت بگم كه ما اگه به عقيدمون توهين بشه با عربستان كه هيچ با تمام دنياي اونا ايستادگي ميكنيم همونطوري كه در جنگ احزاب پيغمبر با ياري خدا پيروز شد خداوند وعده پيروزي به مومنين داده و بدون كه اگر يه مظلوم كوتاه بياد ستمگر ظلمش بيشتر ميشود و الان غرب ديگه چيزي نداره فحشا برهنگي تن و فرهنگي اينها مظاهر تمدن اوناست ما روحيه جهادي داريم ما اهل بزم نيستيم ما اهل رزميم از او به يك اشاره از ما به سر دويدن ما كاري نداريم اقتصاد امريكا چي وچي ميشه اما زره اي از اعتقاداتمون كوتاه نميايم و اگر مسولين هم اينكارو نكنن لعنت خدا بر همه انها (751290) (moderator18)
 
نادر اصلی
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۲۰:۳۵:۴۴
البته ما قبلا این تجربه جنگ با تقریبا کل اعراب داشته ایم جنگ با صدام نه تنها جنگ با اعراب بود بلکه چندین کشور حتی غیر عربی بود (751934) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۵:۳۲:۵۵
یک راهپیمایی سراسری و ملی بر علیه شیخ های عرب لازم است . (749018) (moderator22)
 
شذذشس
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۷:۱۵:۰۴
بابا اسرائیل رو ول کنید به عربستان و امارات بپردازید
صدام به با حمایت مستقیم عربستان به ایران حمله کرد
کسانی هم که با ما مستقیما سر جنگ دارند همین ها هستند نفت و گاز میادین مشترک رو دارن خالی میکنند و به کشور ما چشم طمع دارند
مشکلاتی که عربستان برای ما و برادران و پدران ما به وجود آورد هرگز اسرائیل به وجود نیاورد
تمام مشکلات ما با اسرائیل بر سر سرزمین مسلمانان است که اتفاقا عرب هستند . دیدیم که یاسرعرفات چه مواضعی گرفت. (749100) (moderator101)
 
ابوالفضل
Canada
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۸:۳۵:۰۳
قدرت خانواده سعودی، علاوه بر نفت، ناشی از استفاده ابزاری از حرمین شریفین است. اگر واقعا می خواهید با آنها مخالفت کنید حج را تحریم کنید. این حقیر با وجود این که علاقه زیادی به حج دارم، و فرصت رفتن به این سفر را نیز داشته ام و دارم، عهد کرده ام تا زمانی که آل سعود در حجاز بر کرسی قدرت است از این سفر چشم بپوشم به این دلیل که نمی خواهم نه به صورت مالی و نه معنوی در ظلم ها و خیانت های آنان در حق بقیه مسلمانان شریک باشم. (749172) (moderator101)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۰:۳۹:۱۳
اول یک سیلی بزنیم تو دهن آمریکا
بعد یک مشت تو دهن عربستان
بعد یک مشت دیگر تو دهن اسراییل
(در این بین چند مشت ابدار تو دهن جوجه ها یی مثل امارات و قطر)
حالا یک مشت تو دهن ترکیه
. . . (749291) (moderator101)
 
Sweden
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۱۲:۴۴:۴۵
ببینید همین که بریم و سوغات نخریم باعث دهن کجی ما به اونها و ضرر جدی به اونها میشه چون بیشترین سود بازاری ها از ایرانی هاست.دیگران کمتر خرید می کنند
نخریدن=ماندن جنس روی دستشان=خوابیدن بازار تجارت که بعد میبینی چطوری به دست و پای زائر می افتند که به همین خاطر باید بریم ولی نخریم.
مگه ندیدین اونسال که به خاطر آنفولانزا زائر کم فرستادیم 8 میلیارد ضرر کردند که این ضرر مربوط به همین سوغات خریدن ها بود و نه پول مسافرت.بعلاوه این ضرر یک فرد نیست و بین همه افراد پخش است و اثر روحی روانی هم داره. و جبران آن برای آل سعود دشوار است.اگر یکجا بود از پول نفت میگذاشت سر جاش.اما این طوری نمیتونه. کاسب همش بیکار میشینه و بیکاری = بی پولی= نارضایتی =اعتراض (751217) (moderator18)
 
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۲۳:۰۵:۴۱
اینها حتی به منافقین هم برای ضربه زدن به ما کمک می کنند . الف جان ! لطفا عکس آخرین رسوایی منافقین را روی سایت پربیننده تان قراردهید. عکس زنده بگور کردن کودکان بی گناه کرد !!!!؟؟؟ (752065) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۲:۲۴
به اینها نکات زیر را هم اضافه کنید عربستانی نوروز را حرام می دانند ایرانیان را مرتد می دانند در بحرین مردم را می کشند وبر هلیه تمامیت ارضی ما در جزیره بو موسو دخالت می کنند به خلیج فارس ما عرب می گویند اما ما هم مشکلی داریم به دلیل ستیزه با غرب در تله شیر - تحریم - گرفتار شدیم اگر تحریم نبودیم وعضو سازمان تجارت جهانی دبی را از کار می انداختیم وبنادر خودمان را جایگزین می کردیم (748817) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۴:۲۶:۲۱
این هم اضافه بفرمایید که به مناطق عرب نشین ما عربستان می گویند. سرزمینهایی که ایرانیان از قرن ها پیش به واسطه مهمان نوازیشان، عربها را به آن راه دادند و در نهایت عربهای آنجا نسل به نسل با فرهنگ ایرانی رشد کردند و امروز خود را عرب ایرانی می دانند. (748964) (moderator22)
 
یک بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۶:۴۵:۵۳
چرا در سیاست های کلی نظام برخورد قاطع با عربستان در دستور کار قرار ندارد؟
به قول نویسنده مقاله آیا این برخلاف عزت، حکمت و مصلحت نظام نیست؟ (749080) (moderator101)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۳۷:۱۲
با جنگیدن کسی پیشرفت نمی کنه. قرار بود این برخوردی که می گید از طریق چشم انداز 1404 و توسعه یافتگی ایران و تبدیل شدن به اولین کشور منطقه از نظر توسعه انجام بشه. ولی فقط یه ریزه عقبیم که با اتکا به دولت و مجلس قوی و میهن پرست ، مدیریت های شایسته و اقتصاد شکوفا و سرمایه اجتماعی سنگین ما جبران می شه (749346) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۲:۴۴
بابا روشنفکر! ما پیرو مکتب امیرالمومنین هستیم. اگه تشخیص جهاد داده بشه قلع و قمع کردن برا ما مثل آب خوردن میشه. آره عزیزم. (750480) (moderator18)
 
داریوش
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۴:۵۵
چه عجب..بالاخره از این حکومت شیطانی انتقاد کردید..ما باید پیش دستی بکنیم و پایگاههای عربستانو نابود کنیم..برای مدتی حج را تعطیل کنیم..منافع عربستان را در سراسر جهان مورد حمله قرار بدیم..
به خدا دلمون خون شد از بس شیعیان بحرین رو به خاک و خون کشیدن..مدارا هم تا یک حدی باید باشه..دیگه باید اعلان جنگ کنیم. (748819) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۳۸:۴۲
خدا لعنت کنه هر کسی که شیعیان رو آزار بده یا بکشه (749349) (moderator101)
 
ایلیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۸:۰۱
اگر در همسایگی خود خانواده ای را داشته باشیم که هرروز مشکلی را برایمان ایجاد کند مثلا تهمت ناروا بزند- زن و فرزندمان را اذیت کند- هم کیش ما نباشد - ضد اعتقادات ما عمل کند - با دشمنان ما دوست باشد- توهین کند و.... چندین بار هم به ایشان تذکر دهیم که دست از سر ما بردار ولی اصلا توجهی نکند خواهش کنیم تمنا کنیم و ... آیا باز هم کوتاه می آئیم و با آنها ارتباط بر قرار می کنیم یا اینکه ..
بنده خیلی در گیر مسائل سیاسی نیستم و آنچنان اطلاعات سیاسی ندارم ولی از خیلی وقت قبل خودم و چندین خانواده با هم تصمیم گرفتیم که سفر حج را تحریم کنیم تا پولهایمان را در جیب این وهابی ها نریزیم -ایرانی می میرد ولی ذلت نمی پذیرد (748824) (moderator22)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۹:۲۹:۳۴
خانه کعبه مال هیچ کس نیست مال همه ی مسلمین است.اینکه ما مدتی برای اجرای مناسک حج به آن سرزمین مقدس برویم در صورت توانایی مالی بر ما مسلمانان فرض است و نمی توانیم از دستورات شرع پیروی نکنیم تنها کاری که می توانیم انجام ندهیم خرید جنس سوغاتی که متاسفانه تعداد زیادی از حجاج کشورمان این کار را انجام میدهند. پس بهتر است در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیردتا اجناس کشورمان هم به فروش برسدوکارخانه هایمان هم پررونق تر گردند.چیزی که خواسته همه ایرانیان است. (749215) (moderator101)
 
حامد رنجبر خنج
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۴:۴۱
تو يا چيزي نميدوني يا ميدوني نميخواي بگي اخه اگه تو يه كم بفهميي دنيا قديم نيست كه مثلا پاسپورت و رواديد نخواد رفتن به حج با اين خفت به چه درد ميخوره ارزش ابروي مومن از حج واجبتر و ارزش ان بيشتر است عقيده ما اين است اسلام بايد برقرار باشد اونمنه اسلام عريبي اسلام محمدي پس الان به نظرم حج كه واجبه الان نرفتن اون واجبه چون با پول نفت و دلارهايي كه وارد كشورشون ميشه مسلمونا رو تو بحرين يمن ميكشه جنگ 22 روزه غزه رو راه ميندازه و هزينه هاي اون رو با همين دلارهاي ايرانيها ميده حماس رو ميخواد از بين ببره اسد در سوريه رو ميخواد از بين ببره اما به نظرت ايا هنوز ما بايد به حج بريم به چه قيمتي (751319) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۱۴:۱۱
ايا سياست هاي ايران در جهت تقويت كشورهاي تروريستي مثل عربستان و كويت و امارات نبوده كسي نيست كه انكار كند درسايه نزاع طولاني مدت ايران با غرب اين كشورها بارشان را بستند و به رفاه بسياري دست يافتند به طوري كه براي شهروندان ايراني هيچ احترامي قائل نيستند نسل تحصيل كرده و جوان ايراني با سياست هاي كه نه به نفع دنيايش است و نه به نفع اخرتش است موافق نيست و هزينه هاي ايران را در تقويت رزيم هاي وهابي نمي بسندد نبايد شهرا طلبي بعضي خواص باعث تحميل هزينه هاي بسيار براي ايران شود كه امار طلاق در ايران از ميانگين جهاني بالاتر است نمي دانم چرا سيما به مقوله بسيار زشت طلاق و راه هاي جلوگيري از باشيدگي نهاد خانوادهنمي بردازد و برنامه نمي سازد (748838) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۶:۳۸:۲۸
امام صادق فرمود: مرز بین فقر و کفر یک موی است.

اگر مشکلات مختلف اقتصادی، بیکاری و گرانی حل می شد. و مردم این همه مشکل نداشتند. و ما با کشورهای مختلف رابطه خوبی داشتیم. هرگز و هرگز هیچ کشوری جرات حرف زدن در مورد ایران را نداشت. چه برسد به اقدام عملی.

ملت دیگر به هیچ عنوان گول این عناصر خودسر را نمی خورند. امیدوارم از این مقالات دشمن خیز جلوگیری شود.
بیکاری و گرانی مشکل ماست و باعث ضعف ما می شود نه عربستان و ... (749072) (moderator101)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۰:۰۵:۱۲
آفرین به تو انسان فهمیده! واقعا من نمیدونم چه برنامه ای برای ملت ریخته شده. این همه دشمنی با همسایگان اونهم با مقالات و خبرهای بو دار و غیر قابل اعتماد! من که مطمئنم که توطئه ای برای برهم زدن فضای کشور در کار هست!

چند تا نکته جالبه، اول اینکه سایتهایی تقریبا همسو (از خبر به هم قرض دادنشون مشخص هست رابطه خوبی دارن) شروع به پخش انواع خبرهای حساسیت بر انگیز میکنن. هر کدوم از این خبرها رو به تنهایی که نگاه میکنی خیلی غیر قابل باور هست، برای مثال همین مقاله خبر از تامین هزینه ترلیاردی جنگ با ایران رو توسط عربستان میده. 1. آخه یعنی ما باید باور کنیم خبرگزاریهای ما تا کجای دایره خصوصی و امنیتی آمریکا و عربستان نفوذ کردن؟! 2. هزینه جنگ با عراق رو آمریکا فقط میتونست تحمل کنه و اقتصاد عربستان همچین قدرتی نداره... شیخ های عرب پولدارن ولی نه اونقدر که از پس اینکار بر بیان! مگه عربستان چندمین اقتصاد قدرتمند جهان هست؟

دوم اینکه میبینین همین خبرهای ماستکی رو وقتی به مقدار زیاد به خورد مردم بدی و شروع به بمبارون خبری بکنی حتی روشنفکرها هم نمیتونن مقاومت کنن چه برسه به مردم عادی... حساسیتها میره بالا و جو کشور متشنج میشه.

الف جان چرا؟ جریان چیه؟ (749246) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۷:۵۱
لازم است نكاتي رو گوشزد كنم تو يا رياست طلبي يا اهل بزم اما ما اهل رزم هستيم ما كشته ها و شهدايي زيادي رو داديم و بدون اين گفته پيغمبر ماست علم اگر در ستاره ثريا باشد مردماني از پارس به ان دست پيدا ميكنن و در ضمن شما انقدر اگاه نيستي كه بداني ايران الان ابر قدرت منطقه اي در تمامي زمينه هاست طبق امار مراجع بين الملي يه كممطالعه كن بعد نظر بده لطفا (751325) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۰:۳۶
نه اقا بذارید ملت معتقد و مسلمانمون رو بفرستن مکه و پولشونو بریزن تو جیب این وهابیون حرومزاده ها تا بعد علیه ایران دشمنی کنند.حساب کنید ایرانی ها در سال چقدر پول به جیب این بی شرف ها میریزن تا بر علیه منافعمون اقدام کنند (748848) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۶:۵۱
پیشنهادتون کاملا به درد نخوره! چون اگه ایران بخواد در مقابل عربستان موضع گیری جدی بکنه با توجه به اینکه دستگاه تبلیغاتی در دست عربستان و دوستانش هست و اینکه اغلب مسلمین سنی هستند و اینکه عربستان نشون داده علاقه ی زیادی به بر هم زدن روابط شیعه و سنی داره مسلما ما از سوی عربستان دشمن درجه یک اهالی سنت می شویم و به جز نصف عراق و یک سوم لبنان و بحرین کسی دیگه برامون تره هم خورد نمی کنه. حتما صلاحی تو کاره که 20 ساله ما از دشمنی با اونا خودداری می کنیم(دشمنی آشکار) (748854) (moderator22)
 
محب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۳:۵۰:۵۶
بلایی که مصلحت اندیشی سر دین آورده هیچ کسی نیاورده .خواهش می کنم از این مصلحت دست بر دارید.اسلام تا زمانی که به دور از مصلحت بود پیشرفت کرد پس از آن دوران شکست مسلمانان آغاز شد .اقا مصلحت اسلام با مصلحت شخص و نظام بسیار متفاوت است .عقب نشینی از حق که مصلحت نیست ذلت است (748936) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۱۲:۲۸
مصلحت اسلام این نیست که بهانه دست وهابی ها بدیم تا جنگ سنی و شیعه راه بندازند و هرچه تو این 33 سال اعتبار کسب کردیم از بین بره! این مصلحت شخص و نظام هم نیست... (749331) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۳:۱۹
درد دل و حرف دل تمام مردم ایران زمین است.....
چراهای زیادی مطرح است ولی ........ (748865) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۶:۴۵
باور کنید دشمنی و کینه این عربا خیلی بیشتر از امریکا و انگلیسه. (748868) (moderator22)
 
میرزا
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۱:۵۴
سلام . بخشی از اون پولی که عربستان میخواد به عنوان هزینه جنگ تامین کنه همون پولی است که هموطنان ما به عنوان حاجی در عربستان خرج می کنند و به دهن این اعراب هیچی ندار مارمولک خور میریزند.کدام واجب تره؟تغذیه عربستان یا تحریم اون ؟ (748872) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۲:۰۴
من رويكرد شما را در چنين مقالاتي نمي فهمم !
وقتي خود بهتر مي دانيد كه مديريت رابطه با كشورهاي مختلف خارج از مسئوليت وزارت امورخارجه است براي چه بازهم به اين موضوعات پافشاري مي كنيد ؟! (748873) (moderator22)
 
صادق
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۲:۱۴
به نظرم دیگه وقتشه که با عربستان برخورد بشه.
مخصوصا بعد بحثهای تحریم نفتی ایران که عربستان اعلام کرده بود اگر ایران نفتش رو به روی اروپا ببنده عربستان این کسری نفتی رو جبران میکنه.
مثل اینکه باید به این کشورهای عربی حد و حدودشون رو یادآوری کرد که انقدر به پشتوانه ی آمریکا در مقابل ایران گنده گویی نکنند. (748874) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۲:۱۵
به نظر من بدترین دشمن عصر معاصر ایران عراق بوده است. جنگ تحمیلی و ... اخیرا هم پدیده گرد غبار که محصول این کشور است. (748875) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۲:۱۵
عربستان مصداق روشن جهاد ابتدایی است یعنی عده ای متحجر اجازه برپایی نظام اسلامی واقعی را نمی دهند به نظرم این کشور را باید با یک جهاد تمام عیار از دست آل سعود آزاد کرد. (748876) (moderator22)
 
arya
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۲:۵۶
ضرری که ر ژیم خبیث آل سعود برای اسلام و مسلمین داشته اسرائیل نداشته.کفتار پیر ( انگلیس خبیث ) بی دلیل آنرا در این منطقه نکاشت. (748880) (moderator22)
 
شریف
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۴۶:۰۷
موافقم 100%
مدارا با سعودی فاسد معنی نداره (748885) (moderator22)
 
حجازی
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۶:۵۱
تحلیل حاضر کاملا درست است.لازم است سیا ست خود نسبت به این کشور مستبد و عقب مانده تغییر دهیم. (748888) (moderator22)
 
Australia
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۲:۵۷:۱۰
baradar man ba in hame varghhaye siah ke in rejim kasif ke be jorat mitavn goft az Moavieh va amr o us ye saro gardan bishtare chera dar sharayeti ke daroon in rejim potansile az pashideshodan darad va ma ham mitavanim ba nofooz khod eghdami asasi anjam dahim vaghean chera eghdami anjam nemishavad

hatman bayad zarbeye mohleki be ma bezanand ta on moghe 2zarieman bioftad (748889) (moderator22)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۷:۰۹
اگر از صدام بگذريم، اگر مسأله قدس را فراموش کنيم، اگر از جنايت هاي امريکا بگذريم از ال سعود نخواهيم گذشت. (748895) (moderator101)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۴۲:۵۸
صدام که رفت به درک ولی فعلا تنها کشور دشمنی که هنوز باهاش قرارداد صلح نداریم عراقه. در ضمن صدام دست تنها که این همه ایرانی نکشت. همین ملت دوست و برادر عراق که حالا داریم کلی پول تو حلقشون می ریزیم به ایران تجاوز کردن. اینقده رجز نخونید که شما حتی دشمن رو هم نمی شناسید (749357) (moderator101)
 
Malaysia
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۰:۵۶:۱۵
روابط ایران با کشورهای عربی خصوصا عربستان در حال حاضر حداقل است و مدارایی از هیچکدام از طرفین مشاهده نمی شود. خصوصا بعد از قضایای بحرین و سوریه. آیا نویسنده مقاله منظورش از عدم مدارا این است که باید وارد جنگ شویم یا اینکه ایرانیان را از رفتن به حج منع کنیم. آیا فکر می کنید در هر کدام از این دو صورت کدام عربستان بیشتر از ایران متضرر می شود؟ (749863) (moderator18)
 
مختاري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۳:۵۸
امام خميني ره اينها را خائن الحرمين ناميده و گفته اگر از صدام بگذرد از آل سعود نمي گذرد. بايد به راه امام بازگرديم (748903) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۶:۳۵
دو نوع دشمنی وجود دارد. دشمنی در چهارچوب دیپلماتیک و دشمنی عریان
به عنوان مثال دشمنی ایران و اسراییل، دشمنی عریان است که سران دو طرف برای اعلام مواضع ضد یکدیگر فرقی برای مجامع عمومی و خصوصی قائل نیستند. اما دشمنی ایران و عربستان، در چهارچوب دیپلماسی است. به این معنی که لااقل سعی می کنند ظاهر دوستانه را حفظ نمایند.
با توجه به موضع و لحن نویسنده مطلب بالا به نظر می آید مقصود ایشان ارتقای دشمنی از حالت دیپلماتیک به حالت عریان است که به نظر بنده صلاح نیست و هزینه های تحمیلی در دشمنی عریان به مراتب بیشتر ا ز دشمنی دیپلماتیک است.
عربستان آن قدر مشکلات دارد که نیازی به ورود حکومت در عرصه تقابل نشود.کافی است رسانه ای مانند العالم برنامه هایی مخصوص مردم عربستان آماده کند و با سلاح رسانه به جنگ آنان برود. مطمئن باشید که مردم عربستان آن قدر از آن حکومت خودکامه و وابسته متنفرند که به محض اینکه احساس نمایند همبستگی آن ها می تواند جلوی نیروهای نظامی سعودی قد علم کند خود بساط این دیکتاتورها را برخواهند چید. فقط باید این جرقه زده شود. (748904) (moderator101)
 
mmk
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۴:۱۲:۱۵
ال سعود (اسم خودشان را روی این کشور گذاشته اند)یعنی مالک عربستان اینها دشمن اصلی اسلام هستند و مستقیم از شیتان درس میگیرندو برای خراب کردن اسلام از همه راه استفاده مکنند تا یکتا پرستی را به شیتان پرستی تبدیل نماید (748950) (moderator22)
 
حق بنده
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۴:۴۶:۰۶
خاندان آل سعود ، چه اطلاع رسانی مذکور در موضوع صفحه فوق درست باشد یا نادرست ، در طول قرن گذشته تا کنون عملا به اثبات رسانده که نسبت به مسائل حیاتی جهان اسلام بویژه مسئله فلسطین وبیت المقدس هیچگاه حسن نیت نداشته وهمواره با حرکت همسوی خود با اهداف وطرحهای استعمارگرایانه آمریکا وغرب واسرائیل در منطقه وجهان اسلام به اسلام وامت اسلامی از پشت خنجر زده است .
قدرت عظیم مالی عربستان که قادر به پوششدهی رشد اقتصادی کل منطقه است هیچگاه در خدمت این رشد قرار نگرفته وهمیشه در توطئه چینیهای آمریکا وغرب واسرائیل علیه منطقه وخرید صدها ملیارد دلار اسلحه بی مصرف وانباشتن این اسلحه در منطقه هدر رفته است .
این قدرت مالی عظیم متاسفانه حتی در رفع بیکاری در عربستان وایجاد رشد اقتصادی متعادل ورفع فقر در این کشور بکار نرفته است وهرکس از استانهایی غیر از ریاض دیدن کند حتما بدون جستجو شاهد این وضع اسف بار خواهد بود .
این قدرت مالی عظیم که بطور انحصاری وبه ناحق کاملا در اختیار شاه زادگان وامیران وامیرزادگان خاندان آل سعود است نه تنها به بهبودی وضع حقوق بشر در عربستان ومنطقه هیچ کمکی نکرده بلکه همیشه در راستای سرکوب مردم وتخریب اقتصاد منطقه بکار رفته والباقی در عیاشیها وخوشگذرانیهای افراد هوسران این خاندان وخدمت به اربابان ومزدوران نابود گردیده است .
قدرت مالی عظیم عربستان بجای هزینه شدن در ایجاد ساختارهای زیر بنایی متین ومولد وبرپایی صنایع استراتیژیک ومادر همواره در ایجاد کارخانه های صنایع حاشیه ای ومصرفی که کشور را به خارج وابسته می سازد وشاه رگهای اقتصادی آن را دربست در اختیار بیگانگان قرار می دهد حیف ومیل شده است .
متاسفانه قدرتی که با سرکوب وبه تاراج بردن ثروتهای کشور بقای خود را تضمین می کند هرگز نمی تواند پایه های متزلزل خود را بدون اتکا ووابستگی به قدرتهای بیگانه سلطه جو ومنفعت طلب از خطر فروریزی حتمی حتی برای چند صباحی دور نگهدارد ومجبور است بقای بسیار کوتاه خود را در این چند صباح زودگذر با وابستگی مطلق وخود فروشی کامل به این قدرتها واهداف استعمارگرایانه آنان سپری کند .
برای آگاهان به اوضاع منطقه نیک روشن است که بیداری حاصل در مردم این خطه از جهان دیری نخواهد پایید که به مردم عربستان ، مانند آتش در کاه سریعا سرایت کند وسرنوشت حتمی این خاندان را علیرغم تلاشهای مذبوخانه وخیانتباری را که برای بقاء در قدرت انجام می دهد ، بمانند سرنوشت طاغوتهای پیشین رقم زند . وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون . (748979) (moderator22)
 
حق بنده
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۴:۴۷:۴۹
خاندان آل سعود ، چه اطلاع رسانی مذکور در موضوع صفحه فوق درست باشد یا نادرست ، در طول قرن گذشته تا کنون عملا به اثبات رسانده که نسبت به مسائل حیاتی جهان اسلام بویژه مسئله فلسطین وبیت المقدس هیچگاه حسن نیت نداشته وهمواره با حرکت همسوی خود با اهداف وطرحهای استعمارگرایانه آمریکا وغرب واسرائیل در منطقه وجهان اسلام به اسلام وامت اسلامی از پشت خنجر زده است .
قدرت عظیم مالی عربستان که قادر به پوششدهی رشد اقتصادی کل منطقه است هیچگاه در خدمت این رشد قرار نگرفته وهمیشه در توطئه چینیهای آمریکا وغرب واسرائیل علیه منطقه وخرید صدها ملیارد دلار اسلحه بی مصرف وانباشتن این اسلحه در منطقه هدر رفته است .
این قدرت مالی عظیم متاسفانه حتی در رفع بیکاری در عربستان وایجاد رشد اقتصادی متعادل ورفع فقر در این کشور بکار نرفته است وهرکس از استانهایی غیر از ریاض دیدن کند حتما بدون جستجو شاهد این وضع اسف بار خواهد بود .
این قدرت مالی عظیم که بطور انحصاری وبه ناحق کاملا در اختیار شاه زادگان وامیران وامیرزادگان خاندان آل سعود است نه تنها به بهبودی وضع حقوق بشر در عربستان ومنطقه هیچ کمکی نکرده بلکه همیشه در راستای سرکوب مردم وتخریب اقتصاد منطقه بکار رفته والباقی در عیاشیها وخوشگذرانیهای افراد هوسران این خاندان وخدمت به اربابان ومزدوران نابود گردیده است .
قدرت مالی عظیم عربستان بجای هزینه شدن در ایجاد ساختارهای زیر بنایی متین ومولد وبرپایی صنایع استراتیژیک ومادر همواره در ایجاد کارخانه های صنایع حاشیه ای ومصرفی که کشور را به خارج وابسته می سازد وشاه رگهای اقتصادی آن را دربست در اختیار بیگانگان قرار می دهد حیف ومیل شده است .
متاسفانه قدرتی که با سرکوب وبه تاراج بردن ثروتهای کشور بقای خود را تضمین می کند هرگز نمی تواند پایه های متزلزل خود را بدون اتکا ووابستگی به قدرتهای بیگانه سلطه جو ومنفعت طلب از خطر فروریزی حتمی حتی برای چند صباحی دور نگهدارد ومجبور است بقای بسیار کوتاه خود را در این چند صباح زودگذر با وابستگی مطلق وخود فروشی کامل به این قدرتها واهداف استعمارگرایانه آنان سپری کند .
برای آگاهان به اوضاع منطقه نیک روشن است که بیداری حاصل در مردم این خطه از جهان دیری نخواهد پایید که به مردم عربستان ، مانند آتش در کاه سریعا سرایت کند وسرنوشت حتمی این خاندان را علیرغم تلاشهای مذبوخانه وخیانتباری را که برای بقاء در قدرت انجام می دهد ، بمانند سرنوشت طاغوتهای پیشین رقم زند . وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون . (748980) (moderator101)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۴:۵۷:۲۵
http://www.alarabiya.net/views/2011/12/10/181843.html
به این آدرس یه سر بزنید. ببینید العربیه چطور سعی کرده به فارسی زبانان بگوید: نگوئید خلیج فارس! و خودش میگه شواهد تاریخی اثبات میکنند که نامش خلیج فارس بوده.
مخصوصا اینجاش خیلی جالبه:
"آنطور که از کتابها و منابع تاریخی معتبر استخراج شده، این خلیج با نام کهن " نارمراتو" ظاهرا از زمان ساسانیان به نام خلیج فارس شناخته میشود. نامی که بسیاری از تاریخ نگاران و جغرافی دانان سده های اول میلادی حتی عرب تبارها در کتابهایشان بکار برده اند، و کتب و نقشه های بین المللی نیز نام خلیج فارس را تایید می کنند."
و اینجا:
"اما آنچه من در اینجا به آن می پردازم، تشکیل کمپینها و صفحات رنگارنگ فیس بوک و اشعار و نوشته ها و در کل تلاش بسیاری در حفظ نام خلیج فارس است. تلاشی که بی شک اگر در راستای حفظ منابع و منافع خلیج باشد یا حتی سعی برای نشان دادن حس وطن پرستی باشد، قابل درک و ستایش است."

اگه مردم ما بدونند که العربیه مغرض هم تایید میکنه که خلیج فارس اسم تاریخی این دریاست به نظرم جالب باشه. (748987) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۴:۵۸:۲۷
لازم به کار خاصی نیست از اعزام سالانه 1 میلیون ایرانی به حج وریختن میلیارد ها پول به دامن این شکم چرانها جلوگیری شود خبرش مثل توپ در دنیا صدا می کند
حیف که از ندانم کاری شما نامسئولان ما مردم عذاب می کشیم (748988) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۳:۵۹
حج واجب تکلیفه، راست میگید عمره رو تعطیل کنید. (749005) (moderator22)
 
امید عساکره
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۵:۲۵:۰۹
هیچ کس درمباحث سیاسی تبحرمقام معظو رهبری را ندارد. قطعا دراین شرایط

درگیری با هرکدام ازهمسایگان وبخصوص همسایه مسلمان نما باعث تحمیل جنگی

مشابه جنگ هشت ساله و مستهلک نمودن توان اقتصادی ونظامی ایران درجبهه ای

غیر ازجبهه مستقیم کنونی با امریکا واسرائیل خواهد شد.

سیاست کنونی اصل استکبار را درگیر وسردرگم کرده وسرگرم شدن با کوچولوهایی

مثل عربستان وبحرین وامارات وقطر بماند انشاالله بعدازتعیین تکلیف اربابهایشان. (749007) (moderator101)
 
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۶ ۱۸:۳۳:۱۸
منفی دادن به این نظر چه معنی می تونه داشته باشه؟ (755851) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۵:۳۳:۱۸
در مقابل رفتارهای زشت آنان ما چگونه رفتار کرده ایم.؟ واصولا باید دید که از ابتدا ما چه کردیم که همه کشورها با ما سر دشمنی دارند. هنر اینست که اینرا دریابیم . آنوقت میتوان راهکار یافت . (749020) (moderator101)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۵:۳۳:۵۴
حقیقتا باید در قبال سلطنت "ملک عبدااشیطان بن عبدالذلیل آل لعین"از خیلی وقت پیش باید جدی مقابله شود! (749022) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۵:۴۶:۱۰
تينها ادامه نسل همون ... هستند كه درب خانه حضرت زهرا را اتش زدند (749026) (moderator22)
 
اقبال
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۶:۱۳:۲۳
به هر حال رفتارهای سعودی ها با هیچ گونه اصول اخلاقی همخوانی ندارد من هم فکر می کنم هم مسئولین و هم مردم باید در رفتارشان تجدید نظر کنند /با کمی درایت سیاسی این ها سرجایشان می نشینند دنیا را چه دیده ای دور نیست که شاهزاده های سنگین وزن سعودی آغاز گر بهار دیگری باشند


(ریال)

ده بار عمره رفته است و

دو بار تمتع

تمام بازار های مکه و مدینه را می شناسد

می داند کدام کاروان سرویس بهتری دارد

یک ریال آنها

چند هزار ریال ما می شود

و البته

همیشه رو به ناودان طلا می ایستد

تا قبله اش اشتباه نشود (749044) (moderator101)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۶:۱۸:۲۱
من كه نظرم اينست با توجه به اهميت فراواني كه سفر حج در زمينه صدور اسلام علوي دارد سعي كنيم اين موقعيت را بخاطر اختلاف با سعود از دست ندهيم وگرنه بيشتر از پيش منزوي خواهيم شد (749049) (moderator101)
 
اکبر
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۰۶:۲۱
من هم موافقم اما حجاج باید توجه کنند این همه پول بابت خرید سوغات در عربستان هزینه نکنند (749323) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۸:۴۲:۲۸
در عرصه ديپلماتيك بايد فشار هاي شديدي را وارد كرد ولي از لحاظ نظامي آرزوي امريكا و اسرائيل است كه ايران و عربستان تمام زراد خانه هاي خود را عليه يكديگر خالي كنند . (749182) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۹:۳۳:۳۷
مقصر خودمون هستیم اگر باور کنیم و قبول کنیم اسلام عزیز دین ما هست و ما ایرانی مسلمان هستیم و الکی افراط گری نکنیم راجب فرهنگ اعراب الان کار به اینجا نمیکشید کمی دقت کنیم !

1 - اسم جنگ افزارهایی که میسازیم به عربی میذاریم ( در فارسی اسمی نداریم که جایگزین اسامی زلزال و سجیل و غیره بذاریم ؟ )

2 - اسم اکثر گردانهای سپاه عربی هست

3 - اسم اکثر شرکتهای جدید التاسیس عربی هست

4 - تلفظ اکثر کارشناسان حقوق و قضات عربی هست

5 - بکار بردن الفاظ غلیظ عربی توسط مجریان و کارشناسان صدا و سیما نشانه ایمان بیشتر اونهاست !!

6 - در کتب درسی به جای معرفی تاریخ ایران چه پادشاهی چه ایرانی و چه اسلامی تاریخ عرب رو اشاعه میکنیم

7 وقتی یه مسئولی حرف از فرهنگ ایرانی میزنه و یا از مشاهیر ادب فارسی تعریف میکنه در مقابل این حرف سریعا به خاطر اعراب جبهه گیری میکنیم

این گوشه ای از افراط گری و ارادت بعضی ها به اعراب نونخور ایران عزیز هست

الف جان تو هم اگه دلت خواست چاپ کن !!! (749217) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۴:۰۴:۳۲
فلسطین (محل قبله اول مسلمین)
مردمی که قبول ندارند اجدادشان زمین هایی را فروخته اند و اسرائیل با همین مجوز و زیاده خواهی به آنها ظلم میکند پس ما با اسرائیل مخالفیم

عربستان
جایگاه آل سعود (مهاجران فلسطین قدیم) که قبله دوم مسلمین را با کمک انگلیس اشغال کرده اند و با عجم (ایران) و شیعه مخالفند و آخرین بار در زمان فتحعلی شاه بارگاه امام سوم شیعیان را خراب کردند و عامل تخریب بارگاه امامان شیعه در کاظمین در همین چند سال پیش و بارگاه 4 امام در بدو تولد حکومتشان در بقیع هستند قومی که کتب خطی شیعه را جمع آوری و نابود میکنند
هزینه جنگ با شیعه را هر زمان می پردازند و از فرصت انقلاب مردم بحرین برای انتقام از شیعیان استفاده میکنند

بسیاری از ضدیت های آنها با شیعیان و ایران مخصوصا در قضیه جمعه سیاه و عواقب آن شرم آور است از جمله زنانی که بعنوان کنیز غنیمت گرفته شدند و هرگز پس داده نشدند

ما همواره به دلیل اهمیت حج، خفت ها را تحمل میکنیم و با کوله باری از پول با وجود گرانی سفر حج برای آوردن سوغات به آنجا میرویم و بعد از بازگشت از اسلام آنها و ساختمانها و شیوه مدیریت آنها تعریف ها میکنیم و بدنبال مدینه فاضله ای در حد آنها هستیم

فراموش کرده ایم که ما به دیدار قبله دوم مسلمین که اسیر گرفته شده میرویم (750104) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۲:۲۵
فلسطین قبیله ای بود که در غزه زندگی می کنند این سرزمین کنعان وامروزی اردن است که از بخشهلی یهودیه - غزه - اردن - تشکیل می شود وجزی از عربستن بزرگ شامل نجد - حجاز - کنعان ونواحی از عراق وبخش هایی از سوریه وعمان است عببد العزیز سعودی فلسطین را به نام اسراییل قباله کرد سندش را هم یهودیان دارند اگر دوستی معتقد است عبد العزیز چه کاره است چرا اعراب تمضا پهلوی دوم را برای غارت بحرین کافی می دانند اعراب خاک های ایرلنی بحرین راس الخیمه شارجه وعجمان را اشغال کردند اسراییل هم فلسطین را چرا اشغال فبسطین گناه واشغال بحرین و..ثواب دارد ؟ (750326) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۱۹:۵۲:۱۳
من حقیقتا دشمنی ایران و عربستان را درک نمی کنم برای چیست یکی کمکم کند .
- دین ما که یکی است.
- همسایه هم که هستیم.
- قبله ما پیامبر ما امامان ما قران ما همگی مشترک است.
- فرهنگ و آداب و رسوم ما بسیار نزدیک است .
- هر دو کشور دارای اقتصاد نفتی هستیم .
- سالانه تعداد بسیار زیادی از ایران به عربستان سفر می کنند. (749234) (moderator101)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۳:۲۱:۲۶
ما با اونها مشکلی نداریم
اونها هستند که از هر فرصتی برای نابودی ما استفاده میکنند
مشکل اونها با ما سیاسی یا منافع نیست که حل شود
مشکل اعتقادی و نژادی است
ما شیعه و عجم هستیم و در عقاید اونها ما باید کشته شویم و یا ذلیل باشیم
همین وهابی های پاکستانی که توسط عربستان ساپورت میشوند عده ای را از ماشین ها در جاده پیاده کردند و به جرم شیعه بودن کشتند - ما شیعه ها چنین کاری نکرده و نمیکنیم چون ما انسانی فکر میکنیم و نه به روش تعصبی و نادانی (750057) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۰:۰۷:۰۰
بنظر من واجبتر از آزادسازي قدس؛آزادسازي مكه و مدينه؛مقدسترين اماكن اسلامي از دست اين وهابيون حرامزاده است؛وهابيون عرب از صهيونيستها هم بدترند (749249) (moderator101)
 
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۴۰:۱۸
از زمان جنگ ایران و عراق بعضی از حضرات بخاطر منافع خودشون اقدام به خرید اسلحه از عربستان میکردن و خودشونو همسطح خاندان ال سعود میدونستن با اینکه همگی اذعان داشتن که عربا دوطرفه دارن میخورن .زایران ایرانی رو کشتن ربودن کسی حرفی نزد،الان خبرش هست که داره به برادران اهل تسن حاشیه خلیج (البته ایرانی )ماهیانه کمک میکنه واسی چی خدا میدونه .کسیحرفی نمیزنه ...خدایش بسه دیگه سبک کردن این ملت بسه .خوار کردن این ملت بسه ...گرونیه قبول .تحریمه قبول .....ولی مردم واقعا دیگه طاقتشون تاب شده .کی باید از حیثیت این مردم دفاع کنه ..؟اگه مسولی و نسبت به این آب و خاک عرق داری یه خرده وفکر کن...ای خدا درد دلمونو ببریم پیش کی؟ (749353) (moderator101)
 
معصومه الهی
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۴۷:۳۳
سلام
دشمنی نظام عربستان با ایران دیرینه است.هم به خاطره قدرتمند بودن ایران در منطقه خاور میانه و هم به دلیل شیعه بودن ملت ما و این که ایران به آمریکا چراغ سبز نشان نمیدهد و این دولت عربی هم که خود از دست نشاندگان آمریکاست.ولی این بیچارگان بی بصیرت نمیدانند که آمریکا دنبال منافع خود است و نمی خواهد در خاورمیانه دولتها متحد باشند خصوصا از اتحاد مسلمانان وحشت دارد و در هر دوره دولتی را علیه دولتی دیگر علم میکند و آنها را به جان هم می اندازد ، حتی جنگ داخلی راه می اندازد تا ما مسلمانان حتی در داخل کشور خود نیز متحد نباشیم.امریکا گاه دولتی را بر علیه دیگری تجهز میکند و با بالا گرفتن شعله های جنگ در صورتی که ببیند نتیجه مورد نظر را نگرفته از دولت مورده هجوم قرار گرفته حمایت می کند و خود را دوست معرفی می کند.خودش صدام حسین را مجهز به انواع تصلیحات میکند و به جان ایران می اندازد و بعد هم خود به عراق حمله میکند و صدام را جنایت کار می خواند.خود طالبان را آموزش میدهد و به جان مردم بی گناه می اندازد و بعد هم با تغییر منافع و سود خود به آنها حمله میکند و آنها را تروریست می خواند و این را به همه مسلمانان تعمیم میدهد.
بله رفتن به حج تمتع واجب فریضه ای نیست ولی گاه واجب روحی است و باعث خودسازی جوانان ما میشود ما به جوانان معتقد و با صلابت و با بصرت نیاز شدید داریم.آقای محمدی باید به عرض شما برسانم که اثری که حج بر روی یک جوان ۱۴،۱۵ ساله می گذارد اگر بیشتر از افراده با سن بالا نباشد کمتر هم نیست.در جوانی پاک زیستن شیوه پیغمبران است.مسلمان واقعی را باید از کودکی
تربیت کرد نه از پیری.روح کسی که به تکلیف نرسیده و گناهی در کارنامه عملش ثبت نشده خیلی
بزرگتر است از روح کسانی که عمری گناه کرده اند.اگر ایران رفتن به حج را تحریم کند ما بیش از
پیش به انزوای سیاسی میرویم.ملت ما با رفتن به حج با بقیه مسلمانان برخورد می کنند و انها بیشتر
با ما ایرانیان و اعتقاداتمان آشنا میشوند و این خود بسیاری از سم پاشی ها را خنثی می کند. (749365) (moderator101)
 
کربلایی حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۵۶:۲۸
1. حج عمره را برای 5 سال تعطیل کنید. اعزام بچه ها به حج چه بار مثبتی برای ما داشته؟
2.با تبلیغات حساب شده خیانت آنها را به گوش مسلمانان برسانید.
3.تجملات و هزینه های آل سعود و کثافت کاری آنها را به گوش مسلمانان برسانید.
4.گاه گاهی با یک تیر غیب گوشمالی مختصری به آنها بدهیم که حواسشان جمع باشد تا غلط اضافی نکنند.
4.در قطر و عربستان سلول های مقاومت تشکیل شود تا همان کنند که آنها با سوریه میکنند.
5.رابطه با غرب را مصلحتی و با توجه به اصل تقیه بهبود بخشیم تا این خبائث نتوانند اینهمه برای ما شاخ و شانه بکشند.
6. همین دشمنانی را که داریم برای هفت پشتمان کافی است دیگر به دنبال دشمن جدید نباشیم. والسلام (749372) (moderator101)
 
هموطن بسیجی
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۲۳:۱۰:۱۹
نظر فرزند روح الله حرف دل ما هم هست از دیپلماسی کشورمان که بخاری بلند نمیشه ، پس خود خود مردم باید آگاهانه بجای حج رفتن دست چندتا فقیر و بیچاره را بگیرند و یه دختر و یا یه پسر فقیر را کمک کنندازدواج کنند تا هم پول حج به جیب سعودیهای خائن الحرمین نرود هم ثوابی مضاعف از اینکار خود ببرند .
و البته جنگ را حل مورد دخواه آمریکاست که نباید اتفاق بیافتد اما باید در هر صورت آمادگی کامل داشت .
پس بهترین راه حل مقابله با سعودیها را حل سیاسی ( نه منفعلانه ) و اقتصادی است . زنده باشید . (749452) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۰۰:۵۰:۲۱
آرزوم اینه که ایران به عربستان حمله کنه . حاضرم برم جنگ شهید بشم انقدر از این سعودی های مفت خور کافر بدم میاد. هیچی نیستند فقط با پشتونه ارباب های آمریکایی شون پر رو بازی در می یارند (749517) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۶ ۱۸:۳۶:۵۹
تو اگه خیلی مردی مشکلات بیشمار کشور خودت را حل کن (755858) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۰۲:۵۴:۰۰
غزیزان من مطمین باشید که برادران متدین ومتعهد وغیور ما دردستگاهای مختلف دولت بهتر از من و شما این مسایل را میدانند وبیشتر ازما نگران وناراحت اند واگر درحال حاضر اقدامی نمیکنند حتما فعلامصلحت نمیدانند . درنظرداشته باشید که این ملت سلحشور ازبدو انقلاب تاکنون با قدرت های استعمار گر ونوچه های انها که بزرگترین دردشان حفظ منافع نامشروع قدرت های زور گو است همواره بصورت اشکارو پنهان در ستیز است لذا قدری صبر کنید. بگذارید کمی از فشارهای خارجی کاسته و اندکی اقتصاد مملکت بهبود یابد انوقت خواهید دید برادرن سلحشور ما بخواست پروردگار و کمک ملت شریف چه جواب دندان شگنی بدشمنان بظاهر مسلمان این اب و خاک همچون ال سعود وامارات و اربابان انها خصوصا امریکای براستی جهانخوار خواهند داد.انشااله. (749561) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۰۸:۰۷:۰۴
1- محدود كردن تعداد زوار حج عمره
2- محدود كردن روابط
3- سرمايه گذاري روي مخالفين دولت عربستان
4- كمك به شيعيان مظلوم عربستان
5- بيرون كشيدن سرمايه ها از كشورهاي عربي خليج فارس و سرمايه گذاري در جزاير ايراني خليج هميشه فارس
6- عدم مسافرت به كشورهاي حاشيه خليج هميشه فارس
7- شكايت از كشورهاي كمك كننده به صدام و دريافت غرامت جنگ از آنها
8- راه اندازي سازمان هاي حقوق بشري جهت پيگيري خواست هاي مردم اين كشورهاي ديكتاتوري
9- تقويت كانال هاي تلويزيوني جهت روشنگري مردم اين كشورها
10- پيگيري راه هاي حقوقي جهت برگرداندن تمامي سرزمين هاي غصب شده توسط بيگانگان مانند بحرين و آدربايجان و ... (749613) (moderator18)
 
جعفر سرچشمه یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۶:۵۱
من هم ازسفر به عربستان کاملا مخالف هستم امابیشتراز نمایندگان مجلس وشورای امنیت ملی ومصلحت نظام نمی دانم فکر میکنم دست به عصا عمل می کنند.وخیلی هم ازاین وضع ناراحت ام بارها اعتراض کرده ام اما هیچ اقدامی نکردند .دفاع از شرف وحیثیت ایرانی کمتراز جنگیدن بامتجاوزان درجبهه ها وشهادت نبست. (749618) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۰۸:۴۲:۲۱
خيلي دلم ميخواد اون كساني كه رفتن در و پيكر سفارت انگليس رو آوردن پايين با عربستان خائن هم همينكار رو بكنن. واي اگه بشه ....... (749655) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۲:۳۳
حجي كه باعث تحقير شيعه شود همان بهتر كه انجام نشود انجام حج الان باعث سرازير شدن ارز ايران به جيب سعوديهاي بي دين و ذلت ملت مسلمان شيعه ايران نمي دانيد چه رفتار زشت و زننده اي دارند من كه تا اسن سعوديها حاكم هستند عطاي حج را به لقايش بخشيده ام حتي اگر مجاني هم ببرند نمي روم (749697) (moderator18)
 
ایرانی وطن پرست
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۶:۳۳
عزیزان من همه یه نظری دارند یکی مخالف یکی موافق..((((اما اینو بگم ما تا خودمونو درست نکنیما مشکلاتمون حل نمیشه )))ما اگر دولتمون با ثبات باشه مجلسمون قوی باشه خودمون به خودمون رحم کنیم می تونیم پیشرفت کنیم اگرنه هر روز ضعیف تر میشیم ...چرا کشوری مثل امارات باید برامون کری بخونه .هیچ فکر کردید به این ؟؟ (749732) (moderator18)
 
هم وطن
Latvia
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۸:۴۴
هيچ كدام اين حرفهايي كه زديد عملي نيست. اساساً مشكمل ما اينها كه ميگيد نيست . عربستان مشكل ما نيست.حج نرفتن وتحريم ديگران چاره ساز نيست.
راه حل اينستكه از چشم از بشقاب همسايه برداريم وبه ظرف غذاي خودمان نگاه كنيم.به اين موهبت ها بيشتر فكر كنيد. وضعيت برخورداري از موقعيت ها و منابع كشور عزيز ما ايران را در بين حدوداً دويست كشور دنيا كه اين چنين است:
1- اولين كشور از نظر مجموع ذاخير انرژي ( نفت و گاز )
2- رتبه 1 دنيا در "سرعت رشد" علم.
3- اولين در منطقه و بسيار ممتاز در دنيا به عنوان ژپولتيك ترين كشور .
4- بهترين دسترسي ها به دريا وخشكي از نظر ترانزيت كالا وارتباطات (حتي اينترنت ومخابرات) در منطقه.
5- برخورداري از پتانسيل هاي جاذبه گردگشري تاريخي (رتبه زير 8 دنيا).
6-برخورداري از رتبه زير 7 اقليم هاي طبيعي بكر و جذاب دردنيا.
7- رتبه كمتر از 7 در توليدات كشاورزي وباغي .
8- جايگاه هفتم سنگ ساختماني در جهان.
9- دوازدهمين كشور بزرگ معدني جهان (درمجموع همه كاني هاي ومواد غير نفتي) .
10- سيزده هيمن خودرو ساز دنيا از نظر حجم توليد.
11- رتبه 17 حجم اقتصاد .
12-رتبه 17 حجم توليد علم دردنيا.
13- رتبه نوزده صنعتي در دنيا .
14- برخورداري از اقليم منحصر به فرد چهار فصل در دنيا.
15-برخودراي از حمايت هاي بالاي مردمي و دارابودن يكي از بزرگترين نيروهاي نظامي توانمند در دنيا.
16- از همه مهمتر برخورداري از مردم ما بسيار متحد ، صبور ، فداكار و پشتيبان نظامند وبسيار ظلم ستيز
17- برخورداري از جوانان بسيار مستعد و توانمند در فراگيري علوم ودانش در سطح نمونه در دنيا.
. . . .
جايگاه هاي ويژه : جايگاه نخست بافت و فروش قالي جهان،جايگاه نخست پرورش و فروش پسته جهان،جايگاه نخست پرورش و فروش زعفران جهان،جايگاه نخست تا سوم فروش گيلاس جهان،جايگاه نخست پرورش و فروش گل مريم و گلايول جهان،جايگاه نخست پرورش و فروش خرما جهان،جايگاه نخست سنگ فيروزه در جهان، مرواريد خليج پارس را هم نام برد كه در جهان زبانزد است و . . .
به طوره خلاصه ما از نظر برخورداري از منابع در بين حدود 200 كشور دنيا به طور متوسط در رتبه دهم هستيم .
به طور خلاصه اگر در هاي مملكت هم به بيرون ودرون بسته شود ، براي حركت ورسيدن به جايگاه مناسب همه چيز خدا به ما داده.
خب ازآن طرف خروجي هاي ما كه همان تعريف مديريت برمنابع است بسيار ضعيف است. آمار هاي اشاره شده در اكثر زمينه ها وشاخص ها، رتبه نامناسبي داريم شايد به طور متوسط بالاي 50 تا 70 هستيم .
اما چرا؟ . . . به اين دليل كه وارد حاشيه ها شده ايم. سياست زده ايم. تنبليم. پرتوقع هستيم. منتقد بدون عمل هستيم . مغروريم ( بدون پشتوانه واقعي) ، نابرده رنج ،طلبكار گنج هستيم. مديريتمان در حد بسيار نامطلوبي است . داريم از صداقت دور مي شويم . چابلوسي و ريا ودروغ در بين ما شدت گرفته است . واقع نگر نيستيم. داريم بي تفاوت مي شيم . منافع طلب شده ايم. بيش از حد اهل مبالغه هستيم .بيش از حد مجادله مي كنيم. سران ومسولين بي مورد بر عليه هم جبهه گيري كرده اند. انرژي وپتانسيل ها براثر منافع گروهي و قشري در حال نابود شدن است. . .
درپايان مي خواهم عنوان كنم ، به نظر بنده به عنوان يك شهروند اين مرز وبوم ، مشكل ما حتي آمريكا وغرب نيست ( تا چه رسد به يك عربستان فكسني آلت دست )‌. مشكل به نظر بنده تا 95 درصد از خود خودماست و بس. باشد كه به خودمان بياييم و ازاين توهمات بيرون شويم. حيف اين همه نعمت و موهبت الهي . (749768) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۱:۴۱
احسنت شیر مادرت حلالت باشه قشنگ گفتی خصوصا مشکل اصلی را (مشکل مدیریت ماست که هر بی سر و پایی برای ما ..............)انشاالله مدیریت ارشد کشورمان به خود بیاید و از تفرقه و دودستگی و سوء مدیریت جلو گیری کند بخدا این مملکت مال شماست با ان اینقدر بد رفتار نکنید! (750148) (moderator18)
 
آگاه
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۴:۵۵
تحليل منصفانه اي بود. راستي چرا مسوولين رده پايين حداقل از ذكر نام عربستان نيز خودداري مي كنند. ضمنا انصافا اعزام دانش آموزان چه بار معنوي براي آنها دارد؟ فقط خيلي از خانواده ها فيس و افاده راه ميندازن كه من مثلا بچه 16 ساله ام را فرستادم حج!!! شده يه عرصه چشم و همچشمي. جمع كنيد بساط حج بچه هايي كه تازه به سن بلوغ رسيدن!!! يا علي (749922) (moderator18)
 
حمید از خوزستان
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۹:۲۰:۴۴
این تازه به دوران رسیده ها نسبت به ایران حسادت دارند و ارزو دارند سر به تن ایران و ایرانی نباشد نسبت به ایران ادعای ارضی هم دارند حالا اقای مطهری در مجلس بگوید اشکال از کسانی است که می گویند مکتب ایرانی! مگر نه ملت ایراتن انقلاب کرد و شعار اسلام داد؟ چرا به ما حمله کردند؟. آقا اینها به لحلظ مذهبی هم شیعیان را مجوس مرتد می نامند.
تا ثبات و قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی شایسته نام ایران ایجاد نکنیم و مسئله ما با قدرتهای بزرگ حل نشود این مگس ها همچنان وزوز می کنند. (750465) (moderator18)
 
شاهرخ
United States
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۱۹:۲۳:۰۳
بوقتش این عربستان رو هم سرجاش میشونیم.
قدرت نظامی ایران رو دست کم نگیرید
ما که پشتمون به علی زمانه گرمه
(750470) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۲ ۲۳:۲۰:۲۷
با همه انتقادی که به شرایط دموکراسی در کشورمان داریم ولی اطمینان داریم که در راستای حفظ منافع کشور همه با هم هستیم (750644) (moderator18)
 
ناسیونالیست
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۰۷:۵۳:۳۷
ایرانیان پول خود را در عربستان ، سوریه ، عراق خرج نکنید...
که آنها با پول شما بر علیه شما میشوند... (750813) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۰۹:۴۶:۴۷
جواب این تا کی : تا سازمان حج هست این ذلیلی ایران هست هر سال باید التماس کنددر مقابل توهین به ایرانیان وکافر خواندن ایرانیان وشیعه شما سازمان حج التماس کنید. پیامبر در عمرش یک بار به حج رفت در عمرش یک با حج بجا اورد اما ایرانیان ما با وسوسه ها وتشویقات سازمان حج 10 بار است که حج می روند بعضی ازمسولین کشورمان هر سال به مکه میروند (750979) (moderator18)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۱۹:۳۲:۰۲
من یه سوال دارم
ای مسئولین جمهوری اسلامی ایران چرا جایگاه ایران را تضعیف میکنید
آیا وقت آن نرسیده به عربستان سعودی پاسخ قاطع داد.
چه تفاوتی میان انگلیس و عربستان سعودی وجود دارد؟!
به پاخیزیدای ملت شریف ایران (751873) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۳ ۲۳:۵۰:۰۹
مقاله خوبی بود برای جنگ مذهبی چون نظام ازتمام کارتهاش برای ماندگاری استفاده کرده بهترین شیوه برای بدبخت کردن ایران جنگ مذهبی است (752123) (moderator18)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۲-۰۴ ۰۰:۱۰:۰۹
دشمنی اعراب باملت ایران هچگاه تمام نمی شود مگر اینکه کار را با هرامی ها
یکسره کنیم که اکثریت بخصوص جوانان همراه هستند. (752143) (moderator18)
 
jojo
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۶ ۰۱:۵۴:۴۸
کاشکی یه جو از غیرت فردوسی تو وجود شما عرب زده ها بود (755214) (moderator22)
 
بدون مرز
۱۳۹۱-۰۲-۰۶ ۱۱:۵۳:۴۴
دوستان عزیز کمی فکر کنید.عربستان یا این کشورهای عربی در کجای این دنیا قرار دارند چه جایگاهی دارند که ما بیاییم جواب اونارو بدیم.
از قدیم گفتن جواب ابلهان خاموشیست.بزار بگن.مگه هرچی که اونا بگن هم.ن میشه؟
بزار حرفاشون رو بزنن حداقل عقده ای نشن این بدبخنای بچاره خاک بر سر.
اینا ارزشی ندارن که دولت مردان ما جوابشون رو بدن. (755472) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۷ ۰۲:۱۱:۲۹
چقدر دوست تو دنیا داریم نه؟؟ (756181) (moderator22)
 
سجاد
Netherlands
۱۳۹۱-۰۲-۰۷ ۱۲:۳۳:۰۷
. دشمنی با کشور بزرگ و با نفوذی چون عربستان آن هم در زمانی که ما در حال جنگ با آمریکا در منطقه هستیم. کاری غیر اصولی در سیاست خارجی است . جریان نزدیک به دکتر توکلی باید دقیق تر از این باشد (756477) (moderator22)
 
احمدرضا
۱۳۹۱-۰۲-۰۷ ۱۸:۴۲:۰۲
اول سلام . اینقدر تند نرید، رفتن به مکه امری واجبه و هرکس که توانایی داره باید بره اما به قول یکی از دوستان که در همین صفحه گفته باید پولمون را به اجناس چینی که خودمون هم داریم ندیم درباره حمله به این رژیم سعودی باید بگم نمی تونیم که بهشون حمله کنیم چرا که مکه حریم امن اللهی کسی حق ریختن خون در مکه رو نداره و از طرفی ما که دایه ی حمایت از مظلومان رو داریم باید عملی هم بهش عمل کنیم چراکه براثر حمله تعداد زیادی بی گناه و حتی کسایی که مخالف رژیم سعودی هستن کشته می شن از طرف دیگر حمله ی به عربستان این زمینه رو برای فرصت طلبان از جمله غربی ها فراهم می کنه که باتوجه به رسانه ی وسیعی که در اختیار دارن ایران را متهم به جنگ افروزی و دروغ گویی درباره ی صلح جهانی کنند و ایران را حکومتی فریب کار و ضد مسلمانان نشون می دن و هر کثافت کاری که انجام دادن رو به ایران نسبت می دن و بعد از اینکه افکار مردم جهان رو با خودشون همراه کردن سعی به از بین بردن ایران و اسلام می کنن و زمینه را برای مقبولیت اسرائیل در جهان فراهم می کنن چرا که ایران با حمله به عربستان در واقع نشون داده مخالفتش با اسرائیل به دلیل اشغال بیت المقدس و کشتار مردم بی گناه نبوده و فقط از قدرت گرفتن رژیم اسرائیل داشته و حالا خودش به دنبال کسب قدرت و از طرف دیگر تا وقتی که مردم خودشون نخوان کسی نمی تونه براشون کاری کنه ، رهایی ایران اسلامی از طاغوت به دلیل 1-وجود رهبر مدبر و حکیم و با تقوا و مورد قبول همه 2- همراهی مردم بوده . از طرفی دیگه کسی با یه سال و دوسال و حتی پنج سال نمی تونه حکومت طاغوتی که سال ها برشون حکومت کرده رو عوض کنه مگر اینکه دست هایی پشت پرده باشه ،خود ایران از سال 1342 ،43 مبارزاتش رو شروع کرد وتا سال 1367 هم ادامه داد تا تونست به معنای حقیقی انقلاب کنه ، مردم باید هوشیار باشن و بدونن با رفتن یک یا دو نفر انقلاب نمیشه
از اینکه این همه طولش دادم ببخشید (756789) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.