نظر منتشر شده
۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 81261
تذكري به همسنگران در نبرد سايبري
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۲
بخش تحليلي الف

 

برخي صاحبان قلم و رسانه هاي سايبري كه در پي كودتاي نرم و سخت سال گذشته به دفاع از حق پرداختند و در فضاي سايبر، سنگرهاي مبارزه عليه رسانه‌هاي فتنه را پركردند، اين روزها گاهي قلم به تمسخر و طعنه و دشنام عليه سران فتنه سال گذشته مي‌چرخانند و عليه دونامزد شكست خورده و ديگر مهره هاي كودتاي انگليسي- آمريكايي سال 88 عبارات توهين آميز بكار مي‌برند.

 

اصل 39 قانون اساسي كه از فقه متعالي شيعه نشات گرفته تصريح دارد: «هتك حرمت و حيثيت كسي كه به حكم قانون دستگير، بازداشت، زنداني يا تبعيد شده، به هر صورت كه باشد ممنوع و موجب مجازات است»

 

برادران و خواهران، همسنگران جبهه حق و مدافعان انقلاب و ايران در 8 ماه نبرد سهمگين سايبري؛ يادمان نرود كه ما پيرو آن مولايي هستيم كه با شقي‌ترين و بي‌حياترين و مكارترين مردمان روزگار روبرو بود اما در قبال شقاوت و گستاخي آنها هرگز دهان به حرف زشت آلوده نكرد.

 

دفاع از نظام و دفاع از حق؛ وظيفه ديني ماست و به همين دليل سال گذشته 8 ماه در سنگر بوديم و عليه مكارترين و بي‌حياترين رسانه‌هاي دنيا شبانه‌روز مي‌جنگيديم، اما در راه اداي تكليف ديني، گناه جايز نيست. هيچ تكليف ديني وجود ندارد كه از مسير ارتكاب گناه محقق شود.

 

هتك حرمت و توهين، گناه است و اين كار حتي به مهره‌هاي اصلي كودتاي انگليسي و آمريكايي، شايسته مردان جبهه حق كه براي تكليف ديني برخاسته‌اند، نيست.

 

تصور نشود كه قصد دفاع از سران فتنه – كودتاي پارسال داريم... هرگز! اتفاقا از آن دو خائن وطن فروش آنقدر ناراحت هستيم كه ماه هاست «الف» را با تصويرشان آلوده نكرده ايم حتي نامشان را هم با اكراه مي بريم.

 

آنچه ما بايد انجام دهيم، روشنگري، محاجه مودبانه و مستدل و نشان دادن واقعيت كار آن دو خائن و همدستانشان و عمق خيانتيست كه آن دو انجام دادند.

 

درست است كه باقي مانده جنبش سبز، اهل بحث و استدلال نيستند و مانند قوم بني اسرائيل فقط بهانه مي آورند و ناسزا مي گويند، اما ما از جنس آنها نيستيم. ما هتاك نيستيم. ... واذاخاطبهم الجاهلون، قالو سلاما (سوره فرقان آيه63)

 

توهين و تمسخر و هتك حرمت در اين نبرد مقدس جايي ندارد حتي اگر طرف مقابل دائم دهان و قلمش را به زشت ترين الفاظ بچرخاند كه مي چرخاند و بسيار وقيحانه هم مي چرخاند.

 

هر چند بعضي از برادران و خواهران ذوق قابل ملاحظه اي در تمسخر و مضحكه مهره هاي اصلي كودتا دارند، اما يادمان باشد كه مزيت ما، استدلال است نه نيش و كنايه و توهين. آنها در بكاربردن سلاح توهين، يد طولايي دارند. سلاح و ابزار برتري ما در جنگ سايبري، پاسخگويي به سوالات و شبهه ها و طرح متقابل سوالاتي است كه سران فتنه و مهره هاي كودتا هميشه از پاسخگويي به آنها فرار كرده اند.

 

توهين و تهمت و كنايه، سزاوار همان نوچه هاي بي بي سي و بالاترين و ديگر رسانه‏هاي طراح و حامي كودتاست. ما حتي اگر در تهيه و انتشار تمسخر و توهين و تهمت هم توانايي داشته باشيم نبايد قلم و زبانمان را به اين كارها آلوده كنيم.

 

بگذاريد پياده نظام رسانه‌اي آنها شبانه روز فحش و ناسزا بگويند... بگذاريد بي بي سي مانند عمروعاص روز به روز مكر و حيله بزند...، اما ما بايد به سيره به مولايمان علي‌(ع) اقتدا كنيم و مردانه و متين در صحنه باشيم.

 

استفاده از نيش و توهين و تهمت و تمسخر، حتي عليه قوم بني اسرائيل و عمرو عاصيان زمان و حتي عليه سران و مهره‌هاي كودتا، زيبنده ما نيست.

 
 
ehsan10
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۳:۱۰
بسم رب.

۱- اگر کاری را تنها برای خدا و رضای او انجام می دهید٬ اجرتان پیش او محفوظ.

۲- اما حتی توهین و دروغ گویی طرف مقابل به ما مجوز توهین و دروغ نمی دهد.

۳- نمی توان با دروغ بستن و کتمان واقعیت به مبارزه با منکری (حالا به قول شما فتنه و آشوبی) رفت.
۴- توجه داشته باشیم که حتی برای محکوم کردن یک کافر و محارب هم نمی توان به او چیزی را که وجود ندارد نسبت داد٬ نمی توان به دروغ متوسل شد.
(این آخری را در مورد مطالب «الف» در باره ریگی و تایید کنندگان فتنه گرش (!) هم اینجا گذاشته بودم که منتشر نشد) (350272)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۲۳:۵۶:۵۳
درود بر این مقاله . جالب بود . (350410)
 
ایرانی
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۲۳:۳۲:۲۱
تذکر خوبی بود، اما به شرطی که اول کار به اصحاب قدرت داده شود.
چه خوب می شد اگر به علی لاریجانی می فهماندید که منتقدان شما \"دریده گو، بی منطق\" نیستد، چه خوب می شد که به علی مطهری نشان می داید که منتقدان \"فتنه گر و . . . مستبد و فرقانی\"\" نیستد یا احمد توکلی را متوجه می کردید که بقیه \"گردنکش و بی ریشه و متسبد\" نیستند یا صادق لاریجانی را می آموختید که به دیگران \"چکمه پوش و لاآبالی\" نگوید یا به همین سایت الف می گفتید که \"ارتداد و شرک و سروشیسم\" شرط دارد و آخرتتان را اینقدر راحت با تهمت خراب نکنند.
تازه همه این توهین به خودی ها بود و نه سران فتنه!
شما اگر توانستید به این اصحاب قدرت، ادب و تقوا در حرف زدن علیه خودی ها را بیاموزید، می توانید انتظار داشته باشید که چند وبلاگ نویس گمنام علیه فتنه گران، آرامتر صحبت کنند.
این دوستان سایبری همین ادبیات آقای توکلی و سایت شما را می بینند که به خودشان اجازه چنین صحبت هایی را می دهند.
امیدوارم این نقد برادرانه را بپذیرید. (350627)
 
ناصر
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۹:۴۹:۰۴
یکی در حضور شهید بهشتی .محمد رضا شاه پهلوی را حرامزاده خطاب کرد.دکتر شهید بهشتی به او گفت این چه حرفی است که می زنی رضا شاه زن رسمی داشته . (350615)
 
mohenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۳:۳۲:۵۳
نویسنده محترم چرا سران فتنه را دو نفر ذکر کرده.در حالیکه همه میدانند نقش نفر سوم بیشتر و پررنگ تر هم بوده. (350279)
 
Magenta
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۱:۲۵:۳۱
اگر سند و مدرك درباره نقش نفر سوم فتنه ! بگذاريد ممنون ميشيم .
خوبه همين الان اين مقاله مي گه كه افترا نبنديدا ، واقعا كه دين لقلقه زبان برخي از شماهاست (350491)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۸:۰۷
بزرگ ترین جرم این آقایان پادوی فتنه اینه که انتخابات را بدون دلیل قانع کننده و به بهانه تقلب زیر سوال بردند و وقتی رهبری معظم انقلاب از آنها درخواست کرد مطالبات خودشون را از مجاری قانونی دنبال کنند در عوض اغتشاش براه انداختند.سند را این آقایان مدعی تقلب و تجاوز و کودتا باید ارایه بدهند.

از شما میپرسم این اقایون چکار کردند که مردم در سرتاسر ایران روز9دی فریاد میزدن:

\"لعن علی عدوک یا حسین،خاتمی و کروبی و میر حسین.\"

پس بیخود سعی نکنید حساب این آقایون را از هم جدا کنید.

همه میدونن که دوم خردادی ها(البته بجز معدودی که معتدل تر هستند)التزام و اعتقاد عملی به ولایت فقیه ندارند وگرنه بعد از نماز جمعه تاریخی 29خرداد و سخنان فصل الخطاب ایشان آشوب نمی کردند.

این آقایان باید جواب بدهند چرا وقتی دشمنان اسلام و انقلاب مانند صهیونیست ها صراحتا از برخی حمایت میکنند،به عوض تبری جستن سکوت تایید آمیز میکنند. (350689)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۲۳:۴۶:۲۹
نمیدونم چرا بعضی ها وقتی به بعضی ها که خودتون و خودمون میشناسیمشون ارتقا درجه میدیم و میگیم سران فتنه،بد جوری ترش میکنن.

باشه از این به بعد بهشون میگیم پادوی فتنه.

حالا مخالف بزنین.هر چی کرمتونه. (350630)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۳:۳۴:۰۲
چرا سايت هايى كه مسخره و تهمت زدن به مثلا سران فتنه كار هر روزشان است فيلتر نمى شوند؟
و الف عزيز شما چرا توهين بعضى از كاربران را به همان اشخاص فوق را منتشر مى كنى؟
ايا اين به معنى تشويق همان افراد براى ادامه دادن به نوشتن اين گونه مطالب نيست؟
از سايت الف مى خواهم يك جواب مناسب به اين سوالات من بدهد. (350280)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۲۳:۵۰:۵۱
تا جایی که بنده اطلاع دارم الف اکثر مواقع در انتشار کامنت ها اخلاق رو در نظر میگیره . (350408)
 
moderator7
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۲:۲۳:۱۳
با سلام و تشكر:
همكاران الف همواره تلاش دارند نظراتي كه حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران باشد را نمايش ندهند.
اگر اشتباهي سهوا رخ داده باشد، عذرخواهي مي كنيم.
از همه بينندگان محترم تقاضا مي شود موارد اشتباه يا مشكوك را با ذكر شماره سريال نظر، به نشاني اينفو ات الف يادآوري بفرمايند.
سردبيري الف (350504)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۲۳:۴۱:۱۱
آقای الف،اگر اظهار نظری بود که به نظر نباید سانسور میشد چطور اطلاع بدیم؟ (350629)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۱۰:۵۷:۴۱
آقایان مدعی تقلب کافیست به این سوال من جواب بدهید تا من هم تقلب را باور کنم:

فرض کنیم رای آقای احمدی نژاد نه24میلیون که10میلیون باشد،

اقای موسوی ادعا کرد30میلیون رای داشته،

آقای کروبی هم ادعای حداقل10میلیون،

آقای رضایی هم ادعای7میلیون رای داشت،

جمعا میشود57میلیون،یعنی11میلیون بالاتر از آمار واجدین شرایط.

اصلا رای آقای احمدی نژاد 0 باشد جمع ادعای آقایان میشود47 میلیون که باز هم از آمار واجدین شرایط بالاتر است،

با چه مستندی این ادعاها عنوان شد.

این سوال را بارها در همین الف تکرار کردم اما دریغ از پاسخ. (350693)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۶-۰۸ ۰۰:۴۳:۴۵
تا اونجايى كه من مى دو نم بالاترين ادعا براى موسوى كسب 21 ميليون راى بود نه 30 ميليون. (351150)
 
azari paniranist
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۳:۵۶:۴۷
شعار \"ادب مرد به ز دولت اوست\" یک شبه به شعار
\"دولت مرد به ز ادب اوست\" تبدیل شد
رفتن به راه اشتباه جماعت هتاک چه سودی دارد
اکثریت مردم حامی جریان اصلاحات مردم محترم و دلسوز یه آینده کشور و کاملا منطقی هستند
یکسان شماری این مردم با جماعت وطن فروش،وابسته،زبان نفهم،بی کله و خلاصه کلکسیون رذائل هیچ سودی ندارد
بیایید با جدا دانستن این دو طیف اصطکاک ملی ایجاد نکنیم
البته مردم حامی اصلاحات نیز به کمک آمده به تمایز بیش از پیش خود با جریانات ضد ارزشی بپردازند (350292)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۲:۴۹
\"جماعت وطن فروش،وابسته،زبان نفهم،بی کله و خلاصه کلکسیون رذائل\"

شما مطمئنی که مطلب بالا رو خوندی؟! (350331)
 
azari paniranist
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۰۲:۲۵:۴۹
منظورم رو متوجه نشدید
احترام به مردم معترض به وضع کنونی و شبهه دار نسبت به انتخابات لازمه . حتی اگر کسی نظام فعلی رو هم قبول نداره نظرش محترمه
اما جماعت سو استفاده کننده از جو برای تسخیر اسله خانه، به بهای خیانت به کشور پناهنده بشو ، بانک آتیش زن و ...را مصداق واقعی \"جماعت وطن فروش،وابسته،زبان نفهم،بی کله و خلاصه کلکسیون رذائل\" میدانم شما نمی دانی؟
خوب شاید به این خیانت ها حق بدهید
در این حالت من هیچ گونه پاسخی به شما نمیدهم (350441)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۴:۳۷:۳۲
البته اگر برخی به خاطر برپا کردن فتنه اخیر با هیچگونه محکومیتی مواجه نشده اند شامل این قانون نمیشوند. (350303)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۴:۴۸:۰۰
مطلب خوبیه ولی آیا به نظر شما توهین به سران فتنه خوب نیست ولی توهین به رئیس جمهور مانند: سرکشی - گردنکشی - استبداد خوب است؟
ضمنا به جای سانسور این مطلب بهتر است اقای توکلی جواب بدهد؟ (350309)
 
moderator7
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۲:۲۸:۱۸
سلام
الفاظي كه آقاي توكلي براي آقاي رئيس جمهور بكار بردند، توصيف رفتار و گفتار ايشان بود (350506)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۵:۰۷:۴۶
گروهی با ادبیات زشت و غیر منطقی برای خودشان ماهی
صید میکنند
(بسیجی امام خمینی) (350312)
 
احمد53
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۵:۳۷:۲۶
با سلام
الحمد لله که بالاخره کسی به اخلاق واقعی اسلامی (در این مقوله) که یکی از هزار آن پرهیز از توهین و هتک حرمت می باشد پرداخته است و با تشکر از ایشان.
امید است مبانی دیگر نیز مثل مراعات حقوق دیگران ، پرهیز از حرام خوری ، پرهیز از دروغ و غیبت و تهمت و ... مد نظر قرارگرفته و در زندگی مان جاری شود. انشاء الله (350317)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۵:۴۶:۲۷
برادر عزیز نویسنده, به عنوان یک هموطن امیدوارم قصد وغرض شما از این نوشته در این ماه مبارک سیاهکاری و مغلطه نبوده باشد که در اینصورت حداقل اینست که نقض غرض کرده ای. بر خلاف توصیه شما بر پرهیز از تهمت و توهین و افترا نوشته تان پر است از این صفات ناصواب که در شان یک مسلمان نیست حال اگر از نظر شما هدف وسیله را توجیه میکند که حکایتی دیگر است!
الف عزیز؛ اجازه بده خوانندگان نظرات انتقادی را نیز بشنوند لطفا سانسور نکن! (350320)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۶:۰۹:۳۴
آقا من فکر میکنم مخاطب اصلی این مقاله دقیقا من بودم.
در هر صورت قانع شدم.
هرچند تا بحال تهمت نزده ام ولی سعی میکنم نیش و کنایه ها رو حذف کنم.
عجبا به این روزگار
عجبا (350328)
 
alireza25us
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۶:۵۶:۴۲
اصلا خوشحال نمي شوم كه نوع ادبياتت را عوض كني چون در نوع خودش بي نظير است فقط :

پيكان هاي توليد زمستان رادياتور هاي 2 لول داشت به خاطر همين در زمستان بخاري آن خيلي خوب كار مي كرد اما امان از تابستان ها . تنها راه نجات از دست جوش آوردن موتور تعويض رادياتور و 4 لول كردن آن بود . پيكان هاي توليد تابستان هم كه با توجه به سيستم هوا بندي عالي پيكان كه از همه جاي آن طوفان وارد ماشين مي شد در زمستان بيشتر به يك يخچال شباهت داشت تا ماشين . القصه من كه ديگر از دست پيكانم عاجز شده بودم.تصميم گرفتم 2 تا رادياتور داشته باشم يك 2 لول براي زمستان و يك 4 لول براي تابستان .
--------------------------------------
 فقط جان خودم ، سرو صدا راه نندازي كه من پيكان نيستم و ....... ! در مثل جاي مناقشه نيست . (350346)
 
يخي
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۴:۳۲:۳۴
علیرضا جان
پیکان رو ول کن
یه نگاه به مخالف و موافق کامنت بالایی من بنداز!
اکثرا مخالف هستن که من نوع انشام رو عوض کنم!
تو جای من بودی چیکار میکردی؟
مردم دوست دارن من بیام و ....(در این لحظه یاد اشکهای سید محمد خاتمی در انتخابات سال 80 افتادم و اشک در چشمان یخی نقش میبندد و ...) (350559)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۶-۰۸ ۰۰:۴۲:۴۳
يخى جان گويا اينا كلا با خودت مشكل دارن چون چه منطقى حرف بزنى چه غير منطقى تعداد مخالفا دو برابر موافقاست. (351149)
 
satia
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۷:۰۹:۰۶
آقای یخی راستش این طور که شما نوشتی فکر نکنم کسی باور کنه خودت باشی. نکنه یوزر نیم پسووردت رو دزدین. ولی بی شوخی آفرین به این صراحت (350350)
 
arash
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۷:۲۴:۵۶
بابا اینقدر خوتو تحویل نگیر یکی از توصیه های این مقاله فروتنی هم هست (350357)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۸:۰۱:۵۰
آقای یخی عزیز،اصلا متن جدی بهت نمیاد،اگه طنز ننویسی من که دیگه کامنت شما رو نمیخونم.البته منظورم از طنز اصلا نیش و کنایه نیست. (350370)
 
هومن
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۸:۲۱:۰۱
عبارات اصلی این متن خود هتاکی و نسبت دروغ دادن به اصلاحات است . چرا مردمی را که دنبال روشن شدن حقیقت ارا بود ند را به ارتکاب کودتا متهم می کنید ؟ایا تعبیر عمومی هم این است ؟ اگر هست امثال اقای یخی چه دلیلی دارند که چنین مقابله می کنند ؟و اگر نیست که ...
کودتا گر اغلب مخفیانه کار خود را شروع می نمایدو سپس با نیروی نظامی دولت سیاسی را با غافلگیری از قدرت ساقط می کند . اگر تعریفی نوین برای کودتا یافته اید می توانید ان را عرضه نمایید .
چرا برای مخدوش کردن ماهیت اعتراض ...از کودتا استفاده می کنند ؟
با اینکه متن ارسالی بنده عاری از نکاتی مانند توهین و ...است ولی امیدی به درج ان توسط سایت الف ندارم . (350374)
 
حسین
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۰۴:۲۵:۲۱
این که شما فرمودید، کودتای موفق است که تمام این موارد را به صورت کامل دارد؛ کودتای ناموفق موسوی هم از فاز مخفیانه کار خود را شروع کرد ولی در تبدیل فاز آشوب‌گری به حملات مسلحانه ناموفق بود. هر کودتائی اگر بخواهد در ایران موفق شود، باید بتواند پایگاه‌های بسیج مقاومت را با حمله منزل به منزل تصرف و نابود کند.
کودتای شکست خوردۀ موسوی و هوادارانش، هر چند توانست چند بسیجی را به شهادت برساند، اما در همان گام اول ناکام ماند و نتوانست حتی یک پایگاه بسیج را تصرف کند.
احتمالاً عکس‌های حمله به آن پایگاه را دیده‌اید؟ حمله با چوب و چماق و نیز اسلحۀ کمری... آتش زدن ماشین پایگاه... و در نهایت تیراندازی به درب خانه‌های اطراف که منجر به قتل یک مادر و دختر هم شد...
http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=20481
کسی که به دنبال کشف حقیقت است، از بازشماری آراء حمایت می‌کند، نه این‌که سنگ و چماق به دست در خیابان دوره بیافتد.
http://kashkool.persianblog.ir/post/472/ (350461)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۰۹:۱۲:۵۴
واقعا جالبه که بعضی ها هنوز کودتای نرم را که نمونه های بسیاری دارد باور ندارند.

نمونه آن همسایه های شمالی مان مانند اوکراین و قرقیزستان.

وجه مشترک آنها هم این است که نمادهای رنگی دارندو به بهانه تقلب در انتخابات مردم را به خیابان میکشند و تا ابطال و سقوط دولت تظاهرات و تحصن را ادامه میدهند.

زمان کودتای نظامی گذشت چون کودتا گران منفور دیگر توان اداره جامعه را به علت عدم پشتوانه مردمی نداشتند.

شما این سوال را جواب بده که چرا دوم خردادیها اعتراضات خود را بجای اینکه از طریق قانونی دنبال کنند به کف خیابان کشیدند.چرا قانون را زیر پا گذاشتند.چرا اعتراضاتشان محدود به مناطقی از تهران بود و سراسری نشد.چرا اعتراضات شما همیشه به اغتشاش ختم میشد.چرا شما رهبری معظم انقلاب را تنها گذاشتید و به رهنمودهای فصل الخطاب ایشان توجه نکردید و پس از نماز جمعه 29 خرداد ایشان آن کردید که همه دیدند.

اتفاقا دوم خردادیها بودند که نظام جمهوری اسلامی،رهبری معظم انقلاب،شورای نگهبان،مجلس شورای اسلامی،قوه قضاییه،صدا و سیما،مجلس خبرگان،بسیج،نیروی انتظامی،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دولت برآمده از رای مردم را به مشارکت در کودتای رای احمدی نژاد متهم کردند.و به این بهانه ضربه های جبران نا پذیری به نظام اسلامی زدند.

حالا که زمان پاسخگویی به اعمالشان رسیده با مظلوم نمایی دم از وحدت میزنند. اگر ما کودتا گریم چرا با ما وحدت میکنید.این با چه منطقی جور در می آید که کودتا گر را به وحدت دعوت کرد. (350476)
 
moderator7
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۲:۳۷:۰۵
پاسخ سردبير الف:
با سلام
مردمي كه دنبال حقيقت بودند هيج ربطي به فتنه و كودتا نداشتند.
كودتا گران كساني بودند كه با هماهنگي قبلي به پايگاه حاوي اسلحه حمله كردند. كساني كه عصر روز شنبه 23 خرداد1388 در خيابانهاي مركزي تهران اتوبوسها و شعب بانكها و سطل آشغالها را آتش زدند.
معترضين و كساني كه سوال دارند، هموطن و عزيز ما هستند و ما به عنوان رسانه وظيفه داريم به سوالاتشان جواب دهيم ولي كساني كه به بهانه سوال داشتن، ايجاد آشوب و ارعاب مي كنند و كشور را به آتش مي كشند، اينها مهره هاي كودتا هستند. نه دلشان براي انتخابات سوخته و نه براي كشور. (350509)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۱۰:۴۳:۴۸
اعتراض کردن هم راه و روش قانونی داره.هر اعتراضی که منجر به اغتشاش و درگیری و بر هم زدن نظم عمومی و خسارت بشه که دیگه اعتراض نیست،اسمش آشوبگری.

درضمن کودتای مخملی یا کودتای نرم یا کودتای رنگی که در کشورهایی مثل اوکراین،یوگسلاوی سابق و قرقیزستان انجام شد به بهانه تقلب در انتخابات بود. (350691)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۷ ۱۲:۳۹:۱۸
معنای کودتا یعنی زیر پا گذاشتن قانون.

اقایان،با علم به قانون و با قبول ساز و کار قانونی انتخابات در آن ثبت نام کرده و کاندید شدند.و با علم به وظایف شورای نگهبان درخصوص تایید صلاحیت نامزد ها و نقش نظارتی آن و تایید نهایی سلامت انتخابات آنرا پذیرفته و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند.

چطور شد وقتی رای نیاوردند دیگر شورای نگهبان را قبول نداشتند.چرا مطالبات خود را از مجاری قانونی دنبال نکردند.چرا و با چه مستنداتی وقتی هنوز رای گیری ادامه داشت در برابر رسانه های بیگانه با 30میلیون رای خود را برنده انتخابات اعلام کردند.چرا رسانه های داخلی در آن جلسه نا محرم شدند.چرا هنوز مستندات تقلب ارایه نشده است.چرا اهانت کنندگان روز عاشورا را مردان خدا جو نامیدند.

از همه مهم تر از شرایط کاندیدای ریاست جمهوری التزام به ولایت فقیه است.چرا وقتی رهبری معظم انقلاب در نماز جمعه 29خرداد همه را به رعایت قانون و پیگیری مطالبات از راه قانونی دعوت کرد روز30 خرداد آن کردند که همه دیدند؟

مشکل اصلی آقایان عدم التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه است. (350997)
 
بی نام
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۲۱:۲۷:۱۰
بابا ما که نفهمیدیم انوریامیگن اینوریا کودتا کردن اینوریا میگن اونوریا! هر دو طرف هم الی ماشاالله طرفدار دارن!بالاخره تکلیف ما مردم عادی این وسط چیه؟ (350398)
 
observer60
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۰۸:۳۸:۴۵
اگر می خواهید جزء مردم عادی و \"عوام\" بمانید، که هیچ.

ولی اگر می خواهید بدانید، احتمالاً چند کار را باید انجام بدهید:

* مطالعه در احوالات هر دو جریان با در نظر گرفتن نکات منفی و مثبت هر یک از جریان های سیاسی-فکری به طور همزمان

* مقایسه اصول \"اصلاح طلبی\" با آموزه های دین اسلام. همین طور مقایسه اصول \"اصولگرایی\" با این آموزه ها

* بررسی اینکه دشمنان اسلام و ایران برای چه گروهی هورا می کشند و تلاش می کنند چه گروهی را تحت فشار بگذارند

* مطالعه در مفهوم واژه کودتا (350473)
 
سهیل هوشداران
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۰۸:۴۳:۱۱
بسمه تعالی
خوب است این آیه را در نظر داشته باشیم که «اگر به راستی راه یافته باشید کافران به شما آسبی نخواهند رساند»(اگر هم در کلمه کافران اشتباه کرده باشم چون خیلی وقت پیش خواندم ترجمه فارسی است)لذا اینکه چه کسانی هوراهایشان را شنیدیم این ملاک مناسبی نمیتواند باشد.



خوب است نحوه عمل هر دو جریان را در نظر داشت.در صد مطابقتشان با احکام اسلام را در نظر بگیرید (350670)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۷:۵۹:۰۲
دلم ميخاد يه روز آقا همين به اصطلاح شما سران فتنه را سرشان را به دامن بگيرد ببينم اين وري ها و اون وري هاي داغ تر از آش چه شكلي ميشن
به نظر شما چه كساني بر طبل اختلاف مي كويند؟ (350369)
 
mohsenR
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۵:۱۴:۲۵
راه بازگشت هیچگاه برای هیچکس بسته نیست،همه امیدواریم عاقبتمان ختم به خیر شود،اما نمیدانم چرا بعضی ها نمیخواهند از خواب بیدار شوند.مانند این شیخ دوم خردادی ها که میبینه مردم چطور ازش استقبال میکنند اما این را به حساب این میذاره که تو سرا سری درآورده و آدم با اهمیتی شده. (350574)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۱۹:۵۰:۳۳
خدا شاهد است ایران کشور خوبی است هیچ کم و کسری ندارد
فقط برای شکستن اراده و حکومت و توان شما اینها این همه مشکلات را درست کرده اند و خواهند کرد یک مشت وطن فروش خائن بدبخت . اگر من در خارج زندگی بهتر و فرهنگ بهتری می دیدم هیچ وقت روی الف نمی آمدم اما زندگی غربی یک آشغال است یک لکه ننگ است یک ویرانی است.
هر 50 قدم یک مشروب فروشی دارند قیمت آب گران تر از قیمت آبجو و مشروب است مردم نعشه و گیج و عصبی هستند (350387)
 
مهاجر
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۲۰:۴۵:۱۱
بسیار مطلب به جا و مهمی بود.البته کاش زودتر مطرح می شد.ضمنا جناب یخی خودشیفتگی شما آخرش کار دستتون میده هااااااا (350393)
 
یاشار
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۲۲:۵۷:۳۲
آدمی چیزهایی در این الف می بیند که نمی داند بخندد یا گریه کند؟! مقاله در پی آن است که کاربران سایبری را به سوی اخلاق گرایی سوق دهد و به اصطلاح عامیانه از آنها بخواهد مودب باشند؛ ولی نویسنده مقاله در جمله ای گفته است:

«اتفاقا از آن دو خائن وطن فروش آنقدر ناراحت هستيم كه ماه هاست «الف» را با تصويرشان آلوده نكرده ايم و...»

حال سوالی که برای این حقیر پیش آمده این است که خائن و وطن فروش نامیدن اشخاص را چه نامی می توان بر آن نهاد؟ آیا این هتک حرمت و بی احترامی نیست؟ این که تصویرشان الف را آلوده میکند معنایش چیست؟ آیا ایشان چرثومه فسادند و الف مظهر پاکی و معصومیت؟ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟
آیا موسوی و کروبی در دادگاهی صالحه به موجب قانون اساسی و به جرم وطن فروشی و خیانت محاکمه شده اند و حکمی مبنی بر این اتهامات صادر شده است که الف با این بی پروایی آنها را به چنین الفاظی زیبنده می کند وچنین برچسب می زند؟
ادامه این روند از سوی کارگزاران این سایت و نفرت پراکنی های اینچنینی (که اخیرا کم هم دیده نمی شوند) می تواند به راحتی اعتماد بدست آمده از سوی خوانندگان را به سرعت از بین ببرد و امیدوارم با حفظ بیطرفی و رویکرد منطقی ازسوی سایت این اتفاق نیافتد.

(پیشاپیش از اینکه انتقاد علیه خودتان را سانسور نمی کنید سپاسگزارم!) (350402)
 
moderator7
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۲:۴۱:۳۱
پاسخ سردبيري الف:
تعابيري كه براي دونامزد ناكام انتخابات گذشته دراين مطلب بكار رفت، توهين نبود بلكه توصيف صفات ايشان بود.
رفتاري كهع ايشان از روز 22خرداد 88 به اين سو بروز داده اند در موارد بسياري مصداق خيانت به كشور و انجام وظيفه به عنوان مهره كودتاي انگليسي-آمريكايي بوده است. (350511)
 
یاشار
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۶:۲۹:۰۳
جناب سردبیر!
تا آنجا که بنده اطلاعاتم اجازه میدهد طبق مباحث حقوقی (ذیل مباحث افترا) اگر صفتی را به کسی اختصاص دهیم و نتوانیم اثبات کنیم که وی دارای این صفت است به وی توهین کرده ایم و محکوم به افترا هستیم. مثلا اگر شخصی در نزاعی خیابانی به شخصی فحشی ناروا بدهد و نتواند اثبات کند که شخص موصوف، چنین صفتی را داراست محکوم به جریمه و یا حتی حد و تعزیر می شود.
حالا که این دو نفر نامزد به قول شما ناکام و به قول طرفدارانشان برنده انتخابات تا کنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده اند و حتی نتوانسته اند در فضایی آزاد وتحت پوشش رسانه ای آزاد و بی طرف از ادعاهایشان دفاع کنند؛ نسبت دادن چنین صفاتی از سوی شما به ایشان مصداق همان وهن به ایشان است.
امیدوارم با فراموش کردن ادبیات توهین و افترا و آموختن اینکه به آسانی و بدون ارائه مدرک کافی کسی را مهره انگلیس و آمریکا ننامید، بتوانید جذب حداکثری را در این سایت به دست آورید و با رویکردی میانه رو در ارائه مقالات فضایی را ایجاد کنید که آرای مخالف با نظرات موافقتان از آرای موافقان با شما بیشتر نباشد. (350587)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۴ ۲۳:۵۹:۴۱
شما چقدر خودت رو تحویل می گیری! (350412)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۰۱:۰۱:۰۵
راستش بعد خواندن مطلب آقا هومن ذکر این نکته خیلی ضروری بود که بگم آقا هومن شما هیچ شباهتی بین حرکت یک عده از مردم ایران که با دروغ یک نفر به خیابون ها اومدن و حرکت مردم اوکراین و گرجستان پس از انتخابات نمی بینی که این طور معنای کودتا را برای خودت تفسیر به رای می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا جالبه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (350424)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۰۱:۱۹:۴۸
بله،با نویسنده موافقم،اما از این زاویه که سران فتنه،آن قدر عملکرد مساله دار دارند که نیازی نیست به توهین،همین که این مسائل مطرح شود،خودش کار مهمی ست،یعنی به عبارتی اینها اصلا ارزش فحش خوردن را ندارند. (350432)
 
jodam
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۰۳:۲۶:۵۳
جناب ناشناس به اتفاقى كه در اكراين و گر جستان روى داد كودتا نمى گويند.مى گويند انقلاب مخملى. (350451)
 
ادب
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۲:۴۲:۵۱
از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم گشت از لطف رب
به نظرم نویسنده بحث خوبی مطرح کرده اند اما متاسفانه خود ایشان از کلمات زننده ایی در بیان مطالبشان استفاده نموده اند. (350512)
 
علی علیپور
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۲:۴۳:۴۴
یخی عزیزی از جسارت و شجاعت و قلمت و طنز هایت سپاسگذارم .مخاطب اصلی کسی است که ازاهانت و تحقیر و تمسخر دیگران لذت جویی می کند .مزن فال بد که آورد حال بد ! شخصا از تراوشات ذهنی و قلمتان ممنونم .موفق باشید.البته منظور بخش تحلیلی سایت الف توصیه به همه ی کاربران و کامنت گذاران است که اخلاق انسانی را در حین نگارش رعایت کنند.و از بکار بردن الفاظ رکیک که شخصیت ما را خدشه دار و پایین می آورد جدا پر هیز نماییم . (350514)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۱۶:۳۸:۳۸
دهه 60 بود که دو جناح در انتخابات تهران رقابت می کردند من طرفدار جناح تندرو چپ بودم و دستم می گفت ول کن اینها کارشان دشمن درست کردن و باعث سخت شدن زندگی هستند رای به جناح راست بده که افراد منطقی و با حسلب و کتاب هستند راستی البته در این مدت خیلی چیزها عوض شده ولی یک چیز ذهنم را مشغول کرده چطور جای اینها عوض شده و چرا بعضیها دنده عقب گرفتند حتی اگر به جریان سال 68 اعتراض داشتند و این دلیل نمی شود اینها این همه تغییر کنند و یک چیز را خدمتشان عرض کنم وزن جناح شما رای سال 76 نیست قسم می خورم سال 76 شما حدود 7 تا 10 میلیون رای اصولگرای که از اینکه اصولگرایان تخم مرغهایشان را در سبد ناطق ریختند به نامزد شما رای دادند در هر رای گیری معقول هیچ وقت حناح شما رای نمی آورد بسه دنده عقب یک کمی رو به جلو حرکت کنید (350591)
 
حسن اجرایی
۱۳۸۹-۰۶-۰۵ ۲۲:۳۳:۱۲
موارد متعددی در همین نوشته، مصداق بارز توهین و تهمت است. خسته نباشید آقای الف که هم خدا را می‌خواهید و هم خرما را. (350622)
 
دردمند
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۰۰:۲۶:۵۴
پيشنهاد مي كنم كتاب جامعه شناسي خودماني را حتما مطالعه كنيد.
ما ايرانيها به كجا ميرويم... اخلاق از ميان ما رخت بربسته و جايش را دروغ و خودمحوري و دنيا پرستي گرفته هركس مخالفمان است دشمن خدا و پيغمبر است و نوكر بيگانه...اگر سومديريت دارم و وضع مملكتمان اينطوريه بخاطر بيگانگان است نه بيكفايتي خودمان...خدا هيچ امتي را تا خودشان را تغيير ندهند هدايت نمي كنه.. (350635)
 
یزدی
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۰۱:۰۷:۵۳
سلام:
1-اولا پیامبر(ص)وائمه درمقابل کسی که به خودشان ظلم یاتوهین می کردمقابله به مثل نمیکردند بلکه گذشت ورافت ومدارای آنهاچه بساباعث پشیمانی طرف وتغییر موضع آنها میشد وحتی کافران بادیدن این منش ومرام مسلمان میشدند.ولی جایی که مصالح مسلمین ومصالح وامنیت جمعی درخطر بود برخوردشدید میکردندآنهم باانصاف ورعایت عدالت .
2-درباره توهین باید گفت پیامبر(ص)بعدازدفن کسیکه اعتراف به گناه کرد وخودش اصرار به مجازات داشت ،به کسیکه به آن شخص جسارت کردودر واقع یک اعدامی راغیبت نمود حضرت ناراحت شدند وفرموداوراغرق درنعمت های الهی می بینم چون توبه کرده وبه مجازات رسیده وتورا مبینم که گوشت مردارخورده ای وعلائم آن هنوز بین دهان ودندانهای تو مشهوداست.
3-رهبرمعظم انقلاب هم درمراسم مرقد امام بعدازمعرفی طلحه وزبیر های زمان همه را به کنترل زبان ورعایت حقوق افرادتوصیه فرمود.
4-فراموش نکنیم که درماه رمضان وایام شهادت کسی میگوییم ومی نویسیم که چندین بارفرزندانش رابه مداراباقاتلش سفارش کردوحتی غذای خودرا برای اوفرستاد.
5-اسلام حتی راجع به برخوردبامخالفین ودشمن احکام ودستوراتی داردبهتراست قبل ازگفتن یانوشتن آنهارا مطالعه کنیم اگر دستورات دینی رادرگفتار ونوشته های خودرعایت کنیم بسیاری ازکسانی که اغفال شده یامنحرف شده اند به اشتباه خود پی خواهند بردکه طبق آموزه های دینی ثوابی بالاتر از هدایت یک انسان وگناهی سنگین تراز فراری دادن یک نفراز دین خدا وجود ندارد.
(انظرالی ماقال ولا تنظرالی من قال) (350640)
 
سهیل هوشداران
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۰۸:۳۵:۱۶
بسمه تعالی

قال رسول ا...(ص):«لا یؤمن العبد ایمان کله حتی یترک المراء و ان کان محقا..»
بنده ایمان نمیآورد تا زمانی که مراء را ترک کند و گرچه بر حق باشد


و عنه(ص):انا زعیم ببیت فی ربض الجنة و فی الوسط الجنة و فی اونی الجنة لمن ترک المراء و ان کان علی الرحق
از صادق(ع) روایت است از رسول ا...(ص):به خانه ای در اول بهشت و خانه ای در وسط بهشت و خانه ای در پایید بهشت گمان دارم برای آنکه مراء را ترک کند و گرچه محق باشد.


متاسفانه گروهی روی به منافق و جلبک و ... خواندن طرف مقابل آوردند که این مصداق بارز مراء است.جهت اطلاع در تعریف مراء گفته اند:دوشیدن شیر کوسفند با فشار(در اینجا حرص مجادل را در آوردن) حقیقت مراء این است:

طعنه به آدمی در کلام غیر، برای نمایاندن تشویش و ضعف او، به منظورتحقیر گوینده و اظهار مزیت بر او و پیروزی بر او


تنها به دو-سه نفر توهین نکردید.به همه توهین کردید.



خودت بخوانی بسش است (350668)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۶-۰۸ ۱۸:۵۶:۰۵
آقا اگر اینطوره اصلاً چرا می گید سران فتنه!!! این توهینه بزرگیه و مصداق مراء هست!!!!!!!!! نه؟

هرچیزی جایی داره. این احادیث هم برای این شرایط نیست که چهار نفر ( بله چهار نفر ) انواع توهین ها و دروغ ها رو به نظام می بندند و انتظار داریم از گل نازکتر بهشون نگن! عزیز من جایی می شه با رافت و مهربانی صحبت کرد که امید به نتیجه بخش بودن باشه. وقتی اصرار دارند از دایره نظام خارج باشند، وقتی اصرار دارند از دایره انسانیت خارج باشند و امیدی به بازگشتشون نیست دلیل نداره هرچی گفتند سکوت کنیم و چیزی نگیم. (351328)
 
امير
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۱۷:۳۱:۳۳
حالا از کجا معلوم شما در سايت محترم الف در سنگر حق و حقيقت تشريف داريد (350805)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۱۷:۵۱:۵۰
حالا من از کارهاي قوه قضاييه متحيرم:
- سران جنبش سبز را دستگير نميکنند.اسمش را ميگذارند مصلحت
- نزديکان آنها را دستگير و محکوم به زندانهاي نه چندان بلند ميکنندو بعد مرخصي دائم ميدهند.اسمش را ميگذارند رافت
- جوانهاي ساده لوح و دانشجو را دستگير و محکوميتهاي بلند مدت بدون مرخصي ميدهند.اسمش را ميگذارند عدالت! (350811)
 
۱۳۸۹-۰۶-۰۶ ۱۹:۴۸:۲۷
من هر روز از شروع این به اصطلاح جنبش رسانه ها و سایت هاشونو می خوندم و واقعا همونطوری گفتید همش کارشون توهین و تمسخر و ناسزاگویی بود. اول بیشتر توهین ها و تهمت ها به سوی احمدی نژاد بود اما بعد از نماز جمعه تاریخی آقا چون به اصطلاح اون ها احمدی نژاد را قربانی نکرد تا اجازه بدهند رهبر بماند! توهین و فحش و هرزه گویی نبود که نثار ایشان چه در خیابان چه در رسانه ها و فضای مجازی نکنند. (350849)
 
کریم از تبریز
۱۳۸۹-۰۶-۰۷ ۲۳:۲۳:۴۲
لطفانویسنده مطلب دوباره نوشته خودرامرورفرمایندتاببینندکه خودشان ازچه کلمه.ترکیبات وچه جمله های استفاده فرموده اند.لطفا (351141)
 
مرتضی
۱۳۸۹-۰۶-۰۸ ۱۸:۵۰:۱۵
کی گفته هرکسی هرچی گفت ما باید سکوت کنیم و مودب باشیم و یک وقتی چیزی نگیم که طرف برنجه؟!!! نازکتر از گل به سران فتنه و متعلقاتِ (!!) اونها نباید گفت؟

این حرف غلطی است. احترام بعضی ها و بعضی جاها واجب هست، درست. اما کی گفته امام معصوم هم همیشه سکوت کرده و همیشه احترام گذاشته؟ گاهی احترام باعث پر رو شدن طرف مقابل می شه. جایی که امید به بازگشت و اصلاح نیست، جایی که خودشون دو دستی می خوان و دوست دارن از مسیر منحرف باشند دلیلی برای احترام نیست. احترام کسی واجبه که به ملت، به رهبری به امام به دین به خدا احترام بگذاره. سران فتنه این طور هستند؟

مگر خدا نگفتد بعضی ها مثل الاغ می مونند؟ خدا از ما با ادب تر نیست؟ یا می خواید از خدا هم در ادب پیشی بگیرید؟ مگر امام معصوم نگفت “مادرت به عزایت بنشیند”، “ای مردان نامرد”. از امام هم پیشی بگیریم؟

جایی که لازمه باید گفت و نباید احترام نگه داشت. منطق شیعه این بوده و همین منطق بوده که نگذاشته ظلم و جور به شیعه غلبه کنه. (351326)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.