نظر منتشر شده
۱۶۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 294816
استاندار خوزستان مدعي شد:
ورود بیش از 25 هزار خودروی خارجی با مجوز جهانگیری
بخش اقتصادی الف، 23 شهریور 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
اگر کسی در طول دو سال گذشته اخبار استان خوزستان را رصد کند همواره اخبار از این دست روی صفحات رسانه‌های مجازی و مکتوب می‌نشیند.

یک - نرخ بیکاری در استان خوزستان بر اساس آخرین سرشماری، ۲۷ درصد و در برخی شهرستان‌های استان نیز ۴۰ درصد است. در فاصله بهار سال ۹۳ تا بهار سال جاری، اوضاع بیکاری در استان خوزستان بدتر شده که نشان دهنده دشوارتر شدن شرایط ورود به بازار کار در این استان است.

دو - موج جدید “گرد و خاک” آسمان خوزستان را فرا گرفت و نفس‌ها را به شماره انداخت.

سه - آب در شهرهای خوزستان نه تنها قابل شرب نیست بلکه در مواردی برای استحمام مردم نیز مشکل ساز می‌شود به گونه ای که برخی پزشکان رواج برخی بیماری‌های پوستی در بین مردم خوزستان را ناشی از آب بی کیفیت می‌دانند، جالب‌تر اینکه آب موجود در شهرهای جنوبی خوزستان حتی برای شستشوی خودروها نیز کاربرد ندارد زیرا بعد از اتمام شستشو لایه ای سفید رنگ روی خودرو باقی می‌ماند

چهار - وضعیت آموزش ‌و پرورش استان نامناسب است؛ آمار بالای افت تحصیلی و رقم پایین قبولی‌ها در امتحانات پایان سال، فضای آموزشی فرسوده و غیراستاندارد و ...، همه و همه دست به دست هم داده تا آموزش‌ و پرورش استان در سطح کشور در رتبه آخر قرار گیرد.

تقریباً هر روز یکی از این اخبار و موضوعات در صدر اخبار این استان است، اما مسئولین این استان برخلاف جهت مشکلات اکثریت جامعه حرکت می‌کنند و دغدغه آن‌ها تردد خودروهای لوکس در این استان است. خودروهایی که تنها قشر ثروتمند جامعه می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند و این قشر را راضی نگه دارد.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در تازه‌ترین اظهار نظر در زمینه تردد خودروهای اروند توپ ورود بیش از ۲۵ هزار خودرو لوکس و خارجی به استان خوزستان را به زمین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور انداخته و می‌گوید: ۲۵ هزار و ۱۰۰ خودرو خارجی از طریق منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از ابتدای امسال ترخیص و وارد شده است، این خودروها با مجوز معاون اول رئیس جمهوری وارد کشور شده است. تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان خوزستان با هدف رفاه حال شهروندان و ایجاد جاذبه برای استانی که مهاجرت از آن به دیگر مناطق خوش آب و هوا زیاد شده است، صورت می‌گیرد. (خبرگزاری صدا و سیما ۱۷ شهریور ۹۴)

نکته مهم این موضوع این است که تمامی این خودروها بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور شده‌اند.

سؤال اینجاست با توجه به اینکه دولت یازدهم همواره دم از قانون و قانون‌گرایی می‌زند چگونه معاون اول آن مجوزی غیرقانونی صادر می‌کند که بر اساس آن بیش از ۲۵ هزار خودرو بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور شود. خودروهایی که اغلب آن‌ها خودروهای لوکس و اروپایی هستند.

نکو: دولت باید در این باره توضیح دهد
ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در رابطه واردات خودرو به خوزستان و افزایش محدوده تردد خودروهای پلاک اروند به سراسر استان به خبرنگار الف می‌گوید: تسری دادن تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد به کل استان تخلف و خلاف قانون عمل کردن است چون مناطق آزاد تجاری محدوده ای دارند که طبق محدوده‌ی تعریف شده عمل می‌کنند وقتی تردد را به یک استان بزرگ تسری می‌دهید یعنی دارید به فاصله‌ی طبقاتی دامن می‌زنید

وی افزود: به عبارتی دیگر افراد با مانور دادن در سطح شهرها می‌توانند بیشتر برای اقشار کم درآمد جامعه زجرهایی بیاورند و زجر آفرین باشند تسری دادن حوزه تردد خودروهای پلاک اروند به کل استان خوزستان می‌تواند یک بدعتی باشد برای سایر مناطق ما، یعنی در سایر استان‌ها می‌توانیم شاهد این اتفاق باشیم و منطقه آزاد مفهوم خودش را از دست خواهد داد و یک نوع متأسفانه مصرف گرایی از خودروهای خارجی گران قیمت و کالاهای خارجی را وارد می‌کند.

این عضو کمسیون اقتصادی مجلس گفت: این کار می‌تواند آسیب‌های جدی را به آن استان وارد کند. به نظر من باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد که آیا توانستیم مناطق آزاد تجاری را تقویت کنیم و موجب پیشرفت آن استان بشویم یا نه. فکر می‌کنم این نه تنها باعث اشتغال زایی نمی‌شود بلکه یک عوارض جانبی برای افراد آن استان که خرید این‌گونه خودروها را بجای توسعه منابع اقتصادی در دستور کار خودش قرار بدهد بعضی افراد از آن فلسفه وجودی مناطق آزاد می‌خواهند خرید و فروش خودروهای خارجی با پلاک‌های مشخص و مدل‌های مشخص رو بیاورند لذا این یک آفت است و اگر جلوی آن گرفته نشود برای سایر استان‌ها هم این توقع به وجود می‌آید. دولت باید در این باره توضیح دهد.

پلیس باید این خودروها را متوقف کند
ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این ارتباط به الف گفت: محدوده تردد خودروها در مناطق آزاد یک محدوده مشخصی است مثلاً در کیش اگر خودرویی وارد شود مشکلی از جهت تعرفه سود یا مباحث دیگر ندارد اما وقتی می‌خواهد وارد سرزمین شود یعنی وارد بندر عباس شود قانون سرزمین حاکم می‌شود؛ بنابراین محدوده ای که هیئت وزیران مشخص می‌کنند منعی برای تردد خودروهای مناطق آزاد نیست و خارج از این محدوده تردد غیرقانونی است.

این عضو کمسیون اقتصاد گفت: این اقدام استاندار خوزستان غیرقانونی است و پلیس باید این خودروها را متوقف کند. کاملاً مشهود است که این کار جز وظایف پلیس است و باید برخورد کند و برخوردش هم قانونی است، اگر قطعیتی در عدم برخورد با این قضیه وجود داشته باشد ما حتماً رئیس پلیس را به مجلس احضار خواهیم کرد.

پلیس: تردد خودروهای پلاک اروند غیرقانونی است و توقیف می‌کنیم
سرهنگ احمد رستمی معاون پلیس راهور ناجا در خصوص تردد خودروهای پلاک در استان خوزستان گفت: تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان خوزستان غیرقانونی است و افزایش شعاع تردد خودروهای مناطق آزاد از اختیارات هیئت وزیران و با تأیید فرمانده معظم کل قواست و استاندار خوزستان صلاحیت افزایش شعاع تردد این خودروها را ندارد.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در گفتگو با برنامه پایش گفت: بر اساس قوانین و مقررات جاری کشور خودروهایی که وارد مناطق آزاد می‌شوند بر اساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال ۱۳۷۳ باید شماره گذاری شوند و پلاک ویژه مربوط به هر منطقه همراه با لوگوی هر منطقه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: بنابراین در بحث تردد خودروهای مربوط به مناطق آزاد تردد قانونی در محدوده جغرافیایی هر منطقه مشکلی ندارد، هر مقام مسئولی که اجازه تردد خودروهای پلاک اروند را به کل استان خوزستان داده باشد کاری غیرقانونی انجام داده است. ما با مراجع مربوطه در استان و منطقه آزاد اروند مکاتبه کردیم و اعلام کردیم که تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر خوزستان برخلاف قوانین است. این موضوع از اختیارات هیئت وزیران و با تأیید فرمانده معظم کل قواست. در ماده قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال ۷۲ دقیقاً این موضوع قید شده است.

معاون پلیس راهور با تاکید بر توقیف این خودروها و برگرداندن به محدوده منطقه آزاد گفت: ما به پلیس راه استان خوزستان اعلام کردیم که این بخشنامه استاندار خلاف قانون است و هر خودرویی که خارج از محدوده مصوب باشد به عنوان پلاک غیرمجاز تلقی می‌گردد و بنا بر قوانین باید با آن خودرو برخورد کنند. پلیس راه استان خوزستان مسئول اعمال قانون در این زمینه است و ما به همکارانمان اعلام کردیم که تردد در سراسر استان خوزستان غیرقانونی است و باید این خودروها توقیف شوند.

تردد تا مرکز استان نیز غیرقانونی است
دو سال پیش علی لاریجانی تردد خودروهای پلاک اروند تا مرکز استان را مغایر قانون اعلام کرده بود.
شماره ۱۶۵۹۰ ه / ب
تاریخ: ۷/۴/۱۳۹۱
جناب آقای دکتر احمدی نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۲۰۳۳۱۶/ت ۴۷۶۲۱ ه مورخ ۱۴/۱۰/۱۳۹۱: موضوع: " تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند تا مرکز استان "، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی " هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین " و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به قانون نحوه اجراء اصول هشتاد ئ پنجم (۸۵) و یک‌صد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی " و ماده (۱۰) آئین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوب که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

"۱- با عنایت به بند "د " ماده (۴) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران – مصوب سال ۱۳۷۲ – با اصلاحات و الحاقات بعدی که مقرر می‌دارد: " تصویب مقررات امنیتی و انتظامی مناطق آزاد تجاری – صنعتی با تأیید فرمانده کل قوا از مسئولیت‌های هیئت وزیران است ". اختیار هیئت وزیران در وضع مقررات انتظامی، صرفاً ناظر به محدوده جغرافیایی مشخص و معین در مناطق مذکور می‌باشد، علی‌هذا، متن مصوبه از ان حیث که با تسری یافتن مفاد آن به خارج از محدوده مذکور، متضمن توسعه شمول قانون است، مغایر با قانون می‌باشد. ۲- طبق ذیل ماده (۱۴) قانون مذکور: " ... مبادلات بازرگانی مناطق آزاد – با سایر نقاط کشور اعم از مسافرتی و تجاری تابع مقررات عمومی صادرات و واردات کشور می‌باشد "، بنابراین، متن مصوبه از حیث عدم تصریح به ضرورت رعایت مقررات مذکور، مغایر قانون است "
رئیس مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی
 
کلمات کلیدی : خودرو پلاک اروند
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۰۷:۵۶
پس چرا دولت میگه کاهش پیدا کرده آمار واردات خودرو ، مساحت استان خزستان 4 درصد از کل کشور و دو برابر کل کشور خودرو وارد کرده
آقای جهانگیری باید پاسخ دهد که چرا این مجوز را صادر کرده است ، مگر نه اینکه مقام معظم رهبری همواره بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده و می کند پس چرا اقای جهانگیری مجوزی خلاف اقتصاد مقاومتی صادر می کند . (3186584) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۳۲:۲۸
منطقه ی آزاد با سایر مناطق دیگر کشور فرق داره
درضمن این چه منطقه آزادی است که 25هزار خودر را در خود جای داده ومردم پول خرید 25هزار خودرو رادارند !
بیکاری زیاده از بیکاری 25هزار خودروی لوکس سوار میشند ؟ (3186688) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۳۲:۵۴
آقای جهانگیری بایدپاسخگوی اقدام خود باشد (3186690) (alef-1)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۳۲:۵۷
آقایون پایتخت نشین من به عنوان کسی ماشین پلاک اروند دارم با کمال میل حاضرم جامو با شما عوض کنم...........در ضمن من چندتا سوال دارم....از تبریز چه خبر؟اونجا هم خاک هست؟آبش آلودست؟هواش 55 درجست؟شرچی 95% داره؟؟؟ (3186691) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۳۲:۱۳
برادر خودتو ناراحت نکن چرا اقایون یه سر به کیش و منطقه های ازاد شمال کشور منجمله ارس نمیزنن تازه خوزستانی ها هم خدایی بیشتر خریدهاشون ماشین های 50 میلیونیه یعنی ترجیح دادن ماشین ایمن سوار بشن بجای اون زباله ها

منم حاضرم خونه ام و ماشینم و کارم رو با هرکس که توی تهرانه و هم ارزش خونه و ماشینم رو داره جابه جا کنم و با حقوق نصف هم حاضرم کار کنم (3186954) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۵۵:۳۳
یک مشکل خوزستان تفکری مثل شماست اب و هوای ما گرمه نفت تو خاک ماست پس زندگی ما هم باید مثل کشورهای خلیج فارس مرفه باشه
اگر شما در اذربایجان سرد و یزد خشک وگرم بودید چه؟
عزیزم اکثر استانها یکهزارم صنعت کشاورزی اب و بودجه خوب شما را ندارند.
همین استان شما را با همین وضعیت اذریها و یزدیها حاضرن تحویل بگیرن و بدون اضافه شدن بودجه اداره کنند (3187587) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۴۰:۴۴
والله نمیدونم چرا این هموطنان اینقدر شاکی بقیه ایران و طلبکارندهمیشه پس مردم سیستان و کرمان خراسان و بقیه چی بگن؟ اگر با این همه ثروت باز شاکی هستید دیگه نمیدونم (3187681) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۸:۰۷:۴۹
عزیزم شما هم حق دارید ماشین لوکس سوار شید چرا که نه ؟ من دلم ماشین ایمن وراحت می خواد به کی چه ربط داره همه مردم ایران داشتن ماشین راحت حقشونه . (3188572) (alef-11)
 
ابراهیم
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۰:۴۸:۵۷
هموطن باید با فکر آینده باشد نه سواری از ماشین لوکس
وقتی در این زمانه بیکاری و تورم و رکود بسر میبریم چه نیازی به شورلت کوروت و لامبورگینی و موستانگ داریم
هیچ ماشینی نباید خرید
صفر خریدش ممنوعه (3189015) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۴۶:۳۷
دو استانی که نام بردید اتفاقا یکی با نفت خوزستان رشد کرده و یکی هم اب خوزستان رو داره مصرف میکنه فکر میکنی اون همه کارخانه ای که در اون اب و هوای سرد !! زده شده و اون همه سد بودجه اش از کجا اومده؟ شما اگر اداره کننده بودید اون دریاچه رو خشک نمیفرمودید. الان هم خشک کرده اید باز از بیت المال بودجه می طلبید برا اوردذن اب شیرین از یه جای دیگه (3187703) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۳۴:۱۵
صنعت نفت شما را که انگلیسیها ساختن بعد از جنگ هم مهندسین و کارگران اذری و ترک ان را بازسازی کردند. بعد که اماده شد و دیگه کار زیر کولر بود گفتید غیر بومی بفرما بره. ضمنا خوبه کل اب خوزستان از بیرون استانتان منتقل میشه به خوزستان و گرنه چه ها که نمیکردید. (3187799) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۱:۳۰:۲۸
عزیز من برادر من دیگه توجیه نکن داری از درامد نفت استفاده میکنی خودتم خوب میدونی دست شماها بود به سایر استانها نمیدادین. تبریز باید مالیات بیشتری بده خداییش اگه بخایم منصف باشیم باید حداقل دو برابر خوزستان شماها مالیات بدین. (3188363) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۴۸:۳۶
. خوزستان که اب نداره ولی چرا اب چهارمحال را میبرین برنج میکارین شما که میگین اب نداریم؟.خبر دارید؟
اراضي برنجكاري استان خوزستان از چیزی حدود 50 هزار هکتار به 100 هزار هکتار رسيد و ما الآن استان خوزستان را به عنوان یکی از استان های مهم برنج خیز می شناسیم.

دبير كانون هماهنگي دانش و صنعت برنج در پاسخ به این سؤال که شمال کشور ظرفیت تأمین تمامی برنج مورد نیاز مصرف کشور را دارد یا خیر، گفت: وقتی که ما می گوییم شمال کشور یعنی 3 استان مازنداران، گلستان و گیلان در حالی که وقتی خوزستان 100 هزار هکتار سطح زیر کشت دارد شما نمی توانید به راحتی این برنجکاران را از چرخه تولید خارج کنید زيرا كه به دلیل درآمد بالایی که برنج برای کشاورزان جنوب کشور دارد اين اقدام با تنش های اجتماعی همراه خواهد بود.

وي با تأكيد بر اهميت نقش استان‌هاي جنوبي در توليد برنج و خودكفايي كشور در اين محصول، ضمن بيان اينكه خوزستان به عنوان سومين استان برنج خيز كشور را نمي‌توانيم به راحتي و در اتاق در بسته از چرخه توليد برنج خارج كنيم، گفت: سياستگذاري تمركز توليد برنج در شمال كشور يك سیاست گذاری مبتنی بر اطلاعات قدیمی است (3187823) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۱:۴۴:۵۲
ما مردم لر بختیاری و بویراحمدی هیچ مشکلی با خوزستانی ها نداریم و اب این مناطق هزاران ساله که خوزستان میره و خوزستان هم حقی از این اب داشته و داره خیلی از بردرای لر ما در ایذه و شرق خوزستان ساکن هستند و هیچ مشکلی بین ما نیست شما لازم نکرده برای مردم اینجا تعیین تکلیف کنی (3188375) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۷:۳۶:۲۱
کشور قانون داره. اگر قرار بتشه مثل شماها همه چیز را با قوم و طایفه گری طی کمنیم سنگ رو سنگ بند نمیشه
شما یکنفر نمیتونی برای کل استان تعیین تکلیف کنی. (3188508) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۴۱:۰۸
خوزستات اب نداره
طبق نقشه منابع اب شما که میگی اب به یزد دادیم ممابع ابیتان از چهارمحال مرکزی لرستان و سمیرم اصفهانه.
ابی هم به یزد داده شده باشه از استان چهارمحاله نه شما.
اتفاقا خوزستان بیشترین برداشت را از این منابع مشترک داره و علیرغم خشکسالی کشور حاضر به کاهش برداشت و شراکت در تقسیمکسری اب نشده بلکه وسعت کشاورزی خود را افزایش داده (3188298) (alef-1)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۰۶-۲۹ ۰۱:۱۹:۳۹
سلام
همه كارهاي خداوند از روي دانايي مطلقه
حتما صلاح بر جاري شدن اب بسوي خوزستان بوده والا خداوند اب را به كوير جاري ميكرد نه خوزستان (3199264) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۱:۱۲:۵۷
اتفاقا استانی که با نفت رشد کرده خوزستانه تاریخ معاصر نشون داده شما بدون نفت چیزی نداشتید ولی قبل از کشف نفت همه شهرهای مرفه الان ان زمان هم مرفه بودند
سعی کنید بدون نفت هم بتومید چیزی برای گفتن داشته باشین (3188334) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۳۳:۲۴
حالا که اون دو استان رو مطرح کردی باید بگم خداییش یه سری از استانها باید مالیات بیشتری بدن مثلا همین تبریز و اصفهان باید مالیات بیشتری بدن تا صرف جاهایی که نفت داره بشه تبریز رو در نظر بگیرید هم بودجه بیشتری نصیبش میشه و هم اینکه اب استانهای اطراف رو داره مصرف میکنه کشاورزی هم میکنن صادر میکنن به اطراف و یه دریاچه به اون عظمت رو هم خشک کردن خداییش نباید دو برابر خوزستان مالیان بدن؟ ایا جایی مثل تبریز و اصفهاان که با درامد نفت رشد کردن باید مالیاتشون مثل سایر نقاط و بودجه ای که بهشون اختصاص داده میشه هم بیشتر باشه؟ من به دولت و اقای نوبخت عرض می کنم مالیات شهرهایی مثل تبریز و اصفهان رو بیشتر کنن و صرف مناطق دیگه کنن همین سیستان بلوچستان اگر تبریز مالیات بیشتری بده میتونه رشد کنه در هر حال پیشنهاد من یا کاهش بودجه است یا اغفزایش مالیات
چرا بودجه و درامد نفت صرف جاهای نفت خیز و محروم نباید بشه؟ چرا مالیات مناطق نفت خیز باید با مالیات مثلا تبریز و اصفهان یکی باشه؟ اگر نقاطی مثل تبریز اصفهان و تهران مالیات بیشتری بدن مشکل بقیه نقاط هم حل میشه (3187795) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۴۴:۴۶
بر اساس امار اصفهان بیشترین مالیات را میدهد که در خارج استان هزینه میشود رتبه بودجه ملی ان طی ۸سال دولت احمدی نژاد سی ام شد و خوزستان اول.
اب اصفهان از سرچشمه مشترک کارون و زاینده روددر چهارمحال کم شد
ولی سوال اینه چرا باز خوزستان شاکی هست اگر این ۸سال میگویید وضعتان بهتر نشده پس حتما یک اتلاف و مشکل درون استانی وجود دارد و مقصر اصفهان نیست که شما خوزستانیها همه جا ان را می نوازید (3188303) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۲:۳۰:۰۷
نه اینجا بحث جمع کل مالیات نیست درصد مالیات شما باید بیشتر بشه طبیعیه که جمعیتتون بیشتره صنایعی که با درامد نفت اونجا احداث شدن هم بیشتره لذا مالیات هم جمعش بیشتره ولی درصدش هم باید بیشتر بشه تا عدالت برقرار بشه و این مالیات باید صرف مناطق دیگه بشه (3189474) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۴۸:۳۶
شما در اون چند شهر که اسمشون رو نمیارم بهتره بحث عدالت نکنید اگر بحث عدالت پیش بیاد و بخاد عملی بشه کلی ضرر میکنید اصلا خروجی شما سه چهار تا شهر بزرگ برای کشور چیه؟ جز مصرف درامد نفت چه کاری میکنید؟ (3187824) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۴۶:۴۶
بر اساس استدلال شما خروجی اکثر شهرهای خوزستان که چاه نفت ندارند چیست؟
چون با این استدلال میتوان چاه نفت را فقط مال شهر و روستای مجاورش دانست نه سایر شهرهای غیر نفتی استان (3188304) (alef-1)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۴۳:۲۷
آره حسین آقا این جا در تهران هم تا دلت بخواد خاک هست شما زیاد نگران نباش، ماشینو سوار شو

نکنه ماشین بهت دادند تا در خصوص این مصیبت ها که گفته ای اعتراض نکنی!؟!؟!؟! (3186996) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۳۸:۳۸
تو اخه فکر کردی تهران با این همه رقابت وفشار کاری روانی میتونی سرپا بمونی؟ تهران بازه بازه بیا تهران کسی جلوت را نگرفته
میخواهی هم کار نکنی همخوش بگذرونی چون میگی هوا گرمه مگه بقیه کشور گرم و خشک نیست توی کویر یزد کرمان خراسان مردم دارن در سختترین شرایط کار و زندگی میکنن یکیشون اندازه شما قر زده و طلبکار بوده؟ (3187679) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۵۵:۲۶
تبریز رو خیلی خوب عنوان کردی همیشه تبریز و اصفهان در سایه تهران قرار میگیرن و وضعشون بررسی نمیشه
اقای قاضی پور یبار مطرح کردن بدنه وزارت نیرو از همشهریهای دوستان هستند و کل بودجه رو سرازیر میکنن برا اون نقاط و یک سری شهرها و استانها هم باید محروم بمانند تا شهرهایی مثل تبریز و اصفهان که هیچ نقشی در درامد نفت ندارند پیشرفت کنند. (3187728) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۲:۰۸:۰۲
تازه دوستان تبریزی معتقد هستن صنعت نفت خوزستان رو هم اونها درست کرده اند!!!! جل الخالق! یا للعجب
فرار به جلو اینجوری ندیده بودیم!
عزیز من دوست عزیز تبریزی اگر درامد نفت نبود تبریز و تهران از کابل و هرات به نظرت بیشتر پیشرفت می کردن؟ تبریز به نظرت از هرات پیشرفته تر بود؟
یه مقداری ادم باید منصف باشه.چرا هرات پیشرفت نکرد؟ چرا سمرقند و بخارا پیشرفت نکردن؟ جواب فقط درامد نفته که تهران رو از کابل شدن نجات داد. بهتره یه کم انصاف رو رعایت بفرمایید. (3188396) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۰۷:۲۳
نفت مگر ماله شما هست؟ مفهوم ملی شدن رو می دونی؟ یعنی چیزی که متعلق به همه ملته، شما مگه تو جنگ تنها بودی؟ من محل سکونتم تهرانه ولی برو ببین شهدای اصفهان چقدر بوده که حالا ادعای این رو دارید که نفت و گاز هم ماله شماست، اونها منابع ملی هستن و متعلق به همه، برید ببنید ایراد از کجاست از مدیریت خودتونه که به جای صرف کردن سرمایه برای رشد اقتصادتون ماشین اون هم 25 هزار دستگاه وارد می کنید، تبریز هم اگر ماشین وارد می کنه اول مشکل اقتصادیش رو رفع کرده بعد رفته برای مرحله واردات کالای لوکس. (3188726) (alef-11)
 
یه بنده خدا
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۲۲:۴۳:۴۷
شما درست میگید که اصفهان و جاهای دیگه شهدای زیادی داشتن ولی مثل مردم خوزستان زیر حملات هواپیما ها و موشکهای دشمن نبودن لا اقل نه به اندازه ی خوزستانی ها حالا یه خوزستانی ماشین خوب سوار بشه چه مشکلی داره ؟ (3210837) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۸:۴۵:۵۰
کاملا درست میگن ماشین خوب سوار شدن حق مردم خوزستان هست در ضمن در مورد خوزستان مسولین استانی خیلی تقصیر ندارند کشور و دولت ها هیچ وقت همکاری لازم برای ارتقای زیر ساختها در این منطقه بعد از جنگ را نداشتند. خودروی اروندی هم کمترین چیزی هست که دادن اون هم برای کم کردن مهاجرت بوده. در ضمن اینجا هیچ کس حتی اونهایی که ندارن ماشین خارجی بخرن از اینکه دیگران میخرن ناراحت نیست. (3188653) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۲۲:۵۱:۵۲
از تبریز خبری نیست جالبه که بدونید که طی این ده سالی که ارس به منطقه ازاد تبدیل شده تنها 5000 خودرو به این منطقه وارد شده که در مقایسه با25 هزار خودرو وارد شده به اروند اونهم فقط طی شش ماهه امسال عددی نیست در ضمن خودروهای منطقه ازاد ارس تنها اجازه تردد تا مرکز استان دارند نه کل استان! و اجازه مرخصی چند روزه در سال رو فقط به صاحبان صنایع در منطقه می دهنذ! (3196729) (alef-1)
 
میثم از قم
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۱:۱۷
کاشکی قم هم منطقه آزاد بود اونوقت با 40 میلیون چه ماشینی سوار میشدیم .ای خدا شکرت !!!!!!!!!!!! (3186718) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۳:۱۱
میشه شما برای ما تعریف کنید منطقه آزاد یعنی چی ؟ چرا بهش میگند آزاد ؟
من هرچی به کامنت شما فکر کردم به این نکته رسیدم که شما اصلا نمیدونید منطقه آزاد چی هست ! (3186731) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۶:۰۷
منطقه آزاد یک ناحیه محدود است نه یک استان !!!!! و دولت در این زمینه و تسری منطقه آزاد به کل استان دچار بی قانونی واضح و شفاف شده، (3186778) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۴:۲۱
اینکه کسی بگه بخاطر گرما و شرجی و آلودگی باید این خودروها تردد کننده حرف بیهوده ای است .

شمال کشور و بندرعباس هم شرجی و گرما دارند ، تهران هم الودگی داره ، سیستان و بلوچستان هم محرومیت داره . (3186843) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۷:۳۰
خوب فرصتی پیش اومده یک عده از هموطنان خودروی با کیفیت و قیمت مناسب سوار شوند من براشون خیلی خوشحالم ، امیدوارم کل ایران منطقه ازاد بشه و حق استفاده از خودروهای روز به همه ایرانیان داده بشه ! اگر این حق را اونها بگیرند چی دست ما میاد!!! (3187168) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۴:۵۹:۲۲
ممنون که منطقی فکر میکنی (3192461) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۵:۲۶
ههه چه جالبه یه نفر با یک مجوز می تونه بیست و پنج هزار خودرو اونم بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور کنه . کجای دنیا اینقدر بی قانونی موج میزنه (3186854) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۶:۲۵
هوای تهران که الوده تر خوزستانه ، ضمنا از کی تا حالا هوای الوده و شرایط جوی باعث شده که یه نفر سر خود قانون وضع کنه ؟
اصلا هر کی ناراحته تو هوای الوده زندگی نکنه بره جای باصفا (3186809) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۵۴:۵۱
شما مطمئنی؟ تشریف بیار خوزستان تا ببینی (3187023) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۳:۵۵
اقای جهنگیری مسئول مبارزه با فساد هستند (3186926) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۰۰:۳۳
شرایط جوی باعث نمیشه استاندار تخلف بکنه / استاندار گفته برگ برنده دارم بعدن رو میکنم . اینم یه احمدی نژاد دیگه (3187038) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۰۶:۱۱
این چه تحلیله که میگی اگه من ندارم اونم نباید داشته باشه خب شما هم تلاش کن داشته باشی (3187059) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۴:۰۶
بحث سر من دارم چرا اون نداره یا برعکسش نیست، بحث سر بی عدالتی و بی قانونی و هرج و مرج و پرداختن به فرعیات به جای حل مشکلات اصلی میباشد. (3187158) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۷:۱۹
اون از کجا اورده؟ مالیاتش رو داده؟ رانت نداشته؟ اقتصاد سالمه؟ شما خوب ما همه توهمی. (3187167) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۱۲:۵۶
به شما چه ربطی داره طرف از کجا اورده؟ مگه شما میری مغازه ماست میخری یا میری لپ تاپ میخری کسی ازت میپرسه از کجا اوردی؟ طرف کار کرده پول دراوردذه رفته خریده اصل هم بر برائته این حرفای جوک چیه میزنید.
این اینترنت رو باید یه کاریش بکنن هر کسی نتونه واردش بشه چند تا سوال از طرف بپرسه اگه نمیتونه جواب بده نتونه وارد صفحه نظر دهی بشه (3187760) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۴۸:۵۶
دلیل رشد کشورهای مرفه مشخص شدن و شفافیت گردش مالی افراد و این که از کجا اوردند بود. امید است طرز صحیح استفاده از اینترنت را هم برخی بیاموزند (3188306) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۲:۲۰:۴۲
خواهشا مغالطه قیاس مع الفارق نفرمایید طرف رفته یک اتومبیل خریده طبق قانون ما هم این حق رو داره که بره بخره و طبق قانون فعلی به کسی مربوط نیست از کجا اورده، هر وقت که این قانون اجرا شد در سراسر کشور بعد شما بفرمایید در خوزستان مردم از کجا اورده اند. مگه شما در تهران میری ماشین 500 میلیونی میخری کسی ازت چیزی میپرسه؟ قانون برا خودتون نتراشید. (3189447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۰۸:۰۷:۰۴
هنوز آدمایی هستن مثل شما فکر کنن؟ کی با تهران و خوزستانش کار داره؟ فساد فساده هرجا باشه، یک بام و دو هوا نمی شه که عاشق پیشرفت غربی هستین ولی قوانینش رو قبول ندارید؟ (3191063) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۱۸:۴۹
انصافاً ماشینهای پلاک ارس که تو تبریز ویراژ می دهند را مردم خوزستان به خواب هم نمی بینند.
توی هر خیابان تبریز که بروید انواع مدلهای فورد را می بینید، ولی کسی هیچ اعتراضی ندارد. (3187467) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۰۲:۵۵
اتفاقا دوستان در منطقه ای که فرمودید همت کردند و دریاچه ارومیه رو خشک کردند با کشاورزی سنگین الان هم میخان با پول بیت المال اب از جای دیگه بیارن. ولی به خوزستان که میرسه همه چی مشکل پیدا میکنه. چطور اب اوردن و این 60 تا سدی که اونجا زدین برای کشاورزی 700 هزار هکتاری مشکلی نداشته یه تعداد ماشین که در منطقه ای که نفت کشور رو تامین میکنه خریداری شده مشکل دار شده؟ (3187606) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۱:۵۸
موجی درست نکنید که فرقون ساز داخلی سوارش شود اتفاقا ورود این خودروها خوب است چرا که مردم تفاوت را احساس میکنند (3189068) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۰:۰۷
خیلی جالبه ، انگار این دولت داره پا جا پای دولت قبلی می ذاره مگه نه قبلا اقای لاریجانی گفته بود این خودروها اجازه تردد تا مرکز استان را ندارند چه برسد کل استان ، پس آقای روحانی چرا استاندارت بخشنامه ای صادر کرد که در حیطه صلاحیت اش نیست و حتی هیئت وزیران فقط با تایید فرمانده کل قوا اجازه افزایش شعاع را دارد (3186593) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۲:۱۰
یکی از این کارها را اگر دولت قبل کرده بود، از استاندار بگیر تا وزیر را به استیضاح میکشاندند. (3186600) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۵۰:۵۴
کی اون وقت همچین کاری انجام شد؟ (3187565) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۲:۴۳
اقای جهانگیری باید پاسخگوی این اقدئام خود باشد . (3186605) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۳۴:۴۳
اقدائات آقای جهانگیری در مناطق آزاد !!!! جواب نمیخواد !
مردم اونجا تمایل دارند خودروی لوکس سوار شند با 40تا 50 میلیون تومن خودروی 200میلیونی سوار میشند
ا (3186697) (alef-11)
 
سحر
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۴:۴۳
استاندار دولت تدبیر و امید احمدی نژادی عمل میکند

افزایش شعاع تردد خودروهای مناطق آزاد از اختیارات هیئت وزیران و با تأیید فرمانده معظم کل قواست و استاندار خوزستان صلاحیت افزایش شعاع تردد این خودروها را ندارد. (3186619) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۸:۲۰
آقای جهانگیری هزار بار این بند را بخوان : " تصویب مقررات امنیتی و انتظامی مناطق آزاد تجاری – صنعتی با تأیید فرمانده کل قوا از مسئولیت‌های هیئت وزیران است " (3186631) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۹:۵۶
با عرض پوزش باید بگویم که مردم اون مناطق خودش ماشین لوکس را به هوای تمیز و ایجاد شغل و آب آشامیدنی ترجیح میدهند چون اگر غیر از این بود پولهاشون را به جای خریدن ماشین لوکس صرف ایجاد اشتغال و آبادی منطقشون میکردند. (3186637) (alef-1)
 
خوزستانی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۳۹:۰۳
اولا در هیچ جای دنیا به ماشین هایی مثل تویوتا و هیوندا و کیا و.. ماشین لوکس نمی گن.ثانیا اگه خوزستانی ها به جای این دسته از ماشین ها لگن های ایران خودرو و سایپا را می خریدند مشکل اشتغال و گرد و خاک در آنجا برطرف می شد؟! (3186713) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۳:۵۷
از هر ده تا ماشین در اون منطقه یکی دوتاش تویوتا و هوندا و کیا هست نه تای دیگش یا کامارو هست یا فورد موستانگ یا بنز و بی ام و و خودروهای لوکس دیگر. یک سر به سایتهای فروش خودرو بزنید تا متوجه شوید که خودروهای پلاک اروند بیشتر از کدام خودروها میباشند. فقط چندتاش را خدمتتون میگم : لامبورگینی، فراری، مازراتی آیا اینها خودروهای عادی هستند ؟؟؟؟؟ (3186767) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۰:۵۳
به فرض محال که حرفت درست باشه !
چه نفع و ضرری واسه تو داره؟
اگه تو هم دوست داری این ماشینارو سوارشی برو خوزستان
ولی پس فردا نگی هوا 50 درجست
آب سالم واسه خوردن نیست
اصلا چرا من اینجا بیکارم . اره گلم برو (3186823) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۱:۱۸
آخه چه ربطی داره. هوای خوزستان اگر ناسالم هست، هوای تهران و اصفهان و شیراز و چندین شهر دیگر، سمی هست، یعنی از آلودگی هوا هم گذشته. پس اگر برای خوزستانیها این حق را قائل هستند برای افرادی که ساکن در شهرهای سمی هستند باید هواپیما و هلیکوپتر با نرخ جهانی بفروش برسانند. در ضمن مردمی که بیکار باشند نمیرن ماشین چهل پنجاه میلیونی به قول خودتون بخرند چون پولی ندارند که بخواهند یک پراید بخرند چه برسد به این ماشینها. (3186903) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۳۳:۵۵
شما به جای که سر به سایت خرید و فروش بزنی بیا اهواز و ابادان تا با چشای خودت ببینی که ماشین ها اکثرا کیا و هیوندای و تویتاس (3186961) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۵۲:۲۲
هوای سمی اصفهان و شیراز ؟؟؟
تهران باز یه چیزی
من خودم شیرازیم این اطلاعات غلط خواهشا بازگو نکن
بعد امکاناتی که تو این شهرها هست و با امکانات خوزستان میشه مقایسه بفرمایید؟
آب سالم آشامیدنی چی رفتی اهواز ببینی؟
در آخر اینکه هموطنای تو این امتیاز و از دست بدن
و برن ال 90 50 میلیونی رو بگیرن دل تو خنک میشه نه؟
چرا حسود و تنگ نظرین (3187019) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۰۶:۴۳
حسادت چیه ؟؟؟؟؟ بحث سر اینه که استانی که از اولین شرایط زندگی یعنی آب و کار،‌محروم هست، به جای اینکه سرمایه‌اش صرف آبادانی آن شود، صرف خودروهای لوکس میشود. اگر شرایط زندگی در آنجا بد است چرا مهاجرت نمیکنند به شهرها یا حتی کشورهای دیگر و اگر میگویید پول ندارند که مهاجرت کنند پس چطور خودروی پنجاه شصت میلیونی سوار میشوند ؟؟؟؟؟ (3187060) (alef-1)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۲۷:۴۲
این پولها ، پول خود مردمه
یعنی چی صرف آبادانی شهرشون و استانشون بشه؟
پس دولت چکاره است؟ بودجه رو بدن تهران و اصفهان و اباد کنن اونوخت این قانون لغو بشه
مردم با پول خودشون اونجا رو آباد کنن .آره؟
رو که نیست ماشاالله (3187101) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۸:۴۱
پول خودشون هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب اگر پول خودشون هست چرا با پول خودشان برای جوانان بیکارشان، اشتغال ایجاد نمیکنند و با ماشینهاشون جلوی چشم مردم عادی ویراژ میدهند ، مگر همه کارها را باید دولت انجام دهد، دولت که الان داره همه جا رو خصوصی میکنه. وقتی مردم خوزستان دلشان به حال هم استانی‌هایشان نمیسوزد، دولت بیاد دل بسوزونه !!!! (3187171) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۰۲:۴۸
پس چرا همون مردم می گن محرومن؟ این پولا از کجا میاد؟ مردمی که اولویت دیگه ای دارن تو اون استان مثل بیکاری و رفاه و آب و هوا... پول رو می دن ماشین دیگه چه انتظاری از بقیه دارن، مردم وقتی به فکر نیستن کی باید به فکر باشه؟ (3187186) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۷:۱۶:۲۲
من‌نمیدونم‌شما چیزی ار ریاضی و امار. مید‌ونین؟؟ من دبستان بودم یه چیزایی حالیم میشد شمارو نمید‌ونم. خوزستان بیش از ۵ ملیون جمعیت داره و کمتر از ۵۰هزار خودروی اروندی داره. یعنی از هر صد نفر ۱ نفر ماشین اروندی داره. یا به عبارت دیگه از هر ۲۰ خانواده یک‌خانواده. شما به کسره یک بیستم میگین همه؟؟
بعضی‌کامنتارو ادم‌میخونه نمیدونه حرص بخوره یا بخنده؟؟ (3190280) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۰۸:۱۴:۵۰
آقای ریاضی دان، شمایی که ریاضی بلدی کاش اقتصاد هم بلد بودی و تفاوت اولویت و ضریب جینی و رشد اقتصادی رو هم متوجه می شدی، در اولین مرحله 50 هزار وارد شده، واقعا هرچه به سرمون میاد حقمونه. (3191082) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۲۹:۲۸
الان یعنی بقیه جاها پول ماشین صرف آبادانی شده؟ (3187105) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۰۰:۱۹
جاهای دیگر که ماشین لوکس زیر پاشون هست، اوضاع اقتصادی و رفاهی اکثریت مردمشان بهتر از مردم ساکن در خوزستان هست و مشکل بیکاری و اشتغالشان هم کمتر است. (3187180) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۴۱:۲۰
چطور شما اب ندارید و گرم و خشک ولی بعد از شمال بیشترین برنجکاری را دارید و نیز کشاورزی
امار را قبول کنیم یا حرف شما (3187526) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۰:۲۰:۵۵
آب داریم تا دلت بخواد
انقد داریم که دارن به کل کشور از خوزستان آب میدن
دز و کارون رو داریم که از صدقه سریشون اصفهان و قم و ... دارن آب میخورن (3187873) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۵۳:۳۰
خوزستان مستقلا ابی نداره.
سرچشمه کارون در حوزه مشترک ابی استان چهار محال بختیاری
سرچشمه دز در حوزه مشترک ابی استان اراک ولرستان

حالا شما اب سایر استانها را میبرید برنجکاری و کشاورزی در منطقه گرم وخشک و پرتبخیر خوزستان یا بقیه اب ناداشته شما را؟ (3188228) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۴۱:۰۶
تند نرو! دز و کارون از لرستان و بختیاری سرچشمه میگیره! (3188297) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۰۸:۴۳
عزیز من پول خودشه کار داره کار کرده دادتش به ماشین به من و شما چه ربطی داره؟ (3187616) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۳۹:۱۶
یعنی جاهای دیگه که ملت پراید سوار میشن دارن سرمایشون رو صرف آبادانی می کنند؟ (3188295) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۵:۰۴
حالا رگ ناسیونالیستی یک عده هم این وسط زده بالا. (3187163) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۴۰:۱۷
اره بابا اینها یکعمره علیرغم بیشترین بودجه هی مینمحرومیم ولی دم خروس با خرید این همه ماشین زد بیرون
تبریز باز یکجوری عمل میکنند همه مردم تقریبا از همه بودجه برخوردار شن و یکجا را محروم نگه ندارن هی باهاش امتیاز بگیرن
الان منتظر باش نماینده مجلسشون مثل چن سال پیش به الف جوابیه بفرسته که با این کامنت بهشون توهین شده (3187520) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۴۴:۱۳
اب ندارن پس چرا تو کشاورزی و برنجکاری بعد از شمال اولن در کشور؟
هوا گرمه خاصیت اون منطقست (3187541) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۴۸:۰۷
والا ما تهران زندگی کردیم هواش سمی نبود این دوستان دارن مغالطه میکنن هم تهران زندگی کردم و هم شیراز هیچ مشکلی نداشتن . (3187708) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۸:۰۱:۳۳
شما چجور شیرازی هستی که هوای شهرت رو نمیدونی؟ منم شیرازی هستم اما در هوا بسیار گرد و غبار هست. خیلی از شب های بدون ابر شما ستاره ها رو نمیبینید. یه بارون میاد انگار بارون گل و لای اومده. تو کمبربندی موقع طلوع افتاب شهر رو ببین تا گرد و غبارش رو متوجه بشی.
ضمن این که این ماشین ها نوش جونتون خوزستانی های عزیز. از هر طایفه و قوم و نژادی که هستین. ایشالا بیشتر گیر شما به عنوان هم وطن من بیاد و به امید روزی که همه مردم خودروهایی درخور شأنشون سوار شن.
این خیلی اخلاق زشتی هست که چون دست ما به چیزی نمیرسه نخوایم بقیه هم اون رو نداشته باشن. هرکسی هم ماشین خوب میخواد یا علی یا بره تو یه منطقه ازاد زندگی کنه یا این که به دولت و خودروسازها فشار بیاره که اگر من باشم دومی رو انتخاب میکنم. شما خودروهای سوزوکی ماروتی هند رو با 36 میلیون تومن قیمت با خودرو مشابه داخلی مقایسه کنید. (3190392) (alef-11)
 
خوزستانی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۲:۲۰
هوای تهران سمیه! تو هوای تهران رو با هوای گند خوزستان یکی می دونی؟ اصلا می دونی گرد و غبار یعنی چه؟ لااقل اینو مطمئنم جایی که امثال تو می شینید سمی نیست.منظورم شمال شهره! (3187156) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۳۵:۳۹
من تهرانیم ولی اراک زندگی کردم، تو چشم بهم زدنی مه دود آلوده سرطان زا زمین رو می گرفت، آلوده ترین شهر ایران اراکه و این همه اداعا نداره، اینا بهونست بعدا که مشخص شد کی این وسط سود می بره می فهمید چه کلاهی سرتون رفته. (3187281) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۲۵:۲۶
اهواز آلوده ترین شهر دنیا !
برو سرچ کن تا بفهمی که مهندسان کره ای بررسی کردن
اراک به اندازه اهواز الوده نیست (3187781) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۴۳:۰۰
اتفاقا هوای شمال شهر تهران به علت وجود کوه و بسته بودن از جنوب تهران، بدتر است. (3187311) (alef-1)
 
....................................................
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۳۵:۱۲
پس بیا جنوب شهر و من هم بیام اونجا (3187500) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۴۶:۴۷
خداشاهده من چند سال تهران بودم شما از ونک بالاتر که میری هوا تمیز و عالیه و هیچ مشکلی هم ندارن با همین درامدهای نفت و گاز هم ده تا دانشکده و ده ها بیمارستان هم زدن و چهار تا شهرستانی هم اونجا میره برا درمان یا اموزش اخم هم میکنند که چرا اینا اومدن اینجا!!! جل الخالق میبینی؟ درامدت رو بردن اونجا بیمارستان و دانشگاه زدن الان مدعی هم هستن!!!
بیابون بی اب و علف رو در نظر بگیر درامد نفت که باشه هم اباد میشه اگر درامد نفت نبود الان تهران با کابل چه فرقی داشت؟ میشه بگی؟ (3187821) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۴۰:۵۰
خواهشا واقعیت رو منتشر کنید این دوستان اگاه بشن(اگاه هستن یاداوری بشه)
شما توی اصفهان و تبریز داری درامد نفت رو تولید میکنی یا مصرف میکنی؟ شما یا تولید کننده ای یا مصرف کننده تولید کننده که نیستی میمونه چه گزینه ای؟ مصرف کننده
علاوه بر نفت شما در اصفهان مگه اب چهارمحال رو هم مصرف نمیکنی؟ ایا این اب چهارمحال نمیرفت برا خوزستان و حق اونجا نبود؟
پس هم داری نفت یه جای دیگه رو مصرف میکنی دوست عزیز اصفهانی و هم اب جای دیگه رو . دقیقا همین وضعیت رو هم تبریز داره یعنی هم داره نقت خوزستان رو مصزف میکنه و هم اب جاهای دیگه رو مصرف میکنه تا جایی که یه اقیانوس رو چیکار کرده؟ خشک کرده
خب چطور به بحث مصرف درامد خوزستان میرسه در تبریز و اصفهان بسیار شاد و خوشحال میشوید و چون دسته گل خندان میشوید ولی وقتی که نوبت به این میرسه که خوزستان یه امتیازی داشته باشه نالان میشی؟
امیدوارم مطلب و نکته رو گرفته باشی. اگر قرار باشه عدالت برقرار باشه به نظر من وضعیت شما خیلی بد میشه (3187810) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۵۶:۱۲
یعنی تبریز و اصفهان زمانی که نفت نبود هم همین سربلندی الان را نداشتند؟
نه عزیزم نفت نباشه این دو شهر انقدر هنر و توان دارن که مثل گذشته سر بلند باشن (3188315) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۱:۲۹:۱۳
حقیقت اینه شما اب چهارمحال و لرستان را میبری در خوزستان خشک و گرم برنج میکاری ومیشی رتبه سه کشور صدای این را در نمیاری و با زرنگی همیشه حمله میکنی اصفهان ولی بالاخره حباب یکجا میترکه
حقیقت این امار رسمیه نه حرف من و تو (3188362) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۲:۱۳:۱۱
البته نفت را استخراج میکنند نه تولید. انهم مربوط به میلیونها سال قبل بوده که هیچ بشری در ایجاد ان در دنیا نقش نداشته ساخته بشر نیست بنابرین ملی متعلق به احاد همه مردم ایرانزمین بوده. (3188400) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۲:۴۳
پس چرا آقای جهانگیری با تردد خودروها در استان سیستان و بلوچستان مخالفت کرد ، سیستان و بلوچستان که محروم تر از خوزستان هست اقای جهانگیری . این چه کاری است که کردید (3186649) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۳۷:۱۵
خوزستان جز استانهای ممتاز در بودجه و صنعت و اب و کشاورزی هست اصلا قابل مقایسه با سیستان نیست. اون بخشهای محروم را هم نگه داشتن باهاش امتیاز بگیرن. وگرنه با ان همه بودجه و امکانات این بخشهای محروم دلیل مشکلات اجرایی درون استانیست.
میدونستی همین خوزستان گرم و خشک و مدعی کم ابی طبق امار وزارت جهاد بیشترین برنجکاری کشور بعد از شمال را داره
گرمی و خشکی مناطق و طبیعت دلیل محرومیت نیست (3187506) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۴۸:۵۶
سیستان بلوچستان محرومه بایدم بهش توجه بشه ولی با خوزستان قابل قیاس نیست دوست عزیز. (3187710) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۲:۵۲
باید ببنیم چه کسانی پشت ازاد تردد این خودروها هستند :
نکته مهم این موضوع این است که تمامی این خودروها بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور شده‌اند. (3186650) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۴:۰۸
سلام
چه مشکلی بوجود آمده حالا که ما بجای دادن 40 میلیون به پرشیا و دنا آن را به سورنتو، یاریس، اکسیز، ایزه، همگی با برندهای تیوتا و هیوندا و مگان است تعویض کنیم که همگی بالای 6 کیسه هوا و دنده اتوماتیک و سنسورهای فراوان و کلی امکانات رفاهی و در نهایت زیبایی است؟؟!! جز اینکه ایرانخودرو و سایپا در حال ورشکست شدن هستند و شما سهام دار هستید؟
اگر نگران هستید که شما نمی توانید سوار شوید خوب کل کشور را منطه آزاد اعلام کنید تا نصیب شما هم بشود. (3186657) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۲:۱۴
خوزستانی ها حقشان است که ماشین خوب سوار شوند همانطور که تمام مردم ایران همچنین حقی دارند. (3186725) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۵:۱۶
این حق یا به همه داده شود یا به هیچکسی داده نشود چون در غیر اینصورت بی عدالتی رخ میدهد. (3186806) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۵۷:۱۱
بعضی ها حرفهایی میزنن که آدم می مونه اینا مسئول هستن یا گردن کلفت سر کوچه / من روبروی بازرسی کل و دیوان محاسبات می ایستم شما تخلف کنید ههههه (3187027) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۴۵:۴۴
شما توی تهران نشیتی کامنت می نویسی و از بی عدالتی میگی؟ خیلی جالب شدن این ملت (3187143) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۳۵:۲۴
تو اصلا میدونی زندگی در تهران یعنی چی از ۵ صبح باید بزنی بیرون ترافیک استرس جنگ فشار روانی مالی تحمل این شرایط کار هر کسی نیستقویترین افراد کشور از رده کارگر تا متخصص امدن تهران سختترین رقبای کاری
اگر تحمل یکساعت کار وفشار روانی و مالی را داری بیا تهران
امثال شما در شهرستان دارین زیر کولر گازی سلطنتی زندگی میکنید و به جای کار و تلاش همش قر میزنی (3187673) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۱:۳۴:۰۱
شما که سختته چرا از تهران نمیای بیرون از این فشار خلاص بشی بیای زیر کولر تهرانی؟ (3188365) (alef-1)
 
يك كرمانشاهى
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۳۷:۲۵
درود بر تو هموطن فهميده ؛ خوزستانيها حقشونه همونطور كه تمام مردم ايران حقشونه. (3187806) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۴:۴۳
شما هم تشریف بیاورید خوزستان زندگی کنید تا خودرو لوکس سوار شوید. (3186734) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۵۰:۵۶
آقا من حاضرم بیام خوزستان ولی 40 میلیون ندارم که خودروی لوکس بخرم، میشه پرایدو 4 میلیون به من بدید در آنجا (3187016) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۳:۴۵:۱۲
اره پراید 2 میلیون ههست (3189740) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۳۳:۱۷
اونقدر اماده به کار داریم با همان اب وهوا بیان خوزستان و تو اون اب و هوای گرم هم کار کنن ولی شما با ان همه ثروت و صنعت نه خودتون کار میکنید نه میزارین غیر بومی بیاد (3187497) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۱:۵۴:۴۰
بفرما آقاي عزيز راه باز و جاده دراز ولي به شرطي كه بومي اينجا بشي نه اينكه با پارتي بازي بري توي شركتيهاي كه سرمايه داراش خارج از استانند استخدام شدي و يا از فقر امكانات درماني اينجا (مثل كمبود دكتر متخصص و بيمارستان و ...) پول و پله اي به جيب زدي ترك استان كني آيا شرايط خوزستان را با ديگر استانها مقايسه ميكنيد مثلا گرماشرو و يا آلودگي اونو ، آنها هركدوم يكيشو دارن ولي خوزستان همه آنها رابا هم داره شش ماه گرماي شديد، شرجي بالا، هفتهاي دو سه روز گردو خاك، آب آلوده غير قابل شرب امكانات آموزشي بد . دوستي گفته بود توي كمربندي موقع طلوع آفتاب شهر شيراز رو ببين تا گردو غبارش رو ببيني ، من ميگم خوشبحال شما كه طلوع آفتاب شهررو مي بيني ما كه روزهاي خاك آلود سر كوچه مان رو هم نمي بينيم . (3191812) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۵:۵۲
خوشم میاد نویسنده اول بخشی از مشکلات مردم خوزستان و عنوان کرده
بعد رفته سر موضوع مورد هدف خودش .
شما دوست عزیز راه حل و راهکار واسه همون مشکلات عدیده استان خوزستان رو بیان کنید خیلی خیلی به درد مردم میخوره
تا اینکه بخوایید این مشکل و مدام تو بوق و کرنا کنید که چرا اونا 50 میلیون خودروی روز خارجی سوار میشن.
دراین شرایط که خودروسازای داخلی دارن به واسطه درایت مردم چوب ندانم کاری وظلمشون رو میخورن، امثال شما قصد دارن تا این امتیاز از منطقه محروم خوزستان گرفته بشه .
جسارتا شما تیرماه با یه خودروی وطنی، پراید، پژو برو اونجا ببین کولر جواب میده
اصلا جواب بده آقا شما نمیتونید انگار دلخوشی بخشی از مردم مرز نشین و محروم رو ببینید نه؟
شما جای اون پیگیر دکل های نفتی گم شده باشی نتیجش خیلی واسه مردم بهتره
خوزستانی نیستم
ولی هموطنامو دوست دارم و تنگ نظر نیستم
الف چاپ کن (3186737) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۳۱:۵۸
خوزستان استانهای صنعتی کشاورزی ثروتمند ایرانه دست از بازی محروم نمایی بردارید و سر و وضع مناطق معدود محروم را درست کنید (3187494) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۸:۵۴
بعید می دونم اقای روحانی از اینکار اقای جهانگیری و این استاندار خبر داشته باشه د (3186748) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۱:۱۴
اگر برای خوزستان این حق را قائل هستند چرا برای سایر استانهای محروم کشور به خصوص سیستان و بلوچستان این حق را قائل نمیشوند ؟؟؟؟؟ این سیاست دولت هم مانند سایر سیاستهایش یک بام و دو هوا و با بی عدالتی کامل، هست. (3186759) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۱:۱۱
شما توی چابهار میتونی این حق را داشته باشی !
البته اینم بگم مردم سیستان و بلوچستان مظلوم ترین مردم ایران هستند (3186790) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۵۹:۰۹
آقای روحانی بدیل احمدی نژاد رو گذاشتی استاندارت خوب خودش رو میذاشتی دیگه (3187035) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۳:۴۷
عدالت یعنی همین دیگه ! وقتی آب و هوای اونجا بده باید امکانات بیشتری براشون فراهم کنیم ! اره ۴ درصد کشوره اما ۶۰ درصد درآمد نفت و ... از اون استانه باید برای بلوچستان هم همین کار رو کرد تا مردم امکانات بیشتری داشته باشن و انگیزه که در مناطق محروم بمونن!
اگه به هر زوجی که ازدواج می کرد مجوز ورود یک ماشین بدون مالیات داده میشد الان رشد جمعیت و درصد ازدواج اینطوری نبود (3186764) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۷:۰۳
نیست آب و هوای تهران و اصفهان و شهرهای بزرگ دیگر مثل جزایر قناری میماند !!!! (3186810) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۸:۱۷
شما ذوست من درکی از آب و هوای استان خوزستان و گردوخاک و شوری آب نداری در قیاس بله آب و هوای تهران و اصفهان مثل جزایر قناریه (3186943) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۴۸:۱۳
آب قم شوره .هواش هم که گرمتر از اهوازه چرا ما خودروی خوب سوار نشیم (3187008) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۱۵:۵۰
نه بابا!!!!!! از کی قم از اهواز گرمتر شده؟؟؟ (3187228) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۲۱:۴۸
شما برای کشور نفت تولید میکنی؟ خوزستان نفت داره شما جز سوهان حاج حسین و پسران چی تولید میکنی؟ (3187639) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۰:۵۲:۴۴
ما هم نفت تولید میکنیم و هم شن و هم ماسه ! ما برای کشور عقیق تولید میکنیم اندازه ی همون نفت خوزستان هم توریست میاریم (3187933) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۵۶:۲۹
کوتاه بیا نمیدونی که صد میلیارد دلار یعنی چی این مبلغ رو استان های خوزستان، بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و ایلام تولید می کنند. این یعنی بیشتر اقتصاد این کشور ، بماند که گاز رو همین استان ها تولید میکنند بماند که بیشترین کشاورزی و باغ کشور رو همین استان ها به همراه فارس دارند. اما شما یه چیز دارید که کافیه ادعاو نفوذ در مدیریت (3188316) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۲:۱۶:۰۶
نفت را میلیون ها ها سال قبل از لاشه دایناسور ها تولید شده الان انرا استخراج می کنند تولید نمیکتند. (3188401) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۲۹:۰۴
دیگه شما تحمل گرما ندارید و همتون اونقدر مرفهید راحت مهاجرت میکنید به استانهای گران و خونه میخرین یعنی محرومیت؟
به تب و هوای گرم نمیشه گفت محرومیت (3187488) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۳۰:۲۸
اب و هواتون گرمه اونقدر مهاجر اماده به کار از سایر استانهاست جاضرن بیان با ان اب و هوا کار کنن. راه نمیدین که (3187491) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۱:۰۹
آقای جهانگیری باید سریعا در مورد حرفهای استاندار توضیح دهد و اگر این حرف راست باشد مجلس باید اخطار جدی به دولت بدهد . (3186826) (alef-1)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۱:۳۹
هموطنان خوزستانی حقشونه از این ماشینا استفاده کنن اگه میخوان که این عزیزان از این خودروها وارد نکنن کیفیت خودروهای داخلی را بالا ببرن قیمتشونو هم پایین بیارن اونوقت هیچکه دنبال خرید خارجی نمیره (3186911) (alef-1)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۲:۳۷
مسئولین محترم به استحضار میرساند مردم شریف ایران استحقاق سوار شدن خودروی روز دنیا با قیمت جهانی را دارند. (3186920) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۰۰:۵۴
دین و دنیا میگن اینکار غیرقانونیه بعد یک استاندار میگه این جو سازیه ، اقا جان تو در مسیر قانون حرکت کن اگه کسی چیزی بهت گفت (3187039) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۴۳:۰۸
توقف خودروهای پلاک اروند از امروز شد / 450 دستگاه خودرو توقیف شد

http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=697410 (3187139) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۵۰:۴۲
جلب توجه خوبی بود! (3187336) (alef-1)
 
سیدجعفرکاظمی
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۰۹:۴۵:۴۸
چراعاقل کندکاری که باز آردپشیمانی چه کسی اجازه واردکردن این ماشین هارا داده وچرا (3191353) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۰۸:۵۴
به هرحال مناطق محروم هم برای جذب کار کنانش هم برای مردم باید یک استثنائاتی قائل شد تا پدیده محاجرت و رفاه انها تامیمین شود (3187209) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۲۲:۴۷
خوزستان منطقه محرومه؟ با اون همه ثروت اب و سد و بعد از شمال بیشترین برنجکاری فولاد پتروشیمی پالایشگاه نیشکر منطقه ازاد درصد اختصاصی استانی از فروش نفت رتبه اول بودجه طی سنوات جاری
اگر با این همه ثروت میگین استانتون محرومه مشکل تهران و بقیه استانها نیستند مشکل از داخل و مدیریت خودتونه (3187474) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۲۵:۲۲
چی میگی؟
عزیز من مدیریت اینجا دست دولت بوده .نفت اینجا که صرف شما عزیزان میشه اب اینجا هم که صرف اصفهان و یزد میشه ایا مدیریت اب و نفت خوزستان دست خودئشون بوده؟ فرض کن ما نخایم البی که سهم خوزستانه بره صرف یزد بشه یا درامد اینجا مل خوزستانی ها باشه اجازه میدین؟
ما حرفی نداریم اگر اجازه میدین درامد نفت مال خودمون باشه اب هم جاهای دیگه برده نشه در خدمتتون هستیم. (3187647) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۱:۰۴:۰۰
اب مال چهارمحاله و لرستان و سمیرم و مرکزی شما ابی ندارین که سالهاست منت شو میذارین
وقتی کشور کم ابی داره باید تقسیم بهینه منابع بشه نه بره توی خورستان گرم و خشک برنجکتری بعد از شمال بشه (3188325) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۱:۰۷:۳۹
موافقیم با این شرط که نفت فقط مال روستا و شهر مجاور چاه باشه نه سایر شهرها و مناطق خوزستان. چون طبق استدلال شما میگی نفت مال هرکیه که تو اون خاکه.
حالا نمیدانم صرف دنیا امدن کنار چاه نفتی که حکومت ملی بسیار قبل از تولد شما کشف و بهره بردارشه یعنی چاه نفت مال اون فرده نه حکومت وملت؟

میدونین این استدلاتون غلطه و خنده دار

هر چند کل خوزستان وحتی مناطق غیر نغتی ان درامد اختصاصی کلانی از فروش نفت دارن (3188328) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۲۶:۴۹
اتفاقا خوزستانیها خیلی هم ثروتمندند همشون یک خونه دوم تو تهران شیراز اصفهان دارند یک خونه هم خوزستان.
فقط نمیدونم کی دست از محروم نمایی ونشون دادن محرومین بخشهای خاص استان که نتیجه عملکرد خودتونه دست برمیدارید.
گرمی هوا دلیل محرومیت نمیشه هر استانی بگه محرومم خوزستان طبق امار و مستندات نمیتونه بگه (3187484) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۰۳:۳۹
شما بفرما کدوم منطقه اهواز هستی!
قانون؟!
قانون مگه نمیگه خودروی بالای 2500 پلاک نمیشه؟
پس چرا مازراتی پلاک میشه؟
چرا بنتلی و رولزرویس پلاک میشه؟
چی میگی عمو،چی چی ردیف بودجه بالاترینه
کدوم اختلاص رو میگی شما؟
یکیش رو بفرما (3187397) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۳۰:۳۱
خوب کاری کرده باید اجازه بده برای تمام کشور و مردم راحت بشن از این خودرو سازان لگنی (3187266) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۴۴:۳۳
اینایی که میگن سرمایه استان صرف خودروهای لوکس میشه مغلطه میکنند . این هموطنان خودروهای ایمن و با کیفیت خارجی رو با مبلغ کمتری خریده اند و چه بسا نسبتا از خودرو داخلی هم ارزون تر باشه . پس سرمایه اضافی خرج چیزی نشده . به امید روزی که همه هموطنان بتوانند آزادانه اتومبیل خودشون رو از بین خارجی ها و داخلی ها انتخاب کنند و چوب تعرفه از روی سرشون برداشته بشه. نوش جونتون خوزستانی های عزیز (3187315) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۰:۲۴:۳۹
عزیزم 25 هزار خودرو با قیمت میانگین 70 میلیون به عبارتی می کنه یک هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد، راست می گی با این پول خوردها کاری نمی شه کرد که. (3191482) (alef-1)
 
فرزاد
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۰۴:۰۰
این ماشین ها بخاطر آقا زاده ها وارد کردن مردم عادی که توانایی خرید همچین ماشین های رو ندارن (3187608) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۲۵:۵۶
شایعه درست نکن (3187649) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۸:۰۸:۰۶
ماشین خارجی نوش جون مردم شریف خوزستان. هیچ اشکالی هم نداره انشالا یه روزی بقیه مردم ایران هم بتونن سوار بشن. (3187613) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۰:۱۲:۳۲
اگر از منطقه ویژه ازاد مانند اروند می شود تا شعاع 250 کیلومتری آن در استان خو زستان تردد ازاد است پس باید بشود از منطقه سلفچگان در نزدیکی قم به همین شعاع هم خودرو بی گمرکی خارجی وارد و تردد گردد. این میتواند تا اراک اصفهان و نهران گستره گردد. در انصورت دیگر اصلن گمرک را بردارند برای همه کالاها. باشد چرا فقط خودرو بی عوارض گمرکی تا بچه پولدارها ژیگول در خیابانها دور دور بچرخند. (3187858) (alef-11)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۱:۴۷:۰۲
منطقه آزاد اروند یعنی آبادان و خرمشهر
نه اهواز و دزفول
مثل همیشه امتیاز آبادان و خرمشهر توسط مرکز استان مصادره شد
استاندار خوزستان حتی با حصارکشی قانونی به دور آبادان و خرمشهر مخالفت کرد
با این مصوبه استاندار همه مردم خوزستان خلاف می کنند چرا که به اسم آبادانی و خرمشهری و با جعل قولنامه می مجوز دریافت پلاک از سازمان منطقه آزاد اروند دریافت می کنند
تا امروز پلاک از 41555 گذشته سل دیگه این موقع پلاک 99999 هم صادر می شه و پلاک ها تمام
اون زمان تازه بازار سیاه پلاک راه می یوفته
این پلاک ها 5 رقمی هستن برای یه محدوده کوچک نه یه استان بزرگ (3188012) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۵۹:۲۵
مشخص است که مافیای خودروی داخلی نگران شده است چرا که نه سود فروش بنجل های داخلی نصیبش می شود و نه سود مافیای ورود خودرو ...
قضیه به همین سادگی است (3188321) (alef-1)
 
نادر امکانی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۱:۵۷:۲۹
باسلام تویوتا ارس پلاک الان 40 میلیون تومان ایا این بهتره یا خودرو داخلی مگر خوزستانی نباید خودرو لوکس و استاندارد سوار بشه ؟ (3188034) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۰۶:۲۰
شما تشریف بیارید خوزستان که ادعا میکنید مردم اصفهان میتونن ادارش کنند بله همین الان نفت خوزستان تا اصفهان میره برای پالایشگاه بعد همین مسافتو بر میکرده خوب یعنی اینکه با نفت خوزستان اصفهان اداره میشه اگر ادعا میکنید مردم خوزستان عرضه ندارند درصدی از نفت را به اونها بدید تا متوجه ابادانی اون بشوید جرا باید نفت امیدیه دست اصفهانی باشد چرا اب کارون واسه برنج کاری اصفهان باشد و این همه شاغل در صنعت نفت از عیر بومیان باشد برادر اگر صحبت میکنید منصف باشید بیایید خوزستان تا فقر و ببنید. این ماشین ها هم اون مردم بدبخت سوار نمیشن بلکه رانت خوارها سوار میشن و گرنه خیلی ها پول پراید و ندارند (3188131) (alef-11)
 
سیامک
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۲:۱۲:۵۵
باسلام ایا میدانید بنا بر گزارش سازمان یهداشت جهانی الوده ترین شهر دنیا کجاست ایا حاضر هستید در ایام شهریور ماه تنها چند روزی مهمان ما باشید ایا حاضر هستید از اب لوله کشی شهری ما به فرزندان تان بدهید ابا حاضر هستید در زمان طوفان خاک فرزندانتان در اینجا باشند ایا میدانید در زمان جنگ . خانه های بسیاری از مردم ابنجا برسرشان خراب شد ایا میدانید که 80 درصد نفت استخراجی از خورستان است وهزاران ایا دیگر (3188399) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۷:۵۸:۲۷
دست جناب آقای جهانگیری درد نکنه، خیلی هم کار خوبی هست، کاش اجازه ورود خودروهای خارجی به کل ایران داده شود تا از دست ایرانخودرو و سایپا راحت بشیم. (3188552) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۰۳:۵۸
منطقه آزاد اروند شامل محدوده شهری آبادان خرمشهره
بخدا اگه منطقه آزاد و نخواهیم باید کیو ببینیم
منطقه آزاد هیچ تاثیری تو رفاه شهروندان این دو شهر محروم نداشته جز تورم کاذب زمین و مسکن و ویراژ دادن بچه پولدارا با ماشین های لوکس. زیاد تر شدن نشانه های فواصل طبقاتی تو این دو شهر
بخدا هنوزتو این دوشهر بوی تعفن فاضلاب داره خفمون میکنه هنوز مشکل خرابی کوچه ها.مناظر زشت زمین های ول و بلا تکلیف که شده زباله دانی اونم تو مرکزشهر
بعد چند سال تصویب منطقه آزاد هنوز که هنوزه ابتدایی ترین زیر ساخت های شهری رو نداریم
والله مردم آبادان خرمشهر منطقه آزاد و نمیخوان بهترین دلیلش هم رشد منفی جمعیت و مهاجرت مردم آبادانه که نشان از بدتر شدن اوضاع داره
منطقه آزاد بنام آبادان خرمشهره به کام اهوازه
راستی پرونده اختلاس منطقه آزاد هم بهش اضاف کنین که اعضای هیئت تحقیق و تفحصش و مجلس انتخاب کرده. (3188712) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۰۸:۵۳
یکی ازشرایط داشتن ماشین پلاک اروندی اینه که ساکن محدوده منطقه آزاد یعنی شهر های آبادان خرمشهر باشی
اهوازیها دارن میان اینجا با درست کردن اجاره نامه های جعلی که یعنی ساکن این دوشهرن ماشین منطقه میخرن
یعنی مقتدایی طرح دادی توشم موندی (3188732) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۱:۵۴:۰۷
وقتی اهواز آب و هوای بدی داره و نمیشه اونجا نفس کشید حداقل نباید مردم اونجا رو مجبور کرد که ماشینهای بی کیفیت ایرانی بخرن. ماشین های ایرانی اونجا جواب نمیده کولرشون هم بدرد نخوره. (3189301) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۳:۴۷:۵۸
دقیقا درسته کولرشون نمی کشه واقعا (3189747) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۶:۴۱:۲۱
بعضی از این ماشین ها ی وارداتی اسما صفر هستند بیشترشان سفارش امریکا بوده در امارات بازسازی شده به عنوان صفر به خلق الله می اندازند. و چون سفارش امریکا هستند هیچگونه ضمانت و لوازم یدکی ندارند. قربون همون فرغون های داخلی که بهتر از فرغون های خارجیکی. (3190195) (alef-11)
 
محمدامین حیات مقدم
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۰۵:۰۱:۳۵
حودروهای داخلی کیفیت ندارد و مردم باید حق داشته باشن تا سوار خودروهای با کیفیت خارجی شوند و این کار درستی نیست که برای خودرو و واردات آن قیمت بالایی از مردم بگیرند و در کل کمرک واردات باید حذف شود.
ایران خودرو و سایپا عرضه تولید خودرو را ندارند و در دولت قبل قیمت سه و یا چهار برابر افزایش یافت. (3190971) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۰:۰۹:۴۰
همه جای ایران سرای من است. (3191433) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۴:۰۳
بسمعه تعالی
1) الان تیریز و گیلان هم از مزایای خودرو مناطق آزاد بهره مند هستند . تصمیم استاندار محترم خوزستان تصمیم درست و عقلایی بوده است . جا داره از ابیشان قدردانی کنم . واقعا شرایط خوزستان برای ماندن و زندگی کردن بغرنج ست . باید مشوق هایی نظیر همین تردد خودرو را به مردم بدهند .
2) تویوتا ، فورد ، جیپ ، هیوندایی و کیا لوکس نیستند . پیشنهاد میشود برای جلوگیری از لوکس گرایی سقف قیمتی برای قیمت خودروهای وارداتی بگذارند تا از ورود پورشه ، مازراتی ، فراری و ... جلوگیری شود .
3) در اینکه استانهای مرزی چون خوزستان و سیستان و کردستان و ... نسبت به تهران و اصفهان محروم هستند شکی نیست . دولت باید این امتیاز را به کلیه استانهای مرزی بدهد تا الف) هم از مهاچرت به شهرهای بزرگ و پایتخت چلوگیری کن ب) هم مردم این استانها دلخوشی و مشوقی نسیت به تهران و اصفهان و ... داشته باشند .
4) این امتیاز تنها مزیتی که داره اینه که مردم خوزستان دارند پولی که بایت خرید ماشین های داخلی بی کبفبت و ناامن میدادند را صرف خرید خودروهای ژاپنی و کره ایی میکنند که اصلا لوکس نیستند . پس با گرفتن این امتیاز از آنها فقط نارضایتی اجتماعی و ناامیدی از دولت را برای مردم عزیز خوزستان بوجود میارند .
5) خودخواهی ، حسادت ، تنگ نطزی ممنوع . " آنها نباید سوار شوند چون من ندارم " ممنوع . من بعنوان یک آذری ساکن تهران از سوار شدن مردم عزیز خوزستان به ماشین های امن و به روز خوشحال هستم و از این موضوع استقبال میکنم . انشالا فتح بابی شه تا در آینده کل مردم عزیز کشورم سوار ماشین خوب شوند .
6) بزرگوارن ، خوزستان و مردم خونگرمش عزیز و با ارزش برای همه ایرانی ها هستند . یادمون باشه برای حفظش همه ایرانی ها از همه استانها جانشان را کف دست گرفتند و ازش محافظت کردند فلذا از بهتر شدن زندگی هموطنان خوزستانیمان باید مسرور و خوشحال باشیم .
7) کمی تامل کنیم . اخلاق و مروت خیلی سست شده در این کشور . با هم مهربان تر باشیم و سعی کنیم همدیگه را دوست داشته باشیم .
8) دوباره از آقای استاندار تشکر میکنم / م (3191571) (alef-1)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۰:۵۶:۳۲
سایت محترم و وزین الف لطفا در صفحه اول در خضوض این موضوع "نظرسنجی " بگذارید . (3191585) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۲:۰۷:۲۱
بحث خوبی بود عده ای که نمیدونستن درامد نفت چیه و از کجا داره حقوقشون پرداخت میشه اگاه گردیدند. (3191847) (alef-1)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۸ ۱۰:۴۸:۳۲
چرا تمام نظراتو نمیزنی.فقط اونایی روکه با شما موافقند درج میکنی.این بر خلاف روح خبر گزاریه.اینو بدونید که تمام خوزستان از این تصمیم استاندار خوشحالند و تا پای جان از ایشان حمایت می کنند.مطمئن باشید.ما در انقلاب و جنگ با دادن هزاران شهید و جانباز و مفقودالاثر پیروز شدیم شما و سردمداران کمپانی هایی سایپا و ایران خودرو که هیچی نیستید (3197466) (alef-1)
 
مسعود بهبهانی
۱۳۹۴-۰۶-۲۸ ۱۵:۱۱:۱۹
سلام بر تمام ایران زمین
سلام بر غیرت ایران و ایرانی
سلام بر خوزستان
دوستان من به همراه خانواده ام حدودا 15 سال پیش از تربت خوزستان (بهبهان) به
شهر شیراز نقل مکان کردیم . نبودن امکانات و شرایط آب و هوایی و رفاه وآسایش بیشتر و...... دلایل این مهاجرت بود .
خدایی بعد از گذشت این همه سال و بهبود نسبی زندگی مردم خوزستان حاضر نیستم برای بیشتر از 10 روز دو باره به زادگاهم برگردم .نمی خوام بگم شیراز جای خیلی توپیه واسه کار و زندگی ولی از هزار جهت از اهواز که مرکز خوزستانه سر تره .
حتی داداش بزرگم که خیلی عشق ماشین خارجی بود تمام سرمایع شو برداشت برگشت بهبهان یه سانتافه اروندی مدل 2014 گرفت 80 تومن بعداز یه بار که از مرخصی سالانش استفاده کرد با 10 تومن ضرر فروختش و کور پشیمون و دست از پا دارز تر برگشت پیش ما.
حالا به دوستانی که اینقدر هرس این ماشینای پلاک اروندی دارن میخورن میخوام بگم اینقدر هرس و جوش الکی نخورید.
اولا پلاک اروند همچین آش دهنگیری هم نیست برید سایت منطقه آزاد اروند کامل بخونید با اون شرایط خواص اگه همونجا از خرید پشیمون نشدید .
دوما این آمارا همش الکیه طبق تحقیقات من ارزون ترین اروندی زیر 50 تومن نیست پس با این فقر ونداری و بیکاری که مردم تو خرید یه پراید دست دوم موندن چه طور 25 هزار تا ماشین لوکس جوردر میاد.
سوما حالا که اومدیم همه آمار ها هم درست بود چرا ما نباید چشم نداشته باشیم
که ببینیم هم وطنمون تو یه شرایط خواص یه امتیاز بهش دادن
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟
فکر نکنید چون اصالتا خوزستانی هستم از رو طرفداری اینا رو میگم
بنظر من دولت بیشتر از اینا باید به خوزستان وخوزستانی بها بده
وقتی این اتفاق بیفته نوبت مناطق دیگست و در آخر کلان شهر ها هم از این قضیه مستثنی نیستند .
به امید ایران آباد و بدون تفرقه
مسعود علیپور بهبهانی 28 شهریور 1394 (3198255) (alef-11)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۷-۲۷ ۰۳:۳۶:۱۲
من نمیدونم تو مملکت تک محصولی که که همه چیش نفته و بیش از 80 درصد این نفت مال خوزستانه و یکی و از محروم ترین استان های ایران همین.خوزستانه و 8 سال بمب و موشک نابودش کرد و هرچی صنعت آلوده مثل نفت و فولاد داخلشه که با یه بارندگی 5000 نفر فقط اورژانس میرن و تقریبا همه ی سرمایه ی صنایع اصفهان و تبریز و تهران و مشهد و هر استانی که فکرشو بکنی با پول نفت خوزستانه و آلوده ترین شهر ایران خوزستانه و حتی اون درصدی که از فروش نفت به استان طبق قانون به استان باید اختصاص داده بشه برادرای مجلسی از استان خوزستان دریغ میکنن ووووووووووو و هزارتا و دیگه...... این وسط بقیه چی میگن 8،9 سال بخاطر کمبود بودجه یه مترو تو اهواز دارن میزنن هنوز به اخرش نرسیدن اولش خراب شد بعد اصفهان قطار شهری میزنن تهران فاز جدید مترو میزنن مردم این استان تو صنایع غول پیکر این کشور مثل نفت و حفاری و فولاد از سلامتیشون میزنن از همه چیشون میزنن اینایی که هی میگن خوزستان بهشته بیان اهواز بعد یه هفته میفهمین مردم هیچ تفریحی ندارن جز یکی دوجا که تکرار میکنن وقتی برج میلاد میساختن صدای خوزستان در نیومد بزرگترین هایپر مارکت خاورمیانه و قطار شهری اصفهان میزنن صدای خوزستان در نیومد ولی حالا که این مجوز منطقه آزاد رو به خوزستان دادن که حداقل لااقل مردم رو بذارن کمی خوش باشن صدای استانا دراومده حالا چرا؟؟؟؟؟ چون 4 نفر آدم میشینن از استانای هم پز میدن خوزستانی ها از ماشیناشون پز میدن و این به کام خوش نشین ها تلخ اومده و هزار تا دلیل و آمار کذب فقط واسه همین حس حسادت بچگانه میارن حالا جالبش اینجاست با اینکه منطقه آزاد شده اکثر خودرو ها کره ای ان کاش یه نفر آمار دقیق میداد. همین مردم استانای دیگه قبل منطقه آزاد شدن میومدن خوزستان حالا به هر مناسبت و صحبت که باز میشد میگفتن خوزستان حقش نیست باید بهش برسن خب نمیتونن یا نمیخوان این وسط استاندار اومد دید حالا که دولت نمیتونه مردم به خرده خودشون به زندگیشون نشاط بدن و این وسط راهشونو هموار کرد. این ماشینا به کام اونایی تلخ میاد که میگن چرا من با فلان وضع باید اینو سوار شم و یه کارمند تو خوزستان اون ماشین. بابا ایهاالناس خوشیه مردم اهواز به جاده ساحلی بود که اونم کارون با سیاستای غلط نابود شد دیگه چی ازین خوزستان میخواین انصافتونو شکر این استان به اصطلاح منطقه آزاد همه دنبال اینن بازنشسته ازش فرار کنن بیان استان های که شما ازش مینالین که چند صباحی بفهمن زندگی بهتر هوای بهتر یعنی چی؟ والسلام (3268725) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.