نظر منتشر شده
۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 305318
شاخص كسب و كار ايران تقريبا تغييری نكرد
بخش اقتصادی الف، 6 آبان 94
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱
با انتشار رتبه بندي جديد شاخص جهاني كسب و كار، رتبه ايران در اين رده بندي تغيير خاصي نكرد.

به گزارش الف، پروژه شاخص فضاي كسب و كار در سطح دنيا به عنوان نشانگر مساعد بودن محيط كسب و كار سرمايه گذاري مطرح است، امروز رتبه بندي سال ۲۰۱۶ خود را منتشر كرد.

براساس اين رتبه بندي، ايران در سال ۲۰۱۶ در رتبه ۱۱۸ قرار گرفته است. ايران در سال گذشته در رتبه ۱۱۹ قرار داشت.

در ميان اجزاي اين شاخص نيز، به غير از طبقه اجازه هاي ساخت و ساز كه به طور چشم گير و دسترسي به برق كه به طور نسبي بهبود پيدا كرده اند ساير طبقات به طور اندك بدتر شده اند و در نهايت امتياز ايران با اندكي تغيير از ۵۶.۷۴ در سال ۲۰۱۵ به ۵۷.۴۴ در سال ۲۰۱۶ افزايش يافته است.



کلمات کلیدی : شاخص کسب و کار
 
۱۳۹۴-۰۸-۰۶ ۱۷:۰۳:۵۷
والله 142 بودیم حالا شدیم 118 بسیار هم خوبه (3285470) (alef-3)
 
مرد ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۰۷ ۰۴:۰۳:۱۲
من این نظر را ویژه خدمت نمایندگان مردم از جمله اقای توکلی عرض میکنم که:
یکی از معضلات در بهره و کار افرینی در ایارن، ضعف سیستم آموزشی کشور میباشد.
این سبک ماقطع تحصیلی جوابگوی نیاز کشور نیست.
با وجودی امید به زندگی و میانگین سن بشر افزایش یافته و مثلا نسبت به چتد قرن قبل، از سی شال به بالای هفتاد سال رسیده است، ولی متاسفانه بهر وری از سن و عمر کمتر شده است. در قدیم پسران به سن بلوغ جنسی میرسیدند عملا بلوغ اجتماعی هم داشتند یعنی یک پسر در سن حدود 15 الی 17 سالگی واسه خودش مردی بود و میتوانست خانواده تشکیل بدهد. ولی اکنون یک جوان و مرد سی ساله هم توان تشکیل خانواده ندارد. دانشگاه و دبیرستان که تبدیل به مراکز اتلاف عمر و مدرک گیری شده اند.
پیشنهاد من اینست یک تجدید نظر کلی در ساختار آموزشی و استخدامی شود.
اصلا دیدگاه ما به دانشگاه و دبیرستان باید تغییر کند.
دانشگاه، محل کسب مهارت نباید باشد و بلکه محل تکمیل دانش و تخصص و مراحل فوق تخصصی و دانش پژوهی باشد. دانشگاه محل تربیت محقق و دانشمند باشد و نه محل کاراموزی!
دبیرستان نباید محل کسب مدرک و حفظ مالب کلی باشد. دبیرستان مثل هنرستانها، باید محل کسب مهارت باشد. شخصی از دبیرستان فارغ التحصیل میشود باید بتواند جذب بازر کار شود.
به نظر میرسد یک راه حل اینست که سن فارغ التحصیلی را پایین اورد. مثل کسب مدرک دیپلم را از 18 سالگی به 14 سالگی کاهش بدیهم. از جمله کاهش یا حذف دروس غیر ضروری و جلوگیری از تکرار مطالب. به طوری که اگر دانش اموز از سن شش سال تمام وارد مدرسه شود 14 سال تمام، دیپلم بگیرد. ورد به دانش از سن 15 سالگی شود و به طوری که شخص بتواند در سن 18 سالگی لیسانش را بگیرد. در نتیجه یک سال قبل از سربازی پسرها میتوانند جذب بازار کار شوند. (3285955) (alef-13)
 
مرد ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۰۷ ۲۰:۳۴:۰۹
تشکر انتشار نظرم. بخشید که اشتباهات تایپی وجود داشت.
البته این پیشنهاد من برای نسل اینده است. به نظرم هر چه زودتر انجام شود. چون با این روند سیستم اموزشی، نسلهای اینده وضعشان بدتر شاید بشود. (3287317) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۸-۰۸ ۱۱:۱۷:۰۲
بد نیست توجه دوستان را به این نکته جلب کنم که تمام شاخص‌های سهولت کسب و کار الزاماً مترقی و مفید نیستند. مثلاً شاخص مقررات قطع همکاری کارگران در واقع سهولت اخراج کارگران را به عنوان سهولت کسب و کار مطرح می‌کند که بدون قوانین حمایت کننده، قابل دفاع نیست. در مورد سایر شاخص‌ها هم به نظر من برای تبیین دکترین اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، باید کمیته‌ای ایرانی از افراد متخصص، دلسوز، متعهد، باسواد، و آگاه برای تعیین شاخص‌های ایرانی سهولت کسب و کار تشکیل شود تا الزاماً فضای اقتصادی و مدیریتی ما به این شاخص‌های بانک جهانی وابسته نباشد. هم‌چنین لازم می‌دانم یادآوری کنم که طبق تأکید بانک جهانی در مقدمه‌ی گزارش، این شاخص‌ها برای بازرگانی بین‌‌المللی کاربرد ندارد و بنابراین به نظر من کشورها خود باید شاخص‌های سهولت کسب‌وکارشان را تعیین کنند. طبیعتاً هوش‌مندی ما در این خواهد بود که چارچوب این شاخص‌ها شبیه سیستم سنجش بانک جهانی باشد تا امکان مقایسه‌ی نسبی با سایر کشورها فراهم شود. (3287947) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.