نظر منتشر شده
۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 299811
کادیلاک آمریکایی در جدال با ژرمن ها
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴
در صنعت خودرو آغاز تولید خودروی M۳ یک ایده‌ی جدید محسوب نمی‌شد اما رشد و پیشرفت نسل‌های مختلف این سری باعث شد که M۳ تبدیل به الگوی این کلاس شود.

وب سایت پدال:خودروهای اسپرت کاربردی با قابلیت‌های پیشرفته، سریع اما جادار و راحت، کلاسی که شاید واژه‌ی جمع‌وجور برازنده‌ی آن باشد. در این مطلب سه خودروی کادیلاک ATS-V، مرسدس AMG C۶۳ S و ب‌ام‌و M۳ را با هم مقایسه می‌کنیم، خودروهایی سخت‌کوش که در این کلاس در کنار هم قرار می‌گیرند.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
Mercedes-AMG C63 S-Model, BMW M3, and Cadillac ATS-V

ب‌ام‌و و کادیلاک حاضر در بررسی از لحاظ اندازه، طولی یکسان دارند اما خودروی لوکس بنز که به‌نوعی در کلاس S مینی قرار می‌گیرد 7.5 سانتی‌متر درازتر است. در این بررسی همچنین از میان سدان ها و کوپه‌ها، خودروهای سدان را انتخاب کردیم چراکه این خودروها از دیدگاه مردم انتخاب معقول‌تری هستند.

به‌علاوه این‌که برای رقابتی برابر، گیربکس اتوماتیک را معیار مقایسه قراردادیم چراکه C63 S تنها با گیربکس اتوماتیک هفت سرعته Speedshift MCT عرضه می‌شد.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

در بین این 3 خودرو M3 شناخته‌شده‌تر است. این خودرو که یک سال از زمان معرفی آن می‌گذرد از موتور شش سیلندر توربوی دوقلویی بهره می‌برد که 425 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

این خودرو در حالت پایه قیمتی 62950 دلاری دارد که با اضافه شدن آپشن ها خودرویی خارق‌العاده و دست‌نیافتنی می‌شود. 21375 دلار برای آپشن های اضافی، 2900 دلار برای گیربکس اتوماتیک، 8150 دلار برای سیستم ترمز کربنی-سرامیکی و 550 دلار برای رنگ متالیک منحصربه‌فرد یاس مارینای آبی.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
کادیلاک ATS-V با 61460 دلار مهیا می‌شود که این قیمت نزدیک و البته کمتر از قیمت M3 است گیربکس اتوماتیک 2000 دلار اضافی دیگر می‌طلبد. با 6195 دلار دیگر پکیج جاده‌ای به خودرو اضافه می‌شود. این پکیج شامل وجهه‌ی فیبر کربنی، باتری سبک‌وزن و ضبط ویدیوی عملکرد سیستم می‌شود که از شورولت کوروت به آن ارث رسیده است.

ATS-V قادر به تولید 464 اسب بخار نیرو است این قدرت خروجی کادیلاک از موتور شش سیلندر توربوی دوقلو و 3.6 لیتری به دست آمده که با گیربکس هشت سرعته جفت شده است. با این خودرو و با این میزان قدرت، حجم و وزن محدودشده‌ی خودرو ماجراجویی‌های زیادی در پیش خواهید داشت.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

اعداد هک شده بر پشت خودروی مرسدس بنز ما می‌تواند نشانگر هر چیزی باشد C63 در C63 S به موتور هشت سیلندر توربوی دوقلو 4.0 لیتری و S اضافی به افزایش 34 اسب بخاری و عدد نهایی 503 اسب بخار اشاره دارد. سرعت نهایی این خودرو حالا به 290 کیلومتر بر ساعت رسیده است تغییراتی که باعث افزایش قیمتی 8000 دلاری شده است.

 قیمت تمام‌شده این خودرو به 72825 دلار می‌رسد با 18760 دلار دیگر آپشن های لوکس‌تری به این خودرو اضافه می‌شوند که صندلی‌های بهتر و عملکردی 2500 دلاری و ترمزهای سرامیکی 5450 دلاری را هم شامل می‌شود.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS


جایگاه سوم: کادیلاک 2016 ATS-V

ATS-V در لنسینگ ایالت میشیگان تولید می‌شود. تریم میانی این خودرو تنها 5800 دلار از مدل پایه گران‌تر است. این خودرو نسبت به M3 فرمانپذیری و ترمز بهتری دارد و با اشتیاق بیشتری به سمت جاده‌ها حمله‌ور می‌شود. درواقع در حین تست خودروها، ATS-V به‌قدری ما را شگفت‌زده کرد که نمی‌توان کلمه‌ای برای بیان آن پیدا کرد.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
2016 Cadillac ATS-V

در حین رانندگی با کمربندهای این خودرو به صندلی‌های راحت آن تکیه زدیم و سرعت هیجان‌انگیزی را تجربه کردیم. فرمانپذیری این خودرو اغواکننده‌تر از همیشه است و حالا وزن مناسب، احساس خوب رانندگی با عملکرد و پاسخ‌گویی فوری ATS-V همراه شده است.

 در حقیقت قبل از رانندگی با این خودرو انتظار داشتیم که الفبای رانندگی ب‌ام‌و با این خودرو ناپایدار باشد اما ATS-V بدون هیچ پیچیدگی با سیستم تعلیق مغناطیسی از پس پستی‌وبلندی‌ها برآمد و در مواقع لزوم نرمی و انعطاف خود را نشان داد. همین امر نشان می‌دهد که کادیلاک حالا در هنر سیاه مونیخ به درجه استادی رسیده است.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
اما کجای کار این خودرو می‌لنگد؟ رقابت بسیار نزدیک بود و کادیلاک در بیشتر قسمت‌ها نظر اغلب رانندگان را جلب کرد؛ اما ATS-V در قسمت موتور و طراحی کلی از خود ضعف نشان داد.

هرچند موتور شش سیلندر حجیم این خودرو به‌اندازه‌ی کافی نیرو تولید می‌کرد اما نه به‌اندازه‌ی موتور هشت سیلندر بنز پرقدرت بود و نه به‌اندازه‌ی موتور شش سیلندر کوچک ب‌ام‌و کم‌مصرف. بعلاوه این‌که گشتاور نسبتاً کم و درنتیجه صدای موتور نه‌چندان مهیب ضعف این موتور را پررنگ‌تر می‌کرد.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
قسمت ضعیف‌تری در این خودرو هم وجود دارد و آن طراحی داخلی است. کابین این خودرو غالباً با پلاستیک سیاه براق پوشیده شده که بی‌کیفیت و ارزان به نظر می‌رسد به‌طوری‌که حتی اثرانگشت، گردوخاک و شوره سر بر روی این پوشش کاملاً برجسته به نظر می‌رسند.

شورولت در بخش کابین صرفه‌جویی افراطی داشته به‌طوری‌که قطعات و سیستم‌های درون کابین هم واقعاً گیج‌کننده به نظر می‌رسند.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
مشکلات تمامی ندارند، صندلی‌های عقب هم فضای مناسبی ندارند، هرچند فاصله‌ی دو محور این خودرو با اختلاف 3.5 سانتی‌متری با رقبا کمترین طول را دارد اما صندلی‌های جلوی ضخیم و اختلاف سطح باعث شده که فضا بیش‌ازپیش کم شود.

به‌علاوه این‌که صندلی‌های عقب این خودرو برخلاف دو رقیب دیگر جمع نمی‌شوند. اسپویلر عقب هم وجه تمایز دیگری است که در خودروهای دیگر دیده نمی‌شود.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

درنهایت این خودروی عزیز شده‌ی جنرال موتورز به‌سادگی تعمیر می‌شود. مهندسان این شرکت وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌اند و شاسی‌های جادویی طراحی کردند. حالا نوبت به طراحان این کمپانی رسیده که خودی نشان دهند. منتظر تماشای نسل بعد خواهیم بود.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS


جایگاه دوم: مرسدس AMG C63 S 2015

نظرات در این قسمت تقسیم می‌شود بعضی معتقدند که این خودرو سلطنتی و درخور قیمت آن به نظر می‌رسد و برخی دیگر معتقدند که این خودرو همان C63 قدیمی است که از کلاس S فقط رینگ‌های بزرگ را به ارث برده، شبیه به خودروی مسابقات DTM شده و تنها شماره بر روی آن قرار نگرفته است.

کابین این خودرو با جزییات فراوان یک محیط تخیلی محسوب می‌شود سیستم انتقال قدرت درخور و صفحه‌نمایش 8.4 اینچی برای مسیریابی (این سیستم با آپشن 2690 دلاری مولتی‌مدیا اضافه می‌شود) شما را مبهوت خود می‌کند.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

کابین این خودرو مثل کابین یک خلبان مجهز است البته آپشن های جدیدی در این کابین به چشم می‌خورد. سیستم استریو برمستر با اسپیکرهای سرتاسری و صندلی‌های عضلانی با طراحی متالیک و نوار چرم خاکستری بسیار فانتزی و خواستنی است که به‌صورت استاندارد بر روی خودرو قرار گرفته است.

 قدرت موتور این خودرو تقسیم می‌شود و صدای مهیب آن حتی بدون آپشن سیستم اگزوز (1250 دلار) لرزه به اندام وارد می‌کند. این موتور که وظیفه‌ی خود را به‌خوبی ایفا می‌کند غرشی متفاوت با موتور 6.2 لیتری قدیمی دارد.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

شاسی‌های این خودرو باعث شده‌اند که C63 سنگین‌ترین خودرو دراین‌بین باشد، امیدوار بودیم که فرمانپذیری بهتری را شاهد باشیم بااین‌حال فرمان خودرو بسیار دقیق است و این خودروی سنگین را واقعاً سنگین نشان نمی‌دهد. ترمزها به‌خوبی عمل می‌کنند و پایداری بالاست حتی اگر کادیلاک بهترین عملکرد را داشته باشد.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
نمایش خودرویی لوکس اما نه در همه‌ی جوانب چیزی بود که بنز به دنبال آن بود. C63 با فرمانپذیری متوسط در مقابل کادیلاک و یا M3 حرفی برای گفتن نداشت اما مطمئناً در قسمت طراحی لوکس برنده‌ی ما بود.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

بعد از ساعت‌ها و مایل‌ها رانندگی بعضی‌ها از سیستم انتقال قدرت این خودرو ناراضی بودند و برچسب غیر اسپرت بر آن زدند. در حالت آرام، گیربکس به‌خوبی عمل می‌کند و در مصرف سوخت هم صرفه‌جویی می‌کرد اما در حالت اسپرت و قدرت بیشتر در حین تعویض دنده تبدیل گشتاور به مشکل می‌خورد و خودرو به لرزه می‌افتاد.

    رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

گیربکس این خودرو تا قبل از رسیدن به پیچ‌های جاده نقطه‌ی تاریکی به نظر می‌رسد اما به‌محض رسیدن به آنجا وعده‌های طراحان در مورد تعویض دنده‌ی سریع به وقوع می‌پیوندد. هیجان سرعت و ترکیبی از جوانب مثبت و منفی C63 لوکس را نائب قهرمان کرد.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS


جایگاه اول: ب‌ام‌و M3 2015

با دیدن M3 جدید عاشق آن شدیم چراکه این خودرو سرسختانه به فرمول قدیمی‌اش پایبند بود; یک سدان لوکس کاربردی که حالا سریع‌تر هم شده بود. از سال 2002 تابه‌حال و در میان خودروهای ب‌ام‌و این خودرو در بهترین حالت کوچک‌شده است و این امر حالی صورت گرفته که خودرو همچنان جادار است و سقف و شیشه‌های بلند دارد.

 مدل M هم مثل تریم های دیگر است و تنها تفاوت آن قدرت و عملکرد موتور است. 30 سال از تولید اولین M3 می‌گذرد اما ایده‌ی اولیه‌ی این خودرو هنوز پابرجاست.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
2015 BMW M3

ب‌ام‌و یک خودروی خاص را در اختیار شما قرار می‌دهد به‌عنوان‌مثال گلگیرهای عقب حکاکی شده، جلوه‌ی منحصربه‌فردی دارد و در دیگر خودروها دیده نمی‌شود. کابین بی‌سروصدای این خودرو بسیار کاربردی است، کنترل‌ها در جای درست قرارگرفته‌اند.

فرمان سه پره‌ی این خودرو هم تنها فرمان موجود در این بررسی بود که ابرفضایی به نظر نمی‌رسید.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
دکمه‌های زیاد داخل کابین M3 نشانگر حق انتخاب شماست. سه حالت رانندگی برای این خودرو تعریف‌ شده که میزان قدرت پدال گاز، احساس فرمانپذیری، استحکام ضربه‌ای و سرعت تعویض دنده را تغییر می‌دهد.

درهرحال M3 یک همراه سفر شگفت‌انگیز، خودرویی مستحکم، پاسخگوی نیازها؛ و پایدار در هر نوع شرایط رانندگی است. درنهایت جذابیت M3 به‌قدری بالاست که خشک‌ترین منتقدان را به سکوت دعوت می‌کند.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

خیلی دوست داشتیم که اعلام کنیم این خودرو بهترین عملکرد و یا بهترین هندلینگ را دارد؛ اما در این میان کادیلاک فرمانپذیری بهتری دارد و بنز سنگین‌وزن ترمزهای بهتری دارد. خلاصی پدال ترمز در M3 برای یک‌لحظه شاید نگران‌کننده نباشد اما در تست طولانی‌مدت مشخص شد که نیش ترمز با ترمزهای سرامیکی خیس این خودرو در شرایط آب‌وهوای بارانی کمی ترسناک است.

 اما نقاط قوت این خودرو وزن محدود (87 کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبل) و مصرف بنزین بهینه 11.7 لیتر در 100 کیلومتر آن است. این خودرو همچنین صدای بلندتری نسبت به دو خودروی دیگر تولید می‌کند.

موتور شش سیلندر این خودرو با دور 7500 دور بر دقیق عملکرد خوبی به‌جا گذاشته که همراه با سیستم استریو داخلی هارمونی جالبی از آب درآمده است.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
دکمه‌ی روشن و خاموش خودرو عملکرد مناسبی ندارد و باید چندین بار این کار را انجام دهید تا به نتیجه برسید.M3 از لحاظ فاصله دو محور رتبه‌ی دوم را دارد اما بااین‌حال این خودرو توانسته بهترین و راحت‌ترین صندلی‌های عقب را مهیا کند این صندلی‌ها نیز با لوگوی M3 مزین شده‌اند. در داخل کابین نمایشگر مفصل این خودرو حتی فشار و دمای لاستیک‌ها را نشان می‌دهد.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

M3 در جاده قوی‌تر از اعداد و ارقامش به نظر می‌رسید. بعد از رقابت نزدیک بین این سه خودرو، M3 همچنان قبراق و آماده رقابت بود.

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS

رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
 

بیشترین امتیاز ممکن

ب‌ام‌و M3

 مرسدس-AMG C63 S

کادیلاک ATS-V

راحتی رانندگی

10

9

10

9

ارگونومی

10

8

8

7

راحتی صندلی های عقب

5

4

3

2

فضای صندلی های عقب

5

4

5

2

محفظه بار

5

5

5

4

ویژگی ها

10

9

10

8

تناسب

10

9

10

7

استایل کابین

10

8

9

5

استایل بیرونی

10

9

7

8

تخفیف اضافی

5

1

0

1

صرفه اقتصادی

20

17

15

20

مجموع

100

83

82

73

پیشرانه

       

تست 1/4 مایل

20

20

20

20

انعطاف

5

4

4

3

مصرف سوخت بهینه

10

10

7

7

صدا، لرزش و قدرت موتور

10

8

10

7

گیربکس

10

8

7

8

مجموع

55

50

48

45

شاسی ها

       

عملکرد

20

19

19

19

فرمانپذیری

10

8

8

10

قدرت ترمز

10

7

8

10

هندلینگ

10

9

9

10

سواری

10

8

8

9

مجموع

60

51

53

58

تجربه

       

لذت سواری

25

23

22

25

مجموع کل

240

207

205

201


رقابت ب‌ام‌و M3، مرسدس C63 AMG و کادیلاکATS
 
 
مهرداد
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۰۹:۱۱:۳۲
نه شرمنده، من که پراید رو به صد تا از این لگن‌ها هم نمیدم!!! (3241634) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۰۹:۱۹:۲۸
پراید را هم مقایسه کنید ، اگر مدیران سایپا ناراحت نشوند که چرا ماشین پراید را با یکسری فرغون مقایسه کردید (3241653) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۰۹:۵۹:۴۲
اتفاقا لذت سواری در بنز و بی ام و بسیار بالاتر از خودرو های آمریکایی هست (3241754) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۳:۴۶:۱۳
معلوم بنز سواریااا (3242429) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۳:۵۳:۲۰
بنز رو نمی دونم، ولی من هم کادیلاک نشسته ام و هم بی ام دبلیو، و کادیلاک را ترجیح می دهم! (3242447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۷:۵۸:۲۱
کادیلاک این چنینی فقط 61 هزار دلار!!!!!! به کدامین گناه در ایران به دنیا امدم....!! (3242958) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.