نظر منتشر شده
۱۰۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 294295
نقدی بر طرح تحول گارانتی شرکت ایران خودرو
محمد رضا جلالی، 21 شهریور 94
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
اخیراً شرکت ایران خودرو برای افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش مشکلات خدمات گارانتی خود اقدام به ارائه و اجرای برنامه ای تحت عنوان طرح تحول گارانتی نموده است که به نظر می‌رسد این طرح ناقص بوده و در همین ابتدای راه زمینگیر شده و نتوانسته گره کور مشکلات خدمات گارانتی را باز کند. مقاله ای که می‌خوانید نقدی خیرخواهانه و دلسوزانه بر طرح تحول گارانتی شرکت ایران خودرو است.

شرکت ایران خودرو در اقصی نقاط کشور دارای نمایندگیهای مجاز با مسئولیت محدود و با شرح وظایف تعریف شده می‌باشد. به علاوه، این شرکت برای کنترل و اجرای هرچه بهتر قوانین و جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان و نمایندگیها اقدام به تأسیس مراکزی تحت عنوان دفاتر منطقه ای در چند منطقه از کشور کرده است که مهم‌ترین وظیفه این دفاتر حل مشکلات جاری نمایندگیها و مشتریان می‌باشد؛ اما نمایندگیها برحسب ساختارشان، یک بنگاه کوچک اقتصادی در بخش خصوصی است که هدف آن کارآفرینی و کسب درآمد از طریق فروش و خدمات پس از فروش محصولات آن شرکت می‌باشد. در قسمت فروش، نمایندگی بابت فروش محصولات شرکت ایران خودرو، مبلغی تحت عنوان کمسیون دریافت می‌کند. در قسمت خدمات پس از فروش، نمایندگی با ارائه خدمات گارانتی و وارانتی به محصولات ایران خودرو کسب درآمد می‌کند. بدین نحو که در قسمت گارانتی پس از رفع ایرادات، هزینه آن طبق سیکل مشخص شده ای از شرکت ایساکو دریافت و در قسمت وارانتی مستقیماً از مشتری اخذ می‌شود. در این میان هستند معدود نمایندگیهایی که با افزایش بی رویه خدمات گارانتی فقط به فکر سودجویی خود بوده و با این عمل زحمات دیگر نمایندگیها را زیر سئوال می‌برند. شکی نیست که باید سره از ناسره جدا شود. متاسفانه دفاتر منطقه ای به علت ضعف‌هایی که در قوانین گارانتی وجود دارد و با استفاده از قدرتی که شرکت ایساکو به ایشان داده است خشک و تر را با هم سوزانده و در اقدامی عجیب سالیان متمادی است که اقدام به کنترل شدید نمایندگیها و پایین آوردن هزینه‌های گارانتی بطور غیر اصولی و غیر منطقی کرده است. غالباً خدمات گارانتی پوشش دهنده ضعف‌های تولید خودرو است. در شرایطی که خودروهایی با کیفیت پایین تولید می‌شود، کاهش خدمات گارانتی با هدف پایین آوردن هزینه‌های گارانتی می‌تواند باعث بروز مشکلات اساسی برای نمایندگیها و نارضایتی شدید مشتریان گردد. خلاصه فرآیند گارانتی در حوزه خدمات پس از فروش ایران خودرو به شرح زیر است.

۱- شرکت ایران خودرو با دادن کارت گارانتی برای هر خودرو، مشتری را جهت انجام خدمات و رفع ایرادهای تولید به نمایندگیها هدایت می‌کند.

۲- با استفاده از ابزارهای فشار که عمدتاً به صورت آمارهای سالیانه هستند مثل آمار پذیرش، گارانتی، وارانتی، رضایتمند مشتری وغیره، نمایندگیها را تحت فشار روانی برای انجام خدمات گارانتی و وارانتی با ضوابط مربوطه قرار داده و با تأثیر دادن ارزش وزنی آن در درآمد نمایندگیها و ارائه تسهیلات احتمالی به ایشان از این اهرم فشار به بهترین نحو استفاده می‌نماید.

۳- در دوره گارانتی باتماسهای مکرری که شرکت ایران خودرو با مشتریان می‌گیرد به ایشان جوری تفهیم می‌شود که این حق مشتریان است که از خدمات گارانتی بهره مند شوند و نمایندگیها موظف به ارائه این خدمات هستند. از طرف دیگر با اجرای قوانین سخت گیرانه گارانتی، باعث بروز تقابل مشتری با نمایندگی می‌شود.

۴- نمایندگیها موظف‌اند در هر زمان که دفاتر منطقه ای اعلام نمایند نسبت به تحویل قطعات داغی به همراه اسناد تعمیرات گارانتی مربوطه اقدام نمایند. منظور از قطعات داغی قطعاتی است که در زمان گارانتی خودرو در صورت معیوب بودن تعویض می‌گردد.

۵- در زمان تحویل داغی، کارشناسان ساپکو و ایساکو بر قطعات تعویض شده و اسناد گارانتی نظارت کامل داشته و معمولاً با بهانه جویی‌های مختلف برخی قطعات و اسناد را رد کارشناسی کرده و هزینه ای بابت خدمات گارانتی (اجرت + قطعه) به نمایندگی پرداخت نمی‌نمایند. این بهانه‌ها شامل: قطعه سالم است، قطعه فاقد تاریخ تولید قطعه می‌باشد، قطعه فاقد آرم معتبر ساپکو می‌باشد، قطعه ضربه خورده است، قطعه دستکاری شده است، کارت داغی درست نوشته نشده است (منظور از کارت داغی، کارتی است که نمایندگیها موظف‌اند بر روی داغی نصب کنند و بر روی این کارت مشخصات خودرو و قطعه آمده است)، ایراد قطعه بر روی کارت داغی نوشته نشده است، نام قطعه بر روی کارت داغی درست نوشته نشده است، تعمیرات بدون قطعه انجام شده است، سند گارانتی ایراد دارد و بهانه‌های دیگری که به علت تخصصی بودن در حوصله این مقاله نمی‌گنجد. بهانه‌هایی که به نظر می‌رسد چنانچه حب و بغض در کار نباشد بسیاری از آن‌ها قابل اصلاح و گذشت می‌باشند ولی دیگر به نمایندگی فرصتی برای تصحیح ایرادات داده نمی‌شود و اسناد و قطعات داغی مصادره می‌گردد.

۶- اخیراً ایساکو برنامه ای تحت عنوان طرح تحول گارانتی به تصویب و اجرا رسانده که اگر میزان رد کارشناسی قطعات داغی نمایندگی کمتر از دو درصد کل خدمات گارانتی باشد، رد کارشناسی‌ها قابل بخشش خواهد بود. متاسفانه به نظر می‌رسد که مشکلات درون ستادی ساپکو و ایساکو باعث شده تا نمایندگیها حتی از این طرح تحول گارانتی هم متضرر شده و نهایتاً دود آن به چشم مشتری برود. طرح تحول گارانتی اگرچه با هدف کاهش مشکلات خدمات گارانتی بر سر زبان‌ها افتاد و مانورهای تبلیغاتی- مدیریتی بسیاری با آن انجام شد ولی نتایج نشان داده که این طرح هنوز ناقص بوده و از هدف اصلی بسیار فاصله دارد.

نکته ای که سالیان متمادی در مراحل انجام پروسه گارانتی مشهود بوده است، قبول نکردن بعضی قطعات داغی و نپذیرفتن برخی اسناد تعمیرات گارانتی نمایندگیها توسط کارشناسان ایساکو و ساپکو است که پایه ثابت فرآیند گارانتی شده است. حتی در طرح تحول گارانتی هم که برای افزایش رضایتمندی مشتریان برنامه ریزی شده است این پایه ثابت دیده می‌شود. تصور کنید که مشتری برای انجام خدمات گارانتی خودرو به نمایندگی مراجعه می‌نماید، نمایندگی از سر ناچاری و با وجود هزار مشکل، به مشتری خدمات گارانتی ارائه می‌کند سپس کارشناسان ایساکو و ساپکو به راحتی آب خوردن خدمات گارانتی نمایندگی را قبول نمی‌کنند و هزینه ای بابت آن به نمایندگی پرداخت نمی‌کنند. این واقعیت تلخی است که همچون کابوسی وحشتناک، سالیان متمادی است که در نمایندگی‌ها اتفاق می‌افتد. بر طبق آمارهای ارائه شده توسط خود ایساکو، ریزش فزاینده نیروهای متخصص و پرسنل کلیدی نمایندگی‌ها که مسئولیت اصلی انجام خدمات گارانتی در نمایندگی‌ها را بر عهده دارند می‌تواند بخشی از نتایج این کابوس دهشتناک باشد. نیروهای متخصصی که ایران خودرو برای آموزش آن‌ها هزینه‌های هنگفتی سالیانه صرف کرده است.

رضایتمندی مشتریان به قیمت متضرر شدن نمایندگی‌ها هنوز در طرح تحول گارانتی دیده می‌شود. نویسنده این مقاله شخصاً از یکی از کارشناسان ایساکو شنید که ایشان می‌گفت نمایندگیها اگر به دنبال کسب رضایت مشتریان هستند باید از جیب خود هزینه کرده و به مشتریان خاص خود خدمات رایگان ارائه دهند. در همان لحظه این سؤال برای نویسنده مطرح شد که آیا این نگرش تبعیض را در جامعه رواج نمی‌دهد؟ بنابراین بدیهی است که نمایندگیها حاضر می‌شوند چوب آمارهای سالیانه ایران خودرو را بخورند و بداخلاقی‌های مشتریان را نیز تحمل کنند و تا جاییکه امکان دارد تن به انجام خدمات گارانتی ندهند. بسیاری از مشتریان ایران خودرو که اهل دعوا کردن با نمایندگیها بر سر گارانتی شدن یا نشدن قطعات نبودند از ایران خودرو قطع امید کرده و رو به خودروهای خارجی آوردند. به همین شکل، بعضی از نمایندگیها هم که اهل دعوا کردن با مشتریان وکارشناسان تحویل داغی نبودند تعطیل کرده و آن‌هایی هم که هنوز مانده‌اند یا رو به ورشکستگی و تعطیلی هستند و یا اینکه به سمت گرفتن نمایندگی خودروهای خارجی رفته‌اند.

کیفیت پایین بعضی از قطعات خودرو که ایساکو برای انجام خدمات در اختیار نمایندگیها قرار می‌دهد نیز بر مشکلات خدمات گارانتی افزوده است و در طرح تحول گارانتی اصلاً به این مساله توجه نشده است. تعویض دوباره و سه باره بعضی از قطعات خودرو و خراب شدن مکرر و پی در پی آن‌ها باعث شده که گاها مشتری به انجام خدمات توسط نمایندگی شک کند و این سؤال برایش مطرح شود که آیا نمایندگی واقعاً قطعه معیوب را عوض می‌کند یا نه؟

شاید مدیران فعلی شرکت ایران خودرو علت کسادی بازار خودرو را مرتبط با تحریم‌ها بدانند ولی باید پذیرفت که بخش عمده ای از این کسادی بازار می‌تواند ناشی از برنامه ریزی غلط مدیران قبلی و فعلی در حوزه خدمات پس از فروش شرکت باشد.
 
کلمات کلیدی : خدمات پس از فروش خودرو
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۰۷:۲۹
تعرفه ورود خودرو را مانند همه دنیا ۲۰ درصد کنید، تا خائن و خادم از هم معلوم شود!!! (3180125) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۱۷:۴۰
تعرفه گمرکی خودرو در اکثر کشورهای جهان چهار درصد میباشد اما بعضی کشورها مانند ایالات متحده قوانین سختگیرانه ای در مورد استاندارد و آلایندگیها دارند (3180378) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۸:۳۰:۲۴
تحول گارانتی به چه درد میخوره؟؟؟؟ ماشین خوب بده دست مردم .این طرح ها همش حرفه .ما به کمپین ادامه خواهیم داد مطمئن باشین (3183001) (alef-11)
 
منیژه
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۶:۲۷
همین ماشینهایی که داریم توایدات این خودروسازان است
اگر خودروهایمان خوبه
پس نیازی به خرید خودروی صفر نیست
اگر خودروهایمان بی کیفیت و خدمات پس از فروش بد است
پس دیگر تولیداتشان را تجربه نمیکینم
همینهایی که داریم را نگه میدارم
بروند در دیگر کشورها مشتری بیایند
اگر میتوانند !!!؟
من که نمیخرم
دیگه اعصاب این ماشین ها را ندارم
سال داره 2016 میشه اما ..... (3180556) (alef-11)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۷:۲۱:۱۶
درست گفتین
اینها آنقدر تولیدات خراب دارند که هیچ کشوری خریدار تولیداتشان نیست
واقعا در سال 2016 تولید پژو و سمند و پراید و ... زشته
تویوتا چه تحول چشمگیری داشته
هیوندایی چه تحولی داشته
اما تولید کنندگان ما فقط بلد هستند که بوق و فرمان و داشبورد عوض کنند و قیمت را زیاد زیادتر کنند !!!
بقیه جاها فروش قسطی دارند اما تولید کنندگان ما فقط بلدند پول را پیش پیش بگیرند و چند هفته بعد خودرو را بدهند (شانس بیاوریم سالم باشه )
من هم
مثل شما دیگه اعصاب ندارم
و بیخیال شدم
دیگه نمیخرم (3181724) (alef-11)
 
دادرس
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۰:۰۴:۲۷
آقایان
حضرات
جناب وزیر
30 ساله که دارین پژو و پراید و ... را با کیفیت بد به مردم میفروشین
خواهش داریم
خواهش داریم
دست از سر مردم بردارین
متجه این موضع بشوین و بفهمین
مردم دیگر نمیخرند
خریدار نیستیم
مسئله ساده اس
نمیخریم
هر کسی دوست داره بره بخره . وقتی ضرر کرد میفهمه
شما هم دوست داری قیمتها را بیشتر و بیشتر کن
من که نمیخرم
بسه (3183252) (alef-11)
 
الوند
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۶:۰۴
در ضمن همون تعرفه دریافتی رو هم باید صرف حمل و نقل عمومی راه آهن و قطار بشه
کارگرهای خودروسازی هم که بیکار شدن ببرین تو راه آهن مشغول به کار کنین (3180683) (alef-11)
 
کیارش
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۲:۲۲:۲۸
باز هم دروغ... مردم گول این حرفا رو نمیخورن، ما خودروی صفر داخلی و خودروی مونتاژ چینی بی کیفیت نمی خریم... تا برداشته شدن انحصار، ورود خودروهای با کیفیت به بازار و رسیدن به قیمت واقعی... (3180861) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۴:۰۱:۳۹
یه 206 صفر کیلومتر از ایرانخودرو به قیمت خونم خریدم در کمتر از یه ماه تسمه دینام پاره شد،به نمایندگی مراجعه کردم تسمه دینام ماشین و عوض کردن ده روز بعد دوباره تسمه برید،کاشف عمل اومد که فولی هرز گرد از اول خراب بوده و باعث پارگی تسمه میشده و بار دوم علاوه بر هرزگرد و تسمه فولی پمپ هیدرولیک ماشینم خراب شده بود،بعد از یه روز کامل علافی در نمایندگی وقتی تعمیرات حضرات تموم شد و ماشین و روشن کردم صدای خس خس ناهنجار و آزار دهنده ای از موتور به گوش میرسید......سرتونو درد نیارم بخاطرخراب بودن یه فولی و یه تسمه یه هفته تمام از کار و زندگی افتادم.رفتار زننده و قیمت های نا عادلانه نمایندگی بماند.... (3181235) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۴:۳۱
شما هی طرح بده ولی ....ما میگوییم نمیخرم....نمیخریم .....نمیخرند ...همین (3181442) (alef-11)
 
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۲۴ ۱۷:۳۳:۳۱
شما پول نداری که نمیخری. تو برو تو یک نمایندگی بشین ببین میخرن یا نه. (3973762) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۷-۱۰ ۲۳:۴۵:۵۳
دوست عزیز تمام این مشکلات مربوی به خوردن رانت بعضی از گروههای داخلی است. بنا براین هرگروهی که در این ساختار غلط اصرار داره به این خوذرو سازها کمک کنه بدونید بسیار زی نفعه. یک خودروی وارداتی مثل کیا پیکانتو در کشور امارات 28 میلیون تومان قیمت داره در ایران 65 میلیون تومان. بدانید مابه التفاوت این قیمت همان رانت هست که به جیب این افراد مفلس واریز میشه. وآنها هرگز از این شرایط دست بر نمی دارند. (3232653) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۲۲:۲۰
کدوم گارانتی؟
همش حرفه
خودشون میدونن ماشینهای تولیدی پر از اشکال هست طرح گارانتی رو ناقص اجرا میکنن چون بشدت ضرر خواهند کرد
تنها راه تحول اساسی در شرکتهای خودروسازی با مشارکت شرکتهای معتبر خودروسازی جهان است وبس (3180170) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۶:۰۵
من 20 بار نوشتم بازم مینویسم:
یه 206 تیپ 5 فول آپشن(خنده داره, نه؟) خریدم که از همون لحظه اول گفتم که دسته ریموت ضبط و پخش خرابه و 8ماهه که از اون تاریخ گذشته و بیشتر از 8بار به چندین نمایندگی مراجعه کردم و به هیچ نتیجه ای نرسیدم و مطمئنم تا وقتی که گارانتی دارد به نتیجه نخواهم رسید اما به محض اینکه گارانتی تمام بشه دنبالت میافتند که بیا برات درستش کنیم چون دیگه پولیه و اسم گارانتی بیاری میزنند تو دهنت!!.... (3181323) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۰:۲۸:۱۸
داداش منم یک ال 90 از ایران خودرو خریدم ، برای گارانتی و سرویس های دوره ای بردم نمایندگی،گفتن چون مدت دوسال ازش گذشته باید هزینه شو خودت بدی، بعد دو هفته ماشین کلا خوابید، وقتی بردم تعمیرگاه گفتن روغن موتور ماشینت تقلبی بوده و همین باعث فشار رسیدن بیش از حد به موتور شده! دقت کنید ماشین رو بردم نمایندگی ایران خودرو بعد روغنی که توش ریختن تقلبی بوده اما پول اصل رو ازم گرفتن. (3182621) (alef-3)
 
رسا
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۲۲:۲۷:۲۳
دقیقاً درست میفرمایید. بیش از سه سال پیش یک مگان گرفتم،از روز اول دسته راهنماخراب بود و بیخود برف پاکن عمل میکرد. سه بار در نمایندگیها وحین سرویس دوره ای اعلام خرابی کردم،کاری نکردن، هر بار بهانه ای آوردن و طفره رفتن.درست بعد از دو سال که گارانتی،تمام شد وقتی برای بار چهارم اعلام خرابی کردم فوری واکنش نشون دادن و گفتن یک میلیون تومان خرجشه! خلاصه اینقدر دسته راهنما اذیت کرد تا مجبور شدم پولو بدم عوضش کنن. (3185256) (alef-11)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۲۷:۱۴
چندی پیش برای استخدام به عنوان کارشناس مهندسی صنایع به ایران خودرو مراجعه کردم. در قسمت مصاحبه فنی از من در خصوص تکنیک های مدیریت کیفیت مانند FMEA،MSA، APQP، QFD، ISO TS16949، POKA YOKE، 5S، 6SIGMA و .... سوال کردند و همه آنها را به طور کامل و بی نقص جواب دادم. در انتهای همین مصاحبه به من گفتند: چون در زمینه تکنیکهای مدیریت کیفیت تسلط کافی ندارید از استخدام شما معذوریم.....!!!
حالا می بینیم کسانی که ادعای تسلط و استادی در زمینه این فنون و تکنیکها را دارند، چطور آن ها را در تولید خودرو به بهترین نحو ممکن استفاده می کنند...!!! (3180187) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۰۲:۴۹
از کجا معلوم درست گفتی اقا مجید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکل صنعت اتفاقا همون ازیر کردن جزوه های بدون کاربرده و فارغ التحصیلان دانشگاهها معمولا به جز روخوانی در عمل چیزی نمیدونن (3180319) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۱:۴۱
اینا که دیگه سوالات عجیب نیست که طرف ندونه درست جواب داده یا نه به جزوه هم ربط نداره یه سری استاندارده (3181427) (alef-11)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۰:۲۰:۰۴
اگر هم مشکلی بابت از بر کردن جزوات!!! باشه از حفظیات ایشون نیست بلکه از مطالب تدریس شده توسط اساتید ایشون در دانشگاه هاست. (3182606) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۳۱:۴۸
اگر سری به نمایندگیها بزنید میبینید خیلی ها عملا کاری ندارند و بیهوده در حال چرخیدن دو سر خود هستند و حقوق مفت میگیرند. اگر دولتی نبود و خصوصی بود اینهمه آدم بیخود اونجا استخدام نمی کردند (3180709) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۲:۲۴:۵۰
نمایندگیها خصوصی هستن مجید جان :) (3180870) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۹:۳۱:۰۴
مطمئنی؟! (3183152) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۹:۱۹:۴۱
نمایندگی ها خصوصی هستند (3182005) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۳۱:۱۴
من خودروی رانا دارم و هیچ یک از نمایندگی ها آن را برای گارانتی و خدمات پس از فروش پذیرش نمی کنند حتی تعمیرگاه نمایندگی که از آنجا ماشین را خریدم. هر علتی که پشت قضیه باشد واقعیت این است که گارانتی و کارت طلایی چیز بیهوده ای است که هزینه گزافی بر مشتری تحمیل می کند. (3180202) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۳۳:۰۴
نمایندگی های فروش عامل دلالی و گران نگه داشتن خودروهای این دو شرکت هستند و همیشه افرادی در مرکز فروش این شرکتها در تهران دارند. بده بستان ایران خودرو و سایپا با عاملان فروششان باعث گرانی حبابی خودرو شده است (3180207) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۳۵:۱۳
صبح که در گاراژ نمایندگی باز می شود یک سر کارگر می آید و خودروهایی که در صف انتظار هستند را گلچین می کند. خودم بارها به عینه دیده ام که خودروهایی خاص مثل ال 90 را می پذیرند و برخی خودروهای دیگر را علنا و با لحن بد رد می کنند. علتش هم ظاهرا نبودن قطعات است. واقعا جای تاسف دارد. (3180214) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۹:۲۷
دقیقا.
من در تاریخ 5 شهریور به نمایندگی تسلیم، در شیراز مراجعه کردم برای ایراد خودرو، از ساعت 7 توی صف بودم، ساعت 8 یکی یکی ماشین ها توی صف که خواستند بروند به سمت داخل، برخی از جمله مرا برگرداندند و گفت فلان قطعه نداریم و یا فلان کارشناس نیست و ... (3180698) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۴۲:۵۴
چرا در مورد خودرو اینقدر حساسیت ایجاد شده؟!؟!؟!؟
نا تمام کالاهای مورد استفاده مون مضز و بدون کیقیته از غذا تا اب و هوا!!!!!!!!! (3180241) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۱۶:۲۶
آسيا به نوبت دوست عزيز...
به اميد خدا و همراهي مردم عزيز اين كمپين به اهدافش برسه و فرهنگ مقاومت در برابر فساد ايجاد بشه فرهنگ باهم بودن و پشت هم بودن
چون همين آلودگي هواهم بي ربط به خودروهاي بي كيفيت نيست (3180640) (alef-11)
 
الوند
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۳:۵۴
کدوم کالا رو میخری سوار میشی بعد خدای نکرده ترمز نمی گیره مشکل پیدا می کنه میری به دیار باقی
مرغ هورمونی الان که نشون نمی ده
روغن و شیر پالم دارن به مرور خودشو نشون می ده
لوازم خانگی فوقش در بدترین حالت می سوزه پولت هدر می ره
ولی خودرو که می کشه
متوجهی می کشه
درش بسته میشه آتیش می گیره .... (3180667) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۹:۳۲:۴۲
خب یکی یکی...
شما اعتراضی داری؟! (3183157) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۴۶:۰۸
بنده در سال 1393 یک خودرو پارس خریدم. بماند با چه مشکلاتی در ثبت نام و ..
یک کارت طلایی به قیمت 930 هزار تومان و به صورت اجباری همراه خودرو به بنده فروختند که هیچ کاربری نداشت
مشکلات زیر در ماه اول هویدا شد:
1-ضبط ماشین مدل پرایدی
2-بوق نمی زد
3-فن بخاری/کولر خودکار کار می کرد
4-درها ریگلاژ نبود
5-با باز شدن در ، چراغ سقف روشن نمی شد
6-صندلی معیوب
7-صندوق ریگلاژ نبود و ...
برای بوق ؛ با صرف کلی وقت و انرژی و تحمل فیس و افاده های نمایندگی و سایت ثبت نام در 3 مرحله به نمایندگی مراجعه کردم و نهایتا کارم درست نشد و بالاخره مجبور شدم دسته راهنما را آزاد بخرم و نصب کنم
جالب آنکه مشکل از دسته راهنما نبود و از اولش ماشین بوق نداشت!!!! (3180254) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۶:۰۰:۰۵
پارس آذر 93
هرگونه مدرکی سایت الف بخواد اراءه میدم.
گلگیر رنگ داره
شاسی از سمت راست ضربه خورده
گیربکس بین 90 تا 110 آواز میخونه
موتور هر 3000 کیلومتر 800 سی سی روغن کم میکنه
دوبار تا به حال دیسکهای ترمز عوض شده ولی هربار بعد از یک هفته دچار ایراد قبلی میشن
ریموت کنترل و سیستم قفل مرکزی به طور کامل عوض شده
داشبورد خودرو تو دست انداز صدای شکستن میده
و ...
من نزدیک 37 میلیون با شش و نیم ماه انتظار خودرو به دستم رسید
نخرید.من که اشتباه کردم دارم تاوان میدم.واقعا نخرید. (3181535) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۰۹:۵۵:۲۳
ما مردم ايران تصميم گرفته ايم خودروي به روز ، ايمن ، با كيفيت و با قيمت جهاني سوارشويم ... ايرادي داره
اين گوي و اين ميدان در توان شما هست جانانه استقبال خواهيم كرد و از اينكه خودروي باكيفت و به روز ايراني سوارشويم به خود مي باليم ولي اگر در توان شما نيست مارا به خير و شمارا به سلامت
دست از سر اين مردم ساده و زودباور برداريد (3180287) (alef-11)
 
امیرعلی بقایی
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۰۷:۵۲
با سلام.
اینجانب بعنوان مصرف کننده در تاریخ12/12/92یکدستگاه خودرو با نام پرشیا خریدم پس از طی مسافت90کیلومترفردای آنروز موتور خودورو تسمه تایم برید.گارانتی قبول زحمت نمود موتور را پس از کلی دوندگی تعویض کرد ماشین رو زیر قیمت بازار فروختم.
مجددا یکدستگاه پرشیای صفر کیلومتر خریدم پس از دو ماه ماشین دچار روغن سوزی شد.که مجددا خودرو رو فروختم.الان بدون ماشین عضو کمپین شدم.
سوال شانس بد من است؟
سوال محصولات ایران خودرو مثل تخم مرغ شانسی میباشد؟
سوال از کمپین خارج شوم؟
سوال بعدی با شما؟ (3180336) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۴:۰۲
کیفیت پایینه کلا باید بیخیال ماشین داخلی شد (3181439) (alef-11)
 
نوروزی
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۲۹:۵۲
چراغ عقب پژو405 slxذوب شده رفتم 3 تا نمایندگی بوشهر میگن قطعه نداریم و ثبت درخواست قطعه هم نمیشه باید سر بزنید هر موقع قطعه آمد تعویض کنیم . یا اینکه یک قطعه از بازار بخرید تا ما تعویض کنیم و وقتی قطعه آمد ما یک قطعه به شما میدهیم تا شما در بازار بفروشید. (3180438) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۳۶:۳۹
التماس نکن ما ماشین بی کیفیت نمیخریم. (3180472) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۳۸:۱۸
بنده برای نبود قطعه وخدمات گارانتی (قطعه سنسور دور موتور پرشیا lxموتور tu5 )یک هفته درمسافرت به همراه خانواده دراستان چهار محال بختیاری ومرکزی گرفتار بودم ضمنا ماشین دوماه است از شرکت تحویل گرفتم ودارای کارت گارانتی وکارت 3ستاره نیز میباشد که به تکرا ر باواحد امور ارتباط بامشتری ،بازرسی ،رسیدگی به شکایات تماس گرفتم موفق نشدم بنده اشتباه ......کردم خودرو داخلی گارانتی دار خریدم (3180484) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۲:۰۳
به دلیل فاصله محل کار تا منزل من و همسرم دو خودرو داریم ( یکی سمند ال ایکس و یکی چینی) شغل خودم هم ساخت ماشین آلات صنعتیه. اون چیزی که میشه به عنوان عیب بارز سمند گفت، تولید یک آشغال پر هزینه است، در صورت وجود مقدار کمی شعور در قسمت طراحی بدون افزایش هزینه و یا شاید با هزینه تولید کمتر میشد کالای بهتری تولید کرد. به دلیل نا کارآمد بودن صدر تا ذیل خودرو ساز های عمده مخصوصا ایران خودرو پیشنهاد من تسهیل حضور خودرو سازهای معتبر برای تولید در داخل هست. قبلا پراید ، تیبا و 206sd رو حد اقل یکی دو سال داشتم فک کنم بس باشه اینقد حمایت از تولید این دو .... (3180535) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۶:۵۲
در امریکا ماشین خریدم تا 50 هزار مایل و تا 5 سال گارانتی و بعلاوه شرکت مذکور مسئول بردن ماشین و تعمیر ان در هرجایی که ماشین خراب شده بعلاوه در اختیار گذاشتن ماشین دیگری مجانی تا موقعیکه ماشین خودم تعمیر گردد و تحویل ان درب خانه حالا این شرکت های داخلی یک صدم این سرویس به مشتری میدهند و سر لوحه کارشان هم هست حق با مشتری است (3180559) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۹:۰۸
خودرو قسطی با بهره دو درصد با ضمانت 5 ساله خریدم و حرف های ایشان را تایید میکنم (3180849) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۲:۲۲:۳۸
آخه اونجا تولید کردن تکلیف نیست رقابته. اینجا مدیران ما بدون هیچگونه چشم داشت مادی و صرفا به خاطر خدا و خدمت به مردم مسئولیت قبول می کنند . (3180863) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۵:۵۵
دقیقا همین وضع رو هم بنده داشتم با عزت و احترام ماشین را بردند و معذرت خواهی هم کردند و بعد هم فرم نظرسنجی دادند و زنگ هم زدند که راضی هستی و...از اون موقع هم تا حالا یکبار مشکل پیدا نکرده (3181447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۸:۵۶
سخن از سوء مدیریت و ساختار معیوب درمدیریت خودرو سازی ایران ، موضوعی است که سالها راجع به آن بحث شده ولی متاسفانه هیچوقت اقدام موثری صورت نگرفته و امیدی هم نیست اتفاقی بیفت (3180568) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۹:۴۷
اصلا یکی بگه ماشین نو چرا باید این همه خرابی داشته باشه و دست خریدار داده شود دوم انکه ببینید قطعه سازان چه نسبتی با مدیران دارند یا اصلا شاید متعلق به خودشان و اقوامشان باشد (3180573) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۰۳:۴۴
اگر خودروسازها وام گرفتند چرا بهره وام را روی ماشینهاشون میکشند.من نان فانتزی دارم اگر بخوام وام و بدهی راروی جنسم بکشم هر باگت 5000 میشه این که درست نیست (3180593) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۰۶:۲۲
بنده به مدت سه سال در یکی از نمایندگی ها به عنوان کارشناس فنی کار می کردم. واقعا آنچه در این مقاله آمده است در نمایندگی ها اتفاق می افتد. من خودم بارها برای تحویل قطعات داغی گارانتی رفته بودم و می دیدم که کارشناسان ساپکو چه برخورد زشت و زننده ای با نمایندگی ها می کنند و بعضی قطعات را قبول نمی کنند. (3180599) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۰۷:۲۸
واقع بین باشیم
خدمات گارانتی در سطح متوسط قراردارد.
نمایندگیها دارای کارشناس مجرب نیستن
ایراد خوب تشخیص نمی دهند که درمان خوبی داشته باشد بنظرم قسمتی به نا آشنایی کارشناسان نمایندگیها می باشد.
من شخصا پیرو تماس نماینده ایساکو گفتم ودلایلش برای مورد خودم دارم (3180603) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۸:۳۶
در سطح متوسط نیست شما با کجا داری مقایسه میکنی؟ من خودم و هر کسی که خودرو داره از اطرافیانم از خدمات ناراضیه (3181453) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۰۸:۲۳
گارانتی؟
ecu خودروی من را دزدیدند. کارت طلائی سه ستاره داشتم . تمامی مراحل قانونی را هم طی کردم ( گواهی سرقت . کروکی و هزار تا کوفت و زهر مار دیگه) حدمت اربابان رسیدم جهت نصب ecu سرقت شده ( البته با هزار تا بدبختی که پول جرثقیل یدک کش کوچکترینش بود). فکر میکنید چی شد . اساتید فرمودند نداریم ماشینت را ( با همین لحن ماشینتو) بذار اینجا هر وقت وارد شد صدات میکنیم. با غر و لند بنده چاره ای تازه هویدا شد. خرید ecu دست دوم که خدا میدونه مال کدوم ننه مرده ای بوده. قیمت 80 درصد نو که از جیب مبارکم دادم .
حالا باز هم بفرمائید گارانتی. خدا ...هر چی ظالمه و خدا لعنت کنه من و امثال من رو که ظلم پذیریم.
لطفا چاپ کنید تا به گوش این شبه مسئولین برسه که نمایندگیاشون چه ها با مردم نکردند که حالا وضع به اینجا رسیده که باید هزار بار از مردم عذرخواهی کنند و بدونن که دارن از کجا میحورن. (3180608) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۵:۱۷
خودرو رو بردم گرانتی، هر قسمتیش میگی ایراد داره و یا صدا داره میگه طبیعی هست!!! میگم دنده جا نمیره میگه طبیعی هست، میگم کلاچ سفته میگه فرق نداره دوباره همون قطعه هست در صورت تعویض، اگه میخوای بهتر بشه باید بری بیرون دیسک صفحه خارجی بندازی، تازه اگر بخوان امداد کنن یک ماه طول میکشه تا قطعه بیاد، کلا افتضاح هست وضعیت گارانتی و بعد، که مراجعه کردی، دو روز بعدش زنگ میزنن که رضایت داشتی، میزان رضایت مندی شما چقدر هست!!!!
آقای مثلا کارشناس ورداشت روکش درب رو باز و بسته کرد از اون لحظه به بعد توی در صدا میده بعد میگه ریگلاژ نیست ورداشته مثلا ریگلاژ کرده و بعد میگه برو تست کن، چطور تست کنم، توی این محوطه کوچک و اینکه هر روز بیکار نیستم مرخصی بگیرم بیام گارانتی (3180677) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۳:۴۳:۱۵
جابش اینجاست که ماشین من تو هر 2000 کیلومتر 2 لیتر روغن کم مکیکنه میگن عادیه. والا پیکان مدل 46 هنوزم داره کار میکنه روغن کم نمیکنه. (3181160) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۲۹:۰۷
خوبه ما هواپیما نمی سازیم (3180697) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۹:۳۷
اتفاقا ساختیم پارسال سقوط کرد دیگه گفتن نسازیم البته بعدش گفتن ای رنی نبوده و اوکراینی بوده! (3181455) (alef-11)
 
فری خان
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۱:۴۹:۵۴
من خودم کارگر یکی از همین شرکت ها هستم
که تو سال 89 یه پراید 111 از دم قسط از بقال محالمون خریدم
جالب اینه که واسه خودمون که تولید کننده ایم شرایط هیچ فرقی نداره
سال 91 پرایدم رو 8 میلیون فروختم که با احتساب سود قسطام کلی ضرر کردم
بعد به فاصله 3 هفته همون پراید شد 20 میلیون تومن

تا الان من نتونستم هیچ ماشین دیگه ای بخرم چون توانشو ندارم واقعا.... (3180767) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۱۲:۳۶
داداش دستمزدتم توي يك هفته سه برابر نشد؟ (3181389) (alef-11)
 
فری خان
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۱:۵۸:۴۱
داداش گلم سه برابر که نشد اضافه کاریمون کلا صفر شد
خواهشن اگه اطلاعات کامل نداری اینجوری نگو
بعدشم اگه سه برابر شده بود تا الان یه پرشیا که میتونستم بگیرم !!!
ولی پراید هم ندارم (3182710) (alef-11)
 
فری خان
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۰:۲۱:۱۱
اولا که به بهونه تحریم یک سال اضافه کاری ما قطع شد
درثانی اگه ۳ برابر شده بود میتونستم یه ماشین تا بگیرم . درسته؟؟
پس حرف شما درست نیست (3183297) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۷:۱۸
سلام پدر من سال 89 ال90 خرید ماشین را بردبرای گارانتی "ایران خودرو "از پدرم پول گرفتند
جای تعجب دارد پس چرا دیگه اسمش را "گارانتی "گذاشتند (3180844) (alef-11)
 
عماد
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۲:۴۲:۵۰
من بعد از کلی دوندگی و تعویض گیر بکس و سر سیلندرو دسته موتور و خرده ریز های دیگه ( و تعمیر صتندلی ها البته) بالاخره صاحب یک یک خودرو مثلاملی شدم که نصف ارزشش مربوط به دلاره و وارداتی. با این حساب بخشی از تولید کارخانه را هم بنده به اتفاق نماینده های محترم انجام دادیم. این دیگه گارانتی نیست. تحمیل وظایف خط تولید به مشتری مثلا محترم است.من تو آینه نگاه گردم هیچ کجای قیافه من شبیه کوسفند نیست. در عجبم مدیران ایرانخودرو سایپا از کجا به اشتباه افتاده اند؟ باید به ایشان گوشزد کرد. (3180944) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۲:۵۷:۳۵
اصلا کی مجبورشون کرده خودرو بسازن؟مگه با این شرایط اقتصادی و تحریم، که جزء رتبه های پایین اقتصادی دنیا هستیم حتما باید جزء 15تولیدکننده خودرو دنیا هم باشیم؟!!فرق ما با اقتصادهای پیشرفته دنیا که به سمت خودروسازی نرفته اند چیست؟ (3181008) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۳:۵۷
پدر پیر من یک وانت از ایران خودرو خرید تا با آن در شرکتی کار کند. حدود دو ماه بعد از اینکه خودرو را تحویل گرفت باتری اش خراب شد. به چند تا از نمایندگی های اصفهان مراجعه کرد تا باتری را گارانتی کنند. جالب بود که همگی می گفتند که باتری نداریم. خلاصه هر روز صبح کار من شده بود هل دادن ماشین ! نهایتا پدر من رفت یک باتری خرید و از شدت عصبانیت کارت گارانتی را پرت کرد توی جوی آّب! (3181026) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۳:۱۰:۰۰
دوستان من بجز خوردو کالای دیگه ای سراغ ندارم که بعد تحویل برم گارانتی...

تازه خرابکارای کارخونه رو خرابتر کنن... (3181044) (alef-11)
 
حبیب
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۳:۴۶:۱۰
من در سال های گذشته دو دستگاه ماشین تولیدات داخلی خریدم. اما امان از گارانتی. گارانتی حرف مفتی است در ایران. (3181173) (alef-11)
 
صادقی
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۱:۵۲
از نظر سطح دستمزد اکثر کارکنان ایرانخودرو حقوق زیر حقوق مصوب اداره کار میگیرند در حد سیصدوپنجاه تا چهارصدتومان اینها به کارکنان خودشون هم رحم نمیکنن مثال بزنم تمام نمایندگیهای ایرانخودروی استان کرمان (3181198) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۴:۰۰:۰۶
نمی خریم (3181222) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۳۵:۱۳
برای سنسور اکسیژن رانا یک بار امداد ویژه و چهار بار نمایندگی رو تجربه کردم تا عوض بشه. کیلومتر سفر هم یکی در میون کار میکرد پنج شیش تا نمایندگی بردم تا بالاخره با آشنایی دادن و منت های بعدش دو دقیقه دیاگ زد درست کرد (3181468) (alef-11)
 
حمید رضا عرب
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۶:۱۲:۱۹
سلام کارت طلایی دو ستاره دارم سه ماه قبل باطری اشکال پیدا کرده بود ماشن مرتب خاموش میشد اما سه یا چهار بار امداد خودرو آمد و گفت اشکال باطری نیست باید بری نمایندگی از لحاظ میزان سوخت و استپر کنترل بشه رفتم نمایندگی استپر عوض شد باز هم همون اشکال بود دوباره رفتم دفتر منطقه کارشناسشون هم گفتن اشکال از سیستم گاز ماشینه خلاصه یکبار دیگه تو خیابون خاموش و دیگه روشن نشد یه امدادخودرو اومد وباطری را عوض کرد .همه مشکلات حل شد اما بخاطر استپر نویی که انداخته بودم دوباره موتور بد کار میکرد همون استپر قبلی را انداختم همه چیز خوب شد اما یه مشکل جدید اونهم این بود که بعد از دو ماه دوباره باطری خراب شد تاریخ گارانتی باطری دو ماه قبل از اینکه بندازنش روی ماشین من تموم شده بود امداد اومد و گفت باطری خرابه یه دونه نو دیگه انداخت .خنده دار این بود که تاریخ اتمام این یکی مال بهمن ماه نود وسه بود . خودنون قضاوت کنید حیف یک ریال که بدیم برای این ماشین ها و بدتر از همه حیف یک ریال که بدیم برای گارانتی و کارت طلایی (3181554) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۶:۳۳:۲۳
اقا بهتره ماشین رو گارانتی نبرید داغون ترش میکنن تازه انعام هم میخان (3181603) (alef-11)
 
نامی
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۷:۰۵:۱۶
کاهش قیمت کافی نیست باید چارچرخ هایی مثل 405 و اذناب آن ، همینطور طایفه پراید به موزه عبرت سپرده شوند (3181677) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۹:۰۸:۲۳
اخیرا از یک نمایندگی شنیدم که قطعات بکار رفته در خودروهای داخلی سه رده کیفی دارند که از بدترین یعنی قطعه داخلی شروع میشه و بهترین هم جنس چینی درجه دو و یک هستند. و در طرح های ارتقا کیفیت جدید ایران خودرو , قرار شده به جای قطعه ایرانی در تولید خودرو ها از قطعات با کیفیت تر چینی استفاده بشه! (3181990) (alef-11)
 
Saeid
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۲۰:۲۷:۳۴
سلام، خدمات پس از فروش بسیعر ضعیفه و شکایات ما هم از نمایندگی ها بررسی نمیشه و ماهها و سالها باید دنبالش بدویم! سمند اسفند ۹۳ گرفتم هر روز باید به نمایندگی برم و وقت تلف کنم ولی فایده ای نداره، یه لاستیک موج گیر ندارن تو نمایندگی یا نمیدن، کلا خدمات پس از فروش صفره، یادم رفت بگم برا چی کارت گارانتی ۳ستاره و چند ستاره اجباریه و باید۹۶۰۰۰۰ هزار تومان از مشتری اجبارا گرفته میشه؟؟؟ماشین نخرین مردم فقط تا عید تحمل کنید همه چی درست میشه، منم هفته یه بار سوار میشم از بس بی کیفیته (3182108) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۳:۲۲
خیلی راحت از آسمان برای کارت گرانتی ستاره می چینند. هههه
کارت گرانتی با ستاره به تعداد موهای سرتان= خدمات صفر (3186794) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۲۱:۱۴:۴۵
من یه پرشیا elx دارم یعنی مارو بیچاره کرده خرج نمودنده به این ماشین نکرده باشم اعم از تسمه دینام بریدن گرفته تاتسمه تایم الانم دیدم سیلندر ترک برداشته دیگه بریدم خدا یه رحمی به دل این مسولین بندازه (3182225) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۲۱:۱۵:۵۴
من کارگر ایرانحودرو هستم در قسمت مونتاژ موتور ،بارها دیده ام که موتور ایراد کیفی دارد و مطمئنا تا هزار کیلومتر اول محاله دوام بیاره اما معاونت مربوطه با مسئولیت خودش اعلام کرده تولید بدهید بعدا کشتری میبره خدمات پس از فروش درست میکنن!!!!! این ورد زبان مدیران ایران خودرو خصوصا در ایامی مانند قبل از عید که مردم گر و گر ماشین میخریدند بود و حالا موندن که اضافه کاریشون قطع بشه چه خاکی به سرشون بریزن (3182228) (alef-11)
 
شایان
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۲۲:۴۰:۱۴
باسلام خدمت دوستان و سایت محترم الف برای دختر دانشچویم جهت تردد از منزل تا دانشگاه و بالعکس یک پراید 111 خریدم بماند که در زمان تحویل چه مشکلاتی داشت و چه قطعاتی البته با هزینه بنده تعویض شد. یک شب تلفن زد و با گریه گفت برق کل ماشین قطع شده و ماشین روشن نمیشود 65000 تومان دادیم و ماشین یا به عبارت بهتر این لگن را اوردیم. فردای ان روز با همان ایراد انرا فروختم چندی بعد یک ماشین دست دوم خارجی برایش خریدم که مثل ماه تا حالا کار کرده و هیچ ایرادی هم نداره................ (3182415) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۲۳:۴۰:۲۳
سمند خریدم اول تیر تحویل گرفتم سیستم صوتی اشغال فکر کنم ارزشش 10 تومن هم نیست چند بارولر روشن کردم دود سوخته گی سیم بیرون اومد کلید شیشه بالا بر کار نمیکنه سپهر عقب پیچ نداشت خلاصه انواع اقسام ایراد رو داره اشتباه کردم صفر خریدم مدل 89 داشتم خیلی خیلی بهتر بود سپهر با کوچکترین ضربه آویزان شد بعد با طناب بستم بردم نمایندگی 40 هزار تومن نا قابل گرفتن درست کردن گفتن کارت طلایی کارت گاندی فعال نیست برای فعال کردن گرانی ماست 70 کیلومتر برم 70 تا برگردم نما ین گی که اجازه فعال کردن کارت گارنت رو نداره باید در شرکت ایرانخودرو رو گل گرفت (3182536) (alef-11)
 
حاتم زاده
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۰:۲۰:۴۳
بنده سمند مدل93ذارم اگربه پرونده من مراجعه کنید خواهبد دید یکسال است ،میگم جلوبندی اگزوز نیاز به تعمیر دارد ولی دریغ از اصلاح ،کارشناسی میگفت اصرار زیاد ما بزای تعویض قطعه برایمان مشکل ساز میشود. (3182607) (alef-11)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۰:۲۴:۳۲
سلام. سال 92 یک دستگاه رانا خریدم. تا الان دوبار صفحه کلاچ عوض کردم. دوبار سنسور اکسیژن. فن بخاری. فوم صندلی. دوبار تسمه دینام. خجالت اوره. همه رو هم بدون گارانتی. نمایندگی ها فقط ادم رو مسخره میکنن.
واقعا مدیران این مطالب رو میخونن؟ (3182613) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۱:۵۷:۲۹
سمند 89 دارم با صفر عوض نمیکنم (3182709) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۸:۴۲:۲۱
405 صفر خریدم چند قطعه شکسته داشت فقط همین............ (3183018) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۰۹:۱۰:۳۷
برای افزایش رضایتمندی مشتریان؟؟؟؟؟؟؟
مگر مشتریان ایرانخودرو از خدمات این شرکت رضایت دارند که می خواهند افزایشش بدهند؟؟؟؟
بهتر است بنویسند جهت ایجاد رضایتمندی (3183104) (alef-11)
 
عالی
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۱:۰۷:۵۳
خودروی 405 اس ال ایکس 93 خریدم بعد از یکماه تفنگی ترمز دست سیم پاره کرد . بعداز دو ماه سیم کلاچ رو عوض کردم یاد آور می شود در حال حاضر با سه بار سیم کلاچ عوض کردن اساتید فرمودند دیسک و صفحه کلاچ ایراد داره . اینهم عوض شد . مشکل دیگر اینکه هنوز یکسال نشده بود دیدم تو اتوبان ماشین گاز نمی خوره این عمل چند بار تکرار شد بعد کاشف بعمل امد که دسته سیم گاز ایراد داره اینهم عوض شد . دیگر اینکه اینکه هزاران مشکل دیگر که سند و مدرک وجود دارد . خلاصه ماشین ایرانی رو نخرید که بیچتره می شید (3183425) (alef-11)
 
علی اکبر
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۲:۰۹:۱۳
تامین قطعات برای ایران خودرو خود مسله ای است . دو ماه قبل در یکی از تعمیرگاههای معتبر مجاز کرج تشخیص دادند که میکرو سویچ کیربکس ال 90 اتوماتیک باید تعویض شو د ودرخواست قطعه کرده اند ولی گویا منتظر هستند تا گارانتی خودرو تمام شود بعد قطعه را ارایه نمایند اگه کسی را میشناسید که پاسخ گو باشد معرفی کنید رجایی (3183639) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۷:۴۴:۱۹
دوست عزیز نگران نباشید. فقط به نمایندگی مربوطه مراجعه نمایید و مطمئن شوید که برای خودروی شما کارت باز در سیستم کسب و کار ایران خودرو برای امداد ویژه سوییچ گیربکس وجود دارد. اگر گارانتی شما در این فاصله به اتمام برسد طبق قوانین گارانتی، باز هم آن قطعه شامل گارانتی می شود. (3184505) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۴:۰۱:۰۰
گارانتی مفهومی ندارد (3183940) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۴:۲۴:۵۸
هرجاي دنيا اگر روي تبليغ خدمات بعد از فروش اينقدر تبليغ انجام بشه كسي نميره بخره ميگن حتما كارشون ايراد داره كه اينقدر براي خدمات بعد از فروشش بليغ ميكنن . همه جا ميگن ماشين تا 5 سال فقط آب و بنزين و روغن بريز توش و حالشو ببر . (3184007) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۲ ۱۹:۳۸:۴۰
خودرو بی کیفیت و گران نمی خریم (3184834) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۰۸:۲۱
كدام كارانتي ماشين خراب رو ميبري نمايندگي كلي فاكتور و هزينه برات مي نويسه تازه متوجه ميشي كه ماشينت از روز اول خرابتر شده (3187421) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۱:۲۰:۴۵
ماشین ال نود بردم نمایندگی سایپا روی جهارده هزار تا کلاچ ایراد داشت گفتن دیسک و صفحه تموم کرده و نزدیک هفتصد تومن از من پول گرفتن بعد از چند ماه دوباره همون جوری شد بردم تعمیرگاه متفرقه نگاه کرد گفت یه قطعه دیگه ایراد داره اونو درست کرد ماشین الان چند ماهه داره کار میکنه...

206 صفر خریدم از گیربکس روغن زد تو ماه اول بردم مرکزی گفتن درست شده آوردم خونه دیدم داره روغن میده باز دوباره بردم سه روز خابوندن تا یه کاسه نمد عوض کنن....
دوماه بد از موتور روغن زد بردم مرکزی گفتن واشر درب سوپاپ ایراد داره عوض کردن آوردم خونه دیدم دوباره روغن میزنه.... به خودم فحش دادم و دیگه نمایندگی نرفتم

از ماشین ایرانی متنفرم (3187977) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۲:۰۲:۳۸
تو ی این مملکت اگر چیزی ارزانتر از خارج باشد به بهانه قاچاق شدن گرانش میکنند واگر چیزی گرانتر باشد به بهانه تولید ملی و بیکاری کارگران گرانتر میکنند . فقط حقوق ما حقوق بگیران که همیشه پائنتر از تورمه ، در ده سال گذشته حقوق ،حقوق بگیران 68% از تورم عقب تره البته از تورمی که اینا اعلام میکنند و معلوم نیست با چه فرمولی (باتورم واقعی بیش از 150% عقبیم ....... )حالا با کلی بدبختی ونخوردن ها پول جمع کنی بری ماشینهای اشغال این از خدا بیخبرها را بخری!!!!!!!چه شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3189349) (alef-11)
 
هادیه
۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۰۹:۳۴:۴۴
باسلام
خودروی206بمبلغ 37میلیون تومان دربهمن 93خریداری نموده ام بعدازیکماه سنسورکاپوت خراب گردیددرتاریخ 05/01/94درخواست تعویض به نمایندگی مجازوخودروخریداری شده داده ام باگذشت نزدیک به 6ماه هنوزقطعه موردنظرویاسنسورکاپوت رانداده اندوهربارمی گویندسایت بسته است این هم ازوضعیت ایران خودروکه تبلیغات وزین وآب وتابداردر مطبوعات صداوسیما ودرودیواروکوچه برزن درخصوص فروش خودرو انجام می دهدچرا؟....ضمنا درشهریور93مبلغ 18میلیون جهت پیش فروش ال90واریز نمودم دربهمن93پس ازگذشت 6ماه اعلام نمودند ال 90نداریم امامی توانیدپژو405ویا پرشیا سال تبدیل نمائیدآیابنده فرق ال 90با 405ویا پرشیا رانمی دانم ؟...باتشکر (3191329) (alef-11)
 
داود
۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۱۲:۲۲:۲۲
من یک 206صندوق دار دارم. صفه کلاچ خواست بردم یکی از تعمیرات اصفهان .صفه کلاچ را بست با دستمزد خدا میدونه چهارصد هزار تومان. فقط دوهفته کار کزد.خدا لعنتشون بکنه انشااله (3211799) (alef-11)
 
رضا مشایخی
۱۳۹۴-۰۷-۱۷ ۱۹:۲۳:۲۲
خودروMT mvm 550 که در تاریخ 8/4/94 تحویل مالک گردیده است در همان روزهای نخستین مشخص شد که به جهت کیفیت پایین قطعات و مونتاژ ضعیف آن ایراداتی دارد که این ایراد ها به شرح ذیل می باشد:
الف: ایرادات ناشی از مونتاژ ضعیف :
1- برخورد اتصالات شیلنگ ها با بدنه خودرو:
برخورد اتصال لوله (HOSE FITTING ) مربوط به گاز کولر با شاسی سمت راست خودرو که منجر به تولید صدای ناهنجاری در سمت راست خودرو می گردید که نمایندگی ها پیشنهاد باز و بست داشبورد را جهت پیدا کردن منشاء صدا می دادند ولی مالک خودرو پس از جستجوی فراوان عیب را در داخل موتور پیدا کرده و با نصب چند عدد لاستیک ضربه گیر مشکل را حل نمود. (تصویر شماره 1)
2- لق بودن چرخ دنده ها در داخل دیفرانسیل:
صدای لق بودن قطعه ای در زیر خودرو به گوش می رسد که به جهت مشکل ذکر شده در بالا صدای این دو مورد به سختی قابل تمیز دادن بود تا اینکه با حذف صدای مورد 1 مشخص شد صدا از دیفرانسیل و داخل گیربکس است و لقی چرخ دنده ها ی آن تا حدی است که با وجود گرفتن کلاچ و قطع اتصال موتور با جعبه دنده و افزایش دور موتور تا 2000 rpm صدا به وضوح به گوش می رسد که با گرفتن دو محور پلوس ها در دست صدا کاهش می یابد که این حاکی از معیوب بودن دیفرانسیل می باشد.
3- عمل نکردن دزدگیر و POWER WINDOWS :
پس از تحویل خودرو ریموت درب ها به درستی عمل نمی نمود به طوری که دزدگیر غیر فعال بوده و صفحه آبی جلوی خودرو ساعت ها روشن می ماند و power windows عمل نمی کرد که با مراجعه به چند نمایندگی اعلام گردید این خودرو فاقد POWER WINDOWS می باشد با این حال وقبل از باز و بست بی مورد بعضی سیستم ها مشخص گردید کاپوت جلوی خودرو کج نصب شده و شاسی زیر درب را رد می نماید که با گذاشتن لاستیک زیر درب مشکل حل گردید.(تصویر شماره 2)
4-شل بودن مهره سر باتری :
چراغ چک خودرو چندین بار خاموش و روشن گردید که خوشبختانه به مدد یک کارشناس برق مشخص گردید مهره سرباتری خودرویی که شدیدا حساس به نوسانات برق می باشد کاملا شل بوده و با دست سر باتری بر داشته می شود که رفع عیب گردید.
ب: ایرادات ناشی از کیفیت پایین قطعات :
1-تشکیل منافذ ریز در گردگیر پلوس :
در کیلومتر 3000 مالک خودرو متوجه پاشش گیریس از منافذ ریز تشکیل شده بر روی گردگیر پلوس گردید درصورتی که نباید گردگیرپلوس حتی به فرض نامرغوب بودن جنس در چنین کیلومتری و مدت زمان کوتاهی که از مصرف آن می گذرد با چنین ایرادی مواجه شود .متاسفانه در کمتر از یک هفته بعد از اتفاق ذکر شده گردگیر پلوس سمت دیگر خودرو دچار عارضه مشابه گردید.(تصویر شماره 3)
2-نامرغوب بودن قطعات لاستیکی زیر و بند خودرو:
نامرغوب بودن قطعات لاستیکی زیر و بند خودرو منجربه تولید صدا از زیر و بند و همچنین کمک فنر سمت راننده می شود.

با توجه به باقی بودن ایرادات اساسی از جمله مشکل در دیفرانسیل خودرو که عدم رفع آن و یا حتی تعمیر آن می تواند مشکلات عدیده ای برای گیربکس بوجود آورد و رفع عیب آن فقط با تعویض گیربکس امکان پذیر است همچنین کیفیت پایین قطعات و اینکه ایرادات مذکور پس از دو ماه در یک خودرو صفر کیلومتر ایجاد شده خودرو مذکور از کیفیت مطلوب - با لاخص با توجه به قیمت آن- برخوردار نمی باشد.
اینجانب به تعمیرگاه مرکزی مدیران خودرو نیز مراجعه نمودم و با مشورت با صاحبان خودرو مشابه خود متوجه شدم حداقل مشکل دیفرانسیل آن حالت عمومی دارد و پس از تعمیر نیز بهبود نمی یابد که از لحاظ منطق نیز می توان گفت مجموعه گیربکسی که در کارخانه و بی شک تحت اصول خاصی اسمبل شده و این مشکلات را دارد ... تعمیر آن نیز حتمی بی ایراد و راضی کننده نخواهد بود....
البته از طرفی خرید این خودرو پیشنهاد می شود چون شما را از سر در گم شدن نجات می دهد و پس از خرید آن مشتری اول و آخر آن خواهید بود و چاره ای جز سوار شذن و هر روز نمایندگی رفتن نخواهید داشت، کلا سر گرم میشید
09132040498 (3248772) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۱۱ ۱۵:۲۴:۲۰
عزیزان خدا وکیلی نامردتر از مدیران خودروساز ایرانی پیدا نمیکنید. باز صد رحمت به خودروهای لکن چینی، حداقل خیالت راحت که چینی. موقع رانندگی هم حواست هست. ولی خودرو داخلی جنس اشغال تر از چینی میده با کارانتی الکی و چند برابر قیمت. خدا لعنت کند ظالمین را. این همه شهید دادیم که مملکت از دست ظالمین راحتش متاسفانه ظالمین راحت شدن. (3859829) (alef-13)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۸ ۲۰:۳۱:۳۰
من یک دستگاه سمند ای اف 7 خریده بودم برای تعویض قطعه سی سی ان ( c c n ) که در زیر فرمان است یک سال و نیم منتظر ماندم و دست آ خر یک عدد تعمیری فرستادند که بعد از نصف روزی صرف وقت در نمایندگی و نصب آن معلوم شد که آنهم خراب است . (4209792) (alef-11)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۸ ۲۰:۳۹:۳۱
دولت محترم اینهمه نا راضایتی که همه مردم از خودروسازان دارند و در موقع رای می فرمائید مردم شریف ایران ولی چرا این مردم شریف را با این خودروسازان بی کیفیت اذیت میکنید شما در مقابل به این مردم خدمت کرده و تعرفه ورود خودرو را آزاد کنید تا موضوع رقابت را در عمل این خودروسازان انجام دهند و شما افتخار کنید سالی 1/5 میلیون تولید فرغون داریم و سرمایه این مملکت را که بنزین باشد از میان ببرید کیفیت را فدای کمیت نکنید . (4209797) (alef-11)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۸ ۲۰:۴۳:۲۴
ماشین صفر تحویلی به مردم 24 ماه گارانتی دارد پس چرا از مردم بابت کارت 3ستاره پول اضافی میگیرید برای مردم اجحاف است کارت چیه کارت سه ستاره دیگر چه موضوعیه لطفا برایم توضیح بدهید تا بفهمم . (4209799) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۲۸ ۲۰:۵۹:۲۳
مدیران ایران خودرو این مطالب را که مردم نوشتند و از تولیدات شما گلایه کردند بخوانید و کمی بخودتان بیایید و کمی هم عرق شرم بریزید ما که به ایرانی بودن خودمان می بالیم عیب است که چنین خودرویی تولید کرده و به دست مردم بدهیم شما نمی توانید ایران خودرو را اداره کنید از مدیریت جهانی حرف میزنید . (4209807) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.