نظر منتشر شده
۷۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 326299
پراید نباید مجوز ورود به جاده داشته باشد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
۱۶‌هزارو٧٧٢ ایرانی ‌سال گذشته در تصادفات جاده‌ای جانشان را از دست دادند.

آمارها نشان می‌دهد که ١٦‌درصد این افراد، کودکان زیر ١٨‌سال بودند.حالا درکنار این آمارها، اعلام می‌شود که ٤٩‌درصد مصدومان تصادفات، پس از حادثه جان می‌دهند.

اینها بخشی از موضوعاتی بود که روز گذشته در گردهمایی سالانه بین‌المللی ایمنی راه و ترومای کودکان در مرکز توانبخشی جمعیت هلال‌احمر مطرح شد.

درهمین مراسم بود که وزارت بهداشت پیشنهاد داد تا ورود پراید به جاده‌ها ممنوع و استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری شود.

محسن انصاری، عضو هیأت علمی دانشگاه بقیه‌الله به‌عنوان یکی از سخنران‌ها، به آمار تلفات ناشی از تصادف‌ها اشاره کرد و گفت: «آمارها نشان می‌دهد، ٥١‌درصد تلفات رانندگی درحین تصادف و ٤٩‌درصد نیز پس از وقوع حادثه اتفاق می‌افتد، این نشان می‌دهد که باید روی موضوع مدیریت پس از تصادف اقدامات بیشتری انجام شود، اما متاسفانه اقدامی برای پس از وقوع تصادفات و کاهش آمار مرگ‌ومیر ناشی از آن صورت نگرفته است.»

انصاری که رئیس سابق راهنمایی و رانندگی است، ادامه داد: «یک‌ماه بعد از صحنه تصادف اگر فرد مصدوم ناشی از تصادف فوت کند، علت آن را مرتبط با همان تصادف می‌دانند، این نشان می‌دهد که اقدامات امدادی و بیمارستانی ما به موقع نیست و وسایل حمل‌ونقل ما نیز برای رسیدن به بیمارستان مناسب نیست.»

او با بیان این‌که در آینده، آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات افزایش می‌یابد، تأکید کرد: «باید یک ساختار پویا و فراسازمانی برای موضوع حوادث رانندگی و تلفات ناشی از تصادفات تشکیل شود.»

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله ادامه داد: «در برنامه پنجم توسعه کاهش ١٠‌درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات به‌طور سالانه درکشور پیش‌بینی شده بود، اما این موضوع در برنامه ششم به خوبی دیده نشد و فقط در یک کتابچه اهداف آن نوشته شد که قرار است سالانه پنج‌درصد تصادفات کاهش یابد.»

او به پایان دهه ایمنی ازسوی سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد: «شمار کشته‌های تصادفات ما باید تا پایان برنامه ششم که پایان دهه ایمنی ازسوی سازمان بهداشت جهانی (٢١٠ تا ٢٠٢٠) است، ٥٠‌درصد کاهش یابد.»

صندلی کودک باید اجباری شود

به گزارش ایرنا، انصاری در ادامه این گردهمایی، بر اجباری‌شدن صندلی کودک در خودروها هم تأکید کرد: «باید امکان تولید انبوه صندلی مناسب درکشور وجود داشته باشد چراکه ایران به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در صنعت پزشکی است که می‌تواند این موضوع را به خوبی طراحی کند.»

در ادامه این گردهمایی، حسن امامی رضوی، قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها هم صحبت‌هایی کرد. تأکید او بر ممنوعیت تردد خودروهای ناایمن مانند پراید درجاده‌ها بود، با این توضیح که: «در ‌سال ٩٣، ١٦‌هزارو٧٧٢ نفر درجاده‌ها کشته شدند که ١٦‌درصد تلفات جاده‌ای، مربوط به کودکان زیر ١٨‌سال بود، به همین خاطر نباید به خودروهای ناایمن مانند پراید مجوز ورود به جاده را داد.»

او ادامه داد: «تمام تصادفاتی که با پراید صورت می‌گیرد، به علت ناایمن بودن، مشکلات جدی برای سرنشینان آن ایجاد می‌کند و هر تصادف با این وسیله نقلیه منجر به مرگ ناگهانی می‌شود، اگر نمی‌توانیم این موضوع را اجرا کنیم، حداقل محدودیت سرعت را کنترل کنیم تا دیگر شاهد بروز حوادث ناگوار درکشور نباشیم.»

به گفته او، هر ‌سال ٦٠٠‌هزار مجروح سوانح ترافیکی، دچار معلولیت می‌شوند که این موضوع نیز هزینه‌های زیادی در بر دارد: «هزینه‌های درمانی افراد تصادف کرده در بیمارستان‌ها و مراکزدرمانی رایگان است، البته ١٠‌درصد از بیمه شخص ثالث رانندگان برای حوادث ترافیکی هزینه می‌شد که این مبلغ سالانه یک‌هزار‌میلیارد تومان است.»

امامی رضوی، با اشاره به این‌که حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ‌ومیر درکشور است، افزود: «براساس بررسی‌ها و اقدامات انجام‌شده درباره مشکلات ناشی از تصادفات، دولت و مجلس کمیسیون ایمنی راه را تشکیل دادند و این موضوع باعث شد که آمار تلفات تصادفات از ٢٦‌هزار نفر در‌ سال ٨٥ به حدود ١٧‌هزار نفر در ‌سال گذشته برسد و هر‌سال شاهد کاهش پنج‌درصدی حوادث ترافیکی هستیم.»

امامی رضوی صحبت‌های عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله درباره اجبار در استفاده از صندلی کودک را تأیید کرد: «صندلی کودک، یک نیاز ضروری در این زمینه است و پلیس همان‌طور که کمربند ایمنی را اجباری کرده، باید در اجباری‌کردن صندلی کودک نیز اقدامات جدی انجام دهد.»

در ادامه تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، به قوانین بازدارنده رانندگی اشاره کرد: «منظور از قوانین بازدارنده از نگاه پلیس این نیست که یک جریمه ١٠٠هزارتومانی یک‌میلیون تومان شود، بلکه ما می‌گوییم هیچ تخلفی بی‌کیفر نماند یعنی هر سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز اعمال قانون شود. بنابراین مستلزم آن است روش‌های قدیمی‌مان را اصلاح کنیم.»

به گفته حسینی، قرار بود پس از ٣‌سال مبالغ جریمه‌ها افزایش یابد اما بسیاری ازجمله حقوقدانان و جامعه‌شناسان با تفاسیر مختلف مخالف این امر هستند کما این‌که هنوز هم افزایش جریمه‌ها به ما ابلاغ نشده است.

او با تأکید بر ضرورت مشخص‌شدن سهم دستگاه‌های متولی و خودروسازان در تصادفات گفت: «همان‌طور که خطای انسانی در تصادفات مورد توجه قرار می‌گیرند، دستگاه‌های متولی و خودروسازان نیز درصورت سهیم‌بودن در تصادفات براساس تبصره ٣ ماده ١٤ سهم قصور برای آنان لحاظ می‌شود و بسیاری از آنان به دادگاه فراخوانده می‌شوند.»

او در پاسخ به انتقادات مردم درباره این‌که چرا در قوانین جرایم باید یک پیکان وانت مدل پایین همانند یک خودرو گران‌قیمت چند ١٠٠میلیونی جریمه شود و تفکیکی در این زمینه وجود ندارد، توضیحاتی داد:

«پلیس مجری قانون است و ما همیشه از طرف اغنیا و فقرا در این زمینه زیر سوال هستیم کما این‌که در این امر پیشنهادی را نیز ارایه کردیم که باید چنین تفکیک‌هایی صورت پذیرد، مدعی نیستیم که کارمان نیز ایراد ندارد اما به جرأت می‌توان ادعا کنیم پلیس با احساس مسئولیت کارهایش را انجام می‌دهد.»

حسینی به پیشنهاد و راهکارهایی برای کاهش مرگ‌ومیر بر اثر تصادفات به دولت اشاره کرد: «از هر ١٠٠‌هزار نفر، ٦نفر در اثر تصادفات می‌میرند ما نیز راهکارهایی برای کاهش این عدد ٦ به ٣ کشته به دولت فرستادیم تا اگر این پیشنهادات اعمال شود، ١٥‌درصد از کشته‌ها کاهش می‌یابد.»

جریمه نکردن افرادی مانند روحانیون و نظامیان با نشان دادن کارت، ازسوی پلیس، انتقاد دیگر بود که از رئیس پلیس راهور تهران شد. او اما پاسخ داد: «یکی از این دلایل به این خاطر است که روش‌های ما قدیمی و منسوخ است و باید آنها را کنار بگذاریم و از ابزارهای هوشمند استفاده کنیم زیرا به ‌هرحال پلیس یک انسان است و ظرفیت‌هایی دارد و متعاقبا یک پلیس نیز خسته می‌شود و مورد تهدید قرار می‌گیرد و همه اینها باعث می‌شود در اعمال قانون محدودیت ایجاد و دچار مشکل شود. بنابراین با پیش‌رفتن به سمت ابزارهای هوشمند ازجمله دوربین‌ها سعی می‌کنیم این نواقص رفع شود زیرا یک دوربین هرگز خسته نمی‌شود و تهدیدپذیر نیز نیست.»

او با بیان این‌که در تهران کمتر از ٢٠‌درصد دوربین ترافیکی نصب شده است، اضافه کرد: «هنوز تمام محورهای برون‌شهری، دوربین ندارند، در تهران نیز دوربین‌های نصب‌شده، حقوق شهروندان را خدشه‌دار نمی‌کند بلکه تنها پلاک‌ها را رصد می‌کند.»

او در ادامه، سرانه مصرف خودرو درکشور را بالا اعلام کرد و گفت: «ما مشکل سرانه مالکیت خودرو نداریم، بلکه آن چیزی که مشکل‌ساز است، سرانه استفاده از خودروست، در تمام دنیا خودرو به آسانی تهیه می‌شود اما به سختی استفاد می‌شود، درکشور ما این روند معکوس است و ایراد بزرگ نیز همین است.»
 
کلمات کلیدی : پراید+تصادف
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۷:۲۷:۰۶
حرف درستی نیست .
دو روز دیگه چراغشو عوض میکنن میگن ماشینه جدیده ...

باید قانون جوری بشه ماشین ها تست ایمنی بشن.
اگه از یک حدی پایین تر بودن اجازه تردد نداشته باشن

تست هم توسط یه موسسه بیطرف انجام بشه . (3485780) (alef-13)
 
بیگی29
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۹:۴۲:۴۵
در ضعیف بودن پراید بحثی نیست اما اگر در جاده دقت کنید این خود رو سبک با موتور نسبتا قوی با سرعت بیش از حد مجاز می تازد.در صورتی که در رانندگی باید وضع خودرو- شرایط جاده و توانایی خود راننده در کنترل وسیله توسط راننده در نظر گرفته شودکه نمیشود. (3486111) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۸:۳۶:۲۵
کسی باسرعت بیش از 120 نمی راند.اشکال بزرگ متعلق به جاده و نا آگاهی راننده است. (3486763) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۰:۳۳:۵۸
حتی ماشین های اخرین مدل پیشرفته خارجی در سرعت بیش از 120 کیلومتر مانند پراید صدای هشدار خطر و احتیاط در می اید. این همان کج فهمی و نفهمی بعضی راننده ایرانی است که پشت پراید آنرا رعایت نمیکند و فاحعه پیامدش. (3487975) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۱:۴۱:۲۲
تا زمانی که زور و تهدید بالای سر خودروسازان نباشد هیچ فکری برای این خودروهای بی کیفیت نخواهند کرد. (3486358) (alef-11)
 
ناصر
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۲:۵۵:۵۱
علاوه بر پراید

باید ورود خودروهای چینی را هم به جاده ها ممنوع کنند . (3486461) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۳:۰۳:۳۵
این دیگه غلط ،خودرهای مثل برلیانس و چانگان چینی از نظر امنیت خیلی بهتر از پژو های داخلی هستند .کمی مطالعه کنید (3487158) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۰۰:۴۲:۴۹
خودرو نخرید سال اینده حتی پول بیمه هم ندارید و بد بختر میشوید چاره کار اقتصاد ایران نخریدن است همین و بس (3488503) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۱۱-۲۱ ۱۵:۲۰:۰۳
افرين (3535982) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۲:۳۱:۳۷
پراید در خود کره هم مجوز ورود به جاده را شنیدم نداشته است
ماشینی داخل شهری است
برخی ام وی ام ها که اصلا فقط برای تردد در محیطهای داخل کارخانجات بوده اند نه حتی داخل شهر (3488259) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۳:۲۳:۲۳
عزیزان مشکل تا حدودی از ماشین و راننده و ... است مهمترین قسمت جاده افتضاح و نداشتن وسیله حمل و نقل عمومی بین شهر هاست مثلا آمار تصادفات در اتوبان تهران رشت با جاده هراز رو مقایسه کنید
یا اگر یک قطار مناسب بین تهران و شهر های شمالی بود تا حمل بار و مسافر راحت انجام بشه دیگه کسی از ماشین نامناسب استفاده نمیکرد
همه مسئولیم از دولت تا مردم و خودروسازهاو ...... (3489664) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۷:۳۵:۲۷
"وزارت بهداشت پیشنهاد داد تا ورود پراید به جاده‌ها ممنوع شود"

فکر کنم این وزارت بهداشت این توهم رو داره که همه مثل وزرای بهداشت یا پزشکا هستن که بتونن ماشینی گرون تر از پراید بخرن. البته خیلی ها هم هستن که حسرت داشتن همون پراید بیست میلیونی رو دارن. اگه اینقدر پول داشتن سال های قبل زانتیا می خریدن. (3485801) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۰:۳۵:۴۶
برادر من منظورشون اینه که اگه پول نداری خوب لااقل خودتو به کشتن نده! بد حرفیه؟ (3486238) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۲:۱۹:۰۷
بله با چی مردم تردد کنن؟ (3486403) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۲:۳۱:۱۱
ما که دیدیم این ماشینای گرون قیمت هستند که تو جاده ها لایی میکشن و فخر فروشی میکنند. همین هفته پیش واسه خودم این اتفاق افتاد و نزدیک بود تصادف کنم به خاطر یکی از همین پولدارا که جونشونو دوست دارن ولی فکر کنم جون بقیه براشون مهم نیست.!! (3486667) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۳:۰۴:۴۸
ماشین رو به ده برابر قیمت به مردم می فروشید بعد میگید پول ندارید ؟ عمو جون با پول پراید تو خارج بهترین ماشین ها رو میشه سوار شد (3487160) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۲:۰۶:۵۴
شما درهای کشور رو به روی خودروسازان خارجی باز کنید و تعرفه های گمرکی را حذف کنید تا مردم خودرو ارزان و باکیفیت سوار شوند.جان مردم از سود خودروسازان داخلی مهمتر است. (3486386) (alef-11)
 
مهران
۱۳۹۴-۱۱-۲۱ ۱۵:۲۱:۲۰
دمت گرم (3535989) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۷:۳۹:۲۹
باور کنید من نه پسر خاله خودروسازها هستم نه دولتی هستم ولی اگه فر هنگ عبور و مرور(یا فرنگیش ترافیک)نباشه گاری هم دسته مردم باشه در سال 1000 نفر کشته تصادف گاری خواهیم داشت.
آیا در این مملکت کم صحنه تصادف کیا، هیوندای، بنز و ولو، و بی ام و دیدیم تازه اون ها مثلا چون پول بیشتری دادن باید دقت بیشتری هم به سرمایشون باشه تو کوچه ما که در شهرستانیم طرف با 30 تا می رونه انگار وسط اوتوبانه (3485809) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۱:۱۳:۵۵
حرف دل منو زدی
صورت مسئله رو که نباید پاک کنیم باید کسئله که نبوده فرهنگ رانندگی رو حل کنیم
بجای پراید بنز هم سوار بشیم در سال به قول شما چند هزار تا کشته رو می دیم (3486309) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۱:۳۵:۳۷
ما تو ایران کمتر از هزار تا پورشه داریم هر سال دو سه تا تصادف پورشه داریم خب اگه اینطوری حساب کنید پورشه بیشترین میانگین تصادف داره حتی از پراید هم بالاتر مشکل از راننده هاست نه ماشین ها ما ایرانی ها هر جور که دلمون بخواد ماشینو می رونیم نه طبق عرف بین المللی رانندگی (3486349) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۹:۵۷:۳۸
مساله تصادف نیست بلکه عواقب ناشی از تصادفات است. شما با پراید و پرادو تصادف کنی نتیجش یکیه؟ (3486869) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۷:۴۰:۵۴
راست میگه (3485813) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۷:۴۴:۱۷
ماشینای بادکردتونو فروختید حالامیگین نمیشه بیاد تو جاده؟؟؟؟ ما ک الحمدالله ماشینم نداریم اما چ گناهی کردیم ک ماشینهای غیرایمن و گرررررونتون باید جان من عابر یا سرنشینای خودرو رو ب خطربندازه؟؟؟؟؟؟ (3485821) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۷:۵۰:۲۱
یعنی میگی مسافرت بین جاده ای هم از قشر متوسط به پایین گرفته بشه؟ یا اینکه قرار قیمت های ماشین های دیگه ارزان بشه (3485833) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۷:۵۶:۲۱
مشکل اصلی که هیچگاه به آن توجه کافی نمیشود، بی نظمی و بی دقتی و هرج و مرج در رانندگی است. مشکل از پراید نیست. اگر مشکل از پراید باشد باید آمار کشته های تصادفات در اروپا و آمریکای 50 سال پیش که اتومبیل ها بسیار ناامن تر از امروز بودند، سر به فلک بزند.
ما ایرانیان، اصولا همه مشکلات را در خارج از وجود خود جستجو میکنیم. (3485844) (alef-13)
 
منصور
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۲:۴۸:۱۲
نمیدونم سن شما چقدره، ولی معلومه که خودروهای آمریکایی پیش از انقلاب رو ندیدین!! فرمان هیدرولیک، دنده اتوماتیک و حتی بالابر اتوماتیک آنتن داشتند. اونوقت شما به ین خودروها میگید ناامن؟ (3486672) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۸:۰۵:۰۶
ولی دارد---- فقط پراید نیست, وانت نیسان مال 44 سال پیشه, ترمز های سمند های چند سال پیش رو ببینید و .... (3485865) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۹:۰۵:۲۸
با این خودرو های بی کیفیت انتظار اینکه آمار تلفات بیاد پایین بی جاست (3486011) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۶:۴۸:۰۶
خودرو ها اشکال ندارند. ادمها اشکال دارند اغصابشان خرد است میشینند پشت فرمان. (3487487) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۹:۲۱:۴۲
اشتباه کرده همچین حرفی زده . نفسش از جای گرم بلند شده . فرمانده راهنمایی و رانندگی پولش را بده من میرم مازراتی میخرم . حالا شماها می توانید سه هزار میلیارد تومان بخورید ولقمه هاش از گلوتون پایین میره . ما نمی توانیم و به حق خودمون قناعت داریم و هیچ کس حتی فرمانده ناجا حق نداره یک همچین محدودیتی (ممنوعیت تردد پراید در جاده ها ) را اعمال کند (3486043) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۰:۳۳:۰۳
این چه حرفیه که شما میزنید؟ من اگه پول ندارم برم پراید بخرم بندازم تو جاده زن و بچه ام رو به کشتن بدم؟ پس اتوبوس و قطار و هواپیما رو واسه کی گذاشتن؟ (3486233) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۳:۰۸:۵۱
راست میگه اگه راست میگید واردات خودرو رو ازاد کنید تا مردم مجبور نباشن پراید بخرن . (3487169) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۰:۳۸:۴۵
این دوستان پزشک فکر می کنن مردم میلیاردر هستن بعد هم تعرفه رو بالا میبرن هم تزهای عجیب میدن بعد در یک بخیه زدن هم جامعه در می ماند ایشون فکر میکنه همه مثل خودش میلیاردر هستن پول چرک کف دسته برا دوستان (3486246) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۱:۳۵:۵۶
شما دوستان مهندس فکر می کنید جون مردم بی ارزشه که به خاطر سود و پول همچین خودروهای بیکیفیتی می سازید. درهای کشور رو به روی خودروهای باکیفیت خارجی باز کنید و دست از انحصارگرایی بردارید تا ببینیم امار تلفات رانندگی چه تغییری میکند. (3486351) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۸:۴۲:۱۹
هم درهای کشور روی خودروهای خارجی باید باز بشه که انحصارگری روی خودرو نباشه هم درهای دانشگاه روی ورودی پزشکی به اندازه سالانه حداقل 15000 تا باید باز بشه که انحصارگری پزشکی نداشته باشیم (3490437) (alef-11)
 
حسینی
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۳:۴۳:۳۷
برادر عزیز
منظور این است که باید ماشین هایمان باکیفیت شود. اگه به پراید اجازه ندهند ملت هم نخواهند خرید و خودروساز مجبور خواهد شد کیفیت را بالا ببرد.

امیدوارم شما از طرف خودروسازها پیام نداده باشید. (3486689) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۹:۲۹:۳۹
همه مثل رییس شما پول ندارن تویوتا اریون سوار بشن و در سفرهای ماموریتی هم لندکروز 8 سیلندر 100 ایربگه!!! (3486070) (alef-13)
 
فرشید
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۹:۳۰:۰۹
اصلی ترین عامل تصادفات و مرگ و میر ناشی از اون رانندگی بسیار عقب مانده و وحشیانه ما ایرانی هاست.در جامعه ما بر خلاف کشورهای پیشرفته رانندگی یک رفتار شخصی و نه جمعی تصور میشه و برای همین هر کسی در رانندگی فقط به دنبال رسیدن خودش به مقصده و این عامل اصلی رانندگی های خطرناک و حادثه آفرینه.ضمنا یک دلیل دیگه تلفات زیاد پراید اینه که تعداد این خودرو نسبت به دیگر انواع خودرو خیلی بیشتره. (3486071) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۳:۴۴:۴۳
متاسفم از ادبیات شما جناب فرشید (3486690) (alef-11)
 
فرشید
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۸:۵۱:۲۸
دوست عزیز!اگه شما هم مثل من هر روز از تهران خارج میشدید و رانندگی وحشتناک بسیاری از رانندگان و خصوصا خودروهای سنگین رو به چشم خودتون میدیدین متوجه میشدید که واژه هایی مانند عقب مونده و وحشیانه برای این دسته از رانندگان که متاسفانه اکثریت رو تشکیل میدن خیلی هم مودبانه محسوب میشه. (3487709) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۹:۳۷:۳۰
بنده هم پیشنهاد تغییر نام وزارت بهداشت رو به وزارت پزشکان دارم(برای شفافیت بیشتر) (3486094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۱:۳۹:۳۹
بنده پیشنهاد تغییر نام خودروسازی ها به عاملین ...مردم را می دهم ( جهت شفافیت بیشتر). عجیبه که هر وقت وزیر بهداشت حرفی برای سلامت زده این مافیاهای اقتصادی و تجاری از جمله واردکنندگان روغن های پالم و سازندگان خودروهای بی کیفیت شروع به جوسازی می کنند.
الف خواهشا در پاسخ به این کامنت جهت رعایت انصاف چاپ کن. (3486356) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۷:۱۲:۲۹
هر دو پیشنهاد خوبه هم پیشنهاد شما و هم پیشنهاد اول (3486725) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۱۹:۳۹:۳۵
تصادفات در این مملکت یکی بخاطر نامناسب بودن جاده ها است . این چه جور جاده ای است آخر؟ در شب معلوم نیست جاده کجاست خاکی کجاست . نه چراغی نه تایلوی شب نمایی .یک مرتبه 3 متر پرت میشی هوا و میفهمی اینجا سرعت گیر بوده و تو خبر نداشتی !!!!!! یک مشت قیر و اسفالت ریختند و اسمشو گذاشتن جاده . دوم هم سرعت نامناسب است که رعایت نمیکنند . وگرنه پراید هم اگر سالم باشه ماشین بدی نیست . (3486098) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۰:۱۴:۴۱
تلفات مساویه با جاده، خودرو و انسان، هر کدوم سهمی دارن، شما هر چقدر هم سهم انسان رو با جریمه و پلیس کم کنید سهم جاده و خودرو رو زورتون نمیرسه، چون رانت در کاره ، پس هیچوقت تلفات با از بین بردن یکی از سه عامل حذف نمیشه، حله، جاده هم فقط منظورم اسفالتش نیست، خدمات رفاهی هم شامل میشه، بیشتر توضیح لازمه؟؟ (3486200) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۰:۵۲:۴۸
ماشین مستضعفین و در شان جامعه ایرانی اسلامی در جاده نره ؟ (3486288) (alef-11)
 
Hamvatan
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۱:۰۷:۵۹
یک حرفی زده شده همین ، قطعا اجرایی هم نخواهد شد .
صاحبان پراید نباید تاوان اشتباه مسئولان سایپا در ابتدای دهه ۷۰ که رفتند ماشینی را به ایران آوردند که زمان خوداش هم به دلیل پاس نکردن ضرائب امنیتی به تولید انبوه نرسید را پرداخت کنند.

صاحبان خودروپژو ۴۰۵ کاربراتوری مقصر اشتباه مسئولین ایران خودرو در انتهای دهه ۶۰ نیستند که رفتند مدل کاربراتوری این ماشین را وارد ایران کردند در صورتی که پژو اعلام کرده بود این مدل موتور در حال انقراضه و آلودگی شدید ایجاد میکنه اما مسئولین وقت به بهانه نبود مکانیک موتورهای انژکتوری اقدام به واردات این مدل موتور تا انتهای سال ۸۱ کردند.
و خیلی ماشینهایی دیگه که وارد شد و صدمه جدی زد به پیکره اقتصادی این کشور چه کشته هایی که بابت وارادات این ماشینها داده شد
نه آقای مسئول و نه آقایان مسئول که اینطوری اظهار نظر میکنید و اونطوری عمل میکنید شما شایسته مدیریت به این کشور را ندارید. (3486303) (alef-11)
 
رامین
۱۳۹۴-۱۱-۰۱ ۲۲:۱۲:۲۴
قبل اینکه ملت پراید بخرن باید این حرف رو میزدن! کسی که ماشین خریده انتظار داره از تمام قابلیت های یک خودرو شخصی استفاده کنه که از مهمترین هاش استفاده برای حمل و نقل در جاده هست. دولت بیاد پراید ملت رو بگیره و بدون دریافت ریالی پژو بده بهشون ، اجرای قانون هم روی چشم!
اجرایی کردن این طرح یعنی پایمال کردن حقوق چند میلیون دارنده خودرو پراید.
در ضمن این دانشمندان بهتره بجای اینچنین طرح های متحیر العقول و خرج از جیب ملت برن جلو تولید پراید رو بگیرن. (3486395) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۰:۲۱:۰۱
قبلا با ژیان که شبیه ماشین اسباب بازی بود دور ایران را با آن می چرخیدند.
آن موقع میلیون ها خودرو در جاده ها نبود که الان هست. پ
ضمنا بیش از دو هزار کیلومتر قطر مساحت ایرانزمین است که خودش به اندازه چند کشور اروپایی است که رانندگی را خسته کننده می کند و مساعد تصادف. (3486560) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۱:۲۹:۲۷
ولی خداییش جلوی تولید پراید و ام وی ام 110 و این جور ماشینهای غیر استاندارد باید گرفته بشه آلیاژ بدنه سمند و پژو هم باید بهتر بشه . این ارابه ساز ها از عهده این کارهای ساده که بر میان . (3486634) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۴:۱۸:۵۳
در همه دنيا خودرو به آساني خريداري ميشود و با سختي و هزينه مصرف ميشود ولي در كشور ما معكوس است، .....خوبه اينو ميدونيد!!! در كشور ما واقعأ اين موضوع معضل شده، نه تنها پرايد، بد تر از اون وانت نيسان ، آن هم با اين قيمت گزاف ، حقيقتأ از لحاظ ايمني بسيار ضعيفه، يكي ديگر از مشگلات ما نبود خودرو هاي همگون در جاده ها است، يعني در مسيري كه كمي سر بالايي باشد خودرو هايي مانند نيسان، آردي، پيكان، غالب ميني بوس ها، و كاميون ها و حتي همين پرايد و بعضي خودرو هاي ديگر كم ميارن و مثلن به جاي ٨٠ كيلومتر ٣٠ تا ٦٠ كيلومتر ميرن، همين عامل هم باعث سبقت غير مجاز ميشه هم اين خودرو ها در كفي و سر پاييني بعد از سربالايي ميخوان زمان از دست رفته رو جبران كنن،كه كافيه كمي جاده لغزنده باشه و حادثه اي ايجاد بشه،
مسلمن همه اونايي كه پرايد دارن ، يا نيسان و... دارن، دوست دارن در جاده خودرو هاي ايمنتر سوار بشن، ولي راستي چقدر زمينه اين موضوع موجوده، شايد لازم باشه كمي بيشتر ديدگاهمون رو در اين زمينه عوض كنيم و خريد خودروي با كيفيت و به روز رو آسونتر كنيم، و دولت هم به جاي درآمد حاصل از گمركي و ماليات فروش از خودرو ساز ها، از بنزين و عوارض جاده اي استفاده جايگزين كنه، كه فكر ميكنم سود آوري بهتر از همه لحاظ( آلودگي، حجم تردد، حفظ جان سرنشين و كم شدن هزينه هاي درماني مصدومين و...) براي دولت داره و مردم هم راضي ترند و فرهنگ صحيح هم خود به خود جا ميافته، چون استفاده كنندگان راضي هستند و بهانه اي هم براي گلايه ندارند، (3486696) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۹:۲۴:۴۰
اي كاش كلا پرايد را ممنوع مي كردند. (3486808) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۳:۱۱:۰۶
نه بابا ، اول وارادات خودرو رو ازاد کنید بعد (3487175) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۳:۱۲:۱۸
واردات خودرو رو با تعرفه صفر ازاد کنید مردم دیگه پرابد اشغال شماها را نخواهند خرید (3487178) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۶:۴۵:۴۰
همین کشورهایی که بعضی برای خودروهایشان له له می زنند با تولید همین پراید شروع کردند. افرادی که هنر و تولید شان فقط اشغال است بنز میخوان!!! (3487484) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۰۲:۳۰
هنر تولید دست یک مشت ادم رانتی که در قدرت قرار دارند نه مردم ایران !!! (3487730) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۰۸:۳۳
منظورت اشغال های کره ای ؟؟ (3487740) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۹:۳۷:۵۸
حمايت از توليد داخل و اشتغال بدترين توجيح براي ادامه توليد خودرو در ايران است ،
چطور وقتي صنعت ، كشاورزي ، صنايع دستي ، لوازم خانگي و صوت و تصوير ايراني ورشكسته شد كسي به فكر اشتغال نبود ؟
كارخانه جات نساجي توليد داخل نبودند ؟
دو دهه پيش آشپزخانه اكثر ايرانيان رات لوازم ايراني پر كرده بود ، امروز چطور ؟

توليد خودرو به صورت گران و بي كيفيت كه جان و مال مردم را به خطر مي اندازد با هيچ منطقي سازگار نيست ؟
خيلي هم سخت نيست ، فقط اجازه دهيد مانند مناطق آزاد بتوان در همه جاي ايران از خودرو با كيفيت استفاده كرد (3486831) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۰۹:۴۲:۴۴
تولیدشو رو قطع کنید و مکانیزم اسقاط خودرو را هم روان کنید. (3486840) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۱:۱۰:۴۴
همیشه اغنیا برای فقرا تصمیم میگیرند. اگه این پزشکا مالیاتهای چند صد میلیونیشونو پرداخت میکردن وضع جاده ها اینجوری نبود. (3486992) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۴:۱۲:۲۵
وضع رانندگی مردم اول باید درست بشه و بعد امنیت خودروهای داخلی بالا بره (3487255) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۶:۴۲:۴۲
عجب!
یعنی تا جاده ها درست نشوند کیفیت خودرو را درست نکنند؟ (3487479) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۰۳:۴۳
کی گفت جاده عمو جون! مردم ایران اول باید درست رانندگی کردن رو یاد بگیرند ! هنوز حرکت روی خطوط رو بد نیستند (3487733) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۹:۰۷:۵۸
مشکلات تصادفات :
1- تولید و فروش خودرو با قیمت 3 تا 4 برابر جهان
2- عدم رعایت حداقل ایمنی در خودرو های تولید داخلی
3- بد رانندگی کردن مردم
4- استاندارد نبودن جاده ها
و....

اینجوری ما رکورد دار بیشترین کشته ها در جاده ها هستیم (3487739) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۴:۱۴:۴۱
بجای پرداختن بموضوعات حاشیه ای باید متن موضوع را نشانه رفت وآن بهسازی جاده های ایران است واصلاح مکانهای حادثه خیز / شرکتهای بیمه ، پنجاه درصد از جرائم اخذ شده ، دریافت مالیات از خودرو سازان " نه از جیب مردم " براحتی میتواند در عرض یکسال با بهسازی جاده ها یکطرفه کردن آنها ، برداشتن پیچهای تند ، اصلاح بده وبستانهای مواج جاده ای آمار تصادفات را به نصف وشاید هم کمتر تقلیل بدهد (3487259) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۶:۳۳:۲۹
اقاي نويسنده راننده بي فرهنك همون بهتر كه نباشه و لطفا اينقدر اين ماشين و اون ماشين واسه بهانه اوردن نكنين و كسي كه وحشيانه راننكي ميكنه بميره بهتره (3487464) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۱۷:۰۳:۵۶
ایرانی جماعت مردمی که هنرشان فقط در خوب مصرف کردن هست. نه خوب تولید کردن. (3487509) (alef-11)
 
یک پراید سوار
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۰:۰۲:۵۶
مسولینی که از خودروسازان داخلی حمایت میکنند هم نباید مجوز ورود به بهشت داشته باشند چون در این تصادفات مقصرند پراید به قیمت بنز به مردم میدهند جلو جاده رفتنش رو هم بگیرید (3487901) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۲ ۲۱:۱۹:۲۶
پراید اتومبیل مردم ضعیف است با این حساب این مردم از حق سفر محروم میشوند مگر با اتوبوس که آنهم ایمن نیست یا هواپیما که هم گران و هم ناایمن و هم محدود است و یا قطار که آنهم محدود است!پس کشور دربست در اختیار ثروتمندان است که اتومبیلهای خارجی دارند (3488088) (alef-11)
 
راستگو
۱۳۹۴-۱۱-۰۳ ۱۵:۴۹:۰۵
این چه حرفی است ما درست رانندگی نمیکنیم ماشین را مقصر میدانیم . وقتی پرایدی درجاده که شاهد بودم با 140 کیلو متر سرعت میرود باید چکار کرد خیر عزیزان ما بهتر است فرهنگ رانندگی مان را درست کنیم انکه پراید و سایر تولیدات مشکل کیفی دارند بحث جدائی است . ولی باز هم میگویم رانندگی ما درست نیست. (3490061) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۹:۱۲:۴۱
بايد گردن اون كسي را زد كه به اين خودرو مجوز توليد داده مردم چه گناهي كردند
مگر اون موقع كه توليد ميشد گفته بودن كه اين خودرو بايد داخل شهر يا جاده تردد كنه
همه چيز ما مشكل داره جاده ها با اون چاله هاي بزرگ
توي همين اتوبان تهران كرج رفت و برگشت نرسيده به وردآورد آسفالت كردند بعد يه پله خطرناك درست كردند نزديك يك سال همين طوري مونده كسي هم پيگير اين كارها نيست درست نزديك همين پله ها يه خودروي پليس هميشه توقف كرده
از اين حرفها گذشته پس چرا همچنان اين خودروي نا ايمن(مثل بقيه خودروها) توليد ميشه ؟ (3491568) (alef-11)
 
ali
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۱:۲۰:۵۱
اونوقت قشر بیچاره کم درآمد چه کنند؟
هرچه ماشین خارجی وارد میشود که درحد بزرگان است
چراماشین درحد قیمت پراید وارد نمیکنند؟؟؟؟؟!!!!!!
خوب سعی کنید همین پراید فکستنی راهم ازدست مردم بگیرید
چرا بلافاصله پس ازتحریم اقدام به خرید وورود هواپیما که قشر خاصی ازان میتوانند استفاده کنند نمودند؟؟؟؟؟!!!!
چراپولهای آزاد شده فقط برای اقشار پردر آمد دارد مصرف میشود؟ (3491874) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۱:۳۸
مشكل اصلي وضعيت رفتار رانندگي ما ايرانيان، وضعيت جاده ها و در اخر وضعيت خودروهاست. (3492847) (alef-11)
 
ص
۱۳۹۴-۱۱-۱۹ ۲۰:۵۳:۰۳
پراید باید مجوز طوی جاده رو نداشته باشد اتاقش ضعیف است (3532260) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.