نظر منتشر شده
۱۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 166594
مخالفان دانه‌درشت اصل هشت این‌بار در بروجرد
وحید اشتری، 29 شهریور 91
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۶
خبر شلاق، حبس و نفی‌بلد دستمزد سه طلبه ناهی از منکر در بروجرد و پس از آن‌ بازداشت حجة‌الاسلام جهان‌شاهی (طلبه سیرجانی) و دیگر طلاب معترض به حکم یادشده دغدغه‌های جدی‌ای را پیرامون پاسداری از اصل هشت قانون اساسی به وجود آورده است.
 
مردم به خانه برگردند یا در خیابان بمانند!؟
از ابتدای انقلاب یک تفاوت نگرش جدی را میان تعریف امام از نقش مردم با دسته‌ای از انقلابیون که به بهانه های مختلف در برهه‌های مختلف از انقلاب جدا شدند می توان دید. شهید مطهری این تفاوت را در پاسخ این سوال درباره‌ی حاکم تبیین می‌کند که  «باید دید حکومت با چه دیده‌ای به توده مردم و به خودش نگاه می‌کند؛ با این چشم که آن‌ها برده و مملوک و خود مالک و صاحب اختیار است؟ و یا با این چشم که آن‌ها صاحب حق‌اند و او خود تنها وکیل و امین و نماینده است؟»
 
تفاوت در نگرش اسلام ناب به حکومت و تعریف نقش مردم بعد از انقلاب با تعریف آن در تفکر مادی -چه چ‍پ‌گرا و چه راست‌گرا- بعدها موجب بروز اختلافات جدی شد. دسته‌ای معتقدند مردم انقلاب کرده اند و حالا باید انقلاب را به حاکمان تحویل دهند و به خانه‌هایشان برگردند تا مدیران لایق (حالا با هر سلیقه و گرایشی اعم از چپ و راست) مملکت را مدیریت کنند و دسته‌ی دیگر مردم را صاحبان انقلاب و مدیران و بازرسان و ناظران آن می‌دانند و به هر بهانه‌ای از لزوم همگانی شدن نظارت مردم بر مسئولین و شکل‌گیری سازوکارهایی برای تحقق این امر سخن می‌گویند. اصل هشت رسما در قانون اساسی گنجانده می‌شود برای روشن کردن تکلیف سه جانبه مردم بر مردم، مردم بر حاکمیت و حاکمیت بر مردم و امر به معروف و نهی از منکر یکدیگر: اصل ۸ قانون اساسی: «در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.»
 
رهبری اخیرا در رابطه با انقلاب‌های منطقه بارها تاکید کرده اند که تا زمانی که مردم در صحنه هستند و کف خیابان‌ها حضور دارند از انحراف انقلاب نباید ترسید. این نشان‌دهنده عمق اختلاف دو دسته‌ای‌ست که ظاهرا هنوز ادامه دارد و ممکن است در انقلاب‌های منطقه نیز به وجود بیاید. یکی معتقد است مردم بعد از انقلاب باید به خانه برگردند و دیگری بازگشت مردم به خانه را انحراف می‌داند و تضمین آن را همگانی کردن نظارت و امر به معروف با عبارت «ماندن مردم درخیابان» تعریف می‌کند.
 
هیچ‌کس از مطالبه در امان نیست!
بر پایه تعریف اسلام ناب از حاکمیت و مردم، ایشان در جامعه اسلامی مانند یک شهروند جامعه لیبرال برای انتقاد فقط صاحب حق نیستند بل بالاتر از این حق، تکلیف دارند تا نسبت به سوراخ شدن کشتی جامعه اسلامی و غرق شدن امت حساس باشند. واژه حقوق شهروندی با تمام تعاریف و حدود و ثغورش در قیاس با آنچه بر گردن این امت نهاده شده در جامعه‌ای که مردمش کل‌شان «راع» هستند و کل‌شان «مسئول» عبارتی به شدت تهی است.
 
این‌جا حق انتقاد و تکلیف و حساسیت نسبت به آینده جامعه به قدری بالاست که انتقاد از این مسئول و آن مدیر و این ذی‌نفوذ و آن سیاست‌گذار فراتر رفته و برای جلوگیری از انحراف، بالاترین شخص جامعه هم از گزند مطالبه در امان نیست. وقتی بر «نصیحت ائمه مسلمین» آنهمه در متون دینی تاکید می شود دیگر جایی برای توجیه عدم انتقاد و اعتراض به فلان سیاست غلط فلان مدیر و فلان امر به معروف برای فلان استاندار و مشاور و شهردار و غیره نمی‌ماند.
 
مردم در جامعه اسلامی یقین کرده اند در حرکت جامعه به سمت آرمانهای اصیل شان اگر احساس کوچکترین انحرافی بکنند موظفند مستقیم گریبان رهبری را بگیرند و از او سوال کنند سوال از بقیه که دیگر جای خود دارد: «حرکت کلان و کلى نظام اسلامى به سمت آرمان‌ها باید منحرف نشود؛ اگر منحرف شد، باید گریبان رهبرى را گرفت، او را بایستى مسئول دانست؛ او مسئول است که نگذارد…» (بیانات رهبری در دیدار با دانشجویان کرمانشاه، ۹۰/۷/۲۴)
 
بروجرد و برخورد با پاسداران اجرای قانون اساسی
اتفاقی چند روز پیش در بروجرد رخ داده است که مرورش الآن با این مقدمات خالی از لطف نیست. چند طلبه در بروجرد به علت فعالیت‌های ماندگار فرهنگی در راستای حجاب و ارزش‌های انقلاب و عدالتخواهی بارها مورد تقدیر مسئولین استانی قرار می‌گیرند. بعد همین طلبه‌ها سراغ یکی دیگر از وظایف‌شان یعنی امر به معروف می‌روند و در نامه ‌ی و در مرحله بعد تجمعی به مسامحه‌های مسئولین در برخورد با برخی ناهنجاری‌ها و وضعیت عمومی جامعه اعتراض می‌کنند ولی جانب همان مسئولین قبلی سه نفر متهم به شلّاق، نفی‌بلد، زندان و جریمه نقدی می‌شوند. طلاب ولایتمدار و انقلابی در اعتراض به این رفتار در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد تحصن می‌کنند. علما و مدرسین بروجردی نیز از تحصن حمایت کرده و به آنها می‌پیوندند. نفر چهارمی برای معترضین سخنرانی می‌کند و از آنها تشکر می‌کند و بدون تعلل حکم سنگینی برایش بریده می‌شود و مسئولین به سرنوشت قبلی‌ها دچارش می‌کنند تا صدای اعتراض هیچ‌کس در نیاید. طلبه‌های معترض از شهرهای مختلف به تحصن می‌پیوندند. در نهایت نیروهای انتظامی با بدترین شکل ممکن و بی‌احترامی تمام وارد حوزه علمیه می‌شوند تمام طلبه‌ها را به خط می‌کنند و از حجره‌ها بیرون می‌کشند. با بی‌حرمتی تمام ۹ نفر را بازداشت کرده و با خود می‌برند و ظاهرا به ماجرا خاتمه می‌دهند. ماجرای طلبه سیرجانی (حجة‌الاسلام جهان‌شاهی) و فراوان طلبه‌ها و دانشجویان و افرادی که در شهرهای مختلف با این وضع و برخوردها روبرو شده اند را هم به ماجرای بروجرد اضافه کنید.
 
حرکت در جهت سیاست‌گذاری معکوس؟!
آن‌چه هر از چندگاهی رسانه‌ای می‌شود نه از امر به معروف به خاطر انحراف در سیاست‌های کلان بل از امر به معروف یک طلبه که فقط به یک روزه‌خواری یا نهایتا به یک حجاب نامناسب یا رفتار یک دختر و پسر اعتراض کرده و معمولا یا مجروح شده یا مصدوم یا الآن معلول و کور و کر و نابینا گشته است و به بیمارستان رفته یا در کما بسر می‌برد خود به وضوح می‌تواند شرایط موجود ما را با آن‌چه ایده‌آل جامعه اسلامی در همگانی شدن این فرهنگ بوده بسنجد. این که چه قدر این همگانی کردن وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما و موضوع منبر خطبا و سخنرانان بوده به کنار! این که آیا برای عملی کردن اصل هشتم قانون اساسی هنوز بعد از سی و چند سال ساختاری هم تعریف شده یا نه بماند! راحت تر اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون چند فیلم و سریال قوی را سراغ داریم که اختصاصاً برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان کار حداقلی که می ‌وان سراغ داشت ساخته شده باشد هم هیچ! سیاست‌گذاری و حرکت به سمت فرهنگ‌سازی کردن برای اجرای اصول بر زمین مانده انقلاب هم‌چون اصل هشت هم پیش‌کش!
 
وقتی چنین برخوردهایی با تنها جرقه‌هایی که توسط طلاب انقلابی و ولایتمدار برای پیشگام شدن داوطلبانه برای زنده کردن اصول قانون اساسی صورت می‌گیرد، نتیجه‌ی طبیعی‌اش که به ذهن خطور می‌کند تلاش هدفمند برای دلزدگی یک جماعت و سرکوب دغدغه‌ها و بی‌تفاوت کردن مردم در اجرای این اصل بر زمین مانده است! ظاهرا بر خلاف آنچه رسانه‌ها هر از گاهی نمایش می‌دهند مخالفین جدی اصل هشت را نباید در بین یک‌سری جوان با موی سیخ‌سیخی و یا یک جوان روزه‌خوار و برخوردش با یک طلبه جست. اصل هشت و اجرای آن مخالفین جدی‌تر و دانه‌درشت‌هایی بین مسئولین دارد از جنس آن تفسیر سکولاری از انقلاب و نقش مردم که در تعارض با نگاه امام و رهبری بود و الآن توانسته در سطوح میانی مدیران و مسئولین رخنه کند.
 
آدم‌هایی که توانسته اند شکست گذشته را جبران کنند و رفته رفته به تفکر غالب تبدیل شده اند. آدم‌هایی که حاضرند شدیدترین مجازات‌ها را به خط‌شکنان تحمیل کنند تا دیگر کسی جرأت رفتن به سمت این اصول بر زمین مانده را نکند. و اگر با این‌ها برخورد جدی صورت نگیرد باید یک خداحافظی جدی با تمام این اصول و کسانی که سال‌ها برای آن‌ها جنگیده اند کرد.
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۰۹:۵۴:۴۹
خوب اگه این طور ی که شما می گید باشه که مملکت هرج و مرج میشه قانون باید توسط مراجع ذی صلاح اعمال شود نه اینکههر کسی که از راه رسید مجری قانون باشه (959672) (moderator1)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۲:۲۲:۴۵
کسی نخواسته مجری قانون باشه و هر منکری رو خودش دادگاهی کنه، اصل ۸ قانون اساسی رو یه بار دیگه بخون: «در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.» (960010) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۴:۰۴:۵۰
بحث بزرگتر بر سر "تشخیص معروف و منکر" است. امری که فردی معروف تشخیص میدهد، دیگری منکر میداند. نه من میتونم قرائت خودم از معروف یا منکر را به شما تحمیل کنم، و نه شما میتوانی. ما به عنوان "وظیفۀ شرعی" تنها می توانیم "تشخیص مان" را با ادلۀ عقی و شرعی "اعلام" کنیم و مابقی را بر عهدۀ جامعه، قلوب انسان ها و ارادۀ حاکمیت قرار دهیم. (960254) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۶:۰۱:۲۷
لطفا فرمان 8 ماده ای امام راحل رو هم بخونید تا بدونید چگونه حدود تعیین شده ... (960547) (moderator1)
 
امیرحسین
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۸:۳۶:۵۳
همانطوری که نوشته اید قانون معین می کند (960818) (moderator1)
 
جوان
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۷:۳۲
بر اساس قانون عدم رعایت حجاب شرعی جرم است ونیروی انتظامی بر اساس قانون وظیفه دارد با جرم مشهود برخورد کندحال اگر نیروی انتظامی به قانون عمل نکرد چه باید کردامام در وصیت نامه خود تکلیف را مشخص کرده اند (961099) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۳:۰۴:۲۰
ایا همه مردم میتوانند درمقابل تخلفات دولت ودیگران اعتراض تحصن یا تظاهرات کنند ویا حتی نباید در روزنامه ها هم چیزی بنویسند و ایا گمادن کسی مثل قاضی مرتضوی به مسئولیتی مهم بزرگترین منکر نیست (961110) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۰۳:۵۹
اگه هنوز دوستان یادشون نرفته باشه ظاهراً در قانون اساسی اصلهای دیگه ای هم بود مثل آزادی اجتماعات، تحصیل رایگان ، جرم سیاسی و ... (961185) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۲:۵۹:۲۹
اصل 8 همینطور که شما گفتی هست ولی آخرش را توجه کن "شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.»
خوب حالا بگو شرایط و حدود آن را قانون معین کرده؟ اگه جواب منفی است پس چطور میخوای اصل 8 را اجراء کنی ؟ تفسیر شخصی کردن که صحیح نیست (961747) (moderator1)
 
یک زن با حجاب
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۰۹:۵۳:۱۰
شما فکر می کنید امر به معروف یا نهی از منکر فقط در باره حجاب است و لاغیر . اینهمه دارند بیت المال را می خورند یه آب هم روش کسی صداش در نمیاد . (962437) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۲:۳۱:۳۴
این که شدهمون جوامع لیبرال.پس فلسفه حکومت اسلامی چی میشه (960037) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۷:۱۷:۰۹
الان خوبه من اسلحه وردارم و برم سراغ متهمان مفسدین اقتصادی؟
فلسفه حکومت اسلامی برای جلوگیری از اقدامات خودسرانه! است. (960710) (moderator1)
 
sarband
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۵:۴۵
طرف داره اتاق خواب رو به سطح شهر گسترش می ده و تمامی ارزش ها رو زیر پا می ذاره و بعد هم هیچ کس حق اعتراض نداره و تازه اگر کسی " تذکر " بده و نه عمل کردن - تذکر بده - باید بمیره ... اونوقت شما به چی دارید اعتراض می کنید ؟؟!!!! (960688) (moderator1)
 
احمدی
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۲:۴۳:۴۱
پس لطفا به مسؤولین موسسه تنظیم ونشر آثار امام اطلاع بدید که فراز آخربند میم وصیت نامه ایشان را حذف کنند (961094) (moderator1)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۳:۵۷:۴۶
اینها که در سدداجرا نبودند بلکه می گفتند آقای نیروی انتظامی به وظیفه قانونی ات عمل کن وقتی که اهمال کاری ونتیجه اش این همه دریدگی وگستاخی که از مانتو بلند چاکدار به شلوار و پیراهن و کلاه ولچک رسید آخرش هم به شومیت مروجان کت و دامن مثل اروپابرهنگی . (961174) (moderator1)
 
سلام
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۳:۱۷:۵۷
سلام.امر یه معروف و نهی از منکر در دین شرایط و قانون دارد و هیچ کسیو هیچ کسی در هر مقام و جایگاهی حق ندارد مردم را از فرمان خدا باز دارد.حرف امام علی را فراموش نکنیم.!!!!!! (961775) (moderator1)
 
صادق
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۰۷:۱۴
آیا واقعا باید برای این دوستان ناراحت بود؟ آیا واقعا خطری این افراد را تهدید می کند؟ آیا باید مباحث مربوط به شلاق و نفی بلد و این چیزها را در مورد این سروران جدی گرفت؟ (959708) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۲:۳۶:۰۱
آیا اصل 23 قانون اساسی را هم می شناسند (960047) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۵:۱۷:۰۶
وگر به همه اصول قانون اساسی عمل می شود؟؟؟؟؟؟؟ (960412) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۱:۵۶:۵۳
نه به اندازه اصل 8 (961301) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۳:۲۱:۱۸
جهت انبساط خاطر نوشته ميشه . شما هم لبخند بزن :) (960159) (moderator1)
 
هشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۰۷:۵۴
الف جان درست مثل همین قضیه و اتفاق تو دانشگاه صنعت نفت اهواز افتاد
چرا اون موقع صدات در نیومد؟ وقتی به یه عده دانشجو توهین شد و مورد ضرب وشتم قرار گرفتند لال بودی؟ چرا حالا که یه عده تعلیق شدند و آیندشون تباه شده چیزی نمیگی؟
مقصر خود شما رسانه ها هستید که دارید انقدر ضعیف عمل میکنید، درست نیست؟
حالا هم که دیگه چند "طلبه" بازداشت شدند و به یه عده توهین شده وحرمت شکنی اتفاق افتاده اومدید این طور نوشتید.
وای به حال شما وقتی که روز قیامت جلو خدای خودتون حاضر بشید. (959710) (moderator1)
 
سینا
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۰:۵۵
موضوع در محدود کردن دامنه امر به معروف و نهی از منکر به معروفها و منکرهای مورد تایید حاکمیت و مردم مورد تایید حاکمیت است که باعث می شود بگویی امر به معروف یا نهی از منکرمان هم حکومتی است و مثل اقتصاد خصوصی سازی شده به مردم خاص و موضوعات خاص محدود شده است .
آنهایی که می گویند مردم کاری نداشته باشند صادقتر از کسانی هستند که مردم و معروف و منکر را مصادره به مطلوب می کنند .
یعنی این همه دروغ توسط مسئولان منکر نیست خوب یه نماینده مردم تو مجلس نهی کنه ببینیم متهم به سیاه نمایی و همراهی با استکبار و ... نمیشه ؟
حالا هم این طلاب محترم چیزیشون نمیشه نفی بلد یعنی انتقال به حوزه یه شهر دیگه و شهریه هم برقرار می شه (960136) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۴:۰۶:۴۳
لذت بردم از دیدگاه شما! آفرین بر اندیشه هایی این چنین روشن! (960259) (moderator1)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۰۸:۵۰
دوست گرامی با سلام
پس در این کشور قانون کی حاکم شود.تا هر عزیزی خودش احساس تکلیف نکند.
چرا دافعه ما بیشتر از جذب است! (959715) (moderator1)
 
saman
Sweden
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۰۹:۰۹
دلیل اصلی مخالفت دانه درشتها:
1.وابستگی شدید انان به دنیا(دنیا طلبی)
2.تبدیل جامعه اسلامی به سرمایه داری.(چون در جامعه سرمایه داری جایی برای دینداری وجود ندارد)
3.وجود فرزندان خود انها در جامعه و تغییر رفتار نزدیکانشان.
4.بدست اوردن ثروتهای باد اورده و خرج در راهای غیر اسلامی(امر به معروف و نهی از منکر جلوی خرج این ثروتها را میگیرد) (959717) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۱۶:۵۳
نمی دونم اون کفن پوش های خودجوش کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟ (959742) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۳:۵۷:۵۱
مرخصی گرفتن از خرداد 84 تا انشااله خرداد92 (960243) (moderator1)
 
لا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۰:۲۹:۰۱
نه عزیزم 88 هم بودن (960965) (moderator1)
 
سید حسام
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۱۸:۳۶
سلام
ممنون از این مطلبتون
خواهشمندم که این مقوله را به جد پیگیری بفرمایید.
به ولله اگر این حرف زدن ها و آزادی بیان و امر به معروف و نهی از منکرها و انتقاد ها خاموش شود، نه انقلابی می ماند و نه اسلامی می ماند و نهضتی به عظمت عاشورا که اوج تجلی این امر است.
وسلام (959748) (moderator1)
 
ايثارگر
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۲۲:۲۱
البته اگر امر به معروف در جهت بازدارنگي و جلوگيري از اختلاس و دروغ و بي سوادي مي بود قطعا اين طلبه ها مورد حمايت عامه مردم قرار مي گرفتند ولي افسوس برخي از مسلمانان فقط يك بعد از اسلام و حجاب را مشمول اين طرح وسيع مي دانند . و از همه ابعاد ان كاملا غافل (959754) (moderator1)
 
شهروند
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۳:۰۳:۵۷
اولا طلبه سیرجانی بدلیل مبارزه با زمین خواری محکوم شده بس بدون اطلاع سخن نگویید
ثانیا بد حجابی منکر علنی است ودر روایات بسیار تاکید شده است که با منکرات علنی برخورد شود ومواردی که شما ذکر کرده اید مخفیانه است ونیازمند ورود در دستگاه قضایی واطلاعاتی وال قطعا طلاب عدالت خواه هر جا که با این موارد هم برخورد کرده ان موضع گرفته اند
ثالثا بی بند باری اخلاقی ریشه سست اعتقادی است وسست اعتقادی ریشه دزدی واختلاس در اسلام مجازات فحشا وگناهان جنسی که بد حجابی مقدمه وعام آن است گاهی اعدام وحتی سنگسار است البته اگر اسلام را به خشونت طلبی متهم نکنید
رابعامتاسفانه عدهای از اسلام فقط مبارزه با دزدی را قبول دارند وسایر امور را شخصی میدانند در حالی که رفتار مخدوش کننده عفت واخلاق هم مساله ای عمومی است
خامساآمار سایت نشان میدهد که دوستان طرفدار آزادی یادشان رفته که آزادی اجتماعی بدون آزادی معنوی فقط شعار است
سادسا به قول شما حالا که نسبت به این امر غیر مهم اعتراض کرده اند اینگونه با پآنها برخورد شده اگر به تخلفات کلان دولت ومسؤولین اعتراض میکردند چی میشد پس باید از همه ناهیان از منکر دفع کرد (961109) (moderator1)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۲۵:۲۷
دزدها را بگیرید منکر از بین میرود (959758) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۳۷:۳۵
مملكت قانون دارد افراد خود سر بايد سر جايشان بنشينند حتي روحاني (959782) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۹:۳۱:۳۸
برادر یا خواهرم:
این روحانیون خودسری نکردند فقط از نیروی انتظامی خواستند در شهر ایت الله بروجردی وضعیت اسف بار حجاب توسط نیروی انتظامی بیشتر پیگیری شود (960906) (moderator1)
 
India
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۳۸:۰۱
روزگاری بر امت من خواهید رسید که جز نگارش قرآن از آن چیزی باقی نیست و جز نام اسلام از آن نمانده است. مسلمان نامیده می‌شوند ولی دورترین مردم از اسلام‌اند، مسجدهای‌شان آباد است اما از بنای هدایت ویران است....(بحارالانوار، ج۲،ص ۱۰۹) (959785) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۳۹:۰۱
معنی آزادی رو هم فهمیدیم به این طلبه ها هم رحم نکردند حتما اینها هم برانداز بوده اند و آمریکا و اسرائیل میلیاردها تومان به اینها پول داده اند ...هرگز روی رستکاری نمیبینند جامعه ای که در آن مردم در برابر حاکم آن نتواند حرفش را بزند و با لکنت زبان با اون حاکم صحبت کند این حدیثی هست از معصومین به این مضموم (959788) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۵۴:۴۸
کسی که در کار مردم تجسس و دخالت بی جا میکند مزاحم است و با مزاحم باید طوری برخورد کرد که دیگه مزاحمت ایجاد نکنه

هرچه میکشیم از این خود سرهاست (961271) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۱:۲۵:۲۵
دخالت که نیست یک واجبه به نام نهی از منکر (962478) (moderator22)
 
hasan
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۶:۵۷:۱۷
مضمون نه مضموم (961338) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۵۰:۱۰
مثل اينكه بروجرد گشت ارشاد ندارد بابا گشت ارشاد را بفرستيد بروجرد بلكه اين طلاب محترم اينطوري مورد ضرب و شتم قرار نگيرند (959807) (moderator1)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۵۷:۳۴
اينان احتمالا مسائل ديگري داشتند كه ما از آنان بي خبريم بنابر اين نمي توانيم اظهار نظر نماييم (959818) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۵۸:۱۰
ورود افراد عجیب‌ به دانشگاه بی‌حرمتی نبود؟ بازداشت دانشجویان بی‌حرمتی نبود؟ حالا که نوبت طلبه‌ها شد متوجه شدند که بی‌حرمتی است؟ (959820) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۳:۵۹:۵۳
شب حمله به کوی دختران در سال 88 . چه حرف ها و تهمت هایی که به دختران کوی زده شد و صدای هیچ طلبه و غیر طلبه ای درنیومد. (960244) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۹:۳۷:۴۳
اقای توکلی از این که صدای مردم و حرف مردم را سانسور نمیکنی متشکرم (961473) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۶:۴۱:۵۱
ان موقعی چه یک عده د به خاطره یک تهمتدروغ به خیابان ریختند تمام مغازه هارااتش زدند در روز عاشورابه اعتقادات مردم توهین کردند وبه قانون توهین کردند ان موقع ایندوستانی چه الان دراین سایت حرف ازقانون می زنندان موقع از تمام رفتارهای زشت ان عده دفاع میکردند شماها چه فقط حمله به کوی دانشگاه میبینید چه تازه انهم معلوم نیست واقعا توسط چه قشری صورت گرفته است هیچگاه رفتارهای زشت خودرانمی بینید چگونه در ان دوران همه جارااتش میزدید وبه مردم حمله میکردیدچگونه به مقدسات مردم توهینمیکردید دراخر من چند بار گفتم اکثر کسانی چه دراین سایت هستند ضد انقلاب هستند باید اقای توکلی چه کارکرده چه این افرادازاین سایت بازدید می کنند (961966) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۵۸:۲۰
شما که این همه ادعای حمایت از آنها را داری، نامه شان را منتشر کن تا ببینیم حق با کیست. (959822) (moderator1)
 
علی
Malaysia
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۱:۰۰:۱۱
من خودم بروجردی هستم این طلبه ها هر دفعه بدون دلیل مشخص و حتی برای کوجکترین امر یک جورها دست به اعتصاب می زنند و فکر کی کنند به خواسته هایشان از این طریق راحت تر می توانند برستد.آنها حتی به سخنان نماینده ها (آقای بروجردی )نیز گوش نمی دهند.به نطر شما با این انسانهای مخاطی که می خواهند به خواسته هایشان بدون راه قانونی برسند چطور باید برخورد کرد.لطفا خبرهای موصق بگذارید (959824) (moderator1)
 
حسن
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۷:۰۱:۴۰
ایمیلت که از خارج ازایرانه اون طرف دنیا نکنه روزی یک بار میای بروجرد ومی ری که این همه مطمئن حرف می زنی؟ (961339) (moderator1)
 
تهرون
Serbia
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۸:۰۱:۰۶
با وی پی ان شناسه کاربر به آمریکا و سایر نقاط تغییر می کند . بی سوادی نظر نده (962016) (moderator1)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۸:۲۹:۱۲
برادر عزیز بروجردی! ای کاش چندتا از اعتصابای! این طلبه های مظلوم رو ذکر می کردی. بهتره بدونی با چراغ سبز همون آقای نماینده که اسمشو بردی هتک حرمت علمیه امام صادق بروجرد رخ داد. برادر به نظر حضرت عالی حمله شبانه 50 نفر مامور امنیتی و انتظامی به حوزه علمیه کار کوچکیه؟ این عزیزان طلبه الان که بازداشت هستند و نمی تونن از خودشون دفاع کنن. رسانه ها رو هم که تهدید کردن حق ندارید رو این مطلب کار کنید و بلاگ دوستانی رو هم که داشتند واقعیتها رو منعکس می کردن که فیلتر کردن حالا با این مظلومیت تو و بقیه دوستانت هم تو مجامع مختلف داری روشنگری! می کنید.فتقبل الله منکم برادر! (961403) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۱:۰۱:۱۱
کشور قانون دارد اگر می خواهند امر به معروق کنند برونند با همان اشخاصی که با اون ها مشکل دارند صحبت کنند و اگر توان و دانش قانع کردن و ترغیب به حفظ حجاب رو دارند کسی جلویشان رو نگرفته ولی اینکه به صورت امری و دستوری و به زور بخواهند از روی غلیان احساسات در جلوی نیروی انتظامی تجمع کنند درست نیست و جنبه تحمیل کردن پیدا می کند . حالا همین نویسنده اگر با این توصیفاتی که کردن اگر افرادی رو در اعتراض به وضع بد معیشتی و یا در حال فرهنگی آن در اعتراض به رواج دروغ و فساد اقتصادی در حال اعتراض و تجمع ببینند به عنوان فتنه نگر و آلت دست دشمن از انها یا می کنند اگر مسئله ای درست هست در تمام امور درست هست برخورد دوگانه که نمیشود کرد (959827) (moderator1)
 
بروجردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۱:۰۵:۲۳
آقای اشتری و سایت محترم الف سلام

لطفا از اب گل آلود ماهی نگیرید شماها که از جریان این 3 نفر طلبه خبر ندارید چرا

الکی نشر اکاذیب میکنید ؟ الان هر کسی سر هر موضوعی به عنوان امر به معروف

و نهی از منکر توی زندگی مردم سرک میکشه حالا چون این آقایون معمم هستن و

جامعه نگرش خاصی به این گونه افراد دارن نباید اجازه به خودشون بدن بیان به هر

عنوانی به نوامیس مردم گیر بدن و بهشون بی احترامی کنن اون هم در خطه غیور

و غیرتمند لرستان که دارای اخلاقیات و فرهنگ ایلی و طایفه ای هستند

من از این حرکت دادسرای ویژه روحانیت حمایت کامل میکنم تا این کار درس عبرتی

بشه برای همه کسانی که با تندرویی های بیخود باعث دین زدگی و تغییر نگرش

جوانان به مسایل اسلامی نشن.

سایت الف اگه جنابعالی بی طرف هستی و صرفا هدفت اطلاع رسانی هست

منتشر کن تا مردم با نظراتشون درستی یا اشتباهی مقاله رو عنوان کنن (959834) (moderator1)
 
سید شریف
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۴:۲۷:۴۱
کاملا با نظر شما موافقم . اینکه عده ای قلیل سعی در تحمیل خواسته های خود به دیگران باشند حاصلی جز دین گریزی جوانان ندارد .حجاب باید با اعتقاد کامل دارنده حجاب و خواست قلبی بانوان باشد در غیر این صورت کاری جز خود فریبی نیست مگر اینکه ناهیان فقط نظرشان حفظ ظاهر باشد که ارزشی چندانی ندارد. روحانیت باید با عمل درست خود که همانا دوری از دنیا پرستی , جا و مقام و مال اندوزی است الگو باشد و در این صورت وقتی در جایگاه اصلی خود که مسجد است قرار گرفت میتواند موثر باشد و لاغیر. (960292) (moderator1)
 
آریا
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۵:۱۹:۰۹
من هم با نظر شما موافق هستم . نمیشه که به اسم امر به معروف و نهی از منکر هرکاری دلشون میخواد انجام بدن؟ همین کار هارو کردین که جامعه به اینجا کشیده شده دیگه ما که نسل اول انقلاب بودیم کج دارو مریز پیش اومدیم الان نسل سومی هارو میبینم واقعا از بچه دار شدن میترسم. رفتار تند امثال اینها کار رو به جایی رسونده که فساد و بی بند و باری جامعه را گرفته (960421) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۵:۴۲:۰۴
مگه شما متن داستان رو نخوندید؟کجا به نوامیس مردم تعرض شده؟؟؟
اومدن جلوی نیروی انتظامی و اعتراض کردن،اونا هم ریختن جمعشون کردن (960478) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۱:۰۵:۲۶
امر به معروف ونهی از منکر زمانی مقبول جامعه هست که تنها در مورد حجاب و روزه و دختر و پسر محدود نشود برادر ؟
همش که اینها نیست اگر راست میگویید دست دزدها را کوتاه کنید ؟
مواد مخدر را ریشه کن کنید
فساد اداری را پیگیر شوید
و و و . ...
اخر چرا فکر میکنید همه امر به معروف ها همان چیزی است که شما میگویید !البته از نظر من خشونت و بی اعتنایی در هر موردی و از هر شخص و نهادی پسندیده نیست (959835) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۴:۱۹:۱۲
سایت الف بنده داخل ایران هستم وخانواده شهید
چرا پرچم ایران عزیزم رو نزدی ؟ (960278) (moderator1)
 
لا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۰:۳۴:۴۰
عزیزم بدون فیلتر شکن بیا- فیلتر شکن مکروهه (960970) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۰:۴۹:۰۳
از فيلتر شكن استفاده نكن، ايراني ميشي! (960987) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۵:۳۷:۱۲
آمریکا چه خبر؟خوش میگذره؟
راستی این چیزایی که گفتی رو از شنیدی یا از نزدیک لمس هم کردی؟!! (960466) (moderator1)
 
ایرانی
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۰:۵۹:۳۷
خانواده محترم شهید شما از فیلتر شکن استفاده می کنی برای همین پرچم یک کشور دیگه افتاده (961006) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۱:۰۱:۰۱
بگذریم که ایشون توی ایران زندگی می کنند، ولی در هر صورت زندگی در امریکا چه مشکلی داره که امثال شما ازش برای انتقاد استفاده میکنین؟؟؟

خسته نشدین از این استدلالهای مسخره؟؟ (961275) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۵:۴۵:۵۰
فیلتر شکنش مال مالزیه عزیز دل برادر !! (961922) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۱:۲۲:۱۲
امام علی (ع):تمام اعمال خیر و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در برابر دریای پهناورند.
از معصوم (ع) نقل است اگرترک امر به معروف ونهی از منکر کنید،اشرار بر شما مسلط می شوند و هرچه دعا کنید مستجاب نمی شود!!!!!!!
وضعیت امروز جامعه را اگر با این حدیث گرانقدر و پر محتوا بسنجیم خواهیم فهمید که در نتیجه ترک این فریضتین چه بلاهایی بر سر ما آمده است.
در ابعاد فرهنگی، اقتصادی،اجتماعی،سیاسی ومدیریتی و.... شاهدیم که چگونه مشکلات و معضلات خودنمایی می کنند.ای اهل تدبیر بجنبید (959872) (moderator1)
 
زهرا م
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۱:۳۸:۵۰
ايا بهتر نيست برادران طلبه به جاي اعتراض به بدحجابي خانمها كه هيج تاثيري در بالا رفتن تورم و گراني در جامعه و فشار به اقشار ضعيف جامعه ندارد نگران اختلاس 30000ميلياردي باشند . چرا اين اقايان به اختلاس بيمه ايران كه 3 سال پروندهاش به جاي نرسيده اعتراض ندارند . چرا به ناامني خانمها در خيابان اعتراض نمي كنند . چرا به افزايش دلار و پائين امدن ارزش ريال اعتراض نمي كنند چرا به دروغگويي مسئولين و انتصاب اشخاص بي كفايت اعتراض نمي شود چرا وقتي رئيس جمهور قانون دور مي زند كسي اعتراض نمي كند ايا واقعا مشكل ما امر به معروف در سطح روسري زنان است (959909) (moderator1)
 
ناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۰:۳۷:۵۴
مسئله خانم ها واسه این عزیزان واجب تره - مال دنیا به دنیاست به این اختلاسها و گرانی ها زیاد گیر ندین مهم نیستن (960975) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۱:۵۱:۴۳
امر به معروف و نهي از منكر وظيفه همگاني است. همه چه مردم چه مسئولين بايد از آمران به معروف و ناهيان از منكر حمايت كنند. (959938) (moderator1)
 
حاشیه نشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۱:۵۹:۰۴
امر به معروف فی نفسه کار خوبی است ولی فکر کنید که اگر همه خودشان با تشخیص فردی مبادرت به این عمل بکنند چه بلبشوئی که در جامعه بر پا نمی شود امر به معروف کاری تخصصی وبسیار ظریف است ومی طلبد که حتما کسی که امر به معروف میکند قبلا اموزش لازم دیده و شرایط این کار را داشته باشد وقانون هم پیش بینی اینکار را کرده پس اجازه بدهیم هر کسی وظیفه خود را انجام بده طلبه بودن این دوستان دلیل بر اینکه چنین وظیفه ای داشته باشند نیست (959959) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۳:۰۷:۴۲
حاجی جان مگه گشت ارشاد ارشاد میکنه که اینام بلد باشن ارشاد کنن ؟؟؟
امر به معروف باید در یک جامعه نرمال اجرا شود نه در این جامعه که جای هر کسی در هر جایی می تواند باشد!!!!
هر موقع همه سر جای خود بودن و آدم های سالم و راست گو در کشور مسئولیت رو به عهده گرفتن اون موقع هر امر به معروفی و هر نفی از منکری مورد بی مهری و بی میلی جامعه قرار نمی گیره.
والسلام (960126) (moderator1)
 
پدرام
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۲:۳۰:۰۵
کاملاً مشخص که موضوع یه چیز دیگه بود ... و گرنه طلاب و ... تو این جامعه مصونیت دارند ، هر کاری ام که بکنن ...

پس این نوشته و القای مظلوم نمایی چیزی رو درست نمی کنه ...

حتماً یه خطای بزرگ و غیر قابل عنوان مرتکب شدند که تازه مجازاتشون به این صورت کم ... و گرنه کی با اینا کار داره ... (960032) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۵:۳۹:۰۸
کاملا با نظر شما دوست عزیز موافقم (960471) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۹:۳۶:۱۳
من هم موافقم (961471) (moderator1)
 
خسته
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۲:۵۷:۱۲
یه روز خوب میاد که "ما" همو نکشیم ، به هم نگاه بد نکنیم ، با هم دوست باشیم و دست بندازیم روی شونه های هم ، مثل بچگیا تو دبستان ... (960106) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۵:۳۰:۵۵
خیلی دور ه ولی شاید (960452) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۴۲:۱۱
خسته نباشی (961255) (moderator1)
 
یوسف
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۳:۲۷:۰۵
ما در حدی از لحاظ اقتصادی مشکل داریم که وقت فک کردن به این اصول رو نداریم
این آقایان روحانی هم مثل اینکه دوست دارن مردم رو به زور به بهشت ببرن (960173) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۳:۳۷:۲۷
اگه با حجاب مشکلات مملکت که ماشالله تعدادش داره از شمارش خارج میشه قابل حله .من حاضرم به جای یک روسری ده تا رو هم سر کنم و نقاب هم بزنم
اما مساله چیز دیگری است و ریشه ها رو باید پیدا کرد . (960195) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۴:۰۴:۴۴
بسم الله الرحمن الرحیم
امربه معروف و نهی از منکر ماننده نماز و روزه از واجبات دین اسلام است و هرکس باید به این وظیفه‌ی الهی عمل کند. مشکل اینجاس که این وظیفه به دلایلی که از جمله آن فرنگ‌سازی و جریان سازی دشمن بر ضد دین است این وظیفه انجام در جامه‌ی اسلامی ایران انجام نمی‌شود یا اگر انجام شد واکنش‌هایی به دنبال دارد که می‌توان به جریان ذکر شده اشاره کرد. ما باید به در فکر احیاء امر به معروف و نهی از منکر باشیم نه اینکه با این کار مقابله کنیم، البته اگر خود را مسلمان می‌دانیم و می‌نامیم. (960253) (moderator1)
 
حق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۸:۴۲
انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر بايستي با الزاماتش باشد يعني شرايط معروف و منكر وآمر به معروف وناهي از منكر بايستي مد نظر باشد (960946) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۴:۲۰:۵۰
قطعا آقایان مرتکب چرمی شده اند که توسط محاکم قضائی جمهور ی اسلامی ایران محکوم به این مجازاتها شده اند (960281) (moderator1)
 
حامد
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۱۰:۰۶:۳۶
احسن به این اعتقاذ و ایدئولوژی .کسی که در جامعه ی اسلامی زندگی کنه باید چهار چوب رو بدونه . نه اینکه از راه رسید به سر مردم شورش کنه .افراد منصف و با ایمان آنچنان با خضوع رفتار میکنند که هیچ مشکلی پیش نمیاد مثل کی؟ مثل علی علیه السلام . بنده هم با نظر شما10000 درصد موافقم. (961518) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۴:۲۲:۴۹
آخه تا کی حرفهای بی حساب و کتاب مثلا یک نفر تشخیص بدهد این سایت الف مردم را از راه بدر میکند و احساس وظیفه کند و یقه آقای توکلی را بگیرد و نهی از منکر کند شما این حرف او را قبول میکنید یا نه (960286) (moderator1)
 
binam
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۶:۲۲:۱۶
پناه بر خدا
آقایون به خدا اون دنیا هست و باید در محضر خدا جوابگو باشیم ،چجوری راحت تهمت میزنید و چشمتون رو میبندید به روی حقیقت ،مسئولین شهر طبق قولی که یکسال پیش به این طلاب داده بودند میخواستن براشون جلسه تشکیل بدن و از پیشنهادشون استفاده کنن ولی به جای این کار اونارو بازداشت و دادگاهی کردند ،این آقایون باید در محضر خدا و امام زمان جواب پس بدن
والسلام علی من التبع الهدی (960598) (moderator1)
 
گمنام
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۶:۲۶:۴۱
شهدا شرمنده ایم ، شهدا شرمنده ایم وقتی که مشنویم کسانی برای امر به معروف در کشوری که شما برای هر وجب از آن خون داده اید دستگیر میشوند .
شهدا شرمند هایم ...... (960603) (moderator1)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۶:۴۸:۲۵
برادر مملکت اگه قانون داره پس منو تو باید رعایت کنیم. اقاجانم:::ما باید معلوم کنیم کی چکارست. هرجیزی جایی داره برادر (960644) (moderator1)
 
دوست طلاب
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۳:۳۳
سلام خدارا شكربعد از شش روزاز بازداشت طلاب تازه صداي مظلوميتشان را ميشنويم (960683) (moderator1)
 
عباس
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۷:۱۵:۱۲
با سلام به خدمت همه دوستان امام حسینی و سینه زن محرم که متاسفانه از محرم و قیام امام حسین فقط و فقط شب گردی و قیمه خوری و اشک در مشک رو یاد گرفتن و وقتی که نوبت به عمل تکلیف و ادامه دادن راه امام حسین می شه که همون امر به معروف و نهی از منکره از قانون و تبصره دم می زنن بنده خدمت این جنابان باید عرض کنم مگر در زمان امام حسین قانون نبود مگر زمامدار نداشت مگه قانون حاکم بر اون جامعه قانون جنگل بود که امام حسین قیام کرد در زمان امام حسین همه چی به ظاهر سر جای خودش بود قانون بود نظم بود امنیت بود ولی عدالت نبود اسلام محمدی و علوی نبود عمل به قرآن نبود به جاش دخل و تصرف در بیت المال بود زنا و قمار بود از کول هم بالا رفتن برای انتصاب پست های بالا تر حکومتی بود در مقام حکومتی تزویر و ریا بود در سطح آحاد جامعه زنا به عنوان یک عمل زشت خیلی عادی شده بود به طوری که خیلی به اون افتخار می کردن در جامعه زمان اباعبداله ضد ارزش جای ارزش و گرفته بود که امام حسین قیام کرد ،با این تصور آقایون که جامعه قانون داره و قانون تبصره داره و باید فقط و فقط در مسیر قانون و تبصره حرکت کرد درسته ولی وقتی مجری قانون به وظیفش عمل نمی کنه و به جای قانون گذاری داره قانون گریزی می کنه به نظر شما آیا می شه به چنین قانون گذار و مجری قانونی اعتماد کرد و تمام کم و کیف جامعه اسلامی رو به اون سپرد خوب وقتی هم که امام حسین می خواست قیام کنه تمام این حرفای آقایون متفکر و دور اندشو آدمای زمان خودشون به ایشونم گفتن در حالی که می نستن جامعه داره به انحظاط و زوال می ره .
در جامعه زمان امام حسین چنین حالتی پیش آمده بود که حضرت فریادهَل مِن ناصر یَنصُرنی زد حالا اگه شما آقایون مسلمونیت و ادعای شیعه بودنتون می شه به جای دم زدن از قانون و مسئولیین قانونگذار ، و تکلیفو رو از سر شونه خودتون کنار زدن کمی هم انصاف داشته باشین و با این تفاصیری که خدمتتون عرض کردم به قضیه نگاه کنید . کجای قانون نوشته امر به معروف و نهی از منکر فقط و فقط وظیفه قانون گذاره اگه جایی اینو نوشته آدرس و سندش بدین که ما هم بدونیم مسئولین حکومتی متاسفانه اگر به تکلیف امر به معروف و نهی از منکر عمل می کردنن الان در جامعه اسلامی که به حیث آماری و روی کاغذ نه روی باطن بلکه از روی ظاهر شیعی ترین حکومت در بین سایر کشورهای مسلمان هست ما با این برخورد تند و از روی عداوت وسازمان دهی شده مواجه نبودیم اگر این مطئولین واقعاً عرضه و داشتنو اینقدر واکنش سریع بودن الان آقای خاوری تو در اتاوا کاندا نبود مگه تمام کسانی که در پرونده اختلاس بزرگ دست داشتن از وزیر و وکیل و نماینده مجلس مگه همشون قانون گذار نبودن که پای خوشون و تمام کس و کارشون تو پرونده بود مگه همشون به بند بند قانون آشنا نبود مگه خودشون مجری قانون نبودن .
آیا این صحیحه آمر به معروف و ناهی از منکر رو مثل مواد فروش باهاش برخورد کرد و شبانه به خونش می زیزنو و چشم بسته و دست بسته اونو به ناکجا آباد می برن و در عوض آقایون رشوه بگیر و مروجین فحشا و فساد و باند بازی و راند خواری راحت بگیرن تو خونه شون بخوابن و خواب چهل پاده شاه رو ببینن و به عبادات صالحه شون مشغول شن بنده به شخصه بعد از اتفاق افتادن این قضیه به نوبه خودم در اصل زمامداری و نحوه مدیریت اون در زمان فعلی شک کردم امیدوارم که این شک جاشو به یقین نده و منو به کل ناامید نکنه.
من الله توفیق (960704) (moderator1)
 
محسن
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۷:۵۲:۴۸
بهتره درجامعه تشویق وتنبیه همراه باشه حالاکه این سه نفر تنبیه میشن.شاکی هم دریک برنامه عمومی مورد تشویق قراربگیره تامردم معنی قضاوت را لمس کن؟؟؟؟؟ (960764) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۲:۴۷
آقا این امر به معروف ونهی از منکر فقط شامل حجاب میشه چطور 3 هزار میلیارد پر می کشه اما هیچ طلبه ای صداش در نمی آید (960932) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۴:۴۳
آیا اگر همه دختران نقاب بزنند مشکلات بیکاری واختلاس واعتیاد ورانت خواری تمام می شود؟ (960936) (moderator1)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۱:۰۶:۳۹
متاسفانه بسياري از اصول قانون اساسي سالهاست كه موجب بي مهري قرار گرفته يا تفسير به راي مي شوند يا اصلا" اجرا نمي شوند . اگر قانون اساسي اجرا مي شد هر گز مملكت ما به اينجا نمي رسيد (961011) (moderator1)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۱:۰۷:۵۹
آخوندها نباید به خودشون اجازه بدهند به حریم خصوصی مردم وارد شوند (961016) (moderator1)
 
مسعود
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۱:۱۸:۴۹
با این روحیه برخورد مسئولین بروجرد بعیده دیگه طلبه و غیر طلبه ایی جرأت کنه؛ کار اجتماعی تو این شهر دانجام بده (961022) (moderator1)
 
سهراب
United States
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۳:۰۶:۱۱
الف جان ترا به خدا اول برو از مردم بروجرد اصل قضیه رابپرس بعد نظر بده کسانی که ازشون حمایت میکنی دادگاه خودشون یعنی روحانیت محکوم کرده نه جایی دیگه قضیه ازاین حرف ها بالاتره اگه برین پیگیری کنید سوژه های بهتری گیرتون میاد (961112) (moderator1)
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۳۳:۲۲
ادم چی بگه بجای اینکه جلوی بد حجابهارو بگیرند..... (961240) (moderator1)
 
ع
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۰:۴۰:۲۶
اکر جلوی افراط گری گرفته نشودباز ........زنجیره ای برپا می شود (961252) (moderator1)
 
اولادی
United States
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۱:۱۳:۵۷
برای در جا زدن باید اصولی داشت و در آن مغلطه هائی ک با توسل ب آنها مسیر تکراری و رو ب افول را پیمود. یکی از این اصولی ک هم اکنون با مغلطه همراه شده همین امر ب معروف و نهی از منکر است.... و در نتیجه اجتماعات ما را از منطق و عقلانیت ب دور کرده ...
ب نظر شما با کسی ک خود عالم است ک سیگار کشیدن ضرر دارد چ باید کرد؟
حکومت وظیفه خود را در ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی انجام داده و تمام .... ب من و شما ربط ندارد ک کسی در خلوتش سیگار میکشد یا نه...
چرا با پیچاندن موضوع و ردیف کردن اداره و بودجه و ... مملکت را از مسیر رشد منطقی اجتماعی ب بیراهه میبریم؟
اگر امر ب معروف و نهی از منکر با این شرایط ک آقایان برایش اداره و بودجه و ... ردیف کرده اند کارساز بود دیگر به ساز و کارهای بازرسی و نظارتی و ... نیازی نبود و در نتیجه اختلاس 3میلیارد دلاری و امثالهم ب وجود نمی آمد چون همه شنیدند و دیدند پیام امر ب معروف و نهی از منکر را.
سخن آخر: امور مردم ما مثل سایر ملتهاست و برای اداره آنها ساز و کارهائی مثل سایر ملتها باید داشت. 80 درصد ماهیت انسان در هر جغرافیای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و و مدنی مشترک است خودمان را علاف نکنیم. (961286) (moderator1)
 
مهری
Germany
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۲:۵۴:۴۰
فراموش نکنید که در کرمان چه جنایتی به نام همین نهی از منکر در حق یک زوج جوان انجام شد و خانواده ها را داغدار کرد! بگذارید مملکت ما رنگ آرامش و قانون به خود بگیرد. بهترین امر به معروف عمل به وعده هاست که مردم را به حکومت اسلامی خوشبین و مطمئن می کند و آداب و سنن اسلامی را ارزش بیش از پیش می بخشد. وقتی جوانها می بینند از همه ی وعده های انقلاب تنها عمل آنها به حجاب و آداب باقی مانده و روز روشن دزدی سه هزار میلیاردی از سرمایه مردم می شود و متهم به قتل و فساد نامه تقدیر از به اصطلاح وکلای مردم می گیرد، میخواهید روحیه عصیانی پیدا نکنند و به آمر به معروف یت هر نماینده ی حکومتی معترض نشوند و همه را با یک چوب نرانند؟ (961311) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۶:۲۷:۳۳
حالا اگر اینها اصلاح طلب بودند هزار تا اسم روی آنها میگذاشتند و زندانی میکردند.
دست دستگاه قضا درد نکند کار خوبی کرده اگر هر کسی تشخیص داد که باید با مردم برخورد کنه سنگ روی سنگ بند نمیشه . و ایران میشه افغانستان دوم باید برای حفظ امنیت اجتماعی با این خود سری ها برخورد کرد چه راستی باشه چه چپی
در ضمن مردم با امتیازشان به کامنت جواب خیلی ها رو دادند الف جان (961333) (moderator1)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۹:۰۵:۴۸
براداران و خواهران گرامی بنده به عنوان کسی که از ابتدا در جریان حرکت این برادران طلبه بودم لازم است چند نکته رو عرض کن شاید مقداری از مظلومیت اونا برطرف بشه: چند نفر طلبه جوان بیست و چندساله وضعیت فرهنگی شهرشونو برنمی تابند شروع می کنن به کار کردن . جلسات فرهنگی برگزار می کنن، منبر می رن، با مسئولین شهر صحبت می کنن، با هم لباسیاشون به بحث و گفتگو می نشینن، نامه با امضاء 60نفز ازطلبه های بروجرد خطاب به مسئولین شهر می نویسن که کسی جواب اونها رو نمیده. خوب تصمیم می گیرن برای پیگیری وضعیت فرهنگی شهر و درخواست از مسئولین جلوی نیروی انتظامی تجمع کنن تا شاید کسی پاسخگو باشه. اما اینجا چه اتفاقی افتاد سه نفر از اونها رو دسگیر کردن فرستادن بازداشتگاه به مدت 6 شبانه روز! بعدهم پروندشونو فرستادن دادگاه ویژه به جرم مسائل شخصی! اون برادران عزیز مسئول که اون گزارشو به اون شکل و بصورت دروغ برای این بچه های مظلوم نوشتن بدونن قیامتی هم هست. همون برادری که تو اون تجمع دست یکی از این سه طلبه رو گرفت و گفت آقای... دادگاه ویژه می بینمت!حالا که این برادران توی بازداشت هستن و قضیه ظاهرا به اتمام رسیده اما زندگی همچنان جاری است. امام جمعه شهر توی این قضیه خیلی مقصره چون از ابتدا به مقابله با یان سه طلبه جوان پرداخت طلبه هایی که حکم بچه هاش بودن بعدهم با چراغ سبز ایشون به حوزه حمله شد و مسئولین استان هم براساس گزارشات از همین دست به این تصمیم رسیدن که باید نظم و امنیت استان! رو برقرار کنن و شبانه به حوزه علمیه امام صادق حمله کنن. خداوند ان شاءالله همه مسئولینی رو که توی این حمله نقش داشتند رو جزای خیر بده! (961439) (moderator1)
 
آراز
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۰۹:۲۹:۲۵
...سرخط قضیه اگه سه تا کارگر بود بازم این مطلب اینجانوشته می شد!؟ (961466) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۰ ۲۱:۴۲:۳۵
میدونید من از چی لذت می برم از ازادی بیان توی این کامنتها (962205) (moderator22)