نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 322842
چرا مکالمات نامحدود موبایل متوقف شد؟
بخش دانش و فناوری الف،17 دی 94
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری اعلام کرد؛ بسته‌هایی همچون طرح مکالمه نامحدود اپراتورها، مهلت زمانی مشخصی دارد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۲
 دو روز گذشته طرح مکالمه نامحدود درون‌شبکه همراه اول، ایرانسل و رایتل با عناوین "هدف رو بزن"، "مکالمه شگفت‌انگیز" و "دِکا" با درخواست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به پایان رسید.

همین موضوع منجر شد تا تسنیم طی گزارشی با عنوان "مکالمه نامحدود با دستور رگولاتوری مسدود شد"، موضوع را اطلاع‌رسانی کند تا مشترکان موبایل در جریان این موضوع قرار گرفته و بتوانند مدیریت درستی بر هزینه‌های ارتباطی خود داشته باشند.

در آن گزارش گفته شد که این طرح‌ها (امکان مکالمه درون شبکه با هزینه‌ای ناچیز) رویه جهانی دارد و لذا اپراتورهای موبایل کشور ما نیز همسو با آن و در جهت جلوگیری از کاهش ترافیک مکالماتی و پیامکی، طرح‌هایی تشویقی را ارائه می‌کنند تا به‌واسطه آنها ترافیک پایه را حفظ کنند.

با این حال، صادق عباسی شاهکوه -معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری- با ارائه استدلال رگولاتوری از اتخاذ چنین تصمیمی و با اشاره به این موضوع اظهار کرد: طرح‌های تشویقی تلفن همراه با مجوز رگولاتوری و برای دوره زمانی محدود از سوی اپراتورها اجرائی می‌شود و طرح مکالمه نامحدود سه اپراتور تلفن همراه با عناوین "کد شگفتی‌ها"، "هدف را بزن" و "دکا" هم جزو بسته‌های تشویقی به حساب می‌آمد که در زمان محدودی قابل اجرا بود.

وی با اشاره به اینکه ادامه این طرح‌های تشویقی منوط به موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است، گفت: در بازه زمانی اجرای طرح‌های فوق به دلیل نامحدود بودن میزان مکالمات، بر اساس گزارش‌های دریافتی، بخش‌هائی از شبکه به دلیل ترافیک بالا در مقاطعی از شبانه‌روز از نظر کیفیت با مشکل مواجه و از سوی دیگر شکایت‌هایی به سازمان منعکس شده که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف از سوی اپراتورها، مشکلاتی برای مشترکانی که از این طرح‌ها استفاده کرده‌اند، پیش آمده است.

معاون رگولاتوری افزود: بر همین اساس ادامه این گونه طرح‌ها منوط به برطرف شدن این مشکلات از سوی اپراتورها شده است.

عباسی شاهکوه عنوان کرد: علاوه بر این موارد، آثار ضدرقابتی اجرای این طرح‌ها نیز برای رگولاتوری بسیار مهم است که در این زمینه نیز برای اجرای این طرح‌ها شروطی برای اپراتورها در نظر گرفته و به آنها ابلاغ شده است چرا که از نظر رگولاتوری وجود رقابت سالم برای منافع درازمدت مشترکان دارای اهمیت حیاتی است.

وی درباره وضعیت سایر طرح‌های تشویقی اپراتورها گفت: سایر طرح‌های تشویقی که دارای مشکلات ذکر شده نیستند همچنان ادامه دارند ضمن آنکه اپراتورها طرح‌های متنوع جدیدی نیز ارایه خواهند کرد.
 
کلمات کلیدی : دانش و فناوری+همراه اول
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۳۳:۱۳
خب بروید کیفیت شبکه را ببرید بالا تا موقع پیک کم نیاره (3449598) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۵۶:۴۴
اگه راست میگین و به فکر متضرر نشدن ملت هستین، چرا با پیام های کوتاه ارزش افزوده که صد مرتبه بیشتر کلاهبرداری و تخلفه مقابله نمیکنید. اما به نظر داستان چیز دیگری است. این طرحهای مکالمه رایگان به نفع مصرف کننده و به ضرر دولت به عنوان سهامدار یا مالیات گیر میباشد. برای همین لغو شد (3449658) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۴۸:۳۷
اصلا هر چیزی که به نفع مردم باشه باید با زور جمع بشه. چرا راه دور میروید مگر یادتون رفته وقتی دلار رو به ارزونی میرفت صدای همه درامد که غیر منطقیه ولی وقتی راه گرونی رو میره قطعا منطقیه (3449916) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۰۹:۰۷
تكليف اينهايي كه قرارداد داشتند و پول دادند چه ميشود (3449677) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۱۰:۲۷
طرح های خوبی بودند کاش حذف نمی شد (3449682) (alef-13)
 
پیراسته فر
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۱۸:۴۸
مهمترازهمه "کسادی بازار" مخابرات ایران است (3449693) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۳۳:۰۰
چون کاسبی وحشتناک رگولاتوری کم شده بود و نشد ک بشه, (3449728) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۴۵:۱۱
میخواستن ملت رو معتاد کنن بعد دوباره پول بگیرن زکی من که دیگه زنگ نمیزنم (3449752) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۸:۳۶
آقا این طرح یک کلاه برداری بود واقعا (3449805) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۱۱:۱۱
شما اصلا میدونی این طرح ها چی بودن که نظر میدی؟؟ این که مثلا ۷۰۰۰ تومن بدی یک ماه هر چی دلت خواست داخل شبکه صحبت کنی کلاهت رو از سرت برمیداره؟؟!!!فقط بلدیم حرف بزنیم. (3450080) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۳۶:۲۰
طرح مكالمه نامحدود يك رابطه برد-برد بين مشترك و اپراتورها بود، به صورتي كه خيلي از افراد هم با اين كه در حالت عادي ميزان مكالمه ماهانه آن ها زياد نبود از اين طرح استفاده مي كردند و به اين ترتيب درآمد اپراتورها افزايش يافته و اين طرح عامل رقابت و تشويق مردم به استفاده از خدمات هر يك از آن ها شده بود. اكنون كه مي خواهند اين طرح را متوقف كنند خيلي از افراد ديگر به اندازه قبل مكالمه نمي كنند و سعي مي كنند از پيامك يا سرويس هاي رايگان مانند تلگرام و امثال آن استفاده كنند و اين تصور اشتباه است كه اگر اين طرح ها برداشته شود مردم به همان اندازه قبل مكالمه كرده و چون تخفيف در كار نيست هزينه واقعي از آن ها اخذ شده و درآمد اپراتورها بالا مي رود. در اين حالت تنها اتفاقي كه ميفتد اين است كه مردم مكالمه خود را مديريت كرده و فقط در صورت ضرورت و در حد ضرورت با يكديگر مكالمه مي كنند و نتيجه آن در نهايت ضرري است كه از لغو اين طرح نصيب اپراتورها مي شود. (3450137) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۹:۳۸:۲۸
خیلی هم عالی! مردم دیگه مغزمون رو توی تاکسی و اتوبوس و صف انتظار نمیجون از حرافی! (3451022) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۳:۰۰:۰۸
کاش کمپین عدم مکالمه راه می افتاد، اپراتورها ملت را بیچاره کردند. (3451397) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.