نظر منتشر شده
۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 39854
ادامه اعتراض دانشجويان بسيجي به سهميه کنکور
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۴۶
دامنه اعتراضات دانشجويان بسيجي به طرح اختصاص سهميه 40 درصدي رزمندگان به بسيجيان فعال در كنكور سراسري، طي روزهاي اخير گسترش يافته است.



به گزارش الف، دانشجويان بسيجي اعلام كرده اند اين طرح به چهره واقعي بسيج خدشه جدي وارد كرده و باعث سوء استفاده بدخواهان و مخالفان اين نهاد مردمي مي شود.



بر اساس اين طرح كه هفته گذشته از سوي پورعباس رئيس سازمان سنجش كشور اعلام شد، سهميه 40 درصدي رزمندگان به بسيجيان فعال اختصاص مي يابد. وي در كنفرانس خبري هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به خالي ماندن سهميه 40 درصدي رزمندگان در سالهاي اخير، طرحي در دستور كار قرار گرفته است تا اين سهميه به بسيجيان فعال اختصتص يابد.



در پي انتشار اين خبر كه با واكنش برخي رسانه ها و سايت هاي ضد انقلاب همراه بود، بسيج دانشجويي 8دانشگاه بزرگ تهران، در نامه اي سرگشاده خطاب به فرمانده سپاه و همچنين نمايندگان مجلس، اعلام كردند كه نه تنها با اين طرح به طور جدي مخالفند بلكه خواستار لغو كليه امتيازات و سهميه هاي بسيجيان در كنكور سراسري و دانشگاه آزاد هستند.



اين دانشجويان در نامه خود صريحا اعلام كردند كه اين طرح و طرحهاي مشابه خدشه اي جدي به چهره بسيج وارد كرده و باعث گسست اين نهاد مردمي از بدنه ملت مي شود.



در ادامه اين واكنشها، نمايندگان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي معتبر تهران در نشستي در «شبكه خبر دانشجو»، از ادامه اعتراضات خود تا حصول نتيجه كه همان لغو كليه امتيازات بسيج در كنكور سراسري است، خبر دادند.



حسين اسماعيلي، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي با اعلام مخالفت شديد با اين طرح اعلام كرد: سهميه 40 درصدي بسيجيان فعال مسئله مشكوكي است كه بايد زواياي طرح آن توسط بسيج دانشجويي مورد بررسي قرار گيرد.



وي با اعلام اينكه بدترين تهاجم و تخريب چهره بسيج، بد دفاع كردن از آن است گفت: اگر هدف از اعمال سهميه 40درصدي بسيجيان فعال وارد كردن افراد ارزشي و بسيجي به دانشگاه هاي كشور است، بايد بگويم افرادي كه از اين طريق وارد دانشگاه شوند نمي توانند هيچ تلاشي در جهت جنبش نرم افزاري و اسلامي كردن دانشگاه ها انجام دهند.



اسماعيلي با اشاره به تعريف رهبر معظم انقلاب از بسيج گفت: اخلاص خصيصه اصلي بسيجيان است که اگر از بسيجيان گرفته شود بسيج از محتوا خارج خواهد شد؛ بسيجي اجر خود را از خدا مي خواهد نه از بنده خدا.



همچنين مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصير با بيان اينكه اجراي اين طرح عدالت را زير سوال خواهد برد، گفت: طرح اين مسئله در سال منتهي به انتخابات رياست جمهوري شك برانگيز است.



محمدحسين ميري با مشكوك خواندن اين طرح، گفت: در پشت اين طرح كساني هستند كه موضع گيري شان در ارتباط با نهادهاي قدرت مشخص است.



مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعتنيز در اينباره گفت: هر تفكري كه باعث جدايي بين بسيج و مردم شود، ضد بسيج است و سهميه 40 درصدي از جمله موارد است كه ميان بسيج و مردم گسست ايجاد مي كند.



سعيد سليماني با اشاره به بدنه مردمي بسيج گفت: بسيج تنها نهادي است كه از بدنه مردم خارج شده بنابراين نبايد در شرايطي كه ورود به دانشگاه مراحل سختي دارد، ‌با اعمال چنين امتيازهايي بين بسيج و مردم شكاف ايجاد كرد.



وي با تاکيد بر ادامه اعتراضات دانشجويان بسيجي به اين طرح، گفت: دانشجويان بسيجي از طريق ارسال نامه به مسئولان و برپايي تجمع و تحصن اين مسئله را پيگيري خواهند كرد.



عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه تهران نيز ضمن انتقاد از قانون اختصاص سهميه 40 درصدي رزمندگان به بسيجيان فعال، گفت: طراحان این طرح یا جاهلند و یا اینکه اهداف شومی را علیه بسیج دنبال می کنند.



اميرحسين ثابتي، با بيان اينكه «عضويت در بسيج، راه ميانبر ورود به دانشگاه نيست، اظهار داشت: ضربه زدن به گفتمان اخلاص بسيجي، بزرگترين ضربه اي است كه به اين نهاد مردمي وارد مي شود.



نماينده بسيج دانشجويي دانشگاه تهران ضمن اعلام انزجار دانشجويان بسيجي اين دانشگاه از اين قانون گفت: من به عنوان يك دانشجوي بسيجي اعلام مي كنم كه دانشجويان بسيجي به خاطر ماديات و سهميه واد دانشگاه نمي شوند، بلكه احساس وظيفه در قبال آرمان هاي امام و انقلاب تنها دليل حضور آنها در بسيج دانشجويي است.



نمايندگان بسيج دانشجويي تصريح كردند كه تا حصول نتيجه كه همان لغو كامل طرح اختصاص سهميه رزمندگان به بسيجيان فعال است، به اعتراضات خود ادامه مي دهند.



اين در حاليست كه طي روزهاي گذشته برخي سايت هاي ضدانقلاب با دستاويز قرار دادن اين طرح، حمله گسترده اي را عليه نهاد نردني بسيج تدارك ديده اند.



گفتني است، طرح اختصاص سهميه 40 درصدي رزمندگان به بسيجيان فعال، براي اولين بار در مجلس ششم مطرح شد.
 
نسيم
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۱:۰۹:۴۵
بعد از تصويب تمام اقازاده ها بسيج فعال خواهند شد .خدا قبول كند . (101442)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۲:۰۴:۲۷
متاسفانه مسئولین محترمی که این حرف رو مطرح کردند، اصلاً فلسفه سهمیه رزمندگان رو نفهمیدند. فلسفه این سهمیه این بوده که رزمنده ای که به خاطر کشور جنگیده و علیرغم استعدادش فرصت درس خواندن برای کنکور نداشته، بتواند وارد دانشگاه شه. در مورد عزیزان بسیج (علیرغم احترام زیادی که برایشان قائلم) این استدلال صحیح نیست. خود عزیزان بسیج دانشجویی هم از مسئولین خواستند که این تصمیم احمقانه رو لغو کنند. این چه حرفیه که آقای پورعباس زدند که چون این سهمیه خالی مونده بدیم به بسیج؟! خب مردم عادی بیان. چرا به هیات علمی سهمیه میدین؟ چه استدلالی دارید؟ (101451)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۱:۱۵:۱۴
احتمالا این نتیجه گیری شده که بسیج هم مثل کمیته ها و سباه که با دادن درجه های نظامی از محتوی افتادند از مسیر خارج شود البته چه حاصل که مدتهاست که جریان خارج کردن انقلاب از مسیر سعادت مردم در کار است و اگر اعتراض کنندگان واقعا اخلاص دارند اولا بدانند که دیر متوجه شده اند و در ثانی راه حل اصلی شناخت اصول ا نقلاب و سد در مقابل کسانی است که از همه حرمت ها برای مقاصد خود بهره می گیرند
و همانطور که سید حسن خمینی فرمودند که مردم اگر اراده کنند خس و خاشاک را از مسیر انقلاب بر می دارندانشااله که هنوز بدنه اصلی بسیج توان برداشتن خس و خاشاک را از مسیر مردم را داشته باشند. (101841)
 
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۴:۱۴
فاتحه اين مملكت را با اين كار بايد خواند (101461)
 
عزیز
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۷:۳۹
از مسئولان بسیج صمیمانه تقاضا می شود بدون هیچ گونه غوغا سالاری و بدون دچار شدن به توهم توطته (که از بدنه نظام به این نهاد سرایت کرده )خواستار لغو اینگونه رانت های علمی (که باعث بی اعتمادی بیشتر مردم نسبت به این نهاد مردمی شده) شوند.
یک بسیجی قدیمی که به دلیل برونرفت بسیج از مواضع اصولی اش دیگر با اسم بسیجی فعالیت نمی کند. (101464)
 
علي
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۲:۵۹:۴۱
آفرين بر بسيجيان واقعي و دلسوز كه با اين اعتراض و موضع گيريها سره را از ناسره تمييز دادند و... (101466)
 
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۳:۲۳:۴۶
بنده از بسيجيان سابق هستم كه 50 ماه حضور داوطلبانه و 70 درصد جانبازي دارم. به نظر من بعد از پايان دفاع مقدس اين اولين موضع گيري خوب و به حقي است كه از طرف بسيج صورت گرفته است. اساسا مناز اول هم مخلف سهميه رزمندگان بودم چون كه در دانشگاه مي ديدم كه اين افراد اكثرا مشروط مي شوند و يا اخراج مي شوند.در سال هاي اخير رانت هاي زيادي به بسيج داده شده مانند كسري سبازي، استفاده رايگان از مجتمع هاي ورزشي و همين سهميه كه اگر تصويب شود كار دانشگاه ها يك سره است بنده اعتقاد دارم بايد بنيه علمي افراد را بالا برد. (101472)
 
ایرانی
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۳:۲۵:۴۸
لطفا این طرح را ملغی کنید زیراکه افرادتنبل با این سهمیه وارد دانشگاه می شوند (101473)
 
نسيم
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۳:۳۷:۱۸
اين صفحه را جمع كنيد چون شما منتظريد كساني باب ميل شما نظر دهند تا انرا درج كنيد و چنين چيزي نشدني است.شما مرد اين ميدان نيستيد و من تعجب مي كنم شما چطور جرات كرده ايد الف را بگوييد . (101475)
 
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۳:۵۱:۲۶
مثلي است كه ميگويد \"بهترين شيوه كوبيدن، بد دفاع كردن است\" . اين مثل قرار است در مورد بسيج به اجرا گذاشته شود. در زمان جنگ نيز وقتي كه قرار شد به كساني كه داوطلبانه به جبهه ميروند امتيازاتي بدهند، از همان روز هجوم افراد فرصت طلب به جبهه ها آغاز شد . اين افراد به عنوين مختلف در بخشهاي پشت جبهه باقي ماندند و آسيب جدي به فضاي معنوي جبهه ها وارد كردند و نتيجه آنرا هم ديديم.
با تصويب اين قانون بزودي شاهد هجوم دانش آموزان به بسيج و عضويت ظاهري همه به عنوان بسيجي فعال خواهيم بود. احتمالا\" مجبور خواهيم شد گزينشي براي پذيرش بسيجي فعال در مدارس برگزار كنيم و بعد هم به اين تعداد بسيجي افتخار كنيم. ولي نتيجه آن مشخص است و آن چيزي نيست بجز نابودي بسيج.
آيا نمي توان اين سهميه 40 درصدي را حذف كرد و حتما\" بايد آنرا به جائي اختصاص داد؟ (101480)
 
امیر
۱۳۸۷-۱۱-۲۷ ۲۲:۵۴:۰۶
بسجیان که همیشه در همه جا پشتیبانی خود را از ولایت فقیه اعلام کرده اند و می کنند اما اگر سهمیه بسجیان را طوری دخوالت دهند که از سهمیه عادی جدا باشه یا اینکه مثلا میتونند دانشگاه های مادر رو از سهمیه ها حذف کنند یا رشته هایی که انتخاب انها کشوری و قطبی ی و ناحیهای و استانی هستند سهمیه ها رو به ترتیب 95 و 90 و85 و 80 درصد دخوالت دهن و سهمیه بسجیان رو از روزانه حذف کنند و فقط شبانه و پیام نور و... را در سهمیه لحاظ کنند در ضمن ما که این همه سطح علمی دانشگاه هامون در هی اعلام میکنیم نباید بترسیم که اگر کسی با سطح علمی پایین به دانشگاه راه یابد نباید بتواند ادامه تحصیل دهد (104578)
 
سليماني- بسيجي زمان جنگ
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۴:۰۶:۳۸
اين طرح موجب سواستفاده از نهاد مقدس بسيج و باعث افزايش ريا و شكست بسيج مي شود بسيجي واقعي اينقدر همت وتوانايي دارد كه ازطريق رقابت سالم وارد دانشگاه شود (101482)
 
حميد فاني
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۴:۵۸:۲۵
در مورد سهميه اي كه براي جانبازان در نظر گرفته مي شد كاملا موافقم اما براي بسيج و مخصوصا فرزندان شاهد به جد مخالفم . به اين دليل كه خودم سالها در بين فرزندان شهيد تحصيل كردم . و چيز هايي ديدم كه باعث شگفتي بود والبته تاسف ، از ديدگاهي كه نسبت به پدرانشون داشتن ! گرچه عموميت نداشت!
واما در مورد بسيج خودم چند سالي پشت كنكور بودم حتي در خدمت هم از اين مسئله استفاده نكردم ، همين امتيازات بود كه حالا با اين مشكلات جدي داخل پايگاه ها ي بسيج وبسيجي ها مواجه شديم ،بسيجي كه نتونه از جوب بگذره ... (101490)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۰۷:۵۸:۵۸
جناب اقاي فاني با سلام و عرض ادب و احترام
1- فرزندان شاهد نياز به سهميه ندارند و خود نيز بارها اعلام نموده اند و براي تحقق اين مطلب سري به مدارسو دانشگاه آنان بزنيد و بارم علمي آنانرا ببينيد
البته افرادي مثل شما مي گويند كه به اين افراد دردانشگاه نيز به آنان نمره مي دهند و فلان و هز ار بهمان كه درجامعه هست
2- گفتيد كه اعتقادي به آرمان پدرانشان ندارند
مي گويم چه خوب قضاوت كرديد ؟!
چه اتهام زيبائي ؟!
اي كاش بما مي گفتيد چه كساني پاسدار اين خون شهيدان است
البته جوابش را مي دانم حتما شما و امثال شما !
اصولا به زعم شما فرزندان شهدا با انقلاب بيگانه هستيم و مخالف را پدرانمان ؟!
نمي دانم چرا فقط ما شب هاي جمعه و عيد نوروز و شبهاي قدربر سر مزار پدرمان مي رويم حتما براي تفريح ؟!
وچرا هر سال عيد نوروز بجاي سفر به كيش و خارج كشور به جبهه هاي جنوب مي رويم و به آن افتخار مي نماييم
چرا مقيد به خواندان زيارت عاشورا از كتاب مفاتيح پدرانمان هستيم ؟!
البته به گمان باطل شما ما با پدرانمان مخالف و بيگانه هستيم ولي دليل اين كارها ي ما چيست خدا مي داند
به گمان شما ما يكسري افراد بي سواد ، كم عقل هستيم و از رانت خواري به اينجا رسيده ايم ؟!
ولي نمي دانم چرا مقاله علمي و پايان نامه من به كنفرانس مقالات علمي پاريس دعوت شد ؟!
البته جوابش را مي دانم ما در پاريس هم سهميه دانشگاه داريم آن هم دانشگاه سوربن ، آن هم 40درصد
در جنگ 33روزه لبنان با تعداد100نفر از بچه ها (خداقبول كند فرزند شهيد)
مي خواستيم به لبنان اعزام شويم
البته شما بهتر مي دانيد چون قاضي خوبي هستيد !
مي خواستيم براي تفريح به سواحل لبنان برويم و نه مشاركت با حزب اله در جنگ افتخار آ‬ميز 33روزه با دشمن صهيونيست ؟!
تاريخ دوباره تكرار مي شود ما از گفته هاي شما تعجب نمي كنيم زيرا به بي بي دو عالم حضرت زينب كبري (عج) نيز گفتند حسين را كشتيم زيرا برعليه دين خدا و خليفه خروج كرد و آن عزيزان را خارجي (خوارج) خواندند
اشكالي ندارد شما نيز مارا خارجي بخوانيد
خدايا تو خود مي داني آرزوي قلبي ما شهادت درركاب آخرين ذخيره الهي ات حضرت صاحب الزمان مي باشد خدايا اين سعادت را نصيب ما بگردان
خدايا تو خود مي داني كه ما هيچ چشم داشتي به اين انقلاب نداشته و نداريم و تو خود مي داني حاضريم بارديگر به جهاد و فداكاري براي اين انقلاب و رهبر و مرجع وپير و مراد و نورچشممان حضرت امام خامنه اي بپردازيم
خدا شكايت اين افراد را فقط به درگاه تو مي آورم و براي خود و تمامي بندگانت طلب غفران و بخشش مي نمايم كه تو بهترين آمرزنده اي اي رحمان رحيم (101590)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۸:۲۵:۴۰
من چندسالی در شاهد (دبیرستان) تدریس کردم و چند نوبت هم با کلاسهای تقویت بنیه همکاری داشتم. به مسئولین وقت میگفتم خداوکیلی اگه فلانی فرزند شهید نبود، بازم تحملش میکردین.
قبول دارم همه بد نیستن. اما شما هم قبول کن که همه خوب نیستن.
فرزند شهیدی که نه راه پدرش، که اسلام رو هم قبول نداره. فساد و اعتیاد گرفته.
مدیر مربوطه هم گفت: اگه راست میگی همتی بکن و با اینا بیشتر وقت بگذار. میگفتم وقتی خودش نمی‏خواد ... تا یه روز خودش گفت حقیقت تلخیه. نتونستیم جمعش کنیم. و ...
این سخن توهین به همه نباشه. اما یادتون باشه که ملاک وضعیت فعلی هر فردیه و نه نسبش. که البته اگه کمی دقیق میشدیم و زیادی در برابر تخلفات و شیطنتهای کودکانه، باج نمیدادیم، در بزرگسالی مجبور نبودیم به خاطر مسائل بزرگ تربیتی و اخلاقی و علیرغم همه وساطتهای اداره و بنیاد شهید و ...، اخراجش کنیم. هرچند بازم امتیاز گرفت. (102042)
 
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۵:۲۵:۱۰
اتفاقا طرح خوبي است بشرطي كه بدرستي اجراشود نه اينكه با اعمال محدويتهاي ديگر عملا سهميه با آزاد فرقي نكند .خدا قوت (101495)
 
SAEED
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۲۱:۰۷:۲۳
خدا لعنت کند هر کس که با خیال خام و نابرده رنج گنج بطلبد. الهی آمین یا رب العالمین (101684)
 
وهاب
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۵:۳۱:۳۷
آفرین بر غیرت و اخلاص فرزندان معنوی امام و مدافعان راستین ولایت ، بنده با اعتراض و تحصن عزیزان بسیجی در این خصوص همراهی و از برادران و خواهران عزیز و مخلص خودم ( رزمنده دفاع مقدس ) به خاطر چنین حرکت عدالت محورانه و خدایی تشکر نموده و خواهش می کنم بیایید در عرصه های سیاسی و اجتماعی بیش از این دغدغه عدالت داشته باشیم و گول چپ و راست را نخوریم و راه خمینی که راه عزت مداری و دینمداری با پشتوانه مردم باشعور آزاد اندیش خدامحور را در سایه ولایت امر مسلمین پی بگیریم . اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً و الحقنی بالصالحین . انشاءالله (101498)
 
فهیمه
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۵:۴۸:۳۰
بنظر می آید این بحث، فقط یه جنگ زرگریه که با برنامه ریزی قبلی در حال انجامه.
درست مثل سهمیه بندی جنسیتی که ظاهرا تکذیب و تقبیح می شه ولی باطنا در حال اجراست.
امنیتی و کانالیزه کردن دانشگاه و دانشجو ممکنه در کوتاه مدت به نفع مافیای قدرت باشه اما در دراز مدت آثار سوء و جبران ناپإیری برای کشور خواهد داشت .
بر دلسوژان و عقلای قوم است که جلوی وقوع چنین امری را بگیرند. (101500)
 
محمد مهدی
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۵:۴۸:۳۵
با سلام و تشکر
سوالی داشتم و می خواستم بگویم اگر واقعا این ها راست می گویند بیایند و پذیرفتگان با سهمیه که همینک توسط دانشگاه آزاد برای ارشد اعلام شده است و می دانیم که دانشگاه آزاد سهمیه بسیجی فعال را اعمال می کند دوستان بسیجی بیایند و از ثبت نام این افراد به عنوان حسن نیت خود جلوگیری به عمل آورند من مطمئن هستم که چنین کاری نخواهند کرد چون با اعتراض مواجه می شوند که شما خود از سهمیه ها استفاده کردید حالا که نوبت ما شد سهمیه ها پرید دوم اینکه پس سهمیه استخدامی ادارات دولتی تاسیس تعاونی ها مجوز های گوناگون و ... چه خواهد شد .
برای برخی افشاگری ها تشکر می کنم و از ایشان می خواهم در مجلس کاری کنند که تا شکاف میان مردم کاهش پیدا کند .
و خود شما می دانید بسیجی مورد تایید حضرت امام این نیست که ما می بینیم آن است که برای مردم روی مین می رود نه آنکه در هر جایی مقابل مردم قرار می گیرد . (101491)
 
محمد رضا
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۶:۱۲:۵۱
این طرح و طرح های مشابه باعث ایجاد تفرقه و بوجود امدن این شک و شبه برای مردم می شود که افرادی که در بسیج شرکت می کنند برای برخورداری و بدست اوردن این مزایا است و نمیتوان افراد که با نیت خالص شرکت می کنند از بقیه تشخیص داد وشایسته سالاری ولیاقت که همانا یکی از خصوصیات یک جامعه اسلامی است نادیده گرفته می شود (101505)
 
وحید
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۶:۲۶:۱۶
این طرح از ذهن افرادی در آمده که عادت به رانت خواری دارند. متاسفانه بسیاری از مدیران دولتی و نمایندگان مجلس فکر میکنند گرفتن امتیازات رانتی برای مجموعه و منطقه خود کار مفیدی انجام داده اند و من بارها شاهد بوده ام اقایان با افتخار از این قبیل کارهای خود با افتخار یاد میکنند و تقریبا مقدار زیادی از وقت اقایان صرف پیگیری این گونه مسایل میشود. ولی همه باید بدانیم دور شدن از عدالت و استفاده از انواع اقسام امکانات دولتی هنر نیست.انچه مهم است این است که بهینه و درست از منابع و امکانات برای منافع ملی بهره ببریم. (101506)
 
حسين خرمجاه
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۶:۴۹:۵۹
برادر عزيزم جناب آقاي فاني

طبق روايات شريف و نص صريح قران كريم هرگونه تهمت و افترا حرام و گناه كبيره به حساب مي آيد
1- درمورد سهميه شاهد باتوجه به اينكه خود نيز فرزند شهيد مي باشم نكاتي چند به استحضار مي رسانم
الف - بسياري از نخبگان علمي و تيز هوشان جامعه از فرزندان شهدا مي باشند كه جهت تحقيق بيشتر مي توانيد با سازمان استعداد هاي درخشان و استعداد هاي درخشان بنياد شهيد انقلاب اسلامي تماس حاصل فرماييد وصدق ادعاي اينجانب را به عينه باور نماييد
ب- به گفته جناب آقاي پور عباس بسياري از فرزندان شاهد به علت بارم علمي بالا حتي بدون سهميه نيز در دانشگاه قبول مي شوند و اصولا يكي از دلايلي كه سهميه شاهد و ايثارگر 2درصد تكميل مي شود اين مطلب است و نه چيز ديگر
ج- در يك نظر سنجي كه در مدرسه شاهد انجام پذيرفت درصد بالايي از فرزندان شاهد اعتقاد داشتند كه با يك كلاس كنكور خوب ، نياز آنان برطرف مي گردد و اصولا نياز به سهميه ندارند بماند كه بسياري از فرزندان شاهد در مناطقي زندگي ميعه و مرجع تقليد و پدر شان مي دانند بهتر است در اين ايام سري به جبهه هاي جنوب و غرب بزنيد و يك آمار بگيرد وخود به خطاي فاحش خود پي مي بريد
خانواده هاي محترم شهيدان و فرزندان شهدا همواره به عنوان ياوران اصلي انقلاب در تمامي خطوط مقدم آماده هر گونه فداكاري مجدد براي اين هديه الهي مي باشند با وجود اينكه آسايش و رفاه ملت در پناه سختي هايي حاصل شد كه برهمين فرزندان شهدا و ساير ايثارگران تحميل گرديد اي كاش حتي يكبار كتاب گهربار ابوالفضل سپهر عزيز(رحمه اله عليه) را مي خوانيد و اين گونه قضاوت نمي كرديد اي كاش يكبار با آلام و رنج هاي اين عزيزان آشنا مي شديد بدانيد كساني كه براي رضاي خدا جهاد و پيكاعه و مرجع تقليد و پدر شان مي دانند بهتر است در اين ايام سري به جبهه هاي جنوب و غرب بزنيد و يك آمار بگيرد وخود به خطاي فاحش خود پي مي بريد
خانواده هاي محترم شهيدان و فرزندان شهدا همواره به عنوان ياوران اصلي انقلاب در تمامي خطوط مقدم آماده هر گونه فداكاري مجدد براي اين هديه الهي مي باشند با وجود اينكه آسايش و رفاه ملت در پناه سختي هايي حاصل شد كه برهمين فرزندان شهدا و ساير ايثارگران تحميل گرديد اي كاش حتي يكبار كتاب گهربار ابوالفضل سپهر عزيز(رحمه اله عليه) را مي خوانيد و اين گونه قضاوت نمي كرديد اي كاش يكبار با آلام و رنج هاي اين عزيزان آشنا مي شديد بدانيد كساني كه براي رضاي خدا جهاد و پيكار نموده اند خانواده هاي ‬آنان بهترين پاسداران و ميراث داران معنوي آنان هستند
بهتر است اين رابدانيد كه هيچ كدام از فرزندان شهدا كوچكترين چشم داشتي به منافع مادي نداشته و ندارند و اصولا افرادي پاكدامن و صالح در محيط هاي كاري خود مي باشند
در جنايات غزه همين فرزندان شهدا آمادگي كامل خود را جهت اعزام به غزه اعلام نمودند ودر ساير صحنه هاي حساس انقلاب نيز همين طور
برادرعزيز انشااله اين صحبت شما از روي بغض نباشد و خدا مي داند در اين لحظات كه اين لخته هاي دل را نگارش مي نمودم از ته دل از خداوند متعال تقاضاي عفو براي خود و شخص شما كردم و از او خواستم كه ديد شما را روشن نمايد و بدانيد كه اين نگارش صرفا براي آگاهي شما مي باشد و لاغير
وگرنه ما هرروز درجامعه از اين زخم زبانها بسيار خورده ايم
مثل اين جملات كه دولت به شما وام بدون بازگشت ، خانه مفت ، كار و اشتغال سريع ، حقوق زيادتر ، گروه شغلي بالاتر ، معافيت مالياتي و....
بدانيد زبان استخوان ندارد و لي استخوان شكن است
درخاتمه آرزوي خود را بيان مي دارم كه خداوندا اين انقلاب پربركت و پربهجت را خود حفظ فرما و آن را به دست صاحب اصلي اش حضرت امام مهدي (عج) برسان و سايه رهبر عزيز را برسرما مستدام بگردان و امام و شهيدان را غريق رحمتت فرما
خداوند توفيق شهادت في سبيل اله را در ركاب اقايمان حجت بن الحسن (عج) نصيبم گردان خدايا دعاي اين بنده حقير را مستجاب فرما انشااله (101509)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۸:۳۱:۳۶
نمیدونم مخالفا با دعای آخر مخالفت کردن؟ یا...
البته بگذریم. دوست خوبم. بین همه مخلوقات خدا خوب و بد هم هست. شما که فرزند عزیز یه شهیدی، بین همکلاسهای خودت، یا در جامعه (چون در تیزهوشان درس خوندی و با همه در ارتباط نبودی!) همه رو با استعداد میدونی؟ خودت آدم زرنگ و شریفی. هنوز همه رو ندیدی و بنابراین بر فطرت پاکت همه رو خوب میدونی. یه نگاه هم به جامعه بنداز. ببین چه کارهایی که تخلفه انجام میشه به روح برادر شهیدشون! قسم می‏خورن که دیگران دین ندارن!؟ اما خودشون.... خدا عالم به ذات قلبهاست. (102043)
 
حسین
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۷:۱۹:۰۹
اقدام بسیجی ها کار خوبیه ولی چقدر دیر. الان که دیگه اونقدر ظرفیت دانشگاهها مثل آزاد و پیام نور و خصوصی و ... بالا رفته و ورود به دانشگاهها خیلی آسون شده که می شه گفت همه دانشجو هستن. تازه الان هم که می خواد کنکور هم حذف بشه. بعدش هم واسه استخدام و اینجور کارا هم که دیگه مدرک تمام دانشگاهها رو قبول دارن. با این حساب چه نتیجه ای می شه گرفت؟ تصوسب یک قانون واسه خود شیرینی و مخالفت با اون هم نوشدارو بعد از مرگ سهراب. (101515)
 
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۷:۴۹:۲۰
چه عجب یکی فهمید این توهین بزرگی به به ما بسیجیان است. (101525)
 
مردغارنشین
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۸:۰۳:۰۳
ما آخر نفهمیدیم کنکور میخواد برداشته شه یا نه؟!
اگر میخواد برداشته شه که این فقط یک کار تبلیغاتی هستش و اگر نه که خوب چه عیبی داره 40 درصد سهمیه بدن به بسیجیان ولی امیدارم این بسیجی ها هم مثل بسیجی های زمان جنگ باشن نه اینکه فقط بخوان از نام و تسهیلات بسیجی ها استفاده کنند .
به نظر من بسیجی واقعی الان خیلی کم پیدا میشه . (101529)
 
فرزند شهید
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۸:۳۱:۰۸
در پاسخ به آقای حمید فانی که لطف کرده بود به جانبازان سهمیه اختصاص داده بودند واما مخالف با فرزندان شاهد بودند باید عرض کنم
وقتی شیپور جنگ به صدا در می آید مرد از نامرد تمییز داده می شود
چرا دست از سر ما بر نمی دارید
پدران ما رفتند مادران ما نابود شدند پدربزرگ و مادر بزرگ مان دق کردند
ما متهمیم درست می گویید جرم ما این است که چرا پدر نداریم که از ما دفاع کند اصلا چرا رفتند افسوس نیستند به شما جواب دهند
اما به خودت رجوع یقینا می توانی پاسخش را بیابی
ادعا کرده ای که در بین ما زندگی کردی اما چطور درد ما را نفهمیدی که با پتک سهمیه به سرمان می کوبی
به قول مادرم درونمان خودمان را می سوزاند بیرونمان دیگران را
بله برادر من اگر پدر من و امثال من بود من نیاز قیم نداشتم که برای من تکلیف مشخص بکنی
اگر آنها می ذانستند افرادی مثل شما چه فکر خواهند کرد چه تصمیمی می گرفتند
نمی دانم اما سرنوشت شمع سوختن است
مرا ببخش برادر من
ما یک عذر خواهی بزرگ به شما بدهکاریم
ببخشید که پدر نداریم
باور کنید وقتی این حرفها را می شنوم آرزو می کنم در جای دیگری زندگی می کردم
شما را به همان شهیدان واگذار می کنم که جواب تو را بدهند
تو اولین کسی نیستی نمک بر زخم ما می پاشی به تو تبریک می گویم بارها هم قطاران تو ما را آتش زدند چه قدر شما زیادید و ما کم ...
همین الان تلویزیون تبلیغ می کند فرزندان شاهد دوره ابتدایی و راهنمایی برای در یافت تسهیلات مراجعه کنید
کسی نیست بگوید چند تا فرزند شهید در ابتدایی و راهنمایی تحصیل می کند!
میانگین سن آنها بالای 23 سال است
پس تو حق داری با این همه تبلغات پوشالی و دروغین
اما برادر من زخم زبان که هم می زاند هم نابود
باز و باز هم از شما و هم قطارانت معذرت می خواهم
ولی هرگز شما و امثال تو را نخواهم بخشید حسابمان در بارگاه الهی اگر پدران ما حقند و من از بن دندان به حقانیت انها ایمان دارم
لعنت خدا بر دروغ و نیرنگ و تزویر (101532)
 
امين
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۱۹:۳۴:۳۲
من به شخصه خيلي از افراد را مي شناسم كه به هيچ چيز اعتقاد ندارند . بالا تا پايين هم فحش مي دهند ولي ... كارت بسيج فعال دارند .
برعكس ... خيلي ها علي رغم گذارندن دوره هاي مختلف بسيج و ... هيچگونه كارت و تسهيلاتي را دنبال نكردند .
بعضي هم به خاطر اين تسهيلات مسخره اصلا عضو بسيج نشدند ولي از هر بسيجي بسيجي تر به ايران خدمت مي كنند.
اگر اين طرح تصويب شود - كه البته بعيد مي دانم - رسما بايد فاتحه ي همه چيز را خواند .
رزمندگان جانشان را كف دستشان نهاده در راه ايران جانفشاني كردند ...
خيلي از بسيجي نماهاي فعال موبايل در كف دست مشغول تماشاي ... هستند . (به شخصه بارها ديدم ) (101536)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۲۰:۵۳:۰۸
من که موافقم
سهمیه ها همیشه بوده
منطقه یک در مقابل مناطق محروم
سهمیه رزمندگان
سهمیه اعضای علمی دانشگاه ها
سهمیه کارمندان
و ....
چرا به بسیجیان عزیز که رسید یهو به فکر جنبش نرم افزاری و گسست میان مردم افتادید ؟ (101549)
 
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۳:۱۷
من به عنوان یک دانشجو از این حرکت بسیج دانشجویی تشکر و قدردانی می کنم (101565)
 
مقداد
۱۳۸۷-۱۱-۰۹ ۲۳:۵۸:۳۸
سلام - طوری صحبت میشه انگار این سهمیه تا حالا اعمال شده ..... در دفترچه کنکور هیچگونه سهمیه ای برای بسیجیان فعال در نظر گرفته نشده و هیچگاه نبوده ...... پس اینهمه بحث در مورد قانونی که تاحالا اجرا نشده برای چیه ؟ (101571)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۰۱:۴۷:۴۰
به نظر بنده این طرح بسیار طرح خوبی است . اینهمه دانشجو با هزینه ی بیت المال به دانشگاه رفتند که فایده ی خاصی برای مملکت نداشته اند و بسیاری هم از انها به خارج رفته و در خدمت بیگانگان درامدند.اگر پیشرفتی هم داشته ایم از برکت همین بسیجیهای تحصیلکرده است. (101579)
 
کامبیز
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۰۲:۲۴:۲۷
از مسئولان محترم که بالاخره به یاد بسیجیان افتادند صمیمانه تشکر میکنم
مخالفان بسیجیها را فقط جلوی تانک میخواهند ؟ (101581)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۸:۳۷:۲۴
بسیجی برای جلوی تانک نیست.
بسیج یک فرهنگ است. یک فرهنگ ناب. نشات گرفته از آب زلال اسلام. بسیج تداوم راه شهادت است. و بسیجی بینیاز از ترحم. بسیجی واقعی می‏تواند در صحنه مبارزه با جهل نیز مستقل باشد. بسیجی باید یاریگر باشد نه توانجو. بسیجی مانند روباه درمانده منتظر کمک دیگران نیست. بلکه چون شیری است که دست درماندگان را خواهد گرفت. من با سهمیه مخالفم و آن را ابزاری برای رانت، و ریا میدانم. (102046)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۰۹:۲۸:۱۰
من امسال دانشگاه آزاد شرکت کردم رتبم شد 113 توی انتخاب میانگینه درصدهام هم 60 بود قبول نشدم
اونقت یکی از دوستانم با رتبه ی 800 قبول شد!
چرا؟ چون سهمیه داشت!
به نظر شما این ظلم نیست؟
چجوری باید اون دنیا جواب بدند منه بدبخت داشت گریم در میومد از این همه ظلم!
روی همین حساب امسال دارم میرم سراغ کارت فعاله بسیج تا ساله بعد انشالله بتونم از سهمیه استفاده کنم! (101593)
 
کامبیز
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۲۰:۳۷:۲۰
علی آقا اگه درس خوندنت شبیه اطلاعاتت در مورد کارت بسیج باشه که تا صد سال دیگه هم قبول نمیشی
عزیزم برای استفاده از کارت بسیج در کنکور یه حدنصابی وجود داره که یکساله بدست نمیاد
ضمنا بد جوری خالی بستی
شاگرد اول دانشگاه آزاد هم میانگین درصدهاش 60 نیست
یه چیزی بگو واقعی تر به نظر برسه (102072)
 
پیمان
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۲۳:۰۴:۰۱
آقا کامبیز بهتره جنابعالی اظهار نظر نکنین چون اگه یه بار کنکور داده بودی می فهمی اوضاع چه جوریه
حتماً دانشگاه آزاد تا حالا امتحان ندادی اگرهم دادی دور افتاده بوده
بهترم هست تا مطمن نیستی درباره کسی نظر ندی (102251)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۱۰:۳۱:۱۰
بعداز رحلت پیامبر اسلام و گسترش متصرفات اسلامی و بیت المال مسلمین، در موضوع تقسیم بیت المال، امتیازاتی چون شرکت افراد در جنگها در نظر گرفته می شد و مثلا بین کسانی که در جنگ بدر شرکت کرده بودند با کسانی که در جنگ احد شرکت نموده بودند اختلاف وجود داشت. این موضوع باعث جایگزینی فرهنگ جهاد و شهادت در راه خدا به ثروت اندوزی و دنیا طلبی شد که نهایت به ماجراهایی مثل جنگ جمل انجامید که طلحه و زبیر را نیز که متاثر از این تغییر نگرش شده بودند را در مقابل امیر المومنین قرار داد. این تجربه تاریخی و دینی در کشور ما تکرار شد. اگرچه بسیاری از پیشگامان فرهنگ جهاد و شهادت هنوز نیز گمنام زندگی می کنند لیکن تصمیمات دولت و قایل شدت امتیازات متعدد برای ایثارگران در جنبه های گوناگون باعث شد که تلاش های خداجویانه آن روزها در سایه دنیا طلبی امروز قرار گیرد. مثالهای زیادی را از این تغییر رویه در کنار خود می توانیم ببینیم که برخی افراد برای ساده ترین موارد سعی در سوء استفاده از سابقه خود می کنند. دانشگاه جای نخبه های علمی هر کشور است که از طریق سنجش توان و استعداد آنها گزینش می شود و هر راه دیگری غیر از این راه نه تنها باعث تضییع حق استعداد های کشور می شود بلکه در آینده نیز صدمات گزینش غیر علمی بر کشور متحمل خواهد شد.اگر چه جبران خسارات واره بر ایثارگران بر عهده دولت بوده و هست لیکن از طریق سهیمه قایل شده برای آنها در دانشگاه کار درستی نبوده که ادامه یابد. (101600)
 
pedram
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۱۱:۲۰:۴۸
سلام

چرا برادران بسجی در این مورد فقط تحسن می کنن چرا تو امتیازای دیگه ای که به ایشان داده می شه همچین احساسی ندارند

بسیج و ایدهای والای بسیجی چیزی نیست که بشه با این معیارها مقیاس قرارداد

بسیجی کسانی بودند که در زمان جنگ تمام ارزشهای دنیوی خود را زیر پا گذاشتن و به فرمان آن امام همام لبیک گفتن و رفتن به جبه حق علیه باطل و جنگیدند .

آنها که شهید شدن به هدف خود رسیدن و آنان که جانباز و یا اسیر و بعد آزاد شدن برگشتن و بدون هیچ چشمداشتی زندگی میکنند(حتی همسایه هم خبر نداره کی بوده و چه کرده)

چون فقط هدفشان خدمت بود نه کار دیگه ای دوستان عزیز.

فقط خدمت فقط وفقط


نه! استخدام در موسسات دولتی با استفاده از این چنین سهمیه های ونه معافیت فرزندانشان از خدمت سربازی و نه خیلی خدمات دیگه که از نظر من فرد عادی این جامعه حقشان است ولی این گونه افراد بسیجی این خدمات را ننگ می دانند.



پس حالا چه اعتراضی به این کار دارید

اگر چیزی هست باید به تمام این گونه امتیازات اعتراض کنید به تمام شان. نه یک مورد خاص.

من متشکرم با احترام به تمام بسیجیان خالص و عاشق ولایت(مرگ بر اسرائیل و مرگ بر تمام ابرقدرتهای جهان خوار) و زنده و پاینده باد اسلام ناب محمدی


(فرزند یک جانباز35%) (101606)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۱۱:۳۴:۲۸
به راستی ای کاش تمامی رانت ها حذف می شد . چطور رانت اعضا هیئت علمی حذف نمی شود .اقازاده های ایشان در هر جای ایران قبول شوند به هر دانشگاهی که بخواهند می روند . (101608)
 
ali
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۱۲:۱۵:۳۸
به عنوان یک فرزند شهید بسیجی افتخار می کنم که تا کارشناسی ارشد برق دانشگاه خواجه نصیر خواندم ولی بدون استفاده از هیچ سهمیه ای.
کجاست شایسته سالاری؟
سهمیه اقدامیست برای تخریب جایگاه. (101614)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۸:۳۹:۱۰
سلام بر تو که مایه افتخاری (102048)
 
سلام
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۰۰:۰۷:۱۴
سلام
فکر میکنم دروغ میگی
ناراحت نشو
اگه بخوای میتونی واقعیات رو همین جا منتشر کنی
فوق برق بدون سهمیه باارزشه
واسه خودتم تبلیغ خوبی میشه
اگه مسئولین سایت مردونگی کردن و این مطلب رو چاپ کردن ، تو هم بسم الله ، منتظرم (102101)
 
amir
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۱۴:۰۹:۳۸
اینهمه هیاهو برای چیست بسیجی نیازی به سهمیه ندارد افراد بیسواد با از سهمیه استفاده کنند همچون سهمیه هیات علمی دانشگاهها که بچه های بیسواد خودشان را هم وارد دانشگاه می کنند و هم انتقال انها را از سهمیه استفاده می کنند (101631)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۱۶:۳۱:۴۶
با سلام توجه خوانندگان عزيز را به چند نكته جلب ميكنم.

1- در حال حاظر با افزايش فله اي ظرفيت دانشگاهها هر كس كه در كنكور شركت كند ميتواند در يك رشته قبول شود و نيازي به استفاده از سهميه ندارد پس اين حرفها چيزي جز عوامفريبي نيست.
2- احتمالا مقصود اصلي اين مقاله در جمله آخر آن مستتر است كه اين طرح را به اصلاح طلبان نسبت ميدهد در حاليكه اگر چنين است چرا بسيج دانشجويي در زمان مجلس ششم به اين طرح اعتراض نكرد؟
3- مگر وزارت علوم دولت نهم مبتكر و مجري اين طرح نيست؟بسيج دانشجويي كه سينه چام اين دولت است به چه كسي اعتراض دارد؟ (101654)
 
صيدي
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۱۸:۵۳:۴۳
دروى بر بسيجيي كه مخالف سياست غلط و تبعيض أمير در كشور است (101673)
 
SAEED
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۲۰:۳۳:۲۶
شرم بر ما که کاری کنیم تا بسیجی برای منفعت دنیایی وارد این هیئت ارزشمند شود (101679)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۲۱:۴۵:۱۴
ما بسيجيان نيازي به اين سهميه ها نداريم. (101692)
 
محمد حسن
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۲۰:۳۹:۵۸
با سلام به محمد عزیز
محمد جان من هم بسیجی هستم
و لی برعکس تو امیدوارم با کمک این سهمیه فوق لیسانسم رو بگیرم (102074)
 
محمد حسن
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۰۰:۱۰:۰۹
سلام
من نوشتم که بسیجی هستم و آرزو دارم با کمک این سهمیه فوق لیسانس قبول شم
چه مشکلی داشت که نظر منو چاپ نکردین ؟
شما که تحمل نظرات مخالف خودتونو ندارین \" مشارکت در بحث \" رو بردارین (102102)
 
بنیامین
۱۳۸۷-۱۱-۱۰ ۲۲:۲۲:۰۳
همه میدانیم که شهده به چه هخلاصی رفتند و از ما و از وطن دفاع کردند. الان هم طرز فکر فرزندان ایشان اگر موافق پدران عزیزشان باشد که مطلوبست واگر نه هم هیچ ایرادی به آنها نیست هرچند اینگونه فرزندان کم اند ولی دلیلی ندارد مثل آنها پاک و مخلص و جانفشان باشند. آنها جای خود را گرفتند و خوشحالند. این ما هستیم که بیچاره هستیم.بسیج هم نهاد مقدسی است که باید مقررات سختی جهت ورود بآن وجود داشته باشد تا تخریب نشود.زیرا شنیده ام که در بعضی جاها پول میگیرند و سهمیه فعال رسمی صادر میکنند. اینها را باید از امکانات عمومی هم محروم کرد تا رویه بسیجی بودن حفظ شود. ظاهرا افرادی هم آگاهانه بسیج را وارد مسائل سیاسی کرده و در مقابل طیفهای مردمی که اعتراض به موضوعی دارند قرار میدهند تا از نظر مردمی به آن ضربه بزنند. خدا کند که بسیج از این طوفان های ریشه کن ساز مصون بماند. من خودم بسیجی نیستم ولی والله وقتی بسیجیان قدیمی ویا جدیدیهای پاک و بی توقع را میبینم لذت میبرم و شاد میشوم . خدا حفظشان کند . (101699)
 
سید مصطفی موالی زاده
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۰۰:۲۹:۴۳
سلام به دانشجویان دانشگاه سراسری من یک دانش اموز هستم ولیکن برای آینده ام نگرانم به قول یکی از دوستانم مثل نژاد پرستی سفید پوستان در قبال سیاه پوستان امریکایی شده است خودشان با دست خودشان دارند تیشه به ریشه ی فرزندان خودشان میزنند بعد اگر ما از ایران خارج شویم و به یکی از دانشگاه های ضد اسلام اروپا برویم میگویند جوان ملهدی شده .کوته فکری تا کی؟ مگر خون کسی که بسیجی است از غیر بسیجی رنگینتر است؟کسانی که این قانون را پای ریزی میکنند مطمئن باشند که روز قیامت در ان سوی عقبی به همه ی کسانی که ظلم کردند باید جواب دهند. ظلم ظلمه جور جوره . بسیج ذخیره ی استراتژیک ایران است باید موقعی به حرکت در بیاد که همه از کار ماندند




به دانشجویان فردا خیانت نکنید (101717)
 
اهنگر
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۱۱:۰۷:۴۲
مسئله این است : علم بهتراست یا قدرت؟ (101744)
 
حافظ
۱۳۸۷-۱۱-۱۱ ۱۳:۲۹:۱۲
پدر بزرگم خاطره ای زیبا را تعریف می کرد: چندین سال پیش که دایی هایم کوچک بودند یکی از آنها با پدر بزرگم قهر کرده بود سر سفره نهار هر چه میگفتند بیا سر سفره قبول نمی کرد. تا اینکه حسابی گشنه اش شد و گفت من که نهار نمی خورم اما برای هر کسی که نهار ریخته اید کم است.

بسیجیان اصلی مردمی بودند که برای مقابله با دشمن با هم متحد شدند و جنگیدند.

در طی سالهای بعد از جنگ چنان رانت های داده شد که بسیجیان واقعی از بدنه آن خارج شدند چون آنها برای گرفتن پست و منصب و ... نجنگیده بودند. (101710)
 
یک معلم
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۰:۵۶:۳۲
مطلب زیر کاملا واقعیست :
من معلم کنکور هستم. یکی ازشاگردان من که نه اهل درس خواندن بود ونه از نظراخلاقی وضعیت مناسبی داشت و... وی که فقط خانواده ای مرفه دا وپولداری داشت چند سال بود که در کنکورشرکت می کرد وقبول نمی شد. تا اینکه مطلع شدم امسال رشته پزشکی دانشگاه آزاد قبول شده است!

از آنجا که قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد نمره تراز بسیاربالایی نیاز دارد و با شناختی که من از او داشتم تقریبا چنین چیزی بسیار محال بنظر می رسید. وقتی که ماجرا را پیگیری کردم متوجه عمق فاجعه شدم... او که به من اطمینان داشت گفت: پس از آنکه متوجه شده است که در کنکور دانشگاه آزاد سهمیه بسیجیان فعال وجود دارد. از طریق یکی از دوستان پدرش که مسول یکی از پایگاه های بسیج بوده است توانسته است نامه ومدارک تایید بسیجی فعال را دریافت کند و درحالی که برای عضویت بسیج فعال نیاز به حدود 4سال عضویت مستمر وحضور فعال است وی یک شبه وبا تقدیم هدیه ای کوچک شامل : 5سکه بهار آزادی ناقابل(حدود یک میلیون تومان) یک شبه ره صدساله را رفته است!...
وبه این ترتیب وبا وجود نمرات و درصدهای پایین درکارنامه این آقازاده ( که ظاهروباطن ورفتارش به هر چیزی می خورد جز بسیجی آن هم از نوع فعالش!) به لطف سهمیه بسیجیان فعال! موفق به قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد شده است.

تو خود حدیث مفصل بخوان از ادامه این فاجعه...! (101840)
 
سيد عباس فاتحي
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۱:۲۳:۱۵
باسلام
اختصاص برخي اولويت ها بزاي اسيب ديدگان جنگ وبازماندگان انها درهمه جاي دنيا مرسوم است بطوري كه علي رغم مخالفت افكارعمومي مردم امريكا باجنگ ويتنام -بازماندگان اين جنگ مورد احترام بوده وازخدماتي نيز استفاده مي نمايند در مورد دفاع مقدس ما مطلب چيز ديگري است واصلا قابل قياس نيست ووظيفه حاكميت توجه واولويت به رزمندگان وايثارگران وبازماندگان شهداست اما جايگزيني اين خدمات براي عزيزاني كه بعد از سالهاي دفاع مقدس در تشكيلات بسيج همكاري داشته اند اقدامي شايسته نبوده وباروحيه وتفكر بسيج كه امام راحل عظيم الشان مي فرمايند بسيج ميقات پابرهنگان ومعراج انديشه پاك اسلامي است كه تربيت يافتگان ان نام ونشان در گمنامي وبي نشاني گرفته اند منافات دارد






















0 (101843)
 
گمنام
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۰۹:۵۴:۰۰
با سلام من هم تاييد مي کنم که در تمام دنيا بورسهاي تحصيلي و امکانات و تسهيلاتي به ايثارگران زمان جنگ شان مي دهند. شما اگر همين آسيب ديدگان زمان جنگ را و رزمندگان و جانبازان را کمک و تسهيلات آموزشي بدهيد خيلي کار کرده ايد لازم نيست اين دايره را وسعت بدهيد. تاکنون با شعارهاي توخالي و دروغ اين اقشار را آزرده ايد. کسي که مي خواهد خدمت کند فرياد نمي زند مگر اينکه ريگي در کفش داشته باشد. يادگارهاي انقلاب اسلامي را به بازي نگيريد. يادم هست که يکبار اطلاعيه اي ديدم مبني براينکه به جانبازان (يک وزارتخانه زمين مي دهند) به بخش رفاهي آنجا رجوع کردم يکي از دوستان قديمم را ديدم که در آن بخش مسئوليت داشت مرا به گوشه اي برد و گفت: اينها يکي دو نفر جانباز را جور کرده اند که مجوز اين زمين را بگيرند اين پروژه مال مديران است بيخود پيگيري نکن! (101904)
 
گمنام
۱۳۸۷-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۲:۲۵
رانت اعضاي هيئت علمي و وزارت علومي ها و پارتي بازي هاي گسترده آنها اعم تحصيلات تکميلي و فرصت هاي مطالعاتي و رانت هاي آقازاده هايشان در زمان وزارت علوم اصلاحات شکل گرفت. نمايندگي هاي علمي در خارج از کشور را نيز توسعه دادند تا به ماموريت هاي خارج از کشور نيز دست يابند. درحاليکه اينها همه وظايف وزارت خارجه در تمام کشورهاست مگر دانشجويان ايراني وکيل وصي مي خواهند که يک نفر از وزارت علوم بيايد مواظب رفتار آنها در خارج از کشور باشد. دوما براي کنترل بورسيه هاي معدود خودتان هم از طريق اينترنت همه چيز براحتي قابل انجام است. اين فريبکاران فقط بدنبال منافع فردي و گروهي خودشان هستند. خدا لغنتشان کند (101907)
 
عظیم
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۰:۰۵:۳۹
اساسا اختصاص سهمیه رزمندگان درسال68 به نظر بنده خطا بوده است. زیرا اولا هیچیک از رزمنده ها به امید این سهمیه به جبهه نرفتند.ثانیا هر چند نمی توان زحمت آنهارا جبران کرد ورزمندگان زحمت زیادی برای مملکت کشیدند ولی می توانستیم با راه انداختن کلاسهای تقویتی از طرف دولت جبران عقب افتادگی علمی ایشان بشود ومتعاقبا بصورت آزاد در کنکور همراه دیگر افرادشرکت بکنند. (102159)
 
محمد
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۲:۰۱:۰۸
يا لطيف
اخلاص اخلاص اخلاص چقدر عاشق را شبيه معشوق مي كند .
بسيجي لشگر مخلص خداست .
گرچه با واعظ شهر اين سخن آسان نشود
تا ريا ورزد و سالوس مسلمان نشود
گوهر پاك ببايد كه شود قابل فيض
ورنه هر سنگ و گلي لؤلؤ و مرجان نشود

و در آخر بايستي گفت:
اگر مي خواهيم بسيج و بسيجي سالم داشته باشيم علاوه بر اين سهميه بايستي تمامي امتيازات بسيجيان را حذف نماييم مانند : دادن گروه هاي ويژه به بسيجيان كارمند دولت، ساعتهاي خاص براي استفاده از مراكز دولتي براي بسيجيان، سهميه ويژه براي استخدام در مراكز دولتي براي بسيجيان، تخفيفات ويژه به بسيجيان براي استفاده از مراكز دولتي و . . .

و من الله التوفيق و عليه التكلان (102175)
 
۱۳۸۷-۱۱-۱۳ ۱۸:۱۸:۱۲
اعتراض به این طرح از جانب برادران بسیجی باعث شگفتی است چرا که در حال حاضر بسیجیان فعال(؟) مدت کمتری را در سربازی طی می کنند و سوال اینجاست که چرا آقایان شفیتگان خدمت را از خدمت به اندازه دیگران محروم کرده اند. (102219)
 
سعید
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۰۰:۳۵:۲۷
بسیج بایدنمادعدالت باشدنه تبعیض.اگر هم به رزمندگان جنگ سهمیه ای داده شد بسبب غیبت درکلاسهاوحضوردرجبهه بود اماانصافاچنین سهمیه ای درچنین شرایطی قابل قبول نیست. (102267)
 
محسن دهان زاده
۱۳۸۷-۱۱-۱۴ ۱۱:۴۷:۰۱
بنام خدا

در ارتباط با موصوع فوق دو نكته مطرح است :
1- بديهي است كساني كه بعنوان بسيجي فعال وارد عرصه شده اند نسبت به افراد عادي كمتر وقت مطالعه دقيق و شركت در كلاسهاي فو ق العاده را دارندلذا بجاي تخصيص سهميه پيشنهاد ميكنم كلاسهاي تكميلي و كنكور براي بسيجيان عزيز برگزارگردد.
2- برادرانيكه بسيجي كه با اين طرح مخالف هستند آيا قبلااز اين طرح قبلا بهره مند نشده اند! (102312)
 
علی
۱۳۸۷-۱۱-۱۹ ۲۲:۰۹:۴۵
برای من جالب این هست که دانشگاه آزاد برای ورود برای مقطع کارشناسی ارشد که رتبه علمی بالاتری رو طلب میکنه این سهمیه ارو قرار داده . واقعا متاسفم که خیلی از کسایی که استعداد دارن و واقعا توانایی درس خودن توی اون مقطع رو دارن بخاطر سهمیه یه عده باید از درس خوندن توی مقطع کارشناسی ارشد محروم شن و یا بیکار بگردن یا باسه درس خوندن برن کشور های دیگه (102975)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.