نظر منتشر شده
۲۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 322338
طرح تحول درآمد پزشکان متخصص
عبدالله حسینی، 16 آبان 94
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
اندکی پس از آغاز گام اول طرح تحول نظام سلامت، مسئولین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی «واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی» را به عنوان عامل اصلی بسیاری از مشکلات نظام سلامت معرفی کردند. به بیان دیگر این مسئولین اعلام کردند که غلبه بر کیفیت پایین خدمات و غیبت پزشکان در بیمارستان‌های دولتی، کمبود پزشک در مناطق محروم، دریافت زیرمیزی از بیماران، سهم بالای پرداخت از جیب مردم و سایر مشکلات نظام سلامت به شرط «واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی» امکان‌پذیر است. بر این اساس در آبانماه سال ۹۳ اجرای گام سوم طرح تحول نظام سلامت آغاز شد که محور اصلی آن افزایش ۵/۲ برابری دستمزد پزشکان متخصص بود. علی‌رغم این افزایش بی‌سابقه، پزشکان متخصص معتقد بودند که تعرفه‌ها همچنان غیر واقعی است و باید افزایش یابد. در نتیجه در ابتدای سال ۹۴ و تنها کمتر از ۶ ماه پس از آغاز گام سوم، تعرفه‌های پزشکی مجدداً حدود ۱۰ درصد افزایش یافت. البته پزشکان متخصص این افزایش را ناعادلانه دانستند و برخی از آن‌ها رسماً در رسانه ملی اعلام کردند که در صورت عدم افزایش قیمت خدمات، مابه‌التفاوت آن را مستقیماً از بیمار دریافت خواهند کرد.

حال سؤال اینجاست که درآمد پزشکان متخصص چقدر است که نارضایتی آن‌ها را به همراه داشته است؟ در حال حاضر پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد. چرا که انتشار میزان درآمد این قشر همواره جزو خطوط قرمز وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بوده و علی‌رغم ادعای آنان مبنی بر شفاف سازی درآمدها تا کنون آمار رسمی و مستندی از درآمد پزشکان متخصص در ایران منتشرنشده است. تنها آمار منتشر شده، تصویر جدولی است از درآمد پزشکان متخصص در یکی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی تهران در سال ۸۷ که سال گذشته در رسانه‌ها منتشر شد. بر اساس این آمار درآمد پزشکان متخصص این بیمارستان، با تعرفه‌ ۲ برابر بیمارستان‌های دولتی، در سال ۸۷ ماهانه بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. البته این عدد در بخش خصوصی بین ۵ تا ۱۰ برابر بخش دولتی است.



علیرقم چنین درآمدهایی، پزشکان متخصص خود را با پزشکان اروپا و آمریکا مقایسه می‌کنند و حق خود را بیش از این می‌دانند؛ اما واقعیت اینست که محاسبه درآمد بر اساس دلار و یورو روش مناسبی برای مقایسه درآمد پزشکان بین کشورها نیست، بلکه دریافتی هر پزشک باید بر اساس سرانه درآمدی همان کشور و یا بر اساس قدرت خرید در کشور محل فعالیت پزشک سنجیده شود.




حداکثر درآمد پزشکان متخصص در کشورهای پیشرو در نظام سلامت بین ۲ تا ۵ و حداکثر نزدیک به ۸ برابر سرانه درآمدی همان کشور است. لذا با سرانه درآمدی سالانه ۵۵۰۰ دلار در سال برای ایرانیان، میانگین درآمد پزشکان متخصص از ۱۳ میلیون تومان درماه (۸ برابر سرانه) نباید تجاوز کند. این درحالی است که حتی حداقل کارانه یک پزشک متخصص تمام وقت در بیمارستان دولتی (و نه خصوصی) بیش از این است.

اکنون با گذشت بیش از یک سال از افزایش بی سابقه دستمزد پزشکان متخصص، بیمه‌های سلامت از پرداخت هزینه‌های هنگفت ناشی از افزایش تعرفه پزشکان عاجز شده‌اند و درعین حال مسائلی از قبیل کیفیت پایین خدمات، زیر میزی، کمبود پزشک در مناطق محروم و ... که افزایش تعرفه به عنوان تنها راه حل درمان آن‌ها مطرح می‌شد، هم چنان پابرجا است.
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۱۷:۵۵
پزشک جماعت شده کاسب (3447235) (alef-11)
 
جوادیان
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۲۱:۲۹
کاش با سواد بودن و کاسب.
مشکلمان اینه که پیش چند دکتر میری و پول رو می گیرند و متوجه مشکل نمی شوند.
درد بیماری یه طرف و بی سوادی پزشکان عزیز طرف دیگر. (3447755) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۷:۵۳:۰۹
راننده تاکسی منو از نقطه الف به ب میبره 5 تومن پول میگیره ولی خداوکیلی در اکثر بیماریها مردم سرگردان هستندو یک مطالعه ای اگر میشد خیلی خوب بود که مردم چقدر راضی هستند و چند نفر نتیجه گرفتن (3448443) (alef-11)
 
کارشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۴۰:۱۲
بعد از اینکه در اقدامی که در دنیا سابقه ندلسته وزارت بهداشت تعرفه های خدمات درمانی را تا 4 برابر افزود وزیر بهداشت اخیرا گفته در ادامه طرح تحول میخواهد تعرفه ها را بالاتر برده و بیمارستانهای دولتی را به پیمانکار خصوصی بدهد، او و تیمش همان...که احمدی نژاد بر اقتصاد و وجهه جهانی کشور آورد بر سر بهداشت و درمان کشور پیاده می کند (3448572) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۰۹:۵۹
به کدام بخش خصوصی اکثرا بخهش خصوصی دولت پسرعمه ها و داییا و فرزندان خودشان هستند (3449556) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۶:۵۶:۴۰
برا من جالبه تو این اوضاع مملکت باز هم در مورد درامد پزشکان تیتر میزنین (3450704) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۳۲:۴۷
بابک زنجانی فقط یک نمونه از افرادیه که به گفته خودش 22 میایارد یورو پول نقد !!!!بدون احتساب داراییهاش داره
یعنی برابر کل بودجه وزارت بهداشت بعد از انقلاب و هزاران برابر کل داراییهای همه پزشکان کشور

حالا شما دارید از چی حرف میزنید؟
مگه فوتبالیستهای کشورما دارن براساس سرانه درامد کارگر میایاردی حقوق میگیرن ؟

من نمیدونم این چه بازیه که پولدار این مملکت شده پزشک (3447797) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۰۲:۲۸
سلام به شما
بنظر بنده قیاس شما اشتباه است چرا که رده ی تحصیلی با نوع کار ها قیاس میشود نه رده های تحصیلی با مشاغل آزاد. (3448467) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۲۹:۲۱
مگر پرستار و مهندس واستاد دانشگاه مشاغل ازادند (3449973) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۰:۰۸:۴۱
آقا یا خانم محترم احتمالا پزشک! ما چندتا فوتبالیست مگه داریم که درآمد بالا دارند..نهایتا به 100 نفر هم نمیرسند...بقیه فوتبالیستا تازه به تیماشون پولم میدن تا شاید یه روزی بازیکن پولسازی بشن....اما همه پزشکان درآمدای بالا دارند... (3448767) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۰۷:۰۸
خوبه خودت حرف خودت رو تایید کردی ،مگه چندتا پزشک داریم که درامد بالا دارند؟شاید یک درصد از پزشکان
اما فوتبالیستها با سواد بسیار پایین و بدون کشیدن زحمت برای کشورشون میلیاردها تومن درامدشونه (3449004) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۶:۱۵:۵۹
مسئله اینه که مردم کم درآمد ما سروکارشون به فوتبالیست ها نمی افته
ام دقیقا موقعی که سلامتشون در خطر می افته مواجه میشند با دندون گردی و طمع بی اندازه این پزشکان محترم. (3450621) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۰۶:۵۷
اخه من نمی دونم رو چه حساب یک فوتبالیست باید میلیارد دستمزدش باشه مگه چکار میکنه یک توپ شانسی به سرش برخورد میکنه و تو دروازه میره بعد بهش میگن اقای گل تورو خدا جمع کنید این مسخره بازی هارو انوقت مقابلش جانباز داریم که ۳۰ سال است مجروح شده و در طی این چند سال نتونسته از تخت پایین بیایید بعد بهش چقدر میدن ایا سری بهش میزنند بعد از اینکه فوت کرد اخبار برای ۱۰ ثانیه از اون تجلیل میکنند پس برید سراغ قهرمانان واقعی نه فوتبالیست (3449827) (alef-11)
 
حسين
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۹:۱۹:۱۴
فياس مع الفارق به اين ميگن من خودم منتقد پول فوتباليستا بودم ولي وقتي فهميدم كه حقوق ساليانه گرت بيل از كل خرج سالانه تمام ليگهاي ايران بيشتره قانع شدم كه واقعا با كل گردش مالي 280ميليارد تومني كه در كل ليگ ايران هست به همين نسبت هم غير از چند بازيكن ميلياردي هم اشتغال زيادي ايجاد ميكنه و هم توي اين وضعيت كشور يك سرگرمي زيادي براي حداقل 20 ميليون طرفدار فوتبال ايجاد ميشه كه هرجور حساب كنيم منفعتش بيشتر از ضررشه (3455566) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۱:۴۷:۴۰
حالا بابک زنجانی یک چیزی گفت شما چرا باور می کنی
اصلا ببین چند نفر از فوق ثروتمند های دنیا این قدر پول دارند (3448956) (alef-11)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۰:۲۴
بابک زنجانی چه ربطی به درآمد پزشک داره؟ حالا خوبه دارن محاکمش میکنن!
حالا شما چرا انقدر از شفاف شدن درآمد پزشکا هراس داری؟
درآمد فوتبالیست ها در ایران (اگرچه به نظرم خیلی زیاده وپول مفت بهشون میدن) در مقایسه با کشور های دیگه به نسبت سرانه درآمدی خیلی هم زیاد نیست. (3449774) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۹:۱۷
موافقم (3449807) (alef-11)
 
م.ن
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۲۷:۱۴
بابک زنجانی شده پیراهن عثمان برا پزشکها.شما شغل شریف پزشکی رابا این افراد مقایسه نکن پزشک باید مثل شغلش شریف باشد تا مورد احترام مردم وجامعه باشد اگر نباشد مثل بابک میشود. بقراط قرآن نداشت ولی شریف بود وقسمش به قرآن نبود.یک عده از پزشکان کشور دنبال پول هستند (3452913) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۵:۰۹:۲۹
آقا مریضاتونو بفرستین آمریکا؛ یا پزشک هندی پاکستانی بیارین؛ دست از سر پزشکان بردارین؛ من جراح هستم؛ در دو بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی در تهران با حداکثر توان کار میکنم و مجموع درآمد من به یک سوم حداقل عددهایی که سایت الف اعلام میکنه نمیرسه! .... (3447944) (alef-11)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۳:۲۷
بس این اسنادی که از بیمارستان میلاد منتشر شده چیه؟ اسم پزشک با شماره نظام پزشکی هم داره (که البته تار شده). شما در آمدت در بخش خصوصی چقدره؟ چرا اونو نمیگی؟
ما که خیلی دوس داریم تعدار پزشکان زیاد بشه و حتی از خارج بیاریم و لی امثال مثل شما برای اینکه انحصارشون نشکنه اجازه نمیدن (3449792) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۵:۲۹:۱۲
من یک پزشک متخصص هستم و بعد از سالها دربدری طرح خدمت به مردم الان در مطب اجاره ای درامدم از یک کارمند ساده کمتر است
اکثر پزشکان کشور مثل بنده هستند نه مثل کسانی که همزمان هییت علمی و کارمند رسمی دانشگاه هستند و همزمان صاحب و مالک بزرگترین بیمارستان خصوصی چشم خاورمیانه هستند
بنده شبانه روز کار کنم حتی یک دهم یک سهم بیمارستان خصوصی را نمیتوانم بخرم

بنده به تنهایی طبابت میکنم ودسترنج خودم را میخورم نه مثل هییت علمیهایی که در بیمارستان دولتی حضورندارند و رزیدنتهای محترم به اسم انها روزانه تا 500 بیمار را ویزیت میکنند وهمه درامد به جیب این هئیت علمی های محترم میرود

با طرح تحول بیمارهای بنده کمتر شده و بیمارهای این عزیزان هیئت علمی ده برابر شده است که در حقیقت زحمت رزیدنتها بیشتر شده و جیب هیئت علمیها پرپولتر (3448018) (alef-11)
 
پرواز
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۱:۲۳:۵۵
ایکاش دماغ دروغگو دراز میشدخواهر زنم متخصص باجناقم متخصص بجه های عمویم سه تا متخصص میباشندپولشان از پارو بالا میرودایکاش دروغ خناق بود (3448915) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۱:۴۹:۵۸
مادر بنده 15 روز در بيمارستان تريتا بستري بود 2 روز در آي سي يو و چهار روز در سي سي يو .شش روز را آي سي يو صورت حساب دادند . در بخش هم ما مجبور شديم پرستار (البته نه پرستار ، يا حتي بهيار بگيريم بلكه كمك بهيار) جداگانه گرفتيم و لي صورت حساب بيمارستان براي 15 روز شد 21 ميليون تومان . واي بركسي كه توان مالي ندارد . ما(پنج نفر خواهر وبرادر)هم از اينجا ببعد كم آورديم . سكته مغزي بود البته بدون اينكه مادر ما جراجي داشته باشند حال اگر جراحي ميداشت كه بايد چه ميكرديم . دكتر براي هر بار ويزيت در همين بيمارستان 123000 تومان و ما كه نميدانيم چگونه اين صورت حساب چگونه حسابسازي شده (3454262) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۰۸:۱۳
مالک بزرگترین بیمارستان خصوصی خاورمیانه رو خوب اومدی (3449007) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۵۴:۴۴
بگو متخصص چی هستی و کجا مطب داری؟ (3449126) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۰۲:۰۴:۱۷
در آمد پزشكان صد البته نسبت به برخوردشان با مردم مشكل كوچكتريست البته پزشكان باسواد ونجيب وطرفدار مردم هم زياد داريم درضمن آقاي دكتر عزيز واقعا اگر شما متخصص واقعي باشيد من شما را تمام وقت ماهي ده ميليون تومان خالص ميخواهم كه چند برابر يك كارمند ساده است نه كمتر از آن (3456248) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۷:۲۵:۱۷
.......



شما هم خیلی بیکارید

برید به جای این حرفها یکم درامد خودتان را ببرید بالا ...و چشم به مال بقیه نداشته باشید

پدر من یتیم بود از بچگی و سواد هم نداره اما ثروتش الان چشم همه را دراورده

به جای خراب کردن بقیه ، انرژیتان را بزارید و خودتان را بسازید. (3448360) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۰۰:۲۵
پدرتون پولداره،،شما چه هنری داری؟میشه بگین چطوری خودتونا ساختیت؟ (3448986) (alef-11)
 
م.ن
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۴۲:۴۵
حضرت علی (ع):هیچ کاخی ساخته نمیشود مگر حق مظلومی ضایع شده باشد (3452949) (alef-11)
 
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۲ ۲۲:۴۹:۵۸
لایک برادر ... لایک (3737107) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۷:۳۲:۲۲
آقا اونجاییشو که دوس نداری حذف کن چرا کل نظر رو سانسور میکنی؟

یک همچین نموداری باید با منبع کامل ذکر بشه نه اینکه از خودمون نمودار درست کنیم من نمیدونم چند بار قراره این نمودار که در برنامه ثریا پخش شد رو نشون بدن ،این نموداررو الان از چهار پنج سال قبل که حتی طرح تحول شروع نشده بود به هر بهانه ای تیتر میکنن وبارها هم جوابشون داده شده

در ضمن پزشکان اصلا نمیخوان درامدشون مثل امریکاییا باشه اینها شایعات مسخره بیشتر نیست بلکه اول شایعه کردن که درآمد پزشکان ایرانی از امریکایی بیشتره !!!و پزشکان هم مستند جواب این دروغهارو دادن ،فقط ویزیت کشورهای همسایه رو حساب کنید 10 برابر ویزیت در ایرانه چطور ممکنه که درامد پزشک ایرانی از المانی بیشتر باشه حتی نسبت به سرانه کشورش
در صمن در همه این کشورهای همسایه درامد سرانه مردم حتی از کشور ما پایینتره ولی درامد پزشکشون از کشور ما بیشتره،چرا نمودارتون رو با اونها مقایسه نمیکنید ؟
در بنگلادش فقیر ترین کشور آسیا که سرانه درامد مردمش یک دهم مردم ایران هستش ویزیت پزشک 40 دلار یعنی 120 هزارتومنه ،در بنگلادش که کارگرانش با ماهی 80 دلار کار میکنند

در باکو ویزیت پزشک عمومی 80 دلاره ،در مناطق روستایی ایران با 3500 تومن یعنی 1 دلار مردم ویزیت میشن در مطب خصوصی 25 هزار تومن ، بقدری فاصله زیاده که آذربایجانیها برای گلودرد چرکی ساده وقتی از اونجا به ایران میان کل هزینه سفرشون ودرمانشون در ایران کمتر از ویزیت پزشک آذربایجانی براشون آب میخوره

بنده سوال دارم کجای دنیا حق العمل جراح برای جراحی لوزه 25 هزارتومن معادل 7 دلاره ؟؟؟؟؟

در ضمن این طرح تحول برای امثال خود جناب وزیر و معاونینشون که هییت علمی دانشگاه بودن نفع داشت وگرنه از بودجه طرح تحول به من متخصص داخلی که مطب خصوصی دارم چی رسیده؟

جز اینکه هرچی مریض داشتم بخاطر رایگان بودن بیمارستانهای دولتی دیگه به من مراجعه نمیکنن و درامد پزشکان هییت علمی رو دهها برابر افزایش بدن درحالیکه کار اصلی رو رزیدنتها انجام میدن

در مورد اروپا و امریکا عرض کنم همین الان طبق گزارش نطام پزشکی اتریش 3000 پرشک متخصص ایرانی در اتریش در حال کارند که این یعنی فاجعه برای ما
بهتره دوستان سری به بیمارستان پرفسور سمیعی معروف در المان که شده پزشک قدیس رسانه های ایران بزنند تا ببینند قیمت جرحیهای این بیمارستان صدبرابر یا حتی بیشتر از جراحیهای مشابه در کشور ماست

در گزارش مجله forbes با لینک زیرکه معتبر ترین مجله اقتصادی دنیا هستش دراند پزشک عمومی در سال 2013 220 هزار دلار است ایا چنین درامدی درایران داریم ؟و متوسط 400 هزار دلار برای همه رشته های تخصصی

http://www.forbes.com/sites
تنها گروه درامدی درایران که مالیات بطور کامل دریافت میشود پزشکان هستند چرا که اتوماتیک به ازای هر بدگ بیمه مالیات کسر شده و اتوماتیک وار اداره مالیات چند برابر ان بیمار ازاد حساب میکند
و از همه جالبتر
در برنامه پایش معاون سازمان مالیات نموداری را نشان داد که در ان بیشترین مالیات دریافتی در کشور بین اینهمه کارخانه و بازرگان و تاجر از پزشکان !!!!!بود و با فاصله بسیار زیاد کارخانه ها ودر پایینترین مکانها طلافروشان و صنف اهن فروشان !!!!!
و این معاون هم تنها صنف منطم در دادن مالیات را پزشکان معرفی کرد ،که تا قبل اون هرروز رسانه ها به دروغ میگفتن پزشکان مالیات نمیدن
میتوانید ارشیو برنامه پایش راببینیوه (3448388) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۹:۵۴:۱۰
دوستان توجه کنید این اعدادی که در مقاله الف هست تازه مربوط به سال 87 هست اگر اعداد جدید مقایسه شوند که وضعیت به مراتب فجیع تره (3448715) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۵۶:۵۵
واقعا متاسفم برای شما که مثلا پزشک و تحصیل کرده هستید و سفسطه می کنید. ما میگیم "درآمد" پزشکان ایران به نسبت سرانه بالاست شما "ویزیت" اینجا رو با جای دیگه مقایسه می کنید؟

مساله اینه که در ایران به علت اینکه پزشکان در قبال کارشون احساس مسئولیت چندانی نمی کنند چون نظارت و بازخواست چندانی بر کارشون نیست، در کارشون به دقت زیادی نمی کنن و مثلا برای همین در یک ساعت ممکنه ده نفر بیمار ببینند. یا در یک روز چندین عمل جراحی انجام بدن و به کارهای دیگه هم برسن. در حالیکه در کشورهای دیگه پزشکان بسیار مواظب هستند که اشتباه نکنند چون برایشان گران تمام میشه. (3449129) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۴۹:۲۰
من هم متاسفم برای شما که مساله به این سادگی رو نمی فهمید. چطور ممکنه ویزیت یک پزشک ایرانی یک هشتادم ویزیت کشور فقیری مثل بنگلادش باشه ولی درامدش ده برابر درامد پزشکان اروپایی و امریکایی باشه؟؟؟!!!
این خودش نشون میده که امارهای منتشره کاملا دروغ و غیرقابل تعمیم به کل جامعه پزشکی است.
پزشکان به اندازه زحمتی که می کشند حقوق می گیرند. (3449919) (alef-11)
 
م.ن
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۰:۵۴:۲۴
متخصص باید برای بیمار15 دقیقه وقت بگذارد در صورتی که حتی 5 دقیقه هم وقت نمیگذارد (3452973) (alef-11)
 
دلیل
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۰:۳۴:۴۱
دلیل درآمد بالاشون ویزیت هر مریض در کسری از ثانیه است ..هنوز نرفتی تو برات نسخه نوشته
به خدا دکتر عمومی میشناسم تو تامین اجتماعی ...... که برا هر مریض 10 دقیقه وقت می ذاره و یکی دیگشون کسری از ثانیه مریض می بینه
انصاف
انصاف
انصاف

مرد و خدا بیامرزدش (3454026) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۳:۰۵
ویزیت 1 دلاری در ایران؟! عامو 10 هزار میلیارد تومان از بودجه برای طرح تحول برداشت کردید و بعد می‌گوئید یک دلاری ویزیت می‌کنیم؟! (3449788) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۵۲:۵۵
شما چرا فقط به ویزیت کشورهای همسایه نگاه میکنین؟! پس وقتی که برای هر بیمار گذاشته میشه چی؟! برادر من چون روز کنکور بیمار بود مجبور شد بره امارات پزشکی بخونه، و الان همونجام کار میکنه، اما حق نداره برای هیچ بیماری کمتر از 40 دقیقه وقت بذاره. بیمار اگه بخاد میتونه زودتر مطبو ترک کنه، اما پزشک حق نداره در فواصل کمتر از 40 دقیقه بیمار ویزیت کنه. یعنی در کل بعدازظهر حداکثر میشه 7 بیمار رو ویزیت کرد، ولی پدربزرگ خودم همین حالا با 72 سال سن داره 30 ت بیمار در روز میبینه و باز هم معتقده که همکاراش تعداد ویزیتشون خیلی بالاتره!! لطفاً در تحلیلتون همه نتغیرها رو در نظر بگیرین. ممنون. (3450174) (alef-11)
 
یاسر
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۰۷:۳۸:۱۸
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است (3451710) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۷:۳۷
درامدش از یک مشاور املاک یا فروشنده لوازم خانگی کمتره (3449802) (alef-11)
 
ق
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۰۰:۴۲:۳۳
من هم يك پزشك متخصص هيئت علمى باز نشسته هستم پولم هم از پارو بالا نميره منهاى استثناها اكثريت پزشكان باتعرفه تعيين شده دولتى كار ميكنند مردم هم ارزش كار انجام شده را بهش توجه نمى كنند همه خود را با پزشك مقايسه ميكنند اين درست نيست كه همه خود را با پزشكان مقايسه كنند كار پزشكان كار علمى فكرى دستى است والبته تازه سرمايه هم ميخواهد ... ولى كلا پزشكان سوژه خوبى براى مطبوعات و مردم هستند...... (3453441) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۸:۴۳
به نظر من حق پزشکان بیشتره (4438990) (alef-11)
 
رعنایی
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۲۱:۳۷
سلام از وزارتخانه پزشکان دور از انتظار نیست .وچه بسا درآمد آنها از مراکز خصوصی و. . . .علنی نمیشود. (3447250) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۲۲:۳۷
کاش وزارت بیماران هم داشتیم. (3447761) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۵۸:۱۸
باید یک سازمان حمایتی برای حمایت از حقوق بیماران در برابر پزشکان وجود داشته باشه مثل کشورهای دیگه که متاسفانه ما نداریم. عوضش فقط سازمان نظام پزشکی داریم که مثل کوه پشت پزشکاست. (3449132) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۲۷:۳۷
آخه درآمد من پزشک که خصوصی کار میکنم کجا متحول شده ؟مگه من با دولت رابطه مالی دارم ؟

این بودجه طرح تحول فقط به دانشگاههای علوم پزشکی که پزشکانشون هئیت علمی هستن مثل خود وزیر بهداشت رسیده و بخاطر این طرح ما هرچی مریض داشتیم دیگه میرن بیمارستان دولتی
کلا دودرصد پزشکا هییت علمین
این اجحاف رو در حق پزشکان این مملکت نکنید ،پزشکان متخصصی هستند که الان از زمان شروع طرح تحول و نداشتن مریض مجبور شدن مطب اجاره ایشون رو تعطیل کنن

معاونین وزیربهداشت که همه هیئت علمی هستند با اینکه کار اجرایی میکنند اما رزیدنتها بهاسم اونها دارن کار میکنند ودرامدهای بسیار بالا دارند همانطوری که جنا دکتر توکلی به وزیر بهداشت گفتند اقای وزیر معاون شما با یک روز حضور در بیمارستان 80 میلیون درامد دارد

ا (3447779) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۱:۰۰:۳۵
تعرفه ها تون را چند برابر کرده ؟ (3451995) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۲۳:۳۸
توی دانشگاه ازاد یک واحد کوچک حقوق رییس واحد ده میلیونه ولی درامد استاد با مدرک دکتری دو.و نیم میلیون (3447264) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۱۴:۴۳
مهندس ماهر تو نمودار منو کشته ،
نمودارش خیلی علمیه !!!!
مهندس ماهررر!!!!!!
بمیرم برای پرستار که حقوقش با کارگر یکیه !!!!و مهندس ماهر حقوقش فقط دوبرابر حقوق کارگره !!

نمودار بسیار علمی (3449025) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۲۴:۰۰
سلام لطفا درمورد طرح قاصدک نیز اطلاع رسانی شود. (3447266) (alef-11)
 
شهاب
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۲۴:۰۲
این وزارت بهداشت به .... ترین شکل ممکن سقوط میکنه.ولی تبعاتش که اختلاف انداختن بین پرسنل بیمارستان ها و جری تر شدن پزشکان متخصص هست به جا میمونه.
اگر قرار باشه درامدها به دلار و یورو محاسبه بشه باید مخارج، استانداردهای زندگی، مستمریها، همه چی هم بر همون اساس محاسبه بشه.در کشور های فقیر درامد همه اقشار پایینه.دوست پزشکی دارم در تاجیکستان که حقوق ماهیانه ش به پول ما میشه 700 هزار تومن. (3447268) (alef-11)
 
م.ن
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۲۱:۰۸:۴۳
چشم پزشکها این کا منت را نمیبیند که به خوانند که در تاجیکستان اینطوری است (3452999) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۲۵:۵۸
نوش جونشون عرضه داشتين ميرفتين جراح ميشدين بس كنيد اين عقده هاتونو (3447278) (alef-11)
 
طاهر
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۱۸:۰۱
هر کسی درامدش متناسب با کارش باشد نه رقمهای نجومی (3447470) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۵:۳۱:۲۵
درامد نجومی رو برین تو دارندگان صدها ماشین میلیاردی تو تهران و شهرستانها بگردین نه پزشکان

شما هیچ پزشکیو نمیتونین پیدا کنین توانایی خرید این ماشینای میایاردی رو داشته باشه (3448024) (alef-11)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۷:۴۶:۴۸
واقعا ببخشید ما سعی می کنیم بیشتر کار کنیم بعدش بیشتر مریض شیم شما از اون ماشینا که دوس داری بخری.فقط یکم وقت می خوایم. (3448431) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۰۷:۲۷
پزشک، فوتبالیست بازیگر دلال و ... در ایران به ناحق پول میگیرن (3449143) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۲۰:۵۸
احتمالا شما هم پزشک تشریف دارید.حالا چه پزشک باشید چه نباشید میشه بفرمائید اون آدم نخبه ای که از دانشگاه برکلی دکترای فیزیک گرفته و در بهترین دانشگاه ایران با درجه استاد تمامی مشغول تدریس و تحقیه عرضه اش از یک پزشک متخصص عادی کمتر بوده که باید حداکثر 5 تا 8 میلیون درآمد داشته باشه؟یعنی حداقل یک دهم اون پزشک متخصص معمولی!!!!! (3447489) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۱۵:۲۷
دلیلش اینه جامعه ایران الان بیشتر به پزشک احتیاج داره تا فیزیکدان
کشور زیرساخت نداره و واز نظر صنعت عقبه ولی تا دلت بخواد مریض داره!!!خب دلیل درامد زیاد پزشک هم همینه.تقصیر پزشک که نیست.کشور کلا مشکل داره (3447737) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۳۹:۲۲
اشکال شما این است که فکر می کنید اگر کسی در کنکور اول شد حتما باید دآمد خوبی هم داشته باشد. کسی بابت نخبگی به شما پول نمی دهد بلکه بابت ارزش افزوده ای که خریدار داشته باشد پول می گیرید.

آن دکترای فیزیک دانشگاه هم اگر نتواند کار درخوری انجام دهد درآمدی نخواهد داشت.
چندی پیش با پروفسور رحمان استاد دانشگاه مموریال کانادا صحبتی داشتم. ایشان اختراعی در مورد موتورهای الکتریکی خودرو ها داشتند می گفتند پس از 20 سال کار، موفق به این اختراع شدیم به همین علت شرکت تویوتا اولین خودرو تولیدی الکتریکی را به ایشان هدیه کرده و البته پول کلانی بابت خرید این اختراع توسط تویوتا و هیوندایی به ایشان پرداخت شده است. البته از این موارد زیاد است.

حتما یک فارغ التحصیل دکترای مهندسی برکلی اگر کار درخوری نداشته باشد یک حقوق بگیر معمولی خواهد بود. حقوق بگیری در مهندسی را از ذهنتان بیرون کنید فرقی ندارد فارغ التحصیل علمی کاربردی باشید یا برکلی.

پزشکان در مقابل مهندسین واقعی درآمدی ندارند!! (3447822) (alef-11)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۷:۳۱:۱۷
دوست عزیز بله حرف شما درسته این که مهندس می تونه خیلی بیشتر از یه دکتر درامد داشته ولی توجه به دو نکته به نظرم ضروریه اول اینکه تو ایران واقعا این امکان برای یهک نفر فراهم نیست دوستانی دارم که با طرح های خیلی خوبی به مراکز صنعتی و تصمیم گیر مراجعه کردند ولی هیچ حمایتی نشدند لطفا نگید که اون خودشون تلاش نکردند چون لازمه صمعتی کردن یک طذح مهندسی سرمایه اولیه و حمایت ولی نکته مهم تری که می خواستم اشاره کنم اینه که الان یک مهندس از یک دانشگاه حتما باید ماهر باشه که بتونه در امد خوبی داشته باشه که خیلی هم خوبه ای کاش همه مهندسا ماهر باشند.اما در مورد پزشگان اینطور نیست و انها با هر سطح علمی و بدون اینکه لازم باشه خودشون به کسی ثابت کنند در حالت حداقل هم از در امد خوبی برخور دارند.حتی اگر از دانشگاه ازاد دارغوز اباد دکتر شده باشند. البته در همهی جای دنیا درامد پزشکان از مهندسان بیشتره ولی نه تا این حد به طور مثال تو امریکا که من خودم جست جو گردم در امد سالانه یه مهندس برق در بهترین حالت 180 هزار دلار و در امد یک پزشک متخصص در بهترین حالت چیزی بین 220 تا 230 هزار دلار.لطفا انصاف داشته باشید. (3448383) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۱:۱۶:۳۹
شما وقتی مهندسی که بتونی برای طرحت فاینانس بگیری بنابراین سرمایه رو بهانه نکن . پس این همه کارخونه مال کیه؟ که میگید فراهم نیست. درآمد یک پزشک کارمند رو با یک مهندس کارمند مقایسه کنید. (3448906) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۷:۰۸:۱۹
بنظر من یه رفتگر زحمت کش از بعضی از این پزشکان که درآمد چندین ده میلیونی دارند و حتی نمیتونن یه بیماری رو تشخیص دهند برای این ملت و کشور مفیدترن( ایران بهشت پزشکان) (3450736) (alef-3)
 
سلام
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۱۵:۵۵
پزشکان چه ارزش افزوده ای ایجاد مکنن که باید انقدر درآمد داشته باشن؟ در همه جای دنیا پزشکان رو به چشم یک نیروی خدماتی و تکنسین ماهر میبین و بابت خدمتی که ارائه میده بهش بول میدن.
من خودم دکتر داروساز هستم و دارم تو سیستم کار میکنم میدونم چه خبره (3449853) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۵۹:۱۴
دکتر داروساز چه ارزش افزوده ای ایجاد میکنه؟ ÷زشک حداقل یه تشخیص و درمان داره ولی دکتر داروساز به جز نسخه پیچی چیکار کرده برای مردم؟
لطفا نگو من صد تا دارو کشف کردم. (3449942) (alef-11)
 
س
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۰:۳۹:۳۶
مشکل اینه که نه تشخیصش درسته و نه روش درمانتون...همینه که بعد از 6 تا دکتر عوض کردن توی 10 سال بالاخره خودم فهمیدم بیماریم چیه و با یه دوره درمان طب سنتی تموم شد به همین راحتی زنده باد همون ننه ها و حکیم ها قدیمی همون جوشونده ها .. (3454045) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۵۴:۴۲
ارزش افزوده؟!! میشه بگید ارزش افزوده ای که یه پزشک ایجاد میکنه چه قدره؟!! (3450182) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۷:۴۷:۲۴
پزشکانم در این جوامع حقوقشان فرق زیادی با کارمندان ندارد نهایتا به طور متوسط متخصصینش 6 برابر یک فرد عادی همان جامعه درامد دارد (3467912) (alef-3)
 
بهنام
۱۳۹۴-۱۰-۲۴ ۱۷:۵۳:۰۱
هر شخصی که سرمایه دار و یا نواور باشه درامد خوبی داره ولی پزشکان که جز کپی پست کردن از منابع غربی که همونم تو ایران درست انجام نمی دن کار دیگه ای انحام نمی دن که درامدشون نجومی و چند ده برابر و چند صد برابر سرانه ای جامعه باشه (3467918) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۴۹:۴۵
هیچ وقت از خودت پرسیده ای که یک مهندس صاحب کارخانه شن، سنگ یا صاحب یک نیروگاه 1000 مگاواتی چند صد برابر یک پزشک درآمد دارند و چرا؟ (3447852) (alef-11)
 
دانشجو
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۱۷:۴۴
صاحه کارخونه رو با صاحب بیمارستان باید مقایسه کرد عزیزم. دکترای مهندس نفت در بدترین شرایط آب و هوایی کار میکنه اما حقوقش به 10 ملیون نمی رسه (3449857) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۰۳:۲۹
پاسخ شما اینه که: هر مهندسی میتونه یک واحد تولیدی بزنه، حداقل 150 هزار واحد تولیدی داریم اما هر پزشکی اجازه ندارد بیمارستان بزند!

آن دکترای مهندسی نفت را مجبور کرده اند؟ نمی توانست ابتدا درآمدش را بداند و بعد انتخاب رشته کند؟
عرضه و تقاضا رو هم قبول نداریم!!!؟؟؟ (3450057) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۵:۰۱:۳۹
جامعه برای استعداد به آقای نخبه باج نمیده،جامعه برای نیاز خودش هزینه میکنه، چرا آقای نابغه ایران اومد همون جا میموند وقتی وضع اینطوریه تا میدیدیم چقدر اونجا بهش حقوق میدادن دنبال چی هستین دوستان؟در همه جای دنیا یه جراح باسابقه تا ۳ برابر یک مهندس هم سطح خود هم حقوق میگیرد، اصلا اینها به کنار شما میگین جراح من میگم آدم هست تو لیگ به اصطلاح برتر ایران دنبال توپ میدوعه واسه نیم فصل یک میلیارد میگیره ، مشکل ضعف مدیریتی در کشور است که خون مردم را تو شیشه کرده وقتی مدرک بی حساب مهندسی در جامعه چاپ کردند و در هر کوره دهی یک دانشگاه علمی کاربردی و غیرانتفاعی و پذیرش بدون کنکور زدند،نتیجه اش این شده که هرکسی با داشتن یک لیسانس انتظار حقوق بالا و پشت میز نشینی داره که البته اگر این فرد دیپلمه میماند برای خودش و جامعه بهتر بود و انتظارات بی جا نداشت. (3447901) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۲۶:۱۸
برعکس اونا که زرنگ بودن رفتن رشته های فنی مهندسی،ولی چون کشور صنعتی نیست مهندس ها درآمد ندارن،شما برو نسبت مهاجرت مهندس ها به دکترها رو ببین یک به ۱۰۰ تا بیشتره!اگه مثل کشورهای خارجی بیشتر بودجه سلامت رپی بخش پیشگیری خرج بشه،دکترا مگه دنبال مریض التماس کنن،از بس که صنایع غذایی مون مشکل داره بیمارم هم زیاده،برنج آلوده،هوای آلوده،آبلیموی که بیشتر شباهت به اسید صنعتی داره تا خود آبلیمو،سوییس و کالباس با اشغال گوشت و ضایعات مرغ و...!!!اگه اینا اصلاح بشه ببینم دکترا چطور درآمد کسب میکنن،یکسره فقط یاد دارن ما شب و روز درس خوندیم و چند سال کشیک بیمارستان بودیم بیدار خوابی کشیدیم!پس اونا که با مدارک مهندسی تو معادن و دکل های نفتی و بیابون ها کار میکنن اصلا درس نخوندن،سر کار بیدار خوابی نکشیدن!اصلا اینا هیچی کسایی که دارای مدرک دانشگاهی معتبر هستن در یگان نظامی در لب مرز و اون ور مرزها خدمت میکنن از کشور حفاظت میکنن ارجحیت نداذن به پزشک ها که حقوقشون افزایش پیدا کنه!اگه همین تحصیل کرده های نظامی نباشن که این دکترا چطور میخوان با امنیت پول در بیارن!باید مثل چین این دکترا رو ببری تو مناطق محروم بی مزد کار کنن تا قدر عافیت رو بدونن،فقط میگی اینا فقط درس خوندن،بقیه هیچی!!! (3447505) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۵۰:۱۵
فقط چند تا متخصص رو نبین هزاران پزشک بیکار داریم. (3447854) (alef-11)
 
abbas
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۷:۲۳:۳۱
از هرچی ....کافیه خدای ناخواسته خودتان یا یکی از بستگانتان بیماری مزمن و سختی مبتلا باشه تا اون موقع بفهمید،این جماعت چقدر آدمهای سنگدل و بی رحمی هستند. خواهشا" نگویید در همه صنفها آدمهای خوب و بد پیدا می شود، من که در حدود یکسالی بخاطر بیماری سرطان مادرم مرتبا" به بیمارستانها رفت آمد دارم، بجز افراد بسیار محدود و انگشت شمار، برخورد انسانی و مناسبی از اغلب این پزشکان و کادر درمانی ندیدم.
آخرین بار 2 روز قبل بود که به بیمارستان .... که مخصوص بیماران سرطانی است مراجعه کردم تا به مادر 72 ساله ام که مبتلا به سرطان تخمدان است و درد غیرقابل تحمل شبانه روزی دارد، آمپول مرفین تزریق کنند. بدون اغراق عرض می کنم، از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر این پیرزن بیچاره بر روی برانکاد از درد ناله می کرد ولی کادر درمانی درمانگاه هیچ اعتنایی به او نمی کردند. فکر نکنید این بی اعتنایی بخاطر تعداد زیاد مراجعین بود، یا من انتظار غیر منطقی داشتم، خیر، فقط چند نفر مراجعه کننده بیشتر نبودند. ولی پرستاران مرتب من را به همدیگر پاس می دادند و خودشان مشغول موبایل بازی بودند. پزشک درمانگاه هم اساسا" معترض بود که چرا بیمار را به اینجا آورده ام، مدارک درمانی را به او نشان دادم و برایش توضیح دادم، که سرطان مادرم بدخیم و غیر قابل درمان است، و پزشک معالجش گفته فقط تنها راه کنترل درد تزریق مرفین است، بدون اینکه مدارک را نگاه کند از من جدا شد و شروع به مکالمه با موبایلش شد. اخر کار یکی از کارگران نظافتچی بیمارستان که دلش به حال وضعیت رقت بار مادرم سوخته بود واسطه شد و یکی از پرستاران آورد و به وضعیت مادرم رسیدگی کرد. این پرستار در توجیه تاخیر 3 ساعته خود با تشر و نهیب زدن بمن می گفت، آمپول مرفین تمام کرده بودیم باید از داروخانه بیمارستان تحویل می گرفتیم، مگر نمی دانید کشور در حال تحریم است و دارو کمیاب است. حداقل هفته ای 3 الی 4 بار مادرم را به این بیمارستان می برم، و هر بار با خون دل و اعصاب داغون از این همه سنگدلی و بی مسئولیتی کادر درمانی از بیمارستان خارج می شوم. بدرخواست عاجزانه مادرم لطفا" شما هم دعا کنید که هرچه زودتر مرگش فرا برسد تا هم او از این درد جانفرسا راحت شود و از آن بدتر ما هم از مواجه با این جماعت سنگدل و بی رحم خلاص شویم. (3448356) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۵۱:۴۹
دوست عزیز حرف شما درسته دلیلش هم اینه که مثل وزارتخانه پزشکان،مهندسها وزارتخانه ندارن که ازشون حمایت کنه ولی چندین نهاد پزشکها دارن که با حداکثر توان ازشون حمایت میکنه تا جایی که به یک مافیا تبدیل شده (3447863) (alef-11)
 
معلم
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۴۷:۲۸
چرا از معلمها و فرهنگیان نمیگید با مدرک فوق لیسانس۱۴۰۰۰۰۰تومان حقوق می گیرم این چه عدالتیه؟ فرهنگی که همه ی این اقایان پزشک و وزیر و رییس جمهور و غیره به یمن وجود انها به اینجا رسیده اند با یک میلیون و چهارصد نمی دانم به کجای زندگی برسم فریاد از جور و بیداد فریاد. (3448265) (alef-11)
 
تقصیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۰:۴۲:۴۱
تقصیر من و شمای فرهنگی است که شغلمون ارزش افزوده ندارد؟؟؟؟؟؟؟ دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟حداقل یه معلم 4 تا کلمه درس یادت میده این دکتر با داروهاش همون 4 تا کلمه رو از یادت می بره ..متاسفم (3454053) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۲۶:۴۰
البته تجربه نشون داده که این پولهای غیرقانونی و زورمآبانه تا کنون نوش جون خودشون و خانواده شون نشده است (3447508) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۰۱:۲۳
اگه اينطوره پس چرا ناراحتي (3448991) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۳۴:۵۳
هرشغلی درامد استانداردی باید داشته باشه

پزشکان چند برابر استانداردش درامد دارن (3447547) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۷:۵۰:۴۳
من خودم استاد دانشگاهم چون عاشق علم و تدریس هستم، شاید اگر دنبال پزشکی می رفتم پزشک متخصصی می شدم. ولی اونموقع هیچکس نمی گفت اختلاف حقوق یک استاد و یک پزشک اینقدر زیاده!!

این اختلاف اصلا عادلانه نیست. اصلا مگه یک شاغل (حالا هر چی باشه) چه نیازی داره که باید دولت ماهی 200 ملیون بهش بده! کاسب که نیست، با ده بیست ملیون هم می شه زندگی مرفهی داشت. بگذرد که ما زیر 5 ملیون می گیریم. (3448436) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۱۱:۵۶
در کشور ما تا یک ذره میوه یا مواد غذایی گرون میشه دولت سریع واردات راه میندازه با پول نفت تا مردم صداشون درنیاد و همین باعث میشه کشاورزان درآمد بسیار پایینی داشته باشن.

اما اگه کشاورزان هم مثل پزشکان یک صنف قوی داشتن میتونستن با ممنوعیت واردات، بسیاری از میوه ها و مواد غذایی رو به چندین برابر قیمت فعلی بفروشن. اونوقت کشاورزی میشد یکی از پردرآمدترین شغلها.

چون بدون پزشک و خیلی خدمات دیگه میشه خیلی وقتها زندگی کرد ولی بدون غذا نه و مردم اگه مجبور بشن برای یک تکه نون صدهزار تومن هم پول میدن.

اونوقت در کشوری که بسیاری از چیزها تحت نظارت دولته و تعرفه وجود داره و دولت بازارش رو کنترل میکنه در مورد پزشکی بازار آزاد اونهم از نوع انحصاری و بی قید و بند حاکمه! در حالیکه باید دقیقا برعکس باشه.

حتی اگه خیلی از مشاغل برمبنای عرضه و تقاضا و بازار آزاذ تعیین قیمت بشن در مورد برخی خدمات مثل پزشکی حتما باید تعرفه باشه. چون وقتی مردم پای جون و سلامتیشون در میون باشه اگه مجبور باشن حاضرن بسیار بیشتر از قیمت منصفانه به پزشکان پول بدن و این زمینه رو برای سوء استفاده یک عده فراهم میکنه. (3449151) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۵۳:۴۷
این هم از ادب پزشکان یا هوادارانشون!!! (3450179) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۵:۰۸:۵۶
اگه نانواها هم بخوان انحصار درست کنن و یک صنف قوی داشته باشن و تعداد مجوزهای نانوایی رو خیلی کم کنن میتونن هر نون رو 10 هزار تومن بفروشن. اونوقت نانوایی از پزشکی هم پردرآمدترمیشه.
اونوقت شما میگی نوش جونشون؟ (3450480) (alef-3)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۲۶:۰۱
این زرنگی فوق العاده بالای وزیر بهداشت بود که تونست به این بهونه پول خیلی خیلی بیشتری رو به جیب بزشکان بریزه. (3447279) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۳۶:۱۲
چرا بقيه مشاغل نميگن اگه دستمزد ما را واقعي نكنيد زير ميزي مي گيريم مگه دستمزد مهندسين و كارشناسان ومديران واقعي است پس اونا هم اختلاس كنند توجيه پذير است. اينا همه جا نيرو دارند كه اين چنين حرفشان را به كرسي مي نشانند الان هم دستمزد اينا بايد برابر بقيه مشاغل تعريف شود وجلوي اينهمه پرداخت كه تبعات ان بعد يكسال كاملا معلوم شده گرفته شود والا همه احساس تبعيض مي كنند. (3447318) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۵۹:۰۶
این حرف که چون اینا زیر میزی میگیرن پس درامدشون رو ببریم بالا و تعرفه ها رو زیاد کنیم از پایه حرف غلطی بود من همون موقع هم گفتم کار کار بسیار اشتباهی است و تبعاتی دارد. اینکه چون طرف داره خلاف میکنه من درامدش رو بالا ببرم تا خلاف نکنه واقعا معقوله؟ تعرفه برای طرف تعیین شده به فرض هزار تومن 5 هزار تومئطلب میکنه خب قانون باید بیاد جلوی این فرد رو بگیرهع نه اینکه درامدش رو بالا ببریم و... اتاوان خلاف این افراد رو مردم و سازمانها باید بدهند؟ کجای دنیا این حرف معقوله؟
محاله ممکنه کسی که زیر میزی میگیره با بالا رفتن تعرفه باز طمع پول بیشتر نکنه و اطمینان دارم این طرح ضربه بزرگی خواهد زد به نظام بهداشت و درمان کشور. (3447664) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۲۵:۴۶
مگه نمیگیرن! انگار تو این دنیا نیستی! (3447770) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۱۷:۵۸
اونهایی که زیر میزی میگرن پولهاشون باید طبق قانون به بیماران برگشت داده بشه و قوه قضاییه باید این موضوع رو پیگیری کنه و حتی باید جریمه و مجازات و حتی زندان هم داشته باشه.

متاسفانه خیلی مردم ما هم اطلاع ندارن که زیرمیزی خلافه و میتونن پولشون رو پس بگیرن. یعنی اینکه مردمی که به بیمارستان میرن برای عمل جراحی نباید به پزشک مستقیم پول بدن و اگه پزشک خواست و پول دادن بهش بهتره یک مدرکی برای این کار داشته باشن و بعدا پیگیری کنن و پولشون رو پس بگیرن و پزشک هم مجازات بشه تا دیگران این کار رو تکرار نکنن. (3449171) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۳۶:۵۶
سیستم نظام پزشکی باید عوض شود و تمام بیمارستانها ملی شود و پزشک حقوق بگیر استخدام شودمثل خیلی از کشور های پیشرفته با این وضع به جز یک قشر طماع که فقط به دنبال پول است به جایی نخواهیم رسید و یک سیستم و به قیمت یک پنجم کنونی خواهد بود و مردم راضی خواهند بود البته اگر این سیستم کنونی بگذارد با نفودی که دارد (3447321) (alef-11)
 
یک متخصص قلب
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۴۰:۱۴
من پزشک هستم و این واقعیت که بعضی همکاران پرتوقع شده اند رو انکار نمیکنم.اما تا حالا از خودتون پرسیدید این پزشکان از کجا امده اند؟؟؟مگه اینها فرزندان و برادران و خواهران خودمون نیستن؟؟از کره ای دیگر که نیامده اند.اونچه تاسف بار هست اینه اخلاق در تمام اقشار از بین رفته.از کجا معلوم شمایی که الان از پزشکان انتقاد میکنید اگر خودتون پزشک بودین ادم بهتری بودید؟از کجا معلوم اگر شما جای پزشک بودین مرتکب هیچ تخلفی نمیشدید؟
چرا هر کدوم از ما به جای انتقاد از شغل همدیگر ابتدا خودمون رو نسازیم؟؟چرا نباید از خودمون شروع کنیم؟بعضی پزشکا اخلاق و انسانیت ندارند اما به همان نسبت و چه بسا بیشتر کارمند و مهندس و معلم و راننده تاکسی و بازاری بد هم داریم.یک بار بیاییم اول از خودمان شروع کنیم.اگر هر کس از خودش شروع کند و خودش را از بدی و پلیدی پاک کند به نظر شما جامعه چقدر زیباتر خواهد شد؟ (3447331) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۴۸:۵۹
دوست عزیز اثبات شی نفی ما ادا نمیکنه این استدلال شما استدلال درستی نیست. اولا که قشر راننده تا بوده همین بوده و قشری هستن که صبح تا شب توی خیابون هستن و درامد انچنانی هم ندارن اگر درامد داشتن یه زندگی دیگه ای برای خودشون درست میکردن و دست به رانندگی و..نمیزدن معلم جماعت هم که چیزی گیرش نمیاد حقوق مهندس هم نزدیک دو میلیونه کدوم یکی از این اقشار چندین برابر عرف پول طلب کردن؟ به نظر بنده این مواردی که بیان کردید دلیل نمیشه. یک پزشک یک فرد تحصیل کرده است. با جان ادمها هم سروکار داره این گردنه گیری در حوزه درمان هم غیرمنطقی و هم زشته اون هم برای قشری که چندین برابر اقشار دیگه درامد داره
این حرف رو که چون بقیه اقشار جامعه بد اخلاق هستن ما هم حقوقی داریم یک تحصیل کرده نباید بزنه . بنده سوار تاکسی میشم با حداقل هزینه ممکن منو به مقصد میرسونه معلم بنده چه در دبیرستان چه در دانشگاه تدریس میکرد بدون منت گذاشتن و...میرفت مهندسهای جامعه هم نهایت تلاششون ر.و دارن می کنن دریافتی هم ندارن فوق لیسانس مهندسی برق بنده میشناسم درساشون از سشما هم به مراتب سخت تر بوده شب ها هم کشیک میده 2 میلیون میگیره
این روش شما منطقی و انسانی نیست.
تجدید نظر فوری دئر این حوزه لازمه خواهشا دولت و مجلس توجه کنند درامد این دوستان رو یا پایین بیارید یا درامد بقیه اقشار رو بالا ببرید این دوستان حقوقشون یک ریال دیگه نباید بالا بره (3447614) (alef-11)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۳۸:۱۶
من معلمم و در کارم چیزی کم نمی ذارم. کیفیت درسی که میدم حتی در روستاهای دورافتاده بدون اغراق و به گواهی خود دانش اموزان حتی از کلاس های خصوصی هم بالاتره. حالا به بنده حق میدید بپرسم چرا حقوقم با حقوق یک کارگر ساده برابره اون هم با ده سال سابقه و با مدرک فوق لیسانس؟ مطمئنا اگر پزشک هم می شدم با همین وجدان بالا کار می کردم و این از سر وظیفه شناسیه نه اینکه از خدا انتظار داشته باشم در قبال انجام وظیفه ام چیز اضافی بهم بده. (3447820) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۳۶:۰۸
با نظر شما موافقم که به نوعی جامعه کلا" دچار فروپاشی اخلاقی شده است، و این بی مسئولیتی و طمع و عاز در همه اقشار کم و بیش وجود دارد. اما آقای دکتر این را هم بدانید، نتیجه اجحاف یک کاسب یا بقول شما راننده تاکسی یا کارمند و ... حداکثر این است که مقداری از مال شما یا وقت شما هدر می رود که به نوعی قابل جبران است، اما نتیجه تخلف یا سوء استفاده پزشک همیشه خسارت مالی نیست که قابل جبران باشد، بلکه سلامتی و جان بیمار بدست شما است، شان و مرتبه پزشک قابل قیاس با سایر اقشار و اصناف نیست، پزشکان در همه جوامع در ردیف نخبگان و گروههای مرجع و تاثیرگذار جامعه هستند، پزشک در جایگاهی قرار دارد که محرم اسرار بیمار است، بیمار اجازه می دهد پزشک به خصوصی ترین نقاط بدنش دسترسی پیدا کند. بیمار بدون هیچ تردیدی داروهایی که شما تجویز می کنید حتی اگر سمی هم باشد مصرف می کند، چون به شما اعتماد دارد. آیا بیماران و مردم به سایر اقشار و اصناف هم به همین کیفیت اعتماد می کند؟ و به گفته ها و خواسته های آنها را بدون چون و چرا عمل می کند؟ با پوزش از شما، استدلالتان مانند این است که فرزند یا همسرتان در منزل کیف پول شما را از جیب شلوار تان بدزد، بعد در توجیه این عمل زشت به شما بگوید، مقصر خودت هستی که مواظبت نکردی، مگر نمی دانستی در شهر جیب بری زیاد شده است!!! بی منطقی و پوچی این عذر فرزند دزد، با توجه به صمیمیت و اعتمادی که در میان اعضای خانواده وجود دارد نیازی به توضیح ندارد.
خلاصه کلام اینکه متاسفانه خیلی از پزشکان نتنها اخلاق حرفه ای بلکه اخلاق انسانی خود را هم فدای پول و مسائل مالی کرده اند. اگر قرار باشد ارزشهای اخلاقی جامعه اصلاح و ترمیم شود، گروهای مرجعی مانند پزشکان باید پیشرو باشند، اما شوربختانه پزشکان در حال حاضر نتنها دنباله رو سایرین هستند، در خیلی از نمونه ها خود گلنگ بدست پرچمدار تخریب بنیان اخلاق و اعتماد مردم هستند. (3448557) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۹:۳۲
جامعه دچار فروپاشی اخلاقی نشده است، وزارت بهداشت به جای مدیران متخصص و کارآزموده سلامت، به دست عده‌ای پزشک افتاده است که تنها جلوی چشمشان و وضعیت جیب خودشان را می‌بینند. و نتیجه هم واضح است: برداشت از بودجه برای چند برابر شدن درآمد پزشکان و افت شدید کیفیت خدمات پزشکی به دلیل نادیده گرفتن دیگر پرسنل بخش بهداشت و درمان.

کافی است امتحان کنید: برگزاری امتحان دانش‌آموزان (دانشجویان یا حتی همین پزشکان) را به خودشان بسپارید و ببینید چه فاجعه‌ای از آب درمی‌آید!

پزشکان با تشکل خصوصی «نظام پزشکی»، خودشان برای خودشان تعرفه خدمات می‌دهند، خودشان به خودشان نظارت می‌کنند، خودشان به خودشان اجازه کار می‌دهند، و خودشان خودشان را محکوم می‌کنند! که البته با تغییر قانون از حبس خبری نیست. (3449810) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۰۰:۴۲:۲۱
خیر..به این سادگی که شما میفرمایید نیست. نتیجه طمع اقشار دیگر هم آسیب وحشتناک به سلامتی جامعه است، گاهی اوقات هم بسیار وحشتناکتر و غیر قابل جبران. مثالش روغن پالم و وایتکس در شیر، گوشت مسموم در رستورانها ، ماشین های بی کیفیت تولید شده توسط مهندسین داخلی و ...... خوب است وضع اخلاقی همه درست شود. (3451565) (alef-11)
 
دکتر محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۴۹:۳۸
من از نویسنده مقاله کمال تشکر را دارم. (3447363) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۳۷:۰۵
اره حتما دکتری (3448240) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۵۱:۲۹
..... قدری از خدا بترسی بد نیست. من متخصص. جراح و تمام وقت هستم. کارانه ماه مرداد که تازه واریز شده پنج میلیون نمی شود. سیزده اون هم حداقل!! .... (3447372) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۴۴:۰۶
احتمالا توپزشک نیستی راننده پزشک هستی خیالبافی کردی (3449235) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۵۴:۵۸
هميشه هم اين قشر شاكي هستند! جالبه با اين همه درامد وقتي ميخواند حقوق منشي مطبشون رو حساب كنند، مو رو از ماست ميكشند و تا جايي كه ممكنه ادشون كار ميكشند (3447385) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۱۰:۵۴
اول که همه این امارا دروغه لطفا برید ورودی حساب بانکی رو چک کنید. تو بیمارستان اگه من پنجاه ملیون کار بکنم پس از کم کردن سهم بیمارستان و مالیات حدودا بیست ملیون بهم میرسه کمتر از چهل درصد. دوم ما همه کنکور مشترک دادیم هرکس میتونست هر رشته ای رو انتخاب کنه. دوستان یه جوری حرف میزنن که انگار روز انتخاب رشته یکی بااسلحه گذاشته بوده رو شقیقه شون که حق ندارید پزشکی و دندانپزشکی رو انتخاب کنید . (3449838) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۵۶:۰۰
یک بام و 2 هوا بودن تصمیمات اقتصادی در ایران، هم دردناک است هم مضحک.
از یکسو نرخ فوب خلیج فارس برای کالاهای مصرفی در نظر گرفته می شود و نرخ خدمات در کشورهای پیشرفته طراز اول دنیا

از سوی دیگر پرداخت دستمزد و ارائه خدمات رفاهی در کشور، معادل کشورهای فقیر شاخ آفریقا انجام میشود.
از نظر من هیچ اجباری نیست که مدیران اقتصادی، با این شتاب سعی در گل و بلبل نشان دادن اقتصاد با روش آزادسازی قیمتها و یا حباب سازی در شاخص هایی مثل شرکت بورس اقدام کنند.
قبول کنیم که به خاطر فساد و رانت و تصمیمات اشتباه برخی مردان اقتصادی ، سالها ی طولانی با اقتصاد آزاد فاصله داریم. (3447392) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۰۳:۰۰
....
اخه مگه یک متخصص چه قدر زحمت کشیده؟
حالا اگه توی هر شهر یکی دو تا متخصص بود یه چیزی.ماشالا 100 ها متخصص توی یک شهر بزرگ هست. من خودم مهندس الکترونیک از شریف هستم و توی کار خودم تخصصی دارم که شاید ده نفر توی ایران داشته باشن و رسیدن به نزدیکی این اعداد و ازقام(که البته با دلار 1000 تومن هم بوده!) تقریبا شبیه رویا هست برای من .ضمنا بنده خودم تولیدی دارم و کارمند هم نیستم!
واقعا باید یه فکری به حال این مساله بشه در اسرع وقت. (3447419) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۳۸:۴۵
شما مدرک شریفتو بذار لب کوزه آب شو بخور (3448244) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۱۶:۴۵
همین شریف کار شماها رو خراب کرده. من کسی رو می شناسم توی یزد که با مدرک دانشگاه آزاد اردکان کارخانه تولید پاور ال ای دی داره (3448516) (alef-11)
 
gggg
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۰۳:۲۰
از آنجائیکه بنده نیز متاسفانه با مدرک دکتری غیر پزشگی در بدنه وزارت بهداشت فعالیت میکنم این قشر با توجه به انحصاری که در وزارت بهداشت و نظام پزشکی وحتی کمسیون بهداشت مجلس دارند فقط تصمیمات اختصاصی وبه نفع پزشکان میگیرند وهیچ اهمیتی به کادر غیر پزشگی حتی در وزارت بهداشت وبیمارستانها نمی دهند وما را به عنوان همکاران درجه 3و4 محسوب می نمایند وبا تصمیمات غلطی که درجهت افزایش تعرفه ها صورت گرفت فاصله ها از لحاظ درآمدی نیز نجومی شده است به قول همکاران این سازمان فقط برای رفاه حال پزشگان فعالیت میکند بقیه رو بی خیال باشید (3447422) (alef-11)
 
مهندس پایه یک
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۰۶:۱۱
خدا حافظ عدالت اجتماعی (3447437) (alef-11)
 
بازرگان
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۰۸:۳۰
سهم پزشکان از درآمد ناخالص ملی تقریبا صفر است. از سوی دیگر این حجم درآمد و نقدینگی توسط این قشر محترم عموما در مواردی مصرف میشود که به ضرر اقتصاد ملی است و به التهاب بازارها و خروج ارز می انجامد:
مسافرتهای پرهزینه خارجی، سرمایه گذاری در خارج از کشور و موج سواری در بازارهای مسکن، طلا و ارز

اگر واقعا اراده ای در مسئولین باشد اصلاح این امور بسیار بسیار ساده است. اگر مبنا سطح درآمد بین المللی است باید تمام اقشار به سطح بین المللی خود برسند که عملا ممکن نیست پس باید با ملاحضاتی نسبت درآمدی با توجه به درآمد ملی و شرایط اقتصادی کشور حفظ گردد.

بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها از خدمات تخصصی پزشکی محرومند. اگر آموزش پزشکی نیز همگام با سایر رشته ها توسعه می یافت هم محرومیت کمتر بود، هم رقابت در میان پزشکان متخصص شکل میگرفت، هم خدمات استاندارد میشد ( ویزیت استاندارد پزشک متخصص حداقل نیم ساعت باید باشد که اکنون کمتر از 4 دقیقه است). چرا در شرایطی که برای بسیاری رشته ها بازار کاری نیست آموزش عالی را بی حساب و کتاب توسعه داد ولی در پزشکی چون با منافع یک عده سازگار نیست شرایط به گونه دیگری باشد.

درآمد مطب چنان جذاب است که امروزه پژوهش پزشکی هم در شرایط نابسامانی قرار دارد.

برنامه ریزی کارشناسی، عدم تاثیر برنامه ریزی و اجرا از غرض ورزی، سیاست کاری و نفوذ پذیری، اراده جدی و برخورد قاطع با متخلف درمان بسیاری از معضلات کنونی جامعه ماست که متاسفانه هیچ دولتی تاکنون در این فضا نبوده است. (3447444) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۵۴:۲۸
دقیقا موافقم این دوستان پزشم مصرف کننده درامد تولیدی هستند که توسط کارگر ومهندس تولید شده ولی خود کارگر و مهندس ازش درامدی که نداره هیچ باید پول رو ببره بده به این دوستان
وقتی بخیه 150 تومن و حقوق کارگر 600 تومنه در واقع برا دو سه بار مراجعه طرف باید بخش زیادی از درامدش رو بده به این دوستان (3447878) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۰۰:۴۸:۱۶
نا آگاهی و اصرار بر ناآگاهی در این مملکت بیداد میکند. جناب آقای بازرگان، حاضری شرط ببندی که دلاری که توریست درمانی وارد مملکت میکند، در همین شرایطی که امثال شما ها تبلیغ منفی بر علیه پزشکان ایرانی میکنند از دلاری که شما ها وارد میکنید بیشتر است؟ از قبل همین پزشکان ایرانی است که راننده تاکسی، هتل دار، مغزه دار و دهها شغل دیگر درآمد حسابی دارند...ولی بر سر شاخه نشسته اید و بن میبرید. آی کیو هم چیز خوبیه والا (3451572) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۹:۲۵
اولا نیروی کار باید سالم باشه تا کاری انجام بشه و درآمدی باشه. در ثانی همین الانم بخش سلامت که شامل آموزش، پژوهش, خدمات، فناوری و توریسم پزشکی میشه سهم بزرگی در اقتصاد کشور داره و نظر شما وارد نیست. سهم پزشکان در بازار سرمایه به اندازه سر سوزن است. فقط نگید جمشید بسم الله تو آراد کلینیک داره! (3449809) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۱۶:۲۲
اين آمار كاملا غير واقعي هست من پزشك متخصص در تأمين اجتماعي هستم درماه حداكثر ٢ ميليون دريافتي دارم (3447462) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۳۳:۲۴
لطفا صداقت داشته باشید . تشکر (3447537) (alef-11)
 
رر
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۴۸:۳۴
همچین درامدی برای یک پزشک متخصص محاله
براساس حرف وزیر بهداشت تعداد زیادی از پزشکان عمومی حاضر نشدن با درامد۱۵میلیونی به مناطق محروم بروند بر فرضم که نمیخواین برین منطقه محروم و متخصص هستید.حتی تخصص های کم درامد مثل پزشکی اجتماعی طب کار پزشکی قانونی اطفال... بسیار بیشتر از دومیلیون درامد دارند.دو میلیون در امد یک پرستار طرحی تازه کار است. (3447612) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۴۰:۵۴
درست میگه
دریافتی ایشان از تامین اجتماعی بیش از این نیست
برای بقیه درامدش باید در مطب هم کار کند که در واقع شغل دوم است
مثل اینکه اداره که تعطیل شد باقی روز را مسافرکشی کنی برای امرار معاش (3449902) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۰۱:۰۸
خودت رو معرفی کن اسمت رو چرا نمیذاری؟ اسمت رو بذار بیایم ببینیم که دانشجو نیستی و متخصص هستی با ماهی دو میلیون
الان پزشک عمومی از شما بیشتر درامد داره
اسمت رو بنویس اگه راست میگی (3447675) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۲:۲۰:۴۸
تو خودت اسمت رو نوشتی که آبروی مردم رو به چالش میکشی مسلمون؟ (3451329) (alef-11)
 
جهان
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۰:۲۵:۵۴
وزیر محترم بهداشت تعرفه ها را 4تا 5 برابر نموده است که در آینده نزدیک هم بیمه ها را ورشکست می کند و هم بیمارا ن را به زیر خط فقر می برد . هم اکنون بیماران توان حتی پرداخت ویزیت ها را ندارند(به دلیل ویزیتهای بالا) از مجلس محترم می خواهیم تا وضعیت بد تر از این حالت نشده دست به اقدام شده و تعرفه ها را پایین بیاورد. پزشکان اگر قیمت گوجه بالا رفت خواستار افزایش تعرفه ها هستند اگر مرغ بالا رفت باز همینطور در صورتیکه اینها تابع شرایط بالا و پایین می شوند . شما هم تابستان گوجه پایین می آید پس تعرفه ها را نیز پایین بیاورید ............... (3449311) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۱۹:۱۶
اقدامات وزارت بهداشت تنها به گسترده شدن بسیار زیاد شکاف بین پزشکان با سایر اقشار جامعه دامن زده و در نهایت موجب نارضایتی سایر مشاغل می شود. (3447475) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۲۰:۰۵
مطلب خیلی خوبی بود. لطفا در مورد درآمد کنونی پزشکان هم تحقیق کنید. (3447485) (alef-11)
 
رر
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۲۸:۲۲
وزارت بهداشت با کم نگه داشتن ظرفیت پزشکان لطف بزرگی در حق اونا کرده مثلا با کشوری مثل المان مقایسه بکنیم یا حتی هند که تعداد پزشکانشون به نسبت جمعیت خیلی بیشتر از ایرانه.مثلا تعداد جراحان فوق پلاستیک در ایران ۱۷۶نفره(سال ۸۷)و تعداد جراحان فوق توراکس ۴۰نفر(۸۷)و تعدا پزشکان فوق ایمونولوژی۳۰نفر(۸۸) و علاوه بر تعداد کم پزشک نحوه توزیع اونا هم خیلی نامناسبه که باعث میشه بعضی استانا از این پزشکان ندارن و یا خیلی کم دارن در حد یکی دو نفر و چون نیاز به اونا خیلی حیاتیه به تبع درامدشون خیلی بالا میره
علاوه بر این چون گردش مالی نظام سلامت ایران بالاست باعث میشه درامد اینا بالا بره.یک کارخونه که یک مهندس توش کار میکنه گردش مالی کمی داره پس به تبع درامد اونام پایین هست.درکل درامد پزشکان در همه جای دنیا بالاست و مثلا توی امریکا میانگین درامد یک پزشک خانواده ۱۷۰هزاردلاره و یک استاد تمام دانشگاه ۱۱۰هزار دلار(البته توی امریکا درامد پزشکان خوبه و مثلا مثل رومانی نیست) ولی توی ایران این اختلاف بیشتره
فقط خواهشم از دکترای عزیز اینه که یک مقدار روی اخلاقشون بیشتر کار کنن همین !پول نوش جونشون (3447516) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۳:۴۰:۴۲
ببینید این دوستان راجع به چند مورد حرفی نمیزنند
1-ازشون بپرسید با چه هزینه ای مدرک پزشکی عمومی گرفتی؟در امریکا مجموع 7 سال درس خوندنت حدود 500 میلیون تا یک میلیارد تومن هزینه داره. در ایران اکثرا یا رایگانه یا در مقایسه با امریکا پولی نیست ولی وقتی تموم میکنن حقوق امریکا رو طلب می کننن
2-از این افراد بپرسید در امریکا پزشک هر ساعت چند نفر رو میبینه و هر روز چند عمل میتونه بکنه بازم چیزی نمیگن چون به ضررشونه در امریکا نهایت در یک ساعت دو تا ادم رو ویزیت می کنن اینجا بنده پزشک متخصص دیدم ساعت 4 میاد تا 9 شب بالای 40 نفر رو ویزیت میکنه اگر شکی در این مورد دارید ادرس میدم برید ببینید تازه 40 نفر رو کم گفتم بالای 60 نفر باید باشه
3- ازشون بپرسید هزینه های اونجا چطوریه؟ منشی پزشک 2000 تا 3000 میگیره شما به منشی که داری چقدر حقوق میدی؟ 500 هزار تومن؟ 600 هزار تومن؟ هزینه های دیگه ات چطوریه؟
الان چند ماهه مقاله در مورد این جریان نوشته میشه و جریان بخیه و..و جمیع استدلالی که این قشار میارن مغالطه است یا از قیاس مع الفارق استفاده می کنند یا اینکه مظلوم نمایی و مغالطه تشبث به احساسات استفاده می کنن(ما درس خوندیم شبا بیخوابی کشیدیم و...) یا شروع به تحقیر دیگران می کنن(دکتر نیا برو تو هم درس پزشکی بخون برو پیش پزشک هندی برو پیش دکتر علفی...) یا تهدید می کنن(از این مملکت میریم و....) یا داده و اطلاعات غلط میدن و...استدلال منطقی از این افراد بنده ندیدم.
در کدام مملکت وزیر بهداشت اجازه پیدا می کند سریال طنز را بازبینی و اصلاح نماید؟ این قشر متاسفانه قدرت بسیار زیادی گرفته و فانون گذار باید فکری بکند و مساله را تا کار به جای بازیکتر نکشیده اصلاح نماید.
کیفیت خدمات در مقایسه با خارج هم بسیار فجیعه هر کسی رو بنده میبینم از نحوه درمانش ناراضی است. جریان بخیه بیمارستان اصفهان یک نمونه کوچک از وضعیت فجیع درمان در ایرانه (3447572) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۱۸:۲۴
منظورت خمینی شهر بود نه؟ (3448519) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۹:۰۹:۳۶
بله منظور بیمارستان خمینی شهر در استان اصفهان بوده مشکلی داری؟ (3448627) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۳۰:۵۱
بله مشکل داریم. دقیق حرف بزن. (3449067) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۳۷:۰۵
مشکلت حل شد؟ (3449990) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۲۴:۳۳
یعنی شما از سفسطه بازی و انحراف کشیدن بحث دست برنمیدارید! حالا جالبه که شما اشتباه کردین و خمینی شهر در استان اصفهانه. ولی حتی اگه درست هم میگفتین این لحن حرف زدن "منظورت خمینی شهر بود نه؟" یعنی مسخره کردن بی مورد و به انحراف کشیدن بحث! (3449188) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۴۰:۵۷
این دوستان استدلال ندارن ناچارن باید بگردن ببینن غلط املایی میتونن پیدا کنن یا مشکلات دیگه پیدا کنند به اون گیر بدهند وگرنه بنده علم و اطلاع کامل از اوضاع دارم دوستان رو هم میشناسم رفتارشون حرکاتشون همه رو دقیق میدونم چطوریه اوضاع پزشکان در امریکا رو هم میدونم لذا نمیتونن در برابر بنده دست به مغالطه بزنند و چون استدلال ندارن و ناچارن به این موارد گیر بدن. (3450002) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۱:۴۵:۱۴
دوستان ما با یک مافیای تمام عیار روبرو هستیم مطمئن باشید پشت این سایت هم توکلی نبود محال بود این مقالات امکان نشر داشته باشن نمیذارن علیهشون حرفی زده بشه (3450013) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۲۷:۰۰
به علاوه اینها مگه بقیه مردم اندازه آمریکا درآمد دارن که اونها میخوان اندازه آمریکا درآمد داشته باشن؟ اینجا ایرانه و ثروتش به اندازه آمریکا نیست پس همه باید به همون نسبت درآمد کمتری داشته باشن. (3449197) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۱۳:۳۲
یک نمونه دیگر از...این جماعت کاسب رو دیشب خبر 20.30 نشون داد که بیمار پای چپش شکسته بود و احتیاج به پلاتین داشت، و این پزشکان نابغه پای راست بیمار را عملکرده و پلاتین گذاشته بودند، فکر کنید چقدر نایغه هستن این پزشکان باید بهشون جایزه نوبل داد. (3449567) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۱۲:۱۱
پزشکی صاحب دارد و آن صاحب نیز برای حقوق پزشکان اقدام کرده است. حتی کارگران نیز صاحبی دارند که کمی برایش تلاش می کند لیکن کارمندان تحصیل کرده و مهندسین ظاهرا هیچ صاحبی ندارند که برایشان سینه بزند. همچنان با حقوق کم دست و پنجه نرم می کنند. (3447726) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۱۴:۱۳
خدا شاهده پزشک تعمومی شاغل در تامین اجتماعی بالای دوازده میلیون میگیره . مگه اندازه من ارشد کامپیوتر نخونده؟ - و البته یک کنکور داشته بنده دو کنکور، شش سال کامل درس خوندم آونها خیلی از ترم ها فقط بیمارستان هستند و رقبای تجربی هم که از فنی و مهندسی ها ضعیف ترن- (3447733) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۴۸:۱۱
قطعا بسیار بیشتر از شما درس خونده و سالها در بیمارستان بیخوابی و استرس کشیده. اصلا قابل قیاس با رشته ی شما نیست (3448269) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۴۹:۳۲
مشکل از تفکر ما ایرانی هاست. .. به جای سعی برای پیشرفت خود, مدام در تلاش یا در آرزوی بوجود آمدن معضل و پسرفت فرد موفق تر از خود هستیم. با این تفکر به هیچ کجا نمیرسیم. (3448272) (alef-11)
 
اينترن
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۱۳:۴۲
دوست عزيزم شما اول با يكي از همون پزشكاي عمومي درباره سختي هاي پزشكي صحبت كن بعد نتيجه گيري بكن بنده خودم به والله اكه به خاطر كمك به مردم نبود(كه ب نظرم تنها چيزيه كه ميترنه سختياي اين دوره رو توجيه كنه) حتما اين سيستم رو ترك ميكردم و بعد از عموميم به دنبال phd ميرفتم
ميدوني چقدر توي سيستم بيمار ايران به ما فشار مياد و همون بيمارستاني كه شما مي فرمايي چقد مارو داغون ميكنه؟
از علل اصلي اينكه خيلي از پزشكا مشكل رفتاري پيدا كردن هم از نظر من همين غير منطقي بودت كارهاي اين دوره است
سايت محترم الف به جاي اينكه اين همه عليه پزشكا بنويسي يك بار بنشين پاي دل ما تا ببيني چرا اخلاق داره تو جامعه پزشكي كمرنگ ميشه (3448504) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۳۵:۰۲
شما به جای این حرف ها یه تحقیقی راجع به رشته ی پزشکی انجام دهید ببینید چندتا آزمون هماهنگ کشوری برای اتمام هر سطح و ورود به سطح بعدی در طول عمر هفت ساله ی تحصیلی برای دکترای عمومی میدهند. خیلی از ترم ها در بیمارستان هسنتد؟؟؟!!!!! نکنه فکر کردید در بیمارستان دور همی میگیرند؟ جساسیت کار پزشکان با شما قابل مقایسه هست ؟هیچ فکر کرده اید اگر یک روز پزشکان کار نکنند چه فاجعه ای در کشور به بار می آید؟ امیدوارم شما فقط از شریف مدرک نگرفته باشی چون اینجا هر مهندسی نظر میذاره از شریف مدرک گرفته. دوست عزیز نیاز های جامعه اولویت بندی داره و جامعه با توجه به آن هزینه میکنه.واقعیت امر این است که متاسفانه کشور ما کشور صنعتی ای نیست و رشته کامپیوتر در دروس فنی از نظر تراز برای قبولی در دانشگاه های مطرح حتی بعد از مکانیک و برق و معماری و عمران قرار میگیرد بهتر است واقع بین باشید.این که گفته اید بچه ای تجربی ضعیفتر از بچه های فنی هستند دلیلش این است که همه برای پزشکی تجربی نمی آیند و درصد بسیار کمی هم از آنهایی که همچین آرزویی دارند پزشکی قبول میشوند شما ببنید در سال چند نفر پزشکی قبول میشوند؟ در حالی که در رشته های فنی این رقابت بسیار کمتر است و مهندس هم خیلی زیاد داریم. (3448555) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۴:۴۸:۲۶
قربون شکل ماهت بنده زمانی کامپبوتر خوندم که فقط پنج دانشگاه این رشته رو داشت سال ۷۵ و اتفاقا اون سالها رقابت شدید در گروه ریاضی بود.
بنده همین الان هم عرضه و استعداد قبولی کنکور پزشکی رو دارم اما شماها که مجلس از خودتونه قانونی تصویب کردید که فارغ التحصیلان دوره های روزانه نمیتوانند پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی روزانه بخونن و فقط بین الملل رو انتخاب کنند. این چه معنایی جز انحصار و طمع داره؟ اگه امثال بنده پزشک بشیم مژمن باش تشخیص به مراتب بهتری نصبت به پزشکان فعلی خواهبم داشت. (3450420) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۱:۰۰:۲۱
همچین قانونی وجود نداره...کسی هم جلوتونگرفته اگر می خوای سال های باقی عمر تو تلف کنی بیا مثل من پزشکی بخون....تا کی به این منم منم بیهوده ادامه میدهید. (3451993) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۱۶:۱۶
دو نکته رو متذکر میشم:
1- این بار سنگینی که وزارت بهداشت به سازمان تامین اجتماعی و...تحمیل کرده باعث ورشکستگی این سازمان میشه و این سازمان نخواهد توانست حقوق بازنشسته ها را پرداخت نماید که به رکود و مشکلات عظیم اقتصادی منتهی خواهد شد. هم اکنون بخاطر این هزینه زیاد دنبال این هستند سن بازنشستگی را بالا ببرند.
2-وزارت بهداشت باید توسط فردی که دکترای مدیریت دارد اداره شود نه یک پزشک و این طبیعی است که پزشک طرف همکاران خود را بگیرد.
وضعیت درمان بسیار اسف بار شده از دید من و هزینه ها بسیار زیاد (3447741) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۱۶:۵۴
درامد من متخصص همون 12 13 تومنه.دوستمم موبایل فروشه دو برابر من درامد داره.البته من حسود نیستم.نوش جونش حتما لیاقتش رو داره (3447743) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۱۹:۱۸
آفرین بر شما. هر کس پول ارزش افزوده ای که ایجاد میکنه رو می خوره (3448523) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۱:۰۶:۳۲
کشتین ما رو با این ارزش افزوده تون! وقتی یک پزشک صدها نفر رو طی یک سال از حالت بیماری و کاهش سطح عملکرد شغلی به. حالت یک انسان نرمال با عملکرد نرمال. می رسونه. ..این اسمش ارزش افزوده نیست؟ (3452001) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۳۵:۱۱
چرا امار جهت دار میدید؟ درآمد پزشکان متخصص غیر جراح تفاوت همده ای داره با جراحان...من متخصص مغز واعصاب هستم پایه حقوفم 2.100 و میانگین کارانه ام حدود 10 تومان )تمام وقت دو کا با 8 تا کشیک در ماه)....البته راضی هستم و فکر میکنم یک متخصص خوب (نه فوق العاده) باید بیش از 15 ت درامد نداشته باشد (3447810) (alef-11)
 
Amir
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۵۶:۱۶
اول تحقيق كنيد بعد مطلب بنويسيد
از كاركرد كل يك پزشك ٤٠٪‏ سهم بيمارستان هست
از ٦٠٪‏ باقيمانده
١٠ ميليون اول ٩
١٠ ميليون دوم ٧
١٠ ميليون سوم ٦
١٠ ميليون چهارم به بعد ٥
حالا حساب كنيد
البته از سايت الف كلا خيلى انتظارى نميره ظاهرا ... يك مطلب بنويسه سريع انتشار ميده... (3447882) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۵:۰۴:۳۹
این پزشک ها یا فوتبالیست ها نیستن که حقوق بالای میگرن اتفاقا حقشونم هست
این ما کارگرها. کارمندها هستیم که نتونستم حق حقوق خودمونوبگیرم
با این تورم هر سالم نا چیز تر میشه و قدرت خرید پاییین وفقر بیشتر (3447916) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۵:۱۳:۰۰
من در بیمارستانی در تهران شاغل هستم اگه روزی در و دیوار بیمارستان زبان باز کنه همه ی دکتر ها و پرستار ها باید برن سوراخ موش اجاره کنن از ترس خشم مردم به مسئولین بفرمایید اگه دکتر ها از درامدشان ناراضی هستن بفرمایند بشینن تو خونشون از هند و چین دکتر بیارید با یک پنچم این حقوق ده برابر خدمات می دن (3447955) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۵۲:۰۵
الان میان داده های جعلی میدن که پزشک بنگلادشی و هندی حاضر نیست بیاد اینجا!! طرف در هر ساعت در خارج یک نفر رو ویزیت میکنه اینجا هر دقیقه یک نفر رو ویزیت میکنن بعد طلبکار هم هستن. پول نفت هم صرف اموزش رایگان این طلبکاران شد. سریال طنز رو تحمل نمیکنن چه برسه به چهار کلمه حرف حساب مافیای بزرگی است به نظر من مافیای ایتالیا انگشت کوچیکه اینها هم نمیشه فقط خدا رو شکر که مسلح نیستن (3448279) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۱۱:۲۱
خوب برین پزشک بنگلادشی بیارین ،مگه کسی جلوتونو گرفته (3449016) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۵۷:۱۸
وزارت بهداشت سازمان تامین اجتماعی را ورشکست خواهد کرد و بازنشستگان حقوقاشون کاهش خواهد یافت اخر عمری گرفتار خواهند شد.(برای ثبت در تاریخ) (3448296) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۵:۱۹:۲۷
نموداری که برای مقایسه درآمدها گذاشتید، گویا و تامل برانگیز است. متشکرم (3447978) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۱۳:۲۲
چرا مقاله رو از صفحه اصلی الف حذف کردین؟؟!!!جناب توکلی مبتدا تحت فشار نظام پزشکی انحصار طلب دست از عدالت طلبی بردارید (3448157) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۶:۲۵:۱۵
ببخشید چرا هیچکس به این فکر نمیکنه که در ایران حقوق کارمند و کارگر و استاد دانشگاه به علت اقتصاد بیمار و دولتی مصنوعا پایین است و با پایین آوردن در آمد پزشکان بهبودی در وضعیت بقیه حاصل نخواهد شد. (3448197) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۰۹:۴۷
اگر زودتر فهميده بودم نون پياز مي خوردم دكتر مي شدم !!!! (3448493) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۸:۳۹:۰۴
من یه پیشنادی دارم ...پزشک عمونی ومتخصص را از هند فیلیپین وارد کنید تا زمانی که اینا طبابت میکنند در دانشکاه ها باز شه بجای 5000 دانشجوی پزشکی در سال 30000 دانشجوی بگیرن .باور کن کنید هیچ اتفاقی نمی افته.از 600000 هزاار داوطلب.اینجوری پزشک از انحصار در میاد... (3448570) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۰:۰۹:۰۲
این نظر رو با دید اقتصادی میذارم از الف میخام منتشر کنه
دوست عزیز مافیای انحصار طلبی راه انداختن که هر روز ظرفیتها رو هم کم میکنن نمیذارن درامد از دستشون خارج بشه اگر اقتصاد خرد رو خونده باشی میدونی که در شرایط انحصاری مصرف کننده یا مشتری بیشترین ضرر رو میده و تولید کننده یا ارائه دهنده خدمات بیشترین سود رو میبره و رفاه مصرف کننده در مینیمم حالت ممکنه. وقتی انحصار شکسته بشه و شرایط رقابتی پیش بیاد رفاه مصرف کننده حداکثر خواهد شد و انحصارگر قبلی ناچاره با حداقل سود کار کنه یا ورشکست بشه و کنار بره .یک مثال ساده برات بزنم انحصار موبایل یادتونه سال 80 دست کجا بود؟ هر خط رو چندین میلیون میفروخت و همه نمیتونستن موبایل بخرن تا اینکه بعد 84 انحصار شکسته شد و چند ارائه دهنده دیگه اومدن و با 5000 تومن هم خط ارائه دادن و تا جایی رقابت رو پیش بردن که الان مکالمه رایگان هم ارائه میدن این قضیه هم همینه این دوستان اومدن ظرفیتها رو کاهش دادن و یه بخشی رو هم شدیدا پولی کردن(پردیس) که فقط بچه های خودشون میتونن برن بخونن بعد جمعیت هم زیاد شده و تقاضا زیاده حالا ... هست فقط طرف تحصیل کرده است و با علم و اطلاع و .... ایستاده و قانون رو هم اورده طرف خودش یعنی یک مافیای تمام عیار انحصار طلب راه انداخته
کامنت هم که میذارن متوسل به انواع مغالطه میشن تا جلوی تغییر رو بگیرن .... وظیفه رسانه است که این وضعیت رو اطلاع رسانی کنه و انحصار رو بشکنه اما از دید اقتصادی-تاریخی بهت بگم که این نوع انحصارها دوام نداره درسته نسل ما داره هزینه این انحصارگری درمان رو میده اما تاریخ اثبات کرده دوام نخواهد اورد بالاخره یک جایی شکسته شده و ابهتش فرو خواهد ریخت. لذا به دلیل اینکه این مافیا خیلی قویه اجازه وارد کردن پزشک از هند و...رو نمیدن مطمئن باش بحثش پیش بیاد تجمع میکنن شما سریال در حاشیه یادتونه اینا چه کردن؟ چرا این کارو کردن؟ چون منافع این قشر بشدت به خطر افتاده بود. الان هم بگی پزشک هندی میان مسخره میکنن ولی قانونش رو مجلس تصویب کنه تجمعات شروع میشه (3448770) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۰۸:۳۴
با افزایش ظرفیت کیفیت آموزش هم کم میشه. همین الان مردم از بی سوادی و نداشتن مهارت پزشکان ناراضی هستند چه برسه به اینکه مثل رشته های مهندسی هر دانشگاه کوچیکی بخواهد جراح تحیل بده (3449008) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۲۶:۱۴
عزیزم مشکلی نداره، شما اجازه بدبد ظرفیتها افزایش پیدا کنه، وقتی ظرفیتها افزایش پیدا کرد و فضا رقابتی شد اون موقع خود مردم تصمیم می گیرند نزد چه پزشکی برند.
این حرفهایی هم که مدام مافیای پزشکی میزنه اگر ظرفیت افزایش پیدا کنه کیفیت افت میکنه یک مشت چرندیات، و بیشتر هم به خاطر ترس از کاهش درآمدشون هست. شما نگران افت کیفیت نباشید نه که الان پزشکان خیلی کیفیت دارند. (3450114) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۴:۳۶:۰۳
ظرفیتها باید افزایش پیدا کنه و اجازه کار به پزشکان همسایه در ایران داده بشه این وضعیت بسیار فجیعه و این همه طلبکاری قابل قبول نیست. (3450391) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۳ ۰۴:۲۹:۵۳
چقد تو سروکله هم میزنین ، تو ایران تعرفه خدمات پزشکی بالا نیست مشکل عدم پوشش دهی مناسب بیمه هاست . پزشکانی هم که درآمد بالای دارن بعلت تبحرشونه . درآمد بالا همه جای دنیا نشونه کاربلدی فرد هست فقط نمی دونم چرا تو ایران هرکسی رو می بینیم درآمد خوبی داره به چشم خون آشام نگاش می کنیم (3916563) (alef-11)
 
مرتضي
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۹:۱۷:۱۳
سلام
الف قسمتهايي رو هم ويرايش كردم تا بهانه اي براي چاپ نكردنش نباشه
من يه پزشك متخصص در بيمارستان دولتي هستم چند نكته رو ياداور ميشوم
١- قبل از طرح سلامت تعرفه و دستمزد دريافتي توسط بيمارستان مربوط به پزشك ميشد و بيمارستان بر حسب قرارداد با پزشك درصدي رو به پزشك ميداد كه حدود ٨٠ درصد ميشد و ماليات كسر شده ١٠ درصد بود. بعد از طرح سلامت كه تعرفه ها افزايش يافت اين تعرفه به تيّم درمان اختصاص يافت و طبق طرح قاصدك متوسط دريافتي پزشك از تعرفه دريافتي ٤٠ درصد ميباشد ( كه عملا افزايش در درامد وجود ندارد) و ضمنا ماليات به ٢٠ درصد افزايش يافت
٢- قبل از طرح سلامت دريافتي پزشك با هر ميزان كاركرد تغييري نميكرد يعني اگر قرار داد ٨٠ درصد سهم پزشك بود با هر ميزان كاركرد همان ٨٠ درصد سهم پزشك ميشد ولي بعد از طرح سلامت با كاركرد بيشتر سهم دريافتي كمتر ميشود مثلا در كاركرد هاي بالا ممكن است ميزان دريافتي پزشك به ٢٥ درصد برسد ( حال فرض كنيد پزشك در جايي كار كند كه مجبور به انجام خيلي كارها باشد كه در اين صورت بيشتر دستمزد او را بيمارستان بر ميدارد ) كه چنين سيستمي در هيچ شغل ديگري وجود ندارد و من به شخصه مطمينم كه بسيارتي از شما در مشاغل مختلف اگر در چنين قانوني قرار بگيريد كلا كار مردم رو ميخوابونيد ولي اين اتفاق در پزشكان كمتر رخ داده است
٣- آمار مربوط به دريافتي پزشكان در يك بيمارستان شاخص مثل ميلاد تهران نبايد ملاك درامد پزشكان باشد چون مثل اين است كه براي درامد بنگاههاي معاملات ملكي از بنگاههاي منطقه ولنجك يا مناطق مشابه استفاده شود كه نويسنده سعي در ألقا درامد بالآي كاذب در پزشكان دارد
البته در پزشكان هم درامدهاي نجومي وجود دارد ولي ملاك براي همه نيست
٤- نويسنده عنوان داشته كه اين درامد در بخش خصوصي ٥ تا ٦ برابر بيشتر است كه البته مبناي استدلال ايشان نامشخص است شايد دليلش اين باشد كه تعرفه بخش خصوصي ٥ تا ٦ برابر دولتي است ولي آمار بيماران يك پزشك در بخش دولتي دهها برابر آمار بخش خصوصي است ( بدليل هزينه پايين) كه اگر اينطور كه نويسنده گفته كسي در بخش دولتي كار نميكرد
٥- در مورد مقايسه درامد چند نكته مطرح است
اول نوع تخصص و سختي رسيدن به تبحر انجام ان كار و سپس پيچيدگي كار ، احتمال عوارض ، تبعات ناشئ از كار اشتباه است
اگر دقت شود در بيشتر جوامع درامد پزشك بالاست و در وجامعي كه درامد پايين است از دو حال خارج نيست يا كار بسيار سطح پايين آرائه ميگردد و پزشكان انجام كارهاي پيچيده و پرعارضه را انجام نميدهند كه منطقي است ( مثل كشورهاي تازه استقلال يافته شوروي) كه بيماران براي انجام أمور پزشكي به ساير مناطق جهان سفر ميكنند يا مثل برخي كشورهاي اروپايي مثل المان كه در حال حاضر يا پزشكان منابع درامدي ديگري را براي توجيه كار خود دست و پا ميكنند مثل وابستگي پولي به شركتهاي تجهيزات پزشكي يا دادن امتياز مهاجرت از كشورهاي جهان سوم به پزشكان تا بتوانند امورات پزشكي را به انها بسپرند كه بنظر راه مؤقتين خواهد بود( كه البته بدليل عدم جاذبه ايران براي پزشكان ساير كشورها اين روش ها براي ايران مناسب نيست)
خود اين كشورها بشدت بدنبال راههاي گريز از اين وضعيت هستند و البته ناگفته نماند در همان كشورها پول پرداختي به پزشكان كم نيست ( المان حدود ١٢ هزار يورو دو مقابل ٣ هزار يورو پرستار) (3448644) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۵۸:۱۱
عالی بود (3449804) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۱:۰۸:۱۷
منفی (3452003) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۹:۵۰:۲۷
جدا از درامد سر سام آور دکترها که خودم چنددکتر از شیراز و تهران رو میشناسم ماهیانه بالای یک میلیارد ونیم درامد دارن
چون معروف هستن فقط بالغ بر 500 میلیون در ماه زیر میزی میگیرن
و چقد و بیمار را بدون نیاز به عما و جراحی میفرستن اتاق جراحی و عمل میکنن
متاسفا بجای بهداشت و جلوگیری اولویت رو به درمان دادن (3448705) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۲:۴۴:۳۹
خود شما هم گفتی چند دکتر
منم چند کاسب میشناسم که درامد میلیاردی دارن پس کاسبا همه میلیاردن
چند تا مهندس عمران هم میشناسم که تو کار بساز بفروشن و ماهی شاید تا چند تا آپارتمان فقط واسه خودشان مجانی میافته پس مهندسا هم خیلی پولدارن (3451364) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۹:۵۱:۴۸
به نظر من بازار آزاد و رقابتی باید قیمت تعرفه های پزشکی را مشخص کنه نه اینکه دولت نرخ گذاری کنه از طرف دیگر ورود به رشته های پزشکی نیز نباید از بالا مدیریت بشه و انحصارش دست دولت بمونه. مکانیسم بازار خودبخود مشکل رو حل میکنه (3448709) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۰:۱۸:۳۷
بنده پزشک متخصص تمام وقت هستم،در اینکه وزارت بهداشت ما پزشکان رو بدنام کرد و اش نخورده و دهان سوخته بهترین تشبیه میباشد مدت ده ماهه که هیچ کارانه ای به ما نداده. (3448800) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۰:۲۰:۵۳
خوب یکجا صد میلیون واریز می شه به حسابتون صیر داشته باشین (3449304) (alef-11)
 
یک روستایی
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۰:۳۱:۰۴
...به خدا بعضی از روستائیان برای مبلغ ویزیت به پزشک مراجعه نمیکنند وشاید هم با همان درد بمیرند آقای هاشمی باید روز قیامت جواب بدهد من دیده ام که میگویم پزشک با پول این ملت پزشک شده (3448823) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۱۲:۲۲
بابا دیگه فیلم بازی نکن ،ویزیت تو روستا 3500 تومنه (3449019) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۱:۴۴:۱۲
با سلام. لطفا حذف نفرمایید. واقعیت اینه این طرح هر چند موفقیت هایی را در بخش بیماران بستری داشت ولی نادیده نگیریم که در عوض از حقوق بیت المال کارانه های میانگین 30 تا 40 میلیونی به پزشکان پرداخت می شود. دوستان باید بدانند از بین بردن زیر میزی دادن پول بیت المال نیست بلکه اجرای قانون هست. با این کارانه های عجیب از ییت المال نه تنها زیرمیزی از بین نرفت بلکه دوبرابر شد هم از مریض و هم از دولت. امروز باز رزیدنت مقیم بیمارستان هست و پول را متخصص می گیرد. وزارت بهداشت تمامی مقاطع تحصیلات تکمیلی علوم پایه را تا سیصد درصد افزایش داد ولی چرا سهمیه متخصصین بالینی را افزایش نمی دهد که حتی المکان فضا رقابتی باشد که اینجوری نه واسه مردم ناز کنن و نه پول زیر میزی بگیرن. حداقل فضا رقابتی باشد. بزارین مردم انتخاب کنن. چرا در شهرهای دور از پایتخت چند شهر باید یک متخصص داشته باشن. طبیعی هست این شخص هر بلایی سر ملت میاورد. ناظر این مشکلات خود پزشکان در نظام پزشکی هستن و سیاستگزار هم این عزیزان در وزارت بهداشت. واقعا چه انتظاری داریم ما مردم بیچاره؟؟؟؟ (3448943) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۰۵:۰۲
همانطور که اتومبيل, آسانسور, کامپيوتر و همه دستگاههاي پيچيده نياز به تعمير و نگهداري دارند, بدن انسان هم به خاطر پيچيده گی و تحرک ،نياز به تعمير و نگهداري و يا خدمات درمان دارد. اما چه کساني تعمير و نگهداري دستگاهها را انجام ميدهند و چه کساني تعمير و نگهداري بدن انسان را.

تعمير و نگهداري و يا خدمات پس از فروش دستگاهها را کساني انجام ميدهند که بوسيله توليدکننده آن دستگاهها آموزش داده شده اند . تعرفه تعميرات را توليد کننده ها کنترل مي کنند چون اگر تعمير و نگهداري دستگاهي بسيار گران شود فروش آن دستگاه کم شده و توليد کننده متضرر مي شود. بنابراين نيازي به کنترل دولت نيست و کسي باتعمير دستگاههاي ساخت انسان به ثروت هاي افسانه اي دست نخواهد يافت.

اما چه کساني تعمير و نگهداري بدن انسان را انجام ميدهند و چه کساني آموزش و تعرفه گذاري را.

هزاران سال خدمات درمان بصورت پراکنده و غير تشکيلاتي توسط افرادي انجام ميشد و اين افراد تعيين تعرفه و لابي نمي کردند ومجوز هم نمي دادند و خدمات هم ارزان و گاهي رايگان بود.

اما حدود يک قرن است که همه چيز عوض شده, تشکيلاتي آمد ه اند (اتحاديه تعميرکاران بدن انسان) و انحصار خدمات درمان, تعرفه گذاري, صدور مجوز , آموزش و تعيين تعداد متخصصين را در دست گرفته اند.
واضح است که از زمان انحصار اين گروه چه اتفاقي افتاده، هر روز تعرفه خدمات درمان, گران و گرانتر شده است و بعضي از اعضا اين گروه صاحب ثروت هاي افسانه اي شد ه اند.
اين گروه انحصار استفاده از همه دستگاههاي پيچيده اي که هر روز براي خدمات درمان اختراع شده و به بازار ميآيند از قبيل سونوگرافي, ام ار اي, سي تي اسکن , ليزر و غيره را در اختيار گرفته اند و اين دستگاهها وسيله اي ديگر براي کسب ثروت اين گروه ميشوند.

در کشور هايي که با اقتصاد آزاد اداره مي شوند مانند آمريکا , اين گروه بصورت صددرصدانحصار خدمات درمان را در دست دارند ,اما در کشورها يي که با اقتصاد نيمه آزاد اداره ميشوند مانند بعضي از کشور هاي اروپايي, اين گروه تا حدي محدود شده اند.

در کشور ايران دو نهاد وزارت بهداشت و کميسيون بهداشت و درمان مجلس مي توانند اين گروه را کنترل کنند. اما اين دو نهاد قبلا توسط اين گروه تصرف شده اند.
براي کنترل اين گروه بايد آموزش متخصصين رااز وزارت بهداشت گرفت و چون سابق به وزارت علوم و تحقيقات داد, که فقط در اين صورت تعداد متخصصین درمان افزايش یافته و انحصار تا حدي شکسته خواهد شد.

خلاصه کلام اينکه تعرفه تعميرات بدن انسان توسط خود تعميرکاران تعيين مي شود و هر روز نجومي تر مي شود. (3449000) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۰۹:۴۹
من یادمه اینقدر تقلب در حوزه درمان و اموزش زیاد شده بود که هر سال سوالات امتحان کنکور تخصصی لو میرفت و بسالطی دوستان راه انداخته بودند. (3449012) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۲:۲۲:۰۵
اون مجري برنامه پايش كه جانب پزشكان گرفته بود سنگ خودشو به سينه ميزه فكر مي كنم همسرش پزشكه. (3449040) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۱۱:۴۷
روزنامه خبر جنوب شيراز امروز داروخانه شبانه روزي درمانگاه محمد رسول الله وابسته به بنياد شهيد را به مبلغ ماهيانه شصت ميليون به مزايده گذاشته,
خوب اين مبلغ فقط از حق فني نسخ دارويي تامين ميشود, هزار نسخه در روز و هر نسخه دو هزار تومان ميشود ماهي شصت ميليون تومان براي کاري که انجام نمي شود.

ديوان عدالت اداري بارها حق فني داروخانه ها را غير قانوني اعلام کرد ولي وزارت بهداشت حمايت کرد و حق فني ادامه پيدا کرد, مافياي پزشکي.
.... (3449150) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۱۴:۳۳
روزنامه خبر جنوب شيراز امروز داروخانه شبانه روزي درمانگاه محمد رسول الله وابسته به بنياد شهيد را به مبلغ ماهيانه شصت ميليون به مزايده گذاشته,
خوب اين مبلغ فقط از حق فني نسخ دارويي تامين ميشود, هزار نسخه در روز و هر نسخه دو هزار تومان ميشود ماهي شصت ميليون تومان براي کاري که انجام نمي شود.

ديوان عدالت اداري بارها حق فني داروخانه ها را غير قانوني اعلام کرد ولي وزارت بهداشت حمايت کرد و حق فني ادامه پيدا کرد, مافياي پزشکي.

حتي همه ارتش هاي جهان هم قادر نيست گرانفروشي و زورگويي پزشکان را متوقف کند. (3449159) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۳:۳۴:۳۷
کاش مقایسه ایی هم با حقوق معلمان و کارگران می کردید (3449214) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۲۴:۲۹
بازهم پزشکها سریع به هم اطلاع رسانی کردن تا بیان با فرغون نظر های پوچ وبی اساس بذارن تا خدا نکرده منافعشون به خطر نیفته.
الف هم با سخاوت تمام همه نظرات این حضرات رو منتشر میکنه.هرکی ندونه واین نظرات روببینه فکر میکنه 90% مردم ایران پزشک متخصص تشریف دارن. (3449586) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۰:۵۱:۳۳
تو چرا میسوزی (3451149) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۴۸:۰۹
نميدانم هدف شما از بيان دريافتي پزشكان در نوبت هاي مختلف در اين سايت چيست احتمال بسيار زياد نويسنده بخوبي از كذب بودن وگزينش وتقطيع مطالب خود اگاه است ولي ايا دريافت يك وكيل محترم يا معلم خصوصي يا مهندسان راه وساختمان سالنهاي زيبايي و............را مىدانيد امار غلط واشاءه كينه جامعه را بد بين وبيمار ميكند اندكي بخود بيياييم و ببينيم با داشته هايمان چه ميكنيم (3449643) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۵۲:۵۷
ریشه مشکل تاحد زیادی این است که پزشکان با مافیای قدرتمند خود مانع از افزایش تعداد دانشجویان پزشکی شدندواین کمبود باعث ترکتازی وادعای نبوغ پزشکان فعلی شد .
این مافیا آنقدرقدرتمند وبانفوذ است که مانع تهیه وپخش سریال مهران مدیری درتلویزیون شد واین سریال باجرح وتعدیل فراوان بعد ازمدتها پخش شد.
این مافیا در...هم مانع ازفاش شدن اسامی پزشکان زیر میزی بگیرشد وحتی اصل برخورد بامتخلفان را....درخود نظام پزشکی قراردادند که کاملا تحت نفوذ خودآنان است. (3449652) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۸:۵۵:۲۶
این آماربشکل جدیدتر دریک برنامه تلویزیونی درتابسنان 93 درشیکه یک پخش شد وکاملا مستند است.درآمدحضرات سربه فلک میزند وبا ملت بینوا ومحروم خود بی رحمانه ومثل مغولها رفتار میکنند. (3449656) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۰۹:۱۵
الف فقط بچسب به دکترها (3449678) (alef-11)
 
یک متخصص
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۰۹:۲۰:۳۴
به نام خدا
مردم از بیرون به طرح تحول نظام سلامت نگاه می کنند ولی این درآمدهای بالا برای پزشکانی است که عمدتا قدیمی هستند و یا به نحوی با تصمیم گیران گروه ها یا مسئولین دانشگاه در ارتباط هستند. اگر سازمانهای واجدصلاحیت این موضوع را بررسی کننند متوجه می شوند که در برخی مراکز تنها به تعداد معدودی از پزشکان اجازه فعالیت در کلینیک های ویژه دانشگاه داده می شود و با این کار ضمن ایجاد ازدحام و صف طولانی در مراجعه به متخصص، تنها درامد این عده معدود تضمین می شود. وقتی از بیرون به قضیه نگاه شود، مراجعه کننده فکر می کند که کمبود پزشک وجود دارد در حالی که تصمیم گیران ذی نفع به جای منافع مردم حافظ منافع خودشانی می باشند. اگر اراده ای برای برخورد با این مسائل وجود داشته باشد...
چه کنیم وقتی که تصمیم گیرنده و ناظر خود بخشی از داستان می باشد... (3449698) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۲۹:۰۰
چرا در نمودارتان درامد پزشکان را با فوتبالیستها مقایسه نکردید؟؟؟

یک پزشک متخصص در سال ربع درامد یک فوتبالیست لیگ ایران را ندارد در حالیکه او برای نجات جان افراد کار میکند و فوتبالیست فقط بازی میکند! بازی!!! (3449878) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۲:۳۴:۰۵
پزشکان و فوتبالیستها هر دو تاتون درامدتون بالا است و باید اصلاح بشود اینکه چون فوتبالیست بالا است منم حق دارم پول زیاد بگیرم این سحنی باطل است. درس خواندن دلیل بر این نمیشود که پول زیاد بشه گرفت خیلی ها رو من میشناسم دکترا دارند و درامدی ندارند حقوق باید به اندازه رفع نیاز و متناسب با درامد ناخالص و ثروت و سرانه هر کشور باشد نه اینکه مهندس 1.5 میلیون درامد داشته باشد و پزشک 60 میلیون و باز هم طلبکار باشد که بیشتر میخواهم متاسفانه چند دستگاه با هم برای افزایش حقوق پزشکان هماهنگ شده اند ولی برای تضعیف حقوق مهندس و کارگر که تولید اصلی کشور را انجام میدهند همه ارگانها دست به دست هم میدهند. چرا حقوق مهندسی که ارشد هم گرفته با اون همه سختی و مرارت 1.5 میلیون باشد؟ (3450132) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۲:۳۸:۳۶
مهندس میارم برات که درآمد ماهانش اندازه درامد یک سال پزشک باشه (3451355) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۴:۱۲:۳۳
دوست عزیز مهندس و کاسب و...هستند که با توسعه کسب و کارشون درامد زیادی دارند ولی قیمتها رو بالا نبردن این خیلی فرق داره که من 10 تا دونه نانوایی داشته باشم و سود کنم یا یک نانوایی داشته باشم و خواستار ده برابر شدن قیمت نان برای همه باشم. مطلب خیلی ساده است.
تا حالا مهندس دیدی بیاد با دست کاری قیمت و تعرفه بخاد کسب درامد کنه؟ اگر چنین بود برای همه مهندئسها این حقوق و دستمزد بالا میرفت
فرق اینها خیلی روشنه
حرف مردم اینه که پزشکان درامد بسیار بالایی دارند ولی باز هم خواستار افزایش تعرفه ها هستند و این وسط مردم باید تاوانش را پرداخت کنند یا نهایتا سازمان تامین اجتماعی باید ورشکست شود. اگر پزشکان با این حقوق در اداره زندگی خود دچار مشکل هستند پس مهندسی که ماهی 1.5 میگیرد چه باید بگوید؟ اگر پزشک مشکل دارد پس مشکل مهندس ده برابر بیشتر است و نخست باید حقوق مهندس و کارگر بالا برود بعد اولویت به پزشک میرسد. مهندسها به مراتب مطالب سخت تری خوانده اند 99 درصد موارد هم امتحان تشریحی داده اند من بارها دیدم همین دوستان پزشک امتحاناتشون تستی و حفظیاتی بود و سه روزه جمعش میکردن. دلیل نمیشه که این رویه ادامه داشته باشه اگر کمبود عرضه پزشک هم هست با افزایش ظرفیت باید این مشکلات رفع شود. (3452340) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۰:۵۵:۰۱
پزشکان در ایران دارای مافیایی بسیار قدرتمند هستند ، شما ببینید چگونه در ورودی دانشگاه را بستن و ظرفیتهای پزشکی و تخصصی رو کم نگه داشتن تا مبادا اگر تعدادشون زیاد بشه درآمد میلیاردی اونا تبدیل به چند صد میلیون بشه، در صدا و سیما هم دارای قدرت هستند سریال در حاشیه رو هم با همین مافیا چگونه تعطیل کردن و صدا وسیما جدیدا اگر دقت کردین اصلا جرائت انتقاد از این مافیا رو نداره، در مجلس هم که کمیسیون بهداشت دست خودشونه، وزرات بهداشت و سازمان نظام پزشکی هم که دست همین مافیا است، یارانه من کارگر رو قطع میکنن بعد اونوقت در قالب طرح تحول سلامت میان این پول رو میدن به این مافیا تا همچنان قدرتمندتر بشن شما فکرشو بکنید ده هزار میلیارد تومان بین این افراد تقسیم بشه به هر نفرشون چقدر میرسه، از آقای دکتر توکلی و دیگر نمایندگان عادل همچون دکتر پزشکیان و آقای محجوب استدعا داریم جلوی این ظلم و تبعیض رو بگیرند که اگر دیر شود دیگر خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت. (3449932) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۴:۴۳:۱۷
درود بر جناب توکلی؛ واقعا نمایندگی برازنده شماست. یه تعداد از پزشکا و نه همشون، خون مردمو تو شیشه کردن ولی بازم طلبکارن. حالا اینکه فوتبالیست هم زیاد پول میگیره چه ربطی به موضوع داره؟ خب اونم اشتباه و غیر عادلانس. کجای دنیا ویزیتاش ۳ دقیقس؟! (3450410) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۳ ۰۳:۴۷:۱۰
چرا همه انقد سر پزشکی دعوا دارن؟ خب درآمد رشته های مختلف متفاوته دیگه و اگه منصفانه و درست مقایسه کنید پزشکان ایرانی از نظر درآمد ورفاه و... سطح پایینتری به سایر کشورها دارن درحالیکه پزشکی ایران سطح بالا و مناسبی در دنیا داره. انقد دعوا نکنید دیگه بچه های خوبی باشید . بجا دعوا واسه پایین کشیدن هم نمی گم کمک کنین همدیگه رو بالا ببرین ولی سعی کنید خودتونو بالا ببرید هر صنفی مشکلات خودش رو بهتر میشناسه و بهتر میتونه اصلاح کنه ولی وقتی قرار باشه توکار همدیگه سرک بکشیم به کار خودمون که نمیرسیم هیچ ، باعث میشیم بقیه گارد بگیرن و به علاوه اعصاب هممون هم خورد میشه . بچه های خوبی باشین دیگه . انقددعوانکنین سر پول (3916554) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۶:۱۷:۱۹
خيلي از اين حرفها در مورد پزشكان مغرضانه واز روي حسادت است تو اين مملكت هر كي بخواد مي تونه پزشكي بخونه شماهايي كه خيلي غصه درامد پزشكان رو مي خوريد مي خواستيد بريد پزشكي كه درامد ميليوني داشته باشيد
تو هيچ كجاي دنيا درامد يه كارگر با يه پزشك يكي نيست تا پزشك نباشيد نمي فهميد يه پزشك چقدر سختي ميكشه تا به اونجاييكه شما ميبينيد برسه بهتر بجاي حسادت يه كم منطقي باشيم (3450627) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۱:۱۸:۰۹
شما زحمت کشیدی که پول دربیاری یا خدمت کنی؟ انگار فقط برا پول سحتی کشیدی. روی صحبت این مقاله فقط با شماست و امثال شما. بقیه حسود نیستن جناب! به جای اینکه بقیه رو متهم به حسادت کنی، یه مقدار از خودبزرگ بینیت کم کن! مگه شغلای دیگه سختی نمیکشن؟ والا اونایی که ۸ سال جلوی خمپاره بودن اینقدر نمیگن سختی سختی سختی! (3451202) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۳:۰۳:۴۱
قطعا برای خدمت رایگان هم سختی نکشیدم. (3452196) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۸:۴۴:۲۱
اولا من کی گفتم آدما باید رایگان کار کنن؟ ثانیا درامد فعلیتون رایگانه اونوقت؟ کسی نگفت شما رایگان کار کنید، اما انصاف رو رعایت کردن چیزیه که یه عده فراموش کردن. تعریف شغل همینه: خدمت به دیگران و کسب درامد برای خود. و بین این دوتا باید یه تناسب معقولی برقرار باشه. نه کسی مفت کار کنه نه خون کسیو تو شیشه کنه. یه تعداد از متخصصا هستن که دو تا دوتا مریض راه میدن تو اتاق و همزمان ویزیت میکنن و حتی حق مریض رو برای حفظ اسرارش زیر پا میذارن. بعدم یه ویزیت سه دقیقه ای میکننو پول ویزیت رو به علاوه زیرمیزی میگیرن و مردم هم چون دستشون زیر سنگه میپردازن (3455468) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۲۰:۴۹:۵۷
اینقدر جوش نزن پدر جان, مجبور میشی بیای پیش امثال من ها! همون قشری که ازشون کینه به دل داری....چرا انتظار دارید پزشک و دندان پزشک که سال ها زحمت کشیدن به اندازه ی یک کارمندساده درآمد داشته باشن...اونوقت عدالت چی میشه؟
قطعا تعداد پزشک هایی که درآمد چند صد میلیونی دارن خیلی کمتر از تصور شماست. میانگین درآمد یک پزشک عمومی از 2 تا 10 میلیون و متخصص به جز رشته هایی که جراحی دارد از 5 تا 20 میلیون آن هم در خوشبینانه ترین حالت هست. حالا اگر این ارقام به نصف برسد. نصف باقی را به شما نمیدهند. طبعا! در مورد کسانی که بی وجدانند و کارشان را درست انجام نمیدهند حق با شماست ولی اکثریت همکارانم انسان های شریف و متعهدی هستند و درست نیست گناه یک نفر را به پای همه بنویسید. (3458139) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۰۹:۲۶:۲۹
بحث کینه نیست پسر جان. در تعجبم که شما واقعا کامنتو اول میخونی و بعد جواب میدی؟ آخه یه چیزایی مینویسی که اصلا معلوم نیست در جواب کدوم قسمت حرف من هست! جوابایی که میدی، هیچ ربطی به حرفایی که من میزنم نداره. کاش یه دو واحد منطق بدن بهتون پاس کنید. چیز دیگه ای ندارم بگم. از بس که بی ربط و پرت جواب میدی. از اون دسته آدمایی هستی که تا روز قیامت هم باهاشون حرف بزنی بیفایدس. بیچاره مریضات. مطمین باش دیگه صحبتی ندارم باهات. در جهل مرکب بافی بمون.... (3459067) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۱۴:۰۱:۴۲
آخی! طفلکی (3465303) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۳ ۲۳:۱۵:۰۶
لطف کن ویژگی های خودت رو به دیگران نسبت نده (3466659) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۲۳:۱۸:۲۰
کامنت بسیار دقیقی بود.
در ضمن بعضی ها یا نمیفهمن یا خودشون به نفهمی میزنن.
الانم تو طرح سلامت هر کی پول نداره به جای 48 تومن ویزیت فوق تخصص در مطب میاد درمانگاه بیمارستان دولتی با 3500 تومن همون فوق تخصص که استاد دانشگاهم هست میبینتش.
کسی که میره مطب و بیمارستان خصوصی انتخاب خودشه.باید پولشم بده.
بیمارستان دولتی تو همین تهران اکو قلب 15 تومنه.اندوسکوپی 10 تومنه.نوار قلب 2 تومنه.بیوپسی مغز استخوان 7 تومنه!عمل اپاندیس 100 تومنه!دیگه چی میخواین مفت کرده واستون دولت فقط 10 درصد مریض میده بقیه اش دولت!! (3461655) (alef-11)
 
یک دکتر
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۶:۴۹:۱۱
تا وقتی دکتر از مریض مستقیم پول می گیرد و اجازه خرید سهام بیمارستان - که جزو خدمات عمومی است - دارد هیچ تحولی در سیستم درمان رخ نخواهد داد. (3450678) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۱۷:۳۲:۳۹
افزایش تعرفه ها برای پزشکانی که فقط در یک مطب و یک بیمارستان کار میکند اشکالی ندارد اما برای پزشکانی که چندین جا کارمیکنند و هیات علمی باشند و ده برابر پزشک غیرهیات علمی کارانه بگیرند انصاف نیست. احتمالا اگر پول کل بودجه و شرکت های بیمه و سپرده بانکها را هم برای بیماران بستری و پزشکان هیات علمی تقسیم کنیم بازهم گله دارند و کم میاورند. (3450783) (alef-11)
 
یک ایرانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۱:۱۲:۱۴
آقایی که گفتی ویزیت تو روستا 3500 تومنه آیا روستا رودیدی ومیدونی که پزشک نداره چیزی رو گفتم من دیدم ولی شما شنیده بودید روستایی بد بخت برای آمدن به دکتر فقط تا رسیدن باید حداقل 20هزارتومان خرج کرایه وبرگ ارجاع کند (3451187) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۴:۳۵:۴۷
خوب عزیز به خاطر همینم دولت طرح سلامت گذاشته که به اون روستایی خدمت برسه و با دادن حقوق بالا یه پزشک عمومی رو اونجا مستقر کنه.
همین درامد بالای طرح که همه شاکین و اصلا نمیفهمن چی میگن واسه این طرحه که روستایی نیاد شهر همونجا ویزیت بشه. (3457353) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۱:۴۹:۰۲
مرا به روز قیامت غمی که هست این است که روی مردم دوباره باید دید (3451284) (alef-11)
 
محمد جعفر
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۲:۳۶:۳۰
فقط مقایسه کردن درامد انصاف نیست لطف کنید لود مریض ها رو هم مقایسه کنید. در بسیاری از بیمارستانها واقعا پزشک هایی که مطب دارن و مشهورن نمیخوان بیشتر از حد استاندارد مریض ببینند ولی اگر سری به بیمارستانها زده باشید میبینید که خود مریضها ول کن نیستند و طرف وقتی از راه دور اومده اصرار داره توسط همون دکتر ویزیت بشه که نتیجه میشه لود بالای مریض توسط یک دکتر خیلی مشهور و درآمد بالای اون و از طرفی هم دکترایی که روزی شاید ده مریض بیشتر ویزیت نکنن که اگر کرایه مطب و بقیه مخارج و کسر کنی میبین که واقعا چیزی تهش نمیمونه
به خدا قسم من دکتر نیستم ولی یه مدت به خاطر مریضی برادرم سر کار با بیمارستان و دکتر داشتم که خدا خیرش بده واقعا سرش خیلی شلوغ بود و در حد توانش رسیدگی کرد البته توقع هم نداشتم که با این همه شلوغی نیم ساعت ویزیت کنه ولی واقعا خدا خیرش بده من راضی بودم باز هم مدیونین اگر فکر کنید که من پزشکم (3451351) (alef-11)
 
Irani
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۳:۰۷:۲۳
تنها راهش افزایش نیروی متخصص یعنی افزایش تعداد پزشکها هست
همیشه عرضه و تقاضا تعیین کننده میزان ثبات در جامعه هست (3451409) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۳:۴۰:۱۰
ای کاش دکتر های هندی را می امدند و پزشکان ما را صادر میکردند (3451466) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۰۰:۵۵:۲۸
بنده به عنوان يك دندانپزشك اين واقعيت رو اعتراف ميكنم كه هم در رشته خودم و هم پزشكي ، متاسفانه افراد كم سواد زيادن. از نظر ميزان درامد خيلي از پزشكاي متخصص و دندونپزشكا حدكثر ١٥-٢٠ تومان درامد ماهانه دارن و اين درامداي كلان كه مد نظر شماست مربوط به يك قشر حد اقله. اينكه درامد ميانگين جامعه پايينه باور كنيد ارتباطي به پزشكا نداره. مشكل از جاي ديگست كه حتما همتون ميدونين. مثلا درامد متوسط يه كارمند نفت تو ايران كمتر از ١٠ تومنه ولي تو همين كشوراي همسايه بين ٣٠-١٠ هزار دلاره!! خوب اونا هم نفت رو به قيمت ما ميفروشن! اين اختلاف زياد و اين همه پولي كه بايد به جيب ملت بره و نميره ، به جيب پزشكا كه نميره كه اينقدر شاكي هستين. بياين بجاي اختلاف و تفرقه بين خودمون بشينيم و چاره مشكل كنيم.از سايت محترم الف هم كه وقتي مطلب كم مياره پاي پزشكارو وسط ميكشه خواهش ميكنم كه پيام بنده رو حذف نكنين (3451583) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۴:۱۷:۴۵
20 میلیون کمه؟ از یک مهندسی که در یک شرکت کار میکنه بپرس حقوقت چنده ببین بالای 2 میلیونه؟ همه زیر 2 میلیون میگیرن بجز چند شرکت خاص اصلا هیچ تفاوتی بین کسی که لیسانس فلان رشته رو داره و یک مهندس در فیش حقوقی نیست همه از دم برابر هستند لیسانس چند ده هزار تومن از دیپلم بیشتر میگیره و فوق لیسانس سی چهل هزار تومن بیشتر از لیسانس
به نظرم وقتشه که حقوق مهندس و کارگر ترمیم بشه (3452350) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۴:۳۱:۳۶
بله کسی که پزشکی و دندانپزشکی و انتخاب کرده و عرضه داشته قبول شده و متخصص شده توقع نداره مثل یک مهندس یا کارمند ساده زندگی کنه.
20 تومن شاید معقول باشه
ضمننا کی گفته خارج از ایران درامد پزشک کمه؟
من خاله دوستم فوق تخصص قلب تو امریکاست با ثروتش میتونه تو ایران دو تا بیمارستان بخره. (3457341) (alef-3)
 
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۳ ۰۰:۱۱:۴۲
"بله کسی که پزشکی و دندانپزشکی و انتخاب کرده و عرضه داشته قبول شده و متخصص شده توقع نداره مثل یک مهندس یا کارمند ساده زندگی کنه."
یعنی شان یه دکتر از شان یه مهندس بیشتره ...
چهره تو توی قیامت دیدنیه ... (3737236) (alef-11)
 
پزشک
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۵:۲۷:۲۹
من متخصص هستم اما نه یک رشته جراحی دار که درامدها رو اینجا اوردید و البته کمی تخیلی هست!
من و خواهرم هر دو دستیاری قبول شدیم اون رفت جراحی زنان و من چون توان اون همه سختی رو نداشتم رشته بدون اتاق عمل رفتم.
الان اگه من ماهی 15 تومن دربیارم اون ماهی 100 تومن هم دربیاره نوش جونش!چون اینقدر سختی کشیده که حقشه.
میخوام بگم تو پزشکی هم رشته هایی که عمل داره درامدش خوبه که حتی خیلی بچه های برتر پزشکی از ترس سختی هاش نمیرن سمتش مثل جراحی مغز و اعصاب ارتوپدی زنان و ارولوژی.
پزشکها میفهمن من چی میگم.
پس اون جراحها حقشونه که دستمزدشون خیلی بالاتر از ما باشه که توی مطب مریض میبینیم. (3452483) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۸:۵۶:۰۵
حقوق رزیدنت ها در ایران اگر به همان نسبت از سرانه قدرت خرید در ایران حقوق می گرفتند نسبت حقوق رزیدنت به سرانه قدرت خرید کشور میانگین حقوق رزیدنت در سال سرانه قدرت خرید سالانه به دلار کشور
ماهانه به تومان سالانه به تومان سالانه به دلار معادل دلاری به پول محلی
۹۷۴.۰۰۰ ۱۱.۶۸۸.۰۰۰ ۳۶۵۲.۵ ۰.۲۱ ۳.۶۵۲ ۱۱۶۸۸۰۰۰ تومان ۱۷,۱۱۴ ایران (حقوق میانگین ۴ سال مجرد و متاهل)
۴.۲۹۱.۰۰۰ ۵۱.۴۹۷.۰۰۰ ۱۶.۹۰۳ ۰.۹۴ ۵۱.۳۴۰ ۵۱۳۴۰ دلار ۵۴,۵۹۷ ایالات متحده آمریکا( میانگین در کل کشور)
۳.۹۶۵.۰۰۰ ۴۷.۵۸۲.۰۰۰ ۱۴.۸۶۹ ۰.۸۶ ۳۸.۹۶۲ ۴۸۱۰۱ دلار کانادا ۴۴,۸۴۳ کانادا ( میانگین ۴ سال اول)
۴.۳۶۴.۰۰۰ ۵۲.۳۷۰.۰۰۰ ۱۶.۳۶۵ ۰.۹۵ ۳۷.۷۸۳ ۲۴۰۰۰ پوند ۳۹,۵۱۱ انگلستان (میانگین در سنین مختلف)
۶.۶۷۸.۰۰۰ ۸۰.۲۴۸.۰۰۰ ۲۵.۰۷۷ ۱.۴۶ ۶۷.۲۴۰ ۶۰۰۰۰ یورو ۴۵,۸۸۸ آلمان ( میانگین)
۶.۰۲۸.۰۰۰ ۷۲.۳۴۶.۰۰۰ ۲۲.۶۰۸ ۱.۳۲ ۶۱.۳۳۹ ۷۹۷۷۵ دلار استرالیا ۴۶,۴۳۳ استرالیا (میانگین کمترین و بیشترین)
۴.۹۳۰.۰۰۰ ۵۹.۱۷۱.۰۰۰ ۱۸.۴۹۰ ۱.۰۸ ۲۱.۱۸۷ ۵۶۴۰۰ لیر ۱۹,۶۱۰ ترکیه (میانگین کمترین و بیشترین) (3452756) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۸:۵۷:۳۴
با سلام
اینکه چون طرف پزشک هست باید پول کلان در بیاره اشتباه است. همه شغلها باید به نسبت درامدشون بالا بره نه اینکه 90% جامعه درامد معمولی داشته باشه و 10 درصد درامد کلان. چرا یک استاد دانشگاه که جزء بالاترین رده شغلی هست باید درامدش ماهانه 3 تا 6 میلیون باشه بعد یک پزشک ماهی 20 میلیون در بیاره؟ تازه مگه چندتا استاد دانشگاه تو کشور وجود داره و چندتا پزشک؟ این یک مثال هست. (3452760) (alef-11)
 
داود
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۰۱:۵۰:۱۵
هزینه ویزیت یک پزشک عمومی چقدره؟
19000 تومان
هزینه یک گواهی امضا تو دفتر ثبت اسناد رسمی چقدره؟
25000 تومان
هزینه آرایش معمولی موی مردانه چقدره؟
15000 تومان
اجرت تعویض تسمه دینام ال 90 چقدره؟
20000 تومان
هزینه اسکن پانزده برگ پرونده در کمتر از سی ثانیه در دفتر خدمات شهرداری چقدره؟
15000 تومان
هزینه کارواش 15000 با انعام
هزینه نصب هر شعله چراغ دیواری بدون سیم کشی در تعداد بالا 10000 تومان
دریافتی جراح جهت عمل لوزه 70000 تومان
تعویض تسمه تایم 206 60000 تومان
......
...... (3453492) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۰:۲۵:۴۷
اختلاف بین دستمزد پزشکان عمومی که در حقیقت خط مقدم درمان هستند با پزشکان متخصص بسیار غیر واقعی و بیش از فاصله عقلایی است.شما منظور داشته باشید هر دوی این پزشکان هفت سال را سپری میکنند و سپس شخص برای متخصص شدن در بدترین حالت چهار سال دیگر هم به مسیر مطالعاتی خویش ادامه میدهد و این در حالیست که در این مدت آن پزشک عمومی هم در شرایط سختی مثل اورژانس مشغول بخدمت است پس میبینیم اختلاف بین این دو گروه از اطبا توجیه اختلاف تا ده برابری درآمد ماهانه آنها را نمیکند! (3453993) (alef-11)
 
سجاد
۱۳۹۴-۱۰-۱۹ ۱۹:۲۳:۴۸
اکثر پشکان بیماران خود را فقط بسته های پول میبینند و بس!!! (3455573) (alef-11)
 
فرهاد
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۷:۴۸:۳۵
سلام به همه دوستان.من پزشک متخصص در کشور ترکیه هستم و خانمم هم رشته منه و ایران کار میکنه.مشکل اصلی در ایران ناعدالتی در همه زمینه هاست.از پذیرش سهمیه های مختلف در دانشگاه با نمره های بسیار پایین گرفته تا ...در ایران بعضی پزشکان هستند که ماهیانه تا 1 میلیارد تومن درامد دارند.از طرفی 70-80 درصد پزشکان متخصص درامد ماهیانشون از 10-15 ملیون تومن بالاتر نیست.مثل بقیه مشاغل برای اینکه پزشکی درامد نجومی داشته باشه یا باید پارتی داشته باشه تا بتونه مثلا استاد دانشگاه بشه و یا پول هنگفتی داشته باشه تا سهام بیمارستان خصوصی بگیره.بدیهی است که در صورت داشتن سرمایه زیاد هر شغل دیگری غیر از پزشکی هم داشته باشید درامد خوبی خواهید داشت.جالبه رشته هایی مثل داروسازی ماهانه 50-100 ملیون درامد دارند و هیچ کس بحثی ازشون نمیکنه.اگر دوستان نظرشون غیر از اینه جایی را که ماهانه 30 ملیون تومن درامد داشته باشه معرفی بفرمایند تا ما برای کار در آنجا اقدام کنیم . (3457797) (alef-11)
 
sarinaaaa
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۱۴:۰۳:۴۹
هزینه ویزیت یک پزشک عمومی چقدره؟
19000 تومان
هزینه یک گواهی امضا تو دفتر ثبت اسناد رسمی چقدره؟
25000 تومان
هزینه آرایش معمولی موی مردانه چقدره؟
15000 تومان
اجرت تعویض تسمه دینام ال 90 چقدره؟
20000 تومان
هزینه اسکن پانزده برگ پرونده در کمتر از سی ثانیه در دفتر خدمات شهرداری چقدره؟
15000 تومان
هزینه کارواش 15000 با انعام
هزینه نصب هر شعله چراغ دیواری بدون سیم کشی در تعداد بالا 10000 تومان
دریافتی جراح جهت عمل لوزه 70000 تومان
تعویض تسمه تایم 206 60000 تومان (3730748) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۲۰:۳۲:۳۹
از خوندن کل این کامنتا، یه ایده ای به ذهنم رسید: چه خوبه که برای پزشکا یه دو واحدم درس منطق بذارن! والاااا. هر کی هر چی گفته، پزشکا اومدن زیرش یه کامنت بی ربط گذاشتن. بابا جان قضیه ساده است. یه تعداد از پزشکا درامدای نجومی دارن و بازم بیشتر میطلبن در حالیکه حتی تعهد حرفه ای و اخلاق حرفه ایشون رو هم رعایت نمیکنن...حالا وجدان پیشکش...کسی هم نگفته مفتی کار کنید. ضمنا، اول رفتار حرفه ایتون رو مث کشورای دیگه کنید، بعععععدا بیاید بگید درامدمون مث کشورای دیگه نیست! عجیبه واقعا! فقط میخواید مث اون کشورا پول بگیرید! در حالیکه مث یه پزشک جهان سومی خدمات ارایه بدید! از روزی که پزشکی از وزارت علوم جدا شد، یه تعداد از پزشکا دچار این تصور شدن که فقط پزشکی علمه! فقط درسای پزشکی سخته! بقیه علوم، هلو بپر تو گلو هستن. برا یادگیریشون زحمت لازم نیست... (3458100) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۱ ۱۵:۳۷:۰۴
هیچ رشته ای در جهان علم از علم ریاضیات و ماحصل ریاضیات یعنی مهندسی بالاخص مهندسیهای تاپ مثل مکانیک و الکترونیک که علومی کاملا درگیر کننده ذهن و هوش و حافظه به طور توامان هستند پیچیده تر نیست مضاف براینکه تمام پیشرفتهای جامعه بشری بنحوی از این دو علم اساسی نشات میگیرد.
الف جان خواهشا منتشر بفرمایید! (3460372) (alef-11)
 
رادمهر
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۱۰:۵۵:۵۴
همه از پزشکی این رو میدونند که یک پزشک ٧ سال درس میخونه و آخرش هم تز یا همان رساله‌ی دکتری خودش رو مینوسه و تمام! میشه آقای/خانم دکتر و میره بقول بعضیها پول پارو می کنه.
شاید در بین خواننده‌ها کسانی با شند که میخوان پزشک بشوند و نمیدونن که چه راه سختی رو باید طی کنن! راهی که صدها بار توش احساس شکست می‌کنی، گاهی میخوای راهت رو عوض کنی. راهی که فقط ظاهرش ساده و جذابه ولی در طی اون مراحل سختی رو باید طی کنی. بعضی وقتا اونقدر استرس بهت وارد میشه که حتی در شب نمیتونی یک ساعت هم بخوابی، بعضی وقتا صحنه‌هایی رو می‌بینی که تا چند وقت از ذهنت پاک نمیشن! بعضی وقتا جلوی خیلی‌ها شرمسار میشی! گاهی از اینکه تو رو وکارت رو با پول مقایسه میکنن دیوانه میشی! بعضی وقتا آرزو می‌کنی مثل همه‌ی مردم دیگه می‌رفتی دنبال یه کار دیگه و این همه فشار رو تحمل نمی‌کردی!
ولی امروز نمیخوام دردنامه بنویسم!
فقط میخوام مراحل علمی و دانشگاهی رشته پزشکی رو برای علاقمندان بنویسم!
اولین مرحله «دوره علوم پایه»است ......ادامه مطلب..
اولین مرحله «دوره علوم پایه»است :در این مرحله دانشجویان پزشکی یک دوره ٢ ساله را طی می‌کنند. در این مرحله دانشجوها دروس پایه پزشکی مثل آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، ایمونولوژُی، بافت شناسی، انگل شناسی، میکربیولوژی، پاتولوژی عمومی و نیز دروس عمومی مثل زبان تخصصی و ... رو طی میکنن. بعد از اینکه در هر واحد درسی از عهده‌ی امتحانات مربوط به اون درس برآمدند، به امتحان جامع علوم پایه معرفی می‌شوند. این امتحان یک آزمون کلی از تمام دروس ٢ سال گذشته است که دانشجو برای ورود به مرحله بعدی باید نمره لازمه را کسب کند.
{ائین نامه: دانشجویان پزشكی می بایست ٢٠ واحد در هر نیمسال بطور اجباری و به ترتیبی كه توسط دانشكده مربوطه تدوین می شود بگذرانند.حداكثر زمان مجاز برای گذراندن مرحله اول براساس فصل هفتم (مواد ٣٧ و ٣٨) آئین نامه آموزش مصوب شورایعالی برنامه ریزی ٣ سال می باشد.سایر مقررات تابع آئین نامه آموزشی مصوب شورایعالی برنامه ریزی خواهد بود. }

دومین مرحله «دوره فیزیوپاتولوژی» است که ٦ ماه طول می‌کشد در این دوره دانشجویان اصول و مبانی تشخیص و علت شناسی بیماری‌ها را می‌آموزند؛ و با کتابهای مرجعی چون سیسیل و هاریسون واصول فارماکولوژِی آشنا می‌شوند.
{آئین نامه: حداكثر زمان مجاز برای گذراندن مرحله دوم یك سال می باشد}
مرحله سوم «دوره کارآموزی بالینی یا همان استیجری» است. که ٢٠ ماه طول می‌کشد. در این دوره دانشجو وارد بیمارستان می‌شود وبعلاوه دروس تئوری تشخیص بیماری‌ها را می‌آموزد. نقش دانشجو در بیمارستان بیشتر مشاهده است و کسب تجربه و دانشجویان هیچ مداخله‌ی درمانی را انجام نمی‌دهند. آن‌ها آموخته های قبلی و تئوری خود را با مشاهده نحوه ی معاینات و معالجات استاتید خود تلفیق کرده و بهبود می‌بخشند. در این دوره دانشجویان در بخشهای مختلف مثل داخلی، جراحی، زنان و ... کسب تجربه کرده و بعد از پایان هر بخش باید امتحان مربوطه را پشت سر بگذارند.
آئین نامه{حداكثر زمان مجاز برای گذراندن مرحله كارآموزی ٢٧ ماه است. در صورتی كه دانشجو بدون ترك تحصیل موقت و داشتن عذر موجه در طول ٢٧ ماه موفق به گذراندن دوره كارآموزی نباشد، مجاز به ادامه تحصیل نیست. شرط قبول شدن در كارآموزی در بخش كسب حداقل ١٢ نمره از ٢٠ می باشد. در غیر این صورت دانشجو موظف به تكرار كارآموزی در این بخش است}
اما برای ورود به مرحله‌ی بالاتر این بار و برای بار دوم دانشجویان باید از پس یک امتحان جامع دیگر برآیند!
و آن امتحان «جامع پره اینترنی» است .امتحانی سخت که از تمام دروس قبلا طی شده خواهد بود. دانشجویان تنها می‌توانند سه بار این امتحان را تکرار کنند و درصورت مردودی خوب ...تمام خداحافظ؛ و بعد از هر بار مردودی معمولا ٦ ماه عقب میافتند.
اما مرحله آخر دوره اینترنی یا کارورزی است. این دوره ١٨ ماه به طول می‌انجامد؛ و دانشجو باید در تمام بخشهای تخصصی پزشکی دوره بگذراند. بخشهایی مثل داخلی جراحی اعصاب زنان اطفال و ... اما این بار دانشجو حق مداخلات درمانی بیشتری دارد. البته این مداخلات درمانی معمولا با اطلاع و نظارت اساتید و دستیاران دوره های تخصصی صورت می‌گیرد. در همین ١٨ ماه دانشجو باید رساله دکتری یا همان پایان نامه‌ی خود را نوشته و از آن دفاع کند. تا به عنوان پزشک فارغ التحصیل شود.
تا اینجای کار و بعد از گذشتن از این راه طول و درازیک پزشک میشود پزشک عمومی، اما برای ورود به مدارج بالا تر باید راه بسیار طولانی تر و سخت تری را طی کند که بعدا در نوشتاری دیگر به انها خواهم پرداخت.... ادامه دارد..: (3730305) (alef-13)
 
shayan
۱۳۹۵-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۸:۰۲
دوست عزیز ببینید بعد از ورود به یونی باید 7-8 سال رو بگذرونید و عمومی بگیرید+ 2 سال طرح مناطق محروم!!
بعد از اون برید تخصص رشته 4 تا 5 سال هم اونو بگذرونید بعد از 2 سال طرح تخصص ابتدا باید در آزمون بورد (آزمون جامع تخصص) قبول بشید! بعد میتونید فوق تخصص رو انتخاب کنید که البته جز یونی تهران و شهیدبهشتی چند دانشگاه دیگه، اونم فقط 5 تا 10 نفر تو کشور!!!
پزشکی یعنی این برادر عزیز دوست عزیز عادلانه حرف بزن بگم منطقی هستیم! (3730555) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۰۱:۲۲:۰۱
چرا اینقدر گیر دادین به قشر پزشک.این همه شغلهای پر درآمد وبی دردسر هست ،چرا سراغ اونا نمیرین ؟پزشکان از نوجوانی جوانی وتمام تفریحات وتعطیلات وخوشی هاشون گذشتن ،حالا انتظار دارین بیان برابر بااونایی حقوق بگیرن که خیلی راحت ،خوابوخوراک وتفریح ومیهمانی و...خودشونو داشتن!چراهمه رو مقابل هم قرار میدید .چرا به حقوقای مدیران اشاره نمی کنید .بازاریهایی که جنس رو چند برابر خرید می فروشند بی هیچ زحمتی .هتلداران،بنگاهداران،طلا فروشی ها،رستورانها و...اگه بعضی دکترا بی سوادن ،نتیجه سیاست هایی مثل دانشگاه های بین الملل وپولی ،دانشگاه بین الملل کیش ودبی وپذیرفته شدن پولدارها وبچه های اساتید در این دانشگاه ها وانتقال راحت آنان به بهترین دانشگاه های داخلی بوده .اگه اونا میتونستن وظرفیتشو داشتن همین جا قبول میشدن .در نتیجه افرادی که استعداد وتوانایی ادامه تحصیل تو این رشته روندارن وارد میشن به زور مدرک می گیرن میشن دکتر بی سوادی که شما می گویید .مشکل تو سیستم پذیرش ایناست وگرنه پذیرفته شده های سراسری همه استعداد دارن وپزشکان مجربی میشن. (3751919) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۰:۳۸:۰۶
اینجا جای سخن فراوان است از سواد پزشکان گرفته تادرامدشون آگه درآمد پزشک از یک بازاری قنادی سبزی فروشی بنگاهی و...کمتر باشه بعد چند سال هیچکس این مسئولیت سنگین رو بعهده نمیگیره چون همه دنبال درآمدهای راحتی هستند نتیجه بعد 20 40 سال باز پزشک کم میاریم واز بنگلادش و هندوستان بادلار پزشک میاریم و..... در ضمن این مملکت هیچ هزینه ای برای جراح شدن و پزشک شدن بشرایرانی بجز موارد سهمیه ای کمکی نکرده وبچه ها باتلاش شبانه روزی به این مرحله رسیدن واین امکانات برای همه در دسترس بود وجاده باز (3773675) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۳:۳۶:۱۶
هرکسی که با درآمد بالای پزشکان مشکلی دارد باید بداند که عنوان پزشکی به هیچیک از پزشکان دودستی تقدیم نشده است.
شکی نیست که ورود به رشته پزشکی IQ بالا میخواهد اما دوران تحصیل پزشکی هم با سایر رشته ها تفاوت بنیادین داشته و با کشیکهای شبانه روزی و حجم بسیار زیاد منابع تلاش صدچندانی را طلب میکند.
بنده خودم هم تا چند سال پیش با نظر اکثریت جامعه درمورد درآمد غیر منصفانه بالای پزشکان موافق بودم تا اینکه فرزند خودم پزشکی قبول شد. الان میفهمم که طرح اجباری در مناطق محروم یعنی چه؟ طرح اجباری بعد از اتمام دوران تخصص یعنی چه؟ این همه درس بخونی و زحمت بکشی و بعد به اجبار بری منطقه محروم یعنی چی؟
مدرکت رو تا ۱۰ سال گرو نگه دارند و بهت ندن یعنی چی؟
سربازی با فوق لیسانس ها باهم یه گردان باشی تو تقسیم همه اونها یا بیفتن تهران یا شهر و استان خودشون و تو چون پزشکی بفرستنت قرارگاههای عملیاتی و مرز های شرق و غرب کشور.
هموطن انصاف هم چیز خوبی است.
تازه راه برای همه باز است.
اینکه یکی از سر علاقه فیزیک خونده یا رشته دیگر دلیل نمیشود از درآمد پزشکان گلایه داشته باشد. برای پزشک شدن باید هزینه زیادی بدهی و تا ۳۵ سالگی اگر حمایت خانواده نباشد در فقر مطلق زندگی کنی. (3774143) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۴-۲۵ ۰۰:۰۳:۰۸
عقده ای بازی نکنید دیگه (3824035) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.