نظر منتشر شده
۱۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 235830
وزارت صنعت:خودرو کمترین تغییر قیمت را داشت!
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۷
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران، درصد رشد قیمت نقطه به نقطه خرداد ماه ۹۳ برای خودرو ۵.۵ درصد بوده که کمترین تغییر قیمت را در میان گروه‌های کالایی همچون بهداشت و حمل و نقل و مسکن و پوشاک از خود نشان می دهد.

به گزارش مهر، امیرحسین قناتی با بیان اینکه با توجه به تغییر مختصر قیمت خودرو در مصوبه شورای رقابت، شاهد واکنش ها و جوسازی های مختلفی بوده ایم، تصریح کرد: قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت بر مبنای روش کاملا علمی و بدون در نظر گرفتن هزینه های سربار و مالی شرکت های خودروساز بوده که خود موید رعایت موارد مورد اعتراض نمایندگان مجلس و مسئولین در این خصوص است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید و تاثیر سایر عوامل خارج از حیطه تولید، نمی توان انتظار افزایش قیمت در محصول تولیدی را نداشت.

وی اظهار داشت: افزایش مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث و دیگر موارد از عوامل خارج از اختیار تولید است که منجر به افزایش قیمت می شود.

قناتی یادآور شد: درصد تغییر بین ۲.۳۸ تا ۱۰.۰۶ درصدی قیمت خودروها طی ۱۴ماه شامل ۲ درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده، افزایش نرخ بیمه شخص ثالث به میزان ۲۵ درصد، تغییر استاندارد موتورها از یورو ۲ به یورو ۴ و الزام تهیه و نصب کیسه ایمنی هوا بوده است که در قیمت های سال ۹۲ منظور نشده بود.

وی ادامه داد: در این بین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران که درصد رشد قیمت نقطه به نقطه خرداد ماه ۹۳ به خرداد ماه ۹۲ گروه های اصلی را نشان می دهد، بیشترین رشد قیمت مربوط به گروه بهداشت و درمان و همچنین حمل و نقل با حدود ۲۶درصد افزایش بوده و دو گروه مسکن و پوشاک به دنبال این گروه ها رشد حدود ۱۹ درصدی را تجربه کرده اند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: در این میان گروه خودرو با ۵.۵ درصد رشد کمترین درصد تغییر را به خود اختصاص داده است.

وی سپس گفت: قیمت های جدید خودرو با لحاظ کردن تمام عوامل دخیل در تولید و همچنین شاخص های کیفیت و بهره وری مشخص شده است.

قناتی افزود: قیمت اردیبهشت ماه سال ۹۲ بر مبنای قیمت تمام شده سال ۹۱ توسط شورای رقابت محاسبه شده بود که با در نظر گرفتن تورم نقطه به نقطه و تفاوت های فوق الذکر شاهد آن هستیم که شورای رقابت با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و با حداقل افزایش قیمت موافقت کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا موضوع افزایش کیفیت تولیدات داخل و افزایش بهره وری شرکت های خودروساز از مطالبات به حق مردم و مسئولین است که مسلما وزارتخانه متبوع با تعیین و اجرای اهداف جدید کیفی و توسعه محصولات جدید در راستای ارتقای سطح رضایت مشتریان این صنعت اهتمام جدی دارد.
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۵:۵۴:۳۸
وقتی وزیر و معاون می فرمایند کمترین افزایش رو داشته یعنی اینکه شیبش ملایم بوده و تکدر رئیس جمهور رفع شده و ما مردم حقمونه پراید 22 میلیونی سوار شیم -ارزو کنیم- و بدونیم که هم ارزونه هم باکیفیت هم به روز. (2274493) (alef-13)
 
آتیلا
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۶:۰۱:۲۶
لطفا با تئوری و فرمول و ... گران کردن خودرو را توجیه نکنید. حیف و میلهای خودروسازان نباید از جیب ملت دزدیده شود. همین که ملت نجابت کرده و اجبارا محصولات بی کیفیت داخلی را مصرف می کنند به حد کافی مدیون ملت هستید. سوء استفاده از بازار بدون رقابت تا کی؟ (2274503) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۶:۱۵:۱۸
ايشان را ما از مردم ايران نمي دانيم منافع خودرو سازان بر منافع مردم اولويت دارد . (2274541) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۶:۲۹:۱۸
تو رو خدا جناب توکلی و بقیه نماینده های مجلس این وزیر رو برکنار کنید، چیه به خدا من طرفدار روحانیم ولی این اصلا در حد و اندازه های این دولت نیست!

آقای هاشمی وزیر بهداشت و آقای ظریف و بقیه کجا و این نعمت زاده کجااااا
اون از قضیه رانت و اینم از حمایت های مشکوکش از خودرو سازها (2274578) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۶:۳۸:۳۷
چرا این دروغ شاخدار در روز روشن تکرار میشود برای مثال پراید از 15 رسیده به بالا 20 میلیون به نظر شما این 30 درصد همان 5 درصده؟
ضمنا هنوز خودروهای زیادی بدون کیسه هوا و یورو 4 کذایی وجود داره (همچنین خودروهای کار کرده)که باید جدا قیمت گذاری شود . (2274602) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۷:۲۳:۳۴
آقا خواهشا قضیه گرفتن دوباره ارتقای استاندارد یورو2 به یورو4 رو پیگیری کنید
سال گذشته 3 میلیون تومان بابت این ارتقا به قیمت خودرو هنگام تحویل اضافه شده بود
امسال مجددا به بهانه اون 2 تا 3 میلیون (بسته به نوع خودرو) به قیمت سال گذشته اضافه کردن
ما به تو امید داریم
صدامون به جایی نمیرسه (2274700) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۷:۴۸:۳۶
إقايان محترم اگر قبول كنيد خودروهاي ون و تاكسي كه با پلاك هاي تاكسي در طول روز مردم عادي و از تمامي إقشار را سوار و جابجا ميكنند مثل تمامي كشورهاي دنيا معاف از پرداخت گمرك و سودبازرگاني بإشند حداقل زن و بچه مردم در تابستان سوار ماشين راحت و خنك ميشوند و يا تاكسي هاي خطي بين شهري نيز از أمنيت و راحتي بيشتري براي مردم برخوردار خواهند شد

چرا اين كار را نميكنيد ؟؟؟؟؟؟ (2274752) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۷:۵۳:۳۱
وقتی من سهمی در قطعه سازی داشته باشم و همه فک و فامیلهام راس کار صنعت خودرو باشند همیشه احساس میکنم قیمت خودرو باید بیشتر بشود! (2274762) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۸:۱۵:۳۹
این وکیلان ملت چرا این وزیر صنعت ضد مردمی را استیضاح نمیکنند؟
استیضاح ۱۰۰٪ (2274801) (alef-13)
 
ربیعی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۸:۳۷:۳۸
(car)فراخوان ملی/ برای حل مشکل صنعت خودرو ، خرید نکنید
پس از 2.5 برابر کردن قیمت خودروهای بی کیفیت و فاقد استاندارد به بهانه مشکلات ارز و تحریم در سال 91 و افزایش 10% درسال 92،اینبار با توجه به افزایش 30% قیمت خودرو و عدم توجه خودرو سازان و دولت به خواست و توقع مردم از خرید خودرو جددا خودداری کنید.بهترین اعتراض به گرانفروش نخریدن کالای آن است...
این پست را آنقدر منتشر کنید تا صنعت پوسیده و پررانت خودروساز کشور که تنها چاره برآورد هزینه هایش را دلال بازی و کم فروشی و گرانفروشی و فشار به مردم می دادند مقابل خواست مردم شریف و نجیب ایران سرتعظیم فرو آورد... (2274838) (alef-13)
 
علی 12
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۸:۵۶:۳۱
دولت روحانی هم رفت پیش پاکترین دولت تاریخ.
ارائه آمارهای عجیب شروع شد.
یعنی قیمت یکدستگاه پراید یک کمی قبلتر از تیر 92 مبلغ 8 میلیون نبوده و به یکباره 2.5 برابر نشده؟
و فقط و فقط و فقط 5 درصد افزایش داشته.
از عموم مردم عزیز ایران زمین درخواست برگزاری مراسم گلریزان برای خودرو!سازان محترم رو دارم. (2274871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۸:۵۸:۲۵
فکر کنم معنیِ (کم) عوض شده :| (2274874) (alef-13)
 
رضایی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۱:۲۰:۲۶
نامه سرگشاده مدیر مرسدس بنز به مدیران صنعت خودرو کشور:
با سلام و احترام
ما سالیان‌ سال است با سخت‌ترین کنترل کیفیت، تعبیه پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی، وسیع‌ترین برنامه بازاریابی، پرهزینه‌ترین تبلیغات و بهترین خدمات پس از فروش، خودرو تولید می‌کنیم و با این حال دایما تحت فشار مصرف‌کننده برای تولید محصولات با کیفیت‌تر بوده و مجبوریم با رقبای خود به صورت شانه‌به‌شانه رقابت کنیم. اگر مدیریت شرکت‌های خودروسازی ایران، ما را به غلامی قبول کنند، حضور محترمشان شرفیاب شده و این سوال‌ها را از محضر گرامی‌شان خواهیم پرسید:
یک - چطور ٦ ماه قبل از تحویل ماشین، از مشتری پول می‌گیرید؟
دو - چطور آنها می‌دهند؟!؟
سه - این‌که می‌گویند در ایران ثبات مدیریتی وجود ندارد به چه معناست؟ این‌جا یک پیچ و مهره گم شود، گم‌ات می‌کنند!!
چهار - چه وردی می‌خوانید که مشتری بعد از ٦ ماه، ماشین نقره‌ای را به جای ماشین سفیدرنگ (که ثبت‌نام کرده بود) قبول کرده و صدایش در نمی‌آید؟
پنج - می‌آیید کشورهایمان عوض؟
با احترام و تعجب.
مانفرد شفن‌هاخن. مدیرعامل مرسدس بنز (2275044) (alef-13)
 
الی
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۲۲:۰۵:۳۹
نمیدونم این افرادی که میگن قیمت ها 5.5 درصد رشد کرده چطوری افزایش قیمت خودرو تیبا رو توجیه می کنن که اول 20 میلیون و سپس 24 میلیون قیمت گذاری شده و اونقدر بالاست که قیمت بازار کمتر از قیمت کارخانه شده
بعدشم در خصوص بیمه شخص ثالث گفتن که خودروسازا با انعقاد قراردادهای کلان و گرفتن تخفیفای 30 و 40 درصدی نرخ بیمه رو می پردازن و 100 درصدش رو از مشتری بدبخت می گیرن
چرا این بیمه شخص ثالث رو در اختیار مشتری نمی ذارن که خودش از هر شرکت بیمه ای که خواست و به هر شکلی اعم از نقدی و غیر نقدی تهیه کنه (2275093) (alef-13)