نظر منتشر شده
۸۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 175035
جرم گام نهادن در مسیر تولید ملی!
حیدر رحیم‌پور ازغدی، 14 دی 91
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۱
آقاي حسيني، وزیر محترم اقتصاد! چرا ميليون‌ها دلار ارز ارزان، براي واردات خودروی خارجي لوكس، تخصيص داديد؟! آيا اين ننگ نيست كه ارز نرخ دولتي را به خودرو ميليارد توماني پورشه اختصاص دهید تا زير پاي نوكيسه‌گانی كه بيشترشان يك‌شبه با در شيشه كردن خون مردم فقير به جايي رسيده‌اند، قرار گیرد، در حالي كه چون از كمبود دارو و تامین ارز مرجع برای واردات دارو مي‌پرسند، مي‌فرماييد ارز كافي نداريم!

آقاي وزير! در حالي كه مي‌فرماييد ارز براي خريد گندم به سختي تامين مي‌شود، چرا در شش ماه اول سال، هزینه هنگفت و سرسام‌آوری براي واردات خودروهاي لوكس و کالاهای فانتزی ثبت سفارش داديد؟! شگفت اين كه يك سوم از اين‌ها را فقط يك نفر وارد كرده است!

اين‌ها بخشي از نظرات و فریادهای نماينده مجلسي از تبار مدرس، دكتر احمد توكلي بود و پاسخ اين بود كه آقاي وزير اقتصاد، تجربه دارد؛ آن‌چه كه انجام مي‌دهد، بي بازخواست مي‌باشد. گزارش اين واقعه را كه بارها نوشته‌ام و دادرسي نيافته‌ام، بخوانيد تا بر تسلط آقاي وزير بر اوضاع كشور آگاهي بيشتري داشته باشيد.

چهار سال پيش گروهي از مهندسان رشته آبياري صنعتي كشاورزي آگاه مي‌گردند كه بيشترين یارانه‌هاي آبياري صنعتي خرج خريد ورقه‌هاي ژئوممبران (كف‌پوش مخازن آبی) مي‌شود و ايران چنين مصنوع ساده‌اي را از کشور دبي! وارد مي‌كند. به منظور بهبود اوضاع، کارآفرینی و خودکفایی کشور به آقاي رييس جمهور گزارش مي‌دهند و ايشان بلافاصله مبلغ هشت ميليارد و پانصد ميليون تومان كه در آن روز بيشتر از همه مخارج تاسيس كارخانه و سرمايه در گردش بود به بانك ملي حواله مي‌دهد. آقاي حسيني فرمودند من فردا به مشهد مي‌روم ايشان هم بيايند تا همه مشكلات در يك مجلس حل و فصل شود و مرا به مشهد برگرداند.

ليكن ملاقاتي حاصل نشد و چون عدم پاسخ‌گویی و خودسري ايشان را به دفتر رياست جمهوري گزارش كردم، جوابي نيامد. پس از تماس‌ها و پیگیری‌هاي بسيار جوان متديني گوشي را گرفت و گفت فلاني، آقاي مشايي همه فاكس‌ها و نامه‌هاي شما را به بايگاني مي‌فرستد و هيچ كدام به رييس جمهور نمي‌رسد. من به ناچار از طریق دکتر سعيد جليلي، دبیر شورای عالی امنیت با آقاي رييس جمهور تماس گرفتم. پيام آمد به بانك مراجعه شود. چون به نزد رييس بانك رفتند، گفت ما به مكانی که شما در نظر گرفته‌اید، گرچه با كليه مجوزهای اداري، وام نمي‌دهيم، برويد در شهرك صنعتي، سوله‌اي بخريد تا وام پرداخت شود.گروه مهندسان دست به دهان، با هزار مصيبت، سوله را خريدند ولي بانك فرمود بودجه تمام شده و كشور بودجه‌اي ندارد.

آقاي دكتر توكلي، شما كه از فرزندان مجلس مدرس مي‌باشيد اين را به عرض مردم كشور برسانيد. آقاي دكتر، در اين لحظه كه مهندسان وامانده بودند، واردكنندگان ورقه‌های ژئوممبران با مهندسان ملاقاتي مي‌كنند و مي‌فرمايند بيش از اين، خود را آزار ندهيد زيرا ما در ميان مقامات، دوستاني و در بانك‌ها، عواملی داريم كه به شما اجازه رقابت با ما را نمي‌دهند و حرفشان درست بود. زيرا آقاي وزيري كه ۵/۸ ميليارد تومان وجه پرداخت تاسيس كارخانه‌اي را كه براي صدها نفر مهندس و نیروی جوان، کار ايجاد مي‌كرد و بزرگترين ياور آبياري صنعتي كشور بود نداشت؛ در اين مدت بيش از پانصد ميليارد تومان از اين ورقه را از خارج وارد كرده‌اند.

درد بزرگي براي ایشان به بار آمده و تنها تقاضايشان از شما دادرسي اين است كه دولت سوله‌اي كه خريدش را بر آنان تحميل كرد خريداري و جواب طلبكارانشان را بدهد و يا اینکه به دلیل بدهي‌ها و به جرم گام نهادن در مسیر تولید ملی! به زندان بروند؛ و لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم.
 
محمود
۱۳۹۱-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۳:۱۰
خلاصه حقيقت اين است:اين دولت و كابينه از هيچ لحاظي توانایی اداره حتي يك دهكده را هم ندارند چه رسد به كشوري چون ايران. (1073365) (alef-13)
 
همت
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۶:۰۹:۰۴
معنی حمایت از کار را وقتی می فهمی که بیای سرمایه گذاری کنی بعدش اداره حمایت از مصرف کننده بدون دلیل و با غرض بیاد واست جریمه بنویسه بعدش پیش هرکی بری جوابی بهت نمی دن
اینه معنی حمایت
ما که مردیم از این همه حمایت
تو را بخدا دیگه از کار حمایت نکنید بذارید مثل گذشته زندگی کنیم (1075255) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۲۱:۳۵:۱۹
درست است که دولت کار نادرستی کرده و باند بازی و ... در این زمینه ها وجود دارد, اما یک سوال از آقای رحیم پور دارم:

آقای رحیم پور, از حدود 2 سال پیش چندین بار نامه های شما را برای پیگیری این مساله خوانده ام. طبق گفته خودتان با رابطه ای که با آقای دکتر سعید جلیلی و ... داشته اید نیز سعی کردید این مشکل را بر طرف کنید و باز هم نشده است.

حال به مردمی که هیچ کدام از رابطه های شما را ندارند, حق می دهید که از پیگیری اینگونه موارد نا امید باشند یا خیر؟

راستی در طول این چند سال, چند بار علاوه بر پیگیری مشکل خودتان, درباره مشکلات سایر مردمی که چنین رابطه هایی ندارند نامه نگاری کرده اید؟ (1075612) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۲۳:۴۵:۱۸
خودتی!
بگو می‌خوام بازپرداخت وام خرید مستغلات رو بندازن عقب. چرا این قدر حاشیه رفتی؟ (1075786) (alef-13)
 
همدرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۲:۱۱
بنده هم یک تولید کننده و مثلا واسطهء اشتغال و ارتزاق چند ده نفرم. پس از سالها تلاش, امسال برای اتومبیلم(405) لاستیک کارکرده خریدم, چون . . . البته کسی هم باور نمیکنه. در اطرافم افرادی را میبینم با مشاغل کاذب که به عقل اقتصادی امثال من خرده میگیرند و امکاناتشان هر روز بهتر از دیروز. متأسفانه با این اوضاع گویا رفتار نادرست آنان درست است. ادارات و سازمانهای متولی نیز مدام حلقهء دستشان را بر گلوی ما تنگ تر میکنند. از آن بدتر نگاه و رفتار اربابانه و تحقیر کنندهء ایشان است. در صورت اعتراض هم خودشان با جسارت میگویند شکایت کنید, چرا؟ چونکه خیالشان از عدم نظارت و رسیدگی راحت است. بنده هم فاصلهء زیادی با انتخاب واسطه گری و مشاغلی که در شأن و شرافتم نمیدیدم, ندارم. ثوابش نثار متولیان اقتصاد. (1073382) (alef-13)
 
عتیق
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۸:۰۹
آقا بقول جناب داروغه ی مملکت در جواب حاج آقا نقویان این چیزا برا دولت وقت و دستگاه بازرسی عادیه. من خودم به پشتوانه ی شعار امسال(حمایت از .....) یه کار تولیدی شروع کردم تا حالا دریغ از یک درصد همکاری جهت حمایت از تولید ملی . اگر دردم یکی بودی .... (1073392) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۶:۴۳
دولت به چی جواب داده که این دومیش باشه ! همش تقصیر مجلسه ولی ! اگه از اول که این بی قانونی ها و اشتباهات تاریخی انجام می شد جدی بر خود می شد الان شاهد این وضع نبودیم ! من صد بار نوشتم چاپ نکردین در مجلسی که کار نمی کنه تخته کنید ! (1073401) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۴ ۲۳:۱۸:۳۷
در چنین موقعی برای طرحهای اساسی هیات امنائی تشکیل شود واین هیات امنا از مردم کمک بخواهد هرکس باندازه توان کمک کند تا طرح راکد نماند (1073442) (alef-13)
 
مصطفی
Italy
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۰۳:۳۷
چون دوست دشمن است شکایت کجا برم؟ (1073477) (alef-13)
 
Ireland
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۰۵:۳۲
ایران فاجعه نظارت است (1073478) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۰۸:۴۹
اقا حیدر پدر اقا رحیم
یه بار دیگه هم یه همچین نامه ای داده بودید تا جای که خاطرم هست
شما مثل اینکه دغدغه تان فقط این سوله است و سرمایه شخصیتان است و مثل اینکه از اوضاع کارهای صد مرتبه بدتر و نابود کردن سرمایه و اندوخته مردم بی خبر هستید
این همان دولت منتخب جنابعالی و پسر محترمتان است
مشکلات مردم خیلی بیشتر از این سوله هاست هزار برابر این سوله ها دود شده رفته اسمون تازه اونا ناشناخته اند و نه تلفن اقای مشایی و اقای ایکس و ایگرگ رو دارن نه پسرشون تئوریسین مشهوریه نه مقالشون رو تو سایت ها چاپ می کنن (1073479) (alef-13)
 
اسد
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۲۱:۴۲:۴۸
بی سواد این بابا نویسندس داره داستان وشرح میده که مفهوم حرفشو جابندازه .سوله من وسوله تو داستانه .در ضمن آقا حیدر ‍‍بدر آقا رحیم یعنی چی؟؟؟؟؟ (1075627) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۲۱:۴۵:۳۵
احسنت. جانا سخن از زبان ما می گویی. و احسنت به الف که نظر شما رو منتشر کرد. (1075635) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۱۵:۲۳
چرا از آقای توکلی انتظاری بیشتر از حد توانشان دارید؟ ایشان همین حالا هم، هزینه ایستادگی شان را در زندگی شخصی و اجتماعیشان دارند پرداخت می کنند. (1073484) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۰۸:۵۴:۵۹
اشتباه اصلی نویسنده مقاله ی بالا مقایسه ی مجلس منفعل امروز با مجلس مقتدر زمان مدرس و اشتباه بزرگترشان مقایسه ی نابجای ایشان در مورد اقای توکلی با مرد شجاع و قهرمان ملی مدرس است !!!!!!!که صریح و بدون ملاحظه از دیکتا توری رضااخان انتقاد میکرد و بارها جلوی او ایستاد و در همین راه جانش راداد اقای رحیم پور باید از مدرس و ملت عدر خواهی کند. (1074476) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۰۹:۳۸:۰۵
دوست عزیز با سلام وعرض پوزش :
چه بسا شما هم دچار اشتباه در برداشت یا قضاوت نسبت به نویسنده وآقای دکتر توکلی شده باشید.! (1074554) (alef-13)
 
زمانی
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۴:۴۴:۱۰
درود بر شما خواننده محترم و با فرهنگ. کاملا درست می فرمائید. در پی کامنت ارسالی اینجانب برای سایت الف در تاریخ 15/10/1391و تاکید بعدی و موخر جنابعالی در این باره- مبنی بر اعلام مراتب اعتراض نسبت به استفاده از ادبیات وَهن آمیز این سایت و آقای ازغدی پور در معرفی آقای توکلی بعنوان " دادخواهی از نماینده ای از قبیله مدرس" و مقایسه مغلطه آمیز و نادرست و مغرضانه آقای توکلی به شهید مدرس و تاکید بر مسئولیت محتوم قانونی وی - آقای توکلی و سایت الف- سایت مزبور بدون هر گونه اعلام نظر موجهی در این باره و عدم اطلاع رسانی شفاف در این زمینه- مبادرت به تغییر نام مطلب آقای ازغدی پور از "دادخواهی از نماینده ای از قبیله مدرس" به عنوان " جرم گام نهادن در مسیر تولید ملی" بدون تغییر تاریخ آن و درج همان تاریخ 14/10/1391- به ظاهر در مقام منزه ساختن مسئولیت اخلاقی، رسانه ای و قانونی خویش به زعم خود برآمده است و سایر عبارت تاسف بار و وَهن آمیز به کار رفته در اظهارات و نوشته آقای ازغدی پور مانند معرفی نادرست آقای توکلی بعنوان " نماینده ای از تبار مدرس" و مانند آن ، کماکان در این مطلب و سایت منعکس است که سریعا و با قید فوریت باید نسبت به حذف آن و عذر خواهی و تکذیب رسمی مراتب از سوی سایت الف، آقای ازغدی پور و توکلی در رسانه های اقدام لازم صورت پذیرد، والا خانواده شهید مدرس و وکیل قانونی و رسمی آنها نسبت به تعقیب قانونی مراتب در مراجع قانونی و ذیصلاح تا حصول به نتیجه اقدام خواهند کرد.
محمد رضا زمانی درمزاری؛ وکیل خانواده شهید مدرس (1075106) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۴:۴۸:۱۴
ما فقط یه انتظار داریم اونم از خدا
انتظار خیر برای اقای توکلی و خانواده محترمش و ایذا اقای مطهری و خانواده محترمشان و البته کسان دیگر ولی الان فقط مجلسی ها منظورمه
ظاهرا مدرس فقط ارثش رو برای این دو نفر گذاشته (1075114) (alef-13)
 
که چی؟
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۲۲:۱۸
که چی؟ این چیزا رو واسه چی می گید و می نویسید؟
اگه می بینید توی بلاد کفر این افشاگری ها صورت می گیره واسه اینه که فرداش اون وزیر یا اون فرد خاطی پوستش کنده میشه ،یا استعفا میده یا بازداشت و دادگاه و باقیه ماجرا..اینجا که از این خبرا نیست...پس باید گفت : که چی ؟! (1073494) (alef-13)
 
بنده خدا
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۰:۲۷
شاید امثال شما بتونید چشم آقایان توکلی و نادران رو باز کنید
خب جناب رحیم پور شما راه تجارت را نمی دانید تقصیر آقای رئیس جمهور کجاست!!!!!؟؟
چون این دو بزرگوار (نادران و توکلی)همچون از خواب بیدار شدگان دست بر چشم خود میسایند با خود میگویند: " شاید خواب میبینیم " در صورتیکه همه اینها واقعیت است و گروه احمدی نژاد و مشایی تا این مردم رو به برادر کشی نیندازند دست نخواهند کشید.
بگذریم از نمایندگانی چون (ح.ر) و (م.ک) و ... چنان مجذوب آقای رئیس جمهور شده اند که .... (((((((تازه ادای پیروی از رهبری هم میکنند))))))))
لطفا منتشر کنید (1073502) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۲:۲۰
به هر جا سرک میکشی عده‌ای پر قدرت مشغول وارد کردن و پر کردن جیب خود هستند. بی‌‌خود خود را خسته نکنید. من مطمئنم از رییس دولت هم کاری بر نمی‌‌آید. (1073503) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۴:۳۴
مگه برنامه پایش که در مورد لوازم خانگی بود رو ندیدید ... ارزی که برای خرید لوازم خانگی خارجی تخصیص داده شده بود ده ها برابر ارز واردات خودروی لوکس بود ... ولی همه گیر میدن به پورشه و بنز و ... ولی این همه لوازم خانگی خارجی لوکس رو نمی بینن ... همه اش هم با ارز مرجع وارد شده بود (1073505) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۵:۱۴
شما فکر کردی واقعا برای اقای حسینی اهمیتی داره (1073506) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۵:۴۷:۴۵
وقتی رئیس جمهور نتواند اسم بعضیهارا بگوید اون وقت انتظاردارید وزیرش بتواند بگوید؟ تمام بدبختی ملت از این مجلس .....است و بس. (1073897) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۰۸:۵۶:۲۸
تمام بد بختی این مملکت حضور افردا بی سواد ونالایق در راس بسیاری از نهادهاست . اینجاست که مشخص میشود صرف ورود به دانشگاهها تنها باید سواد علمی باشد و نه سهمیه ها . وقتی بسیاری از افراد که متاسفانه امروز در راس امور بسیاری از نهادها و مراکز قرار دارند نا عادلانه و تنها به واسطه روابط و سهمیه ها موفق به رسیدن به پست و مدرک دانشگاهی شدند باید انتظار همچین روزی را هم داشت . وقتی که با دفعنوابغ و نخبگان آنها را وادار به مهاجرت ویا گوشه نشینی میکنیم باید هم چنین روزی را ببینیم که افراد غیرمتخصص زمام امور را به دست بگیرن و مملکت را باسر به زمین بکوبند . (1074478) (alef-13)
 
لار ابادانیسا
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۱:۴۹:۱۸
قابل توجه زارعی رسایی وحسینیانجهت اطلاع و بایگانی (1073529) (alef-13)
 
MOHAMMADJAVAD
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۲:۰۲:۲۵
جناب اقای توکلی نماینده پر مدعای مجلس شورای اسلامی:مشک انست که خودببویدنه انکه عطاربگوید.بنده هنوز سخنرانی شما در دانشگاه ازاداسلامی کرمان وقتی برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در کرمان امده بودی فراموش نکرده ام...بانهایت احترام و عرض ادب خدمت شما وبقیه نمایندگان شماها کجا ومدرس کجا!!!! (1073535) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۳:۱۰:۱۸
مشکل شما در چیست؟ در این است که عده ای که پولدارشده اند سوار ماشین هایی می شوند که برای دیگران داشتنش حتی در آرزو نیز نمی گنجد و فکر می کنید که نباید ثروت خودشان را به رخ اکثریت فقیر بکشند. در جامعه ای که هرکس بتواند با روش هایی خود را به دولت سنجاق کند , امکان کسب درآمدهای کلان را می یابد , بهره گیری از این ثروت هم نبایستی غیرمجاز شمرده شود. شما و فرزندتان برای چنین جامعه ای جنگیده اید و هنوز هم حاضرید منتقدان این رفتارها را با هر اسبابی مفتضح کنید . پس لطفا ما مردم را احمق نینگارید (1073556) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۲۳:۱۹:۱۴
به نكات خوبي اشاره كردي. فقط كاش به جاي "به دولت سنجاق كند" مينوشتي: "به دولت و ديگر مراكز قدرت سنجاق كند". به هر تقدير ممنونم از نكته سنجي شما. (1075761) (alef-13)
 
007
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۵:۲۲:۱۸
عزیز من ببین وارد کننده اون محصولی که میخواستی تولید کنی کدوم اقازاده ای بوده که با نفوذش جلو کار را گرفته (1073565) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۶:۳۳:۵۴
واقعا قلب از این همه ظلم و بی عذالتی به دزد می اید این نمونه کوچکی از ستم مضافی است که بر کسانی است که می خواهند با تولید به مملکت خود خدمت کنند بروید ببینید بانک های لوکس ما به یک سری ادم های نزول خوار دلال که فقط از شیره جان این مردم می مکند حمایت می کند (1073573) (alef-13)
 
mahmoodi
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۲:۵۳:۲۹
حق با شماست.
البته یه کمی روی املای نوشتت کار کن.
یه مسابقه برای خوانندگان:
من از نوشته ایشون12 تا غلط پیدا کردم. شما از نوشته ایشون (و نوشته من) چند تا اشتباه می تونید پیدا کنید؟ (1073767) (alef-7)
 
Russian Federation
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۷:۵۸:۵۸
این نهایت نتیجه برای دل سوختگان این کشور است. (1073598) (alef-13)
 
ا محمدپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۰۹:۲۲:۳۸
با سلام و عرض ادب
از بنده سن و سالی گذشته و از باب تحصیلات آدم بی سوادی نیستم ،هر وقت سروکار مطالعه به ایام قاجار می رسید ،اشک از چشمانم جاری می شد اما مدتی است که سنگینی ایام قاجار ترک ورداشته و درحال محو شدن است چرا که در صنعت نساجی با اینکه اشتغال آن بیش از دوبرابر خودرو سازی بود دیدم چه شد (صد رحمت به قاجار)وباچشمان خود دیدیم که کشاورزان لگمال شدن
و دیدیم و شنیدیم که حاج آقا نقویان که انشاالله خدا از شر گرگهای بیت المال خوار حفظ اش کند چه گفت و گفته های شما !
در آخر باید گفت که انشاالله خدا به ما توفیق بدهد که در هنگام مرگ توشه راه ما دزدی و خیانت و غارت نباشد (1073626) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۰:۱۱:۴۳
حیدر جان خود تو و پسرت بودین که از این آدم حمایت کردید نه در سال 84 که شاید توجیحی برای آن میداشتید بلکه در سال 88 که دیگه دست او برای همه رو شده بود و بعد آن فتنه به پا کردنها حالا دیگه برای انتقاد دیر است (1073646) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۰:۲۲:۴۵
نسپارد حکیم با تدبیر به فرومایه کارهای خطیر ........ایشان همان کسی است که منتقدینش مخالف خدا خوانده شدند .اری (1073652) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۸:۵۲:۴۹
والله باید 1000 ها مثبت داد (1075400) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۰:۲۷:۳۳
واقعا جای تاسف است !! وقتی جواب ایشان داده نشود خدا بداد بقیه برسد . (1073653) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۰:۲۷:۳۴
از طريق قانوني حق خود را بگيريد! (1073654) (alef-13)
 
فروغ
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۳:۴۲:۱۴
کدوم قانون؟قانونی که برای دور زدنه؟ (1073791) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۵:۲۱:۳۷
کدام قانون؟؟ (1073873) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۶:۳۷:۳۴
دوست عزیز اگر قانون بود که مجلس و you نمی شد (1073920) (alef-7)
 
mahmoodi
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۱:۰۵:۳۱
در این که احمدی نژاد اقتصاد کشور را به قهقرا کشید حرفی نیست و در این که وزیر اقتصاد ایشان هم این مساله را تشدید کرد حرفی نیست.
شک ندارم که این نوشته را (مثل دفعه قبل) منتشر نخواهید کرد چون اعتراضم به این است که اگر وام مورد نظر آقای رحیم پور به دوستان ایشان پرداخت میشد الان زبان اعتراضی نبود. چرا ایشان باید بتواند برای توصیه یک وام وزیر و رئیس جمهور را ملاقات کند. این خودش یک رانت است. ایشان دفعه دوم است که این مساله را رسانه ای کرده است و به یمن ارتباط خوب با مدرس زمان (آقای توکلی به تعبیر ایشان) در ستون اصلی الف چاپ شده است.
البته منتشر شدن مطلب ایشان به خودی خود کار خوبی است و اشکالی هم در انتشار آن توسط الف وجود ندارد. اشکال آنجاست که آقای رحیم پور هم در جای صدایشان بلند شده است که منافع دوستانشان در آن است.
کوچکتر از آن هستم که بگویم "جایی از حق دفاع کن منافع خودت در آن دخیل نباشد".
اما آقای رحیم پور الحمدلله به سرچشمه وصل است. می تواند در این جا (که منافع دوستان در آن است) وزیر و رئیس جمهور را به یمن همین ارتباط تحت فشار بگذارد.
بیا و بی مرامی نکن و این مطلب را منتشر کن. (1073675) (alef-13)
 
mohammad
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۳:۳۸:۳۴
راستی جناب ازغدی چقدر سهم در این پروژه برات تعریف شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا تا بحال از این حرف ها نمیزدی؟؟؟؟؟؟؟؟ (1073788) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۴:۵۷:۳۷
احسنت.من هم حرفی مشابه زدم ولی منتشر نمی کنند. (1073854) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۹:۱۹:۳۴
دمت گرم (1074048) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۹:۵۹:۱۲
انکس که روابط ندارد در این کشور بدبخت است (1074085) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۲۱:۳۹:۱۴
امثال رحیم پور معصوم نیستند اما خداییش متهم کردن کسی که دلسوزی می کند و شما هم خوب میدانید که دلسوزی اش بجاست خیلی کار ناپسندی است.
شما میدانید که این آدم ها که دنبال این وام بودند دوست ایشان هستند ؟ مطمئن هستید که میگویید ؟
تازه این ماجرا برای ما نا آشنا نیست که بگوییم رحیم پور برای دوستاش داره داد میزنه ...
انصاف داشته باشید (1074163) (alef-7)
 
محمد-غ
Canada
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۰۶:۳۹:۵۶
این ماجرا 4 سال پیش اتفاق افتاده بوده ، الان که نزدیک انتخابات شده ایشان یادشان افتاده که به دوستانشان وام ندادند ؟؟؟؟؟!!!!! شما اسم این حرکت را دلسوزی می گذارید ؟؟ ایشان اگر صداقت داشتند ، همان 4 سال پیش اعتراض می کردند ( حتی اگر نیت دلسوزی برای رفقایشان بوده باشد !) (1074400) (alef-13)
 
منتقد دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۷ ۰۰:۱۵:۴۰
بسيار خوب نوشتيد. ولي اي كاش آقاي رحيم پور هم انصاف داشته باشند و به اينكه خودشان و فرزند تئوريسين‌ و ديگر همفكران بابصيرتشان با دل و جان و چنگ و دندان از آقاي احمدي نژاد حمايت كردند، اعتراف كنند تا حداقل به اين شكل هم كه شده خودشان را در ايجاد شرايط موجود شريك بدانند.
آقاي توكلي و سايت الف كه همفكر آقاي رحيم پور هستيد، اگر به شعارهايي كه ميدهيد باور داريد، نوشته مودبانه و منتقدانه ام رامنتشر كنيد تا شعارهايتان را باور كنم و خواننده علاقمند و منتقد شما باقي بمانم. (1075809) (alef-13)
 
محمد-ع
Canada
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۱:۱۴:۴۹
برخی از مشکلات مشکل مملکت و مسئولین ما در این مقاله خودنمایی می کند :
1- این که قانون کشک است ! آقای رحیم پور ازغندی : چرا باید برای گرفتن وام برای یک موضوع تخصصی و صنعتی ، باید یکی مثل شما پارتی شود . می شود آیین نامه یا تبصره ای که به موجب آن شما به خود اجازه مداخله و پیگیری قضیه را داده اید ( حتی گیریم با نیت خیر) بفرمایید ؟؟؟ فکر کنید عضو شورای انقلاب فرهنگی و دبیر شورای امنیت ملی باید در رابطه با اختصاص وام برای تولید ورقه های ژئوممبران واسطه شوند ؟؟؟؟
2- اینکه کسی با تخصص آقای رحیم پور ازعندی نمی داند که با 8.5 میلیارد تومان نمی توان صدها شغل برای مهندسان و نیروهای جوان ایجاد کرد ( سرانه سرمایه گذاری برای ایجاد هر شغل در کشور 85 میلیون تومان است که این رقم برای مشاغل صنعتی بیشتر است ) جای تعجب ندارد چرا که کسی عادت ندارد در حوزه تخصصی خود اظهار نظر کند ! امیدوارم که آقای ازعندی خداقل در حوزه فرهنگ اینگونه نباشند
3- تشخیص دیانت و تدین افراد از پشت تلقن ؟؟؟؟ آقای دکتر ازغندی دست مریزاد !!
4- این موضوع مربوط به 4 سال پیش بوده ! چرا الان این موضوع بیان می شود ؟ آیا نگران این موضوع بوده اید که نکند بیان این نوع مسایل باعث تاثیر در روند انتخابات 88 شود ؟؟ شاید الان نیز در راستای پروژه انتخاباتی سال 92 بیان می شود ؟ (1073681) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۱:۱۶:۰۹
بروید که خدا روزیتان را جای دیگه حواله کند . فکر میکنید که وارد کنندگان خودروهای لوکس ادمهای عادی هستند که وزیر اقتصاد بخواهد جلوی انها را بگیرد . (1073683) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۱:۴۰:۲۶
فکر می کنید از این دست مشکلات فقط در بحث تولید ورق های ژئوممبران است!!؟؟؟ که هزار مقاله در سایت الف در این خصوص درج کردید. خوشا بحال شما که آقای توکلی دوست شماست تا لااقل صدای ضعیف! شما به گوش چند وبگرد بیکار! برسد. هزاران هزار فرصت تولید هر روزه در این کشور به همان دلایلی که بارها گفته اید هدر می رود و صدای ناله ای هم به گوش کسی نمیرسد.
مجملش گفتم، نگفتم زان بیان
ور نه هم افهام سوزد هم زبان (1073696) (alef-13)
 
s_
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۳:۴۳:۰۹
بنده جايي از متن نديدهم كه گفته باشد «از این دست مشکلات "فقط" در بحث تولید ورق های ژئوممبران است». اين فقط نمونه اي بود از چندخروار ويراني. (1073794) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۱:۴۰:۳۴
آقایان مهندسان بیدار باشید و هشیار و گردن آقای مشایی نیاندازید اطمینان داشته باشید که خود شخص آقای احمدی نزاد بی رقبت به این مسایل هستند و از چشم آقای حسینی نبینید که اگر این چنین بود بعد از هشدار های فراروان مجلس در مورد اقتصاد ایشان ترتیب اثری می داد در جهت تغییر مدیریت اقتصاد کشور.
آقای توکلی شما بهتر می دانید که رای اعتماد مجدد مجلس به آقای حسینی به چه علت بود که آقای لاریجانی بعد از چند دقیقه جلسه فرمودند که رای عدم اعتماد محل مناقشه با دولت خواهد بود.
آقای توکلی بهتر است قبول کنید که در سال 88 اشتباه کردید و حالا نمی توانید مشکلات را به گردن مشایی و دیگران بیندازید که انتخابتان را درست به افکار عمومی درست القا کنید (1073697) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۱:۴۸:۴۰
بهترین وسیله برای راه اندازی طرحهای زیر بنائی استمداد از مردم وگمکهای مردمی است هرکس باندازه خود برای این طرحها کمک نماید فراخوان برای این کمکها توسط افراد معتمد مردم در هر استان حتی برای کل کشور انجام شود (1073703) (alef-13)
 
گیتی
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۸:۲۴:۱۶
فرمایش شما در صورتی قابل اجراست که دست اندر کاران نیت ابادانی وسر وسامان دادن به وضعیت فعلی را داشته باشند . (1075376) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۷ ۰۰:۲۰:۳۸
اين در صورتي است كه بين مردم و دولت اعتماد وجود داشته باشه. (1075812) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۱:۴۹:۰۱
مشکل شما اینه که فکر می کنید توکلی از اون دسته آدم هاییه که می تونه کار راه بندازه. نه عزیز شما به من بگو تا الان توکلی چه عمل مثبتی انجام داده که این دومیش باشه؟ اون زمانی که باید از این آقا حمایت نمی کرد که کرد. شما یه نگاه به آرشیو این سایت در دوران بنداز. گوش خودش رو به روی همه این انتقادات بست. جالبه که شما فکر می کنید این نو ظهوران پورشه سوار یک شبه اینطور شدند. نه عزیز هیچ کس یک شبه اینطور پولدار نمیشه. بلکه سالهای سال زمان نیاز داره که ماشین زیر پاش پورشه باشه. اونوقت اون کسی که آمار می داد که بابا طبق آمار جایگاه ایران در دنیا از لحاظ فساد اداری و اقتصادی بالاست توسط همین آقای به اصطلاح اقتصاد دان محکوم می شد. الان که اوضاع، اینطوری تابلو شده که زدن این حرفها هنر نیست. راستی جناب توکلی خداییش اگه اتفاقات اردیبهشت 2 سال پیش رخ نمی داد شما به اندازه این ایام قیل و قال راه مینداختی؟ هر چند اینکه سایت الف مثل بعضی از سایتهای معلو الحال نبوده و توکلی هم مثل بعضی از این نمایندگان نیست باز هم جای شکرش باقیه.
مردی چاپ کن! (1073704) (alef-13)
 
زمانی
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۲:۰۱:۰۹
این چه ادبیات تاسف بار و وهن آمیزی است که از مرجع عالیقدر شیعیان و نماینده طراز اول علمای نجف اشرف؛ شهید مدرس بعنوان "قبیله مدرس" یاد کرده و آقای احمد توکلی را بعنوان " نماینده ای از تبار مدرس" به غلط و اشتباه عالمانه و عامدانه توصیف می نمایند؟! چه شباهتی بین آقای توکلی و شهید مدرس، بعنوان نماینده بی بدیل پارلمان ایران و جهان در تاریخ معاصر بوده و ویژگی مشترک آنها و خواستگاه مشابه آنها یا کارکرد غیر قابل مقایسه شان چیست و با چه هدفی در مقام این قیاس وهن آمیز و بلاوجه برآمده اید؟! به راستی، سزاست برای نیل به اهداف جناحی و سیاسی و گروهی خویش اینچنین یا میراث مذهبی، فرهنگی، ملی و ایرانی خویش بازی کرده و در مقام توجیه خویش یا اشخاص برآئید؟
با کدامین دلیل و مدرک مثبته می توانید ثابت کنید مجلس حاضر و دوره های اخیر، کوچکترین شباهتی به مجلس ایام نمایندگی شهید مدرس داشته و یا با کدامین جهت و مبنای عقلی، منطقی و عینی و واقعی می توانید کارکرد نمایندگان سابق و لاحق مجالس سالهای اخیر را با کارکرد شهید مدرس به ناروا، مقایبسه نمائید؟!. مدرس، همان کسی است که با فریاد مردمی و تعهد مسئولانه و غیر مصلحتی خویش برخلاف بسیاری از نمایندگان مجلس فعلی به صراحت فریاد برآورد و تاکید کرد : "....مجلس بر هر چیزی قدرت دارد....". به راستی- می توان این وصف را در مجلس فعلی و نمایندگان آن چون آقای توکلی یافت و به مدرسی بودن مجس و نمایندگان آن چشم امید داشت...؟!
محمد رضا زمانی درمزاری، وکیل پایه یک دادگستری
و وکیل خانواده شهید مدرس (1073717) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۲:۳۰:۰۴
کیف کردم از مشائی همه رو سر کار گذاشته! (1073744) (alef-7)
 
علی
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۳:۰۰:۳۴
دعوای کسانی که دستشان به منابع بیت المال می رسد واز مقداری که نصیبشان شده قانع نیستند. (1073769) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۳:۱۴:۴۲
تقصیر احمدی نژاد و یا حسینی و یا این افراد نیست، وقتی درب خانه را باز میگذاری دزد نیاید جای تعجب دارد! تقصیر مجلس و قوه قضاییه است که دزدان اینهمه پررو شده اند، درد بزرگ این نیست که 1 ملیارد رشوه میگیرد کسی، درد بزرگ این است که داروغه شهر میگوید این طبیعی است، درد بزرگتر اینکه دزد به داروغه شکایت میکند که فلانی در محل داد زده دزد دزد، درد از ان بزرگتر هم هست
باقی مردمان وقتی این را میبینند از ترس گرفتار شدن به فیلتر شدن دم بالا نمی اورند و از همه بزرگتر درد مظلومیت حسین است اگر بدانی چه گفتم (1073778) (alef-13)
 
محی الدین
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۴:۱۵:۴۸
ايران چنين مصنوع ساده‌اي را از کشور دبي! وارد مي‌كند.....دبی کشور شد؟ (1073822) (alef-7)
 
محسن عبداللهی
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۵:۲۸:۳۳
اقای دکترحسینی بیشترمناسب همان مسیولیتهای قبلی خودش مثل مدیرکل روابط عمومی و.....میخوردخدالعنت کندکسانی که دربحث استیضاح ایشان معامله کردندوگستاخی وعدم پاسخگویی ایشان رابه اوج خودرساندندخدامیداندازبی تدبیری ایشان چه خانواده هایی بابحران مواجه شده اندچقدرشغل ازدست داده اندو...... تیم وزارتخانه ایشان به جای رفع مشکلات دایما درحال بررسی بهترین نحوه باج دادن برای بقا میباشد یاامام زمان خودت مددی کن.... (1073880) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۷ ۰۷:۴۰:۰۷
داداش من به اون درد هم نمیخوره به خدا (1075856) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۵:۴۸:۴۱
به حرف های این پژوهشگر بزرگوار توجهی نفرمائید که همه کشک است
به ایشان بفرمائید حرفهای داغ عامه فریب گذشته شان را بخوانند و دست از این تحقیقات برجسته بردارند:
تاریخ :88/03/23
" اصلا احمدي نژاد افشاگرانه بايد مبارزه كند لذا وي بايد براي برخورد با مفاسد شمشير را از رو ببندد."
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8803230808 (1073898) (alef-7)
 
منصور
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۵:۵۱:۳۵
- شما اگر کاسب هستید میتوانید سوله را با قیمت بیشتر بفروشید و به علت بدهی به زندان نروید. بهرحال اگر فقط با پول دولت میتوانید کار کنید که هر فردی دیگری هم میتواند اینکار را انجام دهد. من تعجب میکنم اینهمه ننه من غریبم برای چیست؟
- طرف رفت خواستگاری، از او پرسیدند مسکن داری گفت خیر. پرسیدند کار داری گفت خیر، پرسیدند پول داری گفت خیر، پرسیدند پس چه داری؟ گفت تمنا دارم. (1073902) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۷ ۰۰:۰۶:۴۰
تا حدي با گفتار منصور موافقم فردي که اين شکوائيه را تنظيم نموده خدا رو شکر به از ما بهتران دسترسي وافر داشته اند خدا به داد من صنعتگر بي کس و کار برسد اما اين چيزي از خدمات دلالي و رانت خواري برخی از اعضای اين دولت خدمتگزار کم نمي نمايد . (1075804) (alef-13)
 
سرباز وطن
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۵:۵۴:۱۴
آقای استاد این دری که میزنی اشتباه ست تو کشور ما هر کسی کار خود را انجام دهد و چوب لای چرخ این مملکت نزارند بخدا همه چیز درست میشود ولی متاسفانه همه کارشون ول کردن چسبیدن به انتقاد از این دولت آقای استاد شما دیگه چرا؟
ما زیاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم (1073907) (alef-7)
 
بابک
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۶:۱۳:۰۷
سلام اسمم حسین-2سال به پیشنهاد خودآقایون توی توانبر از رسته پیمانکاری خداحافظی کردیم و رفتیم بسمت احداث نیروکاه های chp-تاره معلوم شده کلی ها به گل فرورفتن-چند سرمایه گدار رو میشناسم که احتمالا تا 2ماه دیگر بعلت عدم پشتیبانی و حمایت درمرحله 70%از کاربه زندان میروند-نمیدونم بنظرم همه باهم دارن این روند رو حمایت میکنند. (1073915) (alef-7)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۶:۲۳:۲۰
آقاي ازغدي عزيز اين محصول تفكرات دوستان سابق شماست حداقل به گفته فرمايش خودتان (1073919) (alef-7)
 
abbas
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۸:۰۲:۴۱
همانطور که میدانید ما در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم .
بطور معمول در یک خانه که این اتفاق می افتد بعضی از کارها به آینده موکول خواهند شد مثلا تعمیر و یا توسعه ساختمان
ما باید اولویت بندی کنیم اولویت اول ما تولید است در همین مسئله نیز باید اولویت ها و ظرفیت ها شناخته شود ما راهی جز تولید نداریم (1073984) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۸:۴۲:۲۹
برادر عزيز آنچه نوشتي درد همه ي آن هايي است كه به جاي واسطه گري به صنعت روي آوردند و دغدغه دين و مملكت داشتند.البته عاقبت همه ي آن ها به جرم آنكه خواستند توليد كنند و عده اي را نان دهند زندان است وبايد ته مانده ي داراييشان هم به جيب دلالان و..... برود. (1074022) (alef-7)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۹:۱۶:۰۴
ببینید در صدر اسلام ارز چطور تخصیص داده می شده ؟ (1074047) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۲۰:۲۳:۵۲
انچه از روایات برمیاید این است که در ان زمان ارز به نسبت مساوی از بین غنایم تقسیم میشده به طوری که بلال حبشی همانقدر میگرفت که ابوسفیان میگرفت . (1075517) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۹:۵۶:۱۶
دقیقا وضع الان ما بخاطر همینه که بدون تدبیر و ارزیابی و آینده نگری، کار به افراد غیر متخصص نزدیک به رئسا و وزرا حواله می شه! حالا شانس یار بوده این بار تشخیص دفعی رئیس بعد از یک تامل احیانا چند ثانیه ای متصل به عمل نشده. متاسفانه موارد زیادی این اتفاق نمیفته و ثروت مملکت به باد کوته فکری ها میره. البته منظورم الزاما به غلط بودن این تصمیم نیست، بلکه مسیر تصمیم گیری است که اشتباهه . نتیجش کلی کار اشتباه و معدود نتایج حاصله میشه.
اما راجع به بحث تولید: تولید کننده اگه واقعا تولید کننده باشه و کیسه ندوخته باشه واسه بیت المال، منتظر دریافت یه پول قلنبه که خودش و وراثش رو بیمه کنه نمیمونه تا بعد شروع به کار کنه. تولید کننده واقعی اهل زحمت و تلاشه. تو خط زندگیش حرف نیست، عمل هست.
حتما از تولید باید حمایت بشه، اما تولید واقعی، نه تولیدی که نتیجش بشه پول تو جیب یه عده گذاشتن. که بعدش میشه تورم و میشه ضرر عموم مردم و سود اون یه عده. (1074082) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۱۹:۵۶:۴۱
من در حال راه اندازی یک کارخانه هستم شعار حمایت تولید دروغ بزرگ است (1074083) (alef-7)
 
محمد حسين
China
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۲۱:۰۸:۳۴
سلام
خودكرده را تدبير نيست ! خوب بيجاكرديد رفتيد سراغ توليد .مملكتي كه ٧ مليون دلال دارد و با زاد و ولد و تعطيلي مضاعف انشاءالله به ١٠٠ مليون هم خواهد رسيد توليد ميخواهد چه كند؟واحتياجي به نوع شما ندارد. الآن هم كه احمدي نژاد براي هدرمندي پول كم آورده اسم شماها را ازجيب درآورده و بايد برويد زندان. آن ٣٠٪هدرمندي فاز اول كه تمام شد خوردند و بردند براي بقيه اش لطف بفرماييد سوله را بقيمت ضايعات كه ميخرند يالله بفروشيد ا رحيم جان ميخواهند توهزاره چهارم با چشم بزنند سر زانوي امريكا!
اين تعابير بيش از حد مسخره و لوده اند ولي باور كنيد بعنوان يك توليدكننده وصادركننده شاني بيش از اين در نظام ندارم. بايد توليد كنيم و از تحريم و دارايي و مصادره اموال ارزش افزوده وماليات وتامين اجتماعي و وزارت بيكاره ها و هزارها بلاي ديگر بايد حان بدر ببريم و ٢ زانو مقابل يك مدير كل فاسد و بچه سال درگمرك بنشينم تا از گناه من كه همان توليد مولد و اشتغال بيش از ٣٨٠ نفر از فرزندان اين مملكت است بگذرد و اجازه بده درسال حمايت از كاروسرمايه چيني به ٢ برابر تعرفه كالاي ساخته شده مواد اوليه را ترخيص كنم.
اگر گوش شنوايي باشد آقاي حيدري بايد ٥ شبكه ١ و ٢ را اجاره كند و بنشيند تا فقط بخشي از ظلمي كه برما رفته و ميرود باختصار نقل كنم.
برادر ديگر راهي جز مرگ نيست و اين نامه ها و مقاله ها ره بجايي نميبرد الا اينكه داغ ما و شما همواره تازه ميماند.
خدانگهدار
آقاي توكلي اين نوشته باندازه يك كبريت نم كشيده هم خطرندارد بگذار درج شود تا عزيز توليدكننده احساس تنهايي نكند. (1074148) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۲۱:۴۵:۵۹
من اول شهریور ازدواج کردم همون موقع هم درخواست وام ازدواج 3 میلیون تومانی دادم هنوز که هنوزه هیــــــــــــــــــچ خبری ازش نیست میدونم هزاران نفرم مثل من تو صف وام فسقلی ازدواج نشستن چرا درد این جوونا رو کسی نمیگه؟ چرا سایت مدرس های زمانمون این چیزا رو تیتر یک نمیکنه؟ (1074170) (alef-7)
 
هموطن
۱۳۹۱-۱۰-۱۵ ۲۳:۴۵:۰۶
یه ضرب المثل فارسی هست که میگه : تعطیلی کارخانه مال تولیدگر ملی ست ، زندان مال مرد! (1074273) (alef-13)
 
آرمان ایرانی
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۰۳:۵۹:۰۵
سلام . الحق و الانصاف دول (به ضم دال و فتح واو) نهم و دهم نقطه عطفی در تاریخ ایران هستند . اصولا زندگی در این هشت سال ، شد چیزی شبیه هشت سال دفاع مقدس و ایضاً اصولا باید از این به بعد بگوییم دفاع مقدس اول (که همان دوران جنگ با صدام حسین باشد) و دفاع مقدس دوم (که همان دوران ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد باشد) که اذهان تنویر گردد در مورد کدام دفاع مقدس سخن می رانیم . اما در دفاع مقدس دوم تلفات به مراتب بیشتر از دفاع مقدس اول است . چرا که در اول دشمن معلوم بود و مشخص و لیکن در دوم نامعلوم بود و نامشخص . به هر حال مردم در اواخر دوران دفاع مقدس دوم هستند و دقیقا الان لوله نفت را هم دقیقا حس می کنند در لبۀ سفره های در حال پر شدن از خالی .
راستی خبر دارید که نسل « وجدان » هم منقرض شده است البته در کنار « تعهد » ، « تخصص » و خیلی صفات پسندیده دیگر . جالب اینجاست که همۀ اینها برای اداره یک مملکت در کنار هم لازم هستند متاسفانه .
آقایان عزیز بهتر است زین پس به جای واژۀ نامآنوس « مسئول » که معنی آن می شود کسی که مورد سوال واقع می شود ، از واژۀ جالب « سائل » که مناسب حال آقایانی که این مملکت نازنین را به گند کشیده اند استفاده شود . « سائل » معانی بسیار دارد . یک معنی که می شود کسی که سوال می پرسد و معنی دیگر می شود « گدا » . (1074391) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۶:۵۰:۰۴
واقعا جالب بود تعبیرتون از دفاع مقدس. (1075298) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۰۹:۲۴:۵۹
به امید روزی که دارودسته نیویورکی!!!!!!!!!!!!!بروند (1074534) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۰۹:۳۸:۳۹
این مهندسان کی بودن که تونستن با سعید جلیلی تماس بگیرن و پیگیر کارشون بشه فقط برای دونستن پرسیدم برداشت دیگری نکنید! (1074556) (alef-13)
 
محمود
United States
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۱:۲۱:۵۵
باسلام من بابت خبر قبلی آقای رحیم پور درهمین ارتباط کامنتی نوشتم که شما نذاشتین زیاد مهم نیست چون اگر شما نمیزارین احتمالا قراربوده تو این طرح یه چیزیم به شما بماسه این آقا و فرزنداشو من از سال 82 میشناسم و یه مدت بخاطر شعارهای زیباشون همکاری کردم وقتی به اصلشون پی بردم دیدم خانوادگی فقط برای مصالح خودشون جوش میزنن و طرف کسین که منفعت داشته باشه وگرنه تا همین ششماهه پیش که قرار وام بوده دولت خوب بوده کسی اعتراضی از طرف ایشان و فرزندانشان نشنیده ولی چون وام به ایشان ندادند حالا دولت دیگر خوب نیست یا شاید هم مثل خانم وزیر بادبان را در آخر باد ضعیف دولت بسمت دیگری چرخانده اند (1074713) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۲:۰۸:۰۱
يك شركت ايراني براي خريد شناورهاي تداركاتي و خدمات رسان به سكوهاي نفتي بر اساس قراردادي كه با زير مجموعه هاي وزارت نفت داشت براي دريافت ارز مراجعه كرد و گفتند اين تقاضا جزء اولويت دهم است و به آن ارز تخصيص داده نميشود. در شرايطي كه وزارت نفت براي خدمات رساني به سكوهاي نفتي نياز مبرم به اين شناورها دارد و در داخل كشور هم توليد نمي شود ولي جاي تعجب است كه براي واردات خودروهاي لوكس و هزار و يك قلم كالاهاي غيرضروري ارز مرجع تخصيص دادند. آيا اين خيانت به ملت و كشور نيست؟!!! (1074778) (alef-13)
 
داور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۷:۱۲:۰۲
وای به روزی که بگندد نمک! (1075317) (alef-13)
 
پويا
۱۳۹۱-۱۰-۱۷ ۰۰:۰۰:۱۹
بنده نيز يک مهندس فارغ اتحصيل 1370 هستم که هميشه به توليد علاقه بسياري داشته و متاسفانه دارم و از اين علاقه نامشروعم شرمسار و نادمم اميدوارم خداوند بنده و خطاکاراني مانند بنده را به راه راست هدايت فرمايد تا حداقل خانواده هايمان بتوانند وعده اي غذاي سير بخورند و لعن و نفرينشان پشت سرمان نباشد بازهم عرض مي کنم نادم و پشيمانم و طلب عفو بخشش دارم . (1075801) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.