نظر منتشر شده
۴۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 139062
اخطار قانون اساسی توکلی؛
برخی ردصلاحیت ها باعث لطمه به آبروی نظام است
بخش خبری الف، 21 دی 90
برخی ردصلاحیت هایی که صورت گرفته درست نیست و هم اکنون قانون طوری اجرا می شود که باعث هتک قانونگذاری می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه شیوه کنونی اجرای قانون درباره بررسی صلاحیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی باعث هتک قانونگذاری می شود از رئیس مجلس خواست تا برای جلوگیری از این برخوردها با مقامات مربوطه گفتگو کند و لاریجانی نیز تاکید کرد که برخی رد صلاحیت ها مبنایی نداشته است.

به گزارش الف به نقل از مهر، احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۸۶ مبنی بر آزادی نمایندگان در اظهارنظر بدون تعقیب گفت: برخی ردصلاحیت هایی که صورت گرفته درست نیست و هم اکنون قانون طوری اجرا می شود که باعث هتک قانونگذاری می شود.

وی ادامه داد: وقتی افرادی نماینده مجلس هستند و نسبت به آنها گفته می شود عدم احراز، این عجیب به نظر می رسد یا نمایندگانی که شهره هستند به دین داری و سابقه انقلابی دارند و یا سوابقی که دارند روشن است که اینها متدین انقلابی هستند و طرفدار ولایت فقیه اما به استناد اینکه التزام به ولایت فقیه ندارند آنهار ا رد صلاحیت کرده اند.

توکلی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: این باعث لطمه به آبروی نظام و سوء استفاده دشمنان می شود خواهش می کنم با مقامات ذیربط صحبت کند که این برخوردها را نکنند زیرا ضررش بیشتر از نفع آن است.

لاریجانی در پاسخ به اخطار توکلی با تایید سخنان وی، گفت: بعضی رد صلاحیت ها که از طرف وزارت کشور و هیئت های اجرایی صورت گرفته به نظر می آید کار درستی نبوده است و مبنایی نداشته است. مثلا عدم احراز درباره یک نماینده با توجه به اینکه ۴ سال در مجلس حضور داشته و اظهارنظر کرده است، معنا ندارد.

لاریجانی گفت: عدم احراز درباره افرادی است که شناخته شده نباشند. درباره برخی استناداتی کردند که اصلا درست نیست این اعتراضات به وزارت کشور گفته شده و افرادی هم از مجلس مشخص شدند که با آنها مذاکره کنند.

وی از نمایندگانی که نسبت به رد صلاحیت خود معترض هستند خواست تا کار را از طریق شورای نگهبان و هیئت های نظارت پیگیری کنند.
 
علی بوستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۱:۱۱:۴۵
با سلام
اینطور که از کلام آقای لاریجانی بر میآید میخواهند برخی از نمایندگانیکه رد صلاحیت شده اند را حمایت کنند در حالیکه همان حقر که آقای دکتر مطهری د رمجلس دارن شامل حال همه مجلسیان میشود. مجلس این دوره که باعث سربزیری نمایندگان مجلس بود وای به مجلسی که در آن آقای مطهری نباشد آن مجلس چگونه کار خواهد کرد؟ (601094) (moderator19)
 
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۲:۳۱:۰۹
شما نگران کارکرد مجلس نباشید،مگر مجلس بالای 200 نفری به یک شخص متکی است؟هر چند که با شما درباره کارکرد آقای مطهری موافقم اما نباید زحمت بقیه نمایندگان رو هم نادیده گرفت (601283) (moderator19)
 
Norway
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۱:۳۵
بقیه نمایندگان مثلا چه حرکتی کردن که موجب افتخار مجلس هشتم باشن که بگیم اگر نبودند مثلا فلان بلا سرمون می اومد یا مثلا فلان حرکت شایسته رو کردند که جای تقدیر داره. مثلا از احمدی نژاد سوال پرسیدن یا طرح هدفمندی رو طبق میل دولت تصویب کردند یا وزیر اقتصاد عزل کردند؟ (601341) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۸:۴۲:۰۰
تعداد افراد مهم نیست بعضی از اوقات یک نفر مسیر صحیح را به دویست نفر نشان میدهد و جلوی خروج آنها را از مسیر نلصواب میکیرد نمونه امام (ره) که یکه و تنها راه را بر میلیونها نفر نشان داد . چرا حرف حق اینقدر تلخ است ؟ چرا چشم بر داشته هایمان میبندیم و بعد در روز روشن با چراغ به دنبال داشته های از دست داده مان میگردیم . مطهری مانند پدر بزرگوارش نعمتی است در میان نغمتها. (602038) (moderator19)
 
علی
Japan
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۱۲:۵۰:۴۵
اگر آقای دکتر توکلی به رد صلاحیت رقبای خود در انتخابات گذشته اعتراض میکردند حالا چنین روزی را نمیدیدند که همفکران خود را با همان اتهام ها ردصلاحیت کنند. شاید روزی همین رد صلاحیت کنندگان، توسط دیگران با همین اتهام ها رد صلاحیت شوند. (603037) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۱:۱۳:۲۳
..

امام علي :
عدالت وسيع ترين عرصه در سخن و تنگترين آن در عمل است .
.. (601095) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۱:۳۲:۰۷
به نظر من افرادی که به کشور خیانت نکرده اند حتما باید تایید شوند (601133) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۴۸:۴۹
بستگي داره خيانت رو چطور تعريف كني... (601447) (moderator19)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۱۰:۱۰:۳۰
لطفا" خیانت را تعریف بفرمایید؟ (602832) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۱:۳۸:۳۳
با توجه به سابقه دولت و.. مجلس، فکر نمی کنم این کار به سر انجامی برسد و دولت کار خود را خواهد کرد. (601144) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۲:۲۹:۲۳
آن چنان که شما فکر می کنید بعید می دونم که دولت سهیم باشه
واقع بین باشیم (601280) (moderator19)
 
سرباز
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۱:۵۱:۰۳
اينها فقط قانون را براي مردم مي خواهند (601174) (moderator19)
 
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۲:۳۲:۲۱
قانون مردم عادی و مسئول ندارد،همه باید به آن پایبند باشیم و به آن عمل کنیم و آن را سرمشق کارهای خود قرار دهیم (601284) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۲۸:۲۴
خودت نظر نداری ولی فقط دیگران رو ارشاد می کنی؟ (601400) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۲:۰۲:۱۵
البته شرایط کلی به نحوی است که اصولا انسانهای آگاه ومنتقد مورد پسند نیستند وتحمل نمی شوند ... (601213) (moderator19)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۲:۲۰:۵۸
آقاي توكلي فرموديد كه ضرر اين رد صلاحيت ها بيشتر از نفع آن است
اما ميشه بفرماييد نفع اين نوع رد صلاحيت ها چيه كه ما هم روشن بشيم؟
البته باز جاي شكرش باقيه كه شما حرف زديد بقيه كه.......
اين كار شما جاي تقدير داره (601258) (moderator19)
 
درد دل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۲:۳۴:۲۸
از تلاش اقای توکلی ممنونیم ولی مردم شاهد بوده اند که دولت هیچ اعتنایی به مجلس نمیکند و مجلس عملا تشریفاتی شده در نتیجه انتخابات بی معنی پس دیگه هر کاری میخواد بکنن اخرش دودش داخل چشم خودشون میره ما کسی دلسوزتر از اقای توکلی و مطهری و.. نداشتیم که (601289) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۲:۰۳
پس لازم است برای حفظ آبروی نظام هم که شده؛ آقایان مراقب رفتارهای خودشان که باعث رد صلاحیتشان شده باشند.
یکیشون وسط مجلس فحش می ده، تصور نمی کنید که آبروی نظام رو می بره، ولی رد صلاحیتشو لطمه می دونید! (601343) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۵:۰۳
سوال از رئیس جمهور را کنار بگذارید تا همه چیز حل شود. (601347) (moderator19)
 
علي قلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۱۱:۲۳
..برادرعزيز شماچه به كارديگران شمايه وظيفه اي دارين وشوراي نگهبان يه وظيفه ديگه خوب ردصلاحيت شدگان اگه اعتراض دارن برن اعتراض کنن ...لطفا (601363) (moderator19)
 
ال
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۴۵:۱۷
چه فایده باید اقدامی کرد (601433) (moderator19)
 
م.ه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۲:۳۱:۳۹
فقط کل سخن را گفتن که دردی دوا نمی کند،حواهشا راهکار بدهید،البته اگر تخصص دارید (605915) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۵۱:۱۸
از نمایندگان دولت تقاضا می کنم با نهایت توان مسئله را پیکیری کنندو کوتاه نیایند وگرنه اتخابات به یک بازی تبدیل می شود (601452) (moderator19)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۳:۵۲:۵۱
همه ما دم از منطق وعقل میزنیم اما فراموش کردیم کارکرد منفی آقای مطهری را !
این که یه نفر 4سال نماینده مجلس بوده دلیل بر خوب بودن آن در زمان فعلی نیست
ملاک شناخت افراد حال فعلی آنهاست
البته سابقه هم موثر است... (601455) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۵:۱۷:۰۷
آقاي توكلي: " وقتی افرادی نماینده مجلس هستند و نسبت به آنها گفته می شود عدم احراز، این عجیب به نظر می رسد "

آقاي لاريجاني: "عدم احراز درباره یک نماینده با توجه به اینکه ۴ سال در مجلس حضور داشته و اظهارنظر کرده است، معنا ندارد"

سوال از آقايان توكلي و لاريجاني:
آيا اينهايي كه فرموديد براي دوره هاي ديگر مجلس هم صادق است يا فقط وقتي شما در مجلس هستيد؟
... (601719) (moderator19)
 
Korea, Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۸:۰۵
کاملا مخالفم. هیچ کدام از رد صلاحیت ها به آبروی نظام لطمه ای نمی زند... (601946) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۲۱:۴۶:۵۲
اقای توکلی در خراسان یک قاضی عالی رتبه را هم رد صلاحیت کرده اند (602315) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۱ ۲۳:۰۳:۰۳
ادامه کار این افراد رد صلاحیت شده در مجلس هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی اشکال دارد چون عدم صلاحیت آنها توسط هیئت های قانونی احراز شده است (602425) (moderator19)
 
Czech Republic
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۰۴:۳۸:۱۳
...قانون فصل الخطاب برای همه ی ماست و همین قانون مسیر پی گیری اعتراض برای احراز صلاحیت نشده ها را روشن کرده؛دیگر... نطق و سخنرانی ندارد!جنابعالی هم اگر برگزار کننده و شرایط برگزاری انتخابات را قبول ندارید بر خلاف اصول دموکراسی است که وارد بشوید بعد بخواهید دائم ... اعتراض کنید (602637) (moderator19)
 
جواد
۱۳۹۰-۱۰-۲۳ ۱۵:۳۷:۰۶
مثل اينكه يكي از وظايف و حقوق نمايندگان ، نظارت بر كار مجريان و همچون همه ي مردم ، اداي امر به معروف و نهي از منكر است !. (604111) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۱۳:۱۰:۱۵
قبل از انتخابات باید مشخص شود مجلس شورای اسلامی٬ مجلس نمایندگان مردم است یا مجلس نمایندگان دولتی. سالهاست که این دو در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و منافع یکی مغایر منافع دیگری است. ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است. اما اینگونه وصل کردن همه امور به ولایت نتیجه‌ای جز تشکیل یک مجلس فرمایشی ندارد. (603075) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۱۳:۵۲:۰۶
در طول تاریخ ایران هیچ دوره ای از مجلس مثل دوره فعلی نبوده
مطهری تنها نماینده ای بود که آدم احساس میکرد کشور ما هم مجلس دارد.
قابل توجه تأیید کنندگان مجلس فعلی:
مصدق و مدرس به کلمه مجلس آبرو واعتبار بخشیدند (603139) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۱۴:۵۰:۲۳
چطور وقتی دولت قانون شکنی می کند و پول مترو را نمی دهد وبا این کار سلامتی مردم را به خطر می اندازد امثال شما حرفی نمی زنید .اگر حتی نگران سلامتی فرزندانتان هم بودید از این دولت به عناوین مختلف حمایت نمی کردید (603205) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۱۵:۰۹:۵۶
هر کسی که از مردم وبرای دفاع از حقوق انها فریاد کند رد صلاحیت میشود تاریخ بهترین داور است با امیر کبیرها مدرسها چه کردند (603230) (moderator22)
 
سینا از شیراز
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۱۵:۵۷:۲۲
مجلسی که دیگر در راس امور نیست و حتی توان دفاع کردن از خود را هم ندارد چگونه می تواند مدافع حقوق ملت باشد و اصلا نماینده این مجلس بودن چه لطفی دارد؟؟ (603271) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۱۹:۳۲:۳۳
ان زمان که نمایندگان اصلاح طلب بصورت گسترده رد صلاحیت شدند بایستی به این جا هم فکر می شد متاسفانه انتقاد جایی ندارد (603427) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۲ ۲۳:۳۳:۰۶
مگر رد صلاحیت غیر قانونی هم داریم؟
مگر در ادوار قبل نمایندگان مجلس رد صلاحیت نشده اند؟
چرا در آنموقع صدای آقایان در نیامد؟
شاید بعضی از نمایندگان از بقیه نماینده تر اند.
یا تمام رد صلاحیتهای سیاسی در تمام ادوار غیر قانونی بوده یا تماماًصحیح و قانونی بوده است. (603617) (moderator22)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۳ ۰۰:۳۸:۳۱
رد صلاحیت شده ها بیشتر از منتقدین اقای احمدی نژاد هستند این روش یعنی اینکه نمایند جز تمجید وتشکر نباید سخن دیگری بگوید (603708) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۲:۳۰:۲۲
موافقان که ظاهرا جز خط قرمزها هستند،واقعا اینگونه پیشروی اصلا درست نیست به نظر من باید منتقدان دلسوز را میدان داد (605914) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۳ ۰۹:۲۹:۰۲
به نظر من با این شرایط وجود مجلس لزومی ندارد چون بحمدالله دولت هم می تواند قانون وضع کند وهم هرطور که صلاح بداند که خوب هم میداند اجرا میکنند.پس برای هماهنگی صددرصدی دولت برای همه امور کافی است (603829) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.