نظر منتشر شده
۱۶۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 108066
ندا را فراموش نمي كنيم
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶
يادداشت مهمان*

 

بعدازظهر روز شنبه 30 خرداد يك دختر خانم 27 ساله به همراه معلم موسيقي‌اش پس از اینکه مدتي طولاني درترافيك سنگين خيابان اميرآباد شمالي معطل مانده بود، براي رهايي از گرما، از خودرو پياده ‌شد و در حاشيه كوچه شهيد صالحي و خسروي در غرب خيابان كارگر شمالي در انتظار بازشدن راه بود كه ناگهان خون آلود نقش زمين شد. از لحظه زمين خوردن «ندا صالحي آقاسلطان» تا جان دادنش حداقل سه دوربين از سه زاويه مختلف تصويربرداري كردند یکی از دوربین ها حرفه ای بود و لرزش دست و تکانهای مرسوم در فیلم‌های آماتوری-خانوادگی را نداشت. بلافاصله جواني 39 ساله بنام آرش حجازي دانشجوي پزشكي در انگلستان كه 4 روز پيش از آن وارد تهران شده بود خود را به ندا رساند و سعي كرد او را نجات دهد اما در مقابل سه دوربين موجود خون از بيني و دهان ندا بيرون ريخت و در صحنه اي دلخراش، دختر جوان جان باخت. ساعتي پس از اين حادثه، فيلم تکان دهنده جان دادن اين دختر جوان در اينترنت و شبكه‌هاي بي‌بي‌سي و العربيه پخش شد. به همراه تصاوير جان دادن ندا، تصويري از او به همراه معلم موسيقي اش در تظاهرات هواداران موسوي نيز پخش مي‌شد تا آن مرحومه يك فعال سياسي طرفدار موسوي و معترض به نتيجه انتخابات معرفي شود. جالب اينكه فيلم گرفته شده از ندا در تظاهرات از پشت سر و به گونه‌اي بود كه گويي تصوير بردار، شخص ندا را تعقيب مي‌كرده است.
 
سي‌ان‌ان و بي‌بي‌سي به همراه تصاوير جان دادن ندا، تصويري از او به همراه معلم موسيقي اش

در تظاهرات هواداران موسوي نيز پخش كردند. در این تصاویر، دوربین دقیقا ندا را تعقیب می‌کرد


دو روز پس از قتل، آرش حجازي در استوديوي بي‌بي‌سي فارسي در لندن حاضر شد و به عنوان شاهد عيني، ماجرا را به اين شكل نقل كرد: «سر و صدا را در خیابان شنیدم و تصمیم گرفتم بیرون بیایم و ببینم که چه خبره. خیابان خسروی را تا انتها رفتم و رسیدم به خیابان کارگر تا اینکه رسیدم به جایی که مردم جمع شده بودند و 50‌متر پایین‌تر پلیس ضد‌شورش با موتورهاشون ایستاده بودند و مردم را عقب می‌راندند. در یک لحظه گاز اشک‌‌آور بین مردم پرتاب شد و مردم وحشت کردند. در همان زمان پلیس به سمت مردم حرکت کرد با موتور و مردم در خیابان خسروی دویدند. ندا هم در میان اون مردم بود و می‌دیدمش و مرتب در تمام این مدت ما ایشون رو می‌دیدیم. ما همین‌طور دور شدیم تا به تقاطع خیابان خسروی و خیابان صالحی رسیدیم، جایی که مردم پراکنده شدن دیگه و چند نفری ایستاده بودند که ببینن چیکار باید بکنن که در اون لحظه ما صدای تیری رو شنیدیم. من از دوستی که کنارم ایستاده بود پرسیدم که این چی بود؟ گلوله بود؟ و اون گفت که نه. می‌گن که گلوله‌های پلاستیکی دارن. منتها در همان لحظه من برگشتم و دیدم خون از سینه خانم ندا که در یک متری من ایستاده بود داره فواره می‌زنه من به طرف ایشون رفتم و به کمک فردی که فکر می‌کردم پدرشونه و بعدا شنیدم که معلم موسیقی شونه، روی زمین خواباندیم و سعی کردم که با فشار دستم جریان خون رو متوقف کنم ولی گلوله به آئورت ایشون خورده بود و ریه ایشون رو پاره کرده بود. گلوله از جلو وارد شده بود به سینه ایشون. متأسفانه نتوانستم کاری برای ایشون بکنم. متأسفانه هر چه فشار به سینه ایشون آوردم وقتی که آئورت ایشون پاره شده بود، خون در مدت ٣٠ثانیه تا ٤٠ ثانیه از بدن خالی شد. ابتدا گمان کردم که تیر اندازی از روی یک پشت بام انجام شده است. اما کمی بعد تظاهرات کنندگان را دیدم که مرد مسلح موتور سواری را گرفته اند.

مردم فریاد می زدند گرفتیمش، گرفتیمش. او را خلع سلاح کردند و کارت شناسایی اش را که نشان می داد عضو بسیج است، گرفتند. مردم خیلی عصبانی بودند و او فریاد می زد نمی خواستم بکشمش مردم نمی دانستند با او باید چکاربکنند و گذاشتند که برود. اما کارت شناسایی اش را گرفتند. کسانی هستند که می دانند او کیست. چند نفر هم از او عکس گرفتند»

آرش حجازي ادامه داد: «می‌دانم صحبت کردن در مورد آنچه اتفاق افتاده است مرا به مخاطره می اندازد. تصمیم سختی بود که بیرون بیایم و در مورد این موضوع صحبت کنم، اما ندا برای دلیلی مرد. او برای حقوق ابتدایی می جنگید… نمی خواهم که خونش بی ثمر ریخته شده باشد. ندا در خیابان مرد که چیزی بگوید. فکر نمی کنم که الان بتوانم به ایران باز گردم .آنها هرچه من می گویم را تقبیح خواهند کرد و اتهامات دیگری به من خواهند زد. من هیچ وقت در سیاست نبودم. به خاطر نگاه معصومی که در چشمهای ندا بود، موقعیت خود را در خطر انداختم»
  آرش حجازي 2روز پس از قتل، به انگليس رفت و ماجرا را براي بي‌بي‌سي شرح داد


گفته‌هاي آرش حجازي با اظهارات نامزد ندا (كاسپين ماكان) و معلم او تناقض داشت ضمن اينكه خلع سلاح ضارب توسط رهگذران و سپس رها كردنش هم خيلي مشكوك و غيرواقعي به نظر مي‌رسيد.
     ساعتي پس از تيرخوردن ندا، فيلم‌هاي حادثه از زواياي مختلف از بي‌بي‌سي و سي‌ان‌ان پخش شد


در آن روزها تلويزيونهاي بين‌المللي به طور مكرر فيلم جان دادن ندا به همراه مصاحبه آرش حجازي را پخش كردند و چنان جوي ايجاد شد كه رييس جمهور آمريكا گفت: «به نظر من زمانی که یک زن جوان خارج از خودرویش در خیابان هدف تیراندازی قرار می گیرد، یک بی عدالتی رخ داده و مشکلی وجود دارد» (عصرايران، 11تير) شیرین عبادی هم اعلام کرد که مسئله قتل ندا را پیگیری حقوقی خواهد کرد. وی تاکید کرد: «حتی اگر ندا در تظاهرات حضور هم داشته، نیروهای امنیتی حق قتل وی را نداشته‌اند» (رادیو زمانه، ۳۱خرداد)
 
روز 31خرداد88، كشته شدن دختر معترض ايراني به دست شبه نظاميان بسيجي، خبر اول دنيا بود


رسانه‌هاي بين‌المللي با پخش مكرر تصاوير ندا، او را نماد كشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات ، فرشته آزادي جوانان ايراني و شهيد جنبش سبز معرفي مي‌كردند. تبليغات درباره ندا به حدي بود كه ركورد دانلود فيلم در اينترنت و بازديد از يك فيلم در سايت يوتيوب را شكست. در توضيح همه اين فيلم ها هم ندا «يك معترض به تقلب در انتخابات كه توسط شبهه نظاميان بسيجي كشته شده»، معرفي مي¬شد.
   فیلم هاي جان دادن ندا خیلی زود رکورد دانلود فیلم در سايت پرطرفدار یوتیوب را شکست


رسانه‌هاي طرفدار موسوي از ممنوعيت برگزاري مجلس ياد بود براي ندا و برگزاري خاكسپاري وي تحت تدابير شديد امنيتي خبر مي‌دادند. در اين ميان كاسپين ماكان، (نامزد ندا) پي در پي با رسانه‌هاي خارجي مصاحبه مي‌كرد و خصوصيات و تعلقات ندا را شرح مي‌داد. آن¬ها هم به بهانه مصاحبه با ماكان، چندبار ديگر فيلم كشته شدن ندا را پخش مي‌كردند. بزودي عكس‌هاي ندا در تجمعات معترضان داخلي و ضد انقلاب خارجي عكس اول و نماد اعتراضات و بعدا نماد آزاديخواهي زنان دربند ايران شد.
   مراسم يادبود ندا در خارج از ايران، 21ژوئن2009- اول تیر1388
 
 
اشك ريختن رضا پهلوي بخاطر ندا، سخنراني در باشگاه ملي مطبوعات، واشنگتن 22ژوئن- اول تير1388
 
 
تشیع جنازه نمادین ندا، دالاس آمریکا، 23ژوئن2009- دوم تیر1388
 
     
تظاهرات و تجمعات ضدانقلاب در اروپا و آمریکا در اعتراض به قتل نداآقاسلطان، تابستان88
   پوسترها و طرح‌هاي گرافيكي ندا
 
  تي‌شرت هاي ندا
 
  
تنديس‌هاي ندا
 
         
انواع محصولات با برند "REMEMBER Neda"
 
 
بج‌هاي ندا
 
 
سخنرانی مریم رجوی در بزرگداشت ندا آقاسلطان
 
 
اهدا تندیس ندا به پارلمان ایتالیا توسط فرستادگان سازمان مجاهدین خلق، 22آذر88
 
 
نداآقاسلطان شخصيت سال2009 روزنامه تايمز لندن




در شهرهاي مختلف اروپايي و آمريكاي شمالي براي ندا تجمع، مجلس ياد بود و حتي تشيع جنازه نمادين برگزار كردند. در هر تجمع ، حكومت ايران و بسيج را بخاطر قتل ندا محكوم مي‌كردند. در يمن، دولت اين كشور كه سرگرم سركوب خونين شيعيان اين كشور بود و به همين دليل روابط يمن با ايران بسيار تيره شده بود، خياباني را در صنعا بنام ندا نامگذاري كرد. در ايتاليا هم اقدام مشابهي صورت گرفت. كار بجايي رسيد كه در يك شوي لباس در اروپا، بر دست مانكنهاي نيمه عريان مچ بند سبز بستند و بر تنشان لباسهايي با عنوان «ندا زنده است» و «ما همه ندا هستيم» پوشاندند.
 
در يمن دولت ضد شيعه اين كشور در شرايطي كه مشغول سركوب خونين شيعيان بود و ايران را به كمك به شيعيان يمني متهم مي‌كرد، خياباني را در صنعا بنام ندا آقا سلطان نامگذاري كرد


با وجود اين جنجال خبري فوق العاده در رسانه‌هاي غربي و ضد انقلاب، در ايران رسانه‌هاي داخلي و صدا و سيما تا دو روز كاملا منفعل و ساكت بودند. بعد از 5 روز از كشته‌شدن ندا، صدا و سيما با پخش مصاحبه با معلم ندا و رهگذران شاهد حادثه به جنبه‌هاي مشكوك ماجراي ندا پرداخت.

محمود احمدي‌نژاد 9 روز پس از كشته‌شدن ندا با ارسال نامه اي براي هاشمي شاهرودي، رييس وقت قوه قضاييه، خواستار رسيدگي جدي به موضوع و شناسايي عوامل اين جنايت شد. ده روز پس از كشته‌شدن ندا و در حالي كه رسانه‌هاي بين‌المللي طي ده روز گذشته تصويري وحشي و بي رحم از نيروهاي امنيتي ايران ترسيم كرده بودند، سردار احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران، قتل ندا آقا سلطان را سناريوي از پيش طراحي شده دانست و اعلام كرد آرش حجازي به عنوان شاهد قتل تحت تعقيب اينترپل است (جام‌جم، 10 تير)

   ماجراي قتل ندا در روزي كه تجمعات خياباني تهران رو به فروكش بود، توانست هيجان، شوك رواني و انگيزه جديدي براي ادامه اعتراضات ايجاد كند به تدريج شعار و علت تجمع معترضان از «اعتراض به تقلب» در انتخابات به «اعتراض به ممنوعيت تجمعات» و سپس «اعتراض به سركوب خونين معترضان» تبديل شد.
 
ماجراي قتل ندا در روزي كه تجمعات خياباني تهران رو به فروكش بود،

توانست شوك رواني و انگيزه جديدي براي ادامه اعتراضات ايجاد كند


مدتی بعد چند روزنامه‌نگار  با بررسي عكس‌ها و فيلم‌های موجود قتل ندا، اين فرضيه را مطرح كردند كه قتل ندا در تقاطع خيابان‌هاي خسروي و صالحي، يك صحنه سازي بوده و ندا خودش خون را از منبعي كه در دست داشته به روي صورت خود پمپاژ مي‌كرده است اما پس از حركت نمايشي بسوي بيمارستان، واقعا توسط همراه ناشناس‌اش، گلوله مي‌خورد. (ايرنا، 14دي به نقل از روزنامه وطن امروز و همچنين جوان آنلاين، 5 فروردين 1389)

علاوه بر وبلاگ نويسهاي ايراني، چند روزنامه نگار خارجي هم با دقيق شدن روي

فيلم‌ها و عكسهاي متعدد موجود از جان دادن ندا، چند تناقض كشف كردند


در پاييز سال 89 كاسپين ماكان نامزد ندا از ايران خارج شد و به اروپا و آمريكا و حتي سرزمين هاي اشغالي فلسطين سفر كرد و داستان هاي خود و ندا را براي خبرنگاران و بينندگان برنامه‌هاي تلويزيوني و شركت كنندگان در سمينارها و همايش هاي مختلف تعريف مي كرد. ماكان در سفر به سرزمين هاي اشغالي، به دفتر شيمون دعوت شد و از رئيس جمهور رژيم صهيونيستي پرنده صلح هديه گرفت و بنام همه ايرانيان از پرز سپاسگذاري كرد. خانواده ندا و برخي از رسانه هاي هوادار موسوي سفر وي به اسرائيل را تقبيح كردند. او هم در جواب گفت: «علت مخالفت چهره‌های شاخص جنبش سبز با من، آن است که در اولین مصاحبه خود گفتم ندا طرفدار جنبش سبز نبوده و حتی در انتخابات ۲۲ خرداد نیز شرکت نکرده است»
 
ديدار كاسپين ماكان با شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي در تل آويو، 3فروردين1389
 در 25 مي 2010 (4 خرداد89) هفته نامه آلماني اشپيگل با انتشار گزارش مفصلي از كاسپين ماكان نوشت: «ماکان یک مشاور مطبوعاتی استخدام کرده و روزنامه‌نگاران مجبورند از طریق او قرار مصاحبه بگذارند. در ماه نوامبر سال گذشته مشاور مطبوعاتی ماکان به اشپیگل آنلاین اطلاع داد که تمام وقت وی تا دو هفته رزرو شده و او بابت مصاحبه‌های خود پول می‌گیرد ... به‌نظر می‌رسد که ماکان قتل ندا را به کسب‌و‌کاری برای خود تبدیل کرده است. علاوه بر روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر نیز به مصاحبه با وی علاقه نشان می‌دهند. او دائما از این سو به آن‌سوی جهان در پرواز است. سازمان ملل برای شرکت در یک کنفرانس او را به ژنو دعوت می‌کند تا در کنار مخالفان کره شمالی و کوبا بنشیند...»

چندماه پس از قتل ندا داريوش سجادي، روزنامه نگار اصلاح طلب مقيم آمريكا تحليل ماجراي قتل ندا به خبرنگار گويا نيوز گفت: « ... از آرش حجازی شاهد قتل ندا اقا سلطان می پرسم. يا ايشان و يا هر کس ديگری که می خواهد جواب بدهد. ايشان ۴۸ ساعت بعد از حادثه با ويزای آماده در جيب! سر از بی بی سی در آوردند و گفتند ما قاتل ندا را گرفتيم کارتش را در اورديم و بسيجی بود و... بنده سوالم اين است اقای آرش و کليه کسانی که خبر را شنيديد. شما می گوييد جنبش سبز يک جنبش نايس ِ ملاطفت طلب است بعد هم توانستيد يک بسيجی آدم کش را که يک نفر را در مقابل چشم همه کشته خلع سلاح کنيد و کارت شناسائی اش را هم در اورده ايد ايشان هم تمام مدت مثل ماست وايساده و شما را نگاه کرده؟!؛ از کی تا حالا جنبش سبز اينقدر دلاور شده که يک قاتل مسلح را خلع سلاح کند بعد هم ولش کند؟ آيا روی پيشانی بنده و امثال بنده نوشته شده ابله؟!

من تقريباً مطمئنم قتل ندا آقا سلطان دسيسه ای حساب شده توسط کشورهائی بود که يکی از نگرانی هايشان تلطيف مناسبات بين ايران و آمريکا بوده و هست گذشته از آنکه تجربه تاريخی مويد شيطنت انگلستان در چنين مواردی است.



مگر در فردای بازشدن پای کمپانی استاندارد اويل آمريکا در بازار انحصاری نفت ايران که تا قبل از اين در قبضه انگلستان بود ناگهان مواجه با آشوب سقاخانه آشيخ هادی نشديم که نتيجه آن بعد از قتل مشکوک سفير وقت آمريکا در سقا خانه آشيخ هادی منجر به انصراف کمپانی استاندارد اويل از سرمايه گذاری در ايران شد. پس تاريخ را برای چه می خوانيم؟

آيا تصادفی بود که کنسول وقت انگلستان ناگهان علاقه مند می شود سفير آمريکا را که نماينده نشريه نشنال جئوگرافی نيز بود تشويق به حضور در سقاخانه و گرفتن عکس برای نشريه مزبور کند و سفير بيچاره نيز بی خبر از همه جا وقتی دوربينش را در محل مستقر کرد خود را مواجه با چند نفر مشکوک می بيند که از حاشيه تجمع مردم فرياد ِ «بکشيد اين اجنبی نجس را» می شنود و نهايتاً توسط مردم مذهبی به خشم آمده کشته می شود.

همين مسئله در کشته شدن ندا آقاسلطان جای تامل دارد که درست فردای آنکه آيت الله خامنه ای در نماز جمعه خبر از آن داد که اوباما طی پيامی محرمانه خواستار بهبود مناسبات بين ايران و آمريکا شده ناگهان ندا آقا سلطان در تهران به آن شکل و با حضور فيلمبرداری حرفه ای کشته می شود و تصادفاً! ۴ شبکه بی بی سی و سی ان ان و العربيه و فاکس نيوز بنمايندگی از دول انگلستان و عربستان و اسرائيل که جملگی از مخالفان جدی بهبود مناسبات بين ايران و آمريکا هستند، افکار بين الملل را بمدت يک هفته در معرض بمباران تصويری کشته شدن ندا آقا سلطان قرار می دهند تا نهايتاً توانستند اوباما را بعد از يک هفته بمباران خبری مجبور به ايراد سخنرانی انتقادی از موضع نقض حقوق بشر عليه ايران کند که متقابلاً آيت الله خامنه ای نيز مجبور به دادن پاسخ تند و مناسب به وی شود و داستان هميشگی تيرگی و فريز ماندن مناسبات دو کشور بر همان پاشنه هميشگی بچرخد. بگذريم که در همان مقطع نيز بنده به سهم خود طی مقاله تغار شکسته تهران در حد بضاعت خود اين قتل مشکوک را مورد ارزيابی قرار دادم....» (سايت گويا نيوز، آذر88)

مجموعا ماجراي قتل ندا حاوي نكات مشكوكي بود كه در تحليل موضوع بايد به آنها توجه كرد :

1 – تعقيب ندا و استادش در تجمع هواداران موسوي توسط شخصي كه فيلم آنرا براي پخش به بي¬بي¬سي ارسال كرد.

2 – حضور يك دوربين فيلمبرداري حرفه‌اي آماده براي ضبط در هنگام حادثه و تصويربرداري دقيق از ماجرا با آرامش.

3 – حضور رهگذران در حال قدم زدن در فيلم در حالي كه در صحنه درگيري و تيراندازي، معمولا مردم هيجان زده هستند و سعي مي‌كنند پناه بگيرند و خود را از شلیکهای احتمالي بعدي نجات دهند.

4 – تناقض‌هاي متعدد در مصاحبه آرش حجازي با بي‌بي‌سي فارسي از جمله دستگيري ضارب مسلح توسط رهگذران، درآوردن كارت عضويت وي در بسيج و سپس رها كردنش! همچنين توجه حجازي به ندا قبل از حادثه و نيز دور بودن صحنه قتل از درگيري‌ها به شهادت شاهدان و فيلم‌ موجود.

5 – اينكه شاهد اصلي بي‌بي‌سي، 4 روز قبل از قتل وارد ايران شد و 2 روز بعد به انگلستان بازگشت.

6- تفاوت رد خون روي صورت و پيشاني ندا در فيلم‌ها و عكس‌هاي مختلف موجود.

و خلاصه اينكه، قتل ندا آقا سلطان به نفع چه كسي بود و چه طرفي از آن بهره‌برداري كرد؟

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* فصل17 از كتاب «حماسه تلخ»؛ وقايع نگاري انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، انتشارات جام جم 1389 چاپ چهارم

 

 

 
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۸:۱۹
خواستم بگم من هم اولین شهید راه فتنه شهید کبیری را فراموش نمی کنم (465540)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۰:۴۷
یادش همیشه بااشک واه در دلمان زنده است (465559)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۴:۲۶
(( ندای )) فتنه سبز کشته راه شیطان . (465565)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۱:۳۴
یعنی شما می خواهید بگید خودش هم در برنامه ریزی قتلش شریک بوده؟! (465616)
 
moderator 7
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۲۸:۲۵
البته كه نه...
چه كسي چنين ادعايي كرده است؟
اين ادعا را مي توان مطرح كرد كه نداي بيچاره قرباني توطئه اي كثيف شد (465763)
 
جلال
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۷:۵۶
می دانم که این حرفهای ان ور اب ، جز چرت وپرت نیست ولی دلم می سوزد برای این خانم که بی گناه بدست افرادمشکوک کشته می شود والان بعضی ها درخارج سود می برند . (465567)
 
عليزاده
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۵:۲۲
ندا اقاسلطان مظلوم واقع شد
و کسانی که در حق و او مردم ظلم کردند هنوز به سزای خود نرسیده اند
تا کی باید با سرن فتنه مماشات کرد؟ (465554)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۵:۵۷
منم با شما موافقم، از مصلحت اندیشی های بی حاصل خسته شدیم!

محاکمشون کنید!

دادگاه علنی! (465625)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۰:۰۴:۲۲
جناب کاربر سخن تازه ممکن است گرایش و سلیقه سیاسی خود را کمی واضح نمایید تا ما بتوانیم بهتر متوجه منظر جملات شما یشینم ؟ (466012)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۲:۳۲:۳۶
من طرفدار موسوی هستم....پایه محاکمه هستم
اما اگر ذره ای مرد هستن علنی باشه و از تلویزیون مستقیم پخش شه
اون وقت معلوم می شه اینا به خودشون هم شک دارن یا نه (466246)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۲۷:۰۸
ان شا الله قاتلين ندا و همه كساني كه اين بازي كثيف را راه انداختند با شمر و خولي و حرمله مشحور شوند... خدا ازشان نگذرد (465632)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۵:۵۸
ما اخرش نفهمیدیم ندا تروریست بود یا نه

ولی فهمیدیم که تروریست ها از کشته شدنش استقبال زیادی کردند (465557)
 
عرفان
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۶:۴۸
حالا یکنفر بی گناه دراثر تیراندازی کشته شده اگر ضدانقلاب سلطنت طلب و...هم از مرگ بی گناه ابراز ناراحتی کرده اند و از چند زاویه هم فلیم برداشته شده چه ربطی به خون بی گناه دارد
از بعضی ها هم فیلم گرفته نشده آیا تا به حال کسی بدست نیروهای امنیتی کشته نشده است؟
{نفس عمل خونریزی و کشت و کشتار بد است و محکوم (بدست هرکسی که باشد)} (465571)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۲۹:۱۹
سلام اقا عرفان
من متاسفم شما به خودتون اجازه میدید دفاع ماموران امنیتی از مردم را با کشته شدن یک بیگناه توسط ضدانقلاب مقایسه کنید!
توصیه میکنم برای روشنی ذهنتون فیلم پایان نامه رو حتما ببینید تا روشن بشه امثال ندا و ترانه و سهراب
چطور و به دست کی کشته شدن... (465765)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۴:۱۹:۲۰
تا زمانی که آدم های عمیق و تحلیلگری مثل آقا عرفان باشند فیلم آبدوغ خیاری با حمایت مالی شمقدری و جوجه کارگردانی مثل حامد کوچولو ساخته میشود که به استناد اون جنایت که به نظام مقدس ما بسیار لطمه زد را توجیه کند (466263)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۹:۴۰:۲۳
فیلم پایان نامه که وحی منزل نیست . این فیلم را هم افرادی با طرز تفکر شما ساخته اند. (466367)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۹:۱۲
بله وقتی که همه ملت جنایات و وحشی گری های منافقین را در آتش زدن سطل زباله و بانک و اتوبوس و مسجد و قرآن و انسان و پرچم امام حسین دیدند،دیگر نیازی به این جور فیلمها نیست
شما نبین برادر آره حقیقت بدجوری تلخه، ولی خواهشمند است که از فتنه گران و منافقین اعلام برائت کنید و به دامان ملت برگردید (466765)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۸:۱۵:۰۴
جدی فکر می کنی خیلی مسلمونی داری اینجوری تهمت میزنی به مردم.
امثال شما مجیدجان کاری کردن که الان جرات میشه تو مملکت اسلامی تجاوز گزوهی کنن به ناموس مردم.
شما اسلام رو تا ۶ ماه دیگه کامل از بین می برید.
کاش شما علی وار ها یهخورده ازش درس می گرفتید (467831)
 
اميد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۰:۱۲:۲۹
به قول مرحوم نوذري هموني كه تو فيلم بود!
ملاك قضاوت امثال شما بايد هم فيلم!پايان نامه باشد . (466401)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۲۲:۴۰
آقا عرفان
شما از کجا می دانید که این دختر بی گناه بوده؟
شواهد و قرائن نشون می ده که این دختر بی گناه که نبوده هیچ،بلکه با گناه هم بوده
البته اینو شواهد و قرائن می گه،من نمی گم.
من از خدامه که این دختر هموطن بنده بی گناه بوده باشد. (465826)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۲۳:۵۰
نمی دانم تاکنون نیروهای امنیتی کسی را کشته باشند چون سندی برای آن ندارم. فقط در یکی مورد ماموران یک زندان موجب قتل سه نفر شدند که اینها هم نه جزو بسیج هستند نه پلیس ضد شورش. بلکه ماموران نیروی انتظامی و نگهبان زندان بودند.

من جور دیگر فکر می کنم. این نیروهای امنتی بودند که با ایثار از جان و مال و امنیت مردم دفاع نمودند. در برخی موارد کمی کوتاهی نمودند و با مدار اجازه دادند اغتشاش گران اموال عمومی را غارت کنند و برخی را نیز بکشند. البته در این موارد نیز شاید نباید گناه را گردن نیروهای امنیتی بندازیم چون اینها فقط باطوم داشتند و نمی تواستند در مقابل افراد مسلح بجنگند و نگذارند آنها مردم و بسیج را بکشند. (465976)
 
س
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۷:۴۳
درست بود. صدا و سیما هم خیلی اهمال کرد و ماجرا را از ابتدا پیگیری نکرد. مسوولان قضایی و امنیتی هم باید سرنوشت این پرونده را شرح دهند. کلا ما چون طرفدار مظلومیم باید مراقب سوئ استفاده دشمنانمان و مظلوم نمایی ظالمان باشیم. (465572)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۸:۲۴
ندا اقاسلطان که مرد ولی کاسپین ماکان، دوئست پسر ندا و سفیر جنبش سبز در اسرائیل رو عشق است
http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D9%86_%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86
(465563)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۳۹:۴۶
اگر این فتنه گران و جلبک های منافق را بتوان بخشید،هرگز نمی توان روباه پیر و هوچی گری هایش را در ارتباط با ندا اقا سلطان بخشید
هرگز (465636)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۴:۲۰
کثیف تر از انگلیسی ها این کاسپین ماکان است که شدت مرده خوری او بایستی به عنوان یک رکورد در کتاب رکورد های گینس ثبت شود. پس از آنکه غربی ها حسابی مکیدنش، لاشه اش را دور می اندازند. (466668)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۹:۰۳
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSVqBBJDLpKtjH21X8TbenJKhXSM3P9y5GskqDLnWhKfe-XJPul
به راستی کشانی که 15000 نفر از هموطنان ما را ترور کردند چرا نمدا آقاسلطان را پیراهن عثمان کردند؟ (465568)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۲۹:۰۲
من نمی دونم این عکسش رو قبول کنیم یا اون عکسهایی که اونجوری با دوست پسرش می انداخته (465639)
 
حسین.گ
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۲۱:۵۶
آقا به ما و شما ربطی نداره با کی چه عکسی انداخته. تازه آدم خیلی باید ظاهر پرست و ریاکار باشه که با ظاهر افراد قضاوت کنه (465758)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۲۷:۳۱
آره هرچیزی که به ضررتونه،به ما ربطی نداره و هرچیزی که به نفعتونه،ربط که داره هیچ،بلکه باید پاسخگو هم باشیم.
خب اگر اینطوریه برای چی به مطلبی که به شما هیچ ربطی نداره،اظهار نظر کردید؟ (465836)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۹:۵۵:۰۹
تا کی دخالت در حریم شخصی افراد تاکی به خودمان این اجازه رو میدیم که حق ورود به حریم خصوصی افراد را داریم چرا و به چه علت خدا داند (466382)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۲۶:۰۴
من افرادی را دیدم که فقط بر اساس ظاهر یک شخص به که تماشای اغتشاشات رفته بود او را گرفتند و به شدت زدند و فوحش ناموسی دادند.

البته که ظاهر یا حتی گناه کار بودن و کافر بودن یک فرد هم دلیلی برای کشتنش نیستند ولی چه کنیم که یک عده برای گرفتن پناهندگی از انگلیس این کار را کردند. (465979)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۰:۲۰:۳۷
هر کسی ممکنه سوء استفاده کنه این دلیل نشه شما این عکس گروه منافقین رو پیراهن عثمان کنید ! (466032)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۲:۲۷:۲۹
چرا اين سوئ استفاده گر ها يكبار هم از عكس حسين غلام كبيري يا اوم مادر و دختر مظلوم شهيد سوئ استفاده نمي كنند محض رضاي خدا؟ (467455)
 
مردغارنشین
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۰۴:۱۷
به شما به هیچ وجه ربط نداره که کسی با دوستش چطور عکسی می اندازه شما مواظب دیانت خودت باش که به باد ندهی (465810)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۳:۱۴:۲۶
خیلی ببخشیدا
ولی به شما هم هیچ ربطی نداره که به من ربط داره یا نداره
بنده خدا این ندای آزادی شما اگر می خواست به کسی ربطی نداشته باشه نمیباست اون عکساشو اون شکلی تو خیابون و پارک می گرفت و پخش می کرد
مکان های عمومی،متعلق به همه است و به همه مربوط میشه
اینجا ایرانه،قانون داره،انگلیس که نیست،که هر کی هر کی باشه،شما هم به جای آسمون ریسمون بافی بهتره مراقب ادبیات خودت باشی
واقعا از الف تعجب می کنم که این کامنت های سراسر توهین و متلک دوستان رو منتشر می کنه ولی از کامنت های بنده هر چند تا یکی منتشر میشه
واقعا متاسفم (466165)
 
رامین
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۹:۲۶
مطلب خوبی بود...نفرین بر قاتل ندا آقاسلطان (465574)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۱:۲۶
عزیزم چرا مطلب رو می پیچونی خب بگو نفرین بر اون کسی که کیسه خون دستش بود
یا اینکه نفرین براون کسی که ندا را کشت و فلنگو بست رفت لندن
بگو نفرین بر اون دکتر قلابی ای که عامل انگلیس بود و... (466767)
 
ahmad
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۰:۰۲
اقا مجيد شما ماشاالله تو همه چيز كارشناس و خبره هستين چرا از شما جهت حل مشكلات مملكتي استفاده نميكنن .بابا يك در هزار هم احتمال بده كه شما اشتباه كرده باشي (466922)
 
عرفان
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۱:۱۳
در سوریه و ونزئلا هم اتفاق مشابهی افتاده
ولی در بحرین و یمن قضیه برعکس این بوده ! (465577)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۳:۳۷
اي بابا ولكنيدديگه
بالا بريد پايين بيايد تظاهرات مسالمت اميز طبق قانون اساسي حق مردم و تامين امنيت آن به عهده حكومت است (465579)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۱۸:۳۷
بلی و نه جنگ با حکومت، آتش زدن بانک ها، موتورها، اتوبوس ها، ماشین های پلیس، ماشین های آدم های معمولی، کندن دستگاه های خودپرداز، شکست شیشه های ایستگاه های اتوبوس، تخریب تلفن های عمومی، بستن خیابان ها، آتش زدن مسجد، تش زدن پایگاه بسیج، کتک زدن و کشتن افراد، در آوردن لباس مردم، اقدام بر علیه دموکراسی و آرای مردم، سلب آرامش مردم در خیابان ها، اقدام برای تسخیر مراکز حکومتی.

با اینها باید مبارزه کرد و مردم خودشان می آیند و با این برخورد می کنند. دستشان هم درد نکند خوب آمدند و اغتشاش گران را سر جای خود نشاندند. (465967)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۴۰:۵۲
حرف مفت میزنی ، در همه جای دنیا برای تظاهرات مسالمت آمیز حکومت شرایط تعیین امنیت را مشخص می کند. این جنگل سبز شماست که فکر می کند در بحرانی ترین شرایط فتنه کنید و یک گروه بدبختی هم باید به دنبال شما بدود و امنیت شما را تامین کند ... همان رنگ جنگل (465993)
 
غ
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۲:۲۱:۵۱
شما برای مسالمت امیز بودنش تضمین بده، ما برای امنیتش تضمین میکنیم. از روز اول این حرف رو زدید، ولی ما چنین چیزی ندیدیم. (466529)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۰۹:۴۷:۳۲
خب پس چرا وقتی که می خواد امنیت برقرار بشه و مامورا هستن،دائما غر غر می کنید و متهم می کنید؟
هزار جور مواضع از شما دیدیم،هزار جور (467285)
 
عرفان
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۴:۲۷
حالا این شخص توسط گلوله کشته شده یانه؟ (465581)
 
سمیه
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۷:۲۷
درهرصورت انسانی کشته شد وکسی پاسخگو نبود!!!!!!!!!!!!!!!!!! (465587)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۹:۴۱
آرش حجازی ۴۸ ساعت بعد از حادثه با ويزای آماده در جيب! سر از بی بی سی در آوردند!!! (465592)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۸:۰۳
بله دیگه
بعد از اجرای ماموریت و کشتن آن دختری که الت دست منافقین شده بود،فرار کرد و به لندن گریخت تا بعدها تابلوها عروسک ها و اشک ها و سیاهنمایی ها و خیانت های دشمنان نظام در باره این قتل شکل بگیرد (466538)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۲:۳۴:۲۴
آرش حجازی ۴۸ ساعت بعد از حادثه با ويزای آماده در جيب! سر از بی بی سی در آوردند!!!
165 نفر مخالف!!!!!!
واقعا كه يه عده هميشه مخالفند!مخالف چي مهم نيست! (467465)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۵۷:۰۹
من فقط سوال می کنم، پس سانسور نکنید.

سیستم امنیتی ایران:
کشف کامل ابعاد حوادث بعد از انتخابات
پروزه الماس فریب
دستگیری ریگی
کشف محل بن لادن
.
.
.

چطور نتوانست قاتل این دختر را پیدا کند؟

همین. (465600)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۴:۱۵
چه ربطی دارد. آمریکا هم بن لادن را در شهر کوچکی در پاکستان پیدا و ترور کرد اما ده‌ها پرونده‌ی قتل پس از گذشت سال‌ها در دادگاه‌های آمریکا همچنان باز است و قاتلشان پیدا نشده. (465733)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۱:۲۴:۲۸
نه مسیله سختی و آسانی نیست مسیله خواستن است احتمالا مسیولین نمی خواهند قاتل پیدا بشه وگرنه اینهمه سناریوی متفاوت برای منحرف کردن پرونده ارایه نمی شد در صورتی که با گزارش پزشکی قانونی به راحتی معلوم میشود خیلی از این سناریو ها دروغ است
اینهمه تصویری که دردست است و احتمالا تصاویر دیگری از دوربین های سطح خیابان که ما ندیدیم به علاوه کالبد شکافی جسد و ......

اگر نتوان قاتل را صریحا مشخص کرد ولی به راحتی میتوان خیلی از مجهولات را پاسخ گفت
به نظر من اگر واقعا نظام با مردم روراست است بهترین کار اینکه از سازمان ملل درخواست بده یک گروه برای بررسی پرونده قتل بفرستند انوقت دهم همه بسته میشود(اگر حق با حکومت بود)و حتی میشود قاتل را در هر جای جهان مورد پیگرد قرار داد (466222)
 
غ
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۲:۲۴:۰۱
چون برای ارش و ماکان پیگرد اینترپل گذاشته اند، ولی هر دوشون راحت تو دنیا میچرخند. شما انتظار داری سازمانهای بین المللی با این وضع چه چیزی بگویند؟ (466532)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۳:۴۸
یعنی ما انقدر بدبخت شده ایم که اون سازمان ملل آل دست آمریکا و استکبار جهانی بیان برای ما تصمیم بگیرن
نه امیرخان،ایران مقتر از این خبرا نیست،نکنه خیال کردی ایران گرجستانه
یک سازمان بی طرف اول باید بیاد اون سازمان ملل آمریکایی رو تایید کنه،مثل اینکه اصلا در جریان رای گیری های بی شرمانه اونها در قبال کشورهای مظلوم نیستی (466537)
 
۱۳۹۱-۱۰-۱۲ ۰۱:۴۰:۰۹
شما که اینقد عقل نداری اظهار نظر نکن اون پرونده ها در امریکا که شما میگی سیاسی و اینقد بزرگ نیستن واتگرنه حتما حل میشد این پرونده رو با یه پرونده قتل عادی یکی می بینی برو یه کم ... یاد بگیر بعدا نظر بده. (1070230) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۱-۱۰-۱۲ ۰۱:۴۴:۱۷
واقعا نظرها جای تامل و فکر داره ولی بعضیها اینقدر نظر دادند و ادم چشمش میافته که حال ادم بد میشه لطفا از کسانی که یکطرفه به نفع خودشان و زیاد مینویسند مثل مجد خواهشا نشان ندهید حال ادم به هم میخوره (1070232) (alef-11)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۵۶:۲۷
چون قتل سازماندهي شده يه دختر وسط خيابوني كه هركي هركيه توش از سازماندهي اون مواردي كه نام بردي ساده تره.
ميتوني امتحان كني. يه نفرو تو خيابون بكشي و فرار كني بدون اينكه پروژه بعدي و ارتباطاتي داشته باشي خيلي كار آسون تريه از اينكه يه گروه مسلح رو سازماندهي كني بدون اينكه كسي متوجه بشه (465798)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۱۲:۴۴
پیدا کرد اما این آدم در لندن در حال تجصیل در رشته پزشکی و پناهنده انگلیس است. (465961)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۱۳:۴۴
علاوه بر این اگر اطلاعات بگوید فلان کس این آدم را کشت مگر قبول می کنند؟ قبول نمی کنند. (465963)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۳:۳۴:۳۳
بنده خدا دیگه صغیر و کبیر می دونن قاتل که چه عرض کنم قاتلاش کیا هستن،من تعجب می کنم که شما با این همه هوش و اسلام و وطن دوستی!نمی دونید
یه گشتی تو لندن بزن اونجا چند تاشونو پیدا می کنی
البته می دونم الان می گی یارانه ها جواب نمیده برم لندن
دیگه کسی که بخواد همش گیر و گور بده و آسمون ریسمون بافی کنه سوژه هاش هم پیدا میشه (466178)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۰۴:۱۷
چرا راه دور به آمریکا و اسراییل می روید.
از خانواده ندا که نه ویزای انگلیس را گرفت و نه به کشور دیگری رفتن، بپرسید. (465608)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۰۷:۰۴
اميدوارم روزي برسد كه ما براي حفظ قدرت مجبور نباشيم واقعيت ها را پنهان كنيم . آيا در اتفاقات پس از انتخابات فقط ندا آقا سلطان قرباني مناسبات قدرت شدآيا كهريزك دروغ بود آيا سركوب وحشيانه مردم در خيابانهاي تهران دروغ بودچرا ما ايراني ها هميشه ميخواهيم كارهاي اشتباه خود را توجيه كنيم . مثلا همين جريان انحرافي رابا اينكه ميدانيد سرنخ تمام اين حلقه انحرافي در دست شخص احمدي نژاد است ولي بخاطر گذشته نچندان دورتان در حمايت بي چون و چرا و احمقانه از احمدي نژاد مشايي را متهم ميكنيد .ولي اين را بدانيد بقول آيت الله خامنه اي اعتراف به اشتباه نيز از خصلت بزرگان است . اميدوارم خيلي زود بزرگ شويد قبل از آنكه خيلي دير بشود. (465610)
 
moderator 7
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۴۸:۰۶
الف هيچگاه بي چون و چرا از آقاي احمدي نژاد حمايت نكرده و از قديم يكي از منتقدترين رسانه ها عليه برخي تصميمها و رفتارهاي ايشان بوده است. (465789)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۵۸:۳۶
قطعا حمايت از ديكتاتوري مثل موسوي كه در موقع لزوم نه قانون موضوعيتي واسش داره نه راي مردم خطاي بسيار خطرناك تريه. شما بهتري از تحليل هاي ساده انگارانه و بچگانه دست برداريد (465803)
 
کنجکاو
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۱:۲۴
قبول همه این صحبتهای شما حقیقت پس نتیجه میگیریم که خانم ندا گناهی نداشته وفقط یک قربانی است
... (465601)
 
فريبا م
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۱:۴۵
اين عكس آخري را از كجا آورده ايد؟!!!
همين عكسي كه تناقض حركت خون ذروي پيشاني نداي بيچاره را نشان مي دهد... اين مي تواند گره گشاي ماجرا باشد.
چرا پليش هيچ نمي گويد چرا اين همه تناقض را پيگيري نمي كند؟ اصلا پرونده قتل ندا كجاست؟ (465561)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۱۴:۱۰
بابا یه کم فکر کنید . عکس دوم مال قبل از عکس اوله ! بعد از اینکه کمی خون پخش شده به جهت های مختلف رفته . همین !!! (465753)
 
moderator 7
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۳۶:۵۸
ببخشيد اگر شما هم كمي فكر كنيد بد نيست...

عكسي كه پيشاني ندا را بدون رد خون نشان مي دهد مال زماني است كه خون خارج شده از بيني آن مرحومه، خشك شده بوده است پس چند دقيقه پس از خونريزي بوده ... در حالي كه عكسي كه رد خون را روي پيشاني او نشان مي دهد، مربوط به زماني است كه خون در حال خارج شدن بوده و حاضران در تلاشند تا خونريزي را بند بياورند...

خدا رحمتش كند و قاتلينش را رسوا سازد. (465847)
 
کهن
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۸:۳۱:۰۵
شما هم کمی دقت کنید بعد فکر
در مورد عکس گونه که با دایره مشخص شده یکی مربوط به گونه چپه و اون یکی گونه راست که با هم مقایسه شدند.منطقی نیست (466314)
 
غ
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۲:۴۱:۲۳
میخواستم بگم، این که عکسها چی میگن، اصلا مهم نیست، معلم موسیقی ندا، در تلویزیون اعلام کرد که ندا کشته شد(مصاحبه ایشان با صدا و سیما) . گزارش پزشکی قانونی هم این مطلب رو اعلام میکنه.
تناقض حرف ارش حجازی در اینجاست که اعلام میکند گلوله از جلو به ندا خورده است، ولی معلم موسیقی اعلام میکنه، من ندیدم چه کس تیر زد. اگر از جلو بوده، ایشان باید می دیدند. (466543)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۲:۲۳:۴۸
آقاي متفكر خون رفته جاي ديگه و جاي قبلي خون هم پاك شده آره؟ (467450)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۲:۲۷
من موندم چرا اینا از شهید روح الامینی یا بقیه کشته شدگان کهریزک و یا اونایی که واقعاً توی خیابون کشته شدن نماد درست نکردن. اونا که ثابت کردن کشته شدنشون راحت تر بود.!!؟
همه باید اعتراف کنن که این قضیه مشکوک بوده. و صد البته بازم این صدا و سیما نقش خودشو به افتضاح ترین شکل انجام داد.
البته کاش شما هر مظلومی که سال 88 کشته شد رو فراموش نمی کردید. دقیقاً خوی شما هم مثل مدیران صدا و سیما می مونه که زور زورکی باید دنبال حقیقت فرستادتون و اگه کسی سر و صدا نداشته باشه عمراً در حد زیرنویس هم ازش یاد کنید. (465617)
 
یوسف ا
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۴:۰۲
راستی یه مادر و دختر هم در مهد کودک کشته شدند. آنها را هم فراموش نکنیم. (465621)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۳۱:۴۶
آره خیلی های دیگر رو ما فراموش نمی کنیم،از جمله اون مادر و دختر که توسط حامیان سران فتنه به اتش کشیده شدند تا...
هر کی بگه نه،دروغ می گه،می دونید چرا؟
چون من با چشمای خودم دیدم. (465644)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۷:۳۲
من فقط به چشم های خودم اعتماد دارم.

چون فاصله دروغ تا حقیقت تنها به اندازه 5 انگشت است. (465672)
 
امین
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۵۳:۴۶
اگه اونجا بودی چرا نجاتشون ندادی؟ (465743)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۴۹:۵۶
مملکت نیروی انتظامی داره و وظیفه امنیت جامعه با آنهاست نه بنده
اما جالبه،اگر دخالت کنم می گید وای لباس شخصی و فلان اگر دخالت نکنم مطمئنا الان می گید که دلت برای اون مادر و کودک نسوخت
کلا شما و شماها فقط می خواهید حرف بزنید و مخالفت کنید
اما من واقعا آن روز حالم بعد از دیدن این صحنه خوش نبود،مهاجمین مسلح بودند کاری از دستم بر نمیومد ولی دفاع از اون هموطنان وظیفه همه بود.
واقعا اسم قاتلین اون افراد چه می شود گذاشت؟
خدا رسوایشان کند
خدا ازشان نگذرد (465860)
 
ابوالفضل
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۲۵:۰۳
آقا شما چرا با چشمای خودت یه چیزایی می بینی که هیچ کس نمی بینه؟
اون دفعه هم گفتی آمریکایی ها دارشتن با گلوله می زدنت.
فکر کنم شبها کابوس زیاد می بینی. (465759)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۵۱:۵۲
آری بنده خیلی چیزها را دیدم با همین چشمان خودم خیلی چیزها را هم بازگو می کنم که الف همه آنها را متاسفانه منتشر نمی کند...
واقعا متاسفم
برای شما هم متاسفم که اینگونه حرف می زنید ولی جهت اطلاع شما بگویم که نخیر بنده شما را هیچ وقت در خواب ندیده ام. (465861)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۱۰:۵۲
آن مادر و دختر همسر و دختر یک بسیجی بودند و قرار نبوده است. دشمنان از خدایشان است که یک بسیجی بمیرد. (465959)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۴:۵۱
ندا مرد خدابیامرزدش
ولی امیدوارم بتواند جواب این همه خیانتی که بر علیه اسلام و نظام اسلامی کرد را بتواند بدهد
(465618)
 
يه هموطن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۸:۵۴
به نظر من سواستفاده از تصاوير مرگ اين دختر بيچاره به اندازه قتلش كثيف و مشمئز كننده است.
لعنت به كساني كه نداي بمظلوم را پيراهن عثمان كردند.
خداكند خانواده نداي بيچاره اين عكسها را بخصوص عكس اون ليوان و لباس سگ را نديده باشند. من به عنوان يك هموطن اين دختر از همه اين سواستفاده ها از مرگ ندا منزجرم اميدوارم همه كساني كه از مرگ ندا سواستفاده كردند با قاتلين ندا مشحور شوند... آمين (465612)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۲۲:۳۰
dیک سوال :
اینکه هریک از ماها در آن هنگامه شور و غوغا چه کار کردی شاید مهم نباشد و چرا نظام ما را در شرایطی قرار داد که ما بین بد و بدتر یکی را انتخاب می کردیم ؟(تقریبا همه رای دهندگان و طرفداران کاندیداها)ولی سوال اینجاست که اگر اکنون زمان به عقب برگردد ما در کجا می ایستیم؟ویا اصولا چرا باید آنقدر دایره انتخاب کوچک باشد که رای دهنده مجبور به بعضی انتخاب از سر بی میلی باشد ؟ (465629)
 
توسلی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۲۵:۴۰
تقريبا قبول مكردم كه كشتن ندا خيلي پيچيده بوده و سبزي ها هم از اين جنايت خيلي سواستفاده مكردهد اما خداوكيلي فقط ندا به قتل رسيد؟ اون سه جواني كه در كهريزك به قتل رسيدند چه مي شود؟ پرونده شان چه شد؟ مسخره نيست كه بعد از دو سال همنوز دادگاهشان به نتيجه نرسيده؟ مسخره نيست كه قاضي مرتضوي در دولت پست گرفته و آزاد مي گردد؟
حق نداريم شاكي باشيم. گور پدر موسوي و كروبي نامرد هم كرده ولي با اين وضع، حق نداريم از اين دستگاه قضايي شاكي باشيم؟ (465606)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۵:۵۸
عاملان قتل‌های کهریزک به قصاص محکوم شدند ولی اولیای دم آن‌ها را بخشیدند و آن‌ها هم‌اکنون در زندان دارند آب‌خنک می‌خورند. اگر هم مدرکی دارید که قاضی مرتضوی «دستور قتل» داده بروید به دادگاه ارائه‌اش کنید. (465738)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۳۰:۴۵
بیچاره آنهایی که بازی خوردند! (465641)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۳۳:۲۲
از اين جمله‌ي آقاي دكتر! كه گفته ((ندا هم در میان اون مردم بود و می‌دیدمش و مرتب در تمام این مدت ما ایشون رو می‌دیدیم.)) معلوم مي‌شود كه ندا از ابتدا سوژه بوده و گرنه چرا بايد مورد توجه دايمي اين دكتر باشد. (465645)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۶:۲۵
ما قبول می کنیم که ندا را منافقین کشتند. اما چرا تابحال وزارت اطلاعات آقای مصلحی نتوانسته قاتل را پیدا کند؟ (465668)
 
يك دوست
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۳:۴۹:۴۸
متاسفانه يك بار نظر دادم اما درج نكرديد گفتم در حادثه اي كه يكي از دانشجويان دانشگاه هنر فوت شد مجلس را به تعطيلي كشاندند اما در حادثه ندا گويا ايشان ايراني نبودند و چون خانم بودند اقدامي انجام نشد و اينگونه القا شد كه چون كاري از پيش طراحي شده بود و دوربين آمد و چه وچه پس گناه گردن نداي بيچاره است كه اينگونه اورا به ضرب گلوله اي در خيابان كشتند. آه از اين سياست و صد آه از آنطرفي هايي كه پيرهن عثمان كردند و گناه را بر گردن جمهوري اسلامي انداختند. آه از اين تفريط اه از آن افراط. چطور اميرالمومنين ماجراي آن زن يهودي را طوري گفتند كه مسلمان اگر از غمش بميرد سزاوار است. جوابگوي مرگ ندا كيست؟ چرا قاتل معرفي نشد چرا مرگ يك انسان بيگناه اينقدر بايد سياسي شود كه ما به جاي پرداختن به نفس حادثه زنده باد و مرده باد نثار آدمها بكنيم و اين لعن ونفرين كه راه به جايي نمي برد. الف جان براي خودت نوشتم اگر هم درج نكردي خدا با مظلوم است. (465680)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۰۳:۱۷
چرا این قدر به دوربین حرفه ای استناد می کنید؟

در همان زمان هم گوشی موبایل 10 مگاپیکسلی در بازار بود.

تازه یک همچنین اتفاقی نیاز به تصویر دقیق ندارد که!

مگر از آن مردی که در تونس خودسوزی کرد تصاویر HD مخابره شد؟ نه!

این چه دلیلیه که هی بهش استناد می کنند؟

والسلام (465697)
 
محمود ع
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۰۹:۴۸
به نظر شما حضور یک فیلمبردار با دوربین حرفه ای نه موبایل 10 مگا پیکسلی که سایه اش در فیلم کاملا مشخص است مورد مشکوکی نیست؟ ضمن اینکه کیفیت تصاویر پخش شده در شبکه های مختلف هم نوع دوربین را مشخص می کند (465750)
 
moderator 7
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۴۳:۳۵
گوشي موبايل 10 مگاپيكسلي و حتي بيشتر، به معني تصويربرداري حرفه اي نيست. يك تصويربردار حرفه اي، با دوربين ساده هم مي تواند تصاوير حرفه اي بگيرد.
تفاوت تصويربرداري حرفه اي و آماتور، مگاپيكسل دوربين ها نيست، تفاوت اصلي نوع كادر بندي و ثبات دوربين در تصويربرداري حرفه اي و در مقابل، كادربندي نادرست و تكانهاي دوربين در تصويربرداري آماتور است.
اصولا در محلي كه كسي تير مي خورد، علي القاعده همه بايد پناه بگيرند و خود را از اصابت تيرهاي بعدي در امان بدارند نه اينكه با خونسردي تصويربرداري كنند. (465780)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۰۴:۰۵
وقتی تیر اندازی است من انتظار دارمهمه فرار کنند یا حد اقل روی زمین دراز بکشند یا حداقل سر خود را پائین بگیرند. اما اینها آن قدر شجاع بودند که با دست خالی رفتند فرد مسلح آدم کش را که به یک زن هم رحم نمی کنند را گرفتند. بعد آنقدر انسان دوست بودند که با مبایلشان یک عکس هم از این آدم نگرفتند و رهایش کردند. اینها مانند آن آدم هایی که در آن فیلم های دیگری صد نفری می ریزند روی یک نفر آدم عادی و می زنند و لباسش را هم در می آورند که نیسنتد.
همین آرش یک جای دیگر می گوید ما می دیدیم تیر از سمت مامورهای می آمد و سوال این است که شما سه چهار نفر آدم غیر مسلح چگونه توانیستید بروید از بین این همه مامور موتور سوار ضد شورش مسلح یک نفرشان را بگیرد و خلع سلاح کنید؟ و البته چشم شما چگونه می توانست تیر ها را ببیند. بعد شما مگر قبلا نگفته بودی من ندیدم از جا شلیک شد و فقط صدا شنیدم؟ انسان دروغ گو حافظه ندارد. (465951)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۰۸:۵۶
ماجرای سبزی فروش تحصیل کرده تونسی یک ماجرای اتفاقی نبود. او از مدت ها در دادگاه دنبال رسیدن به حق خود بود. اما بعد از ناامید شدن با برنامه ریزی قبلی خودسوزی نمود حتما به کسانی هم برای فیلم برداری خبر داده بود. (465957)
 
غ
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۲:۳۲:۱۶
من حداقل چهار تصویر مختلف از این ماجرا دیدم، شما کدام یکی از وقایع دیگه رو یادتون میاد که 4 تصویر ازش وجود داشته باشه؟ انهم وقتی که به قول شما همه موبایل دارند؟
سوال دوم من اینه که چطور این ویدیو ها به مرور منتشر شدند؟منظورم اینه که اگر مردم مختلف ویدیو رو ضبط کرده بودند و روی اینترنت منتشر میکردند، هر 4 ویدیو همزمان منتشر میشد، نه اینکه دو ویدیو بعد از 1 سال منتشر بشود. (466535)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۰۶:۰۴
دوستان عزیز در بخش تحلیلی الف
دو سوال که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد:
1- با توجه به اینهمه مستندات بهتر نیست دادگاهی علنی تشکیل و قاتل یا قاتلین به سزای عمل خود برسند
2- آیا امکان دارد یک نفر از عناصر حکومت اشتباها در جریان سرکوب فتنه گران کسی را بکشد؟
3- ایا انتظار بیجایی است که نظیر دادگاه آقای کبیری برای همه کشته های حوادث پس از انتخابات دادگاهی تشکیل شود؟ (465698)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۷:۳۵:۱۹
اصولا اگه فیلم گرفته نمی شد برای شما بهتر بود! (465899)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۸:۵۸:۰۸
دادگاه زمانی تشکیل می شود که شخص مجرم و متهم مشخص باشد. (465949)
 
ارسيا
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۱۰:۳۴
اون عكسهاي خون روي پيشوني مرا به فكر فروبرد.
كمي گشتم و اين مقاله را از يك منبع انگليسي درباره رسانه و البته تمايلات چپي دارد پيدا كردم. به نظرم قابل توجه و تكان دهنده است:
http://beyondnews.info/Politics/post/News%20Analysis/neda-agha-soltan-death-video-is-fake---the-iranian-woman-shot-in-protest-video-is-fake--1246306535.html (465585)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۳۱:۱۵
متن نوشته شده دارای مشکلاتی هست که امیدوارم نویسنده محترم توضیحاتی درباره انها بدن
۱-« – حضور يك دوربين فيلمبرداري حرفه‌اي آماده براي ضبط در هنگام حادثه و تصويربرداري دقيق از ماجرا با آرامش. »
۲ تا فیلم موجود هست و ارامش و حرفه ای بودن زیادی در فیلم گرفته شده دیده نمی شود به دلیل تکانهای بیش از اندازه

۲-«تفاوت رد خون روي صورت و پيشاني ندا در فيلم‌ها و عكس‌هاي مختلف موجود»
همانطور که گفتم چون ۲ تا فیلم موجود هست باید به زمان دو تا فیلم دقت کرد ۲ تصویری که شما چاپ کردین ۶الی۷ ثانیه اختلاف زمان دارن و هیچگونه تناقضی با هم ندارن (یکی از فیلمها بلند تر هست و امکان بررسی ان توسط فیلم دیگروجود ندارد) (465721)
 
احمدي
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۴۵:۴۸
ماجراي قتل مرحومه آقاسلطان براي مردم هنوز مبهم است . بي جهت به كسي توهين و از كسي حمايت نكنيم.اما در هر حال قاتل گناه كار است و بايد مجازات شود چون به نظر مي رسد ايشان يك فرد عادي بودند حتي اگر شعار هم مي داده حقش كشتن نبوده.خانم رجوي و آقاي پهلوي هم به اندازه كافي كثيف الاحوال هستند. (465737)
 
اندیمشکی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۳۲:۲۴
مثال ندا مثال کسیه که با چند نفر بره دزدی و بعد از دزدی دوستانش اونو بکشن
اون بخاطر دزدی رفتن مجرمه ولی بخاطر کشته شدنش بی گناه و محل تاثر
خدا قاتلینش رو عقوبت میکنه
اگه تو این دنیا مجازات نشن (465768)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۳۹:۲۱
به نظر می رسه که تمام شواهد و قرائن این امر را نشان می دهد که دشمنان این آب و خاک برای بهره برداری های سیاسی این دختر بیگناه را به قتل رساندند (465725)
 
یک ایرانی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۵۵:۵۱
بالاخره هرچه بگوییم میشود ولی اینکه ندا فرزند این سرزمین بود چه راضی چه ناراضی چه کسانی مثل اغای مجید بفهمد یا مثل همه عمر مبارکش نفهمد جای افسوس دارد و اگر ما انسان باشیم حق اعتراض ندا را مثل حق امنیت زن یهودی در زمامداری حضرت علی محفوظ میداشتیم (465797)
 
سجاد شاکری
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۵:۵۶:۴۱
سلام
سیاست \" از کاه دروغین کوه واقعی ساختن \" سیاست رایج اموی هاست. چرا باید سنت شکنی کنن وقتی از این راه نون میخورن؟ خودشون رو به خریت زدن و فکر میکنن همه مثل خودشونن! (465800)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۰۷:۴۴
اون مثلا ضدانقلابها یه حرفی زدند و هنوزم می زنند. ولی چرا مسئولان ما هرکدوم یه حرفی می زدند، بیشتر گفتند با سناریو دشمن کشته شده ، بعضیا کل ماجرا را زیر سئوال بردند و گفتند حقه های رایانه ای است، و فاجعه تر اینکه عده ای گفتند ندا زنده است و در یونان زندگی می کند!!! (465816)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۱۱:۴۷
به عنوان يك طرفدار سابق جنبش سبز مي پرسم:
اين آقايون جنبش سبز كه اتفاقا در اينترنت پرشمار هستند لطفا بفرمايند براي استدلال داريوش سجادي كه روزنامه نگاري مقيم غرب است و ميانه اي با جمهوري اسلامي ندارد، چه جوابي دارند؟
اين 6 نكته مشكوك پاياني اين متن را چطور توجيه مي كنند؟
بابا خوبه آدم همش از سر لجاجت و يكدندگي حرف نزنه اگر منطق طرف مقابل قوي تر بود حداقل به دانسته هايمان شك كنيم (465622)
 
دوست هموطن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۸:۳۶:۱۶
آقاي محمدرضاي عزيز...

اين قماش باقي مانده از جنبش سبز، اصولا تفكر را تعطيل كرده و چنان از نظر ذهني بسته و جامد و لجباز هستند كه اگر خود نداي مغفور هم زنده شود و قاتلش را نشان دهد مي گويند نخير! ندا را عباس كارگز يا نمي دونم فلان بسيجي كشته است...

با اين جماعت كور و كر و يا خود را به كوري و كري زده، بحث كردن و استدلال آوردن بيفايده است. بگذار آنقدر راي منفي به نظر منطقي ات بدهند تا دلشان خنك شود...!


من هم تا روزهاي اول جزو همينها بودم ولي ديدم هرچند خيلي خيلي از احمدي نژاد بدم مي آيد ولي تحمل جمود فكري و تعصب لجوجانه اين قوم را ندارم

براي اين دسته از هموطنان فقط بايد گفت متاسفم (465941)
 
amir
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۱۱:۴۹
اون کسانی که توسط جلبک های سبز زنده زنده تو آتیش سوختن چی؟؟ ده ها جلد قرآن سوزوندن چی؟؟ (465818)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۶:۵۹:۴۸
من متعجبم که چرا آمریکایی ها برای اثبات ندا،مثلا نام شهر لس آنجلس را به نام ندا آقا سلطان تغییر ندادند؟
واقعا متعجبم (465865)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۷:۱۴:۰۵
یک ایرانی در خیابان کشته شد . پرونده قتل او به کجا انجامید ؟آیا طرح این سئوال یک خواسته نابجا است ؟ (465876)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۸:۱۵:۳۹
نه اتفاقا سوال شما بسیار به جا و درست است،سوال مهم بنده هم هست
ولی باید به شما بگویم که اگر لطف کنید به تصاویر منتشر شده توجه کنید جواب سوالتان را دریافت می کنید
البته ابتدا اون ماهواره و بی بی سی و سی ان ان رو خاموش کنید تا تمرکزتان بهتر شود و بهتر متوجه شوید.
موفق باشید (465927)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۸:۲۱:۴۸
واقعا دشمنان غربی و آمریکایی با چه نیت و با چه هدفی برای این جنازه سبزک ها سرمایه گذاری کردند؟!
پول دزدی نفت عراق خلاصه باید طوری خرج شود دیگر (465928)
 
غلام
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۸:۳۳:۴۸
شاید بهتر بود بجای این سناریو نویسی ها برای ندا کارت بسیج تهیه میکردند
البته اون موقع هنوز تجارب کافی نداشتند (465942)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۲:۵۹:۳۹
آره اون افراد هم مثل شما کم تجربه بودن
مثل اوایل اغتشاشات که حرفه ای نمی تونستین سطل زباله اتیش بزنین
البته شما نه
امثال شما
از شما بلا به دور (466157)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۸:۵۴:۵۳
آرش حجازی مترجم رمان بود. به همین علت است که توانست آن داستان خلع سلاح بسیجی را بسیازد.
این ها باهم جمع شدند و این خانم را کشتند و از قبل هم فیلمش را گرفته بودند و خود را برای پروپاگاندایی شیطانی آماده نموده بودند. اینها از انگلیس آمدند فیلم واقعی خود را ساختند و پرداختند و رفتند. اینها از مرکز روباه پیر آمده بودند.

عده ای نیز که برای یافتن دلیلی برای اغتشاشات و به قول خودشان جنبش خود بودند گوش و چشم خود را برای شنیدن و دیدن حق بسته و برای باطلی به نفع خود باز نموده بودند. خودشان هم باور نداشتند اما می خواستند باور کنند زیرا این دلیلی منطقی برای جریان آنها بود. این بسیار آزار دهنده است که تو مسئول خون ریزی و آتش افروزی باشی اما تنها دلیلت نظریه \"داماد و فرزند\" باشد. نیاز به خون بود. به قول حجاریان اینها \"نیاز به خون\" داشتند. این نیاز به خون بود که باعث کشته شدن آن خانم شد. این نیاز به خون بود که انسان ها را به افسانه سازی و افسانه پذیری کشاند.

اما یک جنبش نه با افسانه و نظریه داماد و فرزند بلکه با حقیقت می تواند به اهدافش دست یابد. این است که اینها معتاد حشیشی را به بالای جرثقیل می فرستند و چیزی از آن کسب نمی کنند اما در تونس مردی سبزی فروش که افسری بر صورت او تف کرده بود به زندگی خود پایان می دهد و این جواب می دهد. زیرا حق با افسانه و عکس با کاریکاتور متفاوت است. مردن و خون و خودکشی نیست که یک جماعت را به حرکت وا می دارد بلکه علت واقعی محرک است. نمی توان به صورت مصنوعی کسی را کشت و مصنوعی تکبیر گفت پیروز شد. (465945)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۳۳:۵۴
من هم دلم برای این خانم می سوزد. یک عده ای می گویند این خانم با بقیه دوستاش قرار گذاشته بودند که نقش بازی کند و بعد فیلمش را بگیرند و بعد با آرش فرار کنند به انگلیس. بعد بقیه خیانت می کنند و با تیر واقعی او را به قتل می رسانند. البته اگر این ماجرا درست باشد شاید دلم برای او نسوزد.

به هر حال او بر اساس حرف یک شخص به خیابان آمده بود. آن شخص هم دلیلی برای حرفش نداست جز احساسات شخص خود و زنش. زیرا او بر اساس احساس و خیال زندگی می کرد. در فرهنگستان هنر تمام همایش ها و مجلات او \"خیال\" بودند. خودش هم خیال پرداز بود. بر اساس یک \"احساس\" هم در انتخابات نامزد شده بود. \"احساس خطر\". این احساسات او خیلی ها را به کشتن داد. خیلی ها را بی چاره کرد. چه آن طرف چه این طرف. آیا شایسته نبود برای آن مسئله بسیار مهم که با امنیت ملی و اّبروی یک نظام و جان مردم در ارتباط است کمی بیشتر تحقیق می کرد؟ نه این که فورا بعد از اعلام اولیه نتایج شمارش آرا افراد خود را به خیابان بفرستد؟ (465985)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۹:۵۳:۴۳
وقتی ندا در سایت یک اصولگرا فراموش نمی شود شما ها سبز ها چرا فراموشش می کنید .؟ یادش را گرامی بدارید و راهش را ادامه دهید مچ بندان سبز نو بر مچ تان و گردنتان ببندید و لباسهای سبز بپوشید .تا تسلی خاطر تان گردد . (466006)
 
ارام
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۱:۲۵:۱۵
چرا ماجرا را کامل نمی گید؟حد اقل یکی اش اینکه مگه تلویزیون فیلم نساخت که اون خودش روی صورتش خون ریخته و در داخل ماشین کشتنش!!؟ (466110)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۳:۴۶:۵۵
اخوی دروغ نگو! اون یک فیلم اینترنی بود که هیچ گاه در تلویزیون پخش نشد. تنها یک بار که نمیدونم کدوم کانال تلویزیون بود فیلمی را که از طرف شبکه presstv در باره مرحوم آقا سلطان ساخته شده بود را پخش کرد. (466182)
 
IRANIAN BOY
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۱:۳۳:۰۳
شاید علت اصلی کشته شدن ندا را بتوان اینگونه بیان کرد.
1-علت پیاده شدن او از خودرو چه بوده مگر خودرو کولر نداشته که او از ان پیاده شده تا خنک شود. ان موقع هم که بنزین ارزان بود .
2-ان دکتر خیلی دقیق اشاره می کند که گلوله به کجای بدن ندا خورده تا کارش رو تموم کنه کسی نمیتونه بدون اگاهی از محل شریان اصلی بدن تیر رو به اون سمت شلیک کنه تا کار ادم یکسره بشه.
3-به نظر من ندا مورد تحریک نامزدش قرار گرفته و با همکاری اون دکتر ادمکش تروریست وارد یک بازی خطرناک (بازی مرگ) قرار گرفته و تا میتونسته فیلم رو هم جذاب بازی کرده اما خیانت نامزدش و اون دکتره واقعا کار دستش داد.
تنها فرد غیر مطلع از این بازی معلم ندا بوده که روحش هم از این بازی خبر نداشته. (466114)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۰:۲۲:۳۷
اصل ماجرا این بوده است : گلوله به آئورتش خورده بود و من آنقدر بر سینه او فشار آوردم که تمام خون به سرعت از بدنش خارج شد و فوت کرد!

احتمالا با آندوسکوپ به داخل قفسه سینه نگاه می کرده که فهمیده تیر دقیقا به آئورت خورده است. آن قدر هم تخصص داشته که بداند با فشار آوردن به سینه ای کسی که آئورت او پاره شده است خون با سرعت بیشتری از بدن خارج شده و فرد زودتر می میرد.

آرش نقشش را خوب بازی کرد. (466408)
 
IRANIAN BOY
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۱:۴۹:۳۲
1-معنی این جمله دکتر تروریست چی میتونه باشه؟
چند نفری ایستاده بودند که ببینن چیکار باید بکنن !!!!
جواب :منتظر موقعیت بودن تا با فرمان دکترتروریست کارو تموم کنن.
2-انسانی که تیر به سینه اش بخوره به خاطر درد فراوان قفسه سینه فوری خم میشه و رو زمین میافته فکرشو بکنین ضربه محکمی به قفسه سینه انسان بخوره نفس ادم بند میاد و دیگه نمیتونه رو پاش وایسته اونوقت ندا تیر میخوره و رو پاهاش وای میسته و دکتر تروریست اونو رو زمین میذاره و میره برای BBCتعریف میکنه.
3-راستی اون دوستش کی بوده که باهاش اونجا بوده نکنه که اون قاتل اصلی هست و نباید دیده بشه چرا اون نرفت و ماجرا رو برای شبکه تروریستی BBCتعریف نکرد؟ (466119)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۲:۱۳:۳۷
خدا رحمتش کنه.
فاتحه مع صلوات (466138)
 
زهرا
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۳:۱۹:۱۵
پس الف جان با این حساب نتیجه می گیریم که قاتل همون مقتول بوده دیگه؟؟؟
در ضمن آقای توکلی، بینی و بین الله اگه اون دکتر حجازی از کشور خارج نمی شد حسابش با کرام الکاتبین نبود؟؟
دردهای عده زیادی را که از این جنایت متأثر شدند تازه نکنید. به جای مصلحت گرایی نابجا و کتمان گرایی، ویروس را نابود کنید. در درازمدت به نفع انقلاب مردم خواهد بود. (466167)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۰:۳۹:۰۱
زهرا خانم نکنه انتظار دارین که تو ایران قاتل هارو بزارن صاف صاف تو خیابون بچرخن و به قتل هاشون ادامه بدن؟
عجبا
توروز روشن دارن می گن قاتلین رو ازاد بزارید (466421)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۲:۳۶:۳۳
مگه معلم موسيقي ندا كه در ايران موند حسابش با كرام الكاتبين بود؟!!! (467466)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۰:۳۰:۰۵
شما که اینقدر علاقه مند به ندا هستین چرا صحبت های پدر و مادر و نامزدش رو پخش نمی کنید نکنه اونها هم عامل آمریکا هستند. آقای مجد گور بابای بی بی سی و صدای آمریکا. آیا پدر و مادر ندا هم دروغ می گن ؟ اصلا کی راست می گه به نظر شما ؟! صدا و سیما ؟!
شما که برای همه ی شهیدان می روید پیش پدر و مادرشان چرا برای ندا نمی روید ؟
... (466197)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۰:۳۶:۳۶
علی آقا
هیچ ماست فروشی نمیگه که ماست من ترشه
پدر و مادر ندا و نامزدش هم از این آمر مستثنی نیستند
اونها اگر کارشون درست بود دخترشونو طوری تربیت می کردن که تو خیابون با داد و فریاد تربیت خانوادگی خودشو به رخ مردم و دوربین های جاسوسا نکشه
خیابون که جای این غلط کاری ها نیست
مگه خبر ندارید،می گن با نقشه وارد بازیش کردن وبعدشم کشتنشو فلنگو بستن لندن
(466201)
 
حیسنی
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۸:۱۸:۴۳
سلام من اول توصیحه به این سایت اگر حرف و دل برای خدا من قبول دارم در غیر اینصورت کمی فکن اما در درباره مطلب زیبا بود و درس که دشمن با تمامتوان از هیچ همه چیز ساخت تشکر (466299)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۸:۵۸:۵۸
این بنده خدا فدای افکارش شد(خوب یا بد). خدا لعنت کند استعمار پیررو که چطور ماهارو به بازی گرفته و خودش داره ماهی میگیره (466335)
 
عرب خزائلی
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۹:۴۶:۵۹
با سلام
اگه ممکنه نظرات منتقدین را چاپ نمائید تا امانتدار خوبی باشید و دوم نمایش واستفاده از نقد ونظر دیگران باعث پیشرفت وارتقائ سطح فرهنگ و اقتصاد و...کشور عزیزمان می شود. (466374)
 
فطرس ملک
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۹:۵۵:۲۵
همین بس که طرفدارن ندا رژیم کودک کش اسرائیل و امریکای جنایتکار و و رقاصه های فراری اونور آب هستند
اینو هر بی طرفی میتونه بفهمه
درضمن از کی تا حالا امریکا و اسرائیل مدافع ما بودن که حالا باشن (466383)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۱:۱۵
اگر یکی این سوال منو بتونه درست پاسخ بده خیلی از مشلات و ابهامات خیلی ها حل می شه
یکی به من بگه که اون کیسه خون دست اون آمپول زنه چیکار می کرده؟ (466428)
 
احمد حمد
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۰۱:۴۴:۵۳
امپول زنه داشته تصادفی با یه کیسه خون از اونجا رد میشده (468156)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۱:۰۴:۰۲
بابا انقدر بزرگش نکنید
کسی که دستش در دست منافقین کوردل بوده است،دیگر انقدر شلوغ کردن ندارد (466444)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۱:۵۱:۱۲
توي دعوا كه حلوا خير نمي كنند .
اين نبش قبر كردن ها هيچ فايده اي براي كسي ندارد . اگر بي گناه بوده خداوند رحمتش كند و به خانواده او صبر عنايت فرمايد اگر هم مقصر بوده كه توسط خود منافقين اين كشته سازي رقم خورده است .
چطور هزاران نفر از بهترين فرزندان اين مرز و بوم كه هر كدامشان هر تار موي سرشان به هزاران نفر چون ندا آقا سلطان و غيره ارزش داشت و توسط منافقين به خاك و خون كشيده شدند كسي از انها دفاع نكرد پس حتما كاسه اي زير نيم كاسه است كه از اين فرد اينگونه دفاع ميكنند .
از ندا آقا سلطان بزرگتر هم هيچ غلطي نتوانستند در اين مملكت بكنند چه رسد به شخص بي نام و نشاني چون آقا سلطان (466493)
 
سامان
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۷:۵۰
چوری که من تحقیق کردم و از اینور و اونور سرکشی کردم مقصر اصلای خود جون بوده

البته هنوز زیاد به خوانده ها و شنیده ها اطمینان ندارم اما به طوری که تحقیق کامل شده ندا که قرار بوده پس از بازی کردن نقش و هدایت شدن به خارج کشور مبلغی را دریافت کند
در راه به دست خود مجرمین کشته شده طوری که مجرمین پس از کمی تفکر دریافتند که اگر به دنبال کار های ندا بروند مشخص میشود که نقشه ای در پی کار بوده و جنازه ی این مرحوم کجاست!

پس دریافتند که ندا باید قربانی این ماجرا شود!؟ (466603)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۴:۵۰:۴۸
ندا در یک سنانوری خود نوشته خودش نقش کشته را بازی کرد بعد طبق توافق قبی با اسرائیل و امریکا و اروپا هماهنگ کرد بره اونجا پناهندگی بگیره و با نامزدش زندگی کنه
... (466651)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۵:۰۵:۲۴
انشالله که خداوند متعال همه افرادی که فریب منافقین کوردل را خوردند و ارد بازی وحشتناک آنها شدند را ببخشد
ما که از این افراد به دلیل سلب آسایشمان در کوچه و خیابان های تهران گذشتیم و همه این فریب خوردگان خیانتکار را بخشیدیم و انشاالله خدا هم ببخشد (466686)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۸:۵۶
قابل توجه اون عده از دوستانی که همچنان قاتل ندای آزادیشان برایشان پیدا نیست:
آن چه عیان است چه حاجت به بیان است
یه گشتی در خیابانهای لندن بزنید پیداش می کنید
شاید نامزد ندا هم آدرس دقیقشو داشته باشه (466699)
 
سعيد پورمراد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۰:۵۸
مرسي از گزارش كاملتان انشاء الله عاملين و آمرين كشته شدن ندا دستگير و به سزاي اعمالشان برسند. (466729)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۶:۱۲:۴۱
من فيلم ايشون را باسرعت پايين ديده ام اگر به قول آقاي آرش تير به شريان ندا خورده و ظرف مدت كوتاهي خون بدن خالي ميشه پس چرا لباسهاي ندا خوني نبود من كسي را كه با چاقو مجروح شده است را در يك نزاع ديده ام با مقدار خوني كه از بدن خارج ميشد اما اگر به قول آرش تير به شريان اصلي اصابت كرده اما در تمام موارد ميزان خون ريزي خيلي كمتر ديده ميشود و من فكر ميكنم كه اين يك سناريو از پيش طراحي شده بود (466769)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۰:۵۰
ولی انصافا این ندای آزادی جلبک های سبز بازیگر خوبی بود،هم او هم رئیسش که فلنگو بست رفت لندن
به عکس بالا توجه کنید ببینید که چطوری دارن دوربین رو نگاه می کنن
به اون کیسه خون هم توجه کنید (466872)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۰۹:۴۴:۱۰
دیگه با وضعیت معلوم الحال این دختر در تظاهرات نیازی به بررسی کردن نیست، خواست فیلم بازی کنه و بره اونور آب،فیلم هم بازی کرد ولی دوستاش بردنش زیر خاک (467118)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۲:۴۰:۰۵
ولي من انصافا دلم براي اين ندا و ديگر فريب خوردگان سبز بدجوري ميسوزه.
كساني كه دنيا و اخرتشون رو فروختند به دنيا و قدرت طلبي چهار نفر مثل كروبي و موسوي و خاتمي و ....و جالبه كه اون افراد هم به مرادشون نرسيدند!عجب دنياي عجيبيه.... (467472)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۰۹:۴۹:۱۹
همه هموطنان باید مراقب باشند که هیچ وقت و در هیچ برهه ای بازیچه افراد خطرناکی نظیر منافقین نشوند (467108)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۰۹:۵۱:۱۹
خدا این دختر و همه رفتگان را رحمت کند
ولی به نظر من با این شواهدی که سایت الف منتشر کرد برای من مشخص شد که دشمنان ایران و انقلاب این دختر را کشتند
(467033)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۰۹:۵۴:۳۱
استاد موسیقی ندا،الان ایرانه یا فرار کرده؟ (466959)
 
ایرانی وطن پرست
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۲:۰۳:۳۰
نمیدانم چرا از قتل ایات القرمزی هیچ رسانه ویا خانمی اضهار ناراحتی نمیکند (467414)
 
سعيد سپنتا
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۴:۳۵:۲۷
حسين قدياني:“ندا آقاسلطان”. همان دخترک فریب خورده ای که روی امواج بی بی سی جان داد تا “بازیگر-قربانی” نقش اول خیمه شب بازی ای باشد که قرار بود در تئاتر فتنه، روی سن رفته، چند روزی به هلاکت، بلکه فلاکت برسند و خوراک تهاجم تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی را جور کنند. (467586)
 
گمنام
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۵:۰۶:۵۸
واقعا خوب نقشش رو بازی کرد ولی یه سوتی داد چشمهاشو خیره کرده بود به دوربین با اون همه خون روی صورتش ... (467605)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۳:۲۳
دیگه خیلی بهش گیر ندید
خلاصه بازیگری بود که خیلی تو کلاسهای منافقین شرکت نکرده بود و خیلی حرفه ای محسوب نمی شد (468406)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۱۵:۱۳:۴۹
در رسانه هاي بيگانه ادعا شد خانم ندا آقاسلطان براي اعتراض به تقلب در انتخابات به خيابان آمده بود و توسط حكومت كشته شد . در صورتي كه به قول بستگان ندا آقا سلطان او اصلا در انتخابات شركت نكرده بود پس چه اعتراضي داشت؟ در ضمن كشتن يك دختر در خيابان جلوي چشم دوربين چه نفعي براي حكومت دارد بنابراين مي توان نتيجه گرفت عده اي فقط براي اختلاف افكني ميان مردم ايران و داغ نگه داشتن تنور بحران در كشور دست به اين كار زدند . (467622)
 
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۲۱:۱۴:۴۷
سلام ای کاش میشد کسایی که خودشون رو بخواب زدن بیدارشون کرد.... (467986)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۲۱:۴۰:۰۱
با سلام
من خودم از كساني هستم كه درمورد انتخابات ترديد داشتم ودارم و از حاميان اقايان موسوي وكروبي كه شوراي نگهبان تايدشان كرده بودند هستم .ولي هميشه ميگم نبايد هرچيزي و چشموگوش بسته قبول كرد ويااينكه غرور بيجا داشت جنبش سبز درمورد ندا داراي يك حس نا بجا شد وكاري كرد كه چشمش رو در مقابل حقيقت ببند من به خوبي ميدانم كه امكان اين وجود دارد ك دريك تظاهرات خياباني به واسطه خطاي انساني هم كه شده اشخاصي صدمه ببينند ولي من در حمان بار اول كه ديدم به اين فيلم به دلايل مختلف مشكوك شدم وبراي بسياري از دوستان سبز هم نوشتم واز ابتدا هم معلوم بود اين يك ثناريو است وندا مرگش مشكوك وللي چون اقايان ميخواستند نظام را در ان شرايط حساس خراب كنند خود را به خواب زدند وفيلم به اين واضحي را نديدند البته ديدند خود را به كوري زدند اري ندا در ان صحنه نمرد بلكهدر ان صحنه نقش يك مرده را بازي كرد (468000)
 
مینا
۱۳۹۰-۰۴-۰۱ ۲۲:۵۲:۱۴
قتل ندا که تابلو بود برای ادامه ی تظاهرات صورت گرفت ولی جدا دلم براش سوخت .. طفلکی .. خدابیامرزش .. یه فاتحه براش بخونین ثواب داره (468049)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۲:۰۴
دل ما هم براش سوخت
ولی خود کرده را تدبیر نیست (468404)
 
احمد حمد
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۰۱:۴۱:۴۹
اقای مجید مجد ( با اون کلاه پسر خاله ایت) خودتو خسته نکن اونی رو که خودشو به خواب زده رو نمیشه ار خواب بلند کرد اصلا کی کشت مهم نیست اگه ندا (ع) بود چرا تو شلوغی ها بود؟ مهم اینه خونش الکی هدر رفت و بازیچه شد چه سبز چه انگلیس واسراییل !در ضمن اون عکس محجبه هم ربطی نداره تمام ایر انینها چند تا از این عکسها واسه کارت ملی و گواهینامه و پاسپورت دارن (468155)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۰۸:۲۳:۱۱
خداوند دشمنان اسلام و نظام اسلامي را خار و ذليل كند . (468252)
 
مجتبی
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۴:۳۴
ای بابا جای اینکه ما ایرانیها هوای هم دیگرو داشته باشیم افتادیم به جون همدیگه کاری نکنیم که یعضی از هموطنامون از ایرانی بودن خودشون شرم سار بشن.
با تشکر از همه ی دوستان. (468408)
 
میراث کارمند
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۲:۱۰
اگر عامه مردم اهل مطالعه و تعقل و تفکر بودند و وقتشون رو پای سریال های هجو نمی گذراندند اینقدر بازیچه انگلیسی ها نمی شدیم و آقای دنیا بودیم. این ها نمایش های مشایی انگلیسی و اسرائیلی و اطرافیانش می باشد (468438)
 
لیندا
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۰۲:۵۸:۱۴
ندا تو همون فیلم کشته شد .ما مسلمونیم.چرا راحت تهمت میزنید.هر چی هست دسیسه منافقین برای جوونای این مملکته. (3066602) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.