نظر منتشر شده
۱۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 349023
رییس جمهوری:
چه کسانی پول را بردند جایی که آمریکا می توانسته آن را بردارد؟/ اعتبارنامه باید درمجلس بررسی شود هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند درآن مداخله كند
بخش خبری الف، 9 اردیبهشت 95
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷
رییس جمهوری گفت : براساس قانون اساسی هر نماینده ای كه از هر حوزه انتخابیه انتخاب می شود پس از رای آوردن، اعتبارنامه آن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در آن مداخله كند

حجت اسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی روز پنجشنبه به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع منتخبین شوراها در سالن اجلاس سران افزود: مرحله دوم انتخابات در روز دهم اردیبهشت ماه در ۶۵ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۶۸ نماینده باقی مانده برگزار خواهد شد تا این لیست نماینده دوره دهم تكمیل گردد و آنهایی كه هنوز منتخب مردم نیستند انتخاب شوند.

روحانی تصریح كرد هم باید به قانون پایبند باشیم و قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی جز افتخارات ما است كه در كشور قانونگرایی زندگی می كنیم با مشاركت و مشورت مردم و با عقل جمعی كار را پیش می بریم و هر یك از نمایندگان نماینده ملت ایران است.

وی گفت: این افتخار را اسلام به ما داده و این ارمغان را امام و انقلاب در سایه تعالیم اسلامی برای ما آورده و امروز افتخار ما آن است كه با رای مردم كشور اداره می شود و با قانون خدا و قرآن مجید و سنت پیامبر راه زندگی مشخص می گردد ولی اداره جامعه طبق فرمان خدا توسط مردم باید اداره شود.

رییس جمهوری ادامه داد: حال در اداره جامعه مردم از ما چه می خواهند؟ آیا از ما دعوا می خواهند و یا می خواهند جناح و حزب را به رخ هم بكشیم؟، خیر، مردم حل مشكلات كشور را می خواهند. مشكلات كشور باید توسط مردم و مشورت و نظر مردم حل شود.

روحانی افزود: این كه در قانون آمده شورای عالی استان ها می تواند به دولت و یا مجلس شورای اسلامی طرح بفرستد معنایش این است كه افكار و نظرات از سراسر كشور جمع شود و به قلب تپنده كشور برسد و در اداره كشور همه مردم باید مشاركت كنند و شوراها یكی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

** مردم سالاری ازافتخارات نظام جمهوری اسلامی است
وی ادامه داد: یكی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری است كه حضور مردم و مشاركت مردم و نشاط و در صحنه بودن مردم و در نهایت عقل جمعی كه انجام می شود در همه انتخابات ها شاهد هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: همه انتخابات ها اعم از مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه نهادها و ارگانهایی كه دردون خود موظف هستند به شور و مشورت بپردازند با رای مردم انتخاب می شوند.

رییس جمهوری گفت: همه انتخابات ها معنایش یك كلمه است و اینكه اگر كسی به رای شخصی خود اتكا كند و استبداد و جمود پیدا كند و به نظرات دیگران اعتنا نكند در مسیر حركت و نابودی و خسران قرار گرفته است.

روحانی افزود: ما در تاریخ بشر كسی را بالاتر از پیامبرعظیم الشان نمی شناسیم و ایشان بر همه علوم و دانش مسلط بودند ولی خداوند بزرگ به او امر می كند و می گوید «شاورهم فی الامر» كه این درس بزرگی برای ما می باشد برای آن كه هر یك رای هر مقدار عاقل، عالم، مدیر، مدبر و آینده نگر است به تنهایی نمی تواند نظراتش صد درصد صائب باشد مگر آن كه با مردم و با صاحب نظران شور و مشورت كند و نظر آن ها را بخواهد و جمع بندی كند.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه كرد: فلسفه شوراها این است كه در یك روستا یا شهر احزاب، گروه ها،جناح ها و قومیت ها و دست بندی ها با هم رقابت كنند و هر كس پیروز شد این جزو لوازم انتخابات است ولی هدف آن است كه وقتی انتخاب شدیم نه به عنوان خودمان بلكه با نگاه تخلیه از خودیت بعد از رای آوردن عمل كنیم.

روحانی گفت: خداوند همه ما را كه به نوعی رای مردم گرفتیم و منتخب مردم هستیم در این مسئله مهم كمك كند كه خود را از نفسانیات و از آنچه برای خود می پسندیم تخلیه كنیم. وی تصریح كرد: دور كردن ذهن از منافع شخصی، خانوادگی و مادی ضروری است و باید با فكر وعقلانیت و شور مشورت با دیگران برای آبادانی روستا و شهر و كشور تلاش كنیم.

** ارایه دو لایحه برای رفع مشكلات شوراهای شهر و روستا
ریس جمهوری ادامه داد : دولت لوایح مدیریت یكپارچه شهری و درآمد پایدار شهرداری ها را به منظور حل مشكل شوراهای اسلامی شهر و روستا به مجلس شورای اسلامی ارایه می كند. وی افزود: طبق آمار اعلامی بودجه شهرداری ها در سال ۹۲، ۳۳ هزار میلیارد تومان و در سال ۴۲.۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۴، ۵۵ هزار میلیارد تومان بوده كه با توجه به شرایط اقتصادی دولت، روند رو به رشدی را شاهد هستیم.

**عدالت از اهداف شوراها است
رییس جمهوری با اشاره به اینكه بیش از ۱۱۷ هزار نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند گفت: این سرمایه بزرگی است كه تلاش می كند در كشور تبعیض نباشد ، عدالت از اهداف شوراها است، برای اینكه رفاه اجتماعی، بهداشتی و زیست محیطی با نظارت این شورا پیاده شود.
روحانی گفت: این ها به عنوان منتخب مردم، شهرداری ها و دهیاران را برمی گزینند و به شهرها از لحاظ اجتماعی و زیست محیطی سامان می دهند.

وی با اشاره به اینكه باید توجه داشت كه چه وظیفه ای بر دوش دولت و شوراها است تصریح كرد: مردم می خواهند مشكلات را حل و فصل كنیم تا راه زندگی آن ها هموار شود و آنها می خواهند هوای سالم تر استشمام كنند ، آب و خاكشان آلوده نباشد و جنگل ها، مراتع و باغات و درختان كهنسال و جویبارهایشان حفظ شود. رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینكه همه طبیعت امانتی نزد ما است ، گفت: حق نداریم آن ها را تخریب كنیم، متاسفانه در سال ها گذشته كه بسیاری از كشورها از جمله ایران توسعه ناپایدار دنبال شده است.

روحانی گفت: وجود خودروهای فرسوده، ‌وسایل گرمایشی منازل كه در چارچوب مقررات زیست محیطی كار نمی كند، نیروگاه هایی كه با مازوت كار می كنند، خودروهایی كه به صورت استاندارد و در خیابان بدون چارچوب محیط زیست و زندگی و سلامت ما را به خطر می اندازند، كلانشهرها را با معضل بزرگی مواجه ساخته اند كه بدون برنامه ریزی، سرمایه گذاری و مشاركت مردم مشكلات حل نخواهد شد.

** همه دنیا مسائل سیاست خارجی نیست
روحانی تصریح كرد: چند شعار را یاد گرفته ایم و تكرار می كنیم، همه دنیا مسائل سیاست خارجی نیست،‌ زندگی، آب، محیط زیست، وسایل سالم و حمل و نقل از جمله مواردی است كه باید مورد توجه قرار گیرد و اگر نماینده مردم هستیم باید به فكر همه چیز مردم باشیم.

روحانی با ذكر مثالی مبنی بر اینكه نمك فضا را بسیار لطیف می كند ولی اگر شد همه آن نمك،‌ دردسر ایجاد خواهد كرد گفت: ما امروز ده ها مشكل داریم و باید به همه آنها بپردازیم و مردم می خواهند همه مشكلات آن ها حل و فصل شود و دولت اگر كاری كرده در سایه مشاركت و كمك مردم بوده است و اگر كاری كند در سایه مشاركت و كمك مردم خواهد بود و شما بازوان قوی نظام و دولت در سراسر كشور هستید.

** حوزه آب نیازمند سرمایه گذاری است
وی با اشاره به اینكه شوراها در همه زمینه ها می تواند به كشور كمك كنند گفت: در زمینه تامین آب كه یك معضل عمومی است و امروز در اكثریت قریب به اتفاق استان ها با این مشكل مواجه هستیم، نیازمند سرمایه گذاری می باشد و از طرف دیگر باید در مصرف آب توجه كنیم و همه باید كاری كنیم آبی كه مصرف می شود و گردش آن مورد توجه قرار گیرد.

رییس جمهوری گفت: فاضلاب ها از جمله مسائل مهم دیگری است كه باید مورد توجه قرار گیرد و برای اینكه بتوانیم از آب حراست و حفاظت كنیم این وظیفه همه ما است و شوراها باید تلاش كنند تا محیط سالم از دست نرود و باغات تبدیل به برج در شهرهای بزرگ و بخش های مسكونی در روستاها نشود.

روحانی خاطرنشان كرد: مهم است از چه زمینی برای چه منظوری استفاده شود، خاك همانند آب از سرمایه های بزرگ انسانی است كه باید حفاظ و حراست شود و وقتی از آنها مراقبت نكنیم این سرمایه های بزرگ را ازدست می دهیم بنابراین شوراها باید در ساخت و سازها ، مجوزها و حراست از مراتع و باغات توجه كنند.

روحانی افزود: مگر می شود درخت كهنسال مفیدی كه برای سالم سازی هوا و نشاط جامعه و گاهی برای تاریخ ارزشمند است قطع شود و به جای آن نهالی كاشته شود تا بعد چه خواهد شد پس همه باید مراقبت كنیم و از همه توان استفاده كنیم و انتظار از شهر و روستا در این زمینه زیاد است و دولت هم در زمینه محیط زیست وظایف سنگینی دارد.

** جمع آوری خودروهای فرسوده در سال ۹۵ قدم به قدم اجرا می شود
رییس جمهوری گفت: در سال ۹۵ جمع آوری خودروهای فرسوده قدم به قدم اجرا خواهد شد همانند تبدیل نیروگاه های مازوت به گاز كه در سال های گذشته صورت گرفت و امروز شاهد هستیم كه اصفهان سه برابر سال های پیش، روزهای پاك را سپری كرده است.
روحانی گفت: باید بنزین و خودرو سالم در اختیار مردم گذاشته شود و ریل قطارها برقی گردد و این جز برنامه های دولت است و با كمك شما و مردم در این مسیر حركت خواهیم كرد.

** مردم باید از همه چیز مطلع باشند، یك تا میلیاردها دلار فرق نمی كند
وی در بخش دیگری تاكید كرد: در اطلاع رسانی همه ماباید تلاش كنیم تا هر چه می شود به طور شفاف به مردم خبر دهیم و یكی از رسالت های ما كه توسط مردم انتخاب شده ایم، اطلاع رسانی درست و قرار دادن اطلاعات دقیق در اختیار مردم است.

رییس جمهوری افزود: اگر جایی ما مقصر هستیم بگوییم و از مردم عذرخواهی كنیم و اگر دیگران خطا كردند آن ها هم اعتراض كنند و اگر ما مشكل آفریدیم بگوییم و از مردم عذرخواهی كنیم و اگر دیگران آفریدند برای مردم روشن شود واین را باید باور كنیم و اگر باور نكنیم مشكل حل نخواهد شد چرا كه صاحبان اصلی این كشور ملت بزرگ ایران هستند.

وی ادامه داد: افتخار ما باید این باشد كه خادم مردم هستیم و مردم باید از همه چیز مطلع باشند و هر آنچه انجام گرفته باید اطلاع رسانی شود و یك ریال و یك دلار مردم تا میلیاردها دلار فرقی نمی كند اگر اتلاف كردیم باید بگوییم چه شده است. اینكه دیگران كاسب هستند سرجای خودش است.

**آمریكا در راس كشورهایی است كه به حقوق مردم و عدالت و اخلاق اعتنایی ندارد
رییس جمهوری گفت: كشورهایی هستند كه به خاطر قدرت، ثروت ، اقتصاد و نفوذ به هیچ چارچوبی اعتنا نمی كنند و به حقوق مردم و عدالت و اخلاق اعتنایی ندارند كه در راس آن ها دولت ایالات متحده امریكا است.

روحانی افزود امریكا به عنوان كشوری كه احساس قدرت می كند و به رغم اینكه در طی سال های اخیر شكست های زیادی را در افغانستان و عراق و انشالله سوریه تحمل كرده است و به رغم پایگاه ظالمانه ای كه در منطقه برای خود ایجاد كرده یعنی رژیم صهیونیستی مرتب شكست را تحمل كرده است و متاسفانه در این خوی باقی مانده است.

وی ادامه داد: خوی استكباری طول می كشد تا فراموش شود بنابراین ملت های دنیا باید مراقبت كنند و با این عمل كشورهای ظالم مبارزه كنند تا این خوی به مسیر صحیح و درست خود بازگردانند.

رییس دولت تدبیر و امید تصریح كرد: چرا ما نباید حواسمان جمع آن ظالم ها باشد، اگرچه ما اقدام آن ها را محكوم می كنیم و از نظر ما بی ارزش است و دولت این مسئله را دنبال خواهد كرد اما ما كه در برابر آمریكا این همه مشكلات داشتیم، ‌داریم و خواهیم داشت، چرا باید مثل معروف گوشت را جلو گربه بیاندازیم و انتظار بلعیدن نداشته باشیم.

روحانی گفت: چه كسانی پول را بردند جایی كه آمریكا می توانسته آن را بردارد، بعد از آن همه هشدارهایی كه در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ داده شد چرا اقدامی صورت نگرفت.

وی گفت: دولت تیمی را مامور كرده كه همه موارد را بررسی كند و از این كارگروه می خواهم كه نتیجه بررسی خود را شفاف و روشن در اختیار ملت قرار دهد. مردم باید از سرنوشت ثروت خود مطلع باشند

** ذخایر بانك مركزی مصون از هر گونه تعرض است
رییس جمهوری اظهار داشت: البته ذخایر بانك مركزی هر كشور مصون از هر نوع تعرض است و محكمه هیچ كشوری نمی تواند نسبت به ذخایر بانك مركزی كشور دیگر حكمی صادر كند و این غیرقانونی است.

روحانی گفت: كار خلاف قانون را ملت، ‌دولت و نظام نمی پذیرد و دولت آمریكا در برابر این اقدام غلط و غیرقانونی محاكم آمریكا در برابر ملت و دولت ایران مسئول است و دولت ایران و ملت برای احقاق حقوق از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد كرد.

رییس جمهوری گفت: اینكه سه هزار نفر از بانوان در شوراها فعال هستند خوشحالیم و انشالله در مجلس دهم با رقم خوبی حضور خواهند داشت و باید باور كنیم بانوان دارای استعداد ، لیاقت و قدرت فكری همانند مردها هستند.

روحانی افزود: ما از همه فرصت های موجود كشور باید استفاده كنیم و باید از توان فكری، دانش و علوم زنان در مسائل كشور استفاده كنیم. وی اضافه كرد: سبك زندگی ما باید اسلامی باشد و باید به بانوان و خانم های جامعه احترام گذشته شود همانطور كه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) به حضرت فاطمه (س) احترام می كردند ، جامعه مانیز باید همان مسیر را ادامه دهد.
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۳۶:۴۸
رییس جمهور باید توجه داشته باشند که شورای نگهبان بر اساس قانون، نظارت تام و استصوابی دارد. با توجه به اینکه این اتفاق برای بار نخست است که روی داده و در کلیه مراحل قانون نیز اصلاحیه وجود دارد، اين اقدام شورای نگهبان طبق قانون انجام شده است. (3672405) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۱۶:۱۸:۲۸
اتفاقا این اقدام در گذشته نیز سابقه دارد. در انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی، اعتبارنامه منتخب مردم نیشابور پس از یک انتخابات سالم از سوی هیئت نظارت امضا نشد. وزیر کشور وقت که این اقدام شورای نگهبان را خلاف بیّن و آشکار قانون می دانست اعتبارنامه وی را صادر و به مجلس فرستاد. مجلس نیز اعتبارنامه او را تصویب کرد و وی چهار سال نماینده بود. امام خمینی (ره) نیز این اقدام را تلقی به قبول نمودند. (3674131) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۰۴:۳۹:۲۸
متاسفانه رئیس محترم جمهور، گاها اظهار نظرهایی معوج می فرمایند که گاهی جواب نهادهای رسمی این است که ایشان یا شوخی کرده یا آن لحظه دچار خستگی بوده است.
معلوم نیست بعد از اینهمه توضیحات رهبری و سایر مسئولین و نهادهای قانونی در خصوص وظیفه ذاتی شورای نگهبان، چرا ایشان به امور مشتبه متشبث می شود؟
اینگونه اظهار نظرها به جایگاه قانونی خود ایشان لطمه می زند و سبب روشنگری بیشتر مردم در خصوص جایگاه نهادهای قانونی گشور می شود. (3674698) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۳۸:۰۸
اول تائید صلاحیت شده . بعد از اینکه رای اورده ، رد صلاحیت شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3672411) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۵۹:۱۵
دلیلی بزرگتر از اینکه رأی آورده برای رد صلاحیتش میخواین؟؟! (3672478) (alef-3)
 
دولت اصلاحات و دو میلیارد دلار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۶:۱۹:۱۲
دولت اصلاحات گوشتو دست گربه داده بی زحمت آقای روحانی رسیدگی کنید
دولت اصلاحات اوراق قرضه آمریکایی خرید.

روزنامه دولتی ایران 8 اردیبهشت اعتراف جالبی کرده است: همان گونه که مشخص است تمام مراحل روند این پرونده در دوره‌های قبل از دولت یازدهم رخ داده است و حتی سپرده‌گذاری و خرید مقدار اوراق بهادار دلاری نیز قبل از دولت یازدهم انجام شده است. بررسی مستندات این پرونده نشان می‌دهد که فرآیند خرید اوراق دلاری 2 میلیارد دلاری از سال 2003 آغاز شده است و در دولت نهم نیز این فرآیند ادامه یافته است. عباس عراقچی نیز ضمن تأیید این موضوع می‌گوید: اوراق قرضه دلاری در سال 2003 میلادی (یعنی در سال 1382، 1383 و دولت اصلاحات) خریداری شده است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که در دولت گذشته نیز این روند ادامه یافته و مورد تأیید قرار گرفته است. مهدی محمدی کارشناس سیاسی و یکی از وابستگان به دولت احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای ضمن تأیید این موضوع می‌گوید: «خرید‌اری این اوراق د‌ر دولت اصلاحات صورت گرفته و د‌ر دولت گذشته صرفاً این موضوع تمد‌ید‌ شد‌ه است.». (3672942) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۷:۳۲:۵۱
هر گاه به800 میلیارد دلار رسیدگی شد انگاه به دولت اصلاحات هم رسیدگی میشود. (3673064) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۹:۲۴:۵۶
8 سال دولت دست شما بود چرا ارواق رو نفروختید ؟؟؟ (3673188) (alef-13)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۱۳:۰۸:۳۶
خوب اينها هم مي توانستند تو اين سه سال بفروشند (3675343) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۰:۴۸:۰۸
دولت اصلاحات تصمیم گرفته و احمدی نژاد صرفا اجرا کرده ... یه صرفا میزاری از اهمیتش می کاهی اولا باید بگم اجرا خیلی مهم تره ثانیا اون زمان دادگاه های امریکا حکم به برداشت از اموال ایران نداشت (3673269) (alef-13)
 
ساسان
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۹:۳۸:۱۶
همه چیز واضح و روشن است: این اوراق زمان دولت اصلاحات خریداری شده (2003)و زمان احمدی نژاد و روحانی هم دولت ایران اقدام جدیدی در قبال آن نکرده. الان به علت ضعف دیپلماسی التماسی دولت روحانی، آمریکا جرات کرده و این اوراق دومیلیاردی را مصادره کرده. همین آمریکا در زمان دولت 8 ساله احمدی نژاد این جرات را نداشت و چنین اقدامی نکرد. حالا چه کسی مقصر است؟ (3673703) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۴:۳۰:۲۱
روحانی همین را می‌خواهد! اینکه شماها هی بزنید تو سر و کله هم که آی تقصیر این بود و وای تقصیر آن!

چقدر راحت فریب می‌خورید! (3673577) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۰۴:۳۶
مگه میزان ، رای ملت نیست ؟ (3672494) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۰۷:۴۴:۰۸
کی گفته؟ (3676798) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۱۷:۲۷
من از شورای نگهبان یک سوال دارم.فلسفه تایید اعتبارنامه نمایندگان توسط بقیه نمایندگان چیه؟ با این کار شما دیگه این کار عبث میشه.شما وقتی تایید کردی و طرف رای اورده حالا اگه مستندی داری به مجلس بده که اونها تصمیم بگیرند (3672538) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۱۸:۲۸
آیا این سئوال در اذهان ایجاد نمیشود که قدرتی هست که به مراتب بالاتر از رای مردم است ؟؟؟!!! (3672541) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۰۴:۳۴:۱۲
دوست عزیز عقلا باید قدرتی وجود داشته باشد که به طور تخصصی صلاحیت نامزدهای انتخابات را مورد بررسی و مداقه قرار دهد
و الا من و تو که مردم هستیم نه چنین تخصصی را داریم نه وقتش را داریم
و اگر آن قدرت که در کشورهای دیگر هم وجود دارد (در کشور ما نامش شورای نگهبان است) وجود نمی داشت، راه کلاه برداری و ریاکاری و خسارتهای بزرگ به مردمد باز می شد. (3674694) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۴۶:۳۳
میزان رای ملت است. والسلام (3672605) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۵۹:۳۰
قبل از انتخابات شب و روز دعوت و تبلیغ میکنید مردم در انتخابات شرکت کنید, رای بدهید, حضور شما دشمن شکن است و هزاران حرف دیگر
حالا که مردم شرکت کرده اند و رای داده اند چرا به رای مردم احترام نمیگذارید?
ایا حضور مردم را فقط برای جلوی دوربین بردن و به رخ کشیدن میخواهید که بگویید دشمن ببین که مردم امده اند!
اگر قرار است رای مردم باطل شود پس رای دادن چه معنی دارد? (3672633) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۵:۱۳
امیدوارم دکتر روحانی جلوی این بی قانونی رو بگیره که تبدیل به روند برای شورای نگهبان نشود. (3672979) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۱۷:۱۲:۰۳
آقای روحانی قانون گذار نیست، قانون را قوه مقننه و شورای نگهبان می گذارند و آقای روحانی نباید در این کارها دخالت کند. (3675913) (alef-3)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۳۸:۳۰
تکلیف قانونی در این زمینه روشن است، این موضوع در قانون مسئله پیچیده‌ای نیست، انتخابات وقتی تمام می‌شود که شورای نگهبان اعتبارنامه افرادی که به آنها رأی داده شده را تایید کند، در واقع شورای نگهبان همه چیز را بررسی و در نهایت تایید کند که افراد منتخب هم تخلفی نداشته‌اند، در آن صورت اعتبارنامه صادر خواهد شد و این پایان انتخابات است. (3672413) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۲۱:۴۰:۲۴
نخیر! برای جزییات انتخابات هم کلی قانون و آیین نامه داریم. اینجوری نیست که شورای نگهبان هرجوری خواست عمل کنه. (3674426) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۰۴:۴۴:۴۴
بله قانون در جزئیات هم هست که شورای نگهبان طبق آن عمل می کند

ضمن اینکه طبق همان قانون برای جلوگیری از حرج و مرج، نهاد رسمی برای تفسیر آن قانون خود شورای نگهبان است و حرف آخر را او می زند و الا سنگ روی سنگ بند نمی آمد.

در همه جای دنیا هم همینطور است ... ولی ظاهرا مرتب غر غر زدن مخصوص بعضی از مدعیان دروعین احترام به قانون در ایران است. (3674700) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۴۳:۴۰
کی بود می گفت که مذاکرت هسته ای محرمانه هست، کی بود که می گفت دلواپسا بروند به جهنم، آقای روحانی کجای این حرفها روراستی است.

قرار نیست که هر جا به نفع شما هست دم از دموکراسی بزنید و هرجا که به ضرر شما دیکتاتور شوید.


دموکراسی در عین مخالف بودن خوش است .

امیداورم که حداقل از حرفهای خودتان درس بگیرید، شما بیشتر نیاز به دانستن دارید. (3672425) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۴۴:۰۹
روحانی متشکریم (3672426) (alef-3)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۰۳:۴۰
عراقچی تایید کرده که پولها سال 2003 یعنی 81 و 82 سرمایه گذاری شده
اونوقت شما 2007 هشدار دادید؟؟؟
اصلا چرا آمریکا 2007 پولها رو بر نداشت الان برداشت کرده؟
واقعا تا کی می خواین بهانه دولت قبل رو بیارید؟؟؟
اصلا ما هیچ چی واسه خودتون چه جوابی دارید؟؟؟
واقعا مردم رو چی فرض کردید؟؟ (3672754) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۰۴:۴۹:۴۸
این تناقض گویی مسئولان دولتی فعلی هم به نظر به رکود شکنی رسیده است بطوریکه اقای رئیس جمهور در جلسات عمومی بر علیه مسئولان خودش مرتب موضع گیری می کند، بر علیه صالحی و ... (3674702) (alef-3)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۴۴:۳۷
اقای روحانی ضمن خسته نباشید تقاضا دارم به جای زدن این همه حرف های بی ارزش و خلاف واقع کمی برای رفع معیشت مردم تلاش کنید,از برجام که ابی گرم نشد برای این مردم و همه ی داشته هامون رو مثل ترکمان چای به تاراج بردن به لطف وزیر امور خارجه تون,شاید تو این یک سال و نیم پایان دوران ریاست جمهوریتون قدمی تونستین برای رفاه مردم بردارین (3672428) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۴۶:۴۲
شما به هیچ کدام از حرف هایی می زنید عمل نمی کنید هسته ای را هم همین جور مثل گوشت جلوی گربه انداختید حالا منتظرید که گربه به شما یه چیزی بده من که بعید می دونم چیز به درد بخوری بده اگر هم بده وقتی می ده که فایده ای نداشته باشه (3672436) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۵۱:۰۹
خوشحالم كه رئيس جمهوري محترممان از راي ملت ايران محافظت ميكنند و به راستي مجري خواست ملت هستند. (3672449) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۵۱:۲۱
زنده باد دکتر روحانی و درود بر تمامی دولتمردان تدبیر و امید. (3672451) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۰۰:۴۰
درود بر دکتر روحانی
خواست ما مقاومت ریس جمهور در مقابل زیاده خواهی بعضی افراد و نهاد هاست (3672480) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۰۰:۴۳
حرف خوبه ها حرف خوبه
ولی عملی در کار نیست
گفت عالم بی عمل به چه ماند؟
فرمود به زنبور بی عسل (3672481) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۴۳:۴۶
شوراى نگهبان به راى ملت احترام بگذارد و كار را به مجلس واگذار كند انها از حقوق موكلين خود دفاع ميكنند و اگر شخصى به هردليلى وارد مجلس شده و راى آورده ولى صلاحيت وكالت را ندارد را خودشان او را رد اعتبار ميكنند . (3672859) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۰۹:۰۰
نميشود با پتك ساده زيستي و پاك دستي حق مردم را پايمال كرد..اينها حق الناس است..نميشود به بهانه دفاع از انقلاب ريشه انقلاب كه قانون اساسي است را قطع كرد ..همان قانوني كه به شما حكم نظارت داده قوانين ديگري هم دارد..لطفا بخوانيد..در اصفهان ديگر كار به لجبازي رسيده..خب نفر سوم راي نياورده نفر ششم كه حايز اكثريت ارا است را معرفي كنيد .اينكه ديگر مر قانون است... (3672514) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۲۱:۴۲:۰۶
حرفاتون رو قبول دارم بجز اینکه اگه نفر سوم به هردلیلی رایش باطل شد نفر ششم نباید جایگزین بشه چون ممکنه مردم اگه نفر سوم نبود به یک نفر دیگه رای میدادن. باید نفر ششم در انتخابات میان دوره ای مشخص بشه. (3674427) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۱۲:۱۶
مر قانون خط قرمز همه مقامات باشد (3672523) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۱۳:۴۱
جناب حقوقدان
از جايگاه و اختيارات شوراي نگهبان خبر داري؟ (3672526) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۸:۳۴:۳۴
بله خبر داره که یه چیزی میگه! اگه جلوی این قانون شکنی گرفته نشه فردا بعد از انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان فرد منتخب رو حذف و فرد غیر منتخب رو به جای مردم روی کرسی ریاست می نشونه و این یعنی مرگ دموکراسی! اون وقت اگه بخوان جلوش رو بگیرن دیگه کار از کار گذشته چون در اون صورت شورای نگهبان اعلام میکنه که در انتخابات 7 اسفند قبلی هم این اتفاق افتاده و چیز جدیدی نیست حذف فرد منتخب!!!!!!!!!!!!!!!! (3673125) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۹:۳۷:۱۹
احمد آقا! براساس مجمعی که امام (ره) پایه گذار اون بودن به اسم مجمع تشخیص مصلحت نظام، حتی اگر همه اعضای شورای نگهبان رایی بدن، مجمع می تونه در صورت اختلاف شورا و مجلس، رای مجلس رو اگر به مصلحت نزدیکتر دید تایید و نظر شورای نگهبان رو رد کنه. تا پیش از آیت الله هاشمی هم، رئیس شورا رو رئیس جمهور وقت به عهده داشت، یعنی رئیس جمهور مسئول تشخیص مصلحت کشور بود و نظرش بالاتر از اختلاف مجلس و شورای نگهبان. (3673202) (alef-13)
 
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۱۰:۱۳:۰۴
الان اختلاف دولت و شورای نگهبانه (3673726) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۰:۲۸:۱۰
زیاد تر از جایگاهش تصمیم گرفته (3673246) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۲:۳۵:۳۴
احمد آقا جایگاه مردم بالاتره یا جایگاه شورای نگهبان؟ (3673356) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۱:۰۰:۲۴
مردم! (3673486) (alef-3)
 
توانا
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۱:۱۴:۲۵
برادر محترم لطفا حقوق را تعریف کنید بعد در مورد اخبار حقوقی صحبت کنید (3673498) (alef-3)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۲۱:۴۳:۴۵
بله! مثل اینکه شما خبر نداری که فکر میکنی شورای نگهبان هر کاری دوست داشت میتونه انجام بده! شورای نگهبان موظفه در چهارچوب قانون عمل کنه. حتی تفسیر قوانین عادی هم به عهده شورای نگهبان نیست و بلکه تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگبانه که این موضوع ربطی به قانون اساسی نداره چون جزییات انتخابات در قوانین عادی آمده نه قانون اساسی. (3674430) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۱۹:۵۱
امیدوارم قبل از اینکه این حرف را بزنند خوب جوانب امر را در نظر گرفته باشند. این راه را حالا دیگر باید تا پایان ادامه دهید آقای رئیس جمهور، هر چند سخت است اما جمهور مردم با شما موافقند. (3672545) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۲۴:۲۹
دوپینگ برای انتخابات فردا.اقای روحانی این یه سال هم هرچی دوست داری سخنرانی کن.چون سال ۹۶سال خداحافظی شماست (3672554) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۲۸:۳۰
روحانی جان ، شما هم خیلی چنگی به دل نمیزنیها ولی..... ولی نظر من و امثال من به نظر شما نزدیکتره و من حس میکنم بالاخره از اداره کشور و با دوستان مروت و با دشمنان مدارا ، بیشتر از بقیه سر در میاری. پس ..... فعلا روحانی متشکریم............... (3672564) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۳۵:۲۱
قانون اساسی به صراحت گفته شورای نگهبان فقط میتواند به بررسی صلاحیت داوطلبان بپردازد نه منتخبان و نماایندگان بین کسی که داوطلب است و انتخاب شده است چه فرقی دارد؟ (3672577) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۲۱:۴۵:۳۴
قانون اساسی به صراحت صحبت از تایید اعتبار نامه نمایندگان توسط خودشون کرده! طبق قانون اساسی همه چیز باید در چهارچوب قانون باشه و شورای نگهبان حق نداره خلاف قانون عمل کنه. (3674433) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۳۸:۰۷
روحانی مچکریم ما مردم اصفهان با حق رای که براساس قانون اساسی داشتیم نماینده انتخاب کردیم و براساس همون قانون اساسی نماینده ما باید اعتبارش در مجلس تایید شود . (3672585) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۴۰:۱۰
تکرار مکررات (3672590) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۴۴:۵۱
چه كساني تاسيسات هسته اي را پلمب كردند بدون اينكه عايدي داشته باشد؟ چه كساني هر وقت دم انتخابات ميشود حرفهاي تحريك آميز ميزنند؟ چه كساني به جاي اينكه پيگير بازگرداندن پولهاي بلوكه شده باشند، اختلافات داخلي ايجاد ميكنند؟ (3672600) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۲:۴۴:۵۱
1- چرا در اون 8 سال که قوای سه گانه را در اختیار داشتین پولهای بلوکه شده را باز نگرداندید؟
2- از کی حمایت از قانون و قانون اساسی تحریک آمیز شده؟ خب ببم جان با حذف نفر سوم به روش نادرست (روش درست تصمیم گیری مجلس در زمان تصویب اعتبارنامه) چرا نفر ششم را که بیش ار 25 درصد رای آورده، تایید نشده؟ (3673363) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۴۵:۴۲
جناب دکتر توکلی شما که دم از محافظت از بیت المال میزنید لطفا کمپین محاکمه مقصرین حیف و میل 2ملیارد دلار را راه اندازی کنید تا مسببین ان محاکمه شوند هر کس و در هر مقامی که هست همانطور که در مورد بابک زنجانی اقدام نمودید
با تشکر (3672602) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۴۵:۴۵
با این اوضاع رای دادن چه معنی دارد? مگر همیشه شعار نمیدهیم میزان رای مردم است, پس چه شد? (3672603) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۵۳:۴۳
اکنون همه چیز دست دولت است ، باید اعتبار نامه صادر شده و اگر شورای نگهبان مدرکی علیه منتخب مردم دارد باید به مجلس ارائه کند .
این چیز عحیب و پیچیده ای نیست (3672618) (alef-13)
 
حقوقدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۵۶:۳۹
رئیس جمهور قسم خورده که پاسدار حقوق مردم باشه .
حالا ببینیم در این قضیه ، چی کار میکنه . (3672624) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۳:۵۶:۵۶
شما باید زودتر اعتراض میکردید آقای رییس جمهور (3672625) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۲۶:۱۷
حكم صادر نشده اعتراض ميكردن؟!!! (3672678) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۷:۴۱
برخی کارها و برخی نهادها برای دولت هزینه تراشی میکنند از جمله:
به راه انداختن گشت نا محسوس بدون هماهنگی با دولت
رد صلاحیت منتخب مردم
مانور موشکی و نوشتن برخی شعارهای هزینه دار بر روی ان (3672887) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۰۴:۰۴
رياست محترم جمهوري تا پاي جان از جمهوري اسلامي ايران دفاع مي كنيم اجمهوريت ني تواند اسلاميت را زير سوال ببرد و اسلاميت هم اجازه ندارد جمهوريت را زير سوال ببرد ما نمي گذاريم اجمهوري اسلامي را توخالي نماييد مثلا ظاهرش را جمهوري جلوه دهيم واون اسلامي را كه عده اي به راي خود تفسير مي نمايند به نام اسلاميت خورد ملت دهيم جمهوري اسلامي يعني مردم در چهار چوب انتخاب ووقتي كسي از شوراي نگهبان صلاحيت گرفت وانتخاب شد فقط مجلس مي تواند در اين خصوص نظر دهد پس ما پاي جمهوريت استوار مي ايستيم (3672643) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۰۹:۱۰
سه ساله ریس جمهوره یه جوری حرف می زنه انگار تا حالا خوووواب بوده (3672654) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۲۷:۴۵
ميزان راى ملت است (3672682) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۲۸:۰۱
زنده باد سرداار سلیمانی که امنیتمان را مدیونشیم (3672683) (alef-3)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۴:۵۱
خدا رهبري نظام را حفظ کند (3672798) (alef-13)
 
على
France
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۴۱:۱۳
آقاى روحانى عزيز، به عنوان يك ايرانى تمنّا مى كنم حتى اگر امكان علنى كردن اينطور مسائل وجود ندارد، دستور تحقيق درباره ى ارتباطات اعضاى دولت قبل با سرويس هاى خارجى را صادر كنيد. اجازه ندهيد سالها بعد بفهميم چه بر سرمان آمده. خدا حفظتان كند (3672705) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۵۷:۵۵
موافقم مخصوصا خرید هایی که به صورت اوراق قرضه در سال 2003 شد.... (3672738) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۰:۰۴
باید این قضیه روشن شود . خریدن اوراق قرضه یعنی کمک به دولت و حکومت یک کشور ب. یعنی چی که دولت احمدی نژاد از آمریکا اوراق قرضه خریده؟

آیا بهتر نبود آن هفت و نیم میلیارد دلار شمش طلا خریداری و به کشور خودمان وارد میشد؟ (3672988) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۶:۵۳:۳۳
خخخخ>...... داداش خوبه والا... عراقچی مگه نگفت سال 2002 این پول رفته و اوراق خریداری شده؟ سال 2002 کی رییس جمهور بود؟ محمود یا خاتمی؟! خجالت داره همش شده کار این دولت سیاسی کاری و بازی و ... سوراخ اوزون رو هم محمود سوراخ کرده... سونامی هم کار اون بوده... مسخرس (3673005) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۱:۰۵:۳۲
قبل از مرگ بر امریکا مرگ بر موریانه هایی که کشورو از درون نابود می کنند ... (3673285) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۴۷:۰۹
ظاهرا جناب روحانی جنابعالی تحت هیچ شرایط و وضعیتی نمی خواهید بخشی از مشکلات بوجود امده را بگردن بگیرید . از برجای ( اقدام جامع یکطرفه ) شروع کنید . (3672719) (alef-13)
 
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۴:۵۶:۰۴
مسئولین عزیز بهتر است بجای پاسکاری مقصر این اتفاق زودتر همفکری شود و تصمیم و اقدامی انجام شود که بتوان پول بناحق رفته را باز گرداند. (3672734) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۱۷:۵۸
به خدا همین که حرف های آقای روحانی و کابینه ایشون به نظر آدم عاقلانه و منطقی می رسه و آدم از رفتار و کردارشون تو مجامع بین المللی خجالت نمی کشه برای من یکی بسه!!! هر چند که به شخصه به دلسوزی و تدبیر ایشون بسیار اعتقاد دارم. (3672785) (alef-13)
 
صابر
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۱۸:۱۴
چه کسانی انرژی هسته ای و تمام زحمات رو به اعتماد بیجا به امریکا به باد دادند؟
چه کسانی باعث شدند با عقب نشینی و ضعف در برابر کدخدا ,کدخدا پرروتر شده و به جای برداشتن تحریم ها به اموال ملت ایران دست اندازی کنه؟
و . . .
اقای روحانی فرافکنی نکنید خواهشا......شما که می گویید چرا با اعتماد به امریکا این سرمایه گذاری کرده اند خودتان چرا با اعتماد به امریکا برجام بی فرجام رو قبول کردید؟ (3672786) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۱۹:۲۷
آقای روحانی!شما که امریکا را بی اعتنا به حقوق مردم،عدالت و اخلاق می دانید چرا طی معامله ای خسارت بار صنعت هسته ای ایران را در قبال وعده های کاغذی چنین دولتی تقریبا تعطیل کردید و سند معامله را آفتاب تابان نامیدید؟ آیا شیطان بزرگ را نمی شناختید؟! چگونه علی رغم تحریم های جدید امریکا از برجام دفاع می فرمایید؟! آیا ملاقات های پی در پی آقای ظریف با وزیر خارجه امریکا برای عادی سازی رابطه با امریکا صورت نمی گیرد؟ (3672789) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۰:۱۴:۳۹
اگر توافق هسته ای به سرانجام نمی رسید حلقه تحریمها تنگ تر و تنگ تر میشد و امکان هر گونه مبادله مالی با خارج حتی به منظور تهیه غذا و دارو و ... هم سلب میشد . روحانی برخلاف دولت قبل واقع بین بود و آرمانی و متوهمانه با قائله هسته ای برخورد نکرد و جلوی ضرر بیشتر را گرفت. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که انرژي هسته ای خوبه، اما به قیمت انرژی هسته ای، نه به قیمت خون و جان و مال مردم. (3673234) (alef-13)
 
پورشه!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۰۷:۰۸:۴۸
سلام دوست عزیز
پورشه بعضی ها که در همان شرایط تحریم تأمین می شد، یعنی گزینشی تحریم شده بودیم، حالا هم که برجام (یا در واقع برجای) امضا شده گویا هنوز مبادلات مالی برقرار نشده یا شاید دولت راستگویان درون خودش یک عده دروغگویان پرورش داده؟ ... (3674728) (alef-13)
 
Spain
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۳۴:۴۰
خوب این درست، اما یادتون باشه که این اتفاق تو اون دولت نیفتاده تو این دولت افتاده یعنی با اینکه آمریکا همون موقع می تونسته این کار رو انجام بده اما انجام نداده ولی الان تو این دولت انجام داده این نشون میده که تو این دولت یه جای کار لنگیده که این اتفاق افتاده، البته این نظر به معنی توجیه اشتباه دولت قبل در این مورد و خیلی موارد دیگه نیست اما این دولت هم دیگه شورش رو درآورده که همه چیز رو از شیر مرغ تا جون آدمیزاد به دولت قبل نسبت میده و با این کار داره بی کفایتی خودش رو توجیه می کنه (3672826) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۳۵:۱۶
بعدی ها هم همین طور چیزها را راجع به شما خواهند گفت. بهتر است به جای حرف از گذشته و اینده به فکر حال باشیم. گیریم دولتی رفته و جایی اوراقی را خریده که نمی بایست، شما در طول این سه سال نمی توانستید این اموال را به جای دیگری منتقل کنید؟ ضمنا بحث اصلی حسن نیت طرف مقابل است که با نوع رفتارش به دولت شما نیز ضربه می زند. اگر باور نمی کنید حداقل با رئیس جمهور اسبق خاتمی مقداری صحبت کنید. (3672828) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۲:۰۸
بازم ملتو سرگرم کنین با بحثای حاشیه ای و از مساءل اصلی به دور

استاد گیر آوردن ملتی... (3672878) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۶:۲۵:۲۱
درود بر رییس جمهور عزیز قانون مدار. (3672961) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۳:۵۲
روحانی از حقوق شهروندی دفاع کند


منتخب ملت را نمتوان رد صلاحیت کرد (3672993) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۷:۰۲:۳۴
باید با کسانی که مخالف قانون اساسی حرکت میکنند با اشد مجازات برخورد کرد تا هیچ کس و نهادی جرات خوردن حق الناس را نداشته لاشد (3673024) (alef-13)
 
فاطمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۷:۰۷:۰۳
«سه سال است سرمایه های مادی و معنوی ملت را خرج معامله با آمریکا کرده اند. طرف معامله شان براحتی دو و نیم میلیارد دلار از سرمایه های ملت را به سرقت می برد، دولت نشسته می فرماید تقصیر دولت قبل است که با "دولت متخاصم" معامله کرده و از او اوراق خریده است!
اگر معامله با "دولت متخاصم" این مکافات را موجب شده ، پس صدای مصیبتهای عظیم معامله بزرگ سیاسی اقتصادی "برجامی" شما کی درخواهد آمد» (3673030) (alef-13)
 
محمد خندستانی شهرکرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۷:۲۹:۲۱
عراقچی تایید کرده که پولها سال 2003 یعنی 81 و 82 سرمایه گذاری شده
اونوقت شما 2007 هشدار دادید؟؟؟
اصلا چرا آمریکا 2007 پولها رو بر نداشت الان برداشت کرده؟
واقعا تا کی می خواین بهانه دولت قبل رو بیارید؟؟؟
اصلا ما هیچ چی واسه خودتون چه جوابی دارید؟؟؟
واقعا تا کی می خواین بهانه دولت قبل رو بیارید؟؟؟
واقعا تا کی می خواین بهانه دولت قبل رو بیارید؟؟؟ (3673054) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۰:۴۳:۴۳
بزرگوار به قول شما پول ها در سال 2003 سرمایه گذاری و تحریم های شدید بانکی من جمله عدم امکان نقل و انتقالات پولی در اواخر دولت قبل اجرایی شده!! (3673472) (alef-3)
 
K
United States
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۷:۴۲:۲۴
این صحبتهای عوام پسند که اگر اوراق نبود انها نمی توانستند اموال ایران را مصادره کنند برای افراد مطلع صحبتی تبلیغاتی و انحرافیست چرا که امریکا با صدور حکم قضایی میتوانید از سایر منابع مالی ایران در امریکا برداشت و یا مصادره کند دیگر لطفا عادلانه مباحثه کنیم یا ایهالذین امنو اعدلوا هو اقربو بالتقوی و البته دفاع در اینمورد مورد به معناای تبرعه در تمام موارد نیست هر دولتی در این کشور بسته به شرایط داخلی و خارجی اشتباهاتی دارد و داشته ولی حتی در تحلیل عملکرد هم باید از محور عدالت دور نشویم و نامعقول صحبت نکنیم (3673069) (alef-13)
 
France
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۱:۳۴:۱۴
فروش آب سنگین به آمریکا ودریافت وجه آن با چه اعتمادی انجام میشود.
چرا دولت نگران توقیف این مبالغ نیست؟ (3673301) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۰:۳۵:۰۱
خیلی ساده است چون این معامله هست ! قرارداد داره! طرفین موظف به ارائه کالا و پولش هستند! تا وقتی پولی پرداخت نشه جنسی هم داده نمی شه! تازه این 8 میلیون دلار هست اون 2 میلیارد دلار!!!!! این کجا و اون کجا! حداقل یه مثال بهتر برای تخریب پیدا کنید! این بیشتر خودزنی بود!!!!!! (3673465) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۲:۲۶:۱۷
من نمیبدونم وقتی که خوددولتی هاگفتن این پولهامربوط به سال 2003(یعنی سال81) دیگه چه اصراریه بازم به دولت قبل گیر بدن؟؟!!!!! (3673346) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۰:۴۸:۲۸
شانتاژ تبلیغاتی در شب انتخابات توسط رئیس دولتی که ادعی صداقت و راستگویی دارد چه معنایی بجز تبلیغ و جانبداری از جناح خاص دارد ؟ جناب روحانی ؛ این ملت را چه فرض کرده اید ؟ چرا انبوه تخلفات و ضعف ها و بی تدبیری ها و ناتوانی هایتان را در پشت این مسائل مخفی میکنید ؟ آیا اینها دخالت در امور دیگران نیست ؟ آیا این از ناکارمدیهای دولتتان چیزی کم میکند ؟ (3673475) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۱:۰۷:۱۲
درود بر روحانی!

روحانی عزیز کماکان مچکریم و حمایتت می کنیم. (3673493) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۵:۱۲:۱۱
خدا مردم با انتخاب اصلح و خدا پسند تو دهن مریکا بزنند (3673580) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۵:۲۷:۵۹
آنهایی که به آیات خدا کافر و شهود لقای او کافر شدند آنها از رحمت من نا امیدند سخت به عذاب دردناک گرفار خواهند شد (3673583) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۶:۰۲:۲۹
ذالک ال دین ال قیم و لکن اکثر الناس لا یعلمون (3673587) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۶:۰۵:۲۴
وقتي دولت شما پس از اجراى برجام نمي تواند رنگ يك دلار ازپولهاى بلوكه شده را ببيند قبل ازاجراى برجام دولت قبلي چه گونه مي توانست ميليلرها دلار را جابجا كند (3673588) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۸:۳۷:۴۵
لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین (3673634) (alef-3)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۱۲:۱۹:۰۱
زنده باداحمدی نژاد (3673860) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۲۲:۳۵:۵۴
حاج حسن آقا. پول را بردن هرجایی که شما میگین. تازه در سال 2007 و 2008(شما تاریخ میلادی بکار می برین حاج حسن؟) کی به کی تذکر داده بود؟. خود شما؟ الان سال 2016! است و شما سه ساله که رییس جمهور هستید توی این سه سال برای حفظ پولا چه کردید غیر از آفتاب مهتاب و ابر وباد؟. حالا که خورشید برجام غروب کرده یاد این حرفا افتادین؟
مومن بفرض یک اشتباه قلنبه رخ داده، نشستی خانه ویران بشه که بگی دید ما گفتیم؟!
راستی از پیمان سعد آباد چه خبر؟ اون مهتاب بود برجام شد آفتاب (3674486) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۱ ۱۶:۳۵:۴۵
در دولت قبل چرا كاري نكردند (3675822) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.