خانم آسوپار خدا قوت ؛ باید بگویم جانا سخن از زبان ما می گوئی (2933850) (alef-17)
از لحن رئیسمحترم دولت این گونه برمیآید دلواپسی جرم و دلواپسان باید تحت تعقیب و سرکوب قرار گیرند! اجتماعات خودجوش بهترین مردم شهرهای کشور و اعتراض آنها نسبت به «مذاکرات هستهای به هر قیمت» توسط وزیر کشور ممنوع و فاقد مجوز اعلام میگردد. از طرفی این تأویل رئیسجمهور از سخنان رهبری که نصیحت دولت مختص رهبری میباشد بسیار عجیب و علیرغم دستور رهبری به دولتمردان است که صدای منتقدان را بشنوند و از آن استفاده کنند. (2934190) (alef-17)
سیدمحمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۰:۰۹:۱۹
"بهترین مردم شهرهای کشور" !!!
از همین عبارت شما معلوم می شود که بقیه مردم را آدم حساب نمی کنید!!! (2934338) (alef-17)
بلی بهترین مردم شهرهای کشور درست است . زیرا که به آنچه که در اطرافشان می گذرد بی تفاوت نبوده و دولت مردان را به امر به معروف تشویق می کنند. (2934396) (alef-17)
"آقای روحانی را نقد نکنید؛ فقط سخنرانی های او را تمام و کمال به سمع و نظر مردم برسانید."
این را باید با طلا نوشت (2935242) (alef-17)
اگر بعضی از قسمتها را نمی شنوی سمک را برداشتی و متوجه نمی شوی (2936188) (alef-17)
کاش زمان احمدی نژاد هم از جایگاه منفعت فردی خود پایین میامدید و دولت وقت را نقد میکردید که این همه خسارت به بار نیاورد .؟ (2935407) (alef-17)
بدون تعصب نظر دادن، شرط انصافه.
این اولین مطلبی بود که در اون بدون تعصب، رد پاهایی تفکر و شیوه احمدی نژادی در دولت آقای روحانی به نمایش گذاشته شده و من خواندم.
نویسنده محترم، تشکر. (2934459) (alef-17)
تقدیم به خانم آسوپار و دوستان
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۱:۴۴:۰۷
کینه و بغض ز خود خالی کن/ گوهر خویش به خود والی کن (2934642) (alef-17)
مگر نمي دانيد؟ چون فقط بروبچز خودجوش و خودسر مجوز دارند كه هر كاري بخواهند بكنند و هر تجمعي را بدون مجوز برپا كنند و هر تجمع مجوز داري را باطل كنند!! پس معلوم است كه اينها بهترين مردم كشور هستند و بقول معروف همان از ما بهترون هستند!!!!!!!!!! (2934859) (alef-17)
خداداد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۰:۲۹:۵۱
به آقاي روحاني و روش ايشان در دولت احترام ميگذارم و ايشان را لايق احترام و سزاوار حمايت ميدانم.
بسياري از منتقدان امروزي در دولت قبل يا در خواب بودند يا بر سر سفره منافع جناحي! ظلمي كه دولت قبل بر اين كشور روا داشته مثنوي هفتاد من كاغذ است.
ولي كجاست محكمه منصف و بي طرف كه خائن را از خدمتگذار باز شناسد؟ (2934417) (alef-17)
بابا قبل هر چي بود تموم شد
اخه تا كي ميخوايد اين حرف تكراري رو بزنيد
خب اگه قراره اين يكي هم كاراي قبلي بكنه كه ديگه نبايد از احمدي گله كرد
اصن همه دنيا بد
تو كه خوبي چي ازت ديديم (2935196) (alef-17)
انصار
۱۳۹۴-۰۳-۱۵ ۰۰:۲۳:۲۷
به دلایلی که اینجا فرصت توضیح و تبیین ان نیست، تا 25 سال اینده،کشور تحت تاثیر عوارض و عواقب منفی تصمیمات و عملکرد اقتصادی و سیاسی و بین المللی دولتهای نهم و دهم خواهد بود.واگر انها و امثال انها دوباره روی کار بیایند این تاثیرات تشدید خواهد شد.
لطفا نفرمایید رفتند پس دیگر نقشی ندارند!! (2938668) (alef-13)
شما در دولت راستگویان !دارای منصب هستید وقتی می بینم کسی از دولت روحانی تعریف می کنه تعجب می کنم (2935337) (alef-17)
اون موقع هم انتقاد کردیم مخصوصا در دوسال اخر و ان قضایای خانه نشینی.... جریان مذهبی کم و همین دلواپسان امروز کم انتقاد نکردند به دولت قبل.... یکم منصف باش و با عینک سیاست قضاوت نکن.
اصلا دولت قبل کلی اشتباه کرده پس فرقش با این دولت به اصطلاح ژنرال چیه؟؟؟
زمان دولت قبل گفتید 80 درصد ضعف مدیریت وجود دارد الان می گویید 80 درصد تحریم ها مقصر هستند (2935396) (alef-17)
باید دانست که کسی که سکان هدایت یک کشور و مردمش را بر عهده دارد را به دستاوردهایش و فتوحاتش ارج مینهند و بزرگ میدانند کسی که برای کشورش در جهان اقتدار بیاورد و حقوق ملتش را از دهان زور گویان بیرون بکشد و برای مردمش خدمتگذار باشد به مردمش توهین نکند و آنها را عزیز بشمارد کورش کبیر بعد از هزاران سال هنوز عزیز هست چون این گونه بود . وای از ما که خود را به خواب میزنیم و توهمتها و بدحرفیهای بعضی از رئسا را کتمان میکنیم کسانی که آبرو و شرف یک ملت بزرگ را با به صف کردن آنها در مقابل با رسانهای جهان با آن اتفاقات دلخراش برد و مردم را بیسواد خواند و.......................................... (2935811) (alef-17)
احتراما سر جایش ولل دوروغ گفتن هم حدی داری (2935827) (alef-17)
آقای خدادادی یا منافقی یا در این مشکلات را درک نمی کنی یا ته مانده سفر دولت قبل را می خوری که آن هم چیزی ازش نمانده است (2936187) (alef-17)
فکر میکنم شما دوست عزیز در دولت قبل در خواب بودید وانتقادها رو نمیخوندید,همین سایت الف شده بود پاتق مخالفان دولت قبل ,که البته هیچ اشکالی هم نداشت, (2937676) (alef-13)
جواب انتقاد رابافرافکنی نمی توان داد تا کی هر وقت از اشکالات اقای روحانی گفته می شود بحث دولت احمدی نژاد مطرح میشه خدا می دونه (2938434) (alef-13)
شما معرف مردم نیستید این از شعارها و نحوه پوششتان مشخص است مردم گرفتار هستند و منتظر هستند تا مشکلات کشور برطرف بشه به دولت و تیم مذاکره کننده اعتماد دارند شما هم نگران مجلس هستید که نگرانیتون بی مورده چون در مجلس اینده دلواپسها جایی ندارند (2934490) (alef-17)
نحوه پوشش؟؟؟؟
یعنی هرکی ریش نداره یا چادری نیست به زعم شما حتما حامی اقای روحانی و تیمش هستندو صد البته از نگاه شما مردم اونا هستند؟
من نه ریش دارم
نه بسیجی هستم نه پوشش ام مثل حزب الهی هاست وصد در صد مخالف روحانی ونوع مذاکراتش هستم
دوست عزیز ازاین خواب نا غافل بلند شو دیر میشه (2935167) (alef-17)
از خواب مدتهاست بیدار شدیم خدا ازتون نگزره با اون معجزه هزاره سومتون عدالت اجتماعی 8 سالتون به کجا رسید؟ نتایج مذاکرات 6 ساله جلیلی جانتون برای ملت ایران چه بود؟ (2935620) (alef-17)
برو برادر جلیلی یاد گرفته بود عزت کشور عزیزمان رابه هر اجنبی نفروشه (2939830) (alef-3)
اعتراضات خودجوش؟ می دونی چیه؟ هر وقت طرفداران جبهه پایداری اجتماع می کنند خودجوشه و هر وقت اصلاح طلبان می خوان اجتماع کنند هدایت شده از طرف آمریکا.
وقتی منطق شما در این حده پس بحث کردن با شما و امثال شما فایده نداره.
فقط آقا یا خانم خود جوش شما بالا بری و پایین بیای 3-4 میلیون بیشتر رای نداشت این تفکر. (2934782) (alef-17)
این سوال ماهم هست!چرا هروقت اصلاح ططلبان تجمع دارن آمریکا و اسراییل براشون کف میزنند و شعار ضد انقلاب و ضد نظام و همسو با منافقین و معاندین میدهند و شبکه بی بی سی پوشش خبریشونو به عهده میگیره؟واقعا چرا؟ (2935283) (alef-17)
آمريكا و اسرائيل كف ميزنند تا بهانه دست شما بدند تا تجمع اونا رو به هم بزنيد. (2936241) (alef-17)
ضمنا یک اصولگرا نام ببر که تابحال از کشور به بیگانگان به جرم خیانت فراری شده باشه کدوم اصلاحات فقط ÷له برای معروف شدن وخودشیرینی برای دشمنه (2939837) (alef-3)
نه عزیز رای ما بیشتر بود منتهی یک عده به اسم اعتلاف امدند ولی کنار نکشیدند...شما ها اگر رای داشتید دکتر عارف را مجبور به کناره گیریر نمی کردید (2935401) (alef-17)
ائتلاف عزیزم نه اعتلاف. (2943359) (alef-13)
اخه عزیز دلم بیشتر اصلاح طلبا فراری اونورآبن (2936550) (alef-17)
آقای رئیسجمهور به طعنه گفته همه مردم کارشناس شدهاند و در مورد هستهای اظهارنظر میکنند. از قول بنده به عنوان یک شهروند بنویسید مردم فهیم کشور همواره ثابت کردهاند در تشخیص به موقع مصلحت نظام و کشور از نخبگان جلوتر بودهاند. (2934193) (alef-17)
اشکان احمدی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۲:۴۰
مردمی که هنوز متوجه نیستند که افرادی که علم و سواد در حوزه ای خاص را دارند و برای آن مدرک و جایگاه تلاش کرده اند و خودشان را با اینگونه مسئولین مقایسه میکنند و نظرات کارشناسی را بدون هیچ پشتوانه علمی نقد میکنند اصولا به اصطلاح در جهل مرکب هستند.
حق با رئیس جمهور است. (2934962) (alef-17)
در جهل؟؟؟؟ اتفاقا مردم ایران حواسشان به همه چی هست... اگر اینطور نبود ایران فرقی با عربستان و مصر و...نداشت...مردم عراق را ببین الان فهمیده اند که اگر امنیت می خواهند باید خودشان کمر همت ببندند (2935406) (alef-17)
پس اگر یک کارشناس بگوید خودتو بنداز تو چاه میگی چشم؟؟ (2935408) (alef-17)
اکثر وزرای رئیس جمهور مسن هستند و در تجزیه و تحلیل تحولات جهان و کشور عقب می افتند و باید میدان را به جوانترها بدهند همان طور که در امور اقتصادی گره ای از مشکل مردم باز نشد بلکه فشار به مردم با افزایش حاملهای انرژی و قیمت بنزین و حتی نان و ... بیشتر هم شده (2935825) (alef-17)
من کاری به این بحث ندارم اما این گزاره که مردم خودشان تشخیص میدهند حرف بی معنا و مسخره ای است. تاریخ نشان داده که مردم بدترین انتخاب ها را میکنند و همیشه دارند افسوس و چوب تصمیماتشان را میخورند
میگویند استالین در نقد دموکراسی گفته بود اگر دموکراسی خوب بود چرچیل را از قدرت کنار نمیگذاشتند! (2935004) (alef-17)
واقعا عجیبه که برخی که ظاهرا طرفدار دولت هستند می گویند که تاریخ نشان داده که مردم بدترین انتخاب ها را می کنند!!!!! آخه با این ادعا که انتخاب دولت روحانی خودش کاملا زیر سواله!!!
بابا فکر کنید بعد اظهار نظر کنید (2935860) (alef-17)
این مردم فهیم که شما میگی از نخبه ها جلوترند چرا نظراتشون که توسط دولت گذشته اجرا میشد تا این اندازه به کشور خسارت وارد کرد ؟ (2935430) (alef-17)
این چه طرز فکریه که عامه از نخبگان جلوترند؟
با چه معیاری این رو میشه سنجید؟
شاید عامه حرفشون رو به کرسی مینشونند چون تعدادشون از نخبگان بیشتره.
اگر عامه پیرو نخبگان میشدند اونوقت پیشرفت حاصل می شد. (2935850) (alef-17)
برای این که مردم به فکر فردای مملکت هستند و این به اصطلاح شما "نخبگان" به فکر باند و گروه و دسته شان (2942870) (alef-13)
وقتی آقای رئیسجمهور و همکاران ایشان مردم را با لحنی تحقیرآمیز مورد خطاب قرار میدهند چگونه توقع داریم که خارجیها احترام پاسپورت ایرانیها را نگه دارند. (2934194) (alef-17)
اشکان احمدی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۵:۵۴
اولا که ریاست محترم جمهوری همه مردم را خطاب قرار ندادند و تنها آن دسته از شهروندان را خطاب قرار دادند که بدون سواد اقتصادی یا سیاسی یا حقوقی دائما ادعای انتقاد کارشناسانه از دولت کنونی را دارند.
اتفاقا به همین علت خود بزرگ بینی کاذب برخی از مردم است که کشور درجا زده در پاره ای از موارد. (2934976) (alef-17)
این حرف ها مثل اون مشاور اقای رئیس جمهور است که گفت به راننده و لبو فروش چه مربوط است که ما می خواهیم چکار کنیم.... (2935410) (alef-17)
هر سري يك عده از مردم رو ايشان نقد ميكنند و يك برچسب ميزنند روي پيشاني اونها ! (2935606) (alef-17)
فعلا که مردم فقیر با ایت تدبیر دارند زیر بار گرانی های له می شودند عوام فریب ژشت هست دوروغ بد هست (2935834) (alef-17)
احمدی نژاد هم ضمن تشکر از 40ملیون رای دهنده کسانی را که اتوبوس و مغازه و سطل اشغال اتش زدند و عکس امام و رهبر را پاره کردند ، خس و خاشاک نامید و چه ها که شما اصلاح طلبها نکردید ؟ (2936059) (alef-17)
عبدالله
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۲۰:۳۰:۳۴
تفاوت آن که می ماند با آنانی که می روند و خواهند رفت این است که او آن جاودانه مرد می گفت"مردم ولی نعمت ما هستند" و اینان مردم را خس و خاشاک و نادان و ترسو و ... می نامند (2942875) (alef-13)
کدام مردم و کدام لحن تحقیر آمیز؟ جبهه پایداری یعنی مردم؟
رئیس جمهور پیشین با میلیارد ها دلار پول نتونست مملکت رو اداره کنه و ادبیاتش زبان زد خاص و عام بود شما ساکت بودید.
حالایه دولت به آقای روحانی تحویل دادید که هیچ پولی نداره و هر روز راهپیمایی برگزار می کنید بر علیه اش و صدا و سیما تمام کسانی که به ایشون رای دادن رو به تمسخر می گیره و قس علی هذا.
بعد حتی تحمل این حد عکس العمل رو هم ندارید؟ زمان روحانی هزاران میلیارد تومان در فساد های مختلف از بین رفت؟
چرا به دنبال محاکمه مسببینش نیستید؟ (2935012) (alef-17)
یادت رفت بگی در زمان دولت کجا بودید...خخخخخخخخخ (2935412) (alef-17)
خب وقتی رییس جمهور و تیم اش عرضه ندارند که قیمت نفت رو بالا ببرند تقصیر دولت قبل چیه؟
اینها که ادعا می کردند که با عربستان بستنی و فالوده می خورند پس چرا عربستان اومد اینکار رو کرد؟
این که این دولت نمیتونه قیمت نفت رو بالا ببره تقصیر احمدی نژآده!!!!!!!!!!!!!!!!! (2935862) (alef-17)
اگر مردم را واقعا صاحب اصلی انقلاب میدانیم باید یکایک شهروندان را در جریان مذاکرات هستهای قرار بدهیم و اگر هم به چنین چیزی معتقد نیستیم دیگر شعار آن را ندهیم. (2934197) (alef-17)
فکر نمیکنید در عرصه دیپلماسی حماقت باشه اگر جزییات مذاکرات فاش بشه و برای عموم باز گو بشه؟! فکر میکنید همه مثل خودتان دلسوز نظام و کشور هستند؟باور کنید افشای جزییات مذاکرات مانند اجازه دادن به بازرسی از مراکز نظامی حماقت محض و از بیعقلی خواهد بود. (2934599) (alef-17)
خب آقای بسیار عاقل شما بفرمایید حالا که برای عموم مردم صلاح نمیدانید لااقل برای نخبگان و نمایندگان و اساتید دانشگاه که رئیس جمهور محترم ازشون دعوت کرد برای نقد توافق وارد بشند و نگذارن عده ای بی سواد نظر بدن ...
برای اینا بازگو بشه ما هم حرفی نداریم (2934975) (alef-17)
اگر به اندازهای که برای نتیجه گرفتن از مذاکرات هستهای، وقت و انرژی و امید به توان درونی کشور و به اقتصاد مقاومتی توجه میشد مطمئنا وضع کشور بسیار بهتر از این بود. به قول حافظ «آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد...!» (2934200) (alef-17)
اگر به اندازه ای که دوستان برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای وقت وانرژی پول میذارن برای اصلاح خودشون و انجام وظایفشون وقت میگذاشتن و از اون طریق سعی می کردن رای جمع کنند خیلی به نفع خودشون و کشور بود (2936210) (alef-17)
تمام مشکلات نظام و مردم مذاکرات هستهای نیست که دولت تمام هم و غم 2 ساله خود را معطوف به آن نموده و از حل مشکلات اقتصادی مردم غفلت ورزیده است. (2934202) (alef-17)
برای همین هم تورم اومده پایین در عین اینکه فروش نفت نصف شده! (2934488) (alef-17)
تورم فقط با زبان امده پایین چیزی سراغ داری کمتر از ۳۰درصد گران شده باشه؟ (2934824) (alef-17)
بله سراغ دارم.
تورم میانگین کلی قلم کالا هست نه فقط یک چیز! رجوع کنید به خاطراتتون اگر تعصب چشمتون رو نبسته، تا یادتون بیاد که یک زمانی قیمت ها با چه شدتی تغییر میکردن و الان با چه شدتی!
ثبات دوره ی روحانی با تلاطم دوران احمدی نژاد قابل قیاس نیست! تازه احمدی نژاد نفت 100 دلاری میفروخت روحانی نفت 50 تا 60 دلاری! احمدی نژاد 6 سال اولش تحریم نبود روحانی وارث خرابی های احمدی نژاد در دوران تحریم! احمدی نژاد مملکت رو با رشد 5 درصد تحویل گرفت روحانی با منفی 6 درصد!
الف هم منتشر نمیکنه نظرات ما رو، از دادگاهش میترسه! خوب اگر نمیخوای منتشر کنی، کلا مال هیچکی رو منتشر نکن! پایداری ها رو تایید میکنی ما رو نه؟ (2934949) (alef-17)
زمان دولت دکتر احمدی نژاد با اینکه دو سال آخر تورم لحظه ای بود و شدت تحریمها زیاد بود اما هیچ وقت جیب مردم خالی نبود و همه قدرت خرید داشتند اما کسادی بازار در این دولت و نا امیدی مردم خود گواه است (2936160) (alef-17)
بله بلیط قطار آنقدر ارزون شده که آدم میخواد تو قطار های خالی فوتبال بازی کنه ! حیف که کوپه کوپه درستش کردن
آزاد راه قم گرمسار 80 کیلومتر مسیر رو نزدیک کرده که اونم اگه کسی قبلا از ورامین میرفت فرقش با الآن 30 کیلومتر بود 10 هزار تومان از سواری و 50 هزار تومان از تریلی میگیره نه یک نماز خونه داره نه دستشویی فقط اولش از هر طرف پمپ بنزین داره تا 170 کیلومتر (2937129) (alef-13)
عزیزم وقتی رکود است و درامدی وجود ندارد جنس ارزان هم شود نمی توان خرید....اوکی؟؟ (2935416) (alef-17)
تورم کی گفته آمده پایین بعد مردم توان خرید ندارند نون وسبزی بخرند (2936190) (alef-17)
اتفاغا غفلت نورزیده بلکه بر آن توجه دارد و بر آن افزوده است. به نرخ خدمات دولتی و غیر دولتی نگاهی بیندازید! (2942882) (alef-13)
روزنامه قانون از روزنامههای طرفدار دولت ، مردم دریافتکننده یارانه را با الفاظ دور از اخلاق مورد خطاب قرار داده است. مگر مسئولین یارانه را از جیب خودشان پرداخت میکنند که دریافتکنندگان یارانه در این روزنامه گدا خوانده شدهاند. (2934205) (alef-17)
یک توصیه دوستانه به شخص رئیسجمهور داریم که خود عملکرد و گفتار خود را مورد ارزیابی قرار دهند قطعا پی خواهند برد که اگر نقد دلسوزانه مسئولان و دلسوختگان نبود تاکنون بسیاری از امور دولت خاصه مذاکرات هستهای به بیراهه رفته بود و تمشیت امور جاری و روزمره مردم نیز باعث دلزدگی شدید میشد. کوچکترین آن ظرف دو ماه اخیر تصمیمات زودهنگام و بدون برنامهریزی بر گرانی کالاها و اقلام مصرفی مردم بود که با آزادشدن قیمت بنزین شروع مجدد آن فشار مضاعف بر قشر آسیبپذیر دارد که جملگی آنها ریشه در نبودن عزم کافی برای حذف پردرآمدها در یارانههاست. (2934207) (alef-17)
مردم شعار عدم دخالت دولت در انتخابات را زمانی باور میکنند که در عمل خلاف آن را مشاهده نکنند. (2934208) (alef-17)
در صورتی که پروتکل الحاقی پذیرفته شود و آمریکاییها موفق به بازرسی یعنی جاسوسی از مراکز نظامی بشوند به طور قطع ایران را مورد حمله نظامی قرار خواهند داد. در جنگهای امروز اطلاعات حرف اول را میزند. (2934210) (alef-17)
راهحل مشکل هستهای و لغو کامل تحریمها این است که ایران زیر بار توافق ذلتبار نرفته و ملت یک صدا راه مقاومت و ایستادگی در مقابل زیادیخواهیهای آمریکا را در پیش بگیرد و از جمله اقتصاد مقاومتی با تمام ابعادش از طرف دولت و آحاد مردم مورد اجرا قرار گیرد. (2934211) (alef-17)
حاشیههایی که سخنرانیهای برخی از مسئولان ایجاد کرده باعث شده است کاملا از سرانجام حکم صادره در مورد مهدی هاشمی بیخبر باشیم که بالاخره به کجا انجامید؟ (2934212) (alef-17)
دولت تدبیر به جای مقابله با تورم، خود به افزایش آن دامن زده است. در سال اول دولت، بنزین 400 تومانی به هفتصد تومان افزایش یافت و اخیرا نیز با 42 درصد افزایش به هزار تومان رسید، گاز نیز طی این دو سال 42 درصد افزایش یافته است و به همین منوال بسیاری از اقلام دیگر. چگونه انتظار دارند کام مردم شیرین شود؟ (2934214) (alef-17)
سخنگوی دولت اعلام کرد آزاد شدن قیمت بنزین هیچ تاثیری روی نرخ کرایهها و قیمت اجناس نگذاشته است. با چنین حرفهایی نگرانی اصلی ما این است که تصور مسئولان از درک مردم به گونه خوبی نباشد. (2934217) (alef-17)
احتمالا فروشگاه سر کوچه احمدی نژاد، سرکوچه روحانی شعبه زده و نرخش پایین است!! (2942889) (alef-13)
معاون رئیسجمهور اعلام میکند که هر فرد 18 هزار تومان بیشتر در ماه بابت افزایش 42 درصدی بنزین پرداخت میکند در صورتی که تاکسیرانان این قشر زحمتکش در هر ماه 150 هزار تومان بابت این افزایش پرداخت میکنند و با این وصف درآمدشان همان درآمد سال 93 خواهد بود. گویا به این قشر افزایش نرخ کرایه در سال 94 تعلق نگرفته است. آیا معاون رئیسجمهور این مطلب را مدنظر قرار داده است؟ (2934219) (alef-17)
ایشان ظاهرا حواسشان نیست که گران شدن بنزین یعنی گران شدن همه چیز در ایران و تنها به 18 هزار تومان ختم نمی شود. (2942962) (alef-13)
لحن سخنرانی آقای رئیسجمهور در جمع فرمانداران قدری غیرعادی بود. اما ناراحتی ایشان از دبه آوردن آمریکا در مذاکرات نباید روی سر مردم کشورمان خراب شود. (2934224) (alef-17)
رئیسجمهور اظهار میدارد مردم با درک و فهم به ایشان رای دادهاند، ایشان توجه بفرمایند که مردم قطعا با چنین درک و فهمی در مسائل هستهای کشورشان هم مداخله میکنند. بنابراین از درک و فهم مردم مکدر نشوند. (2934226) (alef-17)
روزی از اساتید دانشگاهها خواستند که در موضوع هستهای وارد شوند و وقتی این کار تحقق پیدا کرد و مذاکرات از سوی اساتید مورد نقد قرار گرفت توبیخ، تذکر و ناسزا شروع شد. اخیرا نیز درخواست آزادی خرمشهر اقتصادی و نفتی را کردند که ارائه راهکار اقتصاد مقاومتی و چگونگی آن از جانب اقتصاددانان متعهد با واکنشی مثل اشاره به انتخابات 92 مواجه شد. تناقضات گفتار و رفتارهای هیجانی چیزی نیست که بتوان به آن تکیه کرد و همدلی و همزبانی را پیگیری نمود. بهتر است رئیسجمهور مروری بر سخنرانیهای 2 سال اخیر خود نموده و یا از مشاوران متبحر جوان و کارآمد استفاده نمایند. هر مشکل علاجی دارد و با داد و فریاد و منتظر ماندن برای سوت و کف از بین نمیرود. (2934229) (alef-17)
آقای رئیسجمهور عنایت بفرمایند که غافلگیر کردن مردم در آزاد کردن قیمتها و راحت کردن خیال مسئولان تدبیر نمیخواهد. (2934232) (alef-17)
حال که داعشیها مرزهای کشورمان را تهدید کردهاند فتنهگران سال 88 که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر میدادند و خیابانهای شهر را به آتش میکشیدند صداقت خود را در مبارزه با داعشیها نشان بدهند و به اثبات برسانند. البته آنچه از دوران جنگ به یاد داریم آن است که این قشر هیچ سهمی در جنگ با ارتش صدام هم نداشتند بلکه برخی از آنها فقط برای صلح با صدام نق میزدند و اصرار میکردند. (2934234) (alef-17)
چه زبطی به موضوع این نوشته داره؟ (2935912) (alef-17)
وقتی دولت بدون مقدمه و تشریح برنامهها به یکباره اقدام به افزایش 42 درصدی بنزین میکند طبیعی است که بسیاری از اجناس و مایحتاج مردم گران خواهد شد. (2934236) (alef-17)
انتظار میرود شورای محترم نگهبان در انتخابات آتی مجلس بیش از گذشته با هوشیاری و دقت وارد شود تا شاهد حضور افراد معلومالحال، مریض، اعوان و انصار نفاق 88 و کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب و ولایت ندارند وارد مجلس نشوند. (2934241) (alef-17)
مسئولان دولت تدبیر در ایام تبلیغات انتخاباتی بارها از سوءمدیریت به عنوان عامل اصلی مشکلات جامعه نام بردند و نقش تحریم را حداکثر 20 درصد میدانستند ولی حال که خود سکان اجرایی کشور را به دست گرفتهاند. برخلاف نظر قبلی خود 80 درصد مشکلات را ناشی از تحریم اعلام میکنند و به همین علت تمام هم و غم خود را معطوف به حل مسئله هستهای با 5+1 و دراصل با آمریکا نموده و کشور و اقتصاد را رها کردهاند. طی این 20 ماه چند بار قیمت سوخت، آب، برق، گاز و نان را افزایش دادهاند. ای کاش با صداقت آنها را با ملت مطرح میکردند. حال من دبیر بازنشسته با یک میلیون و صدهزار تومان حقوق و سه دانشجو برای ازدواج آنها باید درمانده باشم با همه این سختیها حاضریم نان خود را با مردم یمن تقسیم کنیم ولی از بیتدبیری و دروغگویی خسته شدهایم. (2934245) (alef-17)
آقای رئیسجمهور شعار مروت با دوستان و مدارا با دشمن سر میدهد. آیا آزاد کردن قیمتها و فشار بیش از پیش به مردم مروت است؟ (2934246) (alef-17)
آقای رئیسجمهور گفته است باید خرمشهرهای نفتی را آزاد کنیم. عرض میکنم همانگونه که خرمشهر بندر جنوب کشورمان با خون و مقاومت آزاد شد سایر خرمشهرها هم فقط با ایستادگی روی اصول و عزت کشور آزاد خواهند شد. راه آن هم این است که نگاهها از خارج برداشته شود و به ظرفیتهای داخل کشور اعتماد کنند. نه آنکه به محض مشاهده نظر متفاوت، هموطنان خود را به بیسوادی و... متهم کنند. (2934248) (alef-17)
یک وجب از خاک خرمشهر با مذاکره آزاد نشد. امروز هم فتح خرمشهر علم، اقتصاد و صنعت و هستهای فقط با مقاومت ممکن است نه با مذاکره و لبخند. (2934250) (alef-17)
اگر کسی با سخن ناروا هیاهو به پا کند و با جنجالآفرینی جامعه و اذهان عمومی را دچار تشویش نماید عمل ناپسندی مرتکب شده و سزاوار برخورد و مجازات است. یک وقت است که کسی حقیقتی را مثلا درباره مذاکرات هستهای فریاد میزند که بیان آن باعث آگاهی و هدایت امت میشود این فرد شایسته تشویق است چرا که روشنگری او باعث میشود که کشور زیر بار تعهدات ظالمانه و ننگین نرود. (2934252) (alef-17)
ناراحتی ما مردم از وضعیت بوجود آمده برای مذاکرات هستهای که دشمن جسور شده و رو به تحقیر ملت ایران آورده است این است که این انفعال دولتمردان ایران در مقابل زورگوییهای آمریکا در حالی اتفاق میافتد که دشمن درحالت ضعف و نظام درحالت قوت و اقتدار در سطح منطقه و جهان به سر میبرد. واقعا اگر قرارداد خسارتباری منعقد شود نسل آینده به ما چه خواهد گفت. (2934253) (alef-17)
رئیس جمهور اعلام میدارد مذاکرات هستهای باعث از بین رفتن ایرانهراسی میشود و این مایه افتخار است. اما آنچه مشاهده میشود این است که با انجام این مذاکرات، جنگهای نیابتی برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه شدت گرفته و بلکه به مرزهای کشور نزدیک شده است. (2934256) (alef-17)
طرف اصلی مذاکرات هستهای ما یعنی آمریکا ماهیت گرگ را دارد. گرگ برای تهدید زوزه میکشد. پاسخ زوزه گرگ لبخند نیست بلکه صلابت و قاطعیت است. امیدوارم اعضای تیم هستهای کشورمان بعد از این دو سال با نشان دادن قاطعیت و عدم انفعال بتوانند زوزه گرگ را خاموش کنند. (2934258) (alef-17)
دو سال است غنیسازی 20 درصد را متوقف و به زیر 5 درصد کاهش دادهایم. فردو را تعطیل کردهایم و تأسیسات آب سنگین اراک را تغییر کاربری دادهایم به رغم واگذاری این همه امتیاز باز در حالت تحریم به سر میبریم و بلندتر شدن عربدههای آمریکا را مشاهده میکنیم. یک نفر حقوقدان بگوید کجای این توافق برد-برد است. (2934259) (alef-17)
در برابرش تحریمهایی که قرار بود صادر بشه تا قطعنامه دانشان پاره بشه را متوقف کردن (2935225) (alef-17)
خب ولی بدون زحمت قطعنامه تحریم های جدید کردند لطفا از خواب خرگوشی که نه از خواب خرس گونه بیدار شید.
این توافق باعث حمله به ایران خواهد شد اطلاعات حیاتی کشور را میخواهند معامله کنند تا دیر نشده بیدار شید نگو نگذارید که فردا دیر است . (2936352) (alef-17)
دولت در موضوعاتی مثل قیمت بنزین مردم را در حالت گیجی نگه داشت و سپس قصد خود را عملی ساخت. درخصوص هستهای حرفهای ضد و نقیض مسئولان هر روز زیادتر میشود. نان به صورت آزاد عرضه میشود با این رویه درست عکس استراتژی همدلی و همزبانی دولت با مردم است و اعتماد مردم را از بین میبرد. (2934261) (alef-17)
ببین برادر من یه زحمت بکش یه قانون هدفمندی هست اینو دانلود کن بخون
خداییش کار سختیه؟ چرا به خودتون زحمت نمیدین قانون رو بخونید تا جلوی گیج شدنتون گرفته بشه؟؟ واضح در قانون اعداد و ارقام همه چیز گفته شده این دیگه دعوا نداره
همین امسال هم طبق قانون بنزین و سایر فراورده ها باید کاملا ازاد بشوند و به بالای 1300 تا 1400 یعنی 90 درصد فوب برسند تازه این برای نفت 60 دلاریه اگر نفت بالا برود این عدد به 2000 تا 2500 و بالاتر هم طبق مر قانون باید برسد.
قانون مصوب مجلسه میتونه اجرا نکنه؟؟؟ عدم اجری قانون استیضاح و سوال و...رو به دنبال داره
من الان نگاه کردم حجم فایلش 79 کیلیو بایته و بصورت متن هم توی اینترنت هست دو صفحه هم بیشتر نیست مطالعه اش بفرمایید خواهشا
مصوب دولت هم نیست قانون رو مجلس تصویب کرده و برای اجرا سال 88 ابلاغ شده سال 89 اجراش اغاز شده
اولین ماده این قانونم اینجا خدمت شما مینویسم:
ماده 1- دولت مكلف است با رعایت این قانون قیمت حاملهای انرژی را اصلاح كند:
الف- قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت كوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ كیفیت حاملها و با احتساب هزینههای مترتب (شامل حملونقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوریاسلامیایران كمتر از نود درصد (90%) قیمت تحویل روی كشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد. (2934666) (alef-17)
یعنی نوبخت هم قانون را بلد نبود که گفت سال 94 بنزین گران نمی شود؟ (2934828) (alef-17)
گرون نشده یارانه 18000 تومنی قشر ماشین سوار قطع شده دست دولت بابت این مورد درد نکنه من صمیمانه از دولت سپاسگذارم (2935264) (alef-17)
نوبخت اشتباه کرده امسال باید به 90 درصد فوب خلیج فارس برسیم و بنزین باید به 1300 برسه اگر تازه نفت 60 دلار باقی بمونه اگر نفت بالا بره امسال باید به بالاتر از 1300 برسیم نص صریح قانونه
دوران مفت سوزی بنزین به سرامد.
رو فکر دگر کن (2935548) (alef-17)
باسلام
ایکاش یک مقدار شرط انصاف وجود داشت و گذشته خودمان یعنی 8 سال زمان آقای احمدی نژاد را فراموش نمی کردیم . اگر وجود داشت اینطوری قضاوت نمی کردیم
ایکاش :
1 - لحن و صحبت رئیس جمهوری قبلی با قوای دیگر و مردم را فراموش نمی کردیم
2 - خانه نشینی 11 روزه وی را فراموش نمی کردیم
3 - حساسیت لازم نسبت به تیم مذاکره کننده قبلی (منظور آقای جلیلی) را قبلا داشتیم
4 - مجلس و مردم دلواپس نحوه مذاکره تیم قبلی را به شدت رصد می کردند.
5 - علت شهید شدن دانشمندان را واکاوی و مقصران اصلی در این ماجرا را با حساسیت بالا پیگیری می کردند. (زیرا با اقدامی نابخردانه دولتمندان قبلی و عدم توجه به توصیه های دستگاه های ذیربط، این افراد شهید شدند.)
6 - حساسیت لازم نسبت به هزینه های گزافی که برای توسعه هسته ای کشورمان صورت گرفت را داشتند. کشوری سرانه های آموزش و بهداشت و تامین اجتماعی آن بسیار پایین است آیا نیازی به این همه هزینه بود.
و ایکاش های دیگر
متاسفانه دولت آقای روحانی که تورم 45 درصدی ، نابسامانی شدید اقتصادی و کلیه تعهد و بدهی های دولتی قبلی را تحویل گرفت لازم است در این زمان حساس همانطور که هشت سال گذشته سکوت کردید در این زمان حساس هم سکوت کنید و بگذارید تیم مذاکره کننده فعلی که از قویترین افراد حاضر در کشور هستند ، کارشان را با آسودگی خاطر انجام دهند.(فقط یک مزیت این تیم را بگویم و بقیه مزیت های دیگر پیشکش شما باشد. این تیم لاقل می تواند بدون مترجم با طرف های مقابل صحبت کند) (2934580) (alef-17)
غیر از این مگه مزیت دیگری هم دارد اون تیم به احترام کشورمون فارسی حرف میزد نه اینکه بلد نباشه شما شأن دیپلناتیک رو با بلد بودن قاطی نکن مسؤولین عراقی په کرد و په عرب سالها در ایران بوده اند ولی وقتی در سفر رسمی میان عربی حرف میزنن چون ما به زبون خودمون حرف میزنیم اونا هم به زبون خودشون (2937136) (alef-13)
خانم اسوپار اگه قرار باشه دنبال تناقض باشی برخی سخنرانی های جندسال قبل و امسال برخی مسئولان تناقضات بیشتر و جالبتری داره و یجورایی میزان تناقضش حیرت اوره (2934611) (alef-17)
شما خبرنگارا فک میکنید از همه چی خبر دارید و در همه مورد متخصص هستید و از همه کس بهتر میفهمید.
دولت در شرایطی دارد کار میکند که بیشترین فشار سیاسی 30سال گذشته را تحمل میکند و فشار اقتصادی و تحریم های دولت گذشته گریبان گیرش شده. (2934624) (alef-17)
یکی از پروردگاران تناقض توی سایت الف داره از تناقضات تو حرفای دیگران ایراد میگیره. خوب بود. خندیدیم!!! (2934751) (alef-17)
معلومه عصبانی هستی خانم ! یک لیوان آب یخ میل بفرمایید و به این فکر کنید که رییس جمهور شما همه منابع مالی و غیر مالی و حتی امام زمان این مردم را خرج زیاده طلبی های خودش و رفقا کرد و ما را چقدر سوزاند. رییس جمهور ما ولی چند تا کلمه گفته که شما را اینقدر کلافه کرده !
ببینید ما چی کشیدیم از معجزه هزاره شما !!!!!! (2934798) (alef-17)
صحیح است صحیح است صحیح است با تشکر از خانوم آسوپار (2935065) (alef-17)
الف جان: چند سوال از محضرتون داشتم.1.چرا تمام مقالات شما در جهت نقد و گلایه از دولت جناب روحانی است و هیچ وقت یک موافق در درستی کارهای ایشان در سایت شما قلم نمیزند.2.کامنتهای مخالف با نظرتان را در انتهای صفحه قرار میدهید3.چرا مردم باید حتما از نظرات شما پیروی کنند ونظرات مخالف شما همیشه اشتباه است4.چرا دو دوره ی آقای احمدی نژاد با آن همه اشتباه ساکت بودید؟؟؟؟؟؟؟ (2935083) (alef-17)
آیا فکر میکنید کامنت های اول کامنت کاربران است؟
این دیگر مدت هاست که تابلو و معروف شده که همه کامنت های مشابه یک اندازه، در زمان نزدیک به هم و تعداد مثبت یکسان و بالا را الف میگذارد که معلوم نیست نویسنده آن کی و چطور است! (2938330) (alef-13)
خدا خیرت بده واقعا به معنای کلمه سخن از زبان ما میگویی (2935388) (alef-17)
بنده می خواهم بذانم چطور ان موقع که به اقای روحانی رای می دهیم همه مردمی فهیم و با سواد هستیم ولی وقتی انتقاد می کنیم مورد تمسخر و بی سواد خطاب می شویم؟؟؟ و با لحن تمسخر کارشناس و .... خطاب می کنند
این صندلی ها وفا ندارد چون اگر داشت به مدیر بعدی نمی رسید.. (2935423) (alef-17)
مفید و متین و حامع بود .موفق باشید. (2936969) (alef-13)
درود بر روحانی (2940155) (alef-3)
متاسفم براتون كه احمدي نژاد هشت سال بزرگترين دروغهاي جهان رو بهتون گفت ولي كسي چيزي نگفت به خصوص مجلسي ها.البته دليل سكوت مجلسي ها معلومه.
چون خود رحيمي گفت كه حداقل به 170 نماينده پول داديم و همون اول خريديمشون.
ولي حالا روحاني تا حرف ميزنه همه ميشن كارشناس و ميخوان حرفاشو نقد كنن.
متاسفم برات الف كه هر روز داري منفورتر ميشي. (2933853) (alef-17)
رحیمی گفت به 170 نامزد انتخابات مجلس؛ فرقش با 170 نماینده ی مجلس را بلدی باشناسنامه ی باسواد و تازه به دوران نرسیده؟! (2934145) (alef-17)
یادم افتاد به پول های شهرام جزایری به نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم
راستی! کروبی چقدر از جزایری گرفته بود؟ رییس مجلس اصلاحات بود. بله؟ (2934150) (alef-17)
چه خبر از پول های کثیف و نفتی مهدی هاشمی که خرج انتخابات کرد؟ (2934152) (alef-17)
فکر کنم منتشر کردن کامنت ها هم سیاست بوده .............
عیبی ندارد مردم که حرفهای الف و کیهان و صدا وسیما را نمی زنند ...... (2934357) (alef-17)
کلا سیستم قبلی کارای پوپولیستی می کرد که ما رو به سمت یک رکود بزرگ برده
اما نویسنده این مقاله دایم داره چند حرف روحانی رو تکرار میکنه در مورد حرفهایی که به یک سری مخالفان زده بنده به عنوان یک شهروند ایرانی کاملا راضی هستم و ادبیات به کار رفته با مخاطب متناسب بوده و باید قاطعانه تر برخورد کند.در مورد قیمت کالا ها هم من از ایشان بسیار ممنونم ما در دولت قبل از خواب که بیدار میشدیم دلار 2000 بود ظهر میشد 2200 غروب 2300 و فرداش باز یه روند دیگه بود اما بحمدالله روحانی با وجود این همه قطعنامه ای که دولت قبل گرفت و این همه تحریم و تخریبهای دولت قبلی بسیار خوب جامعه رو اداره کرده
و اما در مورد هدفمندی که سعی دارید از ان سوء استفاده کنید: شما بهتره که قانون رو بخوانید قانون هدفمندی مصوب مجلس اصولگرا در زمستان 88 است و دولت قبل هم استارتش رو زد دولت کنونی هم با ملایمت اجراش کرده طبق این قانون در سال پنجم اجرزا بنزین باید به 90 درصد فوب یعنی 1400 برسه و دولت خیلی هم عالی در 1000 اینرو نگه داشته و بسیار هم خوب مدیریت کرده
نویسنده سعی کرده از ناراحتی مردم از گرانی سوئ استفاده بکنه و متوسل به مغالطه تشبث به احساسات و عواطف شده و ضمنا یک سری چیزها مثل سبد کالا و...رو دوباره اورده یک پاراگراف رو باهاش پر کرده و همه اینها نشون دهنده ان است که مخالفان حرف تازه ای پیدا نکرده اند. (2934618) (alef-17)
مجتبی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۱:۰۶
ما هم برای تو متاسفیم که اونقدر کینه از احمدی نژاد داری که همهی گندکاری های دولت و خودیاتونو میندازین تقصیر ایشون (2934667) (alef-17)
یک ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۱۴:۴۹
تو انتخابات بعدی جوابش را خواهیم داد انشا الله (2933856) (alef-17)
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۱۵:۲۰
پس چرا شما خودتان را به زحمت انداختید و سخنان ایشان را نقد کردید ایا در حرفهای منتقدان تنا قض نیست فریاد مطیع رهبری بو دنشان گوش فلک را کر کرده است رهبری می گوید تیم مذاکره کننده مورد اعتماد است اما دلوا پسان به انها می گویند خا ئن قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس (2933857) (alef-17)
به نظر من شما به جای اینکه با پیش فرض این متن رو بخونی یک بار بیطرف مطالعه کن. آقای روحانی با ژست راستگویی انواع توهین ها رو می کنه. کسی نگفت بقیه خوبن یا روحانی نسبت یه کی چه طوریه.
این چه عادت زشتیه که ما ایزانیها داریم و همش در پی این هستیم که بگیم " نه من خوبم..." (2934385) (alef-17)
iهرفردقابل اعتمادی الزاما معصوم نیست واحتمال غفلت واشتباه برای او وجودداردوتامل درمتن توافقات ژنو ولوزان این حقیقت تلخ راآشکارکرده که غفلتهای بزرگی درمذاکرات صورت گرفته پس نمی توان منتقدان توافقات این چنینی رابه شکل مغالطه آمیزی مخالفان رهبری قلمدادکرد.بهتراست خودمان راگول نزنیم!! (2934410) (alef-17)
ما دلواپسان هیچ گاه نگفتیم خائن....امثال بعضی اقایان را باما مقیسه نکنید ما خواهان توافق خوب برای ایران هستیم نه تحقیر و زیاده خواهی (2934593) (alef-17)
بقیه دلواپسان هم با آمریکا مشکل دارند و به خاطر اینکه توافق خوب نبود مخالفند ببینید جرج بوش چطور رفت با هند توفق نامه امضا کرد و هند رو علیرغم اینکه عضو ان پی تی نبود به رسمیت شناخت چرا ما نتونیم چنین توفقی ببندیم و حالا که قراره توافق بشه چرا از فرانسه تا اسراییل و عربستان و ترکیه هم نظر بخوان برید با خود آمریکا ببندین و بگین بقیه برن مشکلشونو خودشون حل کنن (2937140) (alef-13)
عالی بود (2933864) (alef-17)
از انجائیکه کنتقدان دولت و رئیش جمهور مصالح ملی مملکت را به راحتی فدای مطامع خود نموده و می نمایند. رئیش جمهور مه سال ها در بطن نظام از ارمان ان دفاع کرده بایستی به شدت با ایشان صحبت کند. کسانی که تا دیروز امام هم انها را به بازی نمیگرفته و منافقانه امام را تکفیر میکردند امروز رگ گردنشان برای انقلاب خمینی ورم میکند. ایا ایشان تصور میکنند که مردم ایشان را نمی شناسند. (2933866) (alef-17)
الان طرفداران دولت می گویند زمان احمدی نژاد هم همین طور بود. و متوجه نیستند که اگر هر نقطه ی منفی این دولت زمان دولت قبلی هم بود، پس فرق روحانی با احمدی نژاد چیست؟! این هم که شد مثل قبلی. (2933868) (alef-17)
آقای روحانی یه جوری صحبت میکنه که مردم تمام حقوقدان شده اند که همه مسیولین درست سر جاشون قرارگرفته اند فقط یه سوال دنبه اش کو؟؟ (2933869) (alef-17)
الف واقا از این مقالاتت نامید شدم. سانسور هم که دیگه جزوی از کار شما شده. شما انتطار دارید دولتی که رای اکثریت مردم رو داره در مقابل منتقدان هیچی نگه و اقلیت هر کاری میخواد بکنه. مگه روحانی منتقدین رو به میخ کشیده؟ مگه زندانشون انداخته؟ قوه مجریه که با مخللفین کاری نمیتونه بکنه!! اینم سانسور کردی کردی لاقل خودت بخون (2933870) (alef-17)
جالب اینجاست که تو آرا هم داره دست میبره. نظرات مردم رو هم سانسور میکنه و یه عده معلوم الحال هم مدام دارن کامنت تکراری زیر هر پست و خبری میدن. چندش آورن اینا (2934755) (alef-17)
خودت چندش اوری که افراد مخالفت را چندش اور می دونی. (2935246) (alef-17)
بله از حسن عباسی شکایت کرده و با وثیقه آزاده (2936638) (alef-13)
دولت تناقضات . والسلام (2933871) (alef-17)
منم کاملا موافقم . کافیه سخنرانی ایشون و بدون کم و کاست منتشر کنیم . تا خودشون خودشونو نقد کنند . (2933874) (alef-17)
مثل فیلم مستند من روحانی هستم که خودشون از رییس جمهورشون تعجب کردند (2937141) (alef-13)
خوب وقتی حرفی برای گفتن نداره هر بار باید به منتقدینش بتازه ... این دیگه برای مردم عادی شده (2933875) (alef-17)
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۰:۳۶
فعلا اون چیزی که دیگه داره برای مردم عادی میشه معیشت نامطلوب اقتصادی و بیکاریه که محال ه ممکنه بدون رسیدن با توافق و برداشته شدن تحریم ها گشایشی در این دو مورد حاصل بشه
به نظر من اتفاقا دولت در انجام مذاکرده با دلواپسان همنوا شده یه جورایی مرعوب از اینه که با اکثریت مردمی که بهش رای دادن و یکی از عمده ترین دلایل رایشون امید برداشته شدن همین تحریم ها بود صادق باشه و چالش های این مذاکرات و موانعی که سر راهش هست و مذاکرات رو تا این حد فرسایشی کرده رو صریحا به مردم بگه (2934665) (alef-17)
کدخدا
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۳۶:۱۵
آقای نویسنده آزاده
شما وقتی احمدینژاد بی ادبانه حرف میزد و آبروی ایرانی رو تو همه دنیا برد کجابودی؟
وقتی ادبیات سخیف دوستان پایداری رو در هرمحفلی میشنوید چه میکنید؟
وقتی با زور و غوغا تریبون رو درحین نطق مطهری تو مجلس میگیرن کجایید؟
اتفاقن حرف رییس جمهور به امثال شماست که مدافع آزادی بیان شدید و تا دوسال قبل بکسی اجازه سوال از مذاکرات و اظهار نظر نمیدادید اما امروز ظریف بدبخت باید همه شماهارو قانع کند؟ (2933879) (alef-17)
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۰:۲۵:۲۳
من که دیگه یه حال بدی بهم دست میده و قتی میگی روحانی فلان عده ای فریاد بر میارن احمدی نژآد هم همینطور بود بابا ما رای دادیم که یکی برخلاف احمدی نژآد بیاد نه ااینکه مثل احمدی نژآد
کم کم دارم ایمان میارم که بهترین لفظ برای روحانی همون روحانی نژآده (2934404) (alef-17)
ااین چه استدلالی است؟ اینکه مقابل احمدی نژاد سکوت کردند باید در برابر بی تدبیری های دولت اعتدال هم سکوت کنند؟! (2934495) (alef-17)
نه.
فقط میگیم نباید اونایی که چشمشون رو روی 8 سال "فساد مطلق" بستن، ادعای قضاوت داشته باشن. (2938732) (alef-13)
حرف جدید بزن
یک چیز یادگرفته اید وهمه جا می گوئید((((( اونموقع کجا بودید؟؟))) (2934601) (alef-17)
عمار خسروجردی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۸:۴۴
دوست عزیز سلام، نمی خوایم هنوز هم باور کنیم که مشکل آمریکا با ما هسته ای نیست و براش روحانی و جلیلی و احمدی نزاد فرقی نداره. (2934982) (alef-17)
به حامیان اقای روحانی که دائما درحال تکرار این حرف هستند که زمان احمدی نژاد کجا بودید عرض میکنم
شما که اونزمان صداتون خیلی بلند بود چرا الان ساکت هستید (2935188) (alef-17)
بسیار عالی بود بگذارید دولت هر چه دلش می خواهد بگوید که انتخابات نزدیک است یادم هست که خرداد 84 وقتی انتخابات دو مرحله ای شد تمام دیوارهای شهر پر از عکسهای یکی از کاندیداها بود که شاید به اندازه یک فرش 6 متری را شامل مشد و در زیر همان عکس شده بود محل تبلیغات نفر بعدی که مردم نوشته بودند جمعه پاسخ خواهیم داد بگذارید بگویند و بنویسند بقیه هم عاقلند و شنونده خوب و عمل کننده با متانت هر گز تصمیم احساساتی در آینده کارآیی ندارد این حنا رنگ باخته بگذارید بگویند و بنویسند (2933881) (alef-17)
مردم تو اون 8 سال به غلط کردن افتادن و بعد به همون بابا که اسمش رو نیاوردی رای دادن خخخ (2935291) (alef-17)
كاملاً حق با شماست سخنگو ايشان گفت امسال بنزين گران نميشود ولي دولت بدون اطلاع رساني بنزين را با 50 درصد افزايش گران كرد .ملت ما هوشيار هستند . دولت با اين اقدام نه تنها كمكي به اقشار متوسط و ضعيف جامعه نكرد بلكه يه لقمه نون ساده اي كه داشتند از سفره آنها چيد. ممنونم آقاي روحاني كليد شما هم به درد قشر ضعيف كشور نمي خورد . (2933882) (alef-17)
نان اقشار ضعیف با ماهی 18 هزار تومان از سر سفره شان برچیده شد؟ شوخی می کنید؟ (2934141) (alef-17)
نه که در هشت سال قبل نان ما توی روغن بود تورم لجام گسیخته یادت رفته پ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2934206) (alef-17)
برای لحن حرف زدن رئیس جمهور و ادبیاتش متاسفم ... بقدری سطحی حزف میزنند و بدور از صداقت که هر کسی بشنود این فکر به ذهنش میرسد که دارد اشتباهاتش را با این ادبیات ... لاپوشانی میکند (2933884) (alef-17)
سرکار خانم آسوپار
مطالب شما هم که متناقض است،
قرار بود حرف نزنيد که زديد.
قرار بود تحليل نکنيد که کرديد.
قرار بود تهمت نزنيد که زديد.
ضمنا ما دلمان می خواهد هر کسی بر سر قدرت باشد، الا اصولگرايان. حالا روحانی هر چه به اصولگرايان بد بگويد، ما حال می کنيم، چون آنقدر اين جماعت به مردم ستم کردند، دروغ گفتند، تهمت زدند، و نهايتا ايمان مردم را به چالش کشيدند که به سادگی از ذهن مردم پاک نمی شود. (2933886) (alef-17)
الحمدلله دولت طرفدار زیاد دارد و پای مطالب الف هم تعداد حامیان روحانی واقعا زیاد است.
اما از این همه طرفدار پرشمار، دو نفر پیدا نشدند که جواب تناقضاتی را که خانم آسوپار از سخنان آقای روحانب درآوردند، بدهند؟ (2934318) (alef-17)
من هم خوشحالم می شوم ، چون اصولگرایان جز نفرت پراکنی کاری نمی کنند
جالبه که روحانی هم دارد به لیست سیاه اضافه می شود
من مانده ام این نظام 8 سال نخست وزیری میرحسین موسوی ، 8 سال رفسنجانی ، 8 سال خاتمی , احمدی نژاد هم که با چپ و راست چپ بود سند رو کن بود ، حالا روحانی هم که یواش یواش ....... ، نسل های جدید چطور قضاوت کنند !!! (2934407) (alef-17)
معلوم است که شما از بدگویی به دیگران حال می کنبد چون افتخار شما جز اغتشاش و آتش زدن اموال مردم و مسجد در سال 88 چیز دیگری نیست باید هم از بد گویی های رئیس دولت حال کنید . شما آنقدر متوهمید که با رای 50 درصدی پز می دهید و آن را اکثریت می خوانید انصاف که ندارید حداقل به معلومات ریاضی خود رجوع کنید بلکه متوجه شدید که 50 درصد اکثریت نیست .
جناب رئیس جمهور همین 50 درصد را هم با وعده چرخیدن همزمان چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژ و ثبات و حل مشکلات اقتصادی در 100 روز اول بدست آوردند (2934950) (alef-17)
افشين
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۴۳:۴۷
يعني اين دولت اخر.....بهشون تبريك ميگم دست....از پشت بستن (2933891) (alef-17)
هر دولتي شعار ميده بايد ازش ترسيد و شعارش عكس ميشه دولت پاكد ستان با رحيمي و ... شد دولت و دولت راستگويان با... و.....شد دولت .....جا خالي پر كردن تو امتحانات ما طبيعيه (2933895) (alef-17)
ملت، شرایط دکتر روحانی و فشار ناجوانمردانه ی افراطیون رو می بینند و تناقضات (به زعم شما) را درک می کنند نگران نباش. (2933896) (alef-17)
یکی نیست به این رئیس جمهور تذکر بده احمدی نژاد بد و دروغگو و وووو...... خود تو چه چقدر برای مردم ارزش قائلی نشان بده .... انتقاد که خوبه اما به شما بده دروغ بده اما اگر دولت شما بگه خوبه صف های تحقیر آمیز در زمان احمدی نژاد بده در زمان شما خوبه ووووو..... (2933897) (alef-17)
ممکنه دولت مثلا 4 ماه پیش اعلام کنه که بنزین گرون نمیشه الان بنا به اقتضائاتی و برنامه هایی بنزین گرون بشه این که به نظر من دروغ نیست.یه دولت با این همه مشکلات این مسائل طبیعی هست (2933900) (alef-17)
اعلام کردن تو سال 94 گرون نمیشه (2935867) (alef-17)
افشين
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۴۸:۲۶
ولي قشنگترين دولت رو داريم صادق و شفاف و شما بهتون فشار اومده يك نمونه دولت گفت 100روزه مشكلات حل ميشه و شد 100روز اول دولت مشكلي نداشتيم و پس از 100روز مشكلات شروع شد اين كجاش دروغ بود هي 100روز 100روز ميكنيد دولت خودش گفته از 100روز به بعد كارهاي دولت قبل ميزنه بيرون كه به ما ربطي نداره ما كار خودمونو ميكنيم مشكلات قبل مال قبل قبل قبل بفهميد سادست!!!!!! (2933903) (alef-17)
جواب حرف شما را نماینده ی منتقد دولت و کارشناسان اقتصادی و آقای لاریجانی داده اند بیخود بخودتون فشار نیارید (2934411) (alef-17)
یک دوست قدیمی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۴۹:۳۵
ممنون خانم آسوپار که قلمتان را خرج شخص پرستی و دفاع کورکورانه از افراد نمی کنید. زمانی منتقد احمدی نژاد بودید و الان منتقد روحانی.
ممنونم از انصاف نویسنده که در متن به اشتباهات ریز و درشت احمدی نژاد هم اشاره کرده و این طور نیست که طرفدار دولت قبل باشد. البته الان طرفداران روحانی می ریزن زیر پست و می گویند زمان احمدی نژاد کجا بودی و نمی دانند شما در دولت قبل برای انتقاد به دولت احمدی نژاد، دادگاه هم رفته اید.
(2933905) (alef-17)
بی نام
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۵۱:۵۹
با سلام و احترام ضمن تقدیر و تشکر بیانات شما بسیار شیوا و زیبا بود بله متأسفانه از چندین دوره ریاست جمهوری قبل این دروغ گفتن ها باب شده و فعلاً نمی خواد کنار بره لعنت خدا و رسول خدا و أئمه طاهرین بر کسانی که دروغ میگویند و ادعا می کنند که دروغ نمی گویند! آمین یا رب العالمین
التماس دعا (2933909) (alef-17)
احمد!!!!!!!!!!!!!!!!
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۵۲:۳۱
فکرمیکنم ادبیات رئیس جمهورمتناسب بامخالفانشون هست.چون هنوزیادمان نرفته که نجابت آقای خاتمی باعث جری ترشدن مخالفانش شد.خانوم آسوپارعزیزکه البته مطمئنم این اسم واقعیتون نیست!!!فضای سیاسی ایران این ادبیات رومیپذیره.چون وقتی مودبترین سیاستمداران به صرف انتقاددرزندان بوده وافرادی امثال شریعتمداری ورسایی وقدوسی میداندار شده اندانتظاری بیش ازاین نیست. (2933912) (alef-17)
شک نکنید ادبیات متناسب با مخاطب بوده
این دوستان چندین سال با این لحن حرف میزدند طرف مقابل محترمانه پاسخ میداد الان حتی محترمانه تر بهشون پاسخ داده شده و اینچنین براشفته اند یعنی انتظارش را نداشتند و میبینند بازی عوض شده ترسیده اند و دایم میگویند چرا روحانی اتینطور حرف زد یعنی موضع شان از موضع حرفهای اونجوری زدن الان به حالت انفعال دراومده که چرا باهامون اینطور حرف زد
درست یک کودک رو در نظر بگیرید که مدتها با بی ادبی حرف میزده و حالا یه چک توی گوشش زده اند نشسته و داره گریه میکنه و می ناله
درود بر دولت و درود بر روحانی بسیار عالی است ما حمایت میکنیم. (2934726) (alef-17)
يك پزشك
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۵۵:۱۲
عالي بود (2933920) (alef-17)
آقای رئیس جمهور مچکررررررریمممم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2933924) (alef-17)
آقای احمدی نژاد هم بعضی اوقات به دولت قبل حمله میکرد ولی این دولت مثل اینکه کار دیگه ای جز بدی گفتن از احمدی نژاد نداره؟ (2933925) (alef-17)
خوب پس جرا حرف میزنی مطمئن باش مردم اگه هم منتقد باشن از جنس شما نیستن و محاله به سمته افرادی مثه شما و محمود و اصولگراها بیان (2933926) (alef-17)
آقا اگه روحانی رای آورده به خاطر بی تدبیری بعضی از آقایان اصولگرا هست...اونم با اختلاف 400هزار رای....
البته با اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری اصولگرا ها به خودشون اومدن و متحد شدن و انشالله مجلسی اصولگرا را در آینده خواهیم داشت...انشالله (2934594) (alef-17)
لذتش به همون 400 هزار رای بود تازه اگر با اختلاف یک رای میبردیمتون که دیگه خیلی باحالتر بود. (2935551) (alef-17)
مختار
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۷:۵۸:۴۰
والله همه مید انیم که اشتباه بزرگی کردهایم به ایشان رای داده ایم اما مجلس هم مغلوب اشتباهات دولت است چراکه مواردی درمجلس در گذشته تصویب شده ولی دولت ان رابه باد تمسخر گرفته . جالب ان که مجلس هم داره نگاش میکنه////مثل استخدام مربیان مظلوم پیش دبستانی که دارندپیروزمینگیر میشن (2933928) (alef-17)
اينكه ايشان تناقضاتي در سخنانشان دارند جاي خود ! اما يك سوال شما تا الان كجا بوديد زماني نان 15 تومني شد 100 تومن ، 50 تومني شد 300 تومن بنزين 100 تومني شد 700 تومن و مايحتاج اساسي مردم كه ديگه با تورم افسار گسيخته شايد بالاي 200درصد ، خودروي هايي كه در عرض چند شب قيمتشان دو برابر ميشد و خيلي چيزهاي ديگر كه اين مردم ديدند همه اين بلا ها به خاطر 45000 تومني كه تحت عنوان يارانه به مردم پرداخت شد از كدامش بگيم ...
حال ميشه پرسيد كه شما عزيزان اون موقع كجا بوديد چرا اين تناقضات و نمي ديديد و بيانش نمي كرديد نكنه گفته بودند كه نبايست انتقاد كنيد و اونها آزادند هر كري بكنند. (2933930) (alef-17)
عقل کل!!
اون موقع به ازای هزینه ای که به خانوار ها تحمیل شد ماهیانه ای در نظر گرفته شد
الان چطوره که صبح بدون خبر توی پمپ بنزین مسئول پمپ بنزین و مردم تازه متوجه گرانی 40 درصدی می شوند
فکر کنم فقط اخبار و اتفاقات را با جان کری و کدخدا در میان می گذارند
مردم خیلی هم مهم نیستند
( دانستن فقط حق جان کریو بازرسان آژانس هسته ای است !!!) (2934607) (alef-17)
خوب همون ماهیانه کار مملکت رو به اینجا کشوند. البته از افراد بی انصافی که فاجعه هشت سال احمدی نژاد رو نادیده میگیرن جز این صحبتها انتظاری نیست. (2935748) (alef-17)
دانشجوی اقتصاد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۹:۰۱:۰۷
آقای گنجی عزیز
آیا فرق آن زمان با درامد حدود 130 میلیارد دلاری کشور را با اکنون که کل درامد ارزی قابل استحصال از 30 میلیارد دلار هم کمتر است درک نمی کنید؟؟
تعصب چقدر میتواند چشم انسان را به واقعیت ببندد! (2935764) (alef-17)
جالب است ایشان ادعا می کنند عده ای نمی خواهندتواین مملکت مردم بخندند آخه بنزین یک شبه آزادشد اونوقت توقع دارید مردم باذایره وزنبک بریزن توخیابون بزن وبکوب راه بیاندازند این رئیس جمهورهم چه حرف هایی می زنه ها. (2933932) (alef-17)
ناشناس
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۰۱:۵۵
وقتی در اواخر دولت دهم می گفتیم که بیشتر این بی ثباتی اقتصادی زیر سر دشمنان قسم خورده داخلی است کمتر کسی باور می کرد و منتقدین می گفتند مقصر فقط رئیس دولت است! در انتخابات دولت یازدهم همچنین گفتیم فلانی اگر عرضه داشت مسئله هسته ای را در دولت هفتم و هشتم که مسئول دبیر خانه شورای امنیت ملی بود را به نقطه مثبتی می رساند باز هم گفتند که او خود کاره ای نبوده! حالا همان افراد می باز چشمهایشان را می بندند در حالی که می دانند که چه خبر است و می گویند مقصر فقط همان احمدی نژاد است!در حالیکه خدمات دولت نهم و دهم را نمی شمارند. واقعیت این است که کمترین کاری که احمدی نژاد کرد این بود که بعد از انتخابات دولت نهم تازه ملت فهمیدند که چه کارهایی می شود انجام داد و در انتخابات دولت دهم نیز ملت تازه متوجه شدند که چه دوستان دشمن صفتی در جامعه وجود دارند که روی دشمنان را سفید کردند داخل پرانتز باید گفت روحانی و دارو دسته اش آینه ی تمام نمای خاتمی و دار و دسته اش هستند بیایید بیدار باشیم و خود را به خواب نزنیم!!!! (2933933) (alef-17)
گزارشات بین المللی و همچنین کارشناسان اقتصادی همه از ثبات اقتصادی در دولت روحانی صحبت میکنند (2934414) (alef-17)
اساسا نیازی نیست برای نقد عطف به گذشته و وعده های انتخاباتی کرد! در یک سخنرانی معمولی ایشان از صدر تا ذیل پر از تناقض است! گویی این جملات از دهان افراد متفاوت و با دیدگاه های متضاد خارج می شود! پر از مغالطه های گل درشت و ابتدایی! (2933935) (alef-17)
هدایت
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۰۴:۰۵
اتفاقا من هم چند وقت هست که به همین نتیجه رسیدم ، این دولت با این عملکردش در بخش های مختلف ( بالاخص مذاکرات هسته ای ) داره دو دستی خودشو نابود میکنه. مخالف ها هم نیاز نیست تلاش چندانی بکنند (2933937) (alef-17)
اقای روحانی گفت شیشه ای باشد نه پلاستیکی یا نکنه فرق شیشه و پلاستیک نمی دونی. اخه چرا اینقد مغلطه می کنید. (2933943) (alef-17)
اصلا آقای رئییس جمهور نگفتند شیشه ای. دروغ نگید. برید سایت ریاست جمهوری و سخنان ایشان را بخوانید:
http://www.president.ir/fa/87403
می فرمایند:
"صندوق اگر میگذارید یک صندوق پلاستیکی شفاف باشدکه همه رأی را ببینند. معنا ندارد مقوا و چسب دور آن بزنیم. یک صندوقی باشد که همه ببینند. من رای خود را ببینم که داخل صندوق میافتد." (2934173) (alef-17)
متن رو بخون ایشون هم گفته تو متن که پلاستیکی. در ضمن رییس جمهور محترم یادش رفته که خیلی وقته که صندوق های رای پلاستیکی هست!!!! (2935870) (alef-17)
یک دوست
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۰۷:۳۱
همین که به شما بر خورده معلومه که سخنان رییس جمهور به مقصد و مخاطبش رسیده.
خودتون میدونید که بداخلاقی کردید و اگر پاسخ بدی میگیرید شروعش با خودتون بوده. (2933947) (alef-17)
یعنی رئیس جمهور می خواست کاری کند به ماها بر بخورد؟
من فکر کردم قصد روحانی اشاعه ی آزادی بیان و تکریم مخالف و اقناع مخالفین هست. (2934242) (alef-17)
فرزان
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۱۰:۴۹
هر چی باشه خیلی بهتر از احمدی نژاده
روحانی متچکریم (2933953) (alef-17)
هرکسی نمیتونه که معنی و مفهوم سخنان ریس جمهور را متوجه بشه
و بدبختانه قشری هم که متوجه نمیشن پست های مهم رو در اختیار دارن
رییس جمهور انتخاب مردمه و به نظر من نادیده گرفتن ایشان
چیزی جز توهین به مردم نیست (2933954) (alef-17)
امير حامد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۱۱:۵۵
در مورد سخنان آقاى روحانى بهتر است قضاوت را بسپاريم به مردم. ايشان اخيرا به زبان مردم سخن ميگويند. (2933957) (alef-17)
اقای روحانی و تیمش فکر می کردند مملکت داری خیلی راحته
حالا که رییس جمهور شدند می فهمند که دادن وعده اشتباه بوده ضمنا یک سوال بزرگی برای ما پیش امده که اگر خیلی از راه و روش های دولت قبل در اقتصاد اشتباه بوده چرا دولت فعلی داره همان راه را ادامه میده؟
فقط جلوی مسکن مهر را گرفتن شد برنامه؟
اینها که نه طرح جدیدی اجرا می کنند نه پروژه ها را به سرانجام می رسانند و مرتب هم در حال گران کردن کالا و خدمات هستند اینهمه سرمایه و پول و بودجه را دارند چکار می کنند؟ (2933958) (alef-17)
تمام حرفهای شما بیهوده است
هیچ اقتصادانی وجود نداره در داخل تورم و رشد اقتصادی دولت را نقد کنه
دولت با 24 میلیارد دلار درآمد نفتنی به گفته ی تمام اقتصادانان ثبات را به اقتصاد برگردانده ! (2934420) (alef-17)
ثبات به اقتصاد را تعریف کنید تا بفهمیم یعنی چی؟!!!
یعنی گرانی های سالانه چند بار و تعطیلی تمام پروژه ها و... یعنی ثبات؟
همچین میگین اقتصاددانان انگار هیچ اقتصاد دان مخالفی وجود نداره
نه جانم تعصب لیجا رو کنار بگذار و با واقع بینی به مسایل نگاه کن (2935529) (alef-17)
آقا چطور بورس را سقوط داد تورم رو هم میتونه کم کنه شاخص بورس از بالای 90 هزار رسید به 60 هزار چون فعالان اقتصادی فهمیدن از این دولت کاری برنمیاد کسی نمیره در تولید سرمایه گذاری کنه اگه به 90 هزار رسیده بود چون خیال میکردن فضای کسب و کار بهتر میشه ولی عملکرد دولت خلافش رو نشون داد (2937158) (alef-13)
احسنت. البته تمام دولتهای ما در مسند قدرت اینطوریند دولت احمدی نژادم همینطوری بود (2933959) (alef-17)
مسعود
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۱۴:۲۵
شما هنوز متوجه منظور ایشان نشده اید......بعضی ها انتقادهایی که دارن صلاح جمع نیست بلکه صلاح خودشان تو اون مطرحه و فقط و فقط قصد تخریب دولت و سنگ اندازی را دارند..... (2933961) (alef-17)
آرمین
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۱۴:۵۹
باسلام.شما که این مقاله را می نویسید مگر پیام 24خرداد را دریافت نکرده اید.رئیس جمهور مقام اول مملکت است(البته بعد از مقام رهبری) ایشان می تواند به هرکسی توهین کند.می تواند دیگران را(هر کس می خواهد باشد)تمسخر کند. از دیگران و حتی دستگاههای دیگر انتقاد کند.و.... حتی می تواند مشکلات کشور را تا6سال دیگر می تواند به گردن دولت قبل بیندازد.اما دیگران چنین حقی ندارند.روحانی مچکریم...روحانی مچکریم. (2933963) (alef-17)
متاسفم از دکترای حقوق بین المللی که دارند. (2933966) (alef-17)
ساده ای شما
هدفشان ایجاد گرد و غبار بعد از گرانی بنزین بود
از "دیگرا"ان هم هزینه کردند! (2933968) (alef-17)
گرانی بنزین تکلیف بوده تکلیف قانونی
اتفاقا با اینکه راننده آژانسم ولی خوب کاری کرده (2934458) (alef-17)
جناب اول هدفمندی کار احمدی نژاد بود حالا در ادامه شد قانون ؟ اون موقع قانون نبود؟!!! (2936374) (alef-17)
واقعا جالب و زیبا بود (2933976) (alef-17)
ما ایرانی ها عادت داریم توی هر کاری دخالت کنیم .
اگر کاری را به متخصص اش سپردیم بگذاریم کارش را بکند . مثل راننده ای که کار بلد است ودر کنارش نشسته ایم و دائم به او تذکر می دهیم که مواظب جلوت باش ... بپا ... سرعت ات را کم کن ...
بگذاریم اگر بهش اعتماد کرده ایم کارش را به نحو احسن انجام دهد نه اینکه با انتقاد های بیخودی اعصاب اش را به هم بریزیم... (2933977) (alef-17)
خیلی جالب و باحال بود
ممنونم (2933986) (alef-17)
majid
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۲۸:۵۱
دولت تذوير (2933990) (alef-17)
دولت تدبیر و امید یعنی همین که خودتان را می کشتید که آقای روحانی رای بیاورد. حالا تحویل بگیرید: تهدید های نظامی و اقتصادی آمریکا و تعطیل شدن دانش و انرژی هسته ای- توهین رئیس جمهور به مردم و تحقیر شدن ابرقدرت منطقه در دنیا. همه اینها نتیجه تدبیر و امید زبانی است نه عملی. (2933992) (alef-17)
مطلب حق و بجایی بود.
اگرچه شاید الان موافقان ثایت دولت صف بکشند و بدون اینکه به استدلالات و توضیحات مطلب پاسخ بدهند، تمسخر کنند یا از نویسنده بپرسند دوره دولت قبل کجا بود یا صرفاً رای مردم در انتخابات خرداد 92 را به رخ بکشند .... اما انتقادات مطرح شده در مورد ادبیات و محتوای سخنان رییس جمهور کاملا بجا و صحیح بود. این روزها بخش قابل توجهی از عامه مردم هم کاملا به روش عملکرد دولت، به ویژه عملکرد اقتصادی و روش اطلاع رسانی دولت، معترضند. (2933993) (alef-17)
خانم آسوپار، انصاف هم چیز خوبی است. شما زمان آقای احمدی نژاد کجا بوديد؟ سکوت شما در برابر کارهای خلاف قانون ایشان و این گونه تاختن بر آقای روحانی نشان بی انصافی است. کمی آهسته تر خواهر. کمی آهسته تر. اگر این گونه تاختن به روحانی را که از طرف شخصیت ها و سایت ها و روزنامه های اصول گرا کنار هم قرار دهیم یک چیز را در ذهن آدمی تداعی می کند. آن هم این که رفته رفته به زمان انتخابات مجلس نزدیک می شویم و هر کس دنبال منافع خود می گردد. الف و دست اندرکارانش هم تاختن به روحانی و دولت اش را شفاف تر کرده اند تا از این خوان گسترده لقمه ای بردارند. (2933999) (alef-17)
یعنی شما انقدر شناخت نسبت به خانم آسوپار دارید که می دانید زمان احمدی نژاد ایشان ساکت بوده؟! یعنی از اون موقع مطالب ایشان را دنبال می کردید؟! پس چطور آن همه انتقادات ایشان به احمدی نژاد را ندیدید؟!!!!!!!!!!!!!!!! (2934249) (alef-17)
حالم بد میشه وقتی دایم این شعار کلیشه ای هشت سال پیش کجا بودید رو می شنوم.
باید در جواب این افراد گفت که شما هشت سال پیش که صدات برای این مسایل بلند بود الان چرا ساکتی!!!؟ (2935873) (alef-17)
majid
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۳۳:۱۷
من بي سواط شرفم از دولط دروقگو بيشطره (2934001) (alef-17)
عالی بود عالی
دست مریزاد (2934002) (alef-17)
"آقای روحانی را نقد نکنید؛ فقط سخنرانی های او را تمام و کمال به سمع و نظر مردم برسانید"
من هم موافقم. هیچ دقت کرده اید که روحانی مدام تلاش دارد مردم را به یکسری چالشهای خود ساخته مشغول کند اما مردم انگار نه انگار ! و همین مردم با هوشمندی وعده ها را یادآوری می کنند. (2934011) (alef-17)
بی سوات
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۳۷:۳۲
این دولت از بدو روی کار اومدنش با تناقض زاده شد و همیشه سعی کرده بین دوصندلی بشینه و کلید!!! فهم تناقضات این دولت که در گفتار و کردارش ظاهر شده همین مطلبه. اقای روحانی با تغافل سعی داره منتقد رو مخالف جلوه بده تا ماهی خودش رو این این خلط مفهوم صید کنه.
خانم اسوپار کل متن یه طرف این فراز پایانی هم یک طرف
خیلی سنگینه اگر گوشی برای شنیدن وجود داشته باشه
(( فقط سخنرانی های او را تمام و کمال به سمع و نظر مردم برسانید.)) (2934012) (alef-17)
نویسنده جان حرص نخور پیر میشی صبر کن تا در انتخابات مجلس مردم جوابن رو میدند حتی با وجود رد صلاحیت گسترده بازم مجلس مردمی خواهد شد چون لایه های طبقه های مختلف جامعه دیگه با شماها موافق نیستند پس یا باید همه رو رد صلاحیت کنید و یا منتظر ساخته شدن چهره های جدید از افراد ناشناس شوید... (2934016) (alef-17)
حالت خوبه!!!؟
برای شفای مریض های اسلام بلند صلوات
نویسنده بنده خدا چی گفته این بدون اینکه متن رو بخونه چی میگه؟ (2936222) (alef-17)
آزاده
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۳۸:۵۸
یا شما واقعاً اینقدر در ادبیات ضعیفید که متوجه کنایه و استعاره نمیشید، یا خودتون رو به اون راه زدید خانم آسوپار!! همین که امثال شما دست بر قلم دارن، نشون میده رئیس جمهور و دولت با اون تصویری که شما سعی دارید ازشون بسازید هزاران مایل فاصله دارن! (2934018) (alef-17)
آزاده
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۳۹:۴۴
خوب شما از خودت شروع کن و دست از این نقدهای جهت دار بردار!!! (2934021) (alef-17)
اخه روحانی در مراسم تحلیف اش گفته بود پناه می برم از اینکه دهان منتقد رو ببندم وشعارهاش زنده باد منتقد و .... بود. حالا میگین که کسی دولت رو نقد نکنه!!!؟ (2936223) (alef-17)
مردم کلاه بزرگی سرشون رفت با انتخاب اقای روحانی..ایشون حتی نمیدونن چه خبره تو مملکت (2934025) (alef-17)
اتفاقا با شما جماعت پایداری ودلواپس به همین نحو برخورد باید کرد یک نفر که دقیقأ مثل خودتون صحبت میکند وعده میدهد.روحانی خوب فهمید که اگر مثل رییس دولت اصلاحات جناب آقای خاتمی بخواهد رفتار کند یعنی با احترام وحجب وحیا شما بیشتر به وی حمله میکنید و توقعات بیشتری در راستای خواسته های حزبی وشخصی از وی خواهید داشت .۸ سال ممکتو به ورطه نابودی کشاندید اون زمان اصلا اینگونه مواضع نسبت به رییس جمهور گرفته نمیشد وهمه از وی حمایت میکردید...حالا اقای روحانی در این وضعیت که درآمد ارزی کشور نصف شده دارند تا حدودی کشور رو از منجلابی که شما ها ساخته اید خارج میکنند که مورد حجمه عزیزان قرار گرفته اند. (2934028) (alef-17)
احسنت به شما
به صحبتها و وعده وعیدهای این دولت اصلا نمیشه اعتماد کرد چون هر چی رو میگن درست برعکسش رو انجام میدن
چند نمونه :
برطرف کردن مشکلات در 100 روز= برطرف نشدن که هیچ کلاف سر در گم مشکلات در ظرف 730 روز
ما از رکود عبور کردیم = تعطیلی کارخانه ها و ....
تورم 0 شد = 100% تورم
بنزین گران نمی شود= بنزین کلا ااازاد شد
دیوار تحریم ها ترک خورد= تحریمها همچنان پا برجا خواهد ماند
و از این دست موارد الا ماشاءالله در دولت تدبیر و امید فراوان است (2934036) (alef-17)
فامیل دور
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۴۶:۰۹
خانم آسوپار به جرات می توان گفت ذره ای رضای خدا در آنچه به تحریر در می آورید وجود ندارد جز آن که برای رضای برخی بندگان خدا در جبهه پایداری آخرت تان را بر باد می دهید شما موج سوار بازیهای سیاسی شده اید سیاست بسیار کثیف است و با طبع لطیف خانمها سازگار نیست (2934037) (alef-17)
اگر از همفکارنتان بود می گفتید : مگر دستگاه نیت خوان دارید؟
جواب منطقی بده مرد حسابی (2934231) (alef-17)
شما جماعت فقط به قدرت فکر می کنید آن وقت از منطق حرف می زنید؟! (2936469) (alef-17)
سیدمحمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۰:۰۰:۵۳
جرات داری همین طور هم برای رئیس قوه قضائیه بنویس و شاخ و شونه بکش خانم محترم ! چون ایشان هم یک مسئول بلندپایه نظام بوده و قطعا" معصوم نیستند و اشتباهاتی در کارشان دارند.این گوی و این میدان اگر مرد هستی (که البته نیستی) (2934305) (alef-17)
ولی رییس قوه قضاییه بخشی از جامعه رو بزدل و ترسو و کم سواد و برو به جهنم و ... خطاب نمیکنه. (2935877) (alef-17)
به جای نیت خوانی غلط و مغالطه کردن لطفا جواب بده. (2935876) (alef-17)
ایرانی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۴۷:۲۱
نگارنده این دردنامه یا در ایران زندگی نمی کند و یا فکر می کند ما در ایران زندگی نمی کنیم. حرف های آقای رییس جمهور حرف حساب بود و بنده از ایشان حمایت میکنم. (2934040) (alef-17)
ضیایی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۸:۵۱:۲۰
افرین تحلیل جالبی بود...این عاقبت بخیری چه گنجی است (2934049) (alef-17)
خانم آسوپار
شما در سخنان سست وبی مایه متاسفانه زیاده روی میکنید. اینها تناقض نیست، شما معنای تناقض را نمی فهمید. حرف روحانی این است که منتقدان هسته ای مرتب مطالب بدیهی را می گویند که خود دولت آنها را می داند، در ضمن اگر آنها آزادند هر چه انتقاد چرندی را عنوان کنند همین آزادی برای دولت هست که آنها را انتقاد کند و به سطح فکری ایشان حمله کند.
در مجموع بی مایگی شما بد است و من تعجب می کنم مقالات سست و بی منطق شما چگونه در الف منتشر می شود؟ به این آزادی بیان نمی گویند، سطح پایین الف می گویند. (2934059) (alef-17)
متاسفانه جنابعالی آنقدر غرق در نعمت های باد آورده مرفهین بی درد شده ای که از درک و فهم واقعیت ها و حقایق غافل شده ای روحانی با سخنان جهت دارخودش مردم را به استهزاگرفته است و شما هرکسی که از روحانی و عملکردش انتقاد می کند و متعرض دروغگوئی هایش می گردد به جبهه پایداری و دیگران نسبت می دهید جناب بنده نه به باند غارتگر اصلاح طلبان وابسته و نه به بعضی اصولگراها که از انها بدترند بلکه خودم مستقل هستم و دارم حرف خودم را می زنم تازه روحانی در آن سخنان حتی به مقام رهبری هم به طور غیرمستقیم اهانت کرده لطفا بروید اظهارتشان را با دقت مطالعه کنید به جز حرفهای متناقض چیزی نخواهی یافت (2934337) (alef-17)
مرفهین بی درد؟؟
چرا از روی دست هم مینویسید؟
دِ ...، مرفهین بی درد آنهاییند که مملکت را با رانت میچاپند (مغولها هم اینطور نبودند) و صدای شکستن استخوانهای مردم را میشنوند و باز هم شعار میدهند! با زهم از بی اثر بودن تحریمها و "مقاومت مردمی" سخن میگن! باز هم از استکبار ستیزی حرف میزنند! (2935036) (alef-17)
خدایا این گروه نادان و نفهم چه نقشه برای ملت تدارک دیده اند روز به روز مردم از عملکرد دولت ناامید می شود دیگر امیدی برای تحقق وعده های دولت وجود ندارد آقای روحانی هنوز از شعارهای انتخاباتی دست بردارنیست دیگر اظهار نظر بس است یک کمی هم عمل کنید در طول دوسال عملکر دولت به جز گرانی و بدبختی برای مردم بخصوص قشر مستضعف چیزی نبوده است دولت انقدر خودرا به ثروتمندان و مرفهین بی درد فروخته است که انتظاری خدمت به مردم وجود ندارد انهائی که کامنت های تحسین به دولت درج می کنند از عوامل مرفهین بی درد می باشند که باید هم از این دولت بی منطق و بی انظباط دفاع کنند چون منافع شان اینگونه ایجاب می نماید (2934360) (alef-17)
آدمهای ناتوان در منطق، به روی توهین روی می آورند. (2934882) (alef-17)
نادان و نفهم جنابعالی و اربابان تازه به دوران رسیده و تندرو تان هستند (2935968) (alef-17)
درست است (2934060) (alef-17)
تکبر چه بلاها که سر انسان نیاورد (2934063) (alef-17)
به خاطر همین چیزاست که خیلی وقته دیگه حتی خلاصه خبرهای روحانی هم برام ارزش شنیدن نداره (2934069) (alef-17)
صحیح است صحیح است صحیح است با تشکر از خانوم آسوپار (2934072) (alef-17)
مهران
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۹:۰۰:۲۰
زبان در دهان ای خردمند چیست کلید در گنج صاحب هنر است (2934076) (alef-17)
احسنت .. عالی بود (2934078) (alef-17)
سلام ، ضمن تشكر از ارايه اين نقد به رييس جمهور محترم . يك سوال داشتم .آيا مي توان نسبت به اين مقاله هم نقد نوشت و آيا چاپ مي فرمائيد. (2934080) (alef-17)
خانم آسوپار سلام
لطفاً تقوا را در نقل قولها رعایت کنید: رییس جمهور به هیچ کس نگفت "بی شناسنامه" بلکه گفت هر کسی با شناسنامه خودش حرف بزند نه از قول مردم.
تأیید میفرمائید که این با "بی شناسنامه بودن" خیلی فرق می کند. لطفاً فکر قبر و قیامت خود هم باشید. این ایام میگذرد. (2934085) (alef-17)
احسنت. (2934094) (alef-17)
عقده از سر روی این متن می بارد
برای نویسنده حتی ابراز تاسف هم کاری عبث است ولی از الف متعجبم که چنین متن گستاخانه و هتاکانه منتشر کرد
این متن مصداق همان حرف دکتر روحانی است که گفتند اگر برای انتقاد از باقی قوا لکنت زبان دارید اما برای انتقاد از دولت و رییس جنهور ازادید
آقای توکلی با تخریب و توهین به رییس جمهور هیچ کسی به جایی نرسیده (2934105) (alef-17)
به جای مغلطه کردن لطفا مصداقی صحبت های ایشان رو نقد کنید. این شیوه مغالطه کردن خیلی وقته که نخ نما شده است (2935882) (alef-17)
میشه بگی کجای این متن توهین بود؟
جایی گفته بود که رییس جمهور کم سواده؟
جایی گفته بود که رییس جمهور برو به جنهم؟
جایی گفته بود که رییس جمهور بزدله خدایی نکرده؟
جایی گفته بود که رییس جمهور بدون شناسنامه است؟
جایی گفته بود که رییس جمهور ...
من تعجب می کنم از اینکه برخی الفاظ رییس جمهور توهین و تخریب نیست ولی یک نقد بدون اهانت و برگرفته از سخنان خود رییس جمهور میشه تخریب و توهین!!!؟ (2936227) (alef-17)
شما خیلی بیکاری فکر میکنی ما هم مثل شماییم باز 8 سال باید بشینیم تفسیر وتاویل های شماها رو بخونیم اه اه (2934106) (alef-17)
با سلام و تشکر از خانم آسوبار ؛
همه مواردی که فرمودید از دید بیش از 50 درصد جامعه ایران درد ِ دلِ جامعه است و البته بلافاصله هم همه میگویند مگر این موارد نقیض در اعمال و گفتار بقیه مسئولیت وجود ندارد؟!!! مگر احمدی نژاد سخن از عدالت به میان نمی آورد در حالیکه مسئولیت همه اختلاسها در زمان ایشان به عهده شخص ایشان است!؟
مگر میشود از عدالت خواهی و از انتخابات سخن گفت و فراموش کرد کسانی را که عقایدشان بسیار به آقای احمدی نژاد نزدیک بود ؛ ولی توهین به مردم را در همان زمان فراموش کرد؟؟؟ خلاصه اینکه : "گرحکم شود که مست گیرند.... در شهر هرآنچه هست گیرند" (2934107) (alef-17)
لطفا منبع آمار 50 درصد را بیاورید من فکر میکنم 99 درصد است شاید هم یک درصد...؟!!! (2934560) (alef-17)
با سلام من نمیدانم چند درصد محسوب میشوم ولی از عملکرد دولت روحانی راضی هستم همینکه صبح پا میشم میبینم دلار رو روی 3300 نگه داشته برام کافیه دستش هم درد نکنه.
به بقیه کاری ندارم 100 درصد راضی هستم
اگر دولت قبل رو نمیدیم شاید الان 40 درصد هم راضی نبودم اما خداوکیلی در مقایسه با فاجعه قبلی دولت کنونی خیلی عالیه
خلاصه اگر شما 80 میلیون همه 100 درصد مخالف دولت هستید من موافق دولت هستم و قطعا به عدد 100 درصد مخالف نمیرسید چون من موافقم و عدد باید برگرده به زیر 100 درصد. (2934933) (alef-17)
به نظر من هم دولت چهار ساله ی ... تنبل نیازی به نقد نداره. (2934109) (alef-17)
پس کی می خواین از این مطالب بچه گانه و مابخردانه دست بردارین. چرا قبول نمی کنین که دوره این جور حرفها و بخصوص شماها تمام شده. این همه سال احمدی نژاد تو تلویزیون تو چشم مردم نگاه کرد و دروغ که نه شاهکار میکرد. سر کار علییه کجا بودید؟ (2934132) (alef-17)
دیگه دست بردارید از این شعار مسخره هشت سال پیش کجا بودید.
دو سال از عمر دولت گذشت هنوز هیچ کاری نکرده جز امید بستن به کری و اوباما به جای امید بستن به خدا و ملت (2935885) (alef-17)
ديگه از اين سريال تكراري خسته شديم. مهمترين سياست هر دولتي در 4 سال اول، پنهان كردن عملكرد خود پشت خطاهاي دولت قبل است!
گويي روز انتخابات را فراموش كردن كه وعده اصلاح در 2 ماه و 3 ماه ميدن!
آقاي رئيس جمهور؛
پس كي قرار است «فلك را سقف بگشائيد و طرحي نو در اندازيد»؟ نيمي از دوران 4 ساله شما گذشت! آيا با اين روند، دستاوردي بيش از دولتهاي قبل براي شما متصور است؟
پانوشت: ادب مرد به ز دولت اوست (2934139) (alef-17)
ضمن تشکر از زحمات این دولت ودولتهای قبل اما تناقض گویی تا این اندازه غیر معقول است که اقای روحانی در مصاحبه شبکه یک در یک جمله میفرمایند ما در جهت تکریم مردم فهیم وعزیز میخواهیم غیر از یارانه نقدی یارانه کالا هم به مردم بدهیم مردم ما شایسته خدمات بیشتر از این هستند ما میخواهیم کاری بکنیم که مردم وضعیت معیشتشان خوب شود که احتیاج به دریافت یارانه نداشته باشند ما نمیخاهیم گداپروری کنیم مامیخاهیم کاری کنیم که دولت دستش جلو مردم دراز شود ما می خواهیم مردم به دولت کمک کنند / اری مردم ازیاد نخواهند برد که نه تنها وضعیت معیشت مردم بیچاره درست نشد که هیچ هرروز هم تحدید به قطع یارانه که برای جبران گران کردن خدمات پرداخت میشد میشوند (2934143) (alef-17)
کامنت ها از متن جالبترند
افرادی که عمرا به روحانی رای داده باشند هی کامنت میذارن که پشیمانیم از رایی که به ایشان داده ایم و در انتخابات آتی جوابش را خواهیم داد و چه و چه
آقا خانم لطفا بیدار شوید شما 4 میلیون بیشتر نیستید اونایی که به روحانی رای دادند مجلس را هم از دست شما میگیرند
دوره شما تمام شد تمام
هر چه روحانی شما را تحقیر کند از نظر من کم است
لطفا دست از سر ملت بردارید بگذارید یک نفس راحت تری بکشند
4 میلیون یادتان نرود (2934155) (alef-17)
ما به قالیباف رای دادیم و تعدادمونم خیلی بیشتر از 4 میلیونه عزیزم
نویسنده هم قالیبافیه (2934288) (alef-17)
نه برادر من اشتباه نکن
خداشاهده به روحانی رای دادم ولی پشیمونم امثال منم کم نیستن احتمالا خودتم خوب میدونی
آقای روحانی قبل انتخابات خیلی قولایی به ما داد خدا وکیلی به کدومش تا الان عمل کرده من بخام براش به به وچه چه کنم
فقط اینو بدون دولتها هیچ فرقی باهم ندارن فقط شعاراشون فرق میکنه ولی تو عمل مثل همن (2934408) (alef-17)
یکی مرد جنگی به از صد هزار
4میلیون جیگر دار با غیرت که به خاطر شکم عزت و شرفشون را نفروختند
ضمنا به چه اجازه ای بقیه آرا را از خودتان میدانید.
14 میلیونی که از روی نا امیدی در انتخابات شرکت نکردند هم جزو شمایند.
ملت واقعی و حقیقی گوش به فرمان رهبرند غیور مردان 9دی هستند.همان زمان که فتنه گران سبز بسیجی کش بذدلانه در سوراخها قایم شدند. (2935077) (alef-17)
جالبه سال 88 که همه سیاهی لشکر بودید الان شدین مرد جنگی!!!! عجب! (2935557) (alef-17)
اه!!! شما الان از کجا مطمین شدی که اون هایی که می گن پشیمونیم اصلا به روحانی رای ندادن.
یک عده تون که دستگاه نیت خوانی دارین یک عده دیگه هم که دستگاه رای خوانی دارین خدا بخیر کنه (2935888) (alef-17)
حسن جان از طرف خودت حرف بزن عزیز من نه ملت و مردم.
ملت و مردم ارادتشان را در صف های سبدکالا و انصراف ندادن از یارانه نشان دادند (2935889) (alef-17)
آقای روحانی را نقد نکنید؛ فقط سخنرانی های او را تمام و کمال به سمع و نظر مردم برسانید.
فوق العاده بود این جمله. سپاس از شما (2935890) (alef-17)
آفرین. خیلی عالی اومدی.
یک سری جدیدا اومدند، شاید حقوق میگیرند نفری 100 تا کامنت بگذارند تا شاید کم بودن عده آقایان به چشم نیاید. (2938368) (alef-13)
روحانی مچکریم از ...
صداقتت
عملکرد خوبت
سخنان محکمت
منطق عالی ات
تواناییت در عصبانی کردن مغرضان
دلسوزیت برای کشور
و هزاران خوبی دیگر.... (2938389) (alef-13)
طرفداران پر و پا قرص دولت تدبیر و امید چرا اینقدر کورکورانه از دولت حمایت میکنید؟ کمی استدلال منطقی هم گاهی لازم است؟ مثلا میتوانید دلیل بیاورید که منافع مالی شما در این دولت تامین میشود. (2934172) (alef-17)
محمّد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۹:۵۹:۰۴
آقا این لحن برازندۀ شما نیست، به هموطن خود توهین نکنید، خوب است من هم مثل شما رفتار کنم و بگویم «کافر همه را به کیش خود میپندارد»؟ من به ایشان رأی ندادم ولی وقتی میبینم، همۀ نهاد خاص بسیج میشوند تا به ایشان هجمه وارد کنند از ایشان حمایت میکنم، گرچه به دولت ایشان نقد دارم. (2934293) (alef-17)
در شرایط اقتصادی خوب و دارای ثبات منافع اقتصادی همه مردم تامین میشود. به چه کسی توهین شده؟ (2934452) (alef-17)
عزیز من یه چند ماهی تا انتخابات مجلس باقی مانده چرا ناراحتی؟ خب اونجا مشخص میشه چه خبره (2934590) (alef-17)
سیدمحمد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۹:۳۹:۲۳
صندوق های پلاستیکی جایگزین شده اما از جنس پلاستیک مات است و داخل ان دیده نمی شود.خودتان را به آن راه نزنید نویسنده مغرض محترم!!! (2934191) (alef-17)
شما تصاویری که از صندوقهای رای انتخابات اخیر موجود است را ببینید بعد بیایید خودتان را به آن راه بزنید. صندوقها آنقدر شفاف هستند که برگهی رای که میاندازند دیده شود ولی نوشتههای آن دیده نشود. (2934327) (alef-17)
عرفان
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۹:۴۴:۰۰
من می خواهم نظر نویسنده را به چند نکته جلب کنم:
1- از صداقت شما متعجبم که بسیاری از مشکلات کشور ما را که در یک سیستم خاص نهادینه شده نمی بینید و فقط از یک نفر و آن هم مخالفتان انتظار معجزه دارید در کشور ما نهادها و ارگانهای گوناگونی وجود دارند که فارغ از دولت در تمامی شئون مملکت دخالت میکنند و شرایط موجود تنها حاصل عملکرد دولت نیست.
2-فکر اینکه در این شرایط بد اقتصادی جناح مورد نظر شما به قدرت اجرایی بازگردد را فعلا" از سر بیرون کنید . دقیقا" به خاطر دارم که در سال 76 که آقای خاتمی به قدرت رسید وضع اقتصادی و سیاسی جامعه ما چگونه بود و وقتی قدرت را در سال 84 تحویل داد چگونه!
احمدی نژاد محصول شرایط مناسب اقتصادی و سیاسی بود که دولت خاتمی از یک طرف و پول بادآورده نفت از طرف دیگر برایش فراهم نموده بود.این شرایط الان وجود ندارد!!!! (2934222) (alef-17)
خدایا عاقبتمون رو ختم بخیر کن. هر دوره ای یه نفر میاد یه چیزایی میگه و یه ویرانه رو تحویل میگیره. خب اصلا چرا تحویل میگیری!؟ حالا که اومدی در مسند کار این قدرت رو بهت دادن که به قول خودت ویرانه رو بسازی. مردم عملکردا رو میبینن. وقتتون ارزشش بیش از اینه که برای شمارش خطاهای پیشینیان صرفش کنید. اینا مال مجالس داخلی خودتونه که از اشتباهات قبلیا عبرت بگیرید. خب شما سیاسیون هم که قبلا تو این مملکت بودید. اتفاقا حالا که قدرت عمل دارید مسئولیتتون هم بیشتره که آرامش ایجاد کنید. شخصا وقتی این جور صحبتها رو میشنوم یاد اواخر دوره دولت دهم می افتم که جدال و نزاع سیاسی روزمره از تلوزیون پخش میشد و روان جامعه رو تحت تاثیر میگذاشت. بده که بعضیا نشستن رییس دولت تکون بخوره بگن چرا اینطوری گفتی و اونطوری نگفتی و بدتره که مسئول در مقام پاسخگویی به هر حرف و سخنی بربیاد و گره به ابرو بندازه. پس همدلی کجا رفت؟ این همزبانیه؟ ما وقتی روی آرامش رو میبینیم که همدل و همصدا به حل مشکلاتمون بپردازیم. اینطوری نیرومون دوبرابر میشه و ناملایمات رو محاصره میکنیم. اونچه که برامون چاره ساز خواهد بود یکرویی و صداقته. خدایا عاقبت امر هممونو ختم به خیر کن. آمین (2934243) (alef-17)
مسخرهترین استدلالهای اینجا اینه که
شما در زمان احمدینژاد نقد نکردید حالا هم حق نقد ندارید.
شما با این سطح از منطق ادعای روشنفکری دارید؟ آخر این هم استدلاله؟
در خیلی مسائل دیگه که ربطی به احمدینژاد نداره بیخود ربطش میدن میگن زمان احمدینژاد فلان بود... (2934263) (alef-17)
آخه اگه یک بار جواب درست بگیرند ، دیگه تکرار نمیکنند!!! مساله اینست که این سوال مهم همواره با سکوت مواجه میشه نه جواب! (2934527) (alef-17)
با سکوت مواجه نمی شود؛ اسم کبری آسوپار را سرچ کنید و نقدهایش علیه احمدی نژاد را بخوانید.
مشکل این هست که دنبال جواب نیستید. (2934851) (alef-17)
صریحترین نقدها به دولت احمدینژاد را اصولگرایانی همچون شریعتمداری کیهان و توکلی انجام دادند. این نقدها حتی گاهی از دایرهی انصاف خارج میشد.
تا آنجا که ما یادمان میآید روزنامههای اصلاحطلب بیشتر (ادبیات و برخی سوتیهای) وی را مسخره میکردند و حتی گاهی تیترهای اهانتآمیزی علیه وی میزدند که خوشبختانه یک دهم آنرا امروز کسی علیه روحانی به کار نمیبرد.
باز کسی اگر دربارهی احمدینژاد نقد ننوشته دلیلی ندارد حرفش را تنها به این خاطر نشنویم و به او اتهام بزنیم. (2934855) (alef-17)
دوست عزیز نیاز به گفتن اینها نیست. این افراد با توجیه پوچ هشت سال پیش فقط میخواهند مغالطه کنند. می گویند کسی که خواب است را میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد. اگر برای اینها دهها و صد ها مقاله در نقد احمدی نژاد هم بیاری باز هم خودشون رو به ندانستن می زنن چون حرفی برای گفتن ندارند وفقط به فکر توجیه کردن هستند. (2936231) (alef-17)
محمّد
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۰۹:۵۶:۲۵
من نقدهای خانم آسوپار رو دنبال میکنم، تکرار مهمترین عنصر سازندۀ شبهیادداشتهای ایشان است، چیز جدید در نقدهای ایشون وجود ندارد، ایشان هم مثل بقیه همفکرهایشان همهچیز رو تخریب مدتدار و تکراری و ثبت چند کلیدواژه در ذهن مردم میبینند، من روزانه نقد بسیاری از صاحبنظرهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی اعم از چپ - راست - بنیادگرا - سکولار را میخوانم، تا به حال ندیدم یکی از نقدهای [به قول شما توهین] رئیسجمهور را بتوان به ایشان نسبت داد. کاش خانم بیشتر - حتی روزنامه - بخوانند تا «بیسواد» را نتوان به ایشان نسبت داد. (2934282) (alef-17)
بیشتر روی دولت فعلی و تا حدی هم روی هاشمی حساسه اما من خوشحالم که ایشون مینویسه چون میشه تفکرات پایداری رو فهمید که چی توی ذهنشونه ملت هم میخونن و متوجه میشن چه خبره (2934595) (alef-17)
بیاییم کمافی السابق به امثال آسوپار ها گوش نسپاریم چون از یه ژورنالیسم کم تجربه هم غیر قابل اعتماد تره چرا که کوچک مانده ای برای ارتقای خود دست به تحقیر بزرگان میزند چه جراتی داد روحانی به امثال توکلی ها که هرچه دوست دارند به مقامات طراز اول نظام (البته فقط روحانی) بگویند راستی در هشت سال حکومت گل وبلبل خبری نبود؟؟؟ (2934289) (alef-17)
مروري بر مطالب سايت الف ، كينه آنها نسبت به دولت را نشان ميدهد. اين مطالب ظاهر قضيه است. بايد ديد كدام امتياز را خواسته اند، كدام پست يا زمين را خواسته اند و موفق نشده اند. چه كسي رفتار خفت بار و سكوت مرگبار اين جماعت را در دوره احمدي نژاد فراموش ميكند؟ آقايان، تناقض بزرگ ماهيت متحجر شما با اين ژست هاي روشنفكري تان است. (2934315) (alef-17)
به خدا من که فراموش نمیکنم! اصلامشکلم همین است که چون فراموش نمیکنم ، نمیتونم این دوستان و نقدشون رو باور کنم... (2934432) (alef-17)
Moein
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۲:۰۲:۴۳
اخبارومقاله های سایت الف همیشه برضددولت اقای روحانی بوده است ووهمیشه سعی داشته به حاشیه هابپردازد اگردرشمن دولت اقای احمدی نژادبه این سایت سرزده بودیدمیدید که تمام اخبارحاکی ازپیشرفت وسربلندی ایران است!!!درحالی که بدترین دوره ی ریاست جمهوری درایران دوره ی اقای احمدی نژاد بود
ازجانب من به سایت خبری الف دیگرنگاه یکجانبه به مسایل و مورکشور بس است کمی هم بی طرف به مسایل وامورات کشور نگاه کن (2934711) (alef-17)
خدمت نویسنده محترم که بی طرف نیستید و اصولگرایی شما مشخص است
خوشحالم که برای اولین بار به خرداد 76 توهین نشد
اگر شجاعت و صداقت دارید برای ما بنویسید برخورد اصولگرایان با مخالفین چگونه بوده است ؟ ( اگر توانستید بنویسید و فتنه ، فتنه نکنید ، پیام انتخابات 92 را هم فراموش نکنید آن وقت است که باید توقع داشته باشید حرفتان سند باشد )
خواهش می کنم بنویسد چون به نظر من قضاوت یک طرفه کرده اید ، این یعنی تخریب کردن
چون برخورد اصولگرایان حتی با مردم مخالف را در صدا و سیما و نماز جمعه و تریبون های رسمی که در اختیار دارید را دیده ایم .
پس حرف شما فقط برای اطرفیان خودتان است در واقع یعنی باهم گل بگویید و گل بشنوید ، (2934325) (alef-17)
معلومه که نویسنده بی طرف نیست؛ خانم آسوپار یک اصولگرای شدیدا متعصب است و اصلا هم ادعای بی طرفی ندارد. (2934484) (alef-17)
عالی بود. (2934553) (alef-17)
احسان
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۰:۱۸:۰۱
بسیار عالی بود. (2934370) (alef-17)
بنام خدا معمولا از صحبت های رهبری هر کسی به نفع خودش حرف می زنه اما از باب انصاف چند جمله: اولا امر ولی در جاهایی واجب و در جاهایی انجام دادنش بهتر است حالا ولی و سرپرست می تواند پدر باشد یا مرد خانواده نسبت به همسرش و البته در بحث کلی و سیاسی و اجتماعی ولی فقیه است دستور دو نوع می باشد اول مولوی دوم ارشادی مولوی یعنی ولی امری کرده که واجب است مثلا خدا در قرآن فرموده : اقم الصلواه نماز بخوانید یک فعل امر است و اطاعت این فعل واجب است. اما گاهی ولی ارشادی یا همان توصیه ای صحبت می کند مثلا پدر به پسر می گوید اگر صبحانه نان تازه می خوردیم بهتر بود این با این جمله که برو نان تازه بگیر متفاوت است برای همین می گویند دستور ارشادی بوده نه مولوی و واجب نیست. اما یک وقتی دستور ارشادی در باب سیاست است و البته اطاعت از آن امر یا گفته واجب نیست اما بی اعتنایی به آن ممکن است ضرر هایی به جامعه برساند مثل اینکه رهبر بگوید من مخالف مذاکره نیستم اما به آن خوش بین هم نیستم اگر فردی بخواهد واقعاً رعایت کند دو حالت بیشتر ندارد اول اینکه مذاکره راترک کند ولو اینکه ترک واجب نباشد دوم اگر قصد اجرا دارد چنان باید با دقت جلو برود که منویات رهبری که همان مکار دانستن و حلیه گر دانستن امریکاست مد نظر باشد و اصرار نداشته باشد چون کاری شروع شده است باید به هر قیمتی به پایان برسد. حتی با نادیده گرفتن توصیه های رهبری و حتی به خطر افتادن امنیت کشور و افرادی از کشور. ما در گذشته این یک دندگی و لجبازی را تجربه کرده ایم و مسئولانی که 24 ساعته تلاش می کردند آخرش به خاطر لجبازی در برخی موضوعات ارزش تمام فعالیت هایشان زیر سوال رفت پس به قول حافظ : من جرب المجرب حلت به الندامه وضرب المثل: عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود و به فرموده علی (ع) ما اکثر العبر و اقل الاعتبار پند و عبرت زیادند ولی آنهایی که از عبرت ها در می آموزند کم هستند.. به امید عبرت از گذشته و عدم اتهام به دیگران و وحدت و محبت بین تمام ایرانیان بویژه مسئولین نظام چه منتقدین و چه مجریان و حتی به امید برگشت معاندین و یکپارچگی همه ملت. من در زمان اسارت در دست رژیم بعث تجربه کردم هرگاه متحد بودیم هیچ غلطی نمی توانستند بکنند اما وای به حالی که کوچکترین اختلافی بین کوچکترین مجموعه ی ما بروز می کرد. والسلام یا علی (2934376) (alef-17)
میدونید من مشکل اصلیم با شما دلواپس ها چیه دوستان؟!!!
مشکلم اینه که هضم نمیکنم شما ها با این روحیه انتقادی و حساس به همه مسائل، تو این 8 سال کجا بودید؟ اون 8 سالی که مملکت زیرو رو شد رو عرض میکنم...
تا به جواب این سوال نرسم نمیتونم حسن نیت و شعارتون رو باور کنم! حالا هی دلیل و برهان بیارید که روحانی ال ! روحانی بل! (2934416) (alef-17)
اولین کسایی که به احمدینژاد گیر دادن خود اصولگراها بودن! فقط شما داشتین بی بی سی و وی او ای میدیدین، خبردار نمیشدین!! :)) (2936689) (alef-13)
تناقض در حرفهای رئیس جمهور نیست تناقض در مغز شماست که حاضر نیستید قبول کنید که سعید جلیلی یا هیچکدام از به اصطلاح اصول گرایان رئیس جمهور نشده اند تا کشور را طوری که شما می خواهید و دوست دارید اداره کنند و با ادبیات شما با دنیا حرف بزنند که البته نتایج آن هم بر همه آشکار است .تناقض در جایی است که از یک طرف شعار می دهید تحریمها هیچ اثری ندارد و از طرف دیگر دولتی را که تقصیری در برقراری آنها نداشته متهم می کنید که باید همه آنها را یکجا و در یک زمان از میان بردارد . در ضمن تعداد علامتهای مثبت گویای خیلی مسائل است . (2934422) (alef-17)
یارانه بگیر
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۰:۴۰:۵۸
از کامنتها بر می آید که رییس جمهور بعدی آقای روحانی نیست. (2934456) (alef-17)
باش تا صبح دولتت بدمد
موقع انتخابات سلامتان میکنیم
حالا هی شعار بدهید اما دیگر نمیگذاریم اختلاس گران به قدرت برسند انشاالله (2934902) (alef-17)
اينكه دولت ها به مردم دروغ مي گويد نبايد مقصر را اشخاص معرفي كرد.اين مشكل ريشه در فرهنگ استبداد زده ايراني دارد كه ريشه آن به سال ها ي دور و قرن ها بر ميگردد. توي اين مملكت مگه كي دروغ نميگه كه حالا ما خير يك نفر رو بچسبيم و مهر دروغ گويي بهش بزنيم. اين مشكل بايد از طريق واقع بيني و نظم و قانون حاكم بر جامعه كه از طرف حاكميت اعمال مي شود حل شود بخصوص كه حاكميت ما ادعاي پياده كردن دين را هم دارد. در اين مملكت ليست نمايندگان مجلس را را امام زمان تاييد ميكند.....هاله نور ديده مي شود.....از خارج براي رقباي سياسي با چمدان پول وارد ميشود.... عده اي دلواپس نظامند كه بيشترين آسيب ها را به نظام و كشور زده اند و به مردم دروغ ميگويند و تبليغ ميكنند.... عده اي بخاطر حفظ مقام و منصبشان و موقعيت هاي رانتي خودشان نمي خواهند روابط با دنيا عادي شود و بهانه اسلام و كشور مي گيرند.... آيا خود نويسنده در مطالبش بدون جانبداري حرف زده؟ البته خير كاملا از نوشته هايش مي توان فهميد به كدام جناح تعلق دارد. در صورتي كه الان ادعايشان درج مطلب انتقاد آميز است ولي در حقيقت براي منافع جناح خودش فكر مي كند و مي نويسد. (2934511) (alef-17)
طرفدارهیچ طیفی نیستم امااین رافهمیدم که آقای روحانی تابیایداین تحلیل هارابخواند4سالش تمام شده است اینقدرتحلیل نکنیدبرویدگندم بکاریدوبکاریم شایدگرهی ازکارهاگشوده شودآقای آسوپارچه فامیلی ی عجیبی داریدهموطن گرامی . (2934539) (alef-17)
بعد بهشون میگن اقلیت 4 میلیونی ناراحت میشن و بهشون بر میخوره... خداوکیلی تعداد همین مثبتهایی رو که به کامنتهای موافق این نوشتار داده شده رو نگاه کنین... (2934584) (alef-17)
اكثريت ٢٢ درصدى هم داريم مگه ١٨ ميليون بيست و دو درصد جمعيت ايرانه زياد هم اكثريت به نظر نمياد صد درصد از نصف واجدين شرايط راى دادن كمتريد. (2935097) (alef-17)
دانشجو
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۸:۳۲
مطلبتون بسیار عالی بود ممنون (2934620) (alef-17)
nasihat
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۹:۵۲
چه تحلیل کودکانه ای . معلوم است که شما با این تحلیل سطح پایین توانایی تحلیل سخنان دکتر روحانی رو ندارید . جهت ارتقا سطح سواد مطالعه بفرمایید دوست گرامی . ضمنا در متن مردم حضور یابید . (2934627) (alef-17)
برای اقای روحانی متاسفم که تمام زحمات دانشمندان این مرزبوم را مفت به هدر داد فکر میکنم شاید کمی شجاع وولایت پذیر میشد حرفهای رهبری نصب عین قرارمیگرفت این وضع ما نبود اقای روحانی ما ملتی هستیم که از سال82 برای هسنه ای شدن هزینه میدهیم تمام سختی ها تورم و.....ملت تحمل میکند شما که ماشاالله روی گنج بیت المال نشستید ومشکل اقتصادی ندارید ما تحمل کردیم تا تحقیر نشویم اما شما یک ملت را بخاطر کدخدا ذلیل کردید ای کاش همان 150 هزار رای اضافه را نداشتید وامروز این مصیبت را شاهد نبودیم اقای روحانی حیف این مردم نجیب وبا وفا که مسئولینی داریم که خوشبختی ورفائ وسعادت را در دامن کدخدا یان ظالم میبینند وهروقت کسی از روی دلسوزی حرفی میزند شماتت میشود فراموش نکنید 24ماه دیگر زمان زیادی نیشت تا دیر نشده به ملت تکیه کنید واقتصاد مقاومتی راه نجاتمان نست نه دامن کدخدای زورگو گاهی اوقات غرور ملی ما را میشکنید چرا باید کشتی نجات ایران به دستور وزارت دفاع امریکا به کشور جیبوتی برود در حالی که فرماندهان وناوگروه شاهد عزت مندانه ان کشتی را هدایت میکردند ایا ما باید زیر فشار ال سعود از اهداف انقلابیمان بگذریم ایا دولت سعودی که سربازان اجاره ای دارد باید به ما که خود را قدرت اول منطقه میخوانیم زور بگوید این برداشت شخصی من است شاید هم مصلحتهای باشند که ما نمی دانیم به هر حال از اقای روحانی که ما هم برایش تبلیقات کردیم وهم قبیله ای به ایشان رای دادیم انتظار بیشتر داشتیم (2934686) (alef-17)
كي كه ندونه چاهي كه دولت قبل كنده به اين راحتي پر نميشه دولت قبل سر مست از در اختيار داشتن دلارهاي نفتي و پشتيباني همه اركان حاكميت وضعيت را به اينجا كشاند حال با خزانه خالي و بار هزينه هايي مثل يارانه ها، تحريم هاي فلج كننده و انتقادات گزنده همين دوسالي هم كه تاب آورده اند هنر كرده اند اين را نخبگان و آناني كه اشراف كامل به اوضاع و احوال دخل و خرج كشور دارند نيك آگاهند اين نوع گفتار و گفتار برادر حسين در راستاي ضربه به جريان حامي دولت براي در اختيار گرفتن مجلسين آينده است ولي با همه فشارها مردم كوچه و بازار ديگر با اين حربه هاي عوام فريبانه كلاه سرشان نمي رود. (2934720) (alef-17)
خزانه خالى ! هرچند عملكرد اقتصادى دولت قبل مخصوصا در دوره دوم قابل توجيه نيست ولى حداقل صد ميليارد دلار در بانك هاى خارجى بلوكه است كل مبلغى كه خاتمى تحويل داد رو دقيق نميدونم ولى نهايتا بيست ميليارد دلار بيشتر نبود دوران هاشمى حامى اصلى جناب روحانى كه اكثر وزراى روحانى از دوران ايشان به ارث رسيده است هم كه كلى بدهى خارجى تحويل دولت خاتمى شد ايا وزراى كنونى پاسخگوى عملكرد خود در ان سالها هستند؟ عدم توانايى وزير نفت دولت براى تاثير در اوپك يكى از دلايل كاهش نفت و همين طور كسرى بودجه است. دولت بهتر است يك سوزن به خودش بزند يك جوالدوز به ديگران (2935136) (alef-17)
عصری خردادی را با گفتگو میگذارندم آنهم با دوستی همراه که از ادبیات رییسجمهور گله داشت و عمیقا از شکلگیری کمترین شباهتها به محمود احمدینژاد میهراسید. کوتاه سخن اینکه، به کمسواد خوانده شدن قسمی از معارضین دولت و نمونههایی از این دست معترض بود. در نظر من، اشتباه آنجاست که تصور کنیم اطلاق کمسوادی، افراطیگری، ترس از مذاکره و ... توهین به تکهای از نیروهای سیاسیِ معترض است و رییس جمهور را که شوربختانه تنها شوالیهی دولت خویش در سپهر داخلی است به خاطر ادبیات تهاجمیاش شماتت کنیم. واقعیت آنست که کمسوادی را به همان معنای خارج از کنایهاش میشود در صداهای برافروختهای که گاه از مجلس بر میآید دید در همان متنی که کریمی قدوسی مینویسد و یا سخنرانیهای پیاپی دیگر عضو جبههی پایداری درباره آب سنگین اراک و یا در استفاده تبلیغاتی از وابستگان برخی شهدای هستهای و ... همچنانکه امروز اطلاق فساد به دایرهی نزدیک رییس دولت سابق نه یک توهین که روایت تاریخ رفته است. گاهی کلمات، توهینآمیز تعبیر میشوند اما وقتی همخوان با واقعیتی است که میبینیم دیگر گریزی باقی نخواهد بود. باید اذعان داشت که متاسفانه گاه جدال به همین روشنی است و واژهها بی پیرایه میشوند و بیکنایه. (2934772) (alef-17)
خداوندا به تو پناه مي برم از بستن دهان منتقدان (2934773) (alef-17)
آخیش چقدر هم دهانتان بسته است.تواین مملکت اکثریت میترسن از دست اقلیت پرسروصدا وحملات وقت وبیوقتشان که مسؤلان انتظامی چشم به رویش میبندند. (2936664) (alef-13)
گمنام
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۳:۱۸
من غیر ممکن می دانم که رهبر خط قرمز را بصورت خصوصی به آقایان اعلام نکرده باشد و چون ممکن بود آقایان یادشان برود موضوع را علنی کرد تا کسی نور بالا نزند یا به قول خودمان زیر آبی نرود . پس آقای رییس جمهور قبول کنید که یک جاهایی کوتاهی کردید و نقد بر شما واجب. (2934797) (alef-17)
حرف های رئیس جمهور کاملا صحیح هست. معنی نقد مشخص است و فرق آن با تهمت کاملا معلوم. این آقایان باصطلاح نقاد در تمام عمر سیاسی خود بجز تهمت و تخریب و سو استفاده از خط قرمزها چیزی برای گفتن ندارند. به هر حال حتی حضرت علی هم گاهی عصبانی میشد و میگفت مادرتان بعزایتان بنشیند. (2934802) (alef-17)
مادرت بغزایت بنشیند که از سخنان حضرت علی بر داشت ..... کردی امام به کیا این خطاب داشت (2934947) (alef-17)
حتی یکبار امام علی(ع) یاران خودش را به تندی خطاب کرد و گفت : (نقل به مضمون) اگر آنطور که معاویه و یارانش در باطل خودشان اصرار دارند، شما در حق خود مصر بودید، مشکلی نداشتیم.... ای کاش هر 10 نفر شما را با 1 نفر از لشکر معاویه عوض می کردم. (نقل به مضمون است. در نهج البلاغه مفصل و دقیق است، اما با همین مضمون) (2935723) (alef-17)
در اینکه روحانی هم مثل خیلی های دیگر اشتباه داشته حرفی نیست ولی میزان خسارت یکسری حرفها و هزینه تراشی برای ملت وکشور وسکوت یکسری ادم تا دیروز در قبال ان همه مسئله برای کشور کجا تشریف داشتن و مصیبتهایی را بر این ملت تحمیل کردند که حالا حالا درست شدنی نیست و روح انتقاد ناپذیر ی ادمهایی که اگر کسی کوچکترین اشکالی ازشان می گرفت به بدترین شکلی با انها رفتار میشد همین فضایی که شما الان راحت از روحانی انتقاد می منید خود شما جرات انتقاد از اون ادمها رو نداشتید و حرفهایش در مورد انتجابات هم کاملن درست وصحیح است و نمونه اش حل نشدن قضیه سال 88و ترس از باز شدن مسائل اون موقع اقایون الف یک حرفی بزنید که بشه باورش کرد (2934906) (alef-17)
]چند سوال1مگر شما نبودید که میگفتید آزادی بیان نیست حال چرا براشفته اید از صحبت کوخ نشینان پابرهنه2رهبرب یک نصیحتی کردند...بدنبال چه هستید تمسخر یا این که عامیانه اش حالا یه چیزی گفت مابقی چرا پیگیری میکنند این که عین دیکتاتوریست و حرکت در جهت حذف ولایت3مگر بازرسی از مراکز حساس و نظامی خط قرمز نظام نیست پس چرا به هر ساز طرف مقابل تیم سردار دیپلماسی مینوازد4مگر خرده به احمدی نژاد در اتهام افکنی تخریب رقیب و بیان ادبیات عامیانه نمی گرفتید حال چه شده شما را که مدال افتخار در این زمینه به سینه زده اید (2934983) (alef-17)
عزیزان موضع بر سر برنامه هسته ای ما نیست کمی دقت کنید بر روند این سه ساله طرف مقابل ساده گیست اگر چنین بیاندیشیم تمام توان انها در سیطره بر دانش هسته ای توانمندی نظامی و حضور طیف طرفدارشان در انتخابات اتی و تدوین برنامه خروج ولایت از عرصه تصمیم گیریست (2935000) (alef-17)
خیلی خوب بود
ممنونم (2935048) (alef-17)
نوعی کینه را در جای جای این نوشته و در سایر نوشته های انتقادی این خانم دیده می شود. (2935126) (alef-17)
الف جان بپذیر که انتقاد ا دولت از آب روان و هوای آسمان ارزانتر تمام می شود (2935245) (alef-17)
الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج2 ؛ ص351
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: مَنْ حَقَّرَ مُؤْمِناً مِسْكِيناً أَوْ غَيْرَ مِسْكِينٍ لَمْ يَزَلِ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حَاقِراً لَهُ مَاقِتاً حَتَّى يَرْجِعَ عَنْ مَحْقَرَتِهِ إِيَّاه
تصور میکنم جناب رییس جمهور که بحمدالله تحصیلات حوزوی مفصل دارند و عربی خوب میفهمند معنی این کلام نورانی امام صادق علیه السلام رو به خوبی متوجه بشوند!! (2935272) (alef-17)
بهروز قاسمي
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۱:۵۴
روزي را مي بينم كه عزت مان رفته است.
روزي را مي بينم كه بگويند شهدا نبايد ميمردند.
روزي را مي بينم كه ديگر غيرت مان رفته است.
روزي را مي بينم كه ديگر مردم به همه چيز بي تفاوت شده اند.
و روزي را مي بينم كه برگشته ايم به قبل از انقلاب.
خدايا به ما عزت بده (2935490) (alef-17)
بسیار عالی نوشتی. (الف ) ازت تعجب کردم. (2935523) (alef-17)
به قول دوستمون
جانا سخن از زبان ما میگویی.
دولت قبل تموم شد از خودتون مایه بذارین (2935533) (alef-17)
دولت حقوقدان ها وارد میشود. (2935550) (alef-17)
همین که به راحتی رییس جمهورا نقد میکنین.نشون میده روحانی کارش درسته والا تو دولت قبلی ما جرات این کارا نداشتیم (2935605) (alef-17)
مرتضی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۲۱:۰۰
واقعابسیارمتعجبم ازاینهمه خودشیفتگی وتناقض گوئی آقای روحانی
واقعا از یک روحانیِ دیپلماتِ حقوقدانِ قانون شناس وقانونگذار(!)اینهمه تناقض گوئی وآشفتگی در کلام بعیداست!
مطمئنم حتی طرفداران دوآتشه ی آقای روحانی-که بحمدلله زیادهم نیستند(!)-ازسخنرانی های آقای روحانی متعجب بلکه متاسف خواهندشد.
پاراگراف آخرمقاله بسیارعالمانه بود.سخنان آقای روحانی نیازبه نقدتخصصی ندارد.آنقدربیانات ایشان متناقض وآشفته وبی مطالعه هستندکه توانائی های ایشان را درسرافرازکردن رقبای سیاسی فریادمی زنند! (2935677) (alef-17)
مرتضی
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۱۸:۲۳:۱۷
روحانی مچکریم!
حامیانِ چشم انتظارِ محموداحمدی نژاد! (2935681) (alef-17)
الآن 5 سال است که سایت الف حتی یکی از کامنتهای مرا درج نمیکند و همه را به
تکراری یا غ ق انتشار میفرستد
ولی الف باید بداند که ما هم خدایی داریم
اینطور که الف با من رفتار میکند با یهودیها رفتار نمیکند
نا امید نیستم و الف باید بداند که هنوز نرسیده که دانشجوی بسیجی از دانشجوی
پانکی کشیده بخورد (2935695) (alef-17)
سرتاسرنوشته بالااهانت وتمسخر وکج فهمیهاییست که ریشه در بغض شدید نویسنده دارد.چطور در نقدپذیری دولت شک داری؟آیا بااین زبان میتوانستی به رییس دولت قبل حمله کنی؟آیا سخن گفتن از یارانهها ونقد هدفمندی در دولت قبل جرم نبود.اگردولت درسبد کالا به مشکلاتی برخورد شهامت عذرخواهی داشت.اما هشت سال با بالا وپایین کردن تعرفه ها وبا صعود وحشتناک قیمتها جیب مردم رازدند وامام زمان ع را درراس تصمیمات معرفی کردند تا عوام رابفریبند.سرکارخانم خواب تشریف داشتند ؟چرا غیرت دفاع از امام زمان ع که وسیله بستن دهان مردم شده بود درشما نجنبید.؟بله دولت نقد میپذیرد نه اهانتهای مکرر بددهانهایی که از بد روزگار وکیل ومسؤل و....شدند.الف با مقالات کوچه بازاری خودت رااز اعتبار نینداز.گرانی بنزین مصوبه دولت قبل است واجرای آن دستورمجلس.چرا برای مردم روشن نمیکنید.چرا میگویید گردن قبلیها نیندازید؟مگر نمیدانید که دولت قبل به اندازه چند دولت برای کشور تعهد درست کرده بدون درنظر گرفتن منابع آن؟چشمتان را باز کنید (2935795) (alef-17)
لابد بعد از اخطار به کامنتهایتان مقالات مزخرف وابتدایی وازروی بغض امثال این نویسنده را چاپ میکنید تاجلب نظر بعضیهارا کرده باشید.نویسنده بداند که اگر ازابتدای کار اورا نیز منافق وخبیث وبی دین وامثال این نسبتها که به رییس جمهور محترم داده اند میخواندند چه میکرد انصاف داشته باش .باید جواب خدارابدهی (2935808) (alef-17)
آقای روحانی خراب کردی برادر، قبول کن خواهشاً که نتونستی هیچ یک از مشکلات اقتصادی رو حل کنی (اگه نگیم که به مشکلات اضافه نکردی!!!)، همه چی این دولت شده مذاکرات، مذاکراتی که از همون اول هم معلوم بود به هیچ نتیجه ای نمیرسه ...
استعفا بده برادر ... استعفا ... (2936106) (alef-17)
آره استعفا بده که باز اختلاصیون بیایند سرکار کلا تیشه بزنند به ریشه کشور
ازقدیم گفته اند رو که نیست سنگ پای قزوین است (2936229) (alef-17)
پرواز
۱۳۹۴-۰۳-۱۲ ۲۳:۲۱:۱۲
ثبات و امنیت موجود ثمره 2 سال شایستگی ریس جمهور است قدرش را بدانید اینقدر چوب لای چرخ او نگذارید این حرفا کجا اون حرف های (لولو ...و ....) کجا (2936114) (alef-17)
اولین دولت 4ساله (2936126) (alef-17)
با انتقاد تند و غیرمنصفانه مخالف هستم، به عملکرد دولت قبلی هم اشکالات زیادی دارم ولی از گذشته این دولت مشخصه که آینده خوبی نداره ! ان شاءاله مردم مثل گذشته با وحدت کلمه و حضور در صحنه این مشکلات رو هم پشت سر بگذارند. (2936262) (alef-17)
هیچکس از طرفداران دولت بلد نبود جواب سوالات متن خانم آسوپار را بدهد؟ جواب تناقضات آقای روحانی را؟
البته اگر جوابی داشتید، نمی گفتید احمدی نژاد فلان یا مثلا زمان احمدی نژاد کجا بودید.
کسی در مورد افتضاح سبد کالا یا خبر ندادن به مردم در مورد سهمیه بنزین خرداد یا قیمت میوه ی شب عید جوابی ندارد؟ نبود؟ (2936401) (alef-17)
کامنتهای بالا رادرست بخون.خانم نویسنده منصف چند مقاله درباره مضرات یارانه برای اقتصاد مملکت نوشته.اصلا میتوان مصایب یارانه را با سبدکالا که از بی مطلبی رویش کلید کردید مقایسه کرد.طرفداران ضعیفان!چرا به دولت قبل متعرض نشدید که یارانه را به ثروتمندان ندهد؟چراالان فشاردرقطع آن دارید؟جز این است که با توجه به اطلاعات غیردقیق از وضع مردم که دولت قبل جمع آوری کرد امروز واقعا نیازمندان رانمیشه شناسایی کرد.؟دولت صد روزه گزارش نمیده چون امثال شما صد بار هم وضع مملکت برایشان توجیه شود ودرآمد ناچیز دولت را که بخش عظیمش یارانه ها شده برای اجرای اهداف دولت ناکافی بدانند باز نمیشنوید ونمیخواهید بشنوید مردم منصف هم از رسانه ها فعالیت دولت را پی میگیرند.البته همون احمدی نژاد به دردتون میخوره که بگه کسی حق نداره به معاونین من حرف بزنه وصدای احدی درنیادازروی ترس.بعد هم که معاونش دزد درآمد این خانم نویسنده قلمش تکان نخوردواحمدی هم انگارنه انگار مشغول فعالیت انتخاباتی شد .روکه نیست والله (2936659) (alef-13)
مشکل مسئولین کشور این است که اول حرف می زنند و بعد فکر می کنند. خاصه وقتی بر منبر یکطرفه(بقول جناب روحانی) قرار می گیرند و مستمعین فرمانداران منصوب خود ایشان باشند . چنان منبری ، گوینده را سوار موج می کند که فراموش می کند در قبال حرفهایش مسئولیت دارد و این مسئله تقسیم بهشت و جهنم نیست که به روز قیامت موکول شود بوبژه اگر گوینده از سلسله جلیله خطابه گویان باشد. البته اگر خاموش ببنشینی گناه است چون حداقل دریافت ایشان همین ریزه انتقادها است که باور فرمایند اقلیتی ناچیز(حدود 18 میلیون رای دهنده) وجود دارند که بلند گو هم دارند و ایشان را از رویای پس از انتخابات به سرزمین واقعی خداوند در سال 94 به بعد تنبه می دهند.
راستی چرا این تحصیل کرده های خارج که به مقامی میرسند لااقل از کدخدا یاد نمی گیرند که نطق ها را از روی نوشته بخوانند که گرفتار جو روانی حضار بله قربان گو نشوند (2936454) (alef-17)
آره آقای روحانی این هم وطن ما راست میگه 21ماهه که بازار دلار نوسان نداره بازار سکه هم همینطور یادمان نرفته قبلی ها سکه روتا یک میلیون وششصد رسونده بودند.شما به زیر یک میلیون رسوندی .دیگه فکر نمیکنم از خواب اصحاب کف بیدار شدم .قیمت ها طبق تورم 15درصد افزایش دارند نه نجومی.کاسبان تحریم کاسبان ارزو دلار دورهمی خوش بودند میبینی چقدرخراب کردی آقای روحانی. (2936473) (alef-17)
دو سال دیگه اقای روحانی جواب کارای امروزشو میگیره.اون موقع معلوم میشه مردم حق اظهارنظر در امور مملکت رو دارن یا ندارن. (2936628) (alef-13)
عبا س
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۱۵:۲۰:۳۴
من فکر می کنم دولت راه موفقیت خود را در این می داند که به هر قیمتی شده مذاکرات هسته ای را به نتیجه برساند و گران کردن بنزین وگاز و نان در همین راستا است و برای اینکه به مردم بقبولانند ما بودجه نداریم و شما تحت فشار قرار خواهید گرفت پس بگذار ید تن به ذلت بدهیم و این مذاکرات را حتی به قیمت بازرسی از مراکز نظامی بپذیریم ولی علنی جرات بیان آن را ندارند وگرنه برای تامین بودجه نیازی به افزایش قیمت بنزین نبود می توانستند یارانه ثروتمندان را قطع کنند و جلوی وامهای کلان بانکی بدون وثیقه و اختلاس ها را می گرفتند . (2936681) (alef-13)
جانباز دفاع مقدس
۱۳۹۴-۰۳-۱۳ ۲۲:۱۷:۳۴
أصلا دولت قبل همه چيزش بد و دولت روحاني بهترين دولت. مگر روحاني نگفت دولت راستگو يأن تشكيل ميده و هر صد روز گزارش ميده. پس كو؟ گزارش صد روزه كجا رفت؟ تدبير در گران كردن بنزين كجا رفت ؟ جهانگيري گفت ما از كجا پردرآمدها را شناسايي كنيم؟ اونوقت يارانه يه عده رو قطع ميكنن. بلافاصله نوبخت ميگه داريم سازوكار قطع يارانه پردرآمدها را تهيه ميكنيم. رئيس جمهمور در سخنراني هاش دائم مخالفين رو مي كوبد. پس كو اميد و كجا رفت تدبير دولت حقوق ان (2936904) (alef-13)
چون یک نطر هست کاملا محترم است اما نقدی کاملا ساده انگارانه, جهت دار و بی محتوا بوذ.. (2937382) (alef-13)
با سلام چرا جا برای علامت منفی نذاشتید این مثبتها در مقابل 80میلیون که عددی نیست ما خوشحالیم شمادر توهم باشید و کوچک ها را بزرگ ببنید (2939154) (alef-13)
منطق احمدی نژادی دوباره داره ظهور می کنه. نباید گذشته رو فراموش کنیم. زمانی که حرف زدن جای فکر کردن رو گرفته بود. تمسخر جای تخصص رو گرفته بود. تخیل جای تعقل رو گرفته بود. به جای دانشگاه و آزمایشگاه توی آشپزخونه انرژی هسته ای توسعه پیدا می کرد. الان وضعیت اقتصادی نسبت به قبل بهتر نشده اما حداقل مسئولی که کار رو دست گرفته به جای آسمونا روی زمین دنبال راه حل می گرده. (2939702) (alef-13)
نازنین
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۷:۳۰:۲۹
با سلام
چرا کاری به مردم می کنید که سیاست زده باشند؟؟؟
اگه احمدی نژاد و یا روحانی خوب نبودن پس چرا تایید شدن؟ چرا رییس جمهور شدن؟
هدف چیست؟
رییس جمهور شدن آقایان بجز گرانی و بدبختی و بیکاری مگر برای ملت ثمره ای هم داشته؟
ما 5 برادریم و 2 خواهر همگی تحصیلات عالیه داریم
هر 7 نفرمان بالای 30 سال سن داریم!!!
هر 7 نفرمان بیکار و جویای شغل هستیم!!!
هر 7 نفرمان مشکل ازدواج داریم و مجرد هستیم!!!
در خانه مستاجری به سر می بریم و مشکل مسکن داریم.
هیچکدام از مزایای بیمه برخوردار نیستیم
هیچگونه وسیله شخصی برای ایاب و ذهاب نداریم
حالا گرانی ها و ناملایمات بازار رو هم در نظر بگیرید!!!
چه فرقی می کندبحث کنیم روی اینکه روحانی دروغ می گوید یا احمدی نژاد
مهم این است که عمر ما جوانان این سرزمین تلف شده.
تلف باند و باند بازی آقایان به قول رهبر معظم انقلاب آقایان درباری شده است.
من جوان این سرزمین
نه کار دارم
نه پول دارم
نه پارتی
چه کنم؟؟ مردن هم که پول قبر و ... می خواهد.
گناه ما گردن کسانی است که می توانند کاری بکنند و خودشان را به خواب زنده اند.
انشالله که ریشه فساد دروغ تباهی سوزانده بشه (2942450) (alef-13)