نظر منتشر شده
۷۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 194223
نقدی بر مواضع جبهه پایداری؛
آرمانگرایی بدون توجه به واقعیت و نتیجه، به توهم می‌انجامد
بخش داخلی الف، 7 مرداد 92
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۸
حدود هزار نفر از دانشجویان دانشگاهها، عصر دیروز در نشستی با رهبر معظم انقلاب، به بیان دیدگاه های جامعه دانشجویی پرداختند. رهبر انقلاب نیز در این نشست درباره موضوعات مختلفی صحبت نمودند.
 
بخشی از سخنان ایشان درباره «نسبت آرمانها با واقعیات؟» بود. آیت الله خامنه ای دراین باره فرمودند: «در موضوع نسبت آرمانگرایی با واقعیات، ما هم آرمانگرایی را کاملاً تأیید می کنیم و هم دیدن واقعیات را. آرمانگرایی بدون دیدن واقعیات، به خیالپردازی و توهم منجر خواهد شد. البته باید میان واقعیات و آنچه که تلاش می شود بعنوان واقعیات القاء شود، تفاوت قائل شد». 

همچنین حضرت آیت الله خامنه ای درباره«رابطه تکلیف مداری با دنبال نتیجه بودن » به جمله معروف امام خمینی (ره) که می فرمودند: «ما به دنبال تکلیف هستیم»، اشاره کردند و افزودند: آیا این جمله بدین معنا است که امام با وجود آن سختی ها و زحماتی که سالها متحمل شده بودند، دنبال نتیجه نبودند؟ قطعاً چنین چیزی صحیح نیست... ایشان در جمع بندی این موضوع گفتند: تکلیف گرایی هیچ منافاتی با دنبال نتیجه بودن، ندارد.

این سخنان ارزشمند رهبر انقلاب در تقابل با سخنانی و مواضعی هست که برخی از گروه ها اتخاذ می کنند که تنها خود را مأمور به تکلیف بدون توجه به نتیجه می دانند.
 
مواضع جبهه پایداری 
از بحث هایی که در ایام انتخابات به شدت مطرح بود، بحث تکلیف و انتخاب گزینه صالح مقبول و اصلح می باشد. اصولاً به نظر می رسد این موضوع به یکی از مشکلات جدی اصولگرایان تبدیل شده است و در هر انتخاباتی نیز بازار این جور حرف زدن ها داغ می شود و بر همین مبنا نیز به تصمیم گیری مبادرت می ورزند. این نوع نگاه کردن به مسائل سیاسی نیز در اکثر مواقع منجر به تفرقه اصولگرایان و شکست آنها در انتخابات شده است.

سردمدار مبنا قرار دادن چنین دیدگاه و رویکردی برای اتخاذ مواضع، جبهه پایداری است. رفتار پایداری نیز بعد از هر شکست جالب به نظر می رسد. مثلاً در انتخابات اخیر، آنها با استناد به نتیجه ای که اصلاً از اول مشخص نبوده، تصمیم گیری خود را درست تلقی می کنند و نه خود، بلکه دیگران را مقصر شکست معرفی می کنند، تا ضمن فرار روبه جلو، خود را نیز در اردوگاه اصولگرایی همیشه برنده جا بزنند و شکست خورده را در این جبهه، دیگران بدانند، تا با چماق این کار، از مسئولیتی شکستی که مسبب آن بوده اند شانه خالی نمایند. به این اظهار نظرها که برخی از افراد پایداری بعد یا قبل از انتخابات بیان نموده اند دقت نمائید:
 
-«همه ما مأمور به تکلیف بودیم و تنازل از کاندیدای اصلح، نشان داد که الزاماً وحدت، ما را به پیروزی نمی رساند بلکه صداقت، کار برای خدا و انتخاب گزینه اصلح سبب پیروزی خواهد بود. در این صورت حتی اگر در ظاهر هم شکست بخوریم، آرامش داریم و پیروزیم... دوستان ما هم اگر برای خدا و بر اساس تکلیف دینی و انقلابی شان از کسی حمایت کرده اند، نباید از شکست او برنجند که در کار برای خدا شکست نیست.»
 
- یادداشت دیگری نیز قبل از انتخابات از یکی جوانان این گروه با عنوان «لطفاً حزب اللهی ها تا آخر بخوانند، بازهم بازی ذبح اصلح به پای صالح مقبول» منتشر شد که بر اساس تحلیل صالح و اصلح، به ارزیابی وضعیت سیاسی پرداخته بود و خواستار ماندن جلیلی در صحنه انتخابات و رای دادن به ایشان شده بود. این یادداشت آنقدر با نتایج انتخابات مغایرت داشت که چند ساعت بعد از اعلام نتایج از روی وب سایت منتشر کننده برداشته شد. بخشی از آن یادداشت بدین قرار بود: «رای بیشتر قالیباف برای کسانی که به اصلح بودن او قائل نیستند وجه شرعی ندارد و برای او فایده ای هم ندارد...
نتیجتاً اینکه ذبح کردن اصلح به پای صالح مقبول برای کسانی که به اصلح بودن جلیلی معتقدند خطای استراتژیکی است که احتمالاً به دوم خرداد دیگری خواهد رسید.»
 
- «در مراحل و شرايط مختلف زندگي همواره بايد به دنبال اين باشيم که وظيفه و تکليفي که خداوند به عهده ما گذاشته است چيست و به آن عمل کنيم. اين که نتيجه چه مي شود به ما مربوط نيست، اين را بايد به خداوند واگذار کنيم و نسبت به هرچه پيش آمد رضايت داشته باشيم.»

نکته مهم دیگر این است که گزینه اصلحی که گروه پایداری معرفی می نمایند نیز تنها با معیار خودشان اصلح است و گاهاً هیچ تجربه و کارنامه قابل قبول و حتی متوسطی نیز ندارند و در واقع آنها از دیگران می خواهند، دیکته نوشته نشده دیگران را تائید و نمره عالی بدهند. به همین دلیل می باشد که با قدری تسامح می توان گفت که تا الآن هر سه گزینه اصلحی که برای ریاست جمهوری معرفی نموده اند، سرنوشت مطلوب که هیچ، بلکه مقبولی نیز نداشته اند.

محمود احمدی نژاد که با حمایت تام و تمام این گروه و ایجاد فضای دو قطبی به قدرت رسید، در حالی منصب ریاست جمهوری را ترک می نماید که انتقادات جدی از طرف خود این گروه بر او وارد می شود. از فراماسون بودن، بزرگترین خطر اسلام از صدر تاکنون و ... تنها بخشی از این انتقادات هستند.
کامران لنکرانی نیز که با رد صلاحیت شورای نگهبان مواجه شد ولی یک روز قبل از اعلام نظر شورا از صحنه انتخابات به نفع سعید جلیلی کنار کشید و جلیلی که در پی «سونامی» او بودند، تنها 4 میلیون رأی آورد.

نکته مهم این است که خود آیت الله مصباح یزدی به عنوان پدر معنوی پایداری در کتابی با عنوان «نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» می نویسند: «هنگامی که تأمین و تحصیل یک مصلحت لازم و ضروری، در حد مطلوب و ایده آل آن میسر نباشد، باید نزدیک ترین مرتبه به حد مطلوب را تأمین کرد.»

در نهایت اینکه در بلند مدت، تکلیف مداری بدون در نظر گرفتن واقعیات و نتیجه، عدم توجه جدی به خواسته های اجتماع، خود حق پنداری اثرات سوئی در پی خواهد داشت که شکست در انتخابات 92، شکل گیری مکتب ایران و ... تنها بخشی از نتیجه این نوع نگاه به سیاست می باشد و اگر اینان دیدگاه و نظر خود را منطبق بر واقعیات تغییر ندهند و مسائل ملموس را در تصمیمات خود لحاظ ننمایند چنان به جمود فکری مبتلا خواهند شد که از اتخاذ یک تصمیم ساده درست نیز در آینده درمانده خواهند شد و ضربات بیشتری هم به خود و هم به انقلاب وارد خواهند نمود.
    
 
حسین
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۲:۰۳
این بحث شما یک طرفه است و شما باید نظرات رهبری را کامل ببینید. نمی شود یک بخشی از سخنان رهبری را دید و بخش دیگر را ندید. اتفاقا در همین دیدار با دانشجویان رهبری گفتند:

"البته بايد واقعيتها را به معناى واقعى كلمه ديد، نه آنچه كه به عنوان واقعيت القاء ميشود. شما جوانها خيلى خوب ميدانيد؛ در جنگهاى روانى كه امروز در دنيا معمول است، يكى از كارها القاى واقعيتهاى غير واقعى است؛ چيزهائى را به عنوان واقعيت القاء ميكنند كه واقعيت ندارد؛ شايعه درست ميكنند، حرف ميزنند، كه واقعيت نيست؛ اگر چنانچه كسى چشم باز و بينا نداشته باشد، دچار اشتباه ميشود. اينكه ما ميگوئيم بصيرت، به خاطر اين است. يكى از كاركردهاى بصيرت همين است كه انسان واقعيتها را آنچنان كه هست، ببيند. در تبليغات گاهى يك واقعيتى را از آنچه كه هست، چندين برابر بزرگتر نشان ميدهند؛ در حالى كه بعضى از واقعيتهاى ديگر را اصلاً نشان نميدهند."

بحثی که وجود دارد این است که آیا اینهایی که برخی ها ذکر می کنند 1- واقعیت است یا القای واقعیت؟ 2- آیا اینهایی که گفته اید توهم آیا واقعیت هایی نیست که اصلا نشان نمی دهند؟ (1537928) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۵۹:۰۶
عرض مي کنم که آقاي احمدي نژاد 8سال خدمتگزار صديق مردم بود البته اشتباهاتي هم داشت ولي اين دليل نمي شود که به خاطر اين اشتباهات مورد شديدترين هجمه ها قرار گيرد (1538427) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۳:۳۴:۳۵
درسته جبهه پایداری با حضور مستقل در انتخابات اخیر دچار بدترین محاسبه استراتژیک شدند، ولی لازم بود تا این جریان نوپا پخته بشه و حساب دستش بیاد، ولی چرا جناح دیگه اصول گرایان به وحدت نرسیدند، جناح پایداری و خام و خام اندیش بودند، چرا ولایتی و رضایی خامی کردند چرا؟؟؟؟؟ (1538813) (alef-13)
 
رضا اگر خدا هم بیاد جلوشون بازم ایمان نمی آورند"
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۱۲:۲۴:۰۴
سلام.
تو قران یه آیه ای نوشته که "واسه اینها(کسانی که ایمان نمی آورند) اگه خدا هم بیاد جلوشون بازم ایمان نمی آورند" فکر میکردم از اینها فقط زمان پیامبر بوده!چه اشتباهی.اکنون برخی افراد با وجود این همه نتایج فجیع حاصله از دولت احمدی نژاد بازم حقیقت رو قبول ندارن.اینا کین؟ دیگه؟! (1542333) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۱۱ ۰۲:۱۴:۴۷
چون موندن وظیفه اشون بود (1543474) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۲:۴۶
عزیزان من اختلاف شکل گرفته بین اصولگرایان یک خطای استراتژیک نبود، بلکه یک واقعیت ماهوی است. این به اصطلاح اصولگرایان اصولا با هم تفاوت دارند و ائتلاف بین آنها محال است (1543770) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۰:۲۴:۵۴
چه خدمتی به به،اختلاس های آنچنانی؛نهادینه کردن دروغ؛نابود کردن اقتصاد؛نابود کردن زیر ساخت ها؛انزوای ایران و ایرانی؛سوءاستفاده از احساسات هم وطن ساده ای مثل شما؛گشت و گذار و هلیکوپتر سواری و حرام کردن پول بیت المال؛آبروریزی در سازمان ملل و تشییع جنازه ی چاوز و...ادبیات سخیفی که دور از شان رییس جمهوره؛دروغ و دروغ و دروغ و آمار و آمار و آمار و........... (1538858) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۳:۲۶:۱۲
ایشان یزرگترین فرصت مالی پیش آمده برای کشور را نفله فرمودند و یک کشور ورشکسته رو دارن تحویل میدن ! مدیریت نه چندان قئپوی کشور را به اسم جوان گرائی ویران کرد و .....

"البته اشتباهاتی هم داشت " واقعا که !!! (1538960) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۱۴:۲۶:۱۶
کدام فرصت مالی پیش آمده؟ متاسفانه شما کورکورانه نظرات فتنه گران و دشمنان کینه توز دولت را تکرار میکنید. آیا میدانید که بر طبق آماری که چند روز پیش یکی از خبرگزاریها انتشار کرد اگر میزان درآمدهای دولتهای خاتمی و احمدی نژاد را برمبنای طلا بگیریم درآمد آنها یکی است. و البته که در زمان خاتمی تحریم نفت و هزاران تحریم دیگر وجود نداشت و البته که ما در آن زمان مجبور نبودیم هزاران قلم حیاتی را با قیمتهایی گزاف از بازار سیاه تهیه کنیم و صد البته که میزان کار این دولت با دولت خاتمی یکسان نیست. شما سایت کسی را مطالعه میکنید و طبق نظرات او عمل میکنید که بطور مستقیم از طرف رهبر انقلاب بخاطر رفتار کینه توزانه اش با دولت مورد مواخذه قرار گرفته است. به خود بیایید. (1540781) (alef-13)
 
صادقی
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۴:۰۷:۳۲
اشتباه داریم تا اشتباه... اشتباهی که غیر قابل جبران باشد اشتباهی که یک مملکت را دچار خسران اقتصادی چندین و چند ساله بکند اشتباه است از نظر شما؟ اشتباه را چه تعریف می کنید ؟ می گویند حرف باد هواست. اما نمی دانند که یک حرف نیاندیشیده یک عمر بدبختی به بار می اورد. که دیگر به این راحتی قابل جبران نیست. اشتباهات؟ به همین راحتی؟؟؟؟؟؟؟؟ (1538973) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۸:۰۰:۵۱
کسانی که آقای احمدی نژاد را مورد ستایش قرار می دهند کسانی هستند که به احتمال یقین نفع شخصی از ایشان دریافت کرده اند و گر نه ایشان جز آسیب به مملکت و فقیر کردن ملت و گرانی چیزی واسه این کشور به ارمغان نیاوردند.بعد شما می گویید فقط اشتباهاتی داشتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میشه لطف کنید جند تا از کارهای بزرگ ملی را که ایشان انجام دادند نام ببرید؟؟؟ کارهای بزرگ ایشان خالی کردن خزانه. افزایش تحریم. خدمت به آمریکا با افزایش دلار از 900 نومان به 3200 تومان . خدمت به ونزوولا. بزرگ ترین کار ایشان این بود که به هر نفر 45000 تومان داد ولی با گرانی آب و برق و کالا و ..... 100 برابر آن را کاسب شد. (1539019) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۶:۰۳:۴۱
عزیز من شاید شما و کسانی که ناراضی هستند از بودن احمدی نژاد ضرر کردند فکر نمیکنی تو همین اوضاع بیشترین فروش خودرو بیشترین ساخت و ساز در جریان بود (1539890) (alef-13)
 
داريوش
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۱۱:۰۷:۰۸
چند تا از كارهاي ملي بزرگ ايشون:

1- برابري صادرات به واردات براي اولين بار

2- داراي بيشترين شتاب علمي در كل دنيا براي 3 سال متوالي

3- سهميه بندي سوخت، كه اگه نمي شد الان همه درآمد نفت بايستي براي واردات سوخت هزينه مي شد

4- توزيع سهام عدالت براي 45 ميلون نفر آدم، قاعدتا كاخ نشينان ارزش اين كار را نخواهند فهميد

5- تبديل شدن كشوري كه خاموشي داشته به صادر كننده برق

6- راه اندازي بنياد نخبگان، شركت هاي دانش بنيان، معاونت علمي رياست جمهوري، دانشكده طب سنتي، دست يابي به تكنولوژي راديو دارو، ليزر و ...

7- رسيدن نسبت مصرف بين دهك بالا و پايين براي اولين بار به زير 10

8- هدفمندي يارانه ها، كه هيچ دولتي جرات انجام اون رو نداشت!

9- افزايش مصرف كه اين خود وضعيت مثبت توليد را اثبات مي كند.

10- ...

مي دوني چرا همه از مناظره با احمدي نژاد مي ترسند! چون آماري كه خودشون دستكاري مي كنند تا خدمات دولت رو زير سوال ببرن لو مي رن (1540246) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۱۷:۱۱
پس حتما"‌دليل مي شود كه از براي او مراسم تجليل برگزار كرد ؟ (1539134) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۱۲:۰۸:۵۵
شاید برای شما افراد خاص (1542301) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۱۲:۲۹:۵۶
مثلن یکی از این خدمت ها نبودن 11 روزه در کار و ق (1542346) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۴:۰۸:۴۳
جبهه پایداری خیلی باهوش تر از این حرفاست.الان شاید خیلی از اعضایش یکدفعه از راست افراطی چپ افراطی بشند.بستگی داره دستور چی باشه.هر جور بتونند بیشترین ضربه رو وارد کنند.در انتخاباتها هم همیشه از بی صلاحیت ترین کاندیدا حمایت میکنند که سنگین ترین ضربه رو وارد کنند و همونطور که میگن به وظیفه خودشون عمل میکنند.فقط مشکل اینجاست که الان قرن 21 است و مردم نادان نیستند و مخصوصا ایرانیها که روی کشورشون تعصب دارند. (1538974) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۵:۴۵:۲۴
آفرین نکته اصلی رو اشاره کردی حرف علامه هم همین بود که نظر سنجی ما را به تکلیف متوهمانه می رساند و نه تکلیف اصلی. (1539000) (alef-13)
 
مخمد
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۰۶:۳۰
اگه توجه کنید می توان سخنان رهبری که خود گذاشته اید را به کسانی که از آنها دفاع می کنید مربوط کرد
چون شایعه کردن و جنگ های روانی و القای واقعیت های غیر واقعی بیشتر به آنها بر می گردد
چرا فک می کنید شما علامه دهرید و واقعیت ها یعنی شما؟؟؟؟؟ (1539117) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۱:۱۹:۴۹
حالا از کی الف اصولگرا شده دوباره (1539809) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۴:۴۵:۳۰
کسانی‌ که احساس میکنند قیم این نظام هستند شدیدا در اشتباهند (1537935) (alef-1)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۰۰:۰۷
خدايا، حکمت قدم هايي را که برايم برمي داري بر من آشکار کن تا درهايي را که به سويم مي گشايي نادانسته نبندم و درهايي را که به رويم مي بندي به اصرار خويش نگشايم. آمين. (1538428) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۳:۴۵:۴۱
اتفاقا کاملا درست فکر میکنند چود در واقع همینطوره. (1538823) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۵:۰۰:۰۱
احسنت
دقیقا مشکل ما با جبهه ی پایداری و آیت الله مصباح اینه و اگه این دو ویژگی رو در خودشون اصلاح کنن به نظرم جریان خوبی هستن (1537969) (alef-1)
 
صادقی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۵۸:۳۷
دعا کنید پیروان مصباح یزدی و سینه چاکان با فرقه و فرقه بازی مملکت را به آشوب و چند دستگی نکشند تا حالا از این دوستان چیزی بعید نبوده...
اما خب باید قبول کنند که حمایت از محمود احمدی نژاد و آرمانگرایی توام با توهم عواقب بدی مثل ضایع شدن دارد (1538425) (alef-13)
 
majid
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۹:۰۳:۰۴
مملکتو کیا به آشوب کشیدند نکنه به این زودی فراموش کردید
رهبر دیروز یادآوری کردند (1539976) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۰۳:۳۸
مشکلات انسانهاي بزرگ را متعالي مي سازد و انسانهاي کوچک را متلاشي! (1538442) (alef-13)
 
حبیب
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۵:۰۶:۰۴
گروهی که مدعی هستند پشت سر ولایت و همسو با رهبری حرکت میکنند باید بدانند همیشه حرف آنها درست نیست و نباید روی یک مسیر اشتباه پافشاری کنند.
به جای رفتارهای افراطی بصیرت خود را بالا ببرند.
امیدوارم اشتباهات آنها تکرار نشود تا دوباره رهبری مظلوم برای نشان دادن راه صحیح خود را هزینه آنها بکن.
انشاا... خداوند به همه ما بصیرت جهت شناخت مسیر درست را بدهد. (1537984) (alef-1)
 
مقدم
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۵:۱۹:۱۶
انشاالله مصباح یزدی و اطرافیانش نیز در بلند مدت در تفکرشان تجدید نظر خواهند کرد و به روند فراگیر اصلاحات ملجق خواهند شد .

مقام معظم رهبری در سخنان دیروزشان نشان دادند که موافق افراط گرایی نیستند

برخی بعنوان یک افراط گرا در حق حضرت امام خامنه ای ظلم کردند که سعی کردند گفتمان خودساخته مقاومتشان را به رهبری منتسب نمایند (1538018) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۵:۴۱:۱۳
امیدوارم در آینده بتوانید نگاه جامع تری داشته باشید.
شما پایداری را در مواضعی متهم می کنید که خودتان عامل آن می باشید:استفاده از بیانات شخص اول مملکت در جهت منافع شخصی یا گروهی(نفسانی)
امیدوارم به لطف دعای ملت در این ایام موجبات اصلاح شما،پایداری و "ما" فراهم شود. (1538069) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۵:۴۱:۴۹
نویسنده این مطلب از فرمایشات مقام معظم رهبری به نفع خود استفاده کرده است
رهبری فرمودند باید به نتیجه هم نگاه کرد اما بدیهی است و در اصول اعتقادی و اسلامی ما هم بوضوح بیان شده که اگر ناچار به انتخاب یک از دو گزینه ادای تکلیف یا حصول نتیجه بودیم قطعا اولی بر دومی ارجح است .
پس توصیه میکنم به نویسنده محترم که به جای کغالطه گری و تفرقه افکنی بین اصولگرایان تقوی پیشه کنند و بدانند همین کارها باعث شده که اقبال ملت مسلمان و اصولکرا به افرادی که در پشت پرده چنین سایتی قرار گیرند روز به روز کمتر و کمتر شود . (1538070) (alef-13)
 
بهرامی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۶:۰۶:۵۷
برخی یعنی سعید جلیلی و مصباح و حسین شریعتمداری.

بله واقعا سخت ترین ظلم ها در حق رهبری همیشه از جانب افراط گرایانی بوده است که برای از آب کشیدن گلیم خویش از رهبری مایه می گذارند (1538139) (alef-13)
 
عادل
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۶:۱۱:۱۵
احترام و تمکین به رای و اراده اکثریت همان دمکراسی و مردم سالاری نام دارد و اسمش دیکتاتوری اکثریت نیست.... شاید تحمیل نظر و خواست اقلیت یک کشور از نظر آقای توکلی خوب و پسندیده است که اینطور ناراحت شدند از سخنان آقای مطهری (1538148) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۲۷:۳۰
هم برای الف وهم برای نویسنده این نظر متاسفم (1538275) (alef-13)
 
رزمنده دفاع مقدس
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۳:۲۲:۱۳
احمد جان ... متأسف باش تا صبح دولتت بدمد.
چیه باب میل پایداری نیست؟
ببین داداش من. ملت دیگه از هرج و مرج خسته شدند و تصمیم دارند مدتی را با آرامش به بدبختی های خود برسند لذا مطمئن باش از فردای ریاست جمهوری با هر جریان بدون آرم و لباس و یا با عنوان لباس شخصی همانگونه عمل خواهد نمود که در دهه شصت با منافقین عمل کرد. (1539852) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۶:۲۴:۴۵
افراط از تعصب کور نشات میگیرد و تعصب کور در مقابل عقلانیت است . (1538180) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۶:۵۷:۳۸
به نظر من همه درست میگن و حق با اونا میباشد (منظورم همه جریانات سیاسی است ) و این مردم هستن که دادرست هستید و درست نمی توانند فکر کنند

بابا به خودتون بیائید این قد اشتباه نکنید کفه اصلی این ترازو مردم هستن
حالا باز مردم و ندیده بگیرید نتیجه آنرا خواهید دید (1538231) (alef-10)
 
محمد باقر
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۶:۵۹:۵۰
ممنون از مطلبی که زدید

ولی به نظرم ما باید حساب آیت الله مصباح و گفتمان پایداری را که گفتمان انقلاب است را از برخی افراطیون جدا کنیم

به عنوان مثال امام خمینی (رحمه الله علیه) و شهید مطهری (رضوان الله تعالی علیه) از برخی از اقدامات تند فداییان و شهید نواب صفوی انتقاد داشتند ولی در کل از آنان حمایت می کردند و اون موضوع باعث شد که حتی بزرگترین مرجع زمان آیت الله العظمی بروجردی ، امام و شهید مطهری را تندرو بدانند به کتاب گنج خاطره شهید مطهری رجوع شود


زمانی که امام هم تازه وارد عرصه شدند طرفداران اندکی داشتند ولی با کار و تلاش خدایی به نتیجه رسید
اگه شما اینجوری تحلیل می کنید من هم میگم این گفتمان درسته و باید در این موضوع کار کرد تا به نتیجه رسید

ببینید درسته ما از افراطیون ضربه خوردیم ولی 18 تیر و 88 و تحصن مجلس و دزدی برخی آقازلده ها که از بزرگترین ضربه ها به نظام بود آیا کار گفتمان پایداری بود یا نقطه مقابل این گفتمان

ممنون از شما (1538233) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۳:۳۰:۰۶
محمد باقر عزیز...
آیا شنیده ای که میگوید ـ« من به خود نامدم اینجا که به خود باز روم؟»
---- بزرگوار .. برادر من. فتنه اخیر در 22 بهمن سال گذشته در قم و حمله با مهر و کفش به رئیس قوه مقننه در مسجد توسط این جماعت ثابت نمود که حمه این پرده دریها توسط لباس شخصی ها در سالین گذشته از کجا حمایت و هدایت میشده.
گرچه به افراطیون « خودسر » گفته میشود اما اینها سَری ندارند که در اختیار خود باشد.
طبق گزارش 600 صفحه ای مجلس که فقط چند خطی از آن خبررسانی شده حاکی از آنست که سر این خودسر هیچ جائی نیست مگر در قم. (1539853) (alef-13)
 
یحیی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۵۷:۴۲
آقایان پایداری ! ان الحکم الا لله (1538330) (alef-13)
 
اسمعیل نژاد
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۵۰:۲۷
کجا شورای نگهبان آقای باقری لنکرانی راردصلاحیت کرد.کی اعلام کرد که ما نشنیدیم.چرا توی این ماه مبارک اخبار دروغ به خورد مردم می دید. (1538408) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۰:۲۷:۱۹
اگر نمی‌دانید که ایشان به خاطر رد صلاحیت به کناره رفتند، شاید اشتباه می‌کنید. (1538598) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۰:۴۵:۰۰
قرا ر نیست شما همه چیز رو بشنوید ؟اگر رد صلاحیت نبود چرا انصراف داد ؟ دست از این مقدس سازی ها بردارید و قصه کفن پوشان در جنگ بیست روزه برای مردم نسازید ؟ (1539058) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۰:۳۹:۳۹
صلاحیت اقای لنکرانی نیز قرار بود با اقای هاشمی با هم بررسی شود که شب قبل بررسی ایشان انصرراف دادند (1539795) (alef-13)
 
اسمعیل نژاد
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۲۰:۱۸:۱۶
پس طبق نظر شما هر کس که انصراف داده از قبل رد صلاحیت شده !واقعا"جالبه. (1543109) (alef-10)
 
توکل
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۱:۵۷:۱۸
شما جواب بده چرا باید اصلح آیت الله مصباح ناگهان انصراف دهد اصلحی که آبروی 80 ساله آیت الله پشت سرش بود معنای انصراف ناگهانی رد صلاحیت و حفظ آبروی 80 ساله است (1539109) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۳:۳۴:۳۸
اسمعیل نژاد جان... شورای نگهبان که نباید گزارش همه چیز را به من و شما هم بدهد.
احراز صلاحیت آقای باقری لنکرانی به جهاتی که بعضا در رسانه های خودی آمد نمیتوانست احراز صلاحیت بشود لذا ایشان پس از چانه زنی وقتی متقاعد شد انصراف داد . (1539856) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۵۶:۳۴
سلام
سایت الف که خودش را اصولگرا می داند چنان مواضعی نسبت به پایداری دارد که اصلاح طلب ها هم جرات آن را ندارند. یادمان نرود که نظرات عمیق آیت الله مصباح در برابر تئوری پرداز هایی مانند سروش و غیره باعث می شد تا اصولگراها حرفی برای گفتن داشته باشند. (1538420) (alef-13)
 
خرمگس معرکه
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۳:۴۲:۴۴
دوست عزیز و بزرگواری که میفرمائید « سایت الف که خودش را اصولگرا می داند چنان مواضعی نسبت به پایداری دارد که... »
با سلام . سخن شما مرا یاد آن کسی انداخت که از پشت حصار آهنی تیمارستان شخصی را در رفع عیب اتومبیلش راهنمائی نمود . شخص راننده وقتی مشکلش حل شد رو به مرد پشت حصار کرد و پرسید مگر تو دیوانه نیستی که مرد پاسخ داد « دیوانه هستم اما دست و چلفتی که نیستم! »
سایت الف یک اصولگرا هست اما هرگز نگفت که « پایداری » است. (1539859) (alef-13)
 
مهدی... مسلمان بسیجی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۵۷:۳۱
بسم الله .
اگر در اهداف و آرمان انقلاب که اینقدر رهبری بر آن تاکید دارند تامل کنیم و دقت کنیم متوجه میشی که زمانی به این آرمان ها میرسی که پایداری و مقاومت داشته باشی در آموزه ها و اصول اسلام و انقلاب و در جریان فتنه با چنین نگاهی عمار جامعه میشی نه ... پس به ایجاد تحدن اسلامی فکر کنید و اون هم با شعار هایی چون اعتدال و مکتب ایرانی امکان پذیر نیست ایجاست که عمل پایداری مورد تحسین قرار میگیره البته با نگاه سیاسی جور در نمیاد.. راستی بر بچه های پایداری نقدهایی است که الان امکان مطرح کردن نیست (1538421) (alef-13)
 
یاوری
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۳:۵۰:۲۸
مهدی جان سلام.
اولا همان « مهدی بسیجی » کافی است و نیازی به پیشوند مسلمان ندارد چون هرگز بسیجی نامسلمان نداریم.
دوما بعضی از آقایان هنوز معنای اعتدال برایشان جا نیافتاده.
اعتدال یعنی اینکه « انقلابی باش اما کله شق نباش.»
ما خودمان نیز در اوایل پیروزی انقلاب تندرویهایی داشتیم اما به برکت راهنمائی امام عزیز و بزرگوار با فهم اعتدال و حفظ انقلابیگری با هموطن مهربان و در مقابل دشمنان چون کوه ایستادیم. (1539862) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۳۳:۳۴
من به عنوان یک دانشجودرجریان انتخابات کاملا درمناظره های با طرفداران جبهه پایداری به این موضوع برمی خوردم جبهه پایداری ها دچارخودشیفتگی کاذب شدند وشکستشان دراین انتخابات لازم بود (1538488) (alef-13)
 
منتقد جبهه پایداری
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۳۵:۵۵
سلام.مواضع جبهه ی پایداری کاملآ غلط و مغرضانه است.. (1538491) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۳:۵۴:۴۴
در واقع مواضع پایداری ها برگرفته از یک تفکر فرقه ای است و متأسفانه این گروه موفق شده با شعارهای ظاهری بعضی بچه حزب اللهی و حتا بسیجی ما را فزیب دهد .
تفکر پایداری ها بیشتر شبیه نااهلان مورد نظر امام است که باید مواظب آنان باشیم. (1539864) (alef-13)
 
ارمیا
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۱۹:۵۹:۵۶
تفکر تکفیری در هر جا و به هر صورت خطرناکه...
شعار تکلیف گرایی "یکی" از ثمره های تفکر تکفیریه و...
این گروهک به طرز وقیحانه ای اشتباهات خود رو اگر بتونن به گردن دیگران می اندازن و اگر هم نتونن توجیه میکنن...
اصولگرایان نباید از خطر این تفکر غافل باشن و باید موضع خودشون رو به صورت رسمی در مورد تفکر گروهک پایداری اعلام کنن چرا که مواضع و صحبتهای اینها در موارد بسیاری در مقابل قول و عمل حضرت آقا قرار داره... (1538550) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۰:۰۲:۳۶
برای فهمیدن یک راه اشتباه هشت سال خیلی زمان طولانی هست
ای کاش همه میدونستن یه نفر کمتر از تعداد انگشتان یک دست از این هشت سالها مفید داره (1538557) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۰:۴۷:۵۳
شما متاسفانه دوباره دچار اشتباه شدید.

اشتباه اصولگرایان دقیقا در همین نکته نهفته است (دقیقا مخالف آنچه شما ذکر کردید ).
اکثریت قریب به اتفاق اصولگریان , تکلیف را خرج نتیجه می کنند . (و نه بر عکس ! دقت کنید )

اگر اصولگریان به تکلیف خود عمل می کردند ( و پیرو حق بودند ولو به هر هزینه ایی !) که مملکت می شد گلستان, عزیز من !

مشکل اینجا است که اکثریت اصولگرایان فقط و فقط نتیجه- محور و مصلحت اندیش هستند . کسی که به تکلیف عمل می کند , عزیز من , دیگر مصلحت اندیشی نمی کند . چیزی که پدر این جامعه را در آورد همین مصلحت اندیشی ها و نتیجه محور بودن است .

اگر نتیجه محور نبودند که در انتخابات قبلی از شخصی مثل محسن رضایی حمایت می کردند و این فاجعه های این ٨ سال پیش نمی آمد . منتها دیدند در مقابل حریف ممکن است کم بیارند و لذا تکلیف را فدای نتیجه کردند .

البته این به معنی تایید جبهه پایداری نیست که البته آنها جزء افراطی ترین و خطرناکترین گروه ها برای این مملکت هستند . ولی نقطه ضعف آنها در عمل کردن به آنچه تکلیف شان می دانند نیست بلکه مشکلشان در تشخیص درست تکلیف است . (1538618) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۱۰ ۱۲:۵۱:۵۲
جبه پایداری(خوارج سال92)= منافقین(خوارج سال58) = نهروانیان (خوارج سال 20) (1542386) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۱:۱۹:۴۲
تا زمانی که این تعصبات کور اصلاح طلبان و مردم عادی را نشانه گرفته بود اصولگرایان واکنشی نشان نمی دادند حالا که گریبان خود اصولگرایان نظظیر آقای لاریجانی را گرفته واکنش نشان می دهند مشکل اصلی کشور ما اینست که موضعگیرها جناحی و بر اساس منفعت است و اخلاقً مذهب و وجدان در آن جایی ندارد.
انشااله که این افراد جبهه پایداری و بقیه اصولگرایان تندرو را خدا به راه راست هدایت کند. (1538644) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۲:۱۲:۲۲
واقعا که خواب هستی الف وکسی که خود را به خواب زده نمیشه بیدار کرد. سخنان رهبر عین کلام مصباح بود مگر میشود کسی هدفی را دنبال کند وفکر نتیجه ان نباشد .فرق منی که باتکلیف رای دادهام این است که وقتی نتیجه دلخواه رانگرفتم اردوکشی خیابانی نمیکنم.زیرا احساس ضرر نمیکنم با اینکه جسمم ازجنگ زخمی واماده فداکردن ما بقی ان هستم .یاعلی التماس دعا (1538719) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۴:۰۱:۴۱
مهدی جان ....
میان جان من تا جان جانان / تفاوت از زمین تا آسمان است
این چه سخن و ترجمه و تفسیری است که شما میکنید که سخنان رهبر عین کلام مصباح بود؟
رهبر ما همیشه ملت را به یکپارچگی و وحدت دعوت میکند در حالی که از مصباح شما جز تفرقه چیزی عاید کشور نشده.
بد نیست اندک گزارش مجلس در رابطه با حمله عوامل پایداری متعلق به جناب مصباح را مطالعه کنید. (1539865) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۰:۰۷:۵۹
من موندم اینا چه مطالبیه که به خورد مخاطب بدبخت میدین؟ آرمان گرایی بدون نتیجه؟ اگه جبهه پایداری به این اعتقاد داشت اصلا چرا تبلیغ آقای جلیلی رو میکرد؟ ما طرفداران جبهه پایداری شب و روز برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کردیم و به نتیجه هم امیدوار بودیم، ولی همین طور که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های امسالشون و دقیقا همون زمان که سایت الف حمایت آیت الله مصباح از آقای احمدی نژاد رو نکوهش میکرد فرمودن اگر کار ما به نتیجه مورد نظر ختم نشد هم ما سرافراز هستیم. اتفاقا دیشب در حضور دانشجویان هم در ادامه سخنی با همین مضمون فرمودن که اگر نتیجه دلخواه به دست نیومد هم سرافراز هستیم. (1538842) (alef-13)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۳:۱۹:۴۴
آیا حقیقتا « تکلیف گرایی» هیچ منافاتی با «به دنبال نتیجه بودن» ندارد؟
آیا حقیقتا امام خمینی در حین تکلیف گرایی به دنبال نتیجه هم بود؟
بیائید یک لحظه صادقانه ترین برخورد را با خویشتن داشته باشیم. آیا غایت گرایی عین تکلیف گرایی است؟ پس معنی چه کشته شویم و چه بکشیم پیروزیم یعنی چه؟
عزیزان من خود را گول نزنیم. نتجه گرایی و تکلیف گرایی برای دو مرحله متفاوت تاریخی است ما نمی توانیم دو مرحله تاریخ بشر را یکی بدانیم و بگوییم ایندو منافاتی با هم ندارند. این دو اگرچه گاه گاه همپوشانی پیدا می کند یعنی تکلیف و نتیجه مورد خواست ما می شود اما این فقط یک اتفاق است و یک قاعده نیست که ما بگوییم هیچ منافاتی باهم ندارند. واقعیت اینست که افراد در تکلیف گرایی و نتیجه گرایی و حتی در داشتن درصد و میزانی از هریک متفاوتند و این متفاوت بودن حق آنهاست اما آنچه مورد غفلت واقع شده اینست که هرچه هستی و هرکه هستی تکلیف گرا و یا نتیجه گرا و... باید در زندگی اجتماعی در چارچوب قانون عمل کرد. تکلیف تو تکلیف توست و نتیجه کارت نتیجه کار توست. آنچه ضروری است در چارچوب قانون بودن است. (1538956) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۴:۳۰:۰۱
آقای توکلی عزیز. قسمی از مشکل هم ناشی از برخورد غلط شما با جبهه ی پایداری و ندیدن پایگاه مردمی انهاست که چندان با پایگاه مردمی شما فاصله ندارد و نباید خیال کنید آنها حتما بیایند زیر بلیط ما. باید به دنبال گزینه مرضی الطرفین بود نه اینکه بخواهی قالیباف رو به اونها تحمیل کنی (1538979) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۴:۱۰:۱۸
پایگاه مردمی جبهه پایداری مشخص شد .
علارقم تأکید مکرر رهبر عزیز که فرمودنداحدالناسی از رأی ایشان آگاه نخواهد شد حتا بیت ایشان ، اما با دروغی که پایداری به رهبری نسبت دادند که فلانی مورد نظر رهبری است توانستن این تعدا رأی جمع کنند که قطعا اگر به پیروان راستین رهبری خبررسانی میشد که این تهمت ساخته دست کذابان است ، آن آقا 100 هزار هم رأی نمی آورد .
منافقین هم اوایل انقلاب با فراخوان خویش توانستند یک میتینگ 250000 نفری را در تهران راه بیاندازند که مثلا پایگاه مردمی دارند .
تازه به اونا میگفتیم گروهک این فرقه که اصلا به حساب نمیان. (1539868) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۰۶:۴۰:۴۴
برای برخی ممکن است رسیدن به مقام و ریاست و صندلی و کرسی ای پیروزی باشد برای اینها انتخابات و انتخاب و رای دادن به فردی موضوعیت ندارد بلکه طریقیت دارد برای رسیدن به آن جایگاه اما برای برخی ممکن است انتخاب فرد،روند تبلیغات و رای دادن به کسی و بیان گفتمانی،تنزل نکردن از معیارهای ولایت،نشان ندادن و نرفتن پشت سر اصلح های ساختگی، خودش موضوعیت داشته باشدو هدف باشد و رسیدن به آن جاایگاهی که برایش تلاش می کنند(مجلس،ریاست جمهوری و..)فقط جزئی از کار باشد و نه همه هدف و کار و نتیجه تا بخواهیم برای رسیدن به آن جایگاه از همه اهداف دیگرمان دست بر داریم.
به اعتقاد بنده هر عاقلی از جمله پایداری ها واقعیات را لحاظ می کردند و نتایج مورد نظر خود را هم داشتند طبیعی است که برای آن شاید از همه هم بیشتر تلاش کردند و هزینه کردند اما مگر آیا رسیدن به کرسی ریاست جمهوری همه هدف بود؟!
گیرم که پیروزی در انتخابات همه هدف بوده باشد آیا تمسک به واقعیات ساختگی مثل نظرسنجی برای خوراندن تکلیف صحیح بود؟!
گیرم که نظرسنجی هم درست بوده باشد و شرعی و عقلی،شما اگر همه کارهایی رو که مد نظرتان بود یعنی کنارگیری جلیلی به نفع قالیباف انجام می شد مطمئنی منجر به پیروزی قالیباف می شد؟!
حرف ما این است که توهمات را واقعیت نپنداریم،
معیارهایی که ولایت می دهند بهترین ملاک ها رو مبتنی بر واقعیت به ما می دهد نباید از ملاک های ایشان که مبتنی بر واقعیت است تنزل کرد. (1539004) (alef-13)
 
سید رضا
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۱:۱۲:۳۲
با درود بر ایران.این جناب علامه مصباح که نام میبرند همانی نیست که خواب دیده بود امام زمان احمدی نژاد را تایید کرده و این فلاکت را برای کشور درست کرد؟ ایا هیچ دشمنی میتوانست بالاترین درامد تاریخ کشور را با رشد اقتصادی منفی و بدهی به دولت بعد بسپارد؟ ایا از احمدی نژاد نعمتی بیشتر برای نتانیاهو میتوان متصور بود؟ جواب خوابی که علامه مصباح برای مردم دیدند را که میدهد زنان و مردانی که برای نان شب تن فروشی میکنند و کودکان کار و موج ایدز, اعتیاد, فقر و گرانی و خودسوزی و خودکشی واختلاسهای بیسابقه را که پاسخ خواهد داد؟ ایا اگر انها انسانند و خودرا مسلمان میدانند باز باید اورا علامه بخوانند؟ این پول با این طرفداران احزاب باد چه کرده که از خوارج بدترند ان شاله فرزندانشان که جزوی از این جامعه هستند ایینه اعمال انها خواهند بود. (1539072) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۲۴:۱۵
در یک تشکل هر کس بر اساس وزن علمی که دارد جایگاه پیدا می کند . حال اگر تعدادی باشند که سودای دبیر کلی و در راس بودن را داشته باشند ولی توان علمی و هوش سیاسی و تدبیر لازم را نداشته باشند قطعا جزء نفرات آخر تاثیر گذاری در آن تشکل خواهند بود . این افراد با سودای ریاست چه کار کنند؟ می روند و گرو هی تشکیل می دهند و بین خود عناوین را تقسیم می کنند ولی برای اخذ جایگاه متوسل به صحبتهایی تئوریک می شوند که ضمانت اجرایی ندارد .خطر این نوع نگرش به دین به مراتب از دشمن خطر ناک تر است . مردم هم خوب تشخیص داده و روز بروز تفکرات جا هلانه باید جای خود را به تفکر ناب اسلامی بدهد که از زبان رهبر معظم انقلاب جاری می شود (1539140) (alef-13)
 
Asghar
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۲:۳۰:۳۵
جبهه پایداری مرکز اصلی تحجر و افراطی گری در کشور است که بزرگترین ضربات را به کشور وارد کرده و کشور را به سوی نیستی برده است. بدون تسویه حساب ایدیولوژیک با این جریان کشور از یک بحران به بحران دیگری می رود. این جریان مانند یک مافیای قدرت عمل کرده و از هیچ عمل ناشایستی ابا نداشته است. (1539146) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۴:۱۴:۱۲
این خط و این نشان....
اگر این جماعت نااهل باعث گرفتاری و هدر رفتن خونهای پاک نشدند؟ مگر خدا نظری کند و رهبر عزیز تدبیری . (1539871) (alef-13)
 
majid
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۹:۰۵:۵۴
مطمئنید جبهه پایداری کشور را به نیستی برد یا مدعیان تقلب و پاکی و راستی و قانون! (1539981) (alef-13)
 
سید میثم
۱۳۹۲-۰۵-۰۸ ۱۳:۰۲:۱۲
با سلام . آقای مصباح این طور که رسانه ها تبلیغ میکنند غیرمنطقی و دگم و متعصب نیست . البته مشکل بعضی ها با ایشون قابل درکه .
بنده چند بار از آقای مصباح شنیدم که در همین انتخابات گفت (اگر به یقین برسیم که اصلح رای نداردو امکان دارد شخص ضعیفی رای بیاورد باید به صالح مقبول که رای بیشتری دارد رای دهیم )اما مساله واقعا این بود که نمی شد به این یقین رسید که اگر ما به مثلا قالیباف رای بدیم اون رای میاره و پیروز میشه (1539170) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۱:۳۱:۴۷
جبهه پابداری در خوش بینانه ترین شرایط 5 درصد رای دارد. (1539814) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۵-۰۹ ۰۵:۱۰:۵۹
خوبه لطفا به همین مباحث سرگرم باشید قشون کشی خیابانی یاداتان برود (1539886) (alef-13)