نظر منتشر شده
۱۸۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 223626
بازگشت صف های طولانی به پمپ بنزین ها؛
مگر فرق یک باک بنزین چقدر است؟
رضا مدنی، 2 اردیبهشت 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۰





تصاویر خود گویای این بودند که طی دوشب گذشته بسیاری از رانندگان تا پاسی از بامداد در صف های طولانی بنزین بوده اند.

درحالی که آخرین روز از فروردین ۹۳ ساعات های پایانی خود را سپری می‌کرد، بسیاری با تصور رسیدن به ساعت ۲۴ انتظار گرانی بنزین را داشتند و صف های طولانی بود که برای زدن یک باک دیگر از بنزین با قیمت ارزانتر صحنه هایی را پدید آورد که همه را به یاد صف های طولانی پشت جایگاه های بنزین اولین شب هدفمندی یارانه ها در سال ۸۹ می انداخت.

برخی می خواستند هر طور که هست سوخت گیری خود را در آن موقع از شب انجام دهند تا قبل از افزایش قیمت بنزین توانسته باشند حداقل یک باک از بنزین ارزان استفاده کنند زیرا براین باور بودند که قرار است از دریکی از این شبها قیمت بنزین افزایش پیدا کند.

بسیاری از رانندگان با وجود سهمیه فراوان بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت خود برای حفظ سهمیه قبلی ذخیره شده اقدام به سوخت گیری به صورت آزاد کرده و جالب آنکه علاوه بر پرکردن باک خودرو گالون هایی را نیز از بنزین پرکرده و همراه خود می بردند.

عدم اطلاع رسانی شفاف و به موقع موجب شد تا طی شب گذشته تا حوالی بامداد، صفهای طولانی خودرو پشت جایگاه‌های سوخت تشکیل شود.

اگرچه نقش دولت در این نابسامانی به علت نبود ناهماهنگی تیم اقتصادی خود درباره اعلام نرخ بنزین به صورت تک نرخی و یا چندنرخی و اعلام نرخ های متفاوت از ۷۰۰ تومان تا ۱۵۰۰ تومان کم نیست، اما باید از رانندگانی که ساعت ها وقت خود را برای زدن یک باک بنزین ارزان تر در صف های پمپ بنزین ها تلف کردند پرسید که واقعا اختلاف قیمت آن با بعد از افزایش قیمت ها چقدر است؟ مردمی که این شبها در صف پمپ بنزین بوده اند؛ همان هایی هستند که مجبور به خریدن کالاهای اساسی خود با قیمت های سرسام آوری هستند که روز به روز گرانتر هم می شوند. 

از آنها باید پرسید به فرض زدن یک باک بیشتر با بنزین 400 یا 700 تومانی، چه تفاوتی در زندگی آنها قرار است صورت بگیرد؟ باقی سال را می خواهند چه کنند؟

محاسبه براساس استفاده 30 لیتر بنزین

 

قیمت بنزین

هزینه نهایی

400 تومانی

12 هزار تومان

700 تومانی

21 هزار تومان

700 تومانی (سهمیه ای)

21 هزار تومان

1200 تومانی (ازاد)

36 هزار تومان

محاسبه براساس مصرف 30 لیتر بنزین/ میزان افزایش هزینه های استفاده از بنزین با نرخ جدید

قیمت

میزان افزایش هزینه

بر اساس افزایش قیمت 400 به 700 تومان سهمیه ای

9 هزار تومان

بر اساس افزایش قیمت  400 به 1200 تومان آزاد

24 هزار تومان

بر اساس افزایش قیمت  700 به 1200 تومان آزاد

15 هزار تومان

 

 
بهرامی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۱۸:۵۷
مردم ما فقط به همدیگر نگاه میکنند.کافیه موج یک چیز راه بیفته.وقتی میبینند صفهای پمپ بنزینها شلوغ است هرکس که قصد بنزین زدن هم نداره خیال میکنه اتفاق خاصی قراره بیفته ومیره ماشینشو برمیداره ومیاد توی صف پمپ بنزین.مثل موج دماغ عمل کردن که چندسالیست در کشور راه افتاده ویا در آخرین موردش موج راه افتادن ثبت نام برای دریافت یارانه های نقدی که صدا وسیما با زیرکی تمام این موج را با تبلیغات گسترده خبری به بهانه اطلاع رسانی برای روزهای ثبت نام در کشور راه انداخت. (2094562) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۸:۵۲
در کشورهای پیشرفته قیمت اجناس برخی‌ از سوپر مارکتها برای همان جنس با همان مشخصات حتی تا دو برابر قیمت اجناس در سوپر مارکت‌های ارزانتر که در برخی‌ موارد دیوار به دیوار هم هستند می‌رسد، البته بسیار خلوتتر!!.. برای خیلی‌ از تازه واردین به خصوص ایرانیها این سوال پیش میاید که مگر مشترین این سوپر مارکتها عقلشان کم است که از این سوپر مارکتهای گران خرید میکنند، ولی‌ این دوستان توجو ندارند که مشتریان این سوپر مارکتها اغلب بسیار آگاه و تحصیل‌کرده‌ هستند و دقیقاً به همین علت است که چون حقوق ساعتی‌ آنها از کم کم ۳۰ تا ۴۰ دلار شروع میشود هرگز وقت گرانبهای خود را در صف صندوق سوپر مارکتهای ارزن ولی‌ شلوغ به هدر نمی‌دهند، چون از نظر اقتصادی حماقت محض است. و بیشتر مشتریان این سوپر مارکتهای ارزن از افراد بازنشسته، یا بیکار یا با درآمد ساعتی‌ پایین مانند ۱۰ یا ۱۲ دلار میباشند، حالا با این مقدّمه متوجه میشوید چرا در ایران برای همه چیز صف طولانی تشکیل میشود چون متاسفانه میزان عدم اشتغال بسیار بالا و میزان حقوق بسیار پایین است و برای کسی‌ که وقت زیاد دارد صرف می‌کند که مدّت‌ها در صف به ییستند و مثلا ۲۰۰۰۰ تومن به نفع ظاهری خود کار کرده باشد، مطعمن باشید که اگر میزان درآمد و بیکاری و درآمد ساعتی‌ در ژاپن یا آلمان هم مانند ایران بود صف‌های طویل برای هر چیزی تشکیل میشد و به اصطلاح هر روز چند نفر زیر دست و پا می‌ماندند! (2094871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۱۲:۴۱
لطفا ميشه بگي توكدوم كشور منظورته (2096221) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۴:۳۱
بحث اختلاف قیمت نیست بحث دو دو تا چهارتا است
طرف حساب میکنه اگه یکساعت کار کنه 5 تا 10 هزار تومان کاسب میشه
یک باک بنزین بزنه با قیمت ارزان تر 9 تا 15 سود داره
شما باشی کدام رو انتخاب میکنی
طق وایسادن هم بر اساس همین معیار عقلی است اگه چارو بدن برای یکی بصرفه تو صف وایسه وایمسه هیچ ربطی به فرهنگ و این مسائل نداره که هی میخواین سعی کنین ایرانیها رو بی فرهنگ نشون بدین (2094900) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۲۵:۱۴
حالا که 5000 تومن اینقدر ارزش داره!!! درحالیکه یک چیپس به زور میدن باید گفت تناسبی باون ماشینهای گران قیمت نداره این جنگیدن برای 5000 تومن (2095313) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۱۸:۰۰
من باشم توی ساعت کاری خودم کار می کنم و قت استراحت استراحتت می کنم
تا زه به جاای اینکه ساعت ها توی صف های طولانی بود میشه از مسیر های اضافی زد و صرفه جویی کرد حالا نمی گم گاهی وقت با وسیله عمومی رفت خودتن قضاوت کنید اسم این کار حرص زدن یا اقتصادی فکر کردن (2096541) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۷:۰۸
انصراف باید بر اساس خواست طرف باشه نه اجبار
انکه صدا و سیما اطلاع رسانی نکنه و 50% مردم جا بمونن که نشد کار البته با فرصت کمی که دولت داده بود
از این 9% انصرافی حداقل 5% جامانده هستند مثل بیمارانی که تو بیمارستان بودند روستاهای دورفتاده، اونهایی تو سفر کاری بودند ، عشایر و... (2094910) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۲:۲۶
چه شد که آن از خود گذشتگیهای سال 57 به نفع همدیگر تمام شد چه شد آن از خود گذشتگیهای ایام جنگ تمام شد براستی سنگ بنای اخلاق در جامعه مثال زدنی ما کجا از مسیر واقعی خود منحرف شد ای کاش ما هم شهامت گفتن واقعیات را می داشتیم بدون شک کسانی که عمرشان از پنجاه سال گذشته به خوبی به یاد دارند که در سالهای نه چندان دور در این کشور هیچ خانه ای انبار برنج وروغن ونفت و.........نبود بلکه ملت نیاز خود را حداکثر هفته ای خرید می نمود (2094922) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۳۹:۱۹
از وقتی حرص وطمع قدرت و ثروت بین مسئولین افتاد مردم هم دیگه حساب کار دستشون اومد و برای حرفهای ظاهری ارزشی قائل نشدند.اینها هم شدند مثل مسئولها که به هم رحم نمیکنن چه برسه مردم. (2097747) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۳:۳۸
وقتی سالها به تقلید ناشیانه از نظریات اقتصادی وارداتی به مردم القا بشه که اقتصاد خصوصی یعنی همون رقابت تهاجمی نتیجه این میشه که انسان ایرانی تبدیل میشه به همون انسان مد نظر اقتصادی ها که باید بر سر یک باک بنزین با تفاوت قیمتی ناچیز در مقایسه با قیمت خودرو با هم غیر مستقیم بجنگند و جالبتر اینه که همش پولدارها هم میجنگند سر این چیزا (2094926) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۴:۲۸
جامعه ما یک جامعه " کمبود سالار " محسوب می شود. این اصطلاح به این مفهوم است که مثلاً اگر سه نفر دور یک میز نشسته باشند که ظرف میوه ای با چهار عدد سیب روی آن وجود داشته باشد هر کدام یک سیب برمی دارند. در این حالت هیچ کدام از این سه نفر اصلاً به لذتی که خوردن سیب ممکن است داشته باشد فکر نمی کنند و تمام ذهنشان معطوف به این است که هر چه سریعتر سیب را بخورند تا بتوانند سیب چهارم را زودتر از دو نفر دیگر بردارند. این خصوصیت در ثبت نام یارانه، پرکردن چند لیتر بنزین ارزانتر و خیلی مسایل دیگر نمود دارد. (2094959) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۱:۰۴:۲۷
احسنت موافقم کاملا با شما (2096739) (alef-10)
 
mohsen
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۵:۳۶
با این موجی که جناب بهرامی اشاره کردند کاملا موافقم
برای امتحان این مطلب کافیست در یک مکان عمومی با فریاد "بدوید بدوید" شروع به دویدن کنید با کمال تعجب مشاهده خواهید کرد عده ای بدون اینکه بدانند برای چه می دوند به دنبال شما خواهند افتاد ! (2094994) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۸:۱۳
نه عزیزم.حق با نویسنده است و البته این بحثی است فرهنگی. امید به زندگی در مردم کاهش یافته و انها فقط جلوی پای خود رو می بینند وگرنه کیست که نداند حتی 200 هزار تومان هم که جریمه یک بنده خدائی بود زندگی هیچکس رو کوچکترین تکونی نمیده چه برسه یک باک بنزین. ان واقعا برای مردمی که ادعای 3000 سال تمدن دارند خیلی زشت است. این روزها از بعضی اخبار واقعا خجل زده میشم (2095235) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۸:۳۶
دولت باید قبل از هدفمندی یارانه ها یک فکری به حال فرهنگ مردم بکنه !!! (2095021) (alef-13)
 
دهقان
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۴۷:۴۰
برادرعزیز مطمعا باش اگه دولت یه کمی به فرهنگ خودش ودولتمردان فکرکنه همه چیز اصلاح میشه.نکنه ازمسئولینی .که فکر میکنی این اتفاقها از بیفرهنگی مردمه (2095754) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۵:۲۰
مشکل اینه که اینروزها اکثر کسانی که اموال فراوون و ماشینهای مدل بالا دارند، از طبقات بالای فکری جامعه نیستند
اینها دلالانی هستند که از طبقه پااین فکری بوده اند (حتی فاقد سواد کافی) و با رانت بازارهای دلار و بورس و طلا به اینجا رسیدند
نمیشه برشون ایراد گرفت (2095053) (alef-13)
 
اردوان
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۰:۳۵
مشکل بی برنامگی تصمیم گیرا هست. وقتی معلوم نیست فردا چه اتفاقی قراره بیفته مردم اینطوری عکس العمل نشون میدن. کی باورش میشه که هنوز برا قیمت بنزین تصمیمی گرفته نشده. آقایون 4 ساله که تصمیم به هدفمند کردن یارانه ها! گرفتن. اما هنوز نمیدونن قراره چه چیزایی با چه قیمتایی عرضه بشه. (2095165) (alef-13)
 
م.م
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۱:۴۹
همینطوره. البته مردم ما احساس زرنگ بودن را هم خیلی دوست دارن حتی اگر این حس زرنگی با چندهزار تومن ناقابل هم محقق بشه دریغ نمیکنن! (2095170) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۱:۱۹
مشکل این یک باک بنزین یا سبدکالا نیست.مردم معتقدن که اگه ما اینکار را نکنیم سهمیه ما به امثال بابک زنجانی و امثالهم تعلق میگیره. یعنی فساد اداری و اقتصادی باعث این رفتار شده (2095194) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۸:۵۸
با احتساب بنزين تفاوت 400 و 1000 تومني600 تومان،و اگر 50 ليتر هم زده باشيد،كلش ميشه 30 هزار تومان،اون هزينه اي كردي كه امدي تو خيابون و اون اعصاب خورديش بيشتر از اين پول ميشه (2095281) (alef-13)
 
مستاجر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۷:۲۱:۴۶
آقای رضا مدنی نویسنده محترم ، من ندارم ،، نداریم که تو صف وایمیسیم ، دزدی که نکردیم ،، بزار خجالت زده شما باشیم تا خجالت زده ی خدا و بعد خانواده ،، آره ،، من بی فرهنگ ،، شما با فرهنگ .. الف جان ،، مدیون همین خدا باشی،، که نام بردم اگه منتشر نکنی،، (2096244) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۳۰:۲۰
این یک امر طبیعیست در ایران!
که مثلا برای گرفتن یک مرغ دولتی شاید یک ساعت در صف باشیم برای چقدر یک مرغ 2کیلوئی 1500 تومان با آزادش فرق دارد .یا مثلا در شبهای عید فلان مغازه لباسش با مغازه بغل دستی 1000تومان ارزانتر است
یا صف شلوغ گاز سی ان جی، اگر بیائید مقایسه کنید مصرف 20.000تومان بنزین را با 20.000 تومان سی ان جی، شاید در داخل شهر بتوانید 30کیلومتر بیشتر رانندگی کنید آیا ارزش 1ساعت را دارد که در صف سی ان جی صرف میکنیم (2096679) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۲۴:۲۰
تو اینو میگی الف جون...
من خودم اینقد حول شده بود که ۲لیترم سرریز کرد از ماشینم
الان که مطلبتو خوندم کلی به کار خودم خندم میگیره
من به نوبه خودم شرمنم (2094567) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۵:۵۵
وقتی قیمت بنزین میشه مثه رمز عملیات همینه دیگه. از همه ی مردم رفتار جنتلمن مآبانه نداشته باشید همونطور که در صف سبد کالا هم دیدیم (2094935) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۲۴:۴۰
بی خود نیست احمدی میگه 4 سال دیگه برمی گردم، رو این ملت حساب باز کرده (2095037) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۲۷:۵۲
مفت باشد، کوفت باشد. (2094571) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۰:۲۴
کوفت که باشه دیگه اجل مهلت نمیده همون مفت هم استفاده کنی (2094973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۰:۲۶
بدبختی اینه که مفت نیست (2095061) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۳۰:۳۸
مساله یک باک بنزین نیست مساله عدم اعتماد دوطرفه بین مردم و دولت است و اینکه میگویند بنزین 400 تومنی در کارتها با همان قیمت عرضه خواهد شد مردم به تصمیمات ساعتی مسئولین اعتماد ندارند .

و دلیلشان هم منطقی است چون آقای روحانی اوایل مصاحبه هایشان بعد از پیروزی در مقام ریاست جمهوری خیلی وعده ها دادند که الان کشک از آب در آمده . (2094574) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۱:۲۵
این که خوبه شبی که بنزین داشت سهمیه بندی میشد صف ها کیلومتری بود جالب بود تو صفها همه نوع ماشینی بود از پرادو و بنز تا وانت ... اون شب به رفیقم گفتم اگه قرار باشه تا اخر عمرم هم بنزین نزنم حاضر نیستم تو این صف وایسم (2094893) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۷:۱۵
ببخشید مردم برای لوازم ارایش زنشان چندین برابر این پول ها رو میدن این کارها فقط س لجبازیه نه احتیاج و بعدا که معجزه هزاره سوم برگشت می فهمن چی شده (2094911) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۱۷:۰۵
اون وقتي كه تو صف بنزين تلف كرديد بيشتر ارزش داشت (2095294) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۶:۰۸
حالا کشک و یا دوغ یک ماشین صد میلیونی تفاوت یک باک بنزین براش چقدره؟ (2094960) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۳۷:۳۳
یاد سخنان علی مطهری عزیز افتادم که گفت اگه جارو رایگان هم توزیع بشه مردم صف می بندند... واقعا واقعا ما فرض می کنیم یک باک اصلا رایگان پر بشه ..... واقعا ادم باید فقط غصه بخوره (2094582) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۲:۵۹
به نظر من اصلا" غصه نداره اصل منفعت یک اصل منطقیه حالا وقتی کسی میتونه از بنزین ارزان بزنه چرا نباید بزنه تو شرایط اینچنینی که داریم ؟ این اداهای روشنفکری رو در نیارید (2095197) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۶:۵۷
من یه مسافر کشم...امروز هر کی رو سوار کردم..گفتش ملت حقشون همینه...بذار سرشون بیاد....من نفهمیدم چرا اینو گفتن شما فهمیدید؟ (2095271) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۲۰:۵۴
واقعا خجات كشيدم . به حال اين ملت بايد گريست . (2095302) (alef-13)
 
m_f
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۵۴:۳۲
خوش به حال تو كه از سياره ديگري هستي (2095553) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۳۰:۳۲
همه چی اداست همون اصلی که ادعا میکنی منطقیه اون هم اداست وگرنه کدوم عاقلی ماشین چند صدمیلونی رو بخاطر 10000 تومن که پول دو تا صابون راه میندازه نصف شب و صبح تو پمپ بنزین (2095324) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۴۰:۵۶
متاسفانه دولتهای کشور ، راهی را طی کردند که مردم کندن یک مو را هم غنیمت میدانند. عاقبت عملکرد مسئولین در قبال مردم که همانا پیوسته مردم را به چشم مشتری نگاه میکنند و هر چه میتوانند اجهاف در حق مردم میکنند از این بهتر نمیشود،که طبقات مختلف مردم، دارا وندار فرقی ندارد،همه دولت را بیگانه میدانند.بحث بر سر این دولت نیست چند سالیست که اینطور شده. (2094585) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۸:۲۲
اقای حمید صحرایی
منم یاد حرف یکی افتادم که میگفت نذری توزیع میکردیم و یک رفتگر با اکراه یک بسته غدا گرفت اما یکی نفر با ماشین گران قیمت برای یک بسته اضافه به شدت اصرار میکرد من اموختم که اصلا نباید ظاهر بین بود (2094967) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۴۱:۵۵
بعد كه از اون پولدارا ميپرسي چرا برا يه پرس غذاي نذري اينجوري ميكني / ميگه بخاطر ثوابش (2096451) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۲:۲۸
این دولتها هم آدمهایش از بین همین مردم میآیند و نه خارجی اند و نه فضایی. مشکل فقر فرهنگی عمومی است که در دولتمردان هم سریان دارد. (2095070) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۴۳:۳۳
همینیم که هست! صحبت از فرهنگ 2500 ساله کردن هم هیچ ارزشی ندارد! در عمل چیزی در چنته نداریم. طبل تو خالی هستیم!
باید حقیقت را پذیرفت هر چند که تلخ باشه (2094587) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۴۸:۲۹
کاملا با شما موافقم. در حرف مانند کسانی که همه دنیا از آن اوست صحبت می کنیم و در عمل رفتار ورشکستگان را داریم. (2094736) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۷:۵۱
تعجب اور است با این ماشین های گران قیمت برای 30 لیتر بنزین این همه وقت میگذارند این من را یاد این ضرب المثل می اندازد که این جماعت بر این باور هستند کندن یک مو از خرس غنیمت است نه انکه این در زندگیشان تغیری ایجاد میکند و تاسف اور که ما چرا چنین هستیم (2094752) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۹:۲۹
با سلام چرا به اينجا بايد برسيم ؟ چرا يك عده فقط براي انها پول بايد ملاك باشد چرا وقتي داستان ايثار و از خودگذشتگي مردان خدا را مي شنويم به انها درود ميفرستيم ولي الان يك عده فقط فكر سود جويي هستنند اين تفگر غلط ثروت اندوزي به هر قيمت و حال ان را بردند و انهم متاسفانه زرنگي و تيزي مينامند دستاورد فرهنگ غلط كارگزاران است كه كسب ثروت حتي با پايمال شدن حقوق مردم جايز است كارگزاران مال دوست بنگريد به دستاورد خود در دولتهاي قبلي و الان ايا جدا خجالت نميكشيد اف بر شما كه براي كسب مال و ثروت اين فرهنگ غلط را رواج داديد لطفا به خود اييد (2094754) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۷:۵۰
خدایا این مملکت را نجات بده (2094965) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۳:۰۵
سلام شهروند عزیز. توی این نظر از خانم اشتون حرفی نزدیا. (2095177) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۲:۲۰
تازه این جور آدم ها خودشون رو خیلی زرنگ می دونند ,بعدا هم که پیر می شند با افتخار از این سلحشوری هاشون صحبت می کنند (2095249) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۰۱:۳۰
بعد از پیری چی؟!!!!!!!!! (2095403) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۰۱:۳۶
در کشورهای پیشرفته قیمت اجناس برخی‌ از سوپر مارکتها برای همان جنس با همان مشخصات حتی تا دو برابر قیمت اجناس در سوپر مارکت‌های ارزانتر که در برخی‌ موارد دیوار به دیوار هم هستند می‌رسد، البته بسیار خلوتتر!!.. برای خیلی‌ از تازه واردین به خصوص ایرانیها این سوال پیش میاید که مگر مشترین این سوپر مارکتها عقلشان کم است که از این سوپر مارکتهای گران خرید میکنند، ولی‌ این دوستان توجو ندارند که مشتریان این سوپر مارکتها اغلب بسیار آگاه و تحصیل‌کرده‌ هستند و دقیقاً به همین علت است که چون حقوق ساعتی‌ آنها از کم کم ۳۰ تا ۴۰ دلار شروع میشود هرگز وقت گرانبهای خود را در صف صندوق سوپر مارکتهای ارزن ولی‌ شلوغ به هدر نمی‌دهند، چون از نظر اقتصادی حماقت محض است. و بیشتر مشتریان این سوپر مارکتهای ارزن از افراد بازنشسته، یا بیکار یا با درآمد ساعتی‌ پایین مانند ۱۰ یا ۱۲ دلار میباشند، حالا با این مقدّمه متوجه میشوید چرا در ایران برای همه چیز صف طولانی تشکیل میشود چون متاسفانه میزان عدم اشتغال بسیار بالا و میزان حقوق بسیار پایین است و برای کسی‌ که وقت زیاد دارد صرف می‌کند که مدّت‌ها در صف به ییستند و مثلا ۲۰۰۰۰ تومن به نفع ظاهری خود کار کرده باشد، مطعمن باشید که اگر میزان درآمد و بیکاری و درآمد ساعتی‌ در ژاپن یا آلمان هم مانند ایران بود صف‌های طویل برای هر چیزی تشکیل میشد و به اصطلاح هر روز چند نفر زیر دست و پا می‌ماندند! (2094756) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۱:۲۷
آقاي باسواد مطمئن را مطعمن نمي نويسند (2095215) (alef-13)
 
خواهر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۳:۵۰:۴۱
آقای محترم منظورتون اینه که هرکی کلمه ای رواشتباه بنویسه بی سواده؟شایدحروفشونداشته شایدندیده تن تن نوشته شاید...زودقضاوت نکنیدلطفا (2097077) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۸:۴۴
فرهنگ چند میلیارد ساله؟ چی؟ خندم میگیره. (2094778) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۴۵:۵۹
بگو یک ریال ! (2094591) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۴۶:۳۱
بی فرهنگی و سقوط فرهنگ و اخلاق و...واقعا باید به حال مردم گریست (2094592) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۱:۴۲
ودر ادامه گریستن باید گفت خلایق هر چه لایق (2094979) (alef-13)
 
مصطفي
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۴۷:۱۸
واقعاً خجالت اوره ولي براي كي؟! مردم ؟! يا متوليان معيشت مردم ؟!
در حالي كه
دومين كشور منابع گاز دنيا هستيم
سومين منابع نفت
پنجمين منابع كاني و معدني
هشتمين كشور جاذبه توريسم جهاني هستيم
اره خيلي خجالت داره

اگر تو اون هشت سال قدر ششصد ميليارد دلار رو در امد رو ميدونستيم
الان وضع مون اين نبود ؟! (2094594) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۲:۲۵
منابع فرهنگ و انسان دوستی و غیره چی؟ خلایق هر چی لایق (2094981) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۴۸:۴۳
ایرانی جماعت عزت نفس خود را ازدست داده....الان اگه فراخوان بدن کی میره عضو کمیته امداد بشه 91% میرن (2094595) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۰:۲۷
دقیقا حرف جنابعالی درست است همه این امر در بلوای سبد کالا به غینه مشاهده کردند (2094859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۳:۲۲
آب چاه غیر آشامیدنی و برایطهارت هم بدهند اکثر ایرانی ها برای گرفتنش توی صف میرن و هیچ ربطی هم به دارا و ندار نداره. این جزو فرهنگ ماست عاشق چیزهای مجانی. عاشق همون اختلاف قیمت بنزین.و غافلیم که زمانی شده است که غیر از جان انسان هیچ چیز ارزان نیست...ای دریغ از ما (2094983) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۰:۵۶:۲۳
فرق یک باک بنزین برای ما زیاده چون ما که اختلاس 3000 میلیاردی نکرده ایم ! (2094599) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۴:۴۷
حالا اختلاس که نکردی همون ماشینو که بنزین تو باکش پر میکنی چند خریدی؟!!
یک حساب کتاب بکن ببین تفاوت قیمت چقدره بعد بیا شب تو پمپ بنزین بخواب (2094992) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۶:۳۷
اختلاس به اونطرف
پراید رو میخری 17 میلیون بعد میای بخاطر 10هزار تومن فکر میکتی برد کردی؟!!!!!!!!!!!!!! بابا گلی به جمالت (2094996) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۰۰:۳۶
واقعاً که شتر رو گمان کردن پی مهارشن
گوشت کیلو 40 تومنه لنگه 9 هزار تومن فرق یه باکن (2094603) (alef-10)
 
سلیمپور
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۰۶:۵۴
قطره, قطره جمع گردد... ما که رفتیم دریا, خداحافظ صف! (2094610) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۲۵:۱۲
قضیه یک مو از ... کندن است . (2094626) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۵:۳۷
اگه آدما از جای رد بشن ببینن صفه میرن توش، حتی اگه صف مرگ باشه ، 35 ساله هنرشون همینه (2094934) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۳۲:۰۲
اگر قیمت بنزین را با کشور های همسایه مقایسه کنیم می بینیم که با هر 30 لیتر بنزین 700 تومانی و حتی 1000 تومانی،بیش از مقدار یارانه ماهیانه،در اختیار کسانی که ماشین دارند قرار می گیرد و حاصل ان که جز دود و الودگی و بیماری نیست نصیب ماهایی میشه که ماشین نداریم در عین حال موقع استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم باید اسیر ترافیکی باشیم که خودروهای تک سرنشین با بنزین مفت بوجود میارند! (2094630) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۱:۳۸:۴۴
خدایا مردم چرا اینجوری شدن؟؟؟اینا به کنار .اکثرا همه وحشتناک بد دهن شدن.تورو خدا ببین چه جایی زندگی میکنیم.....................اخه این وضع فرهنگیه؟؟؟؟اخه این وضع اقتصاد؟؟؟...................... (2094634) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۹:۲۶
درست میگی اقای حسین اینا همون مثال راه رفتن کبک رو بخاطر میاره اومدیم از اروپا تقلید کنیم اون نشدیم هیچ راه رفتن خودمون هم فراموش شد (2094938) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۲:۴۴:۱۲
كسانيكه دنبال ارزانى ان هستند و در سفهاى طولانى ايستادن همان كسانى هستند كه سر سف غذاى نذرى خود را به كشتن ميدهند و هر خفتى را براى يك لقمه نان ميخرند نگويند محتاج هستند كه اينگونه نيست همين وقت را هر كجا صرف كار كنند بيشتر ايدشان ميشود من بيچاره باك ماشينم خالى شده به خاطر اين ازدهام پنپ بنزين ماشين را در پاركينگ رها كردم كسانيكه باك ماشينشان را در ٢٠ ليتر تخليه كردند و در سف ايستادند جاى امثال من كه بر حسب روند معمولى باك ماشينشان خالى شده را گرفته اند (2094654) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۲:۵۰:۲۳
ملت تشکیل صف و شلوغ کاری برای برنج و چای و .....بنزین ،تاسف تاسف (2094656) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۳:۴۲:۵۴
آقا مردم توانش را ندارند مسئولین با توجه به موقعیت و درآمد خودشان تصمیم گیری نکنند برای درصد بالایی از جامعه حتی 5 هزار تومان هم تععین کننده است (2094666) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۱:۰۳
آخه کسی که 5 هزار تومن واسش تعیین کنندس چجوری ماشین حد اقل 20-30 میلیونی سوار می شه ؟ جک نگید خواهشا ! (2094975) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۴:۲۷
مگر ماشینش رایگانه که براش 5 تومن تعیین کننده است؟!!!!
اونی که ماشین نداره چی؟!!!!!!!!!!!!!
این چه استدلالیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2095050) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۴:۰۶:۴۸
این خصوصیتیه که در فرهنگ ما ریشه دوانده و منحصر به بنزین و مرغ و سبد کالا و.... نیست. علتای مختلفی میتونه داشته باشه و فقط به خاطر مشکلات اقتصادی نیست. مطمئناً 99% اینایی که اومدن بنزین بزنن این 10-20 هزار تومن زندگیشون رو از این رو به اون رو نمیکنه. تغییر فرهنگ سخت تر از ترمیم اقتصاده!! مطمئنم اگه وضع اقتصادی هم خوب بشه همین وضع، با شدت کمتر، ادامه داره (2094669) (alef-10)
 
سیدمحمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۴:۲۷:۱۵
در مرحله اول هدفمندی برای بالابردن چند برابری قیمت بنزین آن را باقیمت آب معدنی و شربت سکنجبین مقایسه می کردند، قیمت بالا رفت و سیاست های دولت قبل باعث تورم شد وحالا دوباره صحبت این هست که قیمت آن باقیمت جهانی فاصله دارد واین باعث قاچاق و مصرف زیاد است. و این چرخه ادامه دارد!چرا؟به دلیل تورم! چرا تورم؟حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!!!! (2094670) (alef-10)
 
پریسا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۴:۱۲
بابا این پرتغال فروش بدبخت را ول کنیم به مرخصی بفرستیم باید برای پیدا کردن علت مشکلات پسته فروش را پیدا کنیم . پس پیدا کنید پدتغال فروش را پیدا کردنش هم سخت نیست از پیدا کردن پرتغال فروش اسانتر است چون هزاران پدتغال فروش وجود دارد و کار را مشگل میکند ولی یک پسته فروش بیشتر مورد نظر نیست.پریسا (2096400) (alef-10)
 
پیمان
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۶:۰۷:۱۸
من واقعا این صحنه‌ها رو که دیدم فهمیدم راه برای آبادانی کشور و پیشرفت هنوز خیلی خیلی مونده.

مردم ما حتی نمی‌تونند به عقلشون مراجعه کنند و فکر کنند فکر فکر بازم تاکید می‌کنم فکر کنند و همین حساب سر انگشتی الف رو انجام بدهند.

چندین ساعت بابت ماکسیمم ۲۰ تومان وایسادن توی صف اگر همون رو می رفتن مسافر کشی هم کار ملت رو راه می‌انداختن و هم چندین برابر اون در می‌آوردند.

عجب ملت عجیبی هستیم. خداحافظ پیشرفت. خداحافظ آبادانی (2094674) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۰۸:۵۹
این رفتار مردم عکس العمل بنتیجه عملکرد مسئولین است فرهنگ ناب ریا و ... (2094691) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۱۴:۳۶
30 لیتر چیه. من حداقل 4 تا 30 لیتر زدم. (2094697) (alef-5)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۱۱:۳۰
120 لیتر مصرف چندروزته ؟؟
بقیه سالو می خوای چکار کنی ؟؟ (2095845) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۷:۱۴:۴۳
آخه یه سفرم رفتم. (2097412) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۲۱:۴۵
این از تنگ نظری وعدم دور اندیشی ماست که برای چند هزار تومان صرف جوئی ساعتها در صف میایستیم و از سر وکول هم بالا میرویم واعصاب هم را خورد میکنیم و تازه چند لیتر بنزین را در صف میسوزانیم ویا ماشین را هل داده و خود را گرفتار دکتر و بیمارستان میکنیم (2094707) (alef-5)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۲:۱۲
خوش به حالت که شما تنگ نظر نیستی (2094742) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۹:۲۱
مرد م به دولتي راي دادن كه نميتونه قيمت دلار و كالاهاي اساسي را قبل از هدفمندي كنترل كنه واي به زماني كه شروع بشه ظرف يك هفته دلار ١٥٠ تومان گران شد ، دوباره دولت ميگه بنزيني كه به شما ميديم يارانه اي هست بايد گران بشه خوشبحال قاچقچيهاي سوخت مشكلشون قبل هدفمندي با گران شدن دلار حل شد ، واقعا اقاي روحاني اين بود وعده انتخاباتي (2094969) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۰:۱۰:۰۸
بزرگترین پیشرفت اقتصادی ما اینست که یک دهنه به مغازه خود اضافه کنیم. هزاران سوپر میلیاردر- مشروع و نامشروع - داریم ولی دریغ از یک فروشگاه یا رستوران زنجیره ای سراسری (2097127) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۳۱:۳۴
ملتي كه از 45 هزار تومن يارانه نگذشتند خوب معلومه كه از باك بنزين هم نميگزرن... يه چيزي ميگيا! (2094716) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۱۵:۵۱
بگردید ببینید چه کسی مردم را به این رفتارها عادت داده یقه اونو بگیریداین حرفا کشکه (2095123) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۷:۳۵:۴۳
من با هیچ کی و هیچ چی کاری ندارم. خوئمو مثال می زنم:
حدود 2 میلیون حقوقمه. ماهی حدود 1400 قسط باید بدم. خونه ندارم. وام هم برای این گرفتم که پول پیش خونه رو بدم که اجاره ندم. امسال مالک میگه یا 10 تومن بذار رو پولت یا 400 اجاره بده.
اگه بخوام 400 اجاره بدم ؛ می مونه 200 تومن.

خدایی با 200 تومن میشه زندگی کرد؟
بازم میگی از 45 تومن یارانه نگذرم؟
از من مستحق تر هم هست؟ (2097432) (alef-10)
 
ایران
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۴۵:۲۳
خدایا چه شده است مردمی را که از اندوخته های خود برای آبادانی و تجمع و بخشش استفاده می کردند اکنون اندوخته های دیگران را نیز با خود به منزل می برند
این چگونه تربیتی است و چگونه روشی است که همه ما به ان عادت کرده ایم . گر چه گرانی ها بیداد می کند ولی ارزشها نیز سوقی به طرف منفی دارند . (2094731) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۳:۰۹
چه انتظاری دارید، ما مردم همنهایی هستیم که برای خوردن یک تکه ساندویج بوقلمون حمله ور شدیم و حرص و ولعمان نگذاشت که آن ساندویج در کتاب رکورد گینس ثبت شود و عکسها و فیلمهای آن تا مدتها در سایتهایی چون یوتیوب باعث تمسخرمان توسط جهانیان بود. بنابر این تا هست همین است، مردم برای بنزین صف می کشند، برای گرفتن سهمیه سکه صف می کشند، برای سبد کالا صف می کشند، برای یارانه صف می کشند و مسوولین با جرفهای نا پخته و نسنجیده و بلا تکلیف گذاشتن بسیاری از امور باعث گل آلود تر شدن این اوضاع می شوند و رانت خواران هم با کمک مسوولین از این آب گل آلود حد اکثر استفاده را می برند (2094743) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۷:۵۷:۳۴
فقط بنزین نیست شما یک سری به مغازه های کلی فروشی مولوی و انبار نفت بزن دیگه مغازه ها جنس نمی فروشند و منتظر گران شدن قیمت بنزین و افزایش دادن قیمتها هستند (2094751) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۰۱:۳۵
دوستان زیاد تعجب نکنید. پمپ بنزین ها هر شب وضعش همینه چیز جدیدی نیس...من جمعه 4 بعد از ظهر 45 دقیقه تو صف بودم...اون موقع که کرون نمی خاست بشه شبش (2094755) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۰۶:۱۴
حقوق یک روز من کارگر با حقوق وزارت کار که میشه. کارگر نباشید نمی فهمید. (2094761) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۰۶:۴۷
چون ما ملت با فرهنگی هستیم وقت برامون ارزش بالایی داره و هزینه فرصت را کاملا درک میکنیم احسنت (2094762) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۲:۵۳
تو صف هم كه وقت تلف نكنيم يه جاي ديگه اينكارو ميكنيم . خيابون گردي و دور دور كردن با ماشين , پرسه زدن الكي تو خيابونا و از اين قبيل اتلاف وقتها زياد داريم . اگه جاهايي بود كه مردم ميتونستن خودشونو اونجاها سرگرم كنن , ترافيك شهراي بزرگ نصف ميشد . كسي بيخود پول و انرژيشو تو خيابونها و صفهاي بنزين تلف نميكرد . اهل فن ميدونن من چي ميگم . چشمك . (2096482) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۱:۴۱
واقعا وقتی ما خودمان را با فرهنگترین و باهوشترین ادمای دنیا میدانیم و اینطور رفتار می کنیم وای به حال بقیه دنیا (2094766) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۲:۵۵
همین حرکت نادرست باید باعث بشه مسئولین اقتصادی متوجه کشش بالای قیمتی بنزین و اثرات اون بر زندگی عموم مردم بشوند. (2094769) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۴۹:۳۹
همین مسئولین گول حرفهای اقتصاددانها رو که متاسفانه دانش از خودشون نداشتند خوردند با همین اصطلاحات کشش قیمتی و منطق بازار فکر کردند خبریه (2094951) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۱۴:۴۵
عاقبت بدی در انتظار ما است (2094772) (alef-10)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۱:۴۰
اين ناشي از چند جيز است يكي دست يافتن يه يك آرامش كاذب آخرش اين يك باك بنزين هم تهش در مياد دوم چيزي كه ما ايراني ها زياد داريم وقت كه صرف همين چيز ها ميكننم يكي از دوست ها چند سال پيش تعريف ميكرد ايراني هاي خارج از كشور هم همينطورند نگاه ميكنند مي بينند كي بنزين قيمتش پايين مياد همون موقع بنزين ميزنند چون قيمت بنزين هروز به روز ميشه ولي خارجيه هر وقت نياز داشت ميزنه حا لا فرق نميكرد چقدر پايين باشه يا بالا. (2094784) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۲:۰۲
اقا اینکه دیگه تقصیر دولت نیست تقصیر فرهنگ غلطی که دولت قبل برای ملت به یادگار گذاشت مثل {سبد کالا }که همه ی ابروریزی مردم وصفهای طولانی را گردن بی تدبیری دولت گذاشتید.ماشینهای مدل بالاو گرانقمت ساعتهاوقتشان را در صف بنزین تلف کردن ایا صاحبان این ماشینها واقعا محتاج این رقمهار ریالی هستند؟ اگر طناب اعدام هم مجانی بخش کنند مردم در صف می ایستند. (2094785) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۲:۲۱
الان اونایی که رفتند و بنزین شون رو پر کردند احساسی رو دارند که یوری گاگارین هنگام فرود تو ماه داشت ....خدایا این شادی ها رو از ما نگیر (2094787) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۴:۳۲
وقتی مردم رو به گدایی عادت می دید که ماهی 40 تمان بهشون پرداخت کنید توقع بیش از این نداشته باشید (2094793) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۱:۰۸
باید مردم طبعشون چیه اونی که به 45 تومن عادت داد خیلی چیزا میدونست (2094954) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۲۲:۰۹
یک جوری میگید 40 تومن و از گدایی صحبت میکنی انگار فقط جنابعالی ایران بودی. ما هنوز یادمون نرفته این حرف رو که باید زیر چرخهای پیشرفت له بشیم. خیلی رگ غیرتت کلفته از جشن علیا حضرت روحانی هم بگو. (2095305) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۲۴:۴۱
اولا اینکه عمده ماشینها باکشون متوسط 50 لیتری است اگر با وجود 20 درصد سوخت در باک هم اقدام به سوختگیری شود میشود 40 لیتر نه 30 لیتر!!!(سمند با ظرفیت 70، رانا و207و206وال90 با ظرفیت 50 لیتر باک)
دوم اینکه اعداد جدول دوم با این شرایط بترتیب به 12000 و32000و 28000 تومان تغییر خواهد کرد که 26 و 70 و 44 درصد یارانه ای است که دولت محترم برای این مبلغ از مردم خواستند از دریافت آن صرفنظر کنند
پس وقتی 45500 تومان یارانه آنقدر ارزشمند است که انصراف داده نشود این مبالغ نیز ارزشمند هستند
موفق باشید (2094794) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۱:۵۸
خوش بحالت که فهمیدی 10 لیتر بیشتره و سود بیشتری داره!!! (2094956) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۴۳:۵۵
یعنی با ابن اوصاف هنوز متوجه نشدی ده لیتر بیشتره که به حال من غبطه میخوری؟!!!
هیچی بگذر بنزین اسم دیگه پفک نمکی است زیاد فسفر نسوزون(فسفر میدونی چیه؟) (2096927) (alef-10)
 
ر.م
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۹:۵۵
با توجه به محسبات اين دوست عزير كه منطقي تر از محاسبات مقاله است:
توجه داريم من مهندس بايد حدود 5-6 ساعت كار كنم تا اين مبلغ جبران شه، اگر صف 2 ساعت طول بكشه،‌ من حدود 3-4 ساعت در زندگي سود كردم، كم؟ ميشه 300%‌بازدهي، بانك سالي 20% سود مي ده! (2094972) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۲:۱۴
شما گویا ماشینتونو میزارید خالی خالی بشه تا پمپ بنزین حلش می دید ! (2094980) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۴۰:۵۲
نابغه نوشتم با وجود 20 درصد سوخت در باک اقدام به سوختگیری شود یعنی ده لیتر تو باک 50 لیتریش هست!!!
حتما مدیری چیزی هستی که عادت به خواندن دقیق نداری و فقط میخواد حرفی زده باشه!!! (2096921) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۳۶:۵۵
در کل ملت گرسنه ای هستیم (2095056) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۸:۵۵:۵۲
چشم دل گرسنه , در همه زمينه ها (2096495) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۰:۰۱
آنچه شيران را كند روبه مزاج
احتياج است احتياج است احتياج
البته در مورد مردم ايران احساس احتياج است به اين دليل كه اگر من استفاده نكنم ديگران استفاده مي كنند و كلا در اين سالها ديده اند اگر چيزي را از دست دادند ديگر بدست نخواهند آورد. بنابراين رفتار مردم را تبديل به رفتارهاي شبه دريوزگي و عدم عزت نفس مي كند. (2094801) (alef-10)
 
شاهد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۳:۱۷
اينا براي شما پولي نيست براي ما پوله داداش (2094807) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۴۸:۰۰
چرا ماشین سوار میشین؟ هیچ دنیا اینجوری نیست. سوئد نخست وزیرش با مترو میره میاد (2094946) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۴۸:۳۰
نمک و زیبایی جامعه ایرانی به همین چیزهاست دیگه (2094948) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۴:۱۰
داداش به نسبت پول بنزین و ماشین چطوری میتونه پول باشه؟ پراید 18میلیونی یک باک بنزین براش چه فرقی داره؟ این احساس نیازه که در کامنت بالا توضیح داده!!! (2094958) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۶:۰۴
ای بابا بنزین بشه لیتری 2000 تومان اینطوری بهتره هم ترافیک کمتر میشه هم هوا پاکتر . برای من فرق نمی کنه فقط میخوام راحت رانندگی کنم چون منی که 18 میلیون در ماه درآمد خالصم هست واسم فرقی نمی کنه پس بهتره بنزین بشه لیتری 2000 تومان که مردم کمتر از ماشین شخصی استفاده کنند (2094811) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۷:۴۲
روحاني جان ببين چه كردن با مردم كه اتفاقات ميافته (2095275) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۰:۵۴:۳۸
حتما یارانه هم نوشتی؟؟؟ (2097777) (alef-10)
 
شاهی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۶:۵۹
از ماست که بر ماست
وقتی تو مملکتمون هیچی ثبات نداره!
وقتی رسانه‌هامون جای فرهنگ، بی‌فرهنگی رو رواج میدن!
وقتی آموزش و پرورشمون تنها هدفش کنکوره و نه انسان‌سازی!

دیگه چه انتظاری از مردم بیچاره سرزمینمون داریم؟! (2094814) (alef-10)
 
یک ایرانی
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۹:۲۲
حالا خوبه نمی تونین بگین بی تدبیری دولت بوده و در جهت تحقیر ملت انجام شده !!! (2094818) (alef-10)
 
محمد جواد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۳۹:۴۴
بجای اینکه فکر کنیم چطور درآمد بهتری داشته باشیم مدام در فکر کم کردن هزینه ها آن هم بروش غیر عقلانی هستیم. متاسفانه خوی گدایی در جامعه ما رواج پیدا کرده و باعث آن هم اقتصاد آلوده نفتی از زمان شاه تاکنون است. کاش نفت هیچوقت ملی نمیشد غارت میشد تمام میشد تا مثل کره و ژاپن دست بر زانوی خودمان می گذاشتیم و بلند میشدیم (2094820) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۴۱:۰۹
اگر به همین صف کمی دقت کنید میبینید 90 ماشین ها قیمتی زیر 30 میلیون تومان دارند ، یعنی مردم متوسط رو به پایین بیشتر تو صف بودن ، این یعنی همین 25 یا 30 هزار تومان هم برای اکثریت جامعه مبلغ کمی نیست.و این باعث تاسف هست ، تازه این مربوط به تهرانه وای به حال مردم شهرستان ها. امیدوارم این اوضاع درست بشه. (2094824) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۴۲:۰۳
آقا از این مثالها زیاده برای همینه که میگن از ماست که بر ماست. (2094826) (alef-10)
 
مهرداد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۸:۴۸:۲۱
البته دلیل این امر یا مواردی شبیه به این(مثل عدم انصراف از دریافت رایانه، صف های طولانی برای سبد کالا و...)آشی هست که مسئولان پخته اند، یعنی شرایط طوری هست که مردم رو طماع پر حرص و ولع و نا اطمینان به آینده بار اوردن،نامید و ناباور به حرف ها و وعده های مسئولان...چون سالهاست صحبت از رشد اقتصادی رشد و شکوفایی پیشرفت و... میشه ولی در عمل چیزی که هرروز مردم بیشتر لمس میکنن گرفتاری و پس رفت و..... (2094836) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۰۰:۴۴
اون دلاورائي كه رفتن جنگيدن و شهيد و جانباز و آزاده و ايثارگر شدن تربيت شده چه دوره زماني بودن ؟ الان اگه جنگ بشه اين مردم طماع حاضرن سر به سر تن به كشتن دهند ؟ (2096508) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۱:۰۵
بله شما راست میگی ، ولی همه فشار رو مردم ، همه جنگ اعصاب دارن همه روانی شدن این همه فشار زندگی تو کشوری که سرشار از ثروت ، مردم چاره ای ندارن ، اختلاف قیمت یه باک بنزین چیزی نمیشه ولی واسه این مردم اون هم یه امیدی تو اوج بدبختیهای زندگیه (2094861) (alef-13)
 
امیراسد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۳:۲۸
فقط در این صفها و تصاویر بالا یک چیز بد جوری به چشم می خورد،

برره ایسم!!!!!!!! (2094865) (alef-13)
 
یک شهروند
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۷:۳۳
چون می خواستند با افزایش قیمت حامل های انرژی یارانه را دوبرابر کنند
حالا افزایش که نمی دن هیچ مخوان... (2094869) (alef-13)
 
امیراسد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۸:۲۴
عیبی نداره !!! اونایی که کامنتهای مارو نمی ذارند به این کارشون ادامه بدن، البته خوب چون شما اکثریتید، انتظاری هم غیر از این نمیره!!!

اما اینایی که من میگم، برای دلسوزیه، برای اصلاح وضع یک کشور و مردمشه!

تمام آنچه می بینید، علتش "برره ایسم" است و بس

و اگه با این سرعتی که داره میره ادامه پیدا کنه، بزودی شاهد نابودی کامل اقتصادی و فرهنگی خواهیم بود والسلام. (2094870) (alef-13)
 
ارش
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۸:۱۷
واسه شما چیزی نیست اقا
واسه مردم یه باک هم یه باکه (2094888) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۵۱:۱۸
مردم باک رو زیر بغلش میزنه؟ کسی که ماشین چند صد میلیونی داره اما طبعش گداست (2095372) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۹:۰۱:۵۰
معلومه رفتي باكتو پر كردي هااااااااااا , اي ناقلاي شيطون (2096511) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۱۹:۱۹
فرق یک باک بنزین در تفاوت میان فرهنگ ما می باشد
فرهنگی که ما تنها به گذشته آن افتخار میکنیم و دیگران به اینده فرهنگ خود چشم دوخته اند (2094889) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۱:۳۲
دوستان دقت كردين اگه بر فرض الان اعلام كنند فردا بنزين ميشه 5000 تومان مردم ميرن صف پمپ بنزين بلكه بتونن 1 باك بنزين ارزون بزنن فردا كه بنزين گرون شد بجاي اينكه مردم از گروني ناراحت باشن بيشتر از اينكه تونستن 1 باك بنزين با قيمت قبلي بزنن خوشحالن . (2094894) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۲:۵۲
خانه از پای بست ویران است... دوست عزیز 30 هزار تومان مابه التفاوت قیمت بنزین حقوق 2 روز کار من فوق لیسانس است نباید وایسم تو صف....؟ با وجدان همون قدری که نجابت به خرج میدیم و هرچی به سرمون میارند رو تحمل میکنیم بس است ، زود قضاوتمون نکن لطفا (2094897) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۲۵:۴۲
در صف بنزين که ما شاهد آن هستيم انواع و اقسام ماشين ها ائم از مدل بالا و پايين ديده مي شود و اين سوال را در ذهن پيش مي آورد که اگر دولت يارانه اين افراد که ماشين مدل بالا دارند و ممکن هست که مرفع هم باشد قطع کند چه مي شود؟
آيا اين افراد دست روي دست مي گذارند يا اينکه پول يارانه را از جيب مردم يارانه بگير در مي آورند و ......
کسي که با ماشين مدل بالا به اختلاف هزينه يک باک بنزين رحم نمي کند آيا از يارانه به همين راحتي مي گذرد؟
دولت اعلام کرده است که 10 ميليون نفر را که وضع مالي خوبي دارند را شناسايي کرده و چنانچه در دريافت يارانه ثبت نام کنند آنها را خط خواهد زد. بايد به دولت گفت که آيا اين افراد ماليات مي دهند؟ درآمدشان از راه حلال است؟ چون کسي که ماليات بدهد و درآمدي حلال داشته باشد مطمئنا از دريافت يارانه خودداري خواهد کرد.
دولت بجاي اينکه وقت خود را صرف يارانه گرفتن يا نگرفتن يکسري افراد کند که به عبارتي ديگر آب در هاونگ کوبيدن است، صرف منابع در آمدي اين افراد بکند که چگونه پول در مي آورند، صرف کساني بکند که وام از بانکها گرفته اند و پس نمي دهند و پولدار شده اند، صرف وزيرش بکند که چگونه پولدار شده استو.... (2094904) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۳۳:۱۳
واقعا متاسفم برای بعضی ها بجای اینکه نسبت تورم و گرانی بنزین ناراحت و اعتراض کنند خودشان راه گرانی را برای دولت باز می کنند (2094923) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۴۲:۱۹
گدا گر همه عالم بدو دهند گداست . سیستم گدا پرور نباید بیش از این از این مردم انتظار داشته باشد. (2094943) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۰۹:۴۹:۰۶
خدا را شکر که باکم نصفه است و مجبور نیستم توی صف بروم. (2094950) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۰:۵۹
50 لیتر بنزین با قیمت 1200 تومان 20 هزار تومن فرقشه عزیزم با بنزین 700 تومنی (2094974) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۴:۰۳
به این می گن جنون جمعی و گرنه هر کدام از این افراد تک به تک خودشان میدونن یه باک بنزین چیزی به زندگی شون اضافه نمیکنه.
واقع بینانه و بدون اغراض سیاسی به این مساله بپردازیم می بینیم که بنزین تو ایران واقعا داره حیف و میل میشه به خاطر قیمت پایین. روزانه دهها هزار موتور سوار بین 16 -30 سال در شهرهای ایران بدون سبب ویراژ میدن و هم آلودگی صوتی درست می کنن و مردم را اذیت می کنن و هم دهها هزار لیتر بزنین دود م یکنن و هوا را آلوده می کنن. تو شهرهای کوچک غروب که میشه این موتور سوارن بیکار می ریزن تو خیابون برای اذیت کردن مردم .. .. واقعا تو کدام کشورها این وضعیت هست؟ معضل فرهنگی ما خیلی عمیق هست و سیاسیون افراطی هم تشدیدش کردن با پیوند زدن همه چیز به سیاست (2094987) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۴:۰۷
خوب معلومه وقتی یه عده بیسواد میشن و بدون کارشناسی عواقب گران کردن بنزین اون رو عملی میکنن نتیجه اش میشه این .
این تازه اول راه بذار بعد از گرونی بنزین ببین چه اوضاعی بشه (2094988) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۴:۱۳
بايد تغيير قيمتها أني باشد تا از تجمع بي مورد پيشگيري شود در ضمن در اين شرايط ده الي بيست هزار تومان هيچ صاحب خودروايي را از هستي ساقط نميكند قدري قاطعيت در اجراي
قوانين و مصوبات به ارامش و هيجان كاذب پايان ميدهد (2094989) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۶:۱۸
دیشب تو بزرگراه سه لاین صف بسته بودن داشتن باعث تصادف میشدن (2095016) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۱۸:۴۲
واقعا اینها با خودشون چه حسابی کرده اند؟ حداکثر می تونن 50 لیتر بنزین بزنند که اگر بنزین حدود 500 تومان گران بشه، کل سود اینها میشه 25000 تومان یعنی این آدم ها حاضرند برای 25000 تومان با اون ماشین های مدل بالاشون تو صف شبانه بایستند؟ وقتی ملت حساب و کتاب بلد نیستند، همینه که هنوز اندر خم یک کوچه هستیم (2095022) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۰:۴۰
کاری ندارم که این کار چقدر ناراحت کننده است اما برای خیلی از ملت 5هزار تومان هم کلی تو اقتصاد ماهانه تاثیر گذاره.شما شاید پولدار باشی خودتو با دیگران مقایسه نکن.خیلی ها به شام شب محتاجن. (2095063) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۵۳:۱۳
اونی که به شام محتاجه اصلا ماشین نداره
من ماشین ندارم اصلا به نان هم محتاج نیستم این طبع ادمهاست که گدا یا بی نیازه (2095374) (alef-10)
 
محمد زر
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۱:۰۴
بياييد كمي بيشتر تامل كنيم !چرا فكر نمي كنيم كه اينگونه رفتارها نوعي اعتراض غيرعمد به سياستهاي مديريتي جامعه است.چون امكان اعتراض به شكل درست آن وجود ندارد اعضاء جامعه نا آگاهانه بدين شكل درون خود را آرام مي كنندو... (2095065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۶:۵۰
نخیر همه اینا از بی شخصیته ادماس هیچ ربطی به اعتراض نداره (2095268) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۵۲:۳۵
تو اين اوضاع گرونى يه باكم خودش كليه (2095085) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۰:۵۴:۱۴
یعنی این باک خالی نمیشه؟یعنی دوباره نمیخواین بنزین بزنین؟ (2095089) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۰۸:۵۱
اگه دولت خیلی مرده ، عین دولت قبل نیست اول بیاد قیمت دلار از لان تا آخر دنیا ثابت نگه داره
بد بیاد بگه بنزین انقدر تومان
وگرنه این اقتصادی که کلا با دلار بالا و پایین میشه و ریال تو این مملکت هیچ ارزشی دیگه نداره ، این اقتصاد درست نمیشه مصل ایدز میمونه و پیکانی که باسه اوین با تولید شده
که میگن خرج افتابه لگن کردن
باسد از ریشه درست شه
نه ظاهرش (2095109) (alef-13)
 
1982
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۲:۰۳
من فکر کنم مردم ما عادت کردن برا هرچیزی هول بزنن الان بگن یجا صفه برا کتک خوردن یه عده میرن میگن مارو بزن عزت نفس ایرانی ها خیلی پایین امده اینم از فرهنگ پایین امده مردمه (2095172) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۲:۴۶
امکان ندارد (2095174) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۵:۱۴
1- حتی اگر مقرر بود که به هر خودروی ورودی به پمپ بنزین یک باک بنزین سوپر رایگان نیز تحویل گردد حداکثر دریافتی هر شخص با احتساب بنزین سوپر و گنجایش حداکثری باکمی توانست 60 هزار تومان باشد که اگر با تکرار همراه بود به 120 هزار تومان می رسید بنابر این مبلغ مذکور برای خودروهای با ظرفیت کمتر ، بنزین معمولی و یک نوبت مراجعه لحاظ گردد قیمت بنزین رایگان دریافتی تا 42 هزار تومان کاهش می یابد و ایم مبلغ به ازاء پرداخت هفتصد تومان برای هر لیتر مبلغ ناچیزی بین 9 الی 36 هزار تومان خواهد بود. اگر مراجعه معمول را کسر نماییم همانطور که اشاره شد پاسخ به این سوال مناسب است که چرا مراجعه به جایگاههای بنزین برای بهره مندی از مبلغی ناچیز که ناشی از قیمت امروز با افزایش قیمت فرداست باید تا این حد جذاب باشد؟ چرا حتی برای دارندگان خودروهای گران قیمت یا دهکهای اول و دوم جامعه دریافت ما به التفاوتی تا این حد ناچیز و غیر قابل تکرار نیز جذاب است؟
2- بررسی موضوع مذکور شاید پاسخی به شکست دولت در جذب همراهی مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی باشد سوالی ساده هنوز بدون دریافت پاسخی منطقی نه احساسی معطل مانده است بنده در جلسات مرتبط و متعددی حضور داشته و هرگز از مسئولین ذی ربط پاسخی منطقی برای انصراف نشنیده ام چنانکه استقبال مردم در ثبت نام بیانگر این واقعیت است که آحاد مردم اعم از اقشار آسیب پذیر تا سرمایه داران متمول نیز چنین منطقی را استماع و نپذیرفتند نکردند ایا ایراد و اشکال به مردم وارد است یا مطالبه کننده و گوینده باید در فهم خود از جامعه و اغناسازی مردم تجدید نظر کند؟ چرا دولت و تمامی دستگاههای مسئول و موثر در موضوع تحویل سبد کالایی یا همان یک شانه تخم مرغ ، بطری روغن و مختصر چیز دیگر که خیل عظیم مردم در سرمای منفی 21 درجه و بارش برف شدید را به تحمل صفهای کیلومتری کشاند ندیدند؟
3- رییس جمهور و تیم همراه باید در فهم از جامعه و دلایل روی برگردان از تفکر احمدی نژاد تفکر کنند مردم با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند چنانکه یازده دولت عبوری نیز هرگز نمی توانند مدعی شوند که ذره ای از لطف ، صبر و همراهی کم نظیر مردم را پاسخگو بوده اند دولت باید باور کند که مردم بدلایل مختلف گرفتار تر از آنی هستند که دولت تصور می کند مردم سالها است با بالاترین نرخ قابل تصور برای شاخص فلاکت(نرخ تورم + نرخ بیکاری) به گذر عمر مشغولند مردم علی رغم دو و چند شغله بودن پدران و مادران همچنان در رفع نیازهای ابتدایی زندگی احساس شکست می کنند مردم علی رغم تبلیغات یک ماهه رسانه ملی و اعلام مستمر مسئولین مبنی بر اینکه فقط نیازمندان برای ثبت نام اقدام کنند در برابر دیدگان همسر و فرزندان این تحقیر ملی را پذیرفته اما ثبت نام کردند تعطیلات عید به همه توضیح دادند که نیازمندند و ثبت نام کردند .......
4- دارندگان تمکن بالای مالی چرا در صف بودند و چرا ثبت نام کردند؟ درک دولت از چرایی پاسخ این سوال نیز برای انتخابهای درست در سایر برنامه ها و تصمیمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است. آیا ثبت نام برای تحصیل درآمد هر چند بسیار ناچیز می باشد؟ آیا ثبت نام برای فرار از تبعات بعدی است که فرد بعنوان برخودار از سطحی از تمکن مالی شناخته شود؟ آیا ثبت نام برای دریافت مبلغ یارانه و توزیع به سبک خود خواسته نیست؟چنانکه پرداخت کمک حتی از جنس فطریه بطور مستقیم و به نزدیکان اولویت شرعی دارد ایا بروز رفتارهای مذکور و اقدامات عمومی مشابه بدلیل احساس ناامنی اقتصادی و اجتماعی نیست؟ آیا طرحهای از این دست به نا امن سازی احساس امنیت اجتماعی منجر نمی گردد؟ آیا تا کنون کسی را دیده ایم که به کمک کمیته امداد یا سازمان بهزیستی به نیازمندان معترض باشد؟ ایا دولت نمی توانست با استفاده از مجاری موجود و بدون توسل به شیوه های غیر کارآمد مانند تهدید های غیر منطقی انجام شده به خواسته های خود مبنی بر هدایت مبلغی بیشتر از یارانه به سمت نیازمندان واقعی دست یابد؟
5- آقای رییس جمهور باور بفرمایید آزموده ها را آزمودن علی رغم تحمیل هزینه های بسیار به مردم همچنان خطا است . (2095226) (alef-13)
 
افتخار بر باد رفته
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۱:۵۹:۱۵
با سلام
باید دید چه کسانی مردم رو به این روز انداختند مردمی که تا دیروز ،پاره های جگرشان را برای جنگ فرستادند الان برای یک باک بنزین......
چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست
چطور خانوده های (2095239) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۳:۱۳
متاسفانه بسیاری از مردم نفص گدایی دارن عزت نفس ومناعت طبع رو تا حالا نشنیدن واقعا خجات اوره (2095254) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۴:۵۳
چطوره از باک بنزین حرف میزنید و ملت را مسخره میکنید
ولی اختلاسهای میلیاردی را که مجلس هم اطلاع دارد را نه...................... (2095259) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۴:۵۷
این نشان میده که چرا مردم همه واسه یارانه ثبت نام کرده حالا اقایون بیایند درستش کنند ببینند مردم ما حتی به یک باک بنزین هم نیاز دارند وگرنه کی حاضره شب بره سرصف واسه چند تومن بیشتر ارزششو نداره ولی مرد چنان در معیشت خود گیر کرده اند اگه بگن جارو هم از فرداقراره گران بشه همهگی هجوم میبرند وتا میتونند جارو می خرند (2095260) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۰۵:۱۲
تا موقعی که دولتمردان ما قادر به تصمیم گیری منطقی و اجرای سریع و قاطع ان علیرغم کاهش یا عدم محبوبیت نیستند، وضع به همین منوال خواهد بود. گاهی اوقات لازم میشود که سیاستمداران برای نجات مردم اقدام به خودزنی کنند. (2095261) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۲:۳۲:۲۹
واقعا به قول اقاي مطهري به مردم ما اگه بگي يه جايي دارن جارو توزيع مي كنن باز هم ميرن تو صف (2095331) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۰۶:۳۹
بیشتر ازاین ناشی میشود که اعتمادی بین مردم ودولت چه حال و چه در کذشته نبوده ونیست و نیز دزدیها ی فراوان واختلاسهای بیشمار رانتخوارهای بی حد وحصر و بالاتر از اینها دروغهای بی اندازه و......موجب چنین وقایع تاسفباری شده ضمنا مردم برایشان ثابت شده که دولت به آنها دروغ میگوید و حق حسابشان را نمیدهد (2095413) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۳۰:۵۲
این مردمی هستند که بهترین مردم دنیا بودند؟
واقعا به کجا چنین شتابان؟ (2095474) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۳:۳۹:۳۷
همین مابه التفاوت هزینه یک روز زندگی خیلی از مردمه - (2095503) (alef-10)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۰۴:۲۷
من هم رفتم باکم را پر کردم. طبیعی ست.هم یک مقداری سود کردم هم مهمتر از آن لذت بردم. اینقدر دنبال انگیزه منگیزه و تحلیل محلیل نباشید و به جای آن به یک کار سودمند برسید.
توضیح دقیقتر اینکه از قضا دیشب بنزین زدم و امروز برای خرید اوراق وام مسکن (تازگی آپارتمانی خریده ام) حسابم کاملا خالی شد دقیقا همان صرفه جویی در خرید 50 لیتر بنزین کمک کرد ناچار نباشم 20 یا 30 تومن از کسی قرض کنم تا یکی دو روز دیگر هم حقوقم دستم میرسد. خب حالا دیدید که کار بیهوده ای نکردم (2095588) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۲:۱۶
به امید آن روز که آن مرد بی ادعا سه سال دیگر بیاید (2095771) (alef-10)
 
اقتصاد خوانده
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۱۵:۳۹:۱۳
متن این نوشته ومقاله و رفتار حریصانه ی مردم، تایید گفته ی آقای علی مطهری نماینده ی واقعی ی مردم در مجلس در چند ماه پیش است که صادقانه وبراستی گفتند: که مردم ما اگر در جایی، جارو هم پخش کنند؛ ازدحام کرده و صفهای چند کیلومتری ایجاد میکنند، که ناجوانمردانه گروهی بادمجان دور قاب چین، در این سایت ودر همین جا بناحق ایشان را هو کردند. (2095943) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۰:۰۶:۵۸
صد متاسفانه مردم ما حریص شدند صف باشه حالا هر چه بدند (2096653) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۳۰:۱۳
با توليد خودروهاى خوب جلوى مصرف زياد بنزين را بگيريد بدبختى ما رانت به اىن شركتهاس (2096895) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۵۳:۱۹
مگر فرق یک باک بنزین چقدر است؟ مگر سبد کالا چقدر می ارزد؟ مگریارانه نقدی هر نفر بیش از 45000تومان است ؟این مبلغ مگر نسبت به سطح قیمت ها چقدر می ارزد؟ (2096955) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۵۷:۰۰
این صدای اعتراض مردم به گرانی است اگر گوش کنند

دفعه قبل که آتش زدند ولی تنبیه شدن (2096963) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۵۸:۱۵
گر بریزی بحر را در کوزه ای چند ارزد ؟قسمت یک روزه ای
معلوم است که اکثریت مردم درسطوح اولیه هرم نیاز های "مازلو "قرار گرفته اند که به فرهنگ غنی وتاریخی(سطوح بالای هرم نیاز های "مازلو ") خود بد توجه اند (2096965) (alef-10)
 
قاسم
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۱:۴۷:۳۴
آقا! فرهنگ نابود شده (2097281) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۶:۳۳:۱۸
دولت مردان از این حالت باید درس بگیرند وبا افزایش ندادن قیمت بنزین جامعه را به ارامش روانی برای جلوگیری از تورم افزایش قیمت بنزین برسانند (2097383) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۰۷:۳۵
علت بیکاریه (2097565) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۳:۲۶:۳۴
مردم ما بیشتر از فقر اقتصادی فقر فرهنگی دارند.من نمیدونم صاحب اون ماشین گرون قیمت چقدر نیازمند بوده که حاضر شده بیاد توی صف بایسته.خدا بیشتر بده!!!!
مردم ما بهشون بر میخوره اگه بگیم فقر فرهنگی دارید!!!و فرهنگ خیلی واجب تر از اقتصاده
توی تمام دنیا وقتی چیزی گرون میشه مردم تحریمش میکنن و نمیخرن اما توی ایران هرچی گرونتر میشه حرص و ولع مردم برای خریدش بیشتر میشه.شاید بگید چون نیاز روزانشونه اما سوال اینه که مردم حتی وقتی کارخاجات خودرو سازیمون بهشون دولا پهنا حساب میکنن بازم میخرن.مگر خودرو نیاز روزانس؟؟؟
این یعنی فقر فرهنگی.ما هنوز نمیخایم قبول کنیم بیشتر مشکلاتمون ناشی از رفتار خودمون توی جامعس.برای مثال اگه قرار باشه تمام کوچه های مارو هم اتوبان کنن باز با این وضع رانندگیمون هر ساله چند هزار نفر کشته میدیم هیچ ربطی هم به جاده ها نداره.ما همیشه عادت داریم برای گرونیا بازرس بیاد توقیف کنه و ببنده اما هیچوقت حاضر نشدیم خودمون اون جنس رو تحریم کنین تا ارزون بشه.مگر میوه یا لبنیات و ... چقدر ماندگاری داره؟؟صاحب اجناس فاسد شدنی دست آخر مجبورن ارزون بفروشن وگرنه باید بریزن دور همشو.ما تا حالا حتی یک بارم این روشو امتحان نکردیم.مردم ما تا روزی که خودشون رو بی نقص و خالی از اشکال ببینن پیشرفتی نمیکنن.پیشرفت به شعار و ما میتوانیم ما میتوانیم نیس.پیشرفت به کار و مشارکت همه آدمای جامعس.نه ما که مردم روزی 10 دقیقه کار مفید نمیکنن اما توقع پیشرفت دارن.ما فقر فرهنگی داریم.خیلی هم شدید (2098220) (alef-10)
 
مهدی بیات
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۲۰:۵۹:۳۵
چرا دولت و صدا وسیما بنزین را باکشور های گران دنیا مقایسه مکند سطع درامد قشر متوسط. در ایران که در امد انها با کشور های هم مقا یسه کنید (2099938) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.