نظر منتشر شده
۳۱۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 266205
ادامه واکنش ها به حادثه فرودگاه جده؛
طرح لغو حج عمره در مجلس/ نباید برای امری مستحب حیثیت و آبروی ایرانی به زمین ریخته شود
بخش داخلی الف، 19 فروردین 94
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
«اگر دولت عربستان بخواهد در رابطه با روند محاکمه خاطیان و فرآیند قضایی این پرونده کوتاهی کند، بیانگر این است که قادر به تأمین امنیت زائران نیست و یقیناً باید تصمیمات دیگری در این‌باره اتخاذ شود.»

این واکنش رسمی رییس سازمان حج و زیارت به فاجعه اتفاق افتاده در فرودگاه جده بود که اعلام شد. از بعد از پایان تعطیلات واکنش ها به این اتفاق در سطح دولت، مجلس، قوه قضاییه و مراجع آغاز شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیگیری های دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان حج و زیارت تا اشد مجازات دو مامور فرودگاه جده ادامه خواهد داشت. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح یک فوریتی لغو حج عمره با ۷۰ امضا به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

«سعید اوحدی» در تشریح پیگیری ماجرای قصد تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان عمره گزارایرانی گفت: دو زائر نوجوان ایرانی در آخرین بخش بازرسی فرودگاه به بهانه تفتیش مورد قصد شوم دو مامور فاسد فرودگاه قرار گرفتند که با هوشیاری و اقدام به موقع این دو زائر نوجوان و آگاه شدن خانواده آنان، این دو مأمور برای انجام اقدام شنیع خود ناکام ماندند.

وی در این باره افزود: بلافاصله همان موقع موضوع در فضای کاروان زائران مطرح شد و با فشار های و پیگیری های جدی، فرمانده پلیس جده، نیروهای امنیتی و پزشکی قانونی در فرودگاه برای بررسی مسئله حضور پیدا کردند و پرونده بسیار سنگینی در این خصوص تنظیم شد و دو پلیس فاسد فرودگاه شناسایی شده و همان شب دستگیر و روانه زندان شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیگیری های دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان حج و زیارت تا اشد مجازات دو مأمور فرودگاه جده ادامه خواهد داشت و اگردولت عربستان بخواهد در روند محاکمه خاطیان و فرآیند قضایی این پرونده کوتاهی کند، بیانگر اینست که قادر به تأمین امنیت زائران نیست و یقیناً باید تصمیمات دیگری در این خصوص اتخاذ گردد.

عذرخواهی رسمی فرمانده پلیس جده از زائران
وی افزود: بدلیل فضایی که در میان زائران کاروان حاکم شده بود، فرمانده پلیس جده مجبور شد در میان زائران سخنرانی کند و بابت این اقدام شنیع، به صورت رسمی از طرف پلیس و دولت عربستان از زائران عذرخواهی کند و همانجا هم او تأکید کرد که بر اساس قوانین شرعی این دو پلیس را تا اشد مجازات محاکمه خواهند کرد و مجازات سنگینی برای آنان در نظر گرفته می شود.

اوحدی افزود: اوایل صبح شنبه ۸ فروردین ماه طی تماس از فرودگاه جده مجموعه سازمان حج و زیارت در جریان این ماجرا قرار گرفت و ساعت ۸ آن روز پس از تماس تلفنی با معاونت کنسولی وزارت خارجه کشورمان اولین مکاتبه خود در خصوص این موضوع را داشتیم. همچنین در مذاکره تلفنی با آقای قشقاوی در خصوص این ماجرای تلخ و غیر قابل گذشت اشاره کردیم، بر اساس وظیفه ای که بر عهده کنسولی ایران هست، این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود.

ارائه طرح یک فوریتی لغو حج عمره در مجلس
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح یک فوریتی لغو حج عمره تا حصول اطمینان از امنیت زائران با ۷۰ امضا به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

برابر این گزارش، حسین نقوی حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه جسارت ها و بی حرمتی ها به حجاج ایرانی در حج عمره افزایش یافته است و همچنین با توجه به جسارت اخیر به دو نوجوان در فرودگاه جده عربستان، این طرح به هیئت رئیسه ارائه شد و مت در این طرح تاکید کرده ایم تا حصول اطمینان از امنیت حجاج سفرهای حج عمره به عربستان متوقف خواهد شد.

وی همچنین از جلسه کمیسیون امنیت ملی با مسئولان سازمان حج و زیارت وزارت خارجه برای بررسی ماجرای جسارت اخیر به دو نوجوان ایرانی خبر داد و گفت: پس از این جلسه کمیسیون امنیت درخصوص ادامه حج عمره تصمیم خواهد گرفت.

همچنین 18 نماینده مجلس شورای اسلامی با پیگیری ۳ راهکار مهم به دنبال توقف حج عمره به عربستان به خاطر تعرض به دو نوجوان ایرانی و همچنین سیاست های اخیر این کشور در قبال یمن و شیعیان هستند.

بر این اساس، نادر قاضی پور، احمد امیر آبادی، احمد توکلی، اسماعیل کوثری، رضا آشتیانی، علی مطهری، حمید رسایی، علیرضا محجوب، محمد قسیم عثمانی، علی اصغر زارعی، محمد بزرگواری، الیاس نادران، موسی احمدی، حسین نقوی حسینی، محمد جوکار، جبار کوچکی نژاد، یوسفیان ملا، آریایی نژاد و پژمان فر. در نامه ای به رئیس جمهور نیز با اشاره به تعرض به دو نوجوان ایرانی خواستار پیگیری موضوع و مجازات عاملان شدند.

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به اتفاق ناگوار جده
آیت الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره حادثه ناگوار فرودگاه جده گفت: سؤال ما از مسؤولان حج این است که عمره مستحب را باید به هر قیمتی برویم؟ ما نمی خواهیم مسئله تحریم عمره را پیش بکشیم، اما آیا باید به هر قیمت رفت و به هر ذلتی تن داد.

وی تاکید کرد: به مسئولان سعودی می گویم شما ساخت و سازهای عظیمی کردید که دست تان درد نکند، اما مهم تر از همه امنیت است آن هم امنیت ناموسی؛ اگر در فرودگاه جده امنیت نباشد آیا در کوچه و پس کوچه های آن امنیت خواهد بود؛ اگر امنیت آنجا متزلزل شود مردم دنیا درباره شما چه خواهند گفت؟
مکارم شیرازی تصریح کرد: مسئولان کشور از این مسئله ساده نگذرند، تا کی باید عمره مستحب به هر قیمتی برویم، به علما در مسجد پیغمبر اهانت می شود، گاهی عمامه شان را انداخته اند، در فرودگاه به برخی اهانت کرده اند؛ چرا ما باید تن به اهانتی بدهیم که می خواهیم یک مستحب را انجام دهیم؛ این حادثه ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.

رئیس قوه قضاییه: متعرضان به ۲ زائر ایرانی باید به اشد مجازات برسند
در همین حال، رئیس قوه قضاییه با اشاره به «خبر تأسف بار تعرض مأموران سعودی به دو زائر نوجوان ایرانی» تاکید کرد:تعرض به دو زائر در کشوری که مسئولانش خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند به هیچ وجه قابل قبول نیست و خاطیان باید به اشد مجازات برسند تا دیگر شاهد چنین جرایمی نباشیم.
 
آیت الله صادق آملی لاریجانی با محکوم کردن این اقدام و اعلام اینکه «خاطیان باید به اشد مجازات برسند» گفت: ما نمی توانیم از امنیت شهروندان خود عبور کنیم و از وزارت امور خارجه قاطعانه می خواهیم با حساسیت و جدیت این موضوع را پیگیری کند.

روایت خانواده دو نوجوان ایرانی
در همین حال خانواده دو نوجوان ایرانی که در فرودگاه جده مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند به تشریح جزئیات حادثه رخ داده، پرداخته‌اند.

یک عضو خانواده قربانی اول درباره این اتفاق گفته است: «کاروان ما قرار بود ساعت ۱ بامداد هشتم فروردین‌ماه از فرودگاه جده به سوی تهران پرواز کند، در هنگام بازرسی، ماموران سعودی دو نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی بیشتر از کاروان جدا و به اتاقی منتقل کردند؛ سپس شرطه عربستانی در اتاق اسلحه خود را پشت سر قربانی اول قرار می‌دهد و به فارسی به او می‌گوید فقط خفه شو و حرف نزن و عمل شیطانی خود را انجام می‌دهد.»

این عضو خانواده نوجوان اول در ادامه اعلام کرده است: «ماموران عربستانی قربانی اول را به بیرون می‌فرستند، اما او به دلیل وحشت‌زدگی و حیرت شدید هیچ چیزی به خانواده و مسئولین کاروان نمی‌گوید؛ در این حین شرطه‌های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می‌کنند و سپس او را به خارج از اتاق می فرستند. قربانی دوم اما ماجرا را برای خانواده و مسئولین کاروان می‌گوید و با اعتراض و سر و صدای خانواده و اعضای کاروان، ماجرا دهان به دهان می‌چرخد و زوار ایرانی در اعتراض به این جنایت از سوار شدن به هواپیما خودداری می‌کنند.»

به گفته عضو خانواده قربانی اول، پزشکی قانونی در محل به بررسی وضعیت دو نوجوان پرداخته و تعرض به آنها را تایید ‌کرده است.

به گزارش الف، روز دوشنبه، ۱۷ فروردین، معاون وزیر خارجه خبر داد که در هفته دوم تعطیلات نوروز، به هنگام بازرسی از یک کاروان عمره ایرانی، ماموران فرودگاه جده، به بهانه مشکوک‌ شدن به دو نوجوان ایرانی، آنها را از بقیه جدا کرده و مود آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند. حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه، در این‌ باره گفته بود که «اعتراض شدید ایران نسبت به این عمل شنیع» به کاردار عربستان ارائه شده «و منتظر برخورد ریاض با این افراد و اِعمال اشد مجازات آنها هستیم».

حدود دو سال پیش بود که یک دیپلمات عربستانی در حالی که مست بود رانندگی می کرد در یک تصادف شدید، یک شهروند ایرانی را به قتل رساند و یک شهروند دیگر را مصدوم کرد.
 
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۳۹:۵۱
چرا باید پول به حساب عربستان بریزیم تا بمب و موشک کند و بر روی سر مردم بی دفاع یمن بریزد (2803796) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۲:۵۶
مردم بی دفاع یمن??
سالهاست که این مردم بی دفاع رو زیاد شنیدم
کلا ما تو دنیا میگردیم دنبال چسباندن این واژه به مردم
اصلا شد یکبار به مردم ایران توجه کنیم (2803908) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۲۹:۴۵
در هر صورت ریختن پول به حساب اعراب اشتباه اصلی ایران (2804232) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۵:۵۴
دوستان
ايران با دفاع از سوريه و عراق
دشمن را در خانه خودش زمين گير كرده
فكر كنيد عراق و سوريه به دست داعش ميافتاد
الان ما با خلافت اسلامي هم مرز ميشديم (2805688) (alef-11)
 
hossein
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۴۳:۰۴
انسان باش (2804332) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۲۷:۵۹
اآقای توکلی : جلوی حج عمره را نگیرین , حج جز فروع دین است , هزار برابر بدتر از این فجایع در مسافرتهای , تایلند , مالزی , هند , ترکیه , اروپا و ... می افتد , پس اگه انصاف دارین جلوی سفرهای اروپا و ترکیه را بگیرین. (2804423) (alef-3)
 
منصور
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۳:۰۹
اولا حج واجب جزء فروع دین هستش نه حج عمره دومآ تو مسافرت های دیگه تجاوز نداریم حالاامکان داره برخی با اراده خودشون کارهایی انجام بدن که با تجاوز اونم تو مکه یا مدینه خیلی تفاوت داره، بهتره جو گیر نشید (2804647) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۷:۱۳:۴۶
حج واجب اصله نه فرع (2806921) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۰۴:۴۸
حاجی وقتی بهش حج واجب میشه که همسایه و همشهریش محتاج نباشه.
جوونش در به در نباشه و از زور بی کاری به ..... مبتلا بشه/

حاجی وقتی حج بهش واجب میشه که خیالش از بابت خیلی اشخاص و خیلی چیزا راحت بشه.

ما ملتمون همه زیر خط فقر دارن زندگی میکنن، حاجی و حج واجب چه معنی ای میده دیگه؟؟؟ (2810124) (alef-13)
 
اریادخت
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۰۶:۵۸
احسنت (2810583) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۲۱:۲۸:۱۷
گل گفتی (2813560) (alef-3)
 
حاجی
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۲۰:۵۵:۳۱
احسنت (2831686) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۱۸:۲۹
حج واجب جز فروع دینه (2810145) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۵:۱۶
برو بابا اصول دین رو نمیدونی! (2815381) (alef-3)
 
ایرانی شیعه غیرتی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۲۸:۳۶
ببخشید بحث عربستان فرق می کند این یک کشور مسلمان است و در سرزمین وحی این کار های زشت و فجیع انجام شده .خدا لعنت کنه وهابیت و وهابیون رو و هرکی از اون ها حمایت می کند. (2804745) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۱۹:۰۵
عربستان از نطفه وهابی بوده نه مسلمان (2810148) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۲۳:۴۷
این طرح مجلس نمایشی بیش نیست برای اقناع افکار عمومی فقط به مردم بگویند نمایندگان شما بی تفاوت نیستند. مطمئن باشید حتی یک پرواز به عربستان هم لغو نمی شود. مگر سازمان حج و زیارت و روسای کاروانها و .. از پول کلان و تجارت و ... می گذرند.؟ (2804919) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۷:۱۶
ممکنه عربستان لغو کنه (2805697) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۵:۵۶:۵۱
دمت گرم گل گفتی (2806709) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۸:۱۸:۳۹
دقیقا حق با شماست (2813002) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۵:۵۸
احسنت! (2815382) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۱:۴۸:۳۸
الان دقیقا بگو چه ربطی داشت؟ تو هر کدوم از این کشور ها هم به ایرانی ها تجاوز بشه باید برخورد شدید بشه. (2805091) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۲:۴۸:۴۱
فروع دین!؟
"کرامت انسان" برای ما ایرانیان پس از یگانگی خدا و "میهن پرستی" از "اصول دین" است. (2805146) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۱۶:۲۴
اگر برای من این طور نباشد ایرانی نیستم؟؟؟؟؟؟؟؟
خودت را مساوی ایران ندان (2807292) (alef-11)
 
Amin
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۷:۴۳:۰۶
فکر کن آن دو نوجوان،خود شما یا برادر یا پسر خودتون باشند.باز هم همین حرف رو میزنید.
حج عمره به چه قیمتی................. (2805262) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۱۳:۳۶
دوست گرامی
بین "تجاوز" و "عشق و حال" یه تفاوت خیلی بزرگ هست
اون تفاوت رو ببین لطفا (2805317) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۸:۱۴
اخه چه ارتباطی داره این برادر من. هر کشوری که حرمت مارو زیر سوال ببره باید علیهش موضع گرفت. چه عربستان چه ترکیه یا تایلند.
خیلی متوجه سنگینی حرکت زشت این کشور نیسین الان شما بنظرم برادر من. (2805466) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۵:۵۸
خجالت بکش ..... (2805689) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۱:۱۵:۲۶
چه ربطي داره؟
حالا چون تو تايلند همه كار ميكنن تو شهر پيغمبر هم بايد بكنن.








































حالا (2805845) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۰۵:۰۱
همیشه خدا یا اهل افراطیم یا تفریط. الان موضوع تجاور به دو ایرانی در عربستانه اونوقت شما داری در مورد اروپا حرف میزنی!!!!! (2806005) (alef-11)
 
فرهنگ پرور
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۱۶:۵۹
شرم آور است به جوانان ما تعرض می‌کنند با بهانه های واهی هواپیمای مان را برمیگردانند, تازه برایشان منبع درآمد هم هستیم آنوقت یک عده از ما برای منافع شخصی یا برای اعتقادات غیر صحیح حاضرند عزت شیعیان را بر باد دهند.
باید حج بخصوص عمره تحریم شود و فقط افراد کهنسالی که تا بحال نرفته اند بروند (2806052) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۲۰:۴۷
خداوند در قرآن فقط حج را در صورت استطاعت واجب فرموده حج عمره باید شدیدا تحریم شود (2810151) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۶:۰۸:۲۸
خودتون دارین میگین ترکیه و اروپا و مالزی ....
ولی افتادن این اتفاق در عربستان اونم برای یه زایر خانه خدا فاجعه ست
و هیچگونه توجیهی ندارد (2806757) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۰۱:۰۳
هیچ جای دنیا مقامات امنیتی فرودگاه به شهروندنان یک کشور دیگر به زور تجاوز نمی کنند. من این را برای اولین با هست که شنیدم. شاید هزاران ایرانی در گوشه و کنار دنیا با میل خود خیلی کارها انجام بدهند. چه ربطی داره به اینکه ماموری که وظیفش تامین امنیت حجاج هست به اونها تجاوز کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا حالیت هست چی میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به سن قانونی رسیدی که نظر میدی؟ (2807038) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۳۳:۳۹
تو این کشورهایی که نام بردین من بعضیاشو رفتم به خاطر درامدی که از توریست دارن کوچکترین بی احترامی به کسی نمی کنن تو کشور شون رونمی گم اونجا همه جور ادمی هست مثل مملکت خودمون ولی تو فرودگاه بالاترین امنیتو دارن من به شما می گم ایا اگر یه انگلیسی یا امریکایی رفته بودن این اتفاق می افتاد این مسله تا حد زیادی سیاسیست کسی که حج رفته کلی هزینه کرده فرزندش رو به خدا نزدیکتر کنه بعد این اتفاق میافته منکه تا حالا تو فرودگاه هیچ کشوری یه چنین اتفاقی ندیدم ونشنیدم (2807113) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۳۸:۱۳
شما اگر دوست داری برو فقط مواظب خودت باش!!!!!!!!!!!!!!!! (2807123) (alef-11)
 
hosein
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۲:۰۸:۱۴
جناب! شما احتمالا مفهوم تجاوز رو درست متوجه نميشيد و اون رو چيزي معادل بدحجابي يا بي حجابي ميدونيد. (2807453) (alef-11)
 
:/
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۳:۱۹:۱۰
درس حرف شما ولی اونجا ها کشور معمولیه ن زیارتی اگر بچه تو عربا.... بازم اینو میگفتی؟؟ وقتی ب پیکر بچت نگا میکردی که .... بازم اینو میگفتی داداش گلم؟ من بی طرف اصلا ولی نبایا اونقد موضو گنده کرد که امنیت روانیو مختل کنه نه اونقو کوچیک که این عربا دوباره تکراراش کنند :/ نظر شخصیه من اینه (2807850) (alef-11)
 
11111
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۴:۱۱:۱۹
چرا هزیون میگید عزیز من چه ربطی داره مگه اروپا به ما تجاوز میکنند؟ (2807868) (alef-11)
 
مریم
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۷:۳۰:۱۸
عزیز من ، من اگه به خاطر اعتقاداتی که دارم به جز مکه و کربلا جایی نرم...و به خوام مطمئن باشم فرزند نوجوانم توی این زیارت آسیب نمی بینه کی و باید ببیینم...اگه ایران کوتاه بیاد مشخصا اعلام کرده امنیت مردمش مهم نیست...شما فکر کن با بچه خودت این کار وبکنن....یه ذره فکر کن تو را خدا... (2807906) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۸:۲۶:۴۴
بی عقل کمی فکر کن خانه خدا که جای اینکار ها نیست فقط برای زیارت تشرف میشوند ولی بقیه کشور ها برای تفریح (2807935) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۲:۳۱:۵۴
....... (2808402) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۴۶:۲۲
حج عمره کجاش فروع دینه؟ (2810191) (alef-13)
 
ندا
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۸:۱۶:۴۲
اروپا و تایلند و هزارا هزار کشور اروپایی هر غلتی میکنند به خودشان مربوط است مهم همین اعراب اند که به اسم دین و اسلام وحشیانه ترین رفتار هارا تاکنون انجام داده اند تکلیف اروپا با خودش معلوم است دوست عزیز این مکه است که ایرانیان به عنوان دین و دینداری و انجام مستحباتی که از نظر من ار حرام هم حرام تر است و پول ملت را در جیب این پست فترتان میریزد و بی شک بی اعتنایی سازمان حج و زیارت به این قبیل مسائل که خون مردم را به جوش اورده برای خودشان سود کمی ندارد چراکه الان سکوت حماقت محض و گناه کبیره ایست که نیاز به اثبات ندارد (2812995) (alef-11)
 
عرب کش
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۰۱:۰۲:۲۸
چرت نگو . خوده قران گفته ابروی مومن از خونه ی خدا هم بالاتره (2814032) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۴:۱۶
اونی که میره اون سفر های فجیع! خودش قبول می کنه.اونی که می خواد مثلا خدا رو تو کعبه پیدا کنه چی؟هر کس هر غلطی دلش خواست با مردم بکنه کسی صداش در نیاد؟ (2815377) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۳۰:۳۵
اگر مردم بی دفاع رو بی دفاع بدونیم
یعنی به ایرانی ها بی توجهی کردیم؟
دوست عزیز مسائل رو با هم قاطی نکن (2805352) (alef-13)
 
ایرانی مسلمان
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۲:۵۱
یعنی چی؟جالا چون تو طرفدار آمریکا هستی و از یمن خوشت نمی آید باید پول تو حلقوم عربا بریزیم؟؟ (2805719) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۰۸:۴۰
چند سال پیش یکی از دوستان میگفت که برای نماز صبح از هتل بیرون رفتیم تا به مسجد النبی برویم. هوا هنوز تاریک بود یکباره صدای درخواست کمک از زنانی را که ایرانی بودن شنیدیم دونفری به سمت صدا دویدیم و دیدیم که چند نفر عرب درحال دزدیدن و هل دادن دو خانم به یک ماشین ون یودن و با صروصدا و رسیدن ما خانمها را ول کرده و فرار کردن و بعد ما ان خانمها تا هتل همراهی کردیم.
حادثه اخیر فرودگاه بدلیل اینکه در جایی شلوغ رخ داده اهمیت پیدا کرده وگرنه بیشرمی این اعراب خیلی وقت است که ادامه دارد. حالا ازمسولین محترم انتظار میرود که حقوق ایرانیان را در تمام جهان در نظر بگیرند چرا اینکه ایرانی باید همه جا محترم باشد (2806021) (alef-11)
 
sahar
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۱:۲۷:۳۷
سروده دیشب دکتر بادکوبه ای بخاطر فاجعه اخیر فرودگاه جده

حج را رهاکن
سروده ای از سر درد تقدیم به ایرانیان راستینی که از تازیان خودخواه بی ایمان‌و سلطه طلب به تنگ آمده اند:
رها کن هموطن حج را رها کن.
دلت را خانه ی پاکِ خدا کن.
رها کن این همه جهل و خمودی.
حمایت کم کن از شیخ سعودی
خدا در کعبه ی تازی نباشد
« خداخواهی»، «خدابازی» نباشد
دلت را پاک کن تا حق ببینی
وجودت را به حق ملحق ببینی
شعار « عزتت» را شیخ خورده؟
توراتاقصر جهل خویش برده؟
تمام مملکت « یارانه گیر» است
به چنگ فقروناداری اسیر است.
دلار تو عرب را می نوازد
که تا ناموس فرزندت بتازد
تو گر انسانی و ایران تباری
نباید سوی حج ،گامی گذاری
خدا زندانی شیخ عرب نیست
خدا محدود اشتر با رطب نیست
تو ایرانی تباری پای بر من
سرِ عزّت نداری؟ وای بر من
چه می شد گر فقیه راستینی
برآرد دست دل را زآستینی
کند تحریم، حج را با شجاعت
دمد در جان ما روح مناعت
رهاکن هموطن حج را رها کن
دلت را خانه ی پاک خدا کن.
مصطفی بادکوبه ای. « امید» (2808206) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۴:۴۲:۴۲
باشه عزیزم.توجه رو از خودت و خانواده و فامیلت شروع کن.چه معنی داره عمره مستحب که به جیب وهابیون بریزیم اما همسایه فقیرت غرق در مشکل مالی و عاجز از تهیه یک غذای معمولی برای مهمان یا حداقل یکبار در ماه برای خانوادش باشه؟هزینه حج عمره ایرانیا فارغ از سوغات و ... برابر بودجه عمرانی یکسال کشوره.برای ملتم متاسفم. (2815372) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۵:۵۲
دقیقا درسته
باید پولهامون رو بدیم حزب الله لبنان
حداقل برای اونها تبدیل به موشک بشه (2803929) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۰:۴۱:۵۲
من لایک کردم چون فکر کردم طعنه زدی (2807698) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۱:۱۱
اگر مسئولين مربوطه كشور،علت اصرار و پافشاري خود نسبت به اعزام زائر را اعلام نكنند افكار مردم چيزي جز بدبيني نسبت به آنها نخواهد بود.
خودتان اقدامات زد ايراني عربستان را بشماريد، چرا پافشاري بر اعزام زائر؟
پاسخ (2804037) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۹:۲۷
مثل اینکه در ایران زندگی نمی کنید.این یک رانت و بیزینس برای یک عده از خودیهاست! (2804373) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۱:۴۷
قبل اين ماجرا هم بايد اعزام زائر به عربستان ممنوع ميشد . پول عايدي از زائران ايراني تبديل به تيري ميشود عليه شيعه از ديدگاه من رفتن به مكه حرام است تا درست شدن اوضاع (2804041) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۰:۲۴
دمت گرم من باهاتون موافقم.و خیلی های دیگه ان شالله تا ظهور امام زمان (2804751) (alef-3)
 
ز
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۲۳:۰۸:۱۴
دوستم بدان خدا با ماست (2813822) (alef-3)
 
reza
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۴:۰۶
حالا اینها یک طرف،میدونید این پولهایی که به عربستان میدهید بابت حج توی بانک های یهودی و صهیونیستها ذخیره میشود.یعنی علاوه بر عربستان به دشمنان قسم خورده هم کمک میکنید.من تا بحال چندین مرتبه موقعیت رفتن به حج برایم مهیا شده ولی بخاطر همین مسایل نرفتم.به جایش رفتم عراق،خیلی بهتر بود. (2805751) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۲:۰۶
مردم اگه غیرت دارید نرید عرببستان
بالاتر از این جنایت هم مگه داریم؟
عرش خدا به لرزه در اومده و ما غافلیم
به دو تا از هموطنامون تجاوز کردند
الف تو رو خدا پیگیر این جنایت بزرگ باشش و ول کن نباش
ای خدا (2804042) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۴:۳۵:۴۹
دقیقا. هیچ انتظاری هم از نماینده ها و حج و زیارت نداریم. (2806473) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۰:۰۹
رژیم منحوس آل سعود مشتی حرمله اند که در همه ی عرصه های مقابل ما شمشیر را از رو بسته اند.طومار جنایت اینها علیه حجاح ایرانی ظاهرا پایانی ندارد.ما مردم ایران خواستار پیگیری هر چه سریعتر این موضوع هستیم و اگر مجرمین به اشد مجازات نرسند باید هرچه سریعتر در فریضه ی حج بازنگری شود. چون بحث ناموس و عزتمندی ما در میان است اگر برخوردی متناسب صورت نگیرد یقینا این وحوش در آینده وقیح تر خواهند شد. (2804106) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۷:۵۴:۴۰
نظر امیرکبیر فعلی چیست؟ آیا هنوز هم تمایلی ندارند که خود را با مصدق مقایسه کنند؟ راستی جغجغه هایی که همیشه بصورت گروهی به نظرات حمله میکنند، چرا سکوت پیشه کردند؟ مطمئنم که بعد از نهایی شدن مذاکرات، حتی جرات یک مسافرت رفتن نخواهیم داشت!!! (2805287) (alef-13)
 
فرهنگ پرور
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۳۴:۳۵
توهین به ما از همان زمانی کسترش پیدا کرد که با تمام دنیا بر سر مسایل بی ارزش درگیر شدیم, و هر شغال صفتی مثل عربستان تونست برایمان شاخ و شونه بکشه, مطمئن باشید اگر ما به یک توافق پایدار برسیم تمام این بی صفتان ماستشان را کیسه خواهند کرد (2807116) (alef-11)
 
majid r
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۲:۵۳
راجع به حج و مکه لازم میدونم عرض کنم که بیشترین پولیکه مردم ما برای سفر کعبه پرداخت میکنند در داخل کشور تحت عنوانهای مختلف مانند اخذ امتیاز و روادید و غیره ... هزینه می شود وبعد از اون مخارج نا بجاییکه مردم برای خریدهای غیر ضروری و اکثرا بی کیفتی که تحت عنوان سوغاتی و چشم روشنی داخل عربستان خرج میکنند که اون دیگه به خود مردم برمیگرده و دولت عربستان چینین قانونی نداره که حتما بیایید اینجا خرید کنید و ملت میتونند به مناسک دینی و معنوی خودشون برسند و پول بیخودی هم خرج نکنند اما افسوس ... !!! نباید پولهاشونو در کشور عربستان مصرف چنین چیزهایی بکنند اما متاسفانه میکنند ... !!! یک مسئله دیگه هم که خیلی در افواه عموم رایج شده و میشنویم اینه که چرا ما باید به حج بریم و پولامونو اونجا خرج کنیم و به این عربهای بدیم و اینجوریه که ما اونها رو آدم کردیم و پولدار کردیم و در عوض اینکارها را با ما میکنند ؟؟؟؟ در جواب این عزیزان باید بگم که اصلا صورت مسئله غلطه و اگه از نگاه عربها به این قضیه نگاه کنید متوجه میشید که اونها اصلا دوست ندارند ایرانی و بخصوص شیعه پا تو عربستان بزارن و به پولهای ما هم اصلا احتیاجی ندارند عربستان سعودی بغیر از نفت و سایر در آمدهاش سالیانه چندین میلیون نفر توریست مذهبی داره که در آمد سرشاری از این رهگذر نصیب عربها کرده و نه تنها ایرانیها درصد بسیار اندکی از اونو تشکیل میدند بلکه هزینه هایی هم برای دولت سعودی ایجاد میکنند و اونها راغبند یه چیزی هم دستی بما بدند تا ما از رفتن به اونجا صرفنظر کنیم ... !!! ایران همواره در مناسک حج حضور پررنگی داشته و حضور شیعیان ایرانی در بین سایر مسلمانان برای ایران راه گشا بوده و هست و منافع ایران در این خصوص خیلی بیشتر از عربهاست ... !!! با این اوصاف نمیدونم باز هم کسی هست که بگه چرا ما باید بریم به سفر حج و عربستان ...؟؟؟!!!
موارد بالا را بنده برای حج واجب عرض کردم. (2804114) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۴۷:۳۲
اری هست ، جدا چرا باید برن ؟؟؟؟متاسفانه تحلیل غلطی ارایه کردی!!
اولا که زوار ما پول هنگفتی را اونجا خرج می کنن
در ثانی من موندم تا زمانیکه این همه مستمند تو کشور داریم چرا این کسانیکه میرن مکه این پول را خرج مستمندان نمی کنن که از حج واجبتره !!!!! (2804256) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۴۹:۳۹
فرض کنیم حرف های شما درست، آخه وقتی خطر تجاوز وجود داره، به نظر شما عاقلانه است که به این سفر ولو مذهبی رفت؟ (2804261) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۹:۵۰
بگو تا کنون چند نفر این سفر را رفته اند و چند تا مورد اینطوری دیده شده از سفر کردن داخل مملکت خودمون امن تره بعد بگو ببینم خطر در آنتالیا و فرانسه و ارمنستان و تایلند تا به حال بیشتر تهدید کننده بوده یا در سرزمین وحی (2804669) (alef-3)
 
فرهنگ پرور
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۴۷:۴۶
خودتون میگین,سرزمین وحی,کسی که آنتالیا میره با کسی که مکه میره خیلی انتظاراتش متفاوته, یک چنین حوادثی فقط یک بارش هم برای یک خانواده مذهبی نابود کننده است (2807143) (alef-11)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۱۹:۲۲
به چه قیمتی ما باید برای اینکه اعراب را ازار بدهیم به حج برویم خدا گفته اگر جانت وناموست در خطر بود نمازت را قطع کن وحتی تقیه را حلال کرده انوقت شما می خواهید حجاج هر بار که به مکه میروند ومورد تعرض این اعراب بیغیرت قرار گرفتن ما همه باورهای خودرا فدای مصلحت کنیم این دیگر چه جور عقیده ای هستش همه غیرت وناموسمان را بدهیم که می خواهیم اینجوری شیعه بودن خودرا به این اعراب دوران جاهلیت نشان بدهیم واقعا که ادم کلافه میشه از اینگونه طرض تفکر (2804564) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۲۰:۳۶
مرگ بر مسئولی که غیرت وابروی یک ملت را به یک بار رفتن به اینگونه مسافرت ها ترجیح میدهد (2804568) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۱۰:۵۷
این همه سال رفتیم دقیقا چه منافعی بدست آوردیم ؟ (2804706) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۰۹:۵۶
حج عمره باید تحریم شود . (2805310) (alef-13)
 
ايراني غيرتمند
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۶:۲۸
عرب(آل سعود ترجيحا البته بعثي ها هم همينطور وداعشي ها هم كه هستند و ...)هرچه باشد مرا دشمن است. (2805733) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۹:۴۷
چه عجب به دور از جو زدگی و شعاری برخورد کردن ایرانی ها ، یک نظر درست و حسابی توی این سایت دیدیم .
اولا تا مربا و برنج کاروان های ایرانی از کشور خودمان به آنجا می رود و عربستان هم از خدایش هست که شیعه پایش را آنجا نگذارد چون بلافاصله سهمیه اندونزی یا مصر را افزایش می دهد !
ثانیا دو نفر مامور خطا و تخلف کردند که تا حدودی خانواده آنها هم مقصر هستند که اجازه دادند بچه هایشان به اطاق دربسته بروند مگر این بچه ها قیم نداشتند ؟
ثالثا بنده هم به حج مشرف شده ام از این قالب های ذهنی نژاد پرستانه شما را بخدا فاصله بگیرید امنیت و سلامت نسبی مکه و مدینه را هیچ جای دنیا ندارد اگر چه در هر مکانی خلافکار هم نفوذ می کند !
و آخر اینکه میدانید در آنتالیا یا بوکت یا تایلند چه می گذرد و چه هتک هیثیتی از ایرانی ها می شود ! چطور برای این مکان های کثیف اشک نمی ریزید ؟! (2805766) (alef-11)
 
صمصام
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۲:۵۱
جناب اقاي مجيد ..هموطن عزيز ...من الان به شما دسترسي ندارم ..نه تلفني ونه ادرسي ...اگه داشتم حتما جواب سوالم رو ميگرفتم ....به نظر شما حضور اين خانواده در عربستان و در ميان زوار كشورهاي ديگر چه سودي به حال ما داشته است ؟؟انهم در كشوري كه ذاتا و فطرتا با كشور ما دشمني دارد و داشته است ؟؟؟؟اصولا مناسك حج (چه عمره وچه تمتع )چه سودي به حال ملت ما دارد ؟؟؟چه راهي براي ما گشوده است ؟؟ چرا بايد در كشوري كه به كلي با ايران وايراني خصومت ذاتي داشته و دارد حضور فعال داشت ؟؟؟؟؟اگر ملت ما واقعا به دنبال اجراي امر خدا وزيارت خانه خدا و ثواب ان هستند خب پولشان را خرج هموطن ايراني خود ،خواهر هموطن خودشان كنند ... مثلا"خواهري كه يتيم است و از بضاعت مالي براي تهيه جهيزيه محروم است ،خواهري كه بيماري سخت دارد و هزينه هاي ان سنگين است و دهها مورد ديگر كه به نظر من ثواب ان از هزار بار زيارت خانه خدا بالاتر است !!!كم نيستند هموطناني كه شايد دهها بار به زيار خانه خدا رفته اند ....بهتر نبود پولشان را خرج هموطنان خود كنند ؟؟؟؟ (2805774) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۴:۳۷:۳۴
مبالغ هزینه شده در یک سال برای عمره معادل بودجه عمرانی یک سال کشور است. حالا دوباره ارزیابی کنید. (2806480) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۳۷:۲۶
داداش یه کم ایراد داشت امار درست (مبالغی که دولت به حجاج دلار میده معادل بودجه عمرانی هستش . قطعا کسانی هستن که علاوه بر دلار سهمیه ای در انجا ریال ایران خرج می کنن که امار این جور هزینه ها در دست نیست ) (2810645) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۷:۱۱:۵۶
مردحسابی ماچکارداریم عربستان به پول مانیاز داره یانداره مامیگیم درهمه کشورها به گردشگران احتارم میذارند هزینه روادیدروکم میکنند تاگردشگربیاداونوقت درعربستان باید برای یک سفرده دوازده روزه هزینه تور ۱۲روزه ایتالیا وفرانسه روداد
وبی احترامی هم شنید (2806918) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۰:۴۴:۴۷
اتفاقا خیلی درآمد هم برای ایران هم برای عربستان داره مردم را سیاه نکن (2807703) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۹:۳۱:۵۳
1-میشه بفرمایید نرفتن ایرانیها چه منفعتی برای عربستان داره که حاضره چیزی دستیه بده تا ایرانیها نرن ؟؟؟
2- امار حجاج عربستان در سال چقدره و امار حججاج ایرانی چقدره ؟؟؟
لطفا از روی احساسات یا بی اطلاعی چرت نگو (2810626) (alef-3)
 
حسن فاضل
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۰۱:۵۹:۱۱
منم نطرم مثل شماست دقیقا (2826458) (alef-3)
 
حسن فاضل نجف آبادی
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۰۲:۲۰:۳۳
وقتی از مجلسی که فقط 70نفرشان امظا بکنند چی توقع دارید بابا((امام حسن عسگری قربانش برم حج اصلا نرفتن طوری شد بنظرتان--))تازه امام هم بودند و بهشان واجب بوده (( بابا برا یک مدت ببندید یا با رهبری مشورت بکنید))آخه بدجوره که از طرف یک کشور بیخودی ما اینطوری تحقیر بشیم{{{{من که خودم به عنوان یک شهروند نه مکه میرم نه دیدن کسی که مکه بره میرم و اگه کسی هم رفت حتما براش یک نامه مفصل ارسال میکنم که تو به تمام مقدساتمان خیانت کردی با رفتنت علی الخصوص شهدای گران قدرمان که آنها رفتند که با رفتنشان بودن ما را عزت ببخشند والسلام (2826468) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۳۰:۵۱
مطمئن باشید این پول ها در جنگ ایران عراق هم از همین پول ها تامین شده بود (2804236) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۵۱:۵۵
چرا جوگیر میشوید؟
مگر با نرفتن ایرانی ها به عمره این کشور از پای در میاید؟
تصمیمات احساسی در اداره کشور و سیاست خارجی دردی را دوا نمیکند. (2804264) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۱۱:۴۴
کاری با اون نداریم . خودمان خوار و ذلیل نمی شویم . (2804708) (alef-3)
 
ایرانی غیرتی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۳:۱۷
چرا اتفاقا خیلی هم خوب هست می دونی سالانه 5 هزار میلیارد دلار فقط از زائرای ایرانی به جیب این لعنتی ها می ره و تیر میشه توی سینه شیعه و ...برای گام اول خیلی هم خوب هست تا ان شالله گام های بعدی پرتاب موشک ها بر سر کشور عربستان. (2804758) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۱۹:۵۱
5هزار میلیارد دلار که دیگه نه! بودجه سالانه امریکا هم 5هزار میلیارد دلار نیست قربانت گردم! (2804904) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۵:۱۸:۲۳
فكر كنم منظورشان تومان است (2806592) (alef-11)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۲۱:۴۴
ســــــــــــــــــــــــــالانه 5 هــــــــــــــــــــــزار میلیــــــــــــــارد دلار؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! میدونی چقد پوله؟ کل درآمد افسانه ای نفت ما در هشت ساله طلایی دکتر محمود به 720 میلیارد دلار رسید .دلاره دوست عزیز نخود لوبیا که نیست شما نمیخواد به عربستان موشک بزنی برو به کارو زندگیت برس. (2804911) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۱:۴۳:۵۵
5 هزار میلیارد دلار میشه 5 ترلیون دلار از بودجه کل کشور آمریکا بیشتره! کل هزینه دلاری ایران تو عربستان 1 میلیارد دلا رهست! (2805083) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۴:۱۳
با اینکه غیرتتو تحسین میکنم. اما کاش یکم سنجیده تر حرف بزنی دوست من. (2805478) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۳:۳۷
شما که ایرانی غیرتتتتتتتی هستی !!!! میدونی سالی چند تا دختر ایرانی در دبی هتک هیثیت می شن ؟!!
چطور برای اونجا اشک تمساح نمی ریزید ؟!!! (2805777) (alef-11)
 
armanoff
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۸:۳۶:۲۷
کسی نگفته دبی برن امارت هم بدتر اصلا سفر به کشورهای عربی ممنوع (2810530) (alef-11)
 
بهلول
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۳:۱۳:۲۸
مرد مومن حتي جمع اختلاسهاي اينجا هم به 5 هزار میلیارد دلار نميرسه . چه خبره آخه . (2806240) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۶:۰۹:۵۶
ببخشید شما بگو چیکار کنیم
در حال حاظر جز تحریم حج کاری از دستمون بر میاد؟؟؟؟؟ (2806762) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۴۰:۰۸
دو تاشرطه این جرات رو ندارن ، مطمئنم این یک برنامه از قبل تهیه شده بوده ، شک نکنین (2804448) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۲۲:۴۳
1- حج و عمره منافع مالی و شغلی زیادی برای برخی گروهها و افراد داره مطمئن باشین تعطیلش نمی کنن.
2- ملت ما احساسی تصمیم می گیرن نه عاقلانه وگرنه سالها قبل باید این منبع مالی وهابیت رو قطع می کردیم.
3- این سر و صدا ها چند روزی ادامه داره و بعد دوباره همه چیز با خوبی و خوشی از سر گرفته می شه.
4- خیلی به خودتون فشار نیارین . (2804731) (alef-3)
 
من
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۲۷:۰۷
احسنت (2804741) (alef-3)
 
سامي
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۷:۳۶:۳۰
شيطان بزرگ فقط عربستانه كه با ظاهر اسلام و برادري هميشه ظلم كرده و پول جمع كرده (2805252) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۲۳:۱۴
پولی که حجاج ایرانی در سفر حج هزینه می کنند شامل هزینه هواپیما اقامت در هتل خوراک و ..... به جیب اعراب نمی رود اگثر این شرکتها ایرانی هستند یا از کشورهای اسیای شرقی. عربستان بابت حج نه تنها درامد ندارد که هزینه می کند و البته درامدش از نفت است و سرمایه گذاری هایی که در سهام بورسهای خارجی دارند. اگر حج تعطیل شود از نظر اقتصادی به سود عربستان است چون از این بایت تبلیغات نمی کند (2807299) (alef-11)
 
armanoff
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۸:۳۸:۳۵
شما احتمال زیاد یک عربستانی هستی ولی فارسی خوب یاد گرفتی آفرین (2810535) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۷:۵۶:۱۴
من هم واقعا براي آل سعود وهابي كه بويي از دين و اسلام نبرده است متاسفم

حالا فكر كن اين يارو كه پليس بوده و مجري قوانين وهابيت !!!

بعد همين آل سعود وهابي و بي همه چيز مدعي عدم رعايت حقوق بشر در سوريه است!!!!

و با اين بهانه به تروريست هاي النصره و داعش سلاح و مهمات ميدهد

البته كساني كه سالهاي قبل سوريه رفته اند، اذعان ميكنند كه آزادي و حقوق بشر

بيش از ساير كشورهاي عربي مثل امارات و قطر و مصر و... بوده است (2805290) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۰۴:۲۰
چرا يك فوريتي !!!! دفاع از شرافت طرح يك فوريتي !!! (2805302) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۴۷:۳۷
دوست عزیز مسئله فقط پول نیست
اگر یک اسرائیلی اینکار را کرده بود آلان کفن پوشان خواستار جنگیدن با اسرائیل بودند
مسئله این است که غیرت آنها فقط برای اسرائیل و آمریکا تحریکک میشود در حالی که عرب ها از هزار و چهار صد سال پیش و خود را اقا و سرو ایرانی میدانند (2805404) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۱:۳۷:۰۶
و حالا ایرانیا خودشون به این طرز فکر دامن میزنن و میخوان که عربای کثافت نجس سرورشون باشن اگه نه چرا مسئولین کشور دست از حج رفتن بر نمی دارن اصلا حج واجب نیست من نمیدونم چرا مردم بی خیال این سفری که اصلا هم معنوی نیست نمی شن آخه کی میخوان بفهمن که مکه رفتن مساویست با بی آبرویی برای ایران و ایرانی پس اون غیرت و میهن پرستی ایرانیان کجاست؟ (2807401) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۷:۳۶
چرا کسی از دیوار سفارت عربستان بالا نمیره؟؟؟؟ کفن پوشان و...کجا هستند؟؟؟؟؟ الان میشه فهمید این تجمعات دلواپسان و کفن پوشان همه ساختگی و هماهنگ شده و جناحی است. (2805759) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۸:۵۵
يه سئوال اگه ما اينكارو كرده بوديم از بام تا شام هي ميگفتن ولي ما مانور تبليغاتي نداريم چرا (2805793) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۱۴:۵۷
من نمی گویم به حج نروید می پرسم کجاست معنویت این حاجیان و این سفرها؟ (2807287) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۵:۱۶:۱۸
چه عجب ! (2812292) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۴۹:۰۳
ریختن پول به حساب اعراب نیست،عده ای در داخل خوب جیبشان از این حجها پر میشود (2812705) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۲:۰۰
متاسفم که دولت در این مورد سکوت کرده
نکنه میخوان در این مورد هم برن مذاکره کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2803809) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۰:۵۴
همین که شما اظهار نظر میکنین کفایت میکنه (2803898) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۵:۰۶
چقدر شما از روش متمدنانه مذاکره بدت میاد
اگر با چماق و بمب و موشک بیفتیم به جون هم و فحش ناموس بدیم شما راضی میشی (2803925) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۲:۵۸
شما با برادر یا پسرت یت خواهرت اینطوری رفتار بشه میری مذاکره می کنی؟؟
خوش غیرت (2804356) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۲۴:۴۷
از دوره غار نشینی مدتهاست گذر کردیم و گرز و چماق به کار نمیاد
شکایت از مبادی خودش صورت میگیره
در ضمن غیرت این نیست که داد و بیداد راه بندازیم عزیزم
افکار شما پوسیده هست باغیرت (2804580) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۸:۴۰
من به شخصه غار نشینی را ترجیح می دهم خوشبحال شما که روشنفکر هستی و برات این نوع رفتارها عادی هستش (2804775) (alef-3)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۷:۳۵
میخواای فردا موشک بریزیم همه رو قتل و عام کنیم و راحت شیم.... اخه برادر من همه غیرت دارن اما احساسات فقط ضربش به خود ما برمیگرده. باید تدابیر عقلانی گرفته بشه. هرچند منم مثل شما تووی ذهنم هزار جور فحش و بد و بیراه میاد توو ذهنم واسه این نامردااا...
اما این تفکرات جواب نمیده دیگه (2805491) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۰:۵۱
الان اگه دوتا از بازیکنای النصر رو تووی فرودگاه بگیریم و تعرض کنیم خیالت ارووم میشه. غیرتت تموم میشه. اخه خیلی دردناکه اما لطفا احساسی نباشیم اینقد. هیچکسی هم بیغیرت نیس هموطن عزیز (2805497) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۳:۰۶
برچسب زدن عادت شماهاست (2805504) (alef-13)
 
غیرت
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۲:۴۶:۴۹
اگه شما در هشت سال دفاع مقدس بودی فکر کنم با این درک و شعور من الان باید عربی تایپ میکردم آقای متمدن و بافرهنگ و دانشگاهی و به روز و روشنفکر و بازم بگم یا بسته. لطفا داستان اعدام یکی از حجاج در زمان رضا شاه رو بخون داداش. (2807507) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۵:۵۸
حداقل اخبار رو بخون، هم سفیر عربستان فراخونده شده، هم افخم واکنش نشون داده، هم سفارت ایران در ریاض فعال شده.

حال آدم از مدعیان اخلاق؛ که فاجعه تجاوز به نوجوان ایرانی را دستمایه حمله به دولت قرار میدهند واقعا ... (2803982) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۴:۱۲
سفیر نه عزیزم کاردار فرا خوانده شده این ها با هم فرق دارند... شما که جز با سواد ها هستی چرا (2804361) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۹:۲۸
به خاطر این کاردار فراخوانده شد ون درحال حاضر عربستان در ایران سفیر نداره . (2804447) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۱:۱۸
سفیر عربستان در ایران حضور نداره برادرم عالیترین مقام سفارت کاردار را احضار کرده اند کلا آدم های جو گیری هستیم ما (2804674) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۴:۲۲
دم ونزوئلا گرم که بخاطر جنگ یمن سفیر عربستان و اخراج کرد (2804363) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۱۳:۲۲
این جوری که شما گفتی یعنی پدر عربستان در آمده !!!!!

چقدر ملک سلمان داره میخنده . (2804711) (alef-3)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۱:۳۵
آبی از این دولت گرم نمی شود حالا که در صدد این بودن فرستاده بفرستن سعودی رابطه ها را خوب کنه و فکر نکنم هیچ اقدامی صورت بگیره و شاید از سعودی ها یه تشکر هم بکنن زیرا دولت امید باید امیدوار باشه که روابط حسنه بشه (2804040) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۵:۲۳
کلا ایران با هرجایی که مبادله تجاری داشته باشه در قبالش سکوت میکنه. شاید ما مبادله تجاری با عربستان نداشته باشیم ولی حج تمتع و حج عمره خودش یه چرخه اقتصادی بزرگ هم برای ایران و هم برای عربستان داره. پس نتیجه بگیر بعد از چند روز همه چیز به حالت عادی بر میگرده. خیــــــــلی بعیده این کامنت درج بشه. (2804057) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۹:۲۴
چی میگی عامو؟!!!!
امورخارجه مگه اعتراض نکرد؟
سفیر یا کاردار عربستان رو مگر احظار نکردن؟!!!!
همینجوری یه چیزی میگی دیگه (2804168) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۱۳:۵۳
یه دوستی امروز در کمال تاسف میگفت کسی که برود و پول به جیب عربستان بریزه حقشه که بهش تجاوز بشه ما اعتراض کردیم بهش ولی مصر بود که اینا حقشونه و استدلال میکرد و... خواستم بگم یه عده هم دارند اینگونه به قضیه نگاه میکنن. (2804888) (alef-13)
 
سعید ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۳:۱۸
طرح خیلی خوبی است (2803816) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۰:۲۷
من هم موافقم، ایران تقریبا سالی 900 هزار نفر رو می فرسته حج و با یک حسابی سر انگشتی در حدود 900 میلیون دلار نصیب عربستان میشه اینهم سایتی که حساب کرده :http://www.khabaronline.ir/detail/383230/Economy/macroeconomics (2804350) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۶:۴۴
"حدود دو سال پیش بود که یک دیپلمات عربستانی در حالی که مست بود رانندگی می کرد در یک تصادف شدید، یک شهروند ایرانی را به قتل رساند و یک شهروند دیگر را مصدوم کرد."

خُب نتیجه‌اش چه شد؟! مگر مقامات عربستانی در ایران مصونیت قضایی دارند؟ اگر در آن زمینه اقدام درستی صورت می‌گرفت امروز شاهد این فجایع نبودیم. (2803838) (alef-11)
 
ناصر
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۴۹:۵۸
اقا حج عمره را تعطيل كنيد اگر منافع بعضي بگذارد (2803857) (alef-11)
 
جلیل
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۶:۲۳
منم کاملا موافقم که حج عمره لغو بشه معمولا اکثرا میلیاردرها به همراه بچه هاشون میرند این قبیل مسافرتها این اتفاقات هم واسشون می افته
این همه مستحق و نیازمند در کشوره چرا این پول رو به جیب عربها میریزند حج باید فقط حج تمتع باشه که واجبه حج عمره باید لغو بشعه ولی تجربه نشان د اده و من مطمئنم این قبیل پیشنهادات فقط در حد حرف میمونه و هیچ وقت حج عمره لغو نخواهد شد بعد از یه مدتی هم این قضیه کاملا فراموش خواهد شد (2803880) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۵۵:۴۳
عسل بابا میلیاردر ها بچه هاشونو کمتر از پاریس نمی برن (2804368) (alef-3)
 
جلیل
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۳:۴۴
نه پس بچه فقرهایی که از گرسنگی میمیرند میرند حج عمره (2804685) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۰۹:۱۰
نه قربونت اونایی که عشق حاجی شدن دارن میبرن البته ی تعدادشون با وامه که حاجی میشن!!!!! (2804874) (alef-13)
 
میثاق
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۷:۱۴
تقصیر خودمان است.
حج به چه قیمتی؟!
مگر بار اولشان است.
چرا تحریمشان نمی کنیم؟!
مگر عمره واجب است؟!
خودمان کردیم که لعنت بر خودمان باد. (2803881) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۱۸:۵۲
دوستان انگار در خواب هستند
عزیز من ده ها شرکت ایرانی و هزاران نفر دخیل هستند و از این راه کسب درامد میکنند محال است لابی اینها بگذارد عمره تعطیل بشود چقدر شما خوش خیال هستید
شرکتهای مختلف که ثبت و انتقال و مسکن و غذای زائران را برعهده دارند و...همه اینها منافعشان در خطره و مانع این اقدام میشن.
اصلا انرژیتون رو هدر ندهید محاله عمره قطع بشه فوقش برای یه هفته قطع بشه اونقدر فشار میارن که دوباره راه میفته.شرکتهای مختلف افراد مختلف هتل داران و افراد مذهبی و...همه در این امر دخیل هستند و شغل دارند تعطیلی عمره یعنی از دست رفتن ده ها هزار فرصت شغلی
دیگه از مرداد 66 و حمله به حجاج که بدتر نیستت اون موقع هم درس نگرفتیم (2804900) (alef-13)
 
مl
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۵۴:۲۹
باید خود مردم ایران همت کنند و حج عمره رو تحریم کنند و الا دولت و مجلس تصمیم به اینکار نخواهند گرفت (2805605) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۵۹:۰۴
بفرمائید دیپلمات عربستان که در حال مستی در تهران رانندگی میگرد و مرتکب قتل شد کارش به کجا کشید. وقتی دونوجوان را پلیس از کاروان جدامیکند وهمراه خود می برد مسئولین کاروان مشغول چه کاری بودند که این اتفاق افتاد؟ (2803888) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۱:۵۴
این حج عمره
1-پول ما رو میریخت به جیب سعودی ها
2-سعودی ها این پول را خرج موارد زیر میکردند:
الف: بمب گذاری و تروریزم در عراق و سایرنقاط میکردند
ب: بااسرائیل برای اسیب زدن به ایران تبانی میکردند
ج: باهاش بمب ساختن و ریختن ذروی سر شیعیان یمن
د: شیعیان عراق رو باهاش میزدن

با لغو حج عمر که حج واجب هم نیست منافع زیر حاصل میشود:
1-این همه فشار روی ناوگان هوایی کشور وارد نمیشود و هواپیماها فرسوده نمیشوند در نتیجه استهلاک هواپیما و امکان سقوط انها کم میشود
2-تاخیر در پروازها کم میشود
3-فشار مالی از روی ریال برداشته میشود و ریال تقویت خواهد شد
4-جنسای خارجی با حجاج وارد کشور نمیشود و تولید داخل تقویت و بیکاری کاهش می یابد
5-به جای استفاده از هواپیماهای روسی همین هواپیمایی که زائران را به عربستان می برند استفاده میشود و تلفات و سوانح هوایی کاهش می یابد
6-بی احترامی و..در فرودگاه به زائران ایرانی کاهش می یابد
7-پولهای حجاج در داخل صرف امور خیریه می شود مثل ساخت مدرسه و ازدواج و جهیزیه
8-غصه های ما هم کم میشود
9-فشار از روی فرودگاه ها کم میشود و برج های مراقبت و..ترافیک کمتری دارند سرویس دهی به مسافران بهبود می یابد.
10-هزینه های سر زدن به حجاج از حج برگشته و مصرف پارچه و... کم میشود
11-به محیط زیست کم میشود.0منابع کمتر مصرف میشود)
12-امکان انتقال بیماری های ویروسی کاهش می یابد
13-دست دستگاه دیپلماسی برای موضع گیری علیه ال سعودئ بازتر میشود
14-اعتبار ال سعود کاهش می یابد
15-چشم و هم چشمی کم میشود(فلانی رفت ما هم بریم و..)
16-عزت و سربلندی ما بیشتر میشود
و ده ها منفعت دیگه که الان به ذهنم نمیرسه یه نیم ساعت فکر کنم ده تای دیگه هم میشه نوشت
پس بشتابید برای اجرای این امر خیر (2803903) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۲:۴۲
شما تازه با یک گوشه کوچک از کثافات آل سعود در این زمینه آشنا شده اید. این خصلت زشت و شنیع، در این خاندان و این سرزمین ریشه دراز دارد؛ تا جایی که شهره خاص و عام است. (2803906) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۳:۰۵
احسنتم حضرت ایت الله العظما مکارم (2803909) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۳:۴۶
اگر جای هزینه چنین مسافرتهایی به بچه های ایرانی کمک شود بسیار خدا را خشنودتر می کند تا اینکه پول به جیب آل سعود و خاندان فاسد عربستان بریزیم. عربستان =سرطان خاور میانه (2803912) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۰۸:۵۵
فقط یک سئوال از مسئولین دارم : چرا در برابر بی حرمتی انجام شده در جده وادادیم و آنقدر تعلل کردیم و واکنش نشان ندادیم که آنها دست پیش را گرفتند و هواپیمای عمره گزاران اصفهانی را امروز اجازه فرود ندادند و دیپورت کردند ؟ آیا عمره را باید به هر قیمتی انجام داد ؟ آنهم با پذیرش ذلت ؟ مگر امام حسین حج واجب را رها نکرد ؟ آبروی مردم مومن بها ندارد ؟ (2803944) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۱:۴۷:۲۵
موافقم کاش همه مثل شما فکر میکردند (2807410) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۱:۰۰
این هم از بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی (2803955) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۲:۱۴
پول مفت برای عرب شکم پرست. (2803961) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۳:۴۳
وای بر این فضاحت. شرف وحیصیت ایرانی رو به باد دادین ،دستگاه دیپلماسی.لابد اینم باخنده وقدم زدن حل میکنی؟؟؟؟؟ (2803967) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۵:۲۱
خداي من! يعني تعرض واقعا اتفاق افتاده. اصلا دارم ديوونه ميشم. (2803980) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۱۸:۰۵
بحث تعطیلی حج عمره مورد خوبی است اما دستگاه دیپلماسی ضعیف کشور

که در کشور عربستان حقوق دلاری نیز می گیرند در این کشور چه می کنند

بنظر می رسد فقط گزارش می نویسند (2803988) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۲۴:۰۴
مگه اتاق بازسي دوربين امنيتي ندارد (2804019) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۲۸:۲۰
خاك بر سر ما كه اين همه بي حيثيتي و بي شرافتي را ميبينيم و باز به حج ميرويم. به خدا حج واجب در شرايطي حرام است. كجايند مراجع عظام؟؟ چرا فتوا نميدهند؟؟ و اين تذهبون؟ اگر اين مصيبت براي فرزندان ما رخ ميداد چه ميكرديم؟ اين حج را تحريم كنيد. (2804029) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۳:۱۸
تو نرو به بقیه هم کاری نداشته باش می خواستم بدونم در آنتالیا و تایلند غیرت تقسیم می کنند؟ (2804684) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۱:۵۱:۱۱
شمایی که سنگ حج رو به سینه میزنی آنتالیا و تایلند غیرت تقسیم نمکنند اما بی حرمتی و تحقیری که عربای کثافت نسبت به ایرانی دارند نیست حج هیج وقت واجب نبوده و اگر در این شرایط حتی حرام باشه خیلی بهتره (2807416) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۰:۱۸
سازمان حج و زیارت دست دولت نیست که اگر بود دلواپسان به صدا در میامدند (2804035) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۱:۳۲
وای به حال دینی که عزت و شرف و ناموس یک ملت رو به به یغما ببره....

وای به حال مومن و مسلمونی که ابن ننگ رو ببینه بازم بهش تن بده..
بابا والا ما هم بچه مسلمونیم ... اما اینا بویی از دیانت نبردن مقدس ترین و عزیزترین احساسات این ملت رو با کثیف ترین اعمال انسانی پاسخ میدن ..
اینا حتی به ملت هم نژاد و هم زبون خودشونم رحم نمیکنند.. (2804039) (alef-13)
 
طناز
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۱۵:۵۶
آفرین گل گفتی (2809418) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۳:۲۳
تعطیل نمی کنندمنافع زیادی درآن نهفته است آنجاهتل دارنداینجاسالهابایدپول به بانک بسپاری والی ....اگربشماریم یک چندصدتامی شودکاروان دارهاهم که والله کاروکاسبی شون وفامیلاشون که هرسال مجانی میرندچه می شوندهی روزگار (2804046) (alef-13)
 
امیرخان
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۶:۵۸
یعنی تو این مملکت کارواجبتر از واجب حج تمتع وکار مستحبتر از مستحب حج عمره نداریم خدا شاهده داریم (2804060) (alef-13)
 
همشهری
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۳۸:۰۸
عزضه شو ندارین!!
حرمت مومن از حرمت خانه خدا واجب تراست. (2804064) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۴۰:۵۲
قابل توجه : درآمد عربستان از سفر حج دقیقا برابر درآمد حاصل از فروش نفت هستش (2804072) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۴:۰۲
شمردن بلد نیستی مجبور نیستی اظهار نظر کنی برادر جان (2804686) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۳۷:۲۴
این حرف اشتباه هست
یکجا خوندم درآمد از حج حدود 10 درصد کل فروش نفت شون هست احتمالا آمار سال 2011 (2804961) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۴۳:۲۱
آقای اوحدی!! متاسفم که شما انقدر راحت بخش اصلی ماجرا رو کتمان کردید (این دو مأمور برای انجام اقدام شنیع خود ناکام ماندند!) تا شاید طرح لغو حج عمره انجام نشه و منافع بی پایان شما و دوستانتان به خظر نیافته!
اگر فرزند خودتون هم بود، آیا منافعتون رو ترجیح می دادید؟ یا اینکه خودتون می گفتید فرزندتون رو تفتیش کنن؟! (2804081) (alef-13)
 
امیرجسین
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۴۵:۰۳
فکر کردید که اگر بچه دوم چیزی نمی گفت چی می شد؟؟؟ یا اکر فقط به همون به بچه اول تجاوز شده بود ماچرا چجوری پیش می رفت؟

به نظرتون خیلی مامور عربستانی خیالش راحت نبوده که چیزی نمی شه و بزار دو تا ببریم واسه بازرسی؟؟؟

ایشالا که موارد دیگه نبوده که اون خانواده ها از ترس آبروشون چیزی نگفته باشند! (2804089) (alef-13)
 
خسروی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۴۵:۱۰
رفتار ایران همیشه در مقابل کارهای کثیف عربستان، منفعلانه بوده است. وقتی می شنویم ونزوئلا، به دلیل حمله به یمن، سفیر عربستان را اخراج کرده است و ایران در مقابل حمله به یمن واکنش قابل توجهی نشان نمی دهد و در برابر تجاوز به فرزندان مملکتش در عربستان، جانب چشم پوشی را می گیرد، واقعا احساس حقارت می کنیم.
عزت ما کجا رفته است؟ (2804090) (alef-13)
 
کریم همکار
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۴۳:۰۴
اخراج سفیر عربستان ،برای ونزوئلا بی هزینه نیست اما ایران نمی تواند چنین عکس العملی داشته باشد.زیرا رشته اش سردرازي پیدا می کند.تلاش ایران این است که بهانه دست کشورهای منطقه ندهد و اجازه ندهد جنگ گسترش یابد. (2807327) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۵۶:۰۵
اینا که می گفتن شبه تجاوز!!! (2804122) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۲۸:۴۶
شبه تجاوز دیگه چیه؟ (2804425) (alef-3)
 
ﺑﺎﻭﺭ ايرانى
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۰:۵۸
ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﺮﺍﻓﺖ ﺍﻥ ﻓﺮﺩ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﻣﺘﺎﺳﻔﻢ ﻫﺴﺘﻢ ﻛﻪ ﺩﻟﺎﺭﻫﺎﻯ ﻛﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﺰﺍﺭ ﺟﻮﺭ ﺧﻮﻥ ﺩﻝ ﻭﺍﺭﺩ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﻴﺸﻪ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﺭ ﺳﻔﺮﻫﺎﻳﻰ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﻛﻪ ﺷﺮﺍﻓﺖ ﺍﻳﺮﺍﻧﻰ ﺭﺍ ﻟﺠﻦ ﻣﺎﻝ ﻣﻴﻜﻨﻪ ﻣﻴﺨﻮﺍﻡ ﺑﻤﻴﺮﻡ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﺩ. ﺍﻯ ﺩﺍﺩ ﺍﻯ ﺩﺍﺩ. (2804135) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۳:۳۳
به خدا قسم اگر کوتاه بیایین بی غیرتی خودتون رو ثابت کردین!!
هر کی حج عمره بره واقعا باید براش تاسف خورد. (2804145) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۶:۵۴
این مجلس نیست که تصمیم گیر است ! این افرادی هستند که می توانند در صورت لزوم مجلس را هم بخرند! (2804159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۰۸:۰۳
خود مردم حج عمره رو تحریم کنند تا ضمانت لازم از طرف آل سعود داده شود.
مگر حتما باید مجلس تصویب کند!!!!! (2804162) (alef-13)
 
کریم همکار
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۵۴:۲۱
مردم عادت به این کارها ندارند.همین فردا اگرسی درصد بیاد رو قیمت مرغ .مردمی که پول دارند همان کاری می کنند که ديروز می کردند.حج برای همه یک معنا ومفهوم ندارد.برای بعضی ها حج یک لقب است .یک جواز ورود به یک جرگه است .بنابراین تحت هر شرایطی آ ن انجام می دهند.اگر شده قاچاقی وارد عربستان شوند. (2807339) (alef-11)
 
سیدمهدی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۱۳:۳۶
البته این رو باید درنظر داشت که اینجوری نیست که عربستان لنگ پول ما باشه یعنی حج رو تحریم کنیم اونا بدبخت بشن چون چند وقته این جوری میگن که با پول ما عربستان موشک میزنه واز این جور حرفا این پول یک هزارم درامد عربستان هم نیست البته به نظرم باید دیگه از سفرهای چند باره صرف نظر کرد تو عمره مستحب اما اینکه به کل نریم فرصت رو به اونا میدیم که علیه ما تبلیغ کنن همین جوریش میگن که ایرانی ها کعبه رو قبول ندارن کافیه ایرانی ها حج واجب رو تحریم کنن ببینید که چقدر علیه ما تبلیغ کنن اونا فیلمی رو که جاجی ها برای اموزش تو ایران دور کعبه فرضی میچرخن رو تو شبکه های وهابی نشون دادن وگفتن که ایرانی تو ایران حجشون رو انجام میدن وکعبه رو قبول ندارن ویه عده هم باور میکنن (2804177) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۸:۴۶
برای بی غیرتی سند نزار توی سایت جناب سیییییدمهدی!!!! (2804445) (alef-3)
 
معلم جانباز
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۰۵:۵۱
آفا سيد مهدي با غيرت...! مردم نگفتن حج واجب تعطيل بشه، اين مسايل در حج معمولا تفريحي عمره اتفاق افتاده اونهم توسط ماموران رسمي دولت كثيف آل سعود!؟
معني حرف شما اينه كه براي اينكه عربهاي وهابي نگن ايرانيها حج را قبول ندارن بايد حج عمره به هر كيفيتي ادامه پيدا كنه ولو با تجاوز عربها به حج گذاران ايراني! خجالت نميكشي اين مصلحت انديشي هاي مشكوك و ذليلانه رو مطرح ميكني!؟ (2804867) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۲۰:۵۷
بعضی ها می گویند در ایران اتاق فکر وجود دارد و تصمیات طبق مشورت و هم رایی گرفته می شود ولی عکس العمل ها در برابر حوادث و اتفاقات از جزیره ایی بودن تصمیمات دارد اگر اتاق فکر وجود داشت عربستان الان سرمست تجاوز به یمن و نوجوانان ایرانی نبود و یا سائل هسته ایی اینقدر تفسیر پذیر نبود و نفت هم اینقدر ارزون نبوده و ما همش حسرت روز های گذشته را نمی خوردیم (2804204) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۲۱:۰۹
بعضی ها می گویند در ایران اتاق فکر وجود دارد و تصمیات طبق مشورت و هم رایی گرفته می شود ولی عکس العمل ها در برابر حوادث و اتفاقات از جزیره ایی بودن تصمیمات دارد اگر اتاق فکر وجود داشت عربستان الان سرمست تجاوز به یمن و نوجوانان ایرانی نبود و یا سائل هسته ایی اینقدر تفسیر پذیر نبود و نفت هم اینقدر ارزون نبوده و ما همش حسرت روز های گذشته را نمی خوردیم (2804207) (alef-13)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۲۹:۴۲
اگه به نظر امام (ره)در مورد عربستان آقایون گوش می کردند، الان این گرفتاریها را نداشتیم. (2804231) (alef-3)
 
مهدى بهرامى
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۴۷:۵۱
با تمام اختلاف سليقه اى كه با ايشون دارم ولى با اين حرفشون موافقم (2804257) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۵۲:۵۹
حج عمره رفتن و پول به جیب وهابی ها ریختن دیگر یگ ننگ است. (2804266) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۹:۵۴:۲۵
پس دیروز یکی از مسئولا بری پاک کردن صورت مسئله مبگفت که هیچ تعرضی صورت نگرفته و خیلی زود سایر مامورا سر رسیدن (2804269) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۱۷:۳۲
ایکاش مسئولین دولت تدبیر و امید از خواب غفلت در روابط دیپلماتیک خصوصا با سعودی وهابی بیدار بشن!
آقای روحانی کو اعتبار گذرنامه ایرانی؟!!!! تو روز روشن بی همه چیزا به نوجوانمون تعرض کردن بعد شما هیچی به هیچی!!!
متاسفم برات! (2804302) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۲۳:۵۲
طرح شجاعانه است.واجرای آن موجب سربلندی مردم وحاکمیت خواهدبود.درعربستان هم میهنان مان بسیارتحقیر وتخریب می شوند. (2804309) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۴۶:۵۱
من ٢سال پيش براى عمره در مدينه بودم كه يك شهروند عربستانى با صداى بلند و در كنار خيابان به امام راحل مان بى حرمتى كرد واويلا به غيرت ما (2804340) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۴۸:۱۹
ظاهرا کاروان نخبگان دانشگاهی سعی در تحریم عمره دارند. در این صورت مردم باید از نخبگان پیروی کنند. وقتی بهترین دانشمندان این کشور تصمیم به کاری می گیرند مردم عوام باید تبعیت کنند (2804343) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۰۹:۴۶
این اتفاق بی سابقه نیست (2804384) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۱:۳۸
سفیر عربستان باید اخراج شود
خیلی بی غیرت شدیم .... (2804430) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۴۴:۴۹
الان عربستان در ایران سفیر نداره (2804464) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۳:۴۵
حقمون.هرچی به سرمون بیاد حقمون.خودمون میگیم اینها وهابیند خودمون میریم حساباشون را در بانکها پر میکنیم.از این شدیدتر هم حقمون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2804432) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۶:۱۷
بای هم تا اطلاع ثاوی رفتن به هر نوع حجی را ممنوع کرد (2804438) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۳۶:۴۹
کسی نباید تعطیل کنه خود مردم نباید برن و تحریم کنن
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید

معشوق همین جاست بیایید بیایید (2804439) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۴۷:۱۲
این یک حرکت شخصی نیست بلکه حاوی پیامی به ملت ایران است
عربهای وهابی سوسمار خور عزت و شرف ایرانی ها رو نشانه رفته اند
وای بر آنان که به دنبال منافع خوشان بودند
این پولها سلاح شده و در بلوچستان فرزندان این وطن را به خاک و خون می کشد
و این یعنی خود زنی در عین آگاهی (2804469) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۲:۰۰:۲۷
خیلیها این چیزا رو نمی فهمند و این زجر است (2807437) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۵۴:۰۶
سفیر عذبستان را اخراج کنید. (2804486) (alef-3)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۰۶:۵۴
حالا یه چیزی الان جهاد واجب تره یا حج
عربستان داره مردم بی دفاع یمن رو شهید می کنه و ما هم پول مریزیم می ریم حج عمره و تمتع. اگه عالمان دین بیان بگن کدام واجب تره خیلی بهتره که مردم بدون وظیفه چیه (2804530) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۱۹:۱۶
پس طبق اظهارات خانواده قربانیان، عمل تجاوز بطور کامل صورت گرفته.
مجازات دزدی در کشور عربستان قطع دست هست. ببینیم برای تجاوز به عنف چه مجازاتی غیر از اعدام خواهند داد. (2804563) (alef-3)
 
مجسن
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۲۳:۲۶
سلام ولله حج تمتع هم آدابی دارد که مستطیع شدن و چهل همسایه از هر چهار طرف گرسنه نبودن و .... از مقدمات آن است با توجه به خط فقر اعلامی 80درصد مردم ما فقیرند و بالتبع هیچ ایرانی با این وضعیت حج واجب ندارد.
به قول عرفای ایرانی :کعبه دل انسان است و خداشناسی و اعتقاد ما با نرفتن به عربستان نه فقط به خدا نردیکتر مان نمیکند که حتی پرده دار خانه خدا را جری تر میکند برای به خاک و خون کشیدن مسلمانان بحرین و یمن و دیگر شیعیان
زمانی که عربستان به بحرین و یمن تجاوز کرد ما باید طرح لغو ارتباط را میدادیم که حداقل دستاورد این قطع رابطه نیفتادن این اتفاق بود.
در عین حال مجازات لواط در دین اسلام مرگ است ببینیم عربستانی که برای کمترین مقدار تریاک حجاج مسن ایرانی را اعدام میکند(قانون مدنی نه شرعی)حکم خدا در این گناه را برای این دو نامرد جاری میکند یا اینکه ناموس شیعه ماند خونش در قانون آل سعود مباه است
با تشکر از الف که موقعیت نوشتن دلمشغولی مردم را فراهم میکند (2804576) (alef-13)
 
تقی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۵:۵۹
دلمشغولی مصداق ندارد.مردم از درد دلهایشان میگویند.برای رفتن به حج شما یک رای گیری از سراسر کشور بگیرید ببینید چه جواب میگیرید .ما که نباید منتظر نظر فقها بشویم .مجلس چه کاره است میتواند نظر انها را هم بگیرد همانطور که نظر صاحبنظران در همه زمینه ها گرفته میشود.حج در این دوره وزمانه که امنیت وجود نداردوبایرانی توهین میشود صد با حرام است .وقتی همشهری ما بخاطر نداشتن 4 میلیون پول برای عمل جراحی میمیرد ایا حج واجب است ؟ (2805881) (alef-11)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۲۶:۳۴
بابا چقدر به عربهاي ملخ خور و فاسد باج بدهيم ان از زنان در دبي واينهم فاجعه جديد تحقير ملت ايران بيايم نه حج عمره بلكه تمتع را هم تحريم كنيم تا بقول حلاج نه خانه خدا به خود خدا رجوع كنيم (2804584) (alef-3)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۴۲:۱۷
به خدا از این خبر دارم دق میکنم. (2804617) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۴۱:۲۳
درود به غیرتت برادر . (2805383) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۴۹:۵۵
خودمون عربستان رو پرو کردیم اگه با حکام سگ صفت سعودی برخورد کنیم دو تا مامور اشغال نمیان این وضعیت رو به وجود بیارند تو هر زمیته ای باید به ال سعود ضربه زد (2804632) (alef-3)
 
محمدصادقي
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۰:۵۶:۵۶
البته هيچ شكي نيست كه خدا در عربستان سعودي و ميان چند تكه سنگ نيست هركجا كه بخواهي خدا همانجاست.اينهايي كه مثلا به زيارت خانه خدا ميروند در واقع نا خواسته به آمال دراز مدت وهابيون لا دين كمك ميكنند .عوض ريختن پول به جيب وهابيون به ساختن مدرسه ومحيطهاي آموزشي وپرورشي كمك كنند بهتر است كه همان باقيات صالحات است . ودر امر ساخت اقتصاد زير بنايي كشور سهام ميشوند .و زمينه عياشي هاي سعودي ها را فراهم نميسازند. (2808137) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۲:۲۸
دونوجوان دختر بودند یا پسر (2804644) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۳:۵۵
ممانعت عربستان از ورود هواپيمای زائران ايرانی به جده
حدود سيصد زائر عمره که ساعتي پيش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره 1516 شرکت هواپيمايی جمهوري اسلامي ترک کرده ‌بودند تا به زيارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپيمايی عربستان به اصفهان بازگشتند. (2804648) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۵۴:۲۸
سلام ، سفر حج مستحب به چه قیمت و وقتی که میدانیم کسی از ما ایرانیان دفاع نمی کند چرا سفر کنیم متاسفم برای دولت و سازمان حج که به هر قیمت برای انجام سفر و با این رسوایی برای هم وطنم عکس العملی ندیدم ای کاش آقای روحانی سفیر عربستان را اخراج میکرد و مراجع تقلید ما فتوا میدادند ... وای بر ما از ماست که بر ماست (2804650) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۲:۴۳
البته عرب عجم کردن شرم اور است یک خوزستانی هستم که همسرم عرب است عرب ایرانی و به او افتخار میکنم شاید انقدر که او و خانوادهاش در جنگ رشادت بخرج دادند خیلی ها این رشادت را نکردند اما خوب این امید راهم دارم که این مسئله بخاطر یمن یک بزرگ نمایی و سیاه نمایی نباشد و با احساسات مردم بازی نشود بخاطر مساله یمن امیدوارم تحریک احساسات را ملعبه سیاسی نکنید (2804681) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۴:۲۹
این کار نقشه عربستان برای نرفتن ایرانیان به آنجا به دلایل امنیتی است .چون آل سعود شدیدا از شیعیان عربستان و ارتباط آنان با ایران میترسد (2804689) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۱:۵۷
ما از طريق يمن هم مي تونيم با شيعيان عربستان ارتباط برقرار كنيم و اگر لازم باشه حتما اين كار را مي كنيم . (2806097) (alef-11)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۴:۴۲
زودتر باید این کار میشد میدونید با هر کاروان که وارد عربستان میشه چقدر گیر حکومت سعودی میاد که مستقیم میره حساب داعش؟؟ (2804762) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۳۶:۵۷
آفرین به این نماینده های باغیرت مجلس که نامه امضا کردن, انصافا بقیه هم باید امضا کنن.تنها کاری میتونن انجام بدن همین امضاست.ایکاش خودشونو جای پدر و مادر ۲نوجوان میذاشتن.از آیت الله مکارم شیرازی ممنونم که حرفاشون دل مارو گرم کرد. (2804770) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۴۴:۲۲
واقعاً برای خودمون و مسولین مملکتم متاسفم (2804807) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۴۴:۵۸
من يکي که فيش حج عمره خودم را ميفروشم و پول آن را ميدهم به يک خانواده مستحق دريک روستاي دوردست , فکرکنم خدا آنرا بيشتر از يک حج توأم با.......... ازمن بپذيرد (2804809) (alef-13)
 
کریم همکار
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۱:۰۴:۵۵
آفرين (2807352) (alef-11)
 
طناز
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۱۸:۰۶
مطمئن باش ثوابش بیشتره (2809425) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۳:۵۶:۰۶
شما رو به روح پر فتوح شهيدان دفاع مقدس قسم ميدم شهيدان ما براي حفظ شرف ما به جنگ اين نجسان بي شرف رفتند شما رو به خدا قسم ديگه به عربستان نريد اين ها انسان نيستند اين ها كثيف و نجس هستند چشمانم پر از اشك شد وقتي خبر رو شنيدم تو رو. به خدا به عربستان نرويد (2804840) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۰۹:۴۲
خدا شاهده حقتونه این کارا رو باهاتون بکنن کسی که میره به جیب دشمن پول میریزه حقشه بهش تجاوز بشه (2804875) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۱۰:۲۹
به نظر من عربستان برای از بین رفتن ارجحتر از اسرائیله واسرائیل بایداولویت دوم باشه برای از بین بردن. (2804878) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۳۹:۴۷
دلم به حال آن دو طفل بیچاره می‌سوزد. چه فکر می‌کردند، چه شد... (2804967) (alef-13)
 
سعيد روشن
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۴۰:۳۳
اين حج عمره هم ابزار رانت خواري و درامد خيل كثيري از متنفذين در سازمان حج و اوقاف شده بلطفا ببنديد در اين دكان را تصور كنيد اگر اين اتفاق براي دو شهروند اروپايي مي افتاد دولت هاي اروپايي با چه اقتدار وجديتي اين موضوع را پيگيري ميكرد مسئولين حج و عمره كه توان چشم پپوشي از اين بازار پرسودرا ندارند اهل تسامح وتساهل شده اند (2804973) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۵۳:۲۲
آقایان به دو جوان نابالغ ایرانی تجاوز شده است انهم بدست اعرابی که کشورمان با انها بر سر مسائل خرد و کلان اختلاف و مشکل دارد.چه بهتر است که تکلیفمان را با آنها برای همیشه روشن کنیم تا دیگر جرات چنین غلطهایی را نداشته باشند.اصلا برای چه باید به کشوری که با حکومت آن چندین دهه است دشمن هستیم سفر کنیم؟ این غیر از نشان دادن ضعف و احتیاج است؟ خدا از رگ گردن به انسان نزدیکتر است و همه جا خانه خداست. (2804999) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۵۴:۵۹
سالار

فروع دین:نماز، روزه، خمس، زکات، امر به معروف،نهی از منکر ، جهاد، حج، تولی، تبری



ببینید حج به اندازه زکات اهمیت دارد، چرا وقتی به این شکل به ایرانی ها توهین میکنند به جای کمک به فقرای ایرانی به حج برویم. و پولمان را در جبی سعودی های کثیف بریزیم (2805002) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۵۷:۵۵
آقایانی که دلواپس و نگران پرستیژ هسته ای هستید.اینک وقت آنست که دلواپس ناموس و شرف و پرستیز ایرانی هم باشید. مطمئم باشید نیش کثیف این اعراب بخاطر شنیدن خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی تا بناگوششان باز است و این را بخاطر شکستن غرور ایرانیان و به عمد و با نقشه قبلی انجام داده اند. در مقابل حکومت لواط کاران عربی باید ایستاد.فردا دیر است. (2805010) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۱:۱۰:۱۳
خوبه یکی ازدوقربانی موضوع رابه خانواده اش گفت چه بسا اگرباز گو نمی کرد این مسئله پنهان می ماند ممکن است این اتفاف برای چندمین بار تکرار شده باشدوقتی پلیس حرامزاده سعودی دست به چنین کارکثیفی می زند مطمنا" این کارکثیف را بادیکر زايران کرده بود که دید صدایی درنیامد کارش راتکرار کرد درهرصورت مسيولین برای پیگیری این موضوغ جدی برخورد کنندوالله آبروی ایرانی زیرسوال می رود درضمن چه ا صراری است حج عمره ای که مستحب است به قیمت آبر وی ریختن مسلمان ایرانی دردنیا تمام شود این عربهای سعودی همین جوری با مامشکل دارندوسعی می کنند ایرانی ها را دردنیا تحقیر کنند پس چرا نباید عاقلانه بااین موضوع برخورد کنبم یعنی اگرکسی به مکه نرفت وعمل مستحب اش راانجام ندادبه بهشت نمی رود.به جای هزینه ای که دراین راه صورت می گیر د به این کسايیکه در دوربرمون هستند به جوانانی که موقع ازدواجشون است ولی به علت تنگدستی فادر به ازدواج نیستند کمک کنیم که اجرش ازصدتا حج عمره بیشتراست نمونه زیادی ازاین کمک ها است مریضی که مخارج درمان ندارد وبا درد خود به علت تنگدستی محکوم به مرگ می شود خلاصه برای رسیدن به خدا راههای بسیاری وجود دارد.به امید جهانی شدن حکومت مهدی عج الله . (2805028) (alef-13)
 
سعید ۵۷
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۱:۱۵:۵۵
حج رفتن یا نرفتن فتوا نمیخواهد ، عقل میخواهد ، تمتع یا عمره تفاوتی ندارد ، خداوند بر کسی حج ذلیلانه تکلیف نکرده است .
هرکس این خبر تجاوز را بشنود و از غصه بمیرد ، شماتتی ندارد ، گویا ما همه چیزمان کمرنگ شده است ، حتی غیرتمان ……. (2805036) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۱:۱۸:۱۵
رگ غیرت اون دلواپس ها چرا باد نکرد. اونا اگه این عمل با کودکان فلسطینی انجام میشد الان رگشون باد کرده بود. اینها غبرتشان هم انتخابی است.
بخصوص اون چند نماینده دلواپس (2805041) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۱:۵۶:۵۰
آقا این برنامه ازقبل طراحی شده ومی خواستند آبروی ایرانیان راببرندوآن دونفر مامور نبودند وازاراذل واوباش بودند که به آنها اطلاعات عربستان پول داده ومی دانیم این اراذل واوباش باکمترین پول قانع می شوند وچون معمولا سابقه جزائی دارند برفرض هم اگر فرمالیته برای رضایت قوه قضائیه ایران اینها رادستگیرکنند آیاازروزبعد درزندان هستند ؟همه مردم می دانند که می شود اینکاررا کرد درزمان های دور ایرانیان وقتی به سفر حج می رفتند غلامی خوشگل که زن باشد به ایران می آوردندویایک رقاصه خوشگل با خود به ایران می آوردندوباآنان آنچنان می کردند که کردند .حال ای حجازی که انگلستان سردمدارانتان راازبیابانها جمع آوری کرد ودرسرزمین حجاز مستقرتان کرده وباپول نفت انواع واقسام گروههای تروریستی به سرزمین های عربی می فرستید ای کاش ناصر مصر زنده بود ودم از پان عربیسم می زد .ناصر ببین آن تزت لگدمال شد .وبه خلیج فارس گفتی خلیج عربی . قبلا بحراحمر خلیج بود که همان خلیج عربی نامیده می شد ولی بدستورکورش تنگه زده شد که ازحالت خلیجی بیرون آمد ولی بعدها استثمارگران کشورهای اطراف بحراحمر رابه طرف خلیج فارس هل دادند .کیست که نداند هنوز هم شما وبعضی ازکشورهای خارجی عربی غذای حاجت خودرا در خیابانها وپیاده روها ارواح شکم وزیرشکمتان انجام می دهید. البته ناگفته نماند پول نفت تعلق به حکومت است ومردم بدبخت وبیچاره درعربستان سهمی ندارند .ما اگر دراین وضعیت حج رانخواهیم کیرو ببینیم .ای خادمین قلابی شریفین .این مهمان نوازی شما بود .البته می گویند سیاست یعنی دروغ .یعنی نامردی وگول زدن طرف وحقه بازی .آیادرسیاست رحم معنی دارد؟مسلما نه .صدام لعنتی هم کسی رانمی گذاشت مر دم ایران به عتبات عالیات بروند ولی بالاخره سرنوشتش چی شدومردم به عتبات دارند می روند ماهم بیائیم به حج نرویم .تا مدتی بعد آزادانه به حج برویم .ومقبره ائمه اطهارمان را ازاین وضعیت بیرون بیاوریم . (2805096) (alef-13)
 
بیتا
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۲:۱۳:۰۳
تجاوز به دو نوجوان ایرانی تجاوز و توهین به یک ملت هست وقتی چنین اتفاقی در یک چنین جایی با چنین جسارتی میافتد حتماً قبلا هم بارها وبارها تکرار شده ولی این بار صداش در اومده حالا مسوولان خوش عیرت وملت دوست ما باید بتواند از حقوق ملت خودشون دفاع کنند وکسانی که میگویند عربستان نیازی به پول مردم مانداره اینو بدونن که درآمد دوم عربستان بعد ازنفت از زایرین ایرانی هست حالا سازمان حج و زیارت باید خودش عاقلانه تصمیم بگیره ودر عیر این صورت مردم ایران حج رو تحریم کنند ودیگه به حج نرن (2805107) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۲:۱۳:۱۲
برادر کفنپوشم .سلام.حالت خوب است.قضیه تجاوز دو مامور رسمی عرب در رسمی ترین مرکز دولتی عربستان یعنی گیت بازرسی فرودگاه عربستان را شنیدی؟رگ غیرتت باد نکرد؟مثل اینکه رگ غیرت تو هم انتخابی کار میکند؟اگر این تجاوز توسط مامور اسراییلی به یک نوجوان فلسطینی شده بود الان تو صف ثبت نام برای اعزام به غزه بودی.راستی اگر بمیریم هم کم است.کجایند آن دلواپسان که برای یک قدم زدن ظریف با کری طلب مرگ میکردند.آیا الان وقت مردن نیستد.حاجی زیارت قبول .خوب پسرت را بردی تا معنویتش را تکمیل کند.تو اگر غیرت داشتی مگرفرودگاه را ترک میکردی.باور کنید هیچ تظلم خواهی نخواهد شد چون زمزمه ها بلند است که ماموران عرب گفته اند این بار اول مان نیست.حتی با زائران زن ایرانی هم اینکار را کردیم. ولی ما تا بحال عکس العملی ندیدیم. حاج آقا زیارت قبول .سعیکم مشکور. (2805108) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۲:۳۲:۵۷
البته اگر شرف وابروی یک ملت بیشتر از هر چیز دیگری ارزش داشته باشد باید وهزار بار باید رفتن به حج متوقف گردد (2805124) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۳:۱۰:۲۵
متاسفانه این سعودی ها بسیار شهوت پرست و کثیف و خوشگذران هستند و آنها حتی به نوجوان نیز رحم نمیکنند.متاسفانه ما هم که ول کن ان سعودی ها نیستیم و به هر قیمتی باید به عربستان رفته و میلیاردها دلار هر ساله به جیب گشادشان ریخته شود. (2805162) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۶:۲۲:۵۵
خانه خدا به تمامی مسلمانان تعلق دارد نه به دولت آل سعود. بنابراین بجای لغو سفر به مکه پیشنهاد میشود شورای همکاری کشورهای اسلامی تشکیل جلسه داده ومسئله واگذاری حفظ امنیت خانه خدا به شورايی متشکل از تمامی کشورهای اسلامی پیشنهاد شود. (2805202) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۰۳:۰۵
خب اين حرف شما که ميگيد کعبه متعلق به مسلموناست کاملا درست اما مگه ازامربه معروف تو دينمون واجب ترهست که اگه اونم باعث درخطربودن آبرومون باشه انجامش حرامه؟ (2807271) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۷:۲۳:۱۹
جناب مطهری کجا تشریف دارند .چرا سرو صدا نمی کنند ، نکنه زیاد مهم نیست حیثیت ایرانی زیر سوال برود ؟ (2805232) (alef-13)
 
دزدگیر
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۸:۲۵
تو دلواپس مطهری هستی؟؟؟؟؟ (2805739) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۶:۰۶
جو گير نشو ، از كجا مي دوني مطهري سكوت كرده ؟؟؟ (2806077) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۷:۵۱:۲۹
مساله خیلی ناراحت کننده است و آدم را تا مغز استخوان خشمگین می کند اما چرا ما فکر می کنیم که بجای همه می توانیم تصمیم بگیریم؟ حج عمره یک تصمیم فردی است هرکس خواست می تواند برود و هرکس نخواست نرود. دستگیری دو پلیس و عذرخواهی رئیس پلیس نکات مثبتی است. (2805278) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۳۱:۲۳
به نظر در اولین اقدام باید رییس سازمان حج زیارت و نماینده ولی فقیه استعفا یا عزل شوند.
پس کی باید مردم ببینند مدیری مسئولی عزل یا استعفا بده. (2805355) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۱:۰۵
آقا مجید ر
آیا حاضری فرزند خودتو بفرستی برا فروع دین؟؟؟؟ (2805418) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۷:۲۵
اگردلها پاک باشد ازداخل ایران این عزیز ترین کشور اسلامی می توان دل رابه خداسپرد وواقعا زیر ذلت وهابیها نرفت .اینها خانه خدارا دراسارت گرفته اند وازسایر ملل مسلمان باج خواهی می کنند . اگربتوان عمره ها راتبدیل به سفرهای جذاب ومعنوی به زیارتگاههای ائمه معصومین درایران مانند مشهد مقدس حضرت معصومه وشاهچراغ شیراز یا عراق کرد چه اشکالی دارد . بنده خودم به عمره رفته ام واقعا نگاه بسیار تحقیر امیزی به شیعیان وبخصوص ایرانیها دارند . یادم نمی رود داشتیم ازپله های پشت مسجدالحرام به سمت چشمه زمزم می رفتیم بالا ناگهان پیر مرد عربی که داشت می امد پایین درپله ها لیز خورد ونزدیک بود باسربه زمین بخورد بنده باگفتن یاعلی دستش راگرفتم ونگذاشتم بخورد زمین . بعد که تعادلش حفظ شد ونخورد زمین بخاطر اینکه ناخوداگاه گفته بودم ((یا علی )) محکم زد زیر دست من یعنی چرا اینطور گفتی ! (2805430) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۱۷:۲۸
نمایندگان عزیز با شجاعت ادامه دهند تا کی میشوید سکوت کرد ؟ (2805490) (alef-13)
 
احمد لطفی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۹:۵۷
باسلام وقتی شرح حال خانوده ها ی زوار ایرانی را خواندم اشک در چشمانم حلقه زد .واقعا به کامین گناه باید مورد تعرض خادمین حرم ؟؟!!!قرار بگیریم.به نظر من رفتن به حج چه عمره وچه واجب با شرایط موجود حرام است. (2805525) (alef-13)
 
نازنين
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۹:۵۹:۱۰
کاملا موافقم.به نظرم مراجع بايد فتوا بدن. (2807261) (alef-11)
 
حمزه
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۳۴:۴۰
اگر با فرزند و برادر خودت بود, باز همین حرف رو میزدی.
شما در این زمینه از آقای مکارم که اينطور موضع گرفتن
بیشتر میفهمی??? (2805544) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۵:۲۸:۲۷
آقای مکارم درباره این به اصطلاح بیانیه و در اصل توافق لوزان باید موضع میگرفتند و جلوی این بی حرمتی بزرگ به آرامان ها و منافع ملی را می گرفتند. و الا از این اتفاقات همه جای دنیا و همیشه کم و زیاد می افته (2806609) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۰۹:۵۰:۲۹
واقعا از مخالف های توافق چنین نظری هم بعید نیست اگر با برادر یا پسر خودت این کارو کرده بودن خوشت می اومد؟ سطح فکرت عالیههههههه شما دوست دارین جنگ بشه هر روز به بچه های ما تجاوز کنند این دو تا کم ااند... (2814364) (alef-3)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۴۲:۳۶
سلام زائرا کشتند چیزی نگفتیم دانشمند از مراسم حج دوزیدن چیزی نگفتیم برگاه ائمه بقی خراب کردن چیزی نگفتیم اگه حالام چیزی نگیم فردا نوبت ناموس این مملکته (2805561) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۴۳:۵۷
حج رو کلا لغو کنید.

بنظر میاد کار عمدی بوده (2805568) (alef-11)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۱۶:۳۵
پس این دلواپسان کجان الان؟؟؟ (2805694) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۲:۲۰
عربستان چون حامی داعش وحشی وسابر گروههای تکفیری است که به فجیع ترین وضع ادم می کشند و جنایت می کنندهمچنین حمله به یمن و اتفاق اخیر به جرات می توان گفت به دوران جاهلیت بر گشته است. چرا پیامبر در شبه جزیره عربستان ظهور کرد چون بدترین نقطه زمین از لحاظ فرهنگی و اجتماعی بود حضرت حجت نیز از همین مکان ظهور می کند چون بدترین نقطه زمین خواهد بود. (2805713) (alef-11)
 
ايراني
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۴:۴۲
وقتي سعودي هاي سوسمار خور به هر بهانه اي مي خواهند به ما ضربه بزنند چه توجيهي وجود دارد كه ما با صرف هزينه هاي زياد كلي پول به جيب اونها بريزيم تا تقويت بشن .عمره مستحبي با يد لغو بشه تا اونا هم حسابي دستشون بياد يا اينكه خيلي محدود و با ضمانت هاي شديد برگزار بشه و سقف خاصي براي خرج كردن زائرين در نظر گرفته بشه. (2805726) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۲۵:۲۴
واقعا براي بي غيراتاني كه سعي در كتمان قضيه داشتند بخصوص خبرگزاري مهر كه وابسته به دولتي است كه چشم اميد مردم است متاسفم ومسولين سازمان حج كه با كتمان ان ميخواهند به تجارت خود بپردازند بازم چاپ نكن (2805729) (alef-11)
 
نوید از تبریز
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۷:۳۵
اگر مسئولین مدیریت قوی داشته باشند باید از خیر سودآوری این ذلت بگذرند و سفر عمره را کنسل کنند.این ننگ را ما نمیپذیریم... (2805758) (alef-11)
 
مجید قربانی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۴۷:۰۴
به 6 دلیل باید حج را تحریم کرد:
1- جلوگیری از خروج بیش از حد ارز کشور در شرایط فعلی
2- کاهش دادن بیش از حد قیمت نفت توسط عربستان به منظور فلج کردن هر چه بیشتر اقتصاد ایران
3- جلوگیری از کشته شدن مردم شیعه یمن
4- جلوگیری از گسترش گروهک های تروریستی زاییده عربستان
5- مشخص شدن موضوع تجاوز به دو نوجوان
6- توهین عربستان در ممانعت از ورود حجاج ایرانی به جده (2805790) (alef-11)
 
بیران
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۰:۵۶:۲۱
حج عمره .حج دانش آموزی ودانش اموزی تحریم شود
خبرهای ناخوش به گوش میرسد .حج درب منزل است مومن (2805809) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۱:۱۲:۲۵
باید کلیه اعضای آن کاروان به صف کشیده وروحانی کاروان ومدیر کاروان جلوی آن صف قرار داده وتیروباران کرد بی عرضه ها غیرت نداشتند فرودگاه جده را با خاک یکسان می کردند نهایت اینکه آنها را هم می کشتند (2805833) (alef-11)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۳:۵۳
کسی را می شناسم حدود ده دوازده بار رفته حج عمره.... با این همه مشکلات اقتصادی داخلی و فشار عربستان چرا باید یک امر مستحب ما را دستمایه بازیها دشمنان خارجی قرار دهد. امید است مراجع تقلید بزرگوار وارد عمل شوند. ابروی تشیع و ابروی ایرانیان را اسان به باد ندهیم. (2805875) (alef-11)
 
احمدرضا
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۱:۲۸:۱۲
امام علی (ع)درنهج البلاغه فرموده اند "اذااضرت النوافل بالفرائض فارفضوها"اگر مستحبات به واجبات آسیب رساند باید رهاکرد .چه اسیبی بالاتر از حیثیت مومن که واجب تر از کعبه است اگر مسئولین امر پایبند به قانون اسلامند باید بدستور اسلام عمل کنند بدون ملاحظه ای سیاسی.مگر جوانان شهید این کشور برای دفاع از اسلام وناموس خون خودرا پای درخت اسلان نریختند .درچنین شرایطی ایا انفعال جایز است؟ (2805894) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۱۵:۳۱
سفرهای عمره را لغو کنید خدا بزرگتر از انک در خانه ش پیش اعراب کثیف بماند تن به این ذلت ندهید (2806049) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۲:۴۵
آقای روحاني مچکريم آقای ظريف مچکريم به خاطر اينکه عزت را به پاسپورت ايراني برگردانديد!!! (2806065) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۵:۱۲
ما از جميع آيات عظام و علماي شيعه در ايران درخواست داريم كه نسبت به اين مسئله بي تفاوت نباشند و مثل حضرت ايت الله مكارم شيرازي با شجاعت و در قالب فتاوي معتبر و مستند و با اشاره به احاديث و روايات ائمه اطهار (ع) ، حج عمره را تا زماني كه خطر اهانت و شكسته شدن حرمت مومن وجود دارد ، ممنوع اعلام نمايند ( حفظ آبروي مومن از حفظ حرمت خانه خدا واجب تر است) (2806072) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۲۹:۲۳
اقا خودتون را دردسر ندین این قضیه دو سه روز داغه بعد ول میشه میره تاریخ اثبات کرده ما کاری نخواهیم کرد فوقش هم کاری بکنن دو سه روز قطع میکنن .و... بعد کارای نمایشی میشه و...بعد دوباره برمیگرده
کلی ادم در این بردن حجاج به عمره هستند و پول درمیارن از اشپز بگیر تا هتل دار و شرکتهای هواپیمایی و... محاله که عمره لغو بشه (2806088) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۷:۱۴
لعنت بر آل سعود (2806114) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۳۸:۲۲
دوستان اگه ما خودمون واسه خدا خونه بسازیم و عبادت کنیم خدا به این کشور توجه نمیکنه و بعنوان بندهاش قبول نمیکنه یا اونجا حتما حاجی میشیم و بندکی قبول میشیم
واقعا ما خدارو چقدر دوست داریم یا بت و مکان پرستیم به خود وسرزمینمان و ایندگانمان خیانت میکنیم که بریم زیارت
چقدرمردمانی ناشکر و بی سپاسی هستیم که خدا همه چیز بهمون داده دنبال شکرانه خدا در جال و مکان دیگری هستیم (2806118) (alef-11)
 
مالک
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۴۱:۳۰
به نظر من باید به اشد مجازات محکوم شوند چون در سرزمین وحی این کار غیر قابل تحمل است (2806126) (alef-11)
 
مالک ازآذربایجان شرقی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۵۲:۴۶
بنده یک فرد ایرانی این عمل غیرانسانی که درجده تعرض جنسی به دو جوان ایرانی انهم درسرزمین وحی محکوم میکنم وازدولت ومسعولین کشورجمحوری اسلامی ایران تقاضاداریم این عمل ناخوش ایند جدی بگیرند (2806170) (alef-11)
 
پیرمرد
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۵۲:۴۹
بخدا اکثر ما عبادت و کارهای نیک را برای خدا انجام نمیدیم اگر ثواب عمل مستحبی مد نظر باشد زیارت حضرت رضا(ع) در بعضی روایات کمتر از زیارت عمره نیست و زیارت کربلا و بخصوص نجف افضل زیارات است بعضی روایات در این باره عجیب است هر قدم در راه اتبات عالیات عراق معادل صد بار حج ( عمره یا واجب ) مقبول عنوان شده است.
بدبختی ما از اینجا شروع میشود که برای دل خودمان کار میکنیم نه برای رضای خدا (2806171) (alef-11)
 
s[hn
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۳:۰۷:۲۹
به غرور ایرانی ها توهین بزرگی شده (2806219) (alef-11)
 
علی عسک
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۰:۲۰
درود خدا بر حضرت ایت الله مکارم که چنین پیشنهادی را دادند که برای انجام یک مستحب واجب خود را فراموش میکنیم
چاصلا در شرایط فعلی نه واجب نه مستحیب باید تعطیل بشه (2806284) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۳:۴۶:۳۶
سخن من با مرجع تقلیدم حضرت آیت اله مکارم شیرازی است که بجای سئوال از مسئوولاین حج، چرا از مقلیدین خود نمی خواهد که تا اطلاع ثانوی به حج عمره نروند، من نمیگویم فتوا بدهید با این شرایط حج عمره حرام است حداقل میتوانید بفرمائید که مقلیدین شما با این شرایط فعلاً به حج عمره نروند آیا گفتن چنین جمله ای اشکال شرعی دارد یا مسئله دیگری است که ما نمیدانیم (2806329) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۳:۵۰:۰۹
بهترین راه حل تحریم عربستان است
تا خودم نرفته بودم نفهمیدم
اگه با مهر نماز بخونی مهر رو تو سرت خورد می کنند.
بی احترامی هایی به ما ایرانی ها میشه که حد نداره
اتوبوس ایرانی ها اکثرا از جده تا مدینه خراب میشه که وسطش زابرا شن.
واقعا آیا مجبوریم بریم؟ (2806339) (alef-11)
 
فاطما
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۵:۰۸:۵۸
تعرض انجام شده و پزشک قانونی تایید کرده
.لطفا" ماست مالی نکنید . چند سال پیش که چادر های زایران را آتش زدند و به جان مردم افتادند وزایران سعی کردند عمل شنیع آن ها بر ملا نشود و آبروی زنان ایران نرود ما چقدر فراموش کاریم. (2806569) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۵:۳۸:۲۷
من يك سئوال دارم بزرگان ديني ما چرا تا به حال توصيه نكرده اند كه مسيرهاي كوتاه قربه الي الله در جاي جاي كشور خودمان به وفور وجود دارد و لازم نيست پول هاي كلان را به پاي كساني كه بويي از انسانيت نبرده اند و هميشه تلاش در تحقير و حتي نابودي ما داشتند بريزيم چطور پدراني كه براي كسب روزي حلال براي سير كردن شكم زن و بجه اشان در خيابانها پرسه مي زنندو يا خانواده هايي كه به علت نداشتن جهيزيه، به خواستگاران دخترشان جواب رد مي دهند رگ گردن ما از غيرت باد نمي كند؟ والله اين بي غيرتي كمتر از اين اتفاق غير انساني اخير نيست. و تازه ما يادمان افتاده كه چه سرمايه ايي را به پاي اين ملعونين مي ريزيم! (2806649) (alef-11)
 
امير حسيني
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۶:۱۰:۲۴
توجه توجه توجه توجه تو را خدا حال ديگه تمومش كنيد تو خيلي از احاديث بعضي كارها ثواب هزاران حج عمره دارد.اگه دولت ايران حج عمره را لا اقل ١سال لغو كنه كل بازاريهاي مكه و مدينه صداشون در مياد تازه ميفهمن كه فقط ايرانيها خريدار آشغالهاي چيني هستن. اين را ميتونيم از فارسي صحبت كردن كل فروشنده هاشون فهميد اينم از بين اين همه زبون تو دنيا. (2806764) (alef-11)
 
ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۶:۳۴:۴۹
سلام
ما سفارت امریکا رو گرفتیم (به ناموس تجاوز نکرده ) سفارت انگلیس را گرفتیم (کار به ناموس نداشت) اگه غیرت ایرانیتون اینه واقعا ..... کار به کار دولت نداشته باشین کار به کار مجلس نداشته باشیم برین جلو سفارت بدونند ایرانی غیرت داره و..... (2806828) (alef-11)
 
کامبیز
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۷:۰۷:۱۳
با سلام .من به شخصه رو دار شدن مامورین عربستانی و این رفتارها رو بیشتر بخاطز انفعال خودمون میدونم .چندین ساله میشنویم با زائرین بد رفتاری میشه .انوقت فکر میکنید این اولین تجاوز بوده .ن....تازه اطلاع دارن که خانواده هاشون بیرون هستن و اینطور راحت دارن حتک حرمت یه جوان رو میکنن .بیشترش مقصر سازمان حج و زیارت است که چون منابع زیادی تو این تجارت داره چشمش رو به همه چیز بسته .والا خود این سازمان از ما مطلع تر هست چه خبره .اما اگه تحریم کنه بعد کی جلوتر پول بگیره و تازه موقعه رفتن باز هم حساب کنه که تورم اینقدر بوده باید بازم پول بدین ....اکثرا مال ایران و افراد خاص هست که حاضر نیستن یه روزم شده تجارتشون رو تعطیل کنن.
لطفا نظرات رو چاپ کنین چون سازمان حج باید جوابگو باشه بالاخره بعد این همه خفت چه اقدامی می خواد بکنه ..یا شایدم دلواپسان دلواپس تجاوز به ایرانی بشن و حرفی و عملی انجام بدن .نه که فقط انرژی هسته ای عزت ملی باشه و تجاوز تو روز روشن تو فرودگاه و توسط وهابیون عزت ملی نباشه و دلواپس نباشن که نکنه مجدد تکرار بشه یا ق... (2806910) (alef-11)
 
دوست
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۲۴:۰۶
درود بر مکارم شیرازی.........لعنت بر آل سعود ووهابیون........ (2807085) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۹:۱۷:۰۱
اگر یک اسراییلی به یک فلسطینی یا لبنانی اینگونه مظلومانه تجاوز کرده بود الان مسیولان ما چه سر وصدایی که نمیکردند ولی ایرانی که زیاد مهم نیست ایرانی باید هر بلا یی را تحمل کند ودم نزند (2807193) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۰:۵۵:۴۷
غیرت داشته باشید روی ال سعود و وهابی های راکم کنید (2807340) (alef-11)
 
OMID
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۲:۰۷:۳۵
حج رفتن برای چیه ؟
هیچ وقت از خودتون پرسیدین ؟
فقط بریم حج ؟
که چی بشه ؟
اگه برای اعمال و مراسم دینیه . خوب واجبش خوبه اونم اگه شرایطش باشه
اگه مستحبه که آدم خیلی باید ...نفهم باشه که کارهای واجب رو رها کنه بره مستحب انجام بده
واجب کمک به مردمیه که کنارمون هستن که با سیلی صورتشون رو سرخ میکنن
بنابراین ما چه بخواهیم چه نخواهیم ... به حج میروند تا قیافه نحس تازیهای ...رو زیارت کنن و مورد تعرض قرار بگیرن
...هم از این موارد بسیار بوده ...
(2807450) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۲:۱۸:۴۱
ما خودمون نباید بریم، من حجو دوست دارم و ارزوی رفتنشو دارم اما راضی نیستم برم و پولمو تو شکم ال سعود بریزم تا گلوله بشه رو سر مردم بی دفاع بریزه، درضمن با این حرکت زشتی که انجام دادن رفتن کاریست اشتباه، نرید، انشالله به امید خدا ظهور نزدیک است، آقا بیا... (2807469) (alef-11)
 
عليرضا
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۳:۴۹:۴۸
مرگ بر آل سعود جنايتكار مسئولين كمي به خودشان بيايند و حج را متوقف كنند پول ما موشك مي شود وبرسر مظلومين يمن ريخته مي شود اگر رفتن به حج متوقف شود هيچ اتفاق بدي نمي افتد فقط با اين كار مشت محكمي بر دهان سعوديان نجس مي زنيم آنهايكه با رفتن به حج با اين شرايط موافقند كمي به غيرت بيفتند غيرت ايراني كه زبان زده اللهم العن اباسفيان و آل زياد وآل سعود (2807620) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۰:۲۷:۵۹
سلام لطفا" اسامي اون 70 نماينده با غيرت مجلس رو منتشر كنيد تا مردم بدونن به كيا بايد راي بدن . جناب مكارم ازتون به خاطر غيرتتون متشكرم ضمنا"... (2807682) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۰:۵۴:۱۷
بنده به عنوان یک روحانی که قریب به 21 سال افتخار تحصیل در حوزه علمیه را دارم جدّا از مسئولین محترم خواهش میکنم که در برنامه حج و عمره تجدیدنظر جدّی کنند.آخر انجام عبادات مستحب به چه قیمتی
ازنظر من عربستان سعودیها وهابیها به مراتب از صهیونیستها و اسرائیل بدترند
هرمصیبتی ما داریم زیر سر این موجودات رذل و پست و....است
در زمان ظهور حضرت حجت اروحناله الفداء اولین و بدترین و سخت ترین دشمن ایشان همین حیوانات خبیث اند
مرگ بر سعودیها
مرگ بر وهابیت
مرگ بر اهل حجاز
لطفا دوستان مغالطه نکنند و اینگونه اعمال شنیع و پست حیوانی را به آداب و عبادات دینی ربط ندهند
اینجا باید مسئولین محترم یک بار برای همیشه برخورد قاطع و جدی داشته باشند
با احساسات و شلوغ کاری و توهین به یکدیگر کاری از پیش نمیرود بلکه این کینه و بغض باید در چارچوب یک واکنش عاقلانه و شجاعانه که از کرامت والای انسانی ایرانیان سربلند و شریف دفاع کند خار ،که نه بلکه مشت محکم در چشمان و مغز آفتاب خورده این جماعت عرب ملخ خور سوسمارخور باشد
یاعلی (2807724) (alef-11)
 
reza
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۱:۵۲:۴۸
ایران....غیرت....ابهت.... شرافت....آبرو.....کرامت انسانی...اسلام.....مسلمان.... من در مقابل این کلمات شرمنده ام... کاش میتونستم حق این کلمات رو از دشمن قسم خوردمون بگیرم..... ما مردم ایران آرزوی رویارویی با عربستان رو داریم...رویارویی با این کودک کشان و دشمنان ایران

باشد که به مقصودمان برسیم (2807790) (alef-11)
 
گچسارانی
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۵:۰۶:۳۸
اقا مرجع عالیقدر جهان تشیع با زبان بی زبانی میگه حج عمره مستحب ونباید حتما باید رفت.اون وقت ما برای هم شاخ وشونه میکشیم.وهابی هم بادایرانیت ما مشکل داره هم به شیعه بودندما.فرزند کوورشی .وعلی بن ابیطالب .هر نفر یه نفر راکه میخواد حج عمره بره توجیه کنه.یاعلی (2807871) (alef-11)
 
آرش فروزان
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۸:۵۰:۰۷
در مورد تحریم حج، طبیعتا نظر مسئولان شرکت شمسا و منافع آنها هم مهم است!!!!!!!!!!!!!!

اگر حجو تحریم کردند من اسمم را عوض می کنم (2807951) (alef-11)
 
آدم
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۹:۵۰:۲۶
بهترین تصمیم این است که سفر به عربستان برای زیارت برای یک دوره 10 ساله به طور کلی از طریق ارگانهای دولتی ممنوع شود. واقعا تا کی باید مردم کشور به واسطه برخی مزایای سیاسی گروه گروه این اداب را دامن بزنند که هیچ نتیجه ای برای انسان ندارد. زیارت خانه خدا شرایط می خواه، اگر کسی به این شرایط رسید در وجود خود خداوند را خواهد یافت. بر کدام اصول مذهبی و اخلاقی و عقلی واجب است مردمی که در فقر می باشند و یا همسایه آنها فقیر است پولشان را در جایی هزینه کنند که از قبل از پولها، حاکمان آنها از اسرائیل نیز وحشیتر هستند و اینگونه اینروزها تمام زیرساختها و مردم کشور یمن را به زور ویران می کنند..... واقعا کمی تامل کنید ای مسئولین و مراجع کشور. فردایی که به زودی می رسد باید پاسخگوباشیم...... (2808025) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۰:۵۹:۲۷
در عربستان کسی این کارو کنه اعدامه آیا در مورد این دو مامور عربستانی این حکم هم صدق میکنه یا نه؟ (2808140) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۱:۰۷:۲۶
مسئولین لطفا ساده از این ماجرا نگذرید
یه لحضه خودتونو جای خانواده های این دو نوجوان بذارید ببینید چه حالی دارن
کاری کنید که این دو مامور سعودی که این کار قبیح رو انجام دادن به اشد مجازت برسونن مگه قانونشون اعدام نی پس حتما باید اعدام شوند... (2808161) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۲:۱۰:۳۲
سر مردم ایران هر چی بیاد کمه عزیزان. از ماست که بر ماست. (2808329) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۴:۱۴:۳۳
موافق نیستم....

خواهشا بفهمین چی میگین (2811937) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۷:۱۰:۵۶
موافق نیستم (2809071) (alef-3)
 
ابیعخ
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۲۲:۵۴:۳۳
منافع کی در ایران از بین میره :!
کشور ها مارو تحریم می کنند ما نمی تونیم چند سال حج عمره نریم (2809925) (alef-3)
 
کوروش
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۱۹:۵۱
چند سال پیش هم هیجده ایرانی را به جرم حمل مواد مخدر گردن زدن شاید هم یه توطیه بود آخه کدوم عقل سلیمی قبول می کنه فردی که برای زیارت خانه خدا می ره مواد قاچاق کنه اون موقع موضوع زیاد پی گیری نشد (2810149) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۳۱:۴۲
اینها همان از نسل یزید و معاویه هستن واقعا خدا هم راضی نیست پول بی زبون بریزیم به دست وهابیون تا برن شیعیان را بکشن مرگ بر عربستان (2810171) (alef-13)
 
جامین
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۱:۱۱:۱۲
این اولین بار نبوده و نیست که اعراب به ما ایرانی ها توهین میکنند.باید به حال ایران و ایرانی گریست که به همچین روزی افتاده؛البته مشکل از خود ماست وقتی خدامون عربه دیگه چه انتظاری میشه داشت .... " از ماست که بر ماست "
یاد قدیما بخیر که هیچ عرب ملخ خوری جرات توهین به ایران و ایرانی رو نداشت (2810234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۷:۱۲:۴۱
سلام
پس تلکلیف سودهای کلان حج چه میشود . جیب آقایان را کی پر بکند . حج هیچ منفعتی که ندارد فقط بدنامی و بی غیرتی برای کشور دارد . (2810411) (alef-11)
 
سپنتا
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۶:۱۹:۵۲
من ایرانیم و عاشق ایران و مردم عزیز ایران
ولی ایا خدا محصور شده به سرزمین اعراب وحشی ودر مکعب جاهلیت ؟؟خدا در قلبو دل کودکیه که از فرط نداری تو جداول میگرده دنبال لقمه ای نان (2812586) (alef-3)
 
فرشته
۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۸:۰۳
با 70 امضا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/خجالت آوره .بايد حرام اعلام بشه .همه مردم عراق و افغان و يمن و روسيه بدبختن و ما بايد حامي اونها باشيم پس آرامش و حيثيت خود ايران و ايراني چي ميشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/بايد يه جوري با عربها برخورد بشه تا درس عبرتي باشه براشون تا نسل ها بعد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ (2815645) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۱:۲۳:۳۸
اگر اعدام نشوند باید حج تحریم شود در غیر این صورت تجاوز ها گسترش پیدا میکند (2824508) (alef-3)
 
سیدنورالدین
۱۳۹۴-۰۲-۰۳ ۰۹:۴۹:۰۵
مرگ بر وهابی های کثیف عربستان , این قوم کثیف ترین و پست فطرت ترین قومی هستند که تاریخ تا به حال به خود دیده و نه از خدا و نه از اسلام و نه از انسانیت بویی برده اند. متاسفانه هم اکنون نیز وظیفه خادمیت مکه را نیز به عهده دارند. امیدوارم به حق دستان بریده حضرت ابوالفضل (ع) , دستان این نامردان تاریخ از صفحه روزگار بریده شود. انشاءالله . (2842507) (alef-11)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۹:۴۲:۴۷
سلام وقت همگی بخیر مسائل با هم قاطی نکنید ایران باید سیاستشو عوض کنه چه معنی داره خردسال و کودک و محصل حتی دانشجو بره مکه بعد بیاد احترام همه چیزو زیر پا بزاره نماینده های محترم به جای افراط و تفریط موضوعات تدبیری بیندیشن که محدودیت سنی باشه
چرا بعضی از دوستان پول سفربه آنتالیا و دبی را به فقرا نمیدن مگه پول مملکت اونجا خرج نمیشه .حالا صد رحمت به حاجی حداقل بعضی هاشون خمس و زکات میدن. دولا با این کارش اب به اسیاب دشمن ریخت به اسلام و تشیع ضربه زد با ابروی کسایی که سالها منتظرن بازی کرد مثل.پدر و مادر پیر من (2870304) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۹:۴۹:۳۹
همه که اهل ریا و تزویر نیستن قطعا بعضی از حاجی ها تمام احترام نگه میدارن خمس میدن زکات میدن هوای فقیر و همسایه شونو دارن قرار نیست دیگه زندگی نکنن خدا میدانه اقدام دولت چه بلایی سر همه اورد و چطور به دشمنان اسلام و مومنین کمک کرد عده ایی فقط دنبال بهانه بودن که همه چیزو با هم بسوزونن شما شبکه های اجتماعیو نگاهی بندازین چه سواستفادهایی از اسم حج و حاجی کردن چه طنزهایی درست کرد ایا اینا تیشه به ریشه اسلام نیست این همه پول توی مسافرت خارجی که اغسته از گناه خرج میشه ولی چرا کسی اعتراض نمیکنه و فقیرو مستمند یادشون میره ولی برای موضوع حج همه فکر فقیر و همسایه مستمند افتادن (2870317) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.