نظر منتشر شده
۲۵۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 176106
چرا فرزین از انتشار سناریوی دولت برای نرخ سوخت برآشفت؟
بخش اقتصادی الف، 30 دی 91
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۰
ساعتی پس از انتشار پیشنهادهای دولت برای افزایش قیمت های سوخت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، محمدرضا فرزین دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها با خبرگزاری تسنیم تماس گرفت و خواستار حذف این خبر شد.

در جدول منتشره توسط خبرگزاری تسنیم، تصمیم دولت برای افزایش۴ تا ۱۹ برابری قیمت حاملهای انرژی را افشا کرده است. ظاهرا مهمترین استدلال فرزین برای پافشاری بر حذف این خبر، آثار منفی انتشار این خبر بر بازار و افکار عمومی بوده است.


جدول: قیمت حاملهای انرژی در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و قیمت‌های پیشنهادی در سناریوی مطرح در فاز دوم هدفمندی. قیمت‌ها به تومان است!

نکته جالب توجه اینکه رئیس ستاد هدفمندی یارانه ها در شرایطی از اعلام نرخ های جدید اظهار نگرانی می کند که به دستور احمدی نژاد برای اعمال چنین نرخ هایی خود را آماده می کند.
 
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۰۸:۲۶
علت برآشفتگی آقایان این است که ایشان تمایل دارند مردم تنها از افزایش مبالغ نقدی پرداختی با خبر شده و از عواقب آن که ناشی از افزایش قیمت بنزین و گازوئیل می باشد بی خبر بمانند.
به عبارت دیگر، با استفاده از مرام ماکیاولی اهداف سیاسی خود را پیش برده و مردم عوام را گمراه نمایند.
با این افزایش مبلغ سوخت و اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن بر افزایش هزینه های زندگی، مردم یک گام دیگر به مرحله به خاک سیاه نشستن نزدیکتر شده و آینده ای مانند کشورهای اتیوپی و اوگاندا برای کشور قابل تصورتر خواهد بود!
به همگی مسئولین تبریک می گویم! (1091492) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۵:۱۹:۳۴
به نظر من بگذارین اجرا کنن ، تفریح که نداریم دور هم میخندیم (1091611) (alef-13)
 
عبدال
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۰:۰۳
بعدش هم کلی گریه کنیم (1092329) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۳۴:۴۶
خواهشا اجرا کنید.یارانه هم ندید یا کمتر بدید به جاش از درآمئ اون برای جوونها شغل ایجاد کنید.کسی نیست به مردم گوش بده؟؟!! (1092560) (alef-13)
 
سياوش
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۳۵:۲۸
دقيقا هر چند دولتمردان ما دم از اسلام و عدالت(ع به فتح خوانده شود) مي زند اما در خلوت و دور از چشم مردم "آن كار ديگر ميكنند" و ضمنا توصيه و فلسفه سياسي ماكياولي رو آويزه گوششون كرده اند نه نامه امام علي(ع) به مالك اشتر رو. (1091650) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۳۳:۴۵
الان ديگه آن كار ديگر رو جلوي چشم مردم انجام ميدهند! اينها خبرهاي اندروني نيست، اينها رو ما داريم توي خبرگزاريهايي ميبينيم كه فيلتر هم نيستند! (1092317) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۰:۲۸
سلام
آقا این ماکیاولی که گفتی میدونی یعنی چی؟ نه خداییش یه صفحه از دیدگاهای اون رو خوندی ؟ این که داره پوستمون رو می کنن حرفی نیست اما این کلمه ها رو همین طوری از هر جا شنیدید تکرار نکنید ، ماکیاولیسم هم دیدگاهی هست که پایه هایی داره و استدلالاتی ، یه کم مطالعه بد نیست
شادباشید (1091687) (alef-13)
 
....
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۱۸:۰۲
منظور سیاوش دیدگاه های پوپولیستی ماکیاولی بوده عزیز... (1092074) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۵:۱۹
این مردم اینقدر دیگه پوستشون کلفت شد که هیچ مشکلی نیست (1091793) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۳:۵۵
دوست عزیز پوست شما رو نمی دونم ولی برای مدعی اسلام و ارزشی بودن همین دروغ کاقی است (1091961) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۷:۰۸
خدا ریشه این نامسؤؤلان را بکند به حق محمد(ص) و ال محمد (1091921) (alef-1)
 
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۱۲:۴۱
خدا از دهنت بشنوه بیچاره شدیم رفته (1092155) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۵۱:۱۰
خدا ی عزیز ریشه این نامسئولان را نمی کنی عمر ما را بردار و مرگ امثال من را برسان که بیشتر از این آبرویمان نرود و شرمنده نشویم جایی که مرگ بهتر از زندگی است (1092352) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۳:۴۷
چرا فرزین از انتشار سناریوی دولت برای نرخ سوخت سوخت؟ (1092023) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۵۶:۵۰
جنا ب آقای توکلی به خدا قسم ما دیگر توان زند گی در این کشور نداریم مگر امام نفر مود انقلاب پا بر هنگان است حا لا همین قشر و همه کا رمندان زیر چرخ گرانی له میشوند اگر هم بخو اهیم مثل کشور های دیگر برای اعتراض به خیابان بیا ییم می گویند ضد نظام هستید به خدا کسی ضد نظام نیست همه این انقلا ب را دوست داریم ولی جلو زن و بچه ها یمان شر منده اییم به داد این ملت بر سید احمدی نژاد می خواهد بگو ید طر حی که کسی جرات اجرا یش را نداشت من انجام دادم و الله دو لت های قبلی تر سو نبو دند دلشان برای این ملت می سو خت (1092046) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۷:۱۴:۰۱
از طرف خودت صحبت کن چون من يکي ديگر نمي دونم چي رو دوست دارم چي رو نه . (1092638) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۳۳:۱۱
به مرگ میکیرند که ملت به تب راضی شوند باید بگویم الفاتحه. (1092191) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۵:۵۸
قابل توجه شما کشور ما همین الان از نظر درصد تورم کشورهای اوگلندا واتیوپی بیشتر می باشد وحتی کشور هایی که ما به آنها کمک می کنیم نیز بالاتر است (1092445) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۲۲:۱۱
من هم میگم بذارید اجراکنند یکمی بخندیم ما که تفریح و کاری نداریم حداقل کمی سرکار باشیم (1092537) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۳۶:۳۳
دروغه.قراره حداکثر بنزین بشه 2000 تومن.گازیین بشه 800 تومن.برق بشه 80 تومن و گاز 250 تومن.مطمئن باشید. (1092568) (alef-13)
 
دام گستر
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۵۲:۲۹
شاید هدف دولت از اصرار زیاد بر اجرا کردن هدفمندی و ادامه آن این باشد که پس از رفتن این دولت بقیه مسئولان کشور را گرفتار عواقب وخیم این اقدام نماید و ثابت کند هیچ مسئولی توانائی و مدیریت دولتمردان فعلی را ندارد!!! ممکنه این یک دام باشه؟ چون همش دولت میگه بگذارید مرحله دوم هدفمندی اجرا بشه، مسئولیتش با من !!! آخه وقتی 5 ماه از عمر دولت باقی مانده چطوری میخواد مسئولیت و عواقب آن را بعهده بگیرد؟ آیا الان مسئولیت و عواقب تصمیمات 7 سال گذشته را دولتمردان پذیرفته اند و مشکلات و صدماتی که به مردم و کشور وارد شده را جبران کرده اند؟!!!! (1092597) (alef-13)
 
598
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۷:۱۶:۰۲
این روزا تو این آشفته بازار اقتصاد و بی ثباتی وحشتناک ، فقط دارم دعا به جون خاتمی و تیم اقتصادیش می کنم ! خدا وکیلیش دوست دارم نظرم منتشر بشه و کسایی که یادشون هست(کارمند و کارگر و ...) بگن کجا تو دوره ی هشت سالش از این حرف و حدیثا بین ملت بود ؟ کجا حرف از شرمندگی مردای خانواده بود ؟ کجا حرف از توقف تولید و نابودی اقتصاد بود ؟ کجا حرف از خون دل خوردن مردم و بی ارزشی منتقدین و کارشناسان بود ؟ (الف تو رو خدا منتشر کن) (1092643) (alef-13)
 
رضایی
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۱۳:۱۰
یکی از شگردهایی که تیم اقتصادی دولت استاد در اجرای آن است وتابحال بسیار جواب داده پیروی از اصل غافلگیریست وهرچیزی که باعث شود این اصل تحت الشاع قرار گیرد آقایان را عصبانی میکند.مثلا در مورد اجرای فاز دوم قانون هدفمندی آقایون به طور چراغ خاموش در حال پیاده کردن بعضی از قسمتهای آن در بعضی استانها هستند ولی چون رسانه ای نشده وبه مرور زمان رسانه ای میشود زهر مخالفتها به راحتی گرفته میشه.تاسف از مجلس است که چرا باید با پروژه ای که سه ساله داره به این صورت وبا زیرکی اجرا میشه تا بحال وهنوز هم منفعلانه برخورد میکنه وپر واضحه که دود این کم کاری مجلس دارد به چشم مردم واقتصاد کشور میرود. (1091498) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۴:۴۷:۰۹
اقا این احمدی نژاد این 200 نماینده رو طوری سیر کرده که تا صد پشت به هیج پولی نیاز ندارند
اینام سیا بازی است مخالفتهای سطحی در حد تذکر و..


چون درغیر این صورت اگه مجلس سالم بود حد اقل یک سال پیش رای به عدم کفایت این اقا میدادند (1091606) (alef-13)
 
مسلمان
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۱۶:۴۳
گذشته را نی دانم ولی در این موضوعات اخیر مجلس مقاومت خوبی بخرج داده . ظاهرا احمدی نژاد عقبه قدرتمندی در همه ارکان نظام دارد که پشت پرده از او حمایت می کنند . احمدی نژاد آنقدر جسارت دارد که می خواهدقانون مصوب مجلس در مورد ممنوعیت اجرای فاز دوم هدفمندی را از طریق شورای حل اختلاف قوا وتو کند .اگر واقعا مجلس آنطور که افسانه ها روایت می کنند در راس امور بود احمدی نژاد تا بحال ده بار عدم کفایت دریافت می نمود .که نمونه آنرا در زمان خاتمی و بنی صدر شاهدیم .
با این شرایط همین تعداد نماینده هم که با اقدامات این آقا مخالفند باز هم جای تقدیر دارد . (1092287) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۹:۰۳
مجلس؟!!! (1091804) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۱۳:۱۶
یک دفعه بفرمایید مردم بمیرند . (1091499) (alef-2)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۲:۱۷:۳۵
شما راحت باش (1091562) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۴۷:۵۰
برو اقا . در مرحله اول هم همین حرف ها را میزدید . مملکت چنین میشود و چنان میگردد . پس چرا هیچ اتفاقی نیافتاد . چرا هنوز ما زنده ایم ؟ شک نکنید که فاز دوم اجرا میشود چه شما بخواهید و چه نخواهید چون مسئولین نظام میخواهند مملکت را بدون احتیاج به نفت بچرخانند پس مجبورند ان را اجرا کنند . اخیرا شنیده ام که بعضی ها صحبت از برگزاری رفراندوم برای این طرح کرده اند . فکر میکنند که اینجا سوئیس است . (1091734) (alef-1)
 
سینا
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۳۵:۳۱
چیز عجیب و غریبی گفته نشده که اتفاق نیفتاده باشد همین تورم 60 درصد و از بین رفتن تولید داخلی و ورشکستگی بنگاهها و بیکاری را اقتصاد دانان پیش بینی کرده بودند که محقق هم شده اگه از نظر شما اتفاق خاصی نیفتاده مرحله دوم هم همینها تشدید میشه که سرتان سلامت شما احتمالا از مزایای واردات با ارز 1226 و فروش کالا در بازار آزاد بهره می برید (1092099) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۴۲:۰۷
به اين دليل تو متوجه اوضاع نشدي كه شايد هم چيزاي ديگه رو متوجه نشي كه يقينن از 4 ميليارد ارزي كه گفتن شما هم سهم بردين . (1092109) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۴:۲۱
دقیقا چقدر تو باهوشی (1091962) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۴:۵۲
سخنی را صادقانه عرض کنم که :آقایان مسئول ! این مردم ایران همان مردمی هستند که در سال 1357برای احیای ارزشهای دینی و پایبندی به مقدسات به خیابان آمدند. آیا مستحق این همه بی مهری هستند؟ که برای تهیه جزئی ترین لوازم معاش روزمره زن وفرزند اینگونه تحت فشار باشند؟ به خدای احدواحد اگر اندکی بفکر معیشت مردم باشید همه ازشما خرسندند...هی نگوئید برای شکم انقلاب نکردیم چون مولا علی (ع)میفرمایند فقر کفر را میزاید.پس جلوی کفر را بگیرید. نگذارید مردم فقیرتر از این شوند ! الهم کن لولیک الفرج. (1091993) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۶:۳۴
60 لیتر 2200 تومانی میشود 132 هزار تومان !!! مگر شوخی است.

دفعه پیش هم گفتند 1200 میشود وقتی شد 700 همه خدارو شکر کردند.
حالا هم 2200 میگویند که وقتی شد 1500 همه برای دولت مهرورز دعا کنند. (1092028) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۵۸:۳۵
به مرگ بگير تا به تب راضي بشه (1092128) (alef-13)
 
fgh
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۰۶:۲۲
مردم زنده هستند وزنده می مانندمطمن باشید این مردمی که اینهمه شهید داده اند این بی مسولیتها راادب خواهند کرد وخواری آنها انشاالله نزدیک است. (1092058) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۷:۴۷
یادمه اوایل دوران احمدی نژاد به یکی از مسولین قبلی با لحن تندی میتاخت و میگفت که فلانی میگه آدم ضعیفو نباید کمک کرد باید ولش کرد تا از گشنگی بمیره . از این حرف احمدی نژاد خوشم اومد . اما تازه فهمیدم منظور احمدی نژاد این نبوده که به آدم ضعیف و مستضعف کمک کنه بلکه منظورش این بوده که این نظریه نباید در حد حرف بمونه باید قاطعانه به اون عمل کرد . آدم ضعیفو سریع نابود کرد و دیگران و مستضعف (1092344) (alef-13)
 
گمنام
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۱۵:۲۰
بنزین در کشور ما لیتری 700 تومان است همین بنزین در لب مرز حداقل لیتری 3000 تومان به فروش می رسد.به نظر شما با این اختلاف قیمت در داخل وخارج کشور چه اتفاقی می افتد روزانه چه تعداد مامور نیروی انتظامی شهید می شوند تا جلوی این قاچاق را بگیرند .این بنزین را چه قشری از جامعه بیشتر مصرف می کنند و این ما به ازای اختلاف قیمت از جیب چه کسانی خارج شده وبه جیب چه کسانی می رود.این سوبسید ها آیا برای اقتصاد کشور مفیدند.لطفا به این سئوالات پاسخ دهید. (1091503) (alef-2)
 
عمادی
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۵۴:۵۸
اجرای طرح هدفمندی فقط و فقط با دلار 800 تا 1000تومانی می تواند موفق باشد نه با دلار 1500 یا 2000 یا 3000 تومانی به بالا.تنها با این قیمت دلار می تواند قیمت سوخت و انرژی را جهانی حساب کرد قدرت خرید مردم را کاهش نداد به صنایع کمک کرد تا با سرمایه کمتر خطوط تولید خود و انرژی را بهینه سازی کنند و سرمایه آنها زودتر و راحتر با فروش محصول خود برگردد
سرمایه ها فقط با این قیمت دلار به سوی تولید بجای دلال بازی حرکت خواهد کرد
البته تعرفه بالا بر تولیدات خارجی را نباید فراموش کرد و همچنین جلوگیری از کالاهای مشابه خارجی هم کیفیت و همینطور مبارزه سخت با کالاهای قاچاق.گران کردن قیمت سوخت قبل از اینکه قیمت دلار به هزار تومانی که طبق قانون هدفمندی بر اساس آن قیمت قرار بود نرخ سوخت به فوب خلیج فارس نزدیک شود غیر قانون وضد اقتصادی وضد ملی است.برای مردم کشوری که با وجود مجلس واین همه پژوهشگر واقتصاددان!!امر به این بدیهی ومهمی در حال نادیده گرفته شدن توسط دولته واز هیچکس صدایی در نمیاد باید گریست. (1091545) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۴:۴۰
حرفهای آبکی!!
با اون قیمت دلار هم که باید کلی مقاومت میشد و شهید میدادیم که واردات قاچاق نباشه. با قیمت فعلی دلار هم اگر ما به التفاوت را به مردم بدهند مشکل قدرت خرید حل میشود. نیاز به تعرفه و... هم نیست. (1092025) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۷:۲۷:۵۴
آبکي جان حرف تو آبکيه چون بحث نرخ برابري بين المللي ارزهاست که متاسفانه با عملکرد درخشان آقايان در خود کشور نيست داراي اعتبار نيست اگر نرخ برابري آزاد و بين المللي ريال با ديگر ارزها بصورت شفاف يک عدد باشد بي شک نه تنها مشکل قاچاق پيش نخواهد آمد ک باعث حذف سوبسيد و شکوفايي بخش خصوصي هم خواهد گرديد متاسفانه اين دولت گدايي را با اين موارد در حال اشاعه دادن است و الا اگر سهم هر ايراني را از منابع کشور محاسبه کني اين مبلغي را که ميدهند پول خرد هم حساب نمي شود حالا امثال شما براي دعوت کردن مهمان بيشتر هي به غذا آب ببتديد و گمان کنيد بجاي 75 نفر 750 نفر را سير نموده ايد . (1092661) (alef-13)
 
گمنام
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۲۸:۱۰
ثروتمند:
1% از ثروت من شامل
1_ یک منزل نقلی 1000 متری با هشت اتاق خواب به طوری که در حالش میشود مسابقات لیگ را در زمستان بازی کرد.
2_5 دستگاه خودرو آخرین مدل که همه آنها بالای 3000cc می باشند.
3_...
فقیری که وضعش خوبه:کل دارایی بنده شامل:
1_یک اتاق که هم آشپزخانه،پذیرایی،اتقاق خواب است.
2_خودر ندارم و از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنم.

یارانه ای که هم اکنون به حامل های انرژی(آب،برق،گاز،بنزین و...) داده می شود که سالانه هزاران میلیارد تومان است به جیب چه کسانی وارد میشود آیا این شیوه دادن سوبسیدها عادلانه است که کسی ثروتمند تر است بیشتر به او کمک شود.آیا این شیوه باید ادامه پیدا کند.
اصلا این موضوع چه ربطی به هدفمندی یارانه ها دارد. این موضوع برای دوستان فضای سایبر که اکثرا دستشان به دهنشان میرسد اهمیتی دارد .شما چه پیشنهادی میدهید لطفا پاسخ دهید. (1092092) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۴:۲۷
بدون که ثروتمند هم توی کشور حق زندگی داره و ثروتش در جهت پیشرفت کشور مفیده.... البته نه اون ثروتمند های دولتی که کل ثروتشون یا خارج از کشوره یا همش موسسه مالی و اعتباری درست میکنن و خون مردمو با سودهای 30_40 درصد میمکن (1092442) (alef-13)
 
جوان
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۳:۰۵:۰۹
چند پپیشنهاد دوستانه به رییس جمهور!
1-از هر ایرانی بالای 5 سال ماهیانه مبلغی به عنوان یارانه بگیرید و بیخیال هدفمندی شوید
2-از هر نوزاد تازه تولد یک میلیون تومان برای تامین آتیه دولت بگیرید و بیخیال هدفمندی شوید
3-هر ایرانی سهم خودش از نفت رو بیاره سر سفره دولت محترم و بیخیال هدفمندی شوید
4-هر ایرانی یکی از اعضای محترم دولت و خانواده محترمشون رو صاحبخانه کنه و بیخیال هدفمندی شوید
5-هر خانواده ایرانی برای یکی از اعضای محترم دولت و خانواده محترمشون یک شغل مناسب با درامد مکفی ایجاد کنه و بیخیال هدفمندی شوید
6-هر خانواده ایرانی به فرزندان جوان اعضا محترم دولت مبلغی به عنوان وام ازدواج پرداخت کنه اون هم بدون ضامن و باز پرداخت و بیخیال هدفمندی شوید
و......
رییس جمهور عزیز درآمد بنده اونقدر پایینه که امیدی به ازدواج و بقای نسل خودم ندارم!و نمیتونم درک کنم یک پدر وقتی زیر بار گرونی شرمنده ی بچه هاش میشه چه حسی داره ولی شما که پدرید میدونید.همین
یک جوان ایرانی و مسلمان و عاشق مملکتم (1091579) (alef-13)
 
مصطفي
France
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۳:۰۹:۴۰
دوست من
اين بنزين را همه مصرف مي كنند
من و شما و دانش آموز و دانشجو و كارمند و ...
شما با هر وسيله اي كه ميخواهيد سر كار بريد ، آن وسيله به بنزين نياز دارد !

در ثاني

اتفاقآ كمترين ضرر متوجه قشر مرفه مي شود

چطوري ؟؟ عرض مي كنم :

ثروتمنداني كه ماشين هاي آنچناني سوار مي شوند ، اولا به لطف تكنولوژي هاي خارجي ماشين هايشان بسيار كم مصرف اند و به نسبت ، اين ماشين ها كمتر بنزين مي خورند تا مثلا پيكان و پرايد و آر دي !

بعدش هم

با اين قيمت ها ، 1 باك بنزين ميشه چيزي حدود 90 تا 100 هزار تومان !!!

پرداخت اين مبلغ براي قشر متوسط و ضعيف صد در صد غير ممكن است

در صورتي كه ثروتمندان متمول مثل آب خوردن اين پول را پرداخت مي كنند و قطعآ خوشحال هم خواهند شد !!

چون نتيجه اين كار اين مي شود كه خيابان ها بسيار خلوت مي شوند تا صاحبان ماشين هاي مدل بالا ديگر مشكلي به نام ترافيك نداشته باشند و راحت در خيابان ها ويراژ بدهند

و از آن طرف من و شما و توده مردم در فشار مضاعف اتوبوس و تاكسي و مترو كمپوت بشويم !!!!

آقاي احمدي نژاد خيلي دمت گم

خوب فكر همه جاشو كردي !!!! (1091582) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۲۳:۵۷
اینکه خیابونا واسه پولدارها خلوت مشسه هم راه داره باسد مثله همه جای دنیا عوارض خودرو رو همراه با قیمت سوخت گرفت نه به صورت مساوی از همه (1092541) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۳:۲۱:۲۸
جناب گمنام برای یاد آوری عرض کنم
1. درآمد ما توان پرداخت این هزینه ها رو نداره و یارانه نقدی هم جز اینکه مشکلات مملکت رو بیشتر کنه عایدی ندارد و ضمنا دولت به روشهای گوناگون چند برابرش رو خواهد گرفت.
2. اگر دلت برای عزیزانی که شهید میشوند سوخته علت نداشتن درآمد کافی مرزنشینان هست که چاره ای جز این کار ندارند. همچنین دلیل دیگر بی ارزش شدن پول ما در برابر ارزهاست.
3.جهت اطلاع افزایش قیمت سوخت فشاری به مرفهین نمی آورد. قشر ضعیف و متوسط هست که علاوه بر حمل و نقل متحمل پرداخت هزینه های سرسام آور دیگر هستند.
4. گازوییل را چه طور؟ آن هم استفاده نمیکنید؟ برای مثال خرید 1 شیر پاکتی، کرایه حمل از نهاده های دامی به گاوداری گرفته تا حمل شیر به کارخانه و ... و در نهایت حمل به فروشگاه بر قیمت آن اثر نخواهد داشت؟!
5. در نهایت یا خودتان از اقشار مرفه هستید یا منافع شخصی دارید و یا خواب تشریف دارید. (1091584) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۴:۱۷:۴۱
دفعه پیش که قیمت بنزین رو از 100 تومان به 400 و بعدش هم 700 رسوندن همین استدلال شما رو داشتن...
به نظر شما اگر یک ماه دیگه دولت عدالت گستر ارزش دلار رو به 5000 رسوند، باز هم باید بنزین رو گرانتر به مردمی که روی نفت زندگی میکنند بفروشیم؟
راه حل منطقی ارائه بده نه اینکه استامینوفن تجویز کنی.... (1091597) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۴:۲۰:۵۵
به ما چه نرخ دلار به صورت حبابی شده 3000 و 300 تومان و قاچاقچی ها مامورین نیروی انتظامی رو می کشند ؟ یعنی ما باید بنزنین 3000 تومانی بخریم که مامورین نیروی انتظاری شهید نشن ؟

ارزش واقعی دلار 600 تومنه و هر وقت دلار ارزش واقعی خودش رو پیدا کرد و ما هم مثل خارجی ها ماهی 15000 دلار حقوق در ماه گرفتیم اون وقت چشم ما هم بنزین رو به قیمت خارجی ها میخریم (1091599) (alef-13)
 
قلی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۴:۲۳:۰۹
اشکال نداره بذارید 19 برابر گرون تر کنه چون هرچی سرمون میاد حقمونه (1091602) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۵:۲۴:۰۵
عزیزم اون 3000 تومان واسه قیمت 3000 تومانی دلاره وگرنه اگه دلار 1000 تومان بود فوب خلیج فارس هم همین حدودای بنزین خودمون میشد پس چوب بی مسئولیتی مسئولین اقتصادی رو مردم باید بخورن؟ (1091613) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۵:۵۸:۰۹
چطور است برای اینکه نانواها دزدی نکنند اصلا نان پخت نشود یا نان به قیمت طلا عرضه شود!!!! این استدلالی که کرده اید دقیقا استدلال آقای احمدی نژاد است!!! (1091622) (alef-13)
 
خسرو
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۶:۴۴:۰۶
قبلا هم بنزین لیتری 100 تومان بود لب مرز 300 تومان. به نظر شما تا کجا چرا از یک فرایند ساده آزمون و خطا درس نمی گیریم؟؟؟؟ (1091625) (alef-13)
 
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۲۷:۵۶
با سلام ادب و احترام
جناب گمنام
راه حل این نیست چون قاچاق سوختی که توسط افراد در بشکه های 20 لیتری صورت میگیرد در حد 2-3 درصد میزان قاچاقیست که افراد با نفوذ با تانکرهای 30000 لیتری و کشتی انجام می دهند. لطفا کمی واقع بین باشیم. (1091644) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۲۸:۲۱
جاي تاسف براي شماست احتمال ميرود به پول مفت يا باد آورده اي وصلي كه فكر عموم مردم را نمي كني (1091645) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۳۰:۰۱
"این بنزین را چه قشری از جامعه بیشتر مصرف می کنند و این ما به ازای اختلاف قیمت از جیب چه کسانی خارج شده وبه جیب چه کسانی می رود."

اولا" موقعی که بنزین 700 تومانی (البته 400 تومانی) کلید زده شد ، فقیمت فوب آن 800 تومان بود ، حال که بنزین 700 تومان شده ، قیمت جهانی آن 3000 تومان است و لابد اگر قیمت داخل 2200 تومان شود ، جهانی آن 8000 تومان خواهد شد و اگر داخلی 80000 شود...

دوما" اینکه چه قشری از جامعه این بنزین را مصرف می کنند را می توانید از آمار خودروهای کشور دریابید ، مثلا" اگر سالانه 30 هزار اتوموبیل لوکس وارد کشور می شود ، در همین مدت 1 میلیون اتومبیل ارزان قیمت در داخل تولید می شود.
والبته از دیگر مصرف کنندگان بنزین می توان به میلیونها نفر قشر فقیری اشاره کرد که توانایی خرید همان اتوموبیل ارزان قیمت (که کمترین قیمت آن 14 میلیون تومان است !) را هم ندارند و اثرات هدفمندی را در سه برابر شدن قیمت کرایه ها حس می کنند .

سوما" سوبسیدها برای اقتصاد کشور مفید نیستند ، اما تعطیلی واحدهای تولیدی ، اشباع بازار مصرف با کالاهای چینی ، واردات میوه در فصل برداشت ، خاک خوردن چای داخلی در انبار ، عدم پشتیبانی از تولید ، عدم امنیت سرمایه گزاری ، وجود فساد و اختلاس بانکی و... نیز برای اقتصاد کشور مضر هستند . (1091647) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۴۳:۴۴
اقای گمنام شما یا جیره خوار هستید یا از آن بیکارها هستید که هیچی نمیفهمید (1091659) (alef-13)
 
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۰۳:۳۱
تنها پاسخی که میتوان به سوالات شما داد اینست که سریعا به یک پزشک مراجعه فرمائید!!! (1091678) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۸:۱۱
البته اگر پزشک خانواده داشته باشه... (1092031) (alef-13)
 
آقاي اقتصادي
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۰۸:۲۸
برادر عزيز اگر قيمت دلار از نظر آقفاي احمدي نژاد 1226 تومان است قيمت بنزين هم در منطقه همان 700 تومان است.
خوب اگر دلار 3000 تومان است با مقايسه حداقل درآمد در سال 89 نسبت به سال 91 بايد حداقل دستمزد هم سه برابر يعني 1500000 تومان شود تا بدون در نظر گرفتن تورم هزينه و درآمد خانواده ها يا همان قدرت خريد تغييري نكرده باشد.
شما چيزي جز مغلطه كردن بلد هستيد.فكر كرديد مردم بي سوادند و نمي فهمند؟كوسه ريش پهن كه نمي شود. همه هزينه ها با دلار آزاد محاسبه شود و درآمد ها با دلار 1226 توماني؟ (1091683) (alef-13)
 
فارسانی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۰:۳۷
واقعا فکر میکنید هزاران لیت بنزین و گازوئیل که قاچاق میشود از طریق کارتها از نازلها گرفته میشود؟؟؟ آنهائی که این حجم بنزین را بدست میاورند اگر داخل کشور به صرفه باشد داخل کشور میفروشند یا وجه آنرا دریافت میکنند. (1091688) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۷:۴۷
آقای محترم تا همین چند وقت قبل بنزین لب خلیج فارس همون 700 تومان بود . این حرف مال 20 سال پیش نیست مال 2،3 سال پیشه . چه کسی کاری کرد که به قیمت دلار فعلی الان هر لیتر بنزین شده 3000 تومان ؟ چرا چوب ندانم کاری های یک عده به اصطلاح مسئول رو ما باید بخوریم ؟ چرا هزینه های تحمیلی همش باید رو گرده ما باشه ؟ الان با وضعیت فعلی حامل های انرژی هم ما قادر به پرداخت خیلی از هزینه ها نیستیم چه برسه به این قیمتهای جدید ؟ مجلس اگر واقعا وکیل مردم است باید رو به سمت محاکمه عوامل دخیل در افتضاح اقتصادی فعلی رفته و سطح قیمتها را به سال حداقل 84 بازگرداند تا مردم حد اقل بتوانند همان با سختی زندگی کنند . الان وضعیت غیر قابل تحمل است و کسی که به بدتر شدن وضعیت کمک کند باید محاکمه و مجازات شود . حتی از مجازات اعدام هم باید استفاده شود . (1091696) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۲۲:۴۱
عزیزم در پاسخ به شما که میفرمایید کشورهای همسایه اینقدر و کشور ما اینقدر و قاچاق رونق میگیرد این فکر و مقایسه بسیار اشتباهی میباشد هر کشوری برای خودش یک مزیتی دارد ترکیه را نگاه کنید صنعت گردشگری و حمل و نقل و تولید فقط چند برابر نفت ما درامد دارند و میزان درامد هر فرد سالانه با درامد سرانه کشور ما اصلا قابل مقایسه نیست !!!!! .ما همه امکانات و منابع هم داریم اما بعلت سوئ مدیریت فعلا مزیت درامدی کشور نفت میباشد یعنی بودجه دولت و کشور نفت میباشد و این نفت مزیت ما هست و به طبع بایستی ارزان باشد و قیمتش هم متناسب با درامد جامعه بایستی توزیع بشود من تعجب میکنم کسانی دم از آگاهی داشتن به علم اقتصاد میزنند ولی میآیند مقایسه میکنند من خودم طلبه ای بیش در اقتصاد نیستم و این مقایسه اشتباه میباشد و برای جلوگیری از قاچاق نیز بایستی راهکارهای اجرایی موثرتر دیگری بکار رود . (1091701) (alef-13)
 
آسمان
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۲۳:۲۴
فرمایش شما کاملا صحیح و متین است منتها این فقط روی یک سکه است ما در چه مواردی با کشورهای دیگر یا همان لب مرزی ها مقایسه میشویم که در نرخ بنزین این کارو بکنیم ؟همان کشور با بنزین 3000 تومنی حقوق یک معلم ساده اش حداقل 3000 یورو (12 میلیون تومان با نرخ ارز امروزی) هست نباید مثل کبک سرمونو تو برف فرو کنیم!!!!! (1091702) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۲۳:۵۵
خوب این که دلیل نمیشه چون بنزین سر مرز 3000 تومان ما بیایم کل مردم را گرفتار کنیم اگه دولت نمیتونه به مرزها نظارت کنه را که نباید مردم تاوانشو بدن شاید تو مواردی مثل برق سوبسیدشو صنعت استفاده کنه ولی باید دید با همین قیمت ها هم تولید به صرفه نیست (1091703) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۲۴:۰۰
تا قبل از اجرای فاز اول هدفمندی وقبل از افزایش قیمت دلار قیمت بنزین در لب مرز حداکثر یک دلار چیزی حدود 1000 تومان بود بنابراین با بالا تر بردن قیمتها و در نتیجه افز ایش تورم و افزایش قیمت دلار این مشکل حل نخواهد شد .لازمه این امرافزایش قیمتهای حاملهای انرژی به شرط کنترل تورم و کنترل نقدینگی است (1091704) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۳۳:۴۱
آقا یا خانم گمنام یا خوابید و یا خود را به خواب زده اید ! این ارزش پول ایران است که با سرعت نور در حال سقوط بوده و سبب شده که قیمت بنزین در مرز ها به ظاهر گران به نظر برسد. زیرا در آنور مرز ارزش پول افغانستان و عراق هم از ایران بیشتر شده ! (1091717) (alef-1)
 
گم نام
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۵۷:۴۰
این گمنام جان از عوامل دولت خدمتگزار است که در این سایت هم مشغول خدمتگزاری به دولت است.... (1092608) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۴۴:۵۷
کار ایجاد کنند ، در امد مردم هم بین الملی بشود ! اصلا به جای 3000 تومن بکنن 4000 تومن ! با پول اضافی دادن که مسئله ای حل نمی شه ! مطمئن باشید همه اون موقع راضی اند : دست مزد بین الملی ، بنزین به قیمت بین الملی ، خودرو و .... همه بین الملی ! نمی شه که در امد کار گر ماهی 100 دلار باشه بعد بیاد ... انصافه به نظر شما این الان ؟ با پول الکی دادن هم چیزی درست نمی شه! 200 تومن که سهله شما بگو 400 تومن اصلا ، فقط باعث تورم نقدینگی ... افزایش قیمت دلار و نا خود اگاه بنزین لب مرز دوباره می شه 10000 تومن ... روز از نو روزی از نو ! مشکل باید از ریشه حل کرد ماست مالی کردنش فایده نداره! (1091728) (alef-1)
 
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۴۷:۴۱
چي ميگي بابا....

همون گمنان بموني بهتره (1091733) (alef-1)
 
پاسخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۴۹:۱۵
با سلام لطفا جهت بررسي بيشتر قيمت بنزين مصرفي در داخل و خارج از كشور را با منابع درآمد همين افراد مقايسه نماييد و در نهايت پي به استنباط خود ميبريد (1091735) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۰:۳۶
خوب قیمت بنزین رو در مناطق مرزی بکنن لیتری 1000000000000000000000 تومن به مردم مرز نشین هم یارانه بدن ما همون بنزین 100 تومنی دوران خائنین رو می خوایم بدون پول گدایی. (1091739) (alef-1)
 
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۱:۴۶
آقای گمنام همون بهتر که گمنامی حتما تو غار زندگی میکنی که این تصورته .یه کلام نمی پرسی سه هزارتومانه یعنی چی ..یعنی همین دولت ریالو بی ارزش کرده که الان سه هزارتومان شده ..اگر دلار 800 تومان بود تو ایران اونجا الان بنزین 1000 تومان میشد قیمتش به پول ایران..بفهم .
وای که ماها کی میخوایم بعضی چیزا را بفهمیم .. (1091742) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۱:۵۵
ببخشید این طرح چند تا فاز داره؟؟؟؟ می پرسم چون اگه می خواد یواش یواش جون ملت رو بگیره بریم همه با هم خود کشی کنیم تا دولت مهری جون جونمون رو یواش یواش نگرفته (1091744) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۱:۳۳
پیشنهاد خوبیه چون اگه حتی نصف ایران این کارو بکنن اونوقت خود به خود مشکل بیکاری و مسکن و غیره مرتفع میشه..اصلا احمدی نژاد وقتی گفت من بدون شک تا پایان دولتم مشکل مسکن و بیکاری رو حل میکنم به فکر همین روش بود الانم واسه همین هی اصرار میکنه که فاز دوم رو شروع کنه..که ملت خودشونو بکشن و خلاص...آی آدم زرنگ (1092332) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۲:۴۳
به قول یارو شوما جیب مارو نزن پول نفت و سهام عدالت و یارانه دویست هزار تومنی پیشکش (1092335) (alef-13)
 
3فاز
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۵۸:۴۶
مثل برق 3 فاز می مونه.... فعلا با یک فازش همه را نیمه جون کرده ..... (1092610) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۵:۳۴
لطفا در امد متوسط ماهانه در همان کشور لب مرز هم ذکر شود. (1091751) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۷:۴۴
این رو همه میدونند. من با درآمد 300 دلار(تازه مهندس با سابقه 22 سال هستم) برای یک زندگی معمولی چقدر باید هزینه کنم؟ نمیشه که نرخ کالاها رو با کشورهای عربی که به من مهندس بین 2500 تا 3000 دلار میدن مقایسه کنی. شعر مولانا رو بهت توصیه میکنم بخون( کدو....). عدالت فکری یعنی جامع نگری و نه جزیی نگری (1091755) (alef-1)
 
ali
Latvia
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۹:۴۱
یعنی بنظر شما بدلیل ندانم کاری و نداشتن سیاست کاری و جلوگیری از قاچاق باید 75 میلیون نفر تاوان پس دهند ؟ عزیز من ما کشور تولید کننده نفت هستیم. این قیمت مال کشور اروپایی با درآمد بالا و عدم وجود ذخایر نفت و گاز است. (1091760) (alef-1)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۰۰:۴۰
گمنام جان و تمام اونایی که مثبت دادن! فرض بنزین لیتری 3000 درست!
اجاره مسکن، خورد و خوراک و پوشاک و هزینه تحصیل و هزاران قلم دیگه زندگیمون هم نباید به قیمت اونور مرز باشه؟
من هر روز اخبار رو از رسانه ملی دنبال میکنم ولی هیچ خبری از شهادت روزانه پرسنل ناجا چه درباره قاچاق سوخت و چه در مورد سایر جرمها نمیشنوم!
تک و توک بله ولی نه روزانه اون هم به خاطر قاچاق سوخت!
شما منبع اطلاعاتیتون چیه؟
ولی شما حتما میدونین فقر ام الفساد هست.
برادرا و خواهرا! شما میدونین روزانه چقدر انسان قربانی فقر میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1091762) (alef-1)
 
مندس ابراهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۱۲:۲۰
با سلام
من يك مهندس ارشد نفت هستم و كاملا با توليدات داخلي و خارجي فرآورده هاي نفتي آشنايي دارم. فرمايش شما از يك منظر كاملا منطقي و درست هست. مثال ديگري براي درك بهتر بزنيم. يك ليتر اب معدني چقدر هست؟ الان رو ميز من يك بطري نيم ليتري روش زده 3500 ريال يعني دقيقا عين قيمت بنزين. ليتري 700 تومان . اما آيا ارزش آنها يكي است؟
اما تفاوت اين دو در اين است كه اگر كسي اب معدني نخورد چيزي نميشود خانواده اش فرو نمي پاشد اما بنزين نداشته باشد در حمل و نقل و ... هزار تا كار ديگر مشكل پيدا خواهد كرد.
اما دوم: در دو ماه پيش من تو ايتاليا همين اب معدني را ليتري 6 يورو خريدم. براي من كه ارزش پول ملي در حد صفر است رقم كلاني بود. اما هر شهروند اروپايي به راحتي در طول روز چند بار اب مي خريد. پس بايستي تناسب بين هزينه و درامد ايجاد شود. شما اگر بنزين را در خارج از كشور مقايسه مي كنيد لطفا درامد ملت را هم با همين تناسب و با تبديل ارزش ريال به دلار به جيب مردم واريز فرمائيد. به زبان عامي مردم متر را با كيلو مقايسه نمي شود كرد .
با تشكر (1091775) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۱۲:۳۶
ببخشید آقای مهندس، شما در کدام هتل شش ستاره ایتالیا تشریف داشتید که آب را لیتری 6 یورو با شما حساب می کردن؟ فکر نمی کنین یه چیزی رو اشتباه کردین؟ (1092154) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۱۲:۳۵
دلار را 800 تومان بفروشيد، بنزين لب مرز هم مي شود 700 تومان! (1091776) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۱۲:۵۵
آقای گمنام شما که از قیمت لب مرز و آنور مرز خبر داری ، خبر از حقوق و دستمزد و بیمه بیکاری و خدمات آنها هم حتما خبرداری ،لطفا اطلاع رسانی کن (1091777) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۱۴:۳۸
جواب شما اين است كه بعد از يك مدت دوباره ارزش ريال كم مي شود و باز همان آش است و همان كاسه. همان طور كه در مرحله اول رخ داد.
دولت هدفش اصلاح اقتصادي نيست. اهداف ديگري دارد. به نظر مي رسد دولت بيشتر به كنترل نشانه هاي لحظه اي اهتمام دارد تا سامانه اقتصادي كشور. (1091779) (alef-1)
 
حمید
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۴:۴۱
اقتصاد ما مثل چینی بند زده است، استاد گمنام! مثل دیواری که هر جایش ترک بردارد، چوبی برداشته و زیرش می گذارند! در فاز اول هدفمندی به همین بهانه ها قیمت حامل های انرژی گران شد ولی همین گرانی به همراه دیگر گرانی ها دوباره به جایی رسید که ارزش پول ملی سقوط کرد و عملا به وضع سابق از نظر قاچاق سوخت برگشتیم با این تفاوت که مردم ندارتر، پولشان بی ارزش تر و گرانی ها فزون تر شده بود، با این رویه حضرت عالی و دیگر دانشمندان حوزه اقتصادی دولت، مثل الاکلنگ هر بار به بهانه قاچاق سوخت، قیمت ها باید بالا رود و بعد از چند ماه که دومینوی گرانی ها به خود سوخت رسید، باز همین قصه تکرار شود، شبیه قصه: یه حاجی بود، یه گربه داشت، گربشو خیلی دوست می داشت، گوشتو گرفت طاقچه گذاشت، گربه اومد گوشت رو خورد، حاجیه اومد گربه رو کشت، رو سنگ قبر او نوشت: یه حاجی بود یه گربه داشت.... (1091791) (alef-1)
 
احمدی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۶:۰۵
گمنام جان خیلی ازدولت ها به بنزین یارانه میدهند چرا فقط تو کشور ما قاچاق می شود ؟
1-فقر مردم مرز نشین
2-باز بودن مرزها
وهزار مشکل دیگر که نمی توان گفت. (1091796) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۷:۰۹
همه چيزو به قيمت بين المللي حساب كنن، از جمله حقوق هارو، حرف شما درست. ولي بازم برادراي قاچاق چي رو چه ميكني كه شهيد هم نميشن؟ (1091800) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۹:۱۶
تو هنوز اين استدلال نا كارآمد قديمي رو استفاده ميكني؟ يعني هنوز نفهميدي اين استدلال مشكل داشته و اصلا غلط بوده؟
يعني هنوز نفهميدي چه خبره؟ (1091807) (alef-1)
 
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۰:۵۶
بنده خدا فكر كردي به همين بنزين بسنده ميكنند شما نون نمي خوري آب نمي خوري و .... به خدا با وجود امثال شما جاي شكرش به شدت باقيه كه ما هنوز زنده ايم . (1091831) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۷:۳۴
بله، کاملا حرف شما صحیح. بنزین باید قیمت فوب خلیج فارس باشد ولی به شرطی که درآمد یک خانواده ایرانی را هم به اندازه درآمد یک خانواده در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس در نظر بگیریم.( که شاید الان یک پنجم درآمد آنها را نداریم) (1091845) (alef-1)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۸:۴۶
نظر شما کاملا درست است جناب گنمام . و کسی در این مودر بحث نمی کنه . تمام بحث ها بر سر نحوه اجرا و زمانبندی دقیق و مناسب است که فشاری بر کسی نیاید . وگرنه همه میدانند که این وضعیت مناسب نیست و باید تغییر کند ولی به چه شکل و شمایلی ، این است مورد بحث همه . (1091847) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۴:۵۸
قاچاق هم بهانه ای شده برای افزایش قیمت سوخت!!!! آخه شما که می دونی بنزین لب مرز 3000 تومانه می دونی درآمد سرانه خانواده ها در کشورهای همسایه ما و میزان تورم آنها چقدره؟ دولت فقط داره هزینه زندگی رو افزایش میده و درامد ها به میزان 10درصد هزینه ها هم افزایش پیدا نکردنددد...
یه نگاه به دورو اطرافت بنداز ببین دیگه قشر متوسط داره از بین میره و این یک خطر بزرگه (1091866) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۹:۰۴
بخاطر برخی مصالح باید مردم بجای نان شرمندگی بخورند
بالاخره دشمن داره ما رو نگاه میکنه
یاد روزگاری می افتم که پدرم جلوی فامیل تو سر من میزد بخاطر اینکه اونها خوششون بیاد یا تعریف بچه های فامیل رو میکرد البته اونها هم بجایی نرسیدند من هم همینطور ولی امروز وضع من از اونها بهتره حداقل تو زندان نیستم (1091871) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۹:۴۰
این آقا مردم را فدا کرد (1091872) (alef-1)
 
سینا
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۱۵:۴۹
قبل از اجرای مرحله اول می گفتید بنزین در کشورهای همسایه 1000 تومان است و باید قیمت را بالا ببریم که قاچاق نشود .
بعد از 2 سال باز می بینیم به همان جای اول رسیدیم برای آنکه تیم اقتصادی به سایر قیمتها در کشورهای دیگر کار ندارد .
حقوق کارگر در آنطرف مرز چقدر است ؟ ماهانه 3000 لیتر بنزین ! آیا این قدرت خرید را هم می توانید بازسازی کنید ؟
یا چون فاتحه تولید خوانده شده باز برای پرداخت یارانه پول بی ارزش چاپ کرده و به مردم می دهید و دو سال بعد دلار می شود 9000 تومان و باز بر می گردیم به قاچاق سوخت ؟
لطفا فکری به حال تولید کشور بکنید و قیمتها را اصلاح کنید خیلی بچه گانه است که فکر کنید صنعت رو به زوال کشور توان مصرف انرژی به این قیمتها را دارد و می تواند حقوق کارکنانش را در سطح قیمتهای جهانی بدهد . بیکاری و فساد بیداد خواهد کرد شعار دادن کافی است . احساسی حرف زدن هم کافی است .
راستی دلار هنوز کاغذ پاره ای است که 900 تومان هم نمی ارزد ؟ (1091882) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۱۶:۳۳
جناب نابغه، اگر عرضه دارند ارزش ریال را بالا ببرند، بعنوان مثال اگر قیمت دلار بشود 700 تومان انگاه قیمت بنزین در مرز می شود 700 تومان، همان قیمتی که در پمپ بنزین است
اما --- شتر در خواب بیند پنبه دانه ..... (1091884) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۱:۴۹
اگه دلار همان 1000 تومان بود لب مرز هم 1000 تومان قاچاق میشد. فردا هم که دوباره سوخت را گرون کنند احتمالا تورم کهکشانی آن دوباره موجب افزایش نرخ دلار شده و قاچاقچیان دوباره بنزین را به قیمت های بالاتری لب مرز می فروشند.

اصلا بر فرض که حرف شما درست باشد، ما به جای محکم کردن مرزها و تقویت نیروهای مرزبان باید پا روی خرخره ملت بذاریم؟! (1091895) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۶:۰۳
دوست عزیز سرت رو از زیر برف بیرون بیار و یک مقدار فکر کن جواب تو مثل روز روشن (1091907) (alef-1)
 
شهروند
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۶:۳۲
برادر عزیز . به پول ما قیمت بنزین در آن سوی مرزها 3000 تومان است به نسبت درآمد که در آن سوی مرزها حاصل می شود (1091909) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۲:۲۱
اين سوالها را از اقاياني بپرس كه كشور را از لحاظ سياسي و اقتصادي به اينجا رسانده اند!!! (1091916) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۴:۲۶
چرا دلار را گران کرده اند.
بیشتر از همه این دولت عوامفریب دروغگو مسوول این حرف جنابعالی است. (1091919) (alef-1)
 
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۴۲:۵۳
این داستانها رو یک بار گفتید و بعضیها هم باور کردن و این بلا سر ملت اومد.
دیگه فکر نمی کنم کسی این مدلی خام بشه.
هرچند خام شده یا نشده دولت هر کاری که دلش بخواد می کنه. (1091932) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۴۴:۳۸
این هم پاسخ شما دوست عزیز :
" کسی که قالی می بافد نباید روی حصیر بنشیند." (1091936) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۴۵:۱۴
آمار تعداد کسانی را هم که رشوه میگیرند داری؟ (1091937) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۴۶:۲۰
پاسخ همه ی سوالات شما این است: پایین آمدن قیمت دلار
حالا چون دوستان شما نمیتونن قیمت دلارو پایین بیارن باید قیمت انرژی رو ببرن بالا! (1091940) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۴۸:۲۴
لطفا به خیا بان بروید ببینید چه کسانی مصرف می کنند.
تولید خودرو های داخلی که نیمی از آن پراید می باشد . در حدود یک میلیون دستگاه می باشد . بیش از ۵۰ % آن بعنوان مسافرکش برای تامین مایحتاج روزانه به این شغل روی آورده اند .
این افراد قرار است عمده مصرف کننده بنزین باشند نه ۴۷۰۰۰ خودروی وارداتی که بیش از نیمی از ان ها در گمرکات و نمایشگاه ها می باشند. این افراد اگر بیش از این هم بشود قدرت خرید دارند. (1091943) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۵۶:۵۱
اقای دانشمند مشکل اصلی هم به خاطر دولت هستش که به خاطر بی عرضگی این دولت ناکارامد ارزش پول ملی پایین اومده خوب به دلیل همخین هم قاچاق بیشتر میشود
شما اول پول مملکت درست کن بعدش قاچاق هم کمتر میشود (1091951) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۹:۵۲
گمنام عزیز و کیهانی سلام .
برادر ارزشی مهم این نیست که چه تعداد از مرفهین بیدرد از بنزین استفاده میکنن . مهم اینه که افزایش نرخ بنزین هزینه های تولید و توزیع رو بالا میبره و در نهایت قیمت همه چیز رو تحت تاثیر قرار میده و...... در نهایت این من کارمند پر درد هستم که نفسم می بره نه اون مرفه بی درد . (1091975) (alef-1)
 
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۱۰:۰۷
پاسخ شما مشخصه البته اگر بخواهيد بفهميد اگراقايان ارزش پول ملي رااينقدر تضعيف نمي كردند ودلار1226توماني 3500تومان نمي شدالان اين اختلاف قيمت داخل وخارج نداشتيم بدبختانه ملت تاوان بي كفايتي وسوئ مديريت عده اي را مي خورد كه تصميم گير شده اندوخودشان حقوق چند ميليوني مي گيرند وصاحب رانت هاي اقتصادي واز حال مردمي كه در حال نابودي هستند يا بي خبر يا بي تفاوت .
حالا سوال از خود شما .اگر روزي دولت در اثر هر عاملي كه معمولا از رفتار خودش وعملكرد خودش حاصل مي شود دلار راتا 7000هزار تومان افزايش داد وقيمت سوخت در كشورهاي همسايه به 10000تومان ايران رسيد ايا باز بايد مردم بهاي ان را بپردازند.وسوخت داخلي راچند هزار تومان بخرند.بيچاره مردم كه مجبورند به خاطراين بي لياقتها و.....تحمل كنند. (1091977) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۱۵:۱۷
مرد حسابی منظورت اینه دزدی و گندکاری مدیریتی یک عده از خدا بی خبر که خون مردم نجیب و بی چاره این مملکتو به شیشه کشیدن رو باید با (1091983) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۰:۴۷
اي گمنام
مگربه بهانه مبارزه با قاچاق با يد همه مردم را وآسايش آنها را وامنيت آنها را نابود كرد؟ (1091986) (alef-13)
 
صنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۳:۵۳
خب اقایون میخواستن نرخ ارزو بالا نبرن!تا میاد قیمت بنزین برسه به قیمت فوب .عرضه ی دلار به بازارو متوقف میکنند تا قیمت دلار بره بالا.حالا شما بفرمایید ما به تفاوت نرخ ارز از جیب کی در میاد و به جیب کی میره؟ (1091990) (alef-13)
 
ن.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۷:۰۶
پاسخ به این بنده خدا:
چرا پول ملی را اینقدر بی ارزش کردند که اینجوری شد؟ اگر دلار 1200 تومن بود آیا بنزین سر مرز 3000 تومن بود؟ آیا فکر عواقب این افزایش را کرده اید چون در فاز اول هم استدال همین بود !! سال دیگه هم پیشنهاد 10000 تومنیش میدید سال بعدش 50000 هزار تومنی!.... اینجوری فکر می کنید که مملکت را به .... دادید دیگه!!! (1091999) (alef-13)
 
در به در
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۰:۰۷
گمنام جان توکه نه تنها سرت بلکه هفت متر خودت را هم کردی زیر برف!!!!..شما در آمد سرا نه اونور مرزیها را میدونی؟؟؟فکر کردی به تومان حقوق میگیرن؟؟ما که تو قشمیم به قول شما لب مرز مامور شهید دنبال سوخت ندیدیم !!!تو که بنزین مصرف نمی کنی میخوای سینه خیز تو شهرت جابجا بشی؟؟مسیر هزار تومانی امروزت بشه 20 هزار تومان هال میکنی؟؟؟!!!!!!!! (1092017) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۰۱:۵۳
حرف شما درست .آیا مییدانید با افزایش قیمت بنزین تمامی اجناس افزایش قیمت خواهند داشت. (1092054) (alef-13)
 
لانه
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۰۸:۵۳
یادت رفته به اول اسمت کلمه "شهید"رو اضافه کنی.احتمالا پیامتو از اون دنیا فرستادی .اینجااوضاع فرق کرده. (1092063) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۴۵:۴۱
از بي عرضگي دولته كه نمي تونه مرز ها رو نگه داره.
به نظر شما اگه بخوايم بنزين رو به قيمت لب مرزها بديم دولت حقوق ها رو هم لب مرزي ميده / مثلا يه پرستار همين امارات ماهانه 5000 دلار مي گيره يا يه كارگر ساده ساختموني ماهي 3000 تا 3500 دلار در مياره ( نه 480 هزار تومان كه ميشه 160 دلار يا پرستار كه 750 هزار تومان مي گيره كه ميشه 200 دلار) (1092115) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۰۲:۳۲
عزیز گمنام چرا احساسی حرف میزنید.من وشما قادریم یک 20لیتری قاچاق کنیم ؟بقول دکتر سبحانی ایا درسته برای اینکه فلان سرمایه دار استخر خودشو با سوخت ارزان گرم نکنه ما زندگی را به 75میلیون سخت کنیم ؟امروز از بنزین قشرپایین جامعه باخودروهای ایرانی مصرف بالا بیشتر مصرف میکنه یا ماشینهای چندصدمیلیونی مصرف پایین؟تازه مامسافرکشی میکنیم یا آنها؟لطفااگه شکمت سیره که انشاا...همیشه بی نیاز باشی عوام فریبی نکن. (1092137) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۲۴:۵۴
بنزین که سهمیه بندی شده
دیگه قاچاق حساب نمیشه !
این 60 لیتری که میدن یه باک هم نمیشه (1092173) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۴۰:۵۹
اگر فرض کنیم نیمی از بنزین کشور در مرزها به تاراج رود (که البته بسیار اغراق آمیز است) آنگاه قیمت هر لیتر بنزین در کشور 2 برابر در می آید یعنی 1400 تومان. با قاچاق در حدود 10 درصد (باز هم دست بالا گرفتم) افزایش قیمت تمام شده بنزین حداکثر 10 درصد افزایش یافته که فکر می کنم آن هم در لیتری 700 تومان حساب شده است. آخرش 800 تومان خیرش را ببینی. (1092205) (alef-13)
 
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۴۶:۴۴
برید خدا پدر و مادرتون رو بامردم رو سرکار گذاشتید با چهار تا لغت و اصطلاح قشنگ. جلوگیری از قاچاق سوخت بهانه است و ولاغیر. الان که مرحله اول اجرا شده کجاست منفعت جلوگیری از قاچاق سوخت و غیره که شعارش رو میدادند. زندگی و معیشت مردم روز بروز بدتر از دیروز شده. (1092220) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۳۵:۵۱
اگر مشكل فقط پيشگيري از قاچاق بنزين است اشكالي ندارد، موافقم ولي برق را چه كسي قاچاق ميكند؟ ميخواهند بنزين را گران كنند بكنند ولي يك ريال هم حق ندارند به يارانه هايي كه تا كنون باعث تن پروري و فرار از كار و پايين آمدن توليد شده و افزايش شديد تورم در اثر افزايش نقدينگي را داشته اضافه كنند. (1092321) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۰:۲۹
پاسخ شما اینه که وقتی پول مملکتت بی ارزش میشه این اتفاق میفته اونی که اونطرف مرز میخره که به دلار پول میده و این سه هزار تومن تا 10 ماهه پیش هزار تومن بود... اینم از بی کفایتی دولت است... ملت که نباید چوب این بی کفایتیو بخورن (1092432) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۵۰:۵۰
اگر بنزین بشود 12000 تومان و از آنطرف ارزش پول ملی هم کم شود باز تاثیری ندارد
ارزش پول ملی را برگردانند به زمان شاه هم بنزین گرانتر از تمام کشورهای منطقه میشود و هم کارمند و کارگر پولدار میشود
روزگاری ارزش پول ما با دلار برابری داشت آنها که ارزش پولشون ثابت مانده ما هزاران بار فقیر تر شده ایم ! (1092452) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۵۵:۲۸
اگر قیمت بنزین 3 برابر بشه ولی ارزش پول ملی 3 برابر بیاد پایین این هدفمندی فقط باعث شده کارمندان و کارگران 3 برابر قدرت خرید کمتری داشته باشند و هر سال بجای اینکه 3 برابر دستمزدشان بالا رود فقط 30 تا 50 درصد بالا رود (البته اگر برود)
پول ملی ما از ابتدای 8 سال حکومت احمدی نژاد بشدت پایین آمده است
در زمانهای دور البته زیاد دور هم نه این پول بیچاره ملی با دلار برابری داشت
اگر راست میگویند حقوق کارمندان را بر اساس دلار محاسبه کنند و یا دلار بدهند و بنزین را هر چقدر که میخواهند زیاد کنند (1092466) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۶:۱۳
خوب جلو قاچاق رو بگیرن این چه جور دلیلیه؟؟؟؟
فکر کنم شما خودت خونه داری ماشینم زیر پات،بچه هاتم عروس وداماد کردی ،یه مستمری توپی هم میگیری،با هیچ کس هم رفت وآمد نداری، (1092526) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۷:۲۲:۰۰
گمنام جان حذف سوبسيد بسيار مفيده مانند اينه که بگيم رشته پزشکي مفيده يا نامفيده صد در صد مفيده اما براي اينکه روزي بتواني طبابت کني و دردي از ديگران کم کني شرايط و ضوابط بيشمار و زمانبري مورد نيازه که بي شک اگر کسب آنها را از پزشکي حذف کنيم پزشکي نه تنها غير مفيده بلکه با هر هم ادعاي پزشکي و طبابت بکنه بايد به شدت برخورد کرد مگر اقتصاد چهار تا بخشنامه و تصميم خلق الساعه است که با يک دستور بشه به مفيد يا نامفيد بودن اون مورد راي داد بي شک با اقتصاد در هم شکسته کشور حذف سوبسيد بجز يک فاجعه مصيبت بار که باعث نابودي کامل ميشه هيچ اثري نخواهد داشت . (1092650) (alef-13)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۲۰:۵۱
بیسواد ترین واز مرحله پرت ترین آدمها هم با نگاهی به جدول قیمتهای پیشنهادی فاز دوم پی میبره که حتی اگر یک سوم این قیمتهای پیشنهادی اجرایی شود اقتصاد کشور ومردم دچار فروپاشی میشود وکشور رو وارد سیکل بدون بازگشتی از ویرانیهای اقتصادی خواهد کرد.اگر مجلس واقعا عصاره فضائل ملت بود حتی اگر این جدول شایعه ای بیش نبود برای آرام کردن فضای اقتصادی جامعه باید حسینی وفرزین را احضار میکرد که یا این جدول قیمتهارو اگر شایعه است صریحا تکذیب کنند ویا اگر واقعیت دارد سریعا وزیر را استیضاح واز کار برکنار کنند تاآرامش را به فضای ذهنی ملتهب جامعه تزریق کنند. (1091509) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۵:۲۵:۳۰
فک کنم این جدول تنظیمی به تایید مجلسیان تو سال 88 رسیده! اما واسه 5 سال اما دولت میخواد یو هو ای بکنه (1091614) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۵:۳۰:۱۲
من موهام داره میریزه چرا؟ چون تا قبل هدف مدندی دارو هام رو میخریدم 20 تومن اما الان باید بخرم 100 تومن چون ندارم. من خیلی وقته لباس نخریدم چون قبل هدف مندی که خرید میرفتم میشد 150 200 تومن اما الان باید 500 600 بدم خوب ندارم. (1091615) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۲۶:۰۰
شما را به خدایی که میپرستید -یا نمیپرستید- ما یارانه نمیخواهیم، بیش از این هدفمندمان نکنید. بگید چی کار بکنیم بیخیال بشید. (1091513) (alef-2)
 
ahora
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۰:۵۷
از طلا بودن پشیمان گشته ایم..مرحمت فرموده ما را مس کنید. (1091832) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۵۹:۰۰
اگر یارانه نخواهیم باید کی را ببینیم !!!!؟ بابا بسه دیگه 40 تومان میدهند 500 برابرش را پس میگیره اگه راست میگن پول بدون تورم بدهند . قبض آب من ماه گذشته 10 تومن بوده الان 55 تومن اومده با همون مصرف دولت سر خود قیمتها را بالا برده و داره اجرا میکنه ولی مجلس ما هنوز مونده که میگه قانون شده که رییس جمهور حق نداره انجام بده لطف کنید حالا که قانون کرده انجام نده لطفا نظارت هم بکنید که خودسر انجام نده چون واقعا این ریس جمهور و تیم دولت خیلی خودسر شده ./ (1091860) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۴۰:۴۸
برآن شدم تا با ذکر قیمت بعضی اقلام وقیمتهای ضروری برای زندگی در چندکشور همسایه وچند کشورپیشرفته ودارای اقتصاد کاملا آزادومقایسه آنها با قیمتها درکشورعزیز خودمان ایران وهمچنین مقایسه درآمد متوسطمردم وقدرت خریدشان درآنکشورها ومقایسه آنها باکشورخودمان نوری برتاریکخانه تئوری پردازان اقتصادآزاد وطرفداران تعیین نرخ قیمتهابصورت به اصطلاح آقایان عرضه وتقاضا!!وحرکت قیمتها به سوی آزاد سازی!!!بتابانم.آقایانی رکه در مجلس به لطف رای مردم جلوس کرده اید پس چه موقع میخواهید به داد مردم بیچاره وبی پناه برسید؟فاز دوم دیگر چیست؟چیزی که بعد از خواندن این مقایسه قیمتهابرای خواننده روشن میشود این است که کشور مابعدازاجرای فاز اول هدفمندی خیلی وقت است که رکورد واقعی شدن قیمتها حتی از صنعتی ترین وگران ترین کشورهای جهان را پشت سرگذاشته ودرخیلی موارد رکوردداره وحالا وقت واقعی شدن درآمدها وحقوق مردم گرفتارآمده درمحاصره این آقایان طرفدار اجرای فاز دوم این طرح منحوس است.!!!(توضیح:برای تبدیل ریالی قیمتها درکشوراز نرخ دلار مرجع 1226 تومان استفاده شده وهمینطور برای تبدیل متوسط درآمددرکشور نیزاز نرخ دلار1226تومان استفاده شده تا جای هیچ بحثی نماندوتوضیح دوم اینه که درآمد متوسط آورده شده برای همه کشورهاخالص و بعداز کسرمالیات است که نکته مهمیست) 1:قیمت شیر یک لیتری: درآلمان 0/84دلار-آمریکا1دلار-دانمارک1دلار-امارات1/23-قطر1/69دلار-انگلستان1/52دلار ودر ایران خودمان 1/4دلارمیباشد!
تخم مرغ دوازده عددی:درآلمان 2/58دلار-آمریکا2دلار-دانمارک 3/6-امارات 2/48-قطر2/66-انگلستان 3/19ودرایران خودمان 2/93میباشد!!
برنج خوب کیلویی:درآلمان 2/19دلار-آمریکا2-دانمارک1/73-امارات1-قطر3/3-انگلستان2/45 ودرایران خودمان 3/1میباشد!!
سینه مرغ بدون پوست واستخوان کیلویی:درآلمان 9/2دلار-آمریکا7/9-دانمارک 11/32-امارات6/25-قطر6/86-انگلستان 11/16 ودرایران خودمان 7/9میباشد!!
اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه درمرکزشهر به طور متوسط:درآلمان644دلار-آمریکا900-دانمارک993-امارات1300-قطر1800-انگلستان960ودر ایران خودمان 785دلارمیباشد!!!
یک کیلوپرتقال باکیفیت:درآلمان:2/6-آمریکا3-دانمارک3/3-امارات1/9-قطر1/7-انگلستان2/57ودر ایران خودمان
یک پکیج غذای ساندویچ شاملهمبرگر ونوشابه وسیب زمینی و.. (کمبو)مک دونالد یا مشابه:درآلمان7.79دلار-آمریکا6دلار-دانمارک11/2-امارات5/69-قطر5/49-انگلستان8 ودرایران خودمان 6/9دلار!!!
حالا میرسیم به نکته جالب مقایسمون که همانا درآمدمتوسط ماهانه بعد از کسرمالیات یا به زبان خودمانی معیاری برای قدرت خرید مردم در هر کشوری نسبت به قیمتها:آلمان 2900دلار-آمریکا3100دلار-دانمارک 3200دلار-امارت 3300-قطر5900-انگلستان 2900دلار وایران خودمان720دلار!!! میبینید؟قیمتهااکثرا از گرانترین وپیشرفته ترین کشورهای جهان یا بیشتر یا درهمان حد وحدود ولی قدرت خرید مردم باتوجه به درآمدشان ازیک چهارم تا یک هفتم پایینتر.درضمن آنهایی که دراروپا وآمریکا زندگی کرده اند میدانند که این قیمتها قیمت رسمیست وآخر هفته هابعضی فروشگاهها حراجهای مواد غذایی میزنندکه میشود این اقلام را به قیمت بسیار پایینتر از قیمتهای مذکور خرید.!!
آقایانی که سالها اجرای این طرح را در روزنامه ها ورسانه ها وپستوها برای مردم ومسولین تئوری پردازی کردید.آقایان به اصطلاح دکتر ودانشگاهی شرم کنید.از بیخبری وگرفتاری مردم ونبودن رسانه های روشنگر ومستقل بیش از این در فرار از سهم بزرگی که در تحمیل این طرح به ملت واقتصاد داشته ایدطفره نروید.این شمایید که به خاطر سهم بزرگی که در اجرای این طرح با سالها تئوری پردازیهای پوچ داشته اید در دفاع از حقوق مردم پیشقدم شویدوبا روشنگری وخطراتی که این طرح برای کشور ومردم دارد همچون دکتر رزاقی مانع از اجرای فاز دوم شوید.ممنون (تو.ضیح:این نظر برای مقاله دکتر رزاقی در الف هم ارسال شد) (1091525) (alef-2)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۵۶:۴۸
720 دلار به عبارتی می شود 2/520/000 تومان کی اینقد حقوق میگیره؟ من که با 25 سال سابقه نمی گیرم.ماهی 700/000 تومان می شود 200 دلار (1091672) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۶:۰۳
آقایی که میگی من 700 هزار میگیرم میشه 200 دلار برو خدا رو شکر کن
بعد از عید میگی من 850 هزار تومان میگیرم که میشه 100 دلار (1092525) (alef-13)
 
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۲۴:۳۵
با اینکه طولانی بود خواندم و بسیار آگاه شدم . متشکرم (1091705) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۴۵:۲۰
معنی اون 5 تا منفی به این پست یعنی چه؟ (1091729) (alef-1)
 
م
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۰۵:۲۸
به شما چه؟ پلیس مثبت و منفی هستین؟ قشنگی کار به همینه که همه بتونن آزادانه اظهار عقیده کنند (1092145) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۳:۲۲
اون چند نفری که منفی دادن به چه منطقی استناد کردن که منفی دادن؟؟؟ جان من یکی شون رو به عنوان کیس روانشناسی مورد بررسی قرار بدین (1091747) (alef-1)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۵۱:۴۴
نگران نباشيد، گاهي ماوس هنگام چرخش اشتباهاً روي منفي كليك ميكنه! (1092355) (alef-13)
 
حسابدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۵:۰۸
آقاي محترم : بهتر است حداقل خودتان يكبار به مقاله تان يك نگاهي بيندازيد. شما از اسلش براي مميز استفاده كرده ايد و اعداد شما وارونه شده اند. در جايي كه اعداد بيان كننده تمام منظور نويسنده هستند چنين خطايي يعني بي ارزش شدن و نامفهوم شدن كل نوشته دقت بفرماييد. (1091750) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۵۷:۰۰
عزیز برادر تو خودت اصلش را نوشته ای اسلش اونوقت به شکل نوشتن ممیزها ایراد می گیری (1092474) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۱۰:۱۳
مقایستون درست ولی من فقط با دستمزد 720 دلار در ایران مشکل دارم!
ببین هموطن عزیز تو ایران یه سری درآمد داریم با عنوان حقوق ماهیانه که فیش حقوقی براش صادر میشه و دولت هم ازش خبر داره ولی یه سری درآمد داریم که از راههایی مثل دلالی، سفته بازی، زیرمیزی، پولشویی، خریدوفروش سکه و خودرو و ... عایدمون میشه که دولت ازشون بیخبره و تاحالا نتونسته کنترلی روش داشته باشه، که سرجمع اینا حقوق متوسط ماهیانه هر ایرانی رو به همون 2 تا 3 هزار دلار جهانی میرسونه.
دولت محترم هم بر این اساس تصمیم گیری میکنه و کاری به نشتی بودجه نداره که کجا میره!
همین و بس (1091772) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۵۰:۴۸
1. ببخشید نرخ دلار را چند حساب کردید
2. کافر همه را به کیش خود پندارد (باز هم ببخشید) (1092231) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۵:۲۸
بررسی منطقی بود، ولی ای کاش می گفتید میانگین حقوق 720 دلار را برای ایرانیان از کجا محاسبه کردید. اگر منطقی تر باشیم، حقوق ایرانیا از ماهانه 600 هزار تومن بیشتر نمی شود و این یعنی 200 دلار! (1091841) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۱:۵۳
ايشون كه گفتند همه محاسبات را براساس دلار 1226 توماني انجام داده اند. هم درآمد و هم هزينه. بر اين اساس ايشان ميانگين درآمد را 880 هزار تومان درنظر گرفته اند (1091989) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۵۱:۱۳
گزارش جالبی است کاش در متعاقب این گزارش دوست عزیز یاداوری می کردند که امکانات بعضا مجانی و یا نزدیک به مجانی ان کشور ها را مثلا قیمت مسکن که یک اپارتمان در ایران گاهی از یک ویلا در امریکا و اروپا بالا میزند و یا در روسیه زمین ویلا مجانی توضیع میشود ویا در ترکیه مثلا فقیر زمین برای ساخت و ساز تولید ویا توریستی مجانی است و نیز سایر امکانات دیگر که تعادل اقتصادی ایجاد میکند (1091851) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۵۵:۴۵
من کجا 700 دلار حقوق ميگيرم
من و اکثر کارمند هاي ديگه که ماهي 660 هزار تومان حقوق ميگيريم که حقوقمون به 200 دلار هم در ماه نميرسه
به خدا خسته شديم ديگه. کمرمون خم شد. همش بايد از زن و بچمون فراري باشيم از معاشرت با اطافيانمون فراري باشيم که نکنه نداريمون باعث سرافکندگيمون بشه (1091857) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۲۵:۲۱
من 450 میگیرم (1092175) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۳:۲۶
من فقط از یکی از مستاجرهام 450 میگیرم
کار کردن یعنی بدبختی، باید کاری کنی دیگران صبح تا شب بدوند و سر ماه بریزن تو حسابت این یعنی عدالت، حالا بنزین بشه 8 هزار تومان فرقی نمیکنه ما هم میزاریم رو اجاره (1092520) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۴:۳۶
700 دلار حقوق نماینده مجلس و وزرای محترمه
درست میگه بچه (1092524) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۰:۴۴
یادم هست که یک زمانی روزنامه ابرار اقتصادی که اتفاقا آن هم زیر دست جناب توکلی هست هر روز آمار و ارقامی شبیه به این را در روزنامه خود چاپ می کرد که پس از مدتی خودشان اعلام کردند که این آمارها موجب دردسر برای روزنامه شده و مجبور هستند انتشار آن را متوقف کنند!!
نکته جالبش این است که آمارهایی که ابرار منتشر میکرد برخلاف آمارهای بالا اکثرا مربوط به کشورهای در حال توسعه و جهان سوم بود که البته آنها هم بطور فاحشی نسبت درآمد و هزینه شان نسبت به ایران بهتر بود!
تازه این قضیه مربوط به چندسال پیش است که اوضاع خیلی بهتر از الان بود (1091914) (alef-1)
 
حسین
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۹:۲۱
نرخ ها را در ست بنویس یک بار دیگر حساب کن اشتباه داری (1091925) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۵۹:۵۲
اقا واقعا دستت درد نکنه کاملا متین زیبا و کارشناسی شما به پا دکتر و کارشناس هستید نه این اقایون
مرسی (1091953) (alef-1)
 
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۵:۱۵
لظفا متوسط درآمد در کشورهای فوق را هم منتشر کنید (1091966) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۹:۲۹
انقد دوس دارم برم امارات زندگانی کنم.. (1092348) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۴۲:۳۹
بنظر من باید مردم و نمایندگان دست بدست هم بدهند و از وقوع یک فاجعه قطعی جلوگیری کنند . ما که توان مدیریتی این دولت رو در هفت سال دیده ایم و نحوه برخوردش رو با حرفهای علمی اقتصاددان ها
بنطرم مجلس باید قانونی برای ممنوعیت اجرای فاز دوم تصویب کنه وگرنه ...؟؟؟ (1091528) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۱:۳۶
حالا گیرم جلوی این رو هم گرفتید چند ماه مونده تو این مدت هزار تا بلای دیگه سرمون در میاره (1092516) (alef-13)
 
میثاق حسینی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۴۳:۲۸
یا خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
به دادمووووون برس !!! (1091530) (alef-13)
 
احمدرضا
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۴۸:۰۴
اللّم عجّل لولیّک الفرج !!! (1091535) (alef-13)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۵۱:۲۲
لطفا یک دفعه ادرس قبرستان را به ملت ایران پیشنهاد کنید تا اینقدر ما عذاب نکشیم . (1091539) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۵۵:۱۲
واسه خريد قبر پول داري؟ (1092366) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۱:۵۱:۴۰
نمیدونم چرا مجلس عدم کفایت سیاسی بعضیا رو صادر نمیکنه ! (1091540) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۲:۲۷:۰۷
امان ار دست این مجلس فرمایشی بجای منافع ملت به فکر منافع خودشون هستند (1091567) (alef-13)
 
علیرضا تقیپور
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۴:۱۹:۵۱
هر دم از باغ بری میرسد!!! اقایانی که در مجلس نشسته و در خواب زمستانی فرو رفته اید لطغا بیدار شوید مردم به خاک سیاه نشسته اند. اقای رییس جمهور اگر ما 2 برابر یارانه ای که مرحمت فرمودید را پس بدهیم دست از سر ما برمیداری؟!!!. ای امام زمان ای اقای ما برسید به داد ما. (1091598) (alef-13)
 
محسن
Malaysia
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۶:۱۲:۴۹
من مالزی زندگی می کنم.قیمت بنزین در اینجا حدود 2200 تومان است.یعنی ایران هم می خواهد قیمت بنزین را به این حد برسونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته مالزی نفت آن چنانی نداره و عمده نفت رو وارد می کنه از طرفی پایه حقوق کارمندان در اینجا از 1700000 تومان به پول ایران شروع میشه.در ضمن پول برق ما در ماه چیزی حدود 30000 تومان تا 50000 تومان میشه ولی با این تفاسیر که برای تولید برق این کشور مجبور است سوخت خریداری کند و مثل ایران آن همه نفت نداره.و این قیمت برق برای حقوق ماهیانه 2000000 تومان می باشد نه مثل ایران پایه حقوق 500000 تومانی.خدا به ملت ما رحم کنه.از مجلس و بزرگان ملت که کاری بر نمی آید. (1091623) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۶:۳۸:۴۴
من می خوام جواب سوال دوستی رو بدم که قیمت بنزین رو با لب مرز مقایسه کرد. دوست عزیز سال گذشته دلار تو ایران بود 1000 تومن و بنزین بود 100 تومن که به بهانه جلوگیری از قاچاق و ندادن سوبسید ، بنزین شد لیتری 700 تا جلوی قاچاق اون گرفته شه یعنی قیمت هر لیتر بنزین شد 70 سنت دلار . یکدفعه دلار شد 3000 تومن حالا بنزین می ره بالا که دوباره برسه به اون تا قاچاچ نشه دوباره دو ماه دیگه دلار اگه شد 6000 تومن که با سیاستهای دولت اصلا بعید هم نیست تکلیف چی هست. دوباره بنزین 3000 تومنی بستر قاچاق می شه و باید بشه لیتری 6000 تومن و همینجوری این بازی می تونه ادامه دار بشه. برادر من مشکل قاچاق سوخت نیست مشکل بی کفایتی ، بی تدبیری قدرت طلبی و بازیهای تبلیغاتی مسئولین دولت هست که نمی خوان به هیچ وجه از قدرت خارج بشن و به هر تاکتیکی تو این مسیر دارن متوسل می شن (1091624) (alef-13)
 
علي اقبالي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۶:۵۱:۱۴
ما را به خير تو اميدي نيست آقاي دكتر احمدي نزاد تو را جان آقاي مشايي شر مرسان . خواهش ميكنم همزمان با انتخابات رياست جمهوري فاز دوم هدفمندي يارانه ها را به انتخاب مردم بگذاريد . (1091628) (alef-13)
 
آرش
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۶:۵۷:۲۵
خدمت گمنام عرض کنم که چرا فقط به ذکر قیمت بنزین در کشورهای همسایه اشاره میکنی و از درآمد و حقوق متوسط اونا چیزی نمیگی یا اصلا خبر نداری و یه چیزی میفرمایی
همین کشور بدبخت مفلوک قطر رتبه یک درآمد سرانه دنیا رو داره با متوسط درآمد سراه بیش از 80000دلار
میدنی که درآمد سرانه یعنی چه؟ یعنی تولید ناخالص ملی تقسیم بر جمعیت
اگه اونجا بنزین 2 دلار هم باشه مردم ککشون هم نمی گزه
البته شما رو نمیدونم شاید از رانت و درآمدهای غیبی و ...برخوردارید ولی اگر در جامعه و بین مردم زندگی کنی و تورم رو با پوست و استخوانت لمس کنی اینقدر سنگ این دولت عوامفریب رو به سینه نمیزدی.
مردم ما از نجابت، شرف و وطن پرستی شونه که چیزی نمیگن و صورتشون رو با سیلی سرخ نگه داشتند وگرنه هر جای دیگه ای بود خدا میدونه که چه بلوا و ناهجاریهایی صورت میگرفت. شما اگه نظر هم میدی کمی منطقی تر لطفا.... (1091629) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۶:۵۸:۲۸
این طرحها جواب نمی دهد بعد از چند سال دو مرتبه برمیگردیم به عقب لطفاً درست برنامه ریزی کنید .. (1091630) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۰:۳۸
جواب داده خبر نداری
قرار نبود غیر این اتفاقی بیافته
8 سال پیش که همه داد میزدن آقا بین بد و بدتر مراقب باشید مردم بدتر رو انتخاب کردند
همون موقع اقتصاددانها نامه نوشتن تذکر دادند
مثل اینکه همه میدونستن به اینجا میرسیم ولی قرار بر این بود که اصلا به اینجا برسیم
میشن ا کامپلشت (1092513) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۰۰:۳۲
سلام. تو را به خدا نگذارید اجرا کنند. همین جوریش کمرمان شکسته شده است. اگر اجرا کنند باید منتظر عواقب آن و اعتراضات فتنه گران!!!! باشند (1091632) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۳۴:۲۴
درود بر اصولگرایان که اینست نتیجه حکومت اینان بر کشور در 8 سال گذشته . (1091648) (alef-13)
 
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۴۸:۰۸
لطفا این هدفمندی را به یک همه پرسی بگذارید تا مردم به اجرای ان رای بدهند شرط ابتدایی ان هم اطلاع رسانی از وضع درامد ها و هزینه ها در ابتدای امر است بصورت کاملا واضح . با شعار و دادوبیداد که زندگی نمیشود کرد . (1091662) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۴۸:۲۴
من که هرچه حساب میکنم درصد تعیین شده را متوجه نمی شوم مثلا گاز از 300 به 1500 رسیده درصد را 400 زده اند در حالی که به حساب من میشه 500 درصد یا ما حساب بلد نیستیم یا اونا (1091663) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۷:۵۱:۱۴
گل بود ، به سبزه نیز آراسته شد ! (1091666) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۸:۱۱
عدالت به تمام معنا اجرا میشه (1092507) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۰۰:۳۳
آقایان حقوق ملت را با همان قیمت جهانی حساب می کنن؟؟ مشکل اینجا هست که حقوق را با ریال حساب میکنن ولی هزینه ها را با دلار!!! خدا به این ملت رحم کنه با این گرونی (1091675) (alef-13)
 
کاوه
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۰۵:۵۵
بگو بیان پاشون رو بزارن رو گلومون خفمون بکنن راحت شیم نه خودشون اذیت شننه ما رو زجر کش بکنن (1091681) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۰:۰۹
یک حساب سر انگشتی متوسط افزایش قیمت برای کالاهای بالا 7.5 برابر و افزایش یارانه 4 برابر خوب سوال اینکه بقیه این پول را باید از کجا تامین بشه ؟ حالا بقیه اجناس هم که گران میشن هیچی
از دولت خواهشمندم بعنوان یک ایرانی یک حسابی بگه ما پول به حسابش بریزیم نفری x تومان دست از سر ما برداره (1091685) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۱۲:۰۲
باور کنید تورم 20 درصده (1091690) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۷:۱۱
روش محاسبه رو عوض کنیم همه چی ممکنه
تورم هفته پیش تا این هفته برای خودرو 20 درصده شاید هم بیشتر (1092503) (alef-13)
 
کمال
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۲۱:۰۰
من ازآقای توکلی وسایرمسوولین ونمایندگان فهیم درخواست مینمایم باقدرت واقتدارجلوی طرحهای خانمان برانداز درکشوررابگیرند (1091698) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۲۱:۰۷
دولت یه قیمتی میزاره روی حامل های انرژی بعد مجلس اعتراض می کنه و می گه این قیمت ها باید دوباره کارشناسی بشه ما به این قیمت ها اعتراض داریم و یه مدت برو و بیا....
دست آخر یه مقدار یارانه اضافه می شه و چند برابرش از جیب ملت خارج ......
خدایا به این مردم رحم کن. (1092295) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۲۸:۰۲
سي ان جي چرا بههمان قيمتي كه گاز به تركيه ميدهند به خودمان هم بدهند (1091710) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۳۲:۰۸
آقاي فرزين توانايي اجراي چنين طرحهايي را نداريد خواهشاٌ مردم را بيچاره نكنيد اصلا فاز اول را هم برداريد چون واقعاٌ جواب نداه است (1091713) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۰:۲۴
بکن برادر لیتری 2200 اونوقت ببین شهر قیامت میشه یا نه (1091737) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۶:۰۸
میخواد دل روستایی ها رو بدست بیاره توسط پایتخت نشین ها سرنگون میشه (1092499) (alef-13)
 
فریمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۲:۴۲
سلام دوست عزیز موارد بسیار خوبی رو ارائه کردید ولیکن چند نکته لازم به یادآوری است . در زمانی که هدفمندی اجرا شد دلار 1226 تومان بود و براساس اون دلار قیمتهای شما درست است ولی دولت محترم ما متوجه شد که با این روند دیگر نمیتواند قیمتها را خیلی بالا ببرد و نهایتا قیمت بنزین به 900 تومان میرسید چون در خلیج فارس قیمت فوب حدودا 900 تومان بود . از آنجا که دولت محترم با ارقام خیلی خوب بلد بود بازی کند دلار را به صورت خیلی ماهرانه به 4000 تومان رساند واین اقدام را گردن 4 نفر دلال چهار راه استانبول انداخت ( که اصلا ارتباطی به آنها نداشت ) بعد با اتاق مبادله دلار را به 2500 رساند و چون به همه دلار نمیداد برای همین بازار به دلاری 3300 در حال حاضر رسیده است . بر اساس دلار 2500 که حساب کنیم قیمت بنزین به 3000 تومان حدودا در خلیج فارس میرسد و دولت محترم مجددا فاصله واقعی شدن قیمت را با این حربه افزایش داد و البته تمامی کالا ها نیز با این ترفند افزایش پیدا میکند مثلا اگر دلار 2500 تومانی را در نظر بگیریم در بخش اجاره مسکن که شما فرمودید در آمریکا 900 دلار به پول ما میشود 2250000 تومان ولی در کشور ما الان البته در تهران با دلاری که شما قید فرمودید به 1962500 میرسد که خوب الان در حال حاضر به این رقم نرسیدیم و دولت میخواد با هدفمندی دوم از این بالاتر بریم و در خصوص حقوق صحبت شما درست است ما با نرخ همون دلار 1226 حساب میشه که پائینترین حقوق در کل جهان میباشد البته بعد از کشورهای جهان سومی که در اونجا نان خوردن به زور پیدا میشه .در مجموع دولت ما با ارقام خوب بلده بازی کنه و احتمالا بعد از طرح دوم هدفمندی دوباره دلار بالا میره چون دوباره قیمتها بالا میره و دوباره میگن طبیعی هستش و قیمت همه چی وقتی بالا میره میخواهید دلار پائین بمونه و دوباره داستان تکرار میشه که خوب دوباره ما قیمتهامون واقعی نیست و دوباره طرح سوم شروع میشه و من نمیدونم تا چند تا طرح داریم ولی اینو میدونم که تا زمانی که دلار بازی کنه این طرحهها ادامه دا خواهد بود . (1091745) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۵۵:۵۹
من نمی دانم این افراد که عناوین قلابی دکتر و مهندس را یدک می کشند چرا کمر به نابودی بیشتر اقتصاد این مملکت بسته اند؟ آیا هیچکس در این مملکت نیست که که جلو کارهای این افراد را بگیرد؟
دیگر چطور باید گفت؟؟ (1091752) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۵:۲۵
دکتر و مهندس ها زیر نظر مدیر عمل میکنند
دقت کنید 8 ساله مدیریت این مملکت را بدست چه کسی داده ایم (1092498) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۰۸:۵۱
عجب دولتي داريم و عجب مجلسي!!!
و عجيب تر اينكه چخ مردمي هستيم!!!!
اگر اين اتفاقات در كشور ديگري افتاده بود، تا به حال دولت استعفا كرده بود.
واگر نمي كرد، مجلس بركنارش مي كرد.
و اگر نمي كرد، مردم مجلس و دولت را با هم بركنار مي كردند.
واگر نمي كرد، مي شد همين كه هست!!!!! (1091770) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۱۸:۴۱
گور خودشونو که کندن با این کارها دارن چال تر میکنن بذار اجرا بشه همون چند روز اول وضع دیدنیه (1091784) (alef-1)
 
Norway
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۷:۴۱
بيچاره اين گور من وتوست كه هر روز عميق تر ميشه . (1092001) (alef-13)
 
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۶:۱۵
باسلام،كاش مجلس محترم از همان ابتداي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، پيشنهاد رئيس جمهور محترم مبني بر اجراي يكباره طرح را پذيرفته بودند.در آنصورت مسئولين اقتصادي كشور ميدانستند يكبار براي هميشه راجع به اقتصاد چه برنامه ريزيي بكنند.متأسفانه با وضعيت فعلي ، هرساله چندين بار شوك قيمتي ايجاد ميشود.لااقل اين بار به جاي ادامه فازهاي متعدد ، بپذيرند كه يكجا اصلاحات قيمتها ، اجرائي شود.درد جراحي يكبار و شيون هم يكبار.روش كنوني جراحي اقتصاد و صنعت كشور مانند همان مثل استخوان لاي زخم ماندن است. (1091798) (alef-1)
 
سلام
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۲۹:۱۱
سلام:

هر کاری که دلش می خواد می کنه... بذارید به درد خودمون بمیریم... لعنت خدا بر مردم آزار (1091805) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۳۳:۰۹
جالبه که مجلس قویا میگه مرحله دوم فعلا انجام نمیشه! دولتم کار خودشو می کنه! جدی چرا مجلس تعطیل نمیشه؟؟ (1091815) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۲۷:۵۰
کی مفت بخوره اگه تعطیل شه (1092305) (alef-13)
 
کوروش
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۳۳:۵۱
نتیجه این حرکت هدفمند چیزی جز هرج و مرج و نابودی کشور نیست. (1091818) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۳۸:۲۲
اصل غافلگيرى فقط در مورد دشمن بكار ميرود ولى دولت از اين اصل فقط در مورد مردم از ان استفاده ميكند (1091825) (alef-1)
 
زیرک
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۷:۰۷:۳۹
نفت را بر اثر تحریم از کشورمان نمی خرند و دولت بهش فشار اومده و درامدش کم شده و لذا میخواد کاهش درآمد خودشو از جیب ملت با افزایش سوخت و سایر کالاها جبران کنه، چون زورش به مردم که می رسه.... به همین سادگی.... خیلی فکر کردن نمیخواد (1092632) (alef-13)
 
آذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۰:۲۹
آقا يا خانم گمنام هيچ كالايي قيمت جهاني ندارد الا بنزين چرا قيمت جهاني ساير كالاها را هم نام نمي بريد و با هم مقايسه نمي كنيد به دو متني كه بعد متن خودتان آمده توجه كنيد . (1091830) (alef-1)
 
بله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۱:۴۴
خوب گوش بده
این یک سیاست بسیار هوشمندانه است ....اکثریت طرفداران سیستم در شهرهای کوچک یا روستا ها هستند و البته افزایش قیمتهای حامل انرژی در برابر افزایش یارانه برایشان به اندازه شهرنشینان شهرهای بزرگ فشار نمیاورد...این یعنی افزایش طرفداران کاندیدای احمدی نژاد دز دور بعدی انتخابات...از طرف دیگر شهرنشینان شهرهای بزرگ = اکثریت ولایت نامدار و ماهواره بین و راهپیمایی راه بنداز مدل 88 (3میلیونی تهران یادتونه؟ ) بنابراین باید این معترضین نظام را تا میتوان ضعیف کرد و ان اکثریت روستایی و شهرهای کوچک را برای روزهای مبادا نگه داشت...حالا فهمیدی چرا خود اقا هم به احمدی نژاد زیاد گیر نمیدهند!
چاپ کن نظراتو ببین (1091834) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۳:۱۶
جالبه که اکثر مردم خشمگین و آماده انفجار نیز در پایتخت هستند
این با آتش بازی کردن است (1092489) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۴:۳۲
قيمت بنزين الان 700 تومان است نه 400 تومان (1091840) (alef-1)
 
بهروز
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۲۸:۵۷
نکته رو نگرفتی؟ بنزین آزاد قیمتش بالاتر خواهد بود این بنرین یارانه ایی هستش (1092413) (alef-13)
 
کمیل
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۵۱:۳۳
حتم دارم اگر فاز دوم اجرا بشه مردم چاره ای ندارند جز دزدی کردن در روز روشن! (1091852) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۶:۰۹
به نظر من باید قبل از وقوع این قیمت ها نیروی انتظامی و ارتش را قویتر کنند (1091869) (alef-1)
 
کارمد
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۹:۵۱
با سلام
من واقعا تحسین می کنم این همه ابداع و تفنن و قدرت در بهم ریختن همه چی توسط دولت محترم (1091873) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۱۰:۰۰
آقا يه گزارش تهيه كنيد چطور ميشه رفت افغانستان اقامت گرفت؟ (1091875) (alef-1)
 
آریا
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۱۷:۲۱
افزایش قیمت حامل های انرژی در فاز دوم هدفمندی بدون فراهم آوردن زیر ساخت های آن که سرمایه گذاری در بخش مدیریت و برنامه ریزی کلان کشور می باشد، قطعا نتیجه بخش نبوده و اثرات منفی آن بشتر از فاز اول خواهد بود.
ما قشر تحصیل کرده و جوان کشور از مسئولین محترم می خواهیم که این موضوع را بیش از این بررسی کرده و اثرات آنرا مد نظر قرار دهند.
در حال حاضر بخش زیادی از افراد جامعه به طور آشکار و یا پنهان بیکار هستند، که قادر نخواهند بود هزینه های گزاف تحمیل شده را جبران نمایند.
درست است که بخشی از سوخت به خارج از کشور قاچاق می شود که علتش هم بیکاری مرز نشینان است، اما هزینه و ضرر این امر به مراتب کمتر است سقوط ارزش پول ملی و ضرر و زیان اکثریت مردم است. (1091886) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۳:۱۱
ما حاضریم نفری 50 هزار تومان هر ماهه به حساب دولت واریز کنیم ولی قیمت ها به همین حالت باقی بماند (1091898) (alef-1)
 
ali reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۳:۳۲
لطفا ما را نكشيد يارانه نميخواهيم خدايا برس به داد ما (1091901) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۴:۰۰
اجرای فاز دوم = فروپاشی اقتصادی ایران
خدا به مردم رحم کند (1091903) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۵:۰۴
آقای خیلی ببخشید ما اگر به کار خلاف هم رو بیاریم و هروئین هم بفروشیم نمی تونیم زندگی کنیم :))))))))))))))))
بابا محمود جون ما که همه تو محله شما زندگی نمی کنیم
راستی یاد رفت این ویلا 1000 متری بود که می خواستی بدی یک زحمت بکش من 940 متر نمی خوام بده به یکی دیگه یک 60 متری هم به ما بدی دستت می بوسیم
آقا 1 چیز دیگه شما جیب ما رو نزن چیزی نمی خواد بریزی توش . الف جان مادرت انتشار بده که من هر چی می نویسم می گی نه (1091904) (alef-1)
 
داود
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۲۶:۵۳
دولت و اقتصاد دانهای طرفدار هدفمندی، دائم می گفتند که جراحی در اقتصاد می خواهند انجام دهند. به قول استاد ما، جراحی قلب را در اتاق عمل استریل انجام می دهند نه در اورژانس ورامین!. نمی دانم که این دوستان با چه نیتی این کارها را می کنند، (شاید اثبات شجاعت، چون به قول خودشان کسی جرات انجام این کار را نداشته است) ولی اقتصاددانها این وضعیت را از قبل پیش بینی کرده بودند. در کل من مشکل را بیشتر عدم صداقت با مردم می دانم. آقایان از آثار عظیم اقتصادی طرح می گفتند. خوب بیایند و با بحث کارشناسی با 50 اقتصاددان نویسنده نامه انتقادی، اثبات کنند که این طرح در فاز اول موفق بوده است و باید ادامه یابد. مردم را هم صاحب حق دانستن فرض کنند. اگر واقعا حق با آنها باشد مردم همکاری می کنند. نمی دانم این آقایان با قشر کارگری تماسی دارند یا نه. حقوق پایه (اگر کاری گیر بیاید) زیر 400 هزارتومان است. کارفرما هم توان پرداخت بیشتر را ندارد. همه می دانند که افزلیش زیاد حقوق به معنی رشد سرسام آور بیکاری خواهد بود. چرا یکبار کسی در این مملکت اعتراف نمی کند که اشتباه کرده است؟ چرا وقتی تلویزیون نگاه می کنم، احساس می کنم همه چیز خوب است و دائم از فتح الفتوحات مسئولین می شنوم؟ آیا اینهمه کار خوب نباید یک اثر مختصر داشته باشد؟ اگر همه مشکلات از تحریم هاست، چرا سعی نکردیم جلوی روند آنرا بگیریم . بر عکس هنوز هم تحریم را عامل موفقیت می بینیم. انگار یک عمل قلب دیگر را می خواهیم در اورژانس ورامین انجام دهیم. واقع گرایی در سیاست خارجی، می توانست اوضاع را بسیار بهتر کند. کی از این خواب بیدار خواهیم شد؟ خدا رحم کند. (1091910) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۴۱:۴۷
برادر عزیز دقیقاً اقتصاددانان این شرایط را پیش بینی کرده بودند ولی مشکل اینست که تو اون مملکت متخصص و کارشناس واقعی نیازی نیست چون اصلاً کسی گوش بحفش نیست. اینجا فقط کاسه لیسی و پاچه دریدگی جواب می دهد و لا غیر . من به شما قول می دهم اگر کل مردم هم به فلاکت بیافتند مهم نیست . چیزی که آقایان فکر می کنند حتماً درسته!!!!! چون اونها صلاح ما را بهتر می دانند. (1092577) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۸:۵۹
مسولين لطفا هدفمند نكنيد مردم را با هدف بكنيد. (1091924) (alef-1)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۵۹:۳۲
اونها هم دارند همین کار را میکنند ما میگیم آقا دست از سر مردم بردارید خسته شدیم از شماها (1092479) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۰:۴۱:۴۴
به قول ابراهیم رها طرح جر خوردگی اقتصادی (1091931) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۱۷:۵۶
اقا حمید .... صفت. درامد کشورهایی که هزینه سوخت اونها بالاست رو نمی بینی. توی انگلیس که مثلاً بنزین به پول ما لیتری 4000 توملن است، حداقل حقوق ده برابر حداقل حقوق ماست. (1091984) (alef-13)
 
زرنگ زاده
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۷:۱۱:۵۰
تازه اکثر کشورهای اروپائی و چین و ژاپن خودشان منابع نفت و گاز ندارند و آن را وارد می کنند و به آن قیمت می فروشند به مردمشان و از طرفی میانگین حقوق در کشورهای غربی حدود 4000 دلار در ماه می باشد.... چطور مخارج مردم را با دلار و کشورهای غربی مقایسه می کنید اما درآمد و حقوق و امکانات رفاهی مردم را با غرب مقایسه نمی کنید... لابد خودتان را خیلی زرنگ و مدیر حساب می کنید! (1092636) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۷:۳۲
یا اللاه... اقای توکلی جان مادرتان شما و سایر نمایندگان مجلس جلوی این اقای احمدی نژاد رو بگیرین ... بابا اشتباه کردیم به این اقای دو رو رای دادیم اصلا غلط کردیم ...تو رو خدا این اقا رو استیضاح کنید ایشان قصد جان مردم را کرده اند و تصمیم دارند با کمک باند منحرفشون مردم رو به سوی بدبختی و نابودی بکشونند (1092000) (alef-13)
 
رحيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۳۷:۴۷
من قبلا فكر مي كردم كه اين غربي ها چقدر بد هستنند كه با اين تحريم ها حسابي مردم ايران را دچار مشكل كرده اند ولي گويا بايد روزي صد مرتبه به آنها دورد فرستاد چون فشار اصلي و مشكل اصلي اجراي غير منطقي و فرصت طلبانه طرح هدفمندي يارانه ها است . چطور ي است كه بنزين بايد به نرخ خليج فارس حساب شود ولي قيمت خودرو چندين برابر قيمت خليخ فارس است و چطور دستمزدها در خليج فارس را اگر به دلار تبديل كنيم چندين برابر دستمز د مردم ايران است. دولت متاسفانه دارد فرصت طلبي مي كند و صادقانه و كارشناسانه با مسايل برخورد نمي كند. (1092014) (alef-1)
 
داود_ اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۰:۰۱
بنده کاملا با اجرای مرحله دوم هدف مندی موافقم . چون دولت خدمت گذار واقعا فکر همه جا رو میکنه
یه کلمه گفتی دولت خدمت گذار تموم شد رفت
دیگه قشر ضعیف و مستضعف تو جامعه نخواهد بود بعد اجرای این طرح همه این قشر از روی زمین محو می شوند (1092016) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۴۴:۱۵
ول نخوريد! بعداً ميان مي گن نه، هيچم بنزين 2200 نيست، همش مي فروشيمش 1983 تومن، ما هم همه خوشحال و خندان كه اخ جون! شانس اورديم، و الي آخر (1092024) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۱:۵۶:۰۷
جناب احمدی نژاددرآخرراه بوده وباتیم خودهرکارمحیرالعقولی را انجام میدهند،این وظیفه نمایندگان ملت است که ازحق ما دفاع نمایند.با این تورم واین بی ارزشی پول کشورایشان هوس ریسک کرده!تامردم ازاین هم له ترشوند! (1092044) (alef-13)
 
زحمتکش
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۱۲:۴۳
برادر من دقت کنید بدنبال تحریم های بانکی و فروش نفت و عدم تامین نیار ارزی در مجموعه اقتصادی کشور ، دولت به جای اینکه با اقداماتی مانع افزایش قیمت ارز های معتبر شود چون خود بزرگترین دارنده ارز است از این فرصت استفاده کرده و در چند ماه اخیر به منظور جبران کسری بودجه و سایر پرداخت ها اقدام به فروش ارز در بازار آزاد نموده است که این امر سبب کاهش ارزش پول ملی گردیده است در ثانی در داخل کشور قشر فروشند و دلال کلیه کالا های خود بر مبنای قیمت جدید ارز ، ارزش گذاری کرده و به فروش می رسانند در نتیجه تورمی واقعی برابر با 80٪ را شاهد هستیم که در صورت اجرای مرحله دوم هدفمندی ها و افزایش یکباره قیمت های انرژی ، کلیه ارکان اقتصادی دچار تغییر و افزایش قیمت خواهد شد که هیچ ابزار و مکانیزمی برای کنترل آن وجود ندارد . ضمنا یادمان باشد در قبل اجرای مرحله اول چه شعار های قشنگی ارائه می شد : با افزایش قیمت بنزین در سال ..... واحد بیمارستان ، ...........واحد مدرسه و کلاس درس و .... ساخته خواهد شد. ویا اقتصاد این چنان می شود و وووو (1092066) (alef-13)
 
سید
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۲۳:۱۱
به جدم فاطمه زهرا دارم کم میارم
خسته ام بعد از ده سال زندگی و کار و کارهنوز .........................................
خدایا به دادم نرس بدتر از من زیادن به اونا کمک کن (1092083) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۵۸:۱۵
سال اول پولهایمان را از حسابها درآوردیم
سال دوم هر چه داشتیم خوردیم و تمام شود
سال سوم حسابی کم آوردیم
ای خلیفه اگر این حاکم نزد تو خوب و پاک است او را از سر ما بردار و نزد خود نگاهدار (1092476) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۲۵:۴۶
با توجه به این که پس از افزایش نرخ ارز شکاف قیمت داخلی با قیمت بین المللی بیشتر شده - بعد از افزایش مجدد نرخ ارز پس از مرحله دوم یارانه ها (با توجه به هدفگذاری بر اساس قیمتهای بین المللی )مجددا میبایست دولت اقدام به اصلاح قیمتهای انرژی نماید و این دور همچنان ادامه می یابد (1092086) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۲۶:۱۸
همش دارید ما مردم فیلم می کنید،بس بابا ! چرا دوس دارید تو یه دراز مدت قدرت آنالیز مخاطبتونو پایین بیارید(منظورم فقط الف نیس ، منظورم همه سایت های خبریه) (1092087) (alef-13)
 
سعيد
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۳۳:۴۷
هزاران تشكر از سايت الف براي شجاعت در شفاف سازي برخي مسائل. به واقع رسالت اصلي رسانه چيزي جز اين نيست. (1092098) (alef-13)
 
بیکار
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۴۳:۴۰
مجلسیان اگراندکی شهامت داریدجلوکارهای رئیس دولت رابگیرداگرازروزاول بر اجرای قانون هدفمندی نظلرت داشتیدوافزایش نرخ حاملهای انرژی رادراختیارقانون می گذاشتیدحالاشاهدخودکامگی دولت ونابودی اقتصادکشور،تورم لجام گسیخته وبیکاری بیش از6ملیون جوان نبودیم باشرایطی که دولت ایجادکرده امنیت ملی رابه خطرانداخته وبودن ایشان برای6ماه مانده نیز به صلاح نیست (1092111) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۵۳:۵۵
با سلام-بقول قابوسنامه ...وای به روزی که وزیران خرابند و وکیلان بخواب (1092122) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۲۲:۴۱
باسلام ، متاسفانه مردم فكر مي كردن بادريافت يارانه نغييري درنقدينگي و امرارمعاش شان بوجود خواهد آمد ؟ كه اينطور نشد ! بنده حاضرم تمام يارانه هاي دريافتي تاكنون را با سود وكارمزد مربوطه عيناً به دولت محترم برگردانم ودولت نيز قيمت ها را مطابق قبل از هدفمندي تغييردهد . باورفرمائيد تمامي افراد متوسط حامعه نيز به زير خط فقر تبديل شده اند. سال گذشته 7درصد حقوق اينجانب افزيش يافته ؟ آيا هزينه ها نيز بهمين ميزان افزايش يافته است ! (1092167) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۳۶:۵۳
27سال پيش دريك شركت دولتي با مدرك دپيلم با جمع حقوق ومزاياي چهارهزارتومان استخدام شدم در آن موقع قيمت يك سكه كمتراز ده هزارتومان بود .يعني من باحقوقم حداقل 40سكه مي توانستم بخرم ! الان درحدوديكميليون دوبيست هزارتومان بامدرك ليسانس وسابقه كار 27سال مي گيريم ! آيا مي توانم باهمين حقوق اجاره آپارتمان در شرق وغرب پايتخت بدهم آلحمدوا..... يك آپارتمان هم دارم ولي زندگي ام بازهم باچالش روبروست چرا؟ (1092200) (alef-13)
 
زارع
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۴۴:۴۲
قیمت ها از f o b خلیج فارس ارزون تره. ناشکری نکنید (1092214) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۳:۵۰:۱۰
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان (بیش از این)!
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید! (1092230) (alef-13)
 
خودم
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۲۶:۲۹
امام حسين شب جنگ شوع هارو خاموش كرد كه هركي مي خواد بره بره. نمي دونم اينا چرا در مملكت رو باز نمي كنن هركي مي خواد بره بره!!!!!!!!!1 (1092302) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۵۳:۲۴
دربازه مشكل اينجاست كه نه پول داريم نه اعتبار!
هيچ جاي دنيا هم ايراني رو قبول نمي‌كنه (1092598) (alef-13)
 
اوباما بسم ال...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۴:۳۶:۴۷
برادر محترم احمدی نژاد
دشمن بزرگ و مستکبر شما، امریکا چند سالیست در ارامش ارمیده، جنابعالی به شکل و فرمی این کشور تاریخی، ایران را مدیریت می نمایید که چند صباحیست خود انگشت بر دهانیم که تو که بودی و چه کردی که پدارن ما هم نتوانستند بکنند کاری که تو در این کوتاه زمان نمودی...
درود بر تو، کشور سوریه و چین را هم لطفا الطفات نموده مورد نظر قرار دهید ایضا کره شمالی. سخن کوتاه نمایم
دستبوس شما
قربان بلوط های شما
حقیر اوباما (1092324) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۰۹:۱۲
بساط این تخریبچی ها را از ایران جمع کنید..... (1092384) (alef-13)
 
قاف
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۵:۵۳:۱۶
مگر اخباری جز یاس ونومیدی وحشت واضطراب و دلهره تاکنون این دولت کریمه برای ما داشته است؟ ای دولت روز خوشت همچون دل نگران ملت باد ....... (1092458) (alef-13)
 
اقتصاددان
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۳:۲۳
هدف اصلی از هدفمندی چیست؟ اگر کسب درامد برای دولت است که واویلا . ولی اگر هدف افزایش رفاه مردم و افزایش تولید در کشور است راه ساده ای دارد. به جای تخصیص بنزین سهمیه ای به خودرو یا موتور سیکلت به هر فرد یک سهمیه 20 لیتری ماهیانه با قیمت پایین ( حتی کمتر از 400 تومان ) این سهمیه تقریبا برابر 50 میلیون لیتر در روز در کل کشور است. یک خانواده متوسط 4 نفری 80 لیتر ماهیانه دارد. مشکل قاچاق هم بکلی از بین می رود. کسی که خودرو دارد از بنزین سرانه خانواده استفاده می کند و اگر کسی کم داشت از اضافه بقیه مردمی که خودرو ندارند می خرد ( به یک قیمت رقابتی ) و اگر حتی کسی دوست داشت بنزین سهمیه خانواده خود را در لب مرز به 4000 تومان بفروشد. این روش بسیار بهتر از یارانه نقدی حداقل برای بنزین است چون هم تورم را افزایش نمی دهد و هم عدالت برای همه رعایت شده است. (1092490) (alef-13)
 
بهنام
United States
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۷:۲۸:۰۵
البته کسی لب مرز 4000 هزارتومان به بنزین پول نمیده دوست عزیز
مشکل دولت فعلی هم همینه که مل اقتصاد رو با همه متغیرهای فراوانش حساب دو دوتا چهارتا میدونه (1092662) (alef-13)
 
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۰۴:۵۶
هم مجلس حق دارد و هم احمدی نژاد ، کشور ورشکسته است تا کی می خواهید مثل کبک باشید اگر قیمت انرژی را افزایش ندهد پول نداره حقوق کارمندان دولت را بدهد. برای این دولت پورشه سواران از مردم عادی مهمترند و آنها لیتری 5000 توان هم می دند چون جیب بابا هاشون وصله به بیت المال. (1092496) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۳:۳۶
چرا همه سعی میکنند قیمت ها را بالا ببرند ؟
اگربجای گران کردن این همه کالا و خدمات فقط یه کالا را گران بکنند هم خدا راضی خواهد بود و هم خلق خدا
بیایید ریال یا همان تومان خودمان را گران کنیم. با این ترفند همه جی حل میشه
یا به عبارت دیگر دولت محترم کارخانه چاپ اسکناس را تعطیل کنه خیلی از مشکلات حل میشه
فقط میمونه چرخوندن چرخ دولت که بدون پول کار سختی است.چند وقتی هم دولت مانند مردم اندازه در امدش خرج کنه (1092521) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۳۵:۳۰
امیدوارم هر طوری که با ملت تا کردید خدا هم با شما تا کند. (1092566) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۳۷:۴۴
خدایا دعایی دارم استجابت بفرما و آن این که تمام دول دشمن را صاحب مدیر دولتی مثل احمدی نژاد بگردان تا ما زیاد تو زحمت نیافتیم. (1092569) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۴۳:۲۴
با سلام متاسفانه هرچه به جلو ميرويم متوجه ميشويم كه ان شعر معروف كه ميگه قربون ديروز به حقيقت نزديك تر ميشه با الطاف اين دولت مردمي فقط مكر خدا به فرياد فردامون برسه يك مثل معروف هم ميگه خدا از سلطان ......بزرگتر است (1092580) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۵۶:۰۶
با سلام
مشکل اصلی که باعث همه مشکلات شده اینه که همه ما از دید خودمون در مورد مسایل با قطعیت نظر میدیم و اصلا جانب انصاف رو هم نگه نمی داریم . وقتی راجع به مسایل نظر میدیم تحلیل نمیکنیم و جزییات رو در نظر نمی گیریم یا یا میگیریم و به روی خودمون نمیاریم ( این خصیصه تو اکثر دولت مرد ها مون هم هست . می دونیم همه تورم الان به خاطر هدفمندی نیست ولی برای لجبازی با احمدی نژاد حرفی نمی زنیم از اون ور احمدی نژاد هم همین جور ) هممون از دلار 3000 تومنی ناراضیم ولی تو خونه هامون پر جنس قاچاقه حتی تو دستمون گوشی تبلت و ... جنس ایرانی از نظرمون خوب نیست و نمی خریم بعد می گیم چرا اینقدر بی کاری هست یه کاری می کنیم تولید کنند هامون مجبور بشن جنسشون رو به اسم خارجی بفروشن یه ذره به خودمون بیایم اگه رفتار های خودمون رو اصلاح کنیم خیلی چیز ها حل می شه . اگه احمدی نژاد بده بلد نیست بی عرضست علتس رو حضرت علی میگه ، ایشون میگه مردم شایسته همان حکومت هایی هستند که دارند به جای این همه نظر دادن بد گفتن یه ذره فکر کنیم (1092605) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.