نظر منتشر شده
۱۷۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 196708
راگبی و حجاب با پوشیه
کشکول الف، 3 شهریور 92
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۳
برخی خیال می کنند اینکه گفته می شود حجاب مصونیت است نه محدودیت، یعنی اینکه زن با حجاب می تواند مثل مردها باشد. اساسا در جامعه ما فرض این است که زن بدون محدودیت یعنی مرد.
 
حجاب چاقچول و لچک به سری نیست. حجاب پوششی است زیبا بر حفظ زیبائی های زن و حرمت نهادن بر ظرافت های زنانه. حجاب نمایشی از فرهنگ است نه صرفا یک پوشش. محدودیت نداشتن به معنای مرد بودن نیست. زن خوب زن باحجابی نیست که تا نیمه شب دعای کمیل برود. تا پاسی از شب و بیشتر اوقات خود را در بسیج سپری کند.
 
بدفهمی کاریکاتور گونه از زن خوب باعث شده است که حجاب و چادر "شاخص خوبی" شود، حال آنکه حجاب "نشانه خوبی" است. تبلیغ حجاب همزمان با ترویج مشاغل و ورزشهای مردانه برای زنان چیزی جز تخریب حجاب نیست. بماند که هنوز در جمهوری اسلامی هیچ تعریف مشخصی از زن خوب وجود ندارد. آیا واقعا زن خوب زنی است با حجاب که همپای مردها در همه عرصه های اجتماعی حضور دارد؟
 
متاسفانه مسئولین فرهنگی ما خیال می کنند فرهنگ سازی برای حجاب یعنی اینکه به زن بگویند می توانید یک مرد باشید و کارهای مردانه کنید اما حجاب را هم رعایت کنید. حفظ هویت های زنانه و ارزش های بی بدیل ظرافت های زنانه و گنج پر رمز و راز دخترانه و هنر خدادادی ریحانه و همسرانه را اگر تبلیغ کرده بودیم امروز زن با حجاب داشتیم نه مرد با حجاب.


 

 

 

 


آرشیو کشکول الف
ساری گلینِ دفاع مقدس
کودتای ۲۸ مرداد و یادی از طیب حاج رضائی
 
کلمات کلیدی : کشکول الف
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۷:۱۹
ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است
ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است (1592149) (alef-2)
 
صبح صادق
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۰:۵۵:۵۷
حرف خودت رابزن ودوران گذشته را این مزمزه نکن (1593642) (alef-13)
 
سمیه
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۸:۴۹
لطفا اگه کسی اطلاع داره جواب منو بده. مگه در قرآن وقتی دستور حجاب داده میشه خداوند به زنان مومن و زنان و دختران پیامبر توصیه حجاب نمیکنه؟ همه جا مفرمایند قل للمومنات هیج وقت نگفته قل للمسلمات یا قل لنسا، پس این اجبار حجاب از کجا اومده چرا کسی که نه مسلمونه نه مومن باید حتما حجاب داشته باشه؟ (1593844) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۷:۴۱
بدحجابی محصول ضعف ایمان است و ضعف ایمان هم ریشه در فقدان یا ضعف بینش و آگاهی دارد. پس وظیفه دولت و مسئولین است که تلاش و توان خویش را در جهت بالا بردن آگاهی مردم از دین به کار بگیرند و در این راه کوتاهی نکنند. (1592151) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۴:۵۴
بابا به پیر به پیغمبر فهم و درک دین 95 درصد وظیفه خود فرد است...
هر چیز بی ربط و با ربطی رو نچسبونید به دولت و بعد هم فکر کنید که خوب اونها وظیفشون رو درست انجام ندادند که وضعیت اینه...
وقتی آدم رو تو قبر گذاشتن و انسان گفت دولت یادم نداده... اونقت چه پاسخی خواهد شنید؟! (1592425) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۶:۵۵
دقیقا موافقم! حجاب خودش محصول ایمانه. رو بناست نه زیر بنا. اگر قراره رو بحث حجاب کار شه اول باید موانع زیربنایی اش رفع شن. (1592641) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۲:۰۷:۰۳
من به قول شما بد حجابم ولی اگه می شد و گیر نمیدادن بی حجابم میشدم ولی دیگه نه در حد...ولی برای تک تک لحظاتم خدا رو شکر میکنم برای تک تک داشته هام و تمام ثانیه هایی که نفس می کشم البته نه به عربی...فقط فارسی شاید روزی هزار بار بگم خدایا شکرت سپاسگزارم و...و ذره ای حسادت نمیکنم،دروغ نمیگم،معمولا سعی میکنم غیبت هم نکنم وخوش زبان هم باشم،تا میتونم هم به آدما کمک میکنم حتی حیوونا،حاضر نیستم خودم به شخصه برگ یه درخت رو بچینم،به طور کلی سعی میکنم آدم خوبی باشم و درست و پاک زندگی کنم.همیشه هم خدا رو با تمام وجودم احساس میکنم و آرامش دارم و کاملا به خدا ایمان دارم،و قلبم با تمام وجود بهم میگه کارم درسته و خدا پشتیبانمه اینا با تمام وجود دارم روزانه حس میکنم و اصلا قبول ندارم ایمان در حجابه و بهشت بدون حجاب نمیشه...مگه خدا فقط برای مسلموناست و با حجابا...البته با توجه به شرایط ایران ترجیح میدم به اصطلاح جلف و تابلو نباشم مثلا مانتوی کوتاه تیره میپوشم چون رنگ روشن تابلویه،به هرحال یه جوری باید با شرایط ایران خودمو تطبیق بدم.کاملا شما رو میفهمم ولی ذره ای اعتقاد به سخن شما ندارم و روح و دیدگاه و افکار و احساسات پاک خودم رو همرا با آزادی معقول و منطقی و البته نه فساد و بی بند و باری و...با هیچ چیز عوض نمیکنم.به قول دکتر شریعتی ترجیح میدم با کفش هام تو خیابون راه برم و به خدا فکر کنم نه این که توی مسجد بشینم و به کفش هام فکر کنم!!!
دیدگاه و خوبی و انسانیت و پاکی در حجاب نیست و خدا هم تنها برای مسلمونا و با حجابا نیست. (1593295) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۲:۵۵
آفرین آفرین خیلی عالی بود چقدر خوب است آدم بتواند هر آنچه فکر می کند و احساس می کند را بطور واضح و قابل فهم بنویسد . آفرین (1593892) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۹:۳۰:۱۴
به نظر من خدا به عنوان کسی که خالق ماست و بهتر از من و شما دنیا و زندگی ما و صلاح و خیر ما رو می دونه و از آینده ما خبر داره، می تونه راهنمای خوبی باشه برای همه چیز.

کارهای خوبی که انجام میدید یا کارهای بدی که انجام نمی دهید بسیار جای
تحسین و تشکر دارد.

به نظرم حجاب به معنای خوب بودن نیست و نباید هر آدم با حجابی را کاملا خوب بدانیم، اما یکی از نشانه های خوب بودن می تواند باشد.

شاید من و شما بسیار افرادی را پیدا کنیم که با حجابند اما اخلاق خوبی ندارند یا ... یا بی حجاب یا بدحجابند و کارهای بسیار خوبی را انجام می دهند.

به نظرم اگر هممون خوب خدا را شناخته باشیم همه جوره سعی می کنیم کارهایی که برای ما خوب دونسته را انجام بدیم. پوشیده بودن هم یکی از همون کارهاست. دروغ نگفتن و با اخلاق بودن، مهربون بودن و ... هم از اون کارهاست.

شما که اینقدر اخلاق خوب دارید و خیر خواه هستید این یعنی اینکه می خواهید خوب باشید، اما راه را کامل نرفتید، به نظرم بروید و مطالعات بیشتری کنید و آنچه که خدا گفته را بیابید و انجام دهید تا خوب تر از اینی که هستید باشید.

خیلی از دوستان به دلیل برخی بدرفتاری ها که افراد به اصطلاح دیندار می بینند از هر آنچه که به دین ربط دارد بدشان می آید. اما اگر کمی فکر کنیم آیا می تونیم در پیشگاه خدا خطای آنان را عامل صد در صد خوب نبودن خودمان بدانیم؟

ببخشید وقت شما را گرفتم. امیدوارم خودم بیشتر از خوانندگان این مطلب به حرف هایی که زدم عمل کرده باشم و عمل کنم. (1593976) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۹:۵۱:۱۳
خدا برای همه هست و نعمات دنیوی را به همه بندگانش هم می دهد و راههای هدایت را هم نشان میدهد. ولی خانم عزیز ما بنده خدا هستیم و وظیفه یک بنده اطاعت قوانین خدا بی چون و چرا است.نعوذ بالله خدا که وظیفه ندارد قوانینش را به میل ما تنظیم کند. و ما هر چی را دوست داریم انجام دهیم هر چی وفق مراد نیست طفره بریم. اینطوری باشد آنوقت بندخ هوی نفس هستیم. (1594030) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۸:۵۷
خواهر محترم!
نظرات شما قابل فهم و تا حدی قابل احترام می‌باشد.
اینکه شما دروغ نمی گویید، غیبت نمی کنید و ... بسیار خوب و پسندیده است. اینکه شما به فضایل اخلاق عقیده دارید آن هم در این دنیای وانفسای امروزی بسیار شعف انگیز و قابل احترام است ولی در مقابل عقیده به فضایل اخلاق باید از زذایل آن هم دوری کرد.
حجاب دو هدف کلی دارد: 1- حفظ حرمت و کرامت زن 2- دور کردن مرد از آلودگی
اگر زنی با فضایل اخلاقی و کمالات انسانی عالی حفظ حجاب نکند از باب هدف اول مورد طمع مردان هرزه قرار می گیرد و حرمت و کرامت خود را از دست می‌دهد که نمونه های آن هر روزه در اخبار اغلب سایت ها یافت می شود و از باب هدف دوم اگر مردی با نگاه به زن بی حجاب آلوده‌ی گناه شد و از مسیر زندگی منحرف و اگر احتمالا آن مرد صاحب زن و فرزندی نیز بود، پاسخگوی آن کیست.
نگویید که خودش باید ایمان قوی داشته باشد و ... در روز قیامت شیطان می گوید من فقط شما را به گناه دعوت کردم و شما با میل و اراده‌ی خود پذیرفتید اما آیا این گفتگو شیطان را نجات می‌دهد؟؟؟؟!!!

کمی بیشتر در باب فلسفه‌ی حجاب تحقیق کنید. (1594078) (alef-13)
 
مجيد
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۱۵:۵۸
باسلام به شما بانوي محترم.از گفته‌هاتون متوجه شدم كه قلب بي غل و غشي داريد.اما خواهش مي‌كنم با جملات من منصفانه برخورد كنيد و از طرفي هم تا پاسخ اولي را نداديد (توي وجدانتان) سراغ جمله بعدي نرويد. متشكرم
1- اگه ممكنه ايمان را تعريف كنيد(گفتيد من به خدا ايمان دارم)
2- اگر شما به كسي باور واقعي داشته باشيد به همه حرفاش گوش مي‌كنيد؟
3- حالا اگه اون خدايي باشه كه همه جوره باورش داريد ، آيا بايد به همه دستوراتش گوش كنم يا اونايي كه خودم فكر مي‌كنم درسته؟
4- اميدوارم نگي حجاب ساخته يه عده آدماي خاصه، خودت مي‌توني صراحت حجاب و حدش را توي قران ببيني
5-يه مورد هم روايت بگم(قبلش عاجزانه مي‌خوام قبل از تحقيق انكار نكني)
الف-حضرت علي در وصيت خودشان به امام حسن ، اونقدر به حجاب تاكيد دارند كه مي‌فرمايند: اگر مرد غريبه‌اي همسر تو را در خانه‌ات ببيند فرقي ندارد با اينكه او را در بيرون و در معرض بيگانه قرار داده باشي
ب- حضرت فاطمه در معدود جايي كه لبخند زده‌اند وقتي بوده كه متوجه شدند جسد ايشان پس از شهادت در تابوت(به شكل فعلي) گذاشته مي‌شود و اندامشان مشخص نيست
.... و بسياري از اين موارد، كه فقط دو مورد براي نمونه از معتبرترين اسناد گفته شد.
پس خانم محترم:
من (نوعي) به هيچ وجه اجازه ندارم بگويم كسي كه حجاب ندارد ، چنين و چنان است و همه انسانها قابل احترامند
فقط بايد گفت :
اگر هم نمي توانيم چيزي را درك و يا هضم كنيم ، حداقل منكر نشويم و صادقانه بگوييم "ما نمي خواهيم" و يا " ما طاقتش را نداريم"
اميدوارم همه ما واقعا خدا را همه جانبه باور كرده باشيم. (1594106) (alef-13)
 
زن مسلمان
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۷:۲۹
اگه مسلمان نیستی که تا جایی که قوانین کشور اسلامی را رعایت کنی حق داری اما اگر مسلمان هستی اونوقت تکلیفت فرق دارد و فردای قیامت بابت بدحجابیت باید پاسخ بدی هرچند تو این دنیا بگیر و ببندی هم وجود نداشته باشه ولی اون دنیا هست. (1594228) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۶:۲۵
شما که به خدا اعتقاد داري قطعا به وجود ابليس هم معتقدي
يکي از روشهاي ابليس اينه که کارهايي رو که ميکنيم برامون زينت ميده اونقدر که از خودمون راضي ميشيم و برامون کافيه.
اوني که نماز مي خونه ممکنه ظلم کنه و اوني که ظلم نمي کنه ممکنه نماز نخونه. هردو هم راضي و خشنود از خودشون
برداشت گزينشي از دين و احکام خدا در نتيجه افراط از يک طرف و تفريط از طرف ديگه به وجود مياد. (1594267) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۱:۰۴:۴۲
شما که اینهمه کمالات را شمردین حیف نیست که حجابم بهش اضافه نکنید؟ اگه خدا رو قبول دارید حجاب در کلام خدا (قرآن) صریحا ذکر شده (دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند. آیه 31 سوره نور و آیه 59 سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند)
بهترین نحوه سپاسگذاری از خدا شکر عملی است. (عمل به آنچه خدا گفته و انجام ندادن آنچه خدا نهی کرده) (1594288) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۱:۱۶:۱۴
عالی بود (1594331) (alef-13)
 
بانو
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۱:۲۷:۵۹
با تک تک کلمات شما موافقم جانا سخن از زبان ما می گویی
از سایت الف هم ممنونم که تمام نظرات را با شجاعت ثبت می کند (1594360) (alef-13)
 
هم وطن
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۴:۲۲:۴۱
دین شامل پوست و مغز است. در مورد حجاب باید گفت که پوسته آن پوشیدگی و پوشش و گوهر (مغز) آن عفاف و پاکی درون است. هموطن عزیز خوشحالم که شما مغز و گوهر دین را با خود همره دارید اما بدانید برای کامل کردن آن بایستی به ظاهر و پوسته دین نیز توجه کرد. این را نیز نه به عنوان مسلمان و دیندار بلکه به عنوان یک ایرانی بدانید که حفظ کانون خانواده از مهمترین وظایف تک تک افراد جامعه است. خانواده مهمترین کارکردهای اجتماعی را دارد و برای حفظ آن بایستی حریم ها را حفظ نمود حفظ حجاب از سوی زنان وسیله مهمی است در جهت پایداری کانون خانواده. آیا تک تک ما نیاز به پایداری و حفظ آرامش در خانواده هایمان نداریم؟؟ پس حجاب تنها امر شخصی نیست بلکه به کل جامعه بر می گردد. ایکاش در نگاه هایمان به سوی مغرب زمین معایب و محاسن آن را با چشمانی واقع نگر و تیز بین بنگریم. (1594776) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۹:۴۸
حجاب در تمام ادیان الهی بوده و هست. اگه به تصاویر جضرت مریم (ع) در کلیساها و یا راهبه های کلیساها دقت کنید همه با حجاب بوده اند. باید کمی در عقایدتان تجدید نظر کنید چون اظهار کرده اید که مگه خدا و حجاب فقط برای مسلموناست! این به این خاطره که فکر میکنید که در دین مسیحیت حجاب نیست در حالیکه نمی دونید در تمام ادیان الهی حجاب بوده و متاسفانه درتمام ادیان به جز اسلام تحریف و حذف شده است. (1594945) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۳:۰۸:۰۶
اگر این دین شماست درش تجدید نظر کنید. (1595438) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۳:۳۶:۰۴
هرکس ذره ای کار نیک و بد انجام دهد آن را خواهد دید. شما هم اگر اعمال خوبی انجام می دهید در دنیا و قیامت نتیجه آنها را می بینید و اگر حجابتان را به خوبی رعایت نمی کنید نتیجه آن را هم خواهید دید. این ها تضادی با یکدیگر ندارند. ضمن این که یکی از مصادیق آزار و اذیت دیگران با حجاب بد در جامعه حاضر شدن است. به این فکر کنید که وقتی جوانی نگاهش به شما می افتد و ذهن و دلش به انحراف می رود چه گناه بزرگی مرتب می شوید. (1595481) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۳:۴۰:۴۹
کاش به این همه خوبی و اعتقاد حفظ حجاب که دستور خداست رو هم اضافه میکردید. همون خدایی که بهش ایمان دارید و به اون توکل میکنید. (1595488) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۷:۳۴:۰۵
سلام
قرآنی که مورد قبول شما و من و همه ماست به صراحت میگوید
دین نزد خدا فقط اسلام است
کسی که غیر از اسلام دینی برگزیند از او پذیرفته نیست و در آخرت زیانکار خواهد بود
همون قران به صراحت در مورد حجاب دستور دارد...
شاید شما به این موارد توجه نداشتید و این جملات رو فرمودید....
یقین دارم شما هم مثل اکثر مردم به رضای خداوند اهمیت میدهید... اما ای کاش سعی میکردیم طبق دستورات خداوند ، گفتار و رفتارمون رو تنظیم میکردیم و کاری هم نداشتیم که دیگران چه میکنند.
به خود خدایی که از جملات شما پیداست دوستش دارید... همه دستورات دین فقط برای سعادت خود ماست و علمای دین هم دشمن ما نیستند (1595657) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۸:۰۹:۲۷
حجاب هم دستور همون خدایی است که میگی با تموم وجود احساسش می کنی، نه حرف فقها. با حجاب باش تا خدا رو حتی بیشتر از قبل حس کنی. (1595686) (alef-13)
 
ب س
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۴:۱۲
بی شک بسیاری از ارزش های خوب اخلاقی را که ذکر کردید و در وجود شما هست می بایست نعمتی از جانب خدا برای خودتون بدونید ولی یه نکته رو هم فراموش نکنید. قرآن حجت و دلیل بین ما و خداست. قرآنمی فرماید آیا دیده ای که برخی هوای نفس خویش را خدای خویش قرار داده اند. این آیه به نکته ظریفی اشاره می کند و آن اینکه بعضی وقتا دلخواسته های ما معبود و خدای ما می شوند و حال آنکه آنچه خدا می خواهد می بایست محبوب و دلخواسته ما شود. شناخت این امر با عقل به تنهایی امکان ندارد. عقل ابزار خوب و لازمی است اما کافی نیست. می بایست دید که خداوند در این زمینه چه می فرماید. آیات سوره نور حفظ حجاب را بر زنان واجب دانسته است. اینکه گفتید خدا فقط مال مسلمانها نیست کلمه درستی است و اینکه رحمت خدا هم شامل غیر مسلمان ها می شود به حق است ولی این دلیل بر درستی بی حجابی آنها نیست. (1595705) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۹:۲۹:۴۷
خانم محترم سلام
خدا فقط مال مسلمانها نیست ولی برای خانم محترمی چون شما ، چنانچه حجت تمام شد و به حقانیت اسلام ایمان آورد ، روا نیست که به غیر دین اسلام اختیار کند.
البته اینکه در خیابان قدم بزنیم و به خدا فکر کنیم بهتر از آن است که در مسجد بنشینیم و به کفشهایمان فکر کنیم و از هر دوی آنها بهتر این است که اگر در محراب عبادت نشستیم به خویشتن خویش ، به مسیر زندگی و آخرتمان و صد البته خالصانه به خدا و خواست او فکر کنیم. شما گفته اید که دروغ نمی گویید ، غیبت نمی کنید ، حسادت نمی کنید و خدا را شکر می کنید، بسیار خوب مگر یک مسلمان واقعی غیر از این می کند که ما برای رسیدن به اینها بخواهیم حتماً نامسلمان باشیم. اصولاً نامسلمان بودن نسبت به مسلمان بودن چه رجحان و برتری دارد که اینگونه نوشته اید. هم اینرا می دانیم که امام حسین گفت اگر دین ندارید آزاده باشید. شما فردی آزاده هستید و این خیلی خوب است ولی قطعاً یک مسلمان آزاده از یک نامسلمان آزاده بهتر است. به هر حال از اینکه انسان خوبی هستید تشکر می کنم و آرزو می کنم در دو دنیا عاقبت به خیر باشید. (1595789) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۱۰:۴۹:۰۱
احسنت به تو خواهر حرف دل منو زدی بقول شاعر
می بخور منبر بسوزان مردم آزاری نکن (1595927) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۱۱:۰۵:۲۹
احسنت. (1595963) (alef-13)
 
ali sadoughi pour
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۱۳:۲۱:۰۱
متاسفانه اکثر قریب به اتفاق افراد مذهبی نمی تونند درک کنن یه دختر بی حجاب باشه و قصد خودنمایی و خود فروشی!!!!! نداشته باشه و چه بسا فوق العاده بی عقده و در یک کلام ادم باشه.

دلیلش هم اینه که هیچ وقت اشنا نبودن با این دخترا.یعنی پسراشون که کلا با دخترا سلام هم نمی کنن چه برسه که بشناسن جنس مخالفو ، دختراشونم که دوروبرشون اکثرا چادری و مثل خودشونن و چیزی که شنیدن اینه دخترای بی حجاب و زنای خارجی بی بند و بار ! و ... هستند.

برای همین هست که وقتی باهاشون مثلا راجع به غربیا صحبت می کنی اکثرا میگن اونجا که ازدواج معنی نداره و هرکس تو خیابون از یکی خوشش اومد همونجا ... یا مثلا خیانت اونجا قبحی نداره و .... دلیل تمام این حرفاشون اینه:
زنایی که تو ساحل با اون وضعیت میان و مردایی که اجازه میدن ناموسشون تو اون وضعیت بره پس همه بدکاره اند!!!!!!!

الف تمام سعیمو کردم قابل انتشار باشه تو هم تمام سعیتو بکن منتشرش کن . (1596267) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۰۰:۲۲:۳۱
صحبت اقای شریتی کپی پیست ازنوع ایرانی از صحبت یه مرد اروپاییه که میگه من ترجیح میدم با دوچرخه در خیابان حرکت کنم وبه خدا فکر کنم تا اینکه به کلیسا برم و به دوچرخم فکر کنم ! (یعنی ان اقا نمیتونستن یه قفل بخرن که هم به خدا فکر کنن وهم کلیسا برن !)
اینکه ادم به خاطر دوچرخه وکیفو کفش اون دنیارو ازدست بده نشانه ضعف ایمان اون شخصه نه ایراد از اعمال شرعی یه دین
خود منم خیلی وقتها نماز اول وقتو میرفتم مسجد وحتی موقع رسیدن به مسجد برای اینکه زودتر به اقامه نماز برسم همه چیزمو اینورو اونور میزاشتم(البته طوری که مزاحمتی ایجاد نکنه ) که اصلا مهم نبود برام اما زمانی که تذکر گرفتم که گفتن بهتره مواظب وسایلتون باشید نکنه دزد بزنه اون موقع فهمیدم که بعضی افراد به این چیزام فکر میکنن هرچند چنین فکری هم ایراد نداره

بعداز همه اینها اگه خیلی ساده بخوام بگم
شرط ورود به بهشتو جهنمو سازندش تعیین کرده اینکه ادم درمورد این شرایط دچار افراطو تفریط بشه به خودش ظلم کرده اگه درجامعه هم تاثیر منفی بزاره در قبال اون ها هم مسئولیت داره .

خیلی خوبه که ادم هم خوب باشه هم مسلمان نه یکی از این دو وبهتر از این دو باایمان ومعتقد که جمع هردوست
ویکی از خوبی هاهم احترام به خواست اکثریت واحترام به حقوق اونهاست (فرقی بین جامعه اروپایی و جامعه ایرانی نیست .قانون درهمه جا باید محترم باشه )
کاش همونهایی هم که رعایت نمیکنن مثل شما میبودند .

درانتها زبان فارسی عربی ونژاد ترک فارس و... همه برای امتحان انسانند وهیچ برتری در هیچ کدوم از اینها نیست .
بدترین افت نژاد پرستیست که اسرائیل و بعضی حکومت های عرب دچارش شدن. که لعنت بر اونها (1597541) (alef-13)
 
اسان
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۰۰:۵۰:۲۵
البته بعضی از حرفهای شما احساسی و زیبا بود ولی در تعجبم این چه خداییه که لیاقت اینو نداره که شما به حرفش گوش بدی . لازمه عاشقی سرسپردگی و خضوع در برابر معشوقه. میشه گفت من عاشق خدا هستم و روزی هزار بار شکرش میکنم ولی به حرفش گوش نمیکنم و برعکس خواسته هاش عمل میکنم. من این خدا و اینجور بندگی رو نمیفهمم و بیشتر شبیه بازی میدونم (1597564) (alef-13)
 
سید مهدی
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۰۷:۵۹:۴۲
حق باشماست
خدا تنها برا مسلمونا نیس
اما سئوال اینجاس که ما خدا رو اونجور که دل خودمون میخاد تفسیر میکنیم
یا
تلاش میکنیم خدا رو اونجور که خودش گفته بفهمیم
بله خیلیها دین خدا رو وسیله اهداف پلید خودشون میکنن
اما این مشکل دین خدا نیس(که شما خیلی راحت چون دلت میخاد بزاریش کنار)
مشکل اون ادماس که از دین سو استفاده میکنن
در نوشته شما یجور حقیقت طلبی هس واینکه منکر خدا نیستید
ولی فک میکنم خدا رو تا اونجا که دل خودتون میخاد قبول میکنید
شاید بهتر از این هم بشه (1597767) (alef-13)
 
کدام پسندیده است!
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۰۹:۰۰:۳۵
سلام
ببخشید خواهر گرامی (سرکار خانم) این که شد رفتار به دل خود که این مسیر معمولا انتهایش به تبعیت از نفس می انجامد. مگر میشه بخشی را گرفت و عمل کرد و بخشی را فراموش کرد! بعد بگیم اون قسمتش به دستور خدا عمل کردم و این قسمت نه! بلکه در این موارد باید گفت کلاً به دل خود عمل کردید که شیطان نیز جز به دل خود رفتار نکرد. ای کاش دکتر شریعتی (ره) کمی بیشتر فکر می کرد و اونوقت دیگه می گفت اگر جاکفشی (مثل الان) در مساجد بذارند دیگه نمی خواهد در مسجد بنشینی و به کفش هات فکر کنی! هر چی هست از تحلیل های سریع و غلط و بدون تأمل است. انشاء الله شما هم نتیجه نهایی و درست را بگیرید و بین عمل به دستورات الهی یا نفس، با خود رو راست باشید و حداقل سر خود کلاه نگذارید.
موفق باشید (1597872) (alef-13)
 
راستگو
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۰:۵۲:۵۶
سلام.
انیدوارم این جواب رو بخونید و جواب بدید.
یه ایرادی که بعضی ها یه عده می گیرن، اینه که چرا من باید به عربی نماز بخونم؟ چرا به فارسی نه؟
اول باید اینو بگم که اگر شما به خدا اعتقاد دارید، پس حتماً به پیامبران هم تا آخرینشون اعتقاد دارید. درسته؟ اگر اینطوره باید بگم که انسان در دوره ی هر پیامبری که بوده باید به دستورات اون که در واقع همون دستورات خدا بوده عمل می کرده. این ادامه داشت تا اینکه پیامبر جدید بیاد و دستوراتی رو که به مرور زمان دچار تغییر و انحراف شدن تصحصح کنه.
با اومدن هر پیامبر، اعتقاد انسان به پیامبر قبلی از بین نمیره بلکه باید از پیامبر جدید پیروی کنه.
در مورد زبان عربی، اولاً فقط بیان اینکه دستور خداست کافی باشه. ولی شاید یه دلیل اینکه ما باید عربی بخونیم، اینه که بین مسلمونا باید یه زبان مشترک وجود داشته باشه. اصلاً یکی از اصول ایجاد یه تمدن، اینه که زبان مشترکی وجود داشته باشه. و دیگه اینکه از اصول اتتحاد هم هست. مثل اینکه بگیم چرا من باید به مکه سجده کنم؟ سجده می کنم به شرق، به شمال. خدا که همه جا هست! ولی اینطوری چه اتحادی ممکنه ایجاد بشه؟
در مورد حجاب، باید بگم این دستور خداونده به زن. چطور میشه گفت خدا من دوستت دارم ولی نمازی که گفتی بخون، نمی خونم؟ یا حجابی که گفتی رو ولش کن. اینطوری راحت ترم؟
دیگه اینکه حجاب، فقط برای این نیست که بری بهشت. حجاب برای حفاظت زنه. شما خوب هستید و دنبال فساد نیستید. ولی بقیه چی؟ وقتی جهان پر از دزده، میشه من در خونه م رو باز بذارم و برم؟ از قدیم هم گفتن که مالتو بپا، همسایه تو دزد نکن. منظورم اینه که بهتره به جای اینکه بعد از یه اتفاق دنبال مقصر بگردیم، بهتره که راه های احتمالی اتفاق رو ببندبم.
الآن دنیا پر شده از آدم های فاسد. توی آمریکاش هم آمار رسمی خودشون میگه که هر 10 ثانیه 13 زن مورد تجاوز قرار می گیرن. به نظر شما برای این زن ها جای معنویتی باقی می مونه؟
من به شما تبریک می گم که سعی می کنید درست و پاک زندگی کنید. و البته طبق نظر رهبر، بد حجابی، یک نقص است، در میان چندین ویژگی خوب که یک انسان می تواند داشته باشد. اما چطور می شه کسی پاک باشه ، در حالی که پاکی عده ای رو از آ نها می گیره؟
الآن توی کشور ما برای پسران جوون مشکلات ازدواج وجود داره. اگر این جوان با جلوه گری یک زن، تحریک بشه و بعد مرتکب گناه بشه، جز اینه که مقصر اصلی این گناه، زنیه که جلوه گری کرده؟ جز اینه که گناه اون پای زن هم نوشته میشه؟
جز اینه که نتیجه ی این گناه تولد یک حرامزاده ست؟ جز اینه که جامعه همینطوری رو به نابودی میره؟
توی جامعه خیلی شاهد این هستیم که اراذل و اوباش، اقدام به تکه پرانی و توهین و اهانت و حتی گاهی تعدی و تجاوز به زنان و دختران می کنن. و البته در اکثر قریب به اتفاق مواقع این زنان بد حجاب هستن که قربانی می شن.
این آزادی که شما می فرمایید، مقدمه ی فساد و بی بند و باریه. که عواقبش یا گریبان گیر خودتون می شه یا بقیه ی زنان ایرانی.
به نظر شما آیا با این همه که عرض کردم، بازم میشه با بی حجابی دل پاکی داشت، آیا زن بد حجاب همیشه در معرض هوس مردان آلوده نیست؟ آیا پاکدامنی اون در خطر نیست؟

و یه پیشنهاد ویژه دارم. شما می تونید هر طوری باشید که فکر می کنید درسته، ولی به یک شزط، به این شرط که با تحقیق و بررسی کامل و دقیق به این نتیجه برسید که اون کار درسته. اون وقته که توی قیامت می تونید بگید خدایا من بررسی کردم و به این نتیجه رسیم.
ولی تو رو خدا سر خود و دل بخواهی و بر اساس تبلیغات رفتار نکنید. بررسی کنید. اونم دقیق. اونوقت دیگه اون دنیا جواب دارید.
به خدا می سپارمتون (1599883) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۸:۴۶:۴۸
آدماهرجوربخوان ميتونن فكركنن كاراشون روهم فكراشون جهت ميده
آدم بااطلاعاتي كه به دست مياره فكرش جهت ديگه يي پيداميكنه
اگه آدم بي مبناي ثابتي بخوادفكرودرنتيجه عمل كنه چه بساازكرده خود پشيمان شه
اگه بعضي كرده هارونتونه جبران كنه ياازعواقبش خلاص شه كي ميتونه كمكش كنه
همه مون ميدونيم خداييكه آفيده مون راه هدايتمون رو هم گذاشته
هرقدرتومسيرش عملاپيش بريم نه ريايي نتيجه ميگيريم حجابم يكي ازايناس البته نه اينكه ريايي باشه! (1600050) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۹:۴۱:۲۸
اینها توجیحه خانم! اینکه میگن «دلت پاک باشه بقیش دیگه مهم نیست» حرفه. شما اگه حجابت درست نباشه یعنی یکار دلت هم مشکل داره و اونچیزی که دائما در کنار خودت احساس میکنی شیطانه که داره بهت اینطوری تلقین میکنه که الان از خودت راضی باشی نه خدا. شیطانه که داره بهت میگه آفرین بابا تو که دلت صافه و پاک پس دیگه حجاب برای چی! اگه اونکه کنار خودت احساس میکنی واقعا خدا بود از دستور خودش (حجاب) کوتاه نمیومد! (1600136) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۹:۰۳:۱۰
اگر كسي خدا رو دوست داشته باشه به حرفاش گوش ميده نه اينكه هر جاي حرفاشو كه دوست داشت بپذيره و بقيرو بيخيال بشه مگر اينگه اين خانم محترم معتقد باشه قرأن جعلي است و دستور قرآن بر پوشيده نگه داشتن زينت هاي زن مگر بر محارم يك حرف بيپايست. البته امكان داره ايشون اصلن مسلمان نبشند كه در اينصورت هم عقل ايجاب ميكنه فرد در حالي كه ميدونه جنس مقابل از لحاظ غريزي متاثر از نحوه پوشش وي هست با ملاحظه لباس بپوشه
به هر حال خدا خداي همه هست ولي خوب نيست انسان تخلفي كه ميكنرو توجيه (1601259) (alef-13)
 
یک مورخ
۱۳۹۲-۰۶-۰۹ ۰۸:۵۳:۱۹
دوست عزیز سلام ضمن احترام به نظر شما فقط یک نکته آنهم اینکه تا آنجا که من میدانم این جمله از دکتر شریعتی نیست خواهشمندم در این مورد شما هم تحقیق کنید (1603741) (alef-13)
 
elnaz
۱۳۹۲-۰۶-۱۰ ۰۳:۳۳:۰۷
عزیزم همین خدایی که دوست داری پشتیبانت ناشه توی قرانی که نازل کرده زنها رو به حجاب برتر و پوشش کامل اندام سفارش کرذه و در همه جای قران هر وقت از کسانیکه اعمال صالح انجام میدهند صحبتی کرذه شرط قبول اعمالشون رو ایمان و اعتقاد کامل ذکر کرذه...از چند حالت بیرون نیست:یا شما دینی غیر از اسلام داری یا یک مرجع تقلید سکولار !هستی که به راحتی برای رفتارهای سبکسرانه ی خودت فتوا صادر میکنی !یا فکر میکنی دینداری همیشه باید سهل و اسان باشد واگر جاییش سخت بود و برخلاف میل ما بود میشود به دلخواه ان را رد کرد درست مثل ان قبیله ی صدر اسلام که از پیامبر خواستند نماز صبح و زکات را از دوش انها بردارد تا اسلام بیاورند...خدا را خیلی سطحی و ساده لوحانه فهمیده ای! اگر خدا را دوست داشتی روی دستورات اکیدش در مورذ حجاب ماله نمیکشیدی!به فرض که شما با وجود بدحجابیتان خودت را حفظ کرده باشی و قدمهای بعدی را پشت سر شیطان برنداشته باشی!ایا تضمین میدهی که هیچکدام از ادمهای مرضدار جامعه با دیدن تو وامثال تو هوایی نشده باشند و به گناه نیافتاده باشند و یا احیانا یکی را بدبخت نکرده باشند؟که دراینصورت تو م در گناهانشان شریکی چون همین خدایی که قبولش داری تو را دربرابر جامعه مسئول میداند.همه ی کرهای خوبی که گفتی انجام میدهی به جای خود اما شده ای مصداق گروهی که خدا در قران نکوهش کرده و گفته از دین هر چه را به میلشان بود عمل میکردند و هر چه برخلاف میلشان بود عمل نمیکردند. در اخر اینکه منظور دکتر شریعی از ان متن این بوده که اگر در خانه ی خدا هستی باید فکرت هم پیش خدا باشد نه اینکه اگر هر جا بودی و هرکار خودسرانه ای انجام دادی ولی خدا را هم دوست داشتی ادم خوبی هستی. (1605818) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۴:۵۱
کجای قانون اساسی نوشته وظیفه دولت و مسولین است که جهت بالا بردن آگاهی مردم از دین تلاش کنند؟ به دولت چه ربطی داره ! این وظیفه علمای عامل و آیت اله های محترم ساکن قم هستش نه دولت و رئیس جمهور. (1593831) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۸:۰۱
وقتی رعایت حجاب خانم‌های بازیگر سریال‌های تلویزیون را می‌بینم لذت می‌برم و خوشحال می‌شوم ولی وقتی در میزگردی که تشکیل می‌شود و این بازیگران با پوشش‌های اجق وجق خود ظاهر می‌شوند سخت ناراحت و دلگیر می‌شوم. چرا محتوای آموزنده این سریال‌ها روی خود بازیگران تاثیر ندارد؟ ما دوست نداریم این هنرمندان فقط بازیگر باشند و نقش بازی کنند. (1592153) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۵۲:۲۶
ببخشيد كه بي ربط سخن مي گويم اما
آقاي ...
هم مرگ بر جهان شما نيز بگذرد
هم رونق زمان شما نيز بگذرد
آنكس كه اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نيز بگذرد

آن كساني كه شعر مذكور را براي مهدي هاشمي مي پسنديدند اگر معني واقعي اش را مي دانشستند هرگز جرات چاپ كردنش را به خود نمي دادند (1592486) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۳:۰۸:۴۹
جرات لازم نداره . کسی که می خواهد معنی شعر قرن دوازده رو به حالا بچسبونه کارش اشکال داره، هم اونا هم شما
هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
هم رونق زمان شما نیز بگذرد
وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب
بر دولت آشیان شما نیز بگذرد
باد خزان نکبت ایام ناگهان
بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد
آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام
بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد
ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز
این تیزی سنان شما نیز بگذرد
چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد
بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد
آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد
بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت
هم بر چراغدان شما نیز بگذرد
زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت
ناچار کاروان شما نیز بگذرد
ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن
تأثیر اختران شما نیز بگذرد
این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
بیش از دو روز بود از آن دگر کسان
بعد از دو روز از آن شما نیز بگذرد
بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم
تا سختی کمان شما نیز بگذرد
در باغ دولت دگران بود مدتی
این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد
آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه
این آب ناروان شما نیز بگذرد
ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع
این گرگی شبان شما نیز بگذرد
پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست
هم بر پیادگان شما نیز بگذرد
ای دوستان! به نیکی خوهم دعای سیف
یک روز بر زبان شما نیز بگذرد (1593432) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۱:۵۵:۲۶
هم مرك بر جهان ما نيز بكذرد
هم رونق زمان شما نيز بكذرد. … (1594436) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۰:۰۴:۳۱
میتونی معنی واقعی شعر، بگی چیه؟
باتشکر (1593552) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۲:۴۱:۳۰
حجاب به جبر زمانه یا جبر بازیگری یعنی نقش بازی کردن ...اصلا چرا راه دور بریم همین چیزی که در خیابان هم می بینید ..حجاب زورکی..و به قول حافظ : چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند ! بابا جان حجاب بخشنامه ای نیست ..قلبی است..اعتقادی است ... مردم را ریاکار نکنیم (1593370) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۵:۲۶
اگر شما كمي بيشتر فكر مي كرديد، خودتان جواب حرف خودتان را داده ايد، البته فراموش نشود كه هر كس اختيار خودش را دارد و بازيگر فقط در هنگام كار، مجبور به اطاعت از كارگردان است. (1593832) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۱۷:۴۱
دقیقا همین نظر در کیهان و خوانندگان هم موجود است. سه شهریور 92 (1593836) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۸:۲۰
از فراکسیون بانوان مجلس درخواست می‌شود فکری برای ناهنجاری‌های بانوان در جامعه (اعم از بی‌حجابی، بدحجابی، ترویج فمینیسم، اباحه‌گری و...) و ضرب و شتم بانوان ناهی از منکر بنمایند! (1592157) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۸:۵۰
اشاعه فرهنگ فساد و بی‌حجابی در سطح جامعه رو به افزایش است و متولیان امر بدون برنامه فقط شاهد ماجرا می‌باشند. (1592158) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۱:۵۱:۱۵
حجاب چیز خوبیه اما نباید مثل این مقاله به اون دید گاه اجتماعی داشت باید به مسئله حجاب به صورت فردی پرداخته شود یعنی برای فرد فرد توصیه بشه اما در اجتماع اجباری برای اون نبینیم. البته بدیهی هست که همه قانع نشوند و همیشه بد حجابی وجود داره ولی اقلا آقایون وضیفه شون رو درست انجام داده و به گسترش واقعی حجاب کمک کردند. (1593263) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۴:۴۹:۲۸
چرا برخی از رانندگان آقا در کمال بی‌ادبی هرچه از دهانش درمی‌آید، به رانندگان خانم مطرح می‌کنند. وقتی خانمها در رانندگی احتیاط می‌کنند مورد تمسخر آقایان قرار می‌گیرند. این کار دور از شأن یک فرد است. (1592162) (alef-2)
 
سروش
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۴:۵۲:۱۵
گاهي جلوتر از شريعت رفتن و گاهي هم عقب ماندن از دين ما را به اينجا كشيده است. (1592168) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۴:۵۴:۵۱
حالا چرا عکسی رو گذاشتید که شعار برعلیه مهدی هاشمی هست؟ (1592175) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۳:۳۰
والا ما هم وسط این عکسا معنی این یه عکس و نفهمیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چند تا خانوم چادری رو که پلاکارد مرگ بر میرحسین هم دارن میذاشتین ارشیوتون کامل شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1592459) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۹:۱۰
زن خوب زنی وفادار است که هم همسرداری را خوب بلد است و هم مادر خوبی است در خانواده خود و خانواده همسرش دارای احترام است و بنامش قسم میخورند
--------
دیده شده است که زنی درس خوانده که مدیر چند شرکت می باشد آنقدر غرق کار شده است که دخترش بر اثر تزریق مواد مخدر در گوشه بیمارستان فوت کرده است و همزمان پدر و مادر یکدیگر را متهم می کرده اند یا پسری بیسواد و شرور حاصل زندگی یک زن تحصیلکرده دیگر بوده که همزمان با تدریس در دانشگاه بعنوان استادیار در رشته خاص ورزشی نیز صاحب نام است و فعالیتهای اجتماعی وسیعی نیز دارد (1592203) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۳۱:۲۰
اینا موارد نادر است حداقل در مقابل حداکثر افرادی که موفقند همونطور که عکس این مطلب هم می تونه صادق باشه (1593870) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۲:۰۴
آقا شما چرا ناراحتي ؟ نه بگذار دخترت درس بخونه نه زن تحصيلكرده بگير . زن خوب فرمانبر پارسا كند مرد درويش را پادشاه د تا برود الواتي و سه تا زن ديگر هم بگيرد. (1594248) (alef-13)
 
کارمند
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۴:۱۸
آمار این فرزندان نا خلف در خانواده هایی که مادر کارمند دارند بیشتر است یا خانواده هایی که مادر خانه دار است .من خودم کارمندم ولی بچه هایم از بچه های بقیه فامیل که خانه دار هستند مودب تر و موفق ترند. این را بدون اغراق می گویم یک نگاهی به دور و برتون بندازید .آیا اینطور نیست؟ (1594256) (alef-13)
 
RM.a
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۰:۲۸:۳۰
شما زن خوب
اكر اينجوري مشكلات درونيت دراثر درس نخوندن و احتمالا كار بيرون نكردنت حل ميشه و خودتو دلداري ميدي و درونت ارام ميشه بازم بكو!!!عجب مثالايي!!!شما اروم باش ،خودتو اذيت نكن،اصلا هر كي درس خونده و بيرون كار كردس اينجوريه!!!!! (1595240) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۱۴:۴۲
شما بفرمائید (با عذرخواهی از جامعه زنان) زن را همواره باید به دید کنیز و کلفت دید!!! تا به کی تنها نیمی از جامعه حق زیستن داشته باشند؟! تا به کی باید ما مردها در مقابل زنها باشیم نه در کنار آنها؟ چرا به زنها اجازه نمی دهیم راهشان را، حجابشان را، نحوه زیستنشان را خودشان برگزینند؟!!!! (1592224) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۹:۱۰
این حرف شما در واقع مغلطه است... و فرار از اوامر الهی
زیرا چه زن و چه مرد باید حدودی را رعایت کنند.. و خداوند است که حدودی را برای زنان و مردان قرار داده... در نتیجه اجازه من و شما اصلا ملاک نیست و موضعیت هم نداره که شما اون رو وسط میکشی....
البته فقط یک عده که نمیخواهند به حدود الهی گردن نهند.. این توجیهات شما رو میپسندند و تکرار میکنند... اگر نه، یک انسان دیندار به روشنی میفهمد که شما چه چیزی را پنهان میکنی. (1592441) (alef-2)
 
سادات
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۳:۱۴:۳۲
موضوع اینکه ما همون حدود الهی رو هم نمیخوایم انجام بدیم!!! (1593447) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۳:۱۸:۰۵
لا اکراه فی الدین، قد تبین الرشد من الغی... (1593458) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۷:۳۸:۴۵
بعضی ها از کل قرآن فقط همین نصفه آیه رو بلد هستند که تازه میخوان مطابق میل خودشون ازش استفاده کنند....
لااقل اون «قد تبین الرشد و من الغی» رو نمی‌اوردی که نقض غرض کلامت نباشه...
قرآن هزارن آیه دیگر هم دارد که امر به تقوا و حجاب و خمس و زکات و ... می‌کند... کدام را بلد هستید؟ (1595660) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۲۵:۰۵
این موضوع دینی اخلاقی رو فقط کشور ایران درک کرده ... بابا توی همه دنیا حق انتخاب دارند ...این اجبار هر چی داشتیم رو نابود کرد ...
من به عنوان کسی که حجاب دارم، از اینکه حجاب توسط یک عده ای مسخره می شه (از طریق نوع پوشش) ناراحتم ... و این محصول اجباره ... (1593858) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۳:۰۱
خدا به شما ماموریت اجرای حدودش رو داده؟ اونم با زور؟ (1594454) (alef-13)
 
آذین
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۳:۰۳:۲۱
ما مشکلی‌ با انجام دستورات دینی نداریم، ولی‌ در جامعه ما برای خانمها در هر موردی سخت‌ترین حکم و برای آقایون در هر موردی راحت‌ترین حکم رو در نظر میگیرند که این اجحاف در حق زنان هست. (1595428) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۹ ۱۳:۳۹:۴۴
اتفاقا اين شما هستين كه مغلطه مي كنين اينها حدود الهي نيستن اگه هم باشن حدود مردانه الهي هسن مشكل اينه كه ما خدايي مي خوايم كه مذكر نباشه همين. (1604289) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۸:۰۲:۳۸
به نظرم شما در ایران زندگی نمی کنید. شما اول ادعایتان را ثابت کنید بعد بگویید تا کی. بنده تا شعاع چند کیلومتری هیچ کنیزی ندیده‎ام. مرد و زن در کنار هم زندگی می کنند و نحوه زیستن را با همدیگر انتخاب می کنند. اینگونه نیست که مردها مستقل و زنها مستقل تصمیم بگیرند. (1592656) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۱:۲۷:۴۰
ظاهرا خودتون در ایران زندگی نمیکنین. (1593210) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۰:۴۲:۳۲
تا كنيز و به كي بكي!!!اكه معنيشو درست ميدونستيد دورتون زياد ميديدين
در جامعه ي ما ، مسالمت صحيح يعني هر جي مرد بكه،اكرم غير اين باشه زن ذليل و بدبخت و دست اويز مسخره كردن بقيه اس اون مرد بنده خدا
اكه اينه كه شما ميكي ،جه جامعه ي ايده الي!!
خدا كنه يه روزي اينجوري بشه، كي بدش مياد!
اونموقعس كه زندكيها با دوام خواهد بود و با عشق و سالم .كسي زير ابي نخواهد رفت،كسي عقده اي و بيمار ذهني و جسمي بعد از سالها زندكيه مشترك(اكرسالها دوام يابد)نخواهد شدو قطعا كشور امن و بيشرفته اي خواهيم طاشت (1595249) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۹:۲۲
تاجایی که ما میدانیم آن نیمی از جامعه که حق زیستن ندارند مردان بیچاره هستند نه خانم ها! (1592944) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۶:۵۶:۵۲
چرا زمین و زمان رو الکی به هم میبافی تا حرفی غیر منطقی بزنی؟
کی گفته اسلام مردها رو مقابل زن ها قرار داده؟ مگه توی قران نگفته زن و مرد لباس و پوشش هم قرار دادیم که کامل کننده هم باشن.

ضمنا راه زندگی و حجاب و پوشش و نحوه زیستن رو اسلام و دین مشخص شده فقط کافیه به خدا اعتماد کرد و به اون گردن دهیم.

نذاریم اون بلایی که بر سر زن و خانواده در جوامع غربی به اسم این حرف ها در آوردن به سر زن عفیف ایرانی بیارن. (1594997) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۰۹:۵۰:۴۳
اتفاقامردوزن هردويك دستور ازقرآن دارند" ازبعضي نگاه ها بپرهيزند وجاهاي شهوت انگيزشان را بپوشانند"
برااجراي اين دستورشناخت وايمان لازم است ودراين مورد هم انسان خيلي خطا ميكندپشت سرش خدادعوت عام به توبه كرده است. (1600156) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۱۵:۰۸
ممنون از اين مطلب تكمله اينكه كسايي كه اين طور فكر مي كنن وقتي قراره از فلسفه حجاب سوال بشه چه أن آس مون رو به زمين ميدوزن كه انگار بقيه نميفهمن و اونا تنها دانايان عالمند خب اينم شاهد شما در مجموعه اي كه توازن دينداري ميدونيدش زنانتون رو چطور پرورش ميديد فرقشون فقط "خواهر"بودنشونه (1592225) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۱۵:۳۰
حجاب سیاسی یعنی ترویج بی حجابی. (1592228) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۱۷:۰۰
اخه مضحک نیست با چادر کاراته بازی کنن!والا فقط با این کارا چادر میشه case خنده!ببینین چند تا کاریکاتور این مدلی تو فیس بوک هست و هر کدوم چند تا لایک خورده؟ اینطوری نمیشه ارزش سازی کرد...اخه کی میخواین بفهمین؟ (1592232) (alef-2)
 
هادی ایرانی
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۸:۵۴:۲۴
من همین الان عکس رو گذاشتم تو فیس بوکم. تا چند ساعت دیگه نظرات خوندنی زیرش میاد! (1592829) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۲۵:۱۷
مرضيه حديدچي فرمانده سپاه غرب كشور
محافظ شخصي امام
از نيروهاي خالص انقلاب
تحمل سالها شكنجه و بازجويي در كميته مشترك
سالها مبارزه در لبنان به همراه محمد منتظري و امام موسي صدر
و....
خانم حديدچي در زمان فرماندهي سپاه چادر به سر نميكردند، چون جلوي كاركردن رو ميگرفت
اينكه كسي با چادر تكواندو بازي كنه كاريكاتوره نه كسي كه با حجاب تكواندو بازي كنه
خود شيريني بعضي از بسيجيان عزيز اسم حجاب رو خراب ميكنه
وگرنه هيچ اشكالي براي تكواندو با حجاب ولي بدون چادر نيست (1592259) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۵:۵۹
حدیدچی رو خوب اومدی!:) (1592638) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۱:۵۵:۴۳
سرکار خانم دباغ یکی از بهترین و شجاعترین بانوان ایران هستند و از طرف حضرت امام به فرماندهی سپاه پاسداران همدان هم منصوب شدند و همراه با آقای جوادی آملی و آقای لاریجانی نامه مشهور حضرت امام را به آقای گرباچف رساندند.. حیف که سالهاست از ایشان و از گهر کلامشان هیچ خبری نیست (1593276) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۶:۵۹:۲۱
البته در کتاب خاطرات ایشون هست که امام به ایشون تذکر دادند که چادر استفاده کنند و ایشان هم به حرف امام جامه عمل پوشاندند. لطفا کامل نقل قول کنید (1595009) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۲۷:۴۰
زن به خاطر ظرافت و احساسات پاکش زن است اما متأسفانه عده ای می خواهند زن را با خشونت توانا جلوه دهند که در واقع زن بودن را نابود میکنند. (1592265) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۴۹:۲۲
من خودم حجاب کامل ندارم. اما با نوشته شما موافقم. (1592311) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۴:۵۵
یه ضرب المثل ترکی میگه:
کج بشین اما راست بگو... زنده باد و درود... کاش این اخلاق منصفانه را همه ما داشتیم.... یقینا شما میتونی حجاب برتر هم داشته باشی

مشکل اغلب مردم ما همین است که رفتار غلط خود را توجیه و درست جلوه میدهند...
کاش همه ما این اخلاق را یاد بگیریم که اگر خطا میکنیم و در دل خودمان هم به خوبی میدانیم....وارونه جلوه ندهیم که عذر بدتر از گناه است. (1592466) (alef-2)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۵:۵۵:۱۸
مقاله خوب و بجا ای بود
واقعا مطلب خوبی رو اشاره کردید
انگار تو جامعه ما اگر تو بسیج و مسجد و ... باشی تا نیمه شب هم بیرون باشی اشکال نداره ، البته که بهتر ار تئ خیابون بودن و محیط امن هست اما باید دید مقام مادر ، همسر و ... مشکل دار نمیشه ! (1592332) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۰۴:۵۰
كاملا موافقم ، چون به مقوله زن درست پرداخته نميشه عموم فعالين اجتماعى در امور زنان كم يا زياد نگاه غربى دارند و حتى بيشترشان را كه من مى شناسم مجرد هستند و اصلا در رفتارشان ظرافت هاى زنانه ديده نمى شود حتى در بين زنان ! صدا و سيما و مطبوعات هم كه افتضاح ! چرا هيچ وقت در اين سال هاى اخير كسى يك مادر خانه دار موفق در همسردارى را با ظرافت هاى زنانه و مادرانه نشان نمى دهند ؟! چرا هميشه فقط مادران موفق آنهايى هستند كه سه شيفت كار مى كنند و فرزندان دكتر و مهندس دارند ؟! من خودم يكى از فرزندان همين زنان موفق هستم ، اما با تمام علاقه و محبت و قدرشناسى كه نسبت به مادرم دارم احساس مى كنم آنجاهايى كه بايد مى بود نبود ، من هميشه حتى الان حسرت دوستانم را مى خورم كه بوى غذاى گرم مادرانشان از آنان بعد از مدرسه استقبال مى كرد و چهره گشاده و گوش شنوا يشان ، مادرم خيلى خوب بود اما نبود ، كم بود ، من خيلى وقت ها تنها بودم ، در رفتار هر يك از ما ناهنجارى هايى هست كه به همين حضور كم رنگ مادرمان بر مى گردد ، مثلا من ظرافت هاى زنانه را در ابتداى زندگى زناشويى بلد نبودم ، من ٥ سال طلايى اول زندگى ام را از دست دادم ، من براى ياد گرفتن چگونه درست تربيت كردن فرزندانم ٣سال كتاب خواندم ، اما هيچ كدام از آنها جاى يكى از آنانى را كه از مادرم در كودكى آموخته ام نمى گيرد ، كاش يكى به ما مى گفت كه اصل خانواده زن است كاش زنان ما مى فهميدند كه درس بخوانند براى اين كه همسران و مادران فهميده و به روزى باشند نه نيروى كار ، كاش پنبه اى را كه مادربزرگ هايمان با آن سر مى بريدند گم نمى كرديم! (1592349) (alef-2)
 
بامداد
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۲:۵۹
منم همین تجربه شما رو داشتم جقدر اوایل زندگی مشترک به خاطر نداشتن همین ظرافتهای زنانه با همسرم ومادرش مشکل داشتم علتش هم مادر معلمم بود که برا بچه های مردم وقت داشت برا یاد دادن به من نه (1592457) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۰:۲۱:۲۳
شما دوست داری تو جامعه نباشی یا کمتر باشی حق خودتون هست.دوس داری مثل دوران قاجار در خانه بمانید و فقط پخت و پز کنید باز هم حقتان است.چند زنی هم که جز سنت است ، باز هم با خودتان.اما همه ی زنان این تفکر را نمی پسندند.

من پسرم ؛
شاید بدم نیاید همسرم مدام در حال خدمت به بنده باشد ولی عقیده ی من اینست که زنان تفاوتی در حق انتخاب با مردان ندارند و ترجیح می دهم با احترام و علاقه به هم به دغدغه های همدیگر نیز احترام بگذاریم.
بله فداکاری هم بر حسب علاقه باید وجود داشته باشد البته نه به زور و نه یک طرفه!
در مورد تربیت هم نمی توان گفت تمام کسانی که خانه دار هستند موفقند و بقیه نا موفق و به نظرم به شخصیت و توان والدین بستگی دارد. (1593054) (alef-13)
 
MA
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۸:۵۰
عزيزم اختلال شخصيت و عدم تربيت جه ربطي به كار كردن و كار نكردن مادر داره،اينهمه خانمهايي كه ميشناسم و مادراي خانه دار داشتن،طلاق كرفتن يا زنكييه نابسامان دارن و از ظرافتهاي زن بودن سياست بازي و دور زدن زندكيشونو بلدن رو ظاهرا نديدين؟!! اون كه شما ميكي عين خودخواهيه عزيزم. مادر من هم معلم بود و من افتخار ميكنم به وجودش و روح بزركش و قناعت و انسانيتش كه جاي خاله زنكي و طلا خريدن و كلاه سر شوهر كذاشتن به اسم سياست بازي به من درس انسانيت و عشق و صفا داد،هر جند هرروز بوي غذا تو خونمون نبود اما همينجوريش و دوست داشتم،به خاطر جامعه و زندكيش كار كرد. اما اي كاش از اين زناي خانه دار يه خورده خودخواهي رو ياد ميكرفت و اينقدر فداكاري نميكرد،براي همسرش و ما،هيجوقت براي هيجي به بابام فشار وارد نكرد و با عشق زندكي كرد،تربيت ،زل زدن بيست و جهار ساعته به بجه ها نيست عزيزم،مشكلات تربيتي ريشه هاي عميق تر و عجيب تري داره (1593634) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۵:۰۶:۴۶
الف من همیشه این سایتو از بقیه سایت های خبری ایرانی بیشتر دوست داشتم و بقیه رو هم دعوت می کردم ببینن این سایت رو ولی چند ماهی هست که شدیدا افراطی شدی و هیچ نظری رو منتشر نمی کنی.شاید زیر فشار جایی باشه ولی از اونجایی که سایت های دیگه در ازادی بیان گوی سبقت را ربودن ازت و تو هم هیچ کدوم از نظرات منو منتشر نکردی پس خداحافظ الف و مطمئن باش تعداد بینندهات روز به روز کمتر میشه. (1594850) (alef-13)
 
باران
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۱۳:۴۳:۱۶
واضحه که شما باید برای تربیت بچه ت کتاب می خوندی. این ربطی به این نداره که مادر شما چه مقدار وقتی رو با شما گذرونده. مادران زیادی رو دیدم که خانه دار هستن و به قول خودشون "استند بای" پای بچه هاشون وایسادن. نتیجه یک زن مصرف شده و همیشه بدهکار به عنوان مادر و چندتا بچه همیشه طلبکاره. اتفاقا این خانم ها اغلب مهارت های مستقل بودن و راستگویی رو خصوصا به دخترانشون انتقال نمی دن، به جاش یادش می دن چطور با مهارت موضوعات اقتصادی و خانوادگی رو از شوهرش پنهان کنه چون ممکنه عصبانی بشه. با دختراشون سریال نگاه می کنن، باهم خرید میرن و کلا وقت زیادی رو با هم می گذرونن بدون این که مثلا از دختر بخوان کاری رو حداقل تو خونه به عهده بگیره. وظیفه مادر یا پدر نیست که کل بسته رفتار جنسیتی رو به بچه منتقل کنه و با توجه به این که مادران شاغل زیادی هم با ایجاد همکاری بین پدر و مادر بچه های موفق و نرمالی پروورش دادن، موضوع کمبودهای شما به شغل مادرت ربطی نداره. ممکنه ایشون اگر خانه دار هم بود چیزایی که می خواستی رو بهت نمی داد. (1596313) (alef-13)
 
رحیمی
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۱۳:۴۱
بالاخره یکی حرف دل ما رو زد!!! این مساله با اینکه بدیهی و ساده است اما در سیطرۀ باورهای امروزی به مساله ای غامض الفهم(!) برای خیلی ها تبدیل شده. (1592368) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۲۰:۴۶
بعضی خانم های فمینیست خیال می کنند که رسیدن خانم ها به حقشان این است که هر کاری را که مردان انجام می دهند آنها هم باید انجام دهند درصورتیکه لزومی ندارد. مثلا برخی ها اعتراض می کنند که چرا رشته معدن یا برخی دیگر برای خانم ها نیست. خوب عکسش هم هست لکن هیچ مردی نمی آید اعتراض کند که چرا مثلا آقایان مامایی نمی خوانند. یا مثلا اگر فرض کنیم برخی آقایان در شغل شریف رفتگری یا تخلیه چاه فاضلاب کار می کنند، آیا رسیدن به حق خانم ها این است که سراغ این مشاغل بروند؟ البته که چنین نیست. زیرا امام علی (ع) فرمودند: زن ریحانه است و قهرمان نیست. (1592384) (alef-2)
 
نوید
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۱:۰۴:۵۸
خوب مردان اعتراض کنند.دلیل نمیشه چون اونا نمیخوان مامایی بخونن زنها هم نباید معدن بخونن!! (1593660) (alef-9)
 
معصومه
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۹:۲۳:۳۱
سلام
طبق اطلاع بنده مردان در ایران برای رشته مامایی پذیرفته نمی شن و مردانی که این رشته رو خوندند یا قبل انقلاب بوده یا خارج از ایران!
یکی از دوستان مامای بنده می گفت بد نیست ما به نحوی مردان را به این رشته راه بدهیم چون بعضی روشهای خوب مامایی که قدرت مردانه می خواهد در ایران در حال از بین رفتن است.
البته من خودم متخصص نیستم فقط از زبان دوستم گفتم.
والله اعلم (1595782) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۲:۳۹:۰۶
مرد کجا زن کجا اصلا قابل مقایسه نیستن تا حالا دیدی مردی به اینکه وضع حمل نمی کنه اعتراض کنه یا تا حالا مردی رو دیدی که بگه چرا مارو می برن سربازی و لی خانومارو نه این خودش نشان برتری مرد نسبت به زن که خودشو با زن مقایسه نمی کنه (1593717) (alef-9)
 
زينب
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۷:۵۰:۴۲
من توي دانشگاه ديدمكه پسرا توي كنفرانس ها شكايت مي كردن كه چراخانونا نمي رن سربازي (1593801) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۱:۴۹
از همین حرف پیداست که واقعا دینداری (1593887) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۱:۰۷:۳۹
اتفاقا من حداقل هزار نفر رو دیدم که میگند کاش زنها هم میرفتن سربازی که شاید دوره ی وظیفه ی اجباری خدمت به نظام برای ما مردها کمتر مبشد (1594299) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۲:۲۶:۰۴
نشانه برتري زن هم اينه كه خداوند زايمان را كه نماد خلقت است به زن محول كرده.
اين كه زنان معمولا به مردها توهين نميكنند. بارها شنيدم كه مردها موقع صحبت كردن ميكند اكر فلان كار را نكنم از زن كمترم يا جادر سر ميكنم. در كشورهايي كه ما اونها رو بي اخلاق ميدانيم اين نحو صحبت كردن جرم است.
ملاك برتري رفتار سنجيده و محترمانه است نه مقايسه و عدم مقايسه. (1594512) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۹:۲۵:۱۰
من که خیلی دیدم مردا بگن چرا فقط ما میریم سربازی زنها نمیرن. (1595168) (alef-13)
 
م
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۱:۰۱:۲۴
نه نديديم جون اقايون دوست ندارن كار به اين سختي بكنن و اصولا جسما نميتونن
،بعدشم به شما جه،شايد يه زن در معذوريت اجتماعي قرار بكيره مجبور شه حتي جاه فاضلابم خالي كنه مثلا شوهرش و از دست داده باشه و سربرست عده اي باشه و كاري جز اين نتونه بيدا كنه و توان جسميشم داشته باشه،به من و شما جه؟مكه عيب داره؟؟؟؟رفتكري هم عيبي نداره ،شما به جه حقي براي انسانها حق تعيين ميكنين
معلومه زن لطيفه اصولا و قهرمان نيست اما جايي نديديم حرام كرده باشن معصومين و جنانجه در همون عصر رسول الله در جنك هم جايي كه مجبور بودن وارد شدن مثل جنك احد،
اما اصولا جون ما از دين هم جلو زديم دوست داريم به همه كار خانمها دخالت كنيم جون با همه ي شعارهايي كه ميديم اصولا از نظر سابقه ي فرهنكي هنوز زن رو واجد شعور كافي براي تصميم كرفتن و انتخاب راه زندكيش نميدونيم و مردها ميفهمن اما زنها نميفهمن!!!!!

اصلا يه فمنيست فكر كنه بايد بتونه عين به مرد كار كنه،اشتباه هم ميكنه،خب كار كنه !!!اكه نميتونه و براي شعار اين كا رو ميكنه،كار كنه تا جونش در بياد،به ما جه كه جاش يراي زندكيش تصميم بكيريم؟!
حضرات دلسوز براي زن ريحانه،ايا ميدانيد كه انجام بيشتر كارهاي منزل جقدر سخته و با ماهيت ريحانه بودن زن مغايره؟؟؟؟؟همه ي ائمه ي معصومين براي انجام كارهاي منزل براي همسرانشون جندين كنيز ميكرفتن كه به ريحانكييه زناشون لطمه نخوره؟؟؟؟حتي حضرت امير كه در ميان ائمه زندكييه فقيرانه تري داشت،و همسرشون مجبور!!!بودن بعضي كارها رو انجام بدن،هم،همسرشون كنيز داشت و خودشونم تو كار خونه بسيار كمك ميكرد!!!!!!!!!؟؟؟؟؟جون به اعتقادشون واقعا و راستكي زن ريحانه س،و همون مادر شدن اينقدر سخت هست كه انجام كار سخت خونه از بين ميبردشون،همين مادر شدن و رسيدكي به كارهايي كه زنهاشون دوست داشتن، از نظرشون زياد هم بوده؟؟؟؟مطالعه بفرماييد بعد شعار بدهيد لطفا (1595277) (alef-13)
 
یه بنده خدا
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۰:۰۰
ما خانم ها چکار کنم دست از سر ما بردارید !!؟؟؟ چرا دلتان می خواهد همیشه همه چیز را مردانه زنانه کنید ؟ آخه چه معنی دارد که این کار زنانه است و آن کار مردانه ؟ اگر بپذیریم که خانم ها هم جزو انسانها طبقه بندی می شوند این سوالات اصلا مطرح نمی شود . بله جانم ! خانم ها هم انسان هستند و بر مبنای استعداد و توانایی و علاقه خود می توانند کارهایی را انجام دهند یا ندهند . مگر آن شیر زن کرد را فراموش کرده اید که چند سرباز عراقی را به تنهایی به اسارت گرفت ؟ مگر جنگ کار مردانه نیست ؟ مگر شیر زنان روستایی ما در مزارع پا به پای مردان کار نمی کنند . زنان کرد و لر ما از بسیاری از مردان ایرانی و نژادهای دیگر قوی تر تنومند تر و در انجام فعالیتهای بدنی توانا ترند . باور ندارید تحقیق کنید . اگر چند خانم به فوتبال علاقمند هستند یا شناگر ماهر هستند یا راننده ماشین های سنگین شده اند و یا هر فعالیت دیگری را انجام داده اند که شما خوشتان نمی آید حتما استعداد و توانایی و قدرتش را داشته اند . مگر مردان ما کارهایی که مخصوص زنها ست را انجام نمی دهند ؟ دست بردارید از سر ما بگذارید زندگی کنیم . انگار بعضی ها کاری بجر تز دارن و دستور صادر کردن برای زنها ندارند !! یک روز می گویند زنها خانه نشین شوند تا مردها بیکار نمانند ! یک روز می گویند سهمیه زنها را در دانشگاه کم کنید که به واسطه آگاهی و هوش خود پر رو نشوند و همچنان زیر سلطه مردها بمانند ! یک روز می گویند اماکن عمومی را مردانه زنانه کنید ! یک روز می گویند زنها با حضور غیر ضروری در اجتماع باعث به گناه افتادن مردان می شوند ! یک روز می گویند زنها را خانه نشین کنید تا نشینند و زایند شیران نر که نسل ما آدم های منحصر به فرد و دردانه بشریت منقرض نشود ! یک روز میروند قوانینی تصویب می کنند که ساعت کاری زنها کاهش پیدا کند و بطور موذیانه باعث می شوند که استخدام زنان برای کارفرما جذاب نباشد و زنها اخراج شوند ! شما فکر می کنید خانم ها شعورشان نمی رسد که توانایی و استعداد خود را بسنجند و شما باید به ایشان گوشزد کنید توانایی و استعداد چه کاری را دارند و توانایی چه کاری را ندارند ؟ اگر شما اینقدر توانمندید ایمانتان را بچسبید و آن را شدیدا تقویت کنید که با یک تار موی خانم ها به باد نرود . کارو زندگیتان را رها گرده اید چشمهایتان را خیره کرده اید مملکت را به باد فنا داده اید و معطل مانده اید که ببینید آیا چیزی برای بر باد رفتن دین و ایمان شما توسط خانم ها وجود دارد تا داد وا اسلاما سر بدهید یا نه ؟؟؟ (1592410) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۰:۵۲:۰۲
به به . حظ کردم. (1593123) (alef-13)
 
یک دختر
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۲:۲۵:۲۹
به خدااااااااا که حرف دله مارو زدین!!
تا به کی میخوان به چشم شهروند درجه 2 به ما نگاه کنند و تصمیم بگیرند به جای ما؟!! (1593333) (alef-9)
 
A
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۰:۳۶:۱۱
احسنت،١٠٠تا مثبت
اكر ميفهميدن كه ملت ما اينقدر عقب افتاده نبود
به جاي تعيين تكليف براي زنان و افسوس خوردن جذابتون ،بريد مشكلات شخصيتي،اخلاقي و روانيتونو حل كنيد
من نميفهمم به كسي جه ربطي داره كه يه انسان دوست داره جه كاري بكنه،جه زن و جه مرد!!!
به شماها جه؟!!!دست برداريد،هر كي خودش شعور انتخاب داره،جرا فكر ميكنيد اونجور كه شما فكر كرده و ميبينيد فقط درسته؟!
جاي تحليلها و تفكرات جالبتون راجع به ادماي ديكه،اكر هركي سرش به كار خودش بود اينقدر عقب مونده نبوديم (1593606) (alef-9)
 
حسین فرهادی
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۷:۱۰
خانم گرامی اولا بحث مردانه زنانه نیست-شانیته-این شانیت یک واقعیته-شما میتونید مرد باشید؟ببخشید زن میتونه پدر باشه؟ همونطور که مرد نمیتونه مادر باشه-هر چیزی باید سرجای خودش باشه-زن ذاتا برای کارهای سخت و خشن نیست-زن موجود لطیفیه که نیاز به توجه و مراقبت داره-حالا اگر زنی دوست داره طور دیگه باشه بحثی نیست و آزاد و مختاره-این مطلبی که الف گفته از حیث فرهنگی جامعست که نباید ما هزینه بیت المال ترویج بدیم که آی بانوان گرامی بیاید با کارها و رفتارهای مردانه توی جامعه (1593628) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۱:۰۵:۳۰
من موندم چرا كسي به اين معضلات اجتماعي كه همه توسزط مردان انجام ميشود توجه ندارد
1- بيشترين تصادفات منجر به جرح و فوت توسط مردان 2- بيشترين آمار جنايت توسط مردان 3- بيشترين چاقو كشي و دزدي عربده كشي توسط مردان 4- بيشترين آمار قتل ناموسي توسط مردان 5- بيشترين آمار كتك زدن همسر و كودك آزاري توسط مردان 6- بيشترين تعداد معتاد و قاچاقچي و زنداني مردان و.....جالب اينكه مملكت را هم مردان اداره ميكنند . وهرچه ميخواهند انجام ميدهند . حالا فكر نميكنيد ابتدا بايد به تربيت نسل بهتري از مردان پرداخت سپس در فكر حجاب زنان بود . (1594290) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۱:۰۶:۳۲
کی گفته زن نیاز به مراقبت داره؟ شما این فتوا رو صادر کردید؟ زنایی تو این جامعه هستند که دارن از چندتا بچه بدون پشتوانه مراقبت می کنند و خم به ابرو نمیارن! مردها بدون مادر و همسر شلوارشونم نمی تونن بالا بکشن! اونوقت جز ادعا در توانمندی هیچی برای گفتن ندارن! آقای محترم یک زن در یک زمان می تونه به بچه، شوهر و کارای بیرون و خانه رسیدگی کنه! شما حتی تصور انجامش رو هم نمی تونید بکنید! پس بهتر از خودتون مراقبت کنید تا با دیدن زنان در عرصه های مختلف و جامعه به گناه نیفتید!!! (1594296) (alef-13)
 
A
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۰:۰۳:۰۵
دوست عزيز
هر كسي مختاره شانيتشو خودش تشخيص بده،نه من و شما.و اونجايي باشه كه خودش دوست داره،حرف شما راجع به موجوديت و لطافت زن صحيح،بحث ما بحث اكثريت نيست،بحث اختيار و تشخيص خود افراده،جرا فكر ميكنين شما اينا رو ميفهمين زنان ما نميفهمن؟!!!اما شايد شرايط و يا حتي علاقه ي يك زن هم متفاوت باشه،ضمنا مكه كم بودن زناني كه به خوبي هم بدر بودن و هم مادر؟!!!
و جرا اينقدر فكر سطحي داريد كه فكر ميكنين زنان ما اينقدر بيشعورن كه با ديدن هرجيزي برن طرفش؟!!!و اينكه شايد بعضي ها اين كارا را دوست داشته باشن،به من و شما ارتباطي نداره كه نظر بديم،هر جي ما خوشمون نياد و نشون بدن ميشه هزينه ي اضافي از بيت المال؟!!!!!!كي ميخوايم بفهميم سرمون به كار خودمون بودن و كمتر براي هم نسخه نوشتن،راه نجات مملكتمونه،
دست بردارين از نظر دادن راجع به نحوه ي صحيح زندكييه زنها
سعي كنين خودتون درست زندكي كنين (1595216) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۱:۲۷:۵۶
با شما موافقم. باید بپذیریم این دسته بندی ها ست که مجدودیت است وبسیاری از ورزش ها ،هیجانات و فعالیت هایی که براورده کننده نیازها و در حیطه استعداد انسانها (چه زن چه مرد)است، بیهوده عنوان مردانه گرفته اند (1593679) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۷:۱۷
ببینید خانم محترم این چیزهایی که شما گفتید مخالفی ندارد... من نمیدونم شما اصلا درست مطلب رو خوندید یا نه... اما یک سئوال برام پیش اومد
در تمام این 20 خطی که وقت گذاشتید و یادداشت فرمودید... جایگاه و رضای خداوند کجاست و در کجا به آن اشاره کردید....
اگر شما فکر میکنید به خودتان مربوط است نمیتوانید به دیگران خرده بگیرید که به زنان چه کار دارید.... و اگر اینطور فکر نمیکنید... یک جمله از بنده بپذیرید که خدا را فراموش نکنیم (1593902) (alef-13)
 
ziba
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۳:۵۹
aliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bud.100000000000000000000000000 ta mosbat (1594254) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۱۱:۲۶:۳۵
این مقاله با این جمله شروع شده: "ما خانمها چکار کنیم دست از سر ما بردارید؟" در صورتی که این مقاله را یک مرد نوشته است!! (این یک تحلیل روانشناسانه است) (1596020) (alef-13)
 
pelak
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۰:۳۷
سلام
تو فضایی که همهمه های آزادی و حجاب کیلو چنده و از این حرفا
مطلبتون مثل نوش جان کردن یه لیوان آب خنک تو تابستون بهم حال داد.
هرچند مطالب سیاسیتون رو بعضا دور از تقوی و انصاف میدونم.
یاحق (1592412) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۳۳:۵۹
ارزش زن به زن بودنشه نه به اینکه بگه ما هم مثل مردها حق داریم در جامعه رفتار کنیم از دامن زن مرد به معراج رفت متاسفانه چون برای کار زن در منزل وارزشهای مادر بودن همدم وهمسر خوب بودن مرکز ثقل خانواده بودن ارزش قایل نشدیم کار زن در بیرون از منزل و پول آوردن او جای ارزشهای خوب راگرفته (1592422) (alef-2)
 
مدرس
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۹:۲۵:۵۲
بنام خدا
احسنت حرف حق جواب نداره !!! (1595170) (alef-13)
 
A
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۰:۲۳:۱۷
نه كه اونايي كه بيرون كار ميكنن ،تو خونه كار نميكنن؟!يا مادر نيستن!!!
ما بلد نيستيم زندكي كنيم جه ربطي به اين فلسفه ي شما داره؟!!
،وقتي ارزش و جايكاه زن در اغلب خانواده ها ي ما مشخص نيست اينه نتيجش!وقتي رفاقت و دوستي و همكاري و عشق تو اغلب خانواده ها نيست اينه نتيجش!وقتي هواسمون به ساختن زندكيه خودمون نيست و جشمون دنبال بقيه س و عقده هاي متنوع داريم،اينه نتيجش!!!اين ربطي به كار كردن و كار نكردن نداره،تو دنياي امروز در اغلب خانواده ها اكر زن كار نكنه زنكي نميجرخه،اين ربطي به نوع كار و سختيه و سبكيش نداره،اين ربطي به سلايق متنوع زنها يا شرايطشون در انجام بعضي كارهاي سخت و شايد مردانه نداره!!!
اما اينه برخورد هوشمندانه ي ما باهاش!!!
!ميشه تو خونه بود و اختلال رواني بيدا كرد و زندكي رو جهنم كرد،ميشه بيرون كار كرد و يه همراه و رفيق انسان و فهميده داشت و عاشقانه و ارام زندكي كرد،اينا رو كسي به اين ملت ياد نداد !؟؟
افسوس كه اسلام و داريم و اينقدر عقب افتاده ايم!!!جون نذاشتن و نخواستن!كه بفهميم حقايق حقوق زن و دستورات رسول خدا رو !!!و فكر نكردن كه نذارن بفهميم، درسته خودخواهيه خودشون رو مقطعي ارضا ميكنه، اما جامعه اعم از مرد و زنشو و كلا خانواده رو در طول زمان بدبخت خواهد كرد،جون بدون اسلام حقيقي ملغمه اي از اخلاق و فرهنك خاورميانه و شرق و اعراب و...وعقب ماندكي در جمع با فرهنك غرب به ما رسيده كه اين شود كه ميبينيد!!!!
حيف (1595235) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۴:۱۵
متوجه نیستید که زن هایی هستند که دوست دارند کاراته بازی کنند پلیس شوند و کارهای اصطلاحا مردانه بکنند. نظر شما در مورد زنان سخیف است. (1592464) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۷:۳۹
راستی جواب یک شبهه:
غالبا کسانی که دنبال بی حجابی هستند... می‌گویند حجاب برای زن محدودیت است... در صورتیکه اینطور نیست.. در واقع محدودیت است برای نگاه‌های هرزه..
دروغ میگوید کسی که میگوید دلت پاک باشه و برو خودت رو درست کن... این آدمها با این حرفها میخواهند امیال نفسانی خودشون رو به چراگاه بفرستند و بهترین راهش اینه که افراد صالح رو به بد دلی متهم کنند. (1592476) (alef-2)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۱:۳۳
يعني تحملت در درج نظرات اينقدر پايينه تابناك ؟! (1592550) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۵:۴۷
این عکسا بیشتر به درد به تمسخر گرفتن حجاب می خوره!!! چرا عکس از شنا و ژیمناستیک نمیزارید؟ اینم خانوما میتونن شرکت کنن؟ اون عکس دوتا خانوم تو فرودگاهم جزو رشته های ورزشی؟!!! (1592564) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۸:۱۹
خیلی جالب که مردان جامعه الان ما مثل دهه های 20-30 فکر می کنند نه مانند دهه 90 (1592573) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۸:۴۳
چه ارتباطی با شما دارد که یک زن بخواهد مردانه رفتار بکند یانه، تا پاسی از شب دعا بخواند یا تکواند. کار کند، مگر تمیز خوبی و بدی افراد جنابعالی هستید؟ چه کسی گفته هر چه که شما فکر میکنید درست است. معیار زن خوب که چنین با جرات از آن یاد میکنید را شما تعیین میکنید؟ اگر زنی در خانه باشد ظریف باشد محجبه باشد خوب است وگرنه در هر حالتیبد است. چه ارتباطی به حضرتعالی دارد؟ کجای دین و قرآن چنین حرفی زده شده؟ (1592595) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۲:۰۰
یادم میاد یه روز سر کلاس درس یه شاگردی که فکر میکرد یه سئال مهمی پیدا کرده و بدون اینکه کتاب درسیش رو ورق زده باشه با یه حالت طلبکارانه میپرسید این مطلب در کجای کتاب اومده؟
حالا قصه شماست که احتمالا دو صفحه قرآن رو ورق هم نزدی و اونقت این سئوال رو میپرسی... یقینا اگر قرآن رو مرق هم زده بوده با این موارد برخورد میکردی (1595703) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۴:۲۰
یه خانومی با حجاب یا بی حجاب دوست داره تکواندو کار کنه، نباید بکنه؟ چون از نظر شما این ویژگی یک زن خوب نیست؟ علایق درونیش رو باید بندازه دور؟ یه مرد دوس داره تو خلوتش گریه کنه، نباید بکنه؟ چون احتمالا از نظر شما کار زنونه ایه؟ (1592602) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۲:۰۹
ببخشید شما دو چیز بی ربط رو با هم مقایسه کردی...
اول در مورد تکواندو خانمها که در حضور دییگران است و بعد هم در مورد گریه کردن یک مرد در خلوت! بعد هم نتیجه گرفتی که حق با شماست!!!
حجاب یک امر فردی نیست بلکه یک امر اجتماعی است. اگر این را قبول نداری نباید ناراحت بشی از اینکه یک جوان با یک وضع آنچنانی جلوی همسر شما و با نیت خیر و به دلیل وجود آزادی مثلا برقصد!!!! (1593888) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۴۱:۲۸
اصلا تو این جامعه لازمه که زن یه ورزش رزمی بلد باشه. بخصوص برای دختران نوجوان خیلی توصیه میکنم. عوارض ناشی از آزارهای جسمی و روحی که به دختران در جامعه وارد میشه گریبان همه رو میگیره، بهتره که بتونن از خودشون دفاع کنن.  (1594195) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۸:۰۵:۳۲
وقتی خانم ایرانی با حجاب کامل در آبهای آزاد شنا کرده رکورد می زند کسی از اوچیزی نمی گوید راگبی آب خوردن است (1592669) (alef-2)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۸:۱۸:۱۶
وقتی خریداری وجود داره فروشنده ای هم پیدا میشه.
بهتره حجاب رو اول از چشم آقایون شروع کنین. (1592719) (alef-13)
 
ابرار
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۶:۲۹:۳۰
وقتی فروشنده ای وجود داره خریداری هم پیدا میشه

بهتر حجاب رو از اول از چشم خانم ها شروع کنیم

خوب حالا دیدی دوست عزیز ؟
چیزی که عوض داره گله نداره .

مغلطه کردن که روش بحث علمی نیست .

هست ؟

ابرار (1595641) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۸:۲۱:۵۰
پیامهای متعددی چاپ کرده اید که تماما از حجاب حکومتی امروزه ، هر کدام به یک شکلی حمایت کرده اند. سوال من این است که اگر همه پیامهای مردم ما این است و هیچ کدام علیه حجاب نیست، پس اینهمه شیوع بی حجابی در جامعه را افراد مریخی تشکیل می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1592731) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۸:۴۰:۲۸
بعضي ها نه همه فقط چادرو سر ميكنن و چون به خلوت ميرون آن كار ديگر ميكنن...چون به قول شما حجاب مصونيت!!!!!مياره و شده سرپوشي براي بعضي كارها براي اثبات يه سري به يو تيوب وتوييتر و فيلماش بندازيد....اون فيلم آسانسورو كه فكر كنم خيلياتون ديديد!!!هستن بي حجاباي كه از خيلي به با حجابا بهترن!!!يه كم فرهنگ و احترام به حقوق زن خوبه!!!! (1592777) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۸:۴۲:۲۲
نگاهتون رو عوض کنید (1592782) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۱۹:۴۷:۳۶
سلام.این چه منطقی است که اگر نسبت به کاربرد وشیوه استفاده از امری که اصلش دستور صریح دین است درست یا غلط نقدی داریم با الفاظ اهانت آمیزی که مخالفین آن در رد اصل ان بکار میبرند و حجاب غالب جامعه ایرانی در شکل چادر را چارقد و چاقچور و..خطاب میکنند حرف بزنیم ایا میپسندید که طرف مقابل هم در ارجاع به برخی بدحجابیها مثلا اوج بی حجابی و افتخار فمینیستها بدان را تمدن همپای چارپایان برهنه بخواند؟این هردو بیک اندازه اهانت نیست؟چرا صادقانه نپدیریم که این برخی از خود زنانند که اصرار در این شبیه سازیها دارند و برخی وفقط برخی مسءولین ورزشی هم در این مورد افراط میکنند.چرا نمیگویید که الگوی ورزش زنان با پوشش بالاخره در اثر مساعی ایرانیان در جهان امروز امری پذیرفتنی شده وکل جامعه زنان مسلمان را از تبعیض ظالمانه ای که در حقشان میرفت نجات داده است؟بهر حال عزیز نویسنده اگر واقعا به پوشش اسلامی زنان باورمند است که چنین است این نوع نوشتن و عکس پیوست کردن فقط بیماردلان را شاد میکند. (1592969) (alef-13)
 
سحر
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۰:۳۳:۳۹
من کاری به با حجاب بودن و بی حجاب بودن ندارم. خودمم چادری نیستم.لباسام هم همه زنانه هست مثلا" از شلوار خوشم نمیاد. از اینکه زن هستم خوشحالم.

ولی باید بگم تکواندو کار هسم و اصلا" تناقضی بین زن بودن ظریف بودن و تکواندو نمی بینم. تکواندو اصلا" باعث نشده من خشن بشم و از زنانگی دور بشم ولی خیلی به من اعتماد به نفس داده.
من دوست دارم پوششم کاملا" زنانه باشه و ورزشی رو که دوست دارم انجام بدم آیا باید از شما مردها اجازه بگیررررررررررم؟!!!!!!!!
شما فقط نگران خودتون هستید چون می خواید زن همونی باشه که شما می خواید فقط برای خواسته های خودتون مهم نیست که خودش چی می خواد. فقط شما و خواسته های شما مهم هستن
راجه به خودتون فقط خودتون باید نظر بدید و تصمیم بگیرید و البته راجع به ما هم تصمیم می گیرید. (1593087) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۳ ۲۰:۴۴:۵۶
حقا و انصافا" زنهای امروزی ظرافت رفتاری داشتن یا قدیمیها؟!! اتفاقا" زنهای قدیمی هم از نظر ظاهر هم رفتار حتی صدا هم به مردها خیلی نزدیک تر بودن تا الان. برام عجیبه چیزی به این واضحی رو منکر بشید. اصلا" زنهای روستا رو ببینید مثل مردها کار می کنند قدیم هم همین بوده .
ولی جالب این هست که مردها به اندازه مردهای قدیمی تو ظاهر و تون صدا و رفتارها مردونگی ندارن. و به سمت ملایم تر شدن رفتن. وگر نه زنها از نظر صدا و ظاهر و رفتار خیلی ظریف تر شدن. یه نگاهی به عکس زنان قاجار تو اینترنت بکنید. تازه اونا درباری بودن و کلی امکانات داشتن. (1593113) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۰:۰۵:۲۰
باید باور کرد که حجاب با عفاف متفاوت است اصل بر عفاف چون حجاب ظاهر و عفاف باطن است (1593555) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۳۸:۲۸
نه عزیزم تا وقتی که تا این حد ساده انگار هستی مطمئن باش نمیتونی تحلیل صحیحی از اطرافت داشته باشی..
البته این حرف شما نیست... این یکی از همان حرفهایی است که درست کردند و انداختند بین مردم تا امثال شما که قدرت تحلیل ندارید بتونید از این حرفها استفاده کنید و یه شعاری داده باشید
از کوزه برون همان طراود که در اوست.
حجاب نتیجه عفاف است و عفاف بدون حجاب فقط مسخره کردن خودمان است (1593880) (alef-13)
 
حسین فرهادی
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۲:۲۷
احسنت بر نویسنده گرامی
حدودا ده سال پیش بود که زمان فرماندهی برادران عزیز سردار احمدی مقدم به سپاه تهران و بعدش سردار آقامیر اومدن دقیقا همین بی فکری رو انجام دادن و زن رو پابه پای مرد آوردن جلو-حدود هشت سال پیش بود که آقا توی بازدیدشون از بسیج گفتن موقع سان دیدن زن ها نباید مثل مردها بایستند و صندلی براشون بگذارید.آقا دقیقا میخواستن همین نکته رو بگن اما متاسفانه متاسفانه متاسفانه... از طرفی اکثر مسئولین فرهنگی ما دچار اینگونه خطاها هستندو از طرفیم شیاطین جن و انس بیکار ننشستن.فکر میکنم جای خون دل خوردن داره.توی خودمون دچار این مشکلات باشیم دیگه نه میتونیم امر به معروف نهی از منکر کنیم نه میتونیم به اعلی علیین برسیم...خداوند بیشتر مارو مورد هدایت خودش قرار بده (1593616) (alef-9)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۳:۲۹:۲۵
برو بابا دلت خوشه (1595474) (alef-13)
 
نادر اصلی
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۴:۱۱
عکسهایی که نشان دادید هیچ کدام به معنای واقعی حجاب یک زن نبود .حجاب فقط به پوشش ظاهری مثلا چادر نیست بلکه عدم جلب توجه دیگران به خود است .یک زن می تواند به گونه ای مانتو بپوشد که هیچ جلب توجهی نکند و یکی هم با چادر چنان جلب توجه می کند که... (1593624) (alef-9)
 
reza
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۲:۴۷:۳۹
همين كه شما خيلي توجه كردي كه چيزي براي جلب توجه هست يا نه يعني آره ... (1594567) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۱:۰۸:۵۰
اون عکسه که خانومه داره سنگارو میشکونه سربند یاحسینو اشتباه بسته
به نظرم برش دارید
یاعلی (1593669) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۳:۵۰:۰۶
شیر مردان ایرانزمین با برابری به شیرزنان می نگرند و این ناتوانان و نادانان را در زمان خود، زن و مرد ایرانی به آشغالدانی انداخته و آنها را چنان محدود می کنیم که دیگر جرات صحبت کردن در مورد زنان ایرانی از دهان پر از نفرت و تبعیض نداشته باشند. آنها می توانند به اصل خود برگردند و به عربستان بروند و با زنان بی چاره کشور خودشان چنین تفکرات زشت و حیوانی داشته باشند. اینجا ایران است و تمام ایرانیان برابر. بانوان باید بتوانند همه کاری که دوست دارند بکنند و مردان هم همچنین. تا صد سال دیگر هم با فشار و زور و تبعیض، همانند ۴۰۰ سال مبارزه تاریخی ایرانیان، نخواهند توانست فرهنگ پاک و برابر خواه ایرانیان را عوض کنند. ما در کشوری زندگی می کنیم که از ایرانی گفتن جرم است. ما این را عوض خواهیم کرد​... (1593729) (alef-9)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۱:۵۷:۵۲
بیخیال رفیق.
پیاده شود با هم بریم. (1600440) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۶:۳۳:۲۲
چراتومملکت ماهمه مسایلویه جوری به هم ربط میدن.هرانسانی سلیقه خاص خودشو داره واین دلیل نمیشه توجامعه باسلیقه خاص خودش زندگی کنه.به نظر من ابتدابایستی برای افرادی که به دنبال نمایش تن وبدن خودشون هستن یه منطقه خاص در نظر گرفته بشه تاهم ادنا به خواستشون برسن هم اجتماع از انحراف جدابشه.توهمون غرب هم بدحجاب از بیحجاب حسابش جداس.مسایلی که توی همه دنیا وجود داره بایستی ازراه درست حل بشه نه سلیقه ای وشخصی.توجامعه نمیشه باتحمیل نتیجه گرفت.اگر بین افراد سالم وناسالم فرق وجود داره بایستی این تفاوت درعمل نمود پیداکنه.توخیابون بعضی خانومها باظاهری واقعاناجورظاهر میشن که این چیزی نیست که براحتی از کنارش رد بشیم.اینگونه افراد بایستی نه درخیابان، نه درسطح شهروانظار عمومی بلکه در محلی خاص اینگونه افراد زندگی ورفت وآمدودرکل خودنمایی کنن.تفاوتی هم نداره چه زن چه مرد.اونوقت اگر کسی بیحجاب هم باشه حسابش از بدحجاب جداس.اینم نه ربطی به مذهب داره نه برضد مذهبه.این یه اصل برای زندگی اجتماعی ودرحقیقت یه ضرورته.باید افرادی که حتی درصد کمی هم انحراف درزندگی اجتماعی دارن از بقیه جدابشن تا این بیماری به دیگران منتقل نشه وهمرو مبتلا نکنه.اگر حوادث روپیگیری کنید بیشتر آمارقتلها در زمینه خانوادگی ریشه در همین مسایل داره.پس بجای اینکه بحث درچگونگی حجاب باشه بهتره بدحجابا ومنحرفهای جامعه جدابشن بقیه خودشون راهشونو خوب بلدن. (1593755) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۷:۴۵:۵۱
از نظر قران و احاديث و علماي اهل عمل حجاب يعني حيا و وقار.همانطور كه در متن گفته شده با يك پارچه انداختن روي سر و ورزش هاي سنگين كه شايد از پس هر مردي انجام دادن حيا حفظ نمي شود. خدا توفيق دهد در اين آخر الزمان دين را خوب شناخته و عمل كنيم. (1593796) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۲۱:۴۵
این مسخره است. فقط امکان اظهار نظر مثبت هست!!! (1593853) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۱:۱۸
من فکر میکنم واقعیت این است که زنها بیش از هر فرد دیگری خودشان در حق خودشان ظلم میکنند و برای خود احترام قائل نیستند...
چون دائم دنبال این هستند که ادای مردها رو در بیارن
دائم دنبال این هستند که مدلی لباس بپوشند که چشمهای هرزه نگر جامعه را سیراب کنند(البته بلا نسیت خواهران محجبه- منظورم فقط چادری‌ها نیستند)
دائم دنبال این هستند که خودشان را با مردها مقایسه کنند
و غافل از اینکه کمال و کرامت زن به شبیه شدن به مردها نیست....
خداوند زن را موجودی لطیف آفریده ... مثلا یک زن رزمی کار چقدر از روحایت زنانه و لطفات را درون خود حفظ کرده؟ من به عنوان یک مردم دوست دارم همسرم در اوج لطفات و نرمی و محبت و نرم خویی باشد....حالا شما فکر میکنید اگر زنها دائم دنبال تقلید از مردها باشند یک زن میتواند زن بماند؟؟؟؟!! (1593909) (alef-13)
 
و
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۶:۵۸
آقا یه نگاه به دورو برتون بندازید...... (1593915) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۷:۰۵
به نظر می رسه که بعضی از دوستان معنی و مفهوم این مطلب شما رو درک نکردند و فقط به بحث حجاب پرداختند. درحالیکه آنچه مهم است رعایت جایگاه زن و مرد در جامعه است که این موضوع باید به خوبی تبیین شود . ضمن تشکر از مطلب خوبتان بهتر است در این مورد با توجه به نظریات کارشناسان دینی و نظر مراجع بجث بیشتری را ارائه دهید. (1593917) (alef-13)
 
مریم .ج
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۳۹:۲۶
احساس میکنم بعضی از کاربرانی که کامنت گذاشته اند حق مطلب رو نگرفته اند !

اصلا بحث اصلی بر سر حجاب و بی حجابی نیست بلکه فراموش کردن ظرافت و زنانگی و هنرهای وجودی یک زن واقعیست

بقول امیرالمومنین علی ع : المرأة ريحانة و ليست بقهرمانة (1594185) (alef-13)
 
مرد
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۸:۳۵
تا زمانى كه همين خانمومايى كه شديدا با تبعيض و ظلم و شهروند درجه ٢ بودن و ،،، مخالفت ميكنند ، زمان راى گيرى به خودشون هم اعتماد ندارند وضعيتشون از اين بهتر هم نميشه.
دكتر هم كه ميرى ميگى مرده بهتره، ولى وقتى بحث حقوق برابر پيش مياد غوغا ميكنى.
از شماست كه بر شماست (1594274) (alef-13)
 
مرضیه
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۲:۳۶:۵۶
به خودتان بخندید و خودتان را مسخره کنید اینکه عکس زنان و دختران را با چادر در حال کاراته ذیل مطلبتان اوردید چه چیز را میخواهید نشان بدهید؟ بله ما هم محکومیت و به بازی گرفتن زنان را در شخصی ترین امورشان (پوشش) دیدیم؟
صد البته که حجاب برای زیبایی و حفظ زن و البته مرد لازم است اما اگر از همان دختربچه کاراته باز هم بپرسید میگوید که با چادر نمیشود کاراته کرد.
متاسفانه عنان کار را به دست مسئولینی کارنابلد و کوته بین داده اند که حتی ازطراحی پوشش ورزشی برای بانوان عاجزند چه رسد به تفکر و تشخیص درخصوص شان و جایگاه زن. مردانی که فقط یک تصور از زن کامل دارند : مادرشان در مطبخ در حال طبخ قرمه سبزی! اینکه قابلیت های زنان در جامعه نادیده گرفته شود و زن تحصیلکرده خواستار حقوق بیشتر ، انکار شود ، بر ضرر جامعه ست.
در ضمن اقایانی هم که فریاد وااسفا از رواج بی بندو باری و فساد سرداده و این معضل را احمقانه به حضور زن در جامعه نسبت میدهند بدانند تا مرد بد نباشد زن بد هم نیست و البته به عکس. (1594543) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۲:۳۹:۰۶
یک بنده خدای دیگر

در این سی و چند سال گذشته در جامعه ما فقط از حقوق مردان صحبت شده و وظایف زنان حتی روز زن در صداو سیمای خودمان که نه در صداو سیمای بعضی ها از احادیث و روایاتی استفاده می شود که مدام در مورد وظایف زنان به ویژه در امر همسرداری تذکر می دهد حتی آن روز در مورد حقوق زنان صحبت نمی شود . حتی در مورد شخصیت سیاسی حضرت فاطمه هم توضیح داده نمی شود . این یک نوع مهندسی هدفمند فرهنگی است و هر کسی اعتراض کند او را به فمینیست بودن متهم می کنند غافل از اینکه خود آنها قرائت نادرست و سطحی از فمینیسم دارند . حالا موضوع ورزش زنان ، حضور زنان در ورزشگاه ، وزارت زنان ، فعالیت های سیاسی و اجتماعی زنان و ..... در همین بستر فرهنگی مطرح می شود . چه توقعی می توان داشت . این بستر فرهنگی همان بستری است که نمایندگان زن مجلس ما در آن رشد کرده اند . برای تصویب قانون حمایت از خانواده با صدای رسا و بلند به حمایت از آقایان پرداختند و زنان ایرانی به حال خود صد افسوس خوردند اما در رای اعتماد به وزرا حتی یک عطسه هم نکردند و سفت و سخت حجابشان را رعایت کردند (1594548) (alef-13)
 
آریو
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۳:۱۵:۴۸
صرفنظر از اینکه مقاله شما درست است یا اشتباه !!
شاید بهتر باشه که یاد بگیریم که برای دیگران نسخه نپیچیم و نخواهیم که همه آنطور که ما فکر مکنیم باید رفتار کنند که این طرز تفکر دیکتاتور مابانه است. (1594631) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۴:۴۱:۴۷
عکس سومی خیلی بی ربطه و هم خوانی نداره (1594808) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۴:۵۲:۲۹
بله ورزش قهرمانی بانوان هم از این دست است. (1594827) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۵:۰۰:۱۱
خوب اینکه شما نگران بانوان ما هستید خیلی خوبه، اما کی گفته همه زن ها به دنبال ظرافت و زیبایی هستند؟ در درون زن ها بخشی به نام آنیما (جنبه های مردانه) نیز وجود داره که امکان رشد و تقویتش تا حدی هست. اگر خداوند متعال می خواست که زن ها فقط به لطافت و زیبایی برسند و به کارهای مردانه نپردازند، این بخش را از وجود آنان حذف می کرد. پس لطفا کاسه داغ تر از آش نشوید و بگذارید روند طبیعی دنیا با احترام به همه خلایق خداوندی پیش برود و شما نگران امور خود باشید که خداوند به امور خود آگاه است! (1594845) (alef-13)
 
رها
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۹:۳۰:۳۷
زن خوب کارای خوب انجام میده حتی اگه اون کارای خوب سالها در قبضه مردا بوده و ادعا دارن مردونه است. (1595177) (alef-13)
 
ببر
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۹:۳۴:۳۸
سلام واقعا متاسفم براتون (1595181) (alef-13)
 
علی علی
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۱۹:۴۷:۳۰
می دانم منتشر نمی کنید ولی حداقل خودتان بخوانید و کمی فکر کنید.

اولا که خوشا به غیرت و بصیرت نویسنده و بعد؛
تا زمانی که در چاه فمینیسم و حقوق زن غرب گرفتاریم و تلاش می کنیم مشابهی اسلامی براش دست و پا کنیم وضع همینی که هست خواهد بود و بدتر هم خواهد شد.
جایی خواندم یادم نیست کجا شاید کتاب نظام حقوق زن در اسلام مطهری بود که با اینکه قبولش ندارم چندان ولی این جمله ی نقل به مضمونش را پسندیدم که: در نقص مکاتب دفاع از حقوق زن همین بس که تلاش می کنند تا شبیه مردان بشوند و هر جا مردان هستند، زنان هم باشند.

مادران ما تکواندوکار نبودند و مدرک دکترا نداشتند و در شرکت ها و موسسات مشغول به کار نبودند اما آغوش پرمهرشان روی خانواده شان باز بود و کودکانشان را به آغوش مربیان مهدکودک نمی سپردند. زن مسلمان طبق حقوق اسلامی موهبتیست برای مرد. چلچراغ خانه ی مرد مسلمان است و جهادش در خانه است.

وقتی غرق می شویم در تعاریف غربی و حضور زن با حجاب در جامعه را به ناف اسلام می بندیم باید هم که چارچوب خانواده هایمان سست شود و میل به ازدواج از بین برود. ریشه ی بدحجابی و احیانا بی حجابی را باید در همان تعاریف انقلابی از حضور پایاپای زن در کنار مرد در جامعه و بعضی مباحث مشابه در کتاب نظام حقوق زن در اسلام و امثالهم جست. اسلامی که انقلاب تعریف کرد، ناقص و بیشتر شبیه سازی مکاتب غربی در همه ی عرصه ها بود. یکبار دیگر بخش های مختلف کشور را مرور کنید. اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، علم، هنر و... حالا مقایسه شان کنید نه با صدر اسلام بلکه با قبل از مشروطه. مشاهده خواهید کرد که ما به غربی ها شبیه تریم تا به پدران و مادران قبل از مشروطه مان.

ما خیلی وقت است که زیر شبیخون فرهنگی له شده ایم و حواسمان نیست و امروز داریم محصول بذری که در تجددخواهی و شدیدتر در دوران پهلوی و شدیدترش در بعد از انقلاب کاشتیم را درو می کنیم و خب حالا معلوم است که شترسواری دولادولا نمی شود و از کوزه همان برون تراود که دراوست! (1595191) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۴ ۲۲:۲۰:۵۹
چقدر حیف شده منفی دادن را برداشته اید، چطوری باید د رخواست کنیم برش گردانید؟ (1595387) (alef-13)
 
hossein
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۰۷:۴۷:۳۹
این چیه من جانباز جنگ و برادر شهید هستم در سونا در ونکور شب ها پر می شد زن و دختر به خدا قسم هیچ احساسی نداشتم امدم ایران شدم حریص دیدن دختران ایرانی که اون جوری لباس می پوشند و....مشکل شما دین است استفاده غلط از دین و رفتار های خود شما است (1595668) (alef-13)
 
ایراندخت
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۱۹:۵۶:۱۹
اینجا را باش، من که در زمان انقلاب بچه های محل را که تیر خورده بودند کمک می کردم تا به بیمارستان برسانم، حالا یک مشت بچه که با صدای تیر شلوارشان خیس می شود به من و امثال من می گویند چه کنیم. ما زنان انقلاب و جنگیم و به بچه​هایی که دهانشان بوی شیر می​دهد می​گوییم بکش کنار بذار هوا بیاد. دلم می​خواست با نویسنده این مقاله در سیمای ایران گفتگو کنم وآبروش را ببرم، ولی فعلا که نمی شه. (1597123) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۵ ۲۰:۵۹:۰۶
این همه در مورد حجاب تو کشور ما بحث میشه هزینه میشه قانون گذاشته میشه نتیجه اش چی شده ؟ شده عقده گشایی در خیابونها .تو کشورهای خارجی اکثر خانم هایی که بیرون میان آرایش ندارن و لباس های انچنانی نمی پوشن ولی تو کشور ما آرایش کردن یک شرطه لازم برای رفتن به بیرون میباشد البته برا ی بعضی خانمها کم و زیادش رو خودتون می دونید و می بینید (1597217) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۰۳:۵۸:۰۵
به عنوان يك مرد از اينكه بعضي همجنسان من اينقدر موجودات ضعيفي هستند كه با ديدن موي خانم ها ايمانشان متزلزل ميشه احساس شرمساري ميكنم. اين هم توهين به مرد است هم توهين به زن. خانم ها لطفا ما اين موجودات ذليل را به بزرگي خودتان ببخشيد (1597686) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۱۳:۱۵:۵۲
اول من مي خوام ببينم شما مردها چه حقي داريد اينقدر راجب خانم ها نظر بدهيد.
كي اصلا" به شما اين اجازه را داده؟

دوم همتون انگار كاملا" پرت تشريف داريد.
در جامعه اي كه دين از بين رفته . ماه رمضون اقا و خانم روزه خواري مي كنه. كسي نماز خون نيست . جوونها دينداري را مسخره مي كنن. به زور به چند تا دختر مي گيد چرا بد حجابي
بايد اول ايمان قوي بشه. 5 ركن دين كه نماز و روزه و ... انجام بشه بعدحجاب و ..
چطور به يك بي نماز و روزه مي توني بگي با حجاب باش

در ضمن جامعه اي كه كلي دختر بي شوهر بالاي 30 سال داره . بعضي حر فها مثل زن فقط نقش مادري داره و ...خيلي بي معناست (1598638) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۷ ۱۰:۲۳:۱۱
الف منتشر نكن ولي فكر كن..

نويسنده مطلب يك حرفي رو مي خواسته بزنه ولي خودش نفهميده چيگفته..

ما نفهميديم شما كلا با اصل ورزش رزمي و كارهاي مردانه براي بانوان و نفهميدن جايگاه حقيقي زن تو جامعه مشكل داري
يا با اينكه اين كارها رو با حجاب انجام بدن و وسيله اي بكنن براي تبليغ حجاب..؟
يا با هردوموردش؟

اگر منظورت مورد اوله و با اصل قضيه مشكل داري، به با حجاب و بي حجابش ربطي نداره.. شما مي تونستي چند تا عكس هم از بانوان رزميكار معمولي در مسابقات جهاني و كشوري و .. بگذاري.. چند تا عكس از كارهاي مردانه ي ديگه اي كه خانومهاي بي حجاب هم حتي انجام مي دن.. نه اينكه فقط قضيه رو به بانوان بسيجي ربط بدي.. و اون بيچاره ها رو فقط متهم كني.. اي بسا كه بيشتر ورزشكارهاي بانوي رزمي و بانواني كه كار مردانه مي كنن كسايي هستن كه به حجاب شايد خيلي اهميت ندن.. و اتفاقا اكثريت بانوان محجبه و بسيجي و .. سرشون تو زندگي و تربيت نسل مسلمان و وظايف اصلي شونه.. يك عده ي كمي هستن كه به دلايل مختلف مي شن اين عكس هايي كه شما گذاشتي.. خيلي كم هستن..

اما اگر منظورت مورد دومه، اين اونقدر مسئله ي بزرگ و همه گيري نيست كه اينقدر وااسلا براش سر بديم.. توي اين وانفسايي كه هيچكس هيچ مسئوليتي درقبال كار فرهنگي براي حجاب احساس نمي كنه.. اصلا ديده نميشه همچين كارهايي..

شما راست ميگي بيا تو همين سايتت يك كار فرهنگي درست براي حجاب رو ارائه بده.. نه اينكه مطالب اينچنين سطحي و بي انديشه منتشر كني.. و كارهاي بقيه رو كه با انگيزه ي دزست و صحيح ولي با بدفهمي و بدسليقگي انجام ميدن رو با خاك يكسان كني.. (1600218) (alef-13)
 
حسنیه
۱۳۹۲-۰۶-۰۸ ۱۱:۵۲:۱۷
سلام
با متن تون کاملا موافقم...
متاسفانه حجاب رو هم بازیچه قرار دادند.
نمیدونم چه نفعی داره که بانوان چنین ورزشها و قدرت نمایی هایی داشته باشند!
اللهم عجل لولیک الفرج (1602303) (alef-13)