نظر منتشر شده
۱۴۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 242300
ظریف: قول اوباما محترم است و آن را می پذیریم
بخش خارجی الف، 29 شهریور 93
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
وزیر امور خارجه کشورمان گفت اگر رئیس جمهوری آمریکا به ما قول انجام کاری را دهد، آن را محترم شمرده و می پذیریم.

به گزارش تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه پی بی اس آمریکا گفت ما به نیویورک نیامده ایم که تصمیمات آمرانه را بپذیریم.

وی ادامه داد: ما محدودیت هایی که پرزیدنت اوباما برای وادار کردن کنگره به لغو تحریم ها با آن مواجه است را درک می کنیم و همانطور که ما نمی پذیریم آنها از ما امری غیرممکن را بخواهند، ما هم از آنها نمی خواهیم که اقدامی غیرممکن انجام دهند.

ظریف افزود: ما در امور داخلی امریکا دخالت نمی کنیم، اگر اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، ما آن را می پذیریم و به قولش احترام می گذاریم.

وزیر امور خارجه اداکه داد هیچ فرد جدی ای در ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست، چرا که مردم محاسبات استراتژیک بسیار جدی دارند. مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارد، ما می توانیم آن را تغییر دهیم و این برای همه ما مهم است که به جای زندگی در گذشته، تاریخ جدیدی را رقم زنیم. رقم زدن این تاریخ جدید با تلاش برای ایجاد سازوکاریهایی است که به طور علمی مانع از ساخت بمب هسته ای توسط ایران می شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که اگر دولت ایران به دنبال متقاعد کردن جهان است که نیاتش منحصرا صلح آمیز است چرا با سطح پایین تر سانتریفیوژها که آمریکا و غرب اصرار دارند موافقت نمی کند گفت: زیرا ما اینجا نیستیم که تصمیمات آمرانه را بپذیریم، اینجاییم که گفتگو کنیم. آنچه ما می گوییم این نیست که شما باید این را داشته باشید و آن را نه! ما می گوییم بیایید با یکدیگر ببینیم چگونه می توان این کار را به بهترین وجه انجام داد. ما موافقت کرده ایم که برای چند سالی تعداد سانتریفیوژها را کاهش دهیم. این اقدام تنها برای اعتمادسازی صورت می گیرد. اما من آماده پذیرش هر گونه تعداد (سانتریفیوژ)تحمیلی نیستم.

ظریف درباره احتمال تمدید دوباره مذاکرات گفت: فکر نکنم اینگونه شود، و در این مرحله برای پذیرش این پیشنهاد آماده نیستم. نمی گویم که ۲۴ نوامبر روز قیامت است، بلکه بایستی تمام انرژیمان را برای دستیابی به توافق تا آن روز به کار گیریم.

وی افزود معتقدم این موضوع نیازمند مهارت سیاسی است و آماده ام تا حدی که توان دارم در این راه تلاش کنم. ظریف ادامه داد: معتقدم در نقطه ای از تاریخ هستیم که می توانیم. آنچه که ما انجام می دهیم تاثیر مهمی بر آینده منطقه ما و درک دو ملت نسبت به یکدیگر دارد. بنابراین بایداین فرصت را مغتنم بشماریم.

محمد جواد ظریف در ابتدای این مصاحبه به تشریح مواضع ایران در قبال گروه تروریستی داعش پرداخت. وی گفت: معتقدیم جامعه بین المللی بایستی به این واقعیت پی ببرد که این تهدید و چالشی مشترک است که نیزمند پاسخی جمعی است. از دیدگاه ما پاسخ باید از منطقه و با حمایت از جامعه بین المللی برآید. ما برای شکست این تروریست ها با دولت عراق و نیز اقلیم کردستان همکاری کرده ایم، چرا که این تروریست ها خطری برای همه ملتها هستند.

ظریف ادامه داد: معتقدم عراقی ها قادر به آزادسازی سرزمینشان هستند. جامعه بین الملل باید مانع از کمک رسانی به تروریست ها شود. ما متقاعد نشدیم که دولت آمریکا در مبارزه با ترویسم جدی است. مطمئن هستم آنچه که روز گذشته در کنگره آمریکا روی داد که برای تامین مالی معارضان سوریه نیازمند تایید پرزیدنت اوباماست، با تلاش برای مقابله با تروریسم تطابق نمی‌کند. اگر دولت مرکزی در سوریه را ساقط کنیم، داعش را قادر به اشغال سرزمین های بیشتری می کند. ما این اقدام را اساسا خلاف تلاش برای نابودی داعش تلقی می کنیم و نیز حمایت از کسانی که تلاش دارند دولت فعلی را که در مقابل داعش ایستاده است را نیز خلاف این ادعا می دانیم.

ظریف همچنین درباره خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست در ایران گفت: جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست با اتهامات جدی مواجه است و امیدوارم که پاسخ های قانع کننده ای که منجر به آزادی اش شود فراهم کند. وی افزود: من و آقای روحانی تمام تلاش خود را کرده ایم که رفتار خوبی با او شود.
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۰:۴۳:۵۲
اعتماد به دشمن خلاف آموزه های قرآن است. خلاف نظرات صریح رهبری ست که بارها آمریکا را غیرقابل اعتماد خوانده اند. خلاف اصول سیاست است که به قول دشمنت که می خواهد همه جوره به تو ضربه بزند، اعتماد کنی.................. (2382931) (alef-17)
 
ن.خ
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۰۲:۲۴
اگر خداوند فبول فرمایند و شما تایید فرمایید ما داریم مذاکره میکنیم اگر که اینگونه بخواهیم مذاکره کنیم که وانها هم حق دارند به حرفهای ما اعتماد نکنند همانقدر که آنها برای ما قابل اعتماد نیستند ما هم برای ایشان این اطمینان و اعتماد را نداشته و نداریم،آرام باشید و صبر پیشه کنید برادر ولایت محور... (2382979) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۲:۱۵:۲۵
دوست عزیز همیشه برای اینکه بفهمی کدوم طرف مورد اعتماده به پرونده سیاسیش تو دنیا نگاه کن اگه خوب نگاه کنی میفهمی کدوم طرف داره حرف زور میزنه .اگه بازم خوب نگاه کنی متوجه میشی کدوم طرف به 80 کشور دنیا بعد از جنگ جهانی دوم حمله نظامی کرده و صدها هزار خون بیگناه در افغانستان و ....ووووووووووووو............ (2384512) (alef-10)
 
پرهام
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۰۳:۵۱
دکتر ظریف کارت درسته و ادامه بدهید
اینکه ما مقابل کل جهان قرار گیریم هم کار بسیار اشتباهی است (2382983) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۳:۲۵:۵۷
جناب ظریف بهتر است به قول خداوند متعال اعتماد کند که در کتاب خود فرمود که "هرگز یهود و نصاری دست از سر شما بر نمی دارند تا اینکه شما را تابع خود کنند" و یا اینکه وعده پیروزی می دهد در صورتی که مقاومت کنید. (2385170) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۰:۲۰
صلح صلح شعار ماست ، گفتگو افتخار ماست (2382998) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۵۸:۴۵
صلح همیشگی شعار ماست
گفتگو با منطق هم افتخار ماست
فک نکنم کسی دلش گفتگویی بخواد که از موضع بالا باشه
مثلا بگه بیا مذاکره
بعد بگه هر چی من بگم (2383595) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۰۸:۳۳
صلح با آمریکا؟اگه بخایم هم اونا نمیذارن خیالت راحت. (2383934) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۳:۱۴
امریکا قرار نیست تا ابد دشمن ما باشه و یا ما تا ابد دشمن امریکا (2383005) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۳:۱۵
دقیقا سوال اینجاست ...دشمن کیه؟!!!!...آمریکا و غرب یا کشورهای کمونیستی روسیه و چین؟!....کمی بیشتر تفکر کنید. (2383006) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۸:۲۹:۴۷
دشمن کسیست که وقتی ما برای رسیدن به حقمان تلاش میکنیم ما رو تحریم میکنه....
دشمن کسیه که هواپیمای ایرباس ما رو زد...
مرگ بر آمریکاااااااا. ونوکران آمریکاااااااا (2383872) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۱۰:۰۰
دشمن ما کفره جناب.
حالا روسیه باشه یا آمریکا.
ولی فعلن که روسیه طرف ماست و کاری هم علیه ما نمیکنه هرچند به فکر منافع خودش باشه که هست. (2383936) (alef-3)
 
ایمان
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۴:۳۹
یه بچه هم می دونه دنیای امروز دنیای منافعه!
هیچ دوستی و هیچ دشمنی وجود نداره. باید با دنیا تعامل داشت براساس منافع ملی نه براساس یه سری شعار تاریخ مصرف گذشته (2383995) (alef-10)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۷-۰۱ ۱۰:۲۵:۴۶
فکر کنم مجسمه تفکر رو از روی شما ساختن ، نه ؟؟ (2387429) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۸:۱۷
اینها همش تعارفات دیپلماتیک محسوب میشه ، شما چرا باور کردید ؟!! (2383027) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۹:۴۸
بیان ایشان بر مبنای سیایت درست مطرح شده نظر شما اصلا مبنای دیپلماتیک ندارد (2383032) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۲۶:۵۷
ایا به کسی که طبق گفته خودش (:اگر می‌توانستم تک‌تک پیچ و مهره‌های برنامه هسته‌ای ایران را حذف می‌کردم ) اطمینان کرد . چرا ما خودمون را به خواب خرگوشی زده ایم. (2383049) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۴۰:۲۱
مشکل ما در واقع با امریکا نیست بلکه با اسراییلی پست و لجوج و کینه توز

بدطینت است-که دولتمردان امریکا را( از طریق نظام سرمایه داری که یهودیان

طی سالیان به توجه به طبع ثروت اندوزی شان درست کرده اند)در مشت خود

دارند -اوست که نمیگذارد منطق بر مذاکرات حاکم باشد--اگر امریکا در دست امریکایی ها بود منطق حاکم میشد. (2383207) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۰۶:۲۱
عموجان! به مشی رهبری نگاه کن، می بینی آقا هم می خوان اونایی که دچار سوء تفاهم و خوش بینی بیجا هستند متوجه اشتباهشون بشن. باید براشون طزمان صرف بشه تا ببینن اشتباه می کنن. و تا خوش بینی هاشون فید بک نگیره، همدل بشو نیستن. (2383277) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۹:۲۱
یک بار به البرادعی اعتماد کردین تعلیق شدین اقایون باسواد(اونموقع معنی تحریم هم فهمیدیم) این وخود خاتمی گفت اینبار هم به اوباما اعتماد کنید ولی چرا یکبار اونا به ما اعتماد نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟ (2383318) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۰:۰۸:۱۸
چون ما زير فشار تحريمها هستيم نه اونها (2384791) (alef-10)
 
رازی
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۴۲:۴۳
احساسی نشود دوست محترم حالا نه اوباما قولی داده و نه ما پذیرفتیم اما صحبت آقای ظریف احتمالا بی ارتباط با فتوای رهبری نیست (2383566) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۴۱:۱۰
اوباما قول نداده؟؟؟؟؟؟ عزیزم اینا حرفاشون وزدن من وشما نمیدونیم (2383971) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۱۲:۱۸
آخ که گل گفتی.
واقعن چرا باید درمورد اون حرفای اوباما که به ضررمونه سکوت کنیم و تا ی لبخند بهمون بزنه سریع دلمون غش بره؟
این سیاسته خداییش؟؟
فعلن که چیزی از مذاکرات عایدمون نشده.نه تحریما برداشتته شده نه بازار ارزون شده(که گرون هم شده).
نمیدونم باید دلمونو به چی خوش کنیم؟! (2383940) (alef-3)
 
واحدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۰:۲۲:۳۱
اقای با سواد . واقعا _ فعلا این طوری نوشته میشود (2384015) (alef-3)
 
ایمان
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۰:۰۵:۴۶
میشه بفرمایید نتیجه این برنامه هسته ای چی بوده ؟ (2383996) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۳۱:۴۴
همانطور که ما به چین کمونیست و روسیه اعتماد نمی کنیم. همانطور که به لیبی اعتماد نکردیم و لیبی هم اسرار اتمی ما را به امریکا نداد. (2383056) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۳۸:۱۵
اینجا صحبت از اصول دیپلوماتیک است.مسایل را با هم اشتباه نگیرید (2383067) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۵۸:۴۷
چر این اصول دیپلماتیک یک طرفه است و اونا هر چی از دهنشون در میاد بار ملت ما می کنن؟؟!! (2383387) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۶:۰۰:۰۰
من امید وارم تنش بین دو کشور کمتر شود . واقعن ما چندین ساله که همش داریم به روسیه و چین باج میدیم و فقط مردم عزیزمون ضرر کردند . چه اشکال داره با امریکا همکاری های اقتصادی به نفع منافع دو کشور داشته باشیم اینطوری بیشتر به نفع مردم است . همین روسیه به چه حقی تو امور کشور اکراین مداخله میکنه ؟؟!!!!!!!!!!! (2383599) (alef-3)
 
استراتژیست
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۸:۱۴:۳۹
به همون حقی که امریکا تو امور ایران و عراق و افغانستان و ویتنام و سودان و همه جای دنیا دخالت میکنه.... (2383849) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۸:۳۲:۴۴
میشه حضرت مستطاب توضیح بفرمائید بیانات شما چه ربطی به موضوع داشت؟؟؟؟ (2383882) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۱۳:۱۹
جااااااااااااااااااااان؟؟؟آخه این چه اصولیه که حرفای بدشونو نمیبینیم ولی تا ی لبخند زدند میمیریم واسشون! (2383941) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۴۲:۳۱
در دنیای سیاست و برای جلب نظر افکار عمومی دنیا این صحبت‌ها امری طبیعی است که متاسفانه شما به آن توجه نمی‌کنید. (2383079) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۵:۰۶
جدی؟؟؟برای همینه شرمن میگه کلک و دروغ گفتن تو DNA ایرانی هاست؟؟؟ (2383303) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۷:۰۷:۱۱
مگه اینطور نیست؟ با خودمون صادق باشیم. (2383743) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۷:۵۵:۳۵
اونو که راست گفت (2383831) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۸:۵۵:۴۷
یک سر برو دادگاهای مختلف ببین تو مملکتت چه خبره (2383916) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۱۳:۴۱
گل گفتی (2383942) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۴۷:۴۹
با دشمن هم می توان به تفاهم رسید و باب دوستی را باز کرد (2383090) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۵۰:۰۴
آن گفتگویی و در نتیجه تفاهمی ، نشانه عقل است که طرف مقابل حداقل استانداردهای لازم را برای آن داشته باشد و همه می دانیم آمریکا فاقد استانداردهای لازم در این خصوص است .
شما هم می دانید مذاکره با آمریکا تا زمانی که هدفش فقط امتیاز گرفتن است عاقلانه نیست و مردم ایران هم زیر بار زور نمی روند و
مسئولان هم اینرا خود می دانند و اگر یادشان برود مردم در انتخابات بعدی به آنها به صورت فرهنگی یادآوری می کنند
برای مردم احمدی نژاد و خاتمی و هاشمی و روحانی فرقی ندارد برای مردم مهم این است که ایشان از رعایت موازین و اسلام و تبعیت از ولایت فقیه غفلت نفرمایند
این مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند و اگر واقعا رهبری و امام را دوست دارند بخاطر این است که آنها را انسانهایی مطیع خداوند و شجاع و با عزت دیده اند (2383578) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۱۴:۱۸
آره تو درست میگی..فعلن بخاب داداش...
ما که چیزی از مذاکرات ندیدیم گیرمون بیاد. (2383943) (alef-3)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۴۹:۲۷
داداش ما دشمن را فقظ اسرائیل می دانیم به آمریکا بی اعتماد هستیم
شما هم وسط دعوا نرخ تعیین نکنید و برای هم تکلیف و تصمیم نگیرید.!!!؟؟؟؟
باید دید رهبری چه اندیشه ای برای منافع ملی ملت دارند. (2383095) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۳:۲۲:۳۰
یعنی مردم جزو آدم نیستند (2384319) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۵۱:۲۳
سیاست خارجی دنیای خاص خودش را دارد و جنابعالی هم چیزی از آن نمی دانید. پس بهتر است شعار ندهید برادر من. رهبر معظم انقلاب می فرمایند اعتماد نیست، اما باید گفت و گو انجام بشود. این همان چیزی است که شما از آن سر در نمی آورید. (2383099) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۵۴:۵۹
دوست گرامی موضو ع فعلی اعتماد نیست. یک توافق دوجانبه است که هرکدام خلاف آن عمل کنند به خودی خود لغو می شود. پس نترسید و جو سازی نکنید (2383108) (alef-13)
 
کویر
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۶:۰۴:۵۸
اگر این توافق دوجانبه است پس چرا ایران باید همیشه به تعهداتش عمل کنه ؟آمریکا بارها و بارها این توافق رو زیر سوال برده و به ما توهین کرده . ما هیچ وقت به رئیس چمهور مملکتی که سیاستش یه بام و دو هواست اعتماد نمی کنیم .
ما ایستاده ایم
یا علی (2383610) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۰۲:۲۰
حتي به دشمن هم بايد احترام گذاشت . (2383125) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۸:۰۶
الان وقتی خانم شرمن میگه حقه بازی تو DNA ایرانی هاست این الان احترامه؟؟ اقای ظریف موضع گرفت اصلا؟؟ (2383312) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۵۷:۰۱
راست میگه باید تیم مذاکره دولت قبل میبود چنان موضعی میگرفت که پنجاه تا سیاستمدار ازقبیل دکترظریف نتونن کاری کنند .بابا بفکر فساد و تورم بیکاری و بدبختی مردم باید بود باید اینارو با رابطه برد برد مثل تمام دنیاااااااااااااااااااااااااا حل کرد بسه دیگه تورو امام رضا ی غریب (2383592) (alef-3)
 
امیرحسین
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۶:۳۴:۱۹
من نفهمیدم موضع تو کدوم طرفی بود (2383683) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۰:۱۶:۵۲
جالبه که چند بار اینو تکرار کردی!شرمن کی گفت DNAایرانیها. جملش کلی بود. شمایی که متن اصلی رو بلد نیستی توی عالم سیاست وارد نشو داداش. (2384008) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۰۳:۵۴
حتماً آقا ! حالا نظر شما اینه وزیر ول کنه بیاد ایران ؟بگه صحبت بی صحبت من می رم تا یکی یه زمانی در یه جایی از یه طیفی خاص که القصه همفکر حضرتعالی بوده افتخار توافق رو نصیب خودش کنه. (2383129) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۰۷:۰۷
و اگر آمریکایی ها هم به توصیه شما عمل کنند چه؟! آنوقت تا ابد باید دو کشور با هم دشمن باشند؟! اتفاقا توصیه جنابعالی عین بی سیاستی است و رهبری هم بارها گفته اند اگر رابطه با آمریکا به نفع کشور باشد با آن مخالفت نخواهند کرد. (2383137) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۰۸:۰۰
در نامه امام علی ع به مالک اشتر می فرماید که مضمون آن این است ... در صورتی که برای جنگ صف کشیده بودید اول شما جنگ را آغاز نکنید. اگر دشمن پیشنهاد صلح داد بپذیر. اگر پیشنهاد صلح داد و تو دانستی که نیرنگ است باز هم صلح را بپذیر اما هوشیار باش ... از طرف دیگر پیامبر(ص) هم با مشرکین صلح کرد( حدیبیه) در حالتی که حتی واژه رسول الله را نپذیرفتند که در صلح نامه قید شود. و همین صلح منشا چه برکاتی برای مسلمانان شد. وقتی که پیامبر صلح نامه را امضا فرمودند به این معنی نبود که به مشرکین اعتماد دارند کما اینکه صلح را هم آنها نقض کردند و منجر به فتح مکه شد. اعتماد به این معنا نیست که هر چه آنها گفتند بپذیرید. (2383138) (alef-10)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۱۱:۴۰
فعلا ما درحال مذاکره ایم نه مقابله و ترجیحا باید با کیاست برخورد کرد ، مشی وزیر در حالت گفتگو خوب است لطفا بجای تخریب همانند رهبری حمایت بفرمایید تا به نتیجه دلخواه برسیم (2383144) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۳۸:۱۵
برای رسیدن به هر دستاوردی همیشه اصل بر اعتماد است (2383198) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۴۲:۴۶
اینقدر سطحی نگر نباشید.در دنیای سیاست حتی لبخندها و روبوسی ها معنای دیگری میتوانند داشته باشند. (2383213) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۴۴:۵۲
درباره چیزی که نمی دانید نظر ندهید. اعتماد به دشمن خلاف آموزه های قرآن است!!!. قدری در مورد پیمانهای پیامبر مطالعه کنید تا ببینید چه شیوه های دیپلوماتیکی را به کار می برده اند. اتفاقا بر عکس بسیاری از رفتارهای موجود ، آن حضرت با یهود و کفار پیمانهای دوجانبه بسته اند، به آنها اعتماد کرده اند و بسیاری از این پیمانها با اعتماد متقابل حتی تا زمان وفات آن حضرت ادامه پیدا کرد. (2383218) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۵۸:۴۲
تو از آموزه های قرآن حرف میزنی همون قرآن شریف در مورد دزدی و دست درازی به بیت المال میفرماید وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُواْ أَيْدِيَهُمَا جَزَاء بِمَا كسَبَا نَكالاً مِّنَ اللّهِ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكيمٌ (سوره مباركه مائده آيه 38)

دستهاي مرد دزد و زن دزد را ببريد، كيفري بدانچه خود فراهم كردند، شكنجه‏اي از نزد خدا و خدا عزّتمند حكيم است.

دست کدوم سارق و بریدن ؟دست کدوم کارمند بانکی رو حتی 100میلیون اختلاس کرده رو بریدن؟همش زندان و برگرداندن پول (2383255) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۰۷:۱۴
پس از سیره پیامبر چیزی نمیدانی. (2383280) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۰۹:۵۲
پیامبر (ص) پس از فتح مکه برای جذب ابوسفیان شترها و هدایای زیادی به او داد بطوری که اینکار ایشان باعث اعتراض انصار و مجاهدین شد. اگر امثال شما هم آن زمان بودند عکس العملتان را قابل حدس زدن بود. (2383291) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۴:۴۸
با توجه به عقب نشینی مسکو در برابر تحریمهای آمریکا و اروپا در اوکراین، آقای روحانی و ظریف و کلا سیاست خارجی ما چاره یی جز این ندارند که اینبار تحت عنوان لزوم شکستن آبن بست در مذاکرات اتمی‌، با اوباما دیدار داشته باشند چون اگر انجام ندهند یعنی‌ یک دور تحریمهای به مراتب شدیدتر که کشور واقعا توان بیشتر از این را ندارد، اما متاسفانه باز هم گذشتیم در شرایطی به مذاکره با اوباما به پردازیم که آنها این مذاکره را نه از اصل ایران بلکه نتیجه فشار خود خواهند دانست و هیچ کارکردی برای ایران نخواهد داشت. (2383301) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۵:۴۷
مسئله مذاکره است و شیوه مذاکره. باید ببینیم دکتر ظریف برای چه هدفی این رو به زبون میاره. وقتی رهبری به ایشون اعتماد دارند بهتره که ما هم اعتماد کنیم. (2383306) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۸:۰۴
دشمن تر از شما ها براي اين سرزمين وجود ندارد (2383311) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۰۳:۰۷
سیاست چیزی نیست که اعلام میشه، چیزی هست که اجرا میشه دوست عزیز (2383394) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۱۷:۱۷
درخت دشمنی بر کن که رنج بی شمار ارد. (2383418) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۲۹:۵۵
در هر توافقي اعتماد متقابل هست. اگر انقدر كه شما ادعا ميكنيد آمريكا غير قابل اعتماد باشه پس هرگونه توافقي را چه قول باشه چه سند نقض ميكنه. مطمئنا دستتون به هيچ جا هم بند نيست.
بنابراين يخورده واقع بين باشيد بزاريد كساني كه تخصص دارند تو اين زمينه كارشونو انجام بدند. (2383540) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۷:۴۱:۳۷
خيال من راحت است كه چهار سال اينها هم مثل احمدي نژاد خواهد گذشت! (2383808) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۰۷:۲۸
جالبه جناب اوباما قولش قوه،آدمه محترمیه و کلن بچه خوبیه،اونوقت تا یکی نقد میکنه میشه بی سواد و جهنمی و متحجر و بی شناسنامه و کلن آدم نیست!!!
این شد سیاست؟؟این شد دیپلماسی؟؟آقای ظریف دلتو به چی خوش کردی؟
آخه اونا که اینقد برابر ملت ایران دهن کجی کردن چرا شما هی لبخند میزنی؟؟ (2383932) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۲:۱۵:۳۰
کسی به دشمن اعتماد نداره مخصوصا یه سیاستمدار کار کشته مثل ظریف. ولی حرف زدن در فضای سیاسی بین الملل آداب خودش رو داره. حتی گاهی لازمه آدم به دشمنش دروغ هم بگه تا از شر کفار در امام بود. زود جو گیر نشین و کوته فکر و کوته بین نباشین. (2384215) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۲:۱۷:۳۲
دقیقا بنده هم قبول دارم اعتماد به دشمن اشتباه است پس ما نباید به روس و چین اعتماد کنیم (2384219) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۳:۰۶:۴۸
اقای ظریف گفتند اگر اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، ما آن را می پذیریم و به قولش احترام می گذاریندم و از کلمه اعتماد استفاده نکرد (2384305) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۰۸:۰۹:۰۸
رفتار و عملکرد آقای ظریف بسیار عالی و منطقی است. ایشان مورد تایید ملت ایران هستند. (2384613) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۱:۱۲:۰۵
چند تا اصول سياست رو بگو. يكيش اينه ك دوست و دشمن دايمي وجود نداره. نمونش هم عراق امروز و زمان جنگ هست (2384910) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۰:۴۵:۵۰
درود بر گرایش اعتدال (2382933) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۰:۵۳:۴۶
عجب « عزت، حکمت، مصلحت » کجاست توی سیاست خارجه ما ؟
از اون طرف رئیس جمهورمون میگن تا قیامت قرار نیست با آمریکا رابطه نداشته باشیـم و یه روزی مشکلاتمون حل میشه !! در حالی که ما اصلا مشکلی نداریم !!! اونا هستن که دارن مشکل ایجاد میکنن !!!
از این طرف هم جناب ظریف می فرمایند ما به دشمن خودمون اعتماد داریم !!!! خب برادر من، عزیز ، بزرگوار ! تا حالا شنیـدی که مسئولین آمریکایی بگن ما به ایرانی ها اعتماد داریـــم ؟؟؟؟؟؟؟

بابا بسه دیگه! چقدر آخه اقدام اعتمادسـاز میخواید انجام بدید و همچنان از اون طرف به ما در قبال اقداماتمون فحش بدن و بی احترامی کنند. بسه دیگه !

خواهشا اینو متوجه بشیـد که رهبـری چندین بار گفتند راه حل مشکلات فعلی کشور توجه به ظرفیت های داخلی هست نه چشم دوختن به دست دشمن که چه زمانی فلان تحریم را بر می دارد !!! (2382950) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۰:۵۳:۵۱
احسنت بر ظریف (2382951) (alef-10)
 
قلندر
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۰:۵۶:۳۶
درود بر دکتر ظریف وتیم مذاکره کننده هسته ای ایران. (2382958) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۳:۲۴
ظریف جان سرتو از برف بیار بیرون مگه همین اوباما قول نداد دیگه ایرانو تحریم نکنه پس چی شد بازم تحریم کرد حالا شما میگی بقول اوباما احترام میذاری (2383009) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۶:۱۱
دوست عزیز واقعا فکر میکنید وقتی وزیر میگه اعتماد میکنیم حتما این عمل انجام میشه؟تو این دوره و زمونه آدم به دوستش هم نمیتونه اعتماد کنه چه برسه به دشمن . اینها استراتژی و ژستهای سیاسی و مطبوعاتیه که بهانه برای پیش داوری و اخذ تصمیم بر اساس این پیش داوریها به دست دشمن ندهند . ایشون میخوان نتیجه هر مذاکره ای در جلسات رودر روی طرفین رقم بخوره نه اینکه قبل از اتمام مذاکرات و حتی قبل از اینکه طرفین آراء یکدیگر را بشنوند گمانه زنیهای مطبوعاتی و شایعاتی که بر اساس این گمانه زنیها شکل میگیره بر روند مذاکرات تاثیر بزاره . وزیر میخوان جلوی پیش داوریها و تصمیم گیریهای عجولانه بر اساس صحبتهایی که قبلا توسط کادر مذاکره کننده گفته میشه رو بگیرن . مذاکره در این سطح یک فن تخصصیه . فکر میکنید اگر قرار باشه همون اول داد بزنند و محکوم کنند و به قول رهبری نرمش قهرمانانه نشون ندهند مثل تیم مذاکره کننده دولت قبلی فایده ای داره و کاری پیش میره ؟ایشون بگند ما قول رئیس جمهور امریکا را قبول نداریم و حتی جبهه هم بگیرند پس دیگه مذاکره میخوان چیکار؟اگر حرفی هست رودر رو زده میشه و در حین مذاکره نه از طریق واسطه یعنی مطبوعات و رسانه های جمعی . آقای وزیر به حق دیپلماسیه عمومیه عالی ای دارند . بی جهت بهانه برای تخریب مذاکرات به دشمن نمیدن . درگیر بازی موذیانه رسانه ای دشمن نمیشند . بهشون اطمینان کاذب میدن تا پیش داوری نکنند. هدف اینه که نتیجه در مذاکرات رودر رو رقم بخوره نه در مطبوعات و رسانه های جمعی . دوست عزیز انقلابی بودن این نیست که همش فریاد بزنیم و شعار بدیم و مرگ بر این و مرگ بر اون بگیم و به خیال خودمون کوتاه نیایم . به قول رهبری نرمش قهرمانانه انجام میشه . در کشتی شاید به ظاهر دشمن یک فن به خیال خودش درست اجرا کنه ولی نمیدونه این سبک بازیه طرف مقابله و در لحظه مناسب رکب میزنه..این گفته های وزیر اجرای همون فنها و رکبهاست . (2383018) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۱۶:۵۰
در اسلام دشمن دائمي وجود ندارد و تلاش و اموزهاي اسلام بر إصلاح و اگاه كردن دشمنان
است و جلب انها بطرف خود است در همه امور دنيوي هيچ چيز اصل غير قابل تغيير نيست (2383023) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۲۰:۵۱
درود بر دکتر ظریف، این مرد شریف
مردم ایران با شما هستند (2383037) (alef-10)
 
دانشجو
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۳۶:۳۰
انصافا ظریف آبروی کشور و نماد یک ایرانی متفکر و هوشمند است. خدا را شاکریم که وجهه کشور ما را افرادی معرفی می کنند که زبان دنیا را می دانند. نکته اینکه هرچه آقای ظریف بیشتر در معرض مصاحبه قرار گیرد، جایگاه ما در افکار عمومی دنیا ارتقا خواهد یافت. (2383061) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۵۹:۲۸
بنده در کمال احترام به شما و آقای ظریف مانند شما فکر نمی کنم
به نظر من آقای ظریف وزیر خارجه محترممان (ضمن عذر خواهی مجدد) مقداری ساده اندیش هستند و کمی بیشتر از ساده اندیشی، خوش باور هم هستند آنهم نسبت به امثال اوباما و ...
راستش را بخواهید کمی از این خصوصیات ایشان و امثال ایشان خونم به جوش می آید اما خودم را کنترل می کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت و تبعیت از جهت دهی های صریح مقام معظم رهبری می کنم که مرتب ایشان فریاد می زنند که نیت آمریکا و عملش داد می زند که صادق نیستند... (2383597) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۳۸:۳۴
درود بر ظریف و روحانی (2383068) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۳۸:۴۰
اگر اعتمادی نیست پس مذاکره می کنیم که چه؟ (2383069) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۴۰:۳۵
من به شخصه لذت می برم وقتی ایشان صحبت می کند، در کلامش فرهنگ اجتماعی، دانش، اجحاف و اقتدار وجود دارد! خیلی مسایل ابتدایی و ملزومی به نظر می رسند، ولی متاسفانه بنا به دلایلی دیدنشان لذت بخش شده است. مانند دیدن اتومبیلی که به خود زحمت می دهد تا گوشه ای بایستد و آشغال خودرو خود را در سطل آشغال خالی کند، یا راننده ای که بر روی خط عابر روبروی پارک می ایستد و حق تقدم عابر پیاده را رعایت می کند، خیلی بدیهی هستند و با ید مانند نفس کشیدن ارزشمند و غیر ملموس باشند، ولی ارزشمند بودنشان ملموس شده است! درست مانند دیپلماسی مقتدرانه فرهنگ مدار! مردی که وقتی صحبت می کند در کلامش دانش می بینی، نه شعار! (2383073) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۰۰:۵۹
به شخصه خنده م می گیره اتفاقاً از صحبت های ظریف
سر رو در برف فرو کردن موج میزه در بیشتر سخنرانی های ایشون
همین قول اوباما مثلاً خیلی خنده هست خدایی
یکی از دوستان بالاتر اون جمله باز کردن پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای رو مثال زد ، قلقلک دادن روح توافق رو هم من مثال می زنم
سیاست خارجی شده مبتنی بر به خواب زدن خودمون (2383499) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۳۸:۵۷
تا الان که خود را به خواب نزده بودند چه گلی به سر ملت زدند بجز فقر و فلاکت وبی کاری و رکود رشد اقتصادی منفی موج بیکاری و فاصله طبقاتی گرانی و اختلاس و..... (2383557) (alef-3)
 
ارسلان
۱۳۹۳-۰۶-۳۱ ۲۱:۵۲:۴۰
چه رمانتیک ولی عاری از حقیقت نظر دادی (2387079) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۴۳:۴۳
1- بنابر نقل قول مندرج در خبر از قول وزیر محترم امور خارجه کشورمان فرمودند
- هیچ فرد جدی ای در ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست،
- چرا که مردم محاسبات استراتژیک بسیار جدی دارند.
- مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارد،
- ما می توانیم آن را تغییر دهیم
- این برای همه ما مهم است که به جای زندگی در گذشته تاریخ جدیدی را رقم زنیم.
-رقم زدن این تاریخ جدید با تلاش برای ایجاد سازوکاریهایی است که به طور علمی مانع از ساخت بمب هسته ای توسط ایران می شود.
2- یعنی معتقدند که افرادی هر چند غیر جدی! می توانند در حال پیگیری ساخت سلاح هسته ای باشند؟ محاسبات استراتژیک بسیار جدی مردم ایران چیست؟ چگونه و با چه ساز و کاری بعنوان یک وزارتخانه فاقد مسئولیت در حوزه داخلی می توانند عدم اعتماد مردم ایران به آمریکا را تغییر دهند؟ کسب اطمینان لازم از عدم تکرار جنایات مشابه گذشته زندگی در گذشته نیست بلکه احتیاط و توأم با عقلانیت است؟
3- معتقدم وزیر محترم امور خارجه به دقت به این نکات توجه داشته و دارند اما ضروری است در بکارگیری کلمات با بار سیاسی و ارزشی همچون گذشته دقت و توجه بیشتری داشته باشند.
4- همانطور که یکی از خوانندگان نیز به درستی فرمودند اعتماد به دشمن خلاف آموزه های قرآنی است اما اقای ظریف از اعتماد به دشمن نمی گویند سخن از ایجاد و بکارگیری ظرفیتهای جدید در حوزه دیپلماسی با هدف حداکثر سازی منافع و امنیت ملی و کاهش آسیب های احتمالی است همانطور که بلا تشبیه رسول مکرم اسلام(ص) تفاهم نامه تنظیمی فی مابسن معظم له و نماینده مشرکان مکه را بعنوان مبنا پذیرفتند ، آقا علی ابن ابی طالب(ع) به حکمیت مورد حمایت برخی جاهلان و معاندان تن دادند و اقا امام حسن مجتبی(ع) با علم کامل بر خباثت ، کینه ورزی و نفاق معاویه صلح را مورد پذیرش قرار دادند و بسیاری دیگر از موارد مشابه که در شرایط خاص و دفع افسد به فاسد مورد توجه قرار گرفتند.
4- بررسی عملکرد ونقاط مثبت و منفی موضوعی بنام مذاکرات بسیار پیچیده و دشوار بعنوان پروسه طولانی و جدی نیازمند صبر و پرهیز از ارزشگذاریهای به لحظه و کلمه کلمه می باشد چرا که بسیاری از اظهارات و راهکارهای اتخاذی شاید بر خلاف روند کلی و استراتژی اصلی و برای رفع موانع فرعی اتخاذ شده باشند که طبیعتا در لحظه و زمان عمل قطعا در بسیاری از موارد قابل توضیح و روشنگری نخواهند بود بنابراین دقیقا به میزان بی اصرار بر بی اعتمادی به کشورهای مقابل به رهبری آمریکا باید از هر سطحی تردید آفرینی در اعتماد به فرزندان در حال مذاکره کشورمان به جدیت پرهیز کرد. چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند به تیم مذاکراتی اعتماد دارند و همگان موظفند بعنوان ارتش منظم این جبهه مورد حمایت شان قرار دهند. (2383082) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۴۶:۵۲
بهتر است درباره پیمانهای پیامبر به اطلاعات اندک محدود به خلاصه های تاریخی بسنده نکنید. (2383229) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۰۰:۵۳
در بکارگیری کلمات با بار سیاسی و ارزشی همچون گذشته دقت و توجه بیشتری داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی شما از وزیر امور خارجه بیشتر متوجه بار سیاسی کلمات میشی؟بابا محسن کارت درسته مشتاق دیدار یه کلاس حضوری بذار برامون.



اعتماد به نفس تا چه حد؟؟جالبه برام (2383269) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۳۷:۵۶
اگر كسي از من يا شما بيشتر ميفهمه و يا نه ، نظرش با نظر ما موافق نيست نبايد تمسخر كرد
اقاي ظريف بعنوان وزير امور خارجه و يك نماينده مسئول از طرف كشور ما در اين مذاكرات با توجه به حمايت رهبري بايد از طرف ما نيز حمايت بشه .
و در مسائل سياسي بهتره نتيجه و منافع دراز مدت در نظر گرفته بشه نه كلمات وتعابير.  (2384148) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۷:۰۷
داداش جدی نگیر برو متن انگلیسی مصاحبه رو بخون. این دوستان گاهی اوقات در ترجمه یه کارایی می کنن که منظور رو می چرخونه (2383309) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۴۶:۵۵
اعتماد به اوباما؟! (2383087) (alef-13)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۵۱:۴۷
نه به پوتین (2383378) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۷:۳۷:۰۸
به امريكا بگوييد از ما عصباني باشد و از عصبانيت ما بميرد
شهيد بهشتي (ره) (2383796) (alef-3)
 
محمد مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۱:۴۹:۲۱
خود پیامبر بارها و بارها با دشمنانش پیمان میبست و بر قول و قرار آنها اعتماد میکرد (2383094) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۲:۰۱
حتی سفرایی برای مذاکره با آنها میفرستاد تا توافق حاصل کنند (2383295) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۲۱:۳۴
اما میشه بگید اخرش چی شد؟؟؟مثلا همون پیمانی که در خصوص حج بستند به مدت 10 سال بعد زدن زیرش؟؟؟؟؟ (2383325) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۳۰:۵۵
آن مذاکره که شما گفتید در صلح حدیبیه بود که در واقع سبب فتح مکه شد یک مذاکره ای بود که سبب پیروزی اسلام بر کفر شد
پس مذاکرات پیامبر اسلام در واقع به نفع اسلام و به ضرر دشمنان بود در حالیکه رئیس جمهوری محترم و جناب آقای ظریف مکرر می گویند که هدفشان مذاکرات برد برد است در حالیکه رهبری عزیز تصریح کردند که هدف آمریکا متهم کردن ملت ایران به تذبذب و انفعال و دوگانگی است و می خواهند به وسیله مذاکرات توقعات جدید خود را مطرح کنند و خلاصه هدفشان برد حداکثری خودشان و باخت حداکثری ملت ایران است
پس ببینید که چقدر فرق است میان ایندو.
به نظر من با اظهارات آقای روحانی که هر چیز ممکن است و .. اظهارات آقای ظریف که حق را به اوباما می دهد و ... تردیدی باقی نمی ماند که آنها دارند بر خلاف جهت دهی مقام معظم رهبری حرکت می کنند و خودشان هم هزینه آنرا می دهند ... (2383543) (alef-10)
 
سید مسعود
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۰۰:۳۱
یادتون نره جناب آقای ظریف و آقای روحانی نماینده مردم هستندآنها به نمایندگی از ما درحال تصمیم گیری هستند به دولت سابق اجازه تنش داید یک بار هم اجازه بدید اینها با زبان صلح صحبت کنند تا ببینم کدوم بهتر جواب میده
در ضمن هیچ جای قرآن نوشته نشده که ما ها میتونیم با ملتی برای همیشه قطع رابطه داشته باشیم آخه تا کی میشه دشمنی کرد... (2383118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۳۵:۲۶
وکجای قران نوشته حق با ماست نه دیگران ؟! وتا چه اندازه رفتارهای سیاسی اجتماعی ما بر پایه آموزه های قرآنی بوده که با صراحت رای قرآن را به نفع خود می بینیم !! (2383192) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۰۳:۴۸
چند سال میخاییم خودمون رو غیرقابل انعطاف و غیرقابل مذاکره نشون بدیم؟ نتیجه این استراتژی بعد از 35 سال چی بوده؟! آیا غیر از فقر و عقب ماندگی اقتصادی و تجاری و غیره بود؟ نتیجه این فقر و مشکلات اقتصادی در فرهنگ و دین مردم چه بود؟ تمامی رقبای ما در منطقه و جهان خواستار حفظ وضع موجودند واقعا چرا؟

تاریخ اسلام و سیره ائمه اطهار گویاست که اگر به فکر آخرت مردم (و نه منافع شخصی و حزبی و گروهی) هستیم گاهی مصالحه و مذاکره و نرمش از سوی حاکمان ضروری است. (2383128) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۴۰:۱۳
شما اعتماد کن. ولی آخرش مرد باش و مسئولیت نتایج رو قبول کن. نتیجه اعتماد دولت خاتمی رو که یادتون هست؟ (2383206) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۲۲:۱۳
عقب ماندگی؟؟؟؟؟ الان ترکیه و مصر ،عربستان وقطر و....از ما جلو تر هستن؟؟؟؟؟ (2383327) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۰۳:۰۰
متشکریم که حرف دل مردم را نوشتین و متشکریم که الف درج کرد (2383393) (alef-3)
 
موسوی
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۳۷:۴۸
امیدوارم الف این مطالب را هم در جواب دوستمان درج کند

دوست عزیز!
مردم حرف دل خود را در راهپیمایی ها می زنند و سبب قطع هر گونه طمع آمریکا به منافع ملت ما می شوند
من با سخنانی که شما آنرا حرف دل مردم می دانید موافق نیستم بلکه
واقعیت این است رابطه با کشوری که هدفش مکیدن ثروت و عزت ملتهاست کجایش فایده دارد؟ بلکه رابطه نداشتن با آمریکا فرصت تنفس و رشد علمی و اقتصادی و سیاسی را برای ملتها فراهم می کند، اگر نیمه پر لیوان را ملاحظه کنیم می بینیم که نداشتن رابطه با آمریکا الحمد لله برای ملت ما بسیار مفید بوده است
توصیه می کنم اگر شما ایرانی هستید از عزت نفس مردم کشورمان در جهان غفلت نکنید
خوب است نیم نگاهی به نیمه پر لیوان بیندازیم تا ببینیم به برکت تبعیت از ولایت فقیه، چه جایگاه محترمانه ای در قلوب مردم جهان داریم، و حتی در چشم همان رؤسای غربی و آمریکایی که با ما دشمنی می کنند چطور با هیبت هستیم. (2383556) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۶:۴۰:۵۳
به نظر شما مرسی که انعطاف نشون داد و با اسرائیل و امریکا مصالحه کرد عاقبت خوبی داشت و مردمش از مزایا اون بهره مند شدن موضوع اصلی این هست که امریکا و غرب ایران رو ضعیف شده و مطیع می خواهند که اگر به این شکل هم عمل شود بعد شما مشکل عزت و کرامت پیدا می کنید و دوباره شاکی می شوید که چرا دولت نوکر و مطیع بیگانگان هست این نظریه که اگر ما از فلسطین و حزب الله و غیره حمایت نکنیم و کاملا مطابق خواست اون ها رفتار کنیم مشکلات حل می شود توهمی بیش نیست . امریکا در کشور حقوق سایه پوستان رو رعایت نمی کند و در قضیه وال استریت هم هیچ حمایتی از مردم عادی نکرد بلکه سرکوبشون کرد بعد از حقوق بشر در ایران شکایت می کند این ها همش بازی سیاسی هست . (2383699) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۱۳:۰۱
فکر کنم تعبیر انتحار سیاسی خیلی بی جا نباشه . آقای دکتر ظریف از شما توقع این بیانات رو نداشتم .
((ظریف افزود: اگر اوباما به ما قول می دهد که کاری بکند، ما آن را می پذیریم و به قولش احترام می گذاریم.))
بر چه مبنایی باید به قول اوباما اعتماد کرد ؟ من نمیدونم اگه کسی میدونه لطفا به منم بگه . چون حافظه ی سیاسی این کشور و اقدامات آشکار و پشت پرده ی آمریکا همگی بیانگر خصومت و دشمنی آمریکاست . (2383146) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۲:۴۹:۱۸
قول اوباما محترم است؟؟؟
واقعا؟؟؟
ساده لوحی ست این حرفا (2383236) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۶:۵۵
آقا این قضیه اتمی را زودتر جمع کنید تا توجه کشور برود به سمت امور حیاتی و اصلی مملکت که حال و آینده آنرا تهدید میکند. مثلا: نابودی محیط زیست و منابع آب، بیکاری پیدا و پنهان، رکود تورم و توقف تولید، اصراف منابع و کاهش بهره وری، فرار مغزها و مهاجرت نخبگان از کشور، رشد اقتصادی ناامیدکننده و عقب افتادن زیاد از چشم انداز 20 ساله، افسردگی و عدم وجود شادی در مردم و ... (2383308) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۱۷:۲۶
آفرین به دکتر ظریف دوست داشتنی..... واقعا ایشون واسه جوونای مملکت یه الگوی به روز از امثال شهید چمران هستش.
انشاالله به حق همون امام رضا (ع) که خادمشون هستی موفق باشی مرد. (2383310) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۷:۳۹:۳۸
شهيد چمران!
داري جك مى گي!
كسي كه يك روز از نبرد با دشمن دست برنداشت چكار داره به كسي كه حتي اعتقادي به قدرت دفاعي ما ندارد! (2383801) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۲۹:۰۲
سلام

رهبری چی میفرمایند؟ ایشون چی میگند؟ من که واقعا گیج شدم. صحبتهای ایشون 180 درجه با صحبتهای رهبری فرق داره. سکان کشتی دست کیه؟ نا خدا پس کیه؟ اینجور که نمیشه رهبری چیزی بفرمایند و ایشون چیزی 180 درجه برعکس. این کار وجهۀ رهبری رو هم در داخل و هم در خارج و در اذهان خراب میکنه. من آنچه میفهمم این دولت در سخن خود رو تابع رهبری نشون میده ولی در عمل راه خودشو میره و میخواد سیاستاشو خورده خورده به کرسی بشونه. (2383342) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۳۴:۵۰
الحق وانصاف که اسم با مسمئ داریم خیلی ظریف و دقیق و منطقی حرف می زند این ظریف ما خدانگهدارش باد رهبری فرمود ظریف عزیز واقعاً که عزیزه (2383349) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۳۵:۲۶
اين يعني نهايت يك ديپلماسي درست يعني درس اخلاق درسياست (2383350) (alef-13)
 
فرزند ایران
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۴۶:۵۹
من از سیاست خارجی سر در نمیارم ولی مطمئنا آقای ظریف برنامه ای پشت این حرف دارن
با اینکه به این دولت رأی ندادم اما تا برام اتمام حجت نشده که تمام راهها بسته است منتظر اقدامات دولت می مانم.
اما یک مسئله ی دیگه
من فکر می کنم تز گفت و گو در باب مسئله ی هسته ای اینطور نوشته شده که مذاکره کنیم اگر توانستیم به حقمان برسیم که هیچ و اگر نه حداقل کسب منافع در این زمینه شکاف انداختن بین متحدان غرب و شرق امریکاست و می تونه مقدار زیادی از تحریم ها رو بی اثر کنه . امیدوارم که این باشه
ما پیروزیم به یاری حضرت حق (2383373) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۴۹:۳۸
دلواپسا خیلی جوش نزنن چاره دیگه ای ندارن ;) (2383376) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۳:۵۴:۲۶
متاسفم که این اقا وزیر خارجه کشور ماست
واقعا متاسفم (2383379) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۰۴:۱۲
((وزیر امور خارجه کشورمان گفت اگر رئیس جمهوری آمریکا به ما قول انجام کاری را دهد، آن را محترم شمرده و می پذیریم.)) کجا گفته ما اعتماد داریم (2383395) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۰۷:۳۲
أقاي ظریف ما ملت ايران را نمایندگی می کند و ادبیات ایشان مورد حمایت ما است. طیف تندرو اجازه بدن این گروه، کشور را از دره خارج کند. (2383401) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۱۶:۰۷
جناب آقای ظریف وزیر امور خارجه محترم ج.ا.ا ! اوباما تا کنون در مسایل اختلافی حساس میان خود و کنگره و سنا و آیپک اراده ی استوار و ثابتی از خود نشان نداده است که شما تا این حد به قول او اعتماد داشته باشید و خدای نکرده بر خلاف روند کار تاسیسات هسته ای صلح آمیز ج.ا.ا به تصمیم سرنوشت سازی اقدام کنید . امید همه ی مردم شریف ایران است که تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته ای هر تصمیم گیری را با کمال هوشیاری طبق رهنمودهای حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب انجام دهد و با یاری خداوند توانا و توکل به او پیروز و سربلند این مذاکرات را به پایان برساند. (2383416) (alef-13)
 
سادات
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۵۷:۱۶
وزیر امور خارجه یعنی طرف مقابل مواردسیاسی انواع سیاستهای منفی ومثبت باید هر حرفی و هر عملی انجام میدهد باپیش بینی اخر کار ان موارد را انجام دهد وصحبت کند اری اقای ظریف درست صحبت کرده ولی باید همانطوریکه اعلام نمودم درجلسات در یک دست شاخه گل دوستی ودردست دیگر اسحله موردنیاز که چنانچه طرف مقابلش مرد ومردانه عمل میکند شاخه گل تقدیم ولی اگر مثل این صهیونیست های ترسو وبد تینت بود سلاح خودرا بکار گیرد (2383494) (alef-13)
 
ببوگلابی
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۵۷:۵۸
خب اگه عزیزان اصول گرا و تندرویان سیاسی شعار میدن که ما قدرتمند شده ایم پس وقتی قوی و قدرتمند هستیم دیگه جای نگرانی نیست که شاید دشمن مار رو فریب بدهد.در عالم سیاست بحث ها و گفتگوها بر اساس منافع متقابل و حمایت فردی و یا گروهی است. (2383496) (alef-13)
 
سادات
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۰۷:۴۳
اقای اوباما پیگیر باز کردن پیچ ومهر ه هستند وهر چه هم قبلا قول داده نتوانسته اند عمل کنند حال اگر این دفعه هم اسباب دست نیستند و اقا اجازه را کنا ر گذاشته اند به حرفشان در حد پنجاه در صد اطمینان کنید (2383511) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۵:۰۸:۱۹
وی ادامه داد: ما محدودیت هایی که پرزیدنت اوباما برای وادار کردن کنگره به لغو تحریم ها با آن مواجه است را درک می کنیم و همانطور که ما هم محدودیت های زیادی داریم (2383512) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۶:۰۵:۰۹
خداقوت ای شیرمردان اریایی وای رزمندگان درعرصه بین الملل (2383612) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۶:۲۸:۰۵
اصلا كاري به اين ندارم كه اين راهي كه ظريف و تيم مذاكره كننده مي روند صحيح است. يا نه ؟مسئله اينست كه وقتي به ادبيات و كلام اقاي ظريف گوش ميكنم و يا مي خوانم احساس. ميكنم اگر بخواهيم رابطه بين تخصص و پست و مقام افراد را در مدت ٣٥ سال بعد از انقلاب رتبه بندي كنيم شايد بدون اغراق رتبه يك متعلق به ايشان باشد يك حرفه اي تمام عيار مسلط به ادبيات ديپلماتيك قابل فهم براي دنيا . انشالله راهي هم كه مي روند به نتيجه مطلوب برسد هرچند اميدي چندان به اين امريكائيها نيست. ولي باز دعايش كنيم (2383675) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۷:۲۶:۲۹
حرفهای آقای ظریف سیاست مدارنه بود و باید درک شود (2383778) (alef-3)
 
علي
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۸:۵۸:۲۲
اعتماد به اوباما مانند اعتماد به ابن ملجم و خوردن شمشير از پشت است
ظريف جان براي پيروزي خود و شهرت اين حرفا رو نزن جنبه تبليغاتي رو فقط در نظر نگير (2383919) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۴۶:۳۲
علی آقا کوتاه بیا مرد مومن . بگذار مملکت یک کمی روی آرامش را ببیند . اینقدر شعار ندهیم وبه دیپلماسی اعتماد کنیم. (2383975) (alef-10)
 
مجتبي
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۹:۵۲:۳۳
مشكل خود ماييم. (2383982) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۰۳:۵۸
ظریف رئیس جمهور بعد هشت سال ریاست جمهوری روحانی است (2384088) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۱۷:۳۰
فقط در صورتی که بالعکس آن هم صادق باشد! (2384106) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۲۱:۴۵:۴۰
من کاری با این حرف ها ندارم فقط میدونم که ریشه بخش زیادی از مشکلات اقتصادی ما در تحریم ها هستش و تا این تحریم ها وجود دارند نباید از این دولت انتظار معجزه در اقتصاد رو داشته باشید (2384157) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۱:۰۹:۱۹
جناب آقای ظریف
این تور سیاسی چندین ساله برای شما و دوستان شما و نیز دوستان قبلی شما خوشایند است ، اما برای ما مردم چی .
این که شما و دوستان قبلی شما هر روز در شهرهای مختلف اروپائی برای موضوع مشخص مذاکره می کنید به چه معنی است.
این مذاکره نیست خط پس نشینی است که طرفین قطره چکانی رو می کنند ، ایا هزینه ی آن محاسبه شده است (2384904) (alef-10)
 
احمد لطفی بروجردی
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۲:۱۷:۴۶
به نظرم حالا که بحث ها به اینجا رسیده وآمریکا برای محدود کردن تاسیسات هسته ایی ایران برنامه ها وپیشنهادهایی را ارائه نموده است. ما نیز باید در مقابل تضمین هایی بالاتر از لغو تحریمها داشته باشیم مثلا باید بگوییم که در صورت تهدید ویا اقدامات خصمانه (مثل جنگ و...) حق استارت مجدد تاسیسات هسته ایی برای ایران محفوظ ودر کمترین زمان ممکن عملی گردد. (2385013) (alef-10)
 
سیدعباس
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۴:۲۶:۰۴
پیامبر اسلام با دشمنانش هم مبارزه و هم مذاکره می کردند. (2385299) (alef-10)
 
feri
۱۳۹۳-۰۶-۳۰ ۱۹:۱۵:۳۷
مذاکره با امریکاو قدرتهای اتمی تا زمانی که آنان خود را در قدرت می بینند و معتقدند که ابزارهای قدرت مانند بمب اتمی هیدروژنی و اقتصاد و ثروت دنیا و غیره نزد آنهاست و ثابت هم کرده اند که هر وقت لازم باشد بمبها را در هر جای دنیا بکار می گیرند و کسی نمی تواند جلودار آنها باشد و بسیاری از کشورهای دنیا و بخصوص خلیج فارس نوکر دست به سینه آمریکا و نفت منطقه را در دست دارد فضا را در اختیار دارد و..........بنا براین هرگز در مذاکره کوتاه نمی آید و تنها خواسته های دستوری خود را تکرار میکند این غول بی شاخ و دم فقط زمانی که منابع قدرتش فروکش کند و مانند یک کشور عادی با ایران مذاکره کند شاید نتیجه بدهد.!!!!! هر نتیجه ای که به ظاهر مثبت باشد در این مقطع مستلزم باج دادن است. (2385669) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.