نظر منتشر شده
۶۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 270705
توضیحات توکلی در خصوص پرونده های موجود در قوه قضاییه علیه خود
بخش داخلی الف، 22 اردیبهشت 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
نماینده مردم تهران در مجلس توضیحاتی در خصوص پرونده‌های خود در قوه قضاییه ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، احمد توکلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: اصل ۱۵۶ قانون اساسی قوه قضاییه را مستقل می‌داند که یکی از وظایفش احیای حقوق و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع است. همچنین اصل ۸۴ هر نماینده را در برابر تمام ملت مسئول می‌داند و او حق دارد در رابطه با تمام مسائل داخلی و خارجی اظهار کند.

وی ادامه داد: اصل ۸۶ قانون اساسی نیز مقرر می‌کند نماینده در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رای خود آزاد است و نمی‌توان او را به سبب اظهارات وآرایش تعقیب کرد. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در طول سالهای ۸۹ تا ۹۲ ، ۵۴ شکایت علیه بنده در دادسرای تهران مطرح شده است تصریح کرد: لازم می‌دانم در رابطه با آنها توضیحاتی ارائه کنم.

توکلی در ادامه بیان کرد:‌ این مساله از جهاتی شخصی و از جهاتی غیر شخصی است که بنده حق مطرح کردن جنبه‌های شخصی را ندارم. به دلیل این که عمده‌ی این پرونده‌ها به مسائل نمایندگی مرتبط است و به مقوله‌ی آزادی مردم و نمایندگانشان ارتباط دارد می‌تواند در سرنوشت آینده مجلس و رسانه‌های کشور بسیار موثر باشد به سرعت توضیحاتی ارائه می‌کنم.

وی افزود: تعدادی از شکایت‌های مطرح شده در حال حاضر در دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است و ان شاء الله روز یکشنبه در برابر کیفرخواست از خود دفاع خواهم کرد و همچنین از حدود ۵۴ پرونده برای ۳۷ مورد آن قرار منع تعقیب صادر شده و ۹ پرونده یکشنبه تعیین تکلیف می‌شود و چندتایی هم در مرحله‌ی بازپرسی مفتوح است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین تاکید کرد: به آنچه می‌توان افتخار کرد این است که دادگاه مستقل کشور یک نماینده و سیاست‌مدار با سابقه را با شکایت چند شاکی محترم که از سمت‌های خود معذول و یا محکوم شدند و برخی نیز محبوس هستند به دادگاه می‌کشد و به پرونده‌های آن رسیدگی می‌کند.

توکلی خاطر نشان کرد‌: بنده به قوه قضاییه از این حیث که در اجرای اصل ۳۴ که دادخواهی هر کس را محترم می‌شمارد تبریک می‌گویم و از دادگاه و هیات منصفه سپاسگزارم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: به دلیل این که در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها و سایت‌های کشور مطالب و اخباری در رابطه با این محاکمه مطالبی منتشر شده لازم دانستم این توضیحات را ارائه کنم. بنده به دلیل انعکاس کامنت‌هایی که مردم در سایت الف در انتقاد از قوه قضاییه، رئیس جمهور و دولت وقت و مجلس شورای اسلامی قرار دادند از سوی دادستان تهران به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف واقع، و اهانت به مقامات متهم شده‌ام و دادستان این کار را طبق مقررات قانونی انجام داده است.

توکلی یادآور شد: همچنین در کیفرخواست شکایت آقایان خرم آبادی، صالحی امیری، مشایی، مرتضوی، بقایی، رحیمی و جوان فکر پذیرفته شده که بنده طبق مقررات فقط از خود دفاع می‌کنم و فراتر از آن نمی‌روم. چراکه بیشتر از آن نه حقی دارم و نه وظیفه‌ای.

وی با تاکید بر این که دفاع من به اقتضای اتهامات با دفاع از آزادی رسانه‌ها، آحاد ملت و نمایندگانشان ملازمه دارد گفت: من از لطف همکارانم در مجلس و رسانه‌ها سپاسگزارم و هرچه رای دادگاه باشد، امیدوارم این نتیجه را داشته باشد که تفاهم بین قوه قضاییه با رسانه‌ها و نمایندگان را افزون کند و این قوه محترم را در انجام این وظیفه‌ی مهم و قانونی خود که احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی مشروع در قانون است را موفق کند.

توکلی در پایان اظهار کرد: این نکته را نیز تذکر می‌دهم که موضوع این دادگاه امور مطبوعاتی است و این امور جز با سعه صدر قابل داوری نیست. این امور مربوط به حوزه‌ی عمومی است و تامین مصلحت عمومی بر پایه‌ی انعکاس افکار و آرای مردم در این حوزه بر جلوگیری از دلخوری همه تاثیر دارد.
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۱:۲۵:۲۰
جناب آقای توکلی، شما سالهای مدید وکیل مردم در مجلس بودید و حالا مطمئن باشید همان مردم وکیل مدافع شما هستند.
آنچه بر من محرز است، شما همیشه برضد فساد های سیستماتیک افشاگری کرده اید و طبیعی است که برخی زورمندان مفسد در جایگاههای مختلف بانکی و بیمه ای و بورسی و زمینخواری و صنعت ، درصدد تلافی باشند.

مسلما شاکیان میدانند که درصورت عدم اثبات اتهامشان به جنابعالی، برای هتک حیثیت شما، مورد محاکمه قرار خواهند گرفت. به امید آنروز./ (2884318) (alef-1)
 
شهروند......
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۴:۲۰:۰۸
با سلام و یاد او عزیز است جناب دکتر توکلی گویا در این زمانه دفاع از حق و حیف و میل بیت المال که دسترنج زنان و کودکان بی سرپرست است هزینه دارد گویا به زورمندان و کسانی که با پروریی از بانک میلیاردها تومان میگیرند و در ستاد انتخابات ......هستند و بگویید چرا پول بیت المال را نمیدهید هزینه دارد ؟اگر مخالف مکر و فریب شیطان و توهین آنها باشید و تنها یک پلاکارد از این مخالفت داشته باشی هزینه دارد ؟محالف بی حجابی سامان داده شده که نفضص قانون خدا است باشی هزینه دارد و میگویند اسلام از قانون (فعلی جدا است )هزینه دارد اگر از اباحه گری در فرهنگ که باید اسلامی باشد گله (نصحیت کنی )هزینه دارد ا اگر بگویی چرا در دانشگاه آزاد اسلامی حجاب رعایت نمیشود هزینه دارد گر قانون خدا را که امر به معروف و نهی از منکر در ملا عام است را بگوی هزینه دارد؟اگر از فانون خدا که حمایت از مظلوم است را کامنت آنرا منتشر گنی هزینه دارد ؟اگر از خودرسازان از بانکها از وضع بیکاریب جوانانم از اقتصاد مفامتی از خون شهدا عالم محضر خدا است را بگویی هرینه دارد اگر پدر شما تاکسدار لبو فروش سرهنگ باشد هزینه دارد؟اگر ......بکویی در مقام نمایندگی و وجدانت خود در صیانت از کارگر و کارمند و.....هزینه دارد خالصه دکتر اجرت با خدا که خداوند سریع الحساب است و خریدار آزادگی و دفاع از مظلوم است عجب خریدار با سخاوتی است و توهین افراد ثواب را زیادتر میکند اجرکم عندالله (2885065) (alef-2)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۱:۵۱
دكتر توكلي كه به سلامت نفس وعمل ، انقلابي و اسلامي بودن ، طرفدار ولايت و خلاصه مؤمن بودن شهره عام وخاص است فقط بدليل افشاي فساد وپيگيري حق خدا و بندگان خدا ، متهم شود واي به حال بقيه . بدانيد كه اگراينگونه برخورد باتوكلي (نه شكايت ناكسان بلكه اتهام ناروا از طرف سيستم قضايي) باعث محكوميت ايشان شود بسياري از معتقدين از عدالت سيستم قضايي نااميد خواهند شد. خدايا چنان كن سرانجام كار توخشنود باشي و ما رستگار (2886688) (alef-2)
 
حسين
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۲۱:۵۹
به اميد روزي كه انشائ ا... به اتهامات همه بانكي و ... رسيگي شود . و جو اعتماد مطلق بر قوه قضائيه و نظام در جامعه حاكم شود . (2884604) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۲۲:۴۶
قوه محترم قضاییه
بیان نظرات جزو آزادیهای اولیه ای است که نظام اسلامی در قبل از سال 57 وعده داده بود. اگر قرار باشد هر اظهار نظری توهین باشد، یا طرف مقابل خیلی خود را بالا دیده است که این برخلاف اسلام است و یا بر خلاف وعده های جمهوری اسلامی آزادی بیان توسط آن عده محترم شمرده نشده است.
بنده بعنوان یکی از افراد ملت تقاضا و توقع دارم که قوه قضاییه با مفاسد موجود برخورد کند. (2884608) (alef-1)
 
گمنام
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۴۲:۳۰
کسی مخالف بیان نظراتو آزادی بیان و ... نیست.
متاسفانه در دوره قبل، در کامنتهای این سایت بعضا توهین ها و تعمتهای بسیار زشتی به مقامات دولتی می شد. البته تعداد این گونه کامنتها زیاد نبود اما انتشار آنها بسیار تعجب آور بود.
ناگفته نماند که بعضی از این کامنتها در زمان کمی پس از انتشار از سایت حذف می شد ولی برخی از آنها باقی می ماند. (2885438) (alef-2)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۸:۲۰:۰۵
دوره قبل را به طور تمام و کمال نمی توانم قضاوت نمایم اما در فاصله لااقل سه ماه مانده به انتخابات 24 خرداد 1392 تاکنون به عنوان یک بیننده پروپاقرص سایت وزین " الف " می توانم به جرات بگویم جناب آقای دکتر توکلی و همکارانشان در سایت " الف " را بهیچوجه مستحق چنین اتهاماتی نمی دانم که در متن سخنان میان دستور امروز مجلس توسط جناب ایشان ایراد گردیده است. امیدوارم با سعه صدر و التزام به متن صریح قامون اساسی و بالاخص فصل سوم آن در خصوص حقوق ملت از بابت انتشار لااقل کامنت های مخاطبان در سایت " الف " کمترین زیان و آسیبی هم متوجه جناب آقای دکتر توکلی مدیر مسئول محترم این سایت و سایر همکاران همراه ایشان نگردد ، ان شاء الله تعالی. (2885825) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۱:۳۶
کاش یک روزنامه نگار به صرف حرفه اش بتواند از خود دفاع کند نه آنکه لازم باشد این فعال حوزه خبری و اطلاع رسانی یک نماینده ادوار مجلس باشد ، بازهم برای دفاع از عملکرد خبری خود احتیاج به دعا داشته باشد !! (2884647) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۲:۲۱
افسوس (2884654) (alef-1)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۴:۲۶
جناب توکلی عزیز بسیاری از کامنت ها ی تند را که نظرات مردم است چه صحیح یا نا صحیح(که علت آن هم عدم اطلاع رسانی و لا پوشانی مسئولین است) منتشر نمیکنند.اگر حتی تمام انتقاد های صحیح را منتشر میکردند هم برای سایت و خودشان مشکل زیاد تری ایجاد میشد هم برای منتقدین.امیدوارم به طریقی نظرات مردم به مسئولین منعکس شود.تشویش افکار هم بهانه خوبی شده. (2884672) (alef-1)
 
کرمانشاهی
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۴:۵۹
آزادی بیان حق شماست دکتر ...کوچکترین ترسی به دلت راه نده...قرص و محکم بایست. (2884676) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۴۳:۴۲
ضمن تشکر از سایت الف به دلیل انتشار نظرات مردم باید عنوان شود که علیرغم اینکه اکثر محاطبان الف با بسیاری از مواضع آقای توکلی موافق نیستند ولی از تلاش های ایشان در صیانت از آزادی های مصرح در قانون اساسی حمایت می کنند. (2884720) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۲:۵۱:۱۱
اولاً این وصله ها به آقای توکلی نمی چسبد. ثانیاً با این اتهاماتی که متوجه آقای توکلی شده، ایشان می دانند که بقیه را هم به همین دلایل محاکمه و محکوم کرده اند. ابنجا محلی برای انعکاس نظرات مردم است. مردم هم در همین مملکت زندگی می کنند و انتقاد حق آنهاست. (2884745) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۳:۱۱:۱۴
آقای توکلی فارغ از این که موضوعی که به آن متهم شده‌اید، (که البته به نظر من اتهامات بی اساسی است) کاربران تایید کننده نظرات شما کاملا با هدف مشخصی راجع به منشر شدن و نشدن نظرات تصمیم می گیرند. درواقع به نحو مشخصی نظرات را مهندسی می کنند. این موضوع برای تمام کاربران شما بدیهی است. (2884831) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۳:۳۰:۰۳
آقای توکلی؛
منتقدان شما اصلا" نمی فهمند رسانه یعنی چه؟ مخاطب یعنی چه؟ هدف رسانه چیست؟
خوب نتیجه این می شود که رضایت مردم را جلب می کنی ولی هزار نفر شاکی در حاکمیت پیدا می کنی.
البته در دادگاه بگو که خیلی نظرات خوب را هم سانسور می کنی و اگر بخواهی همین حداقل ها را هم منتشر نکنی باید الف را به ی ختم کنی و فاتحه فعالیت در زمینه رسانه را بخوانی. (2884888) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۳:۴۹:۱۹
اینجاست که ممانعت از دستیابی مردم به آزادی بیان در کشور مشخص می شود ،در جاییکه آزادی بیان یک حق کاملا مشروع و شناخته شده در همه ی جهان است و در زمانیکه در خیلی از کشورهای متمدن امروز و حتی عقب مانده ،مردم به راحتی حق اعلان نظر و بیان را دارند و می توانند به راحتی مسایل مختلف را مورد نقد قرار دهند متاسفانه در کشور ما متاسفانه ملت حتی از یک کامنت در زیر مطلبی هم محرومند!! (2884946) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۳:۵۹:۲۴
کاملا موافقم (2884984) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۳:۵۴:۰۱
متاسفانه مسئولان تحمل کوچکترین امر به معروف و نهی از منکری ندارند.
الف تنها سایت مستقل است. امیدوارم مستقل هم بماند (2884959) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۳:۵۸:۴۵
چقدر از الف گلایه می کردیم که نظرات را سانسور می کند. ببخشید که بابت انتشار همین نظرات فیلتر شده هم به درد سر افتادید. از این به بعد بیشتر درکتان می کنم (2884982) (alef-2)
 
از زنجان
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۴:۰۸:۰۲
درود بر شما که حامی آزادی بیانید. (2885013) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۴:۰۹:۳۲
اتفاقا امثال سایت الف علی رغم اینکه بسیاری از نظرات مردم را هم تازه سانسور میکند باز مایه ابروی نظام است. تبلیغ بر علیه نظام را انهایی انجام میدهند که با امنیتی کردن جو جامعه و بستن فضا وتهدید آزادیهای مصرح مردم . جامعه را بسمت رسانه های بیگانه سوق داده و فضای داخل را برای سو استفاده و فساد اماده میکنند (2885017) (alef-2)
 
صاحب
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۴:۲۶:۴۸
واقعا جالبه محكومين ، شاكي شدند ، تا امروز خدا را شكر در تمامي پرونده ها و مسائل عدالت خواهانه، حق با آقاي دكتر توكلي بود و انشالله يكشنبه نيز همين اتفاق خواهد افتاد. (2885098) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۰:۵۵
با سلام
بنده یک اصلاح طلب هستم و در بعضی موارد به آقای توکلی هم نقد دارم.
ولی وجدانا انسان درست و نماینده ای پاک دست هستند.
به هر حال قوه قضائیه هم نباید به خاطر مشائی که هویتش معلوم همه است توکلی را به دادگاه ببرد. (2885124) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۱:۲۶
قوه قضااززمان اقای مرتضوی باازادی بیان ورسانه هامشکل داشته وبستن فله ای بیش از30روزنامه به دستوراقای مرتضوی باهمین عناوین مجرمانه ای که درباره اقای توکلی تکرارشده(نشرخلاف واقع تشویش اذهان عمومی فعالیت تبلیغی علیه نظام و...)به یکی ازدلایل واصول مهم انقلاب وقانون اساسی خدشه واردشده امیداست ریاست قوه قضااین نقیصه رابرطرف وبجای محدودیت بیان ورسانه مفسدان رادرهرمقامی که هستندمحاکمه ومجازات کندواعتمادمردم رانسبت به این قوه بیشترجلب نماید (2885128) (alef-13)
 
سیدمحمد امین سیادت
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۴:۵۱:۴۰
آقای دکتر؛ برخی شکایت از افشاگرانی چون شمارا وسیله ای برای اثبات حقانیت و بی گناهیِ نداشتۀ خود فرض میکنند، درصورتیکه هم مردم همه چیز رامیفهمند، هم خدا جای حق نشسته و به همه چیز عالم است (2885265) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۴:۵۷:۲۸
ادامه دهید انشاالله پیروزید.. (2885292) (alef-13)
 
نرگس
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۰:۳۴
اقای توکلی مردم پشت شما هستند هر کس به خاطر مردم و اعتلای نظام گام بردارد خداوند حامی او خواهدبود پس هیچ نگرانی برای شما نیست خداونددر راهی که انتخاب کردی موفقت بدارد با خدا معامله کن که خداوندبهترین خریدارحق است (2885350) (alef-13)
 
سوال
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۳:۳۶
دوستان لطفا راهنمايي فرمايند
آيا امكان حضور همگان در دادگاه علني وجود دارد؟ ما ميخواهيم حمايت خود را از دكتر توكلي اعلام كنيم آيا ميتوانيم در دادگاه حاضر شويم و يا در جلو دادگاه تجمع نماييم؟ (2885360) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۳۹:۴۹
گمان نميكنم دكتر توكلي موافق با تجمع و اين جور كارها باشد ولي حضور در دادگاه آزاد است و همه افراد جامعه ميتوانند وارد سالن دادگاه شوند و شاهد دفاعيات متهم باشند . (2885750) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۴۲:۲۷
با رفتن به دادگاه ميتوانيد نشان دهيد كه طرفدار آزادي نشر اطلاعات هستيد و نيز دكتر توكلي را مبرا از اين اتهامات ميدانيد (2885760) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۴۴:۰۲
بله دوست عزيز . اتفاقا حضور در دادگاه باعث قوت قلب اقاي توكلي ميشود و او ميتواند بهتر از خود دفاع كند. اگر ميتوانيد حتما شركت كنيد. (2885763) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۵۷:۰۲
بله حضور پيدا كنيد اين خودش حمايت از توكلي و ازادي قلمه (2885785) (alef-13)
 
صاحب
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۲۳:۲۰:۴۳
بله قطعا روز یکشنبه می توانیم آنجا باشیم (2890169) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۹:۵۴
عجب شاکیانی دارید دکتر همشان معلوم الحال! (2885386) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۳۸:۲۸
جرمی به نام "انتشار نظرات مردم " ... آقایون هر کاری دلشان میخواهد میکنند .... تاریخ قضاوت میکند (2885425) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۸:۵۳:۲۱
هر مملکتی یه خط قرمزی داره . شما بعنوان مثال برو در آلمان یا اطریش و بگو بجای 6 میلیون 5 میلیون در هلوکاست کشته شدند . بخاطر همین یک جمله تا سه سال میتونی زندانی بشی و تا آخر عمرت هیچ جا استخدامت نمیکنند . حالا اگر هلوکاست رو به کلی انکار کنی که دیگه خدا میدونه چه بر سرت میارن . (2885894) (alef-13)
 
سادات2
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۶:۵۱
نمیشه به 1000نفر خواننده یک روزنامه خاص گفت که دیگر این روزنامه را نخوان بلکه آن روزنامه را از دسترس خارج میکنند! همانطور که منفی دادن از سایت الف حذف شد همانطور هم در تلاشند تا قسمت نظرات بسته شود و شاید الف هم تبدیل شود به سایتی که خودش خودش را سانسور میکند!
بستن دهان یک سایت داخلی برابر است با باز کردن چندین دهانِ خارجی!!
نمیدانم چرا در جهان سوم اشتباهات تاریخی همیشه تکرار میشود. (2886008) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۵:۵۲:۱۰
بنده نظر دیگری دارم
-سالها از فرمان 8 ماده ای مبارزه با مفاسد اقتصادی رهبر معظم انقلاب می گذرد
-همه اذعان دارند در این امر مسامحه و کوتاهی صورت گرفته و می گیرد
-در این عده ای ازمیان معدود نمایندگانی که بر مبارزه ثابت قدم هستند شکایت می شود
-با این شرایط ،بالاخره قوه قضائیه می تواند روالی برقرار کند که این نوع شکایتها از معدود صدا های نمایندگان شاخص مخالف مفاسد اقتصادی ،طوری رسیدگی شود که موجب شادی یا امید مفسدین نشود زیر امفسدین اقتصادی به خوبی فهمیده اند که روال محکم و منظبتی در تعقیب آنها نیست و با این کار از یک طرف می خواهندبه اصطلاح پاپیش بگذارند که پس نیفتند و از طرف دیگر در صدد مرعوب کردن نمایندگان متقیو ولایت مدار پرچمدار مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند.
-امید است نظر بالا را قوه محترم قضائیه که قضات عادل و با تقوا در آن کم نیستندحمل بر تحمیل نظر یا دخالت در وظایف آن قوه محترم نکنند و بدانند ام الفساد حاضر در جامعه ما فساد اقتصادی است
-الف عزیر خواهش می کنم این نظر را ارائه کن و فکر نکنید که ارائه این نظرات حمل بر مجیز گویی از آقای ت وک ل ی یا زاک ان ی یا ...است مفسدین چون تقوا ندارند هر کاری می کنندو هر تهمتی می زنند (2885468) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۶:۴۵:۴۶
آقای توکلی یک قانون برای حمایت از کسانی که می خواهند دولتی ها را امر به معروف و نهی از منکر کنند تهیه و ارایه کنید. (2885641) (alef-2)
 
کفشدار
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۱۶:۱۵
احسنت به قوه قضائیه بلاخره یک جا باید جلوی شما گرفته بشه یا نه؟
این چه روشی که جنابعالی و همکارانتون توی این به اصطلاح سایت خبری در پیش گرفتین؟
شما ادعا دارین که توی این سایت علیه نظام تبلیغ نمی کنید و صرفا نظرات خوانندگان رو منتشر می کنید ، میشه توضیح بدین یعنی توی این همه خواننده این این سایت تعداد کسانی که در راستای حمایت از نظام کامنت میذارن به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسه؟
حداقل قبل از اینکه با این صراحتا از اعمال خودتون دفاع کنید چند روز نظرات پست ها رو بخونید تا متوجه حرف بنده بشین
هر روز و توی همه پستها یه عده هر موضوعی رو به دفاع از سران فتنه و معاندین و مخالفین نظام ربط میدن و در دفاع از اونا متن های چند ده سطری می نویسند و جالبتر اینکه تمام کامنتها این گروه تائید میشن اما دریغ از تائید شدن یه کامنت در مخالفت با این نوع کامنتها
بارها شده که خود بنده در توضیحاتی در جواب دفاع برخی عناصر ضد نظام از سران فتنه نوشتم اما می تونم به جرات بگم که کمتر از یک هزار اونا تائید شده ، بنده و امثال بنده عقده ی منشر شدن کامنتهامون رو نداریم اما این توقع ای شما و دوستان شما هست که حرف ما نیز منتشر بشه
خب هر خواننده بی طرفی که به این سایت مراجعه کنه و چند پست رو بخونه این تصور رو می کنه که این سابت جولانگاه عناصر ضد نظامه بطوریکیه هر توهین و تهمتی به مسئولین خوش نام نظام توی این سایت منتشر میشه، هر کامنتی که در دفاع از عملکرد سران فتنه نوشته بشه منتشر میشه اما کامنتهای دفاع از سران نظام و مسئولین بایکود میشه
حالا هم طلبکارانه جوری از عملکرد خودتون دفاع می کنید که انگار ما سرمون زیر برفه ، تازه ادعای ازادی بیان هم دارین که این دیگه نهایت وقاحته جناب توکلی (2885691) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۴۸:۳۳
آقاي كفشدار
حرفي بزنيد كه قابل باور باشه . اين حرفاي شما رو نه من و نه هيچكس قبول نميكنه .چون ما اون طرف قظيه هستيم و از اين كه كامنتهاي ما منتشر نميشه از الف شاكي هستيم. از حرفاي شما دارم شاخ درميارم. (2885770) (alef-13)
 
مينو
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۷:۵۱:۰۴
معلومه تو كينه اي بزرگ از توكلي داري و الا اين جوري به كاه دان نميزدي. چون الف بيشتر طرف اصولگرا ها رو داره و حرفاي اطلاح طلبها رو سانسور ميكنه . تو ديگه چي ميگي؟ (2885778) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۸:۲۱:۳۱
جنابعالی وقتی می بینید بقیه با شما هماهنگ و همفکر نیستند، چاره ای ندارید این رطب و یابس ها را بهم ببافید و انگ ضدانقلابی به الف بزنید تا مشکل خودتان را حل کرده و صورت مسئله را حذف نمایید. گیریم که سایت الف تعطیل هم بشود، اما نظرات مردم همچنان در دلشان باقی خواهد ماند. (2885829) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۹:۱۰:۲۲
شما یه زره بیا عقب... خیلی داری جلو میری... یک بارها در کامنت ها دیدم که به ریس جمهور اصلاحات گفتند فتنه گر... در صورتی که هیچ حکمی بر علیه اش صادر نشده این دقیقا تهمت و افتراست.
دوم در مورد آقای رفسنجانی شخص خودشون به نام فرزندشون به شخصی ایشون توهین شده و سانسور هم نشده.
سوم در مورد فتنه... اتفاقا مراجعه کنید به سخنان علی مطهری و نمونه اش زیاد... توهین ها و موراد دیگه...
این طبیعیه که چون مخالف این افراد هستید تحمل ندارید کسی نظرش رو هم بیان کنه ولی خواهشا همه کامنت ها رو بخونید و بعد اظهرا نظر کنید. (2886778) (alef-2)
 
محمدحسن
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۸:۳۴:۲۵
آقای توکلی ، امثال شما معدود و انگشت شمارند. یعنی نمایندگانی و صاحبان رسانه ای که از بازی چپ و راست ، از بازی جناح ها عبور کرده اند فقط ملت رو می بینند و راه درستی که باید رفت. ولی هزاران افسوس از تمام دولت هایی که سرکار اومدن و اکثر نمایندگان . . . . .

شاید اگر حزبی داشتید آلان در دولت یا مجلس یا مراکز قدرت همه سینه سپر می کردن و از شما دفاع می کردن. (2885857) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۸:۵۷:۵۷
محاکمه توکلی محاکمه آزادی بیان مردم (2885899) (alef-13)
 
نرگس
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۱:۰۶
ببخشیدکفشدارمحترم. مشکل شماها اینه که خودتون را حق و طرفدارنظام و هر کس بر خلاف عقاید شما باشد ضد نظام و فتنه گر و براندازمیدانید ببخشید یک سوال؟ چرا کسانیکه مورد اعتمادحضرت امام بودند و در زمان امام پستهای کلیدی داشتند اکنون از نظر شما برانداز تلقی میشوند خدای نکرده حضرت امام تدبیر و دوراندیشی نداشتند؟ یک چیز یادمان باشه درروزقیامت باید برای یک کلمه که از دهنمون در میاد باید جوابگو باشیم. چرا از فرمایشات حضرت اقا رهبر عزیزمون که همیشه همه را به وحدت و یکدلی دعوت میکنه پیروی نمیکنین؟ خدا حضرت اقا را حفظ کنه که نمیذاره سودجویان عرصه سیاست و کسانیکه نونشون در تفرقه اندازی و تهمت زدن است به اهدافشون برسن. (2885959) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۸:۲۵:۳۹
اگه امام (ره) تدبیر و دور اندیشی نداشتند نمی فرمودند: ملاک حال فعلی ادمهاست
الانم ملاک تشخیص صلاحیت برخی که یه زمانی به حرکتی در راه به ثمر نشستن انقلاب کردن حال فعلی اونهاست
درک این موضوع میشه بصیرت که سالهاست حضرت اقا تاکید می کنند (2886694) (alef-2)
 
محمدرضا فتحی نجفی
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۲۰:۱۰:۳۷
باسمه تعالی
«بنده به دلیل انعکاس کامنت‌هایی که مردم در سایت الف در انتقاد از قوه قضاییه، رئیس جمهور و دولت وقت و مجلس شورای اسلامی قرار دادند از سوی دادستان تهران به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف واقع، و اهانت به مقامات متهم شده‌ام و دادستان این کار را طبق مقررات قانونی انجام داده است.» (بخشی از اظهارات آقای دکتر توکلی در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی)
برابر آنچه که آقای دکتر توکلی فرموده اند؛ انعکاس کامنت های مردم در سایت الف که ناظر بر انتقاد مردم از قوه قضائیه، رئیس جمهور و دولت وقت و مجلس شورای اسلامی بوده به فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف واقع و اهانت به مقامات متهم شده اند.
از یک سو؛ ماده 35 قانون مطبوعات اشعار می دارد: «تخلف از مقررات اين قانون (=قانون مطبوعات) جرم است ... » و از سوی دیگر؛ در ماده 3 همان قانون، آمده است:«مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پيشنهادها، توضيحات مردم و مسئولين را با رعايت موازين اسلامي و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند.»
در ذیل ماده مذکور، تبصره ای وجود دارد که انتقاد سازنده را توضیح داده است: « انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال و پرهيز از توهين، تحقير و تخريب مي باشد.»
بنابراین ماده 3 به مطبوعات حق می دهد که نظرات، انتقادات و . . . ( در اینجا کامنت ها) به اطلاع عموم رسانده شود مشروط بر اینکه موازین اسلامی و مصالح جامعه رعایت شود. رعایت موازین اسلامی را می توان همان عدم توهین یا هتک حرمت یا افترا یا نشر اکاذیب دانست که در قانون مجازات اسلامی برای هر یک از آنها، مرتکب، مستحق مجازات دانسته شده است اما از مصالح جامعه تعریف و برداشت کاملاً دقیقی نمی توان داشت مگر منافع و امنیت ملی.
به تعبیر دیگر هر شخصی می تواند ادعا کند که درج فلان نظر به مصلحت جامعه نبوده است. اما مدعی باید ادعای خود را ثابت کند نه اینکه منکر در انکار خود، دلیل ارائه کند. چنانچه هر شخص محترمی مدعی باشد که یک یا چند کامنت به مصلحت جامعه نبوده باید این ادعا را با ارائه دلائل متقن برای دادگاه به اثبات رساند نه اینکه آقای توکلی دلیل بیاورند که درج آن کامنت بر روی سایت الف به مصلحت جامعه بوده است.
در جرائمی همچون توهین یا افترا یا نشر اکاذیب، قانون مجازات اسلامی (سابق مواد 608 و 609 یا 697 یا 698)، باید سوءنیت عام مرتکب (عنصر معنوی یا عنصر روانی جرم که از شرایط سه گانه تحقق جرم می باشد) برای دادگاه محترم احراز شود.
ماده 6 قانون مطبوعات که حدود مطبوعات را مشخص می کند، بیان می دارد:« نشريات جز درمورد اخلال به مباني و احكام اسلام و حقوق عمومي و خصوصي كه دراين فصل مشخص مي شوند آزادند: ... »
در ماده 500 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 ذیل فصل جرایم ضد امنیت داخلی و خارجی کشور آمده بود: « هرکس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع ‌گروهها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.» توجه چنین اتهامی به آقای دکتر توکلی از سوی دادستان محترم محل تامل و درنگ جدی می باشد زیرا نه تنها هیچ دلیلی در حال حاضر برای اثبات این جرم در خصوص عملکرد آقای دکتر توکلی در طی سالیان متمادی وجود ندارد بلکه هیچ قرینه ای هم برای آن یافت نمی شود.
درج کامنت های خوانندگان بر روی سایت الف «در انتقاد از قوه قضاییه، رئیس جمهور و دولت وقت و مجلس شورای اسلامی» نمی تواند با تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران معادل فرض شود حتی اگر انتقاد سازنده نبوده(!) و ناظر بر (خدای ناکرده) توهین به قوه قضائیه، دولت وقت و مجلس شورای اسلامی بوده باشد زیرا تبصره 8 ذیل ماده 9 قانون مطبوعات که ناظر به متقاضی امتیاز مطبوعه می باشد، بیان می دارد: « ... كساني كه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران فعاليت و يا تبليغ مي كنند، حق هيچگونه فعاليت مطبوعاتي و قبول سمت در نشريات را ندارند» پس بلافاصله این نتیجه به ذهن متبادر می شود که؛ یک نماینده مجلس (آقای دکتر توکلی) از دولت دهم یا شاید هم نهم یا شاید از زمان آغاز به کار سایت الف، مرتباً در سایت خود مبادرت به تبلیغ علیه نظام می نموده در حالیکه هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همواره با سکوت خود بر این تبلیغات صحه گذارده اند!!! یعنی (نعوذبالله) یک مبلغ علیه نظام در مجلس محترم نفوذ کرده و از مسائل ریز و درشت امنیتی در کشور اطلاع داشته و درباره آنها اظهارنظر کرده اما رسیدگی به پرونده ایشان در دادگاه همچنان پس گذشت چند سال به نتیجه قطعی نرسیده است. (العیاذبالله) این به تضعیف ارکان نظام و وهن قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی و شعور مردم نزدیک تر است تا هر چیز دیگر.
می توان از آقای دکتر توکلی خواست که در انتشار کامنت ها بر روی سابت الف، دقت بیشتری داشته باشند لیکن توجه اتهام تبلیغ علیه نظام به ایشان، افتادن از آن طرف بام است. (2886022) (alef-13)
 
موسوی
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۲۲:۲۸:۰۹
من هم کامنت ها را خواندم که هیچ کدام از موارد اتهامی دادستان را قبول ندارم بهتر است ایشان دوباره کامنتها را بررسی و مداقه کنند (2886257) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۲۳:۰۸:۳۴
همین حرکت توکلی در اظهار نظرش از تریبون مجلس ه قبل از تشکیل دادگاه دلیل بر بی عدالتی وبی انصافی وسو استفاده او از موقعیتش هست زیرا در هرحال ایشان متهم هست وباید صبرکند تا دادگاه محاکمه اش کند آیا مجلس به شکات اوهم این فرصت برابر را برای دفاع از شکایتشان میدهد؟! (2886305) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۲ ۲۳:۳۱:۵۸
این اظهار نظر آقای توکلی واین مطلب منتشره در سایت هم چون قبل از محاکمه وصدور رای هست خلاف قانون وسو استفاده از موقعیت نمایندگی بوده وجرم قابل تعقیب است (2886346) (alef-2)
 
حسین س
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۰:۱۰:۴۷
بنده به شکایت شخص کاری ندارم چراکه ازنکته نظر قانونی حتما باید رسیدگی وتعیین تکلیف شود ولو اینکه شاکی معلوم الحال ومفسده باشد اما اینکه شخصیتی مثل جناب اقای توکلی که در پای بندی وتعهد او به انقلاب واسلام ذره ای شک وتردید وجود ندارد وتمام هم وعمشان حفظ نظام وسربلندی ایران عزیز است به تبلیغ علیه نظام متهم شود بنظر عجیب تر ازعحایب هفت گانه جهان ومانند این است که اسرائیل غاصب را طرفداراسلام ومسلمین تلقی کنیم با این اوضاع واحوال خدا بدادمان برسد. (2886397) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۰:۳۵:۰۱
متاسفانه پشت شما گرم نیست (2886427) (alef-2)
 
تویسرکانی
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۰:۱۸
یعنی چی برای انتشار انتقادات به دستگاههای اجرایی, مسئول یک رسانه متهم شود؟ اقای توکلی من سال 80 برای ریاست جمهوری به شما رای دادم بازهم رای می دهم با توکل به خدا به راه درست خود ادامه دهید. (2886606) (alef-2)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۰:۳۳:۱۸
غمت نباشه آقای دکتر.... (2886931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۱۹:۵۷:۰۴
اقای توکلی تعنوان نماینده مردم در طرحی (تبلیغ علیه نظام )رابطورشفاف در مجلس مطرح کند تا اگر چنین قانونی اگر موجود باشد ابهامی در ان نباشد وبراحتی نتوان بر هرکس این اتهام را چسباند ومصادیق ان معلوم باشد (2888339) (alef-13)
 
شاهد
۱۳۹۴-۰۲-۲۳ ۲۰:۴۴:۲۵
نماینده عزیز جناب توکلی روزی به امید گرفتن مچ دزدان بیت المال وافشا کردن تبلیغ کنندگان فساد اقتصادی دنبال شمابودم . اما امروز با دیدن نظر شما در مورد قوه قضاییه و مجیز گفتن این قوه دیگه واقعا نا امید شدم مگر به واسطه دنیا طلبی وچشیدن شهد دنیایی ولذت طلبی تعدادی از افراد همین قوه نیست که دستان بسیاری رو برای بدبخت کردن مردم باز گذاشته ،مگر نه اینه که انسانها ذاتا افزون طلبند وبرای کنترل اونها در تمام دنیا وادیان علاوه بر کنترلروانی کنترل قهریه هم دارند که قوه قضاییه است اما اینجا تو ایران یه پرونده کلاهبرداری همونطور که در جریان هستید(پرونده معروف به کلاهبرداری چهارهزار میلیاد تومنی ورمی کمپوست)به جای دادسرای جرایم اقتصادی در دادسرای رسیدگی به جرایم اینترنتی وزیر نظر دادستانی که گفته میشه از قبل در این کار شراکت داشته رسیدگی میشه!!!!!! لازم به ذکره سرمایه گذاریها توی یه کار تولیدی کود ارگانیک زیر نظر وزارت کشاورزی،وزارت کار ووزارت کشور،وزارت علوم و...تاییدهای انچنانی انجام شده .دوست عزیز ایا فقط باید دنبال سیاسی کاری بود؟پیگیریهای شما رو تحسین میکنم ،اما تحویل نگرفتن جمعیت چند ده هزار نفرو نمیفهمم ،گویا شما هم دنبال گروه گرایی خودتون هستید،اینطور نیست؟ (2888394) (alef-2)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۰۰:۲۸:۵۷
سلام بردکترتوکلی خدایاروهمراهت باشدهرجاتخلف دیدی افشا میکنی چپ وراست نمیشناسی (2888700) (alef-2)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۱۵:۱۲:۲۹
با عرض سلام و احترام خدمت پدر گرامیمان جناب آقای توکلی
از آنجا که بنده در دوران جوانی هستم و مملکت خود به این شکل و روز میبینم هیچ امیدی برای آینده من وجود ندارد.میتوانم اینطور بگویم که بنده دانشجو هستم و وقتی دوستانم نیاز شدیدی به وام دانشجویی دارند تا بتوانند امورات ساده زندگی دانشجوییشان را بگذرانند اما از آن سو خبر اختلاس از صندوق رفاه دانشجویی را میشنویم واقعا خونمان به جوش میآید که نقش قوه قضاییه در این مملکت کجاست.بنده هیچگاه قصد جسارت به این قوه محترم را ندارم و دست بوس تک تک کارکنان آن نیز هستم اما تا کی ما باید خبرهایی از قبیل اختلاس،پولشویی و... را بشنویم.مطمئنم شخص جنابعالی نیز با بنده هم عقیده هستید و در راه اعتلای آزادی بیان میکوشید برای شما نیز آرزوی سلامتی میکنیم و عاجزانه خواستار ادامه دادن در این راه پر فراز و نشیب هستم.امید است روزی که آینده ای شاد و خرم در مقابلمان باشد ، خداوند یار و یاور عدالتجویان است. (2889640) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۱۶:۴۴:۳۵
یه قانونی تصویب کنید که بیان را و اندیشه ها ازاد باشد و پیگرد نداشته باشد هرچند در قانون اساسی اینرو داریم ولی برای تاکید تصویب کنید خوبه (2889772) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.