نظر منتشر شده
۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 384187
از اپل احترام به کاربر ایرانی را بخواهید نه تاسیس نمایندگی
بخش‌دانش و فن‌آوری الف/ 2 شهریور 95
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵
الف / چند روز پیش در خبرها آمده بود که شرکت اپل در مقابل درخواست یک کاربر ایرانی، نسبت به فروش مستقیم کالا های شرکت در ایران پاسخی منفی داده و اعلام کرده که شرکت اپل حاضر نیست هیچ یک از محصولاتش را در ایران به فروش برساند.

از همین ابتدا وقتی صحبت از اپل می‌شود، باید مواظب غضب طرفداران و دلدادگان این نام تجاری(brand) آمریکایی بود. چند سالی می شود که این نام تجاری، نقل محافل گوشی بازان و علاقه مندان به دنیای موبایل است. طرفداران محصولات اپل، کل کل و کری خوانی های سنگینی با دیگر شرکت‌ها به ویژه سامسونگ دارند و از حیث تعصب، به مانند طرفداران فوتبال رگ گردنشان بیرون می‌زند!
اینجا موضوعِ بحث، تحلیل این رفتار از سوی طرفداران مارک های موبایل و تولید کنندگان لوازم الکترونیکی نیست. آنچه اینجا مطرح است، علت بروز رفتاری است که خبر آن را در پاراگراف اول مرور کردیم. این شرکت آمریکایی با صراحت از عدم تمایل به فعالیت در ایران می‌گوید، اما عده ای همچنان برای حضورش سر و دست می‌شکنند. این افراد در دسته بندی کلی فروشندگان محصولات و یا استفاده کنندگان هستند. دغدغه‌ی این دو دسته تا حدودی متفاوت است.

پیش از پرداختن به این دو دسته لازم است مطلبی را در نظر داشته باشیم. حدود یک ماه پیش خبر قطع خدمات اپراتوری گوشی‌های تلفن همراه قاچاق، موجب آشفتگی بازار موبایل و نگرانی برخی از دارندگان تلفن همراه شد. نبود هیچ نمایندگی رسمی از طرف شرکت اپل، موجب تشویش طرفداران پر شمار محصولات اپل در ایران شد. البته نگرانی کاربران، پس از توضیح سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا حدودی برطرف شد.(هایپر)

پس از مرور اخبار فوق به بررسی دغدغه ی آن دو دسته می پردازیم. دسته‌ی اول فروشندگان و وارد کنندگانی هستند، که از وارد کردن و یا فروش این محصول سود می‌برند و به طور حتم به فکر کسب سود و درآمد خود هستند. این افراد تنها از دید مادی به مسائل نگاه می‌کنند و به مسائلی که به آنها خواهیم پرداخت توجه چندانی ندارند.

دسته‌ی دوم کاربرانی هستند که به دلایل مختلف اعم از علاقه، رضایت از محصول و یا طرفداری محض، نسبت به داشتن آن تمایل و در درجات بالا تعصب دارند! البته علاقه مندی به تکنولوژی در حدِ معقول، امر قبیحی نیست و جزو مسائل و علایق شخصی افراد است. اما آنچه که نامعقول می نماید، نگه نداشتنِ منزلتِ یک کشور و مردم آن از سوی شرکت های بیگانه است.

محصولات شرکت اپل به دلیل محدودیت های خاص به واسطه‌ی تحریم های بین‌المللی و نبود نماینده رسمی در کشورمان همواره با معضلاتی نظیر نبود خدمات پس از فروش، عدم پشتیبانی فنی شرکت از کاربر ایرانی در داخل کشور و حتی حمایت نکردن محصولات اپل از زبان فارسی، کاربران ایرانی را با محدودیت مواجه کرده است. با وجود تمام محدودیت های ذکر شده، اقبال عمومی به محصولات این شرکت در کشورمان بسیار مطلوب بوده و شاید بتوان گفت نسبت به محدودیت کاربران، استقبال بسیار خوبی از محصولات این شرکت شده است.

وقتی صحبت از استقبال خوب مردم ایران از محصولات اپل می شود حرف گزافی گفته نشده است. در کشور های دیگر با پرداخت تنها ۳۲ دلار، می توان یک گوشی مدل ۲۰۱۶ محدود به استفاده از یک اپراتور را تهیه کرد. پرداخت این مبلغ با توجه به حداقل مبلغ دریافتی حقوق در دیگر کشور ها مبلغ بسیار ناچیزی است. اما برای خرید همین محصول البته نمونه ی «unlock» شده و بدون هیچ گونه پشتیبانی، باید حداقل مبلغ ۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان را پرداخت کرد.

همانطور که واضح است یک کاربر ایرانی برای رسیدن به یک دستگاه گوشی اپل مبلغی چند ده برابر یک خریدار غیر ایرانی را پرداخت می کند. وقتی به گزاف بودن مبلغ پرداختی ایرانیان برای رسیدن به گوشی محبوبشان می نگریم و رفتار شرکت اپل را در مقابل آن قرار می دهیم، هیچ احترامی را از سوی شرکت اپل نسبت به مصرف کننده ایرانی نمی بینیم. اما نکته ی تلخی که می بینیم عدم توجه به این مسئله از سوی طرفداران و کاربران این محصول است.

شاید در مقابل این مطلب عده ای صحبت از عزتمند نبودن الگوی مصرف ایرانیان در بسیاری از موارد نسبت به مردم دیگر کشورها بگویند و تصمیم گیران سیاسی و اقتصادی کشور را مقصر بدانند.

بر کسی پوشیده نیست که برخی از سیاست های اقتصادی بیشتراز آنکه موجب کسب عزت ملی شوند، مایه ی ذلت شده اند. بد نیست از خود بپرسیم که آیا در موارد دیگری که رفتار و سیاست گذاری غلطی را از دولت ها شاهد هستیم، آیا باز هم در مسیر آن حرکت می کنیم و یا رفتاری را نشان می دهیم که به سودمان است؟ البته باید پرسید چند درصد از کسانیکه دغدغه ی حضور شرکت اپل در ایران را دارند، توجهی به رفتار های ضد ایرانی این شرکت دارند؟ آیا رفتار مبتنی بر حفظ شان یک ملت تنها در کیفیت محصول خلاصه می شود؟ آیا رفتار های خصمانه ی این شرکت بر ضد کاربران ایرانی، از سوی کاربران، رفتاری محترمانه تلقی می شود؟
هدف از نگارش این مطلب، تخریب یک نام تجاری جهانی نیست، بلکه توجه به مسائلی است که از هر نام تجاری دیگری ارزشمندترهستند. ای کاش حمیتی میان تصمیم گیران و مسئولان وجود داشت، تا در کنار برای برآورده ساختن نیازجامعه ی ایرانی به استفاده از کالاهای با کیفیت و مطرح جهانی، سیاستی در پیش گرفته شود تا این اتفاق با حفظ حرمت و عزت کشور و مردم انجام گیرد.

ای کاش مانند هجوم برای رای دهی برای انتخاب نام فلان ورزشکار و مواردی از این دست، کاربران و استفاده کنندگان محصولات اپل، در مواردی اینچنین نیز فعالیت چشمگیری داشتند. همچنین چه خوب است زمانی که عزمی برای تحقق نیافتن اتفاقی وجود دارد و یا تولید کنندگان اصلاً تمایلی برای رعایت این مسئله ندارند، با بی اقبالی استفاده کنندگان روبرو شوند تا رفتار خود را نسبت به بازار پر سود ایران اصلاح کنند.
 
کلمات کلیدی : اپل، آیفون
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۰:۰۶:۵۷
فقط سامسونگ (3898607) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۰:۵۷:۴۰
بنده گوشی سامسونگ دارم اما اعتقاد دارم که سامسونگ فقط یخچال و لباسشویی بزنه موفق تره (3898724) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۳۴:۲۱
جدیدا گوشیای اپل نسبت به قیمتش و سیستم عاملش و سخت افزراش دیگه هیچ کدوم در برابر سامسونگ برتری قایل توجهی ندارند. الان دیگه هواوی گوشی میزنه که اساسی برای اپل شاخ میشه چه برسه به سامسونگ.
متاسفانه اپل فقط یک برند امریکایی است که بعضیا آت و اشغالای آمریکاییم دوست دارن چه برسه به گوشی. (3898799) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۳:۱۹:۰۹
آت آشغال؟؟؟!! آت آشغال؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم. (3899001) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۰۷:۲۱:۱۹
اپل ، کدخدای پفکی و بادکنکی و دروغین و فریبکار (3900177) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۶:۱۸
نفهمیدی: آت و آشغال آمریکایی روهم دوستدارند چه برسه به گوشی اپل. (3900411) (alef-6)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۱۴:۵۹
اونم فقط Galaxy S6 (3898757) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۲۲:۱۷
شرکت اپل با احترام به کاربر ایرانی اعلام کرده بود تا رفع کامل تحریم قادر به تاسیس نمایندگی نیست اما نگفته بود به هیچ وجه نمایندگی افتتاح نمیکند
از طرفی سوء استفاده بعضی از شرکتها نظیر سامسونگ از تحریمها باعث شده واردکنندگان قاچاق یا حتی واردکنندگان قانونی ، این محصولات را به چند ده برابر قیمت بفروش برسانند ضمن اینکه با بی ادبی کامل از ارائه خدمات مناسب طفره میروند ، نمونه بارزش هم فروش گوشی ضدآب و عدم ارائه خدمات به دلیل اینکه این گوشی در آب افتاده بود که البته کلیپ این قضیه نیز منتشر شد
لذا اینکه عدم تاسیس یک نمایندگی را بی ادبی و عدم احترام یک شرکت بین المللی به مردممان بدانیم کار اشتباهی است خصوصا" اینکه بر اتفاقات گذشته و مسائلی که باعث شده تا کنون این شرکت نمایندگی افتتاح نکندرا هم در نظر نگیریم
الغرض اپل ، یا شرکتهای دیگر مادامی که بابت جریمه های بین المللی ناشی از تحریمهای گذشته یا حتی تحریمهای دلاری آمریکا آسوده خاطر نشوند قادر به انجام فعالیت در ایران یا هرکشور تحرم زده دیگری نخواهند بود
البته شخصا" نه تنها به اپل ارادتی ندارم که اصولا" با هر برند دیگری که هزینه برند سازی خودش را از مردم دریافت میکند مشکل دارم اما اعتقاد هم دارم کسانیکه با اعمال نسنجیده خود ایران را در انزوا قرار دادند ... روزی مجبور به جوابگویی شوند (3898777) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۰۹:۵۷:۵۸
ماآخر نفهمیدیم تحریمها لغو شده یا نشده، تکلیف ملتروبا برجام مشخص کنید تو رو خدا (3900416) (alef-6)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۳۵:۴۶
منم samsung note 5 دارم .....خداییش ازش راضیم. (3898801) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۰:۰۷:۳۶
متاسفانه این مطلب چند ایراد مهم دارد. واضح‌ترین آن در مورد قیمت این محصول است که محصول ۳۲ دلاری در ایران بیش از ۲ میلیون فروش می‌رود. همانطور که نوشته‌اید محصول ۳۲ دلاری در قبال قرارداد ۲ ساله با اپراتور تلفن همراه در اختیار شما قرار می‌گیرد و اگر در آمریکا هم بخواهید گوشی آیفون unlock تهیه کنید باید ۶۵۰ دلار بپردازید.
در مورد عزت و احترام هم خودمان را گول نزنیم. وقتی این شرکت به علت تحریم‌ها نمی‌تواند در بازار حضور داشته باشد و خدمات رسمی ارائه کند، مجبور است اعلام کند هیچ خدماتی در ایران ندارد چون کنترلی روی این بازار سیاه ندارد. (3898608) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۶ ۲۰:۲۸:۳۰
مطلب شما صحيح است اما ناقص ٣٢ دلار يا نزديك به اين پرداخت ماهانه است ضمن آنكه هزينه مكالمه وديتا وعوارض حدود ماهي حدود ١٠٠تا١٢٠ دلار بسته به اپراتور مربوطه در آمريكا مي باشد نويسنده مقاله كم ا طلاع بوده (3907161) (alef-11)
 
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۰۱:۳۴
شما از ایرانخودرو و سایپا که داخلی هستند و مدیرهای مسلمان دارن ، اول انتظار احترام داشته باشید ، بعد از کفار ( بنا به گفته شما )

اپل حداقل جنس با کیفیت می ده دست ملت ، شرکت های داخلی چطور ؟ (3898733) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۲۱:۵۱:۳۷
یعنی مدیر و مهندس و تکنسین و کارگر ایرانخودرو و سایپا از میان خود ماها نیستند؟
من و شما باید با وجدان کار کنیم، آن وقت کالای پرکیفیت تولید خواهیم کرد.
مشکل ما خود ما هستیم. اسم هایی مانند سایپا و غیره بهانه ی ما است برای از زیر کار دررفتن مان و غر زدن بی مورد. (3899910) (alef-6)
 
یک ایرانی
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۷:۳۰
سلام مشکل ایران خودرو و سایپا بیشتر مدیریتی است وگرنه عملکرد همین مهندسینی که در ایران خودرو وسایپا کار میکنند در کارخانجان مشابه خارجی قابل مقایسه با شرکتهای ذکر شده نیست مصداقهای آن را هم همه میدانیم و نیاز به ذکر مثال جدید نیست. برادر من اشکال مدیریتی است ونه چیز دیگر (3901499) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۰۸:۴۱
واقعا" با آنچه در بالا قید شده است ، موافقم.


متاسفانه ، مردم ایران در افراط و تفریط....ید طولائی دارند.


واقعا" که تاسف برانگیز است. (3898750) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۱۶:۵۸
به نظر من اقدام جمع آوری اپل از بازار ایران از نظر تجاری اقدامی کاملا صحیح بود
شرکتهایی از قبیل اپل با واسطه کردن فروشگاههای کشورهای همسایه از بازار میلیاردی ایران سود میبرند ولی وقتی صحبت از خدمات پس از فروش و یا حتی دانلود اپلیکیشن ها میرسد ناگهان قانونمند می شوند و مشتریان ایرانی را تحقیر میکنند.
و تا وقتی این مبع درآمد میلیاردی برایشان قطع نشود فکری به حال وضعیت خودشان از جمله فشار بر کنگره و لابی و یا حتی دپارتمان حقوقی خودشان برای جلوگیری از این رفتارها نمی کنند. (3898764) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۱۹:۰۰
وقتي خودمان براي خودمان احترام قايل نمي شويم چه انتظاري از ديگران داريم
گوشي هاي اپل خيلي عاليند اما وقتي فروشنده احترامي براي ما قايل نيست چرا بايد از ايشان خريد كنيم (3898768) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۱:۲۸:۴۵
همچین میگین چند ده برابر مگه سامسونگ یا سونی هم چند برابر نیست (3898789) (alef-3)
 
کاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۲:۰۱:۲۱
نویسنده یکبار دیگر این بند را مرور کند :

وقتی صحبت از استقبال خوب مردم ایران از محصولات اپل می شود حرف گزافی گفته نشده است. در کشور های دیگر با پرداخت تنها ۳۲ دلار، می توان یک گوشی مدل ۲۰۱۶ محدود به استفاده از یک اپراتور را تهیه کرد. پرداخت این مبلغ با توجه به حداقل مبلغ دریافتی حقوق در دیگر کشور ها مبلغ بسیار ناچیزی است. اما برای خرید همین محصول البته نمونه ی «unlock» شده و بدون هیچ گونه پشتیبانی، باید حداقل مبلغ ۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان را پرداخت کرد.

-----------------------------------------------------------------------

کدام گوشی 32 دلاری در ایران 2/300/000 فروخته می شود ؟
شاید اشتباه تایپی بوده! (3898844) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۲:۱۷:۲۸
فقط hTC!! عالیه. نصف قیمت اپل ولی کارایی دوبرابر (3898874) (alef-3)
 
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۲:۳۶:۰۱
لطفابرای نوشتن صادق باشید قیمت تلفن unloukدرسراسرجهان ازجمله امریکایکسان وباهمان قیمتی است که درایران عرضه می گردد (3898907) (alef-3)
 
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۲:۳۸:۱۸
همه چیز در ایران حداقل دو تا سه برابر قیمتهای بین المللی به فروش می رس. خودرو موبایل لپ تاپ. (3898916) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۲:۴۶:۴۰
خالا چه اصراریه از اپل استفاده کنید .برای مصرف کننده ایرانی گوشی های اندرویدی مناسب تره (3898932) (alef-11)
 
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۲:۵۵:۰۷
وقتی نوکیا تو بازار نباشه اپل و سامسونگ و ... شاخ میشن.
هیچوقت خاطرات کیفیت و دوام نوکیا رو در همه زمینه ها فراموش نمیکنم و متاسفم که باید از یک اسباب بازی اندرویدی استفاده کنم. (3898943) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۳:۰۵:۲۲
"همانطور که واضح است یک کاربر ایرانی برای رسیدن به یک دستگاه گوشی اپل مبلغی چند ده برابر یک خریدار غیر ایرانی را پرداخت می کند."

الف، دوست عزیز، هر مقاله ای از هر نویسنده را چاپ نکن. بعضی وقتها داشتن یک حداقل اطلاعات از بازار ایران برای نوشتن یک مقاله کافیه ولی شما عزیزان حتی به همین هم دقت نمی کنید.

تا قبل از اجرای طرح مبارزه با قاجاق گوشی های اپل تقریبا تمامی مدلها در بازار ایران (بغیر از بازه 10 روزه بعد از عرضه در بازار آمریکا) حدودا 10 تا 15 درصد از قیمت دلاری موجود در سایت کمپان اپل ارزانتر بود. تازه قیمت های موجود در سایت اپل بدون در نظر گرفتن مالیات های فروش در کشورهای مختلف بود. مدتی حتی گوشی های اپل از ایران به ترکیه و امارات قاچاق می شد.

لطفا در نوشتن مقاله کمی بیشتر دقت کنید. صرف اینکه مقاله توسط گروه زیادی از افراد خوانده میشه دلیل نشه که هر مطلبی بدون سند ارائه بشه. (3898968) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۲۰:۵۷:۵۷
كاملا حق با شماست.
ضمنا نه تنها اپل بلكه همه كمپانيهاي ديگري كه امكان مراوده بانكي با ايران رو ندارند نميتوانند محصولي رو مستقيم به ايران بفروشند.
تا بانكهاي ما به استانداردهاي جهاني و قانون مبارزه با پولشويي نرسند هيچ شركتي كه با بانكهاي معتبر جهاني كار ميكنه قادر به فروش محصولاتش و خدماتش بدون واسطه نميباشد. (3899850) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۳:۴۲:۲۵
این شرکتها مجبور هستن در همه دنیا جنس خودشون رو با قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش آنچنانی ، با احترام به مشتری بفروشن . اما در ایران با چند برابر قیمت ( که قطعا بخشی از این سود دلالی ، مستقیم و غیر مستقیم به شرکت اصلی میرسه ) و بدون هیچ خدماتی جنس میفروشن ، بعد هم تا جایی که بتونن توهین میکنن !!! (3899044) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۴:۲۵:۱۴
اپل خیلی خوبه و خیلی امکانات داره ولی 99 درصد دارندگان اپل استفاده ای ازش میکنند که از گوشی 500 تومنی هم برمیاد (3899153) (alef-13)
 
علی
New Zealand
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۴:۳۷:۲۰
اطلاعات غلط دادن هم شده کار همه ! برادر من من خارج ایران زندگی می کنم بفرمایید کجا گوشی 32 دلاری میدن من ده تا بخرم !
اپراتورها گوشی به شما می دن نه با 32 دلار بلگه خیلی ها با یک دلار ولی پول گوشی رو طبق قرارداد دو ساله از شما دولا پهنا می گیرن ! طوری که گوشی برای شما خیلی خیلی گرونتر در میاد ! این روش پول درآوردن اپراتورهاست !

جهت اطلاع شما قیمت گوشی در ایران از همه جا ارزونتره ! من خودم وقتی میام ایران گوشی سامسونگ می خرم چون از همه جا ارزونتره . تو رو خدا از این جو های الکی به مردم ندین ! (3899170) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۴:۳۹:۳۱
مقاله ای که اصلا اطلاعات درست و تحقیق لازم در موردش نشده. فقط یک سرچ ساده تو اینترنت کردند همین. نقد های به شرکت اپل همیشه هست من خودم به عنوان مصرف کننده نقد های دارم ولی این نقد ها در مورد شرکت های دیگه هم هست پس ربطی به یه محصول خواص نداره.
در ضمن در مورد نداشتن خدمات فارسی واقعا نمی دونم منظورتون چیه؟
در مورد قیمت گوشی موبایل در اینجا هم به صورت انلاکش همون قیمت. شرکت های خدمات دهنده گوشی پول گوشی رو به صورت قسطی از قیمت خدمات میگیرند و هر گوشی قیمت ها متفاوتی داره و اتفاقا در دراز مدت هزینه بیشتری نسبت به قیمت گوشی میدی یعنی گوشی که چهار سال داری و پولی که بابتش دادی چندین برابر قیمت گوشی اصلی میشه چون خدمات قیمتش چند سال یک بار ممکنه تغییراتی توش ایجاد بشه که گاهی برای خریداران جدید. البته شرکت ها بعد از مدتی گوشی رو حاضر هستند عوض کنند ولی باید یک تا دوسال از داشتن خدمات گذشته باشه.
من خودم گوشی سامسونگ دارم شرکت سامسونگ اصلا در ضمینه خدمات اقدامی نمی کنه بلکه فروشنده های گوشی اقدام می کنند تا شرکت تولید کننده. هر دوتا گوشی رو هم امتحان کردم در دراز مدت گوشی های اپل بهتر عمل می کنند تا گوشی های سامسونگ. از اونجای که هر دو دستگاه رو تعمییر کردم اپل مشکلات کمتری نسبت به گوشی سامسونگ داشته. ولی باز هم هر کدوم مزایا و ضعف های دارند که در گوشی های جدید تر سعی می کنند حل کنند.
در مورد پاسخ شرکت اپل. موضوع پیچیده تر از اون که بشه گفت فقط مربوط به شرکت اپل این موضوع مربوط میشه ضعف کشور در سیاست های خارجی در ضمینه الکترونیک و ربطی به دولت حاضر هم نداره بلکه در طول مدت ها این مشکل روی هم جمع شده و چنین شکلی رو ایجاد کرده. شرکت اپل سیستم بسته ای داره و سعی کرده در خودش باشه همیشه محصولاتش هم در درون خودش شرکت های دیگه اوپن سورس هستند و چنین مشکلی رو ندارند. سیاست اپل همیشه در این موضوع بوده و با این کار تبدیل به شرکت الان شده. روشی که من به شخصه بهش نقد دارم ولی همین باعث شده گوشی ها در دراز مدت بهتر عمل کنند تا شرکت های مثل سامسونگ که بیشتر سیاست مصرف روزانه رو دارند در برابر شرکت اپل که خدمات طولانی مدت رو داره. این کار در ایران امکان پذیر نیست چون سود دهی لازم رو در ایران نداره و برای کار کردن گوشی باید گوشی ها اوپن سورس باشند و این باعث میشه سیاست کلی شرکت اپل تغییر کنه. بازار اپل در ایران از فروش اپ هیچ سودی نمی بره و ... نتیجه این میشه که شرکت در ایران دنبال باز کردن فروشگاه نیست. (3899178) (alef-13)
 
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۷:۲۸:۰۹
همه ی محصولات در ایرا این شکلی هستند به علت تحریم ها .من خودم کالایی رو در یک فروش فوق العاده از شرکت اصلی در کانادا سفارش دادم و کالا به دبی ارسال شد و دوستم آن را وارد کشور کرد به هزینه پست و خرید من به پول ایران حدود چهارصد تومان هزینه کردم .و کالایی با اصالت خریدم .همین کالا در تهران حدود یک میلیون تومان به فروش می رسید .
خودتان قضاوت کنید کالا از آن طرف دنیا کمتر نصف قیمت تهران است !!!!!!! (3899534) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۸:۰۴:۲۳
قیمت محصولات اپل در ایران تفاوت فاحشی با بقیه نقاط آسیا و اروپا ندارد. در همه جا گوشی بدون قرارداد دو ساله با اپراتور تقریبا همین مقدار است عزیز من. (3899596) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۲۱:۰۷:۳۲
شما باور میکنی اپل به کسی بی ادبی کنه؟! شک نکنید برا پول هم که شده(منفی بخوای به موضوع نگاه کنی) غربی ها با همه محترمانه برخورد میکنن (3899863) (alef-6)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۶-۰۳ ۰۹:۴۵:۳۲
اگر مرد هستيد اپل نخريد (3900381) (alef-6)
 
م.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۵ ۰۲:۴۴:۵۹
با اینکه افکارم با انطرفیها بیشتر همخوان است،دو بار در مورد محصولات این شرکت بیشرف، دلم به حال هموطنانم سوخت.یکبار وقتی دو کودک ایرانی در آمریکا به فروشگاه محصولات اپل رفتند و فروشنده آنها را آدم حساب نکرد و گوشی به آنها نفروخت.چهره آن دو کودک،موجب خشم و اندوه هر انسان با انصافی میشد.و یکبار هم حالا با خواندن تیتر این مطلب. این توهین و تحقیر در هر کجای دیگر در دنیا که اعمال میشد مردم آن کشور،حتی محصولاتی که قبلتر خریده باشند را نابود خواهند کرد و به آن بردن و شرکت پشت خواهند کرد اما ظاهرا در کشور ما برعکس است،و بعضیها خریدار تحقیر،آنهم به قیمت هرچه بالاتر هستند!!!!!!کمی شرافت،فقط کمی عزت نفسم آرزوست.از اپل چه میخواهیم که باندهای دیگر فاقد آن است؟؟؟؟؟ (3903752) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.