نظر منتشر شده
۱۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 264982
تجاوز نظامی عربستان/ لحظه‌ به لحظه با یمن؛
فرودگاه عدن به کنترل انصارالله درآمد/ اختلاف در آل‌سعود بر سر جنگ یمن
بخش خارجی الف، 9 فروردین 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۴
چهارمین روز تجاوز عربستان سعودی به یمن در حالی آغاز شد که صبح امروز انفجارهای مهیبی در شرق صنعا به گوش رسید و ضدهوایی‌های ارتش یمن همچنان در حال هدف‌گیری جنگنده‌های متجاوزند.

به گزارش فارس، بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «توفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت ۲۴ به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است. ۱۰ کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

جدیدترین اخبار تجاوز عربستان به یمن را در زیر می‌توانید دنبال کنید:

* حملات هوایی و موشکی عربستان به مناطق مختلف شهر صعده از جمله فرودگاه این شهر از سر گرفته شد

* خبرگزاری آلمان: انصارالله، بر خلاف شدت درگیری‌ها، در عدن به پیشروی ادامه می‌دهد.. منابع محلی در عدن: فرودگاه عدن به کنترل انصارالله و نیروهای حامی آن در آمد.

منابع محلی در شهر عدن به خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) گفتند که نیروهای حامی انصارالله امروز بر فرودگاه عدن سیطره پیدا کردند و به سمت منطقه «خور مکسر» نیز پیشروی کردند. این پیشروی بعد از شدیدترین درگیری‌های عدن در روزهای گذشته به دست آمد./ عدن در سه روز گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی است که تاکنون ۱۳۶ نفر در آن کشته شده‌اند

* پسر قرضاوی پس از حمایت پدرش از تجاوز عربستان به یمن: این جنگ ضرورتی نداشت/ این جنگ ممکن است شرق عربستان و بحرین را به حد انفجار برساند/ حکام عرب نمی‌خواهند بپذیرند که مردم کشورها خودشان می‌خواهند بر کشورشان حکومت کنند.

* مخالفت انصارالله با انتقال گفت‌وگوهای یمن به مغرب

وبگاه خبری «المشهد الیمنی» اعلام کرد که منابع نزدیک به انصارالله در گفت‌وگو با گروه‌های سیاسی یمن با حضور جمال بنعمر نماینده سازمان ملل در امور یمن، انتقال گفت‌وگوهای سیاسی به مغرب (متحد عربستان) را رد کرده‌اند. این منابع گفتند که بنعمر بزودی مکان جدیدی را پیشنهاد و اعلام خواهد کرد.

پیش از این انصارالله با تاکید بر اجرای گفت‌وگوهای یمن در داخل این کشور، انتقال آن به عربستان را به این دلیل که عربستان خود از مداخله‌کنندگان در امور یمن است، آن را رد کرده بودند.

* وزیر دولت مستعفی یمن: علی عبدالله صالح در حال برنامه‌ریزی برای فرار به اریتره است.

ریاض یاسین، وزیر دولت مستعفی یمن به شبکه خبری «سی.ان.ان»‌ گفت که «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن اکنون در صنعا است و در حال برنامه ریزی برای فرار است. یاسین افزود که «او قصد فرار به اریتره را دارد، زیرا در آنجا مایملک و منازل و زمین‌های زیادی دارد.

او درباره حمله زمینی عربستان به یمن نیز گفت که «ما به دخالت نیروهای زمینی نیاز مبرمی دارید تا کنترل امور (در دست ما) باقی بماند. شاید این اتفاق در چند روز آینده بیفتد».

* اختلاف در آل‌سعود بر سر یمن/ اعتراض ولی‌عهد و پسر عبدالله به عملیات ریاض

* بحران کمبود خون در بیمارستان‌های «عدن»

* تداوم بمباران صعده

* مخالفت انصارالله با انتقال مقر گفت‌وگوها به «مغرب»/ فرستاده سازمان‌ملل به زودی مکان جدیدی را پیشنهاد می‌کند

* ورود ناو چینی به بندر عدن برای خروج اتباع این کشور از یمن

* فواد معصوم: تداوم توسل به زور در یمن اوضاع را بدتر خواهد کرد

* مسکو: طرف‌های یمنی خواستار میانجیگری شده‌اند

*«محمد علی الحوثی»:جای رهبران انصارالله امن است/تهدیدی برای عربستان و کشورهای شورای همکاری نیستیم

* «نتانیاهو» از حمله عربستان به یمن حمایت کرد

* المیادین: ارتش یمن کنترل شهر راهبردی «بیحان» در استان «شبوه» را به دست گرفت

* پاکستان برای خروج دیپلمات‌ها و شهروندان خود از یمن هواپیما فرستاد

* انتقاد شدید کاربران شبکه الجزیره از حمله عربستان به یمن و بی توجهی به فلسطین

* آژیر خطر در مرزهای عربستان سعودی به صدا درآمد/درگیری مسلحانه در دو منطقه مرزی

* پژوهشگر جنبش‌های اسلامی سوریه:وحدت ملی یمن توطئه خطرناک آمریکا و اسرائیل برای منطقه را ناکام گذاشت

*بمباران باند فرودگاه بین‌المللی صنعا و کشته شدن ۱۵ عضو انصارالله

* تظاهرات فعالان حامی فلسطین در تونس علیه تجاوز عربستان به یمن +تصاویر

* «عبدربه منصور هادی» پسر «علی عبدالله صالح» را از سفیری امارات برکنار کرد

* درگیری برخی قبائل «شبوه» با انصارالله و نیروهای «علی عبدالله صالح» در «بیحان»

* بمباران مقر نیروهای تیپ ۱۱۵ ارتش یمن در منطقه «شقرا» در «ابین»/ تداوم درگیری‌ها میان نیروهای «هادی» و انصارالله در این استان

* واشنگتن: کری موضوع یمن را با ظریف مطرح کرده است/ از نقش تهران در صنعا نگرانیم

* تجاوز مجدد جنگنده‌های سعودی به پایتخت یمن/انفجارهای مهیب در شرق صنعا

* ماجراجویی نظامی ریاض در یمن بحران منطقه را پیچیده‌تر می‌کند

* سفر دوره‌ای «عبدربه منصور هادی» به چند کشور غربی و عربی

* بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب/حمایت از حملات عربستان علیه یمن

* وزیر پیشین اطلاع‌رسانی سوریه: عربستان با تجاوز به یمن بیش از هر زمان مزدوریش برای آمریکا را ثابت کرد

* معارض سوری:تجاوز عربستان به یمن با هدف تامین منافع منطقه‌ای آمریکایی‌-‌‌صهیونیستی انجام شد
* بسیاری از ساکنان جنوب عربستان وادار به ترک خانه‌ها خود شدند

* معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار توقف حملات هوایی به یمن شد

* درگیری شدید نیروهای ارتش یمن و نیروهای مردمی با شبه نظامیان طرفدار رئیس جمهور فراری این کشور در مناطق مختلف عدن

* جنگنده‌های سعودی بار دیگر به آسمان صنعا بازگشتند و شهر را بمباران کردند

* حمله هوایی به مناطق مسکونی در صعده در شمال یمن

* رسانه‌ها گزارش دادند که ضدهوایی‌ها در شهر صنعا به طور مداوم در حال مقابله با هواپیماهای متجاوز سعودی هستند تا مانع از بمباران پایتخت یمن شوند

* سعودی‌ها شدیدترین حملات هوایی را به فرودگاه بین المللی الحدیده در غرب یمن داشتند به طوری که این فرودگاه در روز‌های اخیر ۱۰ بار هدف حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت

* چند پایگاه نظامی، بیمارستان ۵۶ ارتش، ستاد فرماندهی نیروهای هوایی و مناطق مسکونی در پایتخت یمن موشک باران شدند

* جنگنده‌های سعودی شهر‌های صنعا، صعده و الحدیده را بار دیگر بمباران کردند

* مدارس صنعا در تمام مقاطع از فردا باز خواهد شد و دانش آموزان به کلاس‌های خود باز می‌گردند

*مقامات نظامی در یمن هدف قرار گرفتن انبار سلاح در حملات هوایی عربستان را تکذیب کردند

* حملات هوایی جنگنده‌های سعودی در طی ۴ روز اخیر تاکنون ۵۴ شهید و ۱۸۷ زخمی برجای گذاشته است

* حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف کشور یمن در روز گذشته (شنبه) دستکم ۳ شهید و ۱۴ زخمی برجای گذاشت
 
همشهری
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۲۹:۲۷
کاش یمنی ها حداقل یه ترقه بندازند واسه هواپیماهای عربستان واسه دلخوشی (2771811) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۷:۰۳
دلخوشی کی برادر من؟جنگه. (2772319) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۴:۱۰:۱۸
1- ببینید مهم ترین سناریو این است که توازن قوای نظامی را برقرار کنند.
عربستان و بقیه می دانند در خاور میانه هیچکدام رقیب نظامی ایران نیستند بنابر این لازم است با هم سویی این وضع خود را بهبود بخشند.

2- در صورت موفقیت در یمن احتمال تکرار دخالت نظامی در عراق و سوریه هم وجود دارد.

3- عربستان می خواهد خود را رهبر تحولات جهان عرب نشان دهد.

موفقیت هم بسته به شرایطی دارد از جمله عدم دخالت نظامی ایران و روسیه و میزان مهارت انصارالله در استفاده از ابزار ارتش می توان در این دسته قرار داد.
شرایط جغرافیایی یمن و توان نا امنی در دریای سرخ هم می تواند بر پیچیدگی قضیه بیفزاید. (2773362) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۹:۲۴:۰۷
یمنی ها هیچ شانسی برای پیروزی در جنگ کلاسیک رودرو ندارند چون اصلا ارتشی دیگر ندارند، مهم اینست که احتمال دارد هدف از حمله عربستان و دوستانش تحریک ایران و ورود ایران به این جنگ باشد تا حتی اگر خود نیروی هوایی اسراییل هم که شده همراه با نیروهای هوایی بقیه عربها که هو اپیماهای مشابه دارند و تحت اسم این کشورهای عربی در یک نبرد دو سه روز به تاسیسات اتمی ایران حمله کنند و بعد هم آتش بس بدهند و در واقع اسراییل و غربیها غیر از جناح اوباما و آلمانیها ، آرزو دارند پادشاه نادان عربستان همان سناریوی صدام در جنگ با ایران را دنبال کند تا سالها مجددا منابع کشورهای اسلامی به دست خودشان از بین رود. (2772601) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۰:۲۷:۴۸
باسلام

یمنی ها در جنگ نامتقارن وفرسایشی تمام کشورهای متخاصم را درگیر میکنند

چه بسیاری از این کشورها فقط قصد خوش خدمتی دارند و انگیزه واقعی ندارند

مطمئن باشید خیال طرفداران یمنی ها راحت است از آینده بی ریشه این تحولات. (2772693) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۰:۴۲:۰۸
من با نظر شما با احترام ، بسیار مخالفم:
1- ارتش عربستان با همراهی مصر و حتی پاکستان ( که خیلی بعیده ) به اندازه یک دهم قدرت ارتش منظم اسرائیل نخواهد بود ، وقتی قسام یک گروه کوچک نظامی جلوی پیشروی اسرائیل رو در غزه گرفته با اون حمایت عجیب و غریب توپخانه ای و زرهی ارتش اسرائیل از نیروی زمینی اش ، پس انصار الله حتی بی کمک ارتش ( در بدترین حالت ممکن) توان مقاومت و طولانی کردن جنگ تا دراز مدت را داراست
2- عملا انصارالله به تجهیزات نظامی ارتش دسترسی دارد و در نتیجه در مقابل حملات زمینی حتی روی گزینه پشتیبانی زرهی و توپخانه ای هم بهره می بره که قسام و حتی حزب الله از اون بی بهره هستن و البته ابتکار عمل های چون عملیات استشهادی ، بستن تنگه با موشک های ضد کشتی ، کشیدن جنگ مسلحانه در قلب عربستان ، شلیک موشک های انباشته شده به سبک قسام و . . . دارد
3- انصارالله تا حالا یک فشنگ سمت عربستان شلیک نکرده ، ولی عربستان در تشکیل نیروی زمینی دچار مشکل شده و نیروهای تحت حمایتش از سوریه را فرا خوانده.
4- شاهدی بهتر از این که عراق با تمام امکاناتی که از ایران و آمریکا ( پشتیبانی هوایی ) گرفته و با تشکیل نیروهای مردمی سی هزار نفره و ده هزار نیروی پشتیبانی در پیشروی مقابل داعش در تکریت با کندی مواجه شده؟!!!

5- پیش بینی من این است که اگر جنگ زمینی اتفاق بیافته و البته عربستان بتواند بر فرض پاکستان و مصر را مجاب کند برای درگیری زمینی ، تا سالها این جنگ به درازا می انجامد و عملا عربستان و انصار قدرتی برای پایان این جنگ ندارن. همانطور که در سوریه ، عراق داره اتفاق می افته و اگر به تنهایی وارد شود مثل سال 2009-2010 شکست سنگینی از انصار خواهد خورد و به شدت به سمت تجزیه شدن خواهد رفت. (2772722) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۸:۴۱:۰۴
بسیار تحلیل جالبی بود
توسل به نیروی نظامی برای اشغال یک کشور در قرن 21 عملا" به یک فرض محال تبدیل شده است
حکام نادان عربستان سرمست از حمایتهای امریکا برای اثبات خوش خدمتی و نوکری خود این اشتاه بزرگ استراتژیک را انجام دادند و مطمنا" ملت متمدن و تاریخی یمن با این تجاوز وحشیانه متحدتر خواهد شد و با کم شدن اختلافات داخلی به یک تهدید جدی برای منافع مثلث شوم امریکا،اسراییل و عربستان تبدیل خواهد شد و مانند حماس و حزب الله با تشکیل گروهای کوچک نظامی و جنگ های نامنظم خطرهای مستمری را برای عربستان به وجود خواهد آورد
مگر اینکه این حکام نادان هر چه سریعتر با پایان این جنگ نابرابر خود را از باتلاق یمن نجات دهند (2773503) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۳:۱۱:۱۳
خیلی تحلیل بدی بود! (2772976) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۵:۴۰:۰۶
اره والا (2784510) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۳۰:۲۲
حوثی ها با انجام کودتا ضد رئیس جمهور قانونی یمن شروع کننده این فجایع بودند. (2771815) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۲۵:۴۹
حوثی ها کودتا کردن به عربستان چه مربوطه که داره مردم یمن بمباران میکنه بعدم شما بفرمایید فرق کودتا و انقلاب تو چی هست لاقل یکم مطالعه کن سوادت بیشتر شه حق الناس مردم یمن که هیچی (2772204) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۱۶:۰۰
شما لطف کن برا من توضیح بده چرا هر گروهی که ایران طرفدارشه ؛ هر کاری میکنه انقلابه ، مثل بحرین ، یمن ، اوکراین ، و هر گروهی که ما طرفدارش نیستیم تروریست و ارازل و اوباش و دستپرورده آمریکان مثل انقلابیون سوریه ( البته انقلابیونی که اعتراض آروم داشتن و بشار با کارهاش اونا رو تو دامن سلفی ها انداخت ) ، چچن ، معترضان سنی مذهب عراق ( منظورم داعش خونخوار نیست ) به قول خودت خق الناس مردم سوریه رو هم در نظر بگیر ! (2772491) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۱:۱۴:۳۶
برات فقط سوریه رو توضیح میدم و بقیه رو فکر می کنم بشه راحتر تحلیل کرد
سوریه حکومت دائمی داشت و مشکل دیکتاتوری ولی پس از اتفاقات سال 2010 به سمت دموکراتیک کردن رفت و صد البته مشکل بشار این بود که زودتر از این حرفها باید دست به این کار می زد و نه اینکه کارد به استخوان برسه !!! و اگر شورشی نبود قطع به یقین هیچ وقت حاضر نیود کوچکترین قدرتی رو واگذار کنه !!! با این حال به او فرصتی را برای اصلاح ندادن و این معرضان خارجی بودن که از کشورهای مختلف به یکباره به سوریه هجوم آوردن و مناطق بسیار زیادی رو از سوریه گرفتن و حتی به سمت مرزهای لبنان رفتن و حزب الله بعد از 1 سال به سوریه رفت و توانست با کمک ارتش قسمت های از دست داده رو پس بگیره و تا قبل حضور حزب الله و ایران تنها یک سوم کشور در اختیار دولت بود. حالا سوالم اینکه آیا مردم سوریه بودن که عملیات انتحاری ، بمب گذاری ، خوردن جیگر سرباز سوریه و . . . را به اجرا در آوردن/ یا حضور بیگانگان از کشورهای چچن ، سعودی ، تونس و . . بود؟
انقلاب یعنی اکثریت مردم دست به شورش و نافرمانی بزنن و البته بدون دخالت نیروی خارجی حتی بی کمک ارتش کشور . وقتی شما در کشوری 60-40 هستید نمیشه انقلاب کرد بلکه میشه هرج و مرج کرد هیچ گروهی نمی تونه به این شکل بر دیگری حکومت کنه.
در سوریه مناطقی که دست دولت است بیش از 70 درصد جمعیت کشور هست
( قبل از آواره شدن ) پس چرا در دمشق ، حمص و . . . نمیان کار دولت نیمه جان رو یکسره کنند؟
من از کسی حمایت نمی کنم ولی وقتی توازن بین طرفدارها وجود داره باید گفتمان سیاسی کرد ، این بهتر از کشاندن کشور به یک جنگ بی سرانجام هست. این همان کاری هست که در عراق شده ، یکی رئیس جمهور و ارتش ، وزارت راه و . . . دستش هست اون یکی گروه وزارت خارجه و . . . و همین جور مراکز قدرت بین گروه ها تقسیم میشه این بهترین کار ممکنه هست و نه دست به سلاح شدن و وارد کردن اجنبی به داخل کشور. (2772768) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۹:۴۲:۰۶
بشاراسد برای فریب مردم این کار کرد.چون که قبلا روند دموکراتیزه شدن سوریه انجام شده بود وتوسط خود حکومت و مقاماتش متوقف شده بود از جمله ماهر اسد برادر بشار اسد.
دوما اسد زمانی که دید نمی تونه اعتراضات رو سرکوب کنه این اصلاحات مطرح کرد زمانی که معترضین به شدیدترین وضع ممکن سرکوب شده بودن و این در حالی بود که مردم معترض هنوز سرکوب وحشیانه حافظ اسد(پدر اسد ورییس جمهور سابق )رو به خاطر داشتن یا شنیده بودن .به نظر شما خودت بودی به این حکومت فرصت میدادی؟
شما قبل از اینکه خوردن جیگر سرباز سوری رو در نظر بگیری این رو در نظر بگیر وقتی حکومت اسد که دست اقلیت علوی تبار است به اون طرز اهل تسنن اکثریت رو سرکوب میکنه انتظار نداشته باش مسلمانان سنی جهان نظاره گر صحنه باشن.
الف خواهشا منتشر کن. (2774618) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۱:۳۴:۵۳
لابد داعش و صدام و اسراییل و امثالهم که ما دشمنشون بودیم همشون ته دمکراسی و حقوق بشر هستن! (2772809) (alef-13)
 
فاطمی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۳:۴۹:۵۵
در مورد اکراین ایران موضعگیری خاصی نداشت اگرچه بدش نمیومد آمریکا یه تودهنی بخوره.
در مورد سوریه هم انتخابات نشون داد قاطبه مردم با بشارند.
ایران معمولا با حقه
البته قاعدتا این نباید شما رو ناراحت کنه ! (2773043) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۵:۰۰:۳۲
شما واقعا به اون انتخابات تو اون بحبوحه اعتقاد داري؟ شما به روح اعتقاد داري؟
آخه حرفي ميزني ها! (2773375) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۰:۵۴:۵۰
شما چرا ناراحتی عزیزم .منافع ایران در اینه که از گروههایی حمایت کنه که همسو با ایران هستند مثل خیلی از کشورهای دیگه . (2773720) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۰:۴۶:۵۶
فرق انقلاب با کودتا این است که در انقلاب از قدرت نظامی و سلاح و مهمات خبری نیست.مردم معترض اعتراضشان را با تظاهرات و دادن شعار و پلاکارد و غیره نشان میدهند نه با موشک انداز و توپ و تانک... (2773160) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۳۳:۴۴
چقدر شبیه نتاهیاهو استدلال می کنی!
نظر نظر ارباب کدخداست. (2772218) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۳۷:۲۹
تو هم که حرف عربهای مفت خور حاشیه خلیج فارس و نتانیاهو رو میزنی ...زیاد پای ماهواره نشین قیافه ات میشه عین سعودیهای وهابی که هر رو از بر تشخیص نمیدن (2772226) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۳۹:۰۹
امدوارم شری که کشورها علیه یمن سوریه و عراق به پا کردند به خودشون برگرده (2772228) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۴۳:۳۶
شما؟ نکنه از اسلاف آل سعود یا داداشش اسرائیل هستی که اینقدر دلت پره؟؟؟؟؟؟؟؟ (2772239) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۲۸:۴۵
پاسخ بدهید و فحش ندهید (2772515) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۱:۳۳:۳۶
حوثی ها هرکاری کرده باشن به عربستان جونتون هیچ ربطی نداره که حمله نظامی کنه. البته چون نتانیاهو تایید کرده شما هم تایید می کنید. (2772806) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۹:۲۳:۳۴
کاملا به عربستان ربط داره. نمی تونه بشینه تا شیعیان بر همسایه جنوبی اش مسلط شن.این کلی عواقب داخلی و منطقه ای برای عربستان داره.دنیا دنیای منافع است. پس عربستان حق داره. (2774590) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۸:۳۲:۲۰
من هم همسایه دیوار به دیوار شما هستم. نمی تونم بشینم و شما با عقاید نه مخالف با من بلکه متفاوت با من! تو خونت مسلط بشی! پس من حق دارم بهت حمله کنم!
خیلی استدلال بچه گانه ای بود و ناگزیر، جوابش هم! (2775228) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۵:۴۴
قیاس مع الفارق رو شنیدی؟
شما هر موقع فرق همسایگی رو با دنیای سیاست فهمیدی بعدا بیا با هم صحبت کنیم.بله اگر در یک ساختمان شرایطی که در جهان حاکم هست در اون ساختمان حاکم بود شما همون کاری رو میکردی که تو نظرت نوشتی.
اگه اعتقادی به این کارها نداری تو سوریه چیکار میکنید؟
در ضمن مقایسه ات خیلی خنده داری بود. (2775777) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۴ ۱۷:۵۵:۴۳
"دنیا دنیای منافعه پس عربستان حق دارد"
نهادینه سازی این تفکر در جان مردم ملتهای تحت استعمار جزو اولین و راحت ترین سیاستهای موفقیت آمیز استعمار است.
این یک تفکر خودخواهانه و تمامیت طلبانه است که هر ظلم و ناحقی را در نظر معتقدین به آن موجه جلوه می دهد
در حالیکه فطرت و انسانیت و عدالت و حق باوری و خداباوری این را به عنوان یک اصل غیرقابل تخطی اعلام می کند
"حق را بگو و عمل کن حتی اگر به ضرر تو باشد"
البته در بلند مدت هم این تفکر حق باورانه،منافع مادی و دنیایی بیشتری را هم محقق می کند.
مقابله حق و باطل همیشگی است:
حق: طوری عمل کن که حق- اقتضا می کند
باطل:حق آنست که منافع تو را تامین کند (2785019) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۲:۱۹
خوب نیست تو مسایل خانوادگی دیگران دخالت کرد! (2772335) (alef-13)
 
گنجی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۱۸:۲۲
مزدوران کدخدا این روزها باید حسابی اضافه کاری کنند

زیرا گند کارهای کدخدا روز به روز بیشتر می شه

و مزدوران باید دائم ماله به دست توی نت راه بیفتند و حمایت کنند (2772497) (alef-13)
 
آریو
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۱:۴۱:۴۱
رئیس جمهور یمن میگه که در انتخابات اکثریت مردم یمن به او رأی داده اند و ارتش نیز از او حمایت میکند؟ اگر اینطور است پس جرا او مجبور به فرار از یمن شد؟ این آقا با حمایت مالی عربستان و پشتیبانی و فشار امریکا و انگلیس بر مردم یمن تحمیل شد والا اگر او یک رئیس جمهور مردمی بود مردم میبایست پشت سر او جمع میشدند و او مجبور نبود به عربستان فرار کند . (2772821) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۲:۵۰:۵۲
حوثی ها با استفای منصور هادی مخالفت کردند.انها کودتا نکردند.و انها شروع کننده دفاع از حقوق خود بوده اند. (2772943) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۲:۵۲:۵۸
حوثی ها کودتا کردند یعنی چه؟؟؟؟
آخه ای.کیو قدری اخبار را دنبال کن بعد هوچی بازی در بیار ......
در یمن همچون سایر کشورهای عربی انقلابی رخ داد که احزاب مخالف دیکتاتور وقت از جمله همین انصارالله نیز نقش ویژه ای داشتند . بعد از گریختن دیکتاتور دولتی سر کار آمد که رئیس جمهورش همین رئیس جمهور مستعفی کنونی باشد . در یک انتخابات انصار لله با بیشترین آراء دولت را بدست میگیرد . انصارلله با رئیس جمهور که گرایش زیادی نیز به علی عبدالله صالح دیکتاتور فراری و همچنین به عربستان نیز دارد همکاری های خوبی داشت تا شاید با کمترین هزینه امنیت پس از انقلاب در یمن نهادینه شود اما مشکل غرب و اعراب با این انقلاب نفوذ حوث های شیعه با طرفداران بسیار کثیرش در یمن میباشد همین . حالا حضرتعالی میفرمائید وثی ها کودتا کرده اند؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟؟!!!!!! (2772944) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۷:۱۹:۳۴
عبدالله صالح که فرار نکرده الان با حوثی ها متحد شده (2773421) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۳:۱۵:۴۴
عبدالله صالح متحد حوثي هاست و واحدهاي ارتشي وفادار به اون در خدمت حوثي ها هستند . (2775111) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۳:۲۳:۱۲
حالا مثلا فرودگاه عدن چه استفاده اي براي حوثي ها داره ؟ فرودگاهي كه بمبارون شده و قابل استفاده نيست و از اون مهمتر فضاي هوايي يمن پرواز ممنوعه , يعني هر جنبنده اي بجز جنگنده هاي نيروهاي اعتلاف منطقه هدف قرار ميگيره . (2775113) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۴۱:۳۰
سازمانهای حقوق بشری و بین المللی الان کجان ؟؟؟؟؟ دو تا شهروند غربی که کشته میشوند، خودشان را میکشند ولی در دو روز صدها نفر زن و کودک و مرد بیگناه کشته میشوند، تمام این سازمانها خفه خون میگیرند چون از دلارهای کثیف نفتی ارتزاق میشوند و فقط نقش ستون پنجم را برای کشورهای خبیث دارند. به امید نابودی کامل کفار و منافقان و منحرفان به لطف خداوند متعال و ظهور منجی منتشر کننده عدالت. (2771841) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۴۳:۴۲
دوست عزیز الان دیگه هر کی هر کی شده هر کسی دوست داره میاد برای خودش یه ائتلاف تشکیل می دهد و سازمان ملل هم ظاهرا این وسط کشک هست و هیچ خاصیتی ندارد . البته این فقط مخصوص امریکا و هم پیمان های او هست اگر روسیه یا ایران همچنین کاری بکنند داد این غربی ها و دوستانشون در می آید که وا مصیبتا پس سازمان ملل چی !!! و در خواست می کنند که روسیه و ایران و ائتلافشون هر چی سریع به آغوش جامعه بین المللی!!!!! بر گردن (2772015) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۵۶:۱۷
اون سازمانها اتفاقا کارشون رو بهتر از تو بلدن،

مگه کودتاچیان حوثي حقوق بشر ميفهمن چیه یا حقوق مردمشون رو رعایت کردن که الان دنیا بتونه تجاوز عربستان رو محکوم کنه؟ (2772044) (alef-13)
 
من هم
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۰۱:۴۷
این عرب داره اون یکی عرب رو میزنه
اونوقت من باید غصه بخورم ناراحت بشم
من باید ناراحت هموطنان خودم باشم
مودک دستفروش سر چهارراه که عمرش رو بخطر میندازه برای روزی بیست هزار تومن سود
بهتره به مشکلات داخلی برسیم
این همه بیمار خاص داریم که
میلیونها تومن ماهانه پول دارو میدهند
دلسوز خودمان باشیم (2772465) (alef-13)
 
فاطم
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۰:۰۰:۵۷
ذهن و روح آدمی خیلی بزرگه و ظرفیت زیادی داره . باور کن! دلسوز همه باش . داخل و خارج! تو اگه دلسوز همه بودی مطمئنا به همه خواهی رسید.
البته گاهی هدف گوینده از یادآوری کردن مشکلی در داخل، اهمیت واقعی دادن به اون مشکل نیست بلکه هدفش بی خیال کردن ملت از معضلات دیگه ای است که خودش خوش نداره به اونا اهمیت بدن! (2773062) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۰:۲۴:۲۵
هر کس به امور مسلمان ها بی اعتنا باشه مسلمان نیست. برو روایات رو بخون (2773115) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۱:۱۵:۰۹
جالب که با یک جمله نژاد پرستانه شروع می کنی و با شعار هموطن خودی تمام. به نظر می رسه خیلی اخبار ماهواره این نگاه می کنی. (2773763) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۱:۰۴:۴۱
اکر بلد بودند این همه مردم بی گناه در سوریه یمن وعراق کشته نمیشدند شماها انقدر بدبخت هستید که این همه جنایت را نمی بینید چون اربابتون یعنی امریکا از جنایتها حمایت میکند شماها هم دفاع میکنید تو از کجا میدونی مردم یمن مخالف حوثی ها هستند معلوم هست صدای امریکا را زیاد گوش میدهی ننگ بر امریکا وعربستان وطرفدارنشان (2772757) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۱:۴۴:۵۹
دیکتاتور سابق یمن اکنون در کنار حوثی ها در جنگ با دولت منتخب مردم یمن است. شما بهتر است اخبار را از خبرگزاری های معتبر دریافت کنید و نه رادیو تلویزیون ایران (2773829) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۸:۳۵:۲۲
برای مخالفت با یکی نباید از بدترش دفاع کرد! کودتا تعریف دارد شورش مردمی که همیشه مورد تبعیض بوده اند علیه دولتی که اصلاحات توافق شده را زیر پا گذاشته هم تعریف دارد. چون از.. بدمان می آید نباید از کودک کشی نتانیاهو یا مردم کشی عربستان دفاع کنیم! (2773491) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۴:۲۹:۰۶
الان چرا حوثی ها متحد دیکتاتور سابق یمن شدن؟؟ عربستان از منافع ملی خودش دفاع میکنه به درخواست رییس جمهور قانونی یمن (2772104) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۸:۴۲
حق با شماست در کشور همسایه و مسلمان هم زن را سوزانند صدای هیچ کس در نیامد.افغانستان را می گویم. (2772326) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۰:۴۱
شهروند درجه یک و شهر وند درجه دو فرق دارند .همه جا همینه.این جا سوئیس نیست. (2772331) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۱:۴۰
دلار های نفتی کثیف اند؟کم لطفی نکنید. (2772333) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۳:۱۰:۱۵
شما به فکر دلارهای کثیف نفتی‌ که احمدی‌ نژاد و شرکا حیف و میل کردند باش، نمیخواد حرص کشورهای دیگه را بخوری (2772973) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۱۰:۱۳
ایران میتونه یه اعتراضکی به سازمان ملل بکنه. نمیتونه؟ (2771924) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۲:۲۶
دریغ از یک تجمع خود جوش جلوی سفارت عربستان. (2772337) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۱۱:۵۴
من نه طرفدار حوثی ها هستم و نه می دانم هدفشان از جنگ چیست. اما شرم بر اعراب بی غیرت باد. دیشب تلویزیونهایشان را نگاه کردم، تلویزیون عربستان مارش حمله می زد و سرودهای حماسی می خواند! برای چه؟ برای اینکه توانسته اند عده ای بی پناه را در یمن هدف قرار دهند! شما اگر عرضه و غیرت داشتید، در مقابل سرزمین یک وجبی که در اختیار اسرائیل است، کم نمی آوردید. شما حتی نتوانسته اید بر ترس تان از اسرائیل غالب شوید؛ مبارزه با اسرائیل پیشکش. خاک بر سرتان که بمب و موشک روی سر برادرتان می ریزید و اسم آن را پیروزی می گذارید. خاک بر سرتان که نمی دانید به همین بهانه، غربی ها اسلحه‌های‌شان به فروش می رسانند.
جمله آخر را هم عرض کنم که امیدوارم الف آن را حذف نکند: وای بر آن دسته از مسلمانان که سالیانه پول خود را در سفر حج به حلقوم آل سعود می ریزند تا با آن، سلاح برای تروریستها خریده شود و مردم بیچاره یمن، عراق و سوریه به خهاک و خون کشیده شوند. فلسفه حج چیست؟ (2771931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۴:۱۲
هر اتفاقی بیفته مردم ایران حج را حتی برای یک ماه تحریم نمی کنن.مگر این که عربستان راهمون نده. (2772340) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۳:۲۰:۲۵
چرا چشم شما ها فقط حج رو كه از واجباته مي بينه چرا اين همه كه مردم ميرن انتاليا و استانبولو دبي رو نمي بينين كه اقتصاد امارات و تركيه رو تقويت مي كنه؟ (2773345) (alef-11)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۱۲:۵۸
به هر حال ایران باید روابط خود را با عربها به خصوص عربستان بهبود ببخشد و راهی غیر از این نیست و یمن فرصت خوبی است برای نقش سازنده ما در منطقه.با کافر و منحرف خواندن و شادی از مرگ دیگران
کاری از پیش نمیبرد. هنر اينه که متحد پیدا کنیم وگرنه دشمن تراشی که خرجی نداره! (2771934) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۰:۵۲:۳۴
واقعا برات متاسفم یک عده قکر منافع خودشان هستند مردم بی گناه یمن وسوریه وعراق دارند کشته میشوند بعد یک عده احمق میایند میگویند با عربستان رابطه برقرا کنیم ننگ برشماها ننگ بر حکومت معلون عربستان (2772741) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۲:۴۷:۰۳
دوست عزیز که ظاهرا جوان و ناپخته هستید ارتباط با کشور عربستان برای ما ضروری است آیا نمی دانید که پیامبر هم با مشرکان توافق نامه نوشت . با شعار های تند به جایی نمی رسیم باید شعور داشته باشیم. (2773321) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۲:۵۰:۵۸
کشوری مانند آمریکا منافع ملی بر همه چیز مقدم است و هر وقت هم کشوری را برعلیه کشور دیگری تحریک می کنند مسابقه تسلیحاتی راه می اندازند و به طور مستقیم و غیر مستقیم سلاحهای خود را می فروشند حتی به ایران. (2773325) (alef-11)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۳:۱۵:۰۵
برادر یا خواهر که ما را احمق خطاب کردی فکر کنم جواب خود را با تعداد مثبت کامت بنده و خود گرفتی.خدا را شکر میکنم که نزد مسئولین وزارت خارجه و تصمیمات کلان دیپلماسی کشور تعقل و منطق وجود دارد که اگر همچون شما قرار بود کشور اداره شود خدا میداند عاقبت کشور در این دنیای پر آشوب چه میشد. (2773341) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۲۰:۳۵
لطفاً گزارشی تهیه کنید از یمن چند قبیله داره چند درصد شیعه هستند چند درصد سنی و دیگر ادیان . بافت قدرت به چه صورت هست و از چند وزارتخانه دولت یمن تشکیل شده . در دولت عبد منصور هادی چند وزارتخانه به حوثی ها داده شده. القاعده چه نفوذی در یمن داره و... (2771956) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۳:۴۹:۳۰
خدا انشاالله جزای ادم کشان را خواهد داد (2772027) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۴:۰۴:۲۲
اون بیگناه ها چوب ندانم کاری هوتیها را خوردند که از قانون خواستند سرپیچی کنند.
بخاطر بودن زن و بچه و پیرمرد و پیر زن اگه دنیا بشینه و هرج و مرج طلب ها و آشوب گرها دنیا را غارت میکنن داداش متفکر من.
مسلما روی هر حرکتی، یکسری مظلومانه کشته میشوند یا آواره میشند. ولی مقصر این جانها دولت یمن هست یا هوثی هایی که شهر را تصرف کردند و کاخ ریاست جمهوری را تصرف کردند؟؟؟ من شیعه هستم و هوثی های اقلیت هم شیعه هستند و از این داستان متاسفم. لیکن رهبران هوثی نمیتوانستن کمی صبر کنن و از طریق انتخابات و نه باز زور کلاشینکف اقدام کنند؟؟؟؟ (2772064) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۴:۴۵:۵۷
این جریان منو یاد جنگ ایران و عراق میندازه. آمریکا به صدام چراغ سبز نشون داد که به ایران حمله کنه. با این کار هم انتقام حمله به سفارت آمریکا و هم قلدریهای شاه در قضیه نفت رو از ایران گرفت. هم هر دو کشور 8 سال درگیر جنگ فرسایشی شدن. تازه باعث شد سلاحهای پیشرفته که در اختیار شاه گذاشته بود تحلیل برن. این وسط هم به صدام که ضعیفتر بود کمک میکرد برای حفظ توازن جنگ و ادامه داشتن جنگ!!! (2772134) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۴:۱۸
دلیل حمله صدام این نبود. (2772314) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۸:۴۲
برادر من مسائل دیکری هم در ادامه جنگ دخالت داشت. بزرگتر ها یادشونه. (2772348) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۹:۲۷
در جنگ ایران و عراق روسیه هم به ما کمک میکرد .یادمون نرفته. (2772353) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۷:۲۵:۰۱
روسیه به ما کمک میکرد؟کجا کمک میکرد؟اینهمه هواپیما و تانک داد به عراق...روسیه سیاستش از اب گل الود ماهی گرفتنه مثل این چند ده سال اخیر که ایران تحریم شده با قیمت چندین برابر اسلحه به ایران فروختن...سامانه اس سیصد رو هم با اینکه قراردادش بسته شده بود و پولشم رد و بدل شده بود با فشار امریکا زد زیرش نداد...بعدم همین نیروگاه بوشهر فک میکنی پول چنتا نیروگاه رو از ایران گرفتن همین اقایون روس تازه اینا که برا زمان معاصره...یکم برگردی عقب تاریخ رو بخونی زمان فتحعلی شاه خیلی چیزای دیگه دستگیرت میشه...به نظر من ایران باید کاری کنه که امریکا دست از پشتیبانی عربستان برداره چون فقط اینجوری منطقه به ثبات میرسه اونم فقط با توافق هسته ای امکان پذیره...عربستان و در کل اعراب خیلی ترسوتر از اون هستن که به تنهایی جرات حرکتی رو در منطقه داشته باشن دلشون گرمه به حمایت امریکا و ترس عربستان هم از توافق هسته ای همینه (2774427) (alef-13)
 
صبور
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۴:۵۳:۵۸
یک سوال: آیا این حوثی ها اگر در ایران بودند، به عنوان یک اقلیت مذهبی (زیدی - شش امامی) جایگاه اجتماعی داشتند؟ (2772150) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۷:۰۰:۵۳
چو دانی و پرسی سئو الت خطاست. (2772354) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۷:۰۱:۱۴
خودت چی فکر می کنی؟ (2772355) (alef-13)
 
ایرج
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۵۴:۵۱
سلام
من از هالی شهربابک استان کرمان هستم ، و مذهب اسماعیلی دارم (شش امامی) و هیچ مشکلی نداریم و در کنار سایر برادران شیعه 12 امامی زندگی می کنیم. معلم ، دکتر ، داروساز و... (2772566) (alef-13)
 
شهربابکی
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۰:۲۳:۳۸
شهربابک اقلیتهای مذهبی عزیزی در دل خود دارد: عطااللهی، داداللهی، علی اللهی، اسماعیلیه و ...
پلورالیزم مذهبی با روح بلند انسانی در شهربابک آمیخته است و بالاترین جایگاهای شغلی و اجتماعی را هم عزیزان اقلیتهای مذهبی دارند. ما ممنون خدمات و طبع بلندشون هستیم (2773113) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۱:۲۷:۲۹
شما یک درخواست برای انتخابات ریاست جمهوری و احراز صلاحیت و...بده ببین واقعا" مشکل نداری؟ (2773226) (alef-13)
 
stu
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۹:۳۷:۴۴
یک کاندیدای ریاست جمهور مسلمان در آمریکا، فرانسه، سوئیس، سود، استرالیا،و... برایم مثال بزن تا بنده هم برایت احراز صلاحیت بیاورم. ضمن اینکه نماینده اقلیت مذهبی هم در مجلس داریم. (2773587) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۱۳:۳۱:۴۲
در ایران اصلاح طلب ها به عنوان یکی از دو جناح اصلی سیاسی کشور صلاحیتشان تائید نمیشه اونها هم جز اقلیت دینی حساب میشن.عجب رویی درید به خدا.
الف خواهشا منتشر کن. (2775791) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۷:۳۸:۴۰
عزیزم اقلیت مذهبی که خودشو وسط مردم منفجر نکنه رو سر ما جاداره (2773434) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۰۶:۲۰
این اس 300 رو یه جوری بگیریم از این روسیه لازم میشه یه وقت ... (2772169) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۵:۲۲:۳۲
عجب دنیای خر تو خری هست آمریکا و رفیقاش هر موقع دوست دارن به هر کشوری که می خوان حمله می کنن صدا هیچ کسم در نمیاد ایران باید بیشتر بودجه خودشو به صنایع دفاعی اختصاص بده با این وضع مشخصه آمریکا زورش نمی رسه وگرنه تا حالا صد بار به ایران حمله کرده بود. (2772201) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۷:۰۲:۲۷
تازه امریکا داره با ما دوست میشه .چه حمله ای؟فاز نده. (2772356) (alef-13)
 
قرتاسی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۰۹:۳۱
به زودي یمن سقوط میکنه،تمام کشورها بجز ایران با هم متحد شدند،خدا بخیر بکنه (2772269) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۵:۵۸
ایران نباید دخالت کند. (2772316) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۷:۳۸:۳۳
پس جریان باتلاق و اینا چی؟؟؟؟ (2772430) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۹:۴۶:۵۲
خیلی نگران نباش همه اینها زمان جنگ در حمایت از صدام متحد بودند حتی شوروی و امریکا هم با همه اختلافاتشان در حمایت از صدام با هم متحد بودند
انچه باید نگران کننده باشد فساد اقتصادی و باند بازی و فرار نخبگان است که ریشه این مملکت رو نابود می کنه (2772633) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۲:۵۸:۲۶
محاله .این خط این نشون. (2772956) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۷:۰۳:۳۰
چی شد ؟تا دیروز که باتلاق بود و فرو رفتن و............ (2772358) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۰۵:۱۴
جنایتکاران رژیم منحوس آل سعود با حمله وحشیانه به مردم بی دفاع وبی گناه یمن و حمایت از مزدوران داعشی در عراق وسوریه برگی دیگر از جنایتهای بیشمار خود را ورق زدند اما بدانند به امید خدا شکستشان در باتلاق یمن قطعی و عقوبت جنایتها و خیانتهایشان حتمی است زمانیکه مهلت الهی به پایان برسد هیچ راهی برای نجات فراعنه ظلم وجور وجود نخواهد داشت . (2772472) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۲۸:۵۴
یمن اگر به طرف عربستان حمله ای نکند باید منتظر ارتش کشورهای متحد باشند عربستان باید صدای موشک ویا بمباران شهرهای خودرا بشنود وگرنه دست بردار نیست (2772517) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۳۱:۴۰
کشورهای متحد علیه یمن اگر به اهداف خود برسند بعد از یمن به سراغ سوریه خواهند رفت وهیچ بعید نیست عراق ولیبی هم از اهداف اینده انها باشد (2772527) (alef-13)
 
کرمانشاهی
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۵۴:۲۰
نه داداش اگه مردم به استواری شان ادامه بدن دربرابرتمام دنیاهم سقوط نمی کنند (2772564) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۹:۴۵:۰۵
جالب است سایت الجزیره دیگر اجازه درج نظر کاربران رو درباره این جنگ نمی دهد و نظرات رو حذف کرده (2772628) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۹:۴۹:۵۳
الان بهترین فرست برای تنبیه عربستان است یا علی .... (2772636) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۱:۴۱:۳۷
حوثی ها یمانی هستند وپیروز میشوند.جنگجویان دلیروصبورند.به دلیل ترس ازانها ائتلاف ابکی تشکیل دادند.این جنگ قطعا به نفع ایران وحوثی هاست.بعضی ترسوها وغربزده ها صبرکنند (2772820) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۰:۱۱:۳۰
حماقت سران آل سعود با این پوست موزی که آمریکايیها به زیر پایشان انداخته اند بیشتر آشکارمیشود وسرنوشت صدام وقذافی و سایر دیکتاتورهای کشورهای عربی در انتظار آل سعود احمق و خودفروخته هم خواهد بود. انشااله . (2773088) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۱:۴۲:۰۱
توی عریستان بمب گذاری کنید الخصوص سکوها نفتی ؛مخازن نفتی؛ کشتی های نفتی؛ پلایشگاهها؛ پتروشیمی ها و.... هم یادش میفته همچین غلطی نکنه و هم قیمت نفت بالا میره و یه نفعمون میشه. (2773819) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۴:۱۱:۰۶
اگر دو تا موشک سرگردان به ریاض و دبی بخوره جنگ تمومه .مثلا برج خلیفه هدف خوبیه. (2774140) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۸:۲۰:۴۸
اگر حوثی ها مجبور به جلای وطن شوند ما آماده ایم که آنان را در ایران اسکان دهیم و از شکم خود و زن و فرزندانمان بزنیم و به آن برادران دینیمان خدمت کنیم. (2774498) (alef-13)
 
علی اکبر
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۰:۴۳:۰۶
عربستان به دستور آمریکا مردمان بی گناه یمن را می کشند ، ایران باید کمکهای بیشتری به مردم یمن کند، من که حاضرم در کنار برادران سپاه و ارتش و انصارالله و مردم شیعه یمن به جنگ با عربستان و متحدانش بروم . (2774997) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۲۵:۲۱
انشا الله انصا رالله انچنان سیلی به گوش این وهابیون متجاوز خواهد زد که صدای ان دنیا را پر کند (2775314) (alef-13)
 
ابوالفضل صانعي
۱۳۹۴-۰۱-۱۱ ۰۹:۳۹:۱۴
برادران يمني اندكي صبر صبح سحر نزديك است (2775338) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۰۰:۲۱:۵۶
چه دل خوشی دارین ادم های جنگ طلب بی فکر. طرف میگه برین برج خلیفه رو بزنین. مگه فیلمه (2777113) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.