نظر منتشر شده
۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 233788
به بهانه بررسی قانون بیمه شخص ثالث در مجلس؛
تصادفات، بیمه شخص ثالث و سبک رانندگی ما
فاضل مریدی*، 18 تیر 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۴
داستان از آن جایی شروع شد که برای اولین بار خودرویی را در خارج از کشور خریدم. البته خودرو دانشجویی بود و ارزان قیمت، اما بیمه اش بسیار گران تر از آن چیزی بود که فکر می کردم. با حق بیمه ی یک سال می شد یک خودروی مشابه خرید. وقتی پشت فرمان نشستم دیدم خیلی چیزها با آنچه در کشور خودمان داریم متفاوت است.

مساله این بود که بیمه نامه برای راننده صادر شده بود و نه خودرو. نتیجه اینکه نمی توانی مثلا ماشین را به همسرت یا دوستت قرض بدهی مگر آنکه آنان خودشان بیمه خاص خودشان را داشته باشند. دوم اینکه با هر تخلف و ایجاد حادثه و گرفتن خسارت از بیمه، این سابقه برای همیشه در پرونده راننده ثبت میشود. نمی توان آن را پاک کرد. سالهای بعد که برای تمدید بیمه نامه اقدام کنی نرخ بیمه شما دیگرمثل سابق نخواهد بود. بنابراین نرخ بیمه شما تابعی است از کیفیت رانندگی شما.

در ایران راننده، حتی اگر چندین نفر در تصادفی که او ایجاد کرده جان خودشان را از دست داده باشند، می تواند با فروختن خودرو به راحتی تمام سوابق منفی خود را صفر کند و مجددا یک بیمه نامه جدید بخرد،. انگار که با تازگی متولد شده و گواهی نامه گرفته است.

همین تفاوت کوچک شاید بتواند کمی سبک رانندگی ما را اصلاح کند. البته می دانم که عوامل مختلفی در بالا بودن میزان تصادفات موثرند اما حتما یکی از آنها نوع بیمه نامه های ماست.

باید بیمه نامه طوری صادر شود که هر کس مسوولیت کیفیت رانندگی اش را بپذیرد. کسی که بد رانندگی می کند و حادثه می آفریند باید هزینه بیشتری نسبت به کسی بدهد که سالهای سال است دارد به آرامش می راند، نه حادثه دلخراشی آفریده, نه خانواده ای را بیچاره کرده و نه حتی خطی به ماشین یا صورت کسی انداخته.

البته تغییر این سیاست بیمه ای تاثیرات زیادی روی اقتصاد و مالیه شرکت بیمه ها خواهد گذاشت اما می توان طوری قیمت بیمه نامه ها را تعیین کرد که متوسط آن تغییر نکند. اما افراد پرخط بیشتر و بی خطر ها کمتر و آنهایی که متوسط هستند معادل نرخ فعلی حق بیمه بپردازند. البته اینها بحثهای تخصصی است و جایش اینجا نیست. ولی در کل، عادلانه نیست که همه ماها حق بیمه یکسان بدهیم؛ عدالت خیلی پیچیده نیست.
*دانشجوي دكتري اقتصاد در اسكاتلند
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۲:۵۵
آقای دانشجوي دكتري اقتصاد در اسكاتلند ، شما در آنجا پراید سوار میشید؟
شما در آنجا پراید را ده برابر قیمت میخرید؟
آخه چی رو با چی مقایسه میکنی؟
اگه ما ده برابر هم به بیمه ها پول بدیم ، بازم فقط بعضی ها پولدارتر میشن ، فقط همین.
در ضمن نفرمودید با چند ماه پس انداز یک ماشین قابل تردد در اروپا خریدید.
خودرو های ما که ارابه مرگند.والسلام. (2246419) (alef-10)
 
کارمند
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۶:۳۸
به این میگن جواب منطقی و البته دندانشکن (2246772) (alef-10)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۱:۰۰:۵۷
شما اصل بحث رو بچسب. نمی گه قیمت بیمه رو زیاد کنید می گه هرکی بیشتر تصادف می کنه بیشتر حق بیمه بده هرکی کمتر کمتر حق بیمه بده. همین (2246905) (alef-10)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۳:۲۹
شما که اصل قضیه رو چسبیدی میشه بفرمایی چرا کسی که مثلا یک بار سهوا تصادف کرده تا آخر عمر باید بیشتر حق بیمه بده؟؟ دلت واسه شرکت های بیمه سوخته؟؟؟ جنابعالی خودت میتونی واسه خودت و خانومت و بچه هات هرکدوم یه بیمه نامه بخری؟؟؟ یا فقط بلدی چشم ببندی و دهان باز کنی؟؟ (2248048) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۱:۲۲:۴۱
موردی که شما اشاره کردید به موضوع اصلی ربطی ندارد
به طور کلی رانندگانی که حادثه می‏آفرینند باید هزینه بیمه بیشتری را پرداخت کنند. بیمه باید روی راننده و نه روی ماشین صادر گردد.
موضوع اصلی این است و در تمامم دنیا چنین است (2246915) (alef-10)
 
amir
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۱:۲۹:۱۸
جهت اطلاع اونایی که نمیدونند
ماشین هوندا سیوسک ۲۰۱۰ دست ۲ خریدم:
۵ هزار دلار نقد ۸ هزار تا قسط
قیمت کل میشه حقوق ۳ ماه (حقوقم برای سابقه کار ۰)
و ماهی ۲۰۰ دلار بنزین و ۳۰۰ دلار بیمه (بدون خلافی - با اولین علامت توقفی که توقف نکنم میشه ماهی ۶۰۰ دلار...) (2246920) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۵:۳۱
اینجا با حقوق 3 ماه من نمیشه 4 تا لاستیک و رینگ خرید . ولی 300 دلار بیمه رو که نمیدونم حقوق چند روز شماست منم اینجا میدم که حقوق یک ماهمه . (2248052) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۱:۴۹:۴۷
بحث مقایسه خیلی واجبه

چرا ترکیه، هندوستان و کشورهای قفقاز را با ما مقایسه نمی کنید؟ نرخ بنزین، نرخ مالیات، و ... رو با اروپا و خلیج فارس مقایسه می کنید که نتیجه ی آن بی جواب ماندن معادلات درآمد خانوار و گسترش مشکلات اقتصادی است.

این مقاله کاربرد خارج از ایران دارد . وطنی نیست. (2246933) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۱:۵۱:۴۸
چه ربطی داشت؟ اگه با همون به قول شما ارابه های مرگ مثل آدم رانندگی کنیم تعداد حوادث رانندگی و مرگ و میر بسیار کاهش پیدا میکنه.به نظرم نوشته بالا روش بسیار خوبی رو برای بیمه کردن خودروها پیشنهاد داده.بعضیها فقط بلدند غر بزنند. (2246935) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۵:۲۴:۲۳
نه عزیز من این دانشجوی دکترا احتمالا فرزند یکی از مالکین بیمه ها هستش که با این بهانه قصد دارد تا تعداد مشتریان خودشان را افزایش بدهد براستی کسی که سال به سال سوار ماشین نمیشود و از سر اضطرار محبور به گرفتن ماشین دوست یا فامیل میکند چه کند اگر دچار حادثه شد ؟این به این معنی است که هر کسی باید برود یک بیمه نامه بخرد بزارد جیبش ولو اینکه تا آخرش هم سوار ماشین نشود اما در مورد ثبت سوایقش خوب کاری ندارد با توجه به دنیای فن آوری و اینکه گواهینامه های رانندگی هوشمند شده اند مبتوانند با تعامل با راهنمائی و رانندگی سوابق تصادفات را در کارت ذخیره نموده و هنگام مراجعه برای گرفتن بیمه نامه از گواهینامه هوشمند استفاده کرده و در سوابق خودشان هم به آن دسترسی پیدا کنند و راه های دیگری بجز این روش (2248908) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۰:۱۳:۴۶
کیفیت و فرهنگ رانندگی ارتباط زیادی با کیفیت ماشین نداره. کسی که پشت فرمون پراید بد رانندگی کنه ، پشت فرمون مرسدس هم که بشینه همون داستان خواهد بود.
بنا براین بنظر میرسه بحث فرهنگ ترافیک و رانندگی جدای از بحث کیفیت ماشین باشه. که البته ماشین های سواری ما هم با نازلترین کیفیت تولید (مونتاژ) میشه. (2247086) (alef-10)
 
رسول
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۱:۳۳:۱۳
چیزی که گفتی ربطی به موضوع نداره . همه حرف این بنده خدا اینه که هزینه بیمه باید با کیفیت رانندگی تناسب داشته باشه (2247133) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۴۴:۲۵
آخه با پراید می تونی با کیفیت رانندگی کنی؟ ترمز تعطیله، فرمون تعطیله، ایمنی تعطیله، جاده های ایران هم که اکثراً تعطیله، خب بابا جان، با این شرایط تصادف پیش می اد، هر کاری بکنی، خطای انسانی جزئی از ما انسان هاست و باید خودرو ایمن باشه تا خطای ما رو جمع کنه و یا به حداقل تلفات برسونه (2250602) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۸:۴۸
دوست عزیز بد نیست یک بار با دقت متن را بخوانید. استدلال شما هیج ربطی به حرف‌های نویسنده مقاله نداشت. چه بسا اگر در ایران خودروهای سریع‌تر و پرقدرت‌تری وجود داشت آمار تلفات ناشی از تصادف‌ها به مراتب بالاتر بود چرا که بخش عمده‌ای از تصادفات ناشی از خطاهای انسانی و نحوه‌ی رانندگی است نه لزوما کیفیت خودروها (بدون آن که بخواهم منکر نقش پررنگ کیفیت پایین خودروها در تصادفات شوم.)

در کانادا برای رانندگان زیر ۲۵ سال هزینه‌ی بیمه‌ی شخص ثالث بسیار بالاتر از افراد بالاتر از ۲۵ سال است. این هیچ ربطی به درآمد افراد، کیفیت خودرو و ... ندارد و فقط به سن فرد مربوط می‌شود چرا که آمار موجود نشان داده‌اند که زیر ۲۵ ساله‌ها رانندگی پرخطرتری دارند. (2247154) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۵۰:۱۵
بخش عمده ایی از تصادفات به خاطر خطای انسانیه و در اوجا ها، این خودرو هست که جلو فاجعه حاصل از این خطا رو بگیره که خودرو های وطنی هیچی جلوشو نمی گیره، بلکه افزایشش هم می ده، عزیز من، خودرو که خود به خود تصادف نمی کنه، مشخصه باید انسان خطا کنه، ولی با این خودروها و جاده ها هر جور هم محتاط باشی تصادف پیش میاد و متاسفانه تلفات هم همین طور، حالا نویسنده داره تموم تصادفات و تلفات رو می اندازه گردن راننده و با این تفاسیر هرکس دچار اشتباه انسانی شد، خودرو وطنی هم اشتباه رو و به تبع اون تلفات رو چند برابر می کنه و بیمه هم راننده بد بخت رو به توان دو بیچاره و بدبخت می کنه، در ضمن، خواهشاً هر جا دو کشور رو باهم مقایسه می کنیم، یاد بگیریم همه چیزو مقایسه کنیم، نه اون موردی رو که دلمون می خواد... (2250615) (alef-14)
 
محمد میانجی
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۴:۳۲
سه عامل در تصادفات دخالت داره

1- انسان 2- خودرو 3- راه
1- ما ایرانی ها اصولا افرادی بدون فرهنگ رانندگی هستیم که رانندگی رو نوعی بازی و سرگرمی می دانیم. نه تنها برای جان خود ارزش قایل نیستیم بلکه برای جان دیگران نیز اندکی ارزش قایل نیستیم و به راحتی ان را به خطر می انذازیم. نمونه اش استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی
2- حدود 90 درصد خودروهای موجود تولید داخل هستند که در خصوص امنیت و استانداردهای انها صحبت نکنیم بهتره. جالبه که هیشکی هم جوابگو نیست و خودروسازها هم به روشهای مختلف از استانداردسازی ولیدات خود خودداری می کنند.
3- راه های غیراصولی و غیرمهندسی ما هم که تکلیفش معلومه
هر سه عامل دست به دست هم میدن تا سالانه حدود 26 هزار نفر از هم وطنانمان راهی بهشت زهرا شوند و تقریبا در این حدود هم مصدوم و قطع نخاع و .. داشته باشیم (2246423) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۱:۵۳:۱۴
البته این تعداد 26 هزار مربوط به سال 84 یا 85 هستش.این روند در سالهای اخیر رو به کاهش بوده و پارسال به 18 تا 19 هزار نفر رسید. (2246936) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۸:۱۳
برادر عزيز تعداد مجروحين خيلي بيشتر از اين هاست
حدود 300 هزار نفر دچار جراحت عمده مي شوند و در مجموع كل مجروحين كه به بيمارستانها مراجعه مي كنند حدود يك ميليون نفر است (2252206) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۵:۴۸
عزيز برادر همين حالشم با همين داستان تخفيفه بيمه دوستان راننده وقتي مي زنند به ماشينت در مي روند كجايي كاري كه نبادا تخفيف بيمه اشان كم شود
تا وقتي كه هر رفتار خلاف رانندگي نزد اين جماعت نشان دهنده زرنگي است وبچه ها هم از سن پايين اين رفتار را مي بينند اميدي به حل آن نيست
اما يك راهكار كه شايد در ابتدا عجيب باشد آن هم پايين آوردن عمر خودرو به 5 يا حداكثر 10 سال هست با اين حساب نه كسي بيخود ماشين ميخره نه هر ماشين خرابي را تو خيابان مياره كه قاتل بقيه بشه (2246427) (alef-10)
 
کریم
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۶:۰۹
کاملا با پیشنهاد ایشون موافقم و هر کس باید با توجه به نوع رانندگی خود ( پر خطر برای خود و دیگران و یا کم خطر برای خود و دیگران) حق بیمه متفاوتی را بپردازد. (2246429) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۱:۵۹
انتصاب بیمه ثالث به اتومبیل هم از نظر منطقی مشکل دارد و هم حقوقی و هم اخلاقی.
تا وقتی نتوانیم همین مشکلات بدیهی اما بد خیم را رفع کنیم کار و بارمان همین است و بس.
وظیفه اصلاح این مشکل بر عهده نمایندگان دوره بعد مجلس است. (2246698) (alef-10)
 
سارا
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۲۷:۵۱
معروف است که یک چاله باعث شکسته شدن پای افراد میشد و برای رفع این مشکل کنار آن درمانگاه زدند
اگر عوارض گمرکی خودرو برداشته شود هم مردم تلفات جاده ای نمیدهند و هم خودرو سازان مرتب ناله نمیکنند که ضرر میدهیم و هم مردم مشکلات خودرو ندارند

ولی مثل اینکه منفعت عده ای در آن است که مردم همواره این مشکلات را داشته باشند و از عوارض سود خوبی میبرند و دلایلشان این است که مردم عوام حتما باید خودرو قاتل ملی (مونتاژ) سوار شوند ولی خود مسئولین و ثروتمندان جامعه چی ...
یکی از دلایلی که عوارض گمرکی خودرو برداشته نمیشود این است که عده ای بیکار میشوند و مردم باید کشته بدهند تا آنها کار داشته باشند (نانشان را در خون مردم حادثه دیده در جاده ها میزنند و به خانه میبرند)
بگذریم همین حوادث جاده ای باعث رونق بازار بیمارستانها و حواشی آن شده است و از طرفی تعدیل کننده تعداد جمعیت نیروی جوان کشور شده است
بعضی مساجد نیز از این قضیه پر و خالی میشوند و گل فروشی ها و ... نان میخورند و بهشت زهرا گسترش پیدا میکند
این مشکل کنار مسئله آلودگی هوا و نیترات آب و فست فودها و مشکلات روحی مردم و پارازیت ها و .... همه و همه باعث رونق بازار عده ای شده است و هیچگاه حل نخواهد شد
جالبه که عده ای در تحلیل و بحث های کارشناسی و مصوبات و بروکراسی این قضیه نان میخورند
کلا مملکت باحالی داریم (2246432) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۱:۴۴:۴۱
این نظر خیلی به حقیقت نزدیکه

اینقدر مشکلات واضح هستند و راه حلها بدیهی هستند که مشخصه اراده ای برای حل مشکلات نیست

حالا به چه سبب؟ ...!! (2246929) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۳:۱۹:۴۶
30 درصد قیمت هر خودرو را میگیرند تا از خودرو ساز حمایت کنند
این یعنی فاجعه ! (2247017) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۵:۱۱
برادر عزيز كيفيت خودرو فقط در حوادث برون شهري و سرعت بالا كمك مي كنه با هر خودرويي به عابر پياده و موتو سواز بزني در خسارت وارده فرقي نمي كنه. تا آنجا كه اطلاع دارم از حدود 20 هزار فوت ناشي از تصادفات 4هزار تا موتور سوار است و 4 هزارتا عابر پياده. اوهايي كه همه اش از كيفيت خودور حرف مي زنند به اين دو گروه توجه نمي كنند.
اگر مي خواهيد بدانيد كه وضعيت رانندگي در ايران چقدر وحشيانه است (با كمال تاسف) دست دو تا بچه كوچك را بگير و كنار خط عابر پياده واستا. هر چه صبر كني يكي ترمز نيم كنه رد بشي . اگر هم يك نفر از خارج برگشته ترمز كنه پشت سري ها صد تا فهش به اول مي دهند.
مقوله فرهنگ ترافيك در كشور ما يك مقوله فراموش شده است چون همه در مورد آن مسئول هستند ولي در عين حال هيچ كس جوابگو نيست همه به هم پاس مي دهند.
براي حل مشكل ترافيك بايد يك سازماني مثل پليس ترافيك ايجاد بشه و بصورت علمي كار بكنه اين كه ماداريم پليس جريمه است و به هيچي ديگر كار نداره چون اصلا براي اين موضوعات آموزش نديد (2252199) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۰:۴۶
ما همین مشکل را در بخش های دیگر ساختاری هم داریم برای مثال بیمه مستقیم و غیر مستقیم که در خارج بیمه مستقیم باعث شده است تولید ارزان تمام شود و سیستم بانکی و نظارتی گسترش پیدا کند و هزاران پدر سوختگی برداشته شود (2246436) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۲:۵۴
درود بل شما،و نتاسفم واسه مسولین که نمیخوان قبول کنن اونا از ما جلوترن و کمی یاد بگیرن (2246441) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۴:۳۳
یکی از مسائل مهمی که در قانون بیمه شخص ثالث باید توجه زیادی به آن معطوف گردد، پیش بینی سازکاری برای جلو گیری و سوءاستفاده از تعهدات بیمه است، از قبیل صحنه سازی تصادفات، جابجایی راننده، جابجایی خودرو و ... که در حال حاضر خیلی شایع هست. قوانین جدید باید به نحوی اصلاح گردد، که شرکتهای بیمه مجبور به پرداخت خسارت ناحق نگردند. هم اکنون در تصادفات صحنه سازی شده با شکایت زیاندیده و قبول اتهام راننده مقصر، این دو بصورت پنهانی با یکدیگر توافق نموده و بر علیه شرکت بیمه تبانی می کنند و سرانجام نیز بیمه ناچار به پرداخت خسارت می گردد. (2246443) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۷:۳۷
هرکسي که بهر دليلي با خودرو باعث از بين بردن جان يک انسان شود , بعنوان جريمه علاوه بر التزام به پرداخت خسارت , بقيه عمر ش را نبايد اجازه داشته باشد که پشت فرمان بنشيند. (2246453) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۳:۲۲:۲۰
وقتی خودرو ها مشکل دارند به راننده چه ربطی داره (2247019) (alef-10)
 
bushido
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۱۹:۰۴
دانشجوی دکتری اقتصاد در اسکاتلند چرا بهانه دست شرکتهای بیمه میدهی کم پولامونو ریختیم تو این اموزشگاههای بیخود رانندگی من الان پایه سه دارم در شهرمون هم هیچ اموزشگاهی نیست که پایه دو بده برای گواهی نامه موتور با کلاسهاش هم رفتم تا الان 300 هزارتومن پول ناقابل خرج کردم برای یک مشت کلاس الکی یک باره بیایید 1000 تا تست ازم بگیرید منو راحت کنید برای یک امتحان ایین نامه یک ماه منتظر بمونیم هر بار هم که که توشهری رد بشیم دوساعت اموزش اجباری با پول زور برامون نسخه میپیچند والا خسته شدم چوب بی احتیاطی بعضی ها رو ما باید پس بدیم تو دو ماه گذشته دو بار معاینه چشم رفتم هر دو بارم بیخود پزشک فقط میگه این یا اون ! برای شما اینها پولی نیست برای ما خیلیه ! تازه این همش نیست باره اول که تو شهری رد شدم فقط یک خطا داشتم بار دوم کنار یک تابلوی ایستگاه اتبوس که پشت درخت قایم شده بود و افتاب رنگ از رخسارش برده بد پارک کردم و رد شدم بار سوم اما هم کمربند نبستم هم پارک دوبلو خراب کردم هم راهنما نزدم ولی قبول شدم این زد و بندی که اموزشگاهها دارند حتما باید دوبارو رد بشی ! اینو که شما میگی یعنی هر 60 میلیون نفر یا بیشتر جمعیت ایران باید پول بدند به بیمه که اگه روزی خواستند سوار موتوری ماشینی بشند مشکلی براشون پیش نیاد اونوقت بیمه در عوض این همه پول چه خدماتی میده ! شما یا شکمت سیره ! یا یه ربطی به بیمه داری ! در ضمن اسم دانشگاهت رو هم بنویس ادم فکر میکنه از این مدرکای پولیه ! (2246521) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۱:۵۹:۱۰
خودت فهمیدی چی گفتی؟ (2246943) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۶:۳۰:۰۱
بسیار دقیق و منصفانه بود (2246540) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۷:۱۲:۵۵
یک مسئله دیگر تصادف در حالت غیر نرمال میباشد که شرکت بیمه مسئولیتی در پرداخت این نوع خسارت ندارد . مثلا در حال مستی و یا سرعت بیش از حد که در گزارش پلیس آمده باشد و ریسک تصادف را چند برابر میکند (2246603) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۷:۱۴:۵۵
بنده به شخصه دیروز با ماشینم پشتک زدم . تفاوت خیلی بیشتر از اینهاست .
کدوم نقطه از جهان تقاضای 1میلیون تومنی اداره راهداری رو بابت یه علف خودروی بیابونی دارن؟؟؟کجای جهان مامور راهنمایی رانندگیش یه علف رو ، یه درخت مینویسه؟؟؟کجای جهان مامور راهداریش منتظره تا رشوه بگیره؟؟؟تازه اینها بماند یه راننده یدک کش تعریف میکرد توهمون اصفهان یه بنده خدایی زد به دوتا از بلوکهای جدول براش 1میلیون تومن خسارت نوشتن یارو هرچی گفت خودم درستش میکنم این مبلغش 1تومن نیست گفتن تا پول ندی ماشنت رو آزاد نمیکنیم و...
زحمت بکشید بفرماید کدوم کشور جهان ماشین انقدر گرونه؟کدوم کشور جهان استانداردها انقدر پایینه و... (2246609) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۸:۱۳:۲۷
ارتباطی به نوشته ایشون نداشت. ماشین چه گرون چه ارزون باید درست رانندگی کرد. (2246702) (alef-10)
 
بيژن
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۷:۲۷:۱۵
شاد كه انتظارداريد كسيكه يك دستگاه پرايد با ده ها جور قرض و قوله و وام 20 مييليون خريده , مثلا 10 يا 15 ميليون هم بده بيمش كنه ؟
حالا اونيكه مجبوره ماشينهاي گرونتر سوار شه تا مورد ....... دورو.برياش قرار نگيره ديگه بيمه اش بايد واويلا باشه .
عزيز دانجچوي اقتصاد
توي كشورمون رانندگان زيادي هستند كه مردگان متحركند و انقدر دقدقه و گرفتاري دارن كه نميفهمن كي حركت كرده و كي رسيدده اند ., مخصوصا در مواجه با عابرين اطراف دادگاها و بيمارستانها كه از بدبخت و فشار دادگاهي و زنداني هوارو نگاه ميكنند و راه ميرن و اصلا هوش نيستن .
جناب دانشجو , بيا و لطفا از خيرش بگذرو راهكار اينچنيني نده و غوزو بالا غوز نكن (2246628) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۲:۰۱:۲۶
خوب با روش مذکور،هر کسی مثل آدم رانندگی کنه،حق بیمه کمی پرداخت میکنه و حق بیمه سنگین رو رانندگان خاطی و بی ملاحظه پرداخت خواهند کرد. (2246946) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۷:۴۴:۴۷
سلام ، انتضار ندارید که این مسئله را باور کنیم ،در تهران که بیشترین خودرو وجود دارد 50 در صد ایام که طرح زوج و فرد داریم .مرکز شهر هم که طرح ترافیک است .بعضی ایام هم که به دلیل آلودگی هوا حق استفاده از خودرو را نداریم .با همه این تفاسیر قیمت بیمه خودرو هر ساله در حال افزایش است . از طرفی با تدابیر شدید پلیس در افزایش جریمه ها و نصب دوربین در بزرگراه ها و ... کلاً خسارات به شرکتهای بیمه کم شده ولی قیمت نرخ بیمه بصورت همه ساله افزایش میابد .اگر در ایران نرخ بیمه کم بود در شرکتهای بیمه اختلاس صورت نمی گرفت.
فکر میکنم نگارنده محترم از عوامل شرکتهای بیمه است! (2246659) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۸:۳۴:۲۵
قدیمها میگفتن سیگار برای دولت مثل گاو شیرده هست چون همه جوره میتونه از سیگار پول در بیاره ولی حالا بیمه ها و بانکها واداره راهنمائی رانندگی این نقش به نحو احسن برای دولت ایفا میکنند (2246736) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۸:۳۷:۵۷
قدیم تر ها می گفتند "صداقتت ما رو کشته " ، ولی امروزه متأسفانه باید گفت : " ظاهرت ما رو کشته " !!!!؛
جناب نویسنده و سایر هموطنانی که در اونور آب ها ماشینشون رو بیمه کرده اند ، تفاوت فرق بیمۀ واقعی در معنای خاص خود را با "بیمه " ای که در کشور ما برقرار و رایجه با رگ و پوست خودشون !!!! احساس کرده اند ؛
نخستین تفاوت از میان دهها تفاوتی که " از زمین تا آسمون " میان بیمۀ ما وبیمۀ واقعی رایج در دیگر کشور ها وجود داره ، اصل اعتماد و صداقت میان بیمه- گزار و بیمه- گر است که متأسفانه در اینجا تبدیل شده است به :
" مچ دیگری را گرفتن در سر گردنه " !!!!!؛ (2246742) (alef-10)
 
خسارت ديده
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۸:۵۰:۵۴
تصادفي شد وبنده مجروح شدم و پس از دوسال كه قوه قضائيه ميزان ديه را مشخص كرد ، سازمان با نرخ دوسال قبل آنرا پرداخت كرد !!!. گفتم شما بايد همان روز تصادف هزينه خسارت ديده غير مقصر را مي پرداختيد وهمانطور كه جريمه تاخير بيمه شده را مي گيريد ، حد اقل هزينه تورم هرسال را به خسارت ديده بيافزاييد . قبول نكردند وحدود سه ميليون تومان به من خسارت وارد كردند . در قانون جديد فكري براي اين معضل كنند . (2246763) (alef-10)
 
مسخره
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۹:۴۵:۵۰
واقعا مسخره بود این آقا احتمالا نماینده یکی از بیمه هاست، آقای اقتصاددان لطفا کمی مشورت کن بعد این مباحث را مطرح کن بهتره سری به حسابهای بیمه ها بزنید متوجه میشید که درآمد میلیاردی اینها حاصل تفکرات یکسری مثل شماست (2246840) (alef-10)
 
من
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۲:۵۱:۱۰
اقایان پراید سوار!!! اصلا فهمیدید این اقا چی میگه !!!! (2246999) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۲۳:۵۵:۰۲
بعيد ميدانم در هيچ کجاي دنيا يکنفر راننده با پرداخت سالانه ۵٠٠_۶٠٠ هزارتومان بعنوان بيمه شخص ثالث , مجوز کشتن يک انسان بيگناه را بدست بياورد (2247060) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۳:۰۶:۲۸
واقعا گل گفتي در بعضي از شهر ها كوپن هاي بيمه نامه را كوپن آدم كشي نام گذاشته اند. جون هر كسي را با ماشين بكشي مي توني يك كوپن بذاري و بري فوقش چند روزي گرفتاري مي كشي. بعدا هم هيج سابقهاي يا پيگري وجود نداره. با اين قوه قضايي با اين پليس راهنمايي انتظار داريد بيمه ها اين وسط معجزه بكنند. (2252254) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۶:۳۱:۳۳
اقای دانشجو که خارج بودی و الکی نسخه میپیچی--کجای دنیا قیمت پراید 20 میلیون تومانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کجای دنیا باید حقوق تمام عمرتو بدی به ماشین غیر استاندارد؟اکجای دنیا قیمت یه ادم 150 میلیون تومانه؟!!! (2247188) (alef-10)
 
كارشناس
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۳۴:۵۳
در رشته ثالث يك نماينده بابت صدور بيمه نامه خودرويي با حق بيمه يك ميليون تومان ، 8% يعني 80 هزار تومان كارمزد مي گيرد (ظرف دو دقيقه) نمايندگان بيمه در ماه بين 10 ميليون تا 800 ميليون تومان كارمزد دريافت مي كنند در حاليكه حقوق كارمند صنعت بيمه همان حقوق نظام هماهنگ مثلا در ماه يك ميليون تومان است . كارمزد نمايندگان صنعت بيمه را مي توان براحتي از شركتها استعلام كرد (اگر منتشر كنند) و يا درخواست صورتهاي مالي از شركتهاي بيمه كرد تازه رشته شخص ثالث كمترين كارمزد را دارد (8%) ، در حقيقت نمايندگان صنعت بيمه كاخ دارند نه كاركنان زحمتكش آن ، سئوال اينجاست كه چطور يك نفر با مدرك ديپلم ماهي 100 ميليون درآمد دارد كه كل هزينه هاي آن در ماه دو ميليون نيز نمي شود متاسفانه شركتهاي بيمه قراردادهاي بزرگ را از طريق كد نمايندگي صادر مي كنند تا بتوانند به نماينده كارمزد بدهند و ... تصور بفرمائيد بيمه ثالث كاركنان يك ناحيه بزرگ كه شامل 10 هزار نفر باشند با كد يك نماينده صادر شود در حقيقت 10 هزار ضربدر يك ميليون ضربدر 8% مساويست با كارمزد فقط يك نماينده يعني حدود 800 ميليون تومان فقط از رشته ثالث بابت يك قرارداد ، ناظريني كه متوجه كارمزد بالاي نمايندگان هستند فكر مي كنند بايستي حق بيمه ثالث كاهش يابد در حاليكه تعهد شركتهاي بيمه را مد نظر ندارند البته پرداخت كارمزد بالا به نمايندگان ضعف مديريتي شركتهاي بيمه است (شوراي عالي بيمه تعرفه نرخ كارمزد رشته هاي بيمه اي را مشخص مي كند ) كه نقدينگي توليد شده شركت ها را مديريت بهينه نمي كنند و باعث به چالش كشيدن صنعت بيمه توسط برخي افراد مي شوند (2247261) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۶:۰۸
طبق همین قانون فعلی هم میشه سوابق بیمه ثالث (عدم دریافت خسارت) رو با فروش ماشین منتقل کرد، اما پس از چندماه دوندگی معلوم شد باید ماشین جدیدفقط از همون "نوع" ماشین قبلی باشه و فقط بیمه ایران و ظاهرا بیمه آسیا این کار رو اون هم فقط در ادارات مرکزی انجام می دهند. خلاصه اینکه با این همه دوندگی و پیچیدگی و بهانه، همون بهتر که سابقه بیمه رو با ماشینت بدی بره! یک نفر که بد رانندگی می کنه و کلی تصادف داشته می تونه یک ماشین بخره با ده سال عدم خسارت! منطقیه؟!!!! (2248075) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۰:۱۰:۵۰
واقعا متاسفم که حتی برای نظر دادن به خودمون زحمت نمیدیم یه بار بادقت بخونیم مطلبو.مگه این نوشته قصدش پرداختن به ثروت شرکتهای بیمه است که اینطوری نسبتهای عجیب میزنید؟ بابا همه حرف این نوشته سبک رانندگی ما و یکی از عوامل موثر بر کاهش تصادفات رانندگی هست.خوب اخه چرا توجه نمیکنید به این موضوع که راننده های متخلف باید بیشتر حق بیمه بدن و با هر تخلف جدی این حق بیمه اضافه بشه.ضمن اینکه اصلا عادلانه نیست که منی که با احتیاط رانندگی میکنم و به حقوق بقیه احترام میذارم با اونیکه ببخشید وحشیانه رانندگی میکنه و هیچ نگرانی نداره بابت تصادف و جان و سلامتی مردم یه اندازه حق بیمه بدیم.
نکته بعدی اینکه اینقدر راحت و تلخ به بقیه نسبت مزدوری نزنیم. (2248702) (alef-13)
 
منصف
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۸:۵۸:۲۰
بابا حرف حساب كه ديگه حاشيه نداره تو كشور هاى كم تصادف خيلى كارا كردن يكيشم اينه لطها جبهه نگريرين البته اونجا ها با يك تافنو ميشه هر كى را به ليست استفاده كننده اضافه يا كم كرد بافزودن وكم كردن مبلغ بيمه، (2248953) (alef-13)
 
کرمی
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۹:۰۸:۰۵
به هر حال نظر جنابعالی محترم اما این موضوع را بطه مستقیم دارد با وضعیت اقتصادی جامعه ما در اروپا بعد خانوار کمتر از خانواده ایرانیه همه افراد خانواده از درامد کافی برخوردارند هر یک از اعضای خانواده وسیله نقلیه مختص به خودشان دارند و همه میتوانند بیمه نامه داشته باشند فشاری مضاعف بر زندگی انان تحمیل نمیکنددر کشور ما که تنها چند درصد این شرایط را دارند این بحث جای طرح کردن ندارد ممکنه همه اعضا خانواده ما ایرانیان یک وسیله نقلیه داشته باشند در یک خانواده چهار نفره که یک نفر انان شاغل است تهیه چهار بیمه نامه مقدور نیست بنا براین اول سطح زندگی را ارتقا دهیم بعد مقررات عبور مرور اروپا را مثال بزنیم (2251900) (alef-13)
 
لرستانی
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۹:۱۷:۴۰
اقای کارشناس محترم از جای گرم نفستون بلند میشه مگر تهران نماینده درامد 100 میلیونی داشته باشد ما که نماینده هستیم دریغ از صدور 20 بیمه نامه ثاتث در ماه کل درامد ما با احتساب سایر رشته هاکه از یک الی یک ونیم میلیون با پرداخت هزینه اجاره محل اب برق و......... تشریف بیارید بررسی کنید اضافی پیشکش شما (2251906) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۳:۴۹
متاسفم که بعضی از دوستان مطلب را درست نخواندند و نظر دادند. قیمت ماشین چه ربطی به بحث شخص ثالث داره. مطلب در مورد چپاول شرکت های بیمه در ایران است. آنها که در خارج زندگی کرده اند اینرا خوب میدانند. بعضی میگویند چون ما در ایران ماشین را گران میخریم باید در مورد بیمه هم چاپیده شویم. مطلب ساده است. بیمه باید شخص را بیمه کند نه ماشین بی عقل را. من پس از دوازده سال ماشین پرایدی که دیگر برایم کاربرد نداشت را فروختم و ماشین نو کمی بهتر خریدم. البته با اجازه بعضی ها پس از بیست سال خدمت و بالا تر از 50 سال سن! تمام سابقه آدموار رانندگی کردنم و عدم تحمیل هزینه برای بیمه ها یکجا رفت طرف اون جوونی که دو سال هم رانندگی نکرده بود و من شدم یک راننده تازه کار و با بیمه شخص ثالث دقیقا 5 برابری. این اگر به نظر بعضی ها عدالت است من دیگر با آنها هیچ حرفی ندارم. انشاله توسط بیمه ها چاپیده بشن. ولی به بیمه ها و مسئولین بی اطلاع میگویم این خلاف عدالت است در حالیکه در کشورهایی که فریاد عدالتشان گوش فلک را کر نکرده بیمه بسیار عادلانه تر از کشور ماست. اگر بیمه ها سابقه بیمه بدنه را میتوانند انتقال دهند چگونه از انتقال بیمه شخص ثالث عاجزاند؟ آیا این به غیر از عدم قانون مصرف کننده گرا و بی کفایتی نمایندگان قانون گزار در درک مطالب اقتصادی ویا بی توجه بودن آنها به منافع ملت در مقابل انحصار طلبان دولتی است؟ (2254729) (alef-14)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.