نظر منتشر شده
۲۱۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 141780
ویدیو/ نمایش مارلون براندو در مراسم اسکار
درس مارلون براندو به اصغر فرهادی
بخش خبری الف، 11 بهمن 90
مارلون براندو مراسم اسکار 1972 را به نمايش دفاع از سرخپوستان تبديل كرد و جاودانه شد+فيلم
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۸
مارلون براندو، پرطرفدارترین و ستایش شده ترین بازیگر سینمای جهان است. وی دوبار جایزه اسکار گرفت ولی بار دوم به مراسم اسکار نرفت.
 
به گزارش الف، وی در طول عمر خود جوایز متعدد بین المللی در سینما از جمله جشنواره فیلم کن و ... را بدست آورد. براندو دوبار به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد جایزه اسکار را بدست آورد. اسکار دوم وی بخاطر بازی در بهترین فیلم تاریخ سینما (پدرخوانده) بود که وی آن را نپذیرفت.

ویدیوی زیر مراسم اسکار سال 1972 را نشان می دهد که در آن نامزدهای بهترین بازیگر مرد قرائت می شود و براندو بخاطر بازی در پدرخوانده اسکار را از آن خود می کند. ولی...
دانلود ویدیو

روزنامه وطن امروز در یادداشتی در این مورد نوشت:
در بیشتر نظرسنجی‌هایی که از منتقدان، کارگردانان و سینماگران جهان صورت گرفته و می‌گیرد، فیلم «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فوردکاپولا در جایگاه اول یا جزو چند فیلم برتر تاریخ سینما دانسته می‌شود. از نظر محبوبیت و عامه‌پسندی نیز «پدرخوانده» همین جایگاه جهانی را داراست و به تعبیری بر قله صنعت سینما ایستاده است.

مراد از این نوشته کوتاه، توصیف جایگاه «پدرخوانده» در سپهر هنر هفتم نیست بلکه نیت توشیحی است به رفتار متفاوت بازیگر سرشناس این فیلم، مارلون براندو در مقام برنده اسکار بهترین بازیکن مرد برای ایفای نقش تاریخی «دون کورلئونه». براستی می‌توانید واکنش براندو افسانه‌ای را حدس بزنید؟

براندو جایزه اسکار را قبول نکرد، در مراسم حاضر نشد و به جای خود یک سرخپوست را به مراسم اسکار فرستاد تا بیانیه براندو را به نفع سرخپوستان و در اعتراض به رفتار غیرانسانی هالیوود با این صاحبان اصلی سرزمین آمریکا بخواند. البته اجازه داده نشد این سرخپوست تمام بیانیه را بخواند و بعد از این نیز مدیران و اهرم‌های رسانه‌ای هالیوود تا سال‌ها براندو را تحت تهاجم و فشار قرار دادند اما به‌رغم همه تبلیغات منفی هالیوود، میزان محبوبیت براندو در آمریکا و دیگر نقاط جهان افزایش یافت.

این بازیگر اکنون در میان بسیاری از علاقه‌مندان سینما و منتقدان به‌عنوان «بهترین بازیگر تاریخ سینما» شناخته می‌شود. خب! تا اینجا ما با یک هنرپیشه «آمریکا‌یی» طرف هستیم که اینگونه «استقلال» خود را حفظ می‌کند و حیثیت «وابسته» هالیوود را به چالش می‌کشد و حرکت او در تاریخ سینما ماندگار می‌شود، پس بیراه نیست اگر ما از یک کارگردان «ایرانی» که جوایز مطرح سینمایی جهان- به هر علتی- به او داده می‌شود انتظار داشته باشیم در مراسم گلدن‌گلوب یا اسکار درسی که از براندو می‌آموزد، این باشد که سر خود را بالا بگیرد و از موضع یک ایرانی غیرتمند، جنایت اخیر ترور و خون تازه ریخته شده دانشمند هسته‌ای کشورش را محکوم کند و اگر این شجاعت را ندارد که آمریکا و صهیونیست‌ها را خطاب قرار دهد- چرا که صاحبان اسکار همان‌ها هستند- لااقل غیرت داشته باشد و «به‌طور کلی» ترور را در جهان محکوم کند و به رسم مألوف فیلم‌های اصغر فرهادی یک پایان باز برای مخاطبش بگذارد تا مراد او را از «ترور» خود تفسیر و تاویل کنند.

آیا به نظر شما در برابر فداکاری‌های بزرگ یک ملت این انتظار زیادی است؟
۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ۲۳:۱۳
 
 
کلمات کلیدی : مارلون براندو
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۱:۳۷:۰۳
واقعا جایزه اسکار برازنده براندو و فیلم پدر خوانده بود ،. (634618) (moderator1)
 
امین ح.ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۰:۵۲:۰۳
جالب اینجاست که به عقیده نگارنده مقاله,مارلون براندو به دلیل این حرکت شایسته بهترین لقبها و صفت هاست.حال آنکه دیدیم اصغر فرهادی مدتهاست به خاطر نامزدی جایزه اسکار مورد شدیدترین حمله ها از سوی رسانه های داخلی قرار گرفته که این مراسم سراسر سیاسی است و چنان و چنان.و نکته اینجاست که مارلون براندو هم بارها اسکار و این گونه جوایز را برده است.اما چطور وقتی مارلون براندو جایزه میبرد یک انسان مستقل و آزاده است اما اصغر فرهادی حتما با دلایل سیاسی نامزد میشود.در ضمن حرکت براندو با توجه به شرایط آن زمان بزرگتر از حرفهای فرهادی در گلدن گلوب در این دوره و زمان نبود.به خاطر بسپارید حرفهای فرهادی حرفهای تاریخ مصرف دار نبود.حرف بزرگی بود برای تمام دوران. (635726) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۳:۳۷:۱۴
احسنت به شما. جواب دندان شکن تر از این تا حالا ندیده بودم. آقای امین. (642490) (moderator22)
 
فريد
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۱:۴۴:۵۸
نه نه نه
مردم ما مردمي صلح طلب هستند و هيچ وقت به هيچ ترروريستي جسارت نمي‌كنند
بگذاريد كمي ديده شويم (634633) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۴:۲۲:۱۳
من ویدئوی مراسم را چندین بار دیدم. آقای فرهادی میگوید beloved people، یعنی مردم دوست داشتنی(ایرانیان مردمی دوست داشتنی هستند.). چرا برخی می‌گویند او گفته است ایرانیان مردمی صلح طلب هستند؟ (634899) (moderator1)
 
aftab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۴:۴۱:۲۱
They (the Iranians) are a truly peace loving people.

شما به جای اینکه گوش کنی برو 2 تا سایت سرچ کن
و بعد llisteninget رو قوی کن (638180) (moderator22)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۶:۰۸:۲۷
شما لطف کن یکبار دیگه هم گوش کن! (640781) (moderator19)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۱۰:۴۳:۳۷
هنوز نمی تونی یه متن ساده انگلیسی را بفهمی، به خودت جرات می دی که راجع بهش نظر بدی ؟!
همین شما ها هستید که با بی سوادی تمام مملکت را به گند کشیدید. (644058) (moderator7)
 
نگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۸:۴۷:۳۳
به جای چندین بار دیدن یه بار گوش می کردی (646339) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۱۳:۱۵
نباید کاری کنیم که دولت های غربی بدشان بیاید!! جواب خدا را چه میدهید؟!!!غربی ها اگر از ترور حمایت می کنند به خاطر آزادی و این جور چیزهاست! پس باید فیلم بعدی را جوری بسازیم که بیشتر به متمدن بودن ما پی ببرند!! (635063) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۳۹:۰۴
فرهادی نگفت صلح طلب، گفت دوست داشتنی. محض اطلاع (635479) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۳:۴۵:۱۲
گفت truly peace loving (635681) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۱۸:۲۱
مردم ما مردمی صلح طلبند. پس دانشمندان ما را ترور نکنید. (635533) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۹:۰۴
مردم ما مردمي صلح طلبند پس آنها را محور شرارت نناميد وبدانيد در پي دست يابي به صلاح هسته اي نيستند و دست از ترورهاي ناجوانمردانه تان برداريد . (636514) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۳۳:۵۷
آقای فرهادی دل خوشی از مسئولین فرهنگی نداشت تا حالا در آن موفقعیت که برای کار ارزشی او بوده سنگشان را به سینه بزند (635560) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۶:۳۲
تقصیر شمقدری بود که درباره الی رو از توقیف درآورد و تا آرنج دستش رو توی عسل کرد و گذاشت دهن فرهادی تا فرهادی امروز گازش بگیره ... (646322) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۳:۰۸:۵۶
به نظر من حالا که همه ی دنیا (و از جمله ایران) چشمشون دنبال اینه که فرهادی حین گرفتن اسکار(احتمالا) چی میگه اگه میخاد کاری شبیه مارلین براندو انجام بده باید بره بگه:
3000،000،000،000 تومن مردم ایران چی شد؟
هزار و خورده ای میلیارد دیگه چی شد؟
وعده ی ارزونی و رفع معضل بیکاری و ......................... چی شد؟

من این اسکار را میگیرم و به مردم ایران تقدیم میکنم.
(همونطور که توی گلدن گلوب هم گفت.) (636345) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۴:۵۶:۰۹
بهترین کامنتی بود که در الف دیدم واقعا لذت بردم (638196) (moderator22)
 
Mahmoud
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۱:۵۵:۱۸
آقای فرهادی به هر حال از مردمش دفاع کرده حالا هرکی روش خودشو داره قرار نیست که هرچی شما دیکته میکنین ایشون انجام بدن هرکی با سلیقه خودش میتونه از ملتش دفاع کنه بعضی وقتا چیزایی میگین که انگار به غیر از راهکار شما راهکار دیگه ای نیست و غیر شما خلق دیگه ای خلق خدا نیست. اینکه واسه حرفایی که تا حالا زده پشیزی ارزش قایل بودین فعلا اینطور که شما در پیش گرفتین فرهادی فکر کنم بعدها انکار کنه که یک ایرانی بوده (637314) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۲:۲۳:۳۱
اصغر فرهادي اگه چنين تفكري داشت كه اصلا بهش جايزه نميداند كه حالا بخاد بره اون بالا از ايران و ايراني دفاع كنه (634695) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۴۹:۳۹
تا دفاع از ایران و ایرانی را چی بدونین!
بهتر هست بدونید که همین فیلم جدایی نادر از سیمین در زمان ساخت به خاطر دفاع از یک ایرانی مدتی توقیف شده بود. (635025) (moderator1)
 
قناسه چی
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۱:۱۶:۳۷
علی جون جواب نویسنده رو بده جواب دوستان پیش کش/
البته به نظرم دفاع از ایران یعنی دیده شده به هر قیمتی!!!!!چه روزی که هنرمند زن ایرانی رو در بغل مرد اجنبی و عده ای روشنفکر نما میگن ما بالاخره دیده شدیم!!!!!!
چه روزی که فرهادی مردم کشورش رو دروغگو خطاب کنه
یا اینکه با فاحشه غربی دست (البته انشاالله که دست دوستی بوده) میدهد و در پایان با این همه لگد زدن به تمدن وفرهنگ خود عبارتی مختصر نیز از باب منت تقدیم این مردم دروغگو!!! میکند
اه که خدایا زرق وبرق دنیا چطور عده ای رو فریفته خودش کرده که تمام ارزشهای انسانی و ایمانی خودشون رو به ثمن بخس تقدیم مهد کفر میکنندچ
ننگ بر این همه وطن پرستی(شما بخونیدوطن فروشی) (635748) (moderator22)
 
Mahmoud
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۱:۴۵:۰۴
نمیدونم به چه خدایی اعتقاد داری که این همه افترا میبندی و در آخر این که اگه کسی به قصد وطن فروشی کنه شما از روی جهل وطن و ملت سوزی میکنید. (637300) (moderator22)
 
......]چی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۱:۵۱:۴۳
دوست عزیز و با غیرت
سلام
شما که از دست دادن فرهادی با یه خانم نه ف..... غربی (محض رعایت عفت کلام) یا هنرمند زن ایرانی خونت به جوش میاد چطور با هم آغوش شدن رییس جمهور با هوگو چاوز جوش نمیاری؟؟؟؟
یه جستجوی ساده بکنی میفهمی چاوز با کیا هم آغوش میشه.
یا علی (637586) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۸:۰۸:۵۰
فرهادی اگه بخواهد شعار ضد آمریکایی در اسکار بده مطمئن باشید هیچ هزینه ای براش نداره در خارج با جنجال رسانه ای که درست می کنه همه دنبال دیدن فیلمش میرن و فروش فیلمش چند برابر میشه در داخل هم چک سفید امضاء از ارشاد برای ساخت بقیه فیلماش می گیره.
باید درک کنید که اگه دنبال زرق و برق دنیا باشه از این طریق خیلی خیلی بیشتر به مال دنیا میرسه. (637685) (moderator22)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۰۹:۰۵:۰۵
محکوم کردن ترور و تروریست امر تازه ای نیست. همگان حتی تروریستهاهم درسخن بااین عمل مخالقند ومعتقد نیستندکه جنایاتشان عمل تروریستیست وبگونه ای کارخود را توجیه میکنند. بنا براین تکرار این موضوعات سیاسی بی فایده ارزش یک حمع هنری را به شدت کاهش میدهد وفی الواقع مشکل توده مردم ایران اگر قرار است به آن اشاره شود غارتگری های تاریخی وبی سابقه است که بوسیله ا قراد موجه انجام میگیرد وبدون مجازات در گذر رمان فراموش میشوذ. (639142) (moderator22)
 
فرناز
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۱۴:۳۱:۴۰
دوست من تو ایران خیلیا با خیلیا دست میدن.
حالا اگه شما نمیدونیو نمیبینی قضیش جداست. من این کارو تایید و یا رد نمیکنم. کافیه تو نت سرچ کنی ببینی همین بازیگرای خودی که روزی هزار بار ازشون تشکر میشه و بهشون جایزه میدن و رو تخم چشم یه عده جا دارن ، چه جوری عکسا و فیلماشون همه جا هست. البته که به من و یا به هر کس دیگه زندگی شخصی و اعتقاداتش ربطی نداره. اما ای کاش مسائل کوچیک رو بزرگ و مسائل بزرگ رو کوچیک و بی ارزش نکنیم. (639459) (moderator22)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۲:۱۵:۴۴
منظورتون از یک ایرانی همون آقای خیانت کار هست؟ همون آقایی هم که دخترش یک فیلم ضد ایرانی ساخت ((کل کارنامش همون یک فیلم بود)) و از نگاه تایمز شد شانزدهمین کارگردان تاریخ سینما؟!!! (635775) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۱۲:۵۳
دفاع از یک ایرانی نه - دفاع از یک هتاک فراری (636481) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۸:۱۲:۵۶
یک ایرانی و من به این ایرانی افتخار می کنم.
همانطور که به تو هم وطن عزیز مخالفم افتخار می کنم. (637687) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۴۹:۵۳
به سلامتی فیلم جدایی به روی پرده سینما در اسرائیل خواهد رفت
با امید به اینکه فرهادی اجازه چنین کاری رو نده
با امید موفقیت های روز افزون برای ملت ایران
----------------
ضمنا هیچ فیلمی بدون اجازه کارگردانش نمیتونه جایی در سینما پخش بشه (635026) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۲۹:۵۹
احسنت. اونها به خوبی می دانند باید به کسی جایزه بدهند. ضناً اونها مشکلی با حرف زدن در مورد سرخ پوست ها ندارند. اصلا خودشون مدعی دفاع از حقوق سرخپوست ها هستند(البته پوست سر میلیون ها سرخ پوست در آمریکا کنده شد و اکنون سرخی پوست ها از بین رفته اند و کلشان چند هزار نفر نمی شوند و قطعاً آن مرده ها نیازی به دفاع از حقوقشان ندارند و کشور آمریکا بر اجساد سرخ پوستان بنا شده است ) (635553) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۲:۵۹:۴۸
افرادی که از گرفتن جایزه فرهادی ناراحتند بگویند چه چیزی برای عرضه دارند . نکنه میخوان با فیلم آقای ده نمکی که آینه ای تمام قد از طرز تفکر آنهاست در مسابقات شرکت کنند .
تو رو خدا به تمام مسائل سیاسی نگاه نکنید (636334) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۲۰:۰۳:۳۸
لطفا از فرهادی بت نسازید ... چرا وقتی انتقادی از فرهادی میشه برای تمسخر منتقدین سریع دست به دامن اخراجیها میشوید ؟

مگر فیلم خوب کم داشتیم ؟ "خیلی دور خیلی نزدیک " "از کرخه تا راین" "آژانس شیشه ای" "باران" "رنگ خدا" " بچه های آسمان" "بوی پیراهن یوسف" "بازمانده" و ...

این فیلم ها چرا به جایی نرسیدند ؟ (البته منظورم جایی چون اسکار که برای شما انتهای خوشبختی یک فیلم محسوب میشود و گرنه تمام این فیلم ها برای ما شاهکار های سینمایی محسوب میشوند و باعث افتخار برای ما و سازندگانشان) فیلم فرهادی واقعا انقدر از این فیلم ها سر بود ؟ (639780) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۰ ۰۹:۵۴:۱۰
بچه های اسمان نامزد اسکار شد (648688) (moderator22)
 
ضد استعماري
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۳:۲۸:۱۲
تو كه ايراني هستي و افتخار مي كني !! تو انگلستان چه كار مي كني !! چرا نمري جلو كاخ بايكينگهام فرياد اعتراضي سر نمي دي !!!! چرا برنمي گردي وطنت (636384) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۶:۲۹
اصغر فرهادي از ايراني دفاع كرد حالا اگه يه عده از اين موضوع ناراحتن يه سري به اصالت خود بزنن ! (636510) (moderator22)
 
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۲:۳۹:۰۰
همونطور که فرمودید جناب براندو در یک مراسم هالیوودی اعتراض خودشون
رو نسبت به عمکرد مستقیم این مجموعه در قبال سرخ پوستان ابراز کردند و کار زیبایی هم بود که مستقیما به حوزه کاری و تخصصی ایشون مربوط بود!
حالا به فرض آقای فرهادی تشریف ببرن وسط مراسم هالیوودی اسکار و
اعتراض خودشون رو نسبت به ترور دانشمندان و کارمندان و مامورین تدارکات هسته ای کشور عزیزمون به دست سیا و موساد و ... ابراز کنن!
خب الان این موضوع چه ارتباط مستقیمی با تخصص آقای فرهادی و یا عملکرد هالیوود در ترور هم وطنان ما میتونه داشته باشه؟ (634717) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۰:۲۰:۱۶
اين حرفا يعني چي؟قتل عام اون همه سرخ پوست كار هاليوود بوده يا حكومتشون؟ براندو مثل يك آزادمرد از عقيده اي كه فكر مي كرد بهش ظلم شده دفاع كرد. درست برعكس اصغرخان فرهادي (635703) (moderator1)
 
Norway
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۸:۵۸:۲۶
یعنی فرهادی رفته اونجا از ترور تشکر کرده؟ (635920) (moderator22)
 
جباری
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۰۲:۳۹:۲۲
بچه‌ی یه بنده خدایی رو بی‌گناه کشته بودند. طرف بی‌خیال نشسته بود و به فکر برنده شدن بلیط بخت‌آزماییش بود. به‌ش گفتن خیلی بی‌غیرتی! جواب داد: "نه من پیشنهاد ترور رو دادم و نه از ترور تشکر کردم" (639021) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۳:۱۸
اقاي براندو از مردم خودش در كشور خودش دفاع كرد ان شالله اقاي فرهادي هم در جشنواره فجر از ملتش وخون شهداي ترورهاي ناجوانمردانه اخير دفاع خواهد كرد ! البته اگه مثل براندو اين فرصت را در اختيار او قرار دهند ! (636502) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۱:۳۱:۱۷
میشه بپرسم با کدوم دلایل میگین سیا و موساد دست داشتند؟مدارکش را ارائه دهید بعد متهم کنید. (637279) (moderator22)
 
جباری
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۰۲:۴۰:۵۶
نمی‌دونم شما کلیپ تبلیغاتی اخیر سامسونگ رو دیدید یا نه اگه ندیدید از همین سایت الف می‌تونید اون رو ببینید. (639023) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۸:۳۹:۴۰
پس لطفا هنرمندان در سیاست دخالت نکنند اگر نمی توانند ترور را هم محکوم کنند (646330) (moderator19)
 
sadegh
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۲:۴۶:۲۳
کار بسیار زیبایی انجام دادند

ولی تشبیه آقای براندو با آقای فرهادی زیاد درست نیست

اینجور حرکت های زیبا و انقلابی وقتی تاثیر گذار است که فرد مورد نظر از معروفیت و محبوبیت بالایی برخوردار باشد!

آقای فرهادی در چنین جایگاهی نیست، هرچند فیلم بسیار زیبایی ساخته اند و نامزد اسکار شده اند، اما در بین بینندگان خارجی معروفیت و محبوبیت خاص و چندانی ندارند.

اتفاقا به نظر من چنین رفتاری از جانب ایشان می‌توان اثر منفی هم بگذارد.

همین که در مراسم اسکار از صلح حرف بزنند و پیام دوستی ایران را به مردم کشور های دیگر برسانند، بهترین کار است

وگرنه ترور ناجوانمردانه انسان ها موضوعی است که در بین مردم جهان مذموم است حتی دولت ها‌ی غربی هم برای این که لکه ننگی بر چهره ‍شان نیفتد همواره اغدام به این ترور ها را تکذیب کرده اند
بنابراین صحبت آقای فرهادی در این مورد نتیجه ای نخواهد داشت.

البته این نظر من است، دوستان اگر نظر دیگری دارند راهنمایی کنند (634731) (moderator1)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۷:۳۰:۳۷
دقيقا حرف دوستمون صحيحه!
آقاي براندو از اعتبار و محبوبيتش استفاده كرد و اين رفتار رو انجام داد اما آقاي فرهادي در سينماي هاليوود و جهان همچين جايگاهي نداره و در واقع داره تلاش مي كنه براي ايران و سينماي ايران همچين جايگاهي رو ايجاد كنه!
اين رفتار مثله اينه كه يك فيلم از كشور افغانستان تو جشنواره فجر جايزه بگيره بعد طرف بياد اينجا و حرف سياسي مخالف منافع ما بزنه ،آيا تاثير داره؟
رفتار اينچنيني در يك جشنواره ي معتبر براي كسي كه به هيچ عنوان شناخته شده نيست تاثير منفي خواهد داشت.همينقدر كه تونست پيام صلح ايراني هارو از همچين تريبون فراگيري اعلام كنه ارزشمنده!
يكم منصف باشيد و مقايسه هاي صحيح انجام بديد (635196) (moderator1)
 
راهيان نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۲:۰۵
گل گفتي دوست عزيز.ميگن ميان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمين تا آسمان است.براندون و فرهادي قابل مقايسه نيستند هر چند آقاي فرهادي محترمند و تلاششان براي سينما و پيام صلح و آزادي قابل تقدير.ضمنا افرادي نظير نويسنده اين مقاله افرادي هستند كه هميشه از احساسات خودشنان دستور مي گيرند نه از منطق و اونچه شرايط و موقعيت ايجاب ميكنه و مي زنند همه چيز رو با هم خراب مي كنند.در ثاني اگر اون افغاني كه تو اين نظر دوستمون مثال زده شده و يا مثلا كارگرداني بر ضد ما اگر از تريبون رسمي ما بر عليه ما حرف بزنه ديگه زندگي نداره و كمترين مجازاتش در به دري ،جلاي وطن و بيچارگي طرفه.كلاه رو كه قاضي مي كنيم مي بينيم خدايي همين تروريستها عجب مملكت آزاد و فرهنگ متمدني دارند كه يك مخالف به بهترين وجهي اعتراضش رو بيان ميكنه بدون اينكه زندگيش سياه بشه.هم زندگي حرفه ايش رو مي كنه و هم از آزادي بيان موجود استفاده مي كنه.خدايي چند ثانيه فكر كنيد اگر اين كارگردان از تريبونهاي رسمي ما بر ضد ما كاري مي كرد و حرفي مي زد تا الان چند كفن پوسونده باشه خوب؟؟؟ (636402) (moderator22)
 
465
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۷:۳۴:۵۲
اگه محبوبیت خاص و چندانی نداره پس چه جوری اسکار گرفته؟!-------خب فیلمش که اصلا سیاسی نبود! و اصلا چهره ایران رو سیاه و تیره نشون نمیداد!--پس این گزینه حذفه!----------------------------------------------------------------آها فهمیدم اصلا ربطی نداره که در بین مردم محبوبیتی داشته باشه مهم اون کسایی هستن که باید رای بدن که اونا هم اصلا کاری به سیاست ندارن!اصلا اصلا اصلا!... (635202) (moderator1)
 
علی
Netherlands
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۲:۰۸:۰۱
دوست عزیز
با طعنه و کنایه حرف زدن یعنی جواب منطقی ندارم که بگویم!

برای اطلاع شما عرض کنم که هرسال مراسم اسکار در نزدیک به 30 موضوع به اهدای جایزه می‌پردازد. در هر موضوعی هم اگر حداقل 4 تا نامزد داشته باشیم
با یک ضرب ساده می‌شود حداق 120 نامزد!!!1

آقای فرهادی یکی از این 120 تا است.
دوست عزیز بر اساس معروفیت کسی، به او جایزه اسکار نمی‌دهند!!!!
بازیگران و کارگردانان بسیار معروفی هستند که تا حالا جایزه اسکار نگرفته اند!

دوست عزیز اگر در مملکت شما کسی دروغ نمی‌گوید اگر در مملکت شما زنی برای نگهداری از پیرمردی استخدام نمی‌شود، اگر در کشور شما کارگر کفاشی وجود ندارد که حقوقش را بالا کشیده اند!
در مملکت من وجوود دارد!


باز هم در مورد سیاه نمایی، اگر شما فیلم بین بودید، می‌دانستید که سال های سال است در همین آمریکا، بر علیه خودشان فیلم می‌سازند و جایزه هم می‌گیرد!!!

نمونه اش فارنهایت مایکل مور یا سگ را بجنبان و ...
این فیلم ها بار ها هم در صدا و سیمای خودمان پخش شده است.
می‌توانم ده ها فیلم نام ببرم!

کافی است کمی فکر کنیم و منطقی باشیم (635769) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۵۲:۰۴
عزیز اقای فرهادی هنوز اسکار نبرده فعلا نامزده جایزه اسکاره اون جایزه گولدن گلوب بخش فیلم خارجی بود که برد اول تحقیق کن بعد مطلب بنویس (636566) (moderator22)
 
جواد
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۵:۳۶:۵۹
انصافا یک نگاهی به دو و ورتون بندازید بعد بگویید فرهادی سیاه نمایی کرده.البته اگر منظور از سیاه نمایی نشان دادن واقعیت باشه حق با شمای عزیزه. (636646) (moderator22)
 
سعید محمدی
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۲:۵۱:۳۳
کی را با کی مقایسه کردی؟ براندو یک بازیگر و هنرمند خوش خیال نبود یک متفکر به تمام معنا بود .در خیلی از تظاهرات سرخپوستها شرکت می کرد واقعا یک آزاده بود. (634737) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۰۶:۵۳
راست میگویند که مرغ همسایه غاز است.
درست است براندو را با فرهادی نمی شود مقایسه کرد .فرهادی کارگردانی بزرگ است چرا که در یک جامعه ی بسته کاری بزرگ را به چایان رسانده است که از امثال براندوها و کارگردان هالیوود این امر ساخته نیست.پس فرهادی ایرانی را با براندوی آموریکایی مقایسه کنیم.
پاینده باشید. (635418) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۳۳:۲۵
بله چه کسی را با چه کسی مقایسه می کنند.
فیلم فرهادی بهترین فیلم علیه مردم ایران بود. بسیار خوب ساخته شده بود. البته فیلم های زیادی هستند در همین ایران که به مراب بهتر از این فیلم هستند اما اگر فیلم های توهین کننده به ایران را در نظر بگیریم این فیلم بهترین است. توهین به تک تک مردم صلح طلب ایران.

از نظر این فیلم تمام کسانی که زندگی در ایران را بر رفتن به دیار رفاه ترجیه می دهند افرادی دروغ گو هستند.

پس چشم بسته خود نرویم از یک فیلیم دفاع کنیم که ما افرادی دروغ گو نشان می دهد. مگر این که واقعاً خودمان فردی دروغ گو باشیم. (635558) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۱:۳۲:۲۳
فیلم فرهادی حقیقت جامعه ایران بود.کاملا بر خلاف تبلیغات صدا و سیما.ما مردم عادی کاملا درک متقابل داشتیم (637281) (moderator22)
 
پیام
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۲۱:۰۵:۰۱
متاسفانه عده ای عادت دارند از هر چیز و هر کس به نفع خودشون برداشت کنند. همین آقای براندو تو یه برنامه تلویزیون ایران که راجع به یه فیلم و مختصر بیوگرافیه بازیگرا و کارگردانش بود، به خاطر روابط شخصیش که بسیار هم عجیب بود به شدت مذمت شد. حالا اینجا شده انسانی آزاده (گو اینکه من خودم از طرفداراشم). (639826) (moderator22)
 
هشترودي
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۲:۵۸:۱۲
اتفاقاً آقاي فرهادي حركت زيبايي انجام داد و به جاي گفتن حرفهاي خشن و محكوم كردن بي اساس و پايه كه كار سياست ورزان و سياست بازان است كه در ظاهر محكوم مي كنند و در خفا سازش < آقاي فرهادي در اين برنامه يك جمله تاريخي گفت و از در صلح وارد شد كه ماندگاري آن هم كم از حرفهاي براندو نيست. در ضمن براندو هاليود را محكوم كرد نه سياستهاي آميريكا و اسرائيل را در از حيطه سينما خارج نشد. ولي شما انتظار داريد فرهادي همه سياستهاي خارجي كشورمان را در در آن برنامه مي گفت. در ضمن هركس سليقه اي دارد و نبايد به كسي تحميل كرد و هر كس بر اساس رفتار و منش و برد اجتماعي و سياسي خودش مي تواند حرف بزند. (634743) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۲۱:۳۷
هرگز در تظاهرات ضد جنگ شرکت نمی کنم اگر راهپیمایی برای صلح بود من را خبر کنید ( مادر ترزا)
هر دو یک معنی دارد ولی اثر کدوم بیشتره ؟ (635450) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۲۵:۰۷
فرهادی فیلمش حرفش را زده است. ایران جای زندگی نیست و یابد از آن رفت و به غرب پناه برد.

ضمناً کار سختی نبود که در ادامه آن جمله کلی خود که گفت مردم ما مردمی صلح طلبند می گفت چس دانشمندان و مردم ما را ترور نکنید.

اما چون ادامه نداد. غربی ها نیز با کنار هم قرار دادن این حرف و فیلم به این نتیجه می رسد که مردم خوب هستند اما این حکومت است که جنگ طلب است. (635544) (moderator1)
 
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۲:۱۲:۳۲
خوب مگه غیر از اینه
مردم همیشه باید تاوان رجز خوانیها رو بدن
بعدشم شمایی که اینهمه از آقای فرهادی انتقاد میکنی عزیزم آستیناتو بالا بزن یک کار جهانی انجام بده یک حرکت درست انجام بده بعدشم نرو جایزشو بگیری
همون کاری که میکنی رو درست انجام بده دزدی نکن دروغ نگو رشوه نگیر حق الناس رو بالا نکش و خودت رو قیم مردم ندون (636274) (moderator22)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۲:۵۰:۲۶
اولا شما خوب می دونید که سینما نیز مثل خیلی جاهای دیگر الیگارشی است. اگر شما نظری متفاوت از اهالی سینما داشته باشی به شما اجازه ورود نمی دهند. ثانیاً برای فیلم هایی که مخالف تروریسم آمریکایی و مخالف غرب هستند جایزه نمی دهند. ما نیز به دنبال گرفتن جایزه نیستیم. انسانیت مهم است نه جایزه اسکار. جان انسان ها مهم است نه اسکار. کسانی که برای زندان شدن یک مجرم غمگین می شوند، یا برای اعدام یک جنایتکار، چرا برای کشته زدن جوانی تلاش گر، تحصیل کرده و بی ادعا و دانشمند این ملت بیانیه صادر نمی کنند؟ (637401) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۱۰:۳۰
آقای فرهادی عزیز همین الان هم گفتند که از ایران نخواهند رفت اگر نمی دانی بدان جناب فرهادی افتخار ما هستند (636474) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۲:۳۵
در حیرتم از افکاری به این شدت سطحی: "جمله تاریخی" فرهادی در تمام این کارناوال های سینمایی از شرایط سخت سینمای ایران و همکارانش گفت. بعد انتظار دارید جمله ای به این اندازه بی رمق را هم دریغ کند؟ اصلا فکر می کنید ارزش این مراسم برای انعکاس چهره ایران چقدر است؟ " که به این جمله آکنده از ضعف بخواهیم بهای تاریخی بگذاریم. این اوج بی درایتی و تشخیص ندادن فرصت هاست. (636499) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۳:۰۳:۲۹
فرقي نمي كنه كي باشه، براندو يا هر كسي ديگري.درود خدا بر او براي اين رفتا انسان دوستانه اش.واقعا نمي خوام اين ويدئو رو بهانه حمله به آقاي فرهادي بكنم.اما دلم مي خواهد بهش بگم :
فرهادي عزيز ، اگر اسكار گرفتي ، هيچ عيبي نداره كه اين كار براندو رو كپي كني.نمي گم براي شهداي هسته اي يا مردم بحرين يا مردم سوريه يا هر چي...براي هر چي خودت صلاح ميدوني، فقط لطفا بهترين استفاده رو از اين فرصت بكن .زنده باشي (634754) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۳:۱۰:۰۷
با سلام.نظر شما را به دیدن و ترجمه دوباره صحبتهای این خانم سرخ پوست آپاچی جلب می کنم.در ابتدای حرفهاش می گه که مارلون براندو من رو به جای خودش فرستاده با یه متن سخنرانی که طولانیه و به خاطر زمان نمی تونم همشو بخونم.اجازه ندادن بابت سخنرانی فکر نمی کنم درست باشه. (634766) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۱:۵۸:۵۹
یعنی توی رسانه هم از جهل احتمالی مردم سوء استفاده می کنن
فکر کردن همه مثل خودشونن که زبان ندونن! (637964) (moderator22)
 
رها
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۵:۲۶:۰۸
در يكي از كتابهاي تاريخ سينما مي خوندم كه مشكلاتي در مورد حضور ساچين به جاب براندو بر سر بيانيه وجود داشته نهايتا قرار مي شه بيانيه رو نخونه. ديديد كه دختر سرخپوست اسكار ور هم نگرفت. واقعا اين نگرفتن اسكار كوبنده بود... (638246) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۸:۴۳:۵۳
به فیلم دقت کنید واقعا این صحنه که اسکار رو نمی گیره و میره فوق العاده است (646336) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۳:۳۱:۳۷
کی اجازه نداد همه متن رو بخونه؟! خودش میگه چون طولانیه نمیشه همه رو بخونم. (634812) (moderator1)
 
سازمخالف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۲۵:۲۸
خب راست میگه دیگه !
فیلمو که خودتون گذاشتید یه بار بشینید کامل ببینید و اگر یک مقدار از زبان انگلیسی هم سر در بیارید ، طرف میگه که چون متن طولانی هستش ادامه نمیده .

اگر فرهادی فردی معتبر و معروف در جهان بود حرف کاملا قابل قبولی بود که بخواد حرف سیاسی بزنه ولی اینجوری اگه بخواد بره جلو نتیجه برعکس میده .
روزنامه وطن امروز و امثال آن مانند کیهان انتظار دارند که اصغر فرهادی عرف دیپلماتیک را رعایت کند ولی اصغر فرهادی بهترین کار را در زمان و جای خود کرد و آن این بود که مردم ایران را مردمی صلح طلب نامید ، این حرف حرفی بود که اگر میخواست به صورت عرف دیپلماتیک بیان شود مطمئنا مردم ایران مردمی جنگ طلب در ذهن تماشاگران تداعی میشدند ! (635457) (moderator1)
 
محسنی
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۳:۴۶:۰۱
با سلام
اولا غیرت آقای اصغر فرهادی خیلی بالاتر آقای مارلون براندو است و به نظر من شما با این کم بینشی اسلامی و نداشتن اطلاعات سینمایی صلاحیت اظهار نظر در مورد ( سابقه آقای فرهادی و آقای براندو) و بدین گونه نداشتید
ثانیا آقای فرهادی در مطلب کوتاهی که در مواجه با مخاطبان خود در سراسر دنیا به زبان همه فهم گفتند در مفهوم گسترده نظر شما را نیز در بر داشت وقتی ایشان از صلح دوستی واقعی مردم ایران سخن می گوید علاوه برا ینکه می تواند محکومیت ترورهای ناجوانمردانه دول سلطه گر را در بر داشته باشد شنونده دانا می فهمد صلح جو واقعی بودن دلیل بر توسری خور بودن آقای فرهادی یا ملت بزرگوار ایران نیست و حق دفاع مظلوم از مسلمات وضرورت منطقی و پذیرفته شده عموم جهانیان می باشد
ثالثا اگر همین مورد را دقیقا از کلمات شما استفاده می کردند و شما خدای نکرده می خواستید سیاسی بازی دراورید(و نه تحلیل درست سیاسی ) باز نکته یا نطر دیگری در مخالفت با ایشان وتوهین می یافتید ومی گفتید اگر فلان مسئله می گفتند واجب تر بود در حالیکه آقای فرهادی به اندازه کافی در مورد اعمال و سخنان خودشان عقل ودرایت دارند ونیاز به تعیین تکلیف امثال شما نیست (634834) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۵۳:۵۲
اینا تقدیر فرهادی از ملت ایران هدفشون نیست ونمی پسندند اینا دوست دارن فرهادی یک طرز تفکر را تایید وتبلیغ کند یعنی تفکر آنها را !! (635036) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۱:۲۶:۵۰
پس از نظر شما چون فرهادی به اندازه کافی عاقل هست کسی حق ندارد به او انتقاد کند؟! (635549) (moderator1)
 
محسنی
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۲:۳۱:۴۳
از آقای حکیم وهمه دوستانی نظر دادند ممنونم
درضمن آقای حکیم محترم من نگفتم کسی به آقای فرهادی انتقاد نکند. من خطابم فقط به نویسنده مقاله بود که بدون اطلاعات کافی در باره موضوعی که به احتمال قوی تخصص او هم نیست اظهار نظر که نه ، مقا له یا متنی همراه با توهین واتهام نوشته اند . آقای فرهادی نیزادعای بی نقص بودن نکرده اند و همه ما نقاط ضعف و قوت داریم .ولی فکر نمی کنم خود مرحوم آقای براندو نیز در عالم مثال مدعی درس غیرت وانسانیت دادن به آقای فرهادی باشد چه رسد به نویسنده مقاله مورد بحث .شخصا بر پایه آنچه میدانم (اگر اشتباه است دوستان تذکر دهند تا استفاده کنم )آقای فرهادی هر چند ادعای استادی ندارند ولی بعضی از منش های سینمایی وهنری ایشان درسهایی به نویسنده مقاله ( اگر توجه کند ) داده است :
ا – آقای فرهادی در کلمه کلمه سخنان ونوشتار خود دقت و صرف وقت می کنند و بر اساس اعتقادات وحوزه تخصص خود سعی میکنند سنجیده بگویند وساختار محکمی پایه بگذارند وهمچنین به مخاطب احترام خود می گذارند . همچنین بیشتر از برخی افراد مدعی به مردم کشور خود فکر میکنند.
2 - شخصیت ها را سیاه وسفید نمی بینند . عدالت می گوید اگر کسی در مقاله ای دو هنرمند را مقایسه میکند ویک صفحه تمام با متن عکس و ویدیو از افتخارات آقای براندو در هنر سینما ومنش و انسانیت می گوید از نقاط قوت یک کارگردان مولف که هموطنش نیز هست قدری بنویسد . آیا آقای فرهادی در حوزه کاری خود تا به حال حتی یک مورد نیزدفاع از حق نکرده است ؟ شاید نویسنده مقاله فکر میکنند ایشان باید بیایند به آقای فرهادی درس سخنوری ، فیلم نامه نویسی یا تاریخ سینما و اخلاق بدهند. آیا آقای فرهادی سینما را ازکلیپ های چند دقیقه ای یوتیوب یا دیگر سایتهای فیلتر شده فرا گرفته است یا بدون مطالعه اقدام به فیلمنامه نویسی و فیلمسازی کرده است ؟ آیا او برای مردم ایران فیلم نساخته است آیا تمام تلاش او فقط این بوده یک طوری فیلم بسازد که خود را به آمریکا واروپا برساند وآنجا جایزه بگیرد ؟
4 – نویسنده مقاله توجه کنند که افراد بهتر است در حوزه تخصص خود مقاله بنویسند یا قضاوت و ارزیابی و راهنمایی کنند نه با اطلاعات ناقص واقدام نسنجیده . همچنین اگر در مورد تاثیر ونتایج عمل وگفتار خود احتیاط کند یا تصمیم بگیرد پایان باز ویا به عهده تفکر و تعمق مخاطب بگذارد عیب نیست بلکه به تناسب می تواند حسن باشد .
تاریخ می تواند راهنمای ما باشد ولی نویسند مقاله بر پایه پیش فرض وخدای نکرده غرض ورزی لابلای آرشیو ها وکلیپ ها نگردند وتا وقایع چهل سال به عقب نروند تا بخواهند فقط حرف خود را به کرسی بنشانند آخرش نیز یا سهوا یا بدتر از آن عمدا وقایع را تحریف کنند . به فکر کمتر کسی می رسد که از این ویدیو چنین استفاده ای بکند . آیا با متنی دارای اشتباه وناروا می توان از شهدا والا مقام و مردم بزرگوار ایران دفاع کرد. نویسنده مقاله از شهدا و مردم ایران دفاع بد نکنند خیلی بهتر است .آیا شهدا الگو و از ناظرین بر احوال واعمال ونیات مومنین نیستند؟ آیا با تمسک به شهدای می توان خدای نکرده غرض و ظن شخصی خود را پیش برد ؟
با احترام و تشکر مجدد از همه دوستان (636301) (moderator22)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۳:۰۲:۰۵
احتمالاً منظور نویسنده این نیست که بخواهد کلیت مارلون را با فرهادی مقایسه کند. او صرفاً به دنبال مطرح نمودن یک انتقاد به روشی کنایی و تمثیلی است. او می خواهد بگوید ارزش به ساختن به فیلم نیست. ارزش به انسانیت است.

ما نباید برای گرفتن یک جایزه بین المللی انسانیت را فراموش کینم. انسانیت این نیست که حرف خنثی بزنی و مثلا بگویی مردم من مردم خوبی هستند. (هر چند فیلم چیز دیگری می گوید). انسانیت این است که برای گفتن حق حاضر باشی از چنین جایزه ای بگذری. هر چند من انتظاری ندارم که فردی مثل فرهادی دست به چنین کاری بزند. اما حد اقل انتظار داشتم اندک اشاره ای به بی گناه بودن آن دانشمندان و اساتید برجسته دانشگاه می نمود. من نمی دانم شما تحصیل کرده هستی یا نه. اما دانشجویان فنی مهندسی حرف من را خوب متوجه می شوند. آن دانشمندان عمر خود را در راه علم گذاشته اند. شب های امتحان و خوابگاه. تمام تلاش آنها برای آبادی کشور و دفاع از جان مردم خودشان بود. آنها بی ادعا و در سکوت فقط درس خواندند، تحقیق نمودند، علم آموزش دادند و ناجوانمردانه و مظلومانه در مقابل خانواده خود تکه تکه شدند. آیا وظیفه یک هنرمند این نیست که حد اقل فقط یک جمله در دفاع از آن دانشمندان مظلوم بگوید؟ پس این همه ژست روشنکفری و صلح طلبی برای چیست؟ (637407) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۱۱:۵۳
اقای غرهادی مردی ازاده و ازاد اندیش است ما به ایشان افتخار می کنیم (636478) (moderator22)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۳:۴۷:۵۷
افسوس به مظلومیت مردم ایران با این هنرمندانی که داریم (634837) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۰۹:۱۶
افسوس از این قدر نشناسی ها .اونم حالا که یک هنرمند که دغدغه مردم را دارد پیدا شده . (634970) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۱:۲۸:۲۰
ایا واقعاً دغدغه مردم رفتن به خارج است؟

این بیشتر دغدغه اقشار مرفه و رده بالای جامعه است البته بیشتر از نوعی که چندان اعتقادی به اسلام و خدمت به کشور خود ندارند.

آیا همه ی مردم ایران دروغ گو هستند؟ آیا در این کشور کسی وجود ندارد که بدون قسم خوردن نیز حرف راست بزند هر چند به ضرر خودش باشد؟ (636203) (moderator22)
 
صدیقه
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۲:۱۰:۲۹
چرا فکر می کنین دروغ گفتن یه کار طبیعی نشده؟
طرف از اداره می خواد بره خونه ناهار درست کنه، مرخصی نمی گیره در عوض پاس اداری می گیره!!
با تلفن اداره زنگ می زنه خونه دختر خاله شوهر دوستش، 20 دقیقه حال و احوال می کنه، به اپراتور میگه تماس اداریه!!
واقعاً حکیم خان فکر کردین دروغ یکی از مشکلات اصلی ما نیست؟
از این موارد ساده تر دیگه چی ممکنه اتفاق بیفته؟
برو تا بالا...
برداشته وام خدا تومنی راه اندازی واحد تولیدی گرفته، عوضش می ذاره سپرده بلند مدت سودشو بخوره...
طرف رئیس بانک ملیه، اونوقت هیچکی نمی دونسته این آقا همچینم ملی نیست! بلکه فراملیه!!
اونوقت واسه استخدام شرکتی آبدارچی، ازش میخوان اگه کس و کارش توی خارجن بگه!
یعنی از اون آقای نلی نپرسیده بودن؟ یا پرسیدن و راستشو نگفته؟ یا راستشو گفته و اینا اهمیت ندادن؟ (637984) (moderator22)
 
محسنی
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۲۰:۲۴
افسوس به نامهربانی ها و قدر نشناسی به هنرمندی که دغدغه مردم را دارد و بارها با سخن و عمل اعلام کرده است حالا اگر فیلم فارسی ساز می شد در کنح عافیت نشسته بود (634985) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۰۶:۵۹
ایشون در حیطه هنری بهترین چهره از ایرانی را معرفی کردند یعنی حرفی زدند درست بر خلاف تبلیغات آمریکا که می گه ایران محور شرارته فرهادی چهره ای لطیف ومنطقی از ایران و ایرانی در فیلم خود نشان داده و با تقدیر از چهره ای که معرفی کرده یعنی مردم ایران هنگام گرفتن جایزه با نطق خود مجددا بر آن صحه می گذارد اما موضوع اینه که شما انتظار داشتید بره اون بالا و لابد پرچم آمریکا رو اتیش بزنه وجاش پرچم فلسطین رو بر پا کنه ! دفاع وحفظ جان دانشمندان ایران هم وظیفه ایست بر عهده نیروهای اطلاعاتی وامنیتی کشور ! نه آقای فرهادی !! (635051) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۶:۳۱
عجب! از کجای فیلم فرهادی و از کجای بیانات او در برلین و گلدن گلوب و جشنواره منتقدین نیویورک این مفهوم را استخراج کردید که ایران محور شرارت نیست ... واقعا باید به شما کیمیاگر گفت. یعنی ایادی ناتوی فرهنگی غرب اونقدر ساده لوح هستند که مفهوم یک فیلم تحقیر کننده ایرانی و حرف های طعنه آمیز فرهادی به مدیریت سینمایی ایران در تمام این جشنواره ها رانفهمیده اند؟ (636511) (moderator22)
 
محمد2
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۰۹:۵۸
اتفاقا ایشان هم منظورش مظلومیت مردم ایران بود از طرف داخل و خارج. (635425) (moderator1)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۵:۲۱:۰۷
افسوس به .....يه كم بيشتر بخونيد (636624) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۰:۵۳:۳۷
آقا مجتبی دلسوخته!!! فقط سر فرهادی و هنرمندان یاد مظلومیت مردم ایران افتادی؟؟؟ حالا خوبه آقای فرهادی با ادعای خدمت به مردم کلاه سر مردم نذاشته؟؟؟ شما بهتره برای خودتون افسوس بخوری که نمی تونی درک کنی آقای فرهادی یک هنرمند مستقله که دنیا و ایران و فرهنگ ایران را از زاویه ی دید خودش می بینه و به هیچکس بدهکار نیست، اگر کسی از اون و کارش خوشش بیاد اومده و اگر کسی خوشش نیاد مثل بعضیها با خرید تریلی تریلی بلیط فیلمش از طرف ارگانهای کشور با پول بیت المال که از جیب مردمه بازم به جایی نمیرسه، شما برای خودت افسوس بخور که به جای دفاع از مردم مظلوم ایران داری از یه گروه و فکر خاصش که ارتباطی به ایران و ایرانی نداره دفاع می کنی!!! (637221) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۳:۵۶:۵۹
آقا خبر می نویسی تحریف نکن گرچه مثل تمام نوشته های من منتشر نمی کنی اما می نویسم که فکر نکنی با یک سری هالو طرفی! نوشتی اجازه ندادند که این سرخ پوست تمام حرف هاشو بزنه در صورتی که این سرخپوست می گه این حرفها طولانیه و من بعد از مراسم در کنفرانس متن رو می خونم و بعدش هم خلاصه از دلیل عدم پذیرفتن جایزه رو می گه این رو هم بگم زمان صحبت هر برنده در اسکار محدوده لابد توقع داری مثل جناب چاوز 11 ساعت حرف بزنه!!! ح (634852) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۲۳:۰۶
هالو شما نیستید ، مدیران سایت الف هم نیستند! بلکه اون 200 300 نفرین که پس از خبر شهادت مصطفی احمدی روشن به نظراتی مثل روحش شاد و یا خدایش بیامرزد نظرات منفی دادن.
از اینکه انقدر دقت تو این صحبتای سرخ پوست داشتید بسیار ممنونیم!ای کاش همه جا انقدر دقت داشتید!
نیازی نیست بیاد 11 ساعت حرف بزنه.البته شاید من و امثال مدیران سایت الف هالویم و نمیفهمیم و شما میفهمید که میشد بجای اون سه جمله که ما صلح طلبیم!(پس بیاید ترور کنید!) و غیره فقط این عمل رو و ترور رو محکوم کنه.
گفتم که یحتمل من و مردم البته غیر از اون 200 300 نفر که همه جا تو نظرات حاضرن تا به امثال این نظر رای منفی بدن! هالوییم! (635096) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۱:۲۳:۵۵
برادر من چه ربطی داره این جوابت من نفهمیدم این که خبر تحریف شده باشه برات مهم هست یا نه در ضمن خواهش اره تو همه چی دقت دارم می دونی اگر همه تو همه چی دقت داشته باشن این طوری نمی شه راستی هرچی فکر کردم ربطه این جواب رو نفهمیدم دوستان کمک کنید البته لطفا به خودتون و یا دیگران توهین نکنید (635755) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۰:۳۲
نمونه بارز سفسطه هايي كه متاسفانه چند سال اخير مد شده! تكنيك "خودزني" براي مظلوم نمايي!
به جاي اينكه به اصل موضوع پرداخته بشه طرف شروع ميكنه به خودزني كه آره من هالو هستم، من نمي فهمم، من عقب افتاده هستم و شما خيلي مي فهمي... هدف؟ هدف اينه كه بقيه رو تحت تاثير مظلوميت خودش قرار بده تا فكر كنند خب حتما حق با اونه!
عزيز جان ايشان به يه اشتباه سهوي (و يا احتمالا عمدي) در خصوص اين خبر اشاره كردند كه تا حدودي حقانيت مطلب رو زير سوال ميبره، يا درست مي گويند يا خير (كه با نگاه كردن فيلم مي فهميم درست مي گويند و الف كار غير حرفه اي انجام داده)... بعد ربط اين اشتباه به سخخنان فرهادي چي بود؟ ربط "مردم ما مردمي صلح دوست هستند" به "پس بياييد ما را ترور كنيد" چيه؟ ربط كل اين نظر به ترور دانشمندان ما چيه؟ چرا همه چي رو قاطي مي كنيد؟ چون فقط داريد يه مطلب جدي را لوث مي كنيد و هيچ سود ديگري براي بحث ندارد اين نوع حرفهاي شما! (635954) (moderator22)
 
آریا
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۶:۳۲
خب شما برو فیلم اخراجیهارو ببین کسی مجبورت نکرده که فیلمهای فرهادیو ببینی که.شما عقده خود کم بینی دارین اگر واقعا به قدرت ایران و ایرانی اعتقاد داشتین هیچ وقت انتظار نداشتی که فرهادی بره تو اون مراسمو عربده کشی بکنه.دوست دارین همه جا همیشه همه ادمها نظراتشون مثل شما باشه اگر نظرشون با شما فرق کنه حق زندگی کردن نداره.دوست عزیز به خدا قسم ما نه اجنبی پرستیم نه عاشق سینه چاک غرب. فقط میخوایم با آرامش زندگی کنیم. پیشرفت ایرانمون ببینیم. مدام دنبال تنش برای اثبات خودمون نباشیم
صبح تا شب تنمون به خاطر گرونی و تورم بلرزه. برادر گرامی خدا گواه که هالو نیستیم مگه میشه ادم از کشته شدن یک انسان(کاری ندارم که دانشکند هسته ای بود) ناراحت نشه؟ مگه میشه از یتیم شدن یک پسر بچه و محروم شدنش از وجود پدر خوشحال بشیم. شما خیلی راحت راجع به ما نظر میدی. تمام وجودمون برای ایران سربلندی ایران افتخارمونه وقتی یک ایرانی تو دنیا مطرح میشه (البته با یک وجه مثبت) با افتخار سرمونو تو خارج بلند میکنیم و میگیم ایرانی هستیم اگر هم به چند تا کامنت اون در مورد شهادت دانشمندمون منفی داده شد فقط و فقط به خاطر نوع اون کامنت که بی منطق نوشته شده بود داده شده نه شهادت یه دانشمند که عزیز همه ما بود نه برای کسی که جونشو برای این مملکت داده. منو شما شاید از لحاظ سیاسی همدیگرو قبول نداشته باشیم ولی مطمئن هستم هم من و هم شما حتی با وجود تفاوت اعتقادات و فکرات سیاسی حاضر نیستیم برای همدیگه اتفاق ناگواری بیافته و درد و رنج همدیگرو ببینیم. باز هم اگر تو کامنت هم چیزی نوشتم که موجب آزار شما شد امیدوارم منو ببخشی. درک کردن همدیگه با وجو همه این تفاوتها زیباست. پاینده باد ایران (636081) (moderator22)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۰:۴۲:۰۸
اینکه گفته میشه روحش شاد مثلا چه بی منطقی داشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست من خودت از جنس همفکرات خبر داری خواهشا خودتون رو به کوچه علی چب نزنید (637517) (moderator22)
 
tina
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۵:۲۹:۳۱
جواب حرف رو بدهيد حالا اينكه اين سرخپوست متن بيانيه رو خوند يا نه مهم نيست مهم اين است كه مارلون براندو اين كار مهم رو انجام داد و زد تو دهن هاليوود. شما به كتاب ها هم مراجعه كنيد خواهيد ديد كه بعد از اين نگذاشتند آب خوش از گلوي مارلون براندو پايين برود. (638251) (moderator22)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۴:۴۰:۴۹
قهرمانهای ورزشی این مملکت به اختیار خودشون وقتی با یه اسرائیلی مسابقه داشتن ، از انجام مسابقه انصراف میدادن
کسی هم بهشون نمیگفت اگه مسابقه بدی بی غیرتی
و یا در صورتی غیرت داری که با اون بابای اسرائیلی مسابقه ندی
اینو به این خاطر گفتم تا به همه بگم که شما قصدت از این مطلب کاملا مشخصه
در جنایات آمریکا و اسرائیل کسی شکی نداره
اما ما قبل از این هم هنرمندانی داشتیم که توی بسیاری از جشنواره ها جایزه بردن
آیا واقعا در مورد اونا هم میگفتین که اگه جنایات آمریکا و اسرائیل رو محکوم نکنی بی غیرتی؟؟؟؟
من منتقد سینما نیستم که بخوام فیلم اخراجی ها 3 رو با جدایی نادر از سیمین مقایسه کنم ، اما به صرف اینکه مثل سایر فیلمهایی آقای ده نمکی از اخراجی ها3 استقبال نشد و به جاش فیلم فرهادی زیاد فروش رفت ، دلیل نمیشه که این فیلم رو سیاسی بکنید و به هر بهانه ای به فرهادی توهین بکنید.
خواهشا شما هم مثل خیلی ها به این فیلم و فیلمسازش احترام بگذارید و از اینکه یک ایرانی داره به همچین مرحله ای میرسه افتخار کنید. (634934) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۴:۰۶:۵۴
البته اخراجی ها 3 که در تهران و شهرستانها 6 میلیارد فروش کرد و با احتساب ویئو خانگی 9 میلیارد. تازه آنهم با وجود فروش سر چهارراه ها. مطمئنا اگر جنگ بین این دو فیلم که به نوعی به جنگ بین دو گروه از جامعه تبدیل شده بود نبود - جدایی نادر 500 میلیون هم فروش نمی کرد آنهم با احتساب کسانی که 3 یار این فیلم را دیدند. این را فقط محض اینکه به اخراجی ها اشاره کردید و لاف فروش جدایی را سر دادید بیان کردم. اخراجی ها 3 به لحاظ مضمون بسیار بهتر از 1 و 2 و جدایی نادر بود ولی به لحاظ فیلم نامه - شخصیت پردازی و کارگردانی بسیار فجیع بود. (635800) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۰:۴۶:۴۹
مشکل همینه دیگه!! فیلم رو نفهمیدی!!
جنگولک بازی مورد پسند شماست! (637521) (moderator22)
 
هادی
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۲:۳۸:۵۳
جدایی نادر از سیمین تا اونجایی که من میدونم 8.5 میلیارد فقط توی سینما فروش کرده و پرفروشترین فیلم سینمای ایران شده.
ضمنا یه حرفی رو بزن که بقیه دوستانی که نظر شما رو میخونن بهتون نخندن
آخه مرد مومن، کی این فیلم رو 3بار دیده؟
شما از کجا همچین حرفی رو میزنی؟
سندش چیه؟
در ثانی مگه چندهزار نفر این فیلم رو 3بار دیدن که تا این حد فروش کرده؟
تازه با این وضع اقتصادی مملکت گمون نکنم خیلی ها حتی یکبار هم تونسته باشن که این فیلم رو از سینما ببینن.
این دغل بازیها در مورد شما بیشتر صادقه که دانشجویان و دانش آموزان را در غالب و پوشش هر عنوانی ، مفتی میبردین اخراجی ها رو ببینن و از پول بیت المال مایه میذاشتین تا مثلا روی مخالفانتون رو کم کنید. (637605) (moderator22)
 
Norway
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۴:۴۷:۱۲
شما خودت می گی در اعتراض به رفتار هالیوود براندو جایزه رو قبول نکرد نه رفتار آمریکا و اسرائیل و غیره... الان فرهادی بیاد بگه چی؟ در اعتراض به رفتار دولت آمریکا جایزه اسکار رو قبول ندارم؟ خب می گن به ما چه مگه ما ترور کردیم برو به دولت آمریکا بگو...البته من ترور رو محکوم می کنم اما هر حرفی جایی داره (634947) (moderator1)
 
علی احمدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۱۵:۳۸
هر سحن جایی و هر نکته مکانی دارد.
در اینکه کار استاد براندو بسیار پسندیده و شایسته بود، شکی نداریم. اما برای این جور کارها عموماً جایی به نام سازمان ملل داریم که رووسای جمهور کشورها نطق خودشونو در اونجا میگند. گرچه خیلی طرفدار آقای احمدی نژاد نیستم و یا سیاست هاش تقریلاً مخالفم، اما از نطق های اون تو سازمان ملل خوشم میاد و شجاعت خودشو نشون میده. از چنین تریبون هایی برای گفتن چنین مسائلی باید استفاده کرد. در غیر اینصورت، مطمئناً در سال های آتی، ایرانیان هیچ جایگاهه در سینمای جهان نخواهد داشت و دقیقاً همون لابی هایی که شما ازش صحبت میکنی، فیلم های ایرانی رو از نطفه خفه می کنند و به اونها هیچگونه فرصت ظهور و بروز نمی دن. پس بهتره چنین جایگاهی که آقای فرهادی محترم کسب کرده رو خدشه دار نکنیم و سعی کنیم تا ابتدا سینمای کشورمونو به دنیا معرفی کنیم و جایگاهی مطمئن برای خودمون دست و پا کنیم، بعد به فکر اون سیاست هایی که مدنظر شماست، بپردازیم. (634978) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۴:۰۸:۲۳
خیلی خوابی داداش! اینها اول طرف رو کاملا آنالیز می کندد بعد جایزه رو به گردنش می اندازند. (635802) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۴:۰۳:۰۶
داداش بیدار
یه کم فکر کن ببین پس چرا اون موقع براندو رو آنالیز نکرده بودند !؟ (638133) (moderator22)
 
علی احمدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۲۶:۲۶
در ضمن شما یکم تحریف هم کردی. برا همین متن سخنرانیشو میذارم:
has asked me to tell you, in a very long speech which I cannot share with you presently—because of time—but I will be glad to share with the press afterward, that he must... very regretfully cannot accept this very generous award. And the reason for this being... are the treatment of American Indians today by the film industry… excuse me… and on television in movie re-runs, and also the recent happenings at Wounded Knee. I beg at this time that I have not intruded upon this evening and that we will, in the future…our hearts and our understanding will meet with love and generosity. Thank you on behalf of Marlon Brando. (634991) (moderator1)
 
sina
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۲۸:۱۱
آقاي مارلون براندو خيلي دلش بخواد كه مثل آقاي فرهادي باشه. شما يك كمي جو گير شده ايد و نميدانم كه چرا اقاي فرهادي را با مارلون براندو مقايسه ميكنيد. حتما" در ضمير شما هر كس كه نام خارجي مارلون - اسميت - الكساندر و مارك....داشته باشد بهتر و ممتاز تر است.

اين آقا كه الگوي شما ميباشد يك آدم صهيونيست بوده و توسط همانها هم با هزار پشتيباني به هاليود راه پيدا كرد و با حمايتهاي همانها هم پيشرفت كرد.

شهيد روشن هم بر طبق نوشته شما شهيد نشده و نفله شده.

نخير قربان اينطور نيست و جايگاه شهداي ما خيلي بالاتر از اينهاست كه در محاكم دنيايي از اونها دادخواهي شود.

شهداي ما نيازي به اين بازيها ندارند و بهتر است كه در نظرات خود تعمق بيشتري نماييد.

مادر اين شهيد بدون اجازه رهبري گريه نكردند و به دستور ايشان گريه كردند، حالا شما دلسوزتر شده ايد!

خانواده اين شهيد سربلند هستند زيرا اهميت دانش اين شهيد بر دشمن معلوم شده بود.

بهتر است از اين درخواستها و التماسهاي دنيايي در گذريد كه شان شهيدان ما را حفظ نماييد.

بهتر است سفارشات خود را به همانها بكنيد كه داعيه دوستي با صهيونيستها و مردم اسرائيل را دارند. (634993) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۲۰:۱۶:۰۲
دوست عزیز دیدگاه بلند شما قابل درک است

منظور نویسنده این بوده که حتی مارلون براندوی شاغل هالیوود و صهیونیست هم می تواند در مواردی آزاد اندیش باشد یا حداقل نقشش را بازی کند ... اما امان از خودی ها (639794) (moderator22)
 
عليرضا
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۳۰:۱۰
آقاي محترم نويسنده الف ! احساس مي كنم خبرهاتون داره رنگ و بوي ديگه اي به خودش ميگيره ... داري به سمت افراط ميري برادر من ... هيچ كس حق نداره كسي رو مجبور كنه كه چه حرفي بزنه ... آقاي فرهادي فرد محترم و با درايتي هستند و حرف دلشون رو زدند و چه دلنشين هم زدند... وقتي حرفاشو گوش ميكردم اشك تو چشمام سرازير شده بود . احساس غرور مي كردم كه يك ايراني در همچين مراسم سطح بالايي يك راست نه از فيلم حرف ميزنه نه از هيچ مسئله ديگه و مستقيم از مردم كشورش صحبت ميكنه و اين يعني شهامت يعني شجاعت يعني غيرت... آفرين به تو اي فرهادي (634995) (moderator1)
 
كامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۳۶:۴۲
فرض كنيم ايشان به قول شما شجاعت نداشته باشد، اصلا چه مي شود؟ فردا روزي اگر اين بنده خدا شجاعت مورد نظر شما را نداشت حتما مي شود فلان وبهمان و در نهايت بايد برود؟!!! نه برادر عزيز براي شجاع بودن لازم نيست هزاران كيلومتر را برويم و آن كند كه شما مي خواهيد! نه برادر گرامي شجاعت اين است كه امروز مقاله شما درباره نشست ديروز دادستان مي بود كه چرا فلان پرونده بعد از سه سال! هنوز رفع نقص شده و آن يكي براي خودش در ممالك فرنگ كيف مي كند و برگردانده نشده!! حالا شما به اين بنده خدا گير بده كه چرا بعدا ! مثل براندو نيست!! نه عزيزم هيچ چيز بدتر از موريانه نيست والا ادم تكليف خودش را با گرگ مي داند كه چيست! با تشكر. (635003) (moderator1)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۰۵:۴۹
بنام خدا

اگر بعد از چارلی چاپلین بگیم فرد دیگری در دنیای سینما شجاعت و یا حداقل استقلالش را بروز داد و نماینده ای از خود که نماد بی عدالتی را در دنیای مدعی عدالت و آزادی را برای عدم قبول جایزه اسکار فرستاد براندو بوده خیلی گزاف نگفته ایم البته همانطوریکه در فحوای گزارش مشهود است این کار بسیار بزرگی است و به استیضاکشیدن ازادی هالیوود خود خیلی اهمیت دارد . ولی همینکه اقای فرهادی از فقدان صلح در جوامع غربی و مدعیان مدنیت و حقوق بشر صحبت کند و انهم جای بسی سپاسگزاری دارد. (635050) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۱۶:۰۰
آقای فرهادی فرمودند Truly peace loving people. میفهمی یعنی چی یا خودت رو زدی به نفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (635073) (moderator1)
 
خودکشی ،استعفا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۱۷:۰۵
1 - این درس را براندو فقط برای هنر مندان نداد.
2- کاش آماری از درس هایی که سیاستمداران ،نمایندگان و مدیران شرکت های کره ای ،ژاپنی ،چینی و اروپایی فراهم می کردید که بلافاصله پس از اشتباهاتشان عذرخواهی ، استعفا و خودکشی می کنند ،عکس های عذر خواهی گروهی مدیر نیروگاه اتمی زاپن از گروهای مختلف آسیب دیدگان سونامی آنهم به خاطر اتفاقی که آنها درش نقش نداشته اند همه جا منتشر شده احیانا نویسنده آنها را ندیده است.
3-مارلون براندو هیچگاه مورد فشار قرار نگرفت چون محبوبیت را سیاستمداران تعیین نمی کنند این تفاوت اساسی هنر با مقولات دیگر است .درست برعکس ما که
وقتی هنوز 24 ساعت از دریافت جایزه نگذشته کسانی که با میلیاردها تومان صرف هزینه برای ساخت آثار سفارشی یک درصد از موفقیت و محبوبیت فرهادی را ندارند وخودشان در داخل مورد شکایت دادگاه قرار گرفته اند به او حمله می کنند.
4-شب خوش (635077) (moderator1)
 
Switzerland
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۸:۱۱:۰۶
انسانها دو جور حرف می زنند یا به عبارتی دو گروه اند 1- آنها که براساس و پایه اعتقاداتشان مطلبی را می گویند. 2- آنها ک براساس و پایه مصلحت و شرایط حرفی را می زنند. مارلون براندو اولی بود باید دید آقای فرهادی چه اعتقادی دارد و کدامیک از این دو گروه است. (635244) (moderator1)
 
وحید
Germany
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۲:۳۹:۲۳
بنام خدا

دوست عزیز شما خودت از کدوم گروهی؟ تازه چطور بخودت اجازه میدی مثل آب خوردن در مورد این و اون قضاوت کنی؟

به برکت سایت الف فهمیدیم که این براندو عجب عارفی بوده برای خودش! (635785) (moderator22)
 
نجم
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۲۱:۲۳
آقا ما از براندو درس گرفتیم. درس ها شامل :
1- اول انسانیت بعد متامع دنیایی.
2-من ایرانی باید هم ایرانی فکر کنم و هم غیر ایرانی ها را هم به حساب آورم.
3-همه حق زندگی ،آزادی بیان و... رادارند هر چند متفاوت از من فکر کنند.
4-متفاوت باشم و رنگ جماعت را نگیرم(خودم باشم با فکر و رای مستقل ).
5- تاریخ درباره ی انسان های شایسته قضاوت خواهد کرد هر چند با چالش روبرو شوند.
6- انسانیت مرز و زبان و مذهب نمی شناسد.
منتشر کنید لطفا (635447) (moderator1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۳۳:۴۱
]چقدر باید شعار بدهیم؟بخدا خسته شدیم.بیرون از مرزها ما را با عملکردمان می سنجند.وقتی ما خانه سینما را منحل می کنیم.وقتی ما با اختلاسهای چند هزار میلیاردی یاد احترام به قانون و حفظ حرمت افراد می افتیم.وقتی ما با عجز از تثبیت ارزش پول ملی یکماهه قدرت خرید را به حدود نصف کاهش میدهیم و برای خالی نبودن عریضه به چند دلال خرده پای خیابانی یورش می بریم ,چه شعاری برای مطرح کردن در دنیا داریم؟ (635117) (moderator1)
 
sina
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۶:۵۹:۵۴
بيشتر مردم به اين رفتار براندو خنديدند و خیلی‌ها معتقد بودند که کار او در

مراسم اسکار بچگانه بوده و او می‌توانست با روش‌های دیگری از سرخپوستان

حمایت کند.

در حقيقت اين رفتار براندو نوعي بي احترامي و بي ادبي به برگزاركننده گان

اسكار بود زيرا اهداف اهدا كننده گان جوايز اسكار ربطي به اين مسايل نداشت.


در مورد اين كليپ هم درست است كه وقت محدود بود ولي با دقت در صدا ها

متوجه ميشويم كه يك سرو صداهاي اعتراضي وجود داشته كه ديگران با كف

زدنها سر و ته قضيه را به هم ميآورند.

اصولا" اين كار براندو زياد جالب نبود و بجاي سود رساندن به سرخپوستان آتش را

براي آنها شعله ورتر كرد.

شخصا" خيلي دوست داشتم كه در مملكت ما هم همه مشكلات منحصر به

تبعيض نژادي ميشد و مثلا" اگر بنا بود كه يك بازيگر سينما جايزه اي را بنا به

اعتراض نگيرد و يا پس بدهد هر چه دور و بر خودش را نگاه كند، چيزي پيدا نكند ،

زورش به هيچ جا نرسد و به تبعيض نژادي گير بدهد.


آقاي براندو هم با بازي در نقش سربازان آمريكايي در دو فيلم به پيشرفت خود

رسيده است.

اين بنده خدا در دهه هشتاد خودش به حرف آمده بود و يك اظهار نظر عجيب كرد :

بازیگری حرفه‌ای پوچ و توخالی است، و من تمام ثروتم را به روانپزشكان داده ام. (635158) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۸:۴۳
این بیشتر مردم ت منو کشته. لابد به خاطر همینه که تا امروز از این حرکت مارلون براندو که خاری در گلوی مدیریت جشنواره اسکار است با ستایش یاد می کنند؟ (636512) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۷:۲۵:۱۱
"عکس های عذر خواهی گروهی مدیر نیروگاه اتمی زاپن از گروهای مختلف آسیب دیدگان سونامی آنهم به خاطر اتفاقی که آنها درش نقش نداشته اند همه جا منتشر شده احیانا نویسنده آنها را ندیده است"
شاید هم دیده باشد شما از کجا میدونی ولی این مسائل چه ربطی به موضوع مطروحه توسط نویسنده محترم دارد حالا چون در مملکت ما بسیاری از مدیران بی لیاقت هستند و یا اختلاس چند هزار میلیاردی انجام میشه ما دیگر نباید از هیچ بنی بشری انتقاد کنیم؟؟ (635185) (moderator1)
 
موجی ازمیلان
Italy
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۷:۵۴:۴۲
سلام
اگر در بین بعضی فیلمهای ایرانی این فیلم جدایی نادر ازسیمین را بررسی کنیم فیلم سالم ودارای پیام مثبتی بنظر میرسه البته بازی بسیار زیبای شهاب حسینی جایگاه این فیلم را ارتقاء داده
فیلمهای تجاری و مخصوص عید وسیزده بدر وسرگرم کننده را که حرفش رونزنیم بهتره ولی برخی ازهمین سریالهای تلویزیونی که با امکانات کمتر و وقت محدودتری تهیه میشن خدائیش هیچ چیزی ازفیلم آقای فرهادی کم ندارن.
من قصد کرفتن موضع سیاسی ندارم ولی آقای فرهادی هم خودش میدونه که این جایزه دادن ها حکمتی دارن چون از فیلمهای ایرانی که بگذریم فیلمهای خارجی بسیار زیباتری ازفیلم ایشان وجود دارند که کاندید نشدند
حالا هم به دلیل همون حکمتها و سیاستبازیهای جهانی قراره فیلم اقای فرهادی وفیلم اسرائیلی کاندیدشده دریک سناریوی تعیین شده مثلا با هم رقابت کنند وهردو اول بشوند وجایزه شونو مشترکا دریافت کنند.ولی هرچه هست مبارک آقای فرهادی ،سینمای ایران وهمه ایرانیها باشه ما که با همین جورش هم خوشحالیم

موجی ازمیلان (635226) (moderator1)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۸:۰۰:۰۹
این نوشته و مقایسه از اساس غلط است..از الف اینچنین تحلیل های سطحی که تنها بوی حسادت وتحجر می دهد بعید است...خواهشا دست از سر این فرهادی بردارید خوش انصاف ها....... (635232) (moderator1)
 
آرمیتا
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۸:۱۴:۳۸
هرنکته مکانی دارد من به آقای فرهادی افتخار میکنم که بعد از عمری تلاش هنرمندان ایرانی ایشان توانستند طلسم جایزه اسکار را بشکنند وثابت کنند که تلاش هنری ایرانیان کمتر از سایر فعالیت های سینمایی سایر هنرمندان مطرح جهانی نیست و میتوانند حرف مهمی برای گفتن داشته باشد . (635246) (moderator1)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۸:۱۹:۵۸
مثال ها رو با هم قاطی نکنید. آقای براندو در "کشور خودش" به مسائلی که در اون کشور روش حساسیت بوده اعتراض کرده و البته هیچ اتفاقی براش نیفتاده و ساق و سالم زندگیشو کرده!
مثال معادلش این میشه که برنده جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر رو سن به عنوان اعتراض نره و.... (635252) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۳۱:۰۳
مطمئن باش براندو اگر به جشنواره عقاب طلایی مسکو می رفت صد بار بدتر از این حرف ها را در نفی کمونیسم و خوی بسته روسها مبه زبان می آورد کاری که فیلم ساز ایرانی جرات فکر کردن به اون رو هم نداره. فیلم ساز ایرانی بلد است به گدایی جشنواره ها رفته و در تمام این جشنواره ها لب به شکوه و شکایت از فضای سینمایی ایران باز کنه. (636519) (moderator22)
 
دلسوز
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۸:۳۷:۵۴
والله جاودانگی مارلون براندو بخاطر طرفداری او از سرخپوستان نبود. مگر جاودانگی کاری گرانت برای سخنرانی هایش است؟ شما چرا ونسا ردگریو را نام نمیبرید که در زمان گرفتن اسکار به اسراییل حمله کرد و از فلسطین دفاع؟ چرا ونسا ردگریو جاودانه نشد؟ که حتی سما هم اسم او را نشنیده اید؟ چون یهودی ها در این صنعت حرف اول را میزنند. آقای فرهادی برای اینکه مطرح بمانند باید از همان صلح و دوستی بین ملت ها نام ببرند و ایران را صلح دوست معرفی کنند. شعار های تند و جنگ طلبانه هر چند بحق فقط در ایران انعکاس پیدا میکند و بس. نبوغ آقای فرهادی در این ضمینه خیلی بیشتر از نصایح احساسی غیر هنرمندان است. (635279) (moderator1)
 
يک هموطن
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۹:۱۴:۲۹
ببخشيد که صريح می گم. شايد سانسورش کنيد ولی مشکل شما اينه که فکر می کنيد که انديشة همه بايد مطابق با فکر و سليقه شما باشه. مشکل اين تماميت خواهیه.

اگه آقای فرهادی بيشتر از شما به فکر کشور نباشه دغدغه ای کمتر از شما نداره. ممکنه فيلم های سينماييش رو نديده باشيد ولی سريال روزگار جوانی رو اواخر دهة حتما يادتون می آد. نويسنده اين سريال که همون آقای فرهادی باشه دغدغه حرف زدن برای جايزه گرفتن در بين هاليوودیها رو نداره. دغدغة اخلاق داره. دغدغه جامعه سالم و بدور از خشونت داره. منتها شما ظاهرا علاقه داريد همه با ادبيات شما صحبت کنند.

خواهشا، بگذاريد انديشه های خيرخواه و مستقل اون طور که خودشون صلاح می دونن فکر کنند و صحبت کنند. (635333) (moderator1)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۰:۵۴:۴۶
هموطن
شما نظرت رو بده بقیه مگرجلوی شمارو گرفتن ؟
تمامیت خواه شما هستید که به اسم ازادی هر حرفی مخالف خودتون رو محکوم مکنید و با بلندگوهای داخلی و خارجی تون میکوبید/ نویسنده نظری گذاشته شما هم میتونیدنظرت رو بذاری دیگه ننه من غریبم نداره!
واقعا حالم به هم میخوره از این همه مظلوم نمایی!!
هر حرفی رو میزنید از اعتقادات دینی وعرفی و قانونی و بعد هم دست به مظلوم نمایی میزنیدکه وای داد و بیداد که ازدای بیان وجود نداره!!!!
تفکر شما دیگه چی برای گفتن داشته که نگفته؟؟؟؟؟؟ (637534) (moderator22)
 
لنا
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۱۹:۵۸:۲۷
نمی دونم چرا همشه سعی دارید همه چیز رو سیاسی کنید خوب اقای فرهادی هم از صلح حرف زد و همین کلمه معنی همه چیز رو بیان کرد (635399) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۱۳:۵۴
آقای فرهادی مگر از ایرانیها تعریف نکرد؟ مارلون براندو مگر از نژاد خود حمایت نکرد؟ تفاوت بین این دو در چه بود؟ وقتی صدا و سیما این خبر را به بایکوت کامل می برد کجا هستید که اینجا اینقدر صدایتان بلند است؟ (635433) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۳:۵۹:۵۴
هنوز هم نمی فهمم فیلمی به این شدت از تلخی و جنون دوربین چرا مورد توجه این جشنواره ها قرار گرفت؟ (635798) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۵۴:۱۹
ابن بابا عمرش رو ، زندگیش رو گذاشته که در قله عمر یه جایزه کن بگیره شاید، حالا دری به تخته خوره نامزد اسکار شده. آنقدر داستان برای کشور و ملت جهان سومی ما گنده است که همه هنوز توی شوک هستند. نمی دونن مخالفت کنن یا موافقت، خوشحال باشن یا شاکی. شما هم چه توقعاتی دارین؟ مارلون براندو غول بوده، بارها نامزد شده و بارها هم برنده شده. اسکار برایش هیچ ارزشی نداشته. این را مقایسه نکنید با ملت غربتی و ندید بدید و نوکیسه ما. (635500) (moderator1)
 
عليرضا
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۰۵:۴۳
لطفا موب باش عزيزم ...غربتي و نديد بديد و نو كيسه ؟ متاسفم براي اين طرز فكر ... هميشه اولين ها جذابيت خاصي دارند . اين جايزه هم براي اولين بار قراره به ايران برسه پس براي اكثر مردم ايران جالب و هيجان انگيزه . شما بزار ما يه هفت هشت باري اين جايزه رو ببريم اون وقت چششششششم ديگه سعي ميكنيم هول نشيم عكس العمل منطقي از خودمون نشون بديم . باشه گلم ؟ (635934) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۰:۱۸:۱۹
شما اینم در نظر بگیر فضای فیلم سازی تو ایران کجا اونجا کجا؟؟هالیوود روز به روز داره گسترده تر میشه و همین پیشرفتش باعث خوشحالی ملت و دولتشونه(همه می دونیم که فیلم های هالیووید همشون در جهت رضایت دولت آمریکا نیست خیلی از فیلما رویکرد انتقادی و تخریبی دارن) حالا اینجا برا خوشحالی طرف میان خانه سینما رو منحل می کنند.تو چنین فضایی که برای ساختن یه فیلم باید به جای هفت خان رستم 100 خان رو پشت سر گذاشت هیچوقت مارلون براندو بیرون نمیاد برادر! (636050) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۰:۵۹:۱۸
به نظر من هم اقای فرهادی باید از حقوق سرخپوستان ایران دفاع کند (635506) (moderator1)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۱-۱۱ ۲۳:۱۰:۳۹
سلام
حرف دوستمون درسته و حركت آقاي برنداو كاملاً درست .
اما شما رسانه هاي فعلي جهان رو هم در نظر بگيريد ؛ به فرض آقاي فرهادي اين حرف يا بيشتر از آن را بگويد به محض پخش يا با مشكل قطع تصوير و يا ترجمه غلط و يا بعد ها با تحريف سخنان اصغري اين فرصت را به تهديد تبديل مي كنند. مثلا مي گويند خانواده آقاي فرهادي در ايران تحت فشار بوده كه ايشان همچين حرفي زده و كذا و كذا ...
به نظرم بهتره ايشان اگر قراره حرفي هم بزنه در حد متعارف كه گفتند ملت ايران مردمي صلح جو هستند و البته توقع ما كمي غليظ تره تا بشه روي اون مانور داد.
باز هم مي گم به حركت آقاي فرهادي در هنگام دريافت جايزه ( انشاءاله ) اميدوارم
ياحق (635646) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۱:۳۸:۰۷
بله اگر فرهادی می آمد و مثلاً ترور جوانان تحصیل کرده کشورش را محکوم می کرد
در این صورت می گفتند دولت او را مجبور کرده، یا هزار فوحش و ناسزا می گفتند که این هم حکومتی است و بعد می گفتند به خاطر همین است که دولت از این فیلم این همه حمایت کرده و صدا و سیما هم این همه تیزر برایش پخش کرده است و در برنامه هفت این همه تبلیغش را کرده. و همین کسانی که به صورت سیاسی شده اند طرفدار او همه دشمنش می شدند. اما در جهان امروز هنرمندان موجودیت خود را به هواداران خود می دانند. آنها به هر نحوی سعی دارند هوادارن خود را حفظ کنند و جایزه های خود را بگیرند و گرفتن اسکار هدف نهایی آنهاست.

(636216) (moderator22)
 
سلیمانی
Serbia
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۰:۵۷:۳۱
امیدوارم اقای فرهادی اگر موفق به دریافت اسکار شدند که به نظر میرسد اتفاق افتد برای نطق کوتاه صحنه و بیان پیام خود از سناریو پردازی با عرض پوزش سبک وبه اصطلاح جواد که متاسفانه در مراسم کلدن با وجود ارزش اصل پیام بسیار مبتدی و مثل ایده پردازی نمایش های دبیرستانی بود ودقت ونقد کافی به ان صورتگرفت {...دراین چند ثانیه ودر مسیر امدن به روی صحنه .فکر کردن ایشان و.... }وگنجادن تقدیر از عزیزان وخانواده با کلمات دقیق وبه جا و ارایه پیام صلح که از چند روز قبل تدوین و تمرین کرده بودند پرهیز کنند. گفتار ساده وروان فارغ ازاین قالب سازی های کلیشه ایی وخلاقیت های باستانی!!!!برای ان جناب که کاندیدای دریافت اسکار فیلمنامه هستند مناسب تر است (635730) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۱:۰۰:۲۳
فرهادی. اصغر فرهادی. چه توقعاتی از یک انسان معمولی دارید. اسیر زرق و برق و خودباختگی. اصغر (635735) (moderator22)
 
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۱:۰۱:۵۷
درسی که تعداد نظرات غیر قابل انتشار به شما داد! (635736) (moderator22)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۳:۱۹:۱۲
غیر قابل انتشارها به احتمال زیاد فقط فوحش هستند. درسی که گرفتم این است که مخالفان فحاش زیادی وجود دارند. ادعای اخلاق گرایی این مخالفان گوش فلک را پر کرده است. (637428) (moderator22)
 
امیر
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۱:۱۰:۵۲
دوستان! آزادگی والاترین فضیلت انسانی است. صرفنظر از اینکه در ایران چه اتفاقی برای آقای فرهادی افتاد، ملت ایران شایسته استقلال ، پیشرفت و سربلندی است. چیزی که دشمنانش آن را نمی خواهند و به همین دلیل آماج حملات دولتهای سلطه جو قرار گرفته است. آقای فرهادی باید آزادگی خود را نشان دهد و از تریبون اسکار برای رساندن صدای مظلومیت ملت ایران استفاده کند. (635745) (moderator22)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۲:۰۸:۵۷
خصومت شما با آقاي فرهادي سر چيست؟
به خدا اين رفتار و تحليل هاي جهت دار و زمينه سازي هابراي تخريب اين انسان محبوب به جايي نمي رسه!
اين آدم محبوبيتش هر روز داره بيشتر ميشه و انشالله با دريافت اسكار بيشتر هم خواهد شد.پس شما هم به جاي حاشيه سازي هاي بي مورد ، براي موفقيت اين فيلم در اسكار دعا كنيد.
يا اين فيلم رو نمي فرستادين يا حالا كه فرستادين مرد با شين و پاش وايستين (635771) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۳:۵۷:۵۱
آقا چرا با هم دعوا می کنید. بهترین رفتار در این سن ها رفتارهای سوسولی معروف به "حفظ الصحه" است. یعنی رفتاری غیر تهاجمی که شنونده حاضر در مراسم بعد از شنیدن صحبت های ما بگوید: براوو. براوو.
وگرنه کسی که ارزنی غیرت داشته باشد وقتی در کشوری که 50 سال باعث رنج و تالم ایرانی ها شده حاضر می شود در کنار بیان مستحق براووی آمریکایی ها یک جمله هم از رنجی می گفت که میزبان طی این 5 دهه به ایرانی ها رساند. مثلا جایزه خودش رو تقدیم می کرد به قربانیان هواپیمای غیر نظامی ایرباس ایرانی که در خلیج فارس در روز روشن و در آسمان آبی منهدم شد و کاپیتان ناو مهاجم مورد تشویق رسمی رئیس جمهور وقت آمریکا که خود زمانی اکتور همین سیستم هالیوودی و میهمان همین جشنواره ها بود قرار گرفت.
آیا ارزش حضور در این مراسم و صرف انعکاس این حضور برای سینمای ایران و نیز شنیدن "براوو" ی آمریکایی ها اینقدر مهم بود که از این "غیرت" چشم پوشی کرد؟ یا نه! به هر ذلتی باید آرام و متین و و در ظاهر صلح جو بود و راه را برای نمایش مضحک بعدی یعنی اسکار هموار کرد؟
هر چقدر که می گذرد رنگ سیاسی بودن این جایزه سیر تر می شود. وگرنه کیست که نداند بخش فیلم های خارجی این جشنواره ها بر خلاف بخش اصلی کاملا سیاسی است. در ضمن فقط ساده لوح ها می توانند سیاه نمایی این فیلم را انکار کنند. (635797) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۷:۰۹:۵۰
آقای فرهادی کارگردان هستند و فضایی به بلندی یک فیلم دارند که پیام خودشون را بیان کنند. اصلآ فیلم برای رساندن پیام مورد نظر به صورت موثر هست. اما آقای براندو بازیگر بودند، آخرین حد بازیگر رساندن منظور کارگردان به بهترین صورت هست. بنابر این آقای براندو مجبور هست اگر پیامی دارد از طریقی بیان کند.
دوم آنکه هر کس برای خود اولویتی قائل هست، ممکن هست برای کسی ترور دانشمندان عزیز کشور در الویت باشد، برای کسی دیگر اختلافات فرهنگی و قومی، برای کسی دیگری آلودگی هوا، و برای دیگری مساله عدالت اجتماعی.
شما نمیتوانی از شخص دیگری تقاضا داشته باشی که الویت شما را الویت خودش بدونه، به ویژه اینکه اصلآ شما توانایی شخص را قبول نداری و موافقت ایشون را نه به دلیل فیلم زیبا بلکه "به هر دلیلی" میدونی! آقای فرهادی تصمیم داشته که در فیلمش مساله دروغ را که نه مساله مردم ایران که مساله همه مردم دنیاست زیر ذره بین قرار بده، به ویژه اینکه هر کس از دید خودش دلیلی قانع کننده برای دروغ گفتن پیدا میکنه.
(635821) (moderator22)
 
محمود
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۷:۳۵:۱۷
سلام
واقعا نمی دونم چرا برخی از دوستان عزیز که نظر دادن قضیه رو اینقدر پیچیده می کنن
اقای فرهادی به دلیل کاری که انجام دادده قراره مورد تقدیر قرار بگیره اون حق داره که خودش انتخاب کنه که چی می خواد بگه و مطمین باشید در چنین شرایطی هر انسانی انچه را گمان می برد صحیح است انجام می دهد
از وزارت فرهنگی ها که فیلم ایشون فیلم نبود که به سادگی اکران شود بعد که به به اسکار رفت که گفتن به دلایل سیاسی جایزه می گیرد بعد که برد هم که به سخنان او گیر می دهند
(635832) (moderator22)
 
امین
Australia
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۷:۳۵:۳۸
این بی معنی ترین نوشته ای بود که در مورد اصغر فرهادی تا به حال خوندم. بابا چرا هر چیزی رو به هرچیز دیگه ربط میدین سینما و هالیوود فعلی چه ربطی به ترور های اخیر توسط گروه های تروریستی داره. زنده باید اصغر فرهادی و همه بازیگرای خوب مملکتمون که این روزا اسم ایران رو در همه جای دنیا طنین انداز میکنند (635834) (moderator22)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۸:۰۳:۳۳
تا تونستیت به فرهادی توهین کردید حالا دوست دارید که او حرف شما را بزند بهترین کار همان حرف در مورد صلح طلبی ماست
زنده باد فرهادی و ایرانیهای آزاده (635849) (moderator22)
 
صادق1
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۸:۱۱:۴۰
سلام
راستي چرا اين خبر اين همه نظر غير قابل انتشار دارد و چرا آنهايي كه منتشر شده همه دارند آقاي فرهادي را مي كوبند؟
البته اگر اين نظر هم غير قابل انتشار نباشد ! ! ! ! ! (635854) (moderator22)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۱:۰۸:۲۶
دوست من شما تو 4 عمل ریاضی مشکل داری
از ابتدا شروع کن ببین مخالفین بیشتر بودن یا موافقین
پس خواهشا نظرات غیر قابل ا نتشار رو به نفع خودتون مصادره نکنید!!! (637544) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۸:۱۵:۱۶
چرا ما دوس داريم همه چي رو سياسي كنيم
اقا جون مراسم اسكار يه مراسم فرهنگي سينماييه، نه يه تريبون براي استفاده هاي سياسي (635860) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۸:۲۵:۲۵
چراهميشه دوست داريد مخالف همه صحبت كنيد.
چرادوست داريد هميشه اهداف خودرا با سروصدا ومخالفت وبي سياستي اجراكنيد؟
چرا با تدبير وعقلانيت وارتباط ودانش به اهداف ملي خود فكرنمي كنيد؟
آيا تاريخ را نخوانديد كه همه خادمين وخائنين فقط زمان محدودي داشتند ورفتار واعمال آنها بعدها هميشه موردقضاوت بوده است.
خواهش مي كنم كمي به مردم وايران وتاثير حرفهاي خود برآينده ميليونها انسان فكر كنيد.
من ازآقاي فرهادي ممنونم نه بخاطر اينكه بهترين حرفها رازد ويا بهترين كارها راانجام داد بلكه بخاطر اينكه حداقل بعنوان يك ايراني وبه سهم خودبجاي فقط حرف زدن وآن هم ازنوع تنش زايك تاثير مثبت(ولو اندك)براي كشورما داشت.

درپناه يزدان باشي ايران (635871) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۸:۴۱:۴۱
آقای اصغر فرهادی فقط‌ از مردمش دفاع کرد و به دنیا گفت که مردم ما صلح دوست هستند. مشکل این حرف چیست؟ من هم اگر روزی یک جایزه بین‌المللی بگیرم، مطمین باشید از آن به عنوان فرصتی استفاده خواهم کرد که به دنیا بگویم مردم ما صلح طلب هستند. کجای این حرف بد است؟؟ پ (635896) (moderator22)
 
شاپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۸:۵۸:۵۱
چرا می خواهید همه چیز را با سیاست آن هم به نفع خودتان تمام کنید؟ امروز دیگر روز شعار سر دادن های پوچ و تهی نیست . خود فیلم فرهادی یک دنیا معنی دارد که نیازی به حرف زدن و نمایش بازی کردن ندارد. (635922) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۰۹:۳۱
دوست عزيز تو خودت هر موقع رفتي هرچي دوست داشتي بگو ! اين موقعيت يكبار گير فرهادي امده اونهم با خلاصه ترين جملات و به نظر من به بهترين شكل ممكن حرف زد حالا اگر خط فرهادي يا خانه سينما با شما همسو نيست چرا فرهادي بايد تريبون شما در مراسم تقدير از خودش باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (635942) (moderator22)
 
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۲۲:۲۶
آقايون اگه نمي تونن يه فيلم مثل فرهادي بيارن، دست پيش نگيرن كه خدايي نكرده پس بيفتن!!!!! (ما با خودمون مشكل داريم، چه برسه به...) (635959) (moderator22)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۳۱:۴۹
چرا چرت می نویسید من این کلیپ را دیدیم و آن زن سرخپوست متن را تا آخر خواند و کسی هم مانع او از خواندن متن نشد .شما چطوری می گید که نگذاشتند متن را تا آخر بخواند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (635968) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۳۷:۰۲
همه ما باید کاری انجام دهیم تا نام ایران به رنگ سبز و سفید و قرمز برجسته دیده شود (635978) (moderator22)
 
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۰۹:۴۷:۱۰
البته که همه واقفند بدنه سینمای ایران همگام با مردم ایران حرکت نمی کنه یا شایدم مردم ایرانو فقط اونایی میدونه که دور خودش می بینه . این موضوع هم در فیلم های سینمایی و هم در سریال ها بخوبی معلومه . از طرف دیگه چه کسی تو سینمای ایران می تونه ادعا کنه که حتی یک فیلم در قواره فیلم های پر فروش دنیا وبا اون کیفیت ساخته شده .پر واضح است که سینمای ایران نه با مردمش همراهه نه با سینمای جهان قابل مقایسه است چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ کیفیت کار .راستی اگه تو کشور ما سینما داران اجازه پخش فیلم های اروپایی و آمریکایی حتی با سانسور را داشتن کدام سینما دار سراغ فیلم های ساخته شده توسط برخی از کارگردانها ی کم سواد و پر مدعای ایرانی می رفت . جواب این سوال کاملا واضحه . الغرض ما هرچه می کشیم از خودمونه . یعنی ما خودمون کسی رو بی جهت بزرگشون می کنیم بعدم انتظار های نا بجا ازشون داریم .
اما توکل بخدا وعده پیروزی نزدیکه و تمامی ستمکاران نابودند (635989) (moderator22)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۲:۳۴
بابا چرا هیشکی نمیگه مارلون براندو اسکار اولش رو گرفت بعدا اون کارو کرد.حالا بزارین آقای فرهادی اسکار اولش رو بگیره بعدا ازش بخواین اون کارو بکنه.ضمنا مقایسه یک کارگردان با یک بازیگر از نظر اشتهار و تعداد طرفدارا قیاس مع الفارقه یعنی فک میکنین همونقد تاثیر داره؟ تازه براندو خودش اون کارو کرد که ارزشمند شد کارش اگه به زور این کارو میکرد چه ارزشی داشت؟ (636018) (moderator22)
 
آریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۰:۰۴:۲۹
نمی دونم چرا همیشه دوست دارید همه چیز رو به مسائل سیاسی ربط بدین، چه ربطی داره اصغر فرهادی از ترور و مسائل هسته ای تو جشنواره صحبت کنه.
این مسئله یکی از مسائل امور خارجی ایران هست و ایران اگر در مورد مسائل هسته ای راهکار مذاکره و شفاف سازی را در پیش بگیرد مشکل حل می شود. (636023) (moderator22)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۱:۱۹:۳۶
دوست من نظام سلطه به سرکردگی امریکا ازتمام ابزار خودش برای از میدون به در کردن رقبای خودش استفاده میکنه که این ابزار میتونه نظامی اقتصادی یا فرهنگی باشه/ تو عرصه فرهنگ هم سینما یکی از مهمترین ابزارهاست
خوهشا شما به فیلمهای ضد ایرانی که تو این جند سال ساخته شده بیندازید تا دستگیرتون بشه قضیه از چه قراره (637561) (moderator22)
 
حامی سرخپوستان آمریکا !
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۰:۲۶:۲۳
دوستان و نوابغ سینما شناس ، براندو شناس ، اصلا ته کلوز آپ !!
مارلون براندو در فیلمهای دیگرش عریان جلوی دوربین فلان کار را انجام داده که در آن فرهنگ ظاهرا اشکالی ندارد ، حال اگر فرهادی هم همین کار را در اعتراض به سانسور در یک فیلم انجام بدهد آیا شما حمایت میکنید ؟؟
تا کی غریبه پرستی ، تا کی حرافی ، اضهار نظر هیجانی و غیر علمی ؟؟
اگر از موفقیت کسی ناراخت هستی مرد باش بگو چرا آسمون و ریسمون می کنید
(636061) (moderator22)
 
maryam
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۰:۳۷:۵۴
اصلا گفته باشه صلح طلب ایرادی داره؟اخه چقدر تنگ نظری؟بذارید لا اقل یه نفر تصور درستی از ایرانی ها به دنیا بده
(636086) (moderator22)
 
امیر صم
Bulgaria
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۰:۴۳:۳۳
سلام فکر کنم بجای اصغر فرهادی اگه بتونه جایزه اسکار و بگیره/سخنگوی وزارت اموره خارجه یا خود وزیر امور خارجه رو بفرستیم تا در مورد مدیریت جهانی صحبت کنه یا اصلا سخنگوی اقتصادی دولت بفرستیم که در مورد سکه و ارز صحبت کنه اره فکر کنم این از همش بهتر چون مردم هم دغدغش ایناست (636104) (moderator22)
 
مریم
Serbia
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۰:۵۱:۰۱
اگه این مطلب از سر دلسوزی بود میتونستین به صورت خصوصی به آقای فرهادی منتقل کنین تا ببینین خود ایشون چه تصمیمی میگیره ... بعد هم به تصمیمش احترام میذاشتین... این فکر میکنم (به زبان شما) دقیقا اجرای سیاست دفع حداقلی و جذب حداکثری باشه!!!! (636126) (moderator22)
 
سیما
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۱:۲۰:۰۴
باسلام ....تو زندگی موقعیتهای خاصی بیش میاد که میشود بخاطر خدا برای دفاع از حق .عدالتخواهی ومظلومین و....فریاد زد.وشایدفقط یکبار ....بخاطر داشته باشیم"ان ربک لبالمرصاد.....خدای تو بر کمینگاه است."...... (636185) (moderator22)
 
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۱:۵۰:۰۷
با سلام

ریشه ی این نوع مقاله ها همه بر میگرده به دشمن پنداری و اینکه همه ی دنیا روز و شب نشستن واسه ایران نقشه میکشن تا نابودش کنن. لطفا واسه یکبار هم که شده بیاییم سعی کنیم از نخبه های فرهنگیمون حمایت کنیم والله وضعمون از اینی که هست خیلی بهتر میشه (636239) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۱:۵۸:۳۹
ببخشيد ولي كي گفته تمام خراب کاری های سياست مدارهاي ما رو ديگران بايد صاف كنند. حالا آقاي فرهادي بايد جور همه رو بكشه!!!! والا نشد اين چند ساله يك بار براي رضاي خدا يك نفر يه افتخاري كسب كنه و يه جوري لجن مالش نكنند حالا هم نوبت اين بنده خدا فرهادي شده.
عادت كرديم همه رو از خودمون برونيم يا عامل اسرائيل يا امريكا نهايتا چيزي جور نباشه ميشه عامل ناشناخته!!!!كي مي خواهيم دست از اين اخلاق هاي بد برداريم خدا مي دونه (636254) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۲:۴۰:۲۰
چرا همه چیو با هم قاطی می کنیین؟!
تا چند وقت پیش که نمی دونستید در قبال فرهادی چه موضعی بگیرین
اصلا تا همین حالا هم فیلم جدایی نادر از سیمین مثل یه بچه ناخواسته بوده و بهش بها ندادید حالا واسه فرهادی خط مشی میکشید؟!!!
فرهادی هر کاری که خودش دوست داره باید بکنه. (636316) (moderator22)
 
ايران دوست
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۴:۵۵
آقاي فرهادي دست مريزاد بخاطر فيلم ارزشي و هنريت. من به عنوان يك ايراني دستت را ميبوسم. آنهايي كه به تو حمله ميكنند از يك نوع بيماري اپيدمي در رنجند كه بيماران اينچنيني كه قهرمان كش هستند. من براي اين بيماران شفا و براي تو موفقيت روزافزون مسئلت دارم. بازهم دست تو و هركس كه در كاري كه بعهده دارد سرآمداست را ميبوسم وبه شما افتخارميكنم. موفق باشي. (636408) (moderator22)
 
Qatar
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۳:۳۷:۰۴
اول آنکه صبر کنید ببینید ایشان اصلا جایزه اسکار را می گیرند یا نه
اگر نگیرد که هیچ شما به هدف واقعی تان رسیدید و در دلتان نفس راحتی می کشید البته اگر همین جایزه رابه اخراجی ها می دادند با سر برای گرفتنش می رفتید
اما اگر دادند ببینم برای آقای فرهادی چه کردید که از ایشان انتظار این کارها را دارید آیا جز اتهام وطن فروشی و فرار چیز دیگری از شما شنیدم آیا تبریک خشک و خالی هم گفته شد تکلیفتان را مشخص کنید از یک وطن فروش فراری چنین انتظاری بیراه نیست؟ (636414) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۲۵:۱۳
آخه چرا اصرار دارید همه چجیز رو سیاسی کنید کلا عادت شده تو ایران هروقت یکی یه چیزی برنده میشه اگه نره اونجا و شعار مرگ بر دنیا سر نده هزار انگ بهش میزنید و کارش رو زیر سوال میبرید اون از جایزه صلح نوبل شیرین عبادی گه گفتند فلان و بهمان اما امثال که زنان تونسی و مصری بردند انقد تو تلوزیون ایران نشون دادند که حرص آدم دراومد
مارلون براندو اگه دوست داشته اونکار رو کرده و لی این صرفا یه جازه هنری است و تمام (636504) (moderator22)
 
zooro
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۴:۵۳:۰۶
آقای فرهادی باید بعد اینکه اسکارو گرفت که انشاالله میگیره در یک حرکت سمبلیک اونو تقدیم کنه به آقای وزیر ارشاد و آقای ضرغامی بابت همه زحماتی که برای نابودی خانه ی سینمای ایران کشیدن (636570) (moderator22)
 
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۵:۱۲:۱۶
خیلی ها حسودی فرهادی را دارند.به کوری جشم دشمنان فرهادی جایزه اسکار را هم خواهد برد.درود بر اصغر فرهادی این فرزند وطن دوست ایرانی. (636605) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۵:۵۳:۳۲
هر کاری در زمان مناسب قابل درک است .در زمان براندو مسله سرخ پوستان در میان هنرمندان حمایت میشد. به نظر من نپظیرفتن این جایزه تاثیر خوبی بر افکار عمومی آ مریکا نخواهد گذاشت ولی باید بعد از گرفتن به اوباما گفت که حسن نیتش به مردم ایران را با عمل ثابت کند تا کدورت ایجاد شده رفع شود نه اینکه ایجاد تشنج کند. ما نباید فرهادی را مجبور به کاری کنیم چون امکان دارد نتیجه برعکسی بدهد. (636686) (moderator22)
 
neda
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۶:۲۲:۳۵
فرهادی درستش را خوب بلد بود ..

اتفاقا فرهادی از طرف مردم ایران که صاحبان اصلی آن است به همه ی مردم دنیا گفت که مردم ایران صلح طلبند و اهل جنگ و ترور نیستند ... (636758) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۶:۴۷:۳۸
من هم با نظر شما موافقم! بد نیست که از این موقعیت ها در ابراز نقطه نظرات انسانی استفاده شود. من معتقدم آقای فرهادی باید در این زمینه و کم کاری آمریکا و انعطاف این کشور در برابر دولت بشار داد سخن بگویند. با تشکر. (636832) (moderator22)
 
آزاد اندیش
China
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۸:۲۷:۲۸
این افتخار مال اقای فرهادی هست ایشون هم حق داره در این راستا هر چی دوست داشته باشه و احساس کنه بگه ، شما اگر دلت میخواد مشت محکم بزنی و مجکوم کنی، انشاالله وقتی برنده شدی رفتی اسکار اون بالا هرچی دلت خواست بگو کسی هم مانع تو نمیشه. (636991) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۰۱:۱۹:۱۲
منم اگه فیلمی بسازم که توش دین اسلام رو مثل یک بوکسور بازنده گوشه رینگ بندازم و هوک چپ و راست رو یکی پس از دیگری وارد کنم کمی از غیرت دینیم کاهش بدم و به قول مسعود فراصتی یه تصویر چرک از ایران ارایه بدم اسکار که خوبه مدال لژیون دو نور می گیرم شما هم جوری سنگ فیلمی که به دین و ملیتت توهین کرده رو به سینه میزنی یکی ندونه میگه تهیه کننده ای.
(640044) (moderator22)
 
لیلی
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۸:۳۵:۵۳
من به نفع اقای فرهادی نظر دادم و هیچ توهینی به کسی نکردم و خیلی برام جالب بود که نظرم منتشر نشد و الان بیشتر نظرات،اونهاییند که مخالف اقای فرهادی حرفی زدند، (636997) (moderator22)
 
نیما
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۱۸:۳۹:۰۲
مارلون براندو هم اسکار اولش را گرفت و برای اسکار دومش این اقدام را انجام داد
فعلا که هنوز اسکار هم نگرفته همین صلح طلب نامیدن مردم ایران بزرگترین کاری بود که برای مردم ایران انجام داد . (637002) (moderator22)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۰:۰۳:۲۲
آقاي فرهادي تو كه نون اين مملكت رو خوردي نامردي اگر رفتارت در شان يك ايراني مسلمان نباشد مثلا" ميتوني با خودت يك قبضه تيربار ببري همه رو ببندي به رگبار! (637137) (moderator22)
 
sina
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۰:۱۶:۱۹
ببینید اولا" که سایت الف ثابت کرده انواع نظرات رو درج میکنه و خود من هم

قبلا" در این زمینه خیلی وقتها اشتباه میکردم.


پیشنهاد سازنده ای داشتم, البته اعتراف میکنم که قدری جدی نیست و اگه

درج نشد جای دلخوری نیست و میشه که فقط خودتون بخونید,


آقای فرهادی میتونه که با یک هماهنگی با وزارت امور خارجه همراه با آقا رامین

در اونجا حاضر بشن و وقتی که اسم اقای فرهادی رو خوندن بجای

ایشون سخنگوی محترم روی سن بروند و ناگفته هایی را در مورد اصلاح ساختار

جهان و راه کارها رو بفرمایند.

درخاتمه هم میتونن در مورد همه بمبگذاریها و ترورها صحبت کنند و ضمنا" در

آخر هم اشاره کنند که اینقدر اکشن اکشن و گزینه نکنید چون برای شما هم

همه گزینه ها روی میز ما قرار دارد و میز ما بزرگتر از میز شماست و اولین گزینه

اش هم این است که اول باید آدم شید وگر نه ما هم بجای پهباد, کلی موشک

بدون سرنشین داریم.


ختم کلام هم بگن که بالا رفتن قیمت ارز دسیسه های دشمنان ما بوده.اگر هم

فرصتی شد بگن که مشتری های نفت ما همه تو نوبت ایستادن.

اگر هم فرصتی شد اشاره کنن که:

1- ایران جمعیت رو کنترل کرده

2- سومین کشور سد ساز جهان هست

3- توی بودجه کل کشور بودجه نظامی اش از مال آمریکا خیلی پایین تر هست.

4- قطعات هواپیمای مسافربری رو به ما نمیفروشند.

5- در حالی که در عربستان و کشورهای دیگه حقوق بشر نقص میشه همیشه

به ما گیر میدن و احمد شهید رو به رخمون میکشند.

6- کارگرها در سود سهام کارخانه ها شریک شدند و سهام عدالت میگیرند.

7- پیشنهاد بدن که آقای اوباما با آقای احمدی نژاد به میان مردم بروند تا معلوم

شود محبوبیت کی بیشتر است.

البته چیزهای دیگه هم هست که پرزنت کنن که اگه از اینجا به بعدش وقت کم

اومد میشه بیرون در خدمت خبرنگارها باشند. (637160) (moderator22)
 
maysam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۰:۵۹:۰۸
فیلم آقای فرهادی قراره در اسرائیل اکران بشه ...

قضاوت با خودتون ...

قابل توجه کسانی که ظاهرا روشنفکرن... (637230) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۲:۴۳:۵۶
واقعا اگه اینجوری باشه آقای فرهادی باید مخالفت خودشو اعلام کنه و نذاره این کار صورت بگیره... 190 کشور دیگه هست.... (637393) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۰:۴۰:۴۱
بهترین فیلمهای تاریخ سینما از "پدر خوانده" تا "شهروند کین" در اسرائیل اکران شده. آثار بتهون، موتزارت و حتا ریچارد واگنر در اونجا اجرا میشه. آثار برجستهٔ نمایش نویسانی چون بکت و برشت هم به نمایش در میاد. خوب، چه قضاوتی باید کرد.

گفته میشه که در اسرائیل چلو کبابی هم وجود داره؛ فقط امیدوارم که قضاوت عجولانه ای در باب کباب نکنید! (637516) (moderator22)
 
هادی
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۲:۴۸:۴۴
جدی؟
اگه نکشیمش حیفه
باید بکشیمش
یه فیلم ایرانی بره توی اسرائیل اکران بشه؟
وای وای وای
چه کار بدی
فرهادی تو واقعا بدی
خیلی بدی
خیلی خیلی بدی
خیلی خیلی خیلی بدی
خیلی خیلی خیلی خیلی بدی
خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بدی (637610) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۱:۴۲:۴۶
تو‏ ‏مملکتی‏ ‏که‏ ‏همه‏ ‏چیز‏ ‏دولتی‏ ‏هست‏ ‏چطور‏ ‏توقع‏ ‏دارید‏ ‏که‏ ‏باور‏ ‏کنند‏ ‏اسکار‏ ‏هیچ‏ ‏ربطی‏ ‏به‏ ‏دولت‏ ‏امریکا‏ ‏نداره‏ ‏و‏ ‏یک‏ ‏مراسم‏ ‏فرهنگی‏ ‏هست.‏ ‏‏مسولین‏ ‏محترم‏ ‏اگر‏ ‏حمایت
‏ ‏نمیکنید‏ ‏لاقل‏ ‏اینهمه‏ ‏تخریب‏ ‏نکنید‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏کارهای‏ ‏فرهنگی‏ ‏مملکت‏ ‏خودمون‏ ‏مثل‏ ‏بستن‏ ‏خانه‏ ‏سینما‏ ‏برسید (637296) (moderator22)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۲:۰۹:۴۸
نمی دانم تمام دوستان چه موافق و مخالف در خصوص نظر این حقیر چه میگویند ولی نکته ای که در حرکت مارلون براندو قابل توجه هست و آن حرکت را ماندگار کرد این است که شجانه خود را در مقابل دولت کشورش و به عبارتی سیاستمداران کشورش قرار داد اگر قرار بود از آنها حمایت کند که هنری نکرده بود قدرتمندان از تمام ابزار رسانه ای برخوردارند اگر ضعیفی را حمایت کردی هنر است حالا بگوئید چه انتظاری از آقای فرهادی دارید اگر قرار بود حرکتی حمایتی از سیاست بکند آیا این کار او ارزشی داشت اگر به طور مثال فیلمی از آقای ده نمکی یا شورجه ......33 روز جایزه می گرفت همین حرفها را مزدید (637330) (moderator22)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۱-۱۲ ۲۲:۵۲:۴۹
این فرهادی یگه غلط کردم ول کن ماجرا میشید ؟ (637404) (moderator22)
 
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۰۱:۰۶:۲۸
كشور ما بعد از جام جهاني هيچ افتخاري كه يكم به ما حس غرور بده نداره. حلا اگر از رو حسادت يا هر مساله اي بعضي ها سياسي ميكنن اين جايزه رو جاي خود داره ولي اين فيلم اصلا سياسي نيست. و ما هم اميد داريم كه ببره. مورد بعد اينكه فكر كنين فرهاديم بخواد مانند براندو از سياستها و گرونيهاي ايران بد بگه اونوقت ميتونه پاشو بزاره ايران؟ (637541) (moderator22)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۰:۴۹:۴۳
سلام
این مقاله منرا لطیفه ای می اندازد که یک امریکایی به روسیه ای میگوید در کشور ما آنقدر آزادی هست که یک نفر میتونه بره دم کاخ سفید بگه رییس جمهور آدم احمقیه روسه میگه تو کشور ما هم همینطوره ما میتونیم بریم دم کاخ کرملین و دادبزنیم رییس جمهور آمریکا آدم احمقیه( زمان داستان مربوط به ۳۰ سال قبل میشه) حالا باید دید اگر فرهادی میخواست حرف سیاسی بزنه راجع به حاکمان کشور خودش میزد یا آمریکا (637828) (moderator22)
 
بهروز
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۲:۰۴:۴۸
چرا میگید بش فرصت داده نشد... خودش میگه متن طولانیه و وقت نیست که همشو بخونم (637977) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۵:۲۱:۱۱
ظاهرا قبل از شروع مراسم به ساچين فهمانده بودند نمي تونه متن به اين بلندي رو بخونه. نگاه تاسف بار ساچين هم همين رو مي گه. (638239) (moderator22)
 
شیرین
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۲:۱۲:۴۶
بنظر می رسد این اسکار برای برخی از هموطنان ما در ایران خیلی پر اهمیت است! در آمریکای شمالی و اروپا بسیاری از روشنفکران و مخالفان سیستم و بسیاری از تحصیلکرده ها اساسا ارزشی برای این جایزه قائل نیستند و یا اینکه آنرا مثل سایر مسائل هالیوود، تلاشی برای تحمیق مردم می دانند. با اینحال نامزدی فیلم "جدایی" آقای فرهادی برای اسکار، از ارزش این فیلم نمی کاهد. در ضمن هموطنان ما نباید این فیلم را ضد منافع ایران و جمهوری اسلامی بدانند. انتخاب این فیلم ضربه ای به ما وارد نمی سازد. مسائل فیلم کاملا اجتماعی است و در نهایت شخصیت زن کارگر که شخصیتی مذهبی است مورد ستایش قرار گرفته است تا جائیکه شخصیت سیمین ، شخصیت زنی مدرن در حاشیه قرار می گیرد. مردان فیلم هم هر کدام با مشکلاتی که زائیده روابط طبقاتی آنهاست سر درگریبانند. بیکاری شوهر کارگر و رفتار خشن او در این فضا قابل درک است. اینجا جای تحلیل بیشتر از این نیست، ولی باور بفرمائید این فیلم به اشتباه کاندید اسکار شده است. به چنین فیلم ساده و خوش فکری، نباید جایزه بی ارزشی چون اسکار تعلق گیرد.
در ضمن لطفا در جواب مرقوم نفرمائید که خیلی ها در آمریکا و جهان شب اسکار را تماشا می کنند پس پر طرفدار است، پس پر ارزش است! (637988) (moderator22)
 
Qatar
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۴:۵۵:۵۷
نه دوست عزیز در جواب نمی گویم چون پرطرفدار هست با ارزش است چرا که ارزشگذاری متر خود را دارد اما شما بفرمایید با چه متری فرموده اید بی ارزش ایت چون در آمریکا ی شمالی گفتند که بی ارزش است یعنی از نظر شما مردم آمریکای شمالی بیشتر از مردم ما می فهمند و اگر از نظر آن ها بی ارزش باشد ملاک قابل قبولی برای شماست اما اگر سایر مردم دنیا بگویند با ارطش است قابل قبول نیست شما که همه را به منطق دعوت می کنید جمله سر سطر نتیجه پایانی خودتان را نیز نقض می کند بهتر نیست هرکس نظر خود را بهد نه دیگران را نقد کند بله از نظر من با اهمیت است چون خیلی ها به آن اهمیت میدهند مگر جز این است که هنر ساخته دست همین بشر است (638195) (moderator22)
 
talak
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۲۱:۲۶:۱۱
ممنون نظر بسیار جالب و درستی بود.همونطور که همه میدونن پروست و جویس با اینکه بیشتر از هر کسی لیاقت نوبل رو داشتند هیچ وقت جایزه نگرفتند برای درستی این عمل تنها کافیه یه نگاه به سیر ادبیات غرب داشته باشیم و آدمهایی مثل آلبر کامو خیلی زود بعد از گرفتن جایزه صحنه رو ترک کردند.چیزی که از متن شما اشتباه فهمیده میشه , شاید درست پرداخت نشدن تفاوت دید روشنفکران با مردم عوام هست به خاطر همین جواب دوستمون هم کاملن صحیحه.اسکار یه جایزه نیمه عوام و روشنفرکیه که بر لبه سلایق حرکت کرده به همین دلیل از هر دو نوع در خودش داره و نداره!همونطور که این جایزه به راحتی میتونه نفی بشه به راحتی هم با کارنامه نیمه درخشان میتونه تایید بشه. اما من هم اونطور که سالهاست جوایز معتبر رو دنبال میکنم در طی تاریخ به نقدهای جالبی از اهدای این جوایز رسیدم. به هر حال دوستانی که از متن شما ناراحت هستند باید ببینن که در صورت نگرفتن این جایزه آیا فرهادی از افتخاراتش کاسته میشه؟جواب منفی هست.پس با امید بردن اسکار این جایزه بیشتر از قبل هم برای ما معتبر شده.در هر حال من هم ایشون رو لایق این جایزه میدونم هر چند با خود جوایز اسکار و نوبل مشکل دارم.این مسئله رو باید به عهده تاریخ گذاشت همونطور که برای جویس تاریخ اینطور رقم خورد که با نگرفتن یک جایزه هنوز سالها بعد از مرگش شوالیه نویسندگی در ادبیات غربه.هیچ کدوم از ما هم فراموش نکردیم چطور کتاب کافکا توسط ویرجینیا وولف مزخرف و ضد ادبیات خانده شد و از چاپش صرف نظر کرد اما همین ویرجینیا وولف سالهای بعد به خاطر این کارش شرمنده شد و از جهان ادبی به خاطر کوته فکریش و قضاوت سطحی معذرت خاست.باید گفت نوش جون اونهایی که جایزه گرفتند اما نبردن جایزه هم به هیچ عنوان نشان بی ارزشی باقی آثار و مقایسه نیست (643176) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۴:۲۹:۲۰
خوشحالم از این که یک ایرانی و هم وطن من جایزه بزرگ میگیره و شاد تر از که به زبان خودشان از مردم ایران حمایت میکنه .من ایرانی به اینها افتخار میکنم ...
(638171) (moderator19)
 
sina
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۴:۴۵:۵۸
ببینید من خودم وقتی دیدم فرهادی جایزه گرفت اشک تو چشام جمع شد...

ولی میشه این عدم پذیرش جایزه رو در همین ایران و در جشنواره فیلم فجر

انجام داد چون موضوع Time و این چیزا رو هم نداره.

اما موضوع مهم اینه که ما دختر سرخ پوست از کجا گیر بیاریم؟

شما اطمینان داشته باشید که هرجا بگردید دختر سرخپوست پیدا نمیکنید و به

همین دلیل من یه پیشنهاد داشتم.

میشه که از خانم گلی خواهش کرد که نقش این دختر سرخ پوست رو برای

چند دقیقه بازی کنه, خوب بدن که مال خودشه و بجای لباس اون هم هر لباسی

که دلش میخواد رو بپوشه تا فقط این کار راه بیفته.

موضوع مهم دیگه که کسی تا حالا به اون نپرداخته و چند شبه که خواب رو از

چشمم گرفته اینه که آقای براندو از کجا این دختر سرخپوست رو پیدا کرده و

رابطه اینها با هم چی بوده؟

جایزه و اسکار , درس و Time و این حرفا رو ول کنید بابا

چطور شده که یک دفعه آقای براندو از بین این همه مسئله ناگهان به مسایل

سرخپوستها علاقه مند شده بودند؟

در هر صورت امیدوارم که خانم فراهانی بزرگمنشی کرده و همکاری خوشونو در

این زمینه بفرمایند. (638184) (moderator22)
 
نام
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۱۵:۳۷:۲۸
انشاءالله آقای فرهادی هم وقتی اسکار دوم را خواست بگیرد به توصیه شما عمل خواهد کرد. درست مثل اقای براندو. (638263) (moderator22)
 
عبود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۲۱:۲۱:۴۲
فرهادی فیلمی ساخته در حد اسکار . اگه اسکار مال اسراییلیهاست در حال حاضر بالاترین جایزه صنعت سینماست اگه مال امریکاییهاست هم همینطور اگه یکی از کارگردانهای ما بگه من اصلا ارزوی همچین جایزه ای رو ندارم احتمالا فکر می کنیم راستش رو نمیگه. فرهادی وظیفه اش بوده جایزه رو دریافت کنه قرار نبوده بره کاغذ های اخبار بیست و سی را اونجا تا آخر بخونه بقول انیشتین میگه اینجا کسی منو نمیشناسه همین پیراهن خوبه اونجا که میشناسنش میگه که منو میشناسن همین پیراهن خوبه. بابا کی باید ما رو بشناسه یا صدامونو بشنوه که هی یقه پاره میکنیم باید اینو میگفت باید اونو میگفت خیلی ساده و مختصر و مفید صحبت کرد و تمام. حالا اگه اخراجیها برنده این فیلم میشد هم همینطور می ریختید سر آقای ده نمکی نه والله . ولی بهتر بود همون جا بعد ازگرفتن جایزه میزدش زمین و خوردش می کرد تا همه بدونن بهترین جایزه صنعت سینما این سیمرغ های شیشه ای خودمونه که هرسال بیست سی تا میدیم و هیچکس هم ناراحت نمیشه. و تاریخ سینما رو هم تکون میدیم.
با تشکر (638605) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۳ ۲۳:۲۶:۰۸
شما فیلم بساز اسکار ببره بعد هر چی دلت خواست اوجا بگو! (638826) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۰۰:۴۳:۵۹
هر کسی با هم سطح خودش خود قیاس کن
فرهادی ایرانی هست کارگردان خوبی هم هست ولی (638919) (moderator22)
 
مفید
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۰۳:۵۲:۰۰
خودتان تیتر زدید "مارلون براندو" .با با ماشاء الله -روکه نیست سنگ پای یه جاییه!!- آخه ببینید هرکدومب بچه کجا بوده اند و چگونه بزرگ شده اند و در چه محیطی زندگی کرده اند و زندگی میکنند ! این چه مقایسه ای است ؟ شرایط این مثال هرگز هیچگونه شباهتی به هم ندارد ! قیاس باطلیست. (639058) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۴ ۱۸:۳۳:۲۹
شما انتظار دارید آقای فرهادی در مراسم اسکار حرفهایی را که شما نوشتهخ اید تکرار کند در صورتیکه هنوز خون شهید احمدی روشن خشک نشده دولت با احترام کامل به بانیان ترور این شهید اجازه ورود به کشور و احتمالاً افشای نام بقیه دانشمندانمان در آینده نزدیک را میدهد.کاری را که دولت یا از انجامش عاجز است یا سرباز میزند انتظار دارید فرهادی انجام بدهد؟ (639686) (moderator22)
 
بندر دیلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۰۰:۴۰:۳۶
چتون شده...!
فیلم پدرخوانده فضای فاسد سیاسی آمریکا رو نشون میده و بخاطر همین اسکار میگیره.حالا فیلم اصغر فرهادی یه چالش اجتماعی...وقتی ایرانی به ایرانی احترام نمیزاره انتظار نداشته باش یه غریبه بهت احترام بذاره...
متاسفانه باید بگم که ما جنگ نرم باختیم!!این حادثه کاملا جبری گرایانه بود.جایی برای انکار این موضوع وجود نداره ولی برخورد ما با این موضوع کاملا جهان سومی بود.
آقای فرهادی هر کاری در مراسم اسکار بکنه هیچ ربطی به غیرت ملی ما نداره...تو ایرانی هستی و میدونی کجا غیرتت پایمال شده!دکتر شریعتی میگن که تو از غرب اون چیزی رو میبینی که باید ببینی یعنی چیزایی رو که اونا میخوان میبینی.آقای فرهادی کاری که باید انجام میداد رو انجام داد...انگار بهمون بر خورده که یه همچین فیلمی رو دارن از ایران نشون میدن.باید از اون سیاست مداری آمریکایی یاد گرفت که اون زمان پدرخوانده رو میبینه و بعد از فیلم دست میزنه و میره برنامه ریزی میکنه که چطور از این انتقادی که بهش شده بهترین بهره عوام فریبانه رو ببره و ازش استفاده بکنه و به خورد مردم بده.انگار ما نمیخوایم یه چیزی یاد بگیریم...
متاسفانه حکومت ما نمیدونه که باید از همون جاهایی که دارن بهش فشار میارن استفاده بکنه و به کنترل خودش در بیاره و نذاره که این اهرمها دست رقیبش بیفته...این راهی رو که داریم میریم کاملا به نفع اوناس و اونا این جور برخورد رو از ما میخوان تا ازش استفاده کنن...
...پس بهتره بیشتر فکر کنیم... (640032) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۰۹:۳۱:۰۷
لطفا سياست را با هنر قاطي نكنيد.اينكه كسي مانند اقاي سلحشور يا شريفي نيا خوششون نيومده و در تلويزيون ايران بهشون اجازه داده ميشه هرگونه كوششي براي كاهش ارزش اين جايزه انجام بدن دليل نميشه اين فيلم ضد ايراني يا ضد اسلامي باشه (640224) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۰:۳۷:۵۲
اقای فرهادی هنوز اسکار نبرده فعلا نامزده جایزه اسکاره حسودان حالا میشه یه کاری کنید که باعث اسکار نگرفتن فرهادی بشه اخه هی بگید سیاسی بوده یعنی این بابا لیاقت نداشته نه عزیز جان فیلم خوب و تاثیر گذار بوده و هست و خواهد بود و باعث افتخار ایرانی است. (640292) (moderator22)
 
كوروش
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۵۶:۵۱
وقتي يه هنرمند بزرگي مثل اصغر فرهادي به تمام دنيا اعلام مي كنه كه مردم ايران مردم صلح طلبي هستند خيلي باورپذيرتر از اينه كه مسئولان سياسي كشور چنين ادعايي بكنن (كه به ظاهر هميشه هم چنين ادعايي را دارند).
درود بر هر كسي كه در حيطه فعاليتش كار خوب ارائه مي دهد و نه صرفا ادعاي بزرگ!!! (642375) (moderator22)
 
مرجان
Germany
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۳:۵۹:۳۶
خيلي خوب گفتين. مرسي (645907) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۵:۴۱:۱۳
متاسفم
هیچ کار یا عملی هر چقدر بزرگ باشه وقتی ارزش داره که واسه رضای خدا باشه .من نه فیلمو دیدم نه جریانش رو میدونم فقط میدونم این جوایز هیچ ارزشی نداره وقتی خدا راضی نباشه .اگه این فیلم یک فیلم عالی باشه وقتی در اون گناه باشه یا باعث وقوع گناه باشه هیچ ارزشی نداره دست دادن با یک فاحش (642709) (moderator22)
 
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۱۰:۳۶:۵۰
اسکار اگرچه سیاسی است اما آقای فرهادی لیاقتش را دارد فیلمش را دیده ام
برادران انقلابی نباید این موفقیت را در مقابل خود و انقلاب بدانند.
این موفقیت اگر به نفع ایران نباشد -که هست-
به ضرر ایران قطعا نیست. (644045) (moderator7)
 
جلال
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۱:۲۵:۱۳
سلام برای من جوان 25 ساله بیکار چی فایده که که چی گفت - اقای فرهادی فیلم قشنگی ساختند ولی کاش فیلم دارای امید بود یا تمام واقعیت هارو میگفت ولی با دریافت جایزه ایشون مخالفم (645641) (moderator19)
 
رهام فرهادي
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۰۹:۵۴:۲۱
ودرس فرهادي به دنيا صلح ودوستي از جنگ بهتر است0 (665278) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۱۸:۰۸
این فیلم با سرمایه سپاه ساخته شده من نمی دونم چرا ضدانقلاب داره براش سوت و کف می زنه؟!! (703166) (moderator7)
 
بنده خدا
۱۳۹۲-۱۲-۰۸ ۲۳:۱۲:۰۷
خدا به حضرت ابراهیم گفت برو فاسق ترین و بدترینبنده رو به من معرفی کن او رفت و بدترین های مشهور به افساد رو هم یافت اما در نهایت خود رو به خدا معرفی کرد و وقتی ازش سوال شد چرا خودت؟ جواب داد اندیشیدم که شاید نزد خدا ودر حقیقت اون فرد پاک تر از من باشه چرا که تنها خدا از درون هرکس آگاهی داره .... اون وقت خیلی ها رو اینجا میبینی چپ و راست به یکی میگن دروغگو به دیگر انسانی میگن فاحشه و... این رو گفتم که یک لحظه هم که شده فکر کنیم و نه ریا! (1998507) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۸ ۱۶:۴۰:۵۵
دوردبرهمه هنرمندان دُرست کاری مانند مارلون براندو ویا فریدون فرخ زادها.


حالا اگه فی المثل داود رشیدی می بود هیچگونه حمایتی از مردم نگون بختی مانند سرخ پوستان امریکا نمیکرد وهمواره درصدصد خدمت به نظام اخوندی میکرد. (2278254) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
درس مارلون براندو به اصغر فرهادی