نظر منتشر شده
۶۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 234354
مدیرعامل سایپا: با واردات خودرو مشکلی نداریم چون هیچ ماشینی نمی تواند با پراید رقابت کند
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
درحالی که بسیاری معتقدند تعرفه‌های فعلی عامل ایجاد فضای انحصاری در بازار خودرو و در نتیجه تنبلی خودروسازان داخلی شده، مدیرعامل سایپا می گوید که مشکلی با آزاد سازی واردات خودرو ندارد زیرا هیچ خودروی خارجی قابلیت رقابت با محصولات ایکس ۱۰۰ ( پراید ) و تیبا را ندارد، به شرط آنکه فضای کسب و کار کشور نیز از حالت بیمارگونه خارج شود .

به گزارش ايسنا، سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این شرکت ارزان ترین خودروی فعلی بازار دنیا را می‌سازد، گفت: ما با آزادسازی واردات خودرو مخالفتی نداریم به شرط آنکه دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند و این مسئولیت را به خودروساز بسپارد.

او با انتقاد از تسهیلات بانکی موجود با بهره بالا گفت: در حال حاضر بانک ها تسهیلات با بهره ۲۸ تا ۳۰ درصدی به ما می دهند که بخش بزرگی از قیمت تمام شده خودرو را تشکیل می‌دهد و با سیاستهای تولید مدارانه دولت کاملاً مغایر است.

مدیر عامل سایپا در بیان دلایل افزایش قیمت خودرو و اینکه گفته می شود خودروسازان با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت خودرو بودند، گفت: در دو ماه نخست امسال بعضی خودروهای تولیدی ما به دلایل مختلف شماره گذاری نشد و همین امر سبب عدم ورود محصولات به بازار شد که برخی بدون اطلاع از این موضوع عنوان می کردند که خودروسازان به صورت عمدی عرضه محصولاتشان را متوقف کرده‌اند.

او با اشاره به برخی تعابیر به کار رفته برای خودرو پراید گفت: به طور مثال اظهار نظرهای غیر مسئولانه سبب ممانعت برخی کشورها از دریافت محموله‌های صادراتی پراید شد، زیرا ییان این موضوع سبب بدبین شدن رسانه ها و محافل تصمیم گیری آن کشورها نسبت به محصول ایرانی شد. حال سوال اینجاست که آیا خودروهای خارجی هم در کشور خود چنین شرایطی دارند و زیر سنگین ترین انتقادها قرار دارند؟! این در حالی است که خودروهای تیبا و پراید دارای مشتریان زیادی در بعضی کشورهای همسایه هستند.

مدنی در پایان با اشاره به تولید محصول جدید شرکت کیا (سراتو جدید) در سایپا گفت: همکاری با سایر خودروسازان خارجی نیز در حال اجراست و به زودی شاهد تولید محصولات روز دنیا در سایپا خواهیم بود .
 
اصغر
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۲:۵۳:۲۹
هیچ ماشینی یا هیچ دوچرخه ای؟؟؟ (2254276) (alef-13)
 
علی شیرازی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۲:۵۶:۵۷
خدایی از توهم و خود بزرگ بینی گذشته ، ایشون یه مشکلی داره !!! (2254291) (alef-13)
 
اقای متکدر
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۲:۵۷:۵۵
اره جون خودت (2254293) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۲:۵۸:۴۱
این رو مدیر عامل سایپا راست گفته چون هیچ ماشینی به اندازه پراید نمیتونه باعث مرگ انسان ها بشه.
بترسین از عاقبت کارهایتان ای مدیران عامل های خودرو (2254296) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۲:۵۹:۵۲
آره خوب . با این تعرفه ها معلومه که به پراید نمیرسن . چشم بسته غیب میگه . اگه جرات دارین تعرفه ها رو صفر کنین تا ببینین از پرایدتون اسمی باقی میمونه تا بیاد رقابت کنه . اینقدر به شعور مردم توهین نکنید. (2254298) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۲:۰۹
اول اینکه به این اعتماد به نفس مدیر عامل بایستی تبریک گفت 10000 لایک بهش داد .
دوم اینکه عدم شماره گزاری از طرف نیروی انتظامی بعلت رعایت نکردن حداقل استاندارد ها درخودرو سازی از طرف کارخانجات شما میباشد . (2254307) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۲:۱۶
بعله خوب دولت دخالتی در قیمت خودرو نکنه تا ما هر بنجولی رو که دلمون خواست بندازیم به مردم !!!! بابا خیلی رو داری بخدا (2254308) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۴:۰۸
خودت هم ميدوني چيزي كه ميگي حقيقت نداره (2254313) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۶:۵۴
اگر تولید خودرو انحصاری نبود ، کسی از شما خودرو نمی خرید (2254321) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۷:۴۸
هیچ خودروی خارجی قابلیت رقابت با محصولات ایکس ۱۰۰ ( پراید ) و تیبا را ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا جواب این به اصطلاح آدم چی میشه داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2254324) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۸:۱۷
هيچ خودرويي به اندازه پرايد قدرت ايجاد تصادفات مرگبار را ندارد و بايد براي اين موضوع به سايپا مدال داد پرايد يكي از مهمتريت محصولات براي كاهش جمعيت به حساب مي آيد (2254327) (alef-13)
 
مرورگرسوخته
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۹:۰۰
ببخشید یک سئوال از مدیرعامل: در روز چندکیلو سنگ پا ی قزوین مصرف دارین؟ (2254330) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۹:۳۳
آره هیچ ماشینی با پراید نمی تواند رقابت کند . شاد بروید شادروان برمیگردید (2254332) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۰۹:۴۳
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2254333) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۱۶:۲۲
اره شما راست میگی با مجموعه ای که مدیرش شما باشی باید بهترین محصولش پراید باشه لطفا چاپ کن (2254346) (alef-13)
 
مجد
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۲۱:۵۹
آن سه هزار میلیاردتومانی که تسهیلات گرفتید وبا آن بانک تاسیس کردید قیمت تمام شده خودرو را کاهش داد یا کیفیت را بالا برد ؟؟؟ اگر ماشین خارجی گرانتر هم باشد لااقل مردم میدانند ماشین سوارند ونه حلبی / بیست وچند سالی است تحت عنوان حمایت از تولیدات داخلی یک بچه لوس وننر در صنعت این کشور رشد کرده است که نمیشود به او گفت بالای چشمت ابروست واقعا که دست مسئولین با این ....... درد نکند ! (2254365) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۲۷:۳۰
هر آشغالی تولید میکنید و پول مردم رو خرج سفرهای خارجی و بریز و بپاشهاتون میکنید و مثل یه بچه لوس و ننر دولت هم با ممنوع کردن واردات حمایتتون میکنه !!
۲۰ ساله میگید خودرو ملی !!!!! ولی با یه تحریم به اسم تحریم قیمتعا رو ۳ برابر میکنید !!! (2254384) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۳۱:۳۹
آقا کلی خندیدم چقدر این آقا بامزه اندخخخخخخخخخخخخخ (2254389) (alef-13)
 
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۳۱:۴۹
عجب اعتمادبه نفسی!؟ (2254390) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۳۲:۱۲
آقا جان، یکی از عوامل فضای بیمارگونه کسب و کار کشور خود شمایی! استفاده از رانت و انحصار مطلق در بازار و حقوقها و پاداشهای آنچنانی و خیلی چیزهای دیگه غیر از اینه؟ (2254392) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۳۷:۳۳
هرکی ندونه فکر میکنه اینا حرفای مدیرعامل بنزه!
چرا خودتون رو یا این حرفا سبک میکنید و کاری میکنید که مردم بهتون بخندند؟ (2254405) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۴۱:۲۷
1- ارزانی یا گرانی نسبت به کیفیت سنجیده می شود. اطمینان کامل و خارج از شوخی دارم که کیفیت دوچرخه های هندی هم از اتومبیل پراید ساخت ایران بیشتر است.

2- شیرینی پخش کنید و شاباش دهید. بالاخره بله را گفتند! (2254416) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۴۱:۳۳
مشکل اینه که بعد از 50 سال که صنعت خودرو سازیه این مملکت میگذره، خودرو سازهای ما با منتاژ کردن خودروهایی که 20 سال پیش توقف تولید شدن پز میدن (2254417) (alef-13)
 
هیچکس
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۴۸:۵۴
خدایش خجالت نمیکشه میگه ازبانک وام میگیریم
برو خودتوسیاه کن بابا بادرامد چندمیلیاردی روزانه شرکت .هنوز دنبال وامی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این شرکت هرجای دیگه بود خودش به بانکهاوام میداد وخرج یک کشور رو راحت میداد
این همه حمایت ازتون میشه جای اینکه پیشرفت کنین بدترمیشین
البته تاموقعیکه مردم بخرن شمام همینین (2254439) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۴۹:۲۳
موافقم در ادم کشی یکه (2254440) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۵۳:۲۱
این یک نمونه از پررویی و بی لیاقتی و بی اطلاعی و دروغگویی یک مقام مسئول است. ببینم شما تابحال پراید را برای مدت طولاتی سوار شده اید؟ فکر کنم جواب نه باشد. حتما میگوئید تا ماشین خوب خارجی مخصوصا اگر از نوع رانتی آن باشد کسی پراید سوار میشود؟ آقا جان شما پراید را به قیمت بیست میلیون به کشور های همسایه که همگی از ما در وضعیت بدتری بسر میبرند میفروشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بخدا خجالت هم چیز خوبی است. آیا دروغ از این بزرگتر میشود که شما با آزاد سازی واردات خودرو موافق باشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در آنصورت کسی تیبای با موتور دهه 1980 شما را بیست و چهار میلیون میخرد؟؟؟؟؟؟؟ آخر چرا به زخم مردم که بوسیله بی لیاقتی خود شماها بوجود آمده است نمک میپاشید؟؟؟؟؟ فضای کسب و کار را چه کسی بغیر از خود شماها بیمار گونه کرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما طوری حرف میزنید مثل اینکه امر به خودتان مشتبه شده است که مدیر عامل شرکت بنز ویا بی ام دبلیو و یا جنرال موتور هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میخواهید بدانید که آنها افرادی مانند شما همیشه طلبکاران کار نابلد و بی اطلاع را در چه رده ای استخدام میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتر از خودشان بپرسید.
دولتهای مختلفی قبل و بعد از انقلاب با حمایتهای بی دلیل و همه جانبه از صنعت فرقون سازی و البته به ضرر همیشگی مردم باعث این تنبلی و سستی و لحن طلبکارانه شماها شده اند و مثل بقیه موارد, مردم بی دفاع همیشه ضرر های را چه جانی و چه مالی پرداخته اند و حالا شما طلبکار هم شده اید؟؟؟؟؟ اگر من جای شما بودم همین امروز با عذر خواهی از مردم ایران یکبار و برای همیشه از این سمت استعفا میکردم. (2254448) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۳:۵۶:۰۹
هه هه (2254457) (alef-13)
 
دلسوز خوزستانی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۰۰:۲۸
جناب مدیر عامل این پراید محترم که منهم از روی ناچاری یکی از آنها را دارم کاردستی بچه ها ی دانشجوی کره میباشد که شما به آن می نازید. (2254476) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۰۶:۵۷
من معنی "رو نیست که سنگ پا قزوینه" رو الان فهمیدم!!!! (2254492) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۱۷:۱۰
واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟ (2254516) (alef-13)
 
پیمان
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۱۹:۵۴
خواننده عزیز چرا میخندی?? ، چرا عصبی میشی ؟
خوب راست میگه طفلی ، هیچ ماشین خارجی در بی کیفیتی و راهی نمودن مستقیم سرنشینان به بهشت زهرا قابلیت رقابت با پراید و تیبا را ندارد (2254520) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۲۰:۴۷
اگر ماشین خارجی بدون تعرفه وارد شود و قیمتگداری آنهم براساس بازار جهانی باشد احدی پراید تولید داخل را نگاه نمیکند , ضمنا" خودروهای خارجی و
تولید کنندگانشان بقدری سرویسهای متنوعی ارائه میدهند که نیاز نیست کسی
از آنها انتقادی بکند,نمونه آن شرکت تویوتا و عودت صدها خودرو به دعوت کارخانه و حالا مقایسه کنید با گارانتی سایپا یا ایران خودرو , همه دیده ایم که اگر نقصی در خودرو در زمان گارانتی وجود داشته باشد نمایندگیها به عناوین مختلف از تعویض
قطعه سر باز میزنند تا دوران گارانتی تمام شود,لاستیک زاپاس بنده خراب بود و تمام نمایندگیها گفتند باید به شعبه اصلی (ایران خودرو)در خیابان آزادی بروی تا زاپاس
شما را عوض کنند,بعید است که شرکتهای کره ای و ژاپنی و اروپائی و آمریکائی با مشتریان خود اینگونه رفتار کنند (2254522) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۲۱:۲۴
نیمی از پول خودرو را جلو جلو از خریدار میگیرید بعد هزینه تسهیلات را روی قیمت اضافه میکنید بابا خورو سازان تمام جهان جلوی شما باید لنگ بندازند (2254523) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۲۲:۲۸
جوک سال ..... :)))) الان وایبرش میکنم... (2254526) (alef-13)
 
اعتماد به نفس
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۲۵:۱۱
مطمئنن اعتماد به نفسوتون تو دنیا حرف اول میزنه مدیونیت اگه ضرر رو دست خودروسازان خارجی بزارین ها!!! (2254530) (alef-13)
 
کارمند
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۳۷:۰۵
تو رو خدا بیاین یه ماشین مثل نیسان تیدا که تو همون کلاس پرایده وارد کنید . بسازید . مونتاژ کنید مردم یه خودرو لوکس ارزون سوار شن.
معلومه آقایون بخاطر سود پراید دست از جون مردم بر نمیدارن (2254555) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۳۷:۳۷
دلار به صورت تدریجی ارزان خواهد شد و از آن جایی که تولیدات خارجی تورم ندارد، قدرت خرید مردم برای داشتن ماشین های خارجی بالا می رود و 3-4 سال دیگه باید گریه کنی به خاطر این اظهار نظر نسنجیده (2254556) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۴۴:۰۵
فیمت ال90 در کشورهای ذیگر 5000 یوزو هست یعنی 22 میلیون تومان (2254579) (alef-13)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۵۷:۳۶
شما كه ميگي هيچ خودرويي باپرايد نمي تواند رقابت كند اونوقت دنبال همكاري با خودروسازان خارجي براي توليد خودرو درايران هستيد. خوب يه زحمت بكشيد به همون خودروساز پيشنهاد بديد كه پرايد و تيبا در آن كشور خارجي توليد كنيد . ببين چه جواب ميشنويد. الان قيمت آي 20هيوندا يا آي 30 تويوتا درخارج كشور چقدر است . فقط دنده اتوماتيكش رو كل سمند و پارس و پژو 405 و پرايد مي ارزه. چرا اين حرفها به مردم مي زنيد و مردم و ناراحت مي كنيد. پرايد 8 ميليوني (2254622) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۵۷:۵۳
آخه ... تاحالا یه پراید صفر کیلومتر رو از نزدیک دیدیی!!!!؟؟؟ واقعا تولید این محصول شرم آوره. اما و اگر نفرمایید واردات با عوارض 5 تا 10 درصد آزاد بشه توهم تونستی با هر قیمتی که دلت می خواد رقابت بکن. در ضمن آشغال بودن محصولات ایرانی نیازی به هوچی بازی رسانه ها نداره! آنچه عیان است چه حاجت به بیان است!! (2254625) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۰۴:۴۲
راست میگی کشتی هاتون رو پنچر کردن وگرنه به آلمان هم صادر می کردین اونوقت این آلمان ها بودن که در مذاکرات هسته ای التماس میکردن که تورو خدا صادرات پراید به آلمان را متوقف کنید بنزمون زمین خورد. به ازای هر پراید با مجوز یک سانتریفیوژ موافقت میکنیم. لطفا همین هفته اقدام کنین تا برگ برنده بیفته دست ظریف (2254650) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۴:۵۶
آقای مدنی بقیه بخشهای تولیدی و صنعتی هم از این تسهیلات استفاده می کنند ولی مثل شما اینقدر جری و گستاخ در افزایش قیمت نیستند. شما ها بچه های لوس دولتی هستین که هر بار که بهانه می گیرین و گریه می کنین دولت و سایر بخشهای حکومت میان و نازتون رو می خرن!
اگر رفتار دولتهای دهم و یازدهم رو در قبال بهانه های بچه گانه شما مقایسه بکنیم به شباهتهای قشنگی می رسیم . در دولت قبل هم اول شایعه افزایش قیمت اتفاق م افتاد و مسئولین تکذیب می کردن در این دولت هم این اتفاق افتاد.
بعد از افزایش قیمت هم دولت دهم با افزایش قیمت مخالفت کرد و هم دولت یازدهم . در دولت قبل احمدی نژاد گفت " پراید کیلویی چند؟" در این دولت افزایش قیمت باعث " تکدر " شخص ریاست جمهور شد.
جالب اینجاست هم در دولت دهم و هم در دولت یازدهم تهدید به پایین آودن واردات انجام شد ولی هیچکدام از دولتها این تهدید خود را عملی نکردند.
مخلص کلام اینکه به نظر می رسد علیرغم وجود دیدگاهها و گفتمانهای مختلف و حتی متضاد در سطح دولتمردان در دوره های مختلف ، در مواجهه با افزایش قیمت خودرو همه دولتمردان از فرمول واحدی تبعیت می کنندو آن عبارت است تکذیب ( در هنگام شایعه) + مخالفت ( در هنگام افزایش) + تهدید خودرو سازان ( در هنگام فوران احساسات و تنفر عمومی) و نهایتا در پرده آخر عدم انجام اقدام موثر و عدم مجازات افزایش دهندگان قیمت و عبور از کنار مسئله !
وجود چنین فرمولی ثابت می کند که بغیر از خودروسازان سایر ، دولت و حتی مجلس نیز از این افزایش قیمت چندان ناراضی نیستند. گر چه چندان به روی مبارکشان هم نمی آورند. واقعا اگر دولت و مجلس و خودروسازان از این وضعیت ناراضی بودند اجازه انجام چنین کاری را به خودرو سازان می دادند؟؟؟؟ (2254665) (alef-13)
 
ابراهیم
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۵:۵۴
خدا رو شکر که یک نفر بقیه انسانهای کره زمین رو از سهیم شدن در تلفات پراید نجات داده. دستش درست!
در ضمن رو رو برم! مرد حسابی ملت رو خفت کردین چاره ای جز خریدن ابوقراضه های شما ندارن، بعد میگی چیزی باهاشون رقابت نمیکنه؟! راست میگین تاتا از هند وارد کنین ببینین چند روزه باید ببندین کارخونه رو. از همه چیز ماشین می زنین تا ارزون بشه، به چندین برابر قیمت میفروشین، ادعای رقابتتون هم میشه. (2254668) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۷:۲۲
البته که پراید 5 میلیونی در خارج کشور باید مشتری داشته باشه! به قیمت 20 میلیون بفروشید بعد ببینید چند نفر در خارج کشور میخرنش! (2254672) (alef-13)
 
Ali
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۹:۳۶
جناب مدیر عامل
ممنون که موجبات خنده وشادی روزه داران رو فراهم کردین
باتشکر (2254677) (alef-13)
 
عاشق پراید
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۱:۵۸
این اقای مدیر امل ادم متوهمی تشریف دارند ونشستند وپیش خودشان حساب کتابی کردند وتنهاپیش قاضی رفتند وراضی برگشتند .بله خودرو صادراتی وقیمتش قابل رقابت نیست اگر مابه التفاوتش را از خریداران داخلی اخذ نکنید .انصافا قیمت صادراتی برای ما هم میصرفد وهمه خطراتش را هم می پذیریم چون همه مان عازم بهشتیم .! (2254690) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۴۸:۴۸
چه اعتمادبه نفسی (2254716) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۸:۵۸
من خودم امتحان کردم با یک ضربه ممولی پا به راحتی در پراید از حالت اصلی در می اید (2254741) (alef-13)
 
محمودی
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۹:۴۶
من هم با نظر مدیر عامل سایپا موافقم منتها ایشان یادشان رفته بقه محاسن پراید را بگوید که من به گوشه ای از آنها اشاره میکنم : هیچ خودروی خارجی جرات ندارد با پراید تصادف کند چون پودر میشود - هیچ خودروی خارجی تا کنون نتوانسته در تصادفات رکودی به این بالایی زده و جان مسافرین را نجات دهد - هیچ خوروی خارجی با این سرعت سرسام آور قیمتش رشد نکرده - هیچ خودروی خارجی نتوانسته تست های ایمنی را مثل پراید پاس بکنه - هیچ خودروی خارجی در جاده به اندازه پراید مستحکم و پا بر جا نیست ( اونا تو جاده میلرزن ولی پراید ابهتی داره که نگو نپرس ! (2254744) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۶:۱۶:۱۱
توهم زده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2254766) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۶:۲۲:۴۶
شاید خودرو شما ارزان ترین باشد اما حضرت آقا دو نکته وجود دارد:

اولا که ارزان تر بودن به دلیل کاهش شدید ارزش پول ما یا همان 3 هزار تومان شدن دلار است.

دوما قبول است که خودرو شما ارزان تر، اما آیا به این فکر کرده اید که مثلا به جای 20 میلیون برای پراید می توان 30 تا 40 میلیون داد اما ماشینی سوار شد که ارزش لاستیکش هم از پراید بیشتر است. (2254774) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۲:۱۱
آیا پراید همون پورشه است و ما نمی دانستیم!اندر مظلومیت پراید (2254804) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۷:۰۲
از دولت میخواهم گمرکی 100 درصدی واردات خودرو را بردارد و ضمنا" قیمتها را هم بگذارد بازار تعیین کند تا ببینیم کی چند مرده حلاج است. (2254850) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۷:۵۳:۳۴
شاید خودرو شما ارزان ترین باشد اما حضرت آقا دو نکته وجود دارد:

اولا که ارزان تر بودن به دلیل کاهش شدید ارزش پول ما یا همان 3 هزار تومان شدن دلار است.

دوما قبول است که خودرو شما ارزان تر، اما آیا به این فکر کرده اید که مثلا به جای 20 میلیون برای پراید می توان 30 تا 40 میلیون داد اما ماشینی سوار شد که ارزش لاستیکش هم از پراید بیشتر است. (2254927) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۸:۳۴:۱۹
پراید در یک نگاه: کیفیت پایین و فاقد ایمنی؛ هر گاه به مخاطره افتاد، خود و سرنشینانش را یکباره رهسپار دنیای دیگر می‌کند. حال سؤال اینجاست که کدام خودرو در این دنیا توانایی برابری و رقابت با پراید را دارد؟ معلوم است که هیچ. پس ایشان صدرصد درست گفته‌اند. (2254980) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۹:۲۸:۴۵
نبایدم داشته باشید این کارخونه خودرو سازی هم درش تخته بشه دیگه خیال همه راحت میشه !!قبل از این خدارو شکر صنایع دیگه به همت مسئولین محترم همه نابود شده مونده بود همین یکی اینم نابود بشه دیگه خیال همه رقبا راحت میشه بخصوص کارگران محترم فرانسوی که روزگار سختی رو گذروندند نشنیدید اول جار ثم الدار اونا برند سر کار واسه کارگرای ما هم خدا بزرگه شاید راهشون دادند رفتند همون جا مشغول شدند (2255053) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۹:۲۹:۲۳
ایشان با شرایط گمرکی حسب کردند وگرنه خودروی هیوندای آی20 قیمتش حدورد 18 میلیون است (2255054) (alef-13)
 
میثم
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۹:۲۹:۴۸
اقا همچین ا عتمادی به محصول شون دارن گویا جای مدیرعامل بنز یا پورشه نشستند.اقا جان از خواب بیدارشو درباره ی پراید داری صحبت میکنی یادت باشه گاری۱۵۰۰ساله در کل عمرش کمتر از پراید ۱۵ساله ی شما تلفات جانی داده... (2255055) (alef-13)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۱۹:۴۴:۳۰
جوک سال. (2255071) (alef-13)
 
احد
۱۳۹۳-۰۴-۲۳ ۲۱:۱۹:۵۷
چرا هرکی کم میاره میندازه تقصیر بانک، پراید بود 7 میلیون سود بانکی بود 14 تا 17 درصد ، نرخ سود 10 درصد رفت بالا اما قیمت پراید 120 درصد رفت بالا
مدیری که توان محاسبه ریاضی رو نداره چرا سر کاره؟
هزینه تولید شامل
اول) نرخ بهره بانکی بابت ضعیف بودن صنعت خودروسازی که نمیتونه گردش مالی مفید و درست داشته باشه
دوم) هزینه مواد اولیه
سوم) نیروی انسانی
چهارم ) هزینه دیگر تولید مثل برق آب گاز و...
حالا نسبت اینها رو حساب کنید و ببینید چطور یه پراید 7 میلیونی میشه 19 میلیون

به نظر من هنر این آقایانه که کم میارن میندازن گردن یه گروه دیگه
حالا جالبیش اینه این مدیر لایق بعد از ماموریت مدیریتی در خودور بعد میاد بانک میشه مدیر و این داستان همچنان ادامه داره
حالا بگردید پرتقال فروش رو پیدا کنید (2255163) (alef-13)