نظر منتشر شده
۴۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 493753
معاون فروش سایپا:
تولید پراید با قیمت‌های فعلی زیان ده است/ خودرویی که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد نمی‌تواند جایگزین پراید شود
بخش اقتصادی الف، 28 تیر 96
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۴
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: خودروهای کوئیک، ساینا اتوماتیک و برلیانس C3 به عنوان خودروهای جایگزین پراید انتخاب شده اند.

به گزارش خبرگزاری ها، رضا تقی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو در شیراز از این سه محصول جدید گروه سایپا به عنوان جایگزین های خودروی پراید نام برد و تاکید کرد: محصولات جایگزین پراید تمام استانداردهای جدید خودرویی که از سال آینده اجرا می شود را پاس خواهند کرد. معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: پیش فروش این خودروها از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.

وی در رابطه با زمان توقف تولید پراید گفت: استراتژی سایپا کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید این خودرو با قیمت‌های فعلی زیان ده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر هستیم که ضمن افزایش رضایت مندی مشتریان سودآور نیز باشد.

وی گفت: هم اینک سهم پراید از سبد محصولات سایپا از 68 درصد سه سال قبل به 25.8 درصد کاهش یافته است. تقی زاده اظهار کرد: باید توجه داشت خودرویی که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد نمی‌تواند جایگزین پراید شود، زیرا قیمت آن بالاتر از 60 میلیون تومان خواهد شد و در هیچ جای دنیا نیز خودروی پنج ستاره را با قیمت پنج هزار دلار عرضه نمی‌کنند. تقی زاده ادامه داد: خودروی کوئیک به عنوان یکی از خودروهای جایگزین پراید، ١٠٠ درصد ایرانی است و قیمت آن در مدل‌های مختلف بین 33 تا 40 میلیون تومان تعیین شده است.

صحبت های معاون فروش سایپا در حالی است که پس از تدوین افزایش استانداردها از 52 به 83 مورد توسط سازمان ملی استاندارد در نهایت در ستاد سیاست‌گذاری خودرو که با حضور برخی نهادها از جمله وزارت صنعت، سازمان ملی استاندارد، خودروسازان، سازمان حمایت و ... برگزار می‌شود، مصوب شد که اگر تا پایان دی ماه سال 1397 خودرویی نتواند تعداد استانداردهای مدنظر را از 52 به 83 مورد ارتقاء دهد خط تولید آن متوقف خواهد شد.

پس از آن نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد در آخرین نشست خبری در اواخر سال 1395 پیش‌بینی کرد تا پایان دی ماه سال 1397 خط تولید چهار خودرو که نمی‌توانند استانداردهای خودرویی را از 52 به 83 مورد ارتقاء و پلت‌فرم جدید را مدنظر قرار دهند، متوقف شود.

به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات پیروزبخت دو خودرو از چهار خودروی پیش‌بینی شده پراید و پژو ۴۰۵ باشند که طی مدت اخیر و به ویژه در یک ساله گذشته صحبت‌های بسیاری مبنی بر توقف خط تولید آنها عنوان شد اما در نهایت و در کمال تعجب با فرآهم کردن فرصتی دو ساله به آنها مانع از توقف خط تولیدشان شدند تا شاید با در نظر گرفتن استانداردهای خودروی تعریف شده جدید باز هم برای تولید آنها پس از سال ۱۳۹۷ زمان بخرند.

در این ارتباط اواخر فروردین ماه مهدی جمالی -مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا- با اشاره به کاهش سهم تولید پراید در بین تولیدات این کارخانه، تأکید کرد تا زمانی که تقاضا برای خرید این خودرو وجود دارد، این خودرو از رده خارج نخواهد شد.

گفتنی است پراید خودرویی است که از سال 1372 تولید آن در ایران و در شرکت سایپا آغاز شده و طبق قانون باید خط تولید اتومبیل‌هایی که 10 سال از عمر آنها می‌گذرد، متوقف شود.
 
کلمات کلیدی : خودرو ، پراید ، خدمات پس از فروش، خودروسازی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۱۹:۲۸:۱۳
واقعیت تفاوتی ین کوییک وتیبا با پراید نیست.البته پراید خودرو طبقه متوسط ایران هست ومردم توان خرید خودروی بالای بیسست میلیون رو ندارند. (4481374) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۳:۴۴
قیمت 6 میلیون تومان قیمت واقعی پراید هست (4481934) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۶:۵۶
کلا هزینه تولید در ایران از آبنبات چوبی گرفته تا مرسدس بنز بالانر از جهان در میاد
مشکل از کجاست؟؟؟ (4481987) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۹:۴۵:۰۸
دقیقا پراید ۱۳۱٬۱۴۱...تیبا...یکی هست (4482449) (alef-11)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۱۹:۲۹:۲۲
و استراتژی انسانهای اگاه و فهمیم نخریدن این بنجل های داخلی هست که انشا الله شر شون از سر مردم کم بشه و بعد معلوم بشه این به اصطلاخ مدیران بعد از بیکار شدن کجا استخدام می کنن تا پول مفت بگیرن (4481377) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۱۹:۵۸:۰۲
جالب هست که یک حلبی رو داره به مردم با قیمت بالا میفروشه و منت هم میذاره که بله ما زیان هم داریم میدیم! (4481406) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۳:۲۷:۰۰
وقتی هزینه کارگر مواد اولیه حامل های انرژی و مالیات نسبت به بقیه ی کشورها از جمله چین خیلی کمتره و حمایت تمام قد تمام دولت ها از اول انقلاب از خودروسازی اونوقت قیمت تمام شده اینقدر بالا... (4481585) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۷:۳۲:۰۸
شما اگر بدونی چه بلبشویی در سایپا و اقمارش هست کاملاً برات قابل پذیرش میشه که این حلبی رو با این قیمت بفروشه تازه ضرر هم بده. خودروساز دولتی همینه تا صد سال دیگه هم همینه با برجام بی برجام با تحریم بدون تحریم (4482320) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۳۰ ۰۱:۱۵:۴۸
از بس ريخت وپاش و بخور وببر داره ٧٠٠ كيلو آهن وچوب وپلاستيك چقدر مي ارزه؟بيش از كيلويي ٣٠٠٠٠ تومان ؟تكنولوژي هم نداره بگيم پول تكنولوژي ميديم از بس اين توليد نگون بخت مزاحم ومدعي داره به اين روز افتاده كه ضرر ميده بيش از دو سوم پرسنل خودروسازي ها سربار وهزينه زا وغير مفيد هستند تا مولد ونيروي كار با راندمان اغلب بخش ها همينه (4482719) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۰:۵۹:۴۲
واقعا که مسخره هست، مردم لیاقت ندارن بهتر سوار بشن ؟ (4481452) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۱:۰۲:۳۰
منظورش اینه که زیر ۵۰ درصد سود برای ما نمیصرفه! (4481455) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۱:۰۷:۰۴
خودرویی که یه میلیون هم نمی ارزه رو 20 میلیون به ملت قالب می کنن بعد می گن تولید این خودرو ضرر ده هست.
اینجا واقعا کجاست که ما زندگی می کنیم ؟؟؟؟؟؟ (4481459) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۱:۲۰:۵۸
مردم راضی نیستن شما ضرر بدی (4481479) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۰۴:۵۹:۵۰
مردم راضی هستن اینها ورشکست بشن ما راحت بشیم از دستشان (4481702) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۱:۵۰:۴۰
روتون رو برم هی!!!
مقصر مردم هستن الان هرخانواده یه ماشین زیر پاشه باز موقع ثبت نام جوش میزنن (4481513) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۲:۰۴:۲۶
کارگر ایرانی هم قیمت یا ارزان تر از چینی. پول اب و برق و بنزین کمتر از چینی. مالیات کمتر. خوب این که برای چینی به صرفه است و برای ایرانی نیست چه علتی دارد. بد نیست چند مدیر کاربلد از چین یا اروپا وارد کنیم تا این مجموعه را درست کنند. (4481531) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۲:۰۹:۴۰
تعرفه وارادات خودرو رو بردارن همه میفهمن با قیمت پراید میشه خودروی ستاره دار تولید کرد، ایشون بگن این کاره نیستن خیال همه رو راحت کنن
چطور خارج از ایران با دستمزدهای بالای چهار پنج هزار دلار میتونن،شرکت سایپا با حقوق یکی دو میلیونی نمیتونه؟!!! (4481534) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۲:۳۴:۲۵
شرکت تولید کننده خودروی کوئیک قیمت این خودرو را ۵/۵هزار دلار تعیین کرده اند در صورتی که سایپا این خودرو را می خواهد به قیمت ۳۳تا ۴۰میلیون تومان یعنی ۱/۵برابر تا ۲برابر قیمت واقعی به مردم بفروشد.
آیا وقت آن نرسیده که رسانه ها و سایت های خبری از مسئولین به عنوان مطالبه عمومی درخواست تعطیلی این دو شرکت ورشکسته نمایند (4481547) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۲:۳۷:۰۹
بازم مثل همیشه مردم بدهکار شدن .

ماشین 7 میلیونی رو کردن 20 میلیون بازم میگن ضرر .

به قول اون مرحوم از سیاست کیلویی چند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4481549) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۲:۵۳:۴۱
من متوجه اين زيان ده بودن نميشوم. اخه چرا اين اقايان فكر ميكنند مردم در عصر حجر زندگي ميكنند. همين خودرو ال ٩٠ با قيمت حدود ٧٠٠٠ يورو انهم در بازار اروپا كه دستمزد روزانه حدود ساعتي ١٥ يورو هست توليد ميشود و با شرايط تمام قسط به صورت تحويل يك ساعته بفروش ميرسد زيان ده نيست اما پرايد با مواد اوليه ارزان تر و كارگر با حقوق ١٥٠٠٠٠٠ ماهيانه كه حدود ٢،٥ يورو ساعتي ميشود و باقيمت ٥٥٠٠ يورو زيان ده است. (4481560) (alef-11)
 
فلاح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۸ ۲۳:۰۱:۱۰
البته باید منصفانه به همه جنبه ها نگاه کرد . با توجه به نرخ تورم و قیمت ارز قیمت پراید خیلی عادلانه هستش...من تشکر میکنم از سایپا (4481565) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۰۰:۳۱:۳۲
ملت دیگه هیچی بیدارش نمیکنه اگه پراید 100ملیون هم بشه بازم میخرن کی این ملت بیدار میشه (4481642) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۰۰:۴۱:۵۳
حالا خودمانيم ، اين خودروسازان وطني خوب مردم را مي چاپند ها ! چهار من حلب خدا تومن !! (4481652) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۰۴:۵۹:۰۲
زیرا تولید این خودرو با قیمت‌های فعلی زیان ده است
این دیگه چه جمله مسخره ای است؟
نمیتونی و زیان آور است چه اجباریه که خودرو تولید کنی، و دستتو بکنی تو جیب ملت.
خیلی زیبا بکش کنار، ورشکست بشو و اجازه بده مردم ماشین های با کیفیت خارجی بخرن (4481701) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۰۶:۳۵:۲۹
خدا پدرت رو بیامرزه شما که داری ضرر می دیدی مردم هم که ناراضی هستند. خب این دو تا کارگاه مونتاژ رو جمع کنید مردم هم ماشین خارجی سوار شوند. هم شما ضرر نمی دین هم مردم بیشتر عمر می کنند. (4481733) (alef-11)
 
علیرضا
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۰۷:۴۰:۱۱
اگه فروش پراید با قیمت بیست میلیون واسه شرکت سایپا تولیدش به صرفه نیست این نشون میده واقعا سوء مدیریت و بهره وری پایین تو این شرکت داره بیداد میکنه (4481762) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۰۷:۴۴:۵۱
"هیچ جای دنیا خودروی پنج ستاره را با قیمت 5 هزار دلار نمی‎فروشند"؛ لابد یک هو از پنچ هزار دلار می‎پرند و پانزده‎‎هزار دلار (یعنی 60 میلون تومان) می‏فروشند؟؟؟

شما اگر راست می‎گویید، نسبت به کاهش تعرفه‎ی خودروی وارداتی - تا نصف تعرفه‎ی فعلی - مقاومت نکنید؛ همین. بعد معلوم می‎شود کجای دنیا خودرو را چقدر می‎فروشند. (4481765) (alef-11)
 
رضا
United Arab Emirates
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۰۹:۳۶:۴۷
ولي هيچ خودروي در اين رده قيمتي و مزايا صرف نظر از استحكام پايين از جهت قيمت و يدكي و تعميرات و......يافت نخواهد شد

صبر كنيد خط پرايد جمع شود بعد متوجه مي شويد.

يادتان باشد فعلا در ايران هيچ خودرويي قابليت جايگزين شدن با پرايد را براي مردم ندارد. (4481826) (alef-11)
 
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۰:۱۶:۳۵
با این مدیریت شما و هزینه حقوق های نجومی سفرهای خراج از کشور و..... تولید هوا هم برای شما گران در می اید. بهتر نیست جایتان را به افراد باسواد و لایق و پاکدست بدهید؟ (4481862) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۰:۵۸:۵۵
آخر این خودرو حلبی که نهایت با 10 ملیون قیمت فروش هم کلی سود میدهد جالب است که با 20 ملیون سود نمیدهد! (4481915) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۰:۱۶
هر جای دیگه دنیا شما به خاطر غرامت تلفاتی که میدین تا حالا باید ورشکست میشدین (4481991) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۷:۴۳
ببين چقدر بخور بخوره که با بيست ميليون قيمت حلبی هم ضرر ميکنن. (4482031) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۲:۵۲
ماشینی که 4تومن قیمت تموم شده اشه میفروشین 21 تومن حالا باز صرف نمیکنه.چطوره مثلا تو دنیا ماشینهای کوچک اقتصادی تولید میکنن با اون ایمنی وامکانات در حد خودش و کیفیت 5 برابر پراید و مدل بروز و میدن 30 تومن براشون میصرفه! یا .. که این رقمها هم توش گم میشه! خجالتم خوب چیزیه.ماشین 25 سال پیش از رده خارج موزه ای رو 20 تومن قالب مردم خودت بکنی بعد تو عراق بفروشی 4 تومن حالا یه چیزی هم طلبکار بشی .الف درج بکن خواهشن (4482040) (alef-11)
 
على
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۸:۱۳
براى جلوگيرى از ضرر و زيان تمنا ميشود كه توليد اين لگن را متوقف كنيد، با اين كار مرگ و مير ناشى از تصادفات اين ابو قراضه نيز پايان خواهد يافت. اجرتان با خدا. (4482195) (alef-11)
 
نبی اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۶:۰۸:۴۲
اگه زیان ده است چرا تولید می کنید، حتما هم زیانش رو از جیب مبارک جبران می کنید، بخدا اگه سود بسیار بالایی نداشت محال بود حتی یه لاستیک هم تولید کنید، اینجور حرف میزنید که هم منت باشه سر مردم و هم بستر رو فراهم کنید قیمت پراید رو ببرید بالا. (4482263) (alef-11)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۶:۲۶:۱۰
چرا زيان ؟! ماشين هم كلاس اين باتوجه به هزينه توليد بيشتر در كشور ديگر چيزي حدود 3000 دلار است ولي براي شما زيان داره عجيب !! خيلي رك عرض كنم بازده پائين توليد در نتيجه ناتواني مديريت و بهتر بگم بي عرضگي مديران است كه هزينه آنرا من مشتري بايد بدهم (4482272) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۲:۳۰
باید بجای صنایع مختلف و تولیدیهای که بخاطر قاچاق و ورود اجناس خارحی و چینی ورشکست شدن. ماشین وعرد میشد این صنعت مسخره ما خودشو جمع حور میکرد با اینهمه حمایت و گرونفروشی بازهم زار میزنن (4482388) (alef-11)
 
بهمن
United States
۱۳۹۶-۰۴-۲۹ ۱۹:۱۴:۱۹
اقای تقی زاده چرا ادعا میکنی که پراید برایتان مقرون به صرفه نیست! تولید پراید برایتان بیش از هفتاد در صد سود دارد ضمن اینکه ارابه مرگ هم هست. (4482406) (alef-11)
 
اشرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۳۰ ۰۱:۴۹:۴۳
بعضی ها حتی زورشون به پرایدحلبی هم نمیرسه چه برسه به خودروهای بالای شصت میلیون تومان (4482734) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۳۰ ۱۲:۳۱:۳۶
انقدر بخور بخور هست که چیزی از توش بیرون نمیاد (4482954) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۳۰ ۱۸:۳۱:۰۰
کوئیک و ساینا که همون پراید هستند؛ تازه دستکاریهای ایرانی آنها را خطرناکتر هم کرده است.
شعار خودکفایی یعنی سم برای تولید و خدمات.
تازگی ها قرار است بقیه کالا ها و خدمات هم رقیب خارجی نداشته باشند؛ آنهم با جلوگیری از واردات.
تازه، صدا و سیما علنا .....هم شده است چرا که یکی از خبرنگاران سیما در گزارشی در یکی از بخشهای خبری در چند روز قبل میگفت حمایت از تولید به هر روشی، هدفی است که هر وسیله ای را توجیه میکند.
این یعنی فاتحه اخلاق خوانده شد. (4483242) (alef-11)
 
احمد
Romania
۱۳۹۶-۰۴-۳۱ ۲۰:۲۸:۱۱
باسمه تعالي
اگر
چند مي ارزد كه موضوع مصرف كننده است و
چند تمام ميشود كه مشكل توليد كننده است را دو مفهوم بدانيم انوقت
پرايد كه ارزش ان در بازار بين المللي ٥٠٠ دلار هم نيست ميتواند براي سايپا ٧٠٠٠ دلار تمام شود و توليد كننده دروغ هم نگفته باشد (4484516) (alef-11)
 
وطن دوست
۱۳۹۶-۰۵-۰۵ ۱۲:۰۱:۴۴
یکی از سیاست های فعلی نظام افزایش جمعیت است و این در حالی است که سالانه بلغ بر 20هزارنفر از جمعیت کشور در تصادفات جان خود را از دست می دهند و چندین هزار نفر هم مجروح ومصدوم !!!!!!!!!و نکته دیگر اینکه اغلب این جمعیت را افرادی تشکیل می دهند که در سن بهره وری قراردارند از قبیل پزشک ، هنرمند ،و..... آیا یکی از را ههای افزایش جمعیت حفظ جمعیت کارآمد ودر سن تولید نیست!!!!!! اگر یک نفر از تبار انسانیت در مقابل این سونامی بایستد و مانع از تکثیر آلات قتاله مانند پراید و.....در بین مردم بشود و حرمت جان و شان شهروند ایرانی حفظ گردد خیلی از مشکلات رفع و خیلی از آرزوها واهداف تحقق می یابد.نکته آخر اینکه باید قبول کرد همه کشورها در تمام زمینه ها تخصص ندارند . (4491179) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.