نظر منتشر شده
۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 258150
مطالبات و معیشت معلمان وزیر را به مرز استیضاح برد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
مطالبات فرهنگیان به ویژه در حوزه مسائل معیشتی و حقوق دریافتی و عدم دریافت مجوز از معاونت ریاست جمهوری برای برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی، فانی را دریک قدمی استیضاح قرار داده است.

به گزارش تسنیم، دومین کارت زرد مجلس این بار به دلیل عدم اجرای قانون استخدام مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به وزیر آموزش و پرورش رسید تا فانی با دریافت دومین کارت زرد خود، در آستانه استیضاح قرار بگیرد.

تابستان امسال بود که عدم اجرای قانون استخدام مربیان پیش دبستانی اعتراضات و تجمعات بسیاری را مقابل وزارت آموزش و پرورش و مجلس به همراه داشت. در این تجمعات نیروهای پیش دبستانی خواستار تعیین تکلیف و برگزاری آزمون استخدامی بودند. مهر امسال نیز مهلت قانونی دو ساله مجلس برای تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی و شرکتی به پایان رسید اما خبری از برگزاری آزمون استخدامی نشد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خرداد ماه سال جاری از برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی در تاریخ ۱۷ مرداد خبر داده بود اما در آستانه این تاریخ مسئولان این وزارتخانه از عدم دریافت مجوز استخدام نیروهای پیش دبستانی و شرکتی از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خبر دادند.

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی بدون داشتن مجوز استخدام فایده‌ای نداشت چرا که هدف صرفا برگزاری آزمون نیست بلکه تعیین تکلیف این افراد و استخدام آنها مهم است.

فشارهای نمایندگان مجلس نیز راه به جایی نبرد و آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی برگزار نشد؛ مسئولان آموزش و پرورش نیز هر بار در پاسخ به سوالات خبرنگاران درخصوص دلایل برگزار نشدن این آزمون از عدم دریافت مجوز استخدام از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خبر دادند.

این در حالیست که محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبرد ریاست جمهوری در تاریخ ۲۹ دی ماه در حاشیه همایش شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آموزش و پرورش هیچ منع قانونی برای استخدام نیرو ندارد البته نوبخت بر این موضوع تاکید کرد« قانونی وجود ندارد که استخدام مربیان پیش دبستانی را الزام کند.»

علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش نیز در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال نمایندگان درخصوص دلایل عدم برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی گفت:‌ پیرو پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت، آموزش و پرورش را مجاز به اخذ ردیف استخدامی جدید ندانست و از آنجا که آموزش و پرورش نیز در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با جذب ۷۶ هزار نفر، از نیروهای شرکتی و تبدیل آنها به استخدام قراردادی و پیمانی در اجرای طرح مهرآفرین در دولت وقت، اقدام به استخدام کرده است بنابراین بیش از نیروهای خروجی و سهمیه خود استخدام کرده است.

وی افزود: با توجه به مفاد قانونی که در مصوبه مجلس هم قرار دارد، که در آن قانون نیز ذکر شده، بر حسب نیاز و جنسیت و موقعیت جغرافیایی با توجه به رشته مربیان پیش‌دبستانی، آزمونی را بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهیم کرد و عزیزان طبق آن قاعده و با توجه به اولویت‌هایی که در قانون آمده است، به کار گرفته خواهند شد.

به گزارش تسنیم، مطالبات معلمان نیز محور دیگری است که این روزها بارها از سوی انجمن‌ها و کانون‌های معلمی منعکس می‌شود حتی این نارضایتی‌ها به نمایندگان مجلس نیز منعکس شده است. مهمترین نارضایتی معلمان در رابطه با مطالباتشان پیرامون مسائل معیشتی، کم بودن حقوق، تاخیر در پرداخت حق التدریس و معوقات است.

طبق گفته‌های یکی از فرهنگیان،‌وی با مدرک لیسانس و ۲۰ سال سابقه کار ماهانه به طور میانگین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافتی دارد و در شرایطی که معلم مستاجر باشد این حقوق کفایت گذران چند روز از زندگی را نمی‌دهد.معلمان به دلیل مشکلات معیشتی از انگیزه لازم برخوردار نیستند و معلمی که انگیزه لازم را نداشته باشد نمی‌تواند نقش اصلی خود را در تعلیم و تربیت ایفا کند.

شاید بتوان ریشه اصلی مشکلات معیشتی معلمان را در کسری بودجه این وزارتخانه دانست. آموزش و پرورش وزارتخانه‌ای است که بیشترین سهم از بودجه دولتی را به خود اختصاص می‌‌دهد اما این وزارتخانه به دلیل جمعیت بالای کارکنان خود همواره با کسری بودجه مواجه است به همین دلیل همواره معلمان از عدم تاخیر در پرداخت معوقات گلایه دارند.

به همین دلیل این انتظار از دولت وجود دارد تا همانند توجهی که نسبت به تحول نظام سلامت در کشور دارد و اعتبار کافی را برای این تحول در نظر می‌گیرد همین نگاه ویژه را به آموزش و پرورش کشور داشته باشد تا شاید بتوان این وزارتخانه را که در بحث بودجه همواره مستأصل است، نجات داد.

عطالله سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۴ اظهار داشت:‌در بودجه سال ۹۴ اعتباری معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش درنظر گرفته شده است که در مقایسه با سال ۹۳ رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. حتی با وجود این افزایش بودجه بازهم آموزش و پرورش در سال آینده با بدهی‌های موجود به فرهنگیان مواجه خواهد شد.

تعریف منابع مالی جدید و عدم اتکای صرف به منابع دولتی می‌تواند به مشکل همیشگی کمبود اعتبار در آموزش و پرورش پایان دهد البته وزیر آموزش و پرورش بارها در خلال سخنرانی‌های خود بر ضرورت تعریف منابع مالی جدید تاکید کرده است اما منابع مالی جدید باید توسط گروهی از کارشناسان و متخصصان به گونه‌ای طراحی شود تا جنبه عملیاتی داشته باشد.

این روزها آموزش و پرورش برای حل مشکل کمبود اعتبار به طرح‌هایی همچون اداره مدارس دولتی با مشارکت بخش خصوصی یا ورود تبلیغات به مدارس متوسل شده است، طرح‌هایی که شاید نتواند آرامش را به دریای متلاطم بودجه آموزش و پرورش بازگرداند.
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۱:۰۲:۱۹
معلمی === فقر .تبعیض..رنج .. صورت رو با سیلی سرخ نگه داشتن...یعنی تربیت یک نسل فاقد تربیت و هویت (2640346) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۳۲:۵۱
مهمترین عامل پایین بودن کارکرد وزارت آموزش و پرورش اول پایین بودن حقوق فرهنگیان، دوم نگرش منفی مسئولین به مفید بودن فعالیت های آموزش و پرورش و سوم قوانینی است که هر از گاهی توسط مجلس تصویب و آموزش و پرورش را الزام به استخدام افرادی مشخص می کند که صلاحیت و شایستگی های مورد نیاز برای معلم بود را کسب نکرده اند چون مجلسی ها باور دارند معلم بودن نیاز به صلاحیت و شایستگی خاصی ندارد و همه می توانند معلم بشوند (2640654) (alef-10)
 
تبریزی فرهنگی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۳۳:۳۷
من فقط این رو می دونم که یه وزیر باید بیاد و همه تصمیمات وزیر آموزش و پروش قبلی و فعلی رو Undo کنه. از شش پایه کردن مقطع ابتدایی بگیر که باعث مازاد شدن دبیران در مقاطع بالاتر شده و تناسب سنی دانش اموزان مقط راهنمایی رو به زده بگیر تا سیستم نمره دهی توصیفی که همه شاهدن دانش اموزها رو بدون داشتن سواد کافی به مقاطع بالاتر هل می ده تا عدم احتساب سال های تحصیل در دانشگاه در نقل و انتقالات معلمین که باعث شده معلمانی با مدرک فوق لیسانس در دهات شهرهای دور درست تدریس کنن و معلمانی با مدرک دیپلم و فوق دیپلم وسط شهرهای بزرگ تا حذف پنجشنبه ها که باعث افت تحصیلی شدید دانش اموزان شده تا حذف ساعات دروس مهمی همچون زبان انگلیسی که صدمات جبران ناپذیری رو به در آینده به سیستم اموزشی وارد می کنه تا پنجاه دقیقه ای کردن زنگ ها که باعث شده معلمین و دانش اموزان تا ساعت 1.45 دقیقه از پا در بیان و تدریس بسیاری از دروس با مشکل مواجه بشه.

از بیمه طلایی بگیر که خدمات اساسی مثل دندانپزشکی و چشم پزشکی ازش حذف شده و عملا به دردی نمی خوره بگیر تا افزایش 14 درصدی حقوق در مقابل تورم های نجومی سال های اخیر تا عدم پرداخت هزینه رفت و امد که باعث شده معلم هرچی درمیاره رو صرف رفت و امد کنه تا عدم ارتقای مقام و منزلت معلمین و ممنوع اعلام کردن تنبیه بدنی (البته در حد معقول) که باعث شده دانش اموزان به ویژه در مقطع متوسه به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی در کلاس ها اخلال ایجاد کنن و به معلمین بی احترامی کنن و.... (2640655) (alef-10)
 
مهدی برزگر
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۵:۱۹
سایت وزین الف
با سلام
احتراما در خصوص خبر کارت زرد گرفتن وزیر اموزش و پرورش خواهشمند است در صورت صلاحدید این یادداشت را بعنوان یک مطالبه جدی و حق مسلم معلمان به نمایندگی از دبیران متوسطه ناحیه یک اموزش و پرورش مشهد تقدیم میدارم قطعا درج مطلب حداقل خدمتی است که میتوانید برای این قشر زحمتکش و مظلوم و فرهیخته انجام داده و گامی کوچک درجهت رفع این معضل بردارید
خواسته ما این است که اکثر همکاران فرهنگی که بهتر است بگوییم همه همکاران فرهنگی ما دارای مدرک کارشناسی و بیش از چهل درصد دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد ودکترا هستند حال با توجه به این موضوع و حساسیت شغل معلمی و نیز ظلم مضاعف انباشته شده در تمام سالهای پس از انقلاب بر این قشر مظلوم تنها خواسته ما این است که اقایان در سازمان برنامه وبودجه یا معاونت راهبردی ریاست جمهوری و یا وزرت اقتصاد ودارایی وبانک مرکزی و یا حتی نمایندگان و وکلای محترم مجلس عنایت فرموده ویکبار برای همیشه استاندارد زندگی یک معلم را تعیین کنید و بعد براساس این استاندارد تعیین حقوق و دستمزد را انجام دهند .
مسئولین ومدیران واضح و شفاف به معلمان بگویند که ایا یک معلم با مدرک فوق لیسانس و دکترایا حداقل لیسانس بعد از بیست سال کار میتواند دارای یک اپارتمان هفتاد وپنج متری در یک نقطه متوسط کلانشهرها باشند یا خیر ؟
ایا داشتن این مسکن حق معلم هست یا خیر ؟ ایا معلم حق دارد بعداز بیست سال کار یک خودرو پراید یا ، از سایر تولیدات داخلی و وطنی بین سی تاچهل میلیون تومان داشته باشد یا خیر ؟ آیا فرزندمعلم حق برخورداری از یک تغذیه سالم و کامل را دارد یا خیر ؟ ایا خانواده یک معلم حق دارد سالی یک بار یک مسافرت داخلی به مدت یک هفته برخوردار باشد و به جای کلاسهای مدارس در یک هتل مناسب نه پنج ستاره بلکه یک مهمانپذیر یا مسافرخانه خوب سکنی گزیند وهمسرش در سفر هم مجبور به اشپزی در ابدارخانه های مدارس نباشد؟
ایا فرزند یک معلم حق دارد از دبیرستانهای غیر انتفاعی استفاده کند و اگر خدای نکرده دانشگاه دولتی قبول نشد به دانشگاه ازاد برود ؟
ایا دختر یک فرهنگی میتواندیک جهاز حداقلی داشته باشد یا به جرم معلمی پدر باید دست خالی به خانه بخت برود؟
ایا یک معلم حق دارد با پرداخت صد درصد حق بیمه تکمیلی که قرار بود نیمی از ان رادولت پرداخت کند دغدغه بیماری خود ویا اعضای خانواده اش را نداشته باشد ؟
ایا یک معلم حق دارد در شان و منزلت فرهنگی اش با همکاران و وابستگان خود رفت وامد داشته باشد و یا خدای نکرده ناپرهیزی کرده وسالی یک بار بتواند یک میهمانی کوجک ده پانزده نفره ترتبیب دهد ؟
ایا یک معلم حق دارد با ساعات کار موظفش زندگیش بچرخد یا باید به تاکسی تلفنی وتدریس خصوصی و شاگردی بازاریان صورت خود را به سیلی سرخ کند
مسئولان اگر این موضوع را باور کنند که معلم ناراضی و شاکی و عاصی نمیتواند مدافع خوبی برای حمایت از دولت باشد و قطعا این نارضایتی خواه ناخواه در کلاس نمادخواهد داشت به این سوالات جواب میدهند
اقایان من فقط کمی از هزاران را گفتم مانند تمام کشورهای دیگر لطف کنند هزینه را براورد و بر مبنای ان برای معلمان تعیین حقوق ودستمزد کنند
که صد البته در حال حاضر حقوق فرهنگیان بیش از پنجاه درصد زیر خط فقر تعیین شده بانک مرکزی است و اقای فانی که از اول هم مشخص بود کاری از دستشان بر نمی اید وزرای خیلی مدعی تر هم هیچ کاری نکردند برای فرهنگیان ، وزرای که ادعایشان خیلی بیش از ایشان هم بود مانند جناب فانی فقط به معلمان به عنوان ابزاری برای رسیدن به نتیجه مورد نظر حزب و گروهشان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نگاه کردند بدون کوچکترین همت وحمیت فرهنگی ،جناب فانی برای انتخابات مجلس دهم حتی تا سرایداران مدارس را عوض کردند و با امادگی کامل و فقط با اهداف واغراض سیاسی به جابه جایی گسترده مدیران و کارشناسان مسئول و کارشناسان و دبیران اقدام کرده اند هزاران جابه جایی بیمورد رو ما خود از نزدیک در نواحی مختلف مشهد شاهد بوده و هستیم (2640694) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۲:۴۷:۰۰
این وزارت خانه باید خود را برای جمعیت بیش از اینها آماده کند (2640702) (alef-10)
 
سهراب
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۳۰:۴۶
کاش مجلسی ها به فکر همه کارمندان بودن نه یک عده خاص اقای وزیر بهداشت ودرمان هم باید به مجلس بروند برای این سوال که چرا هرچه زوردارد برای اضافه کردن تعرفه پزشگان هستش وهمیشه در حال تعریف وتمجید همکارانش هستش وهر گز فکری به حال پرستاران وپیراپزشگان نمیکنه وحتی در سخنرانی هایش نامی از این قشر زحمت کش نمیبره انگار ایشان فقط وزیر پزشگان هستش وپایین تر از پزشک باعث کسر شان ایشان میشه اگر بخواهد در مورد مشکلات انها حرفی بزنه (2640796) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۲۳:۲۳:۱۷
آره گل گفتی شرکتی شدیم بدبخت تر از قبل (2649690) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۳:۴۱:۲۷
وزیر آموزش و پرورش در طی سالیان اخیر ملعبه دست نمایندگان برای نمایش و نشان دادن جسارت ! خودشان بویژه در نزدیکی انتخابات مجلس است ! اگر وزیر ضعیف بود چرا از مجلس رای اعتماد گرفت اما وزیر پر دل و جراتی مثل نجفی قربانی عدم تشخیص درست نمایندگان و سیاسی بازی قرار گرفت !
نمایندگان اگر راست می گویند در همین بودجه سال 94 می توانند بودجه دهها دستگاه فرهنگی بی اثر را حذف و آموزش و پرورش را تقویت کنند ! اما همه می دانیم که فانی و امثالهم بهانه ای برای نمایندگان است ! و البته در این میان چقدر به موضع گیری های بی نتیجه برای کشور ( البته پر سود برای نمایندگان ) آقایون بی اعتماد شده ایم ! (2640815) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۵۱:۰۶
اگر وزیر استیضاح بشه مشکلات فرهنگیان حل میشه (2648772) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۵۹:۴۷
اگر وزیر استیضاح شود برود وما وزیر نداشته باشیم بزرگترین خدمت را دولت ومجلس به مافرهنگیان میکند. (2648980) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۴:۵۲:۱۸
سلام حال ما فرهنگیان از این دست خبرها به هم می خورد لذا از سایت های خبری خواهش می کنیم دیگر چیزی از معیشت وحقوق فرهنگیان ننویسید. با تمام احترام جمعی از معلمان شهر تهران (2648776) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۴۸:۰۸
مشکلات فرهنگیان قطعا مربوط به یکسال ونیم اخیر نیست وعمده آنها از زمانی شروع شد که فشار کار را با تغییر روشهای تدریس وتغییرات پیاپی وبی برنامه کتب درسی وطرح های خلق الساعه بر معلمین زیاد کردند ومعلم احساس کرد حقوقش اصلا با زحماتش برابری نمی کند بسیاری معلمان برای کم نیاوردن وقت وعدم خلل در آموزش کارهای مدرسه را به خانه آورده و با چشم پوشی از ساعاتی که باید با خانواده سپری کنند به امور دانش آموزان می پردازند ! متاسفانه سالهایی که شاهد افزایش کار ها وتغییرات سریع بدون بستر سازی بودیم به دلایلی کسی جرات اعتراض نداشت و هرگز کسی از معلم نپرسید چه می خواهی وحرف حسابت چیست ! اما حالا نمی دانم وقصد ندارم به این اعتراضات نام سیاسی کاری یا خدای نکرده فشار بر دولت روحانی بگذارم!! اما وجود این همه تذکر از سمت نمایندگان مجلس به وزرای دولت یازدهم واز سر گیری مجدد فراخوان اعتصاب ازطرف برخی فرهنگیان انشا الله دلسوز مرا یاد سالهای دولت خاتمی می اندازد که بارها همکاران را به اعتصاب می خواندند !!! (2648867) (alef-10)
 
تبریزی
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۵:۵۳:۱۹
من از سایت الف بابت توجه ویژه ای که در این چند وقت نسبت به معلمین داشته کمال تشکر رو دارم. اتفاقا تریبون خوبی برای بیان نظرات و پیشنهادات برای دبیران هست.

ما برای احیای آموزش و پرورش به یک وزیر جدید احتیاج داریم. وزیر فعلی به دلایل زیر حتما باید استیضاح بشه و وزیر بعدی این موارد رو اصلاح کنه:

1. شش پایه کردن مقطع ابتدایی بگیر که باعث مازاد شدن دبیران در مقاطع بالاتر شده و تناسب سنی دانش اموزان مقطع راهنمایی رو به هم زده. شاگرد نهم از نظر روانی با شاگرد هفتم و هشتم بسیار متفاوته.

2. سیستم نمره دهی توصیفی که به گفته خود معلمین دانش آموزان رو بدون داشتن سواد کافی به مقاطع بالاتر می فرسته.

3. حذف پنجشنبه ها که باعث افت تحصیلی شدید دانش اموزان شده.

4. حذف ساعات دروس مهمی همچون زبان انگلیسی که صدمات جبران ناپذیری رو در آینده به سیستم اموزشی وارد می کنه.

5. پنجاه دقیقه ای کردن زنگ ها که باعث شده معلمین و دانش آموزان تا ساعت 1.45 دقیقه از فرط خستگی و بی حوصلگی از پا در بیان و تدریس بسیاری از دروس با مشکل جدی مواجه بشه.

6. حذف خدمات اساسی مثل دندانپزشکی و چشم پزشکی از بیمه طلایی.

7. ممنوع اعلام کردن دوره های ضمن خدمت اینترنتی که باعث متوقف شدن ارتقای پایه و طبقه بسیاری از معلمین شده.

8. افزایش 14 درصدی حقوق در مقابل تورم های نجومی سال های اخیر.
9. دم پرداخت هزینه ایاب و ذهاب معلمین به ویژه اونهایی که در شهرها و روستاهای دوردست تدریس می کنند.

10. عدم ارتقای مقام و منزلت معلمین و ممنوع اعلام کردن تنبیه بدنی (البته در حد معقول) که باعث شده دانش اموزان به ویژه در مقطع متوسطه به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی در کلاس ها ایجاد اخلال و به معلمین بی احترامی کنن.

11. عدم احتساب سال های تحصیل در دانشگاه در نقل و انتقالات معلمین که باعث شده معلمانی با مدرک فوق لیسانس در دهات شهرهای دور درست تدریس کنن و معلمانی با مدارک پایین تر در شهرهای بزرگ. (2648876) (alef-10)
 
Hvlhk
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۱۴:۵۷
تنها قشری که در آموزش و پرورش زحمت می کشد معلمان هستند کسانی که در وزارتخانه و سازمان آپ کار می کنند هیچ کاری بلد نیستند. یک سرایدار مدرسه نیز درآمدش از معلم بیشتر است (2648907) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۵۷:۰۵
باسلام وخسته نباشید-تورابه قرآن پیغمبر به هرکسی اعتقاد دارید فقط بحث استیضاح را مطرح کنید بنده باهمین وضعیت بد می سازم ولی یک وزیر با لیاقت وداری ابتکار عمل وخلاقیت دلسوز می خواهم .تاسف برای دولتها ومجلس که همیشه برای وزارت آموزش ئپرورش ضعیف ترین فرد را می گذارند وبعد انتظار دارند آموزش ما را با کشورهای دیگر مقایسه کنند (2648973) (alef-3)
 
سعید
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۶:۵۸:۱۲
حتی اگر هزار بار وزیر را استیضاح کننید در اخر حتی یک تومان به حقوقم اضاف نخواهد شد که دندانهای خراب پسرم را درست کنم (2648976) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۱-۰۹ ۱۹:۲۵:۲۹
آیا فقط وزیر آموزش و پرورش در قبال فرهنگیان و دانش آموزان باید مسئول باشند یا افرادی که در جایگاههای بالاتر قرار دارند نیز مسئول هستند و باید در پیشگاه خدا و پیشگاه ملت و در قبال آینده ی کشور به مراتب بیشتر از وزیر جوابگو باشند؟؟؟ (2649264) (alef-10)
 
من نیز معلمم
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۱:۳۴:۰۱
اگه حساب تعداد روزهایی که معلم کار میکند رو با تعداد روزهایی. که کارمندان دیگر سر کارشون حضور دارند! مقایسه کنیم... تفاوتی در دریافتی معلمان واکثریت دیگر کارمندان وجود ندارد....
ولی این موضوع رو که کار مفید معلمان از تعداد زیادی از کارمندان دیگر دولت بیشتر است را باید قبول کنیم....
این نظر من بود امیدوارم همکاران فرهنگی ناراحت نشوند... (2650991) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۱۱-۱۰ ۲۱:۴۸:۵۵
آقای فانی شبها که سربر بالین خواب می گذاری اندکی با خودت ووجدانت خلوت کن که اگر کاری می توانی وانجام نمی دهی که پیش خدایت ووجدانت مسوول هستی واگر هم کاری از دستتان بر نمی آید خودتان را مصداق فرمایش امام علی ع قرار ندهید که فرمودند :ملعون است ملعون است وملعون است کسی که از عهده مسوولیتی بر نیاید واصرار بر ماندن می کند. (2651011) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.