ابواحسن-ع
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۰:۰۳:۴۶
داداش طرف صحبت ما ، با مردم آن طرف آب که دل آنان برای این آب وخاک نمی تپد نیست.
بلکه با توجه به شرایط ایران در جهان می گویم دورد به کسانی از چپ وراست داخلی که به قانون اساسی پایبند و به منافع ملی کشور توجه دارند (937108) (moderator1)
به امید روزی که کشور عزت قبل از سال 84 را بیابد خسته شدیم تو این 8 سال از شنیدن شعار و دروغ فریب ....تورم بیکاری و....... (937494) (moderator1)
به نظر من که مطالبی از ایشان خوانده ام اقای عبدی بنویسند و یا ننویسند نه چیزی به دنیا اضافه میشود و نه کم (938086) (moderator16)
اتفاقا بر عکس شما من هر متنی از ایشان خواندم کم نقص زیبا منصفانه و مهمتر از همه با ادبانه بود حتی مطالبی که در نقد اصلاح طلبان نوشته اند. شما را رجوع میدهم به متن ایشان در پاسخ به نوشته و مصاحبه آقایان مهاجرانی و صادق خرازی که اخیرا منتشر شده جلب میکنم. (939189) (moderator1)
اگر جریان اصلاح طلبی را جریان ایستادگی در برابر رهیبری و نظام تفسیر می کنید احمدی نژاد از همه اصلاح طلب تر است. زیراکه:
1- با 11 روزه خانه نشینی و ایستادگی در برابر فرمایش رهبری در مورد مشایی
2- حمایت جدی از رحیمی و اعلام دست اندازی به کابینه به عنوان خط قرمز و تهدید به افشاگری
3- ایستادگی بر موضع خودش در مورد مرتضوی و مقاومت در برابر همه ی نظام( از مجلس تا خیرخواهان دولتی و قضایی)
4- بی توجهی به احکام قضایی ( سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور)
5- عدم ابلاغ و اجرای قوانینی که از کانال مجلس وشورای نگهبان گذشتند ولی دولت آنها را قبول ندارد( برخلاف تأکید وفرمایش رهبری هم در مشهد وهم در جمع اعضای هیئت دولت)
6- ایستادگی در برابر اوامر و فرمایشات مراجع بزرگوار
7- سیاست های غلط اقتصادی افسارگسیخته وآشفتگی اقتصادی و تورم بی مهار (937744) (moderator1)
به موارد بالا اضافه کنید:
1.کارهای غیر کارشناسی که شکست خورده یا بی نتیجه مانده مثل:
الف)حساب آتیه فرزندان
ب)سهام عدالت:سود آن فقط یک بار چند روز مانده به انتخابات 88 داده شد و دیگر هیچ
ج)سفرهای استانی با هزینه های گزاف که مصوبات آن عمدتا اجرا نمیشه فقط کارکرد تبلیغاتی داره
2.اختصاص جلسه دولت برای دور زدن قانون به خاطر یک نفر به نام سعید مرتضوی در حالی که جلسات باید به حل مشکلات مردم مثل تورم اختصاص داده شود
3.دروغگویی به عنوان مثال:
الف)هر سال در آستانه ماه رمضان اعلام میشه که به کارمندان سبد کالا داده خواهد شد چند بار هم با آب و تاب اعلام می کنند ولی در عمل چیزی دیده نمیشه
ب)اضافه کردن حقوق کارمندان(بدی آب و هوا) و بعد از چند ماه کاهش آن به خاطر استفاده از تبلیغات آن در عرض آن چند ماه
4.دادن آمارهای دروغ در مورد تورم و اشتغال و تولید به عنوان مثال پارسال گفته شد که 2500000 شغل ایجاد شده در حالی که به گفته نمایندگان تعدادی از شغلهای قبلی هم از دست داده شد شغل جدید که هیچ
5.......... (938199) (moderator16)
و 8- عدم اجرای یا بهتر بگوییم معلق کردن قانون برنامه چهارم و عدم ارائه گزارش مربوطه
9- خودشیرینی در اجرای بدون برنامه مدون برای ادغام وزارتخانه ها که جداً باعث انهدام آنها شد نمونه آن وزارت بی مسمای راه و شهرسازی است0
10- دادن وعده های واهی و عوام فریبی تبلیغاتی
11- اجرای عجولانه و با بی فکری تمام کارهای مملکت
12- تلاش برای حفظ خود و اطرافیان به قیمت تخریب اقتصاد و فرهنگ
13- خود شیفتگی و استبداد کامل در کارها و تصمیمات
14- و و و و (938403) (moderator1)
به موارد بالا اضافه کنید:
1- اخراج یا بازنشسته کردن اجباری یا باز خرید کردن بهترین مدیران ، اساتید دانشگاه ها و کارشناسان ارشد دولتی
2- جایگزینی مدیران و کارشناسان بصورت اتوبوسی یا بهتر بگوییم توسط ناو شکن
3- انتقال بار بی کفایتی مدیران اقتصادی به دوش مردم ضعیف و متوسط با استفاده ابزاری از کلمه مقدس عدالت در مدت 7.5 سال
4- انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی
5- پیاده سازی ایدهای عامه پسند و خلق الساعه بجای پیشبرد برنامه های مدون ملی (938420) (moderator1)
مسعود
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۱۲:۰۸:۱۵
و افتتاح نمايشي و تبليغاتي برخي پروژه ها كه در بعضي مواردش مثل پالايشگاه آبادان به پرپرشدن پدران و سرپرست 4 خانواده منجر شد... (938885) (moderator1)
و كاغذپاره كردن پول ملي به جاي قطعنامه هاي سازمان ملل! (938888) (moderator1)
و بی اعتباری مقابل نو کیسه ای چون مرسی (939753) (moderator102)
تعبیر و تقلیل جریان اصلاح طلبی به جریان ایستادگی در مقابل رهبری درست نیست و اصلا ربطی ندارد. اصلا حات در بن یعنی نظام سیاسی در موضوعاتی نیاز به تغییر دارد تا درجهت نیازها و صلاح جامعه و کارایی و مقبولیت کل نظام حرکت کند. (939467) (moderator1)
hamed
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۶:۱۲:۲۳
مشکل اصلی همین تعاریف مختلف از منافع ملیه برادر.... (937799) (moderator1)
اصلاح طلبان اکنون نباید فقط نظاره گر دو رویداد محتمل و بسیار مهم کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری و موضوع هسته ای کشور و حمله احتمالی خارجی بوده و منفعل باشند بلکه باید با توجه به پایگاه قوی مردمی خود بطور موثری با کاندید معروفی وارد گود شوند چون در صورت رخداد جنگ کنترل اوضاع از دست همه نیروهای داخلی منجمله حاکمیت و اصلاح طلبان خارج شده و انگاه این قدرتهای خارجی و کشورهای صاحب نفوذ همسایه ایران خواهند بود که اینده ایران را قطعا بر مبنای منافع خودشان و نه مردم ایران ترسیم کرده و حتی بعید نیست مرزهای ایران را نیز دچار تغییرات اساسی کنند. (938443) (moderator1)
زنده کردن مرده های سیاسی برا چیه الف؟؟
چند نفر اسم ببر که براش مهم باشه این آقا چه جور فکر میکنه!!!
اون از علم کردن وقت وبی وقت جناب خاتمی!! اونم از این!!
مردم گوساله نیستند. حافظه تاریخی شون هم پاک نشده. (937900) (moderator16)
یک آزاده
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۲۳:۴۰:۰۳
دوست عزیز...
اولا به مردم توهین نکن.
دوما حضرتعالی همه مردم نیستی.
سوما زمانی که اقتدار جمهوری اسلامی مطرح است ، چپ و راست دیگر مطرح نیست.
در رابطه با خاتمی نیز خواهشا با تامل و تعقل حرف بزنید چون ایشان از پایگاه اجتماعی قوی در میان هر دو جناح برخوردار هستند . (939665) (moderator1)
moein
۱۳۹۱-۰۶-۱۵ ۱۱:۲۷:۴۸
از طرف مردم حرف نزن برادر....به مثبت منفیات نگاه کن تا همه چی دستگیرت شه (941635) (moderator102)
از كوزه همان برون تراود كه در اوست ! متاسفانه نظر اين خواننده نظر بخشي از حاكميت است كه به منافع ملي نمي انديشد (942095) (moderator1)
ابرانی
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۲۰:۴۷:۱۸
دوست عزیز این خیلی بیرحمانه است که ایرانیان خارج از وطن را بی وطن خطاب کنی. و در ضمن کسانی هم بودند که در جبهه ها شهید شدند و قلبشان برای کشورشان می تپید ولی لزوما با همه موارد قانون اساسی موافق نبودند. راه حفظ ایران از خطرهای روبرو فقط آشتی ملی است و بس و پرهیز از این برچسب زدن ها به یکدیگر و تحمل نظر مخالف و گفتگو برای ایجاد تعامل. (938145) (moderator16)
اصلاح طلبان یعنی تمام کسانیکه تمایل به اصلاح معضلات سیاسی کشور با توسل به قانون و بدون خونریزی و انقلاب وبدون دخالت نظامی خارجی دارند، مقبولترین نیروی سیاسی کشور نزد مردم هستند و دلیل واضح ان عدم تمایل مردم به انجام انقلاب به علت اشنایی نسبی با عوارض و عواقب هر انقلابی و مخالفت قطعی تمام ایرانیان با حمله نظامی خارجی و ویرانی کشورشان میباشد و قطعا کسانیکه مخالف اصلاحات و مخالف نظام هستند هدف اصلی از هر مخالفتی که باید اعتلای ایران باشد را فراموش کرده و هدف اصلیشان مخالفت با نظام شده است( نه اعتلای ایران ) و اینها در داخل و خارج کشور در اقلیت هستند و عمدتا محدود به اپوزیسیونی میشوند که خود اسیر یک حصار ایده لوژیک شده اند که با شروع نبرد مسلحانه با نظام در سال 60 که ناشی از رهبری جوان و بی تجربه انها بوده عملا نقش مهمی در ایجاد فضای امنیتی کشور برای سالهای متمادی داشته اند و خود در واقع از متهمین بسیاری از مشکلات پس از انقلاب نزد خیلی از مردم ایران هستند. (938452) (moderator1)
ُامید وارم این حرفا اونم تو این موقع ک نزدیک انتخابایم تبلیغ و شعار نباشه.
مثل آقای رضایی که به برنامه راز اومدن و خودشون رو متخصص در همه امور اعلام کردن. (941976) (moderator102)
مانلی پاکباز
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۰:۰۶:۴۴
آقای عبدی اگر آقای خاتمی جسارت و شجاعت آقای احمدی نژاد را داشت و در مقابل جریان تمامیت خواه کمی ایستادگی کرده بود،امروز وضع کشور چنین نبود..... (937110) (moderator1)
حقیر اسم رفتار جناب اقای احمدی نژاد را شجاعت نمی گذارم. رفتار آقای خاتمی هم بر مبنای ترس نیست. الان که قضاوت زود است شاید در آینده بشود بهتر تشخیص داد. همین الان هم ما یک روز از یک دنده بلند می شویم و می گوییم مصدق تندروی کرد، فردا می گوییم موسوی نباید دعوت به تجمع می کرد. ما منتظریم کسی به موفقیت صد در صد برسد، بعد از مرگش از او خوب یاد کنیم. (937542) (moderator1)
رفتار احمدی نژاد حقیقتا ستودنی است (940467) (moderator102)
بي نام
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۹:۳۰:۴۲
با نظر شما موافقم. (944679) (moderator1)
موضوع اصلا ایستادگی نبود وگرنه اقای معین رای می اورد عملکرد جناب خاتمی و همفکرانش موجب رویگردانی عامه مردم شد چرا که تعیین کننده ارای اکثریت است نه گروهی که با رانت و بی رانت به امور تکیه زده اند ارباب رجوع را نمیپذیرند و به جای ان به گشت و گذار در فضای مجازی می پردازند و چنان تلقیین میکنند که دولت اقای خاتمی بهترین و بی نقص ترین بود (937788) (moderator1)
رای ندادن مردم به دکتر معین از نارضایتی نبود .به خاطر توقعاتی بود (توقعات مردم از دولت اصلاحات) که ازنظر من معقول به نظر نمی رسید . (938073) (moderator16)
فرزند ایران
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۰۱:۳۰:۳۹
اتفاقا" به دلیل سرخوردگی در رسیدن به توقعات معقولشان بود ! (938426) (moderator1)
آقای احمدی نژاد نیز برخلاف آنچه میگویید از مواضعش در مواردی که زورش نمیرسید عقب نشینی کرد، فراموش نکنید که ایشان وزیر اطلاعاتشان را نمیخواهند، ضمنا بیش از یک سال است که رحیم مشایی شخصیت مورد علاقه شان خانه نشین شده است، شما شاخ و شانه کشیدن احمدی نژاد را فقط در مقابله اش با مجلس دیدید، و چند سخنرانی تند در مجامع بین المللی.
در مقابله با مجلس که مقابله کار سختی نیست، ولی فراموش نکنید که تعامل خاتمی با مجلس در پیشبرد اهدافش موثرتر بوده تا لجبازی احمدی نژاد. برای یادآوری باید عرض کنم تمامی وزرای پیشنهادی خاتمی با رفتار درستشان موفق به رای آوری در مجلس پنجم (به ریاست رقیب دیرین ناطق نوری) شدند، و استیضاح مهاجرانی نیز در همان مجلس کاملا مخالف، رای نیاورد. اما احمدی نژاد به گفته خودش وزرایش را هر روز باید در مجلس همسویش پیدا کند که روند قشنگی نیست و اگر دستور مقام معظم رهبری نبود در دوره دوم بیش از هفت وزیرشان می افتادند، در دور اول نیز چهار وزیر از دست رفته و چند استیضاحی در مجلس همسو داشتند. پس رفتارهای شجاع "نمایانه" ایشان منجر به پیشبرد اهدافشان نشده و حتی منجر به تابو شکنی و ایراد سوال از ایشان نیز شد.
سخنرانی در مجامع بین المللی نیز که کار سختی نیست اگر تمام دنیا را هم در کلام به هم بریزید فقط رسانه های بین المللی را به خاطر ایجاد سوژه خوشحال میکنید و مردم دنیا را نسبت به خود بدبین. چند رسانه داخلی همسو نیز برایتان هورا میکشند، صدا سیما فضاسازی می کند و مردم آن را شجاعانه می پندارند اما فایده اش چیست؟ این حرفها تا کنون منجر به پیشبرد چه اهدافی چه شده است؟
خوب شما دیگر چه حرکت شجاعانه ای از ایشان دیدید؟ (938250) (moderator16)
بي نام
۱۳۹۱-۰۶-۱۸ ۰۹:۳۲:۳۷
اين كلام آقاي بزرگوار يادمان نرود: زنده باد دشمن من! (944683) (moderator1)
کاش از اینجور گفتگوها می شد در صدا وسیما هم ببینیم . اون وقت کمتر کسی میرفت سراغ ماهواره (937143) (moderator1)
کاش نداره!
صدا وسیما بیش از 8 سال دست اینا بود.....کاری نکردند حالا که کنار زده شده اند روشنفکر ی میکنند (938217) (moderator16)
جدی صدا و سیما 8 سال دست اینا بود؟؟ (938390) (moderator1)
فرزند ایران
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۰۱:۳۲:۲۶
صدا و سیما که توی اون 8 سال هم دست آقایان لاریجانی ضرغامی ( معاون ایشان) و همفکرانشان بود!!! (938428) (moderator1)
ببخشید چه وقت صدا و سیما دست اصلاح طلبها بود.؟کدوم هشت سال؟ (938481) (moderator1)
کدوم هشت سال صدا و سیما دست اینها بود؟ (938484) (moderator1)
مشکل این است که آقای عبدی خیال می کند بحرانهایی مثل تحریم، تعطیلی صنایع،فساد اقتصادی ،بیکاری، مهاجرت گسترده ی جوانان و... که ایشان را نگران کرده برای حاکمیت هم نگران کننده است در حالی که حاکمیت نه در حرف که در عمل هم ثابت کرده اصلا وجود چنین بحرانهایی را قبول ندارد و شاد و خوشحال در حال ادامه ی همان مسیر 88 به بعد است. (938485) (moderator1)
نيروي شاغل در شركت پتروشيمي در عسلويه
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۱۲:۱۶:۲۹
حدود 10 روز پيش بود كه رييس يكي از واحدهاي بزرگ شركت ما به همراه خانواده به نروژ رفتند براي كار در صنعت نفت نروژ.. چرا كسي براي اين مهاجرتها دلش نمي سوزه؟! آخه اين چه وضع احترام به صنعتكر و نخبگان و مهندسان و كارآفرينان است؟ زماني كه صنعت نفت از نيروي ماهر و خبره خالي شد مي خوايد بيدار شيد؟ (938906) (moderator1)
صداوسيما هيچوقت دست به قول شما اينا نبوده (938759) (moderator1)
اينهمه نظر دادن ولي تقريبا هيچكس راجع به لزوم آزادي بيان وبسط وگسترش آن كه يكي ازاصليترين اهداف انقلاب اسلامي بود نظري نداده آيا اين نوعي انحراف ازآرمانهاي والاي انقلاب نميتواند باشد (938764) (moderator1)
مسعود
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۱۲:۱۴:۱۶
ببخشيد!! توي اون 8 سالي كه شما ادعا مي كنيد دست اصلاح طلبها بود ما به دلموم موند كه يك بار آقاي خاتمي به طور زنده از صدا و سيما سخنراني كنه.! آيا شان مردم ما اين نبود با آن راي بالا كه رييس جمهورشان يك بار به طور زنده برايشان سخنراني كند؟ (938898) (moderator1)
8 سال نبود ..... ده سال برادر رفسنجانی رییس صدا و سیما بود ( با مدرک فوق دیلم کشاورزی ! (939234) (moderator1)
مهرداد
۱۳۹۱-۰۶-۱۴ ۰۱:۲۲:۲۶
اون موقع رفسنجاني سوگلي اصولگرا ها بود (939748) (moderator102)
11 سال دست هاشمی ها بود .
اون روز بدتر از امروز بود (940461) (moderator102)
یعنی اونا راست میگن!؟!؟!؟!؟
مثلا BBC که بابت ارائه مطلب از مردم خودش مالیت میگیره ولی برای من و شما رایگان خبر پخش میکنه به فکر ماست!؟!؟ پس حتما ما رو از مردم خودش بیشتر دوست داره دیگه!!!!!!!!!!!!! (938284) (moderator16)
فرزند ایران
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۰۱:۳۵:۱۲
نه اون هم منافع خودش را دارد ، اما بر اساس تجربه و اصول حرفه ای کار رسانه ای می داند که در این عصر ارتباطات خیلی نمی توان ناشیانه خبرها را تحریف کرد ، موضوعی که مسئولین ما هنوز نمی داند !! (938430) (moderator1)
مهرداد
۱۳۹۱-۰۶-۱۴ ۰۱:۲۴:۴۱
همين بي بي سي بيشتر از دولت ايران به دولت خودشون گير ميده و اشتباهاتش رو بزرگنمايي ميكنه. كار رسانه ىعني همين انتقاد و ايراد گرفتن . نه پاچه خواري و ماست مالي و ترجمه بحرين به جاي سوريه! (939751) (moderator102)
داریوش
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۱۶:۰۱:۲۷
از سال 1360 تا سال 1370 محمد رفسنجانی رییس صدا و سیما بود. یادتون رفته ؟ (939232) (moderator1)
من کارشناس نظامی در امور بین الملل در غرب هستم این سئوال را داشتم ایا جنگ شروع شده و ایا مردم را باید اگاه نمود و در ضرورت حفظ جانشان همانطور که اسرئیل شروغ کرده به اموزش شهروندانش و دادن ماسک و دیگر اموزشها ایا ما هم باید این کار را شروع کنیم تا امنیت شهروندان ایرانی را حفظ کنیم (937167) (moderator1)
اگر شما واقعا کارشناس نظامی هستی خوب میدانی که اسرائیل این کارها را نه برای حفظ جان مردمش بلکه برای فضا سازی روانی و امنیتی کردن فضای جامعه اش انجام میدهد
کاری که ما به آن نیاز نداریم
ضمنا سئوال شما به این بحث چه ربطی داشت؟ (937502) (moderator1)
میشه بفرمائید کارشناس نظامی در امور بین الملل در غرب چیست؟!
در ایران کارشناسانی که ما میپرسیم اعتقاد دارند غرب در شرایط حمله به ایران نیست (937792) (moderator1)
علیرضا
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۷:۰۱:۰۱
البته صهیونیست ها باید هم بترسند
چون اگر جنگی شروع شود اثری از ایراییل نحواهد ماند (937860) (moderator1)
این سوال نیست این القائ یک مطلب است. ببخشید بی ادبی نشود ... خودتان هستید! (938030) (moderator16)
فکر کرده با یه VPN ناقابل آمریکائی و استراتژیست نظامی میشه. واقعاً باید بهش گفت: خودتی! (938370) (moderator1)
بابا تو هم وسط معركه وقت گير آوردي، مطمئن باش ايرانيان از هر قشري هنگام حمله دشمن با يكديگر متحد خواهند بود و به شما اطمينان ميدهم مانند صدام و بعثيان به زباله داني تاريخ پرتاب ميشوند و سرزمين هاي غصب شده به صاحبان واقعي آنها برميگردد. (938184) (moderator16)
مانی پارسی
۱۳۹۱-۰۶-۱۴ ۲۱:۱۸:۵۷
آقا یاسر دستی رو بکش!! صدام حسین هم خیلی از این حرفها می زد. خدا نکنه روزی برسه که ارتشهای غربی بخوان به ایران عزیز حمله کنند. ماها هنوز آمادگی مقابله با یک سیل یا زلزله رو نداریم. اگر هم به اون هشت سال جنگ می نازی، اون جوونها دیگه فقط تو داستانها هستند. یه سری به اورژانس بیمارستانها در ساعات پایانی شب بزن تا ببینی اعتیاد چه بلائی سر بچه های مردم آورده. بهتره احساسات رو کنار بزاریم و عقلائی بحث کنیم. (941071) (moderator102)
باتشكر از مصاحبه كننده و شونده
به اعتقاد من جريانات بعد از انتخابات از شب مناظره شروع جدي شد و مقصر اصلي آقاي احمدي نژاد بود حالا شما هي بگيد اصلاح طلبان خط خود را مشخص كنند. تا زماني كه ريشه اي كارنكنيد و يكطرفه در اين باره قضاوت كنيد نتيجه اي نخواهيم گرفت.
ضمن اينكه در اين موقعيت حساس كشور بايد عقلاي كشور زمينه حضور همه جريانات سياسي كه به اصل نظام اعتقاد دارند را فراهم كنند. (937210) (moderator1)
به نظر من از سوم تیرماه 1384 شروع شد. مقصر هم کم ظرفیتی اکبر و محمود بود. (937251) (moderator1)
اکبر و محمود چیه؟!! درست صحبت کن آقاجون
آقای احمدی نژاد و آقای هاشمی (937504) (moderator1)
تو یا اکبری یا محمود؟ اسمشون را گفته چه بی احترامی کرده که شما جوش می آری ؟ هرکسی در دنیا یک انسان است این چه احترامی است اگر فامیلی کسی را نگفتیم میشه بی احترامی ؟ (938468) (moderator1)
ادبیات مسئولین بلند پایه کشورمون وقتی اون جوری است . اون م..م...را لولو برد دیگه چه توقعی از بعضی ها دارید
آب را بریز ........ می سوزه
بچه اسپانیانی زبان فارسی حرف زد و معجزه این حرفها (938758) (moderator1)
بعد از انتخابات فضا متشنج شد و حق و باطل با هم درآمیخت و هر طرف تقصیراتی داشت حالا یکی کم یکی زیاد. و الان اگر واقعا شرایط کلی کشور برای کسی مهم باشه باید تا حدودی از تقصیرات طرف مقاب چشم پوشی کنه برای اینکه تا وقتی فضا ملتهب باشه کار اساسی نمیشه کرد (937512) (moderator1)
به بزرگان مملکت خود احترام نمی گذاریم. این از بدترین مشکلات فرهنگی مملکته (937969) (moderator16)
به نظزشما بهترنیست همگی بیشتر به اموزه های دینی مان احترام بگذاریم؟فی المثل دروغ نگوئیم. (938381) (moderator1)
مهرداد
۱۳۹۱-۰۶-۱۴ ۰۱:۲۷:۰۱
بزرگ سازي مشكله ماست. (939752) (moderator102)
احمدی نژاد با کارهای درست و غلط بسیارش داره تموم میشه، ولی شما باید تکلیفتون رو با نظام مشخص کنید که آیا این نظام رو با این وضعیتی که همین الان هست قبول دارید یا نه؟؟ (937305) (moderator1)
گامی است که اصلاح طلبان باید بردارند و به سال ۸۷ برگردند.....؟ اتفاقات چند سال گذشته قابل اغماض نیست ماست مالی کردن این دوره تاریخی از طرف اصلاح طلبان مردم را از انها دلسرد خواهد کرد .اصلاح طلبان باید محکم تر وجسور تر باشند باور کنید این تنها راه است. (937215) (moderator1)
اتفاقا سیاست عرصه ی ماست مالی کردن بسیاری از حوادث است.اگر به دنبال جسارت و تا آخر پای یک تاکتیک خاص نشستن باشید.نتیجه اش می شود همین وضع موجود.چون هیج کدام از طرفین حاضر نیستند غقب نشینی کنند.هر اقدامی که به افزایش آزادی و تلطیف فضای موجود و همچنین افزایش رفاه منجر شود از جانب مردمی که شما می نامید مورد استقبال واقع می شود.مردم به این فرد و ان فرد وابسته نیستند.عقلانیت حکم می کند مردم به دنبال منافع خود باشند نه تسویه حساب های مشتی سیاستمدار.لطفا مردم را با فضای مجازی یکی نگیرید. (937496) (moderator1)
فراموش نکنید که اصلاح طلبان سرمایه ای جز اقبال مردمی ندارند در ضمن دولت مساله ای بسیار فراتر از رفاه و .... است دولت تجسم یک رویا یک ارزوی جمعی است اصلاح طلبان اگر صادق نباشند این رویا را نابود خواهند کرد و انروزدیگر به عنوان یک نیروی سیاسی وجود نخواهند داشت. (937887) (moderator16)
خانم مریم، بعد این که زبون آقای عبدی مو درآورد شما می فرمایید لیلی مرد بود یا زن؟ بابا این بنده خدا همش داره میگه جنگ و کینه بسه دیگه! به فکر آینده کشور باشید. (938029) (moderator16)
دقیقا به خاطر اینده کشور نباید بگذاریم اصلاح طلبان از بین بروند . (938641) (moderator1)
ناقلا
۱۳۹۱-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۳:۳۵
اصلاح طلبی در خون این ملت است و قائم به شخص نیست پس همیشه زنده هست .................... (940756) (moderator102)
ازسایت الف بسیار ممنون که با آقای عبدی گفتگو کردند.نظرات ایشان بسیار روشنگر وراه گشابود . از طرف دیگر برای حکومت هم بسیار متاسف هستم که باایجاد محدودیت برای صاحب نظران خود را از نظرات دیگران محروم می کند.ومن فکرمی کنم بیشترین گرفتاری حکومت ناشی از بی خبری است بدست خودش ایجاد شده است.یا به حکومت اطلاعات غلط داده می شود. وچون در مملکت آزادی مطبوعات هم وجود ندارداین اطلاعات غلط تصحیح نمی شود ومایه ی گرفتاری حکومت وملت می شود .محمد از گنبد . (937287) (moderator1)
اقای عبدی سال 88 تمام شد باید به اینده نگاه کرد همش از کذشته صحبت کردن راه حل نخواهد بود چون زمان و مردم تغییر کرده و ما ایرنیان همیشه به گذشته نگاه میکنیم بدون در نظر گرفتن متغیر ها و خواست هایی که عوض شده و تحولات انقدر زیاد بوده که دوستان اصلاح طلب عقب افتاده اند و باید در متن مردم بود تا به خواستهایشان پی برد نه انکه انچه خود می بینیم فرض به درست بودن ان کنیم اگر از مردم هستید به درون انها بروید انموقع شاید به اینده ای که مردم بدنبال ان هستند واقف شوند و همیشه بیاد داشته باشید چند چیز غیر قابل تغییر است زمان مکان ومردم (937290) (moderator1)
ای اقا حرف از این چیزا گذشته به فکر حال باش ایا این مردم مثل همان مردم 88 هستند و همان چیزا رو میخوان خیر خیلی فراتر از اصلاحات رفته خواسته ها و شما در یک نقطه ایستاده ای فکر می کنی مردم هم تکان نخورده اند و در همان نقطه نزد شما هستند در صورتیکه چنین نیست و باید منتظر بود ودید (937343) (moderator1)
آقای عبدی کار سیاسی کردن قاعده دارد. جریانی که نه حزب دارد، نه تشکیلات
دارد، نه مانیفست دارد صرفا بر اساس اظهار نظر های پراکنده متناقض چگونه
میخواهد یار گیری کند و بسمت توازن قوا پیش برود؟ متاسفانه مدعیان اصلاحات
بر اساس اراء مردم به آقای خاتمی برای خودشان حساب باز کردند در صورتیکه
حرکت خرداد 76 از حب علی نبود بلکه از بغض معاویه بود. (937365) (moderator1)
آینده کشور یعنی آینده اصلاحات
کشور بدون اصلاحطلب ها نابود است (937415) (moderator1)
آخه نو این مملکت بی صاحب هیچ خبری نیست؟؟!!فقط آمریکا اینو گفت اسرائیل اونو گفت و سوریه این شد و مرسی ...............آخه تا چه قدر سانسور.همینجوری ادامه پیدا کنه............. (937431) (moderator1)
حرفهای 15 سال پیش ایشان در قالبی دیگر دوباره تکرار شده است چرا آقای عبدی وامثال ایشات اصزاز دارند تا برخلاف جریان آب یا به عبارتی نادیده گرفتن قوانین ومقررات براساس خواسته ای نفسانی تلاش کنند و همواره انتظار دارند باید قانون ومقررات خودش را با خواسته های غیر واقعی این دسته از مدعیان تطبیق دهد ومردم هم باید انتظارات فرا قانونی آنها را تحمل کنند و کسی هم بنا برآزادی خود تعریقشان حق اعتراض ندارد (937447) (moderator1)
اقای عبدی مگر میشود بیگناه بیگناه به زندان رفته باشد در ضمن اصلا نگرانی هم نباید داشته باشد هر چه خدا صلاح دانست میشود اگر صلاع دانست نجاتمان می دهد و گرنه همانند قوم ثمود به زمین گرممان خواهد کوبید از خاتمی تا ما تمی و دیگر به اصطلاح اصلاح طلبان هم دیگر کاری ساخته نیست (937476) (moderator1)
همین فکر امثال تو کشور رو فلج کرده !!! هر چی خدا خواست چیه ؟؟؟
بشین توی خونه بگو اگه خدا خواست برام آب و نون و پول میاره !! ای بابا!!! (938142) (moderator16)
هومن دانشگر
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۸:۴۱
نفس مصاحبه یک زسانه اصولگرا با آقای عبدی - صرف نظر از محتوایش-هیجان انگیز و جالب است.از این بابت از الف متشکریم
واما:
آقای عبدی آیا به نظر شما اصولا حاکمیت وجود شرایط خاصی که شما مورد نظر تان هست و از بابت آن نگران آینده کشور هستید را قبول دارد؟ شما یک سری مقدمات و تحلیلها از اوضاع کنونی ارائه میدهید و به استناد انها از حکومت گشایش شرایط یا به قول خودتان برداشتن گامی به جلو را میخواهید. اما به نظر می رسد حکومت اصلا مشکل یا بحران یا شرایط خاصی نمی بیند که نیازی به برداشتن این گونه گامها داشته باشد: از نظر ایشان تحریم فرصت است، به نفع ماست و اثری در هیچ چیز ندارد. کشور اکنون در اوج اقتدار و مقتدر تر از همیشه تاریخ است و با وجود پیشرفتهای نظامی -علمی- تکنولوژیک - اقتصادی و. ...کسی نمیتواند چپ به ما نگاه کند و آسیبی به مملکت بزند لذا اساسا حرفهای شما از جانب حاکمیت موضوعیتی ندارد و این یعنی فاصله و شکافی عمیق بین امثال شما - کنشگران و - با حاکمیت.فعالان سیاسی (937495) (moderator1)
آقای عبدی چه طور ادعا می کنن کسی که در انتخابات شرکت میکند راهی برای اثبات یا رد تقلب را ندارد؟! پس ناظر های فرد نامزد در پای صندوق ها رای چی کار می کنن؟ من دقیقا یادم هست که آقای موسوی حدود 45 هزار ناظر داشت که 37 هزار تای ان سر صندوق حاضر بودن، و دقیقا این بیانیه وزارت کشور رو یادم هست که اعلام کرد اگر مدرکی بر تقلب هست با اعلام شماره صندوق و دلیل اعلام کنن یا از ناضر هایی که سر صندوق نتونستن برن، شماره صندوق رو اعلام کنن تا وزارت کشور دلیل عدم اجازه رو بگه. ولی ما تا آخر هیچ مدرکی که به صورت دقیق بگه کجا چی کار شده رو از طرف آقای موسوی ندیدیم و تنها مدرک ایشون همون جمله معروف "یک شعبده بازی بزرگ..." یا "فرزن آذرباییجان" خانومشون بود. (937497) (moderator1)
محمود
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۲۲:۲۸:۳۴
ببحشید شما کجا رفتید 37 هزار ناظر را دیدید
د.م قطعی تلفن های ثابت و همراه را چگونه جواب می دهید
قطعی اینترنت را چه طور؟ (938243) (moderator16)
آقای موسوی 45 هزار ناظر داشتند که وزارت کشور اعلام کرد که فقط به 37 هزار نفرشون اجازه ورود داده و ادعا کردن که اون 8 هزار نفر هم با دلیل هست برای همین هم اعلام کردن که شماره صندوق رو اعلام کنن تا دلیل جلوگیری از ورودشون اعلام بشه که هیچ وقت هیچ صندوقی رو اعلام نکردن. حالا من موندم که دیدن 37 هزار نامزد توسط من چه ربطی داشت به بحث.
در ضمن قطعی اینترنت دلیل بر تقلب نیست((این استدلال شما کم از تئوری فرزند آذرباییجان نیست)) (938326) (moderator1)
داداش کسی که خودشو به به خواب زده محاله که بشه بیدارش کرد لذا جواب به امثال تو که نمیخوان پنبه فتنه گری و دروغ تقلب رو از گوششان در آرند آب در هاون کوبیدن است (938720) (moderator1)
حرفايي كه طي اين سه سال دولت زده همه شنيدن لازم نيست تكرار كني .غيراز اين هم انتظار نميرفت ولي مشكل اينجاست كه اينا ظاهرسازي بود يانه مهم است وبايد موسوي وكروبي ميامدن تلويزيون صحبت ميكردن واگر حرفشون غيرحساب بود ملت متوجه ميشدن نه اينكه ملت فقط قبل از رايگيري مهم وبعد نامحرم باشند (938293) (moderator1)
جناب عبدي به اين نكته توجه نكرده اند كه منافع ملي كه وجه مشترك همه گروههايي كه در راستاي فعاليت سياسي مي بايست در جهت آن حركت كنند و يا قدم بردارند در اولويت آخر بعضي از اين گروهها قراردارد و تا موقعي كه منافع ملي تعريف درستي نداشته باشد وضع به همين منوال مي باشد . چه بسا به زعم بعضي ها حتي وارد جنگ شدن هم نوعي منفعت ملي محسوب ميشه (937523) (moderator1)
اصلاح طلبان به نظام اعتقاد دارند ولی اعتماد ندارند چون با بی مهری تمام رانده شدند ولی دوران اصلاحات یکی از درخشانترین دوران پس از جمهوری اسلامی بوده مردم یادشونه نه این گرانی رو داشتیم و نه تحریمها و نه اختلاسها نه ادعاهای هزینه دار برای مردم ونظام (937528) (moderator1)
خلیل مهاجر
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۴:۰۳:۴۳
تمایزی که جناب آقای عبدی در اردوگاه اصلاح طلبان قائل هستند برای من چندان قابل هضم نیست. در بین تمامی احزاب و تمایلات سیاسی میتوان کششهایی به سمت افراط را یافت که از عرف و ماهیت اصلی آن گرایش خارج شده ولی قابلیت تاثیرگزاری استراتژیک بر حرکت آن حزب و یا گرایش سیاسی را به صورت دراز مدت نخواهد داشت و در صورت تفوق کل گرایش را با بحران روبرو کرده و به بن بست خواهد کشاند.
جنبش سبز در مجموع بر خلاف نظر آقای عبدی مولود خونخواهی ندا و سهراب نیست بلکه زائیده نیاز اصلاح دراندیشه اصلاح طلبی پیش از آن است که مدنیت در ایران بعد از گذشت شانزده سال از دو کابینه آقایان رفسنجانی و خاتمی قادر به پاسخگویی به یک سئوال ساده شهروندان معترض نیست. "رای من کجاست؟" یک درخواست ساده از یک حق ابتدایی شهروندیست. اگر از واکنش قابل پیش بینی اصولگرایان به این سئوال بگذریم، مسیر قانونی و مدنی طی طریق این تقاضای ساده شهروندان برای کلیه گرایشات و سردمداران درون اصلاح طلبان نیز کاملا نامشخص بود و هست. "رای من کجاست؟" سر آغاز اندیشیدن دوباره به جایگاه و حقوق شهروند در تعیین سرنوشت کشور و خود شد که از زندان و تبعید و محرومیت از قلم و بیان که برای اصلاح طلبان اتفاق افتاد بگذریم به ممنوع التصویر و ممنوع المصاحبه شدن روسای جمهور پیشین از جمله آقای خاتمی نیز انجامید.
امروز "رای من کجاست؟" از تمرکز صرف بر نتیجه انتخابات سال 88 عبور کرده و به صورت سمبلی برای تحقق جامعه مدنی و حقوق شهروندان به دغدغه اصلی مجموعه طیف اصلاح طلبان و یا سبزها از معتدل تا رادیکال در آمده است و اصلاح طلبان نمیبایستی این گفتمان سرنوشت ساز و راهگشا را به قربانگاه افراط و دسته سازی ها در میان خود رهنمون گردند. نجات کشور در گرو پاسخ به سئوال شهروند امروزی کشور است که رو سوی ما دارد و میپرسد که حق او کجاست. من مطمئن نیستم که در این شرایط اصلاح طلبان بتوانند برای نجات ایران از بحران ها و تهدیدات مهلکی که با آن روبروست بتواند بدون تحکیم صفوف خود و ارائه یک طرح جامع گام موثری در جهت اتحاد ملی بردارد. گذشته از فشارهای حاکمیت، شرایط برای شرکت مجموعه طیف اصلاح طلب در انتخابات فراهم نیست و شرکت عجولانه نیز میتواند جایگاه انتخابات را در اذهان عمومی بیش از پیش تضعیف نماید که کاملا خلاف خواسته اصلاح طلبان است. (937566) (moderator1)
ابراهيم قنبري
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۴:۲۸:۵۷
به نام خدا
اصلاح طلب ، اصولگرا ، انحرافي ، فتنه گر ، ساكتين فتنه ، حاميان فتنه و ...
لطفا كمي به روزگاري بهتر براي مردم بينديشيد. (937613) (moderator1)
فعلا كه مشخص شده حق با چه كساني بوده و چه كساني وضع مملكت را به اينجا ساند هاند و فقط با تبليغات مي خواهند اين چند صباح را هم طي كنند روزي مي رسد كه حقيقة أسكار مي شود (937614) (moderator1)
دقیقا! متاسفم برای افرادی که شهامت عذرخواهی از مردم را ندارند، خوشبختانه دنیای دیگری هم هست و .... (939990) (moderator102)
سید صادق
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۵:۰۵:۵۹
احمدی نژاد حتی اگر بین قشر محروم جامعه هم به دلیل گفتمان خاصش که اغلب آن هم فقط حرف بود و لاف، محبوبیتی داشته باشد، به همان اندازه بین قشر متوسط به بالای جامعه در سال ۸۸ منفوریت داشت. در بین قشر استادان دانشگاه که احمدی نژاد خاستگاه خود را دانشگاه معرفی میکند کافی است تعداد امضاهایی که استادان در بیانیههای تند علیه احمدی نژآد داشتند را با تعداد امضاهایی که در حمایت از وی بود مقایسه کنید. در دانشگاههای مهم کشور حدود ۲ درصد از اعضای هیات علمی (که در حقیقت میشود بخشی از هیات رییسه دانشگاه!) حاضر بودند در حمایت از احمدی نژاد چیزی را امضا کنند و این درحالی بود که تعداد امضاهای بیانیههای خیلی تند علیه احمدی نژآد به بیش از ۵۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاههای شاخص کشور میرسید!
فردی که در بین همکاران خود اینقدر فاقد صلاحیت است نتیجه کارش هم روشن است. حتی اگر رای مخالفان احمدی نژاد را همان ۱۴ میلیون هم فرض کنیم، ۱۴ میلیون فرد بالای متوسط اگر مخالف فردی باشند تقاضاهایی که از این مخالفت ناشی میشود به مراتب بزرگتر از تقاضاهای قشری است که رای آنها با چند کیلو سیب زمینی مجانی یا افزایش حقوق بازنشستگی صرفا برای یک ماه قابل جابجایی است. (937677) (moderator1)
سیب زمینی فروش
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۰۱:۲۰:۲۴
این نحوه فکر شما خطرناک است عزیز، همین قشر سیب زمینی خور باید از توی قشر بالای جامعه در زمان جنگی که ظاهرا دور از ذهن نیست دفاع کنند. دوست عزیز، پس باش تا صبح دولتت بدمد. این قشر سیب زمینی خور بعد از جنگ سیب زمینی اش تامینه، ولی آدمای مفت خور باید به فکر از قیمت افتادن ملک و املاکشان باشند. (938416) (moderator1)
سید صادق
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۱۲:۱۸:۵۳
اگر محمود احمدی نژاد میتوانست شهوت حرف زدن و قهرمان شدن ذهنی خودش را کنترل کند و مثل یک آدم متمدن و با خرد عمل میکرد، و میپذیرفت که نه تنها کارشناس ارشد همه رشتهها نیست، بلکه در رشته خودش هم یک آدم زیر متوسط و کوچک است که نیاز به خرد جمعی دارد، اکنون من و شما میتوانستیم به جای اینکه الان نگران این باشیم که چه وقت قرار است جنگ بشود، و کدام قشر قرار است در جنگی که حاصل بیخردی احمدی نژادیان است دفاع کند، راجع به این بحث کنیم که امورات پیشرفت علم و فرهنگ و ادب و صنعت و اقتصاد کشور را چگونه پیش ببریم. اگر به جای خود محوری و لجاجتهای حقیر کودکانه، خردمندی در دولت حاکم بود، میتوانستیم به این فکر کنیم که چگونه از سیبزمینی خوری ارتقا جمعی پیدا کنیم و رفاه بیشتری برای همگان تامین کنیم. اما دریغ و درد که اینقدر وضعیت ما پایین آمده که با سیب زمینی میتوان رای خرید. دریغ و هزاران درد که محصول تمدن ۲۵۰۰ سالهای که دایم از آن دم میزنیم شده است وضعیت غم انگیزی که در آن قرار داریم. (938910) (moderator1)
محمد ابراهيم
۱۳۹۱-۰۶-۱۷ ۱۳:۲۷:۳۲
- سيب زميني در ايران مظلوم واقع شده و با اينكه بي رگ ميباشد و طرفدار جدايي خيلي از خيلي مسايل با سياست است و طرفدار جدي تسامح و تساهل است لكن هر جا سياستمداران كم ميآورند بيطرفي سيب زميني را رعايت نميكنند و پاي او را به معركه ميكشند.
- اينجانب به عنوان طرفدار سيب زميني توصيه ميكنم براي آنكه در مصرف گندم تعديل ايجاد شود مانند خيلي از كشورها كه بخش زيادي از آنها سيب زميني است نظير آلمان و آمريكا، مردم را تشويق به مصرف سيب زميني كنيم طوري كه آنها تصور نكنند كه سيب زميني خوراك طبقات ضعيف است. (944168) (moderator1)
بی نشان
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۱۸:۱۹:۳۱
داداش نکنه هنوزم فکر میکنی که اگه جنگ بشه خط مقدم و خاکریز دشمن هستش؟ هنوزم فکر میکنی زور بازو قوی تر از قدرت فکره؟ (939389) (moderator1)
متاسفانه مقدس کردن یک سری مسائل منجر به وضع فعلی شده.
تا وقتی که تقدس بخشی موافق و تکفیر مخالف در دستور کار باشه یک قدم جلو نمیریم.
سو استفاده از اسلام و امام زمان و امثالهم و مرتبط کردنشون با نظام سیاسی همون چیزیه که در قرون وسطی به شکل دیگه انجام شد و نتیجش هم که همه میدونیم. (937697) (moderator1)
بسیجی دانشجو
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۵:۴۶:۱۱
اصلاح طلبان حتی اگر از طرف شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند،مردم انقلابی ایران آنها را رد صلاحیت میکنند و چنان سیلی به آنها میزنند که زیر خروارها خاک بمانند (937747) (moderator1)
لطفا از طرف خودت صحبت کن نه مردم ایران !!! (937967) (moderator16)
چگونه باور کنم اکثریت مردم ایران مثل شما بسیجی دانشجو فکر می کنند ؟ (938016) (moderator16)
شما هم شبیه صدا سیما نظر خودت رو به کل مردم نسبت میدی (938085) (moderator16)
پس بذار تائید صلاحیت بشن تا روسیاهی به ذغال بمونه و دیگه حرفی برای گفتن نداشته باشن (938364) (moderator1)
شما ها یک عده محدود نوچه بسیجی هستید که از بسیجی بودن فقط لاف اومدنشو ، ژستشو بلدید .... چی هستید شماها خدا داند ! (938369) (moderator1)
مهرداد
۱۳۹۱-۰۶-۱۴ ۰۱:۳۷:۳۷
بسيجي واقعي پدر و مادر من هستن كه هر دو در كنار هم هفت سال از هشت سال رو در مناطق جنگي با صدام جنگيدن و تا حالا به يك ايراني نازك تر از گل نگفتن. (939758) (moderator102)
خوب اجازه بدین مردم خودشون سیلی بزنن و شما وکیلشون نشو . اشکالی داره؟ (938803) (moderator1)
"۰ سال است که مینویسم، هیچ وقت به اندازه حالا نوشتن برایم سخت نبوده که چه چیزی بنویسم که روزنامهها بتوانند چاپ کنند."
آيا اين معنايي غير از " اختناق" مي دهد (937774) (moderator1)
الف جان ناپرهيزي كردي بعداز يه مدت مقاله هاي كليشه اي و صدا سيمايي بلاخره يه گفتگو گذاشتي تو سايت بشه خوندش و لبخندي از روي تمسخر نزد اميدوارم فيلتر نشي واينگونه واقعيت هارو بيشتر منعكس كني چون يواش يواش داشتي جاي صدا و سيما رو از تحليل ها و استدلالهاي عجيب غريب ميگرفتي. (937775) (moderator1)
جناب عبدی مرور کردن گذشته وسرنوشت اصلاح طلبی وچه بود وچه شد مثل این میماند که مشروطه ونهضتهای قبل وبعد از ان را مرور کنیم که سالهاست این اتفاق مرور کردن افتاده تا به ایجا رسیدیم که لبه تیغ تیزی کشور قرار گرفته با غصه جنابعالی وغم من وجنابعالی این داستان اصلاح نمیشود سناریوی نوشته شده فکر نکنید از بیرون نوشتند خودمان نوشتیم دچار توهمی مزمن هستیم تا اخرش هم خواهیم رفت ساختارمان اینست هزینه فایده را درسیاست نمیفهمیم مهمحرف ماست یعنی حرف من است که باید اجرا شود دلمان به چین وروسیه خوش است که چین در سراشیبی بحران اقتصادی افتاده وروسیه هم اهل معامله مرغ ماهم یک با ددارد وامثال جنابعالی که بوی بد شکست ونه تومانی ونه من به مشامتان میرسد متهم به خیلی موضوعات خواهید شد فقط دلت خوش است که بعدا بگویید ما گفتیم که انهم مهم نیست (937904) (moderator16)
من عباس عبدی دوست دارم به علت :
- صداقت بی نظیرش
- انصاف اش
- قدرت تحلیل بسیار بالایش ( که به هوش بالایش بی ربط نیست )
- دلسوزیش
و با بیشتر حرفهایش موافق ام .
گر چه مصاحبه کننده ( که خوب هم مصاحبه کرد ) گاهی با شیطنت و بی انصافی سعی کرد عبدی را به سمت خاصی سوق بدهد ، ولی عبدی با متانت و استدلال قوی جواب همه سوالها را خوب داد .
البته این ایراد منطقی را هم خیلی ها از مردم دارند که اگر اصلاحطلب ها بخواهند کوتاه بیایند ، حکومت از ان سو استفاده خواهد کرد ( به اعتقاد من به احتمال ۹۰% این اتفاق خواهد افتاد ) . ولی این ایراد به حرف عبدی نیست ، زیرا عبدی گفت دو طرف باید به سمت هم پیش بروند، و مثلا ۲۰ قدم با هم اختلاف دارند . اگر یک طرف یک یا دو گام بردارد ولی طرف مقابل هیچ کاری نکند ، طرف اول حق دارد برگردد جای اول . (937921) (moderator16)
ابا هم وارد اتاق کارش شدیم. کیسه ای به دست داشت که ظاهرا زباله آشغال خشک بود. کیسه سبز رنگ آشغال خشک را داخل اتاقک زیر پله گذاشت و بی درنگ وارد بحث جدی شد. اِتفاقا معتقد است که تفکیک باید از مبدا صورت گیرد؛
گزارشکر سایت الف از ابتداماهیت پلید خود را نشان داد/اقای عبدی که برای وزارت اطلاعات حتی نیاز به تفکیک ندارند (937980) (moderator16)
همین مونده بود که شماها صدای این اصلاح طلبایی بشید که دارند خودشون بازسازی می کنند و شماهام باور کنید... (937992) (moderator16)
الف گرامی:
لطفا به تعداد مثبت منفی های گذاشته شده در زیر سوال و جوابها نگاه کن و این را مقایسه کن با فبل از فیلتر شدنت تا ببینی که چفدر برروی مخاطبینتان فیلترینگ تاثیرگذاشته است. سایت الف داشت کم کم تبدیل به یک سایت حرفه ای و محل گفتگو افراد با نظرات مختلف می شد. از محسنات این سایت این بود که سایت این شجاعت را داشت تا نظرات متفاوت و متضاد را منتشر کند. در ابتدا کمی توهین و افترا در نظرات افراد در هر دو طیف موافق و مخالف وجود داشت اما رفته رفته این توهین ها جای حود را به نظرات منطقی موافق و مخالف داد. و همین باعث شد تا مخاطبین الف افزایش چشمگیری پیدا کند من همیشه این سایت را رصد می کردم بخصوص جایی که مقالات جاندار و نظرات جاندارتری از موافقان و مخالفان می گذاشت. به دوستان می گفتم که جامعه دارد به سمت عقلانیت می رود. اما دوستان می گفتند که من خیلی خوش باورم . ولی با کمال تاسف دیدم که با فیلتر شدن سایت الف حرف دوستان درست از آب در آمد. سایت الف نه تنها با گذشته فرق کرده است و دیگر آن سایت با آن فضای گفتگو نیست بلکه مشکل بتواند مخاطبین گذشته اش را بدست بیاورد.
از این مقدمه طولانی می خواهم نتیجه بگیرم که مشکل جامعه ما تک صدایی است و کسانی هستند که فکر می کنند مسئولیت آنها تصمیم گیری به جای مردم است. مردم را نادان و خود را عقل کل می دانند. فقط و فقط آنها هستند که می فهمند و هر آنچه که آنها می گویند مردم باید قبول کنند. نمونه بارز آن را در تحریف صحبت های محمد مرسی در کنفرانس غیرمتعهدها دیدیم که تمام مردم دنیا دارند آن را گوش می دهند اما برای مردم ما همه چیز را وارونه نشان می دهند.برای این افراد منافع ملی مهم نیست. مهم این است که آنها چه می گویند و چه می خواهند. آقای لاریجانی در تلویزیون در برنامه دیروز امروز و فردا می گوید که این از بزرگواری نظام ماست که اجازه صخبت کردن به مخالفین را در این احلاس می دهد. من نمیدانم ایشان جامعه جهانی زا چه فرض کرده است اما اینقدر را می دانم که این تفکرات نشات گرفته از آن است که فکر می کند دنیا هم باید به آنچه ما فکر می کنیم فکر کند.من هم با آقای عبدی موافقم که باید به جای فکرکردن در مورد اصولگرا و اصلاحطلب به قکر منافع ملی و مردم بود. برای این افراد که اتفاقا خود را اصولگرا هم می دانند مهم نیست که آبروی ایران در جهان با این کارهایشان برود مهم این است که اگر این گونه کارها از آنها سربزند عین صواب و خدمت به انقلاب است و اگر ازجانب دیگران باشد خیانتت. تا این جور نگاه از این مملکت رخت برنبندد وضعیت مملکت همین هست که هست. تا موفعی که افراد مسئولیت کارهایی را که می کنند به عهده نگیرند وضع همین است. اصولگرایان حاکم اصلا حاضر به پذیرش بلایی که برسر مملکت در این 8 سال آمده نیستند. در صحبت های آنها هیچ نشانی از عذرخواهی و پذیرش آنچه در این 8 سال اتفاق افتاده وجود ندارد چرا که پاسخگویی در این مملکت وجود ندارد. اشکالاتی که در جریان انتخابات از جانب اصولگرایان اتفاق افتاد را مثل عدم بی طرفی شورای نگهبان ٰ توهین های انجام شده در مناظرات ٰ عملکرد ضعیف وزارت کشور ٰ برخوردهای ناصحیح با معترضان و .... را اصلا قبول ندارند و اصلا معتقد به انجام فعل اشتباه نیستند و همواره دارند یکطرفه به قاضی میروند و تا این گونه تفکرات حاکم است مشکلی حل نحواهد شد (937993) (moderator16)
از ماست که بر ماست (943121) (moderator1)
اسماعیل زاده
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۸:۴۷:۱۶
به نظر من دید اقای عبدی به ارا در انتخابات 88 ایراد دارد .همه می دانند که وقتی ریس جمهوری دور دوم در انتخابات شرکت می کند رضایت از عملکرد 4 سال اول در جذب ارا موثر است.ولی اقای عبدی فقط شعارهای اقای احمدی نژاد را در تبلیغات انتخاباتی موثر می داند!این عجیب نیست؟قیمت مسکن و تحقق نشدن شعارهای قبلی باعث نشد اقای احمدی نژاد یکسره در دور اول رای نیاورد؟پس نتیجه می گیریم مردم ما کاری به عملکرد مسولین ندارند! ای کاش ایشان روشنگری می کردند . (938013) (moderator16)
( آقای توکلی اطقا این کامنت را درج نمایید. تشکر )
آقای غبذی ! من یکی از هم دوره ای های شما هستم و شما را خوب میشناسم....
سخنانت عجیب است!
یعنی فضای الان از زمانی که شما معاون سیاسی دادستان کل کشور بودی بدتر است؟؟؟؟
یادت هست در آن زمان با این مردم چه میکردید؟؟؟
بازجویی از امیرانتظام یادت هست؟؟
در آن ایام من به جرم سخنان کمی تند علیه رفسنجانی از زندگی ساقط شدم....
اگر میگویی نگران هستی.. بعید میدانم صداقت داشته باشی
من به عنوان یک فعال سیاسی به شما میگویم که امروز از ان دوران که شما در حکومت بودید بدتر نیست... (938040) (moderator16)
عباس عبدی
۱۳۹۱-۰۶-۱۵ ۱۸:۵۶:۵۵
من نظرات را خواندم و فکر کردم نیازی به ورود به این بحثهای جالب نیست زیرا خوانندگان محترم خودشان با هم چالش فکری دارند. اما این کامنت از نوع دیگری بود که متاسفانه گمان نمی کنم کسی هم دوره من باشد و مرا هم بشتاسد(آن هم خوب بشناسد) و تا این حد خلاف واقع بنویسد زیرا من هیچگاه معاون سیاسی دادستان نبوده ام بلکه مسول دفتر مطالعات آن بودم که مطالعات آن منتشر شده است. این که در آن زمان با مردم چه می کردند اگر خوب بود از آن یاد بگیرند و اگر بد بود از آن تبری جویند و هیچ رفتاری مجوز رفتار دیگران نیست بعلاوه من که در این مصاحبه حرف چندانی در باره این موارد نگفته بودم. در باره بازجویی از آقای امیر انتظام به هر کس مربوط می شد به آن دوران ربطی نداشت چون 8 سال پس از مجکومیت ایشان بود! آن موقع آقای هاشمی چندان در تیررس انتقادات نبود زیرا زمان جنگ بود و امام هم بودند و آقای منتظری و خیلی کسان دیگر هم بودند که نوبت به آقای هاشمی نمی رسید. حالا شما می خواهی چیزی بگویی که هم علیه من باشد و هم علیه آقای هاشمی این کار شدنی نیست اقلا می گفتی حرف تندی علیه امام زده ای با شما برخورد کرده اند باز هم قابل توجه بود اما آقای هاشمی در آن زمان در این موقعیت قرار نداشت. امیدوارم یاد بگیریم که برای رسیدن به اهداف خود از بیان خلاف واقع پرهیز کنیم (942666) (moderator102)
الف گویا هوس فیلتر شدن کردی. (938042) (moderator16)
تحلیل خوبی آقای عبدی ارائه دادند و بنظر من خوشبینی ایشان در پایان مصاحبه نیز به نگاه اصلاحی ایشان برمی گردد . اما مهمترین و با ارزشترین بخش مصاحبه پرداختن ایشان به اشتباهات جنبش سبز و اصلاح طلبان به مبحث انتخابات است . (938046) (moderator16)
قابل توجه آقای توکلی و همفکرانش
از طرف جامعه صحبت نکنیم بهتر است، صحبت شما جوری است که انگار نبض و اختیار جامعه در دست شماست و از طرف آن صحبت میکنید، در این بین هیچ کسی هیچ نظر سنجی از طرف جامعه نکرده که شما این را میگویید. (938050) (moderator16)
تحلیل آقای عبدی درست بود. به نظر من نیز شرکت اصلاح طلبان در انتخابات کار درستی نبود. زیرا کار های احمدی نژاد آنقدر غلط بود که اگر اصلاح طلبان وارد صحنه نمی شدند اصول گریان خود ترتیب احمدی نژاد را می دادند.
در واقع ورود اصلاح طلبان باعث شد آنها متحد شوند و از ترس بقول خودشان بدتر به بد روی آورند. ولی در واقع خود و کشور را به منجلابی افکندند. لذا عدم ورود اصلاح طلبان باعث می شد دولت به با شعور های جناح اصول گرا منتقل شود و این به صلاح کشور بود. تا این وضعیتی که ایجاد شده. (938052) (moderator16)
جناب بسیجی دانشجو بابا تو رو خدا یه قدری فکر کن بعد اظهار نظر کن بخدا قسم شان بسج آن هم از نوع دانشجویش این حرفها نیست (938063) (moderator16)
تنها راه اصلاح طالبان جسارت بیشتر، رودرواسی رو کنار گذاشتن و انتقاد همه جانبه به هر کسی که از قانون اساسی عدول کرده، و پافشاری جانانه (یعنی آمادگی برای طعم زندان را چشیدن) بر قانون اساسی بدون هیچ کم و کاستی است. در غیر اینصورت اصلاح طلبان جایشان را به جمهوری خواهان خواهند داد. (938066) (moderator16)
Ahmad
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۲۰:۴۶:۳۷
من خودم با بسیاری از رویکردهای امثال جبهه ی مشارکت موافق نبودم اما با محدود کردن هرچه پیش دایره انتخاب مردم نیز مخالفم. متاسفانه شیرینی گناه گونه ای فضای بسته به مذاق برخی مقامات رده میانی ما خوش آمده است (938144) (moderator16)
یک سوال را پیش وجدان خودمان پاسخ دهیم
آیا می توان در تلویزیونی که این گونه گفت و گوها در آن ممنوع است اسم رسانه ی ملی گذاشت؟!! (938156) (moderator16)
تکلیف مرتضوی چی شد؟
هیچکس از اختلاس میلیاردی از مهره های اصلی محاکمه شد؟
قضیه محاکمه رحیمی چی شد؟
قضیه آقای بقایی چی شد؟
قضیه رحیم مشایی به کجا کشید ؟
سوال از رئیس جمهور به نتیجه رسید ؟
مسئول گرانی های امسال و هرج و مرج اقتصادی مشخص شد؟
و ..... و..... و......
آقا عبدی توی این مللکت تا وقتی حتی یک مدیر شعور و جرات عذرخواهی از مردم و ندارد ، وقتی حتی قدرت وایسادن مقابل خاطی برای یک جریان خاص نیست ، وقتی حتی یک نفر از طیف مقابل اصلاح طلبان محاکمه نشد ، وقتی حتی یک نفر از طیف مقابل نگفت آقا ما هم اشتباه کردیم .... دنبال چی می گردید ؟
آقای عبدی کدوم کار ما روی حساب کتاب است ؟ کدوم کار ما واقعا از روی منطق ، از روی عدالت ، از روی منش امام علی (ع) است ؟
آقای عبدی ما در مملکتی هستیم که پزشک میشه رئیس سازمان استاندارد، نظامی میشه مدیر فوتبال ، مجرم میشه رئیس سازمان تامین اجتماعی، روحانی میشه مسئول سازمان مهندسی ، فرد مسئله دار میشه رئیس دفتر بالاترین مقام اجرایی، نظامی میشه وزیر نفت و اوهههههههههههه تا فردا میشه نام برد.
فقط شعار ، فقط جو گیری ، فقط حرف ، فقط لاف علی (ع) گونه بودن
تا باد همین بادا ........ (938158) (moderator16)
جـهـان سـوم جـایی سـتــــ كـه هـر كـس بخـواهـد مـمـلكـتـش را آبـاد كـنـد خانـه اش خـرابـــــ مـیـشـود ،
وهـر كـس بخـواهـد خانـه اش را آبـاد كـنـد بـايـد بـرای ويـرانی مـمـلكـتـش بكـوشـد.
"پـروفـسـور مـحـمـود حـسابی"... (938181) (moderator16)
با اینکه معتقدم احمدی نژاد بهترین فرد برای اداره امروز کشور است و این بعدها مشخص خواهد شد اما همیشه آقای عبدی را به عنوان منتقدی منصف و عادل از حکومت قبول داشته و دارم (938200) (moderator16)
آآآآآآآآآآآآآ....
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۲۳:۴۵:۲۶
موندم با قسمت اول نظرت بخندم یا گریه کنم (939671) (moderator1)
ممکنه بگی چرا احمدی نژاد بهترین نفره؟ (939994) (moderator102)
اگر میشه از آقای عبدی بپرسید در ده سال اول انقلاب چه شغل هایی داشته اند؟؟؟؟ (938219) (moderator16)
دوسالی بازجو بودند. البته رفتارشان با زندانیان خوب بود (940449) (moderator102)
صحبت من به همه احمدی نژادی ها و جناح راستی ها و حزب ال..ها و گروهای فشار و ....هست:
ببینید بعد از 8 سال در دوره شما به غیر از گرونی و تحریم و بدتر شدن وضع فرهنگی و باج فراوون به روسیه و چین و برشکستگی بالای اقتصادی و اختلاس های فراوون از کوچیک و بزرگ همین دار و دسته شما ها چیزی دیگری برای این مملکت به ارمغان نداشت
خدا و پیغمبری با دوره اصلاحات مقایسه کنید ببینید این مشکلات پیش اومد
من فکر می کنم هر کس بیشتر ادعا کرد بیشتر بازیش میاد پس اینکه مبنا و معیار انتخاب معیار های این چنینی جناح راستی باشه جای سوئ استفاده زیادی را باز میگذاره
پس بیایید و برای نجات مملکت خودتون هم که شده کار را به آدم های مسئول بدید چه از جناح چپ چه از جناح راست مثلا اگه میبینید خاتمی یا موسوی یا کروبی یا هر کس دیگه میتونه در جایی خدمت کنه اجازه بهشون داده شود و یا اگه می بینید افرادی هستند که فقط قصدشون ریاست و هدفشون پر کردن جیبشون است را حتی اگر هم حزبی خودتون هستند ترد کنید
این حرفی که من میزنم کلید درست شدن مملکته و گرنه این میوه پوسیده میفته با مرور زمان و حیف از ایران که بیفته .... (938391) (moderator1)
کیسه سبز رنگ آشغال خشک را داخل اتاقک زیر پله گذاشت و بی درنگ وارد بحث جدی شد
این جمله شرم آور است . (938394) (moderator1)
مطمئن هستم آقای عبدی از شعور روزنامه نگاری آن قدر برخوردار هستند که با این جملات بخشی از جامعه را از خود دور نکند و این جمله را محکوم می کند
یک روزنامه نگار حرفه ای مثل یه دبیرستانی در مورد مسائل سیاسی کل کل نمی کند (938749) (moderator1)
عباس عبدی
۱۳۹۱-۰۶-۱۵ ۱۸:۵۶:۱۳
آن کیسه آبی رنگ است هر کس با کیسههای زباله شهرداری آشنا باشد می داند که آبی رنگ است (942663) (moderator102)
خبرنگار کور رنگ بوده!!! (944308) (moderator1)
آقای عبدی که در زمان حاکمیت جریان اصلاحات نظریه خروج از حاکمیت و رها کردن سرنوشت کشور را به دست اتفاقات و شانس مطرح کرد حالا چی شده که دوباره تمایل به در دست گرفتن سکان کشتی ای که قبلا به دست امواج ناشناخته رها کرده دارد؟ (938458) (moderator1)
دوست عزیز، منظور عبدی از خروج از حاکمیت این بود که از مسوولیت بدون قدرت استعفا بدهید بیایید بیرون و مسوولیت را به آن هایی بدهید که واقعن قدرت دارند، بعد ببینید آن ها چه می کنند. در عمل، کمی دیرتر این اتفاق افتاد و امروز می بینیم که آن ها چه کرده اند. مضافن این که ایده ی خروج از حاکمیت در آن روز می توانست به عنوان یک ابزار چانه زنی برای تن دادن به مطالبات اصلاح طلبانه قلمداد شود که متاسفانه از دست رفت (938804) (moderator1)
در حقیقت منظور اقای عبدی همین بود که ضاهر و باطن قدرت را در مملکت عملا" بدهید دست اینها که همین اتفاق در این 7.5 ساله افتاد و در این مدت توان مدیریتی آنان به منصه ظهور رسید. در مطالب بالا برداشت جامعه را از نحوه مدیریت آنان و با درصدهای مثبت و منفی روی هر مطلب ملاحظه فرمائید. اکنون بحث اصلی اینست که آیا حاکمیت قبول میکند این وضعیت نتایج تصمیماتش بوده یا خیر و یا یا خود را بجای مردم در مقام اظهار نظر و رای قرار میدهد. اگر صادقانه این موضوع را قبول کنند و قدمهای موثری در جهت اظهار و نمایش آن بردارند مردم با خودشان قهر نیستند برای ساختن مجدد خرابی ها مشارکت خواهند کرد و در غیر این صورت نه تنها طیف سوم اصلاح طلبان بلکه اکثریت جامعه به این طیف سوم خواهند پیوست. (939852) (moderator1)
انتخابات سال 88 يك جريان پشت پرده داشت و آن اينكه گروه منزوي و در حال موت كه در زمان امام بزرگوار جرات حركت نداشتند سر از لانه خود بيرون آورده و موقعيت را مناسب و به ياران صديق انقلاب تاختند و با اين روش يك عقده گشايي و يك انتقام جويي را شروع كردن براي آنان هم فرقي نمي كند چه بر سر اين ملت و كشور مي آيد فقط منافع سياسي و اقتصادي آنان حفظ شود
بله جناب عبدي در جامعه اي كه نتواني حرف را بيان كني و يا قلم را بر روي كاغذ بگذاري آن جامعه يك جامعه رو به زوال است اين افتخار نيست كه مخالف حرفش را بيان نكند و يا نتواند بنويسد ما نياز داريم ضمن حفظ ارزشهايي كه براي آن انقلاب كرديم و براي حفظ آن جنگيديم با تمام توان بكوشيم و آن استقلال آزادي و جمهوري در لواي اسلام عزيز (938537) (moderator1)
Hamid
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۰۹:۳۶:۵۲
خداوکیلی این مصاحبه رو با مصاحبه اصولگرایان مقایسه کنید و ببینید صرف نظر از مخالف یا موافق بودن با آن چقدر زنده تر و مطابق با مسائل روز سیاست ماست (938627) (moderator1)
اجلال
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۱۰:۳۰:۳۵
به نظر بنده تنها کسی که دراین شرایط اسفناک که احمدی نژاد وتیمش برای این مملکت فراهم آورده آقای خاتمی است ایشان دربین قلوب مردم جا دارد هرچند ایشان باید پروتکل وبرنامه سیاسی اقتصادی و.....خود را برای مردم ارایه نماید.کارنامه شفاف ایشان در مدت هشت سال ریاست جمهوری مردم را شیفته خود نموده است مخصوصا"پس از 8سال دوره ریاست جمهری احمدی نژاد (938726) (moderator1)
بیخیال مملکت جونتو نگه دار (938771) (moderator1)
باید نقدها رو قبول کرد باید اصلاح کنند حاکمان که هر لحظه شروع کنید دیر است بخاطر ایران بیاییدآزادی رابا هم تقسیم کنیم کینه ورزیهارو کنار بزنیم (938791) (moderator1)
دایی سعید
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۲۳:۰۴:۲۰
خدا خیرش دهد کسی را که کشور را از این بحران های جانکاه نجات دهد فعلا که همچون گوشت قربانی هر تکه اش به دست گروهی است .... (939626) (moderator1)
از طرف جامعه صحبت نکنیم بهتر است، صحبت شما جوری است که انگار نبض و اختیار جامعه در دست شماست و از طرف آن صحبت میکنید، در این بین هیچ کسی هیچ نظر سنجی از طرف جامعه نکرده که شما این را میگویید
اوج صحبتهای عبدی (939647) (moderator1)
از الف برای این مصاحبه شجاعانه تشکر می کنم (940631) (moderator102)
ﻋﺮﻓﺎﻧﻴﻴﺎﻥ
۱۳۹۱-۰۶-۱۵ ۰۱:۱۰:۳۹
ﺩاﺳﺘﺎﻥ ﻏﺮﻳﺒﻴﺳﺖ ﻧﺎﺯﻧﻴﻦ . ﻣﺎ اﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻛﻢ ﻳﺎ ﺯﻳﺎﺩ ﻫﻤﻪ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻫﻮاﻫﺎي ﻧﻔﺴﺎﻧﻲ ﻋﻘﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﮔﺸﻮﺩﻩ ﻧﺸﺪﻩ و ﺧﻼﺻﻪ ﻫﺰاﺭ ﺩﺭﺩ و ﺑﻼﻱ ﺭﻭاﻧﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ و ﺑﺪﻭﻥ اﻳﻨﻜﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺯﻳﺎﻥ ﻣﻴﺮﺳﺎﻧﻴﻢ اﻟﺒﺘﻪ اﻳﻦ ﭘﺮﻳﺸﺎﻧﻲ ﻣﺮاﺗﺐ ﺩاﺭﺩ و ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ اﺯ ﺳﻼﻣﺘﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩاﺭﻧﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺟﻮﺭ ﺁﻧﻬﺎﻱ ﺭا ﻛﻪ ﺭﻭاﻥ ﭘﺮﻳﺸﺎﻧﺘﺮﻱ ﺩاﺭﻧﺪ ﺭا ﺑﻜﺸﻨﺪ . ﻭﻟﻲ اﻳﻨﻜﻪ اﻳﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺗﺎ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺗﺤﻤﻞ ﺑﻴﺎﻭﺭﻧﺪ ...... ﻓﺸﺎﺭ ﻛﻢ ﺷﻮﺩ و ﻳﺎ ﺗﺤﻤﻠﺸﺎﻥ ﺯﻳﺎﺩ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺣﺪﻱ ﺩاﺭﺩ (941237) (moderator102)
عباس عبدی چقدر منطقی پاسخ داد (941267) (moderator102)
با سلام خدمت تمام کسانی که نظر دادند
مهم نیست که چیکار کردند مهم این است که در آینده چیکار بکنیم و برای سرفرازی ایران عزیز بکوشیم اگر آقای دکتر احمدی نژاد در انتخابات برنده نباشند و مدیریت این بزرگوار را نبینیم به مدیران با لایقت توهین خواهیم کرد و آنها را به باد انتقاد خواهیم گرفت . کاش یک فکر اساسی و یک نظر خواهی از مردم صورت گیرد و مدیرانی بر سر کار آیند که حداقلش در رسانه ملی مودب حرف بزنند و در برابر دیدگان مردم دروغ نگویند هر چند خیلی ها دنبال سبکه ای می گردند که پخش مستقیم را نبینند (943804) (moderator1)