کد مطلب: 321753
پولی شدن تونلها در نوبت بررسی شورای شهر/ مگر آزادراه تهران قم با پول مردم نیست؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۶
رئیس شورای شهر تهران از قرار گرفتن لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری در نوبت بررسی در شورای شهر خبرداد.
مهدی چمران در گفتوگو با ایسنا،در مورد سرانجام لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری با بیان اینکه این طرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل بررسی شده است، گفت: پس از بررسی در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.
وی در پاسخ به این سوال که چه لزومی دارد عوارض از تونلهایی که با پول مردم ساخته شده است دریافت شود، افزود: مگر آزادراه تهران-قم با پول مردم ساخته نشده است؟ دولت درآمد هم دارد؛ اما شهرداری هرچه بدست می آورد از عوارض است.
چمران با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه صدر هزینه شده است و این پول را همه مردم شهر دادهاند؛ اما عدهای فقط استفاده میکنند، گفت: برای تحقق عدالت اجتماعی مردمی که بطور مداوم از این بزرگراه استفاده میکنند باید حق استفاده را بپردازند.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اتوبان دوطبقه صدر و تونلهای نیایش، توحید و ... در این طرح قرار دارند، گفت: اعضای شورای شهر نسبت به اخذ عوارض از تونل چیتگر موافق نیستند؛ چرا که طول این تونل کوتاه است اما در مورد مابقی تونل ها اختلاف نظر وجود ندارد اعضای شورا عموما موافق اخذ عوارض از تونلها هستند.
گرفتن پول از همان اتوبان هم غیر قانونی است چه برسد به تونلها. (3434013) (alef-11)
شهروند
۱۳۹۴-۱۰-۱۳ ۰۸:۱۸:۰۳
باپول مردم و برای رفاه مردم تونل و پل میسازند بعد برای استفاده از آن میخواهند
دوباره پول بگیرند بعد هرروز قیمت آن را بالاتر ببرند (3434441) (alef-11)
این همون توجیهی نیست که برای پرداخت یارانه داشتید .
" یارانه به سوخت تعلق می گیرید ولی عده ای ماشین دارند و از سوخت استفاده می کنند پس باید این یارانه به همه داده بشه . "
دیدید که نتیجه چه شد . (3434761) (alef-11)
کاش وعده و وعید دادن پولی میشد (3434768) (alef-11)
خوب طبیعی است که همه طرحهای عمرانی با پول مردم درست میشود ولی همه از آن مستقیماً استفاده نمیکنند. مثلا مگر همه تهرانی ها از اتوبان امام علی استفاده مستقیم میکنند؟ یا مگر تهرانی ها از طرحهای استانهای دیگر استفاده میکنند؟ بلکه در این طرحها نفع جمعی مطرح است. مثلا استفاده از تونل نیایش و پل صدر باعث کاهش ترافیک اتوبانهای همت و حکیم می شود. و تبعاً همه از آن بصورت غیر مستقیم نفع می برند. از طرف دیگر این طرحا باعث ایجاد و تقویت شکاف طبقاتی می شود. یعنی هر کسی که پول دارد و پول میدهد از ترافیک کمتری بهره می برد. به جرات می توانم بگویم انقدر افراد پولداری در تهران هستند که اگر حتی بگویید روزی چند صد هزار تومان بدهند تا بتوانند از خط ویژه عبور کنند این کار را میکنند. لطفا طرحهای بگذارید که باعث تحقیر افراد کم درامد نشود. (3435141) (alef-11)
استناد به یک خطا برای توجیه خطایی دیگر خرد گریزی محض است و با هیچ منطق انسانی استوار سازگار نیست؟؟؟!!! (3436206) (alef-11)
ما به اندازه كافي در كلان شهر تهران راه بندان و ترافيك عبور و مرور داريم اين حضرات به اين فكر كردهاند اخذ عوارض ميتواند اين معضل را چند صد برابر كند.
مطمئنا خير
اينها به تنها چيزي كه ميانديشند كسب درآمد است نه آسايش و رفاه مردم (3438185) (alef-11)