نظر منتشر شده
۵۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 233878
تکدر دولت بابت افزایش قیمت/ وزارت صنعت به دنبال افزایش کیفیت
بخش اقتصادی الف، 19 تیر 93
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹
پس از افزایش چندباره قیمت خودرو و اعلام تکدر دولت بابت این افزایش، ناگهان اخباری منتشر شده است که وزارت صنعت درپی افزایش کیفیت خودرو است.

ایسنا امروز صبح این خبر را بدون ذکر منبع دریافت یا ارسال خبر به روی خروجی خود فرستاده است که براساس جدیدترین اخبار به دست آمده توسط این خبرگزاری، شاخص‌هایی که براساس آن کیفیت خودروهای داخلی مورد سنجش قرار می‌گیرد، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بازنگری است.

بنابر این گزارش، در این بازنگری، اضافه شدن آزمون‌های جدید برای بررسی تطبیق خودروهای تولیدی با شاخص‌های مدنظر، علاوه بر بررسی صحت گواهینامه‌های صادره در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

بنابر مفاد گزارش مذکور، احتمالا با نهایی شدن این شاخص‌ها و اعمال آن‌ها رتبه کیفی خودروهای تولیدی در کشور نسبت به رتبه‌های فعلی کاهش خواهد یافت.

براساس اخبار رسیده به این خبرگزاری، کار بازنگری شاخص‌های کیفی خودروهای داخلی تا پایان سال جاری به پایان رسیده و شاخص‌های جدید در این زمینه اجرایی خواهد شد.

وعده افزایش کیفیت به دنبال افزایش قیمت، یادآور تاکتیک دولت های پیشین در مقابل نارضایتی عمومی از افزایش قیمت برخی اقلام است.
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۴۰:۲۳
افزایش کیفیت برای بالا بردن قیمت حنای قدیمی شما به اصطلاح دولتمردان است که دیگر رنگی ندارد اقای روحانی به جای مکدر شدن وزیر مربوطه را احضار کنید و برنامه جدید خودروساز خصوصی ظرف دو هفته از او بخواهید قبلی هم دو روز مکدر شد (2247266) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۲:۵۴
خیلی خنده داره که دولتها مدام شعار ارتقای اقتصاد و خصوصی سازی می دهند ولی متناقض عمل می کنند.در قضیه فساد حباب و بحران بورس که یک بخش کاملا خصوصی است دولت حمایت کامل از حباب بورس می کند ولی در موضوع گران کردن خودرو که وابسته به تولید دولتی است فقط مکدر می شوند. (2247387) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۵:۴۹
به عنوان یک کارشناس خودرو خدمتتان عرض می کنم که اگر در مراحل طراحی و ساخت خط تولید مسایل کیفی در نظر گرفته نشود بعدا" تقریبا" محال است مثلا" استحکام یا تجربه رانندگی یک خودرو را بهبود داد .
تقریبا" تمام خودروهای ساخت داخل از رده خارجند . مثلا" خط سمند برای 5 سال طراحی شده و الان بیشتر از 10 ساله که دارد کار می کند .
دولت بهتر است با مردم صادق باشد و بدهی خودروسازها به بانکها را از جیب مردم پرداخت نکند . (2247539) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۴۱:۳۶
ملت ایران تا کی باید برده و فرمانبردار مافیای قدرت و ثروت خودروسازی باشند و جیب عده ای خاص رو به اسم حمایت از صنعت پر کنند و خودرو بی کیفیت ، ناامن و گرانقیمت سوار بشوند؟ چرا بازار واردات خودرو آزاد و تعرفه گمرکی کاهش پیدا نمی کنه که بازار رقابتی بشه ؟؟ تا مردم ایران هم طعم خودرو با کیفیت و به روز رو حس کنند ؟ بخدا ما هم انسانیم ..... (2247267) (alef-10)
 
ناصر
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۵۵:۰۴
بله دوست عزیز ما هم انسانیم ولی پول و قدرت طرف مقابل را نداریم سی ساله همینه همه دستشون تو یه کاسه است فقط حرف میزنند خراب بشه این صنعت خودروی داخلی (2249073) (alef-13)
 
رضا-اهواز
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۴۲:۴۹
تكدر دولت به چه درد مردم ميخوره؟
واقعا دولت قدرت بركناري دو مدير عامل سايپا و ايران خودرو رو نداره؟چطور دولت هيچ كنترلي بر شوراي رقابت نداره؟ (2247270) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۰:۰۵
متاسفانه نداره ،
مديريت دولت در خودروسازي ها حالت تشريفاتي دارد ، اگر يادتان باشد سايپا خودش را به وسيله زير مجموعه هايش خريد آن بذري كه آن روز كاشتند امروز با تبديل شدن خودروسازها به جزيره خود مختار به بار نشسته ،

جالب اينكه براي خريد آن ، يك ريال هم پول جابجا نشد (2247561) (alef-13)
 
مرزنشین
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۳:۵۸
عزیزم دولتی که وام دار قدرتمندان و ثروتمندان باشه دلش هم بخواد نمی زارن باب میل مردم رفتار کنه..........حقیقت تلخه ولی باید باور کرد (2247698) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۴۳:۰۰
این آقایان نماینده که با وعده دفاع از حقوق ما میرن مجلس چرا خودشون زدن به اون راه .اخه این ظلم نیست که پول یک خودروی 2014 خوبو بدی پراید سوار شی .اقایان نماینده قانون گذاری کنید واردات خودروهای غیر لوکسو آزاد کنید ببینید خودرو سازهای داخلی امکان چنین ظلمی رو با همکاری شما دارند. اقای توکلی عزیز توجه بفرما (2247271) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۴:۳۳
از کجا می دونی که برخی نمایندگان سهمی ، و ماهانه ای ، عضو هیات مدیره ای، هیات امنایی ، عضو شورایی مرتبط با خودرو سازها نیستند!
مشکل من تو اینه که زود باوریم همین!! (2247636) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۴۳:۴۶
مصرف کننده ایرانی را چه فرض کرده اید؟
کار تحقیقاتی کیفیت خودرو، 80 سال است در دنیا انجام می شوذ.
هیچ نیازی به تحقیق مجدد نیست.
شما که نمی خواهید از اول اتومبیل را اختراع کنید!
اینهم یک وعده سرخرمن دیگر اضافه بر آنچه در 25 سال گذشته از اقتصادیون و صنعتیون دولتی دیده ایم.
وزیر اقتصاد برای چی حقوق میگیره و چه کرده؟ وزیر صنعت نقشش در کشور چیست؟
حرف... حرف...حرف.
خسته نشدید؟ (2247273) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۸:۲۶
منظور ایشون اینه که این خودرو ها یک روز چراغ عقبش را روز دیگر شکل نمایشگر بنرین و گازش را و روز بعد درب باکش را عوض می کنند و دو سه میلیون بابت ماشین سال بودنش و ... از مردم اضافی طلب می کنند !
بخدا ما مردم آنیم که اینها تصور می کنند!
گرانی ها هم از صبر و حوصله ما مردم به تنگ آمده اند!!!!!!! (2247648) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۸:۲۴
کدوم کیفیت، ماشین صفر میخری هزار تا ایراد داره (2247291) (alef-10)
 
بهزاد
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۶:۵۴
تکدرت منو کشته نوبخت جان. به جای این حرفها که خوراک تبلیغاتی داره یه کاری بکن . دولت تدبیرو امید ه ناسلامتی (2247308) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۹:۱۰
معلوم نیست چرا به هم نون قرض میدن مگه خودروسازی دولتی نیست کشورهای کمونیستی همه چیز دولتی بود وضعشونو دیدیم ما هم کمتر از اونا نمیشیم (2247314) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۴:۱۴
دقیقا به اصل موضوع اشاره کردی (2247664) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۲:۴۷
اشکال در حمایت های بی دریغ دولت از صنایع از انجا اغاز میشود که همواره جلسات بررسی با تولید کتتدگان بر قرار میشود و نه با مصرف کنندگان. نبود جایگاه های واقعی حمایت از مصرف کنندگان در شوراهای تشکیل شده، باعث شده پیوسته جلسات قیمت گذاری ها در حوزه های مختلف تبدیل به جلساتی برای خالی کردن جیب مردم با وعده و وعید شده و مردم به اینجا رسیده اند که هرگاه اخباری از تشکیل جلسات شورای رقابت و یا تصمیمی برای کیفیت میشنوند یعنی باز مسئولین و سهامداران صنایع در صدد اعمال حقه ایی جدید در تخلیه دارایی مردم هستند. کم ابی در تابستان 30% ناشی از کولر های ابی است که در معرض تابش مستقیم افتاب قرار دارد و مسئولین برای حمایت از تولید از استاندارد سازی بسیاری از مصنوعات خودداری میکنند. این نوع حمایت ها در دراز مدت لطمه های جبران ناپذیری به تولید و منافع مردم وارد میکند. کما اینکه خطوط تولیدی در تمام صنایع ایران بیش از 40 سال از عمر ان گذشته و امروزه بالا بردن سطح کیفی کالا ها نیاز به سرمایه گذاری عظیم در صنایع است. تغییرات در یکی از صنایع به دلیل نبود بودجه و سومدیریت ها انقدر زمانبر است که در زمان راه اندازی سیستم جدید، سیستم جدید هم از رده تکنولوژی خارج شده است. این اشکال در تمام پروژه های عمرانی و طرحهای صنعتی مشهود است. ترافیک جاده چالوس سالهاست که ساخت اتوبان را اجباری کرده ولی روزی که این اتوبان به پایان برسد، اتوبان دیگر فرقی با جاده چالوس از نطر ترافیک نخواهد داشت. برنامه ریزی در کشور وجود ندارد و تصمیمات دولت بر پایه نیاز روزمره استوار است. (2247345) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۵:۲۰
تا انحصار در صنعت خودرو هست و تا رقابت در كار نباشد براي اين ملت از بابت خودرو فرجي نيست. (2247351) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۳:۰۷
من خودروی ایرانی بی کیفیت ، آشغال نمی خرم.بدون ماشین ماندن رو ترجیح میدم به حمایت از تولید داخل،و به نظرم بهترین راه نخریدن است. (2247369) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۴:۵۶
تا آنجائیکه بنده میدانم رئیس شورای رقابت را ریاست محترم جمهور منصوب مینماید.
حال چگونه است که سخنگوی دولت - تکدر خاطردولت را بابت افزایش قیمت خودرو اعلام مینماید .
مصوبات شورای رقابت را چه کسی مصوب مینماید مگر نه وزیر صنعت - و ایشان هم در هیئت دولت مصوب سپس ابلاغ مینماید.

مفهوم رقابت اینستکه دو سازنده کالای مشابه با هم رقابت کنند .
حال در این رقابت رقیب ایران خودرو با محصول تولیدی خاص خود کدام تولیدی دیگریست . سایپا که محصولات دیگری را تولید میکند .

چگونه افزایش حقوق را با وعده کاهش تورم 20 درصد پرداخت نمودند ولی به قیمت گذاری خودرو که رسید این ملاحضه مد نظر قرار نمیگیرد .

ارتقای سطح زندگی مردم را اگر مرادف کیفیت خودرو بدانیم آیا این کیفیت زندگی در نظر گرفته شد . (2247372) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۵:۳۸
بهتر است از آقای نعمت زاده وزیر صنعت سوال کنند که مگر ایشان در هیات دولت نیستند که رییس جمهور مکدر میشوند ؟
ظاهرا ایشان اصولا در یک هیات دولت دیگر هستند! وگرنه کسی چنین اخباری که درج کرده اید را باور نمیکند. (2247393) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۰:۴۰
دولت هم داره مرد(دولت) هزارچهره می شه. (2247432) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۸:۵۸
افزایش کیفیت کدام خودروها :پزو یا پرایدهای چند دهه پیش یا وانت پیکانها (2247455) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۰:۵۳
به آقای روحانی توصیه می‌کنم خود را درگیر ماجرای کش دار خودرو نکند که جز بدنامی چیزی در پی ندارد. همه می‌دانیم دولت در مسأله خودرو کاره‌ای نیست یا لااقل همه کاره نیست. (2247465) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۴:۲۴
من به عنوان یکی از میلیونها ایرانی ناراضی از این وضعیت میخوام به جناب رئیس جمهور بگم که تکدر و گلایه شماها هیچ دردی از دردهای ما بیچاره های این مملکت دوا نمیکنه... اگر واقعا راست میگید عملا کاری کنید، ساده ترین کار آزاد سازی ورود خودرو به ایرانه تا این به اصطلاح خودروسازان حساب کار دستشون بیاد. اگر چند وقت این کار صورت بگیره این خودروسازان هستند که خودشون را با وضعیت مردم و جامعه وفق میدن نه مردم با مملکت با آنها.... (2247533) (alef-10)
 
شیدا
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۹:۵۹
دستهای نامرءی خودروسازان درجامعه شایع میکنند که بخش قابل توجه قیمت خودرو به دولت ویافلان نهاد و بیت تحت عناوین مختلف داده میشود وهیچوقت هم شفاف بیان نمیکنند و دولت هم متاسفانه دراین زمینه شفاف عمل نمیکند آ خه چگونه ممکنه درحالیکه دربرخی صنایع درسالهای گذشته حتی بقیمت نابودی مثلا صنعت قند وشکر و زندگی میلیونها کشاورز چغندر کار مجوز واردات بی رویه شکر ارزان خارجی داده میشود اما درخودروسازی سالهاست برای ده پانزده درصد تعرفه واردات هم چانه میزنند درکشور ما که هزینه های دستمزد و مالیات و سوخت وانرزی برای تولید قابل مقایسه باکشورهای پیشرفته نیست چگونه بی کیفیت ترین خودروها به دوبرابر هزینه خودروهای استاندارد مثلا زاپنی تولید میشود ؟ (2247560) (alef-13)
 
احمد ك
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۳:۰۶
درب اين صنعت را بايد باز گذاشت وبه مزايده خارجي بگذارند شايد ژاپني امريكايي الماني بيايند مشاركت وبا تكنولوژي روز اين صنعت را از دست ادمخواران دراورند (2247571) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۴۹:۲۰
آقایون تصمیم گیر ! شما هز طوری فکر کنید و عمل کنید همان صحیح است ! بقیه هم که داد و بیداد می کنند از ندانستن ایشون است که نمی دانند نمی شود جلوی آنها در آمد ! یاد قسمتی از قهوه تلخ افتادم که ماموری قصد ستاندن مالیات داشت از یکی که 100 سکه داشت و از دیگری یک سکه ! خطاب آمد آنکه صد سکه دارد معافه اما اون که یک سکه دارد همه اش را بستانید ! چون اونیکه صد سکه داره دور و برش هستند کسانی ! اما تک سکه دار هیچ کسی ندارد که دادش ستاند !
حالا کدوم ایرانی است که نداند ملت داد ستان ندارد ! و همه مامورند با جان و مالشان اسباب رفاه گردن کلفت ها را فراهم سازند!
اگر غیر اینه بفرمایید ما را رسما گردن زنند ! نه با پنبه سرمان را ببرند!!! (2247585) (alef-13)
 
یه فروشنده
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۰:۱۶
همینه که هست. می خای بخر نمی خای نخر. زیاد حرف بزنین بازم گرونش می کنیم...ببینیم کی حریفمون می شه. (2247589) (alef-13)
 
فریدون
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۸:۳۹
در 8 سال دولت قبل قیمت پراید 10 میلیون افزایش یافت و در یکساله دولت روحانی 5 میلیون افزایش یافت ... اگر اینطوری پیش بریم در پایان دولت روحانی قیمت پراید 30 میلیون رو لمس کند!!! (2247649) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۱:۴۲
اگر نگران کیفیت هستید لطف بفرمایید تعرفه واردات خودرو رو بردارید تا ماشین های با کیفیت وارد شود و مردم با قیمت مناسب و با ایمنی بالا سوار بر ماشین شن (2247661) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۷:۰۱
اقا یه چیزی ذهن منو مشغول کرده .مگه این خودروسازها زیر مجموعه وزارت صنعت نیستند؟مگه وزیر صنعت زیر مجموعه دولت نیست؟پس اینی که میگن دولت زورش به خوروسازها نمی رسه یا دولت از قیمت خودرو مکدر !!!!!!! شده یا این شورای رقابت تحت فرمان دولت نیست چه معنایی داره؟به خدا من اگه جای رییس جمهور یا معاون اولش بودم بی خبر شبانه در هر دو کارخونه رو به جرم کم فروشی و قتل عمد پلمب می کردم. بعد به اون ملتی که با احترام به من رای داد احترام میگذاشتم و تعرفه واردات خودو رو پنجاه درصد کم می کردم..آخ دلم خنک می شد .... ولی حیف که همه چی تو مملکت ما بر عکسه ... (2247677) (alef-10)
 
majid r
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۸:۳۰
راه حل کوتاه مدت: تعرفه واردات خوروهای ارزان قیمت خارجی = صفر
راه حل بلند مدت : ایجاد کارخانه های خودروسازی خصوصی با حمایت دولت در استان های محروم. (2247707) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۴:۲۲
ظلم اشكار به مردم .
كسي پاسخ گو نيست
كسي تدبيري نمي انديشد
اميد ملت ايران بايد فقط به خودشان باشد .
تحريم خريد دوره اي بعضي كالاها چاره كار است . (2247723) (alef-10)
 
داود
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۲:۲۹
این آقایون مردم رو چی فرض کردن؟! آقایه روحانی چرا با شعور مردم بازی میکنید؟ تکدر یعنی چه؟! اینکه عالی ترین مقام اجرایی کشور دست رویه دست بزاره تا چند نفر بخاری ساز هر حلبی شکسته آشغالی رو به هر قیمت به مردم تحمیل کنن تکدر نمیخواد بلکه شرمساری میخواد. واقعا بابت رایی که به تو دادم جناب کلید ساز متاسفم. (2247818) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۳:۱۱
به همین وقت و ساعت من عید تصادف کردم ایربک ماشین عمل نکرد
چند بار زنگ زدم که ایران خودرو کارشناسشون بیاد ببینه چرا باز نشده حدودا بعد از دو هفته تازه زنگ زدن گفتن چی شده
کلا بیخیال شدم
ماشینم تا داشبورد جمع شد عکسش هم هست حالا ایناهی بگن کیفیت (2247820) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۳:۱۲
آن روزي كه سايپا توسط زيرمجموعه خودش خريداري شد بايد به فكر امروز مي بودند كه خودروسازان به جزيره خود مختار تبديل شده است .

ضمنا"‌يادتان باشد كه حتي نيروي انتظامي هم حريف خودروسازان نيست و هربار شاهد تهديد پوشالي عدم شماره گذاري هستيم كه نتيحه آن را همه مي دانند.
دهها اتوبوس هوو و اسكانيا جان هزاران نفر از هموطنانمان را گرفته ولي دريغ از يك توبيخ .

دولت توان و اجازه دخالت در كار خودروسازان را ندارد تنها راه موجود اجازه ورود خودروهاي ده هزار دلاري است (2247821) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۹:۴۸
اگر اونا جزیره هستند خوب دولت زحمت بکشه تعرفه واردات خودرو رو کاهش بده و اجازه واردات خودورهای ارزان قیمت به ایران رو صادر کنه اونوقت خودرو سازها قیمت رو عین آب خوردن میارن پایین .همین ... (2248375) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۲۰:۳۰:۲۷
حالا مثلا کاهش بدن فکر کردی بی ام و 500 هزاره ؟؟دنیا رو سوزن ته گردم گمرکی میبندن حالا میگی برا ماشین نذارن ؟ اینم وضعیت ملت ماست... (2249800) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۱:۵۶
سازمان استاندارد پس چی کاره است؟
مگه کیفیت خودرو رو نباید کنترل کنه؟ (2247861) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۳:۵۱
گاندی به ملتش گفت کالای انگلیسی نخرید بازار شکست حالا این تولیدات رو نخرید باالتماس می آیندسراغتان که هرماشین فقط دوملیون..............بابانخرید (2248017) (alef-10)
 
فرید
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۵:۳۷
مردم همه چیز را میدانند ، و اینکه فقط جنگ زرگری است . (2248034) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۷:۱۲
واردات خودرو تا 45 درصد تعرفه دارد حال اینکه واردات قطعات تعرفه ای برای خودروساز ندارد یعنی خودروسازان وطنی قطعه را بدون تعرفه وارد کرده و در اینجا مونتاژ کرده و سه برابر قیمت جهانی میفروشند...
اگر قیمت قطعات بالا رفته یکی نیست بگوید قیمت فلزات در تمام دنیا تقریبا یکی است پس چگونه است که تویوتا و هیوندا و کیا با قطعات با کیفیت بالاتر خودرو را ارزانتر تولید میکنند؟ ایا انها هر ساله دارند ضرر می دهند؟ اگر همین پراید در ژاپن و یا کره تولید شود ایا 7000 دلار قیمت تمام شده خواهد داشت؟
ایا قیمت فولاد در ایران سه برابر تمام دنیاست؟
خودور 206 که کاملا به صورت پک وارد شده و مونتاژ میشود حتی سقف و کاپوت و ....
آیا 206 در فرانسه همین قیمت را دارد؟
فراموش نکرده ایم که مدتی برخی خودروها را بدون سپر تحویل می داندند و خود خریدار باید از بازار آزاد تهیه میکرد... آیا خودور سازی که توان تامین سپر و یا تولید آن را دارد نامش خودروساز است؟!! (2248111) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۸:۳۸
برای واردات خودرو خارجی باید چهار خودرو وطنی را از رده خارج کنید(بخشنامه سال 93)
خودتان قیاس کنید این یعنی چه؟ (2248116) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۸:۴۳:۴۵
تمام مردم این کشور حالا میدونن که دارن باهاشون چیکار میکنن،اول تو دولت احمدی نژاد به بهانه نرخ ارز قیمت رو دوبرابر کردن،حالا بازی جدیدشون جنگ زرگری شورای رقابت بود،هر بار به یک بهانه قیمت رو بالا میبرن و بازهم سیری ناپذیرند و بعد سودهاشونو با پاداش های میلیاردی تقسیم می کنند. کی واسه مردم دلش میسوزه؟؟؟ همه مسئولا ماشینای صد میلیون به بالا سوار میشن، چرا نمیفهمید اینا دلسوز جیبه خودشونن؟؟؟ تا کی گول اینارو میخورید؟؟؟ به حق این ماه مبارک خدا حق ملتو بگیره اونم با عذابی سخت (2248338) (alef-13)
 
محمد اسکندری
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۲۳:۱۹:۱۱
آقای توکلی درود
بنده یه نظریه دارم :توی مجلس مطرح کنید که ما یک اولتیماتوم 4 ساله به خودرو سازها میدیم که کیفیت خودروی تولیدی را افزایش دهند.البته در طول 4سال، سالیانه 15 درصد از تعرفه گمرکی واردات خودروهای غیر لوکس نیز کاسته میشود.قیمت و کیفیت خودروهای داخلی قطعا در پایان 4سال با دیگر خودروها برابی میکند و گرنه محکوم به فنا هستند. (2248663) (alef-13)
 
دیگری
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۹:۳۹:۰۳
فرض کنیم از فردا دولت دست از حمایت خودرو سازان برداشت. به سلامتی همه ورشکست شدند و ما هم خودرو با کیفیت خارجیسوار شدیم. نتیجه؟ بازار کشور در دست خارجی ها، کارگران کشور بیکار، خودرو وطنی آرزوی محال. البته موافقم که این راه هم به ترکستان است. اما نمیشود یکطرفه به قاضی برویم (2248969) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۰:۱۷:۳۶
میگن یه بنده خدا نون دستش بود داشت میرفت یکی هم از گشنگی داشت گریه میکرد واز اون که نون دستش بود نون خواست صاحب نون نشست کنار آن بیچاره وشروع کرد باهاش گریه کردن فرد گرسنه پرسید چرا گریه میکنی کمی نون به من بده آن شخص گفت نون که شرمنده نه ولی هر چقدر بخواهی برات گریه میکنم آخه تکدر دولت به چه درد مردم بیچاره میخوره یعنی دولت ومجلس قدرت برخورد قاطع با خودروسازان را ندارند یا فکر مردم درست است که میگویند دولت ومجلس وامدار خودروسازان هستند ونمیتوانند با ولی نعمتان خود برخورد کنند (2248989) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۷:۵۵:۴۴
دوستان اشتباه نکنید . اگه دولت بخواد تعرفه ها رو برداره مجلس نمیزاره . مشکل که یکی دو تا نیست . این یه زنجیره به هم متصله . (2249559) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۲۰:۳۱:۵۲
تعرفه ماشینو فقط بردارن؟؟؟اصلا برا هیچی نباید گمرکی بگیرن!خوبه؟؟؟ (2249801) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۰۹:۱۲:۴۳
می تونن تعرفه خودروهای کمتر از 2000 سی سی رو کم کنن و اضافه کنن به خودرو های گروون قیمت. آخه خودروی 8 سیلندر با 4500 سی سی حجم موتور به درد کدوم اقشار مستضعف میخوره ؟!!!چرا باید تعرفه مازاراتی با مثلاً تویوتا یاریس یکی باشه؟!! (2250292) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۸:۴۸:۰۲
تنها راه ارزان شدن حودرو نخریدن است . (2249620) (alef-10)
 
عبدا...
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۹:۱۹:۳۵
همه این مسخره بازی ها دروغ است همه با هم دارند پدر ملت را در میاورند چیزی که ارزش ندارد مردم هست (2249676) (alef-10)
 
عبدا..
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۹:۲۲:۰۸
مدیران خودرو ساز با بهانه بیکار شدن کارگران در حق مردم خیانت میکنند کدام یک از پاداشها را نگرفتند و دادند به کارگران (2249681) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۰۸:۴۸:۳۵
یک حکایت بشنو از تاریخ‌گوی
تا بری زین راز سرپوشیده بوی
مارگیری رفت سوی کوهسار
تا بگیرد او به افسونهاش مار
گر گران و گر شتابنده بود
آنک جویندست یابنده بود.......
اين حكايت خودروسازي و ديگر جاهاست ه اينقدر بزرگ شدند و درهمه جا نفوز كردن كه قطع كردن دست اونها يعني قطع دست خودشون پس كارد دسته خودش نمي بره... (2250280) (alef-10)
 
مبتلا به خودروی ملی
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۰۹:۰۸:۰۷
اگه به قول فرمایش گهربار وزیر قرار است کیفیت خودرو افزایش یابد، پس چرا الان قیمتش افزایش می یابد؟!! در هر زمانی که کیفیت افزایش یافت بر اساس هزینه های بکار رفته در همان زمان افزایش قیمت پیدا کند نه الان . این کار نه شرعی است نه قانونی . (2250290) (alef-10)
 
یوسفی
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۰۹:۵۴:۲۱
با سلام و خدا قوت به سایت الف
همه دنیا می داند که ایالات متحده آمریکا قول خودرو سازی در دنیا می باشد و کارخانه بزرگ جنرال موتورز زمانی به تمامی دنیا خود رو صادر می کرد .
با این حال دولت ایالات متحده برای اینکه این کارخانه فکر نکند تنها خودرو ساز کیفی در دنیا می باشد ، تعرفه و عوارض ورود خودرو را پایین آورد و با این کار مشخص شد که خودروسازهای دیگری در دنیا هستند که با کیفیت تر و با صرفه تر هستند و مردم آمریکا با انتخاب خودرو های ژاپنی و کره ای مشخص کردند که این خودرو ها با کیفیت تر و با صرفه تر از خودرو های آمریکایی هستند و اکنون اکثر مردم آمریکا خودرو های تویوتای ژاپن و هیوندایی کره را بر خودروهای پرمصرف آمریکایی ترجیح می دهند و از طرف دیگر وقتی پای رقابت در کار بود خودرو سازان آمریکایی هم به کیفیت و با صرفه بودن خودرو فکر کرده و با طراحی خودروهای جدید با دیگر خودرو های دنیا رقابت می کنند .
درایران هم باید با پایین آوردن تعرفه های واردات خودرو انتخاب را به مردم بسپارید ، خواهید دید که کیفیت خودروهای ایران هم بالا خواهد رفت و دراین میان هم دولت راضی می شود هم مصرف کننده . (2250324) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۰۱:۲۹:۳۷
اقایان از واردات خودر های یک میلیاردی مکدر نمی شوند ؟!!! اقایان از قیمت مسکن مکدر نمی شوند ؟/ از اجاره بهای مسکن در تابستان امسال چه؟؟ از تبلیغ خودر های چون لکسوز از صدا وسیما چه؟؟ از تعطیلی واحد های صنعتی چه؟؟ خدا همه را از خواب خرگوشی بیدار کند وجان دلالهای محترم را از هر بلای حفظ بفرماید دلالهای محترم خودروهای لوکس خارجی (2251762) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.