نظر منتشر شده
۱۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 451470
درخواست صدها هزار فارغ التحصيل رشته حقوق از رييس جمهور حقوقدان
بخش اجتماعی الف،‌ ۱۶ اسفند ۹۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
هزاران نفر از حاميان پويش حذف معيار ظرفيت از حرفه وكالت با ارسال نامه اي به حجه الاسلام والمسلمين جناب آقاي دكتر روحاني، خواستار رفع انحصار از حرفه وكالت شدند.

به گزارش الف،‌ اين عده در اين نامه خطاب به رييس جمهور آورده اند كه : " از جنابعالي به عنوان يك رييس جمهور حقوقدان تقاضا مي شود كه از جايگاه حفاظت و حراست از حقوق و آزادي هاي مشروع در قانون اساسي به اين موضوع ورود پيدا كرده تا حضور حضرتعالي در جشن استقلال كانون وكلاء مقدمه اي بر تغيير اين رويه ظالمانه و انحصارگرايانه و آغاز جشن ضد انحصار در حرفه وكالت باشد."

شايان ذكر است چنانكه در اخبار آمده است جشن استقلال كانون وكلاء روز سه شنبه ساعت 17:30 دقيقه در تالار اصلي وزارت كشور و با حضور آقاي روحاني برگزار مي شود. مطابق آمار حدود 600 هزار فارغ التحصيل حقوق داريم كه در سال جاري فقظ 1700 نفر ظرفيت پذيرش تعيين شده بود.

متن كامل نامه حاميان اين پويش بدين شرح است:

بنام خدا
حجه الاسلام والمسلمين جناب آقاي دكتر روحاني
رييس جمهور محترم
سلام عليكم

با احترام، همانگونه كه مستحضريد، مطابق صراحت اصل 28 و بند سه اصل 43 قانون اساسي كه به درستي در مواد 77 و 78 منشور حقوق شهروندي دولت جمهوري اسلامي تاكيد گرديده، درخصوص آزادي انتخاب شغل و تكليف دولت به امكان اشتغال به كار و شرايط مساوي براي احراز مشاغل، هر فرد ايراني مي تواند به شرط دارا بودن ويژ گي هاي مورد نياز هر شغل و تاييد آن از سوي مرجع احراز صلاحيت و صدور مجوز به آن كسب و كار و حرفه اشتغال پيدا كند.

بنابراين تنها قيد معقول به حق آزادي انتخاب شغل مصرح در قانون اساسي، دارا بودن شرايط مورد نياز براي آن حرفه مطابق قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي است. لذا قيود ديگر مانند تعيين محدوديت در پذيرش داوطلبان
آقاي دكتر روحاني استقلال كانون وكلاء را با رويكرد ضد انحصار در حرفه وكالت جشن بگيريد
آن حرفه بدلايل مختلف از جمله اشباع بازار خلاف قانون اساسي است. لکن درباره حرفه وکالت صراحت بیشتری در قوانین مصوب مجلس وجود دارد. توضیح آنکه با عنايت به تبصره يك ماده يك قانون كيفيت اخذ پروانه مصوب 1376، تعيين ظرفيت پذيرش سالانه به كميسيون سه نفره اي واگذار شده بود.

اما با اصلاح قانون اجراي سياست هاي اصل 44 (مصوب تيرماه 93)‌ و صراحت منع تعيين ظرفيت از سوي مراجع صدور مجوز به بهانه اشباع بازار، بر رد شرط محدوديت نفرات تاكيد شد. بنابراين مطابق صراحت تبصره دو ماده 7 قانون اصلاح مواد يك، شش و هفت قانون اجراي سياست هاي اصل 44، تعيين ظرفيت از سوي مراجع صدور مجوز خلاف قانون است. لذا كميسيون تعيين ظرفيت پذيرفته شدگان حرفه وكالت، اختيار ايجاد محدوديت و تعيين سقف تعداد نفرات در مورد ورودي به حرفه وكالت را نداشته و معيار پذيرش داوطلبان حرفه وكالت بايد صرفا سنجش مهارت و صلاحيت علمي اين عده با تعيين يك استاندارد معقول و حد نصاب ثابت علمی مورد نياز اين حرفه باشد.

پايه اين معيار بر قانون، عدالت، عقل و تجربه كشورهاي ديگر استوار است. لذا خواهشمند ست، باتوجه به تاخير هيات مقررات زدايي و تسهيل كسب وكار در اصلاح شرايط صدور پروانه وكالت به عنوان رييس دستگاه اجرايي دستورات لازم را در اين زمينه صادر نماييد.

همچنين از جنابعالي به عنوان يك رييس جمهور حقوقدان تقاضا مي شود كه از جايگاه حفاظت و حراست از حقوق و آزادي هاي مشروع در قانون اساسي به اين موضوع ورود پيدا كرده تا حضور حضرتعالي در جشن استقلال كانون وكلاء مقدمه اي بر تغيير اين رويه ظالمانه و انحصارگرايانه و آغاز جشن ضد انحصار در حرفه وكالت باشد.

توفیقات حضرت عالی را از خداوند متعال خواهانیم                                                        
                                                                 
 
کلمات کلیدی : پذیرش وکیل+ کانون وکلا +
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۷:۰۴:۵۷
کانون وکلا زیرنظر قوهقضاییه (4188930) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۱:۲۱
موافقم این مساله به قوه مجریه ربطی نداره اما انحصار ایجاد شده توسط پزشکان به قوه مجریه مربوطه و باید این انحصار از بین برود. (4189263) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۳۹:۰۴
مطابق آمار حدود 600 هزار فارغ التحصيل حقوق داريم!!!!!!!!!!!!
می خوایم چکار این همه وکیل!!!!!!!!! (4189533) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۶:۱۳:۱۲
کسی خواسته اش این نیست که هرشخصی مدرک حقوق گرفت بلافاصله وکیل بشود آزمون برقرار باشد ولی محدودیت ظرفیت خیر (4189826) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۱:۲۹:۴۳
اونوقت می شه مثل نظام مهندسی (4190463) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۰:۲۹:۰۷
با این همه کلاهبردار ! این تعداد کم نیست ! (4190437) (alef-11)
 
فاطمه
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۴:۲۰:۰۰
وکلای نجومی نماد بی عدالتی
ای وکلا که در کانون نشسته شاد و خندانید.حقوقدانان. منادیان حق و حقوق. میدانید انبوهی از فارغ تحصیلان و همکلاسیهای شما پشت درهای اهنین کانون چگونه روزگار میگذرانند. خیر نمیدانید.هنوز اثارفقر و افسردگی انها را درک نکرده اید. میدانید چه تعداد از انها به خاطر بیکاری با فقر دست و پنجه نرم میکنند.و چه تعداد از انها به خاطر شغل نامناسب سر در گریبان فرو برده اند.چه تعداد از انها نمیتوانند زندگی تشکیل دهند. خیر خبر ندارید چون شما در طبقه دیگر دلمشغولیهای دیگر دارید.ولی ما از شما خبر داریم. بال فرشته عدالت .مرتب در فکر تعویض ماشینهای چند صدمیلیونی ، باغ و ویلاهای میلیاردیتان و برنامه ریزی مسافرتهای خارج از کشور. عجب بال فرشته ی عدالتی. فکر نمیکنید اگر این روند انحصارگرایی ادامه داشته باشد بال فرشته عدالت شکسته خواهد شد و نماد بیعدالتی در جامعه خواهید شد و شان و منزلت حبابی و شیشه ای که تاکنون مستمسک ان بودید پاره و شکسته شود.اگر نگویم تاکنون نیز چنین بوده. والا ماهم میخواستیم وکیل بشیم رفتیم دانشگاه ما هم بلدیم "شان" را رعایت کنیم بگذارید ما وارد شویم انگاه مردم و مراجعین تشخیص صلاحیت میدهند اگر تایید نکردن میرویم سراغ شغل دیگر..نگران جیبتان هم نباشید همان خوشه های که از دست شما میریزد همانها را جمع کنیم برایمان کافی است.تا ما بخواهیم با درامد وکالت چال و چول زندگیمان پر کنیم شما بارتان رابسته اید به گردتان هم نمیرسیم. دیگر چای نگرانی نیست. لذا پیشنهاد و خواهش پشت درمانده های وکالت این است .تقاضا داریم وکالت این پرونده مارا بعهده بگیرید حق الوکالتان محفوظ. تا مشخص شود تا کجا منادی حق هستید. (4197532) (alef-3)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۷:۳۷:۲۷
براي استخدام آبدارچي هم آزمون گرفته ميشود اونوقت براي وكالت (4188954) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۲:۴۴
ابدارچی مثل فوق لیسانس یا دکتری حقوق بی کار سالین زیادی درس نخوانده که کانون به خاطر منافع صنفی انها را پذیرش حداکثری نکند لطفا فرافکنی نکنید (4189266) (alef-11)
 
محمد
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۲۹:۳۶
بنده یه عنوان کسی که بعد از کارشناسی دو سال سخت دارم درس میخونم تا در آزمون پذیرفته بشم کاملا مخالف آزاد سازی بی حساب و کتاب در آزمون هستم زیرا نتیجه اش میشود همان وکلای محترم مرکز امور مشاوران قوه قضاییه که از سال 79 دارند درکنار کانون وکلا ازمون برگزار میکنن... انصافا سطح سواد وکلای کانون که سخت گیری بیشتر است بالاتر از مرکز مشاوران قوه قضاییه است. لیسانس حقوق بیکار بهتر از وکیل بیکار مسافر کش است.. (4189501) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۷:۳۶:۳۸
جنابعالی با این صحبت تنها سطحی نگری خودتان را نشان دادید متاسفم (4189926) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۸:۱۸:۲۱
واقعا حق دارید خواستار رفع انحصار شوید
از موکل بیچاره بی حساب و کتاب حق الوکاله میگیرید تازه اگر برنده دعوی بشه که دادگاه طرف دیگر را محکوم به پرداخت حق الوکاله طبق تعرفه میکند!!!!
برای مازاد دریافت هم که مالیات نمیدید
خب چی از این بهتر؟ (4189002) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۱۳:۱۲
انحصار پزشکی هم باید شکسته شود. دکتر عمومی و متخصص و دندانپزشک واقعا کم است. حتی از تاجیکستان و ترکمنستان هم عقبتریم. (4189251) (alef-11)
 
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۱:۰۴:۰۲
دندانپزش پول خون پدرشو میگیره چون رقابتی نیست و مردم مجبورند (4190762) (alef-3)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۲۴:۵۶
انشالله با شکست انحصار این مواضع هم بهبود میابند .نظریه های متعدد جامعه شناسی وعلوم اجتماعی واقتصاد موید این مطلبند (4189494) (alef-3)
 
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۱۶:۲۸
طبیعتا اگر قبول شوید یا بدون زحمت بروید وکیل شوید شما هم همین کارا خواهید کرد الکی فاز نگسرید .... (4189731) (alef-11)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۸:۵۰:۳۵
واقعا جای تاسفه رییس کانون وکلا هم از پذیرش قانون سرباز میزنه!!!!!!! (4190038) (alef-11)
 
سیامک
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۸:۳۷:۴۲
درود بر شرفت و آزادگیت دکتر توکلی ما همیشه با دیدن حق گویتان که حامی حدود ششصد هزار نفر فارغ التحصیل بی کار رشته حقوق شده اید و منافع این عزیزان و جامعه را بر انحصارگرایی ترجیح داده اید تشکر می کنیم هزاران درود بر شما (4189027) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۳:۱۹
ما چند سال باید آزمون بدیم واقعا بی انصافی و ظلم (4189195) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۳:۰۴:۲۶
یک مقدار سطح علمیتان را ارتقا دهید قبول می شوید (4190359) (alef-11)
 
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۳:۵۴:۱۹
تا وقتی که نشینی درس بخونی و بیفتی پشت سر این و اون و هی بگی رفع انحصار، در حالی که یک درصد هم نمی دونی معنیش چیه، باید آزمون بدی. (4190405) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۳۲:۱۳
دوستان کمی توجه بفرمایید مگر ممکن است در کشور 80 میلیونی 600 هزار نفر وکیل داشته باشیم! یعنی در برابر هر 133 نفر یک وکیل؟! اصلا اینقدر دعوی و اختلاف رخ می دهد که اینهمه وکیل نیاز باشد؟ احتمالا یک صفر اضافه شده و 60 هزار به 600 هزار تبدیل شده!
اگر عدد 600 هزار درست باشد باید از امسال ورودی این رشته در دانشگاهها صفر شود و چندین هزار وکیل به کشورهای دیگر برای کار صادر کنیم! تا مشکل رفع شود و بعد از 10 سال بتدریج و بر حسب نیاز دوباره در دانشگاهها دانشجو بگیرند. (4189295) (alef-11)
 
داودی
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۸:۳۸:۴۸
فرض کنید آمار ششصد هزار نفری دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق را دولت به نحوی مدیریت کرده که همه در تمامی مراکز دولتی یا خصوصی اشتغال پیدا کرده اند و فارغ التحصیلان جدید نیز هر سال با سیاست دولت تضمین کار را دارند و دولت فقط از کانون وکلا خواسته است که نسبت به حل مشکل 70 هزار نفر الباقی که در آزمون وکالت شرکت می کنند اقدام نماید ضمنا با توجه به کسر سهمیه های موجود در سال 1395 در حدود 1300 نفر ظرفیت ورود به کانون وجود دارد که در حدود 53 سال طول می کشد تا همه این عزیزان بتوانند جذب کانون وکلا شود اکنون سوال این است که آیا به فرض عدم اضافه شدن متقاضیان جدید به حرفه وکالت آیا 53 سال تکافوی عمر این عزیزان را می نماید تا بتوانند ردای وکالت را بپوشند و آیا فرضا در سال سوم همه این افراد که سه سال مرتبا برای آزمون کانون وکلا درس خوانده اند صلاحیت علمی ورود به حرفه وکالت را ندارند پاسخ به این سوال آیا نمی تواند حقانیت خواسته احراز صلاحیت علمی به جای ظرفیت را پیش وجدانتان و عدالت خواهی مد نظر هر وکیل منطقی را اثبات کند؟ (4189031) (alef-11)
 
حمیدرضا شرفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۸:۵۵:۱۰
خواهشا اجازه بدید وکالت مسیر فعلی رو ادامه بدهد و در حقوق خوانها در صورتی بتوانند به این حرفه وارد شوند که از فیلترهای لازم عبور کنند.

بنده خودم فارغ التحصیل ارشد فقه و حقوق جزا هستم و هنوز توفیق پذیرفته شدن در آزمون کارآموزی وکالت را نداشته و برای این مهم تلاش هم میکنم. لکن با ورود بی ضابطه همدرسانم (و صد البته خودم) به این حرفه به دلیل اهمیت آن، به شدت مخالفم. (4189049) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۸:۱۳
دوست عزیز، فیلترها باید باشند و باید مشکل و سخت هم باشند. اما تعیین سهمیه به این معنی است که شخص واجد صلاحیت چون مثلا جزء صد نفر سهمیه نیست، امکان وارد شده به شغل را ندارد. سهمیه یعنی فقط تعداد محدودی وارد شوند تا حاشیه درامدی وکلای موجود حفظ شود. سهمیه یعنی انحصار و پایین آمدن کیفیت خدمات وکالت. سهمیه یعنی گرفتن حق انتخاب از مشتری. اما فیلتر های مشکل و سخت نه تنها در جذب وکلا بلکه حتی در فارغ التحصیلی از دانشگاه هم باید وجود داشته باشد و کسی مخالف آن نیست. (4189283) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۷:۴۶:۳۹
بهتر است اول اهداف کمپین را مطالعه کنید سپس مبادرت به ارسال پیام نمایید
هدف کمپین حذف ظرفیت است نه حذف آزمون بدین معنی که حدنصاب علمی معیار شود نه تعداد نفرات که این کار به عدالت نزدیک تر است.
شما بدون مطالعه و تفکر نظر میدهید واقعا حقوقدان هستید؟ (4189942) (alef-11)
 
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۳:۵۷:۳۳
درود بر شما که فرد فهمیده ای هستی. در ضمن روال فعلی ادامه پیدا می کند و نیاز به اجازه کسی هم ندارد. از این بابت خیالتان راحت. به شما قول می دهم. (4190410) (alef-11)
 
نیما
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۹:۰۱:۲۴
استقلال کانون وکلا در اصل بهانه ای برای انحصار و بی کار نگه داشتن هزاران فارغ التحصیل بی کار رشته حقوق است (4189059) (alef-11)
 
نیما
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۰:۵۴:۵۸
حالا چرا آوار بیکاران حقوق خوان باید روی سر کانون وکلا خراب بشه ؟! قضاوت ، سر دفتری ، نمایندگان حقوقی ادارات و شهرداریها پس چی ؟ آیا شما از مشکلات وکلای جوان و کارآموزان خبر داری ؟ (4190183) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۹:۱۳:۳۵
اقا وکالت در ایران و جهان پولسازترین شغلها است و این افراد اینقدر زرنگند که نمی شود از انها مالیات گرفت تنها را مبارزه با این افراد زیاد کردن وکیل است ولی نه تنها مسؤلان تعداد آنها را زیاد نمی کنند بلکه سال به سال جلوی افزایش وکیل را می گیرند (4189081) (alef-11)
 
حق
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۹:۱۸:۴۰
انحصار در پزشکی و حقوق باید شکسته شود. (4189090) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۱:۳۷
در حقوق که بدتر از پزشکی است (4189191) (alef-11)
 
شیوا
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۹:۲۰:۱۴
70 هزار شرکت کننده و پذیرش 1500 نفر در سال جاری ؟؟ انصاف است ؟ (4189096) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۱:۱۲
واقعا انصاف نیست (4189190) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۵:۵۴
زبطی به انصاف نداره. پذیرش دانشجویان در دانشگاه های که فقط اسم دانشگاه دارند باعث این موضوع است. من خودم در رشته مهندسی تحصیل کردم. متاسفانه بدلیل کثرت فارغ التحصیلان دانشگاها سطح دستمزدها بسیار پایین اومده. بهتره که در رشته های دیگه این اتفاق نیفته که به نفع هیچکس نیست. (4189201) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۹:۲۱:۴۴
يه عده وكيل با بيان اينكه اگر اينچنين شود زندگي ما نابود مي شود مي خواهند اين انحصار را ادامه دهند ، در فيلمهاي 100سال پيش اروپا مردم وكيل خانوادي داشتند ، جايگاه وكالت بايد توسعه يابد تا مردم دسترسي ازاد و ارزان به وكيل داشته باشند ، گسترش جامعه وكالت سبب كاهش پرونده هاي قضايي مي شود و اگاهي مردم بالا مي رود ، رئيس جمهور محبوب ، وكلا عزيز: اين انحصار شاهنشاهي را پايان دهيد ، بعضي از اين دوستان در برخي از دادگاه ها با كراوات مي آيند برخي ها هنوز افكار طاغوتي و شاهنشاهي دارند (4189099) (alef-11)
 
دکتر داروساز بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۰۹:۴۳:۲۰
آقای روحانی انحصار و رانت تصاحب شغلی باید در همه شغلها از بین برود لطفا" در مورد شغل داروسازی که عمدتا" تاسیس داروخانه برای داروسازان است نیز این رانت و انحصار را از بین ببرید. (4189122) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۰۲:۲۵
فارغ‌التحصیل ممتاز و کارشناس ارشد حقوق از دانشگاه دولتی بسیار معتبرم. مدت 40 سال در مدرسه و دانشگاه مدرسم و حقوقم یک میلیون و ششصد و چهل هزار تومان است! ولی دانشجویانم که جزو مدیران شده‌اند مشمول حقوق‌بگیری نجومی قانونی 24 میلیونی شده بودند که نمایندگان مجبور شدند آن را پس بگیرند. گرچه لذت یک لحظه معلمی برابر کل دنیاست ولی ای مجلس مردمی! تو را درود و تو را سلام! (4189148) (alef-11)
 
ژاپونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۱:۱۱:۲۷
معلمین جزو مظلوم ترین اقشار جامعه ما هستند در ژاپون حقوق معلم با حقوق فرماندار برابر است (4190774) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۰۳:۲۵
وضع علمی وکلا همین حالا هم خیلی خوب نیست وای به روزی که این آزمون ها بر داشته شود. هر کسی از هر دانشگاهی مدرک کارشناسی حقوق داشته باشد بشود وکیل؛ یک فاجعه حقوقی در کشور رخ خواهد داد. عمده این افراد کسانی هستند که مکررا نتوانستند در آزمون ها موفق شوند و بهترین راه را برای خودشان جذب بدون ظرفیت دانسته اند. وکالت محل اشتغالزایی نیست کار تخصصی است که واقعا باید متخصصین امر متولی آن باشند. (4189152) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۴۵:۳۱
کمپین همچین چیزی نگفته
بلکه میکه سهمیه حذف و معیار ازمون علمی استاندارد باشد (4189433) (alef-13)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۲۱:۴۷
چرا مغلطه میکنی ما کی خواستیم ازمون حذف بشه کمپین حذف معیار ظرفیت از وکالت .خداییش چند کلمه فارسی که بیشتر نیست (4189485) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۶:۱۷
دوست عزیز،ایا واقعاوکلایی که هم اکنون مشغول کار حرفه ای وکالت هستنددر نهایت تخصص متولی این کار هستند،یا نه ؟ ما چند مقاله ویا کتاب در سال از ابن اساتید سراغ داریم ؟ در مجامع علمی چند استاد نخبه مثل مرحوم دکتر کاتوزیان یا اساتید انگشت شماری مثل دکتر شهیدی دایره داریم ؟ یا فقط با فرصت سوزی هایی مثل ازمون فرسایشی کانون ،سرمایه های عمرجوانانمان را هدر میدهیم؟ (4189882) (alef-11)
 
هادی
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۳:۰۲
درود بر شما اقای توکلی به دیکتاتوری اقلیت اسکودا پایان دهید فارغ التحصیلان بیکار حقوق منتظر عدالت هستند ایا دولت حاضر است به وعده خود عمل کرده و به بیکاری فارغ التحصیلان حقوق پایان دهد (4189194) (alef-11)
 
ه.ت
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۳:۱۱
شاید سئوال کنید اسکودا یعنی چه :
ج : اسکودا مخفف نام اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری است که در کشورمان به عنوان مرکز تشکل غیر دولتی از جانب کانون های ۲۲ گانه وکلا به فعالیت می پردازد. (4189315) (alef-11)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۳۸:۳۰
سلام واقعیت دردناک هست همین تعداد وکلای که هستن و جیب های خود رو با خیال راحت پر پول میکنن دوست ندارن ظرفیت پذیرش بر بالا ایا واقعا انصافه فقط سالی 1700 نفر پذیرش بشه برای جمعیت 85 میلیونی... انم در این شرایط که فارغ التحصیلان حقوق نیاز به کار دارند (4189204) (alef-11)
 
م.م
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۵۶:۵۸
خوب بیایید بگید چرا برای ریاست جمهوری یک نفر و برای مجلس حدود 300 نفر و برای ...
دنبال چه هستید ؟! (4189233) (alef-11)
 
غلام حضرت دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۱:۱۷:۴۷
از ذیذن این مطلب چقدر خوشحال شدم یعنی کسی هم به درد ما میرسه امروز تا عصر جشن میگیرم حتی اگه عملی نشه بازم کسی هست حرف ما رو بزنه دست نویسنده درد نکنه اجرت با حضرت ابوالفضل یا علی (4190788) (alef-3)
 
عدل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۰:۵۸:۱۸
اعمال این ظرفیتهای سلیقه ای و غیر قانونی جهت داوطلبان ازمون وکالت و نادیده گرفتن قانون و اینده و سرنوشت جوانان این مملکت توسط کسانی که داعیه عدالت خواهی دارند فقط و فقط باعث محرومیت و ممنوعیت و اتلاف عمر و وقت بسیاری از نخبگان و حقوقدانان مملکت به حرفه وکالت شده ، این معیارها هیچ توجیهی ندارد ،چطور ممکن اخرین نفر ظرفیت اعلامی قابلیت وکیل شدن داشته باشه و نفر بعد از اون فاقد چنین صلاحیتی باشه ؟؟؟؟!!! انهم با ازمونی که گزینه صحیح پاسخ غلط از اب در بیاد
مگه عمر و سرنوشت جوانان این رشته بازیچه است
لازم است همین جا یاداور شوم پروفسور سمیعی عزیز در کنکور ایران در رشته زیست قبول شدند ولیکن با توجه به استعدادشون و ادامه تحصیلات در خارج ، اکنون یکی از بهترین پزشکان دنیا هستند ،چرا با این موانع بیهوده حق ما را پایمال میکنید. (4189235) (alef-11)
 
مقدم پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۶:۱۷
صد درصد موافق حذف محدویت در آزمون وکالت هستم... البته نه اینکه آزمون برگزار نگردد، ولی حد نصابی مشخص شود و تمام کسانی که به اون حد نصاب میرسن پذیرفته شود (4189277) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۲۸:۳۹
درود بر دکتر توکلی که در مقابل انحصار طلبی اسکودا سکوت نکردند (4189286) (alef-11)
 
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۳۰:۴۸
انحصارگری باید تمام شود، آزمون و تایید صلاحیت که‌ خواسته این کمپین هست باید باشد اما محدودیت ظرفیت خیر (4189290) (alef-11)
 
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۳۱:۲۹
اميدورام انحصاري كه شاهد ان هستيم ، از بين برود و كانون وكلا به بهانه اشباع بودن ، حد نصاب ظرفيت پذيرش رو لغو كنه .
و اينقدر دنبال اين نباشه كه اون قانون خاص ه و اين قانون لاحق عامه.اخه مگه مسئله ديني ه كه اصول رو پيش ميكشيد، تقدسي وجود نداره، ازمون استاندارد برگزار نماييد (4189292) (alef-11)
 
عدل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۳۱:۳۶
در ازمون وکالت انحصار و اعمال ظرفیتها ی غیر قانونی تنها سد و مانعی جهت ورود بسیاری از حقوقدانان متبحر به حرفه مورد علاقشان میباشد ،چطور ممکن اخرین نفر ظرفیت اعلامی صلاحیت پذیرش شدن را داشته باشد و نفر بعد از او فاقد صلاحیت باشه؟؟؟؟؟؟؟؟ اینهم با ازمونی که پاسخ صحیح غلط از اب در میاد (4189293) (alef-11)
 
وجیهه عسکربیوکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۳۴:۲۸
یک سال با عمرم بازی کردند،با یک تصمیم اشتباه، رتبه من 760 مرکز شد،و سواد علمی خوبی دارم،کارشناسی ارشد حقوق خصوصی هستم، فقط میتونم بگم به خدا واگذارشان کردم (4189300) (alef-11)
 
طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۳۷:۲۶
البته انتخاب یک معیار علمی معقول باعث نخواهد شد که همه بتوانند وکیل شوند و درامد وکلا پایین بیاید اما به افراد لایق این امکان را می دهد در صورت رسیدن به این مقطع بتوانند پروانه وکالت بگیرند و صاحب شغلی بشوند که برایش سالها تحصیل کرده اند وباید مواظب بود که در انتخاب معیار تحصیلی شرایط سخت و عجیب و غریب اعمال نشود و سوالات گنگ و نا مفهوم در آزمون پرسیده نشود چون در این صورت همین وضعیت فعلی را خواهیم داشت. (4189305) (alef-11)
 
داریوش سیناییان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۱:۱۳
سپاس دکتر ما فارغ التحصیلان دانشگاه شیرازومدرسین حقوق ازانجا که خواسته کمپین به حق ودرراستای اجرای قانون است وهدف ازقانونگذاری نیز تامین عدالت است باهمه وجود ازکمپین حمایت وازشما تشکر ویژه داریم (4189312) (alef-11)
 
اولايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۱:۱۵
سلام خدمت مديران سايت الف وازادمرداين روزها جناب دكترقربانزاده.صحبت من حقيربه رئيس جمهورمحترم كشورمون اين است كه:نام شما درتاريخ حقوق ووكالت ايران ثبت خواهدشداينكه شماازعامه مردم جامعه كه حقشان داشتن وكيل درمحاكم باحق الوكاله مناسب ،ميباشد و٦٠٠هزارفارغ التحصيل حقوق ،دفاع كنيد يا اززندگي لاكچري عده اي بسيارمعدودانحصارگركه خون افرادفوق الذكرراسالهاست كه به شيشه كرده اند (4189313) (alef-11)
 
Amirhosein
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۳:۳۲
برگزاری ازمون وکالت اری
ولی
ظرفیت سازی برای ازمون خیر (4189316) (alef-11)
 
پريسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۶:۴۵
ايا اين تعداد كم ظرفيت براي اين تعداد فارغ التحصيل حقوق از مظر اماري و حتي عقلايي صحيح است؟ (4189323) (alef-11)
 
ام البنین علیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۶:۵۳
باسلام وادب
بنده هم خواستار رفع انحصار ازحرفه وکالت می باشم (4189324) (alef-11)
 
مهدی ز
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۶:۵۵
فقط یک نفر پیدا بشه از این مسولین نه خیلی فقط یکم بفکر حال روز این جوونا باشه همین یه ذره فکر میخواد و وجدان و مسوولیت که متوجه بشن این همه جوون تحصیل کرده بیکارن و داره عمرشون هدر میشه و هیچ جا هیچ کسی بفکرشون نیست،اخه ایها الناس مجوز وکالت دادن به فارغ‌التحصیل حقوق چه بدی واسه کجا داره مشکل چیه واقعا؟ جیب کسایی که از این انحصار نفع میبرن؟یا وکلایی که بخاطر فقط یه مطالعه پرونده میلیون ها پول میگیرن و خیلی فارغ‌التحصیل های حقوق هم پشت ازمون های بی برنامه حقوقی که با توجه به جمعیت زیاد شرکت کننده حتی یک درصد هم پذیرش نمیشن داره عمرشون تباه میشه،واقعا کی بفکره؟واقعا اصلا مشکل چیه که انقدر کانون و بعضی از وکلای رده بالا انقدر دارن مقاومت میکنن؟بچه های خودشون کار دارن؟خانواده خودشون تو رفاه بسر میبرن؟یکم وجدان بد نیست بخدا،کجا بریم سرکار؟کوووو کار اخه کدوم ارگان کدوم سازمان؟بابا بیکاری داره بیداد میکنه عمرمون تموم شد تموم شد اشتباه نکردیم درس خوندیم که (4189325) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۷:۱۷
احسنت (4189328) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۴۹:۴۰
لایک (4189336) (alef-11)
 
مهدی ز
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۵۲:۲۸
این مانع تراشی ها فقط پشتش منفعت یه تعداده که اینجوری جدی دارن مقاومت میکنن در قبال شکست این انحصار طلبی،اگه به استعداد و توان کار کردن باشه دیگه نباید نگران باشن مرد و مردونه کار کنن چکار به کار بقیه دارن،انقدر وحشتناکه واسه یه عده که تعداد وکلا بیشتر بشه؟اره خوب وحشتناکه اخه در اونصورت وکلای بیسوادی که هستن باید تشریفشون رو ببرن یکار دیگه (4189342) (alef-11)
 
حسین
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۵۳:۲۵
با سلام و حمایت از حقوقدانان
امیدوارم مسولین به فکر جوانان باشند. (4189345) (alef-11)
 
رسولپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۱:۵۵:۴۱
کانون به خاطر منافع خودش به اصل۴۴قانون اساسی تن نمی دهد و باعث افسردگی وبیکاری هزاران جوان وخانوادهای آنها شده است تقاضای رسیدگی دارم (4189351) (alef-11)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۰۳:۴۱
امیدوارم رییس جمهور محترم حرف دل ۶٠٠هزار نفر که پشت انحصار وکالت هستند را بشنود (4189358) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۰۴:۱۲
نتایج آزمون وکالت نشان داده کسانی که بالای 50 درصد سوالات را پاسخ دادند پذیرفته شده اند حالا در فرض حذف ظرفیت، ملاک همین 50 درصد هم باشد همین عده که شاکی هستند باز هم پذیرفته نخواهند شد. (4189360) (alef-11)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۲:۰۴
دوست عزیز ما فقط میخوایم بدون استرس درس بخونیم اگه شما هم اینقدر مطمینی که ما قبول نمیشیم پس چرا با قوانین مخالفت میکنی طبق قانون فقط دولت حق اعمال حاکمیت وتعیین ظرفیت برا مشاغل روداره کانون وکلا که یک نهد مستقله( مستقل هم خواهد ماند.ما به دنبال شکستن اسقلال کانون نیستیم)شما که ادعای باسوادی میکنی وبالای پنجاه درصدی باید ازوجود چنین قوانینی مطلع باشی!!!!!! (4189395) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۰۵:۳۸
فردا هم میگی سوالات سخت بود نتونستیم جواب بدیم (4189708) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۴۶:۳۳
چراحرف بی ربط میزنی من میانگین پنجاه پنج درصدزدم ولی قبول نشدم این مسئله راازروی هواطرح کردید (4189546) (alef-11)
 
مرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۰۹:۰۳
سلام،من واقعا متاسفم که معیار سنجش دانش انسانها شده یک ازمون تستی ۱۲۰دقیقه ای.در خوشبینانه ترین حالت ممکن اگر برای هر سئوال ۱دقیقه وقت متصور بشویم که معمولا بیشتر طول میکشد چطور میتوان انتظار داشت که چندین ماه سعی وتاش شبانه روزی کسی با چنین ازمون بی پایه ای به هدر برود.فقط بخاطر اینکه انحصار وکالت در اختیار عده ای باشد که از ترس کم شدن مواجبشان با لابی ها جلوی حذف محدودیت یا افزایش ظرفیت را می گیرند،ایا این ظلم نیست؟به مادری که تنها چشم امیدش این است که قبول شود و لقمه ای نان سر سفره خانواده اش ببرد،ایا ظلم به پدری نیست که با درماندگی و مشقت تمام ماهها درس میخواند اما یک امتحان سرنوشتش را به کلی تغییر میدهد؟ادمهایی را میشناسم که از هر وکیلی باسوادتر هستند ولی به صرف اینکه تست زدنشان خوب نیست سالهاست ازجایگاهی که به حق برای انهاست دور مانده اند،در عوض کلی ادم میشناسم که حتی حرف زدن بلد نیستند اما اکنون وکیل هستند و حتی نتوانسته اند در یک پرونده موفق باشند!!به کجا میبریم این مملکت را؟بگذاریم ارزوها به حقیقت بپیوندند،انحصار نکنیم همه چیز را برای عده ای خاص!محدودیتها را برداریم (4189369) (alef-13)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۲۱:۱۶
..دوست عزیز شما ک از پاسخ به سوال تستی عاجزید پس چگونه فردا در محاکم میخواهید از حقوق موکل در برابر قاضي دفاع نمایید،،لابد نیم ساعت یا یک ساعت وقت رسیدگی دادگاه هم برای شما انوقت کم خواهد بود و در جلسه رسیدگی نیاز به وقت بیشتری جهت تعمق و پاسخ دادن به دفاعیات وکیل مقابل و پرسشهای قاضي خواهی داشت. (4190215) (alef-11)
 
قاضی القضات با وقت زیاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۲:۰۶:۴۵
عجله در کار قضاوت رد است تو اصلا اصل اولیه قضاوت رو نمیدونی چطوری وکیل شدی (4190851) (alef-3)
 
Tari
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۱۰:۳۱
سلام و درود و خسته نباشید به همه ی بزرگواران زحمتکش بالاخص جناب دکتر قربانزاده.ما همه برای برداشتن این انحصار موافق و همراه شما هستیم...به امید موفقیت و پیروزی همه ی دوستان... (4189374) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۱۴:۰۷
دررشته حقوق. هم میتوان مثل رشته. های مهندسی با احرازسطح علمی داوطلبان به انها پروانه کار داد،بدون انکه به توان علمی این رشته ضربه ای وارد شود،از طرفی اگر اساتید نگران کمبود کار هستند ازدوجهت قابل بررسی است،یک،در تمامی مشاغل ازاد این ابتکار عمل وتوان علمی افراد است که داشتن کار و پروژه های انها را تضمین. میکند،دو،نیروی کار جوان به سان خون تازه ایست که در کالبد بی جان حقوق دمیده میشود ،پس بازنگری ریاست جمهوری. محترم وحقوقدان که درداشنا هستند،در این خواسته به حق دانش اموختگان جای بسی خوشوقت ی است ،برای شما ارزوی موفقیت دارم (4189379) (alef-13)
 
sepideh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۱۴:۱۳
احسنت...امیدوارم فکری به حال آینده ی ما حقوقی ها بشه (4189381) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۱۸:۵۵
وکالت شغل عام المنفعه است... انحصار و محدودیت در پذیرش وکیل بر خلاف قانون اساسی و سیاست های اصل 44 و برنامه پنج ساله توسعه است (4189388) (alef-11)
 
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۰:۱۳:۴۸
وکالت شغل عام المنفعه است؟ من وکیل نیستم ولی تو با همین اندازه سواد میخای وکیل شی؟ (4190424) (alef-11)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۱۹:۳۲
اقای دکتر روحانی شما دولت امید و تدبیر هستین پس خواهشمندم حداقل بارقه های امید را با تد بیر خود برای این جمع عظیم حقوقدانان زنده کنید (4189392) (alef-11)
 
سید سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۳۲:۱۸
امیدوارم رییس جمهور محترم و دولت تدبیر و امید بتوانند تدابیر ویژه ای در خصوص حذف ظرفیت اتخاذ کرده و بذر امید را در دل هزاران جوان حقوق خوانده بکارند. (4189412) (alef-11)
 
نرجس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۴۱:۳۴
انحصار طلبی در هر شغل وصنفی مردوده،دلایل انحصار طلبی غالبا بر منفعت طلبی استواره وغالبا انحصار طلبان اون رو در پوشش سطح علمی نامطلوب داوطلبان پنهان میکنن،غافل از اینکه یک دانش اموخته رشته حقوق با سواد ناکافی ونا کارمدحتی بعد از پذیرفته شدن در ازمون وکالت،خود بخود از چرخه کار ورقابت حذف خواهد شد،واین درست نیست که خشک وتر رو با هم بسوزانیم،بهتر است که بازار کار رو در اختیار اکثریت قرار بدیم ،چون همونطور که در علم اقتصاد بیان شده بازار خودش نیازش رو سامان میبخشه. (4189428) (alef-13)
 
محبوبه معینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۴۶:۴۴
با سلام و درود خدمت شما عزیزان بالاخص جناب آقای قربانزاده عزیز بنده به شخصه با شما موافقم و شما رو تحسین میکنم واز شما حمایت خواهم کرد. برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید در پناه حق موفق خواهید شد. (4189434) (alef-13)
 
عباس قرینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۰۲:۵۲
آقای رئیس جمهور لطفا به دادمابرسید دراین بیدادگاه انحصار (4189703) (alef-3)
 
احمد
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۴۹:۵۰
سلام دوستان انحصار همیشه فساد میاره و ....همیشه به دنبال سرپوش گذاشتن بر این عمل زشت خود می باشد ما مخالف انحصار طلبی کانون هستیم به همین دلیل خواهان پذیرش از طریق صلاحیت علمی بدون تعیین ظرفیت هستیم چراکه این مردم کشور هستند که انتخاب می کنند چه کسی برای آنها وکالت نماید
باحق (4189440) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۲:۵۹:۵۹
ما از اقاي رييس جمهور حقوقدانمان خيلي توقع داريم انشالله خودشون درستش كنن (4189454) (alef-3)
 
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۰۳:۳۵
سلام دوستان
شما چقدر خوش خیال هستید مگر با داشتن بروانه وکالت مشکل معیشتی شما حل میشه بنده 3 ساله وکیلم اما مجموعا 4 میلیون هم درامد نداشته ام برادران عزیز راهکار برون رفت از مشکلات شما رفع انحصار نیست بلکه باید این موضوع رو بدانید بازار وکالت همین الان هم اشباعه و فقط یک عده معدودی زمینه کار کردن رو دارند چون به ارباب قدرت و نفوذ وصلند بنابراین با فرض رفع انحصار شما با در نظر گرفتن وضعیت فعلی بازار میشین وکیل بیکار یه خورده واقع بین باشین یاعلی (4189459) (alef-11)
 
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۱۳:۰۷
باسلام و درود دوستان عادت دارند به فرا افکنی چه کسی گفته همه ششصد هزار نفر وکیل شوند خیر مگر همه دیپلمه ها دانشجو میشوند خواسته پویش فارغ تحصیلان حقوق حذف ظرفیت از ازمون کار اموزی و انتخاب معیار گزینش علمی معقول است با برگزاری یک ازمون استاندارد که برگزار کننده دینفع در ازمون نباشد هرکس توانست در ازمون این چنینی حد نصاب قبولی را کسب کند شرایط شغل وکالت را دارد البته ازمون استاندارد که فاکتورهای علم سنجش در ان لحاظ شده باشد نه ازمونهای که در این سالها شاهد ان بودیم درضمن مگر تمام پزشکان مهندسان نخبه هستند که دوستان صحبت از درصد هفتاد و شصت میکنند در اخر سپاس و تشکر بی پایان از جناب دکتر قربان زاده عزیز مینمایم که صدای ما فارغ تحصیلان حقوق را به گوش مسولین می رسانند کانون وکلا به نفع وکلا حق گروه کثیری از فارغ تحصیلان حقوق را زیر پاگذاشته و وجود,انها رانادیده میگرد, از ریس جمهور فرزانه و عادل جناب اقای روحانی عاجزانه درخواست میکنیم به مشکلات ما فارغ تحصیلان حقوق عنایت لازم مبذول فرمایند وتمهیدی بیاندیشند . (4189465) (alef-11)
 
Maryam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۳۴:۰۵
آقای روحانی لطفا از کمپین حذف ظرفیت دفاع کنید.تا دعای گروه کثیری از حقوقدانان بیکار و پشت در ورودی غول وکالت همراه شما باشد.امیدوارم پیروز باشیم. (4189515) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۳۹:۴۶
ظرفیت مخالف روح عدالت و انصاف است چون آزمون اصلی جهت صدور پروانه وکالت اختبار است ولی از سال 76 کاری کردند که وکالت شده است یک رویای دست نایافتنی. هر مقدار ظرفیت اعلام نمودند 30% شامل سهمیه شد. چرا ظرفیت در نظام پزشکی و نظام مهندسی وجود ندارد؟ اگر تعداد وکلا بیشتر شود و با توجه به مساله صلح و سازش توسط وکلای طرفین در قانون جدید آیین دادرسی، میتوان امیدوار بود که بار سنگین پرونده های دادگستری هم کمتر شود.



ما مخالف ظرفیت هستیم ولیکن با سنجش صلاحیت علمی موافقیم. (4189536) (alef-11)
 
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۴۹:۰۰
سلام
من فکر کنم که کار عاقلانه ای است حفظ شرایط خوب برای اشتغال یک رشته، مشکل صرفا در این انحصارگرایی نیست، من فکر نکنم دانش آموخته های این رشته از دانشگاه های خوب الان بیکار باشند. بلکه برادران و خواهران ما به دلیل جذابیت مالی این رشته آنرا حتی در دانشگاه های سطح پایین تحصیل کرده اند و حالا توانایی قبولی ندارند. مطمئن باشید که با ورود بی رویه به این شغل افراد توانا ضرر نمی کنند بلکه صرفا همان کسانی که نتوانسته بودند به حیطه وکالت وارد شوند ضرر می کنند. رشته عمران زمانی یکی از بهترین زمینه های اشتغال کشور بود، حالا ببینید چه شده، درش باز است دیگه ، باور کنید از خود رشته عمران سالی یه میلیون هم گیر ما نمیاد.
در ضمن اگر این رشته پذیرش ۱۵۰۰ نفری در سال دارد باور کنید که حداقل ۱۰۰۰ نفر سفارش شده اند. وقتتون رو تلف نکنید. (4189554) (alef-11)
 
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۳:۵۲:۲۵
امیدوارم بعد از ده ها سال انحصار هرچه سریعتر در این زمینه اقدامی بشود. (4189564) (alef-11)
 
احسان راست گفتار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۰۳:۱۸
با تشكر از رسانه محترم جهت انعكاس اين نامه؛عاجزانه از مسولان ميخواهيم كه فكري به حال ما فارغ التحصيلان حقوق نمايند تا مثل امثال بنده سالها پشت اين سد غير قانوني ظرفيت عمر خود و زن وبچه هايمان را تباه شده نبينيم (4189576) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۰۵:۴۵
باسلام. اقای روحانی شما تو وعده های ۴سال پیشتون عدم اشتغال جوانان رو یکی از معضلات و درواقع مادر معضلات نامیدید‌. جالب اینه که شما تو این ۴سال ایا متوجه نشدین که حداقل ۶۰۰ هزارتا دانشجوی فارغ التحصیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حقوق داریم که بیکارن‌‌‌؟ این بیچاره ها که دیگه احتیاجی بودجه دولت ندارن، اگر یه لایحه داده بودین و ازمون ومالت رو حذف میکردین هر کسی پس از طی یک سری مراحل ومیل میشد و نون بازوی خودش رو میخورد چی ازتون کم میشد؟‌
و مطمعا باشید همین جوونهایی که بهتون ۴سال پیش رای دادن الان دیگه اگر تا قبل انتخابات کاری نکنید رای نمیدن. (4189580) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۰۹:۰۲
درود اين انحصار بايد شكسته شود (4189584) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۱۸:۴۸
با انحصار مخالفیم حتی اگر قانونی باشد.این در حالیست که طبق سیاستهای کلی اصل 44انحصار و تعیین ظرفیت در هر اتحادیه ای ممنوع شده و کلیه قوانین مغایر با ان منسوخ اعلام شده.ما خواستار حذف محدودیت ظرفیت و باطل اعلام شدن تصمیمات مربوط به محدودیت ظرفیت ازمون امسال میباشیم.در این مورد قانون صراحت دارد و از کانون اجرای قوانین را خواستاریم. (4189606) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۳۰:۴۱
متاسفانه تعدادی محدود از وکلایی که حتی نمتونن هدف گروه و استدلالهاشونو متوجه بشن میان اتهام بیسوادی میزنن که هدف گروه حذف ازمونه وهر کس مدرک گرفت میتونه وکیل بشه....اینها احتمالن زمانی وکیل شدن که اصلا ازمونی در کار نبود .خلاصه اینکه هدف و مسیر ما قانونیه و سیاستهای کلی اصل 44 و برنامه توسعه ششم مبنای ان است (4189643) (alef-11)
 
وحید عباسی
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۴۲:۵۹
با سلام و درود.هیچ انحصاری تو کانون وکلا وجود نداره اگه انخصار بود هر سال اقدام به برگزاری آزمون نمیکرد این همه کارآموز پذیرش نمیکرد. به نظرم کانون وکلا باید جداقل ده سال آزمون برگزار نکنه چون وکلای فعلی هم خیلی بیشتر از نیاز فعلی جامعه می باشد.ضمن اینکه کسانی که موفق به قبولی همین آزمون ساده نمی شوند واقعا بیسوادن پس چطور میخوان وکیل بشن. به جای این توهمات سطح سوادتون و بالا ببرید و تو آزمون قبول بشید (4189658) (alef-11)
 
وحید
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۵۴:۰۲
سلام
ایول چه خبر خوبی،اصلا حال و حوصله درس خوندن نداشتم،حالا همینجوری وکیل میشم و پولدار. دمتون گرم (4189671) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۰:۳۴
این اظهار نظرشما،نهایت کم لطفی است،برداشتن ظرفیت به معنای عدم احراز سطح علمی داوطلبان نیست،بلکه برداشتن انحصار ظرفیت های نامعقول است (4189770) (alef-11)
 
ساکتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۹:۵۱
هدفت فرافکنی ولی ما که سه سال نشستیم میخونیم وبا درصدهای نسبتا بالا قبول نمیشیم قطعا با رفع انحصار موفق میشویم (4189786) (alef-11)
 
زهره
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۴:۵۸:۵۸
باسلام و احترام
خواهشمنديم مارو از اين نااميدي و سرگرداني حرفه وكالت نجات دهيد
من فارغ التحصيل ارشد جزا دانشگاه دولتي قم هستم
با معدل ١٨:٩٠
چندين سال متواليست كه در آزمون قبول نميشوم
خيلي نااميدشدم
خواهشمنديم حقوق حقه و قانوني ما را از انحصار طلبان بگيريد (4189691) (alef-3)
 
سید عباس رضوانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۰:۴۳
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار آقای دکتر قربانزاده. خیلی از شما ممنونیم که با این کمپین به فکر ما افرادبا هوش متوسط و پایین هستید چرا فقط باید افراد باهوش وکیل شوند و این شغل پردرآمد را در تصرف خود داشته باشند . تا به کی انحصار؟ به امید روزی که همه ما وکیل شویم. (4189757) (alef-11)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۰:۵۱
با سلام و ادب
احتراما ضمن عرض سلام و تحیات الهی بدین وسیله به استحضار میرسانم حرکت در راستای عدل و عدالت رسیدن به اهداف والای انسانی و اخلاقی در هر جامعه ای شایسته و بایسته است جناب آقای دکتر روحانی عزیز و بزرگوار ریاست محترم جمهور جنابعالی حافظ منافع ملی کشور و اجرایی صحیح قانون اساسی نظام مقدس کشورمان هستید . همانطور که مستحضر هستید قانون اساسی چهارچوب و شالوده همه قوانین عادی کشور است . اخیرا شاهد بودیم گروهی کثیری از اصحاب حقوقی کشور که بنده حقیر هم جز از این قطره خروشان فارغ التحصيلان رشته مقدس و با ارزش حقوق هستم به نحوه ی غیر اصولی و منطقی و غیر قانونی پذیرش و تعیین ظرفیت کانون وکلا شدیدا معترض میباشیم و از جنابعالی که خود هم حقوق دان بزرگی هستید توقع داریم صدای ما را بشنوید تا از مسیر حق و عدالت دفاع کنید . متاسفانه عزیزان و مسئولین کانون وکلا نه تنها حاضر نیستند به انحصار طلبی خود پایان دهند بلکه به افکار عمومی هم پاسخگو نیستند بنابراین از شما بزرگوار عاجزانه تقاضا داریم حرفهای ما را بشنوید کمکمان کنید تا ان شاءالله یکی از بزرگترین چالش و دغدغه جوانان حقوقی کشور و خانواده های آنها در دولت تدبیر و امید شما بنحوه علمی و اصولی حل وفصل شود با کمال تشکر و قدردانی
ومن الله التوفیق (4189758) (alef-11)
 
ارشد حقوق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۴۹:۱۱
باسلام
امید است که با تمسک به قانون جلوی نا عدالتی ها موجود گرفته شود و با برگزاری یک آزمون استاندارد بوسیله یک مرجع بی طرف راه ورود برای کسانی که واقعا صلاحیت ورود به حرفه مورد علاقه خود را دارند هموار شود تا این همه بار نا امیدی از دوش جوانان بیکار دارای صلاحیت در هر رشته ای به خصوص حقوق کاسته شود.
دوستان از کوشش و تلاش و مطالعه و به روزکردن اطلاعات تخصصی خود دست بر ندارید و بدانید که : یدالله فوق ایدیهم
در ضمن آرزوی موفقیت، برای دکتر قربانزاده و همچنین اساتید محترمی که حمایت خود را اعلام داشته اند را از خداوند منان خواستارم
دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی (4189783) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۵:۵۷:۰۵
سلام و درود بر بزرگ مرد تاریخ وکالت دکتر قربانزاده عزیز . تو رو خدا ما رو نجات بده الان ۶ ساله دارم آزمون وکالت شرکت میکنم و هرسال رد میشم و همین امسال هم رتبه ام در مرکز حدود هشت هزار شد و الان باعث تمسخر و شوخی شدم بطوریکه بهم میگن سردار آزمون. ما چه گناهی کردیم که آزمون وکالت سخته ؟ جوانیمان در حسرت وکالت گذشت و مویمان سفید شد . (4189795) (alef-11)
 
N
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۰۲:۲۶
یا تلاشت رو بیشتر کن یا به دنبال شغل دیگری باش ، پروانه مفت ارزش نداره (4190189) (alef-11)
 
مختارثقفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۰:۴۱:۲۷
سلام.منم با شما موافقم..دکتر قربان زاده خیلی خوبه که هستید.بعد از ۶سال شرکت متمادی در آزمون وکالت و کسب رتبه ۸۶۲۰ بین ۱۱۰۰۰ نفر در سال ۹۵..
خسته شدیم..تا اخر کنارتان هستیم سردار آزمون ( آزمون کارآموزی وکالت ) (4190444) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۲:۴۹:۳۸
این کامنت بالا را من نوشته ام و از روی ناراحتی نسبت به کمپین و الانم از عزیزان عذر می خواهم متن بالا که به اسم حسین نوشته شده (4190895) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۶:۰۲:۲۳
ای بابا هزاران نفر لیسانس حقوق این همه حقوقدان برای چیست واقعا متاسفم که افراد این همه تحصیل میکنند در رشته هایی که معلوم نیست در ان کاری باشد یا نه یا به امید پول زیاد این همه لیسانس حقوق اصلا فکر نمیکردم فکر میکردم نهایتا 7 هزار نفر باشند اینطور پیش برود میشود هر ایرانی یک وکیل (4189802) (alef-11)
 
نیما
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۰۱:۰۱
همین الان وکلای جوان مشکلات زیادی دارن ، تازه قضات بازنشسته هم وکیل می شن (4190187) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۲:۵۰:۳۵
یک وکیل که تازه امده و جوان است در یک سال یک میلیارد درامد داشته است چرا باید اینگونه باشد (4190896) (alef-11)
 
بهادر درکایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۶:۱۲:۴۸
ما به جد خواستار شکست انحصار در آزمون غیر استاندارد اسکودا می باشیم.
حقوقدانان وجدان بیدار جامعه اند. (4189824) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۶:۳۷:۰۶
واقعا باعث تاسف است نشر اين گونه مطالب،به اندازه كافي و بالاتر از ظرفيت وكيل داريم و بسياري از وكلاي جوان پول اجاره يك اتاق هم ندارند (4189853) (alef-3)
 
مرض قند گرفته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۰:۵۰:۱۰
جوک نگو درامد چند ده میلیونی دارند (4190741) (alef-3)
 
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۶:۵۰:۱۳
سلام و عرض ادب
و با آرزوی موفقیت برای کمپین حذف معیار ظرفیت آزمون وکالت
وآرزوی توفیق روز افزون برای مردان حق گوی و حق جوی عرصه ی حقوق جنابان دکتر قربانزاده و دکتر توکلی
باشد که حمایت این بزرگواران روزنه ی امیدی برای هزاران هزار حقوق خوانده ی سر در گریبان باشد
از رییس جمهور محترم و محبوبمان نیز تقاضای رسیدگی داریم و امیدواریم برای احقاق حق حقوقدانان تلاش شایسته بنمایند (4189870) (alef-11)
 
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۷:۰۰:۵۴
من رشته فقه و حقوق بودم و وکالت قبول شدم، همه می گفتند قبولی غیر ممکن است مخصوصا برای تو که حقوق هم نخواندی،فلانی ها سهمیه دارند، فلانها پارتی بازی می کنند، فقط یک تلاش معمولی کردم آن هم در سالی که نحوه سوالات ناگهان تغییر کرد و سخت شدقبول شدم، معلومات عادی داشتم، خیلی تلاش معمولی، از صد نفر ظرفیت رتبه 55 شدم و این موضوع نشان می دهد که بقیه که قبول نشدند خیلی وضعیت علمیشان بد و ضعیف بوده. ضمنا به نظر من اینکه ملاک نمره باشد و نه ظرفیت به ضرر شدکت کنندگان است حالا خود دانند. (4189889) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۳:۰۴:۰۵
برعکس من با دوستم درصدهایمان تقریبا یکی بود فقط در دو تست اختلافی او شانسی در ست زد و من غلط لذا با اختاف ده نفر من قبول نشدم ازمون وکالت استاندارد نیست (4190919) (alef-11)
 
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۳:۰۷:۴۳
اکثر قبول شدگان کانون از میان ما فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور است چون اکثر امتحاناتمان تستی و به صورت خود خوان درس می خوانیم و حقوقیهای دانشگاه تهران و شهید بهشتی نیز نمی توانند مانند ما در ازمون وکالت قبول شوند پس لطفا اینقدر نسبت به دانشجویان پیام نور فرافکنی نکنید حداقل سی درصد ازقبولیهای کانون در هر سال در پیام نور درس خوانده اند (4190923) (alef-11)
 
منصور
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۷:۰۲:۲۶
معیار آزمونها پاسخ به سوالات انحرافی ونوعی چیستان است که باعث رشد قارچ گونه موسساتی شده که فقط ترفندهای تست زنی در چنین آزمونهایی رو یاد میدن .این شیوه باعث روی کار آمدن عده ای پولدار وبیسواد در تمام مشاغل گردیده.بطوریکه متآسفانه نیروی زبده ای درعرصه های سیاست وحقوق وغیره نداریم عده ای که دارای حافظه کوتاه مدت وشب امتحانی هستند قبول میشن واین بلا سر مملکت میاد (4189892) (alef-11)
 
محمد رضا کاظمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۸:۰۶:۵۷
باسلام جناب رییس جمهور
خدا رو شکر که شما خودتون یک حقوقدان هستید پس خرف ما رو بهتر میفهمید
کانون وکلا و کانون سردفتران این دو شغل رو به نحو غیر قابل تحملی به انحصار کشوندن آزمون سردفتری رو که دیگه اصلا برگزار نمیکنن و سرقفلی دفترخونه هاشون رو ملیاردی کردن و به ارث میرسه از آن سو کانون وکلارهر ساله فقط بخاطر اینکه نگویند انحصار طلب است چند نفری رو لز طریق آزمون میکیرند که در مقایسه با شرکت کنندگان همانا کاریست که کانون سردفتران در عمل انجام میده پس چه کسی باید به فریاد ما فارق اتحصیلان حقوق برسد امید ما بعد از خدا به شماست (4189963) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۸:۳۱:۳۰
سلام و عرض ادب؛
علم حقوق يك علم نظري و استدلالي است و به صرف يك آزمون تستي نمي توان توان دفاعي و علمي فرد مورد بررسي قرار بگيرد. ضمن اينكه بعد از گذراندن مراحل دانشگاهي فرد آمادگي ورود به حرفه خود را دارد و با دوران كارآموزي مي تواند از دانسته هاي خود به صورت عملي استفاده كند و يادگيري خود را تكميل نمايد. مثل تمام رشته هاي مهندسي.. پزشكي و غيره..
انحصار حرفه وكالت يك روش غير عادي و غير منطقي و غير قانوني و خودخواهانه هست، كه منافع اشخاص خاصي را حمايت مي كند. (4190010) (alef-11)
 
ا.س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۱۹:۲۳:۱۹
دوست دارم یه آزمون منصفانه برگزار بشه تامعلوم شه از این ششصد هزار نفر ، چند نفر میتونه از 100 نمره حداقل 20 نمرش رو بگیره .مطمئن باشید این تعداد به دو سه هزار نفر هم نمی رسه . ماشاالله دانشگاه آزاد داره بی حساب وکتاب خروجی رشته ی حقوق میده!!! (4190077) (alef-11)
 
عمرا وکیل بدونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۰:۴۸:۳۲
خود وکلای دارای پروانه عمرا بتونند از 100 نمره 10 بگیرند حتی استاد دانشکاه هفت تا سوال حقوق جزا رو اشتباه جواب داد (4190739) (alef-3)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۰:۲۶:۲۹
با سلام محضر شما
عده از فارغ التحصیلان حقوق طی مدتی اقدام به راه اندازی کمپینی تحت عنوان حذف ظرفیت در وکالت راه اندازی کردند که از هر سو بنگری و تحلیل کنی متوجه میشوی که اساسا هیچ گونه منطقی پشت سر این موضوع نبوده و در واقع بی گدار به آب زدن هست چرا که برای احراز شرایط هر شغلی حتی غیر حساس هم ظرفیت و صلاحیت علمی شرط هست چه رسد به حرفه وکالت که مستقیما با جان و مال مردم سرکار دارد توصیه من به این عزیزان این است که باور کنید همه وکلا هم این مسیر رو طی کردند ولی ناامید نشدند پس تا فرصت باقیست بخونید و دنباله رو ...نشوند مطمینا خدا هم کمکتون خواهد کرد (4190153) (alef-11)
 
محمد کار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۰۷:۲۱
سلام من چه گناهی کردم مخم نمیکشه؟ خوب بزارن من هم وکالت کنم دیگه فوقش تو کار که بیفتم یاد میگیرم. (4190196) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۱۵:۲۹
وقتی از قوطی هر عطاری مدرک بیرون بیاد همینه دیگه (4190202) (alef-11)
 
Sajjad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۱۷:۱۹
هردم ازین باغ بری می رسد تازه تر از تازه ای می رسد

تا وقتی که شعور و فرهنگ در انسان نهادینه نشود و همه در مقابل قانون تسلیم و فرمانبردار نباشند و اشخاص شکست خود رو نپذیرند و بلکه تقصیر را به گردن سایر اشخاص و قانون بیندازند و خواستار تسهیل و یا حتی رفع قانون باشند تا به خواسته خود برسند و هر کسی از ظن خود شود یار و یاور این تخطي گران و از مقام و مسیولیت خویش سؤ استفاده نماید تا خویشتن خویش را بخاطر منافع خود در چشم ملت و عوام خوب و حامی نشان دهد،انتظار چنین ساختار شکنی ها و بیانیه ها و تجمع ها و کمپین های به پایه و اساس دور از ذهن نخواهد بود. پس بیاید اسیر حب جاه و مقام نشویم و به خوب و بد قانون احترام بگذاریم و پذیرای مسئوليت خویش باشیم.سپاس (4190205) (alef-11)
 
علی49
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۳۴:۱۰
با احترام به نگارندگان این نامه به نظرم نگارندگان و موافقین این طرز فکر ضعف علمی حقوقی دارند که سالهاست پشت ازمون وکالت گیر کردند وگر نه راه واسه همه بازه خودم امسال با یک سال مطالعه و در سال اول قبول شدم (4190232) (alef-11)
 
مختار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۱:۴۱:۳۹
درود (4190244) (alef-11)
 
کمال
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۲:۳۵:۳۳
تشکر بی پایان از مسولین سایت الف که به فکر بی کاری هزاران فارغ التحصیل رشته حقوق در کسب و کار ازاد وکالتند تمام اقتصاد دانان معتقدند که انحصار در هر کارذی فساد اور است (4190320) (alef-11)
 
فرهاد
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۲:۴۰:۲۶
من در کار ساخت و سازم و یک وکیل سرمایه ما را تامین کرده کار از ما و سرمایه از او فقط کار کردن با وکلا خیلی سخت است چون خیال می کنند همه ....... هستند واقعا در ایران بهترین بهره مادی را دو دسته وکلا و پزشکان می برند (4190328) (alef-11)
 
هاری گرفته در جامعه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۰:۴۵:۳۱
وکیلی میشناسم ماهی 20 میلیون در آمد دارد و من 6 سال است پشت آزمون گیر افتاده ام اون داره به ریش من میخنده چون شانسی فقط یک سوال از من بیشتر زده (4190736) (alef-3)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۱۲:۴۶:۱۴
عجب؟؟!! شانسی... (4194574) (alef-11)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۲:۵۸:۱۶
سلام ، بنظر من اگر قرار بر انحصار و یا وجود ظرفیت برای پذیرش کاراموز وکالت است پس باید در تمامی اصناف ویا مشاغل دیگر هم اینچنین باشد و در دیگر مشاغل مانند نظام مهندسی و یا پزشکی ویا دیگر اتحادیه های کسب و کار در کشور نیز اینگونه حد نصاب و ظرفیت اعمال شود ، ولی در حال حاضر تنها کانون وکلا هست که قانون انحصار وحد نصاب ظرفیت را برای فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق اعمال و اجرا مینماید و بنظر من این عین بی عدالتی و تبعیض و ظلم به این گروه از افراد جامعه میباشد، و متاسفانه این بی عدالتی محصول کانون وکلا است!!! که نهاد مدعی دفاع از اجرای عدالت و خواهان اجرای صحیح قانون توسط محاکم و مجریان قانون است...!!!!؟ امیدواریم هر چه زودتر ریشه این بی اعدالتی خشکیده شود (4190352) (alef-11)
 
رسول زمانی
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۶:۵۵:۲۵
با تشکر از دوستان تحصیل کرده رشته حقوق که متاسفانه مورد ظلم و بی عدالتی کانونی که خود را مدافع حق و حقوق مظلوم می داند قرار گرفته اند انشاءالله با همت و یاری هم ثابت خواهیم کرد که ظلم رفتنی است و کاری خواهیم کرد که آیندگان به ما افتخار کنند به امید روزی که همه به حق و حقوق خود قانع باشیم و خدای نکرده روز قیامت در پیشگاه حق شرمنده نباشیم در پایان از جناب دکتر قربانزاده که زحمات فراوانی رو متحمل میشوند کمال تشکر را داریم (4190499) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۳:۰۸:۱۸
چرا باید این همه فارغ التخصیل در رشته حقوق داشته باشیم . مگر در کشور چقدر ظرفیت برای واشتغال به وکالت وجود دارد . خیلی از اشخاصی که پروانه وکالت دارند در واقع بیکارند. متاسفانه به جای آنکه برنامه ریزی شوود و جوان ها به سوی شغل هایی که آینده زندگی آنها را تامین کند سوق داده شوند به سوی چنین کارهایی سوق داده می شوند ، در حالی که ظرفیت وکالت در کشور کاملا مشخص است . بحران جدی در انتظار ماست . یکی از مهمترین شغل ها برای اشتغال به کار جوانها ، جذب توریست از کشورهای دیگر است ، در حالیکه مسئولین ما اصلا به فکر آن نیستند . ما یک کشور 80 میلیونی هستیم ، دیگر با شیو ه های... قبل نمی توان کشور را اداره کرد . (4190363) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۳:۳۰:۰۶
دانش آموختگان حقوق در بدو امر بايد از حقوق خود دفاع نمايند (4190387) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۶ ۲۳:۵۲:۲۲
انحصار در حرفه سردفتری اسناد رسمی وجود دارد که الان نزدیک به یک دهه است بر خلاف قانون هیچ ازمونی برگزار نمی کنن و به هبچ فارغ التحصیلی اجازه ورود به این حرفه رو نمی دن..نه در وکالت که هر سال داره برگزار میشه و هر کس واقعا شایسته است قبول میشه..چرا کسی به قوه قصایبه بابت عدم برگزاری ازمون سردفتری اعتراضی نمی کنه؟! (4190403) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۳:۰۹:۱۷
سر دفتری سرمایه کلان می خواد ولی وکالت به سرمایه نیاز ندارد (4190924) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۱۲:۴۳:۴۵
سرمایه؟؟!! (4194573) (alef-11)
 
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۱:۱۲:۳۹
جناب قربانزاده و توکلی کاش قدری دقیقتر اصل ۴۴ را مطالعه نموده بودید قطعا هر دو به این نتیجه میرسیدید که کانون وکلا بنگاه اقتصادی نیس و فعالیت اقتصادی ندارد که مشمول این قانون گردد و ان موقع از مفهوم انحصار نیز درک درستی داشتید...
انحصار یعنی ان حرفه و فعالیت صرفا در دست عده خاصی باشد و اجازه ورود شخص یا اشخاصی به ان داده نشود، کانون وکلایی که هر ساله اقدام به جذب دانشجویان و حتی نمایندگان حقوقی و قضات بازنشسته مینماید انحصار طلب است!!!! (4190457) (alef-11)
 
فاطمه ادوای
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۲:۵۵:۳۷
با درود
من یکبار پیام ارسال کردم پاک شد .اگر نظر این افراد اینقدر منطقی است پس لطفا نظر مخالفان را نیز منتشر کنید.
ورود در هر شغل و حرفه ای در ابتدای امر مستلزم دارا بودن شرایطی است .برای ورود به حرفه وکالت تنها لیسانس حقوق کافی نیست و قبولی در ازمون ورودی که شرط اخذ پروانه است نیاز به مهارت و معلوات دارد. ازمون ورودی شرط ورود به هر شغلی است از جمله حرفه وکالت اگر ازمون حذف شود مطمئن باشید نه تنها رقابت حذف خواهد شد بلکه انحصار برای فعالیت در این حرفه به دست مجموعه ای خواهد افتاد که برای بدست اوردن درامد حاضرند دست به هر تخلف و راندخواری بزنند . خواسته کمپین اقای قربانزاده اصرار برمنفعت شخصی گروهی و نادیده گرفتند مصلحت جامعه است. قضاوت و وکالت دو حرفه ای است که بطور مستقیم با تحقق عدالت در سیستم دادگستری مرتبط است .وکیل به عنوان نماینده و امین افراد به مراجع ، مراجعه میکنند. حالا وکیلی که تنها به فکر کسب درامد از این شغل است و فقط به جنبه مادی حرفه خود میاندیشد ایا میتواند دلسوزانه در راستای تحقق عدالت گام بردار؟ ما نیاز داریم که حتی وکلای فعلی تخصصی تر اموزش ببینند ولی ایا افرادی که حوصله مطالعه 6 درس حقوقی را ندارند ، ایا میتوانند در جهت سطح ارتقای علمی خود تلاش کنند؟ از طرفی در حال حاضر سیستم نظارت بر اعمال وکلا و رسیدگی به تخلفات وکلا بطور منظم باعث پایین بودن امار تخلفات در این حرفه است با ورود 600000 لیسانس حقوق به این عرصه، تخلفات در این حرفه افزایش یافته و کنترل تخلفات بسیار دشوار خواهد شد. (4190475) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۲:۵۲:۴۲
سرکار خانم ادواری اگر هفتاد هزار نفر اصلا اضافه نشوند و در ازمون وکالت شرکت کنند 50 سال طول می کشد تا وکیل شوند لذا کانون وکلا بزرگترین ظلم را در حق جوانان این کشور نمده است (4190898) (alef-11)
 
asghar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۰۹:۱۲:۳۵
با سلام
امیدوارم مسئولین کاری برای این انحصار طلبی اتحادیه کانون وکلا که غیر قانونی نیز هست انجام بدن با تشکر (4190619) (alef-11)
 
مهدی مردبند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۷ ۱۴:۳۴:۵۹
سلام
بنده موافق حذف ظرفیت هستم و بجای آن حدنصاب علمی

ظاهرا دوستان نمیخواهند متوجه تفاوت این دو بشوند (4191110) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۱۲:۰۲:۳۲
همه فارغ التحصیلان حقوق وکیل بشن هیچ اتفاقی نمیافته نگران نباش شاید در امد بی حسا کتاب شما کاهش پیدا کنه اونا هم حق دارن مثل شما در امد داشته باشن تازه رشته حقوقسوادا انچنانی نمی خواد ماده و تبصره است به کتاب ارجاع میشه همه میتوننند این کار و بکنند. (4192802) (alef-3)
 
نغمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۱۲:۱۸:۴۱
دوستان عزيز توصيه ميكنم بجاى هدر نمودن وقت در جهت پيگيرى و اعتراضات بى نتيجه با كمى مطالعه و بالا بردن معلوماتتان همانند وكلايى كه اين مسير را پيموده اند در آزمون مربوطه كه هر سال برگزار ميشود شركت كنيد (4192831) (alef-3)
 
نامی
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۸ ۲۲:۱۴:۴۹
میان هفتاد هزار نفر شرکت گننده با این ظرفیت کم 53 سال طول می کشد مه همه وکیل شوند ایا این صحیح است چرا فرافکنی می کنید (4193847) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۱۹ ۱۰:۲۲:۵۵
به نظر من جز دانشگاههای دولتی رشته های پزشکی وحقوق ومهندسی را نگیرند وبعد از پایان درس ودانشگاه ههمه مجوز کار داشته باشند اگر کسی بیسوادباشد گه از دانشگاهای دولتی بعید است که بیسواد فارغ اتحصیل شوند خود کمکم از چرخه کار حذف خواهند شد احتیاج به اینکه شما دل بسوزانید نیست (4194413) (alef-11)
 
مدرس دانشگاه
Romania
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۹:۴۳:۱۴
با سلام به نظر من بایستی معیار پذیرش وکلا از تعیین ظرفیت به تعیین سطح علمی مشخص تغییر پیدا کند چون تعیین ظرفیت علاوه بر غیر قانونی بودنش که باعث زیر سوال رفتنش شده،باعث فساد کانون وکلا شده و حتی متاسفانه باعث شده بدلیل کمبود وکیل اکثر وکلا حق الوکاله ناعلادلانه از مردم بیچاره بگیرند،پس بهترین کار همین است که قانون رعایت بشود و تعیین ظرفیت کنار گذاشته بشود و آزمون استانداردی با تعیین سطح علمی مشخصی تعیین بشود که تمام نقایص مربوط به حرفه وکالت با اینکار حل خواهد شد،در آخر از تمام بانیان ایجاد این کمپین تقدیر و تشکر مینمایم.
با تشکر. کارشناس ارشد حقوق جزا،مدرس دانشگاه ،پشت کنکوری آزمون وکالت (4198069) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.