کم لطفی کردن ! بعدا 10 درصد ارزش سیف گرفته می شود . به همراه اسقاط 4 خودروی فرسوده که امروز 12 میلیون قیمت دارد .به همراه 5 درصد هلال احمر ! (2351969) (alef-10)
اطفا کیفیت خودروهای کره جنوبی رو هم با کیفیت خودروهای تولید داخل ایران مقایسه نموده سپس در مورد تعرفه اظهار نظر فرمائید (2351970) (alef-10)
دانشجو
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۸:۳۱:۴۳
میگه عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
این حرفتون یعنی شما هم دارین مواد اولیه مصرفی در خودروهای تولیدیتون رو با قیمت بسیار پایین تر نسبت به سال قبل وارد می کنید بنابر این باید در قیمت خودروهاتون کاهش اعمال کنید نه افزایش.
یا علی (2351995) (alef-10)
قیمت هیوندای سانتافه وقتی به گمرک ایران میرسه 91 میلیون تومان هست. هزینه ترخیص این خودرو از گمرک 41 میلیون 400 هزار تومان هست. این یعنی 45 درصد گمرکی!! حالا شما قصه حسین کرد شبستری بگو که دلار فلان و بهمان!!
به مبلغ فوق 14 میلیون !! تومان هم بابت خروج خودرو فرسوده پرداخت میشه!!(چرایش بماند حتما توی کره جنوبی هم می گیرن!) هزینه شماره گذاری برای این خودرو 9 نیم میلیون تومان هست!! چرا!! چرا برای خودرویی که همه هزینه های ورودیش پرداخت شده این هزینه سنگین برای شماره گذاری باید پرداخت بشه. لابد نیروی انتظامی برای این ماشین ها پلاک طلا میزنه! خدمات خاصی میده!؟ بیشتر تابلوی راهنمایی مصرف می کنن؟! ( اینم ما عوام نباید بفهمیم)
سایر هزینه ها هم که باز ما نباید بفهمیم 3 میلیون تومان!! اینطوری هست که خودروهای تولید داخل در رقابت شدید!!!!!!!!! با خودروهای وارداتی هستند.
چیزی که به نظر من اهمین نداره رضایت مردم هست.
آقای توکلی شما که دنبال رانت و رانت خوار هستی!! خواهشا یه نگاهی هم به این مقوله خوردو بنداز (2352044) (alef-10)
اما قیمتی که در شرکت ها و بازار به فروش می رسه بسیار بالاتر از اینه!!! فقط کافیه یک نگاه به قیمت دلاری که در گمرک ثبت می شه و قیمت بازار بندازید تا ببینید که اختلاف به چه اندازه است. مثلا قیمت یک ماشین 24 هزار دلاری با این نرخ گفته شده 101 میلیون تومان است که با مالیات بر ارزش افزوده حدود 110 میلیون تومن می شه اما در بازار بالای 140 میلیون تومن به فروش می رسه!!! (2352049) (alef-10)
چنانچه گفته آفای میرخانی صحیح باشد پس چرا حودرو در دیگر کشورها به مراتب از ایران ارزانتر است؟ دلیل اخذ وجوه مختلف دیگری از وترد کننده علازه بر تعرفه است. (2352057) (alef-10)
ممكن است با اين محاسبه قيمت واقعي اتوموبيلهاي وارداتي را بفرماييد ؟ ٤٠ درصد ١٠٦٠
چرا با قيمت ازاد دلار جمع شده ؟ با اين تفاصيل حداقل ماشين هاي واراداتي بايد حدود
بيست و پنج درصد ارزانتر بشود !؟ (2352066) (alef-10)
وقتی MVM315 که 8هزار دلار هست میشه 40 میلیون یعنی چقدر تعرفه؟؟ با حساب کتاب من بیشتر از 20 40 میشه!! چیزی حدود 60 درصد اضافه قیمت میشه! (2352096) (alef-3)
واقعا اينا دارن مملكت و أداره ميكنن؟؟؟
رياضيات اول دبستان رو هم بلد نيستن...
١٠٦٠ چند درصد ٣١٥٠ ميشه؟؟؟؟
تعرفه رو ٢بار جمع ميكنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا برا خودم و مردم متاسفم كه اين آدما برامون تصميم ميگيرن (2352118) (alef-10)
پس چرا قیمت اتومبیل در ایران 2 برابر قیمت در دیگر کشورها میباشد.این مبلغ کجا میرود؟ (2352134) (alef-3)
روزبه
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۰:۳۱:۵۰
خروج خودروهاى فرسوده و تبصره ١٣ كه تعرفه را به ١٠٠٪ ميرساند چيست اقاى نويسنده مردم احمق نيستند (2352151) (alef-10)
راستش من که نه بفهمیدم . اینو میگن اعجاز رابطه ریاضی و سیاست.
کی گفته نخبه های علمی مملکت را گذاشته اند و رفته اند؟
احتمالا شاخص تورم هم به همین روال پائین آمده .
شب دراز است و قلندر بیدار
م. یزدی (2352202) (alef-10)
ببخشید چه جوری کمری بیست و دو هزار دلاری صد و شصت میلیون فروخته میشه؟؟؟؟ (2352206) (alef-13)
آقاي مشاور؛ لطفا همين الان يه سر به سايت تويوتا بزنيد ببينيد قيمت لندكروزر2015 حدود 80هزار دلاره. يعني نزديك به 250 ميليون تومان. اونوقت توي ايران چنده؟ ٥٠٠ ميليون تومان.
رياضي سوم دبستان براي حل اين سوال كافيه. (2352360) (alef-10)
جناب میرخانی از شما بعیده که با اینگونه حساب و کتاب کردن بخواهید به مردم ما ثابت کنید که ماشین خارجی را ارزان سوار میشوند.کشور کره را که مثال میزنید اینرا هم بگویید که در ان کشور برای تمام سلیقه ها و درامدها,اتومبیل با کیفیت تولید میشود و اگر درصد کمی هم از افراد ثروتمند خواهان برندهای خاص باشند مثل تمام دنیا هزینه انرا میپردازند.اما اینجا چقدر از لحاظ سلیقه و کیفیت و قیمت و حتی رنگ مردم حق انتخاب دارند؟ (2352383) (alef-10)
Ebi_atila
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۳:۱۱:۱۲
جناب مشاور پس خواهشن نرخ أرز را تك نرخي كنيد و تعرفه را ٢٥٪ كنيد حالا ارزش افزوده جاي خودش را دارد كه از سود بازرگاني تعرفه به مراتب بالاتر است!! (2352385) (alef-10)
تویوتا کمری 22 هزار دلار است در اِیران 170 میلِون ؛ تویوتا لندکروز فول 6 سیلندر 54 هزار دلار در بازار ایران 480 میلیون حالا حساب کنیم ببینیم 25 % درسته یا صدو خورده ای درصد !!
میرخانی سفسطه نکن ؛ خودتی (2352404) (alef-10)
مهرداد
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۳:۲۷:۳۸
قیمت اتومبیل در ایران گرون نیست. الآن پراید یه ماشین 8000 دلاری هست. کجای دنیا با 8000 دلار یه ماشین می دن؟
مشکل ایران، کم بودن متوسط درآمد سرانه ی سالیانه مردم هست. شاید یک دهم متوسط درآمد سرانه سالیانه مردم ایالات متحده.
خلاصه اینکه پولمون بی ارزشه. بی ارزش شده. ماشینامون به دلار گرون نیست. (2352405) (alef-10)
مگر خودرو ساز ها ارزمبادله ای نمیگیرند؟
کجای دنیا به خودروساز ارز مبادله میدن آقای خودرو ساز؟!
خودروسازها فقط یک طرف داستان رامیگن!
در کره خودرو ساز خودرو با کیفیت میسازه و باید هم حمایت بشه ولی در ایران چی? (2352410) (alef-10)
کیانمهر
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۲۳:۴۰:۳۲
آقای دکتر 40 درصد قیمت خرید خودرو عوارض باید گرفته بشه نه 40 درصد قیمت نهایی خودرو .این آقای دکتر بهتره یه نگاهی به کتاب ریاضی دوره راهنماییش بندازه . تازه با روش اشتباهی که ایشون فکر میکنند کشفش کردند اگه دلار با نرخ آزاد رو محاسبه کنیم 40 درصدش میشه 1260 تومن که با 3150 میشه 4410 تومن که اونموقع 1260 تومن میشه 28.5 درصد . پس اون 40 درصد کجا رفت ، آدرسشو به ما بده آقای دکتر . تازه این یه بحثه و بحث اصلی اینه که پولی که باید مردم بیچاره تحت عنوان تعرفه ، شماره گذاری ، ارزش افزوده و دهها نهاد و سازمان دیگه پرداخت کنه نزدیک 100 درصد قیمت خریدش میشه . (2352423) (alef-10)
شما ماشین در حد کره جنوبی بساز.تعرفه رو بکن 1000% (2352454) (alef-10)
ابن اقااصلا ضرب وتقسیم بلد هست ؟
میگن 40%ارزش خودرو نگفتن 40%ارزش دلار مبادله ای (2352511) (alef-10)
بیسواد
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۰۷:۵۹:۲۵
با شیب ملایم حساب کردن؟ گویا مثل بقیه دولتمردان فکر می کنند مردم ریاضی بلد نیستن؟ (2352609) (alef-10)